Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51

Steeffoon

Smartphone-nerd

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update voor de HTC One M8 naar Android 5.0 Lollipop komt steeds dichterbij. Volgens de laatste berichten kunnen we binnen twee weken de update in Europa verwachten.

Bij de lancering van Android 5.0 Lollipop gaf HTC al aan dat het Android 5.0 Lollipop binnen 90 dagen na release uit zou brengen voor de HTC One M8. Volgens de laatste berichten zal HTC binnen 1-2 weken de update voor de One M8 uitbrengen, zo melden bronnen die vaker informatie rondom HTC als eerste in handen hebben.

Bron: Droidapp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:10:
De update voor de HTC One M8 naar Android 5.0 Lollipop komt steeds dichterbij. Volgens de laatste berichten kunnen we binnen twee weken de update in Europa verwachten.

Bij de lancering van Android 5.0 Lollipop gaf HTC al aan dat het Android 5.0 Lollipop binnen 90 dagen na release uit zou brengen voor de HTC One M8. Volgens de laatste berichten zal HTC binnen 1-2 weken de update voor de One M8 uitbrengen, zo melden bronnen die vaker informatie rondom HTC als eerste in handen hebben.

Bron: Droidapp.nl
Dat is dus precies wat hierboven ook staat.

Maar zal mij benieuwen wanneer Vodafone dan komt met de branded OTA. Normaal wel vrij snel met de unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik ben aan het overwegen om of dit toestel te nemen óf zijn voorganger óf een Samsung Galaxy S5.

Maar wat voor mij voor een groot deel de keuze zal beïnvloeden: kan de accu eenvoudig vervangen worden (en van zijn voorganger)?
Ik heb momenteel nog een HTC One X, waarbij de accu er niet uit kan.
Dacht dat hij het wel zou volhouden tot aan de verlenging, maar i have never been more wrong....

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 09-01-2015 06:57 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
avotar schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 06:56:
Ik ben aan het overwegen om of dit toestel te nemen óf zijn voorganger óf een Samsung Galaxy S5.

Maar wat voor mij voor een groot deel de keuze zal beïnvloeden: kan de accu eenvoudig vervangen worden (en van zijn voorganger)?
Ik heb momenteel nog een HTC One X, waarbij de accu er niet uit kan.
Dacht dat hij het wel zou volhouden tot aan de verlenging, maar i have never been more wrong....
Als dat accu een eis is om eenvoudig te vervangen dan kies je dus een Samsung :)
De HTC One M7 en M8 zijn ook niet eenvoudig te vervangen dus daar schiet je dan niets mee op.

Als je One X nog garantie heeft kun je deze onder garantie laten vervangen. Omdat de batterij er niet uit kan valt deze ook onder garantie.

Maak voor jezelf een lijst met voor en nadelen en kan kun je zelf de keuze bepalen. Dat kunnen wij niet voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Amps schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Dit heb ik ook met de 3.5mm plug in de auto. Bij een kleine beweging schiet hij er al uit.
Same here, krijg er eigenlijk steeds meer last van met oortjes en dergelijken.
Hij gaat wel erg snel op pauze, oftewel hij floept er telkens een mini stukje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:46

avotar

P0werd by Black Coffee

MikeOO schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:01:
[...]

Als dat accu een eis is om eenvoudig te vervangen dan kies je dus een Samsung :)
De HTC One M7 en M8 zijn ook niet eenvoudig te vervangen dus daar schiet je dan niets mee op.

Als je One X nog garantie heeft kun je deze onder garantie laten vervangen. Omdat de batterij er niet uit kan valt deze ook onder garantie.

Maak voor jezelf een lijst met voor en nadelen en kan kun je zelf de keuze bepalen. Dat kunnen wij niet voor je doen.
Nou ja, je hebt mijn vraag wel beantwoord: nee, ook bij de nieuwe Onsies kan de accu er niet uit.
Bedankt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds kort een vaag issue. Wanneer ik de telefoon op vliegtuigstand zet en daarna deze weer uitzet, dan krijg ik normaliter een scherm dat ik mijn sim weer moet unlocken (PIN code). Maar sinds kort heb ik dat niet meer terwijl bij de security settings wel nog steeds alles hetzelfde is. Ik heb ook instantly weer 4G dekking, waar het normaliter een seconde of 2 duurde voordat ie netwerk+dekking had gevonden. Enig idee of dit kan liggen aan de laatste systeemupdate?

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 09-01-2015 12:47 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Deathchant schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:46:
Ik heb sinds kort een vaag issue. Wanneer ik de telefoon op vliegtuigstand zet en daarna deze weer uitzet, dan krijg ik normaliter een scherm dat ik mijn sim weer moet unlocken (PIN code). Maar sinds kort heb ik dat niet meer terwijl bij de security settings wel nog steeds alles hetzelfde is. Ik heb ook instantly weer 4G dekking, waar het normaliter een seconde of 2 duurde voordat ie netwerk+dekking had gevonden. Enig idee of dit kan liggen aan de laatste systeemupdate?
Update zal het niet zijn want dan waren er meer die dit probleem zouden melden.
Ook al een keer je toestel uitgezet. Bij Engergie wel even Snel starten uitzetten want dat geeft ook vaak vage problemen.

Ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt met de voorganger de M7. Soms helpt het om je APN een keer te resetten maar ook wel meegemaakt dat ik alleen met een reset naar fabrieksinstellingen het weer goed werkend kon krijgen. Een M8 kun je ook in een veilige mode starten dus alsof hij gereset is Dat zou je ook kunnen proberen. Als het dan niet voorkomt weet je wat je moet doen.

Hee je dit kan doen staat meerdere keren in het topic vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat heeft het resetten van je APN te maken met het wel/niet tonen van je simcard lock?
Maar goed ik heb uiteraard beide suggesties al geprobeerd....heeft niet geholpen.
Dan nog maar eens in veilige modus starten. Als het dan niet voorkomt, dan weet ik eigenlijk juist niet wat ik moet doen behalve een fabrieksreset...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Volgens mij snapte MikeOO je vraag niet helemaal.
Maar het "issue" dat je beschrijft heb ik ook na de laatste update. Ik vind het geen issue, alleen maar handig dat je je SIM code niet in hoeft te voeren. Dat was namelijk recent ingevoerd en er nu weer uitgehaald lijkt het.

Wat ik wel een issue vind is dat wanneer ik 's nachts WiFi en mobiele data uit zet zodat ik alleen gebeld kan worden, ik soms nog steeds Whatsapp berichten en Facebook notificaties binnen krijg, evenals mails etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Je kan toch ook het geluid van de notificaties uitzetten en dat van je belvolume aan laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Sorcerer8472

Mens sana?

indofk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:00:
Je kan toch ook het geluid van de notificaties uitzetten en dat van je belvolume aan laten staan
Als jij er nog achter kunt komen hoe het trillen bij notificaties uit kan en bij bellen aan, laat het dan even weten :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Gewoon door het trillen bij notificaties in de desbetreffende app uit te zetten (net ff voor je uitgeprobeerd) 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Majesty schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:43:
Wat ik wel een issue vind is dat wanneer ik 's nachts WiFi en mobiele data uit zet zodat ik alleen gebeld kan worden, ik soms nog steeds Whatsapp berichten en Facebook notificaties binnen krijg, evenals mails etc.
Wat is er mis met de "niet storen" functie? Of voor meer opties bijvoorbeeld de app "Nights Keeper".

[ Voor 7% gewijzigd door ipje op 09-01-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
indofk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:00:
Dan moet ik iedere avond alle geluidjes en trillen per app uit gaan zetten (Whatsapp, Facebook, E-Mail etc. etc.) en de volgende dag weer aan zetten, niet zo handig.
ipje schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:01:
[...]

Wat is er mis met de "niet storen" functie? Of voor meer opties bijvoorbeeld de app "Nights Keeper".
Bij de niet storen functie kun je er niet voor kiezen dat iedereen je mag bellen, alleen een select aantal mensen, dat wil ik niet, wil door iedereen die mijn nummer heeft gebeld kunnen worden.
Ik ga eens naar Nights Keeper kijken, thanks :).

Maar dat lost het issue dat berichten op magische wijze alsnog ontvangen worden wanneer WiFi en mobiele data uit staan nog niet op. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 09-01-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Majesty schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:37:
[...]

Dan moet ik iedere avond alle geluidjes en trillen per app uit gaan zetten (Whatsapp, Facebook, E-Mail etc. etc.) en de volgende dag weer aan zetten, niet zo handig.

[...]

Bij de niet storen functie kun je er niet voor kiezen dat iedereen je mag bellen, alleen een select aantal mensen, dat wil ik niet, wil door iedereen die mijn nummer heeft gebeld kunnen worden.
Ik ga eens naar Nights Keeper kijken, thanks :).

Maar dat lost het issue dat berichten op magische wijze alsnog ontvangen worden wanneer WiFi en mobiele data uit staan nog niet op. :9
Ik weet niet of je dit bedoeld? Maar ik gebruik battery widget reborn. Geen meldingen 's nachts wel telefonisch bereikbaar. Tijden instelbaar en apart in te stellen voor het weekend. Hier geen magie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Maar het "issue" dat je beschrijft heb ik ook na de laatste update. Ik vind het geen issue, alleen maar handig dat je je SIM code niet in hoeft te voeren. Dat was namelijk recent ingevoerd en er nu weer uitgehaald lijkt het.

Begreep de vraag zeker wel. Wat ik al aangaf had ik dit soms met de M7 en hoe vreemd het ook mag klinken de reset met APN loste dit probleem weer een tijdje op.

Je issue kun je ook oplossen met Tasker. Is niet gratis, wel een trial te krijgen, maar werkt top. Je kan hiermee taken aanmaken die automatische worden uitgevoerd. Zo heb ik dus ingesteld dat alles uit moet qua meldingen maar telefoon moet bereikbaar zijn. In de ochtend zet hij dit automatische weer aan.

Mogelijkheden zijn eindeloos en het geld meer dan waard.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeOO op 10-01-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de app tasker installeren en je schrijft zo een script dat aan jou wensen voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Thanks voor de tips, echter zijn mijn slaaptijden (moment van slapen en opstaan) zeer onregelmatig dus iets dat automatisch werkt is niet de oplossing. Of kun je bij tasker ook met één druk op de knop alle meldingen en trillingen uitzetten behalve voor bellen bijvoorbeeld? Dat zou erg fijn zijn.

@ ipje,
Ik keek naar nights keeper en ik kan misschien een zeikerd zijn maar het slaat nergens op wat die applicatie allemaal van je wilt weten. Die hoef ik niet op m'n telefoon :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Oké , als je "niet storen" inschakeld (bij snelmenu) en bij de instellingen (dat zijn de drie dotjes onder "niet storen" ) "uitzonderingen op niet storen" al je contacten insteld ben je ook klaar . Dan heb je precies wat je wilt . Niet meer en niet minder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Majesty schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:
Thanks voor de tips, echter zijn mijn slaaptijden (moment van slapen en opstaan) zeer onregelmatig dus iets dat automatisch werkt is niet de oplossing. Of kun je bij tasker ook met één druk op de knop alle meldingen en trillingen uitzetten behalve voor bellen bijvoorbeeld? Dat zou erg fijn zijn.

@ ipje,
Ik keek naar nights keeper en ik kan misschien een zeikerd zijn maar het slaat nergens op wat die applicatie allemaal van je wilt weten. Die hoef ik niet op m'n telefoon :p.
Je kan ook snelkoppelingen maken en die plaats je op het hoofdscherm. Even aanklikken en Tasker voert het script uit. Probeer de Trail eens daarmee kun je zien of het eventueel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

MikeOO schreef op zondag 11 januari 2015 @ 08:15:
[...]

Je kan ook snelkoppelingen maken en die plaats je op het hoofdscherm. Even aanklikken en Tasker voert het script uit. Probeer de Trail eens daarmee kun je zien of het eventueel voldoet.
Ik gebruik hier zelf Trigger voor in combinatie met een paar NFC stickers.
1 sticker voor werkdagen en 1 sticker voor niet-werkdagen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/images/2015/01/11/2015-01-11_100225.th.jpg

Als ik mijn M8 op het bovenste plankje leg, wordt ik om 7:30 uur wakker, leg ik hem op het onderste plankje dan gaat de wekker om 10:30. Daarnaast stelt trigger ook mijn geluidsprofiel in en koppelt die met mijn WiFi boven (is een ander AP dan beneden i.v.m. bereik). Brightness gaat op het laagste pitje en de time-out op 15 sec.

Ik hoef dus zelf niet meer handmatig allerlei zaken te regelen als ik wil gaan slapen, waardoor ik meer tijd over hou voor mijn vriendin >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Luppie op 11-01-2015 10:09 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Luppie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Ik gebruik hier zelf Trigger voor in combinatie met een paar NFC stickers.
1 sticker voor werkdagen en 1 sticker voor niet-werkdagen.
[afbeelding]

Als ik mijn M8 op het bovenste plankje leg, wordt ik om 7:30 uur wakker, leg ik hem op het onderste plankje dan gaat de wekker om 10:30. Daarnaast stelt trigger ook mijn geluidsprofiel in en koppelt die met mijn WiFi boven (is een ander AP dan beneden i.v.m. bereik). Brightness gaat op het laagste pitje en de time-out op 15 sec.

Ik hoef dus zelf niet meer handmatig allerlei zaken te regelen als ik wil gaan slapen, waardoor ik meer tijd over hou voor mijn vriendin >:)
Ik heb die stickers hier ook liggen maar mijn telefoon zit in de bureaucradle aan het opladen zodat de volgende dag de telefoon vol is en gebruikt kan worden. Wil graag met een volle telefoon de deur uit gaan. Opladen in de auto hoeft van mij niet.

Voordeel van Tasker is dan dat hij dit automatisch start waar ik ook ben en zelf dat kun je aan de hand van GPS nog uitstellen ook als je dat wilt. Programma is enorm krachtig en heel veel mogelijkheden.

Ik zit niet vast aan mij mobiel dat ik altijd bereikbaar moet zijn. Na 22.30 gooit hij alle meldingen uit behalve als iemand zou bellen en gebruik nog een ouderwetse wekker. >:)

NFC stickers zijn leuk maar je moet dan toch weer blijven denken voor je het bed in stapt waar je hem neerlegt.

Maar goed maakt ook niet uit iedereen gebruikt de manier die hem/haar het beste aanspreekt en zo kan iemand kiezen wat hij handig vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
Ik ga binnenkort de HTC one m8 halen, en heb een vraag over privacy instellingen. Op de iPhone kun je per instelling aangeven of een app ergens gebruik van mag maken. Nu heb ik ook een Galaxy tab met custom rom waar privacy guard opstaat.

Hoe werkt dit op de HTC? Kan ik per app aangeven dat die bv. gebruik mag maken van de GPS en een andere app niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
indofk schreef op zondag 11 januari 2015 @ 02:01:
Oké , als je "niet storen" inschakeld (bij snelmenu) en bij de instellingen (dat zijn de drie dotjes onder "niet storen" ) "uitzonderingen op niet storen" al je contacten insteld ben je ook klaar . Dan heb je precies wat je wilt . Niet meer en niet minder .
Probleem is dan dus weer dat ik alleen door contacten gebeld kan worden en niet door iedereen die mijn nummer heeft, maar bedankt voor het meedenken!

@MikeOO, ik ga de trial eens downloaden inderdaad, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 20:14

Rannasha

Does not compute.

Untouchablezz20 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:14:
Ik ga binnenkort de HTC one m8 halen, en heb een vraag over privacy instellingen. Op de iPhone kun je per instelling aangeven of een app ergens gebruik van mag maken. Nu heb ik ook een Galaxy tab met custom rom waar privacy guard opstaat.

Hoe werkt dit op de HTC? Kan ik per app aangeven dat die bv. gebruik mag maken van de GPS en een andere app niet?
Dat kan met root / een custom ROM.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Hmm, dat was ik juist niet van plan voor de one m8. Eens kijken of ik er veel last van ga hebben. Wel jammer dat een OS als android, waar alles customizable is, niet de mogelijkheid heeft om dit aan te passen stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
Untouchablezz20 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:12:
Hmm, dat was ik juist niet van plan voor de one m8. Eens kijken of ik er veel last van ga hebben. Wel jammer dat een OS als android, waar alles customizable is, niet de mogelijkheid heeft om dit aan te passen stock.
Wel mogelijk Is met een kleine app.
bv: app ops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Of je knalt er cyanogenmod op, die heeft het stock. Ik gebruikte eerst root+privacy guard, maar hoe het stock in Cyanogenmod zit is het veel fijner.

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 11-01-2015 13:11 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Majesty schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:53:
[...]

Probleem is dan dus weer dat ik alleen door contacten gebeld kan worden en niet door iedereen die mijn nummer heeft, maar bedankt voor het meedenken!

@MikeOO, ik ga de trial eens downloaden inderdaad, thanks!
Kijk eens naar "Volume Lock&Mute"
Deze App heeft een instelling "Unmute on Incoming Calls" en is instelbaar voor Contacts/non-Contacts/No-Caller-ID

Het is wel een extra app, maar doet volgens mij precies wat je wilt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Dan zou ik eerder kijken naar Silent time, programma gebruik ik al sinds de Desire, die mute volgens een schema en laat bepaalde contacts wel door tijdens dat schema. Ik weet niet precies meer waarom ik de oplossing van Android zelf niet gebruik.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:11

Sorcerer8472

Mens sana?

indofk schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:54:
Gewoon door het trillen bij notificaties in de desbetreffende app uit te zetten (net ff voor je uitgeprobeerd) 😜
Ik wil trillen uit als ik volume aan heb, en aan als hij op trillen staat. De enige app die dat standaard doet is Gmail. Bij de rest niet in te stellen... Bij Samsung kon het volgens mij wel. Maargoed, ik zal cyanogenmod wel moeten installeren oid :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 00:41
En root wel ? Of dat ook niet ? Met exposed installer (dat trouwens ontzettend veel tweaks voor de M8 mogeiljk maakt) kun je XPrivacy er op zetten. Dan heb je meer mogelijkheden dan je lief is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
jlaarts schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:57:
[...]

En root wel ? Of dat ook niet ? Met exposed installer (dat trouwens ontzettend veel tweaks voor de M8 mogeiljk maakt) kun je XPrivacy er op zetten. Dan heb je meer mogelijkheden dan je lief is....
Root wil ik nog wel overwegen. Probeer het eerst met app ops, en anders inderdaad root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Dag mede-tweakers,

Enorm onhandig met tweaken (rooten en jailbraken van telefoons ben ik niet meer, maar nu heb ik me toch lichtelijk vergist ( 8)7 ) en kan ik bij het oplossen van een probleem wel wat hulp gebruiken ...

Ik bezit een mooie nieuwe Vodafone branded HTC One M8. (En daarnaast óók nog een unbranded versie, dual SIM). Van dat Vodafone scherm wilde ik af, dus heb ik daar vrij snel een Cyanogenmod nightly build op gezet. Dat kan vrij gemakkelijk door het toestel te "unlocken"via HTC dev. S-off iszoals bekend niet nodig voor custom ROMS , daarom is dit toestel is gewoon S-on gebleven.

Nu blijkt het Vodafone toestel een probleem te hebben. Dat probleem wordt o.a. hier beschreven:

http://forum.cyanogenmod....tly-20141116-audio-issue/.

Maar ook elders wordt het probleem overigen vermeld heb ik al gezien.

Het gaat om een hoogst irritante brom vanuit de luidspreker die zich vrij willekeurig voordoet maar ook heel vaak bij aan en uitzetten van apps. Ook het luisteren naar muziek is zodoende niet realistisch.

De suggestie in bovenstaande link is natuurlijk een beetje dat dit een Cyanogenmod probleem zou zijn (hoewel het ook elders wordt beschreven). Vandaar dat ik het toestel voorzien heb van de Maximus ROM, die in de dual sim versie uitstekend blijkt te presteren. Maar dat hielp ook niet.
En natuurlijk hielp daarna nog veel méér niet, zoals het het opnieuw kalibreren van het toetsenbord, het apart wissen van de Dalvik cache, het aanpassen van de geluidsniveaus, installeren van een equalizer, etc.

Dan moet het toch wel gaan om een hardware defect. Ik zie dus zo langzamerhand niet een veel andere mogelijkheid dan retourzending aan Vodafone. Maar- gezien mijn niet zo heel denderende ervaringen met Vodafone - dan is het beter dat hij weer Vodafone branded wordt (en wellicht ook weer "locked"en niet "tampered", maar dat laatste zal allemaal nog wel te fiksen zijn voor $ 25.....).

Echter: waar ik op dit moment natuurlijk als eerste mee zit: *wat* zou de Vodafone branded ROM moeten zijn, die ik terug moet zetten ? Het toestel is een week of drie oud en was inmiddels OTA op Android 4.4.4. gekomen.

Kijk ik op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701376 dan lijkt het erop dat ik er wel kom met de versie "2.22.161.6 - TWRP Thanks to ckpv5" en "2.22.161.6 - TWRP Thanks to DarkFussel92".

Ik vermoed dat er tweakers zijn die gemakkelijk kunnen nakijken wat voor versienummers zij heben en wat de bijbehorende CID is .Als dat zo is, dan lees ik dat graag, dan kan ik me volgende weekend uitleven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
H.Boss schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:46:
[...]

Ik heb toevallig vandaag mijn HTC one M8 succesvol overgezet naar een GPE.

Zover ik weet heb je S-OFF altijd nodig als je een ROM wil flashen. Voor mij was de Firewater file niet meer beschikbaar. Via de sunshine app gedaan. Dit kost eenmalig $25, maar is echt paar minuten werk en zo gepiept.
(...)
Nee, voor het flashen van ROMS kun je jezelf die $25 besparen. Dat kan namelijk gratis via HTCdev.com, waar ook wordt uitgelegd wat locked / unlocked betekent en wat S-On /S-Off betekent."Security On" of Security Off" (dat is waar die afkortingen voor staan) geeft wel meer mogelijkheden die je ongetwijfeld wel weer ergens ook kunt gebruiken, maar voor alléén het flashen van een custom ROM is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 13:40
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een m8. Ik heb een aantal OTA updates gedaan, en ben inmiddels op 4.4.4 aan gekomen. Nu krijg ik een update van mijn provider Vodafone gepushed:

"Er is een update voor Aanpassing beschikbaar"

Nou heb ik een unbranded toestel, en dat wil ik graag zo houden. Ik ben bang dat deze update me allemaal Vodafone meuk gaat opleveren die ik niet meer kan verwijderen. Heeft iemand deze update geïnstalleerd? Wat wordt er geïnstalleerd?

En tweede vraag.... Ik ben bang dat deze update mijn update naar lollipop straks blokkeerd. Dat ik eerst deze update moet instaleren alvorens ik een volgende kan uitvoeren. Iemand enig idee of dat zo is? Of gaan systeem updates altijd voor op provider updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Leech_NL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:46:
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een m8. Ik heb een aantal OTA updates gedaan, en ben inmiddels op 4.4.4 aan gekomen. Nu krijg ik een update van mijn provider Vodafone gepushed
Kan het zijn dat jouw toestel bij BelCompany is gekocht? Dan is het een Vodafone branded toestel. Daar merk je overigens zo goed als niets van. Bij het opstarten zie je een logo en er staat een Vodafone applicatie op, die je kunt disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
jlaarts schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:45:
Dag mede-tweakers,

Enorm onhandig met tweaken (rooten en jailbraken van telefoons ben ik niet meer, maar nu heb ik me toch lichtelijk vergist ( 8)7 ) en kan ik bij het oplossen van een probleem wel wat hulp gebruiken ...

Ik bezit een mooie nieuwe Vodafone branded HTC One M8. (En daarnaast óók nog een unbranded versie, dual SIM). Van dat Vodafone scherm wilde ik af, dus heb ik daar vrij snel een Cyanogenmod nightly build op gezet. Dat kan vrij gemakkelijk door het toestel te "unlocken"via HTC dev. S-off iszoals bekend niet nodig voor custom ROMS , daarom is dit toestel is gewoon S-on gebleven.

Nu blijkt het Vodafone toestel een probleem te hebben. Dat probleem wordt o.a. hier beschreven:

Het gaat om een hoogst irritante brom vanuit de luidspreker die zich vrij willekeurig voordoet maar ook heel vaak bij aan en uitzetten van apps. Ook het luisteren naar muziek is zodoende niet realistisch.

De suggestie in bovenstaande link is natuurlijk een beetje dat dit een Cyanogenmod probleem zou zijn (hoewel het ook elders wordt beschreven). Vandaar dat ik het toestel voorzien heb van de Maximus ROM, die in de dual sim versie uitstekend blijkt te presteren. Maar dat hielp ook niet.
En natuurlijk hielp daarna nog veel méér niet, zoals het het opnieuw kalibreren van het toetsenbord, het apart wissen van de Dalvik cache, het aanpassen van de geluidsniveaus, installeren van een equalizer, etc.

Dan moet het toch wel gaan om een hardware defect. Ik zie dus zo langzamerhand niet een veel andere mogelijkheid dan retourzending aan Vodafone. Maar- gezien mijn niet zo heel denderende ervaringen met Vodafone - dan is het beter dat hij weer Vodafone branded wordt (en wellicht ook weer "locked"en niet "tampered", maar dat laatste zal allemaal nog wel te fiksen zijn voor $ 25.....).

Echter: waar ik op dit moment natuurlijk als eerste mee zit: *wat* zou de Vodafone branded ROM moeten zijn, die ik terug moet zetten ? Het toestel is een week of drie oud en was inmiddels OTA op Android 4.4.4. gekomen.

Kijk ik op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2701376 dan lijkt het erop dat ik er wel kom met de versie "2.22.161.6 - TWRP Thanks to ckpv5" en "2.22.161.6 - TWRP Thanks to DarkFussel92".

Ik vermoed dat er tweakers zijn die gemakkelijk kunnen nakijken wat voor versienummers zij heben en wat de bijbehorende CID is .Als dat zo is, dan lees ik dat graag, dan kan ik me volgende weekend uitleven... :?
Ik heb zelf de laatste update van Vodafone gedeeld op XDA, Nandroid backup van Android 4.4.4 3.291.61.9 kun je hier downloaden: https://mega.co.nz/#!bFNH...YcadzFbVVQgD6Q_BvrrwrWtGg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
jlaarts schreef op maandag 12 januari 2015 @ 00:45:
Dag mede-tweakers,

als je alle info wilt hebben over je m8 instaleer dan even dit tooltje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790.

zet vervolgens je m8 in fastboot modus open het tooltje en type in het venster fastboot getvar all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
pvtonger schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Kan het zijn dat jouw toestel bij BelCompany is gekocht? Dan is het een Vodafone branded toestel. Daar merk je overigens zo goed als niets van. Bij het opstarten zie je een logo en er staat een Vodafone applicatie op, die je kunt disablen.
Nee, ik heb hem gekocht bij Belsimpel.nl Ik heb ook nergens iets van Vodafone op met telefoon, behalve de My Vodafone app uit de play store.

Vind het uiterst irritant dat Vodafone my dingen pushed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Leech_NL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Nee, ik heb hem gekocht bij Belsimpel.nl Ik heb ook nergens iets van Vodafone op met telefoon, behalve de My Vodafone app uit de play store.

Vind het uiterst irritant dat Vodafone my dingen pushed. :(
Installeer even dit appje zo kun je achterhalen welk cid nummer je toestel heeft HTC_E11 is nl.
https://play.google.com/s...=com.andy.simplecidgetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 15-09 22:47
Lijkt erop dat er een video uitgelekt is van de HTC One M7 (zal qua software bijna hetzelfde zijn als de M8) met Sense 6 en Android Lollipop.

http://nl.hardware.info/n...lipop-en-sense-6-duikt-op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
gizmobinky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:22:
[...]

Installeer even dit appje zo kun je achterhalen welk cid nummer je toestel heeft HTC_E11 is nl.
https://play.google.com/s...=com.andy.simplecidgetter
Had ik al gedaan. Ik heb inderdaad HTC_e11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Leech_NL schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:33:
[...]

Had ik al gedaan. Ik heb inderdaad HTC_e11
hmmm dan krijg je die meuk van je vodafone sim kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:26:

@ ipje,
In principe kun je alles met tasker. Ik heb mijn alarm bijvoorbeeld gekoppeld aan mijn eerste agenda afspraak. Anderhalf uur daarvoor krijg ik de alarmmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:29:
[...]

hmmm dan krijg je die meuk van je vodafone sim kaartje.
Lijkt me zeer sterk. Ook al heb je een simkaart van een provider, dan zou hij niet zomaar software mogen / kunnen installeren.. Dat zou betekenen dat ik allemaal meuk van KPN moet krijgen en jij wellicht van de provider waar jij zit. Buiten dat ken ik mensen die een vodafone SIM in hun HTC hebben en geen meuk software mee geleverd krijgen.

Wat wellicht wel zou kunnen is dat het in je recovery mee geïnstalleerd wordt. Of een grijs geïmporteerde toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:48:
[...]

Lijkt me zeer sterk. Ook al heb je een simkaart van een provider, dan zou hij niet zomaar software mogen / kunnen installeren.. Dat zou betekenen dat ik allemaal meuk van KPN moet krijgen en jij wellicht van de provider waar jij zit. Buiten dat ken ik mensen die een vodafone SIM in hun HTC hebben en geen meuk software mee geleverd krijgen.

Wat wellicht wel zou kunnen is dat het in je recovery mee geïnstalleerd wordt. Of een grijs geïmporteerde toestel.
Dan heb ik er zeker overheen gekeken software update kan inderdaad niet op een phone met cid HTC _E11 dan zal hij wel apps bedoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door gizmobinky op 12-01-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Dan heb ik er zeker overheen gekeken software update kan inderdaad niet, maar wel apps.
Ik denk persoonlijk dat de beste oplossing is om de ROM er opnieuw op te zetten. Even met CWM recovery de ZIP flashen van de EU versie. Dan staat hij er weer strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
gizmobinky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:57:
[...]

als je alle info wilt hebben over je m8 installeer dan even dit tooltje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790.

zet vervolgens je m8 in fastboot modus open het tooltje en type in het venster fastboot getvar all
Dank, dat zal ik als eerste proberen omdat security nog steeds op ON staat moet ik inderdaad ook de gegevens kunnen zien om te bepalen welke ROM er op moet. Volgens mij heb ik trouwens sowieso al de hele development kit er op staan, aangezien ik nogal wat experimenteer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
Petert87 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:43:
[...]

Ik heb zelf de laatste update van Vodafone gedeeld op XDA, Nandroid backup van Android 4.4.4 3.291.61.9 kun je hier downloaden: https://mega.co.nz/#!bFNH...YcadzFbVVQgD6Q_BvrrwrWtGg
Fenomenaal -:) Ik ben al druk bezig hem te downloaden. Zal nog wel even duren eer ik deze er op kan zetten (haastige spoed is zelden goed) maar de "munitie" ligt dan alvast gereed -:)

Edit: downloaden gaat wel op dat "mega", Intussen begrijp ik alleen niet waarom het allemaal RAR bestanden zijn. Die kan ik wel uitpakken, maar - ten zij ik me vergis - ik heb ZIP bestanden nodig die ik überhaupt niet hoef uit te pakken. Iemand een idee wat de bedoeling is ? Ik vraag mij af of Mega alles "default" verbouwd naar RAR, wat toch niet de bedoeling kan zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door jlaarts op 14-01-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
N.a.v. eerdere berichten over het verschil in diktes van diverse SIMS die niet uitwisselbaar zouden zijn, nog even mijn bevindingen, die dit niet bevestigen. Wellicht hebben anderen daar ook wat aan

Simyo stuurt je, als je een standaard SIM had en wilt overstappen naar een nano SIM, een "credit -card" met daarin een SIM kaartje van normaal formaat met daarin voor-gestanst de formaten van zowel een micro als een nano SIM. Je kunt daardoor, indien gewenst, langs de voor-gestanste lijnen het door jou gewenste kleinere formaat SIm kaartje er uit drukken (voor de HTC One M8 de nano SIM). Verschil in dikte zal er dus niet zijn. Het "restant" van de Simyo kaart is daarna nog perfect te gebruiken als SIM adapter.

Ik ben er overigens ook al twee keer in geslaagd een Vodafone en een T-mobile micro SIM tot nano SIM te knippen. Dit kan afhankelijk van je "knipvaardigheden" (je moet de SIM natuurlijk wel heel laten....) wel een tijdje duren, maar dan passen ze beide goed.

[Edit n.a.v. p.m. per e-mail en reactie veralgemeniseerd]

[ Voor 53% gewijzigd door jlaarts op 17-01-2015 00:00 . Reden: Edit n.a.v. p.m. en reactie veralgemeniseerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
gizmobinky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Dan heb ik er zeker overheen gekeken software update kan inderdaad niet op een phone met cid HTC _E11 dan zal hij wel apps bedoelen.
Nee, ik bedoel geen apps. Ik krijg een provider update gepushed.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2hckbhc.png

Terwijl ik niet branded ben.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nqe23k.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
jlaarts schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 02:18:
[...]

Ik vind dit een eigenaardig bericht (geldt natuurlijk ook voor andere berichten met dezelfde inhoud). Ik kan melden dat Simyo - als je naar micro of nano SIM formaat overstapt, een SIM kaartje van normaal formaat aflevert. Je drukt er vervolgens, indien gewenst, het door jouw gewenste formaat er uit (ik had uiteraard de nano SIM nodig voor de HTC One M8). Dat duidt er m.i. op dat het verhaal over verschil in dikte (wat overigens ook het bestaan van de "sim-kaart adapter" onmogelijk zou maken), niet juist is.
In feite kun je trouwens ook het resterende kaartje van Simyo als SIM adapter gebruiken, mocht je die nog eens ooit nodig hebben.

V.w.b. bijknippen: ook dat heb twee keer gedaan, maar dan met een Vodafone en een T-mobile micro SIM. Dat kan afhankelijk van je "knipvaardigheden" (je moet de SIM natuurlijk wel heel laten....) wel een tijdje duren, maar dan passen ze beide goed in een HTC One M8.
Een bericht beantwoorden van 10/10 is wel erg lang geleden en daarbij staat onder mijn iets wat foutieve reactie al dat bijknippen gewoon kan, zelf 2x dus niet echt zinvol om dat nogmaals te gaan herhalen na ene paar maanden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 13-01-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Leech_NL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 06:06:
Ik denk ook dat het hier om een App gaat (die waarschijnlijk naar de System map wordt gekopieerd)

[ Voor 10% gewijzigd door pvtonger op 13-01-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Leech_NL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 06:06:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat het wél een update van je provider betreft, omdat je hun sim gebruikt. Ik heb Vodafone branded en ik denk dat deze update al met een eerdere OTA gekomen is, heb hem zelf niet gekregen.

Hier meer: http://forum.vodafone.nl/...g-beschikbaar/td-p/202319

[ Voor 7% gewijzigd door Petert87 op 13-01-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Majesty schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:08:
[...]

Same here, krijg er eigenlijk steeds meer last van met oortjes en dergelijken.
Hij gaat wel erg snel op pauze, oftewel hij floept er telkens een mini stukje uit.
Sinds vorige week ook laat van gehad, ineens. Dacht dat er iets in zat, dus met een naald wat 'gepord' (beweging om er iets uit te trekken). Er kwam niets uit, maar hij schiet er niet meer uit gelukkig. Misschien kan je het ook proberen;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Petert87 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat het wél een update van je provider betreft, omdat je hun sim gebruikt. Ik heb Vodafone branded en ik denk dat deze update al met een eerdere OTA gekomen is, heb hem zelf niet gekregen.

Hier meer: http://forum.vodafone.nl/...g-beschikbaar/td-p/202319
Dit is inderdaad een update van Vodafone omdat je een Vodafone SIM kaart gebruikt. Staat los van branded toestel of niet.
Ik heb deze update ook aangeboden gekregen, geweigerd en nooit meer terug gehad.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Uitrol lolliepop update begonnen in de Verenigde Staten

http://androidworld.nl/ni...lvr.it&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Geweldig nieuws. Ik ben benieuwd wanneer wij de updates krijgen. Of wellicht de Amerikaanse versie installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48
Mag toch hopen dat het geen maand gaat duren voordat de update in NL is...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 20:06
Het gaat hier om de unlocked en dev edition:

HTC One (M8) Unlock and Dev Owners! We have received TA from Google on Lollipop + Sense 6. OTA will be out starting tonight.

https://twitter.com/moversi/status/555043345987145730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:00:
Het gaat hier om de unlocked en dev edition:

HTC One (M8) Unlock and Dev Owners! We have received TA from Google on Lollipop + Sense 6. OTA will be out starting tonight.

https://twitter.com/moversi/status/555043345987145730
ik heb mijn m8 gisteren omgebauwt naar usa en vanmiddag de update binnen gekregen.

http://s1060.photobucket....4-05_zpsefeab627.png.html

http://s1060.photobucket....4-17_zpsec413597.png.html

http://s1060.photobucket....2-23_zps644bd67b.png.html

of kijk even hier op androidworld http://androidworld.nl/fo...e-lollipop-m8-binnen.html

[ Voor 62% gewijzigd door gizmobinky op 13-01-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 20:06
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:15:
[...]

ik heb mijn m8 gisteren omgebauwt naar usa en vanmiddag de update binnen gekregen.
Welk CID heb je gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Hoe is de performance? Draait het lekker? Is het de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
ViNOK16Bit schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:23:
[...]

Welk CID heb je gebruikt als ik vragen mag?
CID BS_US001, MID moet ook veranderd worden naar 0P6B12000

[ Voor 11% gewijzigd door gizmobinky op 13-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:53:
[...]

Hoe is de performance? Draait het lekker? Is het de upgrade waard?
kan nog niet echt verschil merken t.o.v kitkat misschien als het systeem wat langer draait dat het soepeler wordt.

notificaties worden beter weergegeven en nog een aantal dingen maar op zich is er weinig veranderd.

en of het de moeite waard is om te ugraden je zult je toestel wel eerst moeten veranderen naar usa als je de update nu wilt hebben je bent er wel een half uurtje mee bezig als je toestel al s-off is want dat heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:20:
[...]

kan nog niet echt verschil merken t.o.v kitkat misschien als het systeem wat langer draait dat het soepeler wordt.

notificaties worden beter weergegeven en nog een aantal dingen maar op zich is er weinig veranderd.

en of het de moeite waard is om te ugraden je zult je toestel wel eerst moeten veranderen naar usa als je de update nu wilt hebben je bent er wel een half uurtje mee bezig als je toestel al s-off is want dat heb je nodig.
Ik ga wel eerst een backup draaien voor ik de upgrade uitvoer. S off heb ik al. Maar het is alleen een kwestie van de cid veranderen neem ik aan?

Het scrollen door applicaties is dat sneller met art? Zou een groot verschil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Iets anders, ik heb in de play store de app Permission Manager App Ops gedownload en die werkt gewoon. Ziet er exact uit als gewoon HTC sense skin settings.

Is dit niet iets wat mensen al een tijd zoeken, om permissies te kunnen instellen zonder te hoeven rooten? Of loop ik nou hopeloos achter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:27:
[...]

Ik ga wel eerst een backup draaien voor ik de upgrade uitvoer. S off heb ik al. Maar het is alleen een kwestie van de cid veranderen neem ik aan?

Het scrollen door applicaties is dat sneller met art? Zou een groot verschil moeten zijn.
nee MID moet ook aangepast worden en een RUU installer draaien hier een link naar de treat.

zip bestand kan eventueel ook met fastboot oem rebootRUU..

van art merk ik nog weinig van misschien als het systeem wat langer draait dat het allemaal sneller wordt.

oja wat ik wel merk is dat het opladen stukken sneller gaat t.o.v kitkat.

als xda er toch niet was :*)

http://forum.xda-develope...ition-sense-1-54-t2884777

als je eventueel weer terug wilt naar europa is alleen een kwestie van CID & MID terug zetten en een zip bestand op je micro sd kaartje zetten en in de bootloader booten en de update doorvoeren.

treat naar zip: http://forum.xda-develope...gned-ruu-0p6bimg-t2911563

[ Voor 31% gewijzigd door gizmobinky op 13-01-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:04:
[...]

nee MID moet ook aangepast worden en een RUU installer draaien hier een link naar de treat.

zip bestand kan eventueel ook met fastboot oem.

van art merk ik nog weinig van misschien als het systeem wat langer draait dat het allemaal sneller wordt.

oja wat ik wel merk is dat het opladen stukken sneller gaat t.o.v kitkat.

als xda er toch niet was :*)

Dankjewel, ik ga hier even naar kijken. Hoe ik het begrijp kun je hem niet updaten via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Dankjewel, ik ga hier even naar kijken. Hoe ik het begrijp kun je hem niet updaten via WIFI?
jawel als je hem naar usa veranderd hebt kun je gewoon updaten via wifi maar of alleen het veranderen van het mid & cid op een europees toestel voldoende is om de update te laten slagen zonder de RUU installer te gebruiken ik zou het niet weten heb ik nooit gepobeerd wel met een europees model en updaten na veranderen van alleen het cid nummer dat dan weer wel.

misschien lukt het om alleen het mid & cid te veranderen en de update doorvoeren ik geef geen garatie of de update slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:26:
[...]

jawel als je hem naar usa veranderd hebt kun je gewoon updaten via wifi maar of alleen het veranderen van het mid & cid op een europees toestel voldoende is om de update te laten slagen zonder de RUU installer te gebruiken ik zou het niet weten heb ik nooit gepobeerd wel met een europees model en updaten na veranderen van alleen het cid nummer dat dan weer wel.

misschien lukt het om alleen het mid & cid te veranderen en de update doorvoeren ik geef geen garatie of de update slaagt.
Nu zit ik me rot te zoeken. Maar naar welke CID en MID heb jij je toestel veranderd? Tevens staat mijn CID op 11111 dus ik weet niet of ik hem dan per definitie moet veranderen?

Edit, excuses. Ik heb er overheen gelezen, de vraag is al gesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door kevinkrs op 13-01-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:47:
[...]

Nu zit ik me rot te zoeken. Maar naar welke CID en MID heb jij je toestel veranderd? Tevens staat mijn CID op 11111 dus ik weet niet of ik hem dan per definitie moet veranderen?

Edit, excuses. Ik heb er overheen gelezen, de vraag is al gesteld.
cid & mid moet! veranderd worden naar usa anders krijg je geen update binnen met super cid 11111111 lukt het niet alleen als je van de gpe versie afkomt zul je eerst de partitie indeling moeten veranderen omdat sense anders is, instucties daarvoor staan in de treat van xda.

voor degene die niet weten hoe je het mid nummer moet wijzigen ga even naar deze link.

let op! dit werkt alleen op een m8

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708581

[ Voor 30% gewijzigd door gizmobinky op 13-01-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:03:
[...]

cid & mid moet! veranderd worden naar usa anders krijg je geen update binnen met super cid 11111111 lukt het niet alleen als je van de gpe versie afkomt zul je eerst de partitie indeling moeten veranderen omdat sense anders is, instucties daarvoor staan in de treat van xda.

voor degene die niet weten hoe je het mid nummer moet wijzigen ga even naar deze link.

let op! dit werkt alleen op een m8

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708581
CID heb ik inmiddels al veranderd. MID wil niet veranderen via de tool die je moet flashen (http://www.droidviews.com/change-cid-mid-htc-one-devices/)

Ik kan die applicatie alleen met mijn volume buttons en power button besturen zonder feedback wat ik nu aanklik. Touch werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:19:
[...]

CID heb ik inmiddels al veranderd. MID wil niet veranderen via de tool die je moet flashen (http://www.droidviews.com/change-cid-mid-htc-one-devices/)

Ik kan die applicatie alleen met mijn volume buttons en power button besturen zonder feedback wat ik nu aanklik. Touch werkt niet...
instaleer even dit tooltje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

zorg dat je m8 geroot is.

stuit je m8 aan op je computer open het tooltje met snelkoppeling en type in het venster:

adb shell

vervolgens su er moet een # komen te staan.

vervolgens kopieer de code naar welke cid je hem wilt wijzigen en plak het in het venster druk op enter.
om te controleren of de mid gewijzigt is boot in de bootloader en zet hem in fastboot mode en type in het venster fastboot getvar all en controleer of hij juist is gewijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:31:
[...]

instaleer even dit tooltje http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

stuit je m8 aan op je computer open het tooltje met snelkoppeling en type in het venster:

adb shell

vervolgens kopieer de code naar welke cid je hem wilt wijzigen en plak het in het venster druk op enter.
om te controleren of de mid gewijzigt is boot in de bootloader en zet hem in fastboot mode en type in het venster fastboot getvar all en controleer of hij juist is gewijzigt.
Jij was net iets sneller :P Inmiddels is het gelukt na 100x die applicatie te draaien. Helaas werkt ota update niet. Hij zegt dat de telefoon up to date is.

Tevens ben ik al geroot en heb ik de volledige Android SDK geïnstalleerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door kevinkrs op 13-01-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:32:
[...]

Jij was net iets sneller :P Inmiddels is het gelukt na 100x die applicatie te draaien. Helaas werkt ota update niet. Hij zegt dat de telefoon up to date is.
je hept dus als ik het goed begrijp niet de RUU installer of zip gebruikt maar alleen de mid & cid gewijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:34:
[...]

je hept dus als ik het goed begrijp niet de RUU installer of zip gebruikt maar alleen de mid & cid gewijzigt?
Correct. Tevens zie ik dat de MID niet juist is gewijzigd tot mijn spijt.

C:\Windows\system32>fastboot getvar mid
mid: 0P6B10000
finished. total time: 0.003s

Hoe heb jij de MID veranderd?

[ Voor 37% gewijzigd door kevinkrs op 13-01-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:36:
[...]

Correct. Tevens zie ik dat de MID niet juist is gewijzigd tot mijn spijt.

C:\Windows\system32>fastboot getvar mid
mid: 0P6B10000
finished. total time: 0.003s

Hoe heb jij de MID veranderd?

oja jij hebt de hele android sdk al 8)7

adb shell

hier de code ik heb de eerste van de site gebruikt {AT&T, unlocked, developer MID} http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Dit filmpje laat zien wat er tov sense 6 geadopteerd is vanuit lollipop . Zoals het er uitziet niet veel . Het is nog steeds vooral sense 6 zijn wat de klok slaat. Dit zou met de update naar sense 7 moeten veranderen. Daarin zou sense verder uitgekleed worden .

HTC One (M8) Lollipop Tour and Overview!: http://youtu.be/OqWUMTaWLbE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
indofk schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:47:
Dit filmpje laat zien wat er tov sense 6 geadopteerd is vanuit lollipop . Zoals het er uitziet niet veel . Het is nog steeds vooral sense 6 zijn wat de klok slaat. Dit zou met de update naar sense 7 moeten veranderen. Daarin zou sense verder uitgekleed worden .

HTC One (M8) Lollipop Tour and Overview!: http://youtu.be/OqWUMTaWLbE
Met andere woorden, is de upgrade niet waard. Er is letterlijk niks anders, enige wat veranderd is, is dat er Android 5.0.1 staat ipv 4.4.4...

Ik baal er wel van dat HTC niet zijn applicaties heeft omgebouwd naar Material Design.
gizmobinky schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:40:
[...]

oja jij hebt de hele android sdk al 8)7

adb shell

hier de code ik heb de eerste van de site gebruikt {AT&T, unlocked, developer MID} http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708581
CID en MID zijn veranderd. Waar heb jij die RUU vandaan?

[ Voor 40% gewijzigd door kevinkrs op 14-01-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 15:45
Zojuist kreeg ik een update van HTC Internet (7.0.2511222747). Ik ben nu de quick controles kwijt en in het menu kan ik deze ook niet meer aanzetten. Daar baal ik echt enorm van want ik gebruik die enorm vaak!

Kan ik die laatste update terugzetten? Als ik dat nu wil doen zegt hij dat alle updates worden verwijderd en ik heb geen wat daar de consequenties van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:10:
[...]

Met andere woorden, is de upgrade niet waard. Er is letterlijk niks anders, enige wat veranderd is, is dat er Android 5.0.1 staat ipv 4.4.4...

Ik baal er wel van dat HTC niet zijn applicaties heeft omgebouwd naar Material Design.

[...]

CID en MID zijn veranderd. Waar heb jij die RUU vandaan?
Hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik geloof dat ik iets mis? Dit is Android Kitkat 4.4.4?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:56:
[...]

Ik geloof dat ik iets mis? Dit is Android Kitkat 4.4.4?...
Ja maar als hij eenmaal geïnstalleerd is krijg je wel meteen een update voor lollipop omdat het de developer editie is.

[ Voor 5% gewijzigd door gizmobinky op 14-01-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
jlaarts schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 01:39:
[...]

Fenomenaal -:) Ik ben al druk bezig hem te downloaden. Zal nog wel even duren eer ik deze er op kan zetten (haastige spoed is zelden goed) maar de "munitie" ligt dan alvast gereed -:)

Edit: downloaden gaat wel op dat "mega", Intussen begrijp ik alleen niet waarom het allemaal RAR bestanden zijn. Die kan ik wel uitpakken, maar - ten zij ik me vergis - ik heb ZIP bestanden nodig die ik überhaupt niet hoef uit te pakken. Iemand een idee wat de bedoeling is ? Ik vraag mij af of Mega alles "default" verbouwd naar RAR, wat toch niet de bedoeling kan zijn.
Zou jij kunnen testen of je met mijn backup NFC kan gebruiken? BIj mij werkt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:10:
[...]

Dit inderdaad.. Er is zo goed als niets veranderd. Het notificatie menu en de vormgeving van het slotje op het lockscreen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Majesty schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Dit inderdaad.. Er is zo goed als niets veranderd. Het notificatie menu en de vormgeving van het slotje op het lockscreen :p.
en niet te vergeten dat dalvik plaats gemaakt heeft voor art runtime :)
en dat kleuren omkeren in toegankelijkheid erbij is gekomen.
dt je nu appart flashmeldingen voor apps kunt instellen.
en dat je schermen vast kunt pinnen.
opmaak kunt selecteren voor raster of kaartweergave.

[ Voor 24% gewijzigd door gizmobinky op 14-01-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
gizmobinky schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:42:
[...]

en niet te vergeten dat dalvik plaats gemaakt heeft voor art runtime :)
True, dat is wel een voordeel. Maar die zou op 4.4.4 ook al aangezet kunnen worden meen ik, maar dan nog wel met mogelijke instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Majesty schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:45:
[...]

True, dat is wel een voordeel. Maar die zou op 4.4.4 ook al aangezet kunnen worden meen ik, maar dan nog wel met mogelijke instabiliteit.
ja uiteraart maar dan moet je wel eerst je toestel resetten en meteen na de reset dalvik aanvinken en dan nog werkt het niet op elke m8.

ik draai nu een dag lollipop sense en ik moet bekennen het ding is retesnel geworden :)

[ Voor 9% gewijzigd door gizmobinky op 14-01-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49
Paledo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:38:
Zojuist kreeg ik een update van HTC Internet (7.0.2511222747). Ik ben nu de quick controles kwijt en in het menu kan ik deze ook niet meer aanzetten. Daar baal ik echt enorm van want ik gebruik die enorm vaak!

Kan ik die laatste update terugzetten? Als ik dat nu wil doen zegt hij dat alle updates worden verwijderd en ik heb geen wat daar de consequenties van zijn.
Ik baal er ook van dat die weg is en kan hem met geen mogelijkheid terugvinden..... zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Heb inmiddels ARHD 30.1 draaien naar volle tevredenheid, Heerlijk soepel en de extraatjes van Lollipop zijn rijkelijk aanwezig.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Zorian schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:06:
Heb inmiddels ARHD 30.1 draaien naar volle tevredenheid, Heerlijk soepel en de extraatjes van Lollipop zijn rijkelijk aanwezig.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694917
ook ik heb hem draaien, heb echt het idee dat mn telefoon 'smoother' is geworden.

had hiervoor CM12 draaien, maar die vond ik nog nét iets te buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
Paledo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:38:

Zonder Quick Controls is de browser voor m'n gevoel ook gewoon onwerkbaar geworden.. :'(

Ik heb bij Apps maar gekozen voor de optie 'Uninstall updates' en nu werkt het weer.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat ik nu mogelijk niet de laatste beveiliging heb, maar totdat Lollipop erop staat (gaat wss niet lang meer duren voordat deze in NL komt) moet het maar op deze manier.

PS: Na het uninstallen van de updates ben je wel je Bookmarks kwijt. Backup deze dus eerst even! :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Zou iemand met de nieuwste update zo vriendelijk willen zijn om te kijken of het filmen in het donker verbeterd is? (meer licht)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Heeft iemand wellicht de ota update van 5.0.1 (HTC) die je kunt flashen? Helaas zie ik ze nog nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
kevinkrs schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:19:
Heeft iemand wellicht de ota update van 5.0.1 (HTC) die je kunt flashen? Helaas zie ik ze nog nergens :(
ik dacht dat je de mid en cid al veranderd had naar de developer edition dan hoef je alleen maar de ruu te runnen als admin de update doorvoeren en klaar je hebt 5.0.1 erop staan.

link ruu: https://mega.co.nz/#!V9kl...H8TACRJy3TA8fO89SoRPz1s6w
Pagina: 1 ... 38 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie