Xanion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:43:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar geef alleen aan dat ScreenOnTime niet de heilige graal is. Als ik 5uur SoT haal terwijl ik zit te whatsAppen in die 5 uur is dat een heel ander gegeven als dat ik 5uur SoT haal met Real Racing 3. Daarom is SoT vergelijken tussen 2 totaal verschillende gebruikers hier op Gathering net zo hard appels met peren vergelijken als tussen 2 personen waarvan 1 zegt dat ie 2 dagen haalt en de ander maar 8uur. En daarom interesseert de SoT dus geen bal om te vergelijken en bij te houden.
Wil je een vergelijkende test doen moet je jouw en mijn toestel pakken, geheel gelijk inrichten en bijhouden wanneer ze uitvallen. Als daar heel veel verschil in zit weet je dat er een probleem is. Wat jij nu doet is mensen zoeken die bevestigen dat de batterij van jouw toestel k*t is. En misschien is de batterij van mijn toestel ook wel k*t maar besef ik dat niet omdat ik er prima de dag mee door kom.
Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar wel om aan te geven dat jouw vraag zonder laboratorium opstelling altijd een subjectief antwoord zal opleveren.
Ik zeg ook niet dat SoT de heilige graal is, maar aangezien het scherm toch zeker één van de grootste slurpers is, is dit één van de handigste manieren om accuduur zo eenvoudig mogelijk te kunnen vergelijken. Natuurlijk is het anders of je 5 uur lang zit te gamen of 5 uur lang alleen maar Whatsapp gebruikt, maar dan heb je het wel meteen over extremen. Ik ben van mening dat het zeker wel van waarde is om SoT te vergelijken bij tweakers onderling. Al kan het handig zijn om daarbij aan te geven wat je gebruik zo 'ongeveer' in houdt, i.e. wel/niet gamen, wel/geen mail accounts syncs, Dat jij het als algemene waarheid bestempelt dat het hetzelfde vergelijken is met termen als 'matig gebruik' of 'ik kan wel 2 dagen met mijn telefoon', moet je zelf weten.
Ik ben helemaal niet op zoek naar bevestiging dat de batterij van mijn toestel kut is, integendeel, het is een algemeen feit dat er sinds de update naar Lollipop niet alleen bij de M8 veel problemen zijn met batterydrains (zie Nexus, of OPO), daarom probeer ik ter achterhalen of er hier meer mensen zijn die datzelfde ervaren in vergelijking met Kitkat.
Ik voel me zeker niet aangevallen, maar je mag je mening best wat genuanceerder neerplempen in plaats van het als een algemene waarheid te bestempelen.
Uiteraard levert het een subjectief antwoord op, maar het komt wel het meest in de buurt van een objectief antwoord. Opnieuw, meer dan termen als 'matig gebruik' of '2 dagen lukt makkelijk', dat ben je hopelijk toch wel met me eens.