http://www.nujij.nl/tech-...roid-5-0-1.30957663.lynkxPetert87 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:06:
[...]
Denk dat dat wel mee valt. Nederland wordt gelijk met heel Europa uitgerold. Is allemaal zelfde software nummer: 4.16.401.10.
[ Voor 16% gewijzigd door gizmobinky op 26-01-2015 11:18 ]
Ik had inderdaad dit bericht gelezen. Tot op heden geen spoort van de update, ook bij andere Europese gebruikers: http://forum.xda-develope...ad.php?t=2696514&page=360
Hebben jullie dit ook wel eens ervaren? Tevens kan dit geen defect scherm zijn, ik heb het alleen bij het typen en nergens anders...
Misschien even een ander toetsenbord proberen? Zoals Swiftkey?kevinkrs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:11:
Weten jullie wat ik hier mee aanmoet jongens? Ik heb de laatste tijd last van een keyboard lag in whatsapp. Als ik typ dan reageert soms mijn toetsenbord even niet of blijft de toets hangen op A. Dan moet ik mijn scherm locken en unlocken en dan reageert hij weer normaal.
Hebben jullie dit ook wel eens ervaren? Tevens kan dit geen defect scherm zijn, ik heb het alleen bij het typen en nergens anders...
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ja ik vind de default van HTC zelf fijner moet ik eerlijk bekennen. Maar ik kan het proberen natuurlijk.Steeffoon schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:52:
[...]
Misschien even een ander toetsenbord proberen? Zoals Swiftkey?
Swiftkey installeer je 1 keer, daarna wil je niks meer anders.kevinkrs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:12:
[...]
Ja ik vind de default van HTC zelf fijner moet ik eerlijk bekennen. Maar ik kan het proberen natuurlijk.
Misschien een backup maken met HTC backup en factory reset uitvoeren?kevinkrs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:11:
Weten jullie wat ik hier mee aanmoet jongens? Ik heb de laatste tijd last van een keyboard lag in whatsapp. Als ik typ dan reageert soms mijn toetsenbord even niet of blijft de toets hangen op A. Dan moet ik mijn scherm locken en unlocken en dan reageert hij weer normaal.
Zelfde. Ook in Whatsapp (en Facebook). Volgens HTC ligt het probleem bij deze app makers. Ze hebben zelf geen oplossing in ieder geval.kevinkrs schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:11:
Factory reset al een paar keer gedaan. Maar ik heb de oplossing gevonden.Michiele93 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:10:
[...]
Zelfde. Ook in Whatsapp (en Facebook). Volgens HTC ligt het probleem bij deze app makers. Ze hebben zelf geen oplossing in ieder geval.
Ga naar je toetsenbord instelling en selecteer geadvanceerd en vervolgens ijking opnieuw instellen. Tot op heden geen probleem meer.
Toch even geprobeerd, maar bij mij verandert het nauwelijks. Dus zelf maar opnieuw ge-ijkt en dat lijkt inderdaad iets te helpen. Ik hoop eigenlijk dat dat in Lollipop gewoon verdwenen is, want ik heb het bijvoorbeeld ook bij het typen in dit tekstventer. Vrij irritant.kevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Factory reset al een paar keer gedaan. Maar ik heb de oplossing gevonden.
Ga naar je toetsenbord instelling en selecteer geadvanceerd en vervolgens ijking opnieuw instellen. Tot op heden geen probleem meer.
Klopt ik heb het ook alleen daar. Ik dacht eerst dat er een hardware probleem gaande is. Maar vandaag stevig gewhatsapped en nog geen problemen ondervonden sinds de reset. Wat mij wel opviel is dat ik het alleen bij whatsapp had, niet bij Google Playstore, Hangouts, Facebook Messenger oid. Daarom verbaast het me een beetje. Ik ben benieuwd of het eigenlijk ook weg blijft.Michiele93 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:53:
[...]
Toch even geprobeerd, maar bij mij verandert het nauwelijks. Dus zelf maar opnieuw ge-ijkt en dat lijkt inderdaad iets te helpen. Ik hoop eigenlijk dat dat in Lollipop gewoon verdwenen is, want ik heb het bijvoorbeeld ook bij het typen in dit tekstventer. Vrij irritant.
Maar ik hoor mensen zeggen dat je een ander toetsenbord moet nemen, maar ik mag toch aannemen dat een basis toetsenbord gewoon naar behoren hoort te werken...
https://drive.google.com/...2NqcVB3NWxoNnM/view?pli=1
Is dit de amerikaanse of de europese?Petert87 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:02:
Wellicht hebben we hier wat aan. De RUU voor Lollipop. Mocht je een unbranded CID hebben en software nummer x.xx.401.x, kun je deze via de bootloader installeren door hem op de ext sd te zetten, als bestandsnaam "0P6BIMG.zip". Hierdoor zou hij hem automatisch moeten installeren.
https://drive.google.com/...2NqcVB3NWxoNnM/view?pli=1
Europe volgens bestandsnaam. Quota van Google drive is echter overschreden, kan het bestand niet downloaden.
Maar europa is toch nog niet uit? Anders hadden wij de update al gehad ota?rodie83 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Europe volgens bestandsnaam. Quota van Google drive is echter overschreden, kan het bestand niet downloaden.
Zoals bij alle OTA's gaat die uitrol gefaseerd: niet alle toestellen krijgen de update tegelijkertijd. Of het bestand betrouwbaar is - geen idee. Als je een ongeroote/niet unlockte/originele recovery/bootloader M8 hebt loop je afaik geen risico, is het bestand niet goed zal ie 'm ook niet flashen.kevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:53:
[...]
Maar europa is toch nog niet uit? Anders hadden wij de update al gehad ota?
En als je even kan wachten, dan wacht je gewoon op de OTA
Zou je wellicht een klein filmpje kunnen maken hoe de software draait? Ik zag eerst dat er in de amerikaanse versie erg veel grafische glitches waren. Zijn deze al opgelost? Vooral bij het openen van applicaties viel dat op...rodie83 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:57:
[...]
Zoals bij alle OTA's gaat die uitrol gefaseerd: niet alle toestellen krijgen de update tegelijkertijd. Of het bestand betrouwbaar is - geen idee. Als je een ongeroote/niet unlockte/originele recovery/bootloader M8 hebt loop je afaik geen risico, is het bestand niet goed zal ie 'm ook niet flashen.
En als je even kan wachten, dan wacht je gewoon op de OTA
Zoals gezegd, ik draai het zelf ook nog niet, want kan het bestand niet downloaden.kevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:00:
[...]
Zou je wellicht een klein filmpje kunnen maken hoe de software draait? Ik zag eerst dat er in de amerikaanse versie erg veel grafische glitches waren. Zijn deze al opgelost? Vooral bij het openen van applicaties viel dat op...
wat is de M8 toch een lastig te repareren apparaatje zeg. ik heb het uiteindelijk toch maar uitbesteed aan de lokale gsm-shop (mobiphone te eindhoven). Hier was het zeer slordig gedaan helaas waardoor er een klein stukje van de zwarten rand om het scherm af was gebroken, daarnaast bleek de T van HTC achterop ook niet heel en wilden ze het achterkantje terugzetten, hierbij is het scherm gesprongen...joeyschrama schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:03:
[...]
Ik heb dit toevallig 2 dagen terug gedaan omdat mijn volume-knop opeens weg was.
Een kitje om hem open te maken is wel aangeraden, dmv de föhn en een stanleymesje krijg je de stickers aan de voorkant prima los. Om de hardware uit de achterkant te halen moet je wel flink trekken en doen, en was echt bang dat mijn scherm zou knappen. Het is een kwestie van iets er tussen duwen en de behuizing naar buiten proberen te buigen. Het in elkaar zetten is een eitje. met 2 minuten gefixed.
Aan het toestel is niet te zien dat hij ooit is open geweest, en alles past weer perfect terug.
Ik hoop echt dat de M9 een stuk beter wordt om te repareren. ook zou het mooi zijn om de mogelijkheid te krijgen de accu te verwisselen (iets wat naar mijn idee best te doen zou moeten zijn). Ze zouden dat in diezelfde ruimte de schroeven kunnen plaatsen zodat het toestel degelijk uit elkaar te schroeven valt ipv het wrik werkje wat het nu is
nu 2 daagjes zonder telefoon i.v.m. ontbrekende onderdelen (krijg nu een nieuw scherm en een nieuwe achterkant, deze reparatie is overigens wel zonder schade te verrichten omdat het toestel al uit elkaar ligt).
Wel jammer dat ik nu €65 kwijt ben voor een nieuwe achterkant en mijn telefoon 2 dagen moet missen.
het scherm wordt wel vernieuwd maar dat was immers prima in orde....

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Ik heb de Europese RUU zip 5.0 lollipop vanmiddag geïnstalleerd op cid HTC__E11 tot nu toe geen last van flikkeringen ik zie ook geen veranderingen in software numm'ers ten opzichte van de USA versie.rodie83 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:01:
[...]
Zoals gezegd, ik draai het zelf ook nog niet, want kan het bestand niet downloaden.
Ik heb hem zojuist geflasht. Ik zie al een heel stuk minder grafische bugs voorbij komen. Nog steeds zie ik wel dat applicaties die niet geoptimaliseerd zijn (geen nieuwe statusbar update) een soort flikker bij de startbar krijgt. Je opent de applicatie en dan zie je heel snel een flits. Erg vervelend.gizmobinky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:43:
[...]
Ik heb de Europese RUU zip 5.0 lollipop vanmiddag geïnstalleerd op cid HTC__E11 tot nu toe geen last van flikkeringen ik zie ook geen veranderingen in software numm'ers ten opzichte van de USA versie.
Verder zie ik dat de opslag ruimte een stuk beter is dan de amerikaanse versie. Daar hield ik nog maar 6GB over van de 16GB.
En ik moet toegeven dat de software wel redelijk vlot draait...
Al eens geprobeerd om de venster animatie in developer opties te veranderen misschien helpt dat tegen de flikkering ik heb het alleen bij het openen van de browser de rest van de apps geen probleem.kevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:51:
[...]
Ik heb hem zojuist geflasht. Ik zie al een heel stuk minder grafische bugs voorbij komen. Nog steeds zie ik wel dat applicaties die niet geoptimaliseerd zijn (geen nieuwe statusbar update) een soort flikker bij de startbar krijgt. Je opent de applicatie en dan zie je heel snel een flits. Erg vervelend.
Verder zie ik dat de opslag ruimte een stuk beter is dan de amerikaanse versie. Daar hield ik nog maar 6GB over van de 16GB.
En ik moet toegeven dat de software wel redelijk vlot draait...
Dit is vreemd, ik heb een factory reset gedaan (niet de RUU opnieuw geinstalleerd). En de telefoon herstart. Nu blijkt het probleem weg te zijn en zie ik een mooi effect in de statusbar als ik een applicatie open in plaats van een flikker... Ik denk dat dit zo hoort tenminste.gizmobinky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:53:
[...]
Al eens geprobeerd om de venster animatie in developer opties te veranderen misschien helpt dat tegen de flikkering ik heb het alleen bij het openen van de browser de rest van de apps geen probleem.
Raar.. Misschien was een RUU installatie net niet helemaal vers.
Edit: Ik ben er al achtergekomen wat er mis gaat. Lijkt om een bug te gaan. Zodra je de "recente apps" menu opent en je wisselt van kaarten naar raster krijg je dit. Zodra je de telefoon herstart is het weer normaal. Zelfde gebeurt er als je het weer terug veranderd. Na het maken van de instelling moet de telefoon herstart worden. Dan is de statusbar weer normaal.
Edit: Heb het weer soms, ik heb een klein filmpje op youtube geupload wat ik bedoel. Soms zie je het soms niet, als je goed kijkt zie je soms een 'lichtflits' alsof de effecten niet goed geladen worden.
https://www.youtube.com/watch?v=zZ_hRWapqJU
Ik zie wel dat youtube mijn video erg hoog gecomprimeerd heeft... Dus je moet even door de pixels door kijken, maar is duidelijk zichtbaar. Op 0:34 zie je een duidelijk voorbeeld. Het gebeurt vooral als een applicatie in het geheugen geladen moet worden. Niet als hij op de achtergrond al draait.
[ Voor 46% gewijzigd door kevinkrs op 27-01-2015 23:43 ]
dat klopt exact wat jij zegt ik heb het ook alleen als je wissel vanuit recent apps dat geflikker maar niet bij elke app.kevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:14:
[...]
Dit is vreemd, ik heb een factory reset gedaan (niet de RUU opnieuw geinstalleerd). En de telefoon herstart. Nu blijkt het probleem weg te zijn en zie ik een mooi effect in de statusbar als ik een applicatie open in plaats van een flikker... Ik denk dat dit zo hoort tenminste.
Raar.. Misschien was een RUU installatie net niet helemaal vers.
Edit: Ik ben er al achtergekomen wat er mis gaat. Lijkt om een bug te gaan. Zodra je de "recente apps" menu opent en je wisselt van kaarten naar raster krijg je dit. Zodra je de telefoon herstart is het weer normaal. Zelfde gebeurt er als je het weer terug veranderd. Na het maken van de instelling moet de telefoon herstart worden. Dan is de statusbar weer normaal.
dat probleem met de status heb ik gek genoeg niet de animatie is gewoon goed.
Let wel op dat ik niet wissel van applicatie. Ik kill de applicatie steeds en open hem opnieuw. Het gekke is dat ik het nu weer even niet heb. En straks weer wel.. Nu vind ik het niet erg dat een statusbar moet laden maar een lichtflits is wel erg vervelend soms, afleidend kun je beter zeggen. Zeker als je effecten-geil bent en het vloeiender vind lopen als je een mooie animatie ziet. Ik zie trouwens dat je het inderdaad ook bij het wisselen soms hebt. Dus het heeft niet te maken bij het laden van een applicatie.gizmobinky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:47:
[...]
dat klopt exact wat jij zegt ik heb het ook alleen als je wissel vanuit recent apps dat geflikker maar niet bij elke app.
dat probleem met de status heb ik gek genoeg niet de animatie is gewoon goed.
Met de standaard google applicaties heb ik dit niet, dus Google Play werkt prima, Gmail etc...
[ Voor 5% gewijzigd door kevinkrs op 27-01-2015 23:54 ]
Ligt er ook aan of je raster of kaart weergave selecteert ik heb er geen probleem mee ,ben niet effecten geilkevinkrs schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:52:
[...]
Let wel op dat ik niet wissel van applicatie. Ik kill de applicatie steeds en open hem opnieuw. Het gekke is dat ik het nu weer even niet heb. En straks weer wel.. Nu vind ik het niet erg dat een statusbar moet laden maar een lichtflits is wel erg vervelend soms, afleidend kun je beter zeggen. Zeker als je effecten-geil bent en het vloeiender vind lopen als je een mooie animatie ziet. Ik zie trouwens dat je het inderdaad ook bij het wisselen soms hebt. Dus het heeft niet te maken bij het laden van een applicatie.
Lijkt mij een soort resetje/verversen van de pagina.
[ Voor 3% gewijzigd door gizmobinky op 27-01-2015 23:58 ]
Als ik kaart weergave selecteert heb ik hetzelfde probleem. In Android 4.4.4 zat dit niet dus het staat eigenlijk niet netjesgizmobinky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:56:
[...]
Ligt er ook aan of je raster of kaart weergave selecteert ik heb er geen probleem mee ,ben niet effecten geil
Lijkt mij een soort resetje/verversen van de pagina.
Hier nog nietVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:23:
update is er.
Welk software nummer heb je?Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:23:
update is er.
@Srooij Ben ook benieuwd, welk cid nummer heeft jou toestel.
kun je met de link hier onder controleren.
https://play.google.com/s...=com.andy.simplecidgetter
Kunnen die testen of Sygic navigatie werkt?
Hier stopt deze direct.
Ook als je er niet mee werkt gewoon even downloaden in de playstore en checken of ie start.
Kun je daarna weer de-installeren.
Werkt die niet kan ik dit aan Sygic melden.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
CID: HTC_E11
Softwarenummer: 3.28.401.9
Geen update beschikbaar tot nu toe.
Sygic even geïnstalleerd op de officiële stock lollipop sense Sygic stopt meteen na openen.snah001 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:47:
Zijn er mensen die de officiële Lollipop update al hebben draaien?
Kunnen die testen of Sygic navigatie werkt?
Hier stopt deze direct.
Ook als je er niet mee werkt gewoon even downloaden in de playstore en checken of ie start.
Kun je daarna weer de-installeren.
Werkt die niet kan ik dit aan Sygic melden.
https://twitter.com/AndreasRis/status/560350009229869056
Ook al is het geen bijzondere update, dat "ik wil 'm ook" gevoel is er altijd!
Klopt, ik download hem nu ook (t-mobile branded) Laatste 40 mb gaat wel tering traag... 98% downloadinggizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:07:
Op Twitter zie ik iemand met tmobile nl Lollipop update.
https://twitter.com/AndreasRis/status/560350009229869056
versie 4.19.114.2 (677.96mb)
Verwijderd
er staat:gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:45:
[...]
@Srooij Ben ook benieuwd, welk cid nummer heeft jou toestel.
kun je met de link hier onder controleren.
https://play.google.com/s...=com.andy.simplecidgetter
T-MOB003
TMNL
Oke bedankt dan kunnen we er vanuit gaan dat de update in europa van start is gegaan.
PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD
Mazzelaar... hier nog steeds niksSniperzkillz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:42:
Hier de update op een unbranded toestel ook aan het downloaden. Zal zo even de CID opzoeken.
--
HTC Duitsland zojuist op Twitter:
Liebe Kunden, #HTCOneM8 #Android 5.0 #Lollipop rollt für @deutschetelekom @vodafone_de @o2de @tmobileat Viel Spaß
Hier op de unbranded blijf ik checken, maar helaas nog steeds niks.
[ Voor 32% gewijzigd door Steeffoon op 28-01-2015 10:45 ]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Je hebt dus een Branded T-Mobile toestel.
Vodafone nog niets
Verwijderd
sorry voor de domme vraag hoor, maar is het mogelijk deze unbranded te maken?Petert87 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:51:
[...]
Je hebt dus een Branded T-Mobile toestel.
Vodafone nog niets
Nog niks hier nu. Zal morgen of overmorgen wel komen dan. Tenzij ze ook heel bang zijn voor sms'jes die niet aankomen (zie Nexus 5-verhaal).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Update: Downloaden gaat erg traag (update: 4.16.401.10, 780mb)
[ Voor 45% gewijzigd door Onobiz op 28-01-2015 11:07 ]
[ Voor 48% gewijzigd door HammerNL op 28-01-2015 11:09 ]
Zo dom is de vraag niet. Maar dat kan. je moet je bootloader unlocken, daarnaast s-off maken via Sunshine, wat $25 kost. Als je ff googled kom je bij XDA developers uit en kun je veel info vinden.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:54:
[...]
sorry voor de domme vraag hoor, maar is het mogelijk deze unbranded te maken?
Als je s-off bent kun je je CID veranderen, en zo kun je de unbranded RUU installeren.
Downloaden gaat wellicht langzaam omdat iedereen hem nu binnen haalt.NL-RaVeR schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:10:
Confirmed. Unbranded (HTC_E11) update is nu beschikbaar. Downloaden gaat inderdaad vrij langzaam...
Hier via het bedrijfs netwerk (internet leverancier zakelijk KPN) binnen gehaald in 1.5 minuut (getimed).
Hij begon bij mij met 50 seconden resterend. Hij staat nu op 44% met 41 minuten resterend. Ook via wifi. Ik denk dat de HTC servers (of waar het ook vandaan komt) het behoorlijk druk hebben nu heel europa hem lijkt binnen te halenFlexboy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:14:
Afhankelijk van je provider denk ik.
Hier via het bedrijfs netwerk (internet leverancier zakelijk KPN) binnen gehaald in 1.5 minuut (getimed).
Atlas#22744
Atlas#22744
@kevinkrs ik ga mijn toestel even terug zetten naar kitkat om de officiële lollipop mee te pakken misschien zijn we dan van het geflikker afkevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:03:
[...]
Als ik kaart weergave selecteert heb ik hetzelfde probleem. In Android 4.4.4 zat dit niet dus het staat eigenlijk niet netjes
inmiddels aan het downloaden HTC__E11.
[ Voor 11% gewijzigd door gizmobinky op 28-01-2015 11:37 ]
Doe je goed. Bij mij begon die om 11:04 (unbranded) en zit nu op 81cops schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:27:
70% binnen gehaald in 8 minuten.
8 minuten resterend (net begonnen). Benieuwd of bepaalde standaard Android-features zoals timeout van lockscreen nu mogelijk zijn
780/780mb in 17 minuten. Beginnen installeren ben benieuwdSteeffoon schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:28:
[...]
Doe je goed. Bij mij begon die om 11:04 (unbranded) en zit nu op 81
De laatste updates was Vodafone gelijk met de unbranded update.SPOXYWOXY schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:29:
Vodafone branded, helaas nog niets. Maja Vodafone is nooit zo snel met dit soort updates als ik me goed herinner.
Hij is nu aan het installeren, heb een unbranded toestel.
Ik was even bang dat hij hing maar hij gaat na een paar minuten gewoon door met de installatie.
Nou, inderdaad! Goed dat je het zegt inderdaad. Nu is tie eindelijk aan het optimaliseren. "App 28 van 327 optimaliseren"luuk86 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:52:
Het scherm met het HTC logo kan lang duren.
Ik was even bang dat hij hing maar hij gaat na een paar minuten gewoon door met de installatie.
Ik kwam hier al even neuzen om te zien of iemand anders hetzelfde probleem hadSteeffoon schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:54:
[...]
Nou, inderdaad! Goed dat je het zegt inderdaad. Nu is tie eindelijk aan het optimaliseren. "App 28 van 327 optimaliseren"
[ Voor 54% gewijzigd door luuk86 op 28-01-2015 12:17 ]
Ik heb Vodafone branded en heb zojuist de update ook binnen gekregen. Dus ja, Vodafone is net zo snel.Petert87 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:41:
[...]
De laatste updates was Vodafone gelijk met de unbranded update.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Vodafone branded, nu wel binnen iddPetert87 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:41:
[...]
De laatste updates was Vodafone gelijk met de unbranded update.
Ok top, wat is je software nummer?Xanion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:06:
[...]
Ik heb Vodafone branded en heb zojuist de update ook binnen gekregen. Dus ja, Vodafone is net zo snel.
3.29.161.9 nu, installatie is nog bezig. Dus nieuwe weet ik nog niet
[ Voor 14% gewijzigd door Xanion op 28-01-2015 12:08 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Doelde meer op het nieuwe software nummer, maar dat is dus 4.19.161.2. Ik krijg hem nu ook binnen!Xanion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:08:
[...]
3.29.161.9 nu, installatie is nog bezig. Dus nieuwe weet ik nog niet
Ook Vodafone, bij mij 4.19.161.2. (689 mb)Petert87 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:09:
[...]
Doelde meer op het nieuwe software nummer, maar dat is dus 4.16.161.2. Ik krijg hem nu ook binnen!
Je hebt gelijk, typo van mij.Michiele93 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:11:
[...]
Ook Vodafone, bij mij 4.19.161.2. (689 mb)
Verder kan ik er nog niet echt iets over zeggen.
update:
Ohw.... Google vind het leuk om na de update verplicht alle Google Drive apps op het toestel te zetten, zoals Spreadsheets, Docs (die stond er dan wel al op bij mij) en Presentaties... en m'n geheugen zat al zo vol...
[ Voor 25% gewijzigd door Steeffoon op 28-01-2015 12:25 ]
Ik ben benieuwd? Zit er trouwens nog een verschil qua versienummer?gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:23:
[...]
@kevinkrs ik ga mijn toestel even terug zetten naar kitkat om de officiële lollipop mee te pakken misschien zijn we dan van het geflikker afmisschien was die RUU installer niet helemaal zuiver wat jij al zij.
inmiddels aan het downloaden HTC__E11.
Dit dus:NL-RaVeR schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:46:
Update afgerond. Valt mij op dat het menu vanaf de bovenkant nu gewoon grijs is ipv het zwarte doorzichtige tot ondoorzichtig naarmate je omlaag scrolt. Is dit nog aan te passen, want ik vindt die grijze kleur maar niks...

Onwijs lelijk als je het mij vraagt, omdat dit designelement niet in het algehele design van HTC's Sense 6 past. Het voelt nu alsof er twee verschillende designs door elkaar worden gebruikt: dat van Google en HTC. Tijd voor HTC Sense 7.0 dus! (of 6.5
Buiten dat merk ik wel dat het toestel sneller reageert. Het loopt allemaal weer net wat vloeiender.
[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 28-01-2015 12:54 ]
nope versienummers alles precies hetzelfde, het gefikker is ook nog aanwezig is dan toch wel de officiële RUU geweest waarin niets is gewijzigd in het RUU bestand.kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:34:
[...]
Ik ben benieuwd? Zit er trouwens nog een verschil qua versienummer?
ik heb na de instalatie een factory reset gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door gizmobinky op 28-01-2015 13:06 ]
Het valt mij op dat elke keer als ik mijn telefoon unlock mijn GPS voor 10 seconden af gaat. Heb jij dit ook? erg vervelend en op den duur gaat dit aan je accu vreten.gizmobinky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:05:
[...]
nope versienummers alles precies hetzelfde, het gefikker is ook nog aanwezig is dan toch wel de officiële RUU geweest waarin niets is gewijzigd in het RUU bestand.
ik heb na de instalatie een factory reset gedaan.
Inderdaad, dat menu. Ik stoor mij er ook heel erg aan. Dit was juist zo mooi donkergrijs/zwart. Nu is mijn algemene interface zwart, maar dat menu licht grijsYonix schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:54:
[...]
Dit dus:
[afbeelding]
Onwijs lelijk als je het mij vraagt, omdat dit designelement niet in het algehele design van HTC's Sense 6 past. Het voelt nu alsof er twee verschillende designs door elkaar worden gebruikt: dat van Google en HTC. Tijd voor HTC Sense 7.0 dus! (of 6.5)
Buiten dat merk ik wel dat het toestel sneller reageert. Het loopt allemaal weer net wat vloeiender.
is altijd al geweest dan is er een of andere app die de locatie opvraagt, zet je locatie op modus batterij sparen in instellingen/locatie dan ben je er vanaf.kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:19:
[...]
Het valt mij op dat elke keer als ik mijn telefoon unlock mijn GPS voor 10 seconden af gaat. Heb jij dit ook? erg vervelend en op den duur gaat dit aan je accu vreten.
Dan moet je de klassieke weergaven aanzetten, bij de kaarten weergaven zie je dit inderdaad niet.kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:38:
Hmm als ik na de update naar het overzicht van de actieve apps ga (de "alt tab" zeg maar) dan kan ik niet meer alle applicaties in één keer afsluiten, ik zie daar geen knop voor?
Vreemd, ik heb dit op mijn tablet (weliswaar mat custom 5.0 rom) deze optie wel.kevinkrs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:42:
[...]
Dan moet je de klassieke weergaven aanzetten, bij de kaarten weergaven zie je dit inderdaad niet.
Correct, Cyanogenmod biedt deze feature wel aan. HTC niet. Al vind ik persoonlijk die kaarten weergaven helemaal niks. Duurt erg lang voor de effecten volledig afgespeeld zijn waardoor je niet snel kunt wisselen.kgb545 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Vreemd, ik heb dit op mijn tablet (weliswaar mat custom 5.0 rom) deze optie wel.
Blokkeren ook? Hoe dan?SPOXYWOXY schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:43:
Valt me net iets moois op! Je kan eindelijk met motion gesture je telefoon unlocken en blokkeren als je je telefoon gewoon op je bureau hebt liggen. Hij hoeft niet meer in je hand te zitten dus
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie