Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In dat quick setting drop down menu, mis ik eigenlijk ook een optie om snel de zaklamp aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
HammerNL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:52:
In dat quick setting drop down menu, mis ik eigenlijk ook een optie om snel de zaklamp te aan/uit te zetten.
Wilde ik ook al zeggen, ik gebruik mijn zaklamp best vaak namelijk, zou een behoorlijke toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:42:
[...]

Dan moet je de klassieke weergaven aanzetten, bij de kaarten weergaven zie je dit inderdaad niet.
Waar vind ik die optie voor klassieke weergaven trouwens ? Ik kijk er volgens mij glad overheen, ik zoek me suf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Waar vind ik die optie voor klassieke weergaven trouwens ? Ik kijk er volgens mij glad overheen, ik zoek me suf :?
Je moet de recente applicaties openen (met die kaarten dus) rechts naast zoeken heb je een menu. Klik daarop en ga naar instellingen. Daar heb je kaarten weergaven, verander dat naar raster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Je moet de recente applicaties openen (met die kaarten dus) rechts naast zoeken heb je een menu. Klik daarop en ga naar instellingen. Daar heb je kaarten weergaven, verander dat naar raster.
kan ook een bug zijn zoals iemand op androidworld heeft.

zie link die persoon heeft geen instellings mogelijkheid.

https://twitter.com/raaij...s/560415373263400960?s=08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:06:
[...]

kan ook een bug zijn zoals iemand op androidworld heeft.

zie link die persoon heeft geen instellings mogelijkheid.

https://twitter.com/raaij...s/560415373263400960?s=08
Of een aanpassing van de een branded merk. Raar want ik heb dit nog in geen enkele situatie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:32
Hmm bij mij is volgens mij iets niet helemaal goed gegaan, na de update kan moet ik de Google Play services updaten die op downloaden blijft staan. Ook worden de Apps die op mijn SD had staat niet meer geladen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

De update lijkt minimaal, mijn toestel voelt wel weer lekker soepel aan!
Jammer van de extra Google Bloatware..

Enig puntje van kritiek is dat als ik energiebesparing aan heb, dat hij dit continu laat zien als notificatie als je het scherm aanzet. Als je op kruisje drukt gaat energiebesparing juist uit in plaats van dat die de notificatie verbergt.. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/10s7j49.jpg

Niet heel vervelend natuurlijk, maar zou fijn zijn als ik deze notificatie kan verbergen.. Iemand een idee?

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Tripwire999 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:23:
Hmm bij mij is volgens mij iets niet helemaal goed gegaan, na de update kan moet ik de Google Play services updaten die op downloaden blijft staan. Ook worden de Apps die op mijn SD had staat niet meer geladen :(
Heeft bij mij ook 5 min geduurd voordat het downloaden klaar was. Heeft het vast druk of zo. :+

Andere vraag:
Ik meende dat Lollipop ook het SD-kaart probleem weer aanpakte dat in Kitkat geïntroduceerd was. Dus dat apps wel weer hun data kunnen wegschrijven naar SD-kaart. Maar de paar apps die ik nu opnieuw geprobeerd heb (waaronder bijv. Spotify) schrijven nog steeds alles naar interne geheugen weg.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 27-09 22:32
Xanion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:27:
[...]

Heeft bij mij ook 5 min geduurd voordat het downloaden klaar was. Heeft het vast druk of zo. :+

Andere vraag:
Ik meende dat Lollipop ook het SD-kaart probleem weer aanpakte dat in Kitkat geïntroduceerd was. Dus dat apps wel weer hun data kunnen wegschrijven naar SD-kaart. Maar de paar apps die ik nu opnieuw geprobeerd heb (waaronder bijv. Spotify) schrijven nog steeds alles naar interne geheugen weg.
Ik wacht rustig af :). Overigens misschien dat mijn Apps niet meer werken omdat de SD stuff veranderd is? Anders format ik mn SD kaart wel even en herinstalleer ik alle apps.

EDIT:
Schijnbaar toch te ongeduldig alles werkt weer zoals het hoort :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tripwire999 op 28-01-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Tripwire999 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:23:
Ik had het zelfde probleem. Nadat ik de telefoon even opnieuw had opgestart deed ie het opeens wel, en laadden de SD Apps ook gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Ik zie die instelling nergens?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/107s2fq.png

edit: link aangepast

[ Voor 21% gewijzigd door kgb545 op 28-01-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:35:
[...]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/icepspp1u4hsu9f/Screenshot_2015-01-28-14-45-27.png

https://www.dropbox.com/s...t_2015-01-28-14-45-27.png

Ik heb hem zelf wel daar staan.

Weet iemand trouwens waarom mijn Google Play Services constant GPS verbindingen openzet?

[ Voor 18% gewijzigd door kevinkrs op 28-01-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:04
Sorry had moeten zeggen unwaken |:( :+ . Dit kon eerst niet, enkel als je de telefoon echt in je hand nam. Nu kan ik dus me scherm aanzetten als het ding op me bureau ligt of in de houder zit in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

SPOXYWOXY schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Sorry had moeten zeggen unwaken |:( :+ . Dit kon eerst niet, enkel als je de telefoon echt in je hand nam. Nu kan ik dus me scherm aanzetten als het ding op me bureau ligt of in de houder zit in de auto :)
Dat werkt enkel kort nadat je het scherm uitgezet hebt. Dat was al zo, dus voor zover ik merk is op dat vlak niets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
JBS schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:52:
[...]
Dat werkt enkel kort nadat je het scherm uitgezet hebt. Dat was al zo, dus voor zover ik merk is op dat vlak niets veranderd?
Ik kan het bevestigen, hier is er ook niks veranderd. Moet het toestel bewegen om hem te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Telefoon lijkt wel echt heel veel smoother dan voorheen. Goeie vooruitgang. Het is echter onmogelijk om nu de whatsapp berichten op het lockscreen te tonen, zoals dat via een widget mogelijk was in 4.44? Zonder online te komen, bedoel ik dan. Of is hier een truc voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Moet zeggen dat de smooth-heid me ook wel opvalt. Normaal gesproken komen er altijd wel reacties als "het lijkt toch allemaal weer wat soepeler te draaien" na grote updates, maar deze keer is het ook echt zo bij mij.
Michiele93 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:56:
Telefoon lijkt wel echt heel veel smoother dan voorheen. Goeie vooruitgang. Het is echter onmogelijk om nu de whatsapp berichten op het lockscreen te tonen, zoals dat via een widget mogelijk was in 4.44? Zonder online te komen, bedoel ik dan. Of is hier een truc voor?
Ik gebruik er altijd de widget voor, die ik gewoon op een pagina heb staan. Op het homescreen lukte me alleen met NilS. Als je de oplossing hebt gevonden hoor ik het graag!

Edit:
Ik zag wel dit voorbij komen op Facebook, gepost door HTC zelf. Komt in de buurt.
https://fbcdn-sphotos-b-a...7e81c73a6895892cd1ecf2cac

[ Voor 20% gewijzigd door Majesty op 28-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:35:
[...]

[afbeelding]

edit: link aangepast
een factory reset is de oplossing iemand op androidworld had hetzelfde probleem na een factory reset was het probleem verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:20:
[...]

een factory reset is de oplossing iemand op androidworld had hetzelfde probleem na een factory reset was het probleem verleden tijd.
Wellicht heeft hij de Google zoeken functie uitgeschakeld in apps waardoor 'ie ook niet verschijnt bij het ophalen van de recent gebruikte apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb nog steeds elke keer dat mijn GPS gebruikt wordt bij het unlocken van de telefoon. Zelfs zonder zelf geïnstalleerde applicaties. Kan dit komen door het weer oid? Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:34:
Ik heb nog steeds elke keer dat mijn GPS gebruikt wordt bij het unlocken van de telefoon. Zelfs zonder zelf geïnstalleerde applicaties. Kan dit komen door het weer oid? Hebben jullie dit ook?
Dit heb ik niet, GPS staat uiteraard aan (zelfs op "zeer nauwkeurig").
Misschien kan je met permission manager uitvogelen welke app je GPS gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Majesty schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Wellicht heeft hij de Google zoeken functie uitgeschakeld in apps waardoor 'ie ook niet verschijnt bij het ophalen van de recent gebruikte apps?
had ik die persoon op androidworld ook al voorgesteld {instellingen google} maar dat was hem niet hij moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
YorrickNL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:39:
[...]

Dit heb ik niet, GPS staat uiteraard aan (zelfs op "zeer nauwkeurig").
Misschien kan je met permission manager uitvogelen welke app je GPS gebruikt?
gps op modus batterij sparen zetten dan gaat ie niet meer zoeken ik had dit probleem ook al in kitkat als dat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:42:
[...]

gps op modus batterij sparen zetten dan gaat ie niet meer zoeken ik had dit probleem ook al in kitkat als dat je probleem is.
Inderdaad, ik heb hem op baterij besparen gezet en eindelijk gebruikt hij niet continu mijn GPS bij het unlocken. Waarom is dit?

Edit: Ik zie dat hij dan inderdaad geen GPS meer gebruikt maar wifi en de masten. Zodra ik maps weer open gaat hij terug naar hoog energie verbruik en heb ik het probleem weer.

[ Voor 19% gewijzigd door kevinkrs op 28-01-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:44:
[...]

Inderdaad, ik heb hem op baterij besparen gezet en eindelijk gebruikt hij niet continu mijn GPS bij het unlocken. Waarom is dit?

Edit: Ik zie dat hij dan inderdaad geen GPS meer gebruikt maar wifi en de masten. Zodra ik maps weer open gaat hij terug naar hoog energie verbruik en heb ik het probleem weer.
ik zou het niet weten ik neem aan dat er een of andere app gps opvraagt/aanzet om de locatie te bepalen staat gps niet aan dan zal hij wifi/data aanspreken, een andere verklaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik vind het trouwens wel slordig dat HTC sommige teksten letterlijk door een translator hebben gegooid. Zo hebben ze ipv de tekst "vrije ruimte" de tekst "gratis" genoemd (vertaald van Free in de context van hoeveelheid vrije ruimte)

https://www.dropbox.com/s...t_2015-01-28-16-03-05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:05:
Ik vind het trouwens wel slordig dat HTC sommige teksten letterlijk door een translator hebben gegooid. Zo hebben ze ipv de tekst "vrije ruimte" de tekst "gratis" genoemd (vertaald van Free in de context van hoeveelheid vrije ruimte)

gratis 1.0 gb van ram B)

ziet er lekker nederlands uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 09:59

Ik kwam dit ook net tegen 8)7. Nou, wij Nederlanders houden toch altijd van gratis dingen? :+
Nu wil ik natuurlijk wel een deel van mijn aankoopbedrag terug, aangezien een deel van het geheugen blijkbaar gratis was :P

[ Voor 10% gewijzigd door NL-RaVeR op 28-01-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:17:
[...]

gratis 1.0 gb van ram B)

ziet er lekker nederlands uit!
Wat me nu wel opvalt is na een x aantal uur na de installatie er geen GPS meer wordt opgevraagd na het unlocken van het scherm, terwijl locatievoorzieningen op hoog energie verbruik (nauwkeurig) staat. Dus daar ben ik gelukkig ook weer vanaf.
NL-RaVeR schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:29:
[...]

Ik kwam dit ook net tegen 8)7. Nou, wij Nederlanders houden toch altijd van gratis dingen? :+
Ze hebben rekening gehouden met de Nederlandse cultuur. Graties = goed :P Puur hollands :P

[ Voor 26% gewijzigd door kevinkrs op 28-01-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

Was al wel langer:P Wanneer je bijvoorbeeld in de galerij een foto roteerde, kreeg je wanneer je hem wilde opslaan:

'foto is niet opgeslagen in de gallerij' of iets dergelijks. Dus galerij in een soort van Engels, en hij wel degelijk was opgeslagen :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit kan ook voorkomen als er contextloos door een persoon wordt vertaald. Maar alsnog slordig!

Gelukkig is hij bij mij in het Engels :7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:18
Majesty schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:40:
had ik die persoon op androidworld ook al voorgesteld {instellingen google} maar dat was hem niet hij moest resetten.
Bij mij zijn de 3 puntjes bij multitask ook weer zichtbaar sinds ik 'Google Search' weer van disabled af haal.
Dit werkt overigens pas na een restart van de telefoon ;)
Ik denk dat hij dat dan niet gedaan heeft..

De reden dat ik Search altijd uit heb staan is zodat deze niet opent als ik per ongeluk omhoog swipe vanaf de Home knop.

Dus om Multitask weer op Grid-mode te zetten:
- In Settings --> Apps --> 4x naar rechts vegen/swipen naar tabblad 'DISABLED' --> Google Search van Disabled af halen
- Telefoon restarten
- Bij multitask zijn nu rechtsboven de 3 stipjes (Menu knop) zichtbaar
- Klik hierop --> Settings --> Layout --> Grid view
- Zet hierna eventueel Google Search weer op Disabled (Menu knop blijft gewoon staan bij de multitask.

[ Voor 83% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2015 11:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Iemand ook opgevallen dat sinds de update de Bluetooth verbinding minder smooth verloopt? Verbinding maken met een toestel is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Klopt het dat de widget "energiebeheer" na de update is verdwenen?
Hier had je een snelkeuze om oa de wifi/brightness/bluetooth/gps in en uit te schakelen. Ik kan ze nog wel los/afzonderlijk toevoegen zie ik

Het probleem met de puntjes had ik ook. Genoemde oplossing werkt
Google zoeken weer activeren (indien je deze ook uit had staan)
Opnieuw opstarten
Hierna kan je de rasterweergave weer activeren en google zoeken uitschakelen :)

[ Voor 36% gewijzigd door shameblaster op 28-01-2015 19:12 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
shameblaster schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:11:
Klopt het dat de widget "energiebeheer" na de update is verdwenen?
Hier had je een snelkeuze om oa de wifi/brightness/bluetooth/gps in en uit te schakelen. Ik kan ze nog wel los/afzonderlijk toevoegen zie ik
Jup hier is de widget helaas ook verdwenen.. Gelukkig op te lossen door andere widgets, hoewel ik deze er niet uit vind zien.

Ook is de Labs feature in de browser na de update nog steeds verdwenen, waardoor de Quick Controls niet meer te gebruiken zijn. Hier erger ik me best wel gigantisch aan. :l

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

De nieuwe software update lijkt erg onaf..
Niet alleen 'schoonheidsfoutjes', ook gewoon hele lappen tekst zijn niet of maar voor de helft vertaald:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GZAu5Qk.jpg
Ook de knop "On/Off" erg slordig om dat te releasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
YorrickNL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:30:
Niet alleen 'schoonheidsfoutjes', ook gewoon hele lappen tekst zijn niet of maar voor de helft vertaald:
[afbeelding]
Viel mij ook al op ja, On - Off hebben ze denk ik gedaan om ruimte te besparen. Ik vraag me wel een beetje af wat ze de afgelopen 90 dagen gedaan hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 21:46
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Sygic even geïnstalleerd op de officiële stock lollipop sense Sygic stopt meteen na openen.
Ok, bedankt in ieder geval!!
Werk aan de winkel voor Sygic dus.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeWSJuNK schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:41:
Iemand ook opgevallen dat sinds de update de Bluetooth verbinding minder smooth verloopt? Verbinding maken met een toestel is geen probleem.
Wat bedoel je met minder smooth verlopen?
Toen ik na de update muziek via m'n Earson luisterde hoorde ik wel wat rare artifacts tussendoor telkens. Verbinding maken op zichzelf was geen probleem.

Wat me ook opviel is dat toen ik onder de 15% acculading kwam, ik nog wel foto's met flits kon maken (dit kon eerst niet), echter leverden deze een zwart beeld op (foto's waren in een aarde donkere ruimte gemaakt). Alsof de flits te vroeg of te laat kwam tijdens het maken van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:51
kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Ik had het zelfde probleem. Nadat ik de telefoon even opnieuw had opgestart deed ie het opeens wel, en laadden de SD Apps ook gewoon weer.
Hier werkt het na een restart nog niet, alle apps wel, maar die goople play services update gewoon niet.
Tevens willen daarom ook andere apps niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Als ik al die vage problemen en die dingen met de vertalingen zo lees, ben ik blij dat ik mijn M8 heb omgezet naar GPE geloof ik...

Werkt hier nog steeds als een speer, inmiddels alweer een maandje op 5.0.1 draaien zo :)

[ Voor 25% gewijzigd door Riqy op 28-01-2015 23:17 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
YorrickNL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:30:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img910/3933/zKkdkF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Ik heb sinds 11:00 vanochtend de update geïnstalleerd maar nog geen van de hierboven gemelde problemen kunnen ontdekken. Wat me wel opvalt is dat veel apps sinds ik de update draai in eens material design hebben en dus ook de lolliepop effecten . Ondanks dat het vooral sense6 is zie je lollliepop er overal doorheen komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Sinds gisteren Lollipop via OTA op mijn Vodafone branded M8 binnen. Maar sindsdien is wifi erg traag. 4G gaat wel snel.
Iemand anders daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
SmiGueL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:24:
Bij mij zijn de 3 puntjes bij multitask ook weer zichtbaar sinds ik 'Google Search' weer van disabled af haal.
Dit werkt overigens pas na een restart van de telefoon ;)
Ik denk dat hij dat dan niet gedaan heeft..

De reden dat ik Search altijd uit heb staan is zodat deze niet opent als ik per ongeluk omhoog swipe vanaf de Home knop.
Ik had Google Now (= google search) niet uit staan. Uiteraard wel even geprobeerd. Uitgezet, telefoon opnieuw opgestart, daarna weer aangezet, telefoon opnieuw opgestart. Maar helaas.
Ook terugzetten naar standaard (je kan 'm niet verwijderen omdat het een stock-app is) helpt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Als ik alle kinderziektes zo hoor, ga ik voorlopig nog even niet updaten.

Veel tevreden met hoe hij nu functioneert (o.a. snelheid, soepelheid en accugebruik)

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Majesty schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Wat bedoel je met minder smooth verlopen?
Toen ik na de update muziek via m'n Earson luisterde hoorde ik wel wat rare artifacts tussendoor telkens. Verbinding maken op zichzelf was geen probleem.

Wat me ook opviel is dat toen ik onder de 15% acculading kwam, ik nog wel foto's met flits kon maken (dit kon eerst niet), echter leverden deze een zwart beeld op (foto's waren in een aarde donkere ruimte gemaakt). Alsof de flits te vroeg of te laat kwam tijdens het maken van de foto.
Met minder smooth bedoel ik dus dat met streamen van muziek naar Bluetooth apparaat de muziek vaak hapert. Was voorheen niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

NeWSJuNK schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:44:
[...]

Met minder smooth bedoel ik dus dat met streamen van muziek naar Bluetooth apparaat de muziek vaak hapert. Was voorheen niet het geval.
Oh, daar had ik hier altijd al last van, met Lollipop nog niet gedaan. Maar apart dat je dit niet had bij 4.4.4 en zo :O

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Hier werkt deze oplossing wel, mits je eerst een restart doet ;)
Denk dat hij dat niet gedaan heeft..

- In Settings --> Apps --> 4x naar rechts vegen/swipen naar tabblad 'DISABLED' --> Google Search van Disabled af halen
- Telefoon restarten
- Zet hierna eventueel Google Search weer op Disabled (Menu knop blijft gewoon staan bij de multitask.

*Hm, ik wou een edit van mijn vorige post doen, maakt hij er een quote van :F
Reden dat ik hem aan wou passen omdat er in het nieuwsbericht soms een verkeerde volgorde gemeld werd in de comments.

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
SmiGueL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Hier werkt deze oplossing wel, mits je eerst een restart doet ;)
Denk dat hij dat niet gedaan heeft..

- In Settings --> Apps --> Google Search van Disabled af halen
- Telefoon restarten

*Hm, ik wou een edit van mijn vorige post doen, maakt hij er een quote van :F
Reden dat ik hem aan wou passen omdat er in het nieuwsbericht soms een verkeerde volgorde gemeld werd in de comments
Aha dan zal die dat wel niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

Deathchant

Don't intend. Do!

@YorrickNL, nog bedankt voor je reactie op mijn vraag over de permission manager app in het frontpage artikel.
Mooi om te horen dat dat nog werkt. Ik las ook ergens dat lollipop sowieso al meer privacysettings heeft gekregen naast de default encryption. Ik heb nog nergens een overzichtje gezien van welke privacy dingen de gebruiker nu kan kiezen, lees: apps wel/niet toegang verschaffen tot verschillende dingen. Ik zou het liefste alles op deny willen zetten en dan per app uitproberen wat wel/niet werkt en dan gewoon dingen aan gaan zetten. Enig idee waar ik hier info over kan vinden? Want ik ga lollipop voorlopig niet installeren, eerst even bugs en kinderziektes afwachten en de privacy checken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

SmiGueL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:55:
- In Settings --> Apps --> Google Search van Disabled af halen
Hee dat is vreemd. Ik heb helemaal geen Google Search tussen de Apps staan.

Heet het letterlijk "Google Search" ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Xymox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Jup :)
Onder Apps wel eerst even 4x naar rechts vegen/swipen naar tabblad 'DISABLED' ipv 'DOWNLOADED' of 'ALL' ;) :)

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Xymox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt apps instellings radertje met een g erop/ Google instellingen.

In de app drawer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door gizmobinky op 29-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

SmiGueL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Jup :)
Onder Apps wel eerst even 4x naar rechts vegen/swipen naar tabblad 'DISABLED' ipv 'DOWNLOADED' of 'ALL' ;) :)
Uiteraard.

Als ik kijk in de lijst met apps (Alle applicaties) zie ik geen Google Search staan.

Wel deze:
Google-app (met een blauw icoonthe met g)
Google+ (met rood icoontje met g+)
Google+ voor HTC Sense (zelfde icoontje als hierboven)

(verder wel een hoop play apps van google en wat apps die zeker geen search zijn)

Ik heb dus ook geen drie ... in "taakoverzicht" en wil terug naar de oude instelling.
De 3 apps hierboven genoemd staan allemaal aan trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Xymox op 29-01-2015 11:28 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17

Zorian

What the fox?

Xymox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:26:
[...]

Uiteraard.

Als ik kijk in de lijst met apps (Alle applicaties) zie ik geen Google Search staan.

Wel deze:
Google-app (met een blauw icoonthe met g)
Google+ (met rood icoontje met g+)
Google+ voor HTC Sense (zelfde icoontje als hierboven)

(verder wel een hoop play apps van google en wat apps die zeker geen search zijn)

Ik heb dus ook geen drie ... in "taakoverzicht" en wil terug naar de oude instelling.
De 3 apps hierboven genoemd staan allemaal aan trouwens.
Het vetgedrukte is tegenwoordig Search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Als ik m'n toestel op Nederlands zet heet het overigens 'Google Zoeken' ipv 'Google Search'
Maar het lijkt me vrij obvious dat dat dezelfde app is. :P

Het is (hier) iig de enige app met de witte g en blauwe achtergrond.
Versienummer: 4.0.28.156623

[ Voor 37% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Weet iemand waar ik de "toegankelijkheidsdienst" kan vinden zoals in de tekst staat bij het onderdeel "wachtwoord".
Als ik de tekst zo lees is zijn mijn gegevens niet gecodeerd omdat deze toegankelijkheidsdienst is ingeschakeld, of is dit alleen van toepassing als ik een wachtwoord gebruik?
https://www.dropbox.com/s...5-01-29-12-06-50.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06-2023
Even een vraagje, voor de Lollipop update gebruikte ik Floatify voor de notificaties. Deze app werkt ongeveer hetzelfde als de standaard notificaties van lollipop, alleen kan je er ook instellen dat het scherm aan gaat bij een notificatie (handig als de telefoon op stil staat). Weet iemand of dit nu met het standaard notificatie systeem ook mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Vreemd.. hier is het nog steeds in het Engels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
YorrickNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Hier ook Engels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11-2021
Kwam een leuk nieuwigheidje tegen toen ik aan het opladen was. Het aantal uur en minuten totdat de accu vol is wordt nu weergeven op het lockscreen. Bijvoorbeeld: "Bezig met laden (55 minuten tot vol)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

ceetje13 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:52:
Even een vraagje, voor de Lollipop update gebruikte ik Floatify voor de notificaties. Deze app werkt ongeveer hetzelfde als de standaard notificaties van lollipop, alleen kan je er ook instellen dat het scherm aan gaat bij een notificatie (handig als de telefoon op stil staat). Weet iemand of dit nu met het standaard notificatie systeem ook mogelijk is?
Nope, in Android 5 op de HTC M8 valt dit niet voor alle applicaties in te stellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Weet iemand hoe je de telefoon handmatig vergrendeld als je Smart Lock gebruikt? Op het slotje klikken op je lock-screen werkt bij mij niet.. of doe ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20
Nog een vraagje over de update en het lockscreen. Voor de update had ik ingesteld dat zodra ik twee keer op m'n scherm tikte ik direct op het unlockscherm kwam waar ik mijn code invoerde. Nu moet ik echter nog een extra handeling uitvoeren (het slotje omhoog schuiven). Het is mogelijk om op een uitgeschakeld scherm omhoog te schuiven zodat ik hier (op het scherm voor de code) direct terecht komt. Ik vind dit echter minder handig. Daarnaast stoor ik mij ook nu aan de extra handeling (tikken + schuiven + code in plaats van alleen tikken + code). Is het mogelijk om door twee keer tikken weer direct op het scherm terecht te komen waar ik de code kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Flippie Flink schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:25:
Nog een vraagje over de update en het lockscreen. Voor de update had ik ingesteld dat zodra ik twee keer op m'n scherm tikte ik direct op het unlockscherm kwam waar ik mijn code invoerde. Nu moet ik echter nog een extra handeling uitvoeren (het slotje omhoog schuiven). Het is mogelijk om op een uitgeschakeld scherm omhoog te schuiven zodat ik hier (op het scherm voor de code) direct terecht komt. Ik vind dit echter minder handig. Daarnaast stoor ik mij ook nu aan de extra handeling (tikken + schuiven + code in plaats van alleen tikken + code). Is het mogelijk om door twee keer tikken weer direct op het scherm terecht te komen waar ik de code kan instellen?
In plaats van dubbel te tikken op het scherm kun je omhoog vegen om hem te unlocken (zoals je al aangaf) zover ik weet de enige oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1396167184.jpeg

Dat de code weer direct te voorschijn komt bij het dubbel tikken is zover ik weet niet mogelijk

[ Voor 9% gewijzigd door YorrickNL op 29-01-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:20
Ja dat had ik inderdaad door. Echter werkt dit voor mijn gevoel minder goed dan het dubbeltikken. Regelmatig veeg ik van onderen en reageert het niet of slecht. Bij het dubbeltikken ging/gaat het nooit fout... In de vorige versie zat deze optie: http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/howto/476530.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 21:12

Glabbeek

Dat dus.

Over Sygic met Android 5 heb ik het volgende antwoord van Sygic gekregen:
Hello Marc,

thank you for contacting Sygic.

We apologize for this situation. Sygic is compatible with Android 5, but there was a compatibility issue with the HTC with new Android and Sygic. In this case please download the newer version that is about to release in the near future on Google Play, in this version is this issue fixed.

-Before installing the newest version, please uninstall the current version and also delete the "sygic folder" from the internal memory of your device. Please do not forget to backup all personal data before this procedure: http://help.sygic.com/hc/...avorites-POIs-and-routes-
-Download the installation file from the following link: https://www.dropbox.com/s...ative-releaseHTC.apk?dl=0
-Then simply run sygic and it should work.

If you got any problem installing your apk file, please check this helpful guide: http://papidroid.com/2013...-android-phone-or-tablet/

If you have any other question, please contact me back.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
waar vind ik nu de snelkoppeling voor blinkfeed onder nova activiteiten na deze update..? ik wil graag blinkfeed als snelkoppeling op mijn nova buroblad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie fijner vinden? GPE of de officiële Sense van HTC? En waarom? Ik gebruik momenteel de sense versie maar ik ben toch erg nieuwsgierig hoor de GPE werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ceetje13 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:52:
Die gebruikte ik eerst ook. Heb nu https://play.google.com/s...korth.screennotifications geïnstalleerd en die doet het goed. Netjes 10sec scherm aan bij notificatie. Waar ik nog zoekende naar ben is een manier om de notificaties te wijzigen.
Met floatify kon ik al vast stukje email lezen op mijn lockscreen zodat ik wist of ie interessant was of niet. Op Lollipop krijg ik te zien 1 email en en de ontvanger (die ik altijd ben...) Iemand app gevonden om dat aan te passen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 23:50
En als je de notificatie zelf omlaag trekt, krijg je dan niet extra informatie te zien? Dus dat die expands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVunz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:05
Meer mensen last van irritante terugkerende melding van google services? Komt steeds terug, maar niet te vinden wat nou het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik heb het al gevonden welke blinkfeed (van de 26 in de rij) je moet selecteren onder nova sneltoetsen /activiteiten om blinkfeed als snelkoppeling op je nova buroblad te krijgen.... kies degene waar in kleine letters "launcher" onder staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:09:
En als je de notificatie zelf omlaag trekt, krijg je dan niet extra informatie te zien? Dus dat die expands.
Dit heb ik wel. Zojuist pas ondervonden, net iets voordat ik je reactie las.

Moet zeggen dat dit het voor mij wel een stuk aangenamer maakt. Een beetje informatie of het boeiend is of niet is wel erg handig.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:58

Felyrion

goodgoan!

DaVunz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:07:
Meer mensen last van irritante terugkerende melding van google services? Komt steeds terug, maar niet te vinden wat nou het probleem is.
Ja, de hele dag gehad, tot ongeveer een uurtje geleden. Toen bleek er ineens wél een update klaar te staan voor google services. Nu is de melding weg. Eerst kreeg ik elke keer de settings of de store met alleen de mogelijkheid "openen" ipv "updaten".

Ik krijg trouwens ook met geen mogelijkheid mijn multitask scherm weer op de tiles... die zoekbalk met dat menu krijg ik er niet voor. Google staat niet bij disabled apps, geen enkele app trouwens, dat hele tabblad heb ik niet... volgens mij heb ik niks uitgeschakeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Felyrion op 29-01-2015 20:02 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Felyrion schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:58:
Ik krijg trouwens ook met geen mogelijkheid mijn multitask scherm weer op de tiles... die zoekbalk met dat menu krijg ik er niet voor. Google staat niet bij disabled apps, geen enkele app trouwens, dat hele tabblad heb ik niet... volgens mij heb ik niks uitgeschakeld.
Bij mij lukt het ook niet. De oude titel weergave met de knop om alles te verwijderen heb ik graag terug, die kaarten zijn te onoverzichtelijk en één voor één weg te swipen is onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenbips
  • Laatst online: 30-09 11:57
Nog meer mensen last van dat de groepsberichten bij Whatsapp trillen ondanks dat dit staat uitgeschakeld in de instellingen van Whatsapp? Heb hier pas last van na de update, en alleen wanneer ik mijn telefoon op de trilstand heb staan.

Kan verder niets vinden van anderen die hier last van hebben. Ja, mensen met een S5 wat schijnbaar met een update was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 08:24
Heb uiteraard ook de lollypop update. Nu heb ik toch een vraagje. Je hebt niet meer die 9 laatst geopende programma's maar zo een scherm met allemaal vensters. Als ik die vensters allemaal wegschrijven blijf ik dan wel gewoon whatsapp en Facebook berichten ontvangen? Of moet ik die altijd "open" laten staan en dus niet weg schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Misschien interessant voor de Android 5.0.1 Lollipop geïnteresseerden; HTC One M8 met Android 5.0.1 Lollipop: de 10 grootste veranderingen: https://www.droidapp.nl/t...0-grootste-veranderingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
jaydenjarno schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:37:
Heb uiteraard ook de lollypop update. Nu heb ik toch een vraagje. Je hebt niet meer die 9 laatst geopende programma's maar zo een scherm met allemaal vensters. Als ik die vensters allemaal wegschrijven blijf ik dan wel gewoon whatsapp en Facebook berichten ontvangen? Of moet ik die altijd "open" laten staan en dus niet weg schuiven?
De berichten blijft je gewoon kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
Ik heb de oplossing gevonden voor de missende menu optie bij "recent apps", zodat je terug kan schakelen naar de klassieke weergave (met tiles). Bij mij ontbreekt het optie menu (de 3 puntjes). Maar deze komt wel tevoorschijn als je de "recent apps" in landscape mode bekijkt. Dus gewoon je telefoon kwartslag draaien en je hebt het instellingen menu. Hij verdwijnt weer als je naar landscape gaat.

Ik zit nu dus gelukkig weer in de classic mode, waardoor ik met een druk op de knop alle actieve apps kan sluliten.

Bron: XDA-Developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Glabbeek schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:20:
Over Sygic met Android 5 heb ik het volgende antwoord van Sygic gekregen:

[...]
Vreemd, hier werkt het prima na de update van Android 5. Er was wel in het begin van de week een update voor Sygic en die had ik al geinstalleerd voor de Android 5 update. Mogelijk dat daar een verschil in zit.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 30-01-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
YorrickNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Kan het zijn dat ik branded Vodafone heb, en ook ander software nummer dan jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Petert87 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:30:
[...]

Ik heb gewoon een unlocked HTC met cid HTC__E11 en ook Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:46
Ik heb het idee dat het batterijgebruik sterk achteruit is gegaan na de update. Zo zit ik nu op 43% na zo'n 16 uur gebruik en dat terwijl ik enkel mailtjes heb gelezen en Facebook/WhatsApp gebruik.

Mijn vermoeden is dat dit komt door de nieuwe runtime (ART). Ik kan mij namelijk herinneren dat ik hetzelfde probleem had toen ik een tijd geleden de runtime had veranderd van Dalvik naar ART.

Tot nu toe spijt van de update, maar dat krijg je ervan als je de eerste wilt zijn. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 30-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Yonix schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:50:
Ik heb het idee dat het batterijgebruik sterk achteruit is gegaan na de update. Zo zit ik nu op 43% na zo'n 16 uur gebruik en dat terwijl ik enkel mailtjes heb gelezen en Facebook/WhatsApp gebruik.

Mijn vermoeden is dat dit komt door de nieuwe runtime (ART). Ik kan mij namelijk herinneren dat ik hetzelfde probleem had toen ik een tijd geleden de runtime had veranderd van Dalvik naar ART.

Tot nu toe spijt van de update, maar dat krijg je ervan als je de eerste wilt zijn. ;)
Bedankt voor de waarschuwing! _/-\o_ Dan blijf ik nog even op KitKat zitten!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 09:59
Yonix schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:50:

Ik heb hetzelfde vermoeden. Normaal kwam ik met ongeveer 60% thuis na een dag kantoor. De afgelopen 2 dagen was dit minder als 40% terwijl ik niks extra's heb gedaan of meer gebruik van mijn mobiel maak.

Je kan nu ook instellen of je berichten op je lockscreen wil laten zien inclusief inhoud. Ik vindt het wel jammer dat je dit niet kan aangeven per app of zelfs per email account. Ik vindt het namelijk prima als whatsapp en mailtjes uit mijn prive mail direct worden getoond, maar mailtjes uit mijn zakelijke email vindt ik toch wel wat minder. Echter, de enige optie die ik kan vinden is: Of laten zien, Of niet laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Voor de geïnteresseerde. Dit is mijn accugebruik. Vind het zelf wel meevallen eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/kywxflycl67alip/Screenshot_2015-01-30-11-54-27.png

https://www.dropbox.com/s...5-01-30-11-54-27.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
kevinkrs schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:59:
Voor de geïnteresseerde. Dit is mijn accugebruik. Vind het zelf wel meevallen eigenlijk.

[afbeelding]

https://www.dropbox.com/s...5-01-30-11-54-27.png?dl=0
Dit zegt natuurlijk vrijwel niets. Misschien heb je het scherm maar een kwartier aan gehad bijvoorbeeld.
Actieve schermtijd is de meeste effectieve manier om batterijduur te vergelijken.

Wat betreft batterijduur überhaupt, bij mij is dit ook lager, maar bij een dergelijke grote update heeft het ook wel een aantal dagen nodig om weer "in te werken", dus ik zou uitspraken over batterijduur nog even laten voor wat het is. Eerst maar eens een paar full cycles doorlopen :). Ik haalde gisteren zo'n 4,5 uur schermtijd van 100 -> 0, met één streepje helderheid en alleen Chrome, Facebook, Whatsapp, Camera gebruik, geen games.

Edit:
Overigens nog een leuke vertaling
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rzjm16F.png

En helaas werkt de Soundcloud app niet meer na de update :( .

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 30-01-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Majesty schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Dit zegt natuurlijk vrijwel niets. Misschien heb je het scherm maar een kwartier aan gehad bijvoorbeeld.
Actieve schermtijd is de meeste effectieve manier om batterijduur te vergelijken.

Wat betreft batterijduur überhaupt, bij mij is dit ook lager, maar bij een dergelijke grote update heeft het ook wel een aantal dagen nodig om weer "in te werken", dus ik zou uitspraken over batterijduur nog even laten voor wat het is. Eerst maar eens een paar full cycles doorlopen :). Ik haalde gisteren zo'n 4,5 uur schermtijd van 100 -> 0, met één streepje helderheid en alleen Chrome, Facebook, Whatsapp, Camera gebruik, geen games.
Ik heb hierop ongeveer 2 uur schermtijd gehad. Wat mij wel opvalt is dat het toestel erg slecht presteert in standby vergeleken met een iPhone. Als ik de iPhone in standby laat en niks doe is er na een nacht 1% accu weg. Als ik dit bij de M8 doe is er ruim 10% of meer weg... Ik denk dat het komt door wifi en het constant aan laten van de verbinding.

Ik geloof ook dat Android 5.0.1 accu problemen had die in 5.0.2 opgelost zouden zijn (weet het niet zeker meer, las wel iets over accuproblemen)

[ Voor 6% gewijzigd door kevinkrs op 30-01-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn accu gaat even lang mee als voorheen ongeveer. Merk niet veel verschil.

Eén keer na de update opnieuw opstarten helpt wel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Of ze maken je accu expres slecht zodat je straks de M9 gaat kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
gizmobinky schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:18:
[...]

Ik heb gewoon een unlocked HTC met cid HTC__E11 en ook Engels.
Mijn cid is VODAPE17, wellicht ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 21:12

Glabbeek

Dat dus.

MikeOO schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Vreemd, hier werkt het prima na de update van Android 5. Er was wel in het begin van de week een update voor Sygic en die had ik al geinstalleerd voor de Android 5 update. Mogelijk dat daar een verschil in zit.
Ik heb gisteren een update van Sygic binnengekregen, daarmee zijn de crashes verholpen.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Petert87 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:30:
[...]

Ik heb een non-branded device, ik denk dat het daar aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:54
Ik heb ook het zelfde gevoel dat de accu sneller leegraakt maar kan ook de vinger er niet opleggen waar het door komt.

Zou ik wel jammer vinden wat dat vond ik met voorsprong het grote pluspunt

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:46
Klein_Kipje schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:24:
Ik heb ook het zelfde gevoel dat de accu sneller leegraakt maar kan ook de vinger er niet opleggen waar het door komt.

Zou ik wel jammer vinden wat dat vond ik met voorsprong het grote pluspunt
Ik hoop dat Majesty zijn verklaring klopt en dat de batterij gewoon weer even een paar cycles moet doorlopen om goed te kunnen werken. Echter, toch heb ik ergens het vermoeden dat de oorzaak iets dieper ligt en ik koppel dit probleem dan automatisch aan het switchen van Android's runtime van Dalvik naar ART.

Naast de accu heb ik ook het idee dat mijn Wi-Fi-verbinding slechter is geworden. Maar goed, dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Dacht dat standaard alle gegevens met Lollipop gecodeerd zouden worden op de telefoon of heb ik dat verkeerd begrepen. Er schijnt ook ergens een optie bij beveiliging te horen staan om dit aan/uit te zitten maar ik zie nergens een optie daarvoor. Kan het woord codering/encryptie niet eens vinden in het menu of iets wat daar op lijkt.
Mijn Nexus tablet heeft deze optie namelijk wel in het menu staan.

[ Voor 11% gewijzigd door ipje op 30-01-2015 15:46 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie