Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
Riqy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:11:
Ik had de unrooted variant van de RUU, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Heb van het weekend de MID aangepast, dus op basis daarvan met de volgende update nog maar eens kijken...
Welke CID gebruik jij trouwens?
CID voor OTA voor GPE moet volgens mij zijn 11111111 (8x) of GOOGL001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-05 23:48
Ik zou graag van mijn TMOB003 een WWE editie maken. Gewoon stock europe zonder tmobile branding. Moet ik dan eerst de cid naar supercid veranderen, dev edition erop zetten, dan de cid naar unbranded en dan de stock europe flashen om zo OTA's te krijgen? Ik zou het graag zelf gevonden hebben, maar erg duidelijk krijg ik het niet gevonden helaas. Iemand die zijn t-mobile heeft gedebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35

Grudgie

PSN: Grudgie7

Voor OTA's moet je de GOOGLE001 CID gebruiken. De 11111111 CID is een SuperCID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Grudgie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:34:
Voor OTA's moet je de GOOGLE001 CID gebruiken. De 11111111 CID is een SuperCID.
Ik wil geen GPE, dus dan geldt die CID niet toch? Ik wil gewoon HTC_002 (uit mijn hoofd) gebruiken. Het enige wat ik wil is het omzetten van een branded toestel naar unbranded met sense + OTA updates. Bootloader mag weer gelockt worden, net als S-ON en zelfs root geef ik niets om.

[ Voor 11% gewijzigd door royco85 op 15-04-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

royco85 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:27:
[...]

Ik wil geen GPE, dus dan geldt die CID niet toch? Ik wil gewoon HTC_002 (uit mijn hoofd) gebruiken. Het enige wat ik wil is het omzetten van een branded toestel naar unbranded met sense + OTA updates. Bootloader mag weer gelockt worden, net als S-ON en zelfs root geef ik niets om.
Jij wil gewoon terug naar Stock Sense? Dan heb je inderdaad die CID niet nodig. De CID GOOGLE001 is alleen voor GPE en voor de OTA's van GPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Grudgie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:48:
[...]

Jij wil gewoon terug naar Stock Sense? Dan heb je inderdaad die CID niet nodig. De CID GOOGLE001 is alleen voor GPE en voor de OTA's van GPE.
Ik wil van TMOB003 naar HTC_002 of iets dergelijks (in ieder geval stock europe rom). Maar ik kan niet zo goed vinden hoe dat precies moet. Of het eerst naar supercid moet en dan door naar europe of meteen naar europe cid is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

netblade

Sunrise

Ik blijf problemen houden met het toetsenbord dat verwijnt en pas na een reboot terugkomt, elke 2 dagen is het wel weer raak, ander toetsenbord installeren maakt niet uit. Heeft iemand met een custom rom (sense7 bv) hier geen last van? Anders gooi ik die er gewoon op, ben het nu wel een beetje zat namelijk

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 11:13

Zorian

What the fox?

netblade schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:26:
Ik blijf problemen houden met het toetsenbord dat verwijnt en pas na een reboot terugkomt, elke 2 dagen is het wel weer raak, ander toetsenbord installeren maakt niet uit. Heeft iemand met een custom rom (sense7 bv) hier geen last van? Anders gooi ik die er gewoon op, ben het nu wel een beetje zat namelijk
Is een fout in Android Lollipop, ook custom ROM heeft er last van.
Mijn tip: Installeer SwiftKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zorian schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:30:
[...]

Ook SwiftKey wil soms zonder een reboot niet meer tevoorschijn komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

JBS schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:31:
[...]
Ook SwiftKey wil soms zonder een reboot niet meer tevoorschijn komen..
Minder frequent dan het standaard toetsenbord. Het is behelpen, tot dusver heb ik nog geen echt permanente fix gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

royco85 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:01:
[...]

Ik wil van TMOB003 naar HTC_002 of iets dergelijks (in ieder geval stock europe rom). Maar ik kan niet zo goed vinden hoe dat precies moet. Of het eerst naar supercid moet en dan door naar europe of meteen naar europe cid is me niet helemaal duidelijk.
Als jij naar een stock rom wil moet jij eerst je telefoon s-off maken. Dat kan met sunshine app en kost $25.

Als je dat niet wil dan kan jij niet je cid en mid veranderen, daar heb je echt s-off voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Grudgie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:01:
[...]

Als jij naar een stock rom wil moet jij eerst je telefoon s-off maken. Dat kan met sunshine app en kost $25.

Als je dat niet wil dan kan jij niet je cid en mid veranderen, daar heb je echt s-off voor nodig.
dat weet ik, en dat heb ik er wellicht ook voor over. De vraag is alleen de procedure. Kan ik simpelweg de CID naar HTC_002 veranderen en de juiste originele ROM (RUU) flashen en zit ik dan al goed? Of gaat dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Zorian schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:30:
[...]

Hmm apart, ik denk dat het in versie 5.01 zit, op mijn M7 heb ik dit probleem namelijk nooit (of ik moet daarbij geluk hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

royco85 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:02:
[...]

dat weet ik, en dat heb ik er wellicht ook voor over. De vraag is alleen de procedure. Kan ik simpelweg de CID naar HTC_002 veranderen en de juiste originele ROM (RUU) flashen en zit ik dan al goed? Of gaat dat fout?
Je kan als je s-off bent zo de cid en mid veranderen naar wat je wil. Alleen moet die wel matchen met de firmware en RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Grudgie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:03:
[...]

Je kan als je s-off bent zo de cid en mid veranderen naar wat je wil. Alleen moet die wel matchen met de firmware en RUU.
Ok, en dat kan vanaf een TMOB003 CID zonder problemen? Dus als ik mijn TMOB003 aanpas naar HTC_002 en de MID eventueel ook, en ik start mijn HTC vervolgens op dan gaat dat goed? Als ik hem daarna met RUU unbranded maak ben ik klaar en ontvang ik OTA's ?

Sorry maar moet er vrij zeker van zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

royco85 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:28:
[...]

Ok, en dat kan vanaf een TMOB003 CID zonder problemen? Dus als ik mijn TMOB003 aanpas naar HTC_002 en de MID eventueel ook, en ik start mijn HTC vervolgens op dan gaat dat goed? Als ik hem daarna met RUU unbranded maak ben ik klaar en ontvang ik OTA's ?

Sorry maar moet er vrij zeker van zijn :P
Als jij kijkt op het XDA forum, daar kan je wel de juiste RUU zip file vinden. Daar wordt ook uitgelegd welke CID en MID het best matchen met die RUU. En wordt ook wel uitgelegd hoe je het moet doen. Het is niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Ik heb problemen om van GPE terug te gaan naar Sense. Momenteel draai ik de 5.1 GPE versie (S-OFF). Mijn CID heb ik al gewijzigd naar VODAPE17 (ik heb een Vodafone NL branded versie). MID heb ik niet handmatig gewijzigd en staat op 0P6B10000. Geen idee of het MID wijzigt bij het flashen van een GPE RUU.

Voor mijn versie is geen RUU beschikbaar, dus ik zal 't moeten doen met een TWRP nandroid backup. Ik heb geen idee of hiermee ook de partitie groottes weer goed worden gezet. Daarnaast zal ik ook de juiste firmware moeten flashen? (1.54.161.5 of 1.54.161.10)

Heeft hier iemand ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door pvtonger op 18-04-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Denk dat je met dit topic verder komt.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2733523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:14
Ik ben nu steeds mijn thema's aan het veranderen. Word gek van mezelf, teveel keuze in kleuren en vormen van icoontjes.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 14:12
ik heb nu twee M8's.

Een met Vodafone en een met KPN. Ik heb alle updates gehad en heb de volgende softwarenummers
Vodafone: 4.16.401.10
KPN: 4.19.161.2

Beiden Android 5.0.1 en HTC Sense 6.0

Nu zijn er enkele wijzigingen in de layout (bijv. 9 rondjes ipv 9 vierkantjes van het icoon naar alle apps overzicht (middelste icoon onderaan), en dit app overzicht is bij de ene blauw en bij de andere zwart).

Iemand een idee of ik deze ook hetzelfde kan krijgen? (waarom zijn ze uberhaupt anders? :? )

[ Voor 8% gewijzigd door BasZer op 19-04-2015 16:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
BasZer schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:41:
ik heb nu twee M8's.

Een met Vodafone en een met KPN. Ik heb alle updates gehad en heb de volgende softwarenummers

Nu zijn er enkele wijzigingen in de layout (bijv. 9 rondjes ipv 9 vierkantjes van het icoon naar alle apps overzicht (middelste icoon onderaan), en dit app overzicht is bij de ene blauw en bij de andere zwart).

Iemand een idee of ik deze ook hetzelfde kan krijgen? (waarom zijn ze uberhaupt anders? :? )
Eentje met HTC Sense Home en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

BasZer schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:41:
ik heb nu twee M8's.

Die versienummers heb je denk ik omgedraaid...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/srSnMMx.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAGvZBS.png

4.16.401.10 is WWE (regio- en carriervrij), 4.19.161.2 is een Vodafone versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 19-04-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 14:12
Bedankt voor de duidelijk uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ik heb een vreemd probleem. Ik heb 3 direct-dial shortcuts op mijn homescreen staan. Wanneer ik ze wil gebruiken, doen ze het niet, er gebeurt niks. Ik heb (nog) niks gevonden over dit issue. Weet iemand toevallig wat dit kan zijn?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01-2024
K heb HTC camera sense 6 en 7 flashable zips gemaakt(incl HTC sense gallery)...ook voor niet HTC telefoons.
Draait perfect op mijn mijn m8 gpe 5.0.1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3085044

[ Voor 8% gewijzigd door 0kk0 op 20-04-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
pvtonger schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 16:56:
Ik heb problemen om van GPE terug te gaan naar Sense. Momenteel draai ik de 5.1 GPE versie (S-OFF). Mijn CID heb ik al gewijzigd naar VODAPE17 (ik heb een Vodafone NL branded versie). MID heb ik niet handmatig gewijzigd en staat op 0P6B10000. Geen idee of het MID wijzigt bij het flashen van een GPE RUU.

Voor mijn versie is geen RUU beschikbaar, dus ik zal 't moeten doen met een TWRP nandroid backup. Ik heb geen idee of hiermee ook de partitie groottes weer goed worden gezet. Daarnaast zal ik ook de juiste firmware moeten flashen? (1.54.161.5 of 1.54.161.10)

Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik heb zelf alle backups gemaakt+OTA's+firmwares. Hier kun je al mijn files vinden: https://mega.co.nz/#F!mJdxnRga!IqukvHjpB3NyRGtOZEPseg . Deze zijn allemaal Vodafone branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:14
Hebben meer mensen dat batterij verbruik van kernel Android os 22% en Android systeem 13,5% zo hoog is in Gsam battery monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:15:
Hebben meer mensen dat batterij verbruik van kernel Android os 22% en Android systeem 13,5% zo hoog is in Gsam battery monitor?
Ik kan tegenwoordig sowieso eigenlijk geen volle dag meer doen met mijn telefoon. En dan heb ik het over een screen on time van maximaal 3 uur (tegen 6 uur voorheen). Telefoon is al een keer gereset, ik heb het idee dat lollipop een stuk minder zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Petert87 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:14:
[...]

Ik heb zelf alle backups gemaakt+OTA's+firmwares. Hier kun je al mijn files vinden: https://mega.co.nz/#F!mJdxnRga!IqukvHjpB3NyRGtOZEPseg . Deze zijn allemaal Vodafone branded.
Wow, geweldig. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:44:
[...]

Ik kan tegenwoordig sowieso eigenlijk geen volle dag meer doen met mijn telefoon. En dan heb ik het over een screen on time van maximaal 3 uur (tegen 6 uur voorheen). Telefoon is al een keer gereset, ik heb het idee dat lollipop een stuk minder zuinig is.
Dat weet ik wel zeker. HTC heeft in alle haast om 5.0 uit te brengen een niet erg perfecte ROM gebakken met legio schoonheidsfoutjes. Hopelijk wordt het weer wat beter met 5.1, als dat nog komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 19:44
Zojuist weer een update via de play store ontvangen van het HTC Service Pack. Ben altijd erg benieuwd wat het nou betekend. Kan nergens een changelog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb sinds ongeveer 'n dag iets merkwaardigs (en irritant!): om zo zoveel tijd wordt er "iets" getriggerd en de vraag veroorzaakt waarmee te openen:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ae3bpx.jpg

Soms wordt ook, wanneer ik enkel de telefoon vast heb, de automodus gestart, zonder zichtbare aanleiding en zonder dat ik ook maar iets aanraak. Iemand die dit ook eens meegemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:29
JBS schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:07:
Heb sinds ongeveer 'n dag iets merkwaardigs (en irritant!): om zo zoveel tijd wordt er "iets" getriggerd en de vraag veroorzaakt waarmee te openen:

Soms wordt ook, wanneer ik enkel de telefoon vast heb, de automodus gestart, zonder zichtbare aanleiding en zonder dat ik ook maar iets aanraak. Iemand die dit ook eens meegemaakt heeft?
Ja heb ik meegemaakt. Zou waterschade kunnen zijn. Heb hem toen een nacht in een bakje met droge rijst gelegd. Ook heb ik 2 minuten de volume knoppen en powerknop ingedrukt gehouden omdat hij ook niet meer wilde laden vanwege usb host mode. Dan reboot de telefoon een paar keer en wordt de batterij gereset.

Na twee bovenstaande stappen geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ViNOK16Bit schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:03:
[...]

Ja heb ik meegemaakt. Zou waterschade kunnen zijn. Heb hem toen een nacht in een bakje met droge rijst gelegd. Ook heb ik 2 minuten de volume knoppen en powerknop ingedrukt gehouden omdat hij ook niet meer wilde laden vanwege usb host mode. Dan reboot de telefoon een paar keer en wordt de batterij gereset.

Na twee bovenstaande stappen geen problemen meer gehad.
Hmz. Wat ik gisteren ook merkte: Ondanks dat "scherm draaien" uit staat, draait het scherm toch mee als je het toestel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:29
JBS schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:50:
[...]
Hmz. Wat ik gisteren ook merkte: Ondanks dat "scherm draaien" uit staat, draait het scherm toch mee als je het toestel draait.
Probeer hetgeen dat ik gedaan heb eens. En je zou daarnaast ook nog eens een factory reset kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:55
Ben aan het denken om deze aan te schaffen maar hoelang krijgt deze nog support qua updates van HTC en Android? Max tot maart 2016 dacht ik zeker?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Is de HTC One M8 echt zijn geld waard? Ik zit eraan te denken om het te kopen maar de Moto X draait bijna stock android en is heeft als het om prijs gaat een betere prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben wel een zeeer grote fan van de M8 maar ik vind 450 euro wel erg duur in plaats van de 360 van de Moto X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
extreme8eight schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 14:47:
Ben aan het denken om deze aan te schaffen maar hoelang krijgt deze nog support qua updates van HTC en Android? Max tot maart 2016 dacht ik zeker?
Het blijft altijd een raadsel hoe lang een toestel updates krijgt. Zelf ga ik ervan uit dat Android 5.xx de laatste major update is van de M8. Maar met een custom rom heb je de nieuwste updates zolang men eraan werkt.
DanielWillems schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:01:
Is de HTC One M8 echt zijn geld waard? Ik zit eraan te denken om het te kopen maar de Moto X draait bijna stock android en is heeft als het om prijs gaat een betere prijs-kwaliteit verhouding. Ik ben wel een zeeer grote fan van de M8 maar ik vind 450 euro wel erg duur in plaats van de 360 van de Moto X.
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe M8 gekocht van mede-tweaker voor minder dan 350 euro.
Ben nog steeds zeer tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielWillems
  • Laatst online: 06-06-2024
ChiMan schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:38:
[...]

Het blijft altijd een raadsel hoe lang een toestel updates krijgt. Zelf ga ik ervan uit dat Android 5.xx de laatste major update is van de M8. Maar met een custom rom heb je de nieuwste updates zolang men eraan werkt.

[...]

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe M8 gekocht van mede-tweaker voor minder dan 350 euro.
Ben nog steeds zeer tevreden met mijn aankoop.
Oke dan ga ik maar eens kijken of er een tweedehands M8 in mijn buurt is. Zo niet dan waarschijnlijk nog maar ff doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:04:
Hmmm ik heb een vreemd probleem. Ik heb 3 direct-dial shortcuts op mijn homescreen staan. Wanneer ik ze wil gebruiken, doen ze het niet, er gebeurt niks. Ik heb (nog) niks gevonden over dit issue. Weet iemand toevallig wat dit kan zijn?
Iemand?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Laatst online: 09-05 13:05
Heeft iemand al een HTC One M8s in handen gekregen? Op tweakers staat er nog niets over, ben benieuwd hoe de nieuwe camera is (is het echt beter of slechter). Ook wil ik weten of die processor downgrade erg is. Ik kom op dit moment van een iPhone 5 en zit eraan te denken om een HTC One M8s te nemen. Ik neem aan dat dit een aardige upgrade zal zijn qua performance?

De reviews op internet hameren continu op de lagere prijs, maar met echte processor benchmarks komen ze niet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Al geprobeerd een nieuwe shortcut te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yes ook geprobeerd, werkt niet. Soft reset werkt ook niet. Ik ga obviously geen factory reset doen voor zoiets kleins, maar irritant is het wel.
Net zo irritant als dat Samsung maar niks aan het probleem doet dat mensen na de lollipop upgrade hun SMSjes niet meer kunnen lezen op hun Galaxy S4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Deathchant schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:16:
Yes ook geprobeerd, werkt niet. Soft reset werkt ook niet. Ik ga obviously geen factory reset doen voor zoiets kleins, maar irritant is het wel.
Net zo irritant als dat Samsung maar niks aan het probleem doet dat mensen na de lollipop upgrade hun SMSjes niet meer kunnen lezen op hun Galaxy S4....
Heb zojuist een shortcut gemaakt en het werkt.
Heb Lollipop op mijn M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:46
RogierColijn schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:15:
Heeft iemand al een HTC One M8s in handen gekregen? Op tweakers staat er nog niets over, ben benieuwd hoe de nieuwe camera is (is het echt beter of slechter). Ook wil ik weten of die processor downgrade erg is. Ik kom op dit moment van een iPhone 5 en zit eraan te denken om een HTC One M8s te nemen. Ik neem aan dat dit een aardige upgrade zal zijn qua performance?

De reviews op internet hameren continu op de lagere prijs, maar met echte processor benchmarks komen ze niet ofzo.
Neem aan dat je de HTC M9 bedoelt. M8 is er al weer een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Laatst online: 09-05 13:05
MikeOO schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:49:
[...]

Neem aan dat je de HTC M9 bedoelt. M8 is er al weer een tijd.
Nee, ik bedoel echt de "M8 S" een nieuwe M8 met volgens de berichten een andere camera, een iets grotere batterij en een goedkopere chipset. Ik vroeg me alleen af of er iemand is die me kan vertellen dat als ik kan kiezen (ik kan ze beiden gratis krijgen bij een abbo) welke ik moet nemen. Is de nieuwe/iets verbeterde camera het waard, of is het meer van hetzelfde. Is de nieuwe chipset echt zoveel slechter? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
RogierColijn schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 11:42:
[...]

Nee, ik bedoel echt de "M8 S" een nieuwe M8 met volgens de berichten een andere camera, een iets grotere batterij en een goedkopere chipset. Ik vroeg me alleen af of er iemand is die me kan vertellen dat als ik kan kiezen (ik kan ze beiden gratis krijgen bij een abbo) welke ik moet nemen. Is de nieuwe/iets verbeterde camera het waard, of is het meer van hetzelfde. Is de nieuwe chipset echt zoveel slechter? etc.
Ik had de s niet gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ChiMan schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:39:
[...]

Heb zojuist een shortcut gemaakt en het werkt.
Heb Lollipop op mijn M8.
Tja ik ben blij voor je dat het bij jou wel werkt. Hier nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Deathchant schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:01:
[...]

Tja ik ben blij voor je dat het bij jou wel werkt. Hier nog steeds niet....
Thanks dat je blij voor me bent!

Is het probleem ontstaan na een system upgrade (KK naar LL)?
Zo ja, dan adviseer ik een clean install (factory reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij niet. Na de lollipop update meen ik me te herinneret dat ik het toch gebruikt heb. Een nieuwe shortcut aanmaken werkt niet. Een factory reset ga ik niet doen. Dan ben ik weer de hele dag bezig om alles weer goed te krijgen ;) Dat klusje bewaar ik wel voor als ik echt een nieuwe telefoon moet hebben. iig bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Deathchant schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:59:
Hmmm dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij niet. Na de lollipop update meen ik me te herinneret dat ik het toch gebruikt heb. Een nieuwe shortcut aanmaken werkt niet. Een factory reset ga ik niet doen. Dan ben ik weer de hele dag bezig om alles weer goed te krijgen ;) Dat klusje bewaar ik wel voor als ik echt een nieuwe telefoon moet hebben. iig bedankt voor het meedenken!
Heb je wel je toestel een keer volledig opnieuw opgestart en daarna nogmaals getest?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yes, soft reset ook (power+volume up ingedrukt laten totdat ie uitgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:02

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Al een paar weken last van een volumeknop die nogal overgevoelig reageert, en dan met name volume lager...

Van het weekend begon mijn m8 wat traag te reageren, dus reboot gedaan. Kwam dus door die volumeknop in de boot terecht en met wat moeite toestel opgestart gekregen veilige modus. Paar nieuwe reboot pogingen gedaan en na een uurtje het toestel weer normaal opgestart gekregen.

Toen waren wel de meeste icoontjes van mijn scherm verdwenen, wel alle applicatie waren nog geinstalleerd maar een hoop moesten weer even opnieuw ingesteld worden (dropbox enzo)... En mijn hele agenda leeg, wat contactpersonen verziekt... Best raar.

Van de week maar eens langs zo'n repaircentrum om naar die knop te kijken, maar ik snap nog niet de software gevolgen van mijn rebootsessies....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Volgens Twitter HTC uk :
@JKMcCloskey Hey James, the HTC One M8 will have a Software Update for Android Version 5.1 and Sense 7 in August 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

cops schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:57:
Volgens Twitter HTC uk :
@JKMcCloskey Hey James, the HTC One M8 will have a Software Update for Android Version 5.1 and Sense 7 in August 2015 :)
Ze nemen hun tijd..... Maar goed is eigenlijk wel fijn, kunnen ze de kinderziektes eruit halen. M.n. Nexussen hebben vrij veel irritante problemen met lollipop c.s.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kan niet wachten tot de update van 5.1 met Sense 7... maar augustus 2015 duurt nog wel erg lang inderdaad. Net wat hierboven wordt gezegd, zonder die vervelende fouten.

Heb nu regelmatig dat mijn toetsenbord niet meer omhoog wil komen en dat een reboot het enige is wat het probleem oplost...

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

dennisk. schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:13:
Kan niet wachten tot de update van 5.1 met Sense 7... maar augustus 2015 duurt nog wel erg lang inderdaad. Net wat hierboven wordt gezegd, zonder die vervelende fouten.

Heb nu regelmatig dat mijn toetsenbord niet meer omhoog wil komen en dat een reboot het enige is wat het probleem oplost...
Same, daarom toestel maar geunlocked en ik draai nu skydragon met sense 7, Had HTC maar niet met een halfgare update moeten uitkomen om maar snel 5.0x uit te kunnen rollen. Ik had liever nog op 4.4.4 gedraaid, dat ging prima. Nu loopt het met Skydragon ook weer goed hoor, alleen het is een port van sense 7 wat zo nu en dan (met mn dotview cover) wat probleempjes oplevert (double tap doet het zo nu en dan niet). Batterijtijd is weer als vanouds met skydragon.

Ik snap alleen niet waarom m'n M7 met 5.02 geen enkel probleem heeft, waar m'n M8 op stock batterydrains heeft als een malle, gekke toetsenbord fouten, en onherleidbare vastlopers heeft. Zou er zoveel verschil tussen 5.01 en 5.02 zitten? (Ik draai nu 5.02)

[ Voor 12% gewijzigd door netblade op 30-04-2015 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
netblade schreef op donderdag 30 april 2015 @ 07:55:
[...]

Same, daarom toestel maar geunlocked en ik draai nu skydragon met sense 7, Had HTC maar niet met een halfgare update moeten uitkomen om maar snel 5.0x uit te kunnen rollen. Ik had liever nog op 4.4.4 gedraaid, dat ging prima. Nu loopt het met Skydragon ook weer goed hoor, alleen het is een port van sense 7 wat zo nu en dan (met mn dotview cover) wat probleempjes oplevert (double tap doet het zo nu en dan niet). Batterijtijd is weer als vanouds met skydragon.

Ik snap alleen niet waarom m'n M7 met 5.02 geen enkel probleem heeft, waar m'n M8 op stock batterydrains heeft als een malle, gekke toetsenbord fouten, en onherleidbare vastlopers heeft. Zou er zoveel verschil tussen 5.01 en 5.02 zitten? (Ik draai nu 5.02)
Heb je ook last van die problemen na een factory reset.
Herken de problemen totaal niet en draait hier als een zonnetje met de stock rom (laatste versie)
HTC staat werkelijk vol met Apps en hij blijft zonder problemen zijn werk doen.
Geen vastlopers, battrydrain of problemen met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

MikeOO schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:41:
[...]

Heb je ook last van die problemen na een factory reset.
Herken de problemen totaal niet en draait hier als een zonnetje met de stock rom (laatste versie)
HTC staat werkelijk vol met Apps en hij blijft zonder problemen zijn werk doen.
Geen vastlopers, battrydrain of problemen met toetsenbord.
Yes, ik had 3x mijn toestel teruggezet, en uiteindelijk was ik het zat, nu draait dus die custom rom als een zonnetje. Met exact dezelfde apps overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
Op Android-hilfe.de wordt gemeld dat ook voor de HTC One M8 Dual SIM nu een update uit is (5.0.2.). Natuurlijk niet bij iedereen geheel probleemloos.

Plaatje: http://tinyurl.com/m8qbmd8

Bij vriend LlabTooFeR (de producent van de Maximus custom ROM's) is in elk geval nog geen update voor de Dual SIM te vinden.Meeste recent: http://tinyurl.com/mx4kzqk.

Als er al mensen zijn die wat resultaten kunnen melden dan lees ik ze natuurlijk graag, ik ben zelf niet zo graag proefkonijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisnicola
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-03-2024
oké mijn htc ervaring was altijd erg goed ook na 10 jaar vaste klant zeg maar heb ik nu ook weer een htc one m8 blij dat ik was joo hoo thuis gekomen en uitgepakt doet hij niks oké laden denk ik 24 uur veder
nog niks blijkt na terug gaan een doa of zo 2weekjes wachten een nieuwe jo ho !!!
deze doet het goed denk ik blijkt dat het scherm heel soms raar doet zeg maar een eigen leven heeft
ik denk raar maar weer terug na het 2 maanden aangezien the hebben moet hij opsgesuurt worden let wel een leen gsm is niet altijd de zelfde al ik had maar een iPhone waar ik zeker niks mee heb deed het wel goed he afijn na 3 weken krijg ik een belletje hij is klaar nieuwe scherm en software updates moesten dit probleem op lossen NOT naar 3 uur weer knipper plop en van alles uit en aan raar toch weer 1 maand aan geien want hij doet dit zeker niet altijd reset enz. werken ook niet altijd goed het probleem bleef en stuk is nu eenmaal stuk toch htc zelf maar gebeld na een week 1 bus voor de deur en weer weg gsm
om al na een week lekker snel dus hem weer terug the krijgen lees ik in het blaartje nieuwe software en updates hebben het opgelost NOT dus pfff nu koop ik van ellende een goedkope Samsung die het dus gewoon wel doet en veder ben ik niet the vrede zo als U begrijpt moet ik hem nu maar weer terug sturen heb er wel 650 uri voor betaalt he dan mag je toch wat verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:35
chrisnicola schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:15:
oké mijn htc ervaring was altijd erg goed ook na 10 jaar vaste klant zeg maar heb ik nu ook weer een htc one m8 blij dat ik was joo hoo thuis gekomen en uitgepakt doet hij niks oké laden denk ik 24 uur veder
nog niks blijkt na terug gaan een doa of zo 2weekjes wachten een nieuwe jo ho !!!
deze doet het goed denk ik blijkt dat het scherm heel soms raar doet zeg maar een eigen leven heeft
ik denk raar maar weer terug na het 2 maanden aangezien the hebben moet hij opsgesuurt worden let wel een leen gsm is niet altijd de zelfde al ik had maar een iPhone waar ik zeker niks mee heb deed het wel goed he afijn na 3 weken krijg ik een belletje hij is klaar nieuwe scherm en software updates moesten dit probleem op lossen NOT naar 3 uur weer knipper plop en van alles uit en aan raar toch weer 1 maand aan geien want hij doet dit zeker niet altijd reset enz. werken ook niet altijd goed het probleem bleef en stuk is nu eenmaal stuk toch htc zelf maar gebeld na een week 1 bus voor de deur en weer weg gsm
om al na een week lekker snel dus hem weer terug the krijgen lees ik in het blaartje nieuwe software en updates hebben het opgelost NOT dus pfff nu koop ik van ellende een goedkope Samsung die het dus gewoon wel doet en veder ben ik niet the vrede zo als U begrijpt moet ik hem nu maar weer terug sturen heb er wel 650 uri voor betaalt he dan mag je toch wat verwachten
Kun je misschien leestekens gebruiken? Aan dit verhaal is geen touw aan vast te knopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ViNOK16Bit schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:47:
[...]

Probeer hetgeen dat ik gedaan heb eens. En je zou daarnaast ook nog eens een factory reset kunnen proberen.
Het m'n M8 een factory reset gegeven. Daarna leek het over te zijn, maar uiteindelijk is het euvel toch weer terug gekomen. Ik vermoed echter pas het het installeren van alle apps, daarom verdenk ik nu 'n app ervan dit te veroorzaken. Zal het eens in een algemener Android topic in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671232

Ik heb een vraag. Heb onlangs een update gedaan van de camera app en sindsdien is de camera gedraaid en staan de fotos vervolgens ook gedraaid in de gallery. Ik kan natuurlijk mijn toestel draaien, maar dat wil ik liever niet. Voorheen draaide het beeld gewoon mee met hoe je het toestel vasthad en dat is nu niet,terwijl vinkje wel aanstaat bij scherm automatisch draaien. Iemand enig idee of dit toch aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Anoniem: 671232 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:35:
Ik heb een vraag. Heb onlangs een update gedaan van de camera app en sindsdien is de camera gedraaid en staan de fotos vervolgens ook gedraaid in de gallery. Ik kan natuurlijk mijn toestel draaien, maar dat wil ik liever niet. Voorheen draaide het beeld gewoon mee met hoe je het toestel vasthad en dat is nu niet,terwijl vinkje wel aanstaat bij scherm automatisch draaien. Iemand enig idee of dit toch aan te passen is?
En wat als je de update weer verwijderd. Is het dan wel weer goed.
Probeer dan nog eens te updaten.Misschien is er iets niet helemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671232

MikeOO schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:18:
[...]

En wat als je de update weer verwijderd. Is het dan wel weer goed.
Probeer dan nog eens te updaten.Misschien is er iets niet helemaal goed gegaan.
Helaas... Dit helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Je zou nog in Safe mode kunnen starten om te checken of het mogelijk door een andere App komt dat hij dit gedrag vertoon. Met Safe mode start je het toestel tijdelijk op alsof je een Restore to Defaults hebt gedaan en dus alleen de App hebt die je standaard bij de HTC krijgt. Zo kun je veel problemen uitsluiten.

Nadeel is alleen dat je Homescreen iconen kunnen verdwijen en je de snelkoppeling dus opnieuw moet terugplaatsen als je het toestel weer normaal start.

http://www.technipages.co...-on-or-off-for-htc-one-m8

Zelf geen last van na de update dus het is niet een standaard probleem die bij iedereen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb er veel last van dat als ik via de Facebook app een filmpje aanzet doe geopend wordt in de "browser" van Facebook, dan loopt mn hele telefoon vast. En dat dus bijna elke keer. Iemand hier ervaring mee en een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
jaydenjarno schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:04:
Ik heb er veel last van dat als ik via de Facebook app een filmpje aanzet doe geopend wordt in de "browser" van Facebook, dan loopt mn hele telefoon vast. En dat dus bijna elke keer. Iemand hier ervaring mee en een idee hoe dit op te lossen?
Instellingen van FB app - Open links altijd in externe browser aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Top. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastyx
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Welke custom rom kunnen jullie aanraden? Ik lees veel positieve dingen over ARHD. Hoe zit het met stabiliteit / bugs? Sense 6 of 7?

[BE/NL] RUSTacular | Oxide | Craft 1/2 | Aidrop@15| Sleeper | Starter Kit - net.connect 5.153.39.85:28815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 09:44
Er lijkt soms iets niet helemaal goed te gaan op het moment dat ik iemand wil bellen met de HTC One M8. Ik toets een nummer in in de dailer, vervolgens druk ik op bellen. Op dat moment verdwijnt het nummer en ben ik eigenlijk weer terug waar ik was (in de dailer). De M8 heeft de persoon dan niet gebeld, er staat niets in de oproepen, het lijkt alsof er niets is gebeurd. Op het moment dat ik het nummer voor de tweede keer intyp en op bellen druk, belt de telefoon wel gewoon. Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
tastyx schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:58:
Welke custom rom kunnen jullie aanraden? Ik lees veel positieve dingen over ARHD. Hoe zit het met stabiliteit / bugs? Sense 6 of 7?
Ik draai ARHD 34.6 (Sense 6) en ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Vanavond een beetje lopen klooien met Zooper Widget Pro i.c.m. Sense 7 Zooper PRO, omdat ik toch héél graag HTC's Sense 7 klok widget wilde hebben. :P Dit is het resultaat:

De widget:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YNdLnc2eMqEciZR1KYUbHXzC/medium.png
Standaard vind ik de widget te klein, maar met de nodige aanpassingen is hij bijna niet van echt te onderscheiden.

De officiële widget, zoals deze nu op de HTC One (M8) nog alleen maar te zien is op het vergrendelscherm:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qOTDEh5N2hhPYveCNUR9IeFC/medium.png

Ik ben blij met het resultaat. :*)

Trouwens, even iets anders. Sinds de laatste update voor HTC's lockscreen krijg ik dit soort meldingen te zien op het vergrendelscherm:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b9Iw7bhPpjtnZIrvXoMCCgkZ/medium.png

Hoe kan ik dat uitschakelen? Dit soort dingen wil ik niet zien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Die aanbiedingen zijn uit te schakelen via blinkfeed:
Scroll naar blinkfeed, daarna -> Menu -> Instellingen.
Hier kies je voor "Melding op vergrendelscherm" en schaken je "Restaurant suggesties" uit :*)

Die widget ziet er trouwens goed uit, ik hoop dat HTC de Sense 7 widgets binnenkort naar de M8 komen!

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Frenkel88 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:55:
Er lijkt soms iets niet helemaal goed te gaan op het moment dat ik iemand wil bellen met de HTC One M8. Ik toets een nummer in in de dailer, vervolgens druk ik op bellen. Op dat moment verdwijnt het nummer en ben ik eigenlijk weer terug waar ik was (in de dailer). De M8 heeft de persoon dan niet gebeld, er staat niets in de oproepen, het lijkt alsof er niets is gebeurd. Op het moment dat ik het nummer voor de tweede keer intyp en op bellen druk, belt de telefoon wel gewoon. Hebben jullie hier ook wel eens last van?
Herkenbaar, maar heb geen oplossing.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 14:04
Iemand een suggestie voor die *** Peel app die ze nu door de strot duwen en die niet eens met eigen gemaakte knoppen overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
commentator schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:26:
Iemand een suggestie voor die *** Peel app die ze nu door de strot duwen en die niet eens met eigen gemaakte knoppen overweg kan.
Ja. Wel een suggestie als je althans je toestel geroot hebt. Je kunt dan Titanium backup installeren. Dat programma stelt je (onder andere) in staat om apps waar je niks aan hebt te "smelten" (kortom: ze van je telefoon af te gooien). Ik heb me op die manier onder andere van Facebook en enige HTC bloatware ontdaan. Let op: ik weet niet zeker of dit een feature is dat bij de "Pro"versie hoort (die heb ik). Maar uitproberen van de niet betaalde variant is natuurlijk mogelijk.

Alternatief is de custom ROM van LLabtoofer. Die geeft je bij installatie de keuze om apps wel of niet te installeren. (Ik vraag me eigenlijk af of dat het enige is wat die custom ROM doet, zonder die ROM draait op mijn dual SIM toestel alles geen steek slechter of anders ....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
netblade schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:51:
[...]

Yes, ik had 3x mijn toestel teruggezet, en uiteindelijk was ik het zat, nu draait dus die custom rom als een zonnetje. Met exact dezelfde apps overigens.
Kennelijk is Lollipop 5.0. niet voor iedereen een onverdeeld genoegen. Voor degenen die een dual SIM toestel hebben (dat zijn er hier trouwens bijzonder weinig blijkbaar): die kunnen beter de 5.1 versie afwachten met native dual SIM suppport.

In het algemeen zou ik nog eens willen wijzen op het bestaan van de app "Xposed installer" (niet verkijgbaar in Google play). Je kunt met behulp van dat programma modules installeren die in feite als complete apps functioneren en waarmee je je toestel en behoorlijk andere look & feel kunt geven, zonder custom ROM en zonder Lollipop (wel met root).

Wat ik er nu o.a. op heb staan is
- Gravitybox [KK]
- HTC One Tweaker
- Sense 6 Lockscreen mods

Dat soort programma's maakt het dan b.v. mogelijk om een lockscreen zonder frames mét eigenaarsgegevens te maken (ik vind ik het een gemis bij de HTC dat dit laatste blijkbaar niet kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 14:04
jlaarts schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:19:
[...]

Ja. Wel een suggestie als je althans je toestel geroot hebt. Je kunt dan Titanium backup installeren. Dat programma stelt je (onder andere) in staat om apps waar je niks aan hebt te "smelten" (kortom: ze van je telefoon af te gooien). Ik heb me op die manier onder andere van Facebook en enige HTC bloatware ontdaan. Let op: ik weet niet zeker of dit een feature is dat bij de "Pro"versie hoort (die heb ik). Maar uitproberen van de niet betaalde variant is natuurlijk mogelijk.

Alternatief is de custom ROM van LLabtoofer. Die geeft je bij installatie de keuze om apps wel of niet te installeren. (Ik vraag me eigenlijk af of dat het enige is wat die custom ROM doet, zonder die ROM draait op mijn dual SIM toestel alles geen steek slechter of anders ....).
Dank voor de tip. Ik zoek eigenlijk alternatieve app als afstandsbedieningapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@commentator

De Peel Smart Remote is inderdaad niet fijn.

Schijnt dat er wel een goede app is, maar die kost €2,90.

Google Play: Universal Remote for HTC One – Android Apps on Google Play

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vind peel ook kut, dacht eerst dat je remote app naar fabrieksinstellingen terugdraaien werkte, maar helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dennisk. schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:36:
@commentator

De Peel Smart Remote is inderdaad niet fijn.

Schijnt dat er wel een goede app is, maar die kost €2,90.

Google Play: Universal Remote for HTC One – Android Apps on Google Play
Ik gebruik deze, werkt uitstekend: Google Play: Smart IR Remote - AnyMote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-04-2024
Heeft iemand hier al ervaring met de htc one m8s?
Er is op het net voorlopig nog maar weinig over te vinden. Ik wil graag de overstap maken naar HTC echter twijfel ik nu tussen de m8s, m8 en de m9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673245

Op 5 februari heeft Redax deze vraag gesteld.

Mijn Htc One M8 heeft er sinds de update een nare tik aan over gehouden. Iedere keer als ik een berichtje krijg, maakt niet uit of dat een e-mail, Facebook bericht of een sms is, dan trilt hij zoals gewoonlijk maar gevolgd door een interval van ongeveer vijf seconden en dan trilt hij weer opnieuw. Zo lijkt hij in een soort loop te belanden tot ik het bericht heb gelezen. Hij trilt dus niet maar eenmaal maar blijft doorgaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb sinds kort een HTC M8 en heb hetzelfde irritante probleem.
Is hier al een oplossing voor gevonden?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57

Quad

Doof

MaaikeO schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:07:
Heeft iemand hier al ervaring met de htc one m8s?
Er is op het net voorlopig nog maar weinig over te vinden. Ik wil graag de overstap maken naar HTC echter twijfel ik nu tussen de m8s, m8 en de m9.
De M8s heeft volgens mij een Snapdragon 615 wat minder interessant is dan de 801 en de M9 is mij te duur voor wat het meer biedt tov de M8. Ikzelf heb nog de OnePlus One maar die ga ik op zeer korte termijn vervangen door de M8. (voor einde volgende week..)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Anoniem: 673245 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:20:
Op 5 februari heeft Redax deze vraag gesteld.

Mijn Htc One M8 heeft er sinds de update een nare tik aan over gehouden. Iedere keer als ik een berichtje krijg, maakt niet uit of dat een e-mail, Facebook bericht of een sms is, dan trilt hij zoals gewoonlijk maar gevolgd door een interval van ongeveer vijf seconden en dan trilt hij weer opnieuw. Zo lijkt hij in een soort loop te belanden tot ik het bericht heb gelezen. Hij trilt dus niet maar eenmaal maar blijft doorgaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb sinds kort een HTC M8 en heb hetzelfde irritante probleem.
Is hier al een oplossing voor gevonden?

Hoor het graag!
Instellingen>toegankelijkheid>herinnering van melding uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:56
Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe One M8s, echter opeens vandaag ging het scherm niet meer aan. Hij lijkt nog wel responsive en voice command (bel opdracht) werkte ook nog, reset middels powerknop+volume up lijkt wel te werken, maar het scherm zelf gaat niet meer aan.

Ik kom wel dingen tegen voor de m8 zelf, maar die gaan voornamelijk over de soft reset en omruilen. Dat laatste zal wel van toepassing zijn denk ik, maar wellicht weet iemand hier ook nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Def1ant schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:26:
Ik heb sinds een paar dagen de nieuwe One M8s, echter opeens vandaag ging het scherm niet meer aan. Hij lijkt nog wel responsive en voice command (bel opdracht) werkte ook nog, reset middels powerknop+volume up lijkt wel te werken, maar het scherm zelf gaat niet meer aan.

Ik kom wel dingen tegen voor de m8 zelf, maar die gaan voornamelijk over de soft reset en omruilen. Dat laatste zal wel van toepassing zijn denk ik, maar wellicht weet iemand hier ook nog wat?
soft reset eens proberen: 10 sec power knop ingedrukt houden. Anders idd omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Quad schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:52:
[...]

De M8s heeft volgens mij een Snapdragon 615 wat minder interessant is dan de 801 en de M9 is mij te duur voor wat het meer biedt tov de M8. Ikzelf heb nog de OnePlus One maar die ga ik op zeer korte termijn vervangen door de M8. (voor einde volgende week..)
Ik zit ook te wachten op de eerste reviews, maar ik heb het gevoel dat deze niet hard loopt.
Zal de 801 veel beter zijn dan de 615? Ik hoop op een betere accuduur niet zoals de M9 die valt erg tegen las ik in reviews vergeleken met de M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Hier een vergelijk tussen de M8 en de M8s:

http://www.techradar.com/...m8-vs-htc-one-m8s-1290098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Helaas, staan standaard verschillen in en niet een echte review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57

Quad

Doof

Ik heb de One M8 inmiddels binnen. Ik wilde hem gelijk flashen met een custom ROM maar ja.. Was nog een oude versie van 4.4.2 erop aanwezig. Nu maar eerst upgraden naar 5.0.1.. Kost wel veel tijd helaas. Zijn er mensen die er ARHD draaien, of Blisspop? Of geef je voorkeur aan stock ROM maar wel geroot?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Als ik HTC Sense Home wil updaten, dat krijg ik de vraag of ik de app toestemming wil geven voor "in-app-aankopen". Heeft iemand een idee wat voor meerwaarde dit geeft? Na de update van yelp reclame in mijn blinkfeed ben ik voorzichtig met updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
YorrickNL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:20:
Als ik HTC Sense Home wil updaten, dat krijg ik de vraag of ik de app toestemming wil geven voor "in-app-aankopen". Heeft iemand een idee wat voor meerwaarde dit geeft? Na de update van yelp reclame in mijn blinkfeed ben ik voorzichtig met updaten..
volgens mij dat je er van bewust bent dat je IN de app zelf, bepaalde zaken kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 20:19
YorrickNL schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:20:
Is voornamelijk zodat je thema's etc kan kopen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

SPOXYWOXY schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:07:
[...]

Is voornamelijk zodat je thema's etc kan kopen via de app.
Aah oké, logisch :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Meerdere mensen die tomtom go op hun htc one m8 hebben? Als ik tomtom aanzet wordt mijn htc echt gloeiend warm. Maar dan ook echt heel warm. Meerdere mensen hier last van?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Ja, is een algemeen probleem. Ook andere merken/modellen hebben er last van.

Een oplossing is tijdelijk TomTom in 2D mode te zetten tot ze het hebben opgelost.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:51
Zo, lekker probleem nu ... Batterij leeg, dus ik hang de telefoon aan de oplader en wil hem weer opnieuw starten, maar nu loop ik telkens tegen het probleem dat 'Sense HOME' onverwachts is gestopt en dus niet meer op wil starten. Toevallig heeft de app vandaag nog een update gekregen, maar op deze manier is mijn telefoon redelijk onbruikbaar geworden, wat nu?
Pagina: 1 ... 47 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie