Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:45

Grudgie

PSN: Grudgie7

dafmay schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:00:
[...]

Ja is de volledige versie van 5.0 en alles werkt, behalve wifi is niet altijd even stabiel en verliest zo nu en dan de verbinding. Maar verder loopt ie als een trein.

Ik zou rustig wachten op de officiele GPE versie, dat kan niet lang meer duren (1-2 weken).
Oke, dankje! :)

Heb je nog perce een micro sd card nodig ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
ik heb die 5.0 versie er ook op gezet maar ervaar dat bleutooth niet goed werkt het sd kaart geheugen niet kan benaderen ondanks de oplossingen die ze aandragen, firmware gpe enz.. lukt het me niet om de sd kaart te benaderen.

de rom kan niet geinstaleerd worden met twrp recovery ondanks 2/3/4 5x flashen overelkaar zoals voorgesteld wordt.

het werkt allemaal nog niet zoals het hoort.

inmiddels al weer terug naar stock sense ik wacht wel op de officiële update.

[ Voor 9% gewijzigd door gizmobinky op 22-11-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 13:37

Zorian

What the fox?

gizmobinky schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:15:
ik heb die 5.0 versie er ook op gezet maar ervaar dat bleutooth niet goed werkt het sd kaart geheugen niet kan benaderen ondanks de oplossingen die ze aandragen, firmware gpe enz.. lukt het me niet om de sd kaart te benaderen.

de rom kan niet geinstaleerd worden met twrp recovery ondanks 2/3/4 5x flashen overelkaar zoals voorgesteld wordt.

het werkt allemaal nog niet zoals het hoort.

inmiddels al weer terug naar stock sense ik wacht wel op de officiële update.
Volgens mij staat er in dat topic in koeienletters dat je Philz's Recovery moet gebruiken ipv TWRP, en dan nog een specifieke versie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is dus niet mijn gezicht oid die de speaker aanzet. Het gebeurt soms ineens vanzelf, ook als ik bel als hij op tafel ligt. Wtf.

Lijkt op deze bug, maar zoiets zou al verholpen moeten zijn inmiddels lijkt me?
http://forums.androidcent...ly-when-placing-call.html

Lijkt alsof het gebeurde nadat ik die update voor wifi-hotspot heb geïnstalleerd....

Soms denkt hij ook ineens dat hij in car mode zit of in dock mode trouwens :{

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-11-2014 12:49 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Elk video dat gemaakt is door mijn m8 is er veel ruis te horen :s ... Kwaliteit van de geluid is niet echt goed vergeleken met de m7 :o

Iemand die dit ook ervaart ?

[ Voor 61% gewijzigd door Karish op 23-11-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Zorian schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:35:
[...]

Volgens mij staat er in dat topic in koeienletters dat je Philz's Recovery moet gebruiken ipv TWRP, en dan nog een specifieke versie ook.
Philz Recovery 6.25.x is Recommended and what the instructions are for! Don't use 6.41.x+!

Recommended is in mijn ogen dat het voorgesteld wordt maar hoeft niet dan hadden ze net goed kunnen zeggen werkt absoluut niet met twrp of zie ik dat verkeerd.

en ik gebruik twrp en daar wordt gezegt dat je soms 2 x moet flashen.

A: Twrp recovery sometimes needs the rom flashed twice in a row in order for it stick, Also try first mounting system partition in twrp before flashing.

plus ik had mijn telefoon al veranderd naar gpe firmware 4.4.4 volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708589 maar de rom wilde niet booten niet met twrp of Philz Recovery ik moest eerst de firmware van de site opnieuw flashen.

[ Voor 14% gewijzigd door gizmobinky op 23-11-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

gizmobinky schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:49:
[...]

Philz Recovery 6.25.x is Recommended and what the instructions are for! Don't use 6.41.x+!

Recommended is in mijn ogen dat het voorgesteld wordt maar hoeft niet dan hadden ze net goed kunnen zeggen werkt absoluut niet met twrp of zie ik dat verkeerd.

en ik gebruik twrp en daar wordt gezegt dat je soms 2 x moet flashen.

A: Twrp recovery sometimes needs the rom flashed twice in a row in order for it stick, Also try first mounting system partition in twrp before flashing.

plus ik had mijn telefoon al veranderd naar gpe firmware 4.4.4 volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2708589 maar de rom wilde niet booten niet met twrp of Philz Recovery ik moest eerst de firmware van de site opnieuw flashen.
Op XDA weet ik inmiddels 1 ding zeker: Als er 'recommended' staat, doe het dan ook gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Zorian schreef op zondag 23 november 2014 @ 17:05:
[...]

Op XDA weet ik inmiddels 1 ding zeker: Als er 'recommended' staat, doe het dan ook gewoon. ;)
ja daar was ik inmiddels ook al achter :) in het vervolg maar meteen doen.

is er trouwens al meer bekent over de officiële lollipop update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34
officiële is uitgesteld tot 15 december (maar hopelijk eerder :-) ).

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Btje schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:45:
bron?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Btje schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:45:
Dat betrof toch de update voor de One Eye? (of is inmiddels bekend dat het ook voor de M8 geldt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Sorcerer8472 schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:48:
Soms denkt hij ook ineens dat hij in car mode zit of in dock mode trouwens :{
Heb ik ook al paar keer gehad. Dat ie ineens de automodus opstart zonder dat ik in de buurt ben.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 14:14

Rannasha

Does not compute.

Rannasha schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:52:
Ik krijg binnenkort een M8 en ik vroeg me af of ik mijn huidige micro SIM kan bijknippen naar nano-formaat. Nano is een fractie dunner dan micro, dus in theorie kan het zijn dat het niet zal passen. Heeft iemand ervaring met het bijknippen en of dit werkt met het SIM slot van de M8?
Update: Inmiddels heb ik mijn M8 en ben ik met een schaar mijn huidige micro SIM te lijf gegaan. En dat is prima gelukt, de SIM kaart wordt gewoon herkend en alles werkt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:01:
[...]

Dat betrof toch de update voor de One Eye? (of is inmiddels bekend dat het ook voor de M8 geldt)
Die met Eye experience is ondertussen toch al een tijd live? Het betreft hier een update van Lollipop voor de Google Play Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Petert87 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:22:
[...]

Die met Eye experience is ondertussen toch al een tijd live? Het betreft hier een update van Lollipop voor de Google Play Edition
Ik doelde dus inderdaad op de Lollipop update voor de Eye. Ik had begrepen dat de uitrol voor dit toestel was uitgesteld tot 15 dec. Maar de uitrol van Lollipop voor GPE M8 zou, na de uitstel van afgelopen vrijdag, wel zsm plaats gaan vinden is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

My goodieness. Ik draai nu ook Lollipop op mijn M8, en WAT IS DIT SNEL! :o Echt bizar dit.
Heb wel de launcher vervangen door Nova Prime.

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 24-11-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zorian schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:24:
My goodieness. Ik draai nu ook Lollipop op mijn M8, en WAT IS DIT SNEL! :o Echt bizar dit.
Heb wel de launcher vervangen door Nova Prime.
:) ja vlotjes is ie zeker! Enerzijds te danken aan (100% functionele) ART en anderszijds aan de volledig nieuw-opgebouwde Android versie. Het beloofd veel voor de officiele versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:32:
[...]

:) ja vlotjes is ie zeker! Enerzijds te danken aan (100% functionele) ART en anderszijds aan de volledig nieuw-opgebouwde Android versie. Het beloofd veel voor de officiele versie...
De battery drain is nog wel aan de hoge kant overigens, zit nu alweer op een halve accu resterend terwijl ik met ARHD 22.1 nu nog op 90% zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zorian schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:33:
[...]

De battery drain is nog wel aan de hoge kant overigens, zit nu alweer op een halve accu resterend terwijl ik met ARHD 22.1 nu nog op 90% zat.
Ik vond het meevallen. Ik geloof dat dit bij sommige gebruikers te wijten was aan een continue lopend proces (iets van supersu). Misschien even rebooten...

Bij mij wilde wifi nog wel eens wegvallen. Dit was dan weer voor het grootste gedeelte verholpen door bluetooth aan te zetten (ja ik verzin het niet...).

Ik ben voorlopig even terug bij 4.4.4 custom rom omdat die toch gewoon 100% stabiel is. Als de officiele versie (custom rom) beschikbaar is dan ga ik de overstap (weer) maken. Het ziet er allemaal wel erg mooi en gelikt uit, zelfs tov android 4.4.4.

Btw Nova Launcher kan ik 100% beamen...is werkelijk geweldig, ik gebruik 'm al sinds jaar&dag...niets anders voor mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 24-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:40:
[...]

Ik vond het meevallen. Ik geloof dat dit bij sommige gebruikers te wijten was aan een continue lopend proces (iets van supersu). Misschien even rebooten...

Bij mij wilde wifi nog wel eens wegvallen. Dit was dan weer voor het grootste gedeelte verholpen door bluetooth aan te zetten (ja ik verzin het niet...).

Ik ben voorlopig even terug bij 4.4.4 custom rom omdat die toch gewoon 100% stabiel is. Als de officiele versie (custom rom) beschikbaar is dan ga ik de overstap (weer) maken. Het ziet er allemaal wel erg mooi en gelikt uit, zelfs tov android 4.4.4.

Btw Nova Launcher kan ik 100% beamen...is werkelijk geweldig, ik gebruik 'm al sinds jaar&dag...niets anders voor mij :)
Er is dus helaas geen reboot optie. :+
Als ik power inhoud kan ik alleen kiezen voor uitschakelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zorian schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:54:
[...]

Er is dus helaas geen reboot optie. :+
Als ik power inhoud kan ik alleen kiezen voor uitschakelen. :/
:) Dat klopt inderdaad...onhandig heh. Het is uiteraard nu nog een zeer incomplete custom rom, het is slechts de pre-release van Lollipop zonder toevoegingen. Dat komt later allemaal na de officiele versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb nu aantal dagen Android 5.0 op mijn HTC One M8 en vind het echt geweldig! Werkt echt zo lekker en fijn! Kan niet wachten op de officiële release ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grudgie schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:23:
Heb nu aantal dagen Android 5.0 op mijn HTC One M8 en vind het echt geweldig! Werkt echt zo lekker en fijn! Kan niet wachten op de officiële release ervan :)
De beta is dus erg stabiel? Welke ROM heb je?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ikzelf heb de Sinless lollipop rom gedraaid...deze is nagenoeg stabiel. Maar zoals ik eerder aangaf zijn er wel een paar puntjes. Voor zover ik het heb gehoord draait Sinless Lollipop beter/stabieler dan Skydragon Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

DennusB schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:27:
[...]

De beta is dus erg stabiel? Welke ROM heb je?
Hij werkt stabiel. Op dit moment gebruik ik deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:38:
Ikzelf heb de Sinless lollipop rom gedraaid...deze is nagenoeg stabiel. Maar zoals ik eerder aangaf zijn er wel een paar puntjes. Voor zover ik het heb gehoord draait Sinless Lollipop beter/stabieler dan Skydragon Lollipop.
Wat voor puntjes waren er dan nog die niet goed waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DennusB schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:49:
[...]

Wat voor puntjes waren er dan nog die niet goed waren?
Zoals ik in een eerdere post al aangaf voornamelijk wifi. Deze verliest zo nu en dan connectie. Met bluetooth geactiveerd zou dit voor veel gebruikers de oplossing zijn, echter bij mij zeker niet 100%. Ik vond verder de rom (grafisch) minder soepltjes lopen dan een eerdere Sinless versie (3.7.1, android 4.4.4). Maar goed bij die rom gebruik ik dan wel weer een custom kernel met OC naar 2.600. Dus die is rete-soepel.

Enfin...gewoon beide roms (Sinless en Skydragon) proberen, je merkt snel genoeg welke rom op jouw toestel het beste werkt. Dat is nogal afhankelijk namelijk...

Let op dat je de Lollipop firmware nodig hebt, en in sommige gevallen CWM recovery, om de Lollipop te kunnen installeren en draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:55:
[...]

Zoals ik in een eerdere post al aangaf voornamelijk wifi. Deze verliest zo nu en dan connectie. Met bluetooth geactiveerd zou dit voor veel gebruikers de oplossing zijn, echter bij mij zeker niet 100%. Ik vond verder de rom (grafisch) minder soepltjes lopen dan een eerdere Sinless versie (3.7.1, android 4.4.4). Maar goed bij die rom gebruik ik dan wel weer een custom kernel met OC naar 2.600. Dus die is rete-soepel.

Enfin...gewoon beide roms (Sinless en Skydragon) proberen, je merkt snel genoeg welke rom op jouw toestel het beste werkt. Dat is nogal afhankelijk namelijk...

Let op dat je de Lollipop firmware nodig hebt, en in sommige gevallen CWM recovery, om de Lollipop te kunnen installeren en draaien!
Als je firmware 4.4.4 hebt kan je ook al Lollipop draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Grudgie schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:58:
[...]

Als je firmware 4.4.4 hebt kan je ook al Lollipop draaien.
Oh ja je hebt gelijk dat is mogelijk. Men raad wel aan de lollipop fw te flashen voor het beste resultaat, en aangezien bij een boel mensen het installeren/draaien van de lollipop custom rom dermate lastig verloopt, zou ik dat advies zeker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:09:
[...]

Oh ja je hebt gelijk dat is mogelijk. Men raad wel aan de lollipop fw te flashen voor het beste resultaat, en aangezien bij een boel mensen het installeren/draaien van de lollipop custom rom dermate lastig verloopt, zou ik dat advies zeker meenemen.
Bij mij is dat soepel verlopen en draait het perfect. Alleen soms wat Wi-fi issues maar neem ik voor lief. Het was voor mij toch om te zien hoe Android 5.0 draait en als straks de officiële release er is dan gooi ik die erop voor de M8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
dafmay schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:24:
[...]

Ik doelde dus inderdaad op de Lollipop update voor de Eye. Ik had begrepen dat de uitrol voor dit toestel was uitgesteld tot 15 dec. Maar de uitrol van Lollipop voor GPE M8 zou, na de uitstel van afgelopen vrijdag, wel zsm plaats gaan vinden is de verwachting.
Dan is hij voor de Eye wel erg vroeg, als het over week of 3 al zo ver is. De M8 zou hem pas januari/februari krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Petert87 schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:48:
[...]

Dan is hij voor de Eye wel erg vroeg, als het over week of 3 al zo ver is. De M8 zou hem pas januari/februari krijgen.
Nee hoor, de GPE lollipop versie stond al voor afgelopen vrijdag gepland maar is helaas vertraagd, al verwacht men dat deze binnen 1 week wordt uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Grudgie schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:44:
[...]

Bij mij is dat soepel verlopen en draait het perfect. Alleen soms wat Wi-fi issues maar neem ik voor lief. Het was voor mij toch om te zien hoe Android 5.0 draait en als straks de officiële release er is dan gooi ik die erop voor de M8 :)
Precies. Hier ook. De pre-release loopt prima met een paar kleine hickups daargelaten. Ik wacht nog even op de officiele versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zojuist toch maar een grote stap genomen en het toestel geconverteerd naar een GPE editie met de GPE Android L firmware. :)
Echt álle data is weg, maar dat is niet erg. Frisse start.
Merkte dat de Wi-Fi moeilijk deed en ook Bluetooth had er absoluut geen zin in.
Nu dus poging 2. :)

De ROM is zojuist geherinstalleerd op een volledig geformatteerde en heringedeelde partitie-layout. Ben benieuwd. :p

[ Voor 17% gewijzigd door Zorian op 24-11-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:12
Heb zojuist de AR coating weggepoets op de bovenste lens i.v.m. krasjes erop. Nu zit het bovenste lens een beetje losjes :') Je kunt hem indrukken/zit speling in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Als je je telefoon omzet naar GPE, ben je dan extra zaken zoals die TV functie ook kwijt? of is er een manier om dat wel weer aan de praat te krijgen?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Riqy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:45:
Als je je telefoon omzet naar GPE, ben je dan extra zaken zoals die TV functie ook kwijt? of is er een manier om dat wel weer aan de praat te krijgen?
HTC TV ben je wel kwijt, maar ik gebruikte sowieso al een andere applicatie om via IR zaken te bedienen. Werkt veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 28-09 16:25
Zorian schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:49:
[...]

HTC TV ben je wel kwijt, maar ik gebruikte sowieso al een andere applicatie om via IR zaken te bedienen. Werkt veel fijner.
De HTC TV app zit gewoon in de originele GPE versie (RUU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Is er iemand die de RUU van GPE gebruikt? En kan hier zijn/haar ervaringen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

wilbert11 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:07:
[...]

De HTC TV app zit gewoon in de originele GPE versie (RUU).
Grappig, bij mij namelijk niet.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik HTC TV sowieso geen erg fijn programma vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Petert87 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:34:
Is er iemand die de RUU van GPE gebruikt? En kan hier zijn/haar ervaringen delen?
Ja heb ik gebruikt en werkt prima. Eerst de RUU van 4.4.3 geïnstalleerd (met CID van google) om te kijken of OTA's binnen kwamen. Na installatie gelijk een update naar 4.4.4 ontvangen. Dus binnenkort zal ook de lollipop wel via OTA binnen komen.

BTW Voordat je een RUU kan installeren moet je wel eerst s-off zijn, maar ik neem aan dat je dat al wist. Oh en mocht je een conversie doen kijk eerst even op XDA.
Zorian schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:08:
[...]

Grappig, bij mij namelijk niet.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik HTC TV sowieso geen erg fijn programma vond.
Zit wel bij de originele install. Ben het zeker met je eens dat die app die jij gebruikt veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
wilbert11 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:14:
[...]

Ja heb ik gebruikt en werkt prima. Eerst de RUU van 4.4.3 geïnstalleerd (met CID van google) om te kijken of OTA's binnen kwamen. Na installatie gelijk een update naar 4.4.4 ontvangen. Dus binnenkort zal ook de lollipop wel via OTA binnen komen.

BTW Voordat je een RUU kan installeren moet je wel eerst s-off zijn, maar ik neem aan dat je dat al wist. Oh en mocht je een conversie doen kijk eerst even op XDA.
Weet dat je idd s-off moet hebben. Heb makkelijke tutorials gevonden via Sakitech op Youtube. Toestel nu bij Dynafix voor mijn eerder aangegeven probleem maar daarna denk ik dat ik er een GPE van maak.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Vraag even aan Dynafix of ze niet 4.4.4 voor je installeren. Bij hebben ze dat wel gedaan. Het probleem was hardwarematig. Dus het was niet echt nodig. Maar ze doen het standaard.

Sunshine (S-Off) werkt namelijk nog niet op 4.4.4 Firmware.

• wilbert11
Kitser schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:23:
Vraag even aan Dynafix of ze niet 4.4.4 voor je installeren. Bij hebben ze dat wel gedaan. Het probleem was hardwarematig. Dus het was niet echt nodig. Maar ze doen het standaard.

Sunshine (S-Off) werkt namelijk nog niet op 4.4.4 Firmware.
Dat is niet zo voor alle m8 modellen met android 4.4.4.
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een vodafone (software) branded versie gekocht en had daar versie 3.29.161.9 (android 4.4.4) met bootloader 3.19 op staan. Deze heb ik met SunShine s-off gemaakt om er een GPE versie van te maken.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Is er ergens een algemene handleiding om het toestel te kunnen omzetten naar GPE?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• wilbert11
Riqy schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:43:
Is er ergens een algemene handleiding om het toestel te kunnen omzetten naar GPE?
Check

• DennusB
  • Niet online
Die ja :D Nu hopen dat ze opschieten met die 5.0 update :P

• Petert87
Riqy schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:43:
Even kijken hier: http://sakitechonline.com...ay-edition-w-ota-updates/

https://www.youtube.com/watch?v=WEouT7eV8UA

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
wilbert11 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:36:
[...]

Dat is niet zo voor alle m8 modellen met android 4.4.4.
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een vodafone (software) branded versie gekocht en had daar versie 3.29.161.9 (android 4.4.4) met bootloader 3.19 op staan. Deze heb ik met SunShine s-off gemaakt om er een GPE versie van te maken.
Oh oké. Dat wist ik niet. Bij mij werkt het iig niet.
Maar heb alsnog Android 5.0 GPE draaien met S-On.
Ik kan alleen niet de L Firmware installeren zonder S-Off. Maar Met de 4.4.4 Firmware gaat het ook prima bij mij.
Alleen als ik hem aan de lader heb werkt het touchscreen soms niet helemaal lekker.
Maar daar kan ik mee leven. Zeker tot 5 officeel uitkomt of Sunshine voor Firmware 4.4.4 uitkomt.

• Petert87
Werkt de manier via firewater nog steeds? Zo nee; ik heb branded Vodafone, hoe werkt het via sunshine?

[ Voor 42% gewijzigd door Petert87 op 27-11-2014 14:53 ]

• wilbert11
Petert87 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:40:
Werkt de manier via firewater nog steeds? Zo nee; ik heb branded Vodafone, hoe werkt het via sunshine?
Firewater werkte niet bij mij. Ik zat op vodafone branded 4.4.4. Het unlocken van de bootloader lukte niet met de SunShine app. Moest dus eerst via HTCDEV de bootloader unlocken. Hierna met de sunshine app s-off gemaakt (kost 25 dollar via paypal).

• Petert87
wilbert11 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:31:
[...]

Firewater werkte niet bij mij. Ik zat op vodafone branded 4.4.4. Het unlocken van de bootloader lukte niet met de SunShine app. Moest dus eerst via HTCDEV de bootloader unlocken. Hierna met de sunshine app s-off gemaakt (kost 25 dollar via paypal).
Ik zag dat hij ook wel ergens te downloaden is, zou dat betrouwbaar zijn?

• wilbert11
Petert87 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:50:
[...]

Ik zag dat hij ook wel ergens te downloaden is, zou dat betrouwbaar zijn?
De app kan je gewoon gratis downloaden. Tijdens het proces van het s-off maken moet je via paypal/CC betalen. Er vindt een gegevens uitwisseling plaats met de server van SunShine (kortom; zonder betaling, geen s-off code van de SunShine server, en dus geen s-off).

• Petert87
wilbert11 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:57:
[...]

De app kan je gewoon gratis downloaden. Tijdens het proces van het s-off maken moet je via paypal/CC betalen. Er vindt een gegevens uitwisseling plaats met de server van SunShine (kortom; zonder betaling, geen s-off code van de SunShine server, en dus geen s-off).
Ok, dank je. Dan maar geen s-off en de rom installeren. Vindt het zonde geld te betalen om die RUU te gebruiken.

Edit: werkt 4G ook op de GPE rom?

[ Voor 3% gewijzigd door Petert87 op 27-11-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Petert87 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:26:
[...]

Ok, dank je. Dan maar geen s-off en de rom installeren. Vindt het zonde geld te betalen om die RUU te gebruiken.

Edit: werkt 4G ook op de GPE rom?
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ok, top. Krijg morgen mijn eigen M8 weer terug. Zal hem dan unlocken en de GPE rom proberen. Stel ik vindt het niets aan kan ik altijd nog terug doormiddel van Nandroid back-up. Gaat toch iets makkelijker dan installeren met RUU.

Met GPE werkt de contact sync met Facebook en Twitter niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Petert87 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:10:
[...]

Ok, top. Krijg morgen mijn eigen M8 weer terug. Zal hem dan unlocken en de GPE rom proberen. Stel ik vindt het niets aan kan ik altijd nog terug doormiddel van Nandroid back-up. Gaat toch iets makkelijker dan installeren met RUU.

Hou je er rekening mee dat je moet converteren als je van en naar GPE/Sense gaat? Gewoon een nandroid terug zetten werkt niet vanwege een andere partitie-indeling.

Contact sync zou ik echter niet weten, heb geen Facebook/Twitter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Zorian schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:15:
[...]

Hou je er rekening mee dat je moet converteren als je van en naar GPE/Sense gaat? Gewoon een nandroid terug zetten werkt niet vanwege een andere partitie-indeling.

Contact sync zou ik echter niet weten, heb geen Facebook/Twitter. :)
Werkt dit ook zo als je de ROM gewoon installeert via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Petert87 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:10:
[...]

Alleen de bootloader unlocken (via htcdev.com) is niet voldoende om de GPE RUU te flashen en goed te laten werken. Je moet ook s-off zijn waardoor je de CID kan wijzigen (zie ook de pre requirements in de xda post van eerder). Samenvattend, als firewater niet werkt voor s-off moet je sunshine gebruiken en dus 25 dollar aan de developer hiervan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
wilbert11 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:43:
[...]

Alleen de bootloader unlocken (via htcdev.com) is niet voldoende om de GPE RUU te flashen en goed te laten werken. Je moet ook s-off zijn waardoor je de CID kan wijzigen (zie ook de pre requirements in de xda post van eerder). Samenvattend, als firewater niet werkt voor s-off moet je sunshine gebruiken en dus 25 dollar aan de developer hiervan betalen.
Ik bedoelde te zeggen: ik unlock de bootloader en installeer gewoon de rom via recovery. Deze link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2706441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Petert87 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:26:
[...]

Werkt dit ook zo als je de ROM gewoon installeert via recovery?
Dat werkt ook zo ja. GPE gebruikt namelijk een andere partitie-indeling dan Sense, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb gisteren bij de Saturn in Kleve een nieuwe One M8 gehaald als vervanger voor mijn Oppo Find5 die na twee jaar trouwe dienst langzaam dood begon te gaan. Ik heb hem rechtstreeks uit de doos voorzien van een geunlockte downloader, s-off via Sunshine en de RUU van de GPE.

Ik vreesde in eerste instantie dat ik geen 4G zou hebben op band 20 (800mhz), maar dat werkt volgens mij allemaal gewoon naar behoren.

Het viel me alles mee, ik heb gewoon een paar handleidingen gevolgd en was in twee uurtjes klaar. Heeft iemand een idee wanneer de Lollipop update OTA zou moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb jij betaald voor die S-off via Sunshine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Jup, Firewater gaf aan dat hij het niet ging doen dus dat moest wel. Ik wilde hem als GPE hebben, en had er dus ook al rekening mee gehouden dat die $25 bij de aanschafprijs op moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb net afgelopen vrijdagavond de M8 ontvangen en ik kwam er gisteren achter dat het geluid via de spreker boven kraakt. Dit gebeurd als ik muziek afspeel maar ook met geluidsmeldingen van apps en bij telefoneren is het ook niet OK.

Ik heb even in dit topic gezocht maar kon zo 1-2-3 hier geen andere meldingen van vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet een oplossing hiervoor?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
GPE Lollipop roll-out voor M8 waarschijnlijk ergens volgende week.

http://www.androidcentral...tering-final-stretch-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Xaverius schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:15:
Ik heb net afgelopen vrijdagavond de M8 ontvangen en ik kwam er gisteren achter dat het geluid via de spreker boven kraakt. Dit gebeurd als ik muziek afspeel maar ook met geluidsmeldingen van apps en bij telefoneren is het ook niet OK.

Ik heb even in dit topic gezocht maar kon zo 1-2-3 hier geen andere meldingen van vinden. Heeft iemand hier ervaring mee of weet een oplossing hiervoor?
Zou er dan mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Thomasx4 schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:28:
[...]
Zou er dan mee terug gaan.
Dat heb ik natuurlijk liever niet als het niet "simpel" zelf op te lossen is. Ik zal nu eerst even een nanosim-adapter bestellen zodat ik mijn nieuwe sim in mijn oude toestel kan stoppen. Hij komt bij typhone vandaan dus daar gaat dan vast weer (veel) tijd overheen...

[ Voor 10% gewijzigd door Xaverius op 30-11-2014 14:47 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

ybastiaans schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:08:
Jup, Firewater gaf aan dat hij het niet ging doen dus dat moest wel. Ik wilde hem als GPE hebben, en had er dus ook al rekening mee gehouden dat die $25 bij de aanschafprijs op moest.
Welke handleiding heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Grudgie schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:04:
[...]
Welke handleiding heb je gebruikt?
Rooten:
https://www.youtube.com/w...h9wzlSNE_Ewoy6LpjXrTiEo3F

S-Off:
https://www.youtube.com/w...lms1BuPg&feature=youtu.be

GPE conversie:

Dat waren ze volgens mij. 2 uurtjes werk, ik had al wel wat ervaring met het flashen van roms dus ik was bekend met ADB en Fastboot. Als firewater niet werkt dus via Sunshine voor S-Off

[ Voor 7% gewijzigd door ybastiaans op 30-11-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ik heb dit weekend eerst Skydragon Lollipop GPE geprobeerd. Werkt opzicht goed. Wat ik vervelend vind is dat je met Chrome geen tabbladen meer hebt, maar dat ze allemaal apart staan bij geopende apps.

Nu draai ik Android 4.4.4. Ik heb de ROM van Android 4.4.3 geinstalleerd. Wat schepte mijn verbazing? Ik kreeg een OTA van 4.4.4. En dit terwijl ik mijn CID niet veranderd heb. Deze is VODAPE17. Wel even de GPE recovery flashen, Maar vandaag zou de OTA van Lollipop moeten komen, dus zie t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
Iemand een idee wanneer de nieuwe lader voor de M8 hier in de winkel ligt ?

http://www.htc.com/us/accessories/htc-rapid-charger-2/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Millert schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:54:
Iemand een idee wanneer de nieuwe lader voor de M8 hier in de winkel ligt ?

http://www.htc.com/us/accessories/htc-rapid-charger-2/
Je kan ook gewoon een lader kopen met een hoger ampèrage dan de bijgeleverde lader. Volgens mij is dat het enige verschil tussen die 2.0 en de bijgeleverde lader. :+

Aangezien vandaag de GPe Lollipop update komt ben ik momenteel bezig de SD Lollipop ROM om te smijten naar een legitieme GPe ROM. :) Excited!

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 01-12-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

ybastiaans schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:56:
[...]

Rooten:

S-Off:
https://www.youtube.com/w...lms1BuPg&feature=youtu.be

GPE conversie:

Dat waren ze volgens mij. 2 uurtjes werk, ik had al wel wat ervaring met het flashen van roms dus ik was bekend met ADB en Fastboot. Als firewater niet werkt dus via Sunshine voor S-Off
Dankjewel! Zijn mooie duidelijke filmpjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23

Steeffoon

Smartphone-nerd

Misschien een idee om berichten rondom rooten, ROM's etc in een apart nieuw topic te doen?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lollipop update voor GPe komt ergens deze week, misschien vandaag.
Het wachten is op goedkeuring (Technical Approval / TA) door Google.
Die zou gisteravond gegeven worden, maar Google heeft het te druk, goedkeuring wordt snel verwacht.
Eigenlijk zouden de M7 en M8 twee weken terug al 5.0 krijgen, maar Google keurde hem toen af.
Zodra Google goedkeuring geeft rolt de OTA uit binnen een paar uur.
Mo Versi (HTC medewerker) zal op twitter zetten als de goedkeuring er is.
De informatie hierboven komt ook uit zijn tweets: https://twitter.com/moversi/with_replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:47:
De Lollipop update voor GPe komt ergens deze week, misschien vandaag.
Het wachten is op goedkeuring (Technical Approval / TA) door Google.
Die zou gisteravond gegeven worden, maar Google heeft het te druk, goedkeuring wordt snel verwacht.
Eigenlijk zouden de M7 en M8 twee weken terug al 5.0 krijgen, maar Google keurde hem toen af.
Zodra Google goedkeuring geeft rolt de OTA uit binnen een paar uur.
Mo Versi (HTC medewerker) zal op twitter zetten als de goedkeuring er is.
De informatie hierboven komt ook uit zijn tweets: https://twitter.com/moversi/with_replies
Hij zou gisterkomen, zei Mo. Maar nog niets te bekennen. Dus geloof hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja het blijft echt koffiedik kijken...ik wacht het verder rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Petert87 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:55:
[...]

Hij zou gisterkomen, zei Mo. Maar nog niets te bekennen. Dus geloof hem niet meer.
Fout. Hij zei duidelijk dat hij gister zou komen indien Google de TA die avond afkrijgt. Dat is niet gelukt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petert87 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:55:
[...]

Nee, hij verwachtte gister de TA, en hij zou daarom komen.
TA kwam niet, dus update bleef ook uit.

EDIT: ik zie dat Zorian dat ook al zei, excuus voor dubbele post.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Bekijk de tweet van @moversi: https://twitter.com/moversi/status/540683463506931712?s=09

Android 5.0 M8 GPE wordt vandaag uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
OTA URL

Deze OTA kan je installeren met stock recovery (dan hoef je niet te wachten tot de update op je telefoon verschijnt). Bij mij draait ie tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 12:34
indofk schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 06:56:
Bekijk de tweet van @moversi: https://twitter.com/moversi/status/540683463506931712?s=09

Android 5.0 M8 GPE wordt vandaag uitgerold.
Android 5.0.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ik krijg een error in recovery. Ik draai Philz en heb de cid niet verander, oof geen s-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mooi nieuws!!! MrJD (Sinless GPE custom rom) zal de ge-roote versie waarschijnlijk later vandaag of morgen beschikbaar maken. Very nice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik draai nu ook op 5.0.1 GPe mét de Sense camera. :)
Vind de Google camera echt zwaar tegenvallen, gelukkig valt er om heen te werken en kan je dus de Sense camera nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 07:47
Zorian schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:00:
Ik draai nu ook op 5.0.1 GPe mét de Sense camera. :)
Vind de Google camera echt zwaar tegenvallen, gelukkig valt er om heen te werken en kan je dus de Sense camera nog gebruiken.
Hoe heb je dit gedaan? Ik las op XDA dat dit niet zo maar lukte. De standaard camera vind ik inderdaad ook niks..

Ik draai op SkyDragon v4.1.4 (5.0.1)

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick V. op 05-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Patrick V. schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:04:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik las op XDA dat dit niet zo maar lukte. De standaard camera vind ik inderdaad ook niks..
Gewoon de APK's van de Sense camera en Sense galerij installeren. Dan de Google camera freezen/disablen en de zojuist geïnstalleerde galerij idem. Even rebooten, en voila.
Je hebt dan wel een alternatieve galerij nodig zoals QuickPic om de foto's te kunnen bekijken. En dat gaat niet via het icoontje in de camera rechtsonder. Maar hey, je kan foto's maken en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 07:47
Zorian schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:06:
[...]

Gewoon de APK's van de Sense camera en Sense galerij installeren. Dan de Google camera freezen/disablen en de zojuist geïnstalleerde galerij idem. Even rebooten, en voila.
Je hebt dan wel een alternatieve galerij nodig zoals QuickPic om de foto's te kunnen bekijken. En dat gaat niet via het icoontje in de camera rechtsonder. Maar hey, je kan foto's maken en daar gaat het om.
Perfect, werkt dankjewel! Jammer dat de galerij niet werkt, maar de camera opzich is al een hele verbetering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Laatst online: 24-08-2023
Haha, mooi cadeau van de Sint voor GPE users. :P

Nu de rest met Sense wachten op 5.0, hoop dat dat niet al te lang duurt :+

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:11
Sinds kort heb ik dat er een andere smiley verschijnt dan waar ik op druk in Whatsapp. Iemand die dit fenomeen ook heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vanaf morgen ben ik de trotse bezitter van een Nexus 5 waarop uiteraard meteen de update voor Android 5.0(1) Lollipop gaat worden geinstalleerd :) Ik heb mijn M8 momenteel ook nog, maar afhankelijk van hoe de N5 bevalt zal die wel in de verkoop gaan verwacht ik. In de tussentijd blijf ik dit topic wel gewoon in de gaten houden, ihb voor de update naar Android 5....mooi dat de GPE OTA er eindelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Hoezo ga je van de M8 naar de nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:28:
Hoezo ga je van de M8 naar de nexus 5?
Niet zozeer omdat de M8 niet voldoet, want het is een top toestel! Maar meer vanwege mijn nieuwsgierigheid naar de N5. Ik heb dit toestel altijd al willen hebben, maar ben toch voor HTC One M7 en daarna de M8 gegaan. Ik vind het ontwerp van de N5 ook heel erg mooi. De specs zijn nagenoeg gelijk, muv microSD. Verder de volgende puntjes :

- met de N5 kan ik meteen morgen de OTA doen naar Lollipop 5.0.1...ook dat wekt mijn tweaker-nieuwsgierigheid
- de M8 heb ik eigenlijk altijd iets te fors en te zwaar gevonden en te gladjes, maar heb mij eromheen gewerkt, maar het blijven dagelijks puntjes die mij opvallen...en dat geeft bij mij een gebruikservaring van minder dan 100%
- de N5 heeft wireless charging wat ik superhandig vind...geen gedoe meer met kabel of in een bureaulader prikken (waar je 'm vervolgens niet meer met 1 hand uit krijgt zonder dat de lader meekomt ;) )

Maar zoals gezegd is het belangrijkste punt voor mij gewoonweg omdat ik de N5 altijd al had willen hebben, en de prijs is momenteel erg goed...zeker een combideal met wireless lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
dafmay schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:37:
[...]

Niet zozeer omdat de M8 niet voldoet, want het is een top toestel! Maar meer vanwege mijn nieuwsgierigheid naar de N5. Ik heb dit toestel altijd al willen hebben, maar ben toch voor HTC One M7 en daarna de M8 gegaan. Ik vind het ontwerp van de N5 ook heel erg mooi. De specs zijn nagenoeg gelijk, muv microSD. Verder de volgende puntjes :

- met de N5 kan ik meteen morgen de OTA doen naar Lollipop 5.0.1...ook dat wekt mijn tweaker-nieuwsgierigheid
- de M8 heb ik eigenlijk altijd iets te fors en te zwaar gevonden en te gladjes, maar heb mij eromheen gewerkt, maar het blijven dagelijks puntjes die mij opvallen...en dat geeft bij mij een gebruikservaring van minder dan 100%
- de N5 heeft wireless charging wat ik superhandig vind...geen gedoe meer met kabel of in een bureaulader prikken (waar je 'm vervolgens niet meer met 1 hand uit krijgt zonder dat de lader meekomt ;) )

Maar zoals gezegd is het belangrijkste punt voor mij gewoonweg omdat ik de N5 altijd al had willen hebben, en de prijs is momenteel erg goed...zeker een combideal met wireless lader.
Even wat meer twijfel brengen >:)
1. M8 naar GPE omzetten en je kan ook vrij snel naar Lollipop.
2. Zwaar het is maar 30gr meer (130gr vs 160gr).
Fors dan moet je ook niet voor de N5 gaan. Deze is maar paar mm kleiner.

Veel plezier met de N5 en benieuwd welke straks je voorkeur krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MikeOO schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 08:49:
[...]

Even wat meer twijfel brengen >:)
1. M8 naar GPE omzetten en je kan ook vrij snel naar Lollipop.
2. Zwaar het is maar 30gr meer (130gr vs 160gr).
Fors dan moet je ook niet voor de N5 gaan. Deze is maar paar mm kleiner.

Veel plezier met de N5 en benieuwd welke straks je voorkeur krijgt :)
:) Meningsverschillen zijn natuurlijk prima en ik zal je niet persoonlijk aanvallen, maar nog even een reactie van mijn kant/invalshoek :

- Dat klopt en mijn M8 is al ge-root en s-off en zoals ik eerder zei heb ik 5.0 er al op gehad. Dus is het nu nog maar eventjes wachten op een custom rom obv de officiele OTA. Zoals gezegd is dit niet de belangrijkste reden voor mij om over te stappen op de N5.
- 130 tov 160gr dat scheelt in gebruikservaring echt een slok op een borrel in mijn ervaring. Maar goed zoals gezegd dat kan persoonlijk zijn hoe je dat ervaart. Ik kwam van de M7 en het verschil met de M8 was zeer groot in mijn beleving...qua gewicht en qua grootte (een stuk langer), met als afgeleide daarvan het gemak waarmee je de telefoon met 1 hand vasthoudt en kan bedienen. Het is niet echt een probleem, maar ik vind het zeker niet super-prettig. De N5 zal veel beter hanteerbaar zijn...
- De N5 is zeker een stuk korter. Het is slechts 1cm maar dat scheelt een stuk. De breedte en dikte zijn nagenoeg gelijk.

Enfin...dat nog even ter volledigheid van mijn kant >:) En ik zal zeker nog even mijn bevindingen laten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zojuist de N5 binnen en ik kan je alvast melden dat het verschil in gewicht en formaat zeer aanzienlijk is! Dit is een toestel met een perfect formaat en gewicht(sverdeling)...ligt heerlijk in de hand _/-\o_

Nu bezig met de update naar Lollipop...ben zeer benieuwd :)

Enfin, ik zal het verder kort houden aangezien dit niet het topic er voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
dafmay schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:33:
[...]

:) Meningsverschillen zijn natuurlijk prima en ik zal je niet persoonlijk aanvallen, maar nog even een reactie van mijn kant/invalshoek :

- Dat klopt en mijn M8 is al ge-root en s-off en zoals ik eerder zei heb ik 5.0 er al op gehad. Dus is het nu nog maar eventjes wachten op een custom rom obv de officiele OTA. Zoals gezegd is dit niet de belangrijkste reden voor mij om over te stappen op de N5.
- 130 tov 160gr dat scheelt in gebruikservaring echt een slok op een borrel in mijn ervaring. Maar goed zoals gezegd dat kan persoonlijk zijn hoe je dat ervaart. Ik kwam van de M7 en het verschil met de M8 was zeer groot in mijn beleving...qua gewicht en qua grootte (een stuk langer), met als afgeleide daarvan het gemak waarmee je de telefoon met 1 hand vasthoudt en kan bedienen. Het is niet echt een probleem, maar ik vind het zeker niet super-prettig. De N5 zal veel beter hanteerbaar zijn...
- De N5 is zeker een stuk korter. Het is slechts 1cm maar dat scheelt een stuk. De breedte en dikte zijn nagenoeg gelijk.

Enfin...dat nog even ter volledigheid van mijn kant >:) En ik zal zeker nog even mijn bevindingen laten weten...
Ik voel mij niet aangevallen hoor en het was ook niet als kritiek bedoelt maar puur om een beeld te scheten van de verschillen :)

Veel plezier met je nieuwe aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MikeOO schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:16:
[...]

Ik voel mij niet aangevallen hoor en het was ook niet als kritiek bedoelt maar puur om een beeld te scheten van de verschillen :)

Veel plezier met je nieuwe aankoop.
Thanks en zoals ik al aangaf heb ik het natuurlijk niet persoonlijk opgevat :) De N5 bevalt overigens uitstekend! Het veel lagere gewicht, de strakke afmetingen en de goede feel (vooral veel minder glad!) zijn imo veel fijner dan de M8. Dar heb ik het voornamelijk voor gedaan, dus dat is een juiste keuze geweest. Hij is ook rete-snel (gewoon gelijk aan de M8). Er zit wel een aanzienlijk verschil in de kleur (warmte) tussen het scherm van beide toestellen. Die van de M8 is koel/wit en die van de N5 is warmer (iets 'geliger'). Dat valt op met beide toestellen naast elkaar en je merkt er natuurlijk verder niets van als je de telefoon gebruikt. De scherpte van het scherm is overigens net ietsje hoger dan van de M8. Althans dat is mijn beleving...heel mooi scherp! Maar goed die 10-20 extra ppi zou het blote oog niet mogen kunnen onderscheiden ;)

Enfin...een zeer goed alternatief en op bepaalde punten echt veel beter/fijner dan de M8. Maar goed, alles is persoonlijk. Ik zal iedereen in dit topic vanaf nu niet meer vervelen met dit off-topic geneuzel :P

Edit : na 2 dagen tweaken en spelen met de N5 ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat de M8 een volwaardiger apparaat is :D Met name de schermkwaliteit (gele waas) van de N5 laat toch helaas te wensen over. Het gebruiksplezier is daardoor toch wel een stuk minder. Jammer want ik vind het formaat en gewicht(verdeling) van de N5 een stuk fijner dan van de M8. Concluderend denk ik dat de N5 retour gaat en ik lekker door ga met mijn prachtige M8 ;)

Edit2 : haha uiteindelijk toch besloten om met de N5 verder te gaan en de M8 in de verkoop te doen (is inmiddels ook verkocht). Na het root-en van de N5 een custom rom en custom kernel geinstalleerd waarna ik het scherm kon calibreren (elementelX app > color profiles) en daarmee een snelle en prima oplossing heb gevonden voor het gelige scherm _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 12-12-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen nu een HTC one m8, wat een geweldig apparaat!!

Overgestapt van iphone 5, wat een geweldige overgang :D
Draai nu android 4.4.4, is het al de moeite waard om over te stappen naar 5.0? Wat altijd met ios het punt was, de vele bugs na release van nieuwe OS versies.
Pagina: 1 ... 36 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie