Batterij life heeft zich volledig hersteld. Kan nu weer 16 a 17 uur op een volle accu. Tijdens streamen via Bluetooth moet ik alle andere processen uitschakelen dan geen onderbrekingen meer.
Alle processen, zoals?
Ik wil nogal wel eens Spotify aan hebben in de auto en dat is nu op zijn zachtst gezegd heel erg vervelend.
Ik wil nogal wel eens Spotify aan hebben in de auto en dat is nu op zijn zachtst gezegd heel erg vervelend.
Mijn Htc One M8 heeft er sinds de update een nare tik aan over gehouden. Iedere keer als ik een berichtje krijg, maakt niet uit of dat een e-mail, Facebook bericht of een sms is, dan trilt hij zoals gewoonlijk maar gevolgd door een interval van ongeveer vijf seconden en dan trilt hij weer opnieuw. Zo lijkt hij in een soort loop te belanden tot ik het bericht heb gelezen. Hij trilt dus niet maar eenmaal maar blijft doorgaan. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Spelletjes bijvoorbeeld die op de achtergrond draaien. Inkomende berichten etc.DizzyWeb schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:55:
Alle processen, zoals?
Maakt bij mij helaas niks uit. Streamen over BT = constant gestotter en skips van een fractie van een seconde. Onbruikbaar.
Ik had/heb wat anders, mijn toestel heeft na de update het volgende.
Na verloop van tijd, meestal een dag of wat dan wil het toetsenbord (Sense Input) niet meer tevoorschijn komen. Dan moet ik het toestel herstarten en daarna werkt het weer.
Heb nu op tips die ik vond de cache leeg gemaakt met CCleaner en om te testen Swiftkey geïnstalleerd. Tot op heden nog goed, maar het is wel raar.
Door die deadline van 90 dagen hebben ze niet de kwaliteit geleverd die ik gewend was.
Na verloop van tijd, meestal een dag of wat dan wil het toetsenbord (Sense Input) niet meer tevoorschijn komen. Dan moet ik het toestel herstarten en daarna werkt het weer.
Heb nu op tips die ik vond de cache leeg gemaakt met CCleaner en om te testen Swiftkey geïnstalleerd. Tot op heden nog goed, maar het is wel raar.
Door die deadline van 90 dagen hebben ze niet de kwaliteit geleverd die ik gewend was.
Ze hebben daar volgens mij echt achterover gehangen. 90 dagen is voor een team van developers toch echt tijd zat om een rom te updaten. Zeker als je kijkt hoe weinig nieuwe grafische elementen ze hebben toegevoegd.Daantje20 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:27:
Als ik het hier zo lees adviseer ik vrienden nog maar even op 4.4.4 te blijven.
Sowieso denk ik niet dat alle issues hard te wijten zijn aan HTC, 5.0x komt hier over als een hobbyprojectje wat vol zit met vervelende issues en bugs. Geheugenproblemen etc.
Ik hou mijn M7 ook nog even mooi op 4.4.3 totdat ze die gein een keer hebben opgelost.
Sowieso denk ik niet dat alle issues hard te wijten zijn aan HTC, 5.0x komt hier over als een hobbyprojectje wat vol zit met vervelende issues en bugs. Geheugenproblemen etc.
Ik hou mijn M7 ook nog even mooi op 4.4.3 totdat ze die gein een keer hebben opgelost.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik herken me helemaal niet in deze problemen. Alles draait lekker soepel. Was lollypop al gewend door de Nexus 7 2013 en 9.netblade schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:57:
Als ik het hier zo lees adviseer ik vrienden nog maar even op 4.4.4 te blijven.
En je hoort alleen de dingen die niet goed gaan op een forum. Iemand die tevreden is hoor je niet.
Niemand een antwoord op bovenstaand?MikeOO schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:19:
Nadat de update klaar was gekozen voor de optie om een notificatie te zien op het lockscreen.
Iemand een idee waar je dit kunt instellen, kan het nergens vinden waar je dit weer ongedaan kunt maken,
Ik moet nu steeds unlocken om even snel een bericht te zien en dat werkt dus niet.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 06-02-2015 08:17 ]
Denk dat je dit bedoeld:MikeOO schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:17:
[...]
Niemand een antwoord op bovenstaand?
Ik moet nu steeds unlocken om even snel een bericht te zien en dat werkt dus niet.
Instellingen > Geluid en meldingen > Toegang tot meldingen
Helaas was dat hem niet maar erboven staat het wel.SPOXYWOXY schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:54:
[...]
Denk dat je dit bedoeld:
Instellingen > Geluid en meldingen > Toegang tot meldingen
Instellingen > Geluid en meldingen > Als apparaat vergrendeld is
Dus dank dat je mij in de goede richting stuurde
Sinds de softwareupdate trilt de M8 nu ook als je een notificatie krijgt, trillen in de app uit staat, geluid aan staat in de app, maar volume uit + op trilstand staat 
Maakt de hele telefoon ineens veel fijner.
Maakt de hele telefoon ineens veel fijner.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nu ik weer ondekt hebt om de notificatie op het beginscherm te krijgen het volgende probleem.
Als ik de telefoon aanzet zie nu ik inderdaad de notificaties staan. Maar deze staan vaak op de achtergrond en mijn keypad om de unlockcode in te vullen staat er dan overheen waardoor je ze niet kunt lezen.
Het vreemde is dat de ene keer ik mijn telefoon aanzet ze netjes in beeld staan en ik omhoog moet swipen om de unlockcode in te vullen en de andere keer staat het keypad al in beeld en kan ik de notificaties niet lezen omdat de keypad over de notificaties vallen.
Meer die problemen met het onregelmatig werken van het unlocken.
Als ik de telefoon aanzet zie nu ik inderdaad de notificaties staan. Maar deze staan vaak op de achtergrond en mijn keypad om de unlockcode in te vullen staat er dan overheen waardoor je ze niet kunt lezen.
Het vreemde is dat de ene keer ik mijn telefoon aanzet ze netjes in beeld staan en ik omhoog moet swipen om de unlockcode in te vullen en de andere keer staat het keypad al in beeld en kan ik de notificaties niet lezen omdat de keypad over de notificaties vallen.
Meer die problemen met het onregelmatig werken van het unlocken.
Diverse apps werken niet meer sinds de Lollipop update. De leveranciers bekennen dat ook op fora. Uitzicht op updates die dit verhelpen geven ze echter niet. Iets om te overwegen indien je de upgrade nog niet hebt geïnstalleerd...
2 voorbeelden: UPC Horizon Go, Canon Camerawindow.
2 voorbeelden: UPC Horizon Go, Canon Camerawindow.
Ik heb ook last van die bug, maar dan met Swiftkey. Geeeen idee waardoor het wordt veroorzaakt.Daantje20 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:27:
Ik vind de Lollipop update ook nog niet fantastisch. Van die kleine bugjes zoals bovenstaand en vertaalfouten in de UI maken dat het overkomt als een snel snel snel update. Ik hoop eigenlijk dat ze nog wel een en ander gaan wegpoetsen met een nieuwe update.
Jups hier nu ook met SwiftKey. Erg storend dat je gewoon wil typen. Herstarten hoeft bij mij niet. Even het scherm aan en uit is voldoende. Wel slecht van HTC eigenlijk dat er nog zoveel -kleine- bugs inzitten die alles bij elkaar toch ervoor zorgen dat het niet je van het is...rodie83 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 07:54:
[...]
Ik heb ook last van die bug, maar dan met Swiftkey. Geeeen idee waardoor het wordt veroorzaakt.
Ik vind de Lollipop update ook nog niet fantastisch. Van die kleine bugjes zoals bovenstaand en vertaalfouten in de UI maken dat het overkomt als een snel snel snel update. Ik hoop eigenlijk dat ze nog wel een en ander gaan wegpoetsen met een nieuwe update.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik kan ondertussen wel melden dat ik de toetsenbord bug niet meer heb gehad sinds ik de cache heb weggehaald, dus dat zal de oplossing zijn. Maar ik houd SwiftKey omdat het beter is als sense input.
Ik heb de update er nog maar niet opgezet, ik mis eigenlijk niets met zoals hij nu draait, het is alleen irritant dat hij elke paar dagen weer vraagt of ik wil upgraden, het enige wat ik kan doen is opnieuw downloaden en daarna kiezen voor "niet installeren".
Een tijdje later komt weer die notificatie.
Is dat nog op de een of andere manier uit te schakelen?
Een tijdje later komt weer die notificatie.
Is dat nog op de een of andere manier uit te schakelen?
De toetsenbordbug heb ik ook, maar dan met Swype. Overigens heeft Swype een paar dagen terug een update gekregen waardoor het hele toetsenbord veel beter werkt en ook achteraf woorden verbetert als je snel typt. Tot nu toe kloppen die achteraf-verbeteringen allemaal bij mij dus ik vind het redelijk geweldig
Pffffff, ook wel vermoeiend, ik krijg nu om de maximaal 4 uur de vraag of ik wil updaten (en dat wil ik (nog) niet).
Enige twee opties: downloaden of uitstellen (maximaal 4 uur).
Wegdrukken met terugtoets levert op dat hij zomaar ineens met die melding terugkomt als je net met iets bezig bent waar je geen pop-up kunt gebruiken.
Deze update wordt echt door je strot geduwd!
Edit: Effe een chat met HTC gehad nalv bovenstaande verhaal:
Enige twee opties: downloaden of uitstellen (maximaal 4 uur).
Wegdrukken met terugtoets levert op dat hij zomaar ineens met die melding terugkomt als je net met iets bezig bent waar je geen pop-up kunt gebruiken.
Deze update wordt echt door je strot geduwd!
Edit: Effe een chat met HTC gehad nalv bovenstaande verhaal:
Tripl3 D: Is er een manier om deze update toch tegen te houden?
Tripl3 D: Op het internet vind ik alleen de optie om mijn telefoon te rooten.
HTC medewerker: Het is gebruikelijk dat na een grote update softwarematige problemen kunnen onstaan. Vooral een update van 4 naar 5 kan het besturinssysteem zodanig aantasten waardoor er softwarematige problemen kunnen onstaan. In de meeste gevallen adviseren wij de klanten dus om na een update het toeste terug te zetten naar fabrieksinstellingen waardoor alles even weer goed gaat.
HTC medewerker: Het is inderdaad niet mogelijk om de update te annuleren. Deze is alleen maar uit te stellen.
Tripl3 D: Waarom is deze uitstel maar 4 uur?
HTC medewerker: Binnenkort komt er weer een nieuwe update beschikbaar waarbij wij hopen dat de klachten opgelost zullen worden.
HTC medewerker: Onze ontwikkelaars zijn hier hard mee bezig.
HTC medewerker: Dit is zo bepaald.
HTC medewerker: Het is ook niet zo dat deze problemen bij alle toestellen voorkomen.
Tripl3 D: Is er ook geen optie om langer dan 4 uur uit te stellen?
HTC medewerker: De meeste toestellen ondervinden geen problemen na de update.
HTC medewerker: Nee, dat is helaas niet mogelijk.
HTC medewerker: Ik raad u niet aan om het toestel te rooten omdat hierdoor de garantie kan komen te vervallen.
HTC medewerker: De nieuwe update komt binnenkort weer uit vanuit HTC.
[ Voor 65% gewijzigd door Tripl3 D op 09-02-2015 11:28 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ik heb een paar keer gekozen voor downloaden, en daarna kan je dus kiezen voor NIET installeren, dan ben je er wat langer dan 4 uur vanaf, volgens mij 1 of 2 dagen.
Andere optie wat bij mij is gelukt.Newday schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:42:
Ik heb een paar keer gekozen voor downloaden, en daarna kan je dus kiezen voor NIET installeren, dan ben je er wat langer dan 4 uur vanaf, volgens mij 1 of 2 dagen.
Downloaden starten en halverwege de download annuleren of de internet verbinding verbreken.
In de "downloads" map op je telefoon (of sd-kaart) staat een bestand met HTCWWE.5.0xxxx.xxxx.xxxxxxx (file name weet ik niet meer uit mijn hoofd, want deze is bij mij al weg)
Dit bestand verwijder je. Zo kan de update niet meer verder gaan met downloaden met waar die gebleven was.
Nou moet je niet weer handmatig op software updates drukken, want dan wordt deze weer aangeboden.
En de tel. opnieuw opstarten zou ik ook maar even laten.
Tot op heden heb ik geen automatische update meer gezien. En dat is al sinds de update is vrijgegeven.
PSN: Tucky2107
Nou, de makers van DuckDuckGo-app hebben een nieuwe release uitgebracht die eindelijk weer met Orbot samenwerkt. Kunnen we weer lekker via Tor browsen, top!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Had je hier root-toegang voor nodig? Ik kan het bestand namelijk niet vinden!Tucky2107 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:33:
[...]
Andere optie wat bij mij is gelukt.
Downloaden starten en halverwege de download annuleren of de internet verbinding verbreken.
In de "downloads" map op je telefoon (of sd-kaart) staat een bestand met HTCWWE.5.0xxxx.xxxx.xxxxxxx (file name weet ik niet meer uit mijn hoofd, want deze is bij mij al weg)
Dit bestand verwijder je. Zo kan de update niet meer verder gaan met downloaden met waar die gebleven was.
Nou moet je niet weer handmatig op software updates drukken, want dan wordt deze weer aangeboden.
En de tel. opnieuw opstarten zou ik ook maar even laten.
Tot op heden heb ik geen automatische update meer gezien. En dat is al sinds de update is vrijgegeven.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Nope. Heb de HTC helemaal stock. Kun je eens zoeken op het versie nummer dan? In dit geval 4.16.401.10.Tripl3 D schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:15:
[...]
Had je hier root-toegang voor nodig? Ik kan het bestand namelijk niet vinden!
Zit nu op internet me suf te zoeken van hoe de bestandsnaam nou volledig heet. Maar ook op XDA kan ik nog niet de volledige bestandsnaam vinden.
Heb gezocht met ES File Explorer op de telefoon en zag het bestand incompleet en als .zip bestand staan in de map downloads.
PSN: Tucky2107
Krijg de update nu binnen (Jakarta); zie het met angst en beven tegemoet als ik de reacties hierboven zie.
Zó erg is het ook weer niet, maar ze (HTC) mogen wat mij betreft wel snel met een update komen die alle schoonheidsfoutjes wegpoetst.Sanction schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:36:
Krijg de update nu binnen (Jakarta); zie het met angst en beven tegemoet als ik de reacties hierboven zie.
Je kunt ook naar applicaties gaan via je settings menu vervolgens updates zoeken en de gegevens resetten. Hij moet dan opnieuw ophalen welke versienummer je hebt en dat gebeurt alleen als je zelf naar updates gaat zoeken. Sinds ik dat gedaan had kreeg ik nooit meer een melding (tenzij ik zelf ging zoeken uiteraard) om updates te installeren.Newday schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:42:
Heb gister een M8 gekocht met 64gb sd kaartje. Kom van een iPhone 5s en toe aan wat nieuws. Even wennen, maar het werkt prima. De camera valt me tegen, zeker situaties binnen met licht van ramen etc. Verder is android lekker 'vrij", voelt prima.
Heb sinds de update problemen met Nokia Here, bij offline mode (dus geen enkele data-verbinding meer) kan hij geen satelliet meer vinden.
Moet eerlijk toegeven of ik dat niet voor de update heb getest.
Moet eerlijk toegeven of ik dat niet voor de update heb getest.
Iemand ook opgevallen dat de klok en weer verdwenen zijn bovenaan in blinkfeed?
Gevonden, BlinkFeed als startscherm instellen..NeWSJuNK schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:26:
Iemand ook opgevallen dat de klok en weer verdwenen zijn bovenaan in blinkfeed?
HTC helpdesk heeft geen idee waarom ik deze error krijg tijdens het updaten factory reset helpt ook niet, iemand enig idee wat dit is? "/system/lib/libspeexwrapper.so" has unexpected contents Instalation aborted.
Klinkt als een corrupte download van de update.Mogwaii schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:50:
HTC helpdesk heeft geen idee waarom ik deze error krijg tijdens het updaten factory reset helpt ook niet, iemand enig idee wat dit is? "/system/lib/libspeexwrapper.so" has unexpected contents Instalation aborted.
Klinkt als een rooted toestel.Mogwaii schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:50:
Wat is precies het verschil tussen een (normale) M8 en een vodafone branded m8? Het prijs verschil tussen die twee is toch al gauw €60,- i.c.m. een KPN abonnement. Heb op google gezocht echter krijg ik dan alleen resultaten die een m8 tonen i.c.m. een vodafone abonnement.
De Vodafone branded versie heeft een ander opstartscherm (dat zie je alleen bij het opstarten) en een aantal voor geinstalleerde applicaties van Vodafone. Die kun je overigens deactiveren, zodat je ze niet eens ziet.
Lollipop is op vrijwel hetzelfde moment voor beide modellen uitgekomen. Normaal zijn de branded toestellen later aan de beurt, maar met deze (gelukkig) niet.
Lollipop is op vrijwel hetzelfde moment voor beide modellen uitgekomen. Normaal zijn de branded toestellen later aan de beurt, maar met deze (gelukkig) niet.
Bij branded toestellen moeten de providers eerst de firmware goedkeurens voordat die gepusht wordt naar de toestellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Amps op 13-02-2015 19:07 ]
Anoniem: 305003
Sinds 'n maandje heb ik Messenger weer geïnstalleerd, nadat 't bij de 1e poging op de M7 na 'n tijdje de accu leeg slurpte. Nu sinds een dag of 3 weer hetzelfde probleem met Messenger op de M8. Het neemt 57% van het systeemverbruik in beslag, dusssss ik heb het er weer afgedonderd, nadat gedwongen stoppen ook niet hielp. Het toestel werd ook erg warm (46graden).
Naast het probleem met de traagheid van Facebook, zoals liken dat zeker 10sec duurt, is het met Lollipop niet beter geworden.
Om er zeker van te zijn dat er geen andere problemen de oorzaak zijn, heb ik de M8 maar eens opnieuw geïnstalleerd. Ik las dat het beter zou zijn na een grote update. Het liken duurt in ieder geval nog steeds lang. Ik hou 't de komende in de gaten wat Messenger betreft.
Iemand anders ook problemen hiermee?
Naast het probleem met de traagheid van Facebook, zoals liken dat zeker 10sec duurt, is het met Lollipop niet beter geworden.
Om er zeker van te zijn dat er geen andere problemen de oorzaak zijn, heb ik de M8 maar eens opnieuw geïnstalleerd. Ik las dat het beter zou zijn na een grote update. Het liken duurt in ieder geval nog steeds lang. Ik hou 't de komende in de gaten wat Messenger betreft.
Ik ga de one m8 vandaag kopen, maar wil nog geen lollipop draaien. Wordt je tijdens installatie van het toestel verplicht om te updaten? Of heb je hierin een keuze?
[ Voor 22% gewijzigd door Untouchablezz20 op 14-02-2015 10:07 ]
Heb je locatiebepaling aan staan in Messenger? Misschien heeft dat nog wel invloed op de activiteit.Anoniem: 305003 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:29:
Sinds 'n maandje heb ik Messenger weer geïnstalleerd, nadat 't bij de 1e poging op de M7 na 'n tijdje de accu leeg slurpte. Nu sinds een dag of 3 weer hetzelfde probleem met Messenger op de M8. Het neemt 57% van het systeemverbruik in beslag, dusssss ik heb het er weer afgedonderd, nadat gedwongen stoppen ook niet hielp. Het toestel werd ook erg warm (46graden).
Hier heb je zeker de keuze in, als je hem nieuw koop kan je hem prima updaten. Gewoon na de laatste update de telefoon compleet resetten en je draait gewoon super met lollipop. Ik heb afgelopen dinsdag mijn One gekocht, en moest wel 4 updates installeren voordat ik door kon naar lollipop.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:06:
Ik ga de one m8 vandaag kopen, maar wil nog geen lollipop draaien. Wordt je tijdens installatie van het toestel verplicht om te updaten? Of heb je hierin een keuze?
Fijn, dat ik zelf kan kiezen wanneer ik lollipop installeer. Jij bent dus tevreden met lollipop?vanWalsum schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:05:
[...]
Hier heb je zeker de keuze in, als je hem nieuw koop kan je hem prima updaten. Gewoon na de laatste update de telefoon compleet resetten en je draait gewoon super met lollipop. Ik heb afgelopen dinsdag mijn One gekocht, en moest wel 4 updates installeren voordat ik door kon naar lollipop.
Ik heb hier echt 0 problemen op Lollipop. Ook die schoonheidsfoutjes zie ik nergens.
Ook dat 'gratis RAM' staat hier gewoon als 'Beschikbare RAM' aangeduid.
Ook dat 'gratis RAM' staat hier gewoon als 'Beschikbare RAM' aangeduid.
Ik ervaar ook helemaal geen probleem net Lollipop, in mijn vrienden kring zijn er nog 3 andere met een htc one m8 en allemaal geupdate en zijn allemaal ook positief over zowel de snelheid als de accuduur(in het begin lijkt hij sneller leeg te gaan maar na een paar keer opladen gaat hij echt langer mee!)Untouchablezz20 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:13:
[...]
Fijn, dat ik zelf kan kiezen wanneer ik lollipop installeer. Jij bent dus tevreden met lollipop?
Dus voor mij een geslaagde update
Wilde alvorens over te gaan naar lollipop een reset doen maar per abuis toch upgrade gedaan.
Gelukkig tot nu toe geen merkbare issues. Vind het wel een verbetering.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb trouwens iets heel geks. Mijn toetsenbord begint al te typen voordat ik het scherm aanraak. Als ik met mijn vinger boven een toets hang drukt hij een letter in. En hij blijft de letter ingedrukt houden of herhaald indrukken totdat ik met mijn vinger wegga.
Ik heb dit vooral bij de letter Q. Soms typ ik een bericht en dan staat er meteen 30x een Q in een gesprek. Weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
Ik heb dit vooral bij de letter Q. Soms typ ik een bericht en dan staat er meteen 30x een Q in een gesprek. Weten jullie waardoor dit zou kunnen komen?
Als je toch een reset doet (wat sowieso geen slecht idee is na zo'n update) zou ik dat sowieso ná het installeren van de update doen zodat alle eventueel overgebleven 4.4 leftovers gewist worden.Help!!!! schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:48:
Wilde alvorens over te gaan naar lollipop een reset doen maar per abuis toch upgrade gedaan.
Je kan proberen om hem even opnieuw te kalibreren.kevinkrs schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:33:
Ik heb trouwens iets heel geks. Mijn toetsenbord begint al te typen voordat ik het scherm aanraak. Als ik met mijn vinger boven een toets hang drukt hij een letter in. En hij blijft de letter ingedrukt houden of herhaald indrukken totdat ik met mijn vinger wegga.
Instellingen --) Taal & toetsenbord --) HTC Sense Input --) Geavanceerd --) IJking opnieuw instellen
[ Voor 40% gewijzigd door SmiGueL op 16-02-2015 16:42 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dat is normaal. Ik kan hier ook typen zonder het scherm aan te raken. Gewoon erboven zweven en hij pakt de vinger al.kevinkrs schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:33:
Maar dit is het rare, zodra mijn toetsenbord in een rare bui is, kan ik typen met een afstand tussen mijn vingers en mijn telefoon van welliefst 7 centimeter... Nu ben ik erachter gekomen dat als ik nog een tempered screen protector over mijn normale screenprotector leg, dat het weg is. Geen problemen meer.Zorian schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:52:
[...]
Dat is normaal. Ik kan hier ook typen zonder het scherm aan te raken. Gewoon erboven zweven en hij pakt de vinger al.
Zou het kunnen zijn dat mijn screenprotector ervoor zorgt dat het scherm zich raar gedraagt of te gevoelig wordt?
Ik mag hopen dat het 7 milimeter is. 7 cm is nogal een hoop (Ongeveer de breedte van je telefoon)kevinkrs schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:18:
[...]
Maar dit is het rare, zodra mijn toetsenbord in een rare bui is, kan ik typen met een afstand tussen mijn vingers en mijn telefoon van welliefst 7 centimeter... Nu ben ik erachter gekomen dat als ik nog een tempered screen protector over mijn normale screenprotector leg, dat het weg is. Geen problemen meer.
Zou het kunnen zijn dat mijn screenprotector ervoor zorgt dat het scherm zich raar gedraagt of te gevoelig wordt?
Nickname KasPlantje.
Gebruiken jullie HTC back-up? Is dat vergelijkbaar met iCloud?
Nee ik bedoel daadwerkelijk centimeter. Om een of andere reden reageert mijn scherm erg gevoelig.GerGio schreef op zondag 15 februari 2015 @ 04:35:
[...]
Ik mag hopen dat het 7 milimeter is. 7 cm is nogal een hoop (Ongeveer de breedte van je telefoon)
ik ga vanavond proberen de screenprotector van mijn telefoon af te halen. Misschien is het dan opgelost. Al lijkt het me wel raar.
Pardon? Ik begrijp je niet helemaal? Onderbouw je zin eens met wat je bedoeld?Sanction schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:58:
Ben je familie van Darth Vader ofzo?
Darth Vader kan met 'the force' dingen vanaf een afstand doen, zonder het daadwerkelijk aan te raken
The devil is in the details.
Is toch bij mij niet het geval? Ik heb trouwens mijn screenprotector eraf gehaald en ik heb geen problemen meer. Misschien was het een vinger versterker?Hahn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:40:
Darth Vader kan met 'the force' dingen vanaf een afstand doen, zonder het daadwerkelijk aan te raken
Of er zat misschien gewoon een stofje onder dat vervelend aan het doen was.
[ Voor 9% gewijzigd door kevinkrs op 15-02-2015 20:41 ]
Zoals je het hier omschrijft:
klinkt het alsof je je vingers 7 centimeter van je telefoon af kan houden en dan toch kan typen. Dat doet toch vermoeden dat je (familie van) Darth Vader bent.Maar dit is het rare, zodra mijn toetsenbord in een rare bui is, kan ik typen met een afstand tussen mijn vingers en mijn telefoon van welliefst 7 centimeter...
The devil is in the details.
Dat is ook zo maar niet met krachten oid. Wel een beetje vergezocht hoorHahn schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:43:
[...]
Zoals je het hier omschrijft:
[...]
klinkt het alsof je je vingers 7 centimeter van je telefoon af kan houden en dan toch kan typen. Dat doet toch vermoeden dat je (familie van) Darth Vader bent.
*zucht*kevinkrs schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:39:
[...]
Pardon? Ik begrijp je niet helemaal? Onderbouw je zin eens met wat je bedoeld?
Laat maar.
Overigens zorgt die extreme gevoeligheid van het scherm er ook voor dat je minder precies kunt typen. Met handschoenen aan kun je er preciezer op typen omdat hij dan niet voor het aanraken al iets registreert...

Of je haalt je screenprotector er blijkbaar af en dan werkt het ook primaSorcerer8472 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:04:
Overigens zorgt die extreme gevoeligheid van het scherm er ook voor dat je minder precies kunt typen. Met handschoenen aan kun je er preciezer op typen omdat hij dan niet voor het aanraken al iets registreert...
Ik heb er geen screenprotector op zitten.kevinkrs schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:10:
[...]
Of je haalt je screenprotector er blijkbaar af en dan werkt het ook primaHandschoenen gebruiken voor een telefoon lijkt me niet de bedoeling.
Maar over velletjes gesproken: ik had wel een soort velletje op m'n camera's zitten dat blijkbaar een soort infrarood-filter was (zaten krassen op dus moest er helemaal af). Kaarsen en warmtelampen op terrassen zorgen nu voor een enorme paarse waas op foto's
Had ik geen last van. Had wel dat mijn camera vies was (dacht dat er een kras op zat) waardoor mijn toestel hele wazige foto's maakte. Alsof hij niet kon scherpstellen. Ja dat ik mijn camera grondig schoongemaakt had was het probleem verholpen.Sorcerer8472 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:56:
[...]
Ik heb er geen screenprotector op zitten.
Maar over velletjes gesproken: ik had wel een soort velletje op m'n camera's zitten dat blijkbaar een soort infrarood-filter was (zaten krassen op dus moest er helemaal af). Kaarsen en warmtelampen op terrassen zorgen nu voor een enorme paarse waas op foto's
100% tevreden ja. Nogmaals, voer een complete reset uit en je hebt denk ik geen enkel probleem.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:13:
[...]
Fijn, dat ik zelf kan kiezen wanneer ik lollipop installeer. Jij bent dus tevreden met lollipop?
Heb inmiddels lollipop ook draaien, en inderdaad ook gelijk een reset uitgevoerd.vanWalsum schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:15:
[...]
100% tevreden ja. Nogmaals, voer een complete reset uit en je hebt denk ik geen enkel probleem.
Mijn dieptecamera heeft alleen een hoop zooi achter het glas. Waarschijnlijk naar binnen geslipt aangezien het afdekglaasje een beetje speling heeft doordat ik de coating weggepoetst heb.kevinkrs schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:06:
[...]
Had ik geen last van. Had wel dat mijn camera vies was (dacht dat er een kras op zat) waardoor mijn toestel hele wazige foto's maakte. Alsof hij niet kon scherpstellen. Ja dat ik mijn camera grondig schoongemaakt had was het probleem verholpen.
Dat heb ik dus ook, maar heb daar de coating niet van weggepoetst. Als er al zooi achter het glas kan komen kan water er helemaal makkelijk achter komen lijkt me, ik vind het maar vreemd.Amps schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 01:11:
[...]
Mijn dieptecamera heeft alleen een hoop zooi achter het glas. Waarschijnlijk naar binnen geslipt aangezien het afdekglaasje een beetje speling heeft doordat ik de coating weggepoetst heb.
Ik heb dat niet. Maar waarom zou je de coating in godsnaam wegpoetsen? Het is een extra beschermlaagje voor je camera.Amps schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 01:11:
[...]
Mijn dieptecamera heeft alleen een hoop zooi achter het glas. Waarschijnlijk naar binnen geslipt aangezien het afdekglaasje een beetje speling heeft doordat ik de coating weggepoetst heb.
Anoniem: 613655
dit hebben meer personen zo gedaan, omdat de coating op een gegeven moment wazig word (beschadigd)Ik heb dat niet. Maar waarom zou je de coating in godsnaam wegpoetsen? Het is een extra beschermlaagje voor je camera.
Hoe kan dat dan? Ik heb de telefoon 24/7 in mijn broekzak zowat en nog geen krasje te vindenAnoniem: 613655 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:54:
[...]
dit hebben meer personen zo gedaan, omdat de coating op een gegeven moment wazig word (beschadigd)
Een 'beschermlaag' die eerder bekrast dan het glas zelfkevinkrs schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Ik heb dat niet. Maar waarom zou je de coating in godsnaam wegpoetsen? Het is een extra beschermlaagje voor je camera.

Internet staat er vol mee.kevinkrs schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:42:
[...]
Hoe kan dat dan? Ik heb de telefoon 24/7 in mijn broekzak zowat en nog geen krasje te vinden
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Jammer dat waar eerst de notificatie balk "Om draaide" bij een melding, er nu een groot wit vlak OVER je notificatie balk komt EN je scherm daaronder nog overlapt.
Je moet het bericht altijd weg swipen, en daarna kun je pas de notificatie balk omlaag slepen.
Mis ik iets?
Je moet het bericht altijd weg swipen, en daarna kun je pas de notificatie balk omlaag slepen.
Mis ik iets?
Volgens mij worden notificaties hier gewoon weergeven als voorheen.
[ Voor 177% gewijzigd door Amps op 18-02-2015 02:40 ]
Heb ik hier ook. Ik vind dat echt een achteruitgang. Als iemand de oplossing heeft, graag!Basxt schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:17:
Jammer dat waar eerst de notificatie balk "Om draaide" bij een melding, er nu een groot wit vlak OVER je notificatie balk komt EN je scherm daaronder nog overlapt.
Mis ik iets?
Popup notificatie uitzetten, whatsapp bijvoorbeeld.Steeffoon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:00:
[...]
Heb ik hier ook. Ik vind dat echt een achteruitgang. Als iemand de oplossing heeft, graag!
Heb een probleem met de One! Ik heb de telefoon nu circa 2 weken en het valt me op dat wanneer ik muziek afspeel via bluetooth in de auto, het geluid stottert. Ik lees hier meer over op internet. Zijn er hier meer mensen mee bekend?
Yep, heb hetzelfde, niet om aan te horen. Ik zit met smart op een fix van HTC te wachten.
Over wat voor notificaties hebben we het dan? Bij mij worden notificaties op de oude stijl weergegeven namelijk.Steeffoon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:00:
[...]
Heb ik hier ook. Ik vind dat echt een achteruitgang. Als iemand de oplossing heeft, graag!
Zoal dit?:cops schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:01:
[...]
Popup notificatie uitzetten, whatsapp bijvoorbeeld.

Want dan ziet het er alsnog zo uit:

Of nog erger, bij een Youtube filmpje is bijna 1/5 van je beeldscherm bedekt met een lading tekst.
[ Voor 44% gewijzigd door SmiGueL op 21-02-2015 17:51 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Bij een YouTube filmpje krijg ik volgens mij een dof notificatiegeluidje en dan gaat het LEDje branden. Misschien dat het aan mijn launcher ligt? Ik gebruik Apex Launcher Pro.SmiGueL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:11:
[...]
Zoal dit?:
[afbeelding]
Want dan ziet het er alsnog zo uit:
[afbeelding]
Of nog erger, bij een Youtube filmpje is 1/5 van je beeldscherm bedekt met een lading tekst.
Ok, thanks for the tip!cops schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:12:
@SmiGueL,
Zetten op only screen off ipv no popup.
Bij me het doet t.
Heb het gelijk in gesteld, alleen zal i.v.m. de tijd even tot morgen wachten om het te testen.
Ook gelijk even een update wat betreft de insane battery drain die ik had sinds de installatie van Lollipop:
In het begin had ik er echt absurd veel last van, zie bijv. deze screenshots:
Na een week testen en spelen met instellingen van WiFi / disablen van apps heb ik hem maar een factory reset gegeven, en ben er achter gekomen dat de optie 'Wifi Optimization' (onder Settings --> WiFi --> Advanced) ook een behoorlijke/(gigantische

Momenteel ziet het er als volgt uit, waarbij ik zoals gisteren met zo'n 5,5 uur schermtijd (Waarvan het grootste deel 's avonds, zie 2e screenshot) best tevreden ben.
Ben inmiddels vrij tevreden over Lollipop, maar zie (gezien de kleine bugs waar sommige mensen nog last van hebben) toch liever dat ze wat meer de tijd nemen om dat soort dingen te fixen, i.p.v. binnen 'de gestelde 90 dagen deadline' de boel af te raffelen.
Zijn er hier trouwens mensen die WiFi optimization gewoon uit hebben staan maar waarbij het toestel wel een goede batterijtijd heeft?
foutje
[ Voor 97% gewijzigd door MikeOO op 22-02-2015 08:20 ]
Heb Wifi optimalisatie nu ook na jouw tip uitgezet... staat bij dat het juist batterijverbruik moet verminderen, maar dat schijnt dus niet te zijn? Ik ben benieuwd.SmiGueL schreef op zondag 22 februari 2015 @ 02:58:
[...]
Ok, thanks for the tip!
Heb het gelijk in gesteld, alleen zal i.v.m. de tijd even tot morgen wachten om het te testen.
Ook gelijk even een update wat betreft de insane battery drain die ik had sinds de installatie van Lollipop:
In het begin had ik er echt absurd veel last van, zie bijv. deze screenshots:
Werkdag 1: Telefoon amper gebruikt maar toch een flood aan 'Awakes' Werkdag 2: Klein verschil in verbruik tussen 'Screen on' en 'Screen off' Paar dagen later het zelfde verhaal. Constante battery drain ondanks een paar verstuurde WhatsApp berichten [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Na een week testen en spelen met instellingen van WiFi / disablen van apps heb ik hem maar een factory reset gegeven, en ben er achter gekomen dat de optie 'Wifi Optimization' (onder Settings --> WiFi --> Advanced) ook een behoorlijke/(gigantische) impact heeft op de batterij duur.
Momenteel ziet het er als volgt uit, waarbij ik zoals gisteren met zo'n 5,5 uur schermtijd (Waarvan het grootste deel 's avonds, zie 2e screenshot) best tevreden ben.
's nachts getest met WiFi optimization aan, amper 10% verbruikt! Tussen 's morgens 8:30 en ~19:00 uur weinig gebruikt, en nog geen 20% drain! 's avonds de telefoon bijna constant aangehad. (5h+ 'Screen on' tijd die dag) [afbeelding] [afbeelding]
Ben inmiddels vrij tevreden over Lollipop, maar zie (gezien de kleine bugs waar sommige mensen nog last van hebben) toch liever dat ze wat meer de tijd nemen om dat soort dingen te fixen, i.p.v. binnen 'de gestelde 90 dagen deadline' de boel af te raffelen.
Zijn er hier trouwens mensen die WiFi optimization gewoon uit hebben staan maar waarbij het toestel wel een goede batterijtijd heeft?
Alle notificaties, van app-meldingen van WhatsApp tot nieuwe e-mailberichten.Amps schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:02:
[...]
Over wat voor notificaties hebben we het dan? Bij mij worden notificaties op de oude stijl weergegeven namelijk.
Oude stijl bedoel je mee dat je alleen de 'zwarte' balk gevuld krijgt met tekst? Krijg die optie bij instellingen hier nergens iig.
Daar heb ik hem ook een tijdje op gehad, werkt wel maar dan komt het als eerste in een apart scherm voordat je de telefoon unlockedcops schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:12:
@SmiGueL,
Zetten op only screen off ipv no popup.
Bij me het doet t.
Dat is anders, gaat je naar setting / sound & notifications/ notificationsmasterBunny schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:34:
[...]
Daar heb ik hem ook een tijdje op gehad, werkt wel maar dan komt het als eerste in een apart scherm voordat je de telefoon unlocked
When device is locked, don't show notification at all.
@cops Die mogen van mij wel zichtbaar zijn. Als ik whatsapp op jouw instellingen zet krijg ik dit unlockachtige scherm ervoor.

Hier de before en after.
Wat hierboven verteld wordt zorgt er niet voor dat je die lelijke witte balk kan veranderen naar de oude look. Waar de notificatie gewoon in dat top balkje blijft.
Zodra je nu de witte balk weg schuift, haalt hij ook het whatsapp icoontje bovenaan weg, dus je wordt gedwongen om de notificatie áf te kijken, of te wachten tot er een volgend bericht komt..
Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Wat hierboven verteld wordt zorgt er niet voor dat je die lelijke witte balk kan veranderen naar de oude look. Waar de notificatie gewoon in dat top balkje blijft.
Zodra je nu de witte balk weg schuift, haalt hij ook het whatsapp icoontje bovenaan weg, dus je wordt gedwongen om de notificatie áf te kijken, of te wachten tot er een volgend bericht komt..

Dat is popup scherm, als je het popup uit zetten dan krijgt je de witte notificatie balkje wanneer de beeldscherm is aan.masterBunny schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:17:
@cops Die mogen van mij wel zichtbaar zijn. Als ik whatsapp op jouw instellingen zet krijg ik dit unlockachtige scherm ervoor.
[afbeelding]
Gebruik ik zelf htc dot view case nergens last van heb
In Android 5.1 is de heads up notificatie aangepakt door naar boven te swipen zal de witte balk (melding) direct verdwijnen, maar is deze later wel nog te bekijken in de notificatiebalk. Probleem opgelost!Basxt schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:21:
Hier de before en after.
[afbeelding]
Omhoog swipen doet bij mij precies hetzelfde als naar rechts of links. Haalt de notificatie helemaal weg.cops schreef op maandag 23 februari 2015 @ 00:36:
[...]
In Android 5.1 is de heads up notificatie aangepakt door naar boven te swipen zal de witte balk (melding) direct verdwijnen, maar is deze later wel nog te bekijken in de notificatiebalk. Probleem opgelost!
Helaas ook geen fix.
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie