Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
gizmobinky schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:45:
[...]

ik dacht dat je de mid en cid al veranderd had naar de developer edition dan hoef je alleen maar de ruu te runnen als admin de update doorvoeren en klaar je hebt 5.0.1 erop staan.

link ruu: https://mega.co.nz/#!V9kl...H8TACRJy3TA8fO89SoRPz1s6w
Net de update gedraaid. Ik merk dat de telefoon volledig gereset is. Ik heb via TWM een backup gedraaid. Ik neem aan als ik deze terug zet dat ik alle settings en applicaties weer heb?

Tevens merk ik dat ik een oude Android versie heb. Ota naar 4.4.4 duurt ruim een uur :|

Edit: Ik heb een nieuwere RUU in de topic gevonden. Nu heb ik 4.4.4 De Android 5.0.1 update download nu ota :) Wel valt me op dat ik een LTE icoon heb, is het mogelijk om dit naar 4G te veranderen?

[ Voor 19% gewijzigd door kevinkrs op 14-01-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Net de update gedraaid. Ik merk dat de telefoon volledig gereset is. Ik heb via TWM een backup gedraaid. Ik neem aan als ik deze terug zet dat ik alle settings en applicaties weer heb?

Tevens merk ik dat ik een oude Android versie heb. Ota naar 4.4.4 duurt ruim een uur :|

Edit: Ik heb een nieuwere RUU in de topic gevonden. Nu heb ik 4.4.4 De Android 5.0.1 update download nu ota :) Wel valt me op dat ik een LTE icoon heb, is het mogelijk om dit naar 4G te veranderen?
nl/europa is nog niet uit welicht is rooten een optie of even roeien met de riemen die hebt ;)
en wat de ruu betreft alles wordt eraf gepoetst je toestel is dan compleet nieuw uit de box een backup terug zetten vanuit twrp recovery niet! doen eventueel wel een backup gemaakt met titanium backup.

[ Voor 12% gewijzigd door gizmobinky op 14-01-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:31:
[...]

nl/europa is nog niet uit welicht is rooten een optie of even roeien met de riemen die hebt ;)
Ja daar kan ik opzich nog wel mee leven :P Maar wat gebeurt er zodra ik de CWM backup over mijn android installatie heen gooi? Heb ik weer de oude Android versie (NL/EU)? Heb ik de oude Android installatie maar dan met de amerikaanse versie? of gaat het uberhaupt gruwelijk mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:34:
[...]

Ja daar kan ik opzich nog wel mee leven :P Maar wat gebeurt er zodra ik de CWM backup over mijn android installatie heen gooi? Heb ik weer de oude Android versie (NL/EU)? Heb ik de oude Android installatie maar dan met de amerikaanse versie? of gaat het uberhaupt gruwelijk mis?
en wat de ruu betreft alles wordt eraf gepoetst je toestel is dan compleet nieuw uit de box een backup terug zetten vanuit twrp of cwm recovery dat kan ubehaubt niet ja kan wel maar dan krijg je oude kitkat er weer op, eventueel wel een backup gemaakt met titanium backup.

[ Voor 5% gewijzigd door gizmobinky op 14-01-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Is het trouwens mogelijk om whatsapp berichtjes in je lock screen weer te laten geven? Ik heb daar voldoende ruimte, maar zie daar alleen (dacht ik) gemiste oproepen en sms'jes komen. verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
gizmobinky schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:45:
[...]

ik dacht dat je de mid en cid al veranderd had naar de developer edition dan hoef je alleen maar de ruu te runnen als admin de update doorvoeren en klaar je hebt 5.0.1 erop staan.

link ruu: https://mega.co.nz/#!V9kl...H8TACRJy3TA8fO89SoRPz1s6w
MId en cid veranderen kan zeker alleen maar met s-off?
Ik zit op 4.4.4 en S-ON. Dan heb je aan firewater en sunshine niks.
Of is er een ruu die ik gewoon met m'n Vodafone (ik geloof vodape17) Kan gebruiken, zodat ik de OTA naar 5 (+L firmware) ontvang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Basxt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:59:
Is het trouwens mogelijk om whatsapp berichtjes in je lock screen weer te laten geven? Ik heb daar voldoende ruimte, maar zie daar alleen (dacht ik) gemiste oproepen en sms'jes komen. verder niks.
Als je een gpe Rom installeert, krijg je die gewoon op je lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb toch wel gemengde gevoelens. Ik merk zeker dat het soepeler loopt, vooral het scrollen en bij de zware applicaties door ART. Maar die apps zijn achterlijk groot. Ik heb 16GB interne opslag hiervan is STANDAARD zonder enige app geinstalleerd te hebben 50% al vol... Op 4.4.4 had ik met +- 20 apps geinstalleerd te hebben nog 50% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
SmiGueL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Zonder Quick Controls is de browser voor m'n gevoel ook gewoon onwerkbaar geworden.. :'(

Ik heb bij Apps maar gekozen voor de optie 'Uninstall updates' en nu werkt het weer.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik nu mogelijk niet de laatste beveiliging heb, maar totdat Lollipop erop staat (gaat wss niet lang meer duren voordat deze in NL komt) moet het maar op deze manier.

PS: Na het uninstallen van de updates ben je wel je Bookmarks kwijt. Backup deze dus eerst even! :)
Dank voor het bericht. Ik heb de updates ook verwijderd inmiddels. Voordelen van de laatste update had ik verder nog niet ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Valt het jullie ook op als jullie een applicatie openen dat het een hele irritante flikker laat zien zodra je statusbar van kleur veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Paledo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:38:
Zojuist kreeg ik een update van HTC Internet (7.0.2511222747). Ik ben nu de quick controles kwijt en in het menu kan ik deze ook niet meer aanzetten. Daar baal ik echt enorm van want ik gebruik die enorm vaak!
Ik ben hier ook totaal niet blij mee, de quick controls maakten het werken met de browser erg prettig en daar is nu geen sprake meer van. Als je de reacties in de Google Play Store bekijkt dan regent het hier ook klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Kitser schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:26:
[...]

MId en cid veranderen kan zeker alleen maar met s-off?
Ik zit op 4.4.4 en S-ON. Dan heb je aan firewater en sunshine niks.
Of is er een ruu die ik gewoon met m'n Vodafone (ik geloof vodape17) Kan gebruiken, zodat ik de OTA naar 5 (+L firmware) ontvang?
cid en mid kan alleen veranderd worden als je toestel s-off is.
als jij zegt dat je sunshine en firewater niet meer werkt dat weet ik niet, heb je het al wel geprobeerd dan?
nee er is geen ruu de update nl/europa is nog niet uit de enigste manier is de usa/developer edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
gizmobinky schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:30:
[...]

cid en mid kan alleen veranderd worden als je toestel s-off is.
als jij zegt dat je sunshine en firewater niet meer werkt dat weet ik niet, heb je het al wel geprobeerd dan?
nee er is geen ruu de update nl/europa is nog niet uit de enigste manier is de usa/developer edition.
Sunshine werkt perfect hoor. Maar niet op 4.4.4 firmware. En dat kan je niet downgraden. De ROM wel. Maar je firmware blijft dan op 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Weet iemand wellicht waar ik de RUU van 4.4.4 europa kan downloaden? Zie ze helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Kitser schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Sunshine werkt perfect hoor. Maar niet op 4.4.4 firmware. En dat kan je niet downgraden. De ROM wel. Maar je firmware blijft dan op 4.4.4.
Grappig, ik heb namelijk mijn M8 S-OFF gemaakt via Sunshine op 4.4.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Zorian schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:47:
[...]

Grappig, ik heb namelijk mijn M8 S-OFF gemaakt via Sunshine op 4.4.4...
ik vond het ook al vreemd, firewater daar weet ik van dat bepaalde m8 niet te unlocken zijn volgens mij is firewater er ook mee gestopt.
sunshine moet werken wat ik zoal lees op inerternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:50:
[...]

ik vond het ook al vreemd, firewater daar weet ik van dat bepaalde m8 niet te unlocken zijn volgens mij is firewater er ook mee gestopt.
sunshine moet werken wat ik zoal lees op inerternet.
sunshine had ik vorige maand nog gebruikt. Kan bevestigen dat het werkt. Bij firewater krijg ik allemaal syntax foutmeldingen tijdens het uitvoeren. Is niet niet meer up-to-date helaas. Maar het is die 25 dollar zeker waard, zeker als het je zaterdag middag bespaard :)

[ Voor 4% gewijzigd door kevinkrs op 15-01-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:13:
Weet iemand wellicht waar ik de RUU van 4.4.4 europa kan downloaden? Zie ze helaas niet :(
wil je nu al weer terug naar kitkat ;w

aangezien de ruu's steeds schaarser worden zou je hier even kunnen kijken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701376
of hier http://androidruu.com/

ik ben hem iig nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:08:
[...]

wil je nu al weer terug naar kitkat ;w

aangezien de ruu's steeds schaarser worden zou je hier even kunnen kijken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701376
of hier http://androidruu.com/

ik ben hem iig nog niet tegengekomen.
Ik heb een recovery backup terug gezet :) Moet alleen de recovery nog herstellen en die gare rode teksten van mijn bootloader afhalen (omdat hij unlocked is krijg ik dat?)

De reden dat ik weer terug ga naar 4.4.4 is omdat ik de software toch een tandje lekkerder vind draaien. Ik merk wat kleine artifacts bij het openen van een applicatie die niet geschreven of geupdate is voor Android Lollipop, bijvoorbeeld bij de app van nu.nl daar zie je de statusbar steeds flitsen van kleur. Ik merk dat de applicaties onder mijn software buttons openen en vervolgens naar boven schalen en zo vind ik de kleuren van de notificationbar niet bij de rest van de kleuren passen.

Ik hoop dat ze met de nieuwe sense versie dit toch recht gaan trekken, merk toch dat sense niet helemaal op de nieuwe Android versie is afgestemd tot mijn spijt...

Tevens zag ik ook dat meer dan 50% van mijn interne opslag geheugen in gebruik is bij Lollipop. Ik heb zonder enige software te installeren nog maar 8GB over... Op kitKat hield ik veel maar dan ook veel meer ruimte over...

Ook zag ik dat heel veel Android Lollipop menu's niet zijn meegenomen. Zo heb je nog de oude Android batterij statistieken en zie ik nauwelijks de Android Lollipop features voorbij komen. Had er toch iets meer van verwacht (na bijna 3 maanden tijd).

[ Voor 16% gewijzigd door kevinkrs op 15-01-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Weet iemand misschien wat meer over de release date van de M9? op internet lees ik namelijk verschillende data's en aangezien ik mijn abbo mag verlengen was ik nieuwsgierig of ik beter kan wachten tot nieuwe releases van mobiles ( meestal rond maar toch? ) of toch beter nu maar gewoon een toetstal halen omdat het nog te lang wachten is? Op het moment gebruik ik de HTC one van 2 jaar geleden nog ( super tevreden mee )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:27:
[...]

Ik heb een recovery backup terug gezet :) Moet alleen de recovery nog herstellen en die gare rode teksten van mijn bootloader afhalen (omdat hij unlocked is krijg ik dat?)

De reden dat ik weer terug ga naar 4.4.4 is omdat ik de software toch een tandje lekkerder vind draaien. Ik merk wat kleine artifacts bij het openen van een applicatie die niet geschreven of geupdate is voor Android Lollipop, bijvoorbeeld bij de app van nu.nl daar zie je de statusbar steeds flitsen van kleur. Ik merk dat de applicaties onder mijn software buttons openen en vervolgens naar boven schalen en zo vind ik de kleuren van de notificationbar niet bij de rest van de kleuren passen.

Ik hoop dat ze met de nieuwe sense versie dit toch recht gaan trekken, merk toch dat sense niet helemaal op de nieuwe Android versie is afgestemd tot mijn spijt...

Tevens zag ik ook dat meer dan 50% van mijn interne opslag geheugen in gebruik is bij Lollipop. Ik heb zonder enige software te installeren nog maar 8GB over... Op kitKat hield ik veel maar dan ook veel meer ruimte over...

Ook zag ik dat heel veel Android Lollipop menu's niet zijn meegenomen. Zo heb je nog de oude Android batterij statistieken en zie ik nauwelijks de Android Lollipop features voorbij komen. Had er toch iets meer van verwacht (na bijna 3 maanden tijd).
ja ik zag ook al een aantal dingen in de layout die niet klopten :|
die rode teksten krijg je inderdaad omdat je een unlocked bootloader hebt.

by the way schoot me ineens te binnen :z hier een link naar de stock rom het eigste wat je hoeft te doen is de zip van de site te downloaden en te veranderen {0P6BIMG.zip] zet hem vervolgens op de micro sd kaart boot in de booloader acepteer de update en je toestel is weer helemaal stock inclusief de recovery/ de booloader wordt hiemee niet! gelocked.

ps vergeet niet om de 0P6BIMG.zip te verwijderen voordat je weer in de bootloader boot ;)

en uiteraard de cid en mid.

link http://forum.xda-develope...gned-ruu-0p6bimg-t2911563

[ Voor 1% gewijzigd door gizmobinky op 15-01-2015 21:43 . Reden: verkeerde info weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:18
Kern schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:19:
Weet iemand misschien wat meer over de release date van de M9? op internet lees ik namelijk verschillende data's en aangezien ik mijn abbo mag verlengen was ik nieuwsgierig of ik beter kan wachten tot nieuwe releases van mobiles ( meestal rond maar toch? ) of toch beter nu maar gewoon een toetstal halen omdat het nog te lang wachten is? Op het moment gebruik ik de HTC one van 2 jaar geleden nog ( super tevreden mee )
100% zeker wachten. :P
Ik ben zelf van de M7 naar de M8 gegaan, en ondanks dat ik er geen seconde spijt van heb gehad is de snelheidswinst imho niet dermate groot dat 3 maanden eerder de M8 de overige 21 met M9 gaan compenseren. (er vanuitgaand dat je weer een 2 jarig abbo neemt)

Ik zou dus zeker even die 3 maanden wachten (voor april komt hij sowieso niet uit gok ik) en dan mooi een M9 halen. 8)

De snapdragon 810 (Snellere SOC + hopelijk idle zuiniger ivm big.LITTLE cores), iets grotere accu, Full HD scherm (mij scherp zat, en zuiniger als QHD) en een fatsoenlijke 16 / 20MP camera en ik ben weer verkocht oOo.)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:38:
[...]

ja ik zag ook al een aantal dingen in de layout die niet klopten :|
die rode teksten krijg je inderdaad omdat je een unlocked bootloader hebt.

by the way schoot me ineens te binnen :z hier een link naar de stock rom het eigste wat je hoeft te doen is de zip van de site te downloaden en te veranderen {0P6BIMG.zip] zet hem vervolgens op de micro sd kaart boot in de booloader acepteer de update en je toestel is weer helemaal stock inclusief de recovery/ de booloader wordt hiemee niet! gelocked.

ps vergeet niet om de 0P6BIMG.zip te verwijderen voordat je weer in de bootloader boot ;)

en uiteraard de cid en mid.

link http://forum.xda-develope...gned-ruu-0p6bimg-t2911563
Ah deze had ik geprobeerd. Hij is dan wel stock maar je recovery veranderd niet. Ik heb nu tevens de default stock recovery erop gezet, nu zijn de rode teksten ook weg. Wel zie ik tijdens het instellen van de telefoon dat ik verplicht ben om mijn data met HTC te denken omdat hij mijn toestel ziet als developer. Ik denk dat het komt door de unlocked bootloader maar laten we eerlijk zijn, dat is erg asociaal van HTC.

Verder heb ik het gevoel dat kitkat voor HTC wat stabieler is, iets consistent met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Ah deze had ik geprobeerd. Hij is dan wel stock maar je recovery veranderd niet. Ik heb nu tevens de default stock recovery erop gezet, nu zijn de rode teksten ook weg. Wel zie ik tijdens het instellen van de telefoon dat ik verplicht ben om mijn data met HTC te denken omdat hij mijn toestel ziet als developer. Ik denk dat het komt door de unlocked bootloader maar laten we eerlijk zijn, dat is erg asociaal van HTC.

Verder heb ik het gevoel dat kitkat voor HTC wat stabieler is, iets consistent met de batterij.
He! dat is wel heel raar die zip installeerd wel degelijk de stock recovery het is een Signed RUU zip het hele systeem inclusief stock recovery wordt erop gezet, ik heb deze laatst nog gebruikt en een update van htc er mee doorgevoerd misschien zitten er corrupte downloads tussen.

dat je de melding krijgt met de rode teksten is normaal met een unlocked bootloader normaal zie je of krijg je die melding niet bij het unlocken na een reset, kijk maar een bij instellingen/info/melden aan htc en foutrapportage en scroll maar eens een eindje naar beneden dat staat er altijd bij een unlocked bootloader ;)

is wel een beetje aso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:54:
[...]

sunshine had ik vorige maand nog gebruikt. Kan bevestigen dat het werkt. Bij firewater krijg ik allemaal syntax foutmeldingen tijdens het uitvoeren. Is niet niet meer up-to-date helaas. Maar het is die 25 dollar zeker waard, zeker als het je zaterdag middag bespaard :)
Dan hebben jullie denk ik geluk. Of ik pech 😉
Dit staat nl op de website van Sunshine:

SunShine is our bootloader unlock/s-off tool for Motorola and HTC phones. We currently support most HTC phones, and Moto X (2013), MotoG (2013) and Droid Maxx/Mini/Ultra. All users are supported up to 4.4.3, and some users may have success on 4.4.4. Our planned 3.0 release will add support for HTC devices on 4.4.4 and 5.0.X.

Toen ik mijn telefoon net had, heb ik hem wel met Sunshine S Off kunnen maken. Toen had ik nog 4.4.3. Maar hij moest toen naar Dynafix voor reparatie. En zij hebben hem toen geüpdatet naar 4.4.4.
Daarna is het niet meer gelukt met Sunshine.
Op XDA zijn nog meer mensen met dit probleem.
Wel erg bijzonder dat het bij jullie wel lukt.
Welke Rom gebruikte jullie toen je Sunshine gebruikte?

Ik krijg deze melding:
http://postimg.org/image/y213a86en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
SmiGueL schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:06:
[...]

100% wachten. :P
Ik ben zelf van de M7 naar de M8 gegaan, en ondanks dat ik er geen seconde spijt van heb gehad is de snelheidswinst imho niet dermate groot dat 3 maanden eerder de M8 de overige 21 met M9 gaan compenseren. (er vanuitgaand dat je weer een 2 jarig abbo neemt)

Ik zou dus zeker even die 3 maanden wachten (voor april komt hij sowieso niet uit gok ik) en dan mooi een M9 halen. 8)

De snapdragon 810 (Snellere SOC + hopelijk idle zuiniger ivm big.LITTLE cores), iets grotere accu, Full HD scherm (mij scherp zat, en zuiniger als QHD) en een fatsoenlijke 16 / 20MP camera en ik ben weer verkocht oOo.)
Als je het zo neer zet is de keuze inderdaad wel heel makkelijk te maken. Sowieso is de M8 al een upgrade van mijn mobiel maar de M9 gaat hem 100% omver blazen. En de helft van de tijd ben ik toch op zee en kan ik me mobiel amper gebruiken.. i'll wait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Kitser schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:52:
[...]

Dan hebben jullie denk ik geluk. Of ik pech 😉
Dit staat nl op de website van Sunshine:

SunShine is our bootloader unlock/s-off tool for Motorola and HTC phones. We currently support most HTC phones, and Moto X (2013), MotoG (2013) and Droid Maxx/Mini/Ultra. All users are supported up to 4.4.3, and some users may have success on 4.4.4. Our planned 3.0 release will add support for HTC devices on 4.4.4 and 5.0.X.

Toen ik mijn telefoon net had, heb ik hem wel met Sunshine S Off kunnen maken. Toen had ik nog 4.4.3. Maar hij moest toen naar Dynafix voor reparatie. En zij hebben hem toen geüpdatet naar 4.4.4.
Daarna is het niet meer gelukt met Sunshine.
Op XDA zijn nog meer mensen met dit probleem.
Wel erg bijzonder dat het bij jullie wel lukt.
Welke Rom gebruikte jullie toen je Sunshine gebruikte?

Ik krijg deze melding:
http://postimg.org/image/y213a86en/
Ik geloof dat ik Revolution HD had. Vervolgens terug gegaan naar stock 4.4.4 daar had ik s-on gedaan (M8 is mijn eerste HTC dus ik wist eigenlijk niet wat ik mezelf aandeed xD ). Maar vervolgens kon ik op stock 4.4.4 zonder problemen weer S-off doen. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb wel een unbranded telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:29:
[...]

Ik geloof dat ik Revolution HD had. Vervolgens terug gegaan naar stock 4.4.4 daar had ik s-on gedaan (M8 is mijn eerste HTC dus ik wist eigenlijk niet wat ik mezelf aandeed xD ). Maar vervolgens kon ik op stock 4.4.4 zonder problemen weer S-off doen. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb wel een unbranded telefoon.
Die Rom heb ik nu ook. Maar helaas....
Ik kan me herinneren van m'n htc desire dat er ook een Windows installer is van htc zelf. Die zet dan de originele software, radio, firmware op je telefoon.
Als die er is zodat m'n firmware weer naar 4.4.3 gaat zou dat mij wel helpen.
Iemand een idee?

Edit :

Deze bedoel ik dus:
http://forum.xda-develope...post55245618#post55245618
Maar daar moet je ook al s off voor hebben.

Het lijkt er op dat ik gewoon moet wachten tot 5 + firmware wordt uitgerold via OTA

[ Voor 16% gewijzigd door Kitser op 16-01-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Kitser schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:48:
[...]

Die Rom heb ik nu ook. Maar helaas....
Ik kan me herinneren van m'n htc desire dat er ook een Windows installer is van htc zelf. Die zet dan de originele software, radio, firmware op je telefoon.
Als die er is zodat m'n firmware weer naar 4.4.3 gaat zou dat mij wel helpen.
Iemand een idee?

Edit :

Deze bedoel ik dus:
http://forum.xda-develope...post55245618#post55245618
Maar daar moet je ook al s off voor hebben.

Het lijkt er op dat ik gewoon moet wachten tot 5 + firmware wordt uitgerold via OTA
De nieuwe Lollipop update van HTC wil je denk ik ook niet. Maar is er geen alternatieve manier om je toestel S Off te krijgen? Heb je trouwens een branded telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Voor zover is Sunshine de enige op dit moment.
Ik heb een branded (Vodafone). Heb nu mn Nandroid 4.4.3 gerestored, En hij is nu de OTA 4.4.4 aan het installeren. Daarna zal ik Sunhine nog een keer proberen.

Waarom zou je de Sense Lollipop niet willen?

Ik heb ook liever GPE, hoor. Maar had het idee dat net wat soepelen zou kunnen. Daarom wil ik graag de L firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Kitser schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:11:
Ik heb een branded (Vodafone). Heb nu mn Nandroid 4.4.3 gerestored, En hij is nu de OTA 4.4.4 aan het installeren. Daarna zal ik Sunhine nog een keer proberen.

Ik heb ook liever GPE, hoor. Maar had het idee dat net wat soepelen zou kunnen. Daarom wil ik graag de L firmware.
Paar posts terug had ik daar wat over gezegd. Betreft soepeler, ik merk niet heel veel verschil tussen de sense versie van 5.0 en 4.4.4. Al vind ik de GPE wel een flink stuk soepeler dan 4.4.4

S OFF lukt waarschijnlijk niet omdat je een vodafone telefoon hebt. Ik heb een unbranded en S off gekregen op 4.4.4.

Ik quote even mijzelf wat ik van 5.0 vond (en echt, je mist helemaal niks)
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
kevinkrs schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:29:
[...]

Paar posts terug had ik daar wat over gezegd. Betreft soepeler, ik merk niet heel veel verschil tussen de sense versie van 5.0 en 4.4.4. Al vind ik de GPE wel een flink stuk soepeler dan 4.4.4

S OFF lukt waarschijnlijk niet omdat je een vodafone telefoon hebt. Ik heb een unbranded en S off gekregen op 4.4.4.

Ik quote even mijzelf wat ik van 5.0 vond (en echt, je mist helemaal niks)

[...]
Ik denk het ook. Het is nu weer niet gelukt.
Voorlopig houd ik het wel even zo. Misschien ff Xposed installeren om toch een beetje te spelen :-)

Iig bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
kevinkrs schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Hier hetzelfde, heb Sunshine het vannacht nog gebruikt op 4.4.4. om mijn defecte exemplaar weer stock te krijgen.... Wel "pretty bad" dat als het toestel wordt omgeruild mijn $ 25,00 ook meteen verdampt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
Kitser schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:11:

Helpt het misschien als ik je verwijs naar wat Peter87 mij op maandag 12 januari 2015 14:43 mailde in dit forum ? Hij heeft een nandroid back-up gemaakt van "Vodafone" 4.4.4. Die back-up heb ik bij mij teruggezet nadat ik hardware problemen ontdekte op mijn toestel dat aanvankelijk op Cyanogenmod (nightly) draaide en vervolgens (in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, wat natuurlijk niet het geval was) op Maximus.
Vanwege het het feit dat er nu dus weinig anders op zit dan het gloednieuwe toestel te retourneren heb ik niet alleen de zojuist genoemde backup teruggezet maar vervolgens ook Sunshine er op losgelaten om te voorkomen dat het "re-locked" i.p.v. "unlocked"zou blijven en lastige te verklaren rode tekst bij het booten zou blijven vertonen. Het kost wel wat maar het werkte prima. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Puur uit nieuwsgierigheid. Gebruiken jullie de HTC browser? Ik gebruikte deze, maar ik kreeg een update binnen. Deze heb ik geïnstalleerd maar het valt mij op dat het scrollen door sites als tweakers en nu.nl erg slecht reageert. Lijkt wel als ik scrol dat er 500ms lag tussen zit. Nu heb ik de update verwijderd en nu scrolt het weer soepel.. Hebben jullie dit ook met de nieuwste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:30

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik gebruik de HTC browser en na de update is deze niet trager geworden, ook niet in scrollen. Ik had zelfs het idee dat het laden/opbouwen van een pagina sneller gaat, maar misschien lijkt dat alleen zo.

Ik lees wel dat veel mensen de Quick Controls missen na de update. Ik heb in de oude versie wel eens het menu-item Labs gezien, maar eigenlijk nooit geprobeerd. Wat kon je daarmee dan?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Pinobigbird schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:16:
Ik gebruik de HTC browser en na de update is deze niet trager geworden, ook niet in scrollen. Ik had zelfs het idee dat het laden/opbouwen van een pagina sneller gaat, maar misschien lijkt dat alleen zo.

Ik lees wel dat veel mensen de Quick Controls missen na de update. Ik heb in de oude versie wel eens het menu-item Labs gezien, maar eigenlijk nooit geprobeerd. Wat kon je daarmee dan?
Op mijn M7 is de browser iets sneller geworden. Quick Controls zijn soft touch controls in de vorm van een half maantje die je vanaf de zijkant met je duim kan gebruiker voor snelle navigatie.

Met deze versie van de browser heb ik wel vaak dat er een melding komt als je op links klikt: "internet is gestopt (druk op ok)" en dan moet je herladen, vaak krijg je die melding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
ToFast schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Op mijn M7 is de browser iets sneller geworden. Quick Controls zijn soft touch controls in de vorm van een half maantje die je vanaf de zijkant met je duim kan gebruiker voor snelle navigatie.

Met deze versie van de browser heb ik wel vaak dat er een melding komt als je op links klikt: "internet is gestopt (druk op ok)" en dan moet je herladen, vaak krijg je die melding weer.
Dat laatste heb ik dan weer niet. Maar als ik de browser bijvoorbeeld vergelijk met Google Chrome vind ik chrome soepeler aanvoelen en de pagina's sneller laden. Ik vind alleen de HTC browser mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Vandaag een vreemd verschijnsel gevonden aan de HTC M8, ik had de telefoon met zijn scherm naar beneden liggen en zag dat de het logo aan de achterzijde van de telefoon los komt.

Achterop de telefoon zijn de letters HTC gegraveerd, in de holtes zit een soort sticker of plastic plaatje geplakt met een andere kleur dan de behuizing. Bij mijn telefoon is de lijmlaag deels vloeibaar geworden waardoor je ze heen en weer kan schuiven. Het plakt nog aanzienlijk dus heb de letters terug op de plek geduwd, maar het is een kwestie van tijd dat ze volledig los komen en kwijt raken.

Op het internet heb ik een aantal fora gevonden waar andere gebruikers last hebben van het defect/mankement. Enkele berichten spreken over een te hoge temperatuur die de lijmlaag heeft aangepast.

Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Bronvermelding:
http://forums.androidcent...-m8-logo-falling-off.html

http://forums.androidcent...branding-peeling-off.html

http://www.naldotech.com/...e-one-m8-are-falling-off/

http://forum.xda-develope...htc-one-fell-off-t2845085

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
xp7amrkr schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:02:
Vandaag een vreemd verschijnsel gevonden aan de HTC M8, ik had de telefoon met zijn scherm naar beneden liggen en zag dat de het logo aan de achterzijde van de telefoon los komt.

Achterop de telefoon zijn de letters HTC gegraveerd, in de holtes zit een soort sticker of plastic plaatje geplakt met een andere kleur dan de behuizing. Bij mijn telefoon is de lijmlaag deels vloeibaar geworden waardoor je ze heen en weer kan schuiven. Het plakt nog aanzienlijk dus heb de letters terug op de plek geduwd, maar het is een kwestie van tijd dat ze volledig los komen en kwijt raken.

Op het internet heb ik een aantal fora gevonden waar andere gebruikers last hebben van het defect/mankement. Enkele berichten spreken over een te hoge temperatuur die de lijmlaag heeft aangepast.

Bronvermelding:
http://forums.androidcent...-m8-logo-falling-off.html

http://forums.androidcent...branding-peeling-off.html

http://www.naldotech.com/...e-one-m8-are-falling-off/

http://forum.xda-develope...htc-one-fell-off-t2845085
Geen last van, lijkt me ook bizar. Ik vraag me alleen af hoe dik die stickers zijn. Mijn oppervlak is namelijk egaal. De HTC letters zijn precies even hoog als de rest van de behuizing.

Maar hier ziet de achterkant er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

xp7amrkr schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:02:Achterop de telefoon zijn de letters HTC gegraveerd, in de holtes zit een soort sticker of plastic plaatje geplakt met een andere kleur dan de behuizing. Bij mijn telefoon is de lijmlaag deels vloeibaar geworden waardoor je ze heen en weer kan schuiven. Het plakt nog aanzienlijk dus heb de letters terug op de plek geduwd, maar het is een kwestie van tijd dat ze volledig los komen en kwijt raken.

Ik heb dit helaas ook maar ik vind het niet echt storend, al hoort dit natuurlijk niet bij zo`n top toestel ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
xp7amrkr schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:02:

Even contact opnemen met HTC dan krijg je nieuwe letters volgens onderstaande Tweaker Thomasx4
Thomasx4 in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"
Thomasx4 in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Paledo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:00:
[...]
Dank voor het bericht. Ik heb de updates ook verwijderd inmiddels. Voordelen van de laatste update had ik verder nog niet ontdekt
Nadat ik afgelopen dagen het automatisch updaten net op tijd heb kunnen cancellen, is het de app toch gelukt om weer de nieuwste versie erop te zetten. :|
*inmiddels auto-update voor deze app uitgevinkt.^^
De Quick Controls zijn nu dus weer verdwenen, en bij het uninstallen van de update ben ik de bookmarks weer kwijt..

Ik hoop iig dat de flood aan klachten in de Play Store HTC duidelijk maakt dat die Quick Controls echt dé reden zijn waarom velen hun browser prefereren boven alle anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 18-01-2015 21:41 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer kunnen we ongeveer de 5.0.x htc sense update verwachten voor de htc one m8? Ikzelf heb KPN mocht dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:27
heeft iemand hier toevallig ook ervaring met het zelf repareren van de HTC one m8? :)

ik ben van plan om binnenkort zelf de achterkant te vervangen omdat hier een deuk + vele putjes in zitten :+

Op de video tutorials lijkt het best prima te doen, maar vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft (en daarmee hopelijk ook tips) ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Momenteel draai ik CM12 nightly naar grote tevredenheid!

Enige wat ik echt mis is de HTC camera (of iig de HTC edit) voor de dual camera functionaliteit.
De Google Camera kan enkel "platte" foto's, vandaar.

De HTC gallery werkt dan weer wel :D

Iemand een idee hoe de HTC camera werkend te krijgen op CM12?

p.s. Ik weet dat het komt omdat CM niet het Sense framework draait. Is er geen andere app welke wel de 2e camera gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:40:
wanneer kunnen we ongeveer de 5.0.x htc sense update verwachten voor de htc one m8? Ikzelf heb KPN mocht dat uitmaken?
Zal niet lang meer duren, maar wanneer ik zou geregeld op de update knop drukken ;) http://www.techtastic.nl/...oor-reguliere-htc-one-m8/

Op mijn developer editie heb ik de officiële 5.0.1 update sinds verleden week al op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmobinky schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Zal niet lang meer duren, maar wanneer ik zou geregeld op de update knop drukken ;) http://www.techtastic.nl/...oor-reguliere-htc-one-m8/

Op mijn developer editie heb ik de officiële 5.0.1 update sinds verleden week al op mijn toestel.
ik check elke dag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 22:45

3DDude

I void warranty's

Ik heb op de M7 nu android 5.0.2 met Sense 6, doet het prima :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Moet je voor een OTA eigenlijk verbonden zijn met een mobiel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:51
Niet per definitie een mobiel netwerk, maar wel met het internet in het algemeen. Een OTA (Over The Air) update kan dus ook via Wi-Fi binnen gehaald worden. (Hier zal je telefoon waarschijnlijk ook om vragen i.v.m. het sparen van je mobiele internet bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Laatst online: 07-07 22:02
Net via OTA Lollipop update binnen op mijn M8. Versie 4.19.707.2 - 650,8 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 20:48
d.drenth schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:55:
non-branded htc one m8? bij mij nog niks met vodafone branded...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
stefan-smit20 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:26:
[...]

non-branded htc one m8? bij mij nog niks met vodafone branded...
Bij mij (non-branded) ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
[quote]d.drenth schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:55:
[/quote

Welk cid nummer heeft jouw m8?

Kun je met dit appje controleren.
Google Play: Simple CID Getter

[ Voor 25% gewijzigd door gizmobinky op 21-01-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Laatst online: 07-07 22:02
Update heeft wel even geduurd, langer dan ik normaal gewend was, schat ongeveer 40 minuten. Verder geen opmerkingen tot op heden.

CID: HTC__044

Android versie: 5.01
Sense versie: 6.0
Softwarenummer: 4.19.707.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
d.drenth schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:19:
Update heeft wel even geduurd, langer dan ik normaal gewend was, schat ongeveer 40 minuten. Verder geen opmerkingen tot op heden.

CID: HTC__044

Android versie: 5.01
Sense versie: 6.0
Softwarenummer: 4.19.707.2
Die lijkt idd sinds kort begonnen te zijn. Maar enig idee of je ook een Aziatisch toestel hebt? (geen idee of je hem daar hebt gekocht of een CID-change hebt gedaan, maar als dit niet een NL toestel is dan had je dat wel even bij je post mogen vermelden. :P)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 21-01-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
SmiGueL schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:21:
[...]

Die lijkt idd sinds kort begonnen te zijn. Maar enig idee of je ook een Aziatisch toestel hebt? (geen idee of je hem daar hebt gekocht of een CID-change hebt gedaan, maar als dit niet een NL toestel is dan had je dat wel even bij je post mogen vermelden. :P)
Dit betreft een Aziatisch toestel.
Zie link http://forum.gsmhosting.c...ive-htc-cid-list-1604812/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik heb ook een toestel ui Azië, Hong Kong om precies te zijn. Ben nu in Jakarta, maar geen OTA beschikbaar. Misschien omdat ik niet met dat toestel roam en dus eigenlijk alleen Wifi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Sanction schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 04:09:
Ik heb ook een toestel ui Azië, Hong Kong om precies te zijn. Ben nu in Jakarta, maar geen OTA beschikbaar. Misschien omdat ik niet met dat toestel roam en dus eigenlijk alleen Wifi gebruik.
Dat maakt niets uit. Via WiFi krijg je juist OTA. Als je aan het roamen bent krijg je wel een melding dat er een update beschikbaar is maar je kan het niet downloaden. Heb dit ook eens meegemaakt tijdens een vakantie en via Wifi kon ik hem wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ben nu op kantoor, straks eens kijken (toestel in het hotel gelaten). Ben benieuwd. :)

Had gisteren de helpdesk van HK via de chat en die meldde dat het nog in de planning stond en nog niets definitiefs konden communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Het is inderdaad het geval dat begin deze week een aantal Aziatische CID's een update gekregen hebben. betreft de sofware nummers x.xx.707.x en x.xx.709.x. Hier in Europa zullen we x.xx.401.x krijgen voor unbranded, Vodafone heeft x.xx.161.x en T-Mobile x.xx.114.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
jimz93 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:08:
heeft iemand hier toevallig ook ervaring met het zelf repareren van de HTC one m8? :)

ik ben van plan om binnenkort zelf de achterkant te vervangen omdat hier een deuk + vele putjes in zitten :+

Op de video tutorials lijkt het best prima te doen, maar vroeg me af of iemand hier er ervaring mee heeft (en daarmee hopelijk ook tips) ;)
Ik heb dit toevallig 2 dagen terug gedaan omdat mijn volume-knop opeens weg was.
Een kitje om hem open te maken is wel aangeraden, dmv de föhn en een stanleymesje krijg je de stickers aan de voorkant prima los. Om de hardware uit de achterkant te halen moet je wel flink trekken en doen, en was echt bang dat mijn scherm zou knappen. Het is een kwestie van iets er tussen duwen en de behuizing naar buiten proberen te buigen. Het in elkaar zetten is een eitje. met 2 minuten gefixed.
Aan het toestel is niet te zien dat hij ooit is open geweest, en alles past weer perfect terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:27
joeyschrama schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb dit toevallig 2 dagen terug gedaan omdat mijn volume-knop opeens weg was.
Een kitje om hem open te maken is wel aangeraden, dmv de föhn en een stanleymesje krijg je de stickers aan de voorkant prima los. Om de hardware uit de achterkant te halen moet je wel flink trekken en doen, en was echt bang dat mijn scherm zou knappen. Het is een kwestie van iets er tussen duwen en de behuizing naar buiten proberen te buigen. Het in elkaar zetten is een eitje. met 2 minuten gefixed.
Aan het toestel is niet te zien dat hij ooit is open geweest, en alles past weer perfect terug.
ah oké!

ik heb zelf wel het een en ander liggen qua schroevendraaiers etc :p

mss dat een aantal plectrums (zoals in de videotutorial) wel handig zijn om de achterkant eraf te wrikken :p

Thanks voor je tip :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
jimz93 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:05:
[...]

ah oké!

ik heb zelf wel het een en ander liggen qua schroevendraaiers etc :p

mss dat een aantal plectrums (zoals in de videotutorial) wel handig zijn om de achterkant eraf te wrikken :p

Thanks voor je tip :)
Bij alle kitjes om je telefoon open te halen krijg je van die mooie schroevendraaiers.
Een kruiskop welke echt heel klein is. Met een normale (kleine) gaat dit niet lukken.
en ook een minuscule torx schroevendraaier heb je nodig.
De plectrums moeten wel echt heel dun zijn, ik had er een van mijn gitaar geprobeerd te gebruiken maar die was te dik om er tussen te passen. Heb het dus maar met van die "lifters" gedaan. Weet niet hoe ze heten, maar zijn die groene dingen die ze in de how-to gebruiken :9

[ Voor 9% gewijzigd door joeyschrama op 22-01-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ah, een ander nummer dan ik heb:

HTC_622
Asia-HK-CHT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb vanochtend ook de Lollipop 5.0.1 OTA update binnengekregen. Wel iets groter dan de meesten hier genoemd hebben, namelijk 808.xx MB.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/so0cpe.pngAfbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2wganhs.png

Mijn HTC M8 komt ook uit Azie (Hong Kong, eGlobalCentral.eu).
HTC_621
4.16.709.9

[ Voor 31% gewijzigd door Yellowneck op 22-01-2015 14:22 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Yellowneck schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:14:
Heb vanochtend ook de Lollipop 5.0.1 OTA update binnengekregen. Wel iets groter dan de meesten hier genoemd hebben, namelijk 808.xx MB.

[afbeelding][afbeelding]

HTC_621
Dan zou ik de volgende moeten zijn met 622. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik heb mijn telefoon helemaal terug gezet via RUU nadat ik raar gedrag van mijn touchscreen kreeg. Nu zie ik dat HTC Tell aanstaat omdat het toestel als "developer" geregistreerd staat.

Nu vroeg ik me af waarom dit zo is (bootloader is locked). Iemand een idee? vind het niet zo fijn dat HTC al mijn locatiegegevens etc krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voel me net cartman die op de nintendo wii wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:25:
Ik heb mijn telefoon helemaal terug gezet via RUU nadat ik raar gedrag van mijn touchscreen kreeg. Nu zie ik dat HTC Tell aanstaat omdat het toestel als "developer" geregistreerd staat.

Nu vroeg ik me af waarom dit zo is (bootloader is locked). Iemand een idee? vind het niet zo fijn dat HTC al mijn locatiegegevens etc krijgt...
Is je toestel ondanks een locked bootloader toevallig ook nog s-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:53:
[...]

Is je toestel ondanks een locked bootloader toevallig ook nog s-off.
Ja klopt, wilde dat namelijk stiekem niet terug zetten. Zou dat de reden zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
kevinkrs schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:25:

Dit is iets wat waarschijnlijk in de RUU van de developer edition zit. Kun je de Europese RUU niet installeren? Dan ben je hier weer vanaf.
http://forum.xda-develope...gned-ruu-0p6bimg-t2911563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Petert87 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:21:
[...]

Dit is iets wat waarschijnlijk in de RUU van de developer edition zit. Kun je de Europese RUU niet installeren? Dan ben je hier weer vanaf.
Ik denk wat Petert87 zegt het probleem is misschien dat andere m8 gebruikers even kunnen kijken bij instellingen/info/melden aan htc en foutrapportage of ze daar ook die rode text hebben staan op de standaard rom met een toestel die s-off is zo kun je uitsluiten of die text alleen met de developer editie meekomt.

[ Voor 11% gewijzigd door gizmobinky op 23-01-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Petert87 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:21:
[...]

Deze heb ik juist geflasht. Hiervan heb ik de onderste link gepakt. Zover ik weet is dit niet de developer versie. Is dit ergens na te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:49:
voel me net cartman die op de nintendo wii wacht...
Verheug je er niet teveel op, zoveel is er niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Is er een 4.4.4 Rom te flashen welke direct de Lollipop ota update krijgt?
Ik kan natuurlijk ook Lollipop Rom flashen, maar dan blijft m'n Firmware op 4.4.4. Dat lijkt me niet handig.
Die van mij is trouwens Vodafone branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Majesty schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Inderdaad, heb nu Maximus 10.0.0 erop, en veel is er niet veranderd. Meldingen op lockscreen, Head-up notificaties, en even een stukje smoother zijn wel de grootste opmerkelijke veranderingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 30-09 21:41
Drowzz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:19:
[...]

Inderdaad, heb nu Maximus 10.0.0 erop, en veel is er niet veranderd. Meldingen op lockscreen, Head-up notificaties, en even een stukje smoother zijn wel de grootste opmerkelijke veranderingen :p
Werkt de head-up notificatie ook met whatsapp? Zie je dus daadwerkelijk wat iemand heeft gestuurd of alleen het whatsapp icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 18:51
Majesty schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Zolang de firmware maar bugvrij is, ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:40:
[...]

Werkt de head-up notificatie ook met whatsapp? Zie je dus daadwerkelijk wat iemand heeft gestuurd of alleen het whatsapp icoontje?
Yes Yes, je ziet wat diegene gezegd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
jlaarts schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:14:
[...]

Helpt het misschien als ik je verwijs naar wat Peter87 mij op maandag 12 januari 2015 14:43 mailde in dit forum ? Hij heeft een nandroid back-up gemaakt van "Vodafone" 4.4.4. Die back-up heb ik bij mij teruggezet nadat ik hardware problemen ontdekte op mijn toestel dat aanvankelijk op Cyanogenmod (nightly) draaide en vervolgens (in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, wat natuurlijk niet het geval was) op Maximus.
Vanwege het het feit dat er nu dus weinig anders op zit dan het gloednieuwe toestel te retourneren heb ik niet alleen de zojuist genoemde backup teruggezet maar vervolgens ook Sunshine er op losgelaten om te voorkomen dat het "re-locked" i.p.v. "unlocked"zou blijven en lastige te verklaren rode tekst bij het booten zou blijven vertonen. Het kost wel wat maar het werkte prima. 8)
Helaas heeft dit ook niet mogen helpen....Weer de melding dat mijn device incompatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Predje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:27:
Momenteel draai ik CM12 nightly naar grote tevredenheid!

Enige wat ik echt mis is de HTC camera (of iig de HTC edit) voor de dual camera functionaliteit.
De Google Camera kan enkel "platte" foto's, vandaar.

De HTC gallery werkt dan weer wel :D

Iemand een idee hoe de HTC camera werkend te krijgen op CM12?

p.s. Ik weet dat het komt omdat CM niet het Sense framework draait. Is er geen andere app welke wel de 2e camera gebruikt?
Mocht je hier wat op vinden, laat het dan even weten. Was zelf ook al op zoek geweest, maar heb niets kunnen vinden.

Zelf heb ik ook CM12 (Nightly) draaien en ben er ook erg tevreden mee. Geen S-off nodig om CM12 te kunnen flashen. Ben ook erg blij met de ingebouwde privacy guard!

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Petert87 schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:40:
Ik heb dit weekend eerst Skydragon Lollipop GPE geprobeerd. Werkt opzicht goed. Wat ik vervelend vind is dat je met Chrome geen tabbladen meer hebt, maar dat ze allemaal apart staan bij geopende apps.

Nu draai ik Android 4.4.4. Ik heb de ROM van Android 4.4.3 geinstalleerd. Wat schepte mijn verbazing? Ik kreeg een OTA van 4.4.4. En dit terwijl ik mijn CID niet veranderd heb. Deze is VODAPE17. Wel even de GPE recovery flashen, Maar vandaag zou de OTA van Lollipop moeten komen, dus zie t wel.
Ik heb ook VODAPE17. Welke ROM had jij er op staan toen je een OTA kreeg? Misschien dat die nu ook de OTA naar Lollipop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Kitser schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 03:10:
[...]

Ik heb ook VODAPE17. Welke ROM had jij er op staan toen je een OTA kreeg? Misschien dat die nu ook de OTA naar Lollipop krijgt.
Misschien maandag.
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/559312711511969793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Nah kleine kans en anders is Nederland toch als laatst aan de beurt. Ik hoop eigenlijk dat sense 7 er snel aan komt. Vind sense 6 niet helemaal bij lollipop horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:04:
[...]

Nah kleine kans en anders is Nederland toch als laatst aan de beurt. Ik hoop eigenlijk dat sense 7 er snel aan komt. Vind sense 6 niet helemaal bij lollipop horen.
Altijd positief blijven :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:31
Niet zo moeilijk om te voorspellen dat hij deze week komt , aangezien het de laatste week voor 3 februari is :> .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Leeuw070 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:22:
Niet zo moeilijk om te voorspellen dat hij deze week komt , aangezien het de laatste week voor 3 februari is :> .
Ze hebben gezegd dat de update uitgerold zou worden binnen 3 maanden. Dat hebben ze ook gedaan, ze hebben niet gezegd voor alle landen in de wereld. Dus je hebt kans dat het nog wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53
Einoël schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:16:
[...]

Mocht je hier wat op vinden, laat het dan even weten. Was zelf ook al op zoek geweest, maar heb niets kunnen vinden.

Zelf heb ik ook CM12 (Nightly) draaien en ben er ook erg tevreden mee. Geen S-off nodig om CM12 te kunnen flashen. Ben ook erg blij met de ingebouwde privacy guard!
http://forum.xda-develope...a-gallery-m8-rom-t3008262

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:56
Heeft iemand een idee hoe je de vibratie intensiteit kan verlagen? Op het moment is het echt heel hard en onnodig voor mij. Heb je het niet kunnen vinden in de build.prop of in een andere kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Kitser schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:42:
[...]

Helaas heeft dit ook niet mogen helpen....Weer de melding dat mijn device incompatible is.
Voor het updaten moet je de CID en MID aanpassen in de text file die bij de firmware zit. Dit is dus niet de rom maar de firmware base.

Klopt dit niet dan krijg je bij de flash met fastboot commando's te zien dat je device incompatible is.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Btje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:05:
[...]

Voor het updaten moet je de CID en MID aanpassen in de text file die bij de firmware zit. Dit is dus niet de rom maar de firmware base.

Klopt dit niet dan krijg je bij de flash met fastboot commando's te zien dat je device incompatible is.
Maar om die mId en cid te veranderen heb je s-off nodig. En dat is nou net het probleem. Dat heb ik niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Kitser schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:34:
[...]

Maar om die mId en cid te veranderen heb je s-off nodig. En dat is nou net het probleem. Dat heb ik niet ....
Nee je kunt de file aanpassen naar de CID en MID van je telefoon zodat ze matchen. Dat heb ik gedaan toen ik de developer versie van de SD rom erop wilde zetten.

Ik heb eerst de firmware geflashed via fastboot en daar kreeg ik ook de melding dat het niet klopte. Ik heb toen de file in de firmware aangepast.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
tweakG5 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:02:
Heeft iemand een idee hoe je de vibratie intensiteit kan verlagen? Op het moment is het echt heel hard en onnodig voor mij. Heb je het niet kunnen vinden in de build.prop of in een andere kernel.
In de energie besparing setting kun je dat aanzetten dat het wat minder mag.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Kitser schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 03:10:
[...]

IK had er een rom opstaan die er niet meer is, althans kan hem zo snel niet vinden. Maar hier is de Lollipop variant er van: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706441

Gewoon de Google Play Edition ROM, zonder Sense. Normaal gesproken krijg je geen OTA's hiermee, mits CID veranderd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Petert87 op 26-01-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:04
kevinkrs schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:54:
[...]

Ze hebben gezegd dat de update uitgerold zou worden binnen 3 maanden. Dat hebben ze ook gedaan, ze hebben niet gezegd voor alle landen in de wereld. Dus je hebt kans dat het nog wat langer duurt.
Zal inderdaad nog wel een maand duren voordat ie hier in Nederland beschikbaar komt. Branded toestellen al helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
SPOXYWOXY schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:54:
[...]

Zal inderdaad nog wel een maand duren voordat ie hier in Nederland beschikbaar komt. Branded toestellen al helemaal...
Denk dat dat wel mee valt. Nederland wordt gelijk met heel Europa uitgerold. Is allemaal zelfde software nummer: 4.16.401.10.
Pagina: 1 ... 39 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie