Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Yonix schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 01:52:
Zo, lekker probleem nu ... Batterij leeg, dus ik hang de telefoon aan de oplader en wil hem weer opnieuw starten, maar nu loop ik telkens tegen het probleem dat 'Sense HOME' onverwachts is gestopt en dus niet meer op wil starten. Toevallig heeft de app vandaag nog een update gekregen, maar op deze manier is mijn telefoon redelijk onbruikbaar geworden, wat nu?
Probeer je cache partitie eens leeg te maken.
https://support.t-mobile.com/docs/DOC-10672

Wil soms helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Zo, lekker probleem nu ... Batterij leeg, dus ik hang de telefoon aan de oplader en wil hem weer opnieuw starten, maar nu loop ik telkens tegen het probleem dat 'Sense HOME' onverwachts is gestopt en dus niet meer op wil starten. Toevallig heeft de app vandaag nog een update gekregen, maar op deze manier is mijn telefoon redelijk onbruikbaar geworden, wat nu?
Gister kreeg ik, na dat ik mijn telefoon had geroot en Facebook bloatware er af had gegooit, ook zo'n soort melding.
Probeer al je uitgeschakelde apps weer eens aan te zetten? Hopelijk is dat de boosdoener..

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:12

Quad

Doof

Ik heb zonet Blisspop erop gezet, Sense interface is erg prettig maar ik heb niets met Blinkfeed en de hoeveelheid geintegreerde bloatware wat erop zit. Ik heb met Blisspop voor mijn gevoel nu wat meer controle over mijn toestel, wel zo prettiger!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43
MikeOO schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 07:46:
[...]

Probeer je cache partitie eens leeg te maken.
https://support.t-mobile.com/docs/DOC-10672

Wil soms helpen.
Ik heb vanochtend bij de Sense Home-applicatie, waar ik gelukkig nog wel bij kon komen, de cache leegemaakt en toen heeft Sense Home zich gereset en werkte alles weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
Quad schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:12:
Ik heb zonet Blisspop erop gezet, Sense interface is erg prettig maar ik heb niets met Blinkfeed en de hoeveelheid geintegreerde bloatware wat erop zit. Ik heb met Blisspop voor mijn gevoel nu wat meer controle over mijn toestel, wel zo prettiger!
Blissfeed kan je uitzetten in Sense. Ben het met je eens dat een custom rom lekkerder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb er gisteren een besteld :)

Fijn terug naar HTC kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:20:
Op 5 februari heeft Redax deze vraag gesteld.

Mijn Htc One M8 heeft er sinds de update een nare tik aan over gehouden. Iedere keer als ik een berichtje krijg, maakt niet uit of dat een e-mail, Facebook bericht of een sms is, dan trilt hij zoals gewoonlijk maar gevolgd door een interval van ongeveer vijf seconden en dan trilt hij weer opnieuw. Zo lijkt hij in een soort loop te belanden tot ik het bericht heb gelezen. Hij trilt dus niet maar eenmaal maar blijft doorgaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb sinds kort een HTC M8 en heb hetzelfde irritante probleem.
Is hier al een oplossing voor gevonden?

Hoor het graag!
Ik zag de reactie van Docela. Mijn ervaring is echter (ik heb een dual SIM versie) dat dit allemaal *niet* werkt, in elk geval niet op mijn Android versie 4.4.4 (ik wacht voorlopig even met updaten, er zit blijkbaar nog wat in het vat voor augustus) .
Het is mijns inziens gewoon een ergerniswekkende bug (geen feature). Maar er is goed nieuws als je tenminste je toestel geroot hebt. Download in dat geval Vibrafix in Google play. Dat werkt ook op de M8 (en wie weet op wat voor toestellen nog meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:13
Werkt bij jullie het kort trillen van WhatsApp? Of blijft die ook, na het omzetten naar kort, lang trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
HTC moet echt de batterij van de M8 even fixen.. in 4.4 was de batterij echt nice, maar sinds de lollipop update........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Drowzz schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:42:
HTC moet echt de batterij van de M8 even fixen.. in 4.4 was de batterij echt nice, maar sinds de lollipop update........
Dat is niet alleen HTC, ook de OnePlus One heeft een vrij dramatische accuduur door Lollipop.
Ik draai nu Blisspop maar ook deze is niet echt van je het qua accu.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:39:
Werkt bij jullie het kort trillen van WhatsApp? Of blijft die ook, na het omzetten naar kort, lang trillen?
Laatst ook last van gehad, heeft zich uiteindelijk zelf opgelost dus kan je er niet mee helpen.
Kort trillen moet in ieder geval wel kunnen werken.
Quad schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:17:
[...]

Dat is niet alleen HTC, ook de OnePlus One heeft een vrij dramatische accuduur door Lollipop.
Ik draai nu Blisspop maar ook deze is niet echt van je het qua accu.
Het is inderdaad echt een drama, ook voor de OnePlus One.

Zijn er hier mensen die een custom rom draaien waar de accuduur wel fatsoenlijk is? En dan praat ik over minimaal 4-5 uur schermtijd. Op Android 4 tikte ik nog weleens de 7 uur schermtijd aan, nu haal ik met moeite 3 uur. En er zijn geen apps, behalve het systeem zelf, die m'n accu leeg slurpen.

[ Voor 46% gewijzigd door Majesty op 26-05-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Naja draai nietecht custom rom, maar gebruik de GPE editie rom (eigenlijk gewoon kale android) en daarmee haal ik met bluetooth aan (gebruik smartband die dit constant gebruikt) gewoon de hele dag op de accu, en ik gebruik social media toch behoorlijk veel.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Riqy schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:23:
Naja draai nietecht custom rom, maar gebruik de GPE editie rom (eigenlijk gewoon kale android) en daarmee haal ik met bluetooth aan (gebruik smartband die dit constant gebruikt) gewoon de hele dag op de accu, en ik gebruik social media toch behoorlijk veel.
Zou je de schermtijd eens bij willen houden?
Dat is eigenlijk de beste manier om te kunnen vergelijken, 'behoorlijk veel gebruiken' is voor iedereen toch weer anders.

Schermtijd bijhouden kan bijvoorbeeld met GSAM Battery Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Denk dat de batterijduur sterk aan je gebruikswijze ligt.
Ik haal soms nog de 3 dagen (stock non-root, mobiel internet uit, wifi uit bij inactiviteit, die batterijspaarfunctie ingeschakeld en allerlei onzin apps zoals Facebook en blinkfeed uitgeschakeld).
Ook die extreme batterijspaarfunctie gebruik ik maar het nadeel daaraan is dat deze na uitschakeling (mits de inschakeling automatisch ging) automatisch je mobiele internet aanzet.
Hoe pre-Lollipop was kan ik moeilijk vergelijken want dat heb ik door mijn late aanschaf van mijn M8 maar een weekje gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
XVI schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:02:
Denk dat de batterijduur sterk aan je gebruikswijze ligt.
Ik haal soms nog de 3 dagen (stock non-root, mobiel internet uit, wifi uit bij inactiviteit, die batterijspaarfunctie ingeschakeld en allerlei onzin apps zoals Facebook en blinkfeed uitgeschakeld).
Ook die extreme batterijspaarfunctie gebruik ik maar het nadeel daaraan is dat deze na uitschakeling (mits de inschakeling automatisch ging) automatisch je mobiele internet aanzet.
Hoe pre-Lollipop was kan ik moeilijk vergelijken want dat heb ik door mijn late aanschaf van mijn M8 maar een weekje gedraaid.
Klopt helemaal, echter is het wat onhandig om in iedere post alle apps te beschrijven die wel of niet uitgeschakeld staan en dergelijke, voor een snelle vergelijking is schermtijd het handigst.
Zou je die van jou ook eens bij willen houden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
Ik heb hier soms een probleem dat mijn telefoon iemand belt als ik het toestel neerleg. Dit gebeurt met het gebruik van de Dot View case. Hoe kan ik dit random bellen voorkomen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 23:08

Zorian

What the fox?

Welke slechte accuduur met Lollipop dan?
Dit is met een dag extreem intensief gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V0iInLyl.png

[ Voor 20% gewijzigd door Zorian op 26-05-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb mijn One M8 sinds vorige week, bevalt prima maar ik stoor me wel van de hoeveelheid backlight die bovenin het scherm schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jflJPhZt.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:10:
Ik heb mijn One M8 sinds vorige week, bevalt prima maar ik stoor me wel van de hoeveelheid backlight die bovenin het scherm schijnt.

[afbeelding]
Dit heb ik niet, zou best wel eens een foutje kunnen wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn OnePlus One had het ook niet.
Onderkant van het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RE42DKom.jpg

Dit is gewoon perfect.
Ik heb hem even naast de One M7 gehouden en die heeft een mooier scherm zo lijkt het.

Wellicht dat ik even ermee terug naar Coolblue ga.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zeker mee terug gaan. Het is een bekend probleem. Ik heb het bij 2 zilveren modellen gehad, de grijze die ik erna had, had er geen last van.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

BillSpaarbank schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:01:
Zeker mee terug gaan. Het is een bekend probleem. Ik heb het bij 2 zilveren modellen gehad, de grijze die ik erna had, had er geen last van.
Dankje! Coolblue wilt hem omruilen, dus gaan we eens kijken wat er mogelijk is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:09:
Welke slechte accuduur met Lollipop dan?
Dit is met een dag extreem intensief gebruik:

[afbeelding]
Die schermtijden haal ik al maanden niet meer. Ben je helemaal stock? En hoe oud is je toestel?
Je bent voor mij de eerste persoon die ik zie met een goede accuduur op Lollipop.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 26-05-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 22:58
Heb nu een week de M8s in gebruik en ben er erg over te spreken. Hier thuis ligt ook de normale M8 dus ik heb goed vergelijk, kwa snelheid in de interface is er geen verschil merkbaar. Ook de 0.2mm verschil in dikte in het nadeel van de M8s is in de hand niet te voelen. Wel lijkt het erop dat de accu van de M8s wat langer mee gaat.

Verder draait de M8 op 5.0.1 en de M8s op 5.0.2. De kwaliteit van de foto's heb ik nog niet kunnen vergelijken. Hou er verder rekening mee dat de M8s geen IR sensor heeft en de custom ROM scene zo goed als afwezig is (vooralsnog). Als iemand nog specifieke vragen heeft over de M8s kan hij me altijd via DM benaderen of een vraag in dit topic neergooien!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Waar ik de laatste tijd last van heb is dat er in mijn broekzak allemaal gekke dingen gebeuren. Hier had ik voorheen geen last van... Het is wel erg vervelend.

Komt iemand anders dit bekend voor?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Kijk eens bij de opties naar 'Motion Launch' hiermee kun je als de telefoon in slaapstand staat de telefoon toch wekken met bepaalde gestures op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kan je aangeven wat voor gekke dingen? Wel een heel ruim begrip..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Majesty schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:32:
[...]

Die schermtijden haal ik al maanden niet meer. Ben je helemaal stock? En hoe oud is je toestel?
Je bent voor mij de eerste persoon die ik zie met een goede accuduur op Lollipop.
Custom ROM, toestel is bijna een jaar oud onderhand. Ik heb nog wel langer gehaald hoor, er zaten wat slurpende apps tussen. Mijn record is bijna 13 uur, maar dat was wel met helderheid minimaal. Op de screenshot was maximale tot halve helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Welke ROM versie draai je momenteel, Zorian? ARHD?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:30:
Welke ROM versie draai je momenteel, Zorian? ARHD?
Nee, ARHD is momenteel gigantisch buggy en er lijkt geen interesse te zijn om het te fixen. Zit nu al een tijd op SD v9.0, zo goed als geen bugs en een insane accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zorian schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:54:
[...]

Nee, ARHD is momenteel gigantisch buggy en er lijkt geen interesse te zijn om het te fixen. Zit nu al een tijd op SD v9.0, zo goed als geen bugs en een insane accuduur.
Thanks voor de info, gaan we die maar doen zodra ik volgende week mijn One M8 omgeruild heb. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:09:
[...]

Thanks voor de info, gaan we die maar doen zodra ik volgende week mijn One M8 omgeruild heb. :)
Niet vergeten om stay awake te blokkeren op zoveel mogelijk apps met app ops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:55:
Kan je aangeven wat voor gekke dingen? Wel een heel ruim begrip..
Dat verschilt veel, dus van daar dat ruime begrip ;).

De ene keer is er een app geopend, de andere keer tientallen tabbladen in chrome. Dan weer instellingen van iets.

Het vreemde is dat ik hier pas sinds kort last van heb, terwijl ik de M8 al een poos gebruik.

Het viel me laatst ook op dat mijn telefoon raar deed aan de oplader. Tijdens het doen van een spel werden aanrakingen op het touchscreen niet goed meer geregistreerd.

@Jordy Ik zal het eens proberen, maar motion launch maak ik altijd gebruik van, is wel praktisch 😁

[ Voor 8% gewijzigd door dennisk. op 27-05-2015 07:17 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
dennisk. schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:51:
Waar ik de laatste tijd last van heb is dat er in mijn broekzak allemaal gekke dingen gebeuren. Hier had ik voorheen geen last van... Het is wel erg vervelend.

Komt iemand anders dit bekend voor?
Dat er gekke dingen gebeuren in je broekzak willen wij niet weten >:)

Je zal wel moeten beschrijven wat er gebeurt want zo is het wel erg ruim en daar kunnen niets mee.
Toestel op zijn kop in je zak stekken zou ook moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een weekje een One m8, maar mij valt nu al op dat de power-knop echt heel los zit. De rechterkant zit zo los, dat hij vaak in het toestel verzinkt. Ik lees dat ze vaak wel een beetje los horen te zitten, maar dit lijkt mij wel extreem. Ratelt ook flink als ik de telefoon schud. Zit nu wel te twijfelen of ik hem niet maar gewoon meteen terug zal sturen...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Powerknop zit hier prima vast, de volumeknoppen daarentegen zitten wel behoorlijk los.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg steeds een foutmelding sinds een aantal dagen bij het downloaden van bepaalde games in de play store. Foutmelding 963. Ik heb gelezen dat er ook veel Amerikanen zijn met dit probleem. Heb het opgelost dmv mijn play store terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Gebruikers van de glacial silver, zijn de witte strepen op de achterkant verkleurd? Of is dit beter geregeld bij de m8 dan bij de m7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:05:
Gebruikers van de glacial silver, zijn de witte strepen op de achterkant verkleurd? Of is dit beter geregeld bij de m8 dan bij de m7?
Zelf heb ik de glacial silver al enige tijd in gebruik, een maand of drie geloof ik. (Heb er wel een hoesje omheen)

Ik zie verder geen verkleuring van de witte strepen. Dit probleem heb ik bij mijn M7 trouwens ook niet gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisk. op 28-05-2015 08:22 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Yonix schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:42:
Vanavond een beetje lopen klooien met Zooper Widget Pro i.c.m. Sense 7 Zooper PRO, omdat ik toch héél graag HTC's Sense 7 klok widget wilde hebben. :P Dit is het resultaat:

De widget:
[afbeelding]
Standaard vind ik de widget te klein, maar met de nodige aanpassingen is hij bijna niet van echt te onderscheiden.

De officiële widget, zoals deze nu op de HTC One (M8) nog alleen maar te zien is op het vergrendelscherm:
[afbeelding]

Ik ben blij met het resultaat. :*)

Trouwens, even iets anders. Sinds de laatste update voor HTC's lockscreen krijg ik dit soort meldingen te zien op het vergrendelscherm:
[afbeelding]

Hoe kan ik dat uitschakelen? Dit soort dingen wil ik niet zien. :(
Probeer deze eens te installeren:
https://mega.co.nz/#!n1Bk...mQlI6xD9GP1dFdJET2DydV8bs

Is de officiele widget voor Sense 7 en werkt bij mij op mijn M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Petert87 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:15:
[...]

Probeer deze eens te installeren:
https://mega.co.nz/#!n1Bk...mQlI6xD9GP1dFdJET2DydV8bs

Is de officiele widget voor Sense 7 en werkt bij mij op mijn M8.
Nice! Bedankt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Uninstall en voorlopig een oudere versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Zorian schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:53:
[...]

Niet vergeten om stay awake te blokkeren op zoveel mogelijk apps met app ops.
Zo, dat ziet er leuk uit die SoT... Heb je nog ElementalX erover heen gegooid, of gewoon stock SD v9 kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Drowzz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:39:
[...]

Zo, dat ziet er leuk uit die SoT... Heb je nog ElementalX erover heen gegooid, of gewoon stock SD v9 kernel?
Het 2e, ElementalX werkt niet lekker hier en zorgt voor een bizarre kerneldrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Zorian schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:10:
[...]

Het 2e, ElementalX werkt niet lekker hier en zorgt voor een bizarre kerneldrain.
Gaan we proberen :)

EDIT: Heb je ook die SD firmware erop? of gewoon normale FW?

[ Voor 12% gewijzigd door Drowzz op 28-05-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Drowzz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Gaan we proberen :)

EDIT: Heb je ook die SD firmware erop? of gewoon normale FW?
Bestaat er SD firmware dan? Ik heb gewoon de laatste normale FW erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Zorian schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Bestaat er SD firmware dan? Ik heb gewoon de laatste normale FW erop.
Blijkbaar, heeft ie de boot en standaard recovery aangepast staat er haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Vermoedelijk ook Android M voor de M8 :)

en heeft de M8 nu wel of niet een bepaalde waterdichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Batsu schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:37:
Vermoedelijk ook Android M voor de M8 :)

en heeft de M8 nu wel of niet een bepaalde waterdichtheid?
Wat is je bron dat de M8 een vermooedelijk update krijgt naar Android M?

En nee, de M8 is niet waterdicht zoals andere toestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ChiMan op 29-05-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ChiMan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Wat is je bron dat de M8 een vermooedelijk update krijgt naar Android M?

En nee, de M8 is niet waterdicht zoals andere toestellen.
HTC will announce more devices that will get Android M soon. We reckon that the Taiwanese manufacturer’s 2015 smartphone lineup, as well as last year’s HTC One (M8) will all but certainly make the list.

http://www.gsmarena.com/h..._android_m-news-12441.php

Nee niet waterdicht zoals de andere maar had ergens gelezen dat er wel mee in de regen kon worden gelopen bv. Maar het heeft idd geen certificering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
ik heb een nieuwe htc one m8s maar er is geen 1 recorder app meer die werkt.. iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Mag je de M8 ook opladen met een standaard (HTC) lader of is dit slechter voor de accu ivm de quickcharge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Batsu schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:03:
Mag je de M8 ook opladen met een standaard (HTC) lader of is dit slechter voor de accu ivm de quickcharge?
Natuurlijk kan dat. Je kunt elke lader gebruiken ook van een andere merk. Alleen zal het langer duren voor hij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
boyette schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:54:
ik heb een nieuwe htc one m8s maar er is geen 1 recorder app meer die werkt.. iemand die een oplossing weet?
Standaard is de telefoon gewoon voorzien van een recorder app genaamd apraakopn. Probeer anders de verschillende opties uit onderstaand topic eens:

https://community.verizon...2Fv3%2Fcontents%2F1877126

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Ik heb een M8s sinds eergister, nu is me dit gebeurd;
http://i.imgur.com/biJ5quX.png

Panels zijn groter dan het scherm zelf en zodra ik dus naar een panel ga valt een deel weg naar links. Hoe krijg ik dit terug? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Majestici op 30-05-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Probeer eens al je beginschermen leeg te maken en een paar nieuwe toe te voegen, de oude dan verwijderen en in de nieuwe je apps en klok terugplaatsen. Update van Sense Home ook al geinstalleerd?

Heb je trouwens ook dat HTC verbindingsdienst steeds een afstandsbediening icoontje geeft in de bovenste balk? Het proces killen helpt tijdelijk bij mij, maar na enkele uren komt het vrolijk weer terug. Er draaien geen apps die iets met het proces zouden moeten doen. Hetzelfde probleem is al door iemand anders omschreven zonder oplossing:
https://nl-nl.facebook.com/htcnl/posts/1102114203138401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hoe kan ik mijn schermtijd controleren?
En wordt de batterij beter na enkele keren opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jordy2811 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Standaard is de telefoon gewoon voorzien van een recorder app genaamd apraakopn. Probeer anders de verschillende opties uit onderstaand topic eens:

https://community.verizon...2Fv3%2Fcontents%2F1877126
ik heb een one m8s.. jouw verhaal gaat over de one m8
de one m8s heeft nieuwe firmware waarbij de voicelink wordt gecrambled of zo
en daar zit geen recorder app meer in bevestigd ook de htc klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
Ik heb toch echt de m8s in mijn hand met daarop een de recorder app. Softwareversie 1.11.161.1 Android 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jordy2811 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:09:
Ik heb toch echt de m8s in mijn hand met daarop een de recorder app. Softwareversie 1.11.161.1 Android 5.0.2
ok, even voor de duidelijkheid ik bedoel wel een callrecorder app geen spraakrecorder app..
mijn softwareversie is overigens 1.11.401.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb je nog garantie als je van de htc one m8 een GPe van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
boyette schreef op zondag 31 mei 2015 @ 03:35:
[...]

ok, even voor de duidelijkheid ik bedoel wel een callrecorder app geen spraakrecorder app..
mijn softwareversie is overigens 1.11.401.1
Zit in elk geval ingebakken in HTC One Tweaker (optie: Call & Dialer). Klein nadeel: vereist Xposed installer (en dus root). En aangezien ik maar geduldig blijf wachten tot een update op Lollipop komt ,weet ik alleen maar zeker dat het programma op Android 4.4 loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Untouchablezz20 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:41:
Heb je nog garantie als je van de htc one m8 een GPe van maakt?
Net zoveel garantie als dat je er een custom ROM als Blisspop erop zet. (ja dus, tenzij problemen softwaregerelateerd zijn)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
wat is een goede custom rom voor de m8s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mogwaii
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 20:54
boyette schreef op maandag 01 juni 2015 @ 03:29:
wat is een goede custom rom voor de m8s ?
Dit dus, aangezien mijne het verrekt om te updaten wil ik heb rooten, wat is de beste root op het moment, en meest gebruikt door tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Een paar pagina's terug heeft Zorian het over SD v9.0, die zou ik weleens willen proberen mits er een beetje een fijne handleiding voor is (wel/niet S-OFF maken, wel/niet kernel of andere recovery flashen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

S-off maken is mij niet gelukt, zeker nu een bepaalde app hiervoor betaald is.

Ik zit weer op een RUU omdat deze zaterdag omgeruild wordt, daarna ga ik idd SD 9.0 erop zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Weet iemand of het mogelijk is om NL-alert uit te schakelen dan wel beter in te stellen?
Die melding ging gister kneiterhard af (mogelijk stond m'n alarmgeluidsniveau erg hoog en is bijstellen een oplossing maar ik zit eigenlijk überhaupt niet op dit soort testmeldingen te wachten).
Bij een oudere HTC kon ik via het menu bij cellbroadcastinstellingen komen maar dit lijkt nu niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Mogwaii schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:12:
[...]

Dit dus, aangezien mijne het verrekt om te updaten wil ik heb rooten, wat is de beste root op het moment, en meest gebruikt door tweakers?
welke custom rom bedoel je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk enthousiast ben over de Smart Lock functie in HTC Sense. Standaard is mijn One M8 beveiligd met een patroon maar dmv Smart Lock hoef ik het niet telkens uit te voeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Quad schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:19:
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk enthousiast ben over de Smart Lock functie in HTC Sense. Standaard is mijn One M8 beveiligd met een patroon maar dmv Smart Lock hoef ik het niet telkens uit te voeren.
Smart lock is geen functie van HTC Sense maar een functie van Android.
Ben er zelf minder enthousiast over. Heb thuis en werk ingesteld staan, maar min de helft van tijd moet ik nog steeds handmatig unlocken op de ingestelde locaties.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Daar heb ik geen last van, daarnaast heb ik gezichtherkenning aangezet welke ook zeer goed zijn werk doet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
Quad schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:19:
Hoe heb je dit aangezet, want ik kan dit nergens terugvinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Xanion schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:24:
[...]

Smart lock is geen functie van HTC Sense maar een functie van Android.
Ben er zelf minder enthousiast over. Heb thuis en werk ingesteld staan, maar min de helft van tijd moet ik nog steeds handmatig unlocken op de ingestelde locaties.
Ik heb 't aan staan voor wanneer hij aan mijn carkit hagt met bluetooth. Heeft een weekje gewerkt, nu moet ik altijd handmatig unlocken. Werkt voor geen meter, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

SPOXYWOXY schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Hoe heb je dit aangezet, want ik kan dit nergens terugvinden??
Instellingen - beveiliging - Smart lock.
Ik heb toestel beveiligd met een patroon.
Daarnaast mijn autoradio als veilig apparaat. Thuis, werk en vriendin als veilige locatie en heb ik mijn gezicht als vertrouwd gezicht toegevoegd. Dit laatste is verstandig om een paar keer bij te werken, in donker, verschillende hoeken, baard/bril etc. Eventueel lichaamsdetectie kan ook handig zijn maar stuk minder veilig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 12:28
Quad schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Instellingen - beveiliging - Smart lock.
Ik heb toestel beveiligd met een patroon.
Daarnaast mijn autoradio als veilig apparaat. Thuis, werk en vriendin als veilige locatie en heb ik mijn gezicht als vertrouwd gezicht toegevoegd. Dit laatste is verstandig om een paar keer bij te werken, in donker, verschillende hoeken, baard/bril etc. Eventueel lichaamsdetectie kan ook handig zijn maar stuk minder veilig.
Ah gevonden, moest Smart Lock nog aanzetten bij Trust Agents. Thanks voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb de HTC one M8 binnen. Staat 4.4.4 op. Wat zijn jullie bevindingen nu lollipop al wat maanden uit is. Upgraden of op 4.4.4 laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:53:
Heb de HTC one M8 binnen. Staat 4.4.4 op. Wat zijn jullie bevindingen nu lollipop al wat maanden uit is. Upgraden of op 4.4.4 laten?
Wat mij betreft lekker zo laten, want Lollipop 5.0.1 is nu nog alles behalve stabiel op de HTC One (M8). Lekker nog even wachten tot HTC Sense 7.0 deze zomer uitbrengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Laatst online: 03:25
Fijn op 4.4.4 laten. Ben zelf een paar dagen geleden naar lollipop gegaan. Accu van 2 dagen naar amper een halve dag. (android os gebruikt het meeste geen apps) En zelfs haperingen en veel wachten voordat het toestel reageert. Factory reset / cache gecleard maar mag niet helpen. Echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:22

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik herken al die Lollipop problemen totaal niet. Smart Lock werkt slecht, da's het enige.

Accu gaat 2 dagen mee als ik 'm niet actief zou gebruiken en instabiel is hij ook absoluut niet. In tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Untouchablezz20 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:53:
Ik zou 25$ lappen voor Sunshine s-off tool. Deze kan je nu nog toepassen op 4.4.4 zonder dat je HTCDev hoeft te unlocken :+ kan je daarna allemaal roms proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
DizzyWeb schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:11:
Ik herken al die Lollipop problemen totaal niet. Smart Lock werkt slecht, da's het enige.

Accu gaat 2 dagen mee als ik 'm niet actief zou gebruiken en instabiel is hij ook absoluut niet. In tegendeel.
Ik inderdaad ook niet. Twee dagen prima te halen met Lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:41
Batsu schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Ook ik sluit me hier bij aan. Totaal geen problemen met Lollipop op mijn M8. Toestel draait als een zonnetje en accutijd van 2 dagen is nog prima haalbaar bij matig gebruik. Enige wat ik heb is dat het notificatie ledje niet altijd gaat knipperen als er een whatsappje binnen komt, maar dit gebeurd ook zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL-RaVeR schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Ook ik sluit me hier bij aan. Totaal geen problemen met Lollipop op mijn M8. Toestel draait als een zonnetje en accutijd van 2 dagen is nog prima haalbaar bij matig gebruik. Enige wat ik heb is dat het notificatie ledje niet altijd gaat knipperen als er een whatsappje binnen komt, maar dit gebeurd ook zelden.
Ik heb ook geen enkele probleem met Lollipop. Ik heb mijn toestel een maand en ik heb gelijk Lolipop erop gezet en ik ben heel erg tevreden erover. Ik draai wel Nova launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Batsu schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:10:
[...]

NL-RaVeR schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Ben ik toch benieuwd naar jullie SoT. Ik verwacht niet dat daar 5+ uur uit komt namelijk.
Hier wel grote ergernissen met Lollipop en dan met name de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Majesty schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:18:
[...]

[...]

Ben ik toch benieuwd naar jullie SoT. Ik verwacht niet dat daar 5+ uur uit komt namelijk.
Hier wel grote ergernissen met Lollipop en dan met name de accuduur.
Ik houdt geen SoT bij omdat me dat geen bal interesseert. Enige wat belangrijk is voor mij is of de telefoon het haalt van 's ochtends af de stekker tot 's avonds aan de stekker en dat is zonder problemen.
"s ochtend rond 0800uur gaat ie van stroom af, 's avonds rond 0000 er weer aan en dan heb ik vaak nog 40 tot 45% over. Ik draai push mail Exchange, Gmail, WhatssApp, Facebook, LinkedIn etc. Lees met regelmaat mails erop, speel af en toe spelletje en gebruik Glimpse om bij notificaties het scherm aan te zetten.
Batterijduur is absoluut niet minder geworden onder Lollipop en daarnaast is ie rete-stabiel. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Xanion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Ik houdt geen SoT bij omdat me dat geen bal interesseert. Enige wat belangrijk is voor mij is of de telefoon het haalt van 's ochtends af de stekker tot 's avonds aan de stekker en dat is zonder problemen.
"s ochtend rond 0800uur gaat ie van stroom af, 's avonds rond 0000 er weer aan en dan heb ik vaak nog 40 tot 45% over. Ik draai push mail Exchange, Gmail, WhatssApp, Facebook, LinkedIn etc. Lees met regelmaat mails erop, speel af en toe spelletje en gebruik Glimpse om bij notificaties het scherm aan te zetten.
Batterijduur is absoluut niet minder geworden onder Lollipop en daarnaast is ie rete-stabiel. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker.
Oprecht fijn dat het voor jou allemaal wel als een zonnetje werkt en je geen problemen hebt.
Ik probeer alleen een vergelijking te maken met andere gebruikers om te zien of de slechtere accuduur daadwerkelijk aan Lollipop te wijten valt, zoals de klachten alom op het internet te vinden zijn. Termen als '2 dagen prima haalbaar' en 'matig gebruik' zijn daarbij niet handig omdat dat voor iedereen anders is. Met SoT is het nog enigszins vergelijkbaar. Maar als dat je geen bal interesseert is je comment over batterijduur in mijn ogen geen nuttige bijdrage.

[ Voor 31% gewijzigd door Majesty op 04-06-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Majesty schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:36:
[...]

Oprecht fijn dat het voor jou allemaal wel als een zonnetje werkt en je geen problemen hebt.
Ik probeer alleen een vergelijking te maken met andere gebruikers om te zien of de slechtere accuduur daadwerkelijk aan Lollipop te wijten valt, zoals de klachten alom op het internet te vinden zijn. Termen als '2 dagen prima haalbaar' en 'matig gebruik' zijn daarbij niet handig omdat dat voor iedereen anders is. Met SoT is het nog enigszins vergelijkbaar. Maar als dat je geen bal interesseert is je comment over batterijduur in mijn ogen geen nuttige bijdrage.
Ik snap wat je bedoelt, maar geef alleen aan dat ScreenOnTime niet de heilige graal is. Als ik 5uur SoT haal terwijl ik zit te whatsAppen in die 5 uur is dat een heel ander gegeven als dat ik 5uur SoT haal met Real Racing 3. Daarom is SoT vergelijken tussen 2 totaal verschillende gebruikers hier op Gathering net zo hard appels met peren vergelijken als tussen 2 personen waarvan 1 zegt dat ie 2 dagen haalt en de ander maar 8uur. En daarom interesseert de SoT dus geen bal om te vergelijken en bij te houden.

Wil je een vergelijkende test doen moet je jouw en mijn toestel pakken, geheel gelijk inrichten en bijhouden wanneer ze uitvallen. Als daar heel veel verschil in zit weet je dat er een probleem is. Wat jij nu doet is mensen zoeken die bevestigen dat de batterij van jouw toestel k*t is. En misschien is de batterij van mijn toestel ook wel k*t maar besef ik dat niet omdat ik er prima de dag mee door kom.

Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar wel om aan te geven dat jouw vraag zonder laboratorium opstelling altijd een subjectief antwoord zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Tijdje CyanogenMod 12.1 (Lollipop) nightly er op gehad, was erg onstabiel en bluetooth werkte maar 10 min na aanzetten van het toestel. Uiteraard onstabiel omdat het om een nightly ging.

Nu op Android Revolution HD 41.0 die perfect werkt op m'n M8.
Stabiel, snel, lange accu duur, HTC Sense 7.0 en x aantal HTC M9 features (geen idee welke).
Ik wil niet meer van deze rom af die op Lollipop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Xanion schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar geef alleen aan dat ScreenOnTime niet de heilige graal is. Als ik 5uur SoT haal terwijl ik zit te whatsAppen in die 5 uur is dat een heel ander gegeven als dat ik 5uur SoT haal met Real Racing 3. Daarom is SoT vergelijken tussen 2 totaal verschillende gebruikers hier op Gathering net zo hard appels met peren vergelijken als tussen 2 personen waarvan 1 zegt dat ie 2 dagen haalt en de ander maar 8uur. En daarom interesseert de SoT dus geen bal om te vergelijken en bij te houden.

Wil je een vergelijkende test doen moet je jouw en mijn toestel pakken, geheel gelijk inrichten en bijhouden wanneer ze uitvallen. Als daar heel veel verschil in zit weet je dat er een probleem is. Wat jij nu doet is mensen zoeken die bevestigen dat de batterij van jouw toestel k*t is. En misschien is de batterij van mijn toestel ook wel k*t maar besef ik dat niet omdat ik er prima de dag mee door kom.

Het is niet mijn bedoeling je aan te vallen, maar wel om aan te geven dat jouw vraag zonder laboratorium opstelling altijd een subjectief antwoord zal opleveren.
Ik zeg ook niet dat SoT de heilige graal is, maar aangezien het scherm toch zeker één van de grootste slurpers is, is dit één van de handigste manieren om accuduur zo eenvoudig mogelijk te kunnen vergelijken. Natuurlijk is het anders of je 5 uur lang zit te gamen of 5 uur lang alleen maar Whatsapp gebruikt, maar dan heb je het wel meteen over extremen. Ik ben van mening dat het zeker wel van waarde is om SoT te vergelijken bij tweakers onderling. Al kan het handig zijn om daarbij aan te geven wat je gebruik zo 'ongeveer' in houdt, i.e. wel/niet gamen, wel/geen mail accounts syncs, Dat jij het als algemene waarheid bestempelt dat het hetzelfde vergelijken is met termen als 'matig gebruik' of 'ik kan wel 2 dagen met mijn telefoon', moet je zelf weten.

Ik ben helemaal niet op zoek naar bevestiging dat de batterij van mijn toestel kut is, integendeel, het is een algemeen feit dat er sinds de update naar Lollipop niet alleen bij de M8 veel problemen zijn met batterydrains (zie Nexus, of OPO), daarom probeer ik ter achterhalen of er hier meer mensen zijn die datzelfde ervaren in vergelijking met Kitkat.

Ik voel me zeker niet aangevallen, maar je mag je mening best wat genuanceerder neerplempen in plaats van het als een algemene waarheid te bestempelen.
Uiteraard levert het een subjectief antwoord op, maar het komt wel het meest in de buurt van een objectief antwoord. Opnieuw, meer dan termen als 'matig gebruik' of '2 dagen lukt makkelijk', dat ben je hopelijk toch wel met me eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds en maand M8 en het valt me op dat mijn browser Dolphin geen een wachtwoord onthoudt. Optie is aangevinkt bij instellingen. Hiervoor had ik Galaxy S3 en die probleem had ik niet. Ik heb van alles geprobeerd, cache en data resetten en ook Dolphin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het mocht niet baten. Ligt het soms aan M8 en zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat ik een probleem met het touchscreen heb; vooral links bovenaan waar je de status-bar naar beneden kunt trekken. Rechts werkt soms wel, soms niet.

Iemand een suggestie om te controleren of een een hardware of software probleem is?

Alles is standaard, dus geen root of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Ik heb sinds gisteren de M8s. Ik kom vanaf een M7. Ik heb het idee dat de M7 sneller en snappier is in scherm animaties. Kan dat kloppen?

Ik moet ook zeggen dat ik de fysieke knoppen wel mis. Je mist een behoorlijk stuk scherm door die software knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
tiguan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:30:
Ik heb sinds gisteren de M8s. Ik kom vanaf een M7. Ik heb het idee dat de M7 sneller en snappier is in scherm animaties. Kan dat kloppen?

Ik moet ook zeggen dat ik de fysieke knoppen wel mis. Je mist een behoorlijk stuk scherm door die software knoppen.
Veel mensen vinden Lollipop inderdaad een stuk 'laggier' dan kitkat. Mijn oude One X toonde sommige animaties ook sneller dan de M8s die ik nu heb. Overigens heb ik animaties uitgezet (bij ontwikkelaarsopties en dan geavanceerd). Werkt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Nou ja, de M7 draait ook Lollipop dus dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zo, vandaag heb ik mijn One M8 omgeruild voor een nieuwe, deze heeft ook wat bleeding bovenin maar (veel) minder aanwezig dan eerst, ik laat het wel zo. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 21-09 12:54
tiguan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:30:

mijn vriendin heeft ook de m8s en lijkt inderdaad trager dan de m7. wel wilde zij alle fotos en whatsapp fotos gekopieerd hebben, wat resulteerde in nog maar 2GB over. ze ging naar 32gb naar 16gb. Ik denk dat die andere processor in de m8s toch een stuk trager is dan die van de m8 (en misschien zelfs de m7). tot nu toe geen fijne beleving en hopelijk kan een update de boel wat versnellen.

vraagje: aangezien de m8s de vervanger is van de m8, zou deze de android M update toch wel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb sinds een week de M8 (niet de M8s). Maar ik heb mijn twijfels over de batterijduur van mijn toestel, waarvan ik zou willen weten of dit normaal gedrag is.

Afgelopen weekend was ik thuis, en heb ik mijn toestel amper nodig gehad. Resultaat: 15% verbruik in 25 uur tijd. Maar dit is dus 100% standby. Oké, prima zou je zeggen niets mis mee. Maar zodra ik iets wil doen op mijn telefoon, schiet de batterijverbruik omhoog. Na 2 uurtjes browsen via Chrome bijvoorbeeld had die al 35% verbruikt. En veel erger nog, nadat ik een embedded filmpje bekeek via Chrome van 5 minuutjes had die alweer 5% verbruikt.

Als ik dan verhalen hoor of lees van mensen die beweren na 4 uur YouTube maar 20% te hebben verbruikt, of na uuuuuren muziek ook amper batterij te hebben verbruikt, vind ik dit toch behoorlijk slecht. Of onderschat ik gewoon hoeveel batterijverbruik Chrome gebruikt of zo? Ik heb mijn helderheid handmatig zeer laag gezet, en heb Bluetooth en NFC uitstaan.

Ik zou dus graag willen weten of dit normaal gedrag is van mijn telefoon, of dat mijn on-screen time toch tekort schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Kroepoekoe schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:45:
Ik heb sinds een week de M8 (niet de M8s). Maar ik heb mijn twijfels over de batterijduur van mijn toestel, waarvan ik zou willen weten of dit normaal gedrag is.

Afgelopen weekend was ik thuis, en heb ik mijn toestel amper nodig gehad. Resultaat: 15% verbruik in 25 uur tijd. Maar dit is dus 100% standby. Oké, prima zou je zeggen niets mis mee. Maar zodra ik iets wil doen op mijn telefoon, schiet de batterijverbruik omhoog. Na 2 uurtjes browsen via Chrome bijvoorbeeld had die al 35% verbruikt. En veel erger nog, nadat ik een embedded filmpje bekeek via Chrome van 5 minuutjes had die alweer 5% verbruikt.

Als ik dan verhalen hoor of lees van mensen die beweren na 4 uur YouTube maar 20% te hebben verbruikt, of na uuuuuren muziek ook amper batterij te hebben verbruikt, vind ik dit toch behoorlijk slecht. Of onderschat ik gewoon hoeveel batterijverbruik Chrome gebruikt of zo? Ik heb mijn helderheid handmatig zeer laag gezet, en heb Bluetooth en NFC uitstaan.

Ik zou dus graag willen weten of dit normaal gedrag is van mijn telefoon, of dat mijn on-screen time toch tekort schiet?
Ik heb ook wel wisselende resultaten, maar ik denk dat je in dit geval ook even naar je batterijgebruik moet kijken. Zijn er andere processen die misschien actief zijn geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Laatst online: 25-11-2024
Batsu schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Ik heb ook wel wisselende resultaten, maar ik denk dat je in dit geval ook even naar je batterijgebruik moet kijken. Zijn er andere processen die misschien actief zijn geworden?
Het enige wat echt opvalt bij mij is dat Kernel (Android OS), System (mediaserver) en Android system samen 37,5% verbruik hebben. Dat lijkt me behoorlijk aan de hoge kant?

Buiten dat 9% Chrome en 7% GSam Monitor wat mij prima lijkt.
Pagina: 1 ... 48 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie