- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ja, dat snapte ik inderdaad. Vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die al zo'n ROM draaien? Ben wel benieuwd naar Sense 7 namelijk.ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:09:
Dat zijn custom ROMS en niet officieel van HTC.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
Ik heb laatst mijn HTC geupdate naar Android 5.0.2 Lollipop maar nu heb ik het probleem dat als ik dubbelklik op de home button, ik niet meer kan zien welke apps nog open staan. Hoe kan ik dat weer terug krijgen?
Goed, volgens de HTC helpdesk komt "binnenkort" een nieuwe update uit en dat zou moeten/kunnen helpen. Vooralsnog stream ik wel met mijn iPad naar de JBL Charge.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Op XDA lees ik postieve verhalen over Sense 7 icm M8.jagermeister schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Ja, dat snapte ik inderdaad. Vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die al zo'n ROM draaien? Ben wel benieuwd naar Sense 7 namelijk.
Ik zit nog op 4.4.2.. dus kreeg de update naar 4.4.3 binnen. Als ik vervolgens probeer te booten na de recovery.zip te flashen die hierop stond werkt de recovery niet meer.. dus momenteel zit ik zonder werkende recovery.ChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Volgens mij is er geen officiele update uitgekomen van HTC de afgelopen dagen.
Of gaat het om de Lollipop update?
Als het goed is heb ik ergens nog wel een backup met de juiste recovery voor 4.4.2. Indien jullie de recovery.zip voor cid TMOB003 nodig hebben hoor ik het wel. Die kan ik namelijk uit de OTA trekken die ik heb binnengehaald.
OTA is dus alleen niet te installeren met een niet-stock recovery
Is jouw M8 geroot?Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Ik zit nog op 4.4.2.. dus kreeg de update naar 4.4.3 binnen. Als ik vervolgens probeer te booten na de recovery.zip te flashen die hierop stond werkt de recovery niet meer.. dus momenteel zit ik zonder werkende recovery.![]()
Als het goed is heb ik ergens nog wel een backup met de juiste recovery voor 4.4.2. Indien jullie de recovery.zip voor cid TMOB003 nodig hebben hoor ik het wel. Die kan ik namelijk uit de OTA trekken die ik heb binnengehaald.
OTA is dus alleen niet te installeren met een niet-stock recovery
[ Voor 3% gewijzigd door ChiMan op 19-03-2015 16:35 ]
Ik gebruik de SkyDragon rom. Werkt fantastisch. Sense 7 is ook geweldig.jagermeister schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Ja, dat snapte ik inderdaad. Vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die al zo'n ROM draaien? Ben wel benieuwd naar Sense 7 namelijk.
bron
Kan je s een vergelijking gooien tussen 6 en 7?ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:24:
[...]
Ik gebruik de SkyDragon rom. Werkt fantastisch. Sense 7 is ook geweldig.
Ik weet niet of het al opgelost is maar een andere optie is:Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:39:
[...]
Dat ga ik dan proberen. Ben dus sowieso 48 uur nog zoet. Is het een eis dit met een HTC lader te doen of kan me Samsung lader ook?
Verder nog wat troubleshooting:
- telefoon gaat niet met de knop aan
- telefoon doet niks wanneer aangesloten aan de lader (geen lampje gaat branden en er komt niks op het scherm zoals een batterij ofzo)
- HTC is een keer gevallen en heeft een deuk in de achterkant.
- wanneer ik de HTC aan de computer sluit vind deze geen nieuw apparaat.
Veel meer kan ik niet melden want verder kan ik niks.
(Telefoon heeft nooit gezwommen)
Toestel 15 minuten aan de lader leggen, vervolgens loskoppelen en 2 minuten lang op de power en beide volume knoppen indrukken. Daarna nogmaals proberen op te starten.
Bij een deuk heb je helaas een groot kans op prijsopgave, vooral als er iets beschadigt is binnenin.
Dan is een andere ROM een optie voor je.
Of heb je dat al?
Overigens http://xda7.androidrevolu...p?dir=HTC%2FHTC_One_M8%2F gevonden.. Kijken hoe dit gaat
Ik speel geen games, enkel facebook, whatsapp youtube,... Zou hij voor deze vereisten nog kunnen dienen voor 1a 1.5jaar?
Hmm.. Die recovery lijkt niet te werken.. Terug bij afRoyy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:
Ik draaide viperone tot op heden, maar wou eigenlijk weer terug naar stock.
Overigens http://xda7.androidrevolu...p?dir=HTC%2FHTC_One_M8%2F gevonden.. Kijken hoe dit gaat
Revolution HD is nagenoeg stock maar dan geoptimaliseerd en de laatste versie met Sense 7.Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:
Ik draaide viperone tot op heden, maar wou eigenlijk weer terug naar stock.
Kan je deze aanraden!
Nu aan het installeren! Ben heeel erg benieuwdChiMan schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:09:
[...]
Revolution HD is nagenoeg stock maar dan geoptimaliseerd en de laatste versie met Sense 7.
Kan je deze aanraden!
[ Voor 84% gewijzigd door Royy op 19-03-2015 21:41 ]
-Sense 7 is vooral visueel erg customizable vergeleken sense 6. Vind zelf de toevoeging van zelf themes maken, via de telefoon(simpele themes) en via htc.themes.com (veel meer opties, echt extensief), erg fijn.Drowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:45:
[...]
Kan je s een vergelijking gooien tussen 6 en 7?
Alles ziet er gelikter en beter uit simpelweg.
-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey is ook erg handig, heb zelf de knop waarmee de softkeys verdwijnen ingesteld(overal immersive mode mogelijk!) en met een simpele swype omhoog komen de softkeys weer terug. Je kunt heel veel verschillende softkeys instellen(bijv een standby knop, auto rotatie toggle, quickstart menu etc).
-De Sense Home widget. Ik vind het persoonlijk wel een fijne toevoeging, werkt ook erg goed. Op school andere apps dan buitenshuis of thuis op het startscherm.
-Photo editor is uitgebreider
Zo zijn er nog wel wat meer dingen. Het is niet een radicale update, maar alles is verbeterd.
Aah oke, veel punten die je noemt kan ik ook al met Venom Roms, maar binnenkort ARHD maar eens proberen danArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]
-Sense 7 is vooral visueel erg customizable vergeleken sense 6. Vind zelf de toevoeging van zelf themes maken, via de telefoon(simpele themes) en via htc.themes.com (veel meer opties, echt extensief), erg fijn.
Alles ziet er gelikter en beter uit simpelweg.
-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey is ook erg handig, heb zelf de knop waarmee de softkeys verdwijnen ingesteld(overal immersive mode mogelijk!) en met een simpele swype omhoog komen de softkeys weer terug. Je kunt heel veel verschillende softkeys instellen(bijv een standby knop, auto rotatie toggle, quickstart menu etc).
-De Sense Home widget. Ik vind het persoonlijk wel een fijne toevoeging, werkt ook erg goed. Op school andere apps dan buitenshuis of thuis op het startscherm.
-Photo editor is uitgebreider
Zo zijn er nog wel wat meer dingen. Het is niet een radicale update, maar alles is verbeterd.
C:\Users\Admin\Desktop>fastboot flash boot boot.img
target reported max download size of 1830580224 bytes
sending 'boot' (8780 KB)...
OKAY [ 0.842s ]
writing 'boot' ...
OKAY [ 0.530s ]
finished. total time: 1.373s
Dus dat lijkt goed te zijn..
Klopt. Kom zelf van ViperOne vandaan, erg fijne rom was dat overigens. Maar ik heb het gevoel dat sense 7 ook wat beter presteert en ik was gewoon erg nieuwsgierigDrowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:41:
[...]
Aah oke, veel punten die je noemt kan ik ook al met Venom Roms, maar binnenkort ARHD maar eens proberen dan
Ik denk dat je met jouw eisen ook gewoon de M7 kan nemen. De M8 gaat makkelijk nog een jaar of twee mee imo. Ik heb m zelf afgelopen maandag aangeschaftNielsTroch schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:40:
Is het nog steeds de moeite om deze telefoon voor 450€ aan te kopen?
Ik speel geen games, enkel facebook, whatsapp youtube,... Zou hij voor deze vereisten nog kunnen dienen voor 1a 1.5jaar?
Nog beter? klinkt goed. Heb zelf nu veel haperingen in ViperOne, maar reflash zal dat zeker fixen. Misschien dan gelijk maar naar S7. Alleen ik gebruik in ViperOne, heb ik de Homebutton dubbel tap ingesteld als scherm uit doen. Is hier een alternatief voor als ik naar Sense 7 rom ga bijvoorbeeld? D.m.v Xposed misschien? Ben er nu erg aan gewend hahaArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:43:
[...]
Klopt. Kom zelf van ViperOne vandaan, erg fijne rom was dat overigens. Maar ik heb het gevoel dat sense 7 ook wat beter presteert en ik was gewoon erg nieuwsgierig
Ja dat had ik ook, die haperingen. Besloot gewoon wat nieuws te proberen ipv te reflashen. Ik weet het niet zeker eerlijk gezegd of je dat kunt via Xposed, maar volgens mij kan dat met Insertcoin(die heeft een alternatief op VenomTweaks, InsertcoinKontrol als ik het goed heb).Drowzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:44:
[...]
Nog beter? klinkt goed. Heb zelf nu veel haperingen in ViperOne, maar reflash zal dat zeker fixen. Misschien dan gelijk maar naar S7. Alleen ik gebruik in ViperOne, heb ik de Homebutton dubbel tap ingesteld als scherm uit doen. Is hier een alternatief voor als ik naar Sense 7 rom ga bijvoorbeeld? D.m.v Xposed misschien? Ben er nu erg aan gewend haha
Jup zag het, heb even de features door gekeken, maar zag niet iets in de trend van remappen van buttons oidArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:47:
[...]
Ja dat had ik ook, die haperingen. Besloot gewoon wat nieuws te proberen ipv te reflashen. Ik weet het niet zeker eerlijk gezegd of je dat kunt via Xposed, maar volgens mij kan dat met Insertcoin(die heeft een alternatief op VenomTweaks, InsertcoinKontrol als ik het goed heb).
Welke recovery heb je?Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:16:
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Net ARHD geflasht, maar kwam dus niet uit het witte scherm en in het groen ''HTC''. boot.img die bij de rom hoort geflasht, maar dit heeft het niet opgelost. meerdere malen cache, dalvik cache en de rest leegegooid en de rom opnieuw geinstalleerd.. beetje clueless nu
PhilZ Touch 6.25.5 !
edit: en hiervoor PhilZ Touch 5.X.X gebruikt, maar dat werkte ook niet.. nu CWM maar even downloaden.
edit2: CWM werkt ook niet. Probleem is dus dat ik niet verder kom zodra ik mijn mobiel aanzet: wit scherm met groene letters waar HTC staat. Lijkt me dat hij dus de hele recovery skipt op dit moment, dan kan het toch alleen aan de boot.img of de rom liggen?
[ Voor 55% gewijzigd door Royy op 19-03-2015 23:15 ]
Bij mij duurde het ook even voordat de rom voorbij dat scherm ging. 15-20 minuten.Royy schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:07:
[...]
PhilZ Touch 6.25.5 !
edit: en hiervoor PhilZ Touch 5.X.X gebruikt, maar dat werkte ook niet.. nu CWM maar even downloaden.
edit2: CWM werkt ook niet. Probleem is dus dat ik niet verder kom zodra ik mijn mobiel aanzet: wit scherm met groene letters waar HTC staat. Lijkt me dat hij dus de hele recovery skipt op dit moment, dan kan het toch alleen aan de boot.img of de rom liggen?
Misschien nog eventjes geduld ?
Ik kan trouwens niet ART instellen via de ontwikkelaarsoptie. Vreemd.
[ Voor 5% gewijzigd door Grudgie op 20-03-2015 09:21 ]
Edit: opnieuw geprobeerd en nu boot hij wel! enige issue die ik heb is dat mijn wifi niet werkt. andere recovery/boot.img geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. nieuwe firmware versie?
[ Voor 31% gewijzigd door Royy op 20-03-2015 15:36 ]
Welke firmware heb je?Royy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:03:
Heb uiteindelijk om 00;30 een oude backup weer teruggezet omdat ik vanochtend echt mijn mobiel nodig had. vanmiddag maar ff opnieuw proberen en dan ff laten lopen. Wat mij wel opviel was dat hij erg heet werd.
Edit: opnieuw geprobeerd en nu boot hij wel! enige issue die ik heb is dat mijn wifi niet werkt. andere recovery/boot.img geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat. nieuwe firmware versie?
Hoezo? Custom rom is het mooiste wat er is hahaipje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:52:
Als wij de de de custom rom gebruikers toch niet hadden, dan zou alles overzichtelijker en rustiger zijn.
Ik wist niet dat de M8 dit ook kon? Of mis ik nu iets?ArenjaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
[...]
-Het kunnen toevoegen van een vierde softkey
Daar is het toch een forum voor?ipje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:52:
Als wij de de de custom rom gebruikers toch niet hadden, dan zou alles overzichtelijker en rustiger zijn.
momenteel:
kernel-versie 3.4.0-g6af8ec
and@ABM101#1
MP PREEMPT
smalbandversie
1.16.2133156.UA10G_20.18m.4096.04L
build-nummer
4.16.401.10 CL448934 release key
Beschikbaar vanaf Sense 7Basxt schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Ik wist niet dat de M8 dit ook kon? Of mis ik nu iets?
Het kan effe duren tijdens het flashen van een ROM.Royy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]
Daar is het toch een forum voor?
momenteel:
kernel-versie 3.4.0-g6af8ec
and@ABM101#1
MP PREEMPT
smalbandversie
1.16.2133156.UA10G_20.18m.4096.04L
build-nummer
4.16.401.10 CL448934 release key
Probeer anders de laatste versie van TWRP.
Correctie: Dan zou het hier dood zijn.ipje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:52:
Die draait nu. Ook zonder effect helaas. Als ik een andere recovery flash, moet ik dan ook opnieuw de ROM flashen of zou dat niet uitmaken?ChiMan schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Beschikbaar vanaf Sense 7
[...]
Het kan effe duren tijdens het flashen van een ROM.
Probeer anders de laatste versie van TWRP.
Wat me wel opvalt en wat ik niet gewend ben is dat hij heel lang op het witte scherm blijft hangen en daarna ineens doorstart.
Edit: Bovenstaande blijkt een probleem te zijn dat voortkomt uit (te) oude firmware voor de ROM. als ik op de HTCdev site de firmware wil downloaden kan ik hem vervolgens niet flashen (error zonder uitleg oid erbij in de recovery..)
[ Voor 18% gewijzigd door Royy op 20-03-2015 20:06 ]
Check deze link voor firmware uitlegRoyy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:22:
[...]
Edit: Bovenstaande blijkt een probleem te zijn dat voortkomt uit (te) oude firmware voor de ROM. als ik op de HTCdev site de firmware wil downloaden kan ik hem vervolgens niet flashen (error zonder uitleg oid erbij in de recovery..)
In eerste instantie zou het te maken hebben met Google Now inschakelen, dus dat heb ik geprobeerd. Ik heb vervolgens gezocht naar een oplossing hiervoor. Ik heb op advies van HTC een soft reset gedaan. Ook heb ik in Recovery mode de cache geleegd op advies van deze site: http://www.gottabemobile....roblems-frustrate-owners/
Dit heeft helaas nog niet geholpen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Enige probleem is dat ik niks kan downloaden.. elk mp3'tje, zipje, plaatje, wat dan ook failt meteen en bij de Themes app krijg ik de melding ''Your storage is not enough. Please delete some content to make some free space''. Cache gewiped en verder nog niks over kunnen vinden. Loopt allemaal niet zo vlekkeloos dit, haha.
Thanks voor de hulp, Chiman
Erm, als je via file manager naar je files gaat, zie je dan wel bestanden staan?Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:41:
Oke, uiteindelijk heb ik een hele oude nandroid teruggezet en sunshine aangeschaft en dus S-OFF gegaan. 4.16.401.10 firmware geflasht en ARHD geinstalleerd. Draait als een zonnetje!
Enige probleem is dat ik niks kan downloaden.. elk mp3'tje, zipje, plaatje, wat dan ook failt meteen en bij de Themes app krijg ik de melding ''Your storage is not enough. Please delete some content to make some free space''. Cache gewiped en verder nog niks over kunnen vinden. Loopt allemaal niet zo vlekkeloos dit, haha.
Lol.. Phone Storage niet.. SD Card wel! Is hier een fix voor?Drowzz schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:44:
[...]
Erm, als je via file manager naar je files gaat, zie je dan wel bestanden staan?bekend probleem als je van kitkat naar L bent gegaan
Yup,Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:49:
[...]
Lol.. Phone Storage niet.. SD Card wel! Is hier een fix voor?
Moet je even via terminal dit command uitvoeren:
adb shell su restorecon -FR /data/media/0
En dan is het gefixed
C:\Users\test>adb shell su restorecon -FR /data/media/0
tmp-mksh: tmp-mksh: -F: unkown option
Apart.. Zowel via adb als via terminal op mijn mobiel
[ Voor 25% gewijzigd door Royy op 21-03-2015 22:05 ]
Wat grappig. Ik heb vandaag ook mijn telefoon S-Off gemaakt, nieuwe firmware erop gezet en geflashed naar ARDH met Sense 7.0. Vind het tot nu toe erg fijn en snel werken.Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:41:
Oke, uiteindelijk heb ik een hele oude nandroid teruggezet en sunshine aangeschaft en dus S-OFF gegaan. 4.16.401.10 firmware geflasht en ARHD geinstalleerd. Draait als een zonnetje!
En het ziet er ook erg mooi uit en ben ook eindelijk af van die wifi bug dat mijn wifi het soms niet meer deed!
Excuses,Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:03:
hmm..
C:\Users\test>adb shell su restorecon -FR /data/media/0
tmp-mksh: tmp-mksh: -F: unkown option
Apart.. Zowel via adb als via terminal op mijn mobiel
via terminal op je mobiel moet je adb shell weglaten. dus:
su restorecon -FR /data/media/0
Ja! Ik vind het ook super werken! Werd helemaal gek dat mijn mobiel zo traag was door Viperone.. Ook absoluut geen idee hoe dat is gebeurd, maar vond het echt 10x niks, zo'n ''gesloten ecosysteem''Grudgie schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:07:
[...]
Wat grappig. Ik heb vandaag ook mijn telefoon S-Off gemaakt, nieuwe firmware erop gezet en geflashed naar ARDH met Sense 7.0. Vind het tot nu toe erg fijn en snel werken.
En het ziet er ook erg mooi uit en ben ook eindelijk af van die wifi bug dat mijn wifi het soms niet meer deed!
Issue bleek de / na de 0 te zijn die ontbrak :-) werkt nu! thanks a ton!!
[ Voor 5% gewijzigd door Royy op 21-03-2015 22:10 ]
Ik kwam over van SkyDragon rom, Lollipop en werkte wel goed, alleen werd ik er een beetje verveeld aan en ik dacht ik maak mijn foon S-Off, ADRH rom erop. Was wel benieuwd naar Sense 7.0 en ik was erg verrast!Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:09:
[...]
Ja! Ik vind het ook super werken! Werd helemaal gek dat mijn mobiel zo traag was door Viperone.. Ook absoluut geen idee hoe dat is gebeurd, maar vond het echt 10x niks, zo'n ''gesloten ecosysteem''
Issue bleek de / na de 0 te zijn die ontbrak :-) werkt nu! thanks a ton!!
You're welcome.Royy schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:41:
Vraagje: waarom heb je je toestel s-off gemaakt?
Was dat nodig voor de firmware?
Toen ik een oude backup kon resetten wou ik niet nog langer klooien en heb ik hem S-OFF gemaakt om fatsoenlijk de firmware te kunnen flashen inderdaad.ChiMan schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:44:
[...]
You're welcome.
Vraagje: waarom heb je je toestel s-off gemaakt?
Was dat nodig voor de firmware?
Edit: batterij lijkt wel sneller leeg te gaan..
[ Voor 6% gewijzigd door Royy op 22-03-2015 21:18 ]
Dit is gebruikelijk wanneer je een nieuwe ROM flasht.
Geeft het een aantal dagen/ladingen voordat het weer opitmaal/gecalabireerd is.
Andere vraagje:
HTC weather app kan geen verbinding maken wanneer ik mobiel internet gebruik.
Krijg dan een connectie error.
Probleem komt niet voort wanneer ik WiFi verbinding heb.
Iemand die hetzelfde probleem heeft en/of een oplossing?
In het verleden heb ik al de nodige ervaring opgedaan met het flashes van custom roms. Een half jaar geleden van iphone overgestapt naar de HTC one m8, deze stock gehouden. Afgelopen weekend begon het te kriebelen en heb ik hem geroot. Nu wil ik een custom rom installeren, ik zie hier vooral ARHD langskomen, wordt deze aangeraden qua looks, stabiliteit en batterij verbruik?
Welke firmware draai jij precies? 4.16.401.10?Grudgie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 13:09:
Sinds ik de ARHD rom erop heb zitten gaat mijn batterij ook langer mee, kan ook te maken hebben dat ik de nieuwste firmware erop heb gezet. Ben ook eindelijk af van die wifi bug door de nieuwe firmware
Dan wacht ik inderdaad wel ff af. accu gaat nu wel écht belachelijk snel leeg trouwens.. Loopt zelfs leeg als hij op mijn 12v aansluiting in de auto zit.. wat eerder niet het geval wasChiMan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Dit is gebruikelijk wanneer je een nieuwe ROM flasht.
Geeft het een aantal dagen/ladingen voordat het weer opitmaal/gecalabireerd is.
Maar ik zit op de nieuwste.
Met elke sense 7 based rom is het onmogelijk om voicedialing te gebruiken, het toestel geeft aan bezig te zijn met het voorbereiden van de bestanden, maar 10 minuten later is deze nog bezig. Ben ik de enige of zijn er meer mensen met dit probleem? Het probleem doet zich in zowel de dailer, dotview mode en htc auto voor.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Dit is wel heel indrukwekkend.. heb je er verder nog aparte tweaks voor uitgevoerd om het verbruik zo laag te krijgen?Zorian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:57:
ARHD heeft een uitstekende accuduur, inderdaad:
[afbeelding]
Jazeker. Energiebesparing staat aan zoals je linksboven ziet, en ik heb zoveel mogelijk apps de wakelockrechten ontnomen. Waaronder Google Play services, 1 van de grootste slurpers. Ook heb ik alle Google en HTC apps die ik niet gebruik verwijderd of uitgeschakeld.ceetje13 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:15:
[...]
Dit is wel heel indrukwekkend.. heb je er verder nog aparte tweaks voor uitgevoerd om het verbruik zo laag te krijgen?
Het resultaat is een schone en snelle telefoon met een goede accuduur.
Dat is wat ik ook wilZorian schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:27:
[...]
Jazeker. Energiebesparing staat aan zoals je linksboven ziet, en ik heb zoveel mogelijk apps de wakelockrechten ontnomen. Waaronder Google Play services, 1 van de grootste slurpers. Ook heb ik alle Google en HTC apps die ik niet gebruik verwijderd of uitgeschakeld.
Het resultaat is een schone en snelle telefoon met een goede accuduur.
Hoe ontneem je wakelock rechten?
En wat zijn wakelocks eigenlijk?
Apart genoeg ben ik vergeten waarmee ik het deed, kan het ook niet terug vinden op de telefoon.ChiMan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:30:
[...]
Dat is wat ik ook wil
Hoe ontneem je wakelock rechten?
En wat zijn wakelocks eigenlijk?
Volgens mij was het AppOps samen met Xposed. Zolang je maar Xposed hebt en een module die wakelocks kan beheren. Wees alleen een beetje voorzichtig met snoeien in de Wakelocks. Als je teveel doet dan werkt bijvoorbeeld het alarm niet meer omdat in de ochtend de telefoon niet kan ontwaken door het alarm.
Wakelocks zijn een soort van oproepen van apps om de telefoon uit de diepe slaap te halen. Zoals wanneer er een berichtje binnenkomt op WhatsApp. Dat houdt dus in dat hij niet echt goed slaapt en dus meer sluipstroom verbruikt.
[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 23-03-2015 23:46 ]
Hij heeft ook al meerdere full charges gehad sinds het weekend (moest wel, lol).
[ Voor 16% gewijzigd door Royy op 25-03-2015 09:10 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
of:
http://pocketnow.com/2013/12/26/install-google-dialer
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Uit nieuwsgierigheid. Wat ervaar je er beter aan? Ik vind zelf de bel interface van Sense namelijk zeer uitgebreid en goed.rodemannetje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:50:
Hallo, ik heb sinds kort ook een 2ehands m8 met lollipop, en hoop dat ik hier een vraag kan stellen die wat minder technische diepgang heeft. Ik kom van een nexus 5 (ook lollipop) en vond de "bel interface" (qua contacten, gemiste oproepen, bellen) eigenlijk wel prettig. Persoonlijk vond ik deze prettiger werken dan de interface van de m8. Is deze interface makkelijk aan te passen via een app (o.i.d.), of kan dat alleen anders via een andere rom?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik heb hetzelfde probleem, ik draai dan insertcoin maar deze is ook niet erg zuinig. Ik heb het idee dat het aan lollipop, facebook en art ligt. Ik vraag me af of 4.4.4 wel een stuk zuiniger zal zijnRoyy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:09:
Mijn batterij is (nog steeds) belabberd slecht sinds ik over ben naar ARHD. Soms gewoon 10%+ in een half uur terwijl ik 'm nieteens aanraak. Lijkt niet in slaapstand te gaan, want in het grafiek loopt'ie eigenlijk lineair leeg. Waar kan ik het beste checken door welke app dit komt? Cache en dalvik ook al gewiped..
Hij heeft ook al meerdere full charges gehad sinds het weekend (moest wel, lol).
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
- gemiste oproepen was grafisch makkelijk te zien.Xanion schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:
[...]
Uit nieuwsgierigheid. Wat ervaar je er beter aan? Ik vind zelf de bel interface van Sense namelijk zeer uitgebreid en goed.
- favorieten waren "grafisch grote blokjes" ipv lijst.
- recente oproepen waren ook grafisch makkelijk te zien dan via een lijst
- als ik iemand uit contacten wil bellen, moet ik eerst swipen naar contacten, dan laten zoeken, dan aantikken. Bij de nexus was dat een simpeler route.
Mocht bovenstaande ook bij de m8 anders kunnen (in het menu kon ik niet direct iets vinden) dan excuus.
Ik ga mij ook verdiepen in de links die hierboven zijn gegeven. Dank.
i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
Ik heb er sinds deze post geen last mee van.Royy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:09:
Mijn batterij is (nog steeds) belabberd slecht sinds ik over ben naar ARHD. Soms gewoon 10%+ in een half uur terwijl ik 'm nieteens aanraak. Lijkt niet in slaapstand te gaan, want in het grafiek loopt'ie eigenlijk lineair leeg. Waar kan ik het beste checken door welke app dit komt? Cache en dalvik ook al gewiped..
SmiGueL in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Heb momenteel weer een accuduur als vanouds. (dik tevreden)
[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2015 10:56 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Je weet dat je op het bel toetsenbord gelijk namen uit je contacten kunt gaan tikken en dat dan meteen gezocht wordt in historie, favorieten, contacten, etc.rodemannetje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:19:
[...]
- gemiste oproepen was grafisch makkelijk te zien.
- favorieten waren "grafisch grote blokjes" ipv lijst.
- recente oproepen waren ook grafisch makkelijk te zien dan via een lijst
- als ik iemand uit contacten wil bellen, moet ik eerst swipen naar contacten, dan laten zoeken, dan aantikken. Bij de nexus was dat een simpeler route.
Mocht bovenstaande ook bij de m8 anders kunnen (in het menu kon ik niet direct iets vinden) dan excuus.
Ik ga mij ook verdiepen in de links die hierboven zijn gegeven. Dank.
Twee weken terug keek iemand met mij mee die een Iphone6 had en die keek met open ogen hoe ik snel zocht door mijn historie heen. Daar kun je alleen maar nummers tikken... ;-)
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik sinds gister maar hij doet het nie.
jabluecupra schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:57:
Hier ook een dot view, heb je deze wel geactiveerd binnen de Dot View app / instellingen / HTC Dot View inschakelen?
Maar heb hem besteld bij dx.com dus zal het daar wel aan liggen
Stond standaard aan bij mij onder ARHD.. uitgezet en even kijken hoe dat gaat. Met veel hangen en wurgen 19:00 gered en hij hangt nu aan het infuus..SmiGueL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:26:
[...]
Ik heb er sinds deze post geen last mee van.
SmiGueL in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Heb momenteel weer een accuduur als vanouds. (dik tevreden)
Gezien de prijs van het product zal het een officiële zijn, geen namaak. Dit kan ik je echter niet met zekerheid zeggen.chimera2 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:02:
[...]
ja
Maar heb hem besteld bij dx.com dus zal het daar wel aan liggen
Misschien even contact opnemen met HTC? Misschien weten zij er een oplossing voor.
Heb zelf eerlijk gezegd geen idee hoe het werkt.
Zit nu op 72% met 12h 39m en heb nog 1 dag en 7 uur over.
Ook al heb ik mijn foon amper aangeraakt en tijdens het sporten muziek mee geluisterd.
Gelijk een update gedaan.
Nu vanochtend even gecheckt op updates, weer een update (lollipop 5.0)
Is het niet zo dat als je wil updaten de telefoon gelijk naar de laatste update gaat die er op dat moment is?
EN: LTE, is dat hetzelfde als 4G? Ik krijg wel LTE symbool, geen 4G symbool
thanks alvast
[ Voor 14% gewijzigd door cv8x op 26-03-2015 09:13 ]
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Bij Android is dat geloof ik niet het geval. Echter met de update naar Lollipop was mijn software wel gelijk 5.0.1. Alleen de weg naar Lollipop toe heeft even geduurd met updatescv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:00:
Gisteren de HTC One M8 in ontvangst genomen. Wat een super telefoon!
Is het niet zo dat als je wil updaten de telefoon gelijk naar de laatste update gaat die er op dat moment is?
edit:
LTE is hetzelfde als 4G, maar wel gek dat je een LTE symbool hebt i.p.v. 4G. Ik heb zelf een 4G symbool.
Zal vast wel in orde zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door dennisk. op 26-03-2015 09:15 ]
LTE is inderdaad het zelfde als 4G. Hoe heb jij je toestel verkregen? Veelal wordt op de Europese modellen 4G weergegeven. Wat is je software nummer?cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:00:
Gisteren de HTC One M8 in ontvangst genomen. Wat een super telefoon!
EN: LTE, is dat hetzelfde als 4G? Ik krijg wel LTE symbool, geen 4G symbool
thanks alvast
Softwarenr is: 4.19.111.2
Ik hoor graag
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Dat is vreemd. Ik heb een nederlands (unbranded) toestel met de laatste software, maar mijn softwarenummer is 4.16.401.10, dus onder jouw versie. Mijn toestel geeft echter wel 4G aan ipv LTE.cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:36:
Heb het toestel los besteld via PhoneMarket.nl
Ik hoor graag
Hier ook softwarenummer 4.16.401.10. Verder ook geen updates beschikbaar. Het betreft bij mij een unbranded toestel.NL-RaVeR schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:17:
[...]
Dat is vreemd. Ik heb een nederlands toestel met de laatste software, maar mijn softwarenummer is 4.16.401.10, dus onder jouw versie. Mijn toestel geeft echter wel 4G aan ipv LTE.
Ben erg benieuwd wat het is
[ Voor 30% gewijzigd door cv8x op 26-03-2015 10:26 ]
Duitse T-Mobile (branded) ROM?cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:36:
Heb het toestel los besteld via PhoneMarket.nl
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
- Als ik een watsappje krijg, trilt de telefoon 2x. Terwijl het 1 bericht is. Hoe krijg ik dit aangepast?
- Misschien vloeken in de kerk, maar ik heb popcorn time op mijn M8 geinstalleerd. Werkt perfect. Kan dit kwaad?
Bij whatsapp kan je naar instellingen -> meldingen en daar kan je de trilling wijzigingen die komt bij een bericht. Je kan het ook uitzetten.cv8x schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:58:
Nog 2 vragen:
- Als ik een watsappje krijg, trilt de telefoon 2x. Terwijl het 1 bericht is. Hoe krijg ik dit aangepast?
- Misschien vloeken in de kerk, maar ik heb popcorn time op mijn M8 geinstalleerd. Werkt perfect. Kan dit kwaad?
Wat popcorntime betreft, geen idee. Zolang je het van de juiste website af hebt lijkt me niet dat het kwaad kan.
Ik krijg het niet voor elkaar. Of ik nu kort/lang/uit zet. Blijft 2x trillendennisk. schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:11:
[...]
Bij whatsapp kan je naar instellingen -> meldingen en daar kan je de trilling wijzigingen die komt bij een bericht. Je kan het ook uitzetten.
Wat mij opvalt is dat de gallerij (als ik hem via whatsapp open) en de muziekspeler (stock.. niet de google play) constant blijven verversen... ARHD lijkt imo een beetje ongepolijst, vanavond maar even opnieuw flashen om te kijken of dat verbeteringen met zich meebrengtnetblade schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:10:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, ik draai dan insertcoin maar deze is ook niet erg zuinig. Ik heb het idee dat het aan lollipop, facebook en art ligt. Ik vraag me af of 4.4.4 wel een stuk zuiniger zal zijn
Gaat om de service ''Mediascannerservice'' die wakeups veroorzaakt..
root@htc_m8:/ # lsof | grep media_rw
lsof | grep media_rw
sdcard 490 media_rw exe ??? ??? ??? ??
? /system/bin/sdcard
sdcard 490 media_rw 0 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 1 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 2 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 490 media_rw 3 ??? ??? ??? ??
? /dev/fuse
sdcard 490 media_rw 4 ??? ??? ??? ??
? anon_inode:inotify
sdcard 490 media_rw 5 ??? ??? ??? ??
? /data/media/obb
sdcard 490 media_rw 9 ??? ??? ??? ??
? /dev/__properties__
sdcard 2484 media_rw exe ??? ??? ??? ??
? /system/bin/sdcard
sdcard 2484 media_rw 0 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 1 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 2 ??? ??? ??? ??
? /dev/null
sdcard 2484 media_rw 3 ??? ??? ??? ??
? /dev/fuse
sdcard 2484 media_rw 4 ??? ??? ??? ??
? anon_inode:inotify
sdcard 2484 media_rw 5 ??? ??? ??? ??
? /mnt/media_rw/ext_sd/Music/(10) - Lost Frequencies - Are You With Me.mp3 (dele
ted)
sdcard 2484 media_rw 6 ??? ??? ??? ??
? /mnt/media_rw/ext_sd/Music/09-professor_green-astronaut.mp3 (deleted)
sdcard 2484 media_rw 9 ??? ??? ??? ??
? /dev/__properties__
En
root@htc_m8:/ # top | grep media
top | grep media
3159 3 19% S 40 1683716K 51644K fg u0_a44 android.process.media
1280 2 1% S 31 1668812K 61176K bg u0_a63 com.htc.mediamanager
490 1 0% S 3 4116K 872K media_rw /system/bin/sdcard
1523 2 0% S 29 1704508K 45320K bg u0_a52 com.htc.music:mediaplaybacks
ervice
471 2 0% S 18 106108K 11996K fg media /system/bin/mediaserver
482 3 0% S 2 2360K 256K media /system/bin/adsprpcd
2484 3 0% S 3 4248K 960K media_rw /system/bin/sdcard
Vermoedelijk ergens een corrupt bestandje tussen staan waardoor hij constant opnieuw gaat scannen.. en opnieuw gaat scannen... en opnieuw gaat scannen...
[ Voor 71% gewijzigd door Royy op 26-03-2015 14:22 ]
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie