Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:27

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:56:
Sinds 2 dagen nu een HTC one m8, wat een geweldig apparaat!!

Overgestapt van iphone 5, wat een geweldige overgang :D
Draai nu android 4.4.4, is het al de moeite waard om over te stappen naar 5.0? Wat altijd met ios het punt was, de vele bugs na release van nieuwe OS versies.
In principe wel, wees je er wel van bewust dat je dan Sense kwijt raakt. Maar als je kan wennen aan een andere launcher zoals Nova, dan is er niks aan de hand en denk ik dat je het erg zal kunnen waarderen.

Kleine mededeling als je het wil doen, je zal je toestel S-OFF moeten maken. Dit kost helaas wel eenmalig 25 dollar, maar dan heb je ook echt alle vrijheid om alles met je toestel te doen wat je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:54

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb een vraagje over de krasvastheid. Ben een beetje op zoek naar een andere mobiel, heb nu een iPhone 5s, en ben wel gecharmeerd van deze m8. Zie echter op een kras test op YouTube dat het aluminium snel krast. Hoe is deze ervaring bij jullie?

Zou het zonde vinden om zo een mooi apparaat in een hoes te verstoppen. Dat kan altijd nog als ie echt lelijk is geworden.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:22:
Ik heb een vraagje over de krasvastheid. Ben een beetje op zoek naar een andere mobiel, heb nu een iPhone 5s, en ben wel gecharmeerd van deze m8. Zie echter op een kras test op YouTube dat het aluminium snel krast. Hoe is deze ervaring bij jullie?

Zou het zonde vinden om zo een mooi apparaat in een hoes te verstoppen. Dat kan altijd nog als ie echt lelijk is geworden.
Met een vlijmscherp mes wel ja :P

ik ben sinds zaterdag overgestapt van iphone 5 naar one m8, geweldige telefoon! Geen ios meer voor mij =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:57:
[...]

Met een vlijmscherp mes wel ja :P

ik ben sinds zaterdag overgestapt van iphone 5 naar one m8, geweldige telefoon! Geen ios meer voor mij =D
Het filmpje wat ik heb gezien kwamen er door sleutels ook snel krassen op.. Nu probeer ik er nu ook op te letten dat ik deze niet bij elkaar doe, maar kan wel eens voorkomen.

Hoe bevalt het verder?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retlaw schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:02:
[...]

Het filmpje wat ik heb gezien kwamen er door sleutels ook snel krassen op.. Nu probeer ik er nu ook op te letten dat ik deze niet bij elkaar doe, maar kan wel eens voorkomen.

Hoe bevalt het verder?
Om heel eerlijk te zijn, super! Overgang van ios naar android is geweldig haha
En de telefoon is zo mooi, ik gebruik die meegeleverde bumper die zit erg goed om te de telefoon ;)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:11:
[...]

Om heel eerlijk te zijn, super! Overgang van ios naar android is geweldig haha
En de telefoon is zo mooi, ik gebruik die meegeleverde bumper die zit erg goed om te de telefoon ;)
Goed om te lezen! En het formaat, valt dat mee als je een iPhone in je zak gewend bent? Maw, is het niet een te groot ding?

Twijfel tussen een htc one m8, Samsung galaxy s5 en iPhone 6...

Battle.net || Strava

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:00

jeka

Support your local club.

Iedereen al op de hoogte van de HTC cachback actie?
http://www.htconline.nl/100euro
382 euro via Belsimpel.
Ik zit er nu sterk over na te denken dit toestel te kopen.

FCG

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:34
jeka schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:07:
382 euro via Belsimpel.
Prachtige deal! Ik zou het wel weten :)

Verwijderd

retlaw schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:39:
[...]

Goed om te lezen! En het formaat, valt dat mee als je een iPhone in je zak gewend bent? Maw, is het niet een te groot ding?

Twijfel tussen een htc one m8, Samsung galaxy s5 en iPhone 6...
formaat valt reuze mee, hij is ietsje groter dan een iphone 6 dus goed te doen.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik post het hier ook maar even. Het gaat om het automatisch een SMSje versturen als je een gesprek niet opneemt maar annuleert, maar hoe wijzig je die?

In de telefoon app kun je het niet wijzigen, in het SMS overzicht wel - via een omweg - door een berichtje aan te klikken en toetsenbord te openen; op de drie puntjes van het menu te tikken, dan naar quick text, etc.

Alles wat ik daar toevoeg of weghaal komt niet in het optie-scherm bij het weigeren van een gesprek - alles blijft default.

Ze staan ook nergens bij de quick-responses oid.

Iemand enig idee? Draai 4.4.4 op een M8.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

HTC Galerij, bijvoorbeeld voor de HTC One M8 krijgt grote update met cloud-functie, eindelijk! Kan Quickpic eraf: ) https://www.droidapp.nl/n...update-met-cloud-functie/

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Sanction
  • Niet online
Die heb ik net binnen (ben in Hong Kong). :)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
vraag voor de tweakers ik kan het niet echt 123 vinden helaas,

zijn er al mensen die de WP8 versie naar NL hebben gehaald en gaat 3G/4G dan werken bij KPN?

al die banden zie het bos er niet meer door haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ja

4G Network LTE 800 / 900 / 1800 / 2600 - EMEA
LTE 700 / 850 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 / 2600 - AT&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje, wat is het beste voor mij (iemand die op zich geen problemen heeft met 4.4.4. en htc sense):
1. Wachten op officiele 5.0 release van htc
2. of upgraden naar die stock 5.0?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:56:
een vraagje, wat is het beste voor mij (iemand die op zich geen problemen heeft met 4.4.4. en htc sense):

Wachten op officiële HTC release is makkelijk, OTA installeren en klaar.
Converteren naar GPE is wat meer werk (en kost $25 voor S-OFF).

Denk dat het eerder de afweging is of je graag stock Android draait of liever Sense behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:12:
[...]
Wachten op officiële HTC release is makkelijk, OTA installeren en klaar.
Converteren naar GPE is wat meer werk (en kost $25 voor S-OFF).

Denk dat het eerder de afweging is of je graag stock Android draait of liever Sense behoud.
cool thnx, iedereen hier op kantoor blijft zeggen dat ik gek ben om die "htc troep" te draaien :P
maar ik vind het eigenlijk best handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:53

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb gister de nieuwe gallery app en htc service pack e.d. binnengeharkt en ik zie nu spontaan een cloud-logo verschijnen bovenaan in beeld en het lijkt erop dat hij duplicates wilt verbergen of zoiets?
Ik heb nooit gevraagd hierom, weet iemand hoe dit uit moet? Ik heb geen cloud en wil absoluut geen data sync naar iets van cloud diensten. Ik heb alles zover dat gaat dichtgezet qua locatie access e.d.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Wognummer schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:55:
vraag voor de tweakers ik kan het niet echt 123 vinden helaas,

zijn er al mensen die de WP8 versie naar NL hebben gehaald en gaat 3G/4G dan werken bij KPN?

al die banden zie het bos er niet meer door haha :)
WP? Kan dat ook op een M8? Interessant...

Kan je op iedere M8 WP zetten?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
retlaw schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:11:
[...]

WP? Kan dat ook op een M8? Interessant...

Kan je op iedere M8 WP zetten?
niet dat ik weet anders had ik al een one in huis gehad ;)

reden is overigens dat ik dan mn werk mail er ook op kan lezen dat kan bij ons alleen op een WP8 of iOS toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

jeka schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:07:
382 euro via Belsimpel.
Gouden tip. Thx! _/-\o_

Ik heb nu een M8 voor 27 euro en een maandbedrag van 31.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Laatst online: 04-09 14:40
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:56:

Ik heb nu de Lollipop GPE rom er op staan. Hiervoor hoef je alleen maar de bootloader te unlocken en custom recovery. Hiervoor dus geen s-off. Gewoon voor het installeren van de Lollipop rom even een backup maken van je Sense rom. Op het moment dat Lollipop uit komt voor Sense deze gewoon weer terug zetten. Even als de Sense recovery en bootloader weer locken en updaten naar Lollipop met sense.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:47
Mijn toestel hing om de zoveel tijd een seconde of 10 vast. Wellicht wat veel geïnstalleerd, maar ik werd ondertussen ook erg enthousiast over het design en enkele nieuwe functionaliteiten van Android Lollipop.

Een paar dagen geleden heb ik dan ook Android 5.0.1. GPE geïnstalleerd. Het toestel is merkbaar sneller (kan ook door clean install komen, maar kan mij niet herinneren dat ie ooit zo snel aanvoelde) en de accu gaat iets langer mee bij intensief verbruik. Grootste pluspunten zijn het toetsenbord (wel erg wennen de eerste dagen!) en de automatische backup van apps en instellingen. Dat maakt een volgende clean install een fluitje van een cent. Ook handig dat je hierbij de backup van een ander apparaat (Nexus 7 in mijn geval) kunt gebruiken.

Het nieuwe telefoon- en contactenmenu ziet er tevens erg gelikt uit. De app-launcher heeft erg grote icoontjes. Hier had ik liever kleinere icoontjes gezien zodat er meer op het scherm past.

Het automatisch ontgrendeld laten bij een vertrouwde bluetooth verbinding is prettig. Hier had ik vooraf niet op gerekend.

Grootste en tevens enige nadeel is de standaard camera-app. Zeer beperkt en onpraktisch in gebruik. Jammer dat de HTC Camera app nog geen update voor Android 5 heeft gekregen.

Leuk is dat sommige apps meteen zijn meegegaan met het nieuwe design zodra ie ziet dat Android Lollipop is geïnstalleerd. Zo heeft Facebook de interface hierop aangepast.

Overall ben ik zeer tevreden en heb ik het gevoel weer een nieuw toestel in handen te hebben.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb met m'n M8 vaker geen bereik ("Beperkte service") in vergelijking met m'n Samsung SII. Iemand die hetzelfde ervaart met de M8?

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 13-12-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Sinds kort problemen met het "tap to change exposure" tijdens het filmen in donkere situaties.

Als ik nog niet film is er geen probleem!

Hij lijkt helemaal niet meer zoveel licht op te kunnen vangen op dat moment.

Ik heb de settings van de camera al een reset gegeven en dit heeft niet geholpen.

-------
Ook zit mijn telefoon nog op android 4.4.3, sense 6.0.

Ik heb hem uit het buitenland gehaald. Is er een mogelijkheid om zelf de updates binnen te halen die ik eigenlijk al zou moeten hebben krijgen?

[ Voor 56% gewijzigd door Basxt op 13-12-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Jorco schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:58:

Grootste en tevens enige nadeel is de standaard camera-app. Zeer beperkt en onpraktisch in gebruik. Jammer dat de HTC Camera app nog geen update voor Android 5 heeft gekregen.
Een paar posts terug staat hoe je de standaard camera app op je Lollipop GPE kan zetten. Heb ik ook gedaan, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:34
ybastiaans schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:16:
[...]
Een paar posts terug staat hoe je de standaard camera app op je Lollipop GPE kan zetten. Heb ik ook gedaan, werkt perfect.
Ik heb dit ook eens geprobeerd. Heb beide apk's geinstalleerd en een reboot gedaan. De standaard Google camera en de HTC Gallery kan ik echter niet deactiveren (kan voor andere apps wel gewoon) alleen verwijderen. De HTC camera start momenteel nog niet op (melding ' camera is gestopt').

Hoe heb jij dit gedaan? Ik zie momenteel beide geinstalleerde apps overigens niet in de system/app en priv-app folders terug op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JBS schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:10:
Ik heb met m'n M8 vaker geen bereik ("Beperkte service") in vergelijking met m'n Samsung SII. Iemand die hetzelfde ervaart met de M8?
Totaal niet. Altijd volle bak. T-mobile, ZW van NL.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:43
Zorian schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:06:
[...]

Gewoon de APK's van de Sense camera en Sense galerij installeren. Dan de Google camera freezen/disablen en de zojuist geïnstalleerde galerij idem. Even rebooten, en voila.
Je hebt dan wel een alternatieve galerij nodig zoals QuickPic om de foto's te kunnen bekijken. En dat gaat niet via het icoontje in de camera rechtsonder. Maar hey, je kan foto's maken en daar gaat het om.
Ik kan nu wel foto's maken. Maar ik kan ze met Quickpic en de foto's app van Google niet terug vinden en bekijken.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Ik heb gewoon heel simpel die apk's geïnstalleerd en de Google zooi uitgezet, daarna quickpic er op gezet. Werkte gelijk als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Het is momenteel beter om deze ROM erop te zetten. Hierin zit wel een werkende galerij en camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Via de cashback actie ook een besteld. Erg mooie prijs. Helaas wel 4 dooie pixels en een ontzettende losse volumetoets. Deze gaat weer retour. Hoop dat de nieuwe beter is :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Basxt schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:39:
Sinds kort problemen met het "tap to change exposure" tijdens het filmen in donkere situaties.

Als ik nog niet film is er geen probleem!

Hij lijkt helemaal niet meer zoveel licht op te kunnen vangen op dat moment.

Ik heb de settings van de camera al een reset gegeven en dit heeft niet geholpen.

-------
Ook zit mijn telefoon nog op android 4.4.3, sense 6.0.

Ik heb hem uit het buitenland gehaald. Is er een mogelijkheid om zelf de updates binnen te halen die ik eigenlijk al zou moeten hebben krijgen?
Volgens mij is dat een beperking van de telefoon: voordat je filmt laat hij een lagere framerate zien, en als je gaat filmen dan doet hij dat op 25 of 30 fps en heeft hij per frame minder licht.

Op vakantie vond m'n telefoon het leuk om telkens in carkit modus te gaan (uiteindelijk opgelost na 100x usb-kabel in te steken en uit te trekken, met tandenstoker usb-poort schoonmaken was niet genoeg helaas). Verder bleek daar dat de HDR-modus van de camera toch echt redelijk waardeloos is (die van de Galaxy S3 was echt veel beter).

Blijft helaas toch een beetje negatief gevoel dat ik bij de M8 hou. Is het makkelijk om hem naar GPE te flashen? En hou ik dan dezelfde camera-app? Het is vast al eerder langsgekomen maar kon het even niet snel vinden. Android op m'n Nexus 7 werkt namelijk echt heerlijk, meer in te stellen dan op de One ook :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJR88
  • Laatst online: 19-12-2024
Wie heeft er nog meer het probleem dat ontvangers tijdens een telefoon gesprek je erg slecht kunnen verstaan en op het moment dat je de luidspreker functie activeert alles weer goed is?

Microfoon is dus niet kapot en ik hou ook niet mijn vinger op de microfoons.

Ligt puur aan de software dus.

Iemand een fix of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:00

jeka

Support your local club.

jjroorda schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:16:
wei heeft er nog meer het probleem dat ontvangers tijdens een telefoon gesprek je erg slecht kunnen verstaan en op het moment dat je de luidspreker functie activeert alles weer goed is?
microfoon is dus niet kapot en ik hou ook niet mijn vinger op de microfoons. licht puur aan de software dus.

iemand een fix of hetzelfde probleem?
Lijkt het hier op?:
nieuws: HTC bevestigt probleem met bellen op One (M7)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJR88
  • Laatst online: 19-12-2024
nee daar had mijn vriendin last van. dat is middels de systeemupdate opgelost. Ik heb mijn m8 al geupdate en factory reset uitgevoerd maar het mag niet baten. de bug zit er nog steeds in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Deathchant schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:44:
Ik heb gister de nieuwe gallery app en htc service pack e.d. binnengeharkt en ik zie nu spontaan een cloud-logo verschijnen bovenaan in beeld en het lijkt erop dat hij duplicates wilt verbergen of zoiets?
Ik heb nooit gevraagd hierom, weet iemand hoe dit uit moet? Ik heb geen cloud en wil absoluut geen data sync naar iets van cloud diensten. Ik heb alles zover dat gaat dichtgezet qua locatie access e.d.
Iemand die hier meer over kan vertellen. Helaas lopen twee topics welke ik gevonden heb "dood":

http://forums.androidcent...ing-duplicate-images.html
http://forum.xda-develope...post57463659#post57463659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:06:
[...]
Blijft helaas toch een beetje negatief gevoel dat ik bij de M8 hou. Is het makkelijk om hem naar GPE te flashen? En hou ik dan dezelfde camera-app? Het is vast al eerder langsgekomen maar kon het even niet snel vinden. Android op m'n Nexus 7 werkt namelijk echt heerlijk, meer in te stellen dan op de One ook :)
Alles is te vinden binnen een paar pagina's:
ybastiaans schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:56:
[...]
Rooten:
https://www.youtube.com/w...h9wzlSNE_Ewoy6LpjXrTiEo3F

S-Off:
https://www.youtube.com/w...lms1BuPg&feature=youtu.be

GPE conversie:
https://www.youtube.com/w...h9wzlSNE_Ewoy6LpjXrTiEo3F

Dat waren ze volgens mij. 2 uurtjes werk, ik had al wel wat ervaring met het flashen van roms dus ik was bekend met ADB en Fastboot. Als firewater niet werkt dus via Sunshine voor S-Off
S-Off zijn twee manieren voor, ik had de betaalde Sunshine App nodig.
Zorian schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:06:
[...]

Gewoon de APK's van de Sense camera en Sense galerij installeren. Dan de Google camera freezen/disablen en de zojuist geïnstalleerde galerij idem. Even rebooten, en voila.
Je hebt dan wel een alternatieve galerij nodig zoals QuickPic om de foto's te kunnen bekijken. En dat gaat niet via het icoontje in de camera rechtsonder. Maar hey, je kan foto's maken en daar gaat het om.
wilbert11 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:50:
OTA URL

Deze OTA kan je installeren met stock recovery (dan hoef je niet te wachten tot de update op je telefoon verschijnt). Bij mij draait ie tot nu toe prima.
Je bent er ongeveer een uurtje zoet mee, het enige wat je dus anders kan doen is de OTA update voor Lollipop gelijk flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 15:37

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb in mijn Blinkfeed steeds de notie van een Turks programma. Dit zijn allemaal verschillende programma's. Ik kan nergens in de instellingen zien waar ik dat kan aanpassen aangezien ik niets heb ingesteld. Iemand?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Dingen van TV programma's in blinkfeed zou je moeten bekijken/instellen in je TV app ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:53

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben nu dus voor de 2e keer AL mijn smsjes kwijtgeraakt door een foutieve werking van richcommunicationservices. Heeft iemand anders dit probleem ook? Ik kan RCS wel uitschakelen via settings->accounts & sync, maar ik kan dan geen sms meer openen en het toestel blijft crashen wanneer ik een sms wil lezen of een delivery report wil lezen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Riqy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:50:
Dingen van TV programma's in blinkfeed zou je moeten bekijken/instellen in je TV app ;)
Zo ver was ik ook al :). Maar ik kan niet zien waar ik het dan kan instellen. Ik heb de 'Meldingen TV-programma's ook al uitgevinkt, en toch bleef het komen'.

Ik heb nu in mijn kamers wat zenders weggevinkt die ik volgens mij nooit had aangevinkt. Je moet daar enkele favoriete zenders aangeven, en daar stonden zenders als BBC3, National Geo en wat zenders met rare namen aangevinkt. BBC 3 heb ik niet eens, dus het lijkt me sterk dat ik die aangevinkt heb ooit. Hopelijk blijft het nu weg...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:06:
[...]

Volgens mij is dat een beperking van de telefoon: voordat je filmt laat hij een lagere framerate zien, en als je gaat filmen dan doet hij dat op 25 of 30 fps en heeft hij per frame minder licht.

Op vakantie vond m'n telefoon het leuk om telkens in carkit modus te gaan (uiteindelijk opgelost na 100x usb-kabel in te steken en uit te trekken, met tandenstoker usb-poort schoonmaken was niet genoeg helaas). Verder bleek daar dat de HDR-modus van de camera toch echt redelijk waardeloos is (die van de Galaxy S3 was echt veel beter).

Dat zou kunnen inderdaad.

Maar zeg nou zelf, dit hoort niet zo donker te zijn. https://www.youtube.com/watch?v=9sY3mlf-QgY :/
Je ziet dat hij opeens even weer scherp stelt, dat komt omdat ik dus die touch to exposure ofzo zijn werk proberen te laten doen. Maar dat werkt dus niet.

Video is precies gemaakt nadat ik al mijn camera-instellingen heb gereset.

Afbeeldingslocatie: http://www.htc.com/assets/layout/img/ultrapixel/comparison.jpg
Edit: zo ziet het er dus uit.. Rechts is voor het filmen, links TIJDENS het filmen.

[ Voor 14% gewijzigd door Basxt op 22-12-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Deathchant schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:57:
Ik ben nu dus voor de 2e keer AL mijn smsjes kwijtgeraakt door een foutieve werking van richcommunicationservices. Heeft iemand anders dit probleem ook? Ik kan RCS wel uitschakelen via settings->accounts & sync, maar ik kan dan geen sms meer openen en het toestel blijft crashen wanneer ik een sms wil lezen of een delivery report wil lezen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik gebruik zelf altijd Handcent ipv de standaard app en die geeft tot op heden nooit problemen. Misschien eens een andere app gebruiken als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
RaJitsu schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:20:
[...]

Zo ver was ik ook al :). Maar ik kan niet zien waar ik het dan kan instellen. Ik heb de 'Meldingen TV-programma's ook al uitgevinkt, en toch bleef het komen'.

Ik heb nu in mijn kamers wat zenders weggevinkt die ik volgens mij nooit had aangevinkt. Je moet daar enkele favoriete zenders aangeven, en daar stonden zenders als BBC3, National Geo en wat zenders met rare namen aangevinkt. BBC 3 heb ik niet eens, dus het lijkt me sterk dat ik die aangevinkt heb ooit. Hopelijk blijft het nu weg...
Kan ook zijn dat de notificaties vanuit programma's komen die je als favoriete programma's hebt aangevinkt. Dit kun je ook ergens in de instellingen wijzigen volgens mij...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
berichtje terug gehad van HTC:

"Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van het hoofdkantoor.

De video opname van uw toestel werkt niet met ultrapixel en daarom zal er bij weinig licht in videomode minder heldere videoregistratie zijn dan vergelijkbaar in foto-modus.

Dit is dus een instelling van uw toestel."

Hmm.. Ik kan dit toch moeilijk geloven. Aangezien het eerst toch echt duidelijk anders was.

Ik vraag aan jullie een ding, hebben jullie het zelfde als wat ik even hier heb opgenomen?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fbI8-8yLZRE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 17:18
Basxt schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:58:
Ik vraag aan jullie een ding, hebben jullie het zelfde als wat ik even hier heb opgenomen?
[video]
Bij mij kunnen zowel foto's als video's tijdens het filmen gecorrigeerd worden aan de hand van de aangeklikte lichtsterkte.

Tijdens het filmen corrigeerd hij wel bij switchen tussen direct licht, zoals een lamp/ TV, en een donker stuk van het beeld.
Tussen een reflectie van licht (zoals het bed in je filmpje) en iets donkerdere gedeeltes switchen blijft het beeld hetzelfde.

De reactie dat bij filmen minder licht wordt opgevangen klinkt vrij aannemelijk, omdat er dan maar ~2MP van de 4MP sensor benodigd is om een full HD beeld te recorden..

[ Voor 93% gewijzigd door SmiGueL op 25-12-2014 14:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik kan goedkoop een M8 kopen, maar er zit een krakend geluid in de onderste speaker. Nu zat ik te denken om hem aan te schaffen en garantie te claimen bij HTC. Denken jullie dat dit een goed idee is?

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Einoël
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 01:40
Van de week een M8 binnen gekregen en heb me wat zitten inlezen in het flashen van een andere rom. In het verleden ook gedaan bij een HTC Desire en een HTC Sensation (s-off via paperclips en zo). Nu ben ik inmiddels zover dat de bootloader geunlockt is en dat ik TWRP als custom recovery heb en dat het toestel geroot is.

Wat mij (nog) niet helemaal duidelijk is of ik ook S-off nodig heb. De ene keer lees ik van wel en de andere keer van niet. Voor zover ik het nu heb begrepen heb ik voor GPE wel s-off nodig omdat daarvoor de CID verandert moet worden (is nu HTC__E11) . Anders krijg je problemen met de frequenties/radio van het toestel?? Firewater is niet meer te gebruiken (en ook niet meer via de linkjes te downloaden).

Het toestel hoeft wat mij betreft niet persé een GPE te worden. Met CM11/12 ben ik ook erg blij. Kan ik daarvoor via de custom recovery met s-on de rom van CM flashen of gaat dit niet werken?

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:31

H.Boss

Hugo Boss

Einoël schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:39:
Van de week een M8 binnen gekregen en heb me wat zitten inlezen in het flashen van een andere rom. In het verleden ook gedaan bij een HTC Desire en een HTC Sensation (s-off via paperclips en zo). Nu ben ik inmiddels zover dat de bootloader geunlockt is en dat ik TWRP als custom recovery heb en dat het toestel geroot is.

Wat mij (nog) niet helemaal duidelijk is of ik ook S-off nodig heb. De ene keer lees ik van wel en de andere keer van niet. Voor zover ik het nu heb begrepen heb ik voor GPE wel s-off nodig omdat daarvoor de CID verandert moet worden (is nu HTC__E11) . Anders krijg je problemen met de frequenties/radio van het toestel?? Firewater is niet meer te gebruiken (en ook niet meer via de linkjes te downloaden).

Het toestel hoeft wat mij betreft niet persé een GPE te worden. Met CM11/12 ben ik ook erg blij. Kan ik daarvoor via de custom recovery met s-on de rom van CM flashen of gaat dit niet werken?
Ik heb toevallig vandaag mijn HTC one M8 succesvol overgezet naar een GPE.

Zover ik weet heb je S-OFF altijd nodig als je een ROM wil flashen. Voor mij was de Firewater file niet meer beschikbaar. Via de sunshine app gedaan. Dit kost eenmalig $25, maar is echt paar minuten werk en zo gepiept.

Daarna is alles snel gedaan. Ik had ook HTC_E11 CID, die heb ik moeten veranderen naar GOOGL001 via de writecid command.En daarna de boel geflasht. Alles is in een keer goed gegaan en heb nu android 5.0.1 erop staan en werkt als een trein.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 09:40
Lanithro schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:28:
Ik kan goedkoop een M8 kopen, maar er zit een krakend geluid in de onderste speaker. Nu zat ik te denken om hem aan te schaffen en garantie te claimen bij HTC. Denken jullie dat dit een goed idee is?
Dat is een risico. Waardoor kraakt er een speaker? Waterschade misschien? Dan kun je gerust fluiten naar je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hoe zit dat eigenlijk met die GPE versie, als je em omzet: Heb je dan nogsteeds root access in je ROM, of spijkert die GPE variant dat weer dicht?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Basxt schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:39:
[...]

Dat zou kunnen inderdaad.

Maar zeg nou zelf, dit hoort niet zo donker te zijn. https://www.youtube.com/watch?v=9sY3mlf-QgY :/
Je ziet dat hij opeens even weer scherp stelt, dat komt omdat ik dus die touch to exposure ofzo zijn werk proberen te laten doen. Maar dat werkt dus niet.

Video is precies gemaakt nadat ik al mijn camera-instellingen heb gereset.

[afbeelding]
Edit: zo ziet het er dus uit.. Rechts is voor het filmen, links TIJDENS het filmen.
Ik heb precies hetzelfde probleem, als ik in de avond / het donker een filmpje wil maken dan is de video echt té donker.. De foto-modus is wel prima belicht.

Ik heb mijn toestel al eens opgestuurt ter reparatie voor dit probleem, maar helaas zonder resultaat..
Mijn video is even donker als het YouTube linkje dat je gepost hebt.
Basxt schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:58:
berichtje terug gehad van HTC:

"Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van het hoofdkantoor.

De video opname van uw toestel werkt niet met ultrapixel en daarom zal er bij weinig licht in videomode minder heldere videoregistratie zijn dan vergelijkbaar in foto-modus.

Dit is dus een instelling van uw toestel."

Hmm.. Ik kan dit toch moeilijk geloven. Aangezien het eerst toch echt duidelijk anders was.

[video]
Ik ben het helemaal met je eens, hier voor was het inderdaad duidelijk anders.
Ik zal ook wel eens een video uploaden met het zelfde als jij hebt.

Edit:
Here it is:
https://www.youtube.com/watch?v=NTLbKyP8sME
Laat me weten als je een fix hebt! Ik kom er zelf niet meer uit 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door YorrickNL op 28-12-2014 15:55 . Reden: extra toevoeging ]

Bekijk ook eens mijn productreviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboorsma
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-07 14:04
Nu voor €325 bij Mediamarkt Webshop!
Hoort in het [HTC One M8] Levertijden & Prijzen topic

[ Voor 54% gewijzigd door The Wizard op 30-12-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Gister omgezet naar GPE, meteen de 5.0.1 rom erop geflashed. Werkt erg mooi, DOT view en HTC TV app gewoon nog werkende :)

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:08

BPP

hansboorsma schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:17:
Nu voor €325 bij Mediamarkt Webshop!
Hoort in het [HTC One M8] Levertijden & Prijzen topic
knip, graag ontopic blijven

[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 30-12-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hi jongens, ik heb voor het eerst een HTC. Ik ben hier super tevreden over. Zeker sense vind ik geweldig werken. Nu vroeg ik me wel af of het mogelijk is om met de standaard HTC browser een website (als tweakers) op mijn homescreen te pinnen? Weten jullie dit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op basis van de positieve verhalen op dit forum ook besloten mijn M8 te rooten en de GPE ROM erop te zetten. Ik heb de handleidingen van Sakitech hierbij gevolgd en alles ging goed, totdat ik de RUU-file op mijn toestel moest flashen. Bij het flashen kreeg ik de volgende foutmelding:

"FAILED (remote: 24 parsing android-info fail)"

Heb op internet gevonden dat deze foutmelding komt omdat het modelnummer of het CID-nummer in het android-info.txt bestand (onderdeel van de RUU-file) van mijn telefoon niet overeenkomt met de nummers in het bestand en dat het verholpen kon worden door het modelnummer van jouw telefoon in het .txt bestand te schrijven en het opnieuw te proberen. Dit heeft bij mij echter niet geholpen. Het CID-nummer op m'n telefoon is GOOGL001 (heb ik zelf eerder al veranderd, originele CID was T-MOB010) en mijn model-id is 0P6B10000. In het android-info.txt bestand stond het volgende:

modelid: 0P6B12000
modelid: 0P6B17000
modelid: 0P6B1****cidnum: GOOGL001
cidnum: T-MOB010
cidnum: CWS__001
cidnum: BS_US001
cidnum: GOOGL001
mainver: 3.11.1700.5
btype:0
aareport:1
hbootpreupdate:3

daar heb ik vervolgens mijn model-id bijgeschreven (tussen regel 2 en 3 een extra regel met mijn model-id) en het opnieuw geprobeerd, maar ik kreeg dezelfde foutmelding. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad of weet iemand hoe ik het android-info bestand wel "werkend" kan maken?

De RUU-file die ik gebruik:

5.0.1 Stock Non-Rooted GPE RUU: http://graffixnyc.com/m8.php#rom
via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706441

Gebruikte handleiding van sakitech: https://www.youtube.com/watch?v=WEouT7eV8UA&spfreload=10
http://sakitechonline.com...ay-edition-w-ota-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
kevinkrs schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:28:
Hi jongens, ik heb voor het eerst een HTC. Ik ben hier super tevreden over. Zeker sense vind ik geweldig werken. Nu vroeg ik me wel af of het mogelijk is om met de standaard HTC browser een website (als tweakers) op mijn homescreen te pinnen? Weten jullie dit misschien?
Je moet even van de desbetreffende website een bookmark/bladwijzer maken.
Hierna bij bladwijzers het icoontje even lang inhouden en een pop-up verschijnt. Hier staat wel bij 'Add shortcut to home' :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
SmiGueL schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:18:
[...]

Je moet even van de desbetreffende website een bookmark/bladwijzer maken.
Hierna bij bladwijzers het icoontje even lang inhouden en een pop-up verschijnt. Hier staat wel bij 'Add shortcut to home' :)
Ah top dat is gelukt, al heb ik hem nu via Google Chrome geïmporteerd, dan is het echt een webapp.

Nu valt het mij wel op als ik mijn geluid lager zet en je komt in de stand van trilstand, pakt hij de laatste keuze (bijv. van geluid aan naar stil ipv trillen) weet iemand hoe je dit uit kan zetten? Erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:41:
Hallo,

Ik heb op basis van de positieve verhalen op dit forum ook besloten mijn M8 te rooten en de GPE ROM erop te zetten. Ik heb de handleidingen van Sakitech hierbij gevolgd en alles ging goed, totdat ik de RUU-file op mijn toestel moest flashen. Bij het flashen kreeg ik de volgende foutmelding:

Heb op internet gevonden dat deze foutmelding komt omdat het modelnummer of het CID-nummer in het android-info.txt bestand (onderdeel van de RUU-file) van mijn telefoon niet overeenkomt met de nummers in het bestand en dat het verholpen kon worden door het modelnummer van jouw telefoon in het .txt bestand te schrijven en het opnieuw te proberen. Dit heeft bij mij echter niet geholpen. Het CID-nummer op m'n telefoon is GOOGL001 (heb ik zelf eerder al veranderd, originele CID was T-MOB010) en mijn model-id is 0P6B10000. In het android-info.txt bestand stond het volgende:

modelid: 0P6B12000
modelid: 0P6B17000
modelid: 0P6B1****cidnum: GOOGL001
cidnum: T-MOB010
cidnum: CWS__001
cidnum: BS_US001
cidnum: GOOGL001
mainver: 3.11.1700.5
btype:0
aareport:1
hbootpreupdate:3

daar heb ik vervolgens mijn model-id bijgeschreven (tussen regel 2 en 3 een extra regel met mijn model-id) en het opnieuw geprobeerd, maar ik kreeg dezelfde foutmelding. Heeft iemand dit zelfde probleem gehad of weet iemand hoe ik het android-info bestand wel "werkend" kan maken?

De RUU-file die ik gebruik:

5.0.1 Stock Non-Rooted GPE RUU: http://graffixnyc.com/m8.php#rom
via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706441

Gebruikte handleiding van sakitech: https://www.youtube.com/watch?v=WEouT7eV8UA&spfreload=10
http://sakitechonline.com...ay-edition-w-ota-updates/
Je moet uit een van de CID's die worden aangegeven kiezen en je eigen CID herschrijven via de writeCID command. Ik heb dit ook moeten doen toen ik mijn M8 geconverteerd had naar de GPE.

Command:

fastboot oem writecid xxxxxx (xxxxx staat voor de CID die je wilt gaan gebruiken)

Ik lees nu pas dat je jouw CID al een keer gewijzigd hebt naar GOOGL01. Dan is dat in principe niet nodig. Zoals hieronder wordt aangegeven geeft die in de handleiding(youtube) dat het de eerste keer altijd fout gaat en je het gewoon nogmaals moet uitvoeren. Was bij mij ook het geval.

[ Voor 8% gewijzigd door H.Boss op 30-12-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Hallo,

[*KNIP*]
Je hebt gehoord in de handleiding dat ie de eerste keer altijd fout gaat?

Ik heb zelf toevallig gister mijn telefoon omgezet, even een aantal vragen:

Heb je de bootloader unlocked, de telefoon geroot en ook S-OFF gemaakt?
Vooral dat S-OFF is erg belangrijk, omdat dit bepaalde privileges geeft om de images te kunnen flashen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:30:
[...]

Je hebt gehoord in de handleiding dat ie de eerste keer altijd fout gaat?

Ik heb zelf toevallig gister mijn telefoon omgezet, even een aantal vragen:

Heb je de bootloader unlocked, de telefoon geroot en ook S-OFF gemaakt?
Vooral dat S-OFF is erg belangrijk, omdat dit bepaalde privileges geeft om de images te kunnen flashen...
Ja, ik heb de bootloader unlocked, geroot en de telefoon S-OFF gemaakt. Het flashen van de RUU is ongeveer het laatste wat ik moest doen en toen gaf hij dus die foutmelding. De foutmelding die je normaal na de 1e keer proberen krijgt is echter een andere. Ik heb het een keer of 30 geprobeerd en ik krijg telkens dezelfde foutmelding over de android-info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Maak je CID gewoon 11111111, heb je gegarandeerd geen gedoe met foutieve versies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27

De 3e regel ziet er vreemd uit met die cidnum: GOOGL001 achter die sterretjes. Werkt het als je die regel weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulb_nl schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:37:
[...]

De 3e regel ziet er vreemd uit met die cidnum: GOOGL001 achter die sterretjes. Werkt het als je die regel weghaalt?
Zorian schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:12:
Maak je CID gewoon 11111111, heb je gegarandeerd geen gedoe met foutieve versies. ;)
heb mn CID nummer veranderd naar 11111111, maar dat hielp niet. Daarna een paar keer het tekstbestandje aangepast, met en zonder "cidnum: GOOGL001" in de derde regel, maar ook toen bleef hij de android-info parsing fail geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:02:
[...]

[...]

heb mn CID nummer veranderd naar 11111111, maar dat hielp niet. Daarna een paar keer het tekstbestandje aangepast, met en zonder "cidnum: GOOGL001" in de derde regel, maar ook toen bleef hij de android-info parsing fail geven.
Al geprobeerd het bestand opnieuw te downloaden en de MD5 te controleren? En weet je zeker dat het de juiste versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Hmm ik zit zelf met een irritant probleem dat mijn interne geheugen steeds vol is, ik heb nu een micro SD kaart erin gedaan. Maar het lijkt het probleem niet op telossen want nog steeds kan ik geen apps op de SD kaart opslaan.

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets fout? Dropbox neemt bijvoorbeeld al veel geheugen in beslag maar ik krijg die met geen enkele mogelijkheid op mijn sd kaart.

Graag zou ik bijvoorbeeld een spelletje als GTA wiilen kopen in de store maar hij blijft maar een volle telefoon aangeven. Bij mijn HOX+ had ik dit probleem niet(64GB geheugen was toch wel zo fijn, achteraf gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

ralph0603 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:20:
Hmm ik zit zelf met een irritant probleem dat mijn interne geheugen steeds vol is, ik heb nu een micro SD kaart erin gedaan. Maar het lijkt het probleem niet op telossen want nog steeds kan ik geen apps op de SD kaart opslaan.

Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets fout? Dropbox neemt bijvoorbeeld al veel geheugen in beslag maar ik krijg die met geen enkele mogelijkheid op mijn sd kaart.

Graag zou ik bijvoorbeeld een spelletje als GTA wiilen kopen in de store maar hij blijft maar een volle telefoon aangeven. Bij mijn HOX+ had ik dit probleem niet(64GB geheugen was toch wel zo fijn, achteraf gezien)
Er zijn mogelijkheden om apps van je interne geheugen naar je SD kaart te verplaatsen, bijvoorbeeld https://play.google.com/s...ft.gphone.app2sd&hl=nl_NL
Wellicht kun je daarmee wat ruimte vrijmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:42:
[...]

Al geprobeerd het bestand opnieuw te downloaden en de MD5 te controleren? En weet je zeker dat het de juiste versie is?
Het is gelukt! het probleem was het unzippen van het bestand en het daarna weer omzetten naar zip. M'n computer unzipt gedownloade bestanden automatisch, dus moest ik een aantal bestanden terug comprimeren om ze op de telefoon te kunnen flashen. Dit werkte voor alle bestanden die ik nodig had voor het rooten, maar dus niet voor het RUU-bestand. Nadat ik hem had gedownload zonder dat de computer hem automatisch unzipte, lukte het wel :)

Ik kwam erachter toen ik de MD5 ging controleren, want daarvoor mocht het bestand natuurlijk niet eerst unzipped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
ralph0603 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:20:

Via de apps manager kun je ze makkelijk (één druk op de knop) naar de SD kaart verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-09 18:15
Ik heb sinds ik de laatste update ( die van 74MB) heb geïnstalleerd problemen met mijn wifi snelheid althans ik heb het al even maar gaf eerst mijn wifi netwerk de schuld . ik heb wel gewoon volledig bereik met mijn wifi maar als ik bv iets van de playstore wil downloaden dan doet ie er ruim 2 min over om 24 mb te downloaden . op mijn tablet haal ik als ik bv een film download snelheden van 4mb . als ik de wifi snelheid meet tussen de m8 en mijn tablet dan haal ik ongeveer de helft van een mb . mijn vraag is hebben meer mensen hier last van sinds de laatste update of überhaupt wifi problemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:38
Heeft er iemand ook problemen met de 3,5mm jack plug van de HTC? Ik heb een lange tijd de headphones van mijn oude xperia S gebruikt (omdat ik de HTC dopjes verloren ben). Het nadeel is dat ze nogal snel 'unpluggen' uit de uitgang. Niet dat ze er helemaal uitvallen maar de plug schiet een stukje terug waardoor de muziek stopt. Je moet de plug er dan weer induwen en de muziek weer starten.

Ik dacht dat dit aan mijn headphones lag maar ik heb nu nieuwe headphones en ook hierbij schiet de plug er snel uit (de plug zit dus niet goed vast geklikt zeg maar). Nu heeft mijn broertje ook een M8 en ook daar heb je hetzelfde probleem. Mijn vriendin heeft een S5 en daar zit de plug wel gewoon goed in de ingang (de plug gaat ook een stukje verder in de ingang, zie foto's hieronder). Ik heb ook nog bij de M7 gekeken en daar treedt het probleem ook niet op.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageshost.eu/images/2015/01/02/2015-01-0218.35.06.th.jpg
http://www.imageshost.eu/...02/2015-01-0218.35.06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshost.eu/images/2015/01/02/2015-01-0218.35.24.th.jpg
http://www.imageshost.eu/...02/2015-01-0218.35.24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshost.eu/images/2015/01/02/2015-01-0218.36.25.th.jpg
http://www.imageshost.eu/...02/2015-01-0218.36.25.jpg

Nu kan het zijn dat er wat stof in de ingang zit maar ik vind het vreemd dat mijn broertje hetzelfde probleem heeft (zijn telefoon is net nieuw). Oftewel, is dit een bekend probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door Oliesjeik1 op 02-01-2015 19:00 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

jay enmo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:22:
Ik heb sinds ik de laatste update ( die van 74MB) heb geïnstalleerd problemen met mijn wifi snelheid althans ik heb het al even maar gaf eerst mijn wifi netwerk de schuld . ik heb wel gewoon volledig bereik met mijn wifi maar als ik bv iets van de playstore wil downloaden dan doet ie er ruim 2 min over om 24 mb te downloaden . op mijn tablet haal ik als ik bv een film download snelheden van 4mb . als ik de wifi snelheid meet tussen de m8 en mijn tablet dan haal ik ongeveer de helft van een mb . mijn vraag is hebben meer mensen hier last van sinds de laatste update of überhaupt wifi problemen .
Ik merk ook wifi problemen. Dacht al wat is hij toch traag. Ik weet niet of ik die update geïnstalleerd heb trouwens. Waar kan ik dat zien? ik heb versie 3.29.161.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Oliesjeik1 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:43:
Heeft er iemand ook problemen met de 3,5mm jack plug van de HTC? Ik heb een lange tijd de headphones van mijn oude xperia S gebruikt (omdat ik de HTC dopjes verloren ben). Het nadeel is dat ze nogal snel 'unpluggen' uit de uitgang. Niet dat ze er helemaal uitvallen maar de plug schiet een stukje terug waardoor de muziek stopt. Je moet de plug er dan weer induwen en de muziek weer starten.
Heb ik ook. Sommige koptelefoons passen gewoon minder goed. Het lijkt erop alsof de diepste 'ribbel' (waar het voorste deel van de koptelefoon overheen moet klikken), te ver naar voren geplaatst is, waardoor je koptelefoon dus altijd een stukje verder uit blijft steken als je de fysieke plaatsing ideaal wil hebben, maar dan is de digitale koppeling weer niet goed. Normaal houdt die wrijving tussen de materialen de jack-plug op zijn plaats, maar dat kan natuurlijk in het geval van een versleten jack, anders gaan.

Een van de dingen waaraan je kan zien dat het toestel niet zo netjes en strak ontworpen is als in eerste instantie het geval lijkt te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door RaJitsu op 02-01-2015 22:13 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
RaJitsu schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:11:
[...]

Heb ik ook. Sommige koptelefoons passen gewoon minder goed. Het lijkt erop alsof de diepste 'ribbel' (waar het voorste deel van de koptelefoon overheen moet klikken), te ver naar voren geplaatst is, waardoor je koptelefoon dus altijd een stukje verder uit blijft steken als je de fysieke plaatsing ideaal wil hebben, maar dan is de digitale koppeling weer niet goed. Normaal houdt die wrijving tussen de materialen de jack-plug op zijn plaats, maar dat kan natuurlijk in het geval van een versleten jack, anders gaan.

Een van de dingen waaraan je kan zien dat het toestel niet zo netjes en strak ontworpen is als in eerste instantie het geval lijkt te zijn.
Heb je dit probleem dan ook bij de originele oordopjes van HTC? Lijkt me niet gelijk een design flaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Heb je dit probleem dan ook bij de originele oordopjes van HTC? Lijkt me niet gelijk een design flaw.
Die zitten eerlijk gezegd nog steeds in het plastic en heb ik nooit gebruikt. Ik heb een setje EX700's van Sony gebruikt, Shure SE215's en SHE9800 van Philips, en Bose QC25. Ze hebben het allemaal; als je een beetje aan de jack trekt als hij in de telefoon zit, schiet hij deels eruit, en heb je alleen aan de linker kant geluid.

Het ligt gewoon aan de standaard maat die niet goed past in de M8. Ik weet niet of de plug van de meegeleverde set zoveel anders is.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Weet iemand hoe ik S-OFF kan krijgen, wil het liefst Firewater maar die kan ik nergens meer krijgen.
Heb het via verschillende andere manieren geprobeerd maar die werken niet?

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

jimy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:08:
Weet iemand hoe ik S-OFF kan krijgen, wil het liefst Firewater maar die kan ik nergens meer krijgen.
Heb het via verschillende andere manieren geprobeerd maar die werken niet?
Sunshine App. Kost eenmalig $25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Vandaag kwam toch lollipop uit voor de HTC M8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
kevinkrs schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:02:
Vandaag kwam toch lollipop uit voor de HTC M8?
Volgens mij was dat een gerucht.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
HTC confirmed that its flagship smartphone, the One M8, will receive the Android 5.0 Lollipop update by January 3rd.

Maar dat gaat sowieso niet voor NL gelden, ga zelf een beetje uit van februari, dan kan 't alleen maar meevallen. :)

Edit:
Als ik zie hoeveel problemen Android 5.0.x voor de Nexus heeft opgeleverd, heb ik liever over 1+ maand een fatsoenlijke update, dan bijvoorbeeld morgen een build die vol met kuren zit..

[ Voor 42% gewijzigd door SmiGueL op 04-01-2015 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Het is hier al 4 jan. en nog steeds niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik geloof dat de update nog wereldwijd niet is uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 08:25
Sanction schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:27:
Het is hier al 4 jan. en nog steeds niks. :P
Net ff gecheckt en idd nog geen update hier.

Ben benieuwd wanneer we 'm mogen verwachten ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Het zou me verbazen als het zo snel zou gaan.

Verder hoop ik niet dat ze de eigen skin te ver doorvoeren en het material design grotendeels wegdrukken en de eigen grafische stijl aanhouden. Al denk ik dat ze dat waarschijnlijk wèl zullen doen gezien de Gingerbread-take die ze er nu ook nog altijd in hebben zitten en wat ze kennelijk als hun stijl zien.

[ Voor 39% gewijzigd door RaJitsu op 04-01-2015 15:24 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48
HTC zelf loopt overal op Twitter te verkondigen dat ze het nog niet weten maar dat hun 90-dagen belofte die ze op 3 november hebben gedaan nog op schema is...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Ik gebruik sowieso al standaard een custom ("stock") launcher (Apex Launcher Pro) en met de laatste update hebben ze de Lollipop style overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Chimera schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:45:
HTC zelf loopt overal op Twitter te verkondigen dat ze het nog niet weten maar dat hun 90-dagen belofte die ze op 3 november hebben gedaan nog op schema is...
Wat dus zoals verwacht pas over een maand is..

Volgens mij heeft iemand zich gewoon zitten te verrekenen en gedacht dat 3 november + 3 maand ~3 januari was i.p.v. ~3 februari. :z
Ik kan iig nergens een fatsoenlijke bron vinden voor 3 januari..
Tweet Mo @ 3 nov

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 05-01-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus het kan nog even duren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:59
Chimera schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:45:
Ze hebben op 3 november gezegd als de software hebben ontvangen zorgen we dat binnen 90 dagen de toestel geupdate zijn.

Dus weet niet hoe dat loopt? Of ze nog een speciale versie krijgen of ze hem gewoon ergens zelf kunnen downloaden. Of dat het nog een week of 2 duurt voordat Google hem naar HTC heeft gestuurd.

Maar 90 dagen vanaf 3 november betekent dus 1 februari deadline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Liever bugvrije software dan te vroeg uitgefaseerde software, daar heeft niemand baat bij. Gezien de aankondiging van de Desire 826 met Sense 6.0 en Android 5.0 lijken ze wel aardig op weg te zijn met het aanpassen van Sense aan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Laatst online: 24-08-2023
Even een statusupdate gevonden op de site van HTC zelf dat ze in de certification-stage zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xuoWCUt.png

http://www.htc.com/us/go/...e-updates/#device-content

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Mocht de update nou één dezer dagen beschikbaar komen, is het dan verstandig om de update in China te doen - waar ik nu ben? Dit i.v.m. compleet geen Google verkeer mogelijk (iig geen Play services). Mijn toestel is niet geroot en komt uit Hong Kong.
Ankyou schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:49:
Even een statusupdate gevonden op de site van HTC zelf dat ze in de certification-stage zijn:
[afbeelding]

Dat is voor Amerikaanse carriers zo te zien.

[ Voor 43% gewijzigd door Sanction op 06-01-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Laatst online: 24-08-2023
Sanction schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:09:
Mocht de update nou één dezer dagen beschikbaar komen, is het dan verstandig om de update in China te doen - waar ik nu ben? Dit i.v.m. compleet geen Google verkeer mogelijk (iig geen Play services). Mijn toestel is niet geroot en komt uit Hong Kong.

[...]

Dat is voor Amerikaanse carriers zo te zien.
Ik geloof dat als je developer version kiest, het hetzelfde is als een non-carrier toestel met een geunlockte bootloader is. Not sure.

[ Voor 3% gewijzigd door Ankyou op 06-01-2015 19:59 ]

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
De versie met de geunlockte bootloader lijkt een proces verder te zijn dan de gelockte. Al zie ik niet veel verschil tussen die twee.
Ankyou schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:55:
[...]

Ik geloof dat als je developer version kiest, het hetzelfde is als een non-carrier toestel met een geunlockte bootloader is. Not sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Oliesjeik1 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:43:
Nu kan het zijn dat er wat stof in de ingang zit maar ik vind het vreemd dat mijn broertje hetzelfde probleem heeft (zijn telefoon is net nieuw). Oftewel, is dit een bekend probleem?
Dit heb ik ook met de 3.5mm plug in de auto. Bij een kleine beweging schiet hij er al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Laatst online: 06-03 22:45
Ankyou schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:49:
[afbeelding]

Is die 90 dagen belofte niet alleen gedaan in de Verenigde Staten door HTC in plaats van, in casus, Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat dus nog wel 2 maanden duren :D
Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie