Thanks en zoals ik al aangaf heb ik het natuurlijk niet persoonlijk opgevat

De N5 bevalt overigens uitstekend! Het veel lagere gewicht, de strakke afmetingen en de goede feel (vooral veel minder glad!) zijn imo veel fijner dan de M8. Dar heb ik het voornamelijk voor gedaan, dus dat is een juiste keuze geweest. Hij is ook rete-snel (gewoon gelijk aan de M8). Er zit wel een aanzienlijk verschil in de kleur (warmte) tussen het scherm van beide toestellen. Die van de M8 is koel/wit en die van de N5 is warmer (iets 'geliger'). Dat valt op met beide toestellen naast elkaar en je merkt er natuurlijk verder niets van als je de telefoon gebruikt. De scherpte van het scherm is overigens net ietsje hoger dan van de M8. Althans dat is mijn beleving...heel mooi scherp! Maar goed die 10-20 extra ppi zou het blote oog niet mogen kunnen onderscheiden
Enfin...een zeer goed alternatief en op bepaalde punten echt veel beter/fijner dan de M8. Maar goed, alles is persoonlijk. Ik zal iedereen in dit topic vanaf nu niet meer vervelen met dit off-topic geneuzel
Edit : na 2 dagen tweaken en spelen met de N5 ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat de M8 een volwaardiger apparaat is

Met name de schermkwaliteit (gele waas) van de N5 laat toch helaas te wensen over. Het gebruiksplezier is daardoor toch wel een stuk minder. Jammer want ik vind het formaat en gewicht(verdeling) van de N5 een stuk fijner dan van de M8. Concluderend denk ik dat de N5 retour gaat en ik lekker door ga met mijn prachtige M8
Edit2 : haha uiteindelijk toch besloten om met de N5 verder te gaan en de M8 in de verkoop te doen (is inmiddels ook verkocht). Na het root-en van de N5 een custom rom en custom kernel geinstalleerd waarna ik het scherm kon calibreren (elementelX app > color profiles) en daarmee een snelle en prima oplossing heb gevonden voor het gelige scherm
[
Voor 22% gewijzigd door
dafmay op 12-12-2014 18:43
]