Als ik screen off gebruik moet ik op die app drukken en dan gaat het scherm uit. Niet twee keer op het scherm tikken.Rob G schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:19:
Voor het 'locken' van het scherm vanuit het hoofdvenster (dus niet meer binnen de lockscreen) gebruik ik een app (screen off).
Hangt er vanaf wat je op de sd gaat zetten maar voor de normale dingen maakt het denk ik bar weinig uit.Strider schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:25:
Toch maar een HTC one m8 aangeschaft, alleen ik moet toch nog wel even wennen aan het formaat
Ik ben aan het rondkijken voor een Micro sd kaart, en twijfel om de Scandisk micro sd extreme 64GB sdxc te kopen, maar het is mij niet helemaal duidelijk in hoeverre de one M8 gebruik kan maken van de snelheid capaciteiten van de extreme versie. Merk je bijvoorbeeld een verschil tegenover de Scandisk ultra?
Gebruik zelf een scandisk standaard 32Gb kaartje voor muziek / foto's etc en dat werkt prima.
Weet niet waar je de snelheid voor nodig hebt verder.
Ik heb de volgende gekocht:Strider schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:25:
Toch maar een HTC one m8 aangeschaft, alleen ik moet toch nog wel even wennen aan het formaat
Ik ben aan het rondkijken voor een Micro sd kaart, en twijfel om de Scandisk micro sd extreme 64GB sdxc te kopen, maar het is mij niet helemaal duidelijk in hoeverre de one M8 gebruik kan maken van de snelheid capaciteiten van de extreme versie. Merk je bijvoorbeeld een verschil tegenover de Scandisk ultra?
pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10 + Adapter
En is snel genoeg naar mijn idee, ik zou niet weten wat er sneller aan moet. Foto en video opslag heb ik naar de SD kaart toe staan en dat gaat altijd gewoon instant, geen vertraging.
Voor 9 euro meer heb je bij DataIO jouw Sandisk Micro SD Extreme, ik zag wel dat daarvan de schrijfsnelheid weer een stuk hoger ligt. Ik kan de keuze niet voor je maken
Verwijderd
Ergens in mei zag ik op het internet aankondiging dat er ook blauw M8 zou uitkomen en we zitten nu bijna in november en er is vooralsnog daarvan geen sprake. Weet iemand iets daarover?
Mijn excuses, ik zag net dat ik mijn vraag heb geplaast in verkeerde topic!!
Mijn excuses, ik zag net dat ik mijn vraag heb geplaast in verkeerde topic!!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 13:29 ]
2 dingen die ik ECHT mis:
Optie om te zoeken op trefwoorden in het optie menu.
optie om een "Speciale" telefoon modus in te schakelen waarbij alleen apps naar keuze aan kunnen gaan.
Voorbeeld; je wilt gaat naar een feest en hebt geen behoefte aan achtergrond apps die draaien terwijl je ze toch niet gebruikt die avond.
Optie om te zoeken op trefwoorden in het optie menu.
optie om een "Speciale" telefoon modus in te schakelen waarbij alleen apps naar keuze aan kunnen gaan.
Voorbeeld; je wilt gaat naar een feest en hebt geen behoefte aan achtergrond apps die draaien terwijl je ze toch niet gebruikt die avond.
Grappig de dot view thema is ineens halloween style ofzo. Een bewegende pompoen en skelet.
Ben benieuwd of er meer van deze verborgen styles in zitten met kerst en oud en nieuw!
Heb zelf namelijk niets veranderd en toen keek ik naar de klok was het 00:00(31okt)
EDIT:
Zie in de dotview app ook een nieuwe optie(waarschijnlijk met een update meegekomen): Feestdag thema's gebruiken.
Zal vast wel wat meer komen dus in de toekomst!
Ben benieuwd of er meer van deze verborgen styles in zitten met kerst en oud en nieuw!
Heb zelf namelijk niets veranderd en toen keek ik naar de klok was het 00:00(31okt)
EDIT:
Zie in de dotview app ook een nieuwe optie(waarschijnlijk met een update meegekomen): Feestdag thema's gebruiken.
[ Voor 45% gewijzigd door ralph0603 op 31-10-2014 00:08 ]
Ik heb nu paar dagen de One m8 in mijn bezit, en ik merk dat ik soms last van mijn hand krijg. Ik bedien mijn telefoon graag met 1 hand, en ik denk dat het gewicht + dat mijn vingers meer moeten stretchen deze klachten opleveren. Herkend iemand dit?
BlaBlaBla
Als je vast wilt spieken: even de systeemdatum aanpassen naar (bijvoorbeeld) 25 december.ralph0603 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:03:
Grappig de dot view thema is ineens halloween style ofzo. Een bewegende pompoen en skelet.
EDIT:
)
Haha wat grappig, wanneer zie je dat op de cover dan?ralph0603 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:03:
EDIT:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Jazeker, ik had de twijfels ook in het begin....maar ben na een paar weken helemaal gewend aan het gewicht en formaat van de telefoon.Strider schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:21:
Ik heb nu paar dagen de One m8 in mijn bezit, en ik merk dat ik soms last van mijn hand krijg. Ik bedien mijn telefoon graag met 1 hand, en ik denk dat het gewicht + dat mijn vingers meer moeten stretchen deze klachten opleveren. Herkend iemand dit?
was ook aangenaam verrast door de dotview cover met die dansende pompoen en skelet.. geweldig :-D
Haha grappig, heb even gekeken en hij doet dus ook andere thema's op 25-26 december, 1 januari, 14 februari.Smurf schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:19:
[...]
Als je vast wilt spieken: even de systeemdatum aanpassen naar (bijvoorbeeld) 25 december.
Benieuwd of er nog meer bij gaat komen.
heb je ook gezien dat je bij een inkomende oproep of een missed call oproep er allemaal vliegende vleermuisjes op staan? ik vind het wel erg leuk japaul404 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:04:
was ook aangenaam verrast door de dotview cover met die dansende pompoen en skelet.. geweldig :-D
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Lol komisch inderdaad:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Vandaag m'n M8 weer terug gekregen van Dynafix. Nu ligt het scherm iets hoger dan de 2 speaker grills.
Ik weet niet hoe het was toen ik hem op stuurde. Ik heb hem nl 2e hands gekocht en gelijk op moeten sturen omdat ie m'n simkaart niet pakte.
Is dat bij jullie ook zo? Of is het glas gelijk aan de speaker grill, zonder dat je een randje voelt?
En hoe groot is de kans dat dit weer gelijk gemaakt kan worden?
Ik weet niet hoe het was toen ik hem op stuurde. Ik heb hem nl 2e hands gekocht en gelijk op moeten sturen omdat ie m'n simkaart niet pakte.
Is dat bij jullie ook zo? Of is het glas gelijk aan de speaker grill, zonder dat je een randje voelt?
Dat is bij ons niet, althans ik voel geen tot nauwelijks een overgang.Kitser schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:21:
Vandaag m'n M8 weer terug gekregen van Dynafix. Nu ligt het scherm iets hoger dan de 2 speaker grills.
Ik voel wel een verschil maar dat komt doordat je overgaat van glas naar aluminium.
Wat je bedoeld snap ik had het bij mijn one x. Helaas heb ik toen begrepen dat je zulke dingen altijd blijft houden. Dit komt omdat het scherm bij de fabrikant onder hoge druk en preciezie afstelling altijd perfect aansluit(machinaal afgestemd). Reparaties gebeuren met de hand en dan kan dat helaas niet zo nauwkeurig. Een voorbeeld, ik had een nieuw scherm erop laten zetten en hij zat net een mm scheef hierdoor zag ik aan de onderkant een kleine minuscule licht straal(viel niet heel erg op). Maar als je goed keek zag je het. het is niet anders helaas...
Je zou even kunnen bellen, maar ik denk dat ze je dit ook vertellen.
[ Voor 3% gewijzigd door ralph0603 op 31-10-2014 19:16 ]
Sinds vandaag last dat de gsm op willekeurige momenten opeens naar de "Auto mode" gaat (app wordt opgestart).
Erg irritant. Morgen de micro usb poort maar is met een compressor schoon blazen (al oogt die schoon) hopelijk is dat een oplossing.
Meer mensen hier last van?
Erg irritant. Morgen de micro usb poort maar is met een compressor schoon blazen (al oogt die schoon) hopelijk is dat een oplossing.
Cons:::BB4E
Heb er zelf een tijd last van gehad op m'n m7.shameblaster schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:36:
Sinds vandaag last dat de gsm op willekeurige momenten opeens naar de "Auto mode" gaat (app wordt opgestart).
Heb je het tijdens laden of ook zonder?
Ik had het beide namelijk. Is uiteindelijk vanzelf weer over gegaan ook geloof ik. Of opgelost tijdens één van de vele reparaties.
Bij mij liggen de speaker grills op bepaalde punten juist hoger. Als het niet heel storend is zou ik het gewoon zo laten.Kitser schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:21:
Als ik nu een foto via Dropbox wil exporteren naar mijn telefoon kan ik hem niet meer vinden in mijn galerij. Voorheen - voor de update - was dat wel zo. Is er iets veranderd?
Ja, vannacht heeft die het ook bij het opladen gehad. Gevolg: toestel niet opgeladen.Majesty schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:10:
[...]
Heb er zelf een tijd last van gehad op m'n m7.
Heb je het tijdens laden of ook zonder?
Ik had het beide namelijk. Is uiteindelijk vanzelf weer over gegaan ook geloof ik. Of opgelost tijdens één van de vele reparaties.
Cons:::BB4E
Zo, dat vind ik echt wel vervelend. En ook wel een slechte zaak ergens. Als je je auto naar de garage brengt voor defect aan de motor repareren ze hem toch ook gewoon zonder dat de motorkap een beetje open blijft staan.ralph0603 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:15:
[...]
Dat is bij ons niet, althans ik voel geen tot nauwelijks een overgang.
Ik voel wel een verschil maar dat komt doordat je overgaat van glas naar aluminium.
Wat je bedoeld snap ik had het bij mijn one x. Helaas heb ik toen begrepen dat je zulke dingen altijd blijft houden. Dit komt omdat het scherm bij de fabrikant onder hoge druk en preciezie afstelling altijd perfect aansluit(machinaal afgestemd). Reparaties gebeuren met de hand en dan kan dat helaas niet zo nauwkeurig. Een voorbeeld, ik had een nieuw scherm erop laten zetten en hij zat net een mm scheef hierdoor zag ik aan de onderkant een kleine minuscule licht straal(viel niet heel erg op). Maar als je goed keek zag je het. het is niet anders helaas...
Je zou even kunnen bellen, maar ik denk dat ze je dit ook vertellen.
Kijk, als ik hem nou bij een beunhaas gebracht had kan ik het nog begrijpen. Maar dit is de officiële partner van HTC. Je zou zeggen dat die een telefoon weer in originele staat terug moeten kunnen brengen nadat ie gerepareerd is.
Ik had hem NIET bij Dynafix laten repareren, dat moet ik er wel bij vermelden inderdaadKitser schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:52:
[...]
Zo, dat vind ik echt wel vervelend. En ook wel een slechte zaak ergens. Als je je auto naar de garage brengt voor defect aan de motor repareren ze hem toch ook gewoon zonder dat de motorkap een beetje open blijft staan.
Kijk, als ik hem nou bij een beunhaas gebracht had kan ik het nog begrijpen. Maar dit is de officiële partner van HTC. Je zou zeggen dat die een telefoon weer in originele staat terug moeten kunnen brengen nadat ie gerepareerd is.

Misschien gewoon even bellen dan weet je gelijk hoe het zit.
Ja, dat ga ik maar even doen. Vind het erg zonde van dit mooie apparaat.
Ik heb dit ook gehad. Ik kreeg ook de melding "cannot charge in host mode". Dus opladen ging niet. Af en toe kreeg ik ook daydream voor m'n kiezen. Even aan het zoeken geweest op internet en het had met waterschade te maken kunnen hebben. Heb hem een nachtje in een bakje droge rijst gelegd. Dit leek even te helpen en hij laadde weer op, maar toen deed het probleem zich weer voor. Ik heb vervolgens power+vol-UP+vol-DOWN ingehouden voor 2 minuten. De telefoon reboot dan een paar keer. Na twee minuten knoppen weer loslaten en laten booten. De batterij gegevens zijn dan gewist. Dit laatste is een tip van HTC support dat ik ergens heb gelezen. Voor de zekerheid heb ik ook een full wipe gedaan en alles werkt weer zoals het moet en zonder problemen.shameblaster schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:36:
Sinds vanmiddag kan ik niet meer in mn telefoon komen.. Ik weet toch echt zeker dat ik de juiste PIN invoer, maar nee hoor.. Ik ben ook gewend dat je na een x aantal keer wel de optie kreeg om in te loggen met je google account. Maar hij blijft vrolijk verder tellen hoe vaak ik al een 'foute' pin heb ingevoerd, inmiddels zit ik al op 55. Na elke 5 keer blokkeert hij weer voor 30 seconde maar dit loopt verder ook niet op.
Herstart ook al geprobeerd, maar helpt ook niet.. Weet zeker dat ik mijn code niet heb veranderd.
Het gaat dus om de ontgrendelingscode en niet die van de SIM..
Iemand nog ideeën?
UPDATE:
Pff.. er kwamen al allerlei doembeelden opzetten. Maar na een tip van de helpdesk het wachtwoord veranderd via de device manager van Android, zat er toen dus weer in en kon het de pincode weer instellen.
Herstart ook al geprobeerd, maar helpt ook niet.. Weet zeker dat ik mijn code niet heb veranderd.
Het gaat dus om de ontgrendelingscode en niet die van de SIM..
Iemand nog ideeën?
UPDATE:
[ Voor 15% gewijzigd door maus op 03-11-2014 17:06 ]
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag (gekocht via marktplaats) een HTC one m8 het toestel start op met teamwin, s. Ik wil het toestel terug zetten naar stock htc one andriod iemand een idee om mij te helpen?
Deed net een speedtest op mn htc via WiFi. Nu geeft deze aan dat ik 15 mbit haal . Ik heb echter ziggo 80 mbit. Op mn pc haal ik wel de max snelheid. Er zit een router van 150 mbit aan. Iemand enig idee hoe dit kan?
Storing van andere draadloze netwerken? Ik heb Ziggo 90Mbit met een Ubee Wifi modem van Ziggo zelf.jaydenjarno schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:01:
Deed net een speedtest op mn htc via WiFi. Nu geeft deze aan dat ik 15 mbit haal . Ik heb echter ziggo 80 mbit. Op mn pc haal ik wel de max snelheid. Er zit een router van 150 mbit aan. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik zie in mijn lijst iets van 15 andere Wifi netwerken in de buurt. Op de 2,4 GHz behaal ik maar max 27 Mbit, via de 5 GHz haal ik al snel 50 Mbit, omdat de 5 GHz band minder wordt gebruikt.
Verwijderd
Zonet de knoppen combinatie uitgevoerd als jij noemde en de telefoon startte op in veilige modus. waarschijnlijk zoals windows.
Helemaal links onderin stond in een grijs blokje ''veilige modus''
Een heel aantal apps kwam niet meer in beeld en kon ook geen speciaal menuutje vinden.
Ik vraag me af wat je ermee kan doen.
Een heel aantal apps kwam niet meer in beeld en kon ook geen speciaal menuutje vinden.
ViNOK16Bit schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:46:
[...]
Ik heb dit ook gehad. Ik kreeg ook de melding "cannot charge in host mode". Dus opladen ging niet. Af en toe kreeg ik ook daydream voor m'n kiezen. Even aan het zoeken geweest op internet en het had met waterschade te maken kunnen hebben. Heb hem een nachtje in een bakje droge rijst gelegd. Dit leek even te helpen en hij laadde weer op, maar toen deed het probleem zich weer voor. Ik heb vervolgens power+vol-UP+vol-DOWN ingehouden voor 2 minuten. De telefoon reboot dan een paar keer. Na twee minuten knoppen weer loslaten en laten booten. De batterij gegevens zijn dan gewist. Dit laatste is een tip van HTC support dat ik ergens heb gelezen. Voor de zekerheid heb ik ook een full wipe gedaan en alles werkt weer zoals het moet en zonder problemen.
Veilige mode is om te testen of je toestel zelf goed werkt. Als je een probleem hebt kun je dat op deze manier testen. Je sluit hiermee uit dat een App die je hebt geïnstalleerd voor de problemen zorgt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:03:
Zonet de knoppen combinatie uitgevoerd als jij noemde en de telefoon startte op in veilige modus. waarschijnlijk zoals windows.
[...]
In veilige mode gebruik hij alleen standaard apps.
Je moet het zien alsof je een reset naar fabrieksinstelling uitvoert zonder dat je het daadwerkelijk hoeft te toen.
Dus bij problemen in veilige mode testen. Komt het dan niet voor dan is het een App of instelling.
Komt het ook voor dat grote kans dan het aan het toestel zelf ligt. Zou wel in dat geval altijd een fabrieks reset doen voor de zekerheid.
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst een paar foto's gemaakt terwijl je filmt, nu zie ik in al die foto's kleine artifacts.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Via de normale foto modus heb ik dit probleem niet.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Via de normale foto modus heb ik dit probleem niet.
Dag mensjes!
Ik ben van plan om ook te upgraden, heb nu een M7 en wil binnenkort toch een M8. Nu heb ik een vraagje aan de mensen die een M8 bezitten en ook in het bezit zijn van een MacBook (Pro):
Is het mogelijk om in Yosemite alles te synchroniseren met de M8? Dus de agenda, de notities, ... alles is nu makkelijk te synchroniseren met de iPhones door deze update, maar kan dit ook met de M8? Ben voorstander van HTC en zou dit toestel liever hebben dan een iPhone, maar dit punt houdt me toch tegen. Synchronisatie lijkt me ontzettend makkelijk. Via iCloud ofzo naar mijn Google account o.i.d., ik heb geen flauw idee. Iemand ervaring hiermee?
Ik ben van plan om ook te upgraden, heb nu een M7 en wil binnenkort toch een M8. Nu heb ik een vraagje aan de mensen die een M8 bezitten en ook in het bezit zijn van een MacBook (Pro):
Is het mogelijk om in Yosemite alles te synchroniseren met de M8? Dus de agenda, de notities, ... alles is nu makkelijk te synchroniseren met de iPhones door deze update, maar kan dit ook met de M8? Ben voorstander van HTC en zou dit toestel liever hebben dan een iPhone, maar dit punt houdt me toch tegen. Synchronisatie lijkt me ontzettend makkelijk. Via iCloud ofzo naar mijn Google account o.i.d., ik heb geen flauw idee. Iemand ervaring hiermee?
Wat voor agenda en notities gebruik je? Als je Google Calendar gebruikt, dan synct alles gewoon, ongeacht of je nou Windows, OS X of Linux gebruikt.
The devil is in the details.
De applicaties van mijn Mac. Dus Agenda, Notities, Contacten, ... die standaard op mijn Mac zijn geïnstalleerd. Zeer prettige software is dat, dus omschakelen zie ik niet echt zitten. De vraag is dus als ik Google en Mac OS op éen of andere manier kan koppelen.
Draadloos is altijd wat trager. Heb zelf 180mbit internet, dat haal ik op m´n telefoon bij lange na niet, maar op m´n laptop bijvoorbeeld ook niet. Bedraad haal ik het echter weljaydenjarno schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:01:
Misschien is dit wat je zoekt?thijspenny schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:09:
De applicaties van mijn Mac. Dus Agenda, Notities, Contacten, ... die standaard op mijn Mac zijn geïnstalleerd. Zeer prettige software is dat, dus omschakelen zie ik niet echt zitten. De vraag is dus als ik Google en Mac OS op éen of andere manier kan koppelen.
http://www.htc.com/us/support/htc-one/howto/365643.html
Geloof dat er vrij veel mogelijkheden zijn om met HTC apps te syncen, in ieder geval de agenda, mail, contacten, etc. Notities kunnen geloof ik niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Thomas op 09-11-2014 12:17 ]
Ligt ook voor een groot deel aan je router. Ik maak gebruik van de 5Ghz band en haal op mijn M8 makkelijk 120Mbit/s (Ziggo). Kortom de M8 kan makkelijk hoge wifi snelheden aan.Thomasx4 schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:14:
[...]
Draadloos is altijd wat trager. Heb zelf 180mbit internet, dat haal ik op m´n telefoon bij lange na niet, maar op m´n laptop bijvoorbeeld ook niet. Bedraad haal ik het echter wel.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 09-11-2014 12:46 ]
Dat had ik ook gevonden. Nu, dat lost het probleem 'in principe' op, maar waar ik jaloers op ben is de functionaliteit van iOS met Mac OS waarbij alles automatisch gesynchroniseerd wordt over iCloud. Dus via een Wi-Fi-verbinding. Wat ik moet doen is dagelijks mijn HTC inpluggen en alles handmatig synchroniseren, waardoor ik eigenlijk ook gewoon de afspraken en dergelijke gewoon kan overtypen.Thomasx4 schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:14:
[...]
Misschien is dit wat je zoekt?
http://www.htc.com/us/support/htc-one/howto/365643.html
Geloof dat er vrij veel mogelijkheden zijn om met HTC apps te syncen, in ieder geval de agenda, mail, contacten, etc. Notities kunnen geloof ik niet.
Wat ik dus zou willen, is een soort automatisme waardoor de afspraken en dergelijke van mijn HTC naar mijn Mac worden verstuurd (zonder kabel) en vice versa. Ik weet dat ik veel vraag, maar zou dit mogelijk zijn?
Ik krijg binnenkort een M8 en ik vroeg me af of ik mijn huidige micro SIM kan bijknippen naar nano-formaat. Nano is een fractie dunner dan micro, dus in theorie kan het zijn dat het niet zal passen. Heeft iemand ervaring met het bijknippen en of dit werkt met het SIM slot van de M8?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
De meeste providers wisselen hem gratis voor je om. Bij VF kun je gewoon de winkel in lopen en binnen paar tellen krijg je een nano simm voor 0,00 euro.Rannasha schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:52:
Ik krijg binnenkort een M8 en ik vroeg me af of ik mijn huidige micro SIM kan bijknippen naar nano-formaat. Nano is een fractie dunner dan micro, dus in theorie kan het zijn dat het niet zal passen. Heeft iemand ervaring met het bijknippen en of dit werkt met het SIM slot van de M8?
Sommige providers vragen er wel geld voor.
Nano is inderdaad kleiner en dunner dus je zal een nieuwe moeten aanvragen.
Iets wat dikker is gaat echt niet passen in iets wat dunner is
Ik heb de Tele2-simkaart gewoon zelf bijgeknipt. Ging prima, SIM ging zonder problemen in het SIM slot.Rannasha schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:52:
Bij mij hebben ze ook de micro SIM bijgeknipt naar een nano SIM. Dit werkt tot nu toe zonder problemen.
Kan je in je Mac niet je afspraken laten syncen met Google Calendar? Ik kan Outlook en Google Calendar ook gewoon syncen. Je HTC synct dan met Google Calendar, die dan weer met je Mac synct.thijspenny schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:32:
[...]
Dat had ik ook gevonden. Nu, dat lost het probleem 'in principe' op, maar waar ik jaloers op ben is de functionaliteit van iOS met Mac OS waarbij alles automatisch gesynchroniseerd wordt over iCloud. Dus via een Wi-Fi-verbinding. Wat ik moet doen is dagelijks mijn HTC inpluggen en alles handmatig synchroniseren, waardoor ik eigenlijk ook gewoon de afspraken en dergelijke gewoon kan overtypen.
Wat ik dus zou willen, is een soort automatisme waardoor de afspraken en dergelijke van mijn HTC naar mijn Mac worden verstuurd (zonder kabel) en vice versa. Ik weet dat ik veel vraag, maar zou dit mogelijk zijn?
Ik heb mijn SIM kaartje uit 2003 ook door de Vodafone winkel laten knippen voor noppes. Werkt en past prima. Je merkt misschien wel dat er een klein beetje wrijving is, maar dat levert als het goed is geen problemen op.MikeOO schreef op maandag 10 november 2014 @ 07:45:
[...]
De meeste providers wisselen hem gratis voor je om. Bij VF kun je gewoon de winkel in lopen en binnen paar tellen krijg je een nano simm voor 0,00 euro.
Sommige providers vragen er wel geld voor.
Nano is inderdaad kleiner en dunner dus je zal een nieuwe moeten aanvragen.
Iets wat dikker is gaat echt niet passen in iets wat dunner is
Ok ik las info dat de nano dunner is vandaar de aanname dat het niet ging passen.Amps schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:08:
[...]
Ik heb mijn SIM kaartje uit 2003 ook door de Vodafone winkel laten knippen voor noppes. Werkt en past prima. Je merkt misschien wel dat er een klein beetje wrijving is, maar dat levert als het goed is geen problemen op.
VF heeft voor mij kosteloos een nieuwe nano simm aangemaakt aangezien ik een 4G abbo icm HTC One M8 had afgesloten en met de vorige simm ging 4G niet werken aldus de winkel. Bij de verlenging via internet kon ik geen nano direct aanvragen.
Je agenda in Google Agenda zetten, iCal instellen dat deze synct met Google Agenda. Contactpersonen idem. Gmail in de OS X mail client als IMAP instellen en alles loopt synchroon. Dit is de beste oplossing voor jouw vraag.thijspenny schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:32:
[...]
Dat had ik ook gevonden. Nu, dat lost het probleem 'in principe' op, maar waar ik jaloers op ben is de functionaliteit van iOS met Mac OS waarbij alles automatisch gesynchroniseerd wordt over iCloud. Dus via een Wi-Fi-verbinding. Wat ik moet doen is dagelijks mijn HTC inpluggen en alles handmatig synchroniseren, waardoor ik eigenlijk ook gewoon de afspraken en dergelijke gewoon kan overtypen.
Notities zijn *denk ik* niet syncbaar met Google, maar dat weet ik niet zeker. Is alweer een tijdje geleden dat ik een Mac dagelijks in gebruik had.
[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 11-11-2014 18:52 ]
Heeft iemand hier net zoals ik de Lollipop ROM geïnstalleerd?
Werkt goed alleen soms wil hij nog wel eens haperen.
Nice...ik ga 'm in het weekend eens aan de tand voelen...kahraman11 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:52:
Heeft iemand hier net zoals ik de Lollipop ROM geïnstalleerd?
Sinds een aantal dagen heb ik ook last van 'krasjes' op de filmlaag van de camera. Dit resulteert in foto's met een waas over het scherm. Blijkbaar kunnen hoesjes het probleem ook niet voorkomen. 
Iemand een handige manier gevonden om die filmlaag te verwijderen?
Ja paar minuutjes met tandpasta erover heen, gebruik hiervoor oorstaafjes. Er zijn genoeg filmpjes op YouTube hierover te vindenYonix schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:08:
Sinds een aantal dagen heb ik ook last van 'krasjes' op de filmlaag van de camera. Dit resulteert in foto's met een waas over het scherm. Blijkbaar kunnen hoesjes het probleem ook niet voorkomen.
Ik heb sinds aantal dagen dat hij af en toe mijn simkaart niet herkend. Heb inmiddels van Vodafone een nieuwe gekregen, maar probleem blijft zich voor doen. Wat ik dan boven in krijg is het symbool dat er geen simkaart in zit. En ineens pakt hij hem daarna weer.
Bij de M7 versie kwam dat door ruimte tussen SIM kaart en connectoren (waarmee de SIM kaart wordt uitgelezen). Je zou eens kunnen proberen of dat bij jou ook het probleem is: plak een stukje plakband op de SIM kaart (niet op de kant van de connectoren!)Petert87 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:23:
Ik heb sinds aantal dagen dat hij af en toe mijn simkaart niet herkend. Heb inmiddels van Vodafone een nieuwe gekregen, maar probleem blijft zich voor doen. Wat ik dan boven in krijg is het symbool dat er geen simkaart in zit. En ineens pakt hij hem daarna weer.
LET OP: het kan zijn dat de SIM er dan niet meer of moeilijk uit kan, dus op eigen risico!
Ok dank je. Je bedoelt eigenlijk op de achterkant een stukje plakband waardoor de simkaart dikker is, en dus dichter tegen de connectoren van het toestel aankomt?pvtonger schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:32:
[...]
Bij de M7 versie kwam dat door ruimte tussen SIM kaart en connectoren (waarmee de SIM kaart wordt uitgelezen). Je zou eens kunnen proberen of dat bij jou ook het probleem is: plak een stukje plakband op de SIM kaart (niet op de kant van de connectoren!)
LET OP: het kan zijn dat de SIM er dan niet meer of moeilijk uit kan, dus op eigen risico!
Dat is inderdaad wat ik bedoel.Petert87 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:43:
Ok dank je. Je bedoelt eigenlijk op de achterkant een stukje plakband waardoor de simkaart dikker is, en dus dichter tegen de connectoren van het toestel aankomt?
Mijn broertje blijkt zelfde met M7 te hebben. Paar keer meppen en hij doet t weer zegt ie. Ik laat hen morgen ophalen ter reparatie. Vind gewoon dat het na behoren moet werken zonder plakbandjes. Maar heel erg bedankt voor de tip.
Android 4.4.4 is toch beschikbaar? Heb net een nieuwe Dual SIM, maar hij blijft hangen bij het checken naar updates.
Ik had hier ook last van. Ik heb hem laten repareren door Dynafix. Toen ik hem terug kreeg was het probleem opgelost.Petert87 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:48:
[...]
Mijn broertje blijkt zelfde met M7 te hebben. Paar keer meppen en hij doet t weer zegt ie. Ik laat hen morgen ophalen ter reparatie. Vind gewoon dat het na behoren moet werken zonder plakbandjes. Maar heel erg bedankt voor de tip.
Helaas hebben ze het scherm niet goed terug gezet, waardoor het scherm als het ware op de rest van de telefoon lag. Je voelde dus duidelijk verschil tussen het scherm en de speakers.
Momenteel is ie weer bij Dynafix om dat op te laten lossen.
Ik hoop dat het bij jou beter gaat. Of gaat die van jou niet naar Dynafix?
Net een update binnen gehad voor wifi verbetering
Inderdaad, een update van 150MB voor een WiFi Hotspot verbeteringSPOXYWOXY schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:19:
Net een update binnen gehad voor wifi verbetering
Sinds een weekje gaat mijn GPS uit zichzelf aan. Zeker 2 maal op een dag. Iemand ervaring hier mee?
Misschien probeert die de locatie binnen te halen voor de weather app?Basxt schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:51:
Sinds een weekje gaat mijn GPS uit zichzelf aan. Zeker 2 maal op een dag. Iemand ervaring hier mee?
Verwijderd
Van mij mag dat hele on-screen knoppen gebeuren voorgoed verdwijnen. Stoor mij er constant aan dat zo'n zwarte balk een groot gedeelte van het scherm inneemt (wanneer je niet root). En blijkbaar kan het Google ook niet schelen dat apps dit niet verbergen met een gesture. Vond de capacitive buttons van de HTC One M7 niet verkeerd, alleen de indeling kon beter. Een oplossing zoals de One plus one is ook prima.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 20:09 ]
Wat ik heb gedaan hiervoor:Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:56:
Van mij mag dat hele on-screen knoppen gebeuren voorgoed verdwijnen. Stoor mij er constant aan dat zo'n zwarte balk een groot gedeelte van het scherm inneemt (wanneer je niet root). En blijkbaar kan het Google ook niet schelen dat apps dit niet verbergen met een gesture. Vond de capacitive buttons van de HTC One M7 niet verkeerd, alleen de indeling kon beter. Een oplossing zoals de One plus one is ook prima.
root
venom rom
hide de navigatie bar
gebruik pie als knoppen deze verschijnen door omhoog te vegen.
Je kunt ook de venom navigatie bar gebruiken die verschijnt dan als je als je van onderuit omhoog veegt
Xiaomi 13T Pro
Hij gaat denk ik inderdaad naar Dynafix. Wel goed geregeld via vervangende toetstel service van Vodafone. Krijg gewoon een M8 als leentoestel.Kitser schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:33:
[...]
Ik had hier ook last van. Ik heb hem laten repareren door Dynafix. Toen ik hem terug kreeg was het probleem opgelost.
Helaas hebben ze het scherm niet goed terug gezet, waardoor het scherm als het ware op de rest van de telefoon lag. Je voelde dus duidelijk verschil tussen het scherm en de speakers.
Momenteel is ie weer bij Dynafix om dat op te laten lossen.
Ik hoop dat het bij jou beter gaat. Of gaat die van jou niet naar Dynafix?
Dat topic is er inderdaad niet.. Op XDA kun je in ieder geval genoeg vindenBPP schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:50:
Zoek ik nou verkeerd of is er geen HTC One M8 root topic?
Sorry dat ik mezelf quote, maar hij blijkt geroot (?) te zijn - met in het achterhoofd dat ik deze opmerking maak niet gehinderd door énige technische kennis.Sanction schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:11:
Android 4.4.4 is toch beschikbaar? Heb net een nieuwe Dual SIM, maar hij blijft hangen bij het checken naar updates.

Van HTC:
From the IMEI number, the shipping country of your phone is China mainland. However, the Software number is not Chinese number.
It means your device has been unlooked bootloader and it's an unofficial version right now. Once the device is unlocked bootloader,
it will be deemed a waiver of the warranty and the official system update service.
That's why you cannot receive the offical update.
https://play.google.com/s...=be.ppareit.immersivemodeVerwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:56:
Werkt perfect.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
klopt, 75 mb.. :-D changelog?
[ Voor 24% gewijzigd door paul404 op 17-11-2014 20:11 ]
- WIFI hotspot connectivity enhancementpaul404 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:10:
klopt, 75 mb.. :-D changelog?

[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 17-11-2014 22:57 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Deze log kwam ik net bij HTC tegen, Wifi firmware staat er ook bij dus het lijkt de goede log.
75mb is ook wel wat aan de grote kant voor 1 update..
http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/news/
75mb is ook wel wat aan de grote kant voor 1 update..
http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/news/
NIEUWS
HTC One (M8) Software-update
Deze update bevat belangrijke verbeteringen en probleemoplossingen voor oa:
Systeem - OS
Verbetering systeemstabiliteit
Verbetering belkwaliteit
Connectiviteit:
Verbeteringen Bluetooth ondersteuning
Wi-Fi firmware update
Batterij management:
Verbeteringen energiebesparing modus
Camera:
Verbetering Auto Focus
Video Highlights:
Verbetering van thema’s
UI update
Foto Editor:
Verbetering van Achtergrond effecten en Dimensie Plus effecten
Toevoegen Knip / Plak optie
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Vandaag heel vreemd probleem... Scherm bleef hangen op pull down en werd na een uur ofzo zwart... Hij reageerde nergens op... Harde reset ook niet, ook niet herkend door pc... en na totaal ongeveer 4 uur deed hij het opeens weer....
Gelukkig werkt alles nog normaal....
Is mij ook een keer gebeurd na de laatste update! harde rest helpt niet maar deed hij wel restarten met power+V- +V+ . werkt alles nu ook okay.Vroem schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:24:
Vandaag heel vreemd probleem... Scherm bleef hangen op pull down en werd na een uur ofzo zwart... Hij reageerde nergens op... Harde reset ook niet, ook niet herkend door pc... en na totaal ongeveer 4 uur deed hij het opeens weer....
Nou zover kwam ik niet maar hij zat ergens in vast want dat heb ik ook gedaan met +v-+v+ maar nadat hij had bedacht om weer te gaan werken pakte hij die toetscombinaties alsnog mee. Maakte ook screenshots als ik op de home knop drukte...cops schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:57:
[...]
Is mij ook een keer gebeurd na de laatste update! harde rest helpt niet maar deed hij wel restarten met power+V- +V+ . werkt alles nu ook okay.
Maar nu alles okay gelukkig...
Iemand met een GPE m8 die al Android 5.0 erop heeft? Ben zelf erg benieuwd en zag dat ie deze week uit zou komen volgens Androidworld alleen kan nergens een geschikte rom vinden
Komt morgen pas uitelchorro schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:58:
Iemand met een GPE m8 die al Android 5.0 erop heeft? Ben zelf erg benieuwd en zag dat ie deze week uit zou komen volgens Androidworld alleen kan nergens een geschikte rom vinden
Deze komt inderdaad naar verwachting morgen uit. Ik heb eerder deze week de custom rom geinstalleerd obv pre-release van Lollipop (5.0) en het ziet er allemaal erg gelikt uit...een mooie update voor Android!
Ik zit echt de hele tijd per ongeluk speaker aan te zetten en te muten weer... komt het soms omdat ik een baard heb die tegen het scherm komt + proximity sensor die niet altijd lekker werkt? 
Iemand tips?
Iemand tips?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Scheren is een grapje maar dot view case zou zeker helpen.Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:22:
Ik zit echt de hele tijd per ongeluk speaker aan te zetten en te muten weer... komt het soms omdat ik een baard heb die tegen het scherm komt + proximity sensor die niet altijd lekker werkt?
Iemand tips?
Iemand toevallig al de GPE 5.0 update binnen? Ik lees overal dat ie live is maar ik zie nog niks
Het zal waarschijnlijk weer eventjes duren.DennusB schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:31:
Iemand toevallig al de GPE 5.0 update binnen? Ik lees overal dat ie live is maar ik zie nog niks
https://twitter.com/moversi/status/535663187430211584Not tomorrow. Google requested one more SW spin. Will advise once we receive approval. Thanks.
Ik raad aan het account van Moversi in de gaten te houden. Hij lijkt de enige betrouwbare bron te zijn voor de M8 GPE update.
[ Voor 11% gewijzigd door Darkermoon op 21-11-2014 11:01 ]
Update voor Lollipop inderdaad weer uitgesteld
Ze targetten nu 15-12? Whut.... ZondePetert87 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:20:
Update voor Lollipop inderdaad weer uitgesteld
Als je deze tweet bedoelt met 15-12:
Dan zit je er naast. In die tweet reageert Mo op iemand die vraagt naar de AT&T M8 Eye-update.With addition of VoLTE, we're targeting 12/15. Entering the lab next week.
Ah oeps. Verkeerd gelezen. Ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk beschikbaar is!Darkermoon schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:08:
[...]
Als je deze tweet bedoelt met 15-12:
[...]
Dan zit je er naast. In die tweet reageert Mo op iemand die vraagt naar de AT&T M8 Eye-update.
Heb Android 5.0 gezien bij een maat van me. Wat ziet dat er mooi en gelikt uit. Als 5.0 uit is voor de M8 dan ga ik gelijk die rom erop zetten.
Ik draai al deze hele week de custom rom (SinLess GPE) obv Lollipop 5.0 en inderdaad het ziet er allemaal zeer gelikt uit en het werkt allemaal super soepel en vlot (vooral vanwege de nieuwe ART runtime). Een mooie update! Hopelijk komt snel de officiele versie uit....Grudgie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:11:
Heb Android 5.0 gezien bij een maat van me. Wat ziet dat er mooi en gelikt uit. Als 5.0 uit is voor de M8 dan ga ik gelijk die rom erop zetten.
Ik vraag me af of dit voornamelijk door ART komt eigenlijk, tenzij ze dit nog flink op de schop hebben gegooid.. maar iig mooi om te horen dat het allemaal weer wat soepeler aanvoelt. (niet dat ik ontevreden ben over de performance, maar het kan me nooit snel genoeg zijn eigenlijk.dafmay schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:34:
[...]
Ik draai al deze hele week de custom rom (SinLess GPE) obv Lollipop 5.0 en inderdaad het ziet er allemaal zeer gelikt uit en het werkt allemaal super soepel en vlot (vooral vanwege de nieuwe ART runtime). Een mooie update! Hopelijk komt snel de officiele versie uit....
*Iedeen met een M8 kan dit sinds de release een half jaar geleden gewoon aanvinken bij Developer Options in het Settings menu. Select Runtime --> ART
Omdat de meeste apps inmiddels / deze maand wel lollipop compatible zijn gemaakt zie ik geen reden om het nu niet alvast aan te zetten.
Edit:
Ik heb afgelopen weekend even met een Nexus 5 gespeeld met Lollipop, maar dat werkte toch wel lekker soepel.
[ Voor 36% gewijzigd door SmiGueL op 24-11-2014 23:06 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik vermoed dat het deels door ART zal zijn en deels vanwege de gehele overhaul van Android in de nieuwste versie.SmiGueL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:04:
[...]
Ik vraag me af of dit voornamelijk door ART komt eigenlijk, tenzij ze dit nog flink op de schop hebben gegooid.. maar iig mooi om te horen dat het allemaal weer wat soepeler aanvoelt. (niet dat ik ontevreden ben over de performance, maar het kan me nooit snel genoeg zijn eigenlijk.)
*Iedeen met een M8 kan dit sinds de release een dik half jaar geleden gewoon aanvinken bij Developer Options in het Settings menu. Select Runtime --> ART
Omdat de meeste apps inmiddels / deze maand wel lollipop compatible zijn gemaakt zie ik geen reden om het nu niet alvast aan te zetten.Heb er zelf nooit problemen mee gehad eigenlijk (draai ook niet veel exotische apps)
Hiervoor heb ik diverse custom roms gedraaid waarbij ik ART ook al gebruikte en dat was ook al een behoorlijk verschil, en m.n. het lage batterijverbruik. Met Lollipop krijg ik het gevoel dat alles nu eindelijk werkt zoals het bedoeld is vwb ART.
Maar zoals je zegt, en ik zelf heb ondervonden, werkt ART prima op pre-5.0 roms. Gewoon aanzetten dus
Alleen nog even kijken voor een mini af card voor in mijn telefoon.
Iemand suggestie?
Iemand suggestie?
micro sd kaart?Grudgie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:17:
Alleen nog even kijken voor een mini af card voor in mijn telefoon.
Iemand suggestie?
Ik heb deze en werkt uitstekend...zeer snel ook :
pricewatch: Samsung MicroSDXC Evo 64GB
Is dat echt helemaal Android 5.0? Wil het liefst zo clean stock mogelijk hebben Android 5.0.dafmay schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:34:
[...]
Ik draai al deze hele week de custom rom (SinLess GPE) obv Lollipop 5.0 en inderdaad het ziet er allemaal zeer gelikt uit en het werkt allemaal super soepel en vlot (vooral vanwege de nieuwe ART runtime). Een mooie update! Hopelijk komt snel de officiele versie uit....
Kan ik dan beter wachten op de GPE die 1 deze dagen uitkomt?
Ej mijn M8 begint net te miepen over een OTA update, het zal toch niet hè?
@SmiGueL
Yup
@SmiGueL
Yup
[ Voor 17% gewijzigd door BAS80 op 22-11-2014 01:31 ]
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
Als je niet de M8 GPE hebt en is het vast de 75MB WiFi update van vorige week..BAS80 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:22:
Ej mijn M8 begint net te miepen over een OTA update, het zal toch niet hè?
Ja is de volledige versie van 5.0 en alles werkt, behalve wifi is niet altijd even stabiel en verliest zo nu en dan de verbinding. Maar verder loopt ie als een trein.Grudgie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:14:
[...]
Is dat echt helemaal Android 5.0? Wil het liefst zo clean stock mogelijk hebben Android 5.0.
Kan ik dan beter wachten op de GPE die 1 deze dagen uitkomt?
Ik zou rustig wachten op de officiele GPE versie, dat kan niet lang meer duren (1-2 weken).
Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.
Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).
De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie