Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Volgens mij is er geen officiele update uitgekomen van HTC de afgelopen dagen.
Of gaat het om de Lollipop update?
Ah ok... had even de indruk dat ik een update miste of zo, gezien de posts hierboven.

Zit nu op:

Android: 5.0.1
Sense: 6.0
Softwarenummer 4.16.401.10

Zie overigens al wel dat er wat Sense 7 ROMS zijn inmiddels. Mensen hier die dit al geprobeerd hebben?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:50
Dat zijn custom ROMS en niet officieel van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:09:
Dat zijn custom ROMS en niet officieel van HTC.
Ja, dat snapte ik inderdaad. Vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die al zo'n ROM draaien? Ben wel benieuwd naar Sense 7 namelijk.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461453

Ik kan het topic van de HTC One zelf niet vinden dus vraag het maar hier.
Ik heb laatst mijn HTC geupdate naar Android 5.0.2 Lollipop maar nu heb ik het probleem dat als ik dubbelklik op de home button, ik niet meer kan zien welke apps nog open staan. Hoe kan ik dat weer terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Kom ik als spuit 11 aan. had het topic al even niet meer gelezen en had gemist dat bluetooth i.c.m. wifi met Lollipop de wifi-verbinding drastisch verlaagd. Kwam er toevallig achter nadat ik bluetooth uit had geschakeld en wat apps ging updaten.

Goed, volgens de HTC helpdesk komt "binnenkort" een nieuwe update uit en dat zou moeten/kunnen helpen. Vooralsnog stream ik wel met mijn iPad naar de JBL Charge.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
jagermeister schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Ja, dat snapte ik inderdaad. Vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die al zo'n ROM draaien? Ben wel benieuwd naar Sense 7 namelijk.
Op XDA lees ik postieve verhalen over Sense 7 icm M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06 09:09
ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Volgens mij is er geen officiele update uitgekomen van HTC de afgelopen dagen.
Of gaat het om de Lollipop update?
Ik zit nog op 4.4.2.. dus kreeg de update naar 4.4.3 binnen. Als ik vervolgens probeer te booten na de recovery.zip te flashen die hierop stond werkt de recovery niet meer.. dus momenteel zit ik zonder werkende recovery. :+

Als het goed is heb ik ergens nog wel een backup met de juiste recovery voor 4.4.2. Indien jullie de recovery.zip voor cid TMOB003 nodig hebben hoor ik het wel. Die kan ik namelijk uit de OTA trekken die ik heb binnengehaald.

OTA is dus alleen niet te installeren met een niet-stock recovery :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Ik zit nog op 4.4.2.. dus kreeg de update naar 4.4.3 binnen. Als ik vervolgens probeer te booten na de recovery.zip te flashen die hierop stond werkt de recovery niet meer.. dus momenteel zit ik zonder werkende recovery. :+

Als het goed is heb ik ergens nog wel een backup met de juiste recovery voor 4.4.2. Indien jullie de recovery.zip voor cid TMOB003 nodig hebben hoor ik het wel. Die kan ik namelijk uit de OTA trekken die ik heb binnengehaald.

OTA is dus alleen niet te installeren met een niet-stock recovery :'(
Is jouw M8 geroot?

[ Voor 3% gewijzigd door ChiMan op 19-03-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 11:24
jagermeister schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Ik gebruik de SkyDragon rom. Werkt fantastisch. Sense 7 is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:10
Begin april komt de 5.1 update voor de GPE versie.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:24:
[...]

Ik gebruik de SkyDragon rom. Werkt fantastisch. Sense 7 is ook geweldig.
Kan je s een vergelijking gooien tussen 6 en 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doceia
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 01:04
Anoniem: 572316 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:39:
[...]

Dat ga ik dan proberen. Ben dus sowieso 48 uur nog zoet. Is het een eis dit met een HTC lader te doen of kan me Samsung lader ook?

Verder nog wat troubleshooting:
- telefoon gaat niet met de knop aan
- telefoon doet niks wanneer aangesloten aan de lader (geen lampje gaat branden en er komt niks op het scherm zoals een batterij ofzo)
- HTC is een keer gevallen en heeft een deuk in de achterkant.
- wanneer ik de HTC aan de computer sluit vind deze geen nieuw apparaat.

Veel meer kan ik niet melden want verder kan ik niks.

(Telefoon heeft nooit gezwommen)
Ik weet niet of het al opgelost is maar een andere optie is:
Toestel 15 minuten aan de lader leggen, vervolgens loskoppelen en 2 minuten lang op de power en beide volume knoppen indrukken. Daarna nogmaals proberen op te starten.

Bij een deuk heb je helaas een groot kans op prijsopgave, vooral als er iets beschadigt is binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Dan is een andere ROM een optie voor je.
Of heb je dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Ik draaide viperone tot op heden, maar wou eigenlijk weer terug naar stock.

Overigens http://xda7.androidrevolu...p?dir=HTC%2FHTC_One_M8%2F gevonden.. Kijken hoe dit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTroch
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09-2024
Is het nog steeds de moeite om deze telefoon voor 450€ aan te kopen?
Ik speel geen games, enkel facebook, whatsapp youtube,... Zou hij voor deze vereisten nog kunnen dienen voor 1a 1.5jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:35
Dat moet nog makkelijk lukken met dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:

Overigens http://xda7.androidrevolu...p?dir=HTC%2FHTC_One_M8%2F gevonden.. Kijken hoe dit gaat :)
Hmm.. Die recovery lijkt niet te werken.. Terug bij af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:

Revolution HD is nagenoeg stock maar dan geoptimaliseerd en de laatste versie met Sense 7.

Kan je deze aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:09:
[...]

Revolution HD is nagenoeg stock maar dan geoptimaliseerd en de laatste versie met Sense 7.

Kan je deze aanraden!
Nu aan het installeren! Ben heeel erg benieuwd 8)

[ Voor 84% gewijzigd door Royy op 19-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
Drowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Kan je s een vergelijking gooien tussen 6 en 7?
-Sense 7 is vooral visueel erg customizable vergeleken sense 6. Vind zelf de toevoeging van zelf themes maken, via de telefoon(simpele themes) en via htc.themes.com (veel meer opties, echt extensief), erg fijn.
Alles ziet er gelikter en beter uit simpelweg.

-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey is ook erg handig, heb zelf de knop waarmee de softkeys verdwijnen ingesteld(overal immersive mode mogelijk!) en met een simpele swype omhoog komen de softkeys weer terug. Je kunt heel veel verschillende softkeys instellen(bijv een standby knop, auto rotatie toggle, quickstart menu etc).

-De Sense Home widget. Ik vind het persoonlijk wel een fijne toevoeging, werkt ook erg goed. Op school andere apps dan buitenshuis of thuis op het startscherm.

-Photo editor is uitgebreider

Zo zijn er nog wel wat meer dingen. Het is niet een radicale update, maar alles is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]

-Sense 7 is vooral visueel erg customizable vergeleken sense 6. Vind zelf de toevoeging van zelf themes maken, via de telefoon(simpele themes) en via htc.themes.com (veel meer opties, echt extensief), erg fijn.
Alles ziet er gelikter en beter uit simpelweg.

-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey is ook erg handig, heb zelf de knop waarmee de softkeys verdwijnen ingesteld(overal immersive mode mogelijk!) en met een simpele swype omhoog komen de softkeys weer terug. Je kunt heel veel verschillende softkeys instellen(bijv een standby knop, auto rotatie toggle, quickstart menu etc).

-De Sense Home widget. Ik vind het persoonlijk wel een fijne toevoeging, werkt ook erg goed. Op school andere apps dan buitenshuis of thuis op het startscherm.

-Photo editor is uitgebreider

Zo zijn er nog wel wat meer dingen. Het is niet een radicale update, maar alles is verbeterd.
Aah oke, veel punten die je noemt kan ik ook al met Venom Roms, maar binnenkort ARHD maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Update: :Mob wil nog niet booten. blijft in het witte scherm met HTC in groene letters hangen. Ik heb gelezen -omdat mijn telefoon niet S-OFF is, maar alleen unlocked- dat de boot.img met fastboot handmatig geflasht moest worden, maar dit heeft het probleem niet opgelost..

C:\Users\Admin\Desktop>fastboot flash boot boot.img
target reported max download size of 1830580224 bytes
sending 'boot' (8780 KB)...
OKAY [ 0.842s ]
writing 'boot' ...
OKAY [ 0.530s ]
finished. total time: 1.373s

Dus dat lijkt goed te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
Drowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:41:
[...]

Aah oke, veel punten die je noemt kan ik ook al met Venom Roms, maar binnenkort ARHD maar eens proberen dan :)
Klopt. Kom zelf van ViperOne vandaan, erg fijne rom was dat overigens. Maar ik heb het gevoel dat sense 7 ook wat beter presteert en ik was gewoon erg nieuwsgierig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
NielsTroch schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:
Is het nog steeds de moeite om deze telefoon voor 450€ aan te kopen?
Ik speel geen games, enkel facebook, whatsapp youtube,... Zou hij voor deze vereisten nog kunnen dienen voor 1a 1.5jaar?
Ik denk dat je met jouw eisen ook gewoon de M7 kan nemen. De M8 gaat makkelijk nog een jaar of twee mee imo. Ik heb m zelf afgelopen maandag aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Klopt. Kom zelf van ViperOne vandaan, erg fijne rom was dat overigens. Maar ik heb het gevoel dat sense 7 ook wat beter presteert en ik was gewoon erg nieuwsgierig :P
Nog beter? klinkt goed. Heb zelf nu veel haperingen in ViperOne, maar reflash zal dat zeker fixen. Misschien dan gelijk maar naar S7. Alleen ik gebruik in ViperOne, heb ik de Homebutton dubbel tap ingesteld als scherm uit doen. Is hier een alternatief voor als ik naar Sense 7 rom ga bijvoorbeeld? D.m.v Xposed misschien? Ben er nu erg aan gewend haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
Drowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:44:
[...]

Nog beter? klinkt goed. Heb zelf nu veel haperingen in ViperOne, maar reflash zal dat zeker fixen. Misschien dan gelijk maar naar S7. Alleen ik gebruik in ViperOne, heb ik de Homebutton dubbel tap ingesteld als scherm uit doen. Is hier een alternatief voor als ik naar Sense 7 rom ga bijvoorbeeld? D.m.v Xposed misschien? Ben er nu erg aan gewend haha :+
Ja dat had ik ook, die haperingen. Besloot gewoon wat nieuws te proberen ipv te reflashen. Ik weet het niet zeker eerlijk gezegd of je dat kunt via Xposed, maar volgens mij kan dat met Insertcoin(die heeft een alternatief op VenomTweaks, InsertcoinKontrol als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:47:
[...]

Ja dat had ik ook, die haperingen. Besloot gewoon wat nieuws te proberen ipv te reflashen. Ik weet het niet zeker eerlijk gezegd of je dat kunt via Xposed, maar volgens mij kan dat met Insertcoin(die heeft een alternatief op VenomTweaks, InsertcoinKontrol als ik het goed heb).
Jup zag het, heb even de features door gekeken, maar zag niet iets in de trend van remappen van buttons oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Net ARHD geflasht, maar kwam dus niet uit het witte scherm en in het groen ''HTC''. boot.img die bij de rom hoort geflasht, maar dit heeft het niet opgelost. meerdere malen cache, dalvik cache en de rest leegegooid en de rom opnieuw geinstalleerd.. beetje clueless nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:16:
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Net ARHD geflasht, maar kwam dus niet uit het witte scherm en in het groen ''HTC''. boot.img die bij de rom hoort geflasht, maar dit heeft het niet opgelost. meerdere malen cache, dalvik cache en de rest leegegooid en de rom opnieuw geinstalleerd.. beetje clueless nu :(
Welke recovery heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 12:51
Ik heb een probleem, ik gebruik de sense 7 skydragon rom, echter heb ik het probleem dat wanneer ik het toestel in de 'alleen prioriteitsonderbrekingen' modus heb staan ik nog steeds een melding krijg(ja niet alleen op het scherm wat natuurlijk handig is maar ook met vibratie en eventueel meldingsgeluid) verder is whatsapp geen prioriteitsapp, weet iemand een oplossing of een andere manier om nog wel gebeld te kunnen worden met meldingsgeluiden maar whatsappjes dit niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
PhilZ Touch 6.25.5 !

edit: en hiervoor PhilZ Touch 5.X.X gebruikt, maar dat werkte ook niet.. nu CWM maar even downloaden.

edit2: CWM werkt ook niet. Probleem is dus dat ik niet verder kom zodra ik mijn mobiel aanzet: wit scherm met groene letters waar HTC staat. Lijkt me dat hij dus de hele recovery skipt op dit moment, dan kan het toch alleen aan de boot.img of de rom liggen?

[ Voor 55% gewijzigd door Royy op 19-03-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-06 08:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:07:
[...]

PhilZ Touch 6.25.5 !

edit: en hiervoor PhilZ Touch 5.X.X gebruikt, maar dat werkte ook niet.. nu CWM maar even downloaden.

edit2: CWM werkt ook niet. Probleem is dus dat ik niet verder kom zodra ik mijn mobiel aanzet: wit scherm met groene letters waar HTC staat. Lijkt me dat hij dus de hele recovery skipt op dit moment, dan kan het toch alleen aan de boot.img of de rom liggen?
Bij mij duurde het ook even voordat de rom voorbij dat scherm ging. 15-20 minuten.

Misschien nog eventjes geduld ?

Ik kan trouwens niet ART instellen via de ontwikkelaarsoptie. Vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door Grudgie op 20-03-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Heb uiteindelijk om 00;30 een oude backup weer teruggezet omdat ik vanochtend echt mijn mobiel nodig had. vanmiddag maar ff opnieuw proberen en dan ff laten lopen. Wat mij wel opviel was dat hij erg heet werd.

Edit: opnieuw geprobeerd en nu boot hij wel! enige issue die ik heb is dat mijn wifi niet werkt. andere recovery/boot.img geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. nieuwe firmware versie?

[ Voor 31% gewijzigd door Royy op 20-03-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Royy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:03:
Heb uiteindelijk om 00;30 een oude backup weer teruggezet omdat ik vanochtend echt mijn mobiel nodig had. vanmiddag maar ff opnieuw proberen en dan ff laten lopen. Wat mij wel opviel was dat hij erg heet werd.

Edit: opnieuw geprobeerd en nu boot hij wel! enige issue die ik heb is dat mijn wifi niet werkt. andere recovery/boot.img geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. nieuwe firmware versie?
Welke firmware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:02
Als wij de de de custom rom gebruikers toch niet hadden, dan zou alles overzichtelijker en rustiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
ipje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:52:
Als wij de de de custom rom gebruikers toch niet hadden, dan zou alles overzichtelijker en rustiger zijn.
Hoezo? Custom rom is het mooiste wat er is haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 00:52
ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]

-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey
Ik wist niet dat de M8 dit ook kon? Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Daar is het toch een forum voor?

momenteel:
kernel-versie 3.4.0-g6af8ec
and@ABM101#1
MP PREEMPT

smalbandversie
1.16.2133156.UA10G_20.18m.4096.04L

build-nummer
4.16.401.10 CL448934 release key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Basxt schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Ik wist niet dat de M8 dit ook kon? Of mis ik nu iets?
Beschikbaar vanaf Sense 7
Royy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Daar is het toch een forum voor?

momenteel:
kernel-versie 3.4.0-g6af8ec
and@ABM101#1
MP PREEMPT

smalbandversie
1.16.2133156.UA10G_20.18m.4096.04L

build-nummer
4.16.401.10 CL448934 release key
Het kan effe duren tijdens het flashen van een ROM.
Probeer anders de laatste versie van TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 20-06 15:12

Zorian

What the fox?

Correctie: Dan zou het hier dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
ChiMan schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Beschikbaar vanaf Sense 7

[...]

Het kan effe duren tijdens het flashen van een ROM.
Probeer anders de laatste versie van TWRP.
Die draait nu. Ook zonder effect helaas. Als ik een andere recovery flash, moet ik dan ook opnieuw de ROM flashen of zou dat niet uitmaken?

Wat me wel opvalt en wat ik niet gewend ben is dat hij heel lang op het witte scherm blijft hangen en daarna ineens doorstart.

Edit: Bovenstaande blijkt een probleem te zijn dat voortkomt uit (te) oude firmware voor de ROM. als ik op de HTCdev site de firmware wil downloaden kan ik hem vervolgens niet flashen (error zonder uitleg oid erbij in de recovery..)

[ Voor 18% gewijzigd door Royy op 20-03-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Royy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Edit: Bovenstaande blijkt een probleem te zijn dat voortkomt uit (te) oude firmware voor de ROM. als ik op de HTCdev site de firmware wil downloaden kan ik hem vervolgens niet flashen (error zonder uitleg oid erbij in de recovery..)
Check deze link voor firmware uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:54
Ik heb te maken met de niet-complete update naar Lollipop, waarbij de mogelijkheid om de oude multitasking terug te zetten ontbreekt. Ook werkt de Microsoft Dynamics CRM app niet meer na de update (foutmelding in de trant van "We hebben nog geen ondersteuning voor Android KitKat 4.4, maar we werken eraan").

In eerste instantie zou het te maken hebben met Google Now inschakelen, dus dat heb ik geprobeerd. Ik heb vervolgens gezocht naar een oplossing hiervoor. Ik heb op advies van HTC een soft reset gedaan. Ook heb ik in Recovery mode de cache geleegd op advies van deze site: http://www.gottabemobile....roblems-frustrate-owners/

Dit heeft helaas nog niet geholpen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Oke, uiteindelijk heb ik een hele oude nandroid teruggezet en sunshine aangeschaft en dus S-OFF gegaan. 4.16.401.10 firmware geflasht en ARHD geinstalleerd. Draait als een zonnetje!

Enige probleem is dat ik niks kan downloaden.. elk mp3'tje, zipje, plaatje, wat dan ook failt meteen en bij de Themes app krijg ik de melding ''Your storage is not enough. Please delete some content to make some free space''. Cache gewiped en verder nog niks over kunnen vinden. Loopt allemaal niet zo vlekkeloos dit, haha.

Thanks voor de hulp, Chiman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:41:
Oke, uiteindelijk heb ik een hele oude nandroid teruggezet en sunshine aangeschaft en dus S-OFF gegaan. 4.16.401.10 firmware geflasht en ARHD geinstalleerd. Draait als een zonnetje!

Enige probleem is dat ik niks kan downloaden.. elk mp3'tje, zipje, plaatje, wat dan ook failt meteen en bij de Themes app krijg ik de melding ''Your storage is not enough. Please delete some content to make some free space''. Cache gewiped en verder nog niks over kunnen vinden. Loopt allemaal niet zo vlekkeloos dit, haha.

Erm, als je via file manager naar je files gaat, zie je dan wel bestanden staan? :p bekend probleem als je van kitkat naar L bent gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Drowzz schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:44:
[...]

Erm, als je via file manager naar je files gaat, zie je dan wel bestanden staan? :p bekend probleem als je van kitkat naar L bent gegaan
Lol.. Phone Storage niet.. SD Card wel! Is hier een fix voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Lol.. Phone Storage niet.. SD Card wel! Is hier een fix voor? :P
Yup,

Moet je even via terminal dit command uitvoeren:

adb shell su restorecon -FR /data/media/0

En dan is het gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
hmm..

C:\Users\test>adb shell su restorecon -FR /data/media/0
tmp-mksh: tmp-mksh: -F: unkown option

Apart.. Zowel via adb als via terminal op mijn mobiel

[ Voor 25% gewijzigd door Royy op 21-03-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Wat grappig. Ik heb vandaag ook mijn telefoon S-Off gemaakt, nieuwe firmware erop gezet en geflashed naar ARDH met Sense 7.0. Vind het tot nu toe erg fijn en snel werken. :)

En het ziet er ook erg mooi uit en ben ook eindelijk af van die wifi bug dat mijn wifi het soms niet meer deed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:03:
hmm..

C:\Users\test>adb shell su restorecon -FR /data/media/0
tmp-mksh: tmp-mksh: -F: unkown option

Apart.. Zowel via adb als via terminal op mijn mobiel
Excuses,

via terminal op je mobiel moet je adb shell weglaten. dus:
su restorecon -FR /data/media/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Grudgie schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:07:
[...]

Wat grappig. Ik heb vandaag ook mijn telefoon S-Off gemaakt, nieuwe firmware erop gezet en geflashed naar ARDH met Sense 7.0. Vind het tot nu toe erg fijn en snel werken. :)

En het ziet er ook erg mooi uit en ben ook eindelijk af van die wifi bug dat mijn wifi het soms niet meer deed!
Ja! Ik vind het ook super werken! Werd helemaal gek dat mijn mobiel zo traag was door Viperone.. Ook absoluut geen idee hoe dat is gebeurd, maar vond het echt 10x niks, zo'n ''gesloten ecosysteem''

Issue bleek de / na de 0 te zijn die ontbrak :-) werkt nu! thanks a ton!!

[ Voor 5% gewijzigd door Royy op 21-03-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:09:
[...]

Ja! Ik vind het ook super werken! Werd helemaal gek dat mijn mobiel zo traag was door Viperone.. Ook absoluut geen idee hoe dat is gebeurd, maar vond het echt 10x niks, zo'n ''gesloten ecosysteem''

Issue bleek de / na de 0 te zijn die ontbrak :-) werkt nu! thanks a ton!!
Ik kwam over van SkyDragon rom, Lollipop en werkte wel goed, alleen werd ik er een beetje verveeld aan en ik dacht ik maak mijn foon S-Off, ADRH rom erop. Was wel benieuwd naar Sense 7.0 en ik was erg verrast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan

You're welcome.

Vraagje: waarom heb je je toestel s-off gemaakt?
Was dat nodig voor de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
ChiMan schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:44:
[...]

You're welcome.

Vraagje: waarom heb je je toestel s-off gemaakt?
Was dat nodig voor de firmware?
Toen ik een oude backup kon resetten wou ik niet nog langer klooien en heb ik hem S-OFF gemaakt om fatsoenlijk de firmware te kunnen flashen inderdaad. :P

Edit: batterij lijkt wel sneller leeg te gaan.. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Royy op 22-03-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Royy schreef op zondag 22 maart 2015 @ 19:22:
[...]

Edit: batterij lijkt wel sneller leeg te gaan.. :o
Dit is gebruikelijk wanneer je een nieuwe ROM flasht.
Geeft het een aantal dagen/ladingen voordat het weer opitmaal/gecalabireerd is.

Andere vraagje:
HTC weather app kan geen verbinding maken wanneer ik mobiel internet gebruik.
Krijg dan een connectie error.

Probleem komt niet voort wanneer ik WiFi verbinding heb.

Iemand die hetzelfde probleem heeft en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06-2023
Hallo,

In het verleden heb ik al de nodige ervaring opgedaan met het flashes van custom roms. Een half jaar geleden van iphone overgestapt naar de HTC one m8, deze stock gehouden. Afgelopen weekend begon het te kriebelen en heb ik hem geroot. Nu wil ik een custom rom installeren, ik zie hier vooral ARHD langskomen, wordt deze aangeraden qua looks, stabiliteit en batterij verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Sinds ik de ARHD rom erop heb zitten gaat mijn batterij ook langer mee, kan ook te maken hebben dat ik de nieuwste firmware erop heb gezet. Ben ook eindelijk af van die wifi bug door de nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Grudgie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:09:
Sinds ik de ARHD rom erop heb zitten gaat mijn batterij ook langer mee, kan ook te maken hebben dat ik de nieuwste firmware erop heb gezet. Ben ook eindelijk af van die wifi bug door de nieuwe firmware :)
Welke firmware draai jij precies? 4.16.401.10?
ChiMan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Dit is gebruikelijk wanneer je een nieuwe ROM flasht.
Geeft het een aantal dagen/ladingen voordat het weer opitmaal/gecalabireerd is.
Dan wacht ik inderdaad wel ff af. accu gaat nu wel écht belachelijk snel leeg trouwens.. Loopt zelfs leeg als hij op mijn 12v aansluiting in de auto zit.. wat eerder niet het geval was :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik draai de nieuwste firmware. Weet zo even niet welke dat precies is. Zit op mijn werk. Kan het even niet opzoeken.

Maar ik zit op de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
Het is ARHD geworden! Zijn er hier tweakers die Xposed goed hebben draaien op de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 13:38

netblade

Sunrise

Is er iemand die tegen hetzelfde aanloopt als ik?
Met elke sense 7 based rom is het onmogelijk om voicedialing te gebruiken, het toestel geeft aan bezig te zijn met het voorbereiden van de bestanden, maar 10 minuten later is deze nog bezig. Ben ik de enige of zijn er meer mensen met dit probleem? Het probleem doet zich in zowel de dailer, dotview mode en htc auto voor.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ARHD heeft een uitstekende accuduur, inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CZNuvfQl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
Zorian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:57:
ARHD heeft een uitstekende accuduur, inderdaad:

[afbeelding]
Dit is wel heel indrukwekkend.. heb je er verder nog aparte tweaks voor uitgevoerd om het verbruik zo laag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ceetje13 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:15:
[...]

Dit is wel heel indrukwekkend.. heb je er verder nog aparte tweaks voor uitgevoerd om het verbruik zo laag te krijgen?
Jazeker. Energiebesparing staat aan zoals je linksboven ziet, en ik heb zoveel mogelijk apps de wakelockrechten ontnomen. Waaronder Google Play services, 1 van de grootste slurpers. Ook heb ik alle Google en HTC apps die ik niet gebruik verwijderd of uitgeschakeld.
Het resultaat is een schone en snelle telefoon met een goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
Zorian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:27:
[...]

Jazeker. Energiebesparing staat aan zoals je linksboven ziet, en ik heb zoveel mogelijk apps de wakelockrechten ontnomen. Waaronder Google Play services, 1 van de grootste slurpers. Ook heb ik alle Google en HTC apps die ik niet gebruik verwijderd of uitgeschakeld.
Het resultaat is een schone en snelle telefoon met een goede accuduur.
Dat is wat ik ook wil :)

Hoe ontneem je wakelock rechten?
En wat zijn wakelocks eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

ChiMan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:30:
[...]

Dat is wat ik ook wil :)

Hoe ontneem je wakelock rechten?
En wat zijn wakelocks eigenlijk?
Apart genoeg ben ik vergeten waarmee ik het deed, kan het ook niet terug vinden op de telefoon. :p
Volgens mij was het AppOps samen met Xposed. Zolang je maar Xposed hebt en een module die wakelocks kan beheren. Wees alleen een beetje voorzichtig met snoeien in de Wakelocks. Als je teveel doet dan werkt bijvoorbeeld het alarm niet meer omdat in de ochtend de telefoon niet kan ontwaken door het alarm.
Wakelocks zijn een soort van oproepen van apps om de telefoon uit de diepe slaap te halen. Zoals wanneer er een berichtje binnenkomt op WhatsApp. Dat houdt dus in dat hij niet echt goed slaapt en dus meer sluipstroom verbruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 23-03-2015 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mooie schermtijd, maar moet zeggen dat ik in het begin gewoon 6-7 uur schermtijd haalde met stock rom, zonder energiebesparing. Nu is dat een magere 3,5 uur op z'n max :'( . Telefoon heeft laatst nog een factory reset gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Weet niet wat er aan de hand is met mijn M8, maar vandaag schakelde hij constant zichzelf uit/aan. Iemand dit probleem al eens eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Mijn batterij is (nog steeds) belabberd slecht sinds ik over ben naar ARHD. Soms gewoon 10%+ in een half uur terwijl ik 'm nieteens aanraak. Lijkt niet in slaapstand te gaan, want in het grafiek loopt'ie eigenlijk lineair leeg. Waar kan ik het beste checken door welke app dit komt? Cache en dalvik ook al gewiped.. :/

Hij heeft ook al meerdere full charges gehad sinds het weekend (moest wel, lol).

[ Voor 16% gewijzigd door Royy op 25-03-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 11:51

Tripl3 D

Brother in Arms

Wakelock Detector al geprobeerd?

Google Play: Wakelock Detector-Save Battery

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:48
Hallo, ik heb sinds kort ook een 2ehands m8 met lollipop, en hoop dat ik hier een vraag kan stellen die wat minder technische diepgang heeft. Ik kom van een nexus 5 (ook lollipop) en vond de "bel interface" (qua contacten, gemiste oproepen, bellen) eigenlijk wel prettig. Persoonlijk vond ik deze prettiger werken dan de interface van de m8. Is deze interface makkelijk aan te passen via een app (o.i.d.), of kan dat alleen anders via een andere rom?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 11:51

Tripl3 D

Brother in Arms

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
rodemannetje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:50:
Hallo, ik heb sinds kort ook een 2ehands m8 met lollipop, en hoop dat ik hier een vraag kan stellen die wat minder technische diepgang heeft. Ik kom van een nexus 5 (ook lollipop) en vond de "bel interface" (qua contacten, gemiste oproepen, bellen) eigenlijk wel prettig. Persoonlijk vond ik deze prettiger werken dan de interface van de m8. Is deze interface makkelijk aan te passen via een app (o.i.d.), of kan dat alleen anders via een andere rom?
Uit nieuwsgierigheid. Wat ervaar je er beter aan? Ik vind zelf de bel interface van Sense namelijk zeer uitgebreid en goed.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 13:38

netblade

Sunrise

Royy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:09:
Mijn batterij is (nog steeds) belabberd slecht sinds ik over ben naar ARHD. Soms gewoon 10%+ in een half uur terwijl ik 'm nieteens aanraak. Lijkt niet in slaapstand te gaan, want in het grafiek loopt'ie eigenlijk lineair leeg. Waar kan ik het beste checken door welke app dit komt? Cache en dalvik ook al gewiped.. :/

Hij heeft ook al meerdere full charges gehad sinds het weekend (moest wel, lol).
Ik heb hetzelfde probleem, ik draai dan insertcoin maar deze is ook niet erg zuinig. Ik heb het idee dat het aan lollipop, facebook en art ligt. Ik vraag me af of 4.4.4 wel een stuk zuiniger zal zijn

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:48
Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Uit nieuwsgierigheid. Wat ervaar je er beter aan? Ik vind zelf de bel interface van Sense namelijk zeer uitgebreid en goed.
- gemiste oproepen was grafisch makkelijk te zien.
- favorieten waren "grafisch grote blokjes" ipv lijst.
- recente oproepen waren ook grafisch makkelijk te zien dan via een lijst
- als ik iemand uit contacten wil bellen, moet ik eerst swipen naar contacten, dan laten zoeken, dan aantikken. Bij de nexus was dat een simpeler route.
Mocht bovenstaande ook bij de m8 anders kunnen (in het menu kon ik niet direct iets vinden) dan excuus.

Ik ga mij ook verdiepen in de links die hierboven zijn gegeven. Dank.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:29
Royy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:09:

Ik heb er sinds deze post geen last mee van. :)
SmiGueL in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"

Heb momenteel weer een accuduur als vanouds. (dik tevreden)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2015 10:56 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
rodemannetje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:19:
[...]

- gemiste oproepen was grafisch makkelijk te zien.
- favorieten waren "grafisch grote blokjes" ipv lijst.
- recente oproepen waren ook grafisch makkelijk te zien dan via een lijst
- als ik iemand uit contacten wil bellen, moet ik eerst swipen naar contacten, dan laten zoeken, dan aantikken. Bij de nexus was dat een simpeler route.
Mocht bovenstaande ook bij de m8 anders kunnen (in het menu kon ik niet direct iets vinden) dan excuus.

Ik ga mij ook verdiepen in de links die hierboven zijn gegeven. Dank.
Je weet dat je op het bel toetsenbord gelijk namen uit je contacten kunt gaan tikken en dat dan meteen gezocht wordt in historie, favorieten, contacten, etc.

Twee weken terug keek iemand met mij mee die een Iphone6 had en die keek met open ogen hoe ik snel zocht door mijn historie heen. Daar kun je alleen maar nummers tikken... ;-)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 13:18
zijn er ook mensen met een flip dot case?
Ik sinds gister maar hij doet het nie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:52
Ik heb een dot view case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 19:25
Hier ook een dot view, heb je deze wel geactiveerd binnen de Dot View app / instellingen / HTC Dot View inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 13:18
bluecupra schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:57:
Hier ook een dot view, heb je deze wel geactiveerd binnen de Dot View app / instellingen / HTC Dot View inschakelen?
ja
Maar heb hem besteld bij dx.com dus zal het daar wel aan liggen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
SmiGueL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Ik heb er sinds deze post geen last mee van. :)
SmiGueL in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"

Heb momenteel weer een accuduur als vanouds. (dik tevreden)
Stond standaard aan bij mij onder ARHD.. uitgezet en even kijken hoe dat gaat. Met veel hangen en wurgen 19:00 gered en hij hangt nu aan het infuus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
chimera2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:02:
[...]

ja
Maar heb hem besteld bij dx.com dus zal het daar wel aan liggen :S
Gezien de prijs van het product zal het een officiële zijn, geen namaak. Dit kan ik je echter niet met zekerheid zeggen.

Misschien even contact opnemen met HTC? Misschien weten zij er een oplossing voor.

Heb zelf eerlijk gezegd geen idee hoe het werkt.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ben echt super tevreden met mijn batterij verbruik sinds ARHD rom en nieuwe firmware.

Zit nu op 72% met 12h 39m en heb nog 1 dag en 7 uur over.

Ook al heb ik mijn foon amper aangeraakt en tijdens het sporten muziek mee geluisterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Gisteren de HTC One M8 in ontvangst genomen. Wat een super telefoon!

Gelijk een update gedaan.

Nu vanochtend even gecheckt op updates, weer een update (lollipop 5.0)

Is het niet zo dat als je wil updaten de telefoon gelijk naar de laatste update gaat die er op dat moment is?

EN: LTE, is dat hetzelfde als 4G? Ik krijg wel LTE symbool, geen 4G symbool

thanks alvast

[ Voor 14% gewijzigd door cv8x op 26-03-2015 09:13 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:00:

Is het niet zo dat als je wil updaten de telefoon gelijk naar de laatste update gaat die er op dat moment is?
Bij Android is dat geloof ik niet het geval. Echter met de update naar Lollipop was mijn software wel gelijk 5.0.1. Alleen de weg naar Lollipop toe heeft even geduurd met updates :p

edit:

LTE is hetzelfde als 4G, maar wel gek dat je een LTE symbool hebt i.p.v. 4G. Ik heb zelf een 4G symbool.

Zal vast wel in orde zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisk. op 26-03-2015 09:15 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 10:36
cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:00:

EN: LTE, is dat hetzelfde als 4G? Ik krijg wel LTE symbool, geen 4G symbool

thanks alvast
LTE is inderdaad het zelfde als 4G. Hoe heb jij je toestel verkregen? Veelal wordt op de Europese modellen 4G weergegeven. Wat is je software nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Heb het toestel los besteld via PhoneMarket.nl

Softwarenr is: 4.19.111.2

Ik hoor graag

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 15:55
cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:36:

Ik hoor graag
Dat is vreemd. Ik heb een nederlands (unbranded) toestel met de laatste software, maar mijn softwarenummer is 4.16.401.10, dus onder jouw versie. Mijn toestel geeft echter wel 4G aan ipv LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb een nederlands toestel met de laatste software, maar mijn softwarenummer is 4.16.401.10, dus onder jouw versie. Mijn toestel geeft echter wel 4G aan ipv LTE.
Hier ook softwarenummer 4.16.401.10. Verder ook geen updates beschikbaar. Het betreft bij mij een unbranded toestel.

Ben erg benieuwd wat het is :p

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hmm vaag, iemand een idee misschien? Gaat om een unbranded toestel.

[ Voor 30% gewijzigd door cv8x op 26-03-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:29
cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:36:
Duitse T-Mobile (branded) ROM?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ok kan wel, kan dat kwaad? Staat verder geen t-mobile zooi op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Gezien de hoeveelheid berichten over custrom romm's lijkt het mij verstandig dat we dit topic gaan splitsen, wie maakt er een nieuw topic aan waar we custom romm's in combinatie met de M8 kunnen bespreken?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Nog 2 vragen:

- Als ik een watsappje krijg, trilt de telefoon 2x. Terwijl het 1 bericht is. Hoe krijg ik dit aangepast?
- Misschien vloeken in de kerk, maar ik heb popcorn time op mijn M8 geinstalleerd. Werkt perfect. Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11
Na het lezen van de berichten over ARHD ben ik best wel geïnteresseerd om het zelf op mijn HTC One (M8) te zetten. Echter, waar begin je dan? Ik ben, wat flashen betreft, echt een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:58:
Nog 2 vragen:

- Als ik een watsappje krijg, trilt de telefoon 2x. Terwijl het 1 bericht is. Hoe krijg ik dit aangepast?
- Misschien vloeken in de kerk, maar ik heb popcorn time op mijn M8 geinstalleerd. Werkt perfect. Kan dit kwaad?
Bij whatsapp kan je naar instellingen -> meldingen en daar kan je de trilling wijzigingen die komt bij een bericht. Je kan het ook uitzetten.

Wat popcorntime betreft, geen idee. Zolang je het van de juiste website af hebt lijkt me niet dat het kwaad kan.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

dennisk. schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Bij whatsapp kan je naar instellingen -> meldingen en daar kan je de trilling wijzigingen die komt bij een bericht. Je kan het ook uitzetten.
Ik krijg het niet voor elkaar. Of ik nu kort/lang/uit zet. Blijft 2x trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
netblade schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ik draai dan insertcoin maar deze is ook niet erg zuinig. Ik heb het idee dat het aan lollipop, facebook en art ligt. Ik vraag me af of 4.4.4 wel een stuk zuiniger zal zijn
Wat mij opvalt is dat de gallerij (als ik hem via whatsapp open) en de muziekspeler (stock.. niet de google play) constant blijven verversen... ARHD lijkt imo een beetje ongepolijst, vanavond maar even opnieuw flashen om te kijken of dat verbeteringen met zich meebrengt :'(

Gaat om de service ''Mediascannerservice'' die wakeups veroorzaakt..

root@htc_m8:/ # lsof | grep media_rw
lsof | grep media_rw
sdcard 490 media_rw exe ??? ??? ??? ??
? /system/bin/sdcard
sdcard 490 media_rw 0 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 1 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 2 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 3 ??? ??? ??? ??
? /dev/fuse
sdcard 490 media_rw 4 ??? ??? ??? ??
? anon_inode:inotify
sdcard 490 media_rw 5 ??? ??? ??? ??
? /data/media/obb
sdcard 490 media_rw 9 ??? ??? ??? ??
? /dev/__properties__
sdcard 2484 media_rw exe ??? ??? ??? ??
? /system/bin/sdcard
sdcard 2484 media_rw 0 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 1 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 2 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 3 ??? ??? ??? ??
? /dev/fuse
sdcard 2484 media_rw 4 ??? ??? ??? ??
? anon_inode:inotify
sdcard 2484 media_rw 5 ??? ??? ??? ??
? /mnt/media_rw/ext_sd/Music/(10) - Lost Frequencies - Are You With Me.mp3 (dele
ted)
sdcard 2484 media_rw 6 ??? ??? ??? ??
? /mnt/media_rw/ext_sd/Music/09-professor_green-astronaut.mp3 (deleted)
sdcard 2484 media_rw 9 ??? ??? ??? ??
? /dev/__properties__

En

root@htc_m8:/ # top | grep media
top | grep media
3159 3 19% S 40 1683716K 51644K fg u0_a44 android.process.media
1280 2 1% S 31 1668812K 61176K bg u0_a63 com.htc.mediamanager
490 1 0% S 3 4116K 872K media_rw /system/bin/sdcard
1523 2 0% S 29 1704508K 45320K bg u0_a52 com.htc.music:mediaplaybacks
ervice
471 2 0% S 18 106108K 11996K fg media /system/bin/mediaserver
482 3 0% S 2 2360K 256K media /system/bin/adsprpcd
2484 3 0% S 3 4248K 960K media_rw /system/bin/sdcard

Vermoedelijk ergens een corrupt bestandje tussen staan waardoor hij constant opnieuw gaat scannen.. en opnieuw gaat scannen... en opnieuw gaat scannen...

[ Voor 71% gewijzigd door Royy op 26-03-2015 14:22 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie