Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 21:38
Steeffoon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:22:
[...]
Maar niemand anders die merkt dat het dataverbruik bij de HTC One M8 vermoedelijk hoger ligt dan bij andere toestellen?
Nee totaal niet, ben van de M7 naar de M8 gegaan en merk geen verschil met data verbruik. Nu stream ik geen films oid via mijn databundel. En ben van 2,5 GB na 1 GB gegaan, voor mij is dit voldoende. Denk dat ik ongeveer 2 uur per dag gebruik maakt van mijn 4G vebinding. Gebruik veel Blinkfeed, facebook app en kijk redelijk veel foto's van mooie dames. Blijf per maand steken rond de 700 mb verbruik.

Gebruik eens 3G watchdog (naam is een beetje achterhaald) om te achterhalen waar het verbruik vandaan komt https://play.google.com/s...rgruet.android.g3watchdog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
Krijg m vandaag binnen, ben heel erg benieuwd! Gellijk ff 3 uur aan de oplader en data overzetten. Daarna direct een duurtest starten qua accu, want ik kom t/m maandag geen stopcontact meer tegen.

Ook t 4g netwerk van vodafone eens testen, ben heel benieuwd naar t verschil in snelheid vergeleken met de s3 op 3g(met ART runtime enabled).

Heeft iemand trouwens ervaring met ART runtime op de M8? maakt dit de telefoon nog sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToHiForAFly
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 13:24
Ben nu inmiddels een week in het bezit van de HTC One M8. Ik ben zeer tevreden. Het apparaat is zeer snel en handig te gebruiken. Na een tijdje met de interface te zitten te spelen heb ik hem prima naar mijn smaak gemaakt.

Ook zijn er natuurlijk een paar minpuntjes. Ik vind de achterkant zeer mooi en slank, maar ook zéér glad. Dit vind ik heel erg jammer en verplicht me eigenlijk om een hoesje er om heen te doen.. (iemand die een leuk hoesje weet? :) ). Ook vind ik de batterijduur niet echt spectaculair bij wat load. Ik speel graag af en toe wat Real Racing 3, wat niet ten goede komt van de accuduur. Ik heb vaak dat ik hem op school ook nog eens moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, dat komt dan door RR3 :+ Heb ook wel gemerkt dat hij tijdens wat gamen vrij snel leegloopt, maar goed, dat doet elke telefoon. Voor de rest ben ik juist heel tevreden met de accuduur. Heb nog geen enkele keer met een leeg toestel gezeten, met andere telefoons vaak zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToHiForAFly
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 13:24
Tja denk t ook dan :). Minder gamen en meer gaan leren denkik zo maar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

ipje schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:50:
[...]

Nee totaal niet, ben van de M7 naar de M8 gegaan en merk geen verschil met data verbruik. Nu stream ik geen films oid via mijn databundel. En ben van 2,5 GB na 1 GB gegaan, voor mij is dit voldoende. Denk dat ik ongeveer 2 uur per dag gebruik maakt van mijn 4G vebinding. Gebruik veel Blinkfeed, facebook app en kijk redelijk veel foto's van mooie dames. Blijf per maand steken rond de 700 mb verbruik.

Gebruik eens 3G watchdog (naam is een beetje achterhaald) om te achterhalen waar het verbruik vandaan komt https://play.google.com/s...rgruet.android.g3watchdog
Hmmm... misschien zit er verschil tussen HTC en Samsung... maar wel netjes dat je met 700 mb het redt haha, ik bekijk ook geen filmpjes, maar zit er wel heel veel mee, meer dan 2 u per dag. Dat kan ook schelen, maar was met de S3 ook :)

Is 3G watchdog heel anders dan Gsam Battery Monitor? Die geeft ook aardig uitgebreid inzicht.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Steeffoon schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:58:
[...]

Is 3G watchdog heel anders dan Gsam Battery Monitor? Die geeft ook aardig uitgebreid inzicht.
Geen idee, die ken ik niet, je kunt hem gratis downloaden dan heb je de basisfuncties, voor uitgebreide moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
Is het mogelijk om de standaard HTC 'Mail-widget' toe te voegen aan een beginscherm? Ik gebruik deze al jaren bij mijn HTC One X, maar ik kan hem op mijn HTC One (M8) niet bij de widgets vinden. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 07-06-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:12
Yonix schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:09:
Is het mogelijk om de standaard HTC 'Mail-widget' toe te voegen aan een beginscherm? Ik gebruik deze al jaren bij mijn HTC One X, maar ik kan hem op mijn HTC One (M8) niet bij de widgets vinden. :(
Als die er niet tussen staat is de widget er niet, dan hebben ze deze verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Carlos0_0 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:11:
[...]

Als die er niet tussen staat is de widget er niet, dan hebben ze deze verwijderd.
Dat is jammer, want ik was één van de gebruikers die de widget wel gebruikte. Maar goed, misschien komt er in de toekomst nog eens een update voor. :)

Verder moet ik zeggen dat ik nu al erg tevreden ben over het toestel en dat terwijl ik er, in totaal, nog geen twee uur mee heb kunnen spelen i.v.m. een gebrek aan een nano-simkaart en andere verplichtingen met dit mooie weer.

Echter, ik vraag mij af wat het onderstaande icoontje is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sxL8uTc0RD84UFZTWmn6L5BC/medium.png
Trouwens, check die batterijduur! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat is het NFC-icoontje. Kun je uitzetten onder Instellingen -> Meer... -> NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dat is inderdaad NFC: Wikipedia: Near field communication

Welke mail-widget bedoel je precies? Want ik heb gewoon Gmail én een Mail Widget er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:26
Kangodo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:02:
Welke mail-widget bedoel je precies? Want ik heb gewoon Gmail én een Mail Widget er in staan.
Ik heb deze widget er ook niet tussen staan. Misschien heeft het er mee te maken of je de mail app geconfigureerd hebt of niet? (Gebruik zelf alleen Gmail namelijk)

Ik heb zelf sinds een weekje de M8, en alles werkt nét even wat vlotter en soepeler dan z'n voorganger. Verwacht alleen geen wonderen, daar was de M7 snel genoeg voor. Het viel me voornamelijk pas op toen ik weer even terugschakelde naar de M7. :+

*Moet wel zeggen dat ik de M7 nog steeds een fijn toestel vind. Ik heb alleen d.m.v. een mooi dealtje de M8 kunnen halen, waardoor ik 'm als HTC addict niet kon laten liggen. :P

Trouwens, hebben meer mensen het probleem dat bij Settings --> More --> Data Usage --> [tabje] WiFi deze altijd bij het jaar 2022 begint?
Zal wel tijdens de eerste boot in dit jaar hebben gestaan, net voor de tijdsync oid.
Maar omdat dit dus later is dan de huidige datum, laat hij elke keer het verbruik van 2022 zien. (paar kb door 'Android OS'..)
Deze counter resetten lijkt onmogelijk, en elke keer naar 2014 scrollen (waarvan de grafiek ook niet werkt overigens) is ook niet echt praktisch.
Iemand een fix? :?

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 11-06-2014 00:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Kangodo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:02:
Dat is inderdaad NFC: Wikipedia: Near field communication

Gewoon de standaard mail-widget van HTC. Deze heb ik geconfigureerd, maar hij is helaas niet te zien in het widget-keuzemenu. Via Facebook heeft HTC inmiddels bevestigd dat ze de widget hebben verwijderd. Ik snap alleen niet waarom. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Misschien omdat ze wat meer over zijn gegaan op de design language van Google zelf, dat ze hem overbodig vonden (lijkt me wel sterk, aangezien er nu dus geen widget op staat voor als je geen Gmail gebruikt, als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Even een kleine vraag over de HTC TV-app. Ik maak gebruik van een Ziggo-abonnement i.c.m. een Samsung TV, Samsung decoder en Samsung reciever. Het instellen van de apparaten via IR gaat prima; alle apparaten worden netjes herkend. Echter, bij het instellen van de kanalen gaat het mis. De applicatie laat, om een of andere reden, een onjuiste zenderlijst zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PLrVGPBJvRMdjunYTKnOK2Yk/medium.png

De postcode klopt, de aanbieder klopt, maar de zenderlijst klopt niet. De kanaalnummering correspondeert niet met de nummering in de gids van mijn decoder. Zo is 001 'Nederland 1', 002 'Nederland 2' en zo verder. Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dit heb ik opgelost door "Nee" te selecteren bij de vraag of je kanaal 13 ontvangt.

Klik hier voor een veel te groot plaatje van mijn eerste paar zenders.

[ Voor 6% gewijzigd door Kangodo op 10-06-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb mijn xperia Z2 verkocht voor de htc one m8...gesealed gekocht op marktplaats voor 430 maar zonder bon.. geweldig snel heel mooie camera functies maar nadat ik mijn eerste telefoontje kreeg wat blijkt.. microfoon stuk dus DOA :( Dan maar opgestuurd voor repair naar teleplan :(. Vermits het een sealed toestel( ja ik ben zeker want kan nieuw van 2ehands onderscheiden) ben ik hier echt niet over te spreken...
Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 18:35
Nee geen problemen hier. Heb hem voor 499 nieuw in doos in Enschede gekocht. Heb vrijwel alle htc modellen gehad maar dit toestel blinkt echt in alles uit. Batterijduur is echt ongelofelijk. Heb hem nu vier uur van de lader en heb hem vrij intensief gebruikt (YouTube, serie gekeken via bs player) en heb nog 84% over. Echt een geweldig toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Swizzler24 op 10-06-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik ga hem binnenkort ook maar eens bestellen op internet. Wilde eerst wachten tot de BTW actie bij Saturn, maar kennelijk gaat dat niet meer door. Vind het altijd fijn om ergens heen te kunnen mocht er iets mis met het toestel zijn i.p.v. hem heen en weer te sturen.

In principe kan je bij HTC met de online gekochte toestellen toch laten ophalen via de HTC website zonder tussenkomst van de website waar je het gekocht hebt?

@Swizzler24 Overgenomen van iemand anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Amps op 10-06-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Nee heb hem gewoon in een winkel gekocht. De verkoper zei dat het een Engels toestel was. Had hier geen problemen mee en toen ik mijn simkaart erin deed pakte ie gewoon de Nederlandse taal. Het is echt een heerlijk toestel. Had ook gelijk een hoesje besteld. Transparante siliconen hoesje. Ding was 8 euro en fits like a glove. Maakt het toestel totaal niet dikker.

[ Voor 24% gewijzigd door Swizzler24 op 10-06-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Laatst online: 27-01 01:28
Amps schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:16:
Ik ga hem binnenkort ook maar eens bestellen op internet. Wilde eerst wachten tot de BTW actie bij Saturn, maar kennelijk gaat dat niet meer door. Vind het altijd fijn om ergens heen te kunnen mocht er iets mis met het toestel zijn i.p.v. hem heen en weer te sturen.

In principe kan je bij HTC met de online gekochte toestellen toch laten ophalen via de HTC website zonder tussenkomst van de website waar je het gekocht hebt?

Jup, toen ik HTC had vond ik dit echt geweldige service.
Je chatte even paar minuten op hun site, 2 dagen later stonden ze voor je deur, en meestal duurde het bij mij 1-2 weken en PostNL bracht hem weer langs :) kostte niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Kangodo schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:50:
Dit heb ik opgelost door "Nee" te selecteren bij de vraag of je kanaal 13 ontvangt.

Klik hier voor een veel te groot plaatje van mijn eerste paar zenders.
Dat was de oplossing inderdaad. Thanks! :*)

Inmiddels heb ik het toestel zo'n 4 dagen in gebruik, hopelijk kan ik vanaf vandaag ook gaan bellen (wacht nog op de nano-simkaart), maar wat is de HTC One (M8) een topper van een telefoon zeg! _/-\o_

Mijn vorige telefoon was een HTC One X en ik had niet verwacht dat ik zo'n groot verschil zou merken. De M8 is sneller en heeft: een (veel) betere batterijduur, nog meer opties en instellingen dankzij de nieuwe Android-versie, BoomSound als leuke feature, betere camerasoftware en ga zo maar verder. Echt fantastisch! :)

Trouwens, ik heb daarnet wel een softwarefout ontdekt. Het viel mij namelijk gisterenavond op dat ik, na het bewerken van een foto, steeds lastig gevallen werd met de melding: 'Afbeelding werd niet opgeslagen in de gallerij'. Dat terwijl de foto's wel degelijk werden opgeslagen. :s

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dGPbRZx5AERpVoJ6GkB9eDeB/medium.png

Enfin, nu ben ik vanochtend even op onderzoek uitgegaan. Ik was namelijk benieuwd wat er in het Engels zou staan. Op die manier kon ik dan gerichter zoeken in Google. Dus heb ik de systeemtaal op Engels (US) gezet en toen kreeg ik tot mijn verbazing de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qrOVXAHIlwRblssb8HekzOpp/medium.png

De afbeeldingen worden dus gewoon netjes opgeslagen. Echter, in de vertaling of misschien in de aansturing van de (fout)melding is een fout geslopen. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w24amUgPLZt2ogdsi4a3NoTV/medium.png

Zoals je kunt zien staan alle afbeeldingen netjes in de gallerij, opgeslagen en wel. 8)

Maar goed, nu heb ik als HTC One (M8) leek nog wat vragen: zijn er nog tips & trucs met betrekking tot het gebruik van de HTC One (M8)? Misschien interessante apps? Trouwens, ik maak gebruik van de bijgeleverde siliconen case. Nu las ik in dit topic dat er één gebruiker was die negatieve ervaringen heeft met deze case - uiteindelijk vlekken in het aluminium. Zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ikzelf heb geen vlekken, maar heb hem na 3 weken wel vervangen voor een steviger hoesje. Het meegeleverde hoesje heeft veel speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Amps schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:16:

Er zitten geloof ik HTC support points in bepaalde Vodafone winkels, en ook als je geen VF als provider hebt (of hem daar niet hebt gekocht) kan je daar langs.
jopie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:28:
Ikzelf heb geen vlekken, maar heb hem na 3 weken wel vervangen voor een steviger hoesje. Het meegeleverde hoesje heeft veel speling.
Ook geen vlekken hier, hoesje is ook niet geweldig maar biedt opzich wel wat extra bescherming. Als je er een beetje voorzichtig mee omgaat, zal het toestel ook niet krassen. Loop er nu al een tijd zonder hoesje mee rond, en nog steeds geen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

Flipm0de

geen

In de vele reviews lees ik verschillende dingen over de camera. Is ie echt zo slecht als in veel reviews? Ik heb nu een iphone 5 en deze maakt, voor mij, perfecte fotos. Wil er iig niet op achteruit gaan :-).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
He mensen,

Mijn vrouw wilt ook overstappen naar de 0ne M8. ze heeft nu de one X.
Ik heb even liggen lezen maar vraag het toch voor de zekerheid.

Deze one van haar heeft wat rare eigenschappen:
- GPS werkt niet als wifi aanstaat. Neem aan dat dit nu niet meer is.
- Netwerk en wifi bereik is zeer slecht. er staan zelfs turorials hoe je iets kunt solderen op de wifi antennen om dit te verbeteren (ook al gedaan). Bereik is goed?
- Er kunnen ook meerdere mails box in de zelfde app ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Denthis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:57:
He mensen,

- Netwerk en wifi bereik is zeer slecht. er staan zelfs turorials hoe je iets kunt solderen op de wifi antennen om dit te verbeteren (ook al gedaan). Bereik is goed?
Ja, ja & ja. :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
haha
kort maar krachtig.

en de opslag keuze werkt ook prima?
Nu htc met een micro sd kaart gaat werken. vind het bij mijn S4 niet helemaal soepel werken.
En zij komt van 1 groot intern geheugen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Werkt prima naar mijn mening, met een SD kaart erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Denthis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:57:
He mensen,

Je kunt ook gewoon HTC even chatten op hun website komen ze de telefoon gratis ophalen. Die slechte WIFI is namelijk bekende fabrieksfout die gratis wordt gerepareerd, ook als je al buiten de garantie zit.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Swizzler24 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:35:
Nee heb hem gewoon in een winkel gekocht. De verkoper zei dat het een Engels toestel was. Had hier geen problemen mee en toen ik mijn simkaart erin deed pakte ie gewoon de Nederlandse taal. Het is echt een heerlijk toestel. Had ook gelijk een hoesje besteld. Transparante siliconen hoesje. Ding was 8 euro en fits like a glove. Maakt het toestel totaal niet dikker.
Prima prijsje dan! Was het in zo'n kleine belshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier ook iemand die last heeft van bleeding? Als ik goed kijk, zie ik duidelijk een lichte gloed langs de rand aan de bovenkant, waar de notificaties staan. Ik zie het vooral goed als ik de notificatiebalk naar beneden sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Volgens mij hoort dat gewoon als je de notificatiebalk naar beneden trekt, ik zie het niet als ik gewoon een zwart plaatje full screen bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar recente apps ga en dan de telefoon in landscape houd, zie ik nog steeds aan die rand een gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Yu. Top mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
De batterij en zijn oplaadtijd zijn super! Rond 07.00u aan de lader gehangen (7%) en nu alweer netjes op de 100% om vervolgens weer zo'n 24 uur mee te gaan. Dat kon je van mijn HTC One X niet verwachten. En dat met 2600mAh! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
De batterij is inderdaad echt super fantastisch, ik vond de M7 al lang mee gaan maar de M8 is echt een killer. 6 uur schermtijd is niet vreemd in ieder geval.

Een vraag over de frontcamera:
Ik heb het idee dat mijn front camera sinds kort wazigere foto's neemt dan hij eerst deed. Ik heb de lens al goed schoon proberen te maken en de instellingen van de camera te resetten maar het mocht niet baten.

Zijn er meer mensen die dit opgemerkt hebben toevallig? Ik heb een factory reset nog niet geprobeerd, zou het vreemd vinden als het ineens aan iets softwarematigs zou liggen, maar als er geen anderen zijn met deze ervaring ga ik dat toch maar proberen.

PS. Nu ik eens goed naar dat lensje kijk lijkt het bij mij alsof er al flink wat miniscule krasjes op zitten. Daarvoor moet ik 'm echt in een bepaalde stand houden ten opzichte van het licht om dit te zien. Zouden jullie even willen kijken bij jullie M8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ff checken, staat net een melding in beeld, "er is een update geinstalleerd, herstart later/nu". Vind het een beetje raar dat ik niet eerst een melding krijg dat er een update beschikbaar is. Heb nu geen idee wat ik geinstalleerd heb. Hebben jullie deze update ook binnen gehad?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Huigie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:16:
Ff checken, staat net een melding in beeld, "er is een update geinstalleerd, herstart later/nu". Vind het een beetje raar dat ik niet eerst een melding krijg dat er een update beschikbaar is. Heb nu geen idee wat ik geinstalleerd heb. Hebben jullie deze update ook binnen gehad?
Toevallig zocht ik vandaag handmatig naar updates omdat ik zag dat Sense 6 voor de M7 ook uitgerold werd vandaag. Toen kreeg ik de melding dat er een "aanpassingsupdate" zou zijn. Deze gedownload en geïnstalleerd; kreeg meteen de melding van Google of ik wilde dat Google iedere gedownloade app zou scannen voor kwaadaardige bestanden of iets dergelijks -> afgewezen.

Er stond niet bij wat deze update nu precies in hield. Ik heb dus ook geen idee wat ik geïnstalleerd heb :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Majesty schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:51:
De batterij is inderdaad echt super fantastisch, ik vond de M7 al lang mee gaan maar de M8 is echt een killer. 6 uur schermtijd is niet vreemd in ieder geval.

Een vraag over de frontcamera:
Ik heb het idee dat mijn front camera sinds kort wazigere foto's neemt dan hij eerst deed. Ik heb de lens al goed schoon proberen te maken en de instellingen van de camera te resetten maar het mocht niet baten.

Zijn er meer mensen die dit opgemerkt hebben toevallig? Ik heb een factory reset nog niet geprobeerd, zou het vreemd vinden als het ineens aan iets softwarematigs zou liggen, maar als er geen anderen zijn met deze ervaring ga ik dat toch maar proberen.

PS. Nu ik eens goed naar dat lensje kijk lijkt het bij mij alsof er al flink wat miniscule krasjes op zitten. Daarvoor moet ik 'm echt in een bepaalde stand houden ten opzichte van het licht om dit te zien. Zouden jullie even willen kijken bij jullie M8? :)
Hier geen last van krasjes op de lens, maar het probleem van 'wazige foto's' herken ik wel. Mijn HTC One X had hier namelijk last van. Echter, dat kwam door de cameralens die zo'n 1mm in de behuizing lag. Dat gaf voldoende ruimte aan stof en ander viezigheid om zich daar te verzamelen en dat was lastig te verwijderen.

Edit: Op Androidcentral.com is er een topic gestart over hetzelfde probleem. Het schijnt dus zo te zijn dat er op allebei de lenzen een 'film' zit. Deze schijnt bij sommige M8-toestellen snel te krassen, waardoor de foto's wazig worden. De film is, zonder enige schade, te verwijderen. How-to's staan in het topic op Androidcentral. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 12-06-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:48:
[...]

Hier geen last van krasjes op de lens, maar het probleem van 'wazige foto's' herken ik wel. Mijn HTC One X had hier namelijk last van. Echter, dat kwam door de cameralens die zo'n 1mm in de behuizing lag. Dat gaf voldoende ruimte aan stof en ander viezigheid om zich daar te verzamelen en dat was lastig te verwijderen.

Edit: Op Androidcentral.com is er een topic gestart over hetzelfde probleem. Het schijnt dus zo te zijn dat er op allebei de lenzen een 'film' zit. Deze schijnt bij sommige M8-toestellen snel te krassen, waardoor de foto's wazig worden. De film is, zonder enige schade, te verwijderen. How-to's staan in het topic op Androidcentral. :)
Nadat je over de One X begon heb ik ook even gekeken en bij de M8 zit ook een opstaande rand van 1mm rondom de front camera volgens mij. Ik heb het nu nog eens beter schoon gemaakt met alcohol en een microvezel doekje en het lijkt nu opgelost.

Het topic heb ik ook gelezen; schijnt toch wel een big deal te zijn inderdaad. Ik kan ook van die krasjes zien op m'n camera lens/glas (voorkant én achterkant), maar ik moet zeggen dat hij nog prima foto's maakt. Net zoals in het begin.

Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik kreeg vandaag ook een kleine update (handmatig gecontroleerd op update). Update is niets boeiends volgens mij. 1,84MB 'groot' en omschrijving is: "update naar de HTC toestel aanpassingsapplicatie". Als ik hier op zoek met Google, vindt ie niks. Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:41:
Ik kreeg vandaag ook een kleine update (handmatig gecontroleerd op update). Update is niets boeiends volgens mij. 1,84MB 'groot' en omschrijving is: "update naar de HTC toestel aanpassingsapplicatie". Als ik hier op zoek met Google, vindt ie niks. Iemand meer informatie?
Even 3 berichten terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Majesty schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Even 3 berichten terug lezen.
Ik kreeg die melding niet, van Google. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Is het mogelijk om de notificatiegeluiden van mijn HTC One X over te zetten naar de HTC One (M8) zonder de toestellen te moeten rooten? Ik vind de nieuwe geluiden in HTC Sense 6.0/Android KitKat niet zo fantastisch namelijk. Ze lijken teveel op elkaar, waardoor ik niet kan horen of ik nu een nieuw e-mail- of WhatsApp-bericht heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Yonix schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:29:
Is het mogelijk om de notificatiegeluiden van mijn HTC One X over te zetten naar de HTC One (M8) zonder de toestellen te moeten rooten? Ik vind de nieuwe geluiden in HTC Sense 6.0/Android KitKat niet zo fantastisch namelijk. Ze lijken teveel op elkaar, waardoor ik niet kan horen of ik nu een nieuw e-mail- of WhatsApp-bericht heb ontvangen.
Hier kan je de geluiden downloaden, moet je alleen nog even op je telefoon zetten en als ringtone instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:25:
[...]

Ik kreeg die melding niet, van Google. ;)
Achja, zit allemaal in dezelfde hoek, net als het bericht boven die van mij.
Ben benieuwd wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Psyram schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Hier kan je de geluiden downloaden, moet je alleen nog even op je telefoon zetten en als ringtone instellen.
Top! Thanks! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Psyram schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Ik kan die van de Nexus 5 ook aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sinds gisteren ook aan de M8 (van een One S), overzetten is een fluitje van een cent tegenwordig.
Alleen 1 app die ik veel gebruikte werkt onder KitKat niet meer. Ik wil aan ieder van mijn belgroepen een andere ringtone hangen en dat kan niet meer. Iemand een app gevonden die wel werkt?
En ik vind de nieuwe widget voor agenda geen verbetering om eerlijk te zijn, op de One S was dat een stuk overzichtelijker. Maar verder zeer tevreden, vooral (zoals hier eerder al is gezegd) het stroomverbruik valt positief op.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Hoe zit dat nu eigenlijk met HTC Zoe? Hartstikke fijn dat er, ook binnen HTC One (M8), steeds zoveel verwijzingen worden gemaakt naar de applicatie, maar zolang deze niet te gebruiken is heb ik er natuurlijk weinig aan.

Edit: Trouwens, het valt mij nu op dat ik de 'HTC Service Pack'-app nergens meer kan vinden. Hij staat niet tussen mijn applicaties. En opnieuw starten van de telefoon en het opnieuw installeren van de app via de Play Store haalt niets uit. :S

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mml66Tmj7n23SeulCLkcEdIb/medium.png
Volgens de Play Store is de app geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HDb5hSKu0Mk5lV6vGhAZMrGi/medium.png
Vervolgens staat de app nergens tussen (hij is niet verborgen).

[ Voor 61% gewijzigd door Yonix op 14-06-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Yonix schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:43:
Hoe zit dat nu eigenlijk met HTC Zoe? Hartstikke fijn dat er, ook binnen HTC One (M8), steeds zoveel verwijzingen worden gemaakt naar de applicatie, maar zolang deze niet te gebruiken is heb ik er natuurlijk weinig aan.

Edit: Trouwens, het valt mij nu op dat ik de 'HTC Service Pack'-app nergens meer kan vinden. Hij staat niet tussen mijn applicaties. En opnieuw starten van de telefoon en het opnieuw installeren van de app via de Play Store haalt niets uit. :S

[afbeelding]
Volgens de Play Store is de app geïnstalleerd.

[afbeelding]
Vervolgens staat de app nergens tussen (hij is niet verborgen).
Open je ook vaak je windows service pack? ;) denk niet dat het een applicatie is maar meer een soort van updates voor htc apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
SamStar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:39:
[...]

Open je ook vaak je windows service pack? ;) denk niet dat het een applicatie is maar meer een soort van updates voor htc apps.
De 'Service Pack'-app stond voorheen gewoon in de lijst tussen alle applicaties. De applicatie gaf je de mogelijkheid om te zoeken naar updates voor de HTC-applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Yonix schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:49:
[...]

De 'Service Pack'-app stond voorheen gewoon in de lijst tussen alle applicaties. De applicatie gaf je de mogelijkheid om te zoeken naar updates voor de HTC-applicaties.
Zoek je soms HTC Apps? Deze staat in de extra map bij mijn apps. Hiermee kan ik naar updates zoeken van HTC apps (al zegt deze app dat ik er geen geinstalleerd heb).

Vandaag ontdekt, dat als je niet storen activeert, dat mijn third party wekker ook geblokkeerd wordt (gente alarm). Dus ipv niet storen maar weer Silent Time gebruikt, deze laat mijn wekker wel door. Gelukkig op een zondag achter gekomen ipv op maandag.

[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 15-06-2014 11:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
MeNTaL_TO schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:43:
[...]

Zoek je soms HTC Apps? Deze staat in de extra map bij mijn apps. Hiermee kan ik naar updates zoeken van HTC apps (al zegt deze app dat ik er geen geinstalleerd heb).
Ik heb gewoon het idee dat ik een HTC app mis, maar goed dat heeft tot nu toe nog geen negatieve gevolgen gehad. ;)

Even iets anders: op dit moment maak ik gebruik van twee cases voor de HTC One (M8). De standaard bijgeleverde siliconen case en de HTC Dot View. Over beide cases ben ik erg te spreken. Met name de Dot View case is gewoon leuk, vanwege de notificaties op de voorkant van de 'flap'.

Echter, soms zit deze 'flap' mij toch in de weg. Het maken van foto's is niet altijd even makkelijk, omdat de 'flap' niet erg flexibel is. Ook het typen met één vinger of duim is lastig.

Daarom ben ik op zoek naar een case die dezelfde kwaliteit biedt als de bovengenoemde cases, maar zonder de 'flap'. Gewoon een mooie, harde case in een zelfde kleur donkergrijs als de Dot View Case:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x1cWAmkMmn6xQIB3QbAl0Vb7/medium.jpg

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Misschien meer voor hier Accessoires voor de HTC One (M8) , maar je kan op deze site (CoolBlue/PDAshop) http://www.pdashop.nl/cat...tc-one-m8-backcovers.html mooie hoesjes vinden. Vind die Double Dip Hardshell Grey bijv. wel mooi, staat ook nog eens HTC achterop.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 15-06-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Oké. Top, dan ga ik daar even kijken. :)

Ik heb trouwens last van WhatsApp-berichten die een paar minuten later binnenkomen en niet worden gepusht. Bij de instellingen staat WiFi áltijd aan, ook in slaapstand. Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Yonix schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:49:
Oké. Top, dan ga ik daar even kijken. :)

Ik heb trouwens last van WhatsApp-berichten die een paar minuten later binnenkomen en niet worden gepusht. Bij de instellingen staat WiFi áltijd aan, ook in slaapstand. Any ideas?
Ziggo toevallig?
Dat schijnt bekend probleem te zijn dat die combi whatsapp/ziggo niet echt samengaat
helaas hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Laatst online: 08:28
Steeffoon schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:20:
[...]

Ziggo toevallig?
Dat schijnt bekend probleem te zijn dat die combi whatsapp/ziggo niet echt samengaat
helaas hier ook.
Volgens mij ligt dat aan de modem van ziggo.
Al zou je hem bridgen en je eigen router er tussen zetten heb je dat probleem volgens mij niet.
Zelf moet ik dat nog doen, maar als het goed is is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Steeffoon schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:20:
[...]

Ziggo toevallig?
helaas hier ook.
Ja. Hier thuis maak ik gebruik van een Ziggo Z2-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hier hetzelfde, toevallig net overgestapt van Tele2 naar ziggo, en bij beiden dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
MeNTaL_TO schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:43:
[...]
Vandaag ontdekt, dat als je niet storen activeert, dat mijn third party wekker ook geblokkeerd wordt (gente alarm). Dus ipv niet storen maar weer Silent Time gebruikt, deze laat mijn wekker wel door. Gelukkig op een zondag achter gekomen ipv op maandag.
Je kunt eens Timely proberen https://play.google.com/s...ails?id=ch.bitspin.timely mocht je een andere app hiervoor zoeken. Deze maakt je ook wakker als "niet storen is geactiveerd", wel zo handig als je bepaalde contacten toch wilt doorlaten in noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
blackspeedy schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:26:
[...]
Volgens mij ligt dat aan de modem van ziggo.
Al zou je hem bridgen en je eigen router er tussen zetten heb je dat probleem volgens mij niet.
Zelf moet ik dat nog doen, maar als het goed is is dat het probleem.
Mijn Ziggo modem staat in "bridge mode" en heb inderdaad geen problemen met whatsapp berichten, nooit gehad trouwens. Dus kan niet met 100% zekerheid aangeven of dit het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
de bijgeleverde oordopjes vind ik slecht.. wie kan mij een goed merk en type oordopjes icm de m8 aanbevelen.. de sennheiser cx300 II misschien.. ik hou van mooie bassen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

Sorcerer8472

Mens sana?

Thomasx4 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:33:
Hier hetzelfde, toevallig net overgestapt van Tele2 naar ziggo, en bij beiden dit probleem.
Ligt aan alle soorten pushmessages die via Google binnenkomen (ook Facebook messenger etc.). Bij mij ligt het waarschijnlijk aan m'n wifi-router en verbindingen die na een tijdje timeouten. Op andere wifinetwerken heb ik er ook last van.

Soms gaat het ook gewoon mis terwijl je aan het internetten bent; gewoon aan het surfen en dan komt eens een minutenoude pushmessage binnen :+ Dus ligt echt aan verbindingen die sneuvelen na een timeout ofzo.

Gelukkig kost 4G weinig stroom dus heb ik dat steeds vaker aan, dan komt alles wel snel binnen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
paul404 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:08:
de bijgeleverde oordopjes vind ik slecht.. wie kan mij een goed merk en type oordopjes icm de m8 aanbevelen.. de sennheiser cx300 II misschien.. ik hou van mooie bassen.....
Ik maak nu een kleine 1,5 jaar gebruik van de Sennheiser CX 280. Prima oordopjes met een heerlijk geluid, maar ik merk wel dat ik sinds enkele weken last heb van een defect. Het lijkt erop alsof er iets met de aansluiting is, want als ik muziek luister en zachtjes druk op de 3,5mm jack-aansluiting (zie plaatje) dan valt het geluid weg. Er lijkt dus iets te zijn met de kabel.

Dus als ik bijvoorbeeld muziek luister terwijl ik aan het lopen ben met mijn telefoon in mijn broekzak, dan valt om de haverklap een stuk muziek weg doordat ik tijdens het lopen druk uitoefen op de aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55ZP03IS6KbaODO6TVD3BaI6/medium.jpg

Ik heb de kabel nooit strak opgerold ofzo, dus het lijkt een defect te zijn. Jammer, want het zijn niet de goedkoopste oordopjes. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat tijdens het opladen je alsnog notificaties krijgt via het ledje? Als ik nu bijvoorbeeld een Whatsapp bericht krijg terwijl ik oplaad zie ik gewoon alleen dat rode oplaad lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb nu toch een wat vervelend probleempje ontdekt (bij in iedergeval mijn toestel).

Bij gebruik van TomTom wordt het toestel zeer heet en wel zo heet dat het rode ledje gaat knipperen.
Het opladen van de batterij lukt dan niet meer lijkt wel.

Ik heb dit eerder ook gehad met mijn One X. Daar kon ik Sygic niet op draaien, na max 30 minuten viel het toestel gewoon uit. Ik ben toen op TomTom overgestapt welke wel bleef werken.

Iemand anders hier problemen ondervonden met TomTom (of enig andere) en de temperatuur van het toestel bij gebruik?

Ik heb de HTC D190 car cradle, speciaal voor de M8:

pricewatch: HTC One (M8) Car Cradle D190

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Willen jullie hier eens naar kijken?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JA6mGHvDu80SbRULWI6g3Bdw/medium.jpg

Vanochtend wreef ik met mijn duim over het scherm en toen viel het mij op dat de behuizing rechtsboven bij het scherm een beetje omhoog komt. Het is echt minimiaal, maar genoeg om met je duim of een nagel te voelen. Ik heb het toestel nu een week en ga er voorzichtig mee om, dus het is niet door onvoorzichtig gebruik gekomen o.i.d.

Mijn vraag aan jullie: is dit nu iets waarvoor ik HTC moet bellen? Voorheen viel het 'defectje' mij niet op, maar nu weet ik dat het er is. Verder functioneert het toestel prima en naar behoren, dus dat is het probleem niet. Ik wil alleen niet dat het defect erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jackson6 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 01:00:
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat tijdens het opladen je alsnog notificaties krijgt via het ledje? Als ik nu bijvoorbeeld een Whatsapp bericht krijg terwijl ik oplaad zie ik gewoon alleen dat rode oplaad lampje.
Huh, doet jouw lampje het bij Whatsapp? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij knippert het eigenlijk bijna nooit (missed call/sms alleen geloof ik?) Wat zijn jouw instellingen bij Whatsapp?

@Yonix: heb ik ook. Terugduwen werkt een klein beetje, maar komt snel daarna weer terug. Ik vind het niet echt storend. Zal wel niet ernstig zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Sorcerer8472 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:06:
[...]

@Yonix: heb ik ook. Terugduwen werkt een klein beetje, maar komt snel daarna weer terug. Ik vind het niet echt storend. Zal wel niet ernstig zijn toch?
Dan laat ik het zo. Het is ook niet echt storend, dat is waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Bekend probleem. Heb dit al sinds de aankoop, net wat ernstiger dan bij jou maar ook niets verschrikkelijks, en heb goed in de gaten gehouden of het erger werd of niet. Inmiddels is hij krap 2 maanden oud en is het niet erger geworden, zou me dus geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Yonix schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:07:
Willen jullie hier eens naar kijken?

[afbeelding]

Vanochtend wreef ik met mijn duim over het scherm en toen viel het mij op dat de behuizing rechtsboven bij het scherm een beetje omhoog komt. Het is echt minimiaal, maar genoeg om met je duim of een nagel te voelen. Ik heb het toestel nu een week en ga er voorzichtig mee om, dus het is niet door onvoorzichtig gebruik gekomen o.i.d.

Mijn vraag aan jullie: is dit nu iets waarvoor ik HTC moet bellen? Voorheen viel het 'defectje' mij niet op, maar nu weet ik dat het er is. Verder functioneert het toestel prima en naar behoren, dus dat is het probleem niet. Ik wil alleen niet dat het defect erger wordt.
Heb ik ook inderdaad. Is niet erger geworden bij mij, wel heel storend, omdat ik altijd op kleine details let bij dit soort dingen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Steeffoon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Heb ik ook inderdaad. Is niet erger geworden bij mij, wel heel storend, omdat ik altijd op kleine details let bij dit soort dingen:P
Ik heb het inderdaad ook. Het is gewoon geen perfecte behuizing. Iets dat gewoon eigen is aan HTC. Wanneer je genoeg oog voor detail hebt, merk je het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Jammer dat htc daar niet extra op let.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ergens vind ik het fijn om te lezen dat meerdere toestellen dit kleine defect hebben, want dan is de mijne niet de enige. ;) Echter, het wringt wel natuurlijk; het blijft tenslotte een telefoon van bijna € 700,-. Dit soort defecten mogen er dan, naar mijn mening, op zo'n schaal niet zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Yonix op 17-06-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Laatst online: 24-09 21:54
Sorcerer8472 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Huh, doet jouw lampje het bij Whatsapp? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij knippert het eigenlijk bijna nooit (missed call/sms alleen geloof ik?) Wat zijn jouw instellingen bij Whatsapp?
Bij mij werkte het lampje ook niet met whatsapp toen ik hem net kocht. 1 factory reset en toen werkte het wel. Beetje vreemd maar het moet dus wel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Xymox schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:03:
Ik heb nu toch een wat vervelend probleempje ontdekt (bij in iedergeval mijn toestel).

Bij gebruik van TomTom wordt het toestel zeer heet en wel zo heet dat het rode ledje gaat knipperen.

Ik heb dit eerder ook gehad met mijn One X. Daar kon ik Sygic niet op draaien, na max 30 minuten viel het toestel gewoon uit. Ik ben toen op TomTom overgestapt welke wel bleef werken.

Iemand anders hier problemen ondervonden met TomTom (of enig andere) en de temperatuur van het toestel bij gebruik?

Ik gebruik TomTom iedere dag volop zonder problemen en uren achtereen. Als dit altijd gebeurd bij TomTom lijkt me dat echt een hardware probleem van je telefoon.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

royco85 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:47:
[...]

Bij mij werkte het lampje ook niet met whatsapp toen ik hem net kocht. 1 factory reset en toen werkte het wel. Beetje vreemd maar het moet dus wel werken ;)
Gebruik je ook een goede autolader (zat die bij de cradle?) probeer is een andere uit.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Laatst online: 24-09 21:54
D0gtag schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Gebruik je ook een goede autolader (zat die bij de cradle?) probeer is een andere uit.
Je quote slaat niet terug op mijn bericht. Uit het foute bericht gequote toevallig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mijn m7 heeft ook problemen als ik de navigatie aan heb + hij hangt aan het raam in de volle zon.
Ledje knippert inderdaad rood en laad niet bij. Hitte probleem, volgens mij is dat "normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb altijd het hoesje erom, en maak elke dag mijn telefoon met een brildoekje even schoon. En toch zitten er krassen om de cameras. Ongelooflijk hoe snel dat krast. Konden ze ook wel gorillaglas voor gebruiken :)

Hebben jullie trouwens ook dat de frontcam achter het glaasje een beetje scheef erin zit? Ik merk er totaal niks van tijdens het maken foto's maar het is wel zichtbaar dat de camera ietsjes meer naar linksonder en niet perfect in het midden. Je kunt natuurlijk goed zien dat het niet symmetrisch is als je je telefoon op de op houdt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Deathchant schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:43:
Hebben jullie trouwens ook dat de frontcam achter het glaasje een beetje scheef erin zit? Ik merk er totaal niks van tijdens het maken foto's maar het is wel zichtbaar dat de camera ietsjes meer naar linksonder en niet perfect in het midden. Je kunt natuurlijk goed zien dat het niet symmetrisch is als je je telefoon op de op houdt.
Dat heb ik met de frontcamera én de U-focus-camera. Het zit allemaal nét niet even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

royco85 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:15:
[...]

Je quote slaat niet terug op mijn bericht. Uit het foute bericht gequote toevallig? :9
Bizar dit is de tweede keer dat dit gebeurd, heb je niet heel snel je comment veranderd :( ( :+ )
Xymox schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:03:

[ Voor 61% gewijzigd door D0gtag op 17-06-2014 20:34 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Zijn toestellen van KPN unbranded?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yucel55
  • Laatst online: 07-06 12:04
Hey, na een aantal reviews te hebben gelezen en natuurlijk ook op Got. heb ik een aantal vragen/opmerkingen.

Deze quote heb ik van een review op androidcentral. is deze bug gefixt?
My other complaint is a bug that will get fixed, and one we saw on the M7 when it was new — the settings to keep data on, no matter how long the screen is off, are ignored. I don’t want my phone to turn off the data connection when it’s in my pocket. I’ve told it not to turn off the data connection while it’s in my pocket. But it still does. No bueno, please fix, thanks.
Zitten de knoppen op de m8 goed vast? hiermee bedoel ik de power en volume knoppen. bij sommige apparaten zijn deze erg los en gaan ze snel kapot.

is die grote zwarte HTC balk op de voorkant irritant? of wen je er snel aan?

doen die notification lichtjes het echt heel erg slecht?

gaat de notification lichtje echt uit na 5 minuten? en kan je er wat aan doen?

de notification bar schijnt heel druk te zijn klopt dit? en/of kan je er wat aan doen.

en laat je hem vaak vallen omdat hij zo glad is?

dit zijn de dingen die nu in me op zijn gekomen. ik ga deze telefoon zoizo halen maar wil toch het een en ander weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

yucel55 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:43:
Hey, na een aantal reviews te hebben gelezen en natuurlijk ook op Got. heb ik een aantal vragen/opmerkingen.

Deze quote heb ik van een review op androidcentral. is deze bug gefixt?

[...]

Geen last van en nooit van gehad ook. Kan je gewoon uitschakelen of inschakelen als je dat wilt.

Zitten de knoppen op de m8 goed vast? hiermee bedoel ik de power en volume knoppen. bij sommige apparaten zijn deze erg los en gaan ze snel kapot.

Volumetoets zit misschien iets losser dan een ander toestel, maar niet dat ik denk van, ohjee, die gaat er nog een keer uitvallen. Niks geen problemen mee.

is die grote zwarte HTC balk op de voorkant irritant? of wen je er snel aan?

Totaal geen last van. Echt niet, nog geen enkele seconde.

doen die notification lichtjes het echt heel erg slecht?
Hoe bedoel je slecht? Hij heeft voor notificaties maar 1 kleur, dat is jammer, maar doet wel gewoon zijn werk in principe. Is alleen niet zo'n grote LED als bijvoorbeeld bijd e Samsung Galaxy S3

gaat de notification lichtje echt uit na 5 minuten? en kan je er wat aan doen?
Zover ik begreep gaat ie na 10 minuten uit. Je hebt wel apps die je kan downloaden voor het instellen van de LED, maar hier heb ik geen ervaring mee.

de notification bar schijnt heel druk te zijn klopt dit? en/of kan je er wat aan doen.
Totaal niet. Waar haal je dit vandaan? Als er een notificatiebalk rustig is aan Android toestellen, zal de M8 een van de winnaars zijn.

en laat je hem vaak vallen omdat hij zo glad is?
Het toestel is krasgevoelig, maar door de goede case heb ik me hier tegen beschermd. (en het toestel ook) >:)

dit zijn de dingen die nu in me op zijn gekomen. ik ga deze telefoon zoizo halen maar wil toch het een en ander weten.
Ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt, als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik begin me steeds meer te ergeren aan het ding eigenlijk. Vandaag ging hij spontaan aan in m'n broekzak en heeft hij waarschijnlijk meer dan een uur ofzo aangestaan... bijna 20% leger ineens...

Ding heeft gegoogled via Google Now naar "zn znso4 oxidation number" en "'tje"... Wtf. Lang leve Swype :P

De browser heeft my.vodafone.nl en www.zie.nl geopend. Pagina's die ik op m'n telefoon volgens mij nooit eerder heb bezocht.

Zover ik kon zien heb ik verder geloof ik geen berichten gestuurd of telefoontjes gepleegd gelukkig.

Verder raak ik vaker per ongeluk de rand van het scherm aan waardoor ik bijv. icoontjes op m'n homescherm versleep. Je moet hem als er geen hoesje omheen zit beter vasthouden dan bijvoorbeeld de S3, en daardoor raak je nog weleens een stukje aan dat nét voorbij de bezel zit, vooral tijdens het neerleggen van het ding en bijv. het gebruik met één hand op de fiets.

Extreem irritant trouwens dat hij niet automatisch lockt als je het scherm handmatig uitzet. Allemaal kleine handige dingen die bij Samsung wel konden op m'n oude S3 (was daar instelbaar). Enige dat handiger is op de HTC is dat hij notification volume en belvolume wel aan elkaar koppelt. En de enorm fijne accuduur.

Voor de rest heb ik toch wel een beetje spijt door alle onhandigheden, wat er alleen maar meer lijken te worden telkens... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik krijg net een melding voor een update van Vodafone. Iemand anders die ook gehad en weet wat ik dan kan verwachten? Zit namelijk niet op Vodafone zooi te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Michele_M_ schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 07:04:
Ik krijg net een melding voor een update van Vodafone. Iemand anders die ook gehad en weet wat ik dan kan verwachten? Zit namelijk niet op Vodafone zooi te wachten.
Die update had ik ook een paar dagen terug ontvangen, maar volgens mij doet die niets meer dan het installeren van een Vodafone update app. Ikzelf heb hem gelijk verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik heb 'm ook gehad. Vodafone Protect zit er ook bij, die heb ik maar gehouden. Best handig om m'n telefoon via Vodafone te traceren bij diefstal (of van afstand te wissen). Vind een Vodafone app daarvoor fijner dan Cerberus of AndroidLost of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dit is toch gewoon fantastisch?! :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DtSiDFdJKBBpPTApwd8Gagxb/medium.png

Bij normaal gebruik (internetten, e-mailberichten lezen, af en toe een YouTube-filmpje kijken, snel een fotootje maken, Facebook- en WhatsApp-gebruik) een stand-by tijd van zo'n 64+ uur! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 19-06-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik sta er ook elke dag van te kijken hoelang hij meegaat. Elke keer denk ik savonds als ik nog weg moet, oh 35%, die haalt de avond niet. En dan doet hij het de volgende dag nog.

HTC Accu _/-\o_

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 23:44:
Extreem irritant trouwens dat hij niet automatisch lockt als je het scherm handmatig uitzet. Allemaal kleine handige dingen die bij Samsung wel konden op m'n oude S3 (was daar instelbaar). Enige dat handiger is op de HTC is dat hij notification volume en belvolume wel aan elkaar koppelt. En de enorm fijne accuduur.
Dat kan hij toch wel?! Of begrijp ik je niet. Als je handmatig het scherm uitziet, moet je afhankelijk van je instelling weer opnieuw unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sheik schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:01:
[...]

Dat kan hij toch wel?! Of begrijp ik je niet. Als je handmatig het scherm uitziet, moet je afhankelijk van je instelling weer opnieuw unlocken.
Bij stock Android kun je instellen dat het lockscherm actief wordt bij "scherm uitzetten" of "na 5 minuten" (als je scherm getimeout is, dus vanzelf uitgegaan is). Bij de M8 kun je alleen aangeven na hoeveel minuten scherm uit het scherm actief wordt. Dus dit heb ik nu maar op "immediate" gezet, zodat hij in m'n broekzak niet vanalles en nog wat gaat doen.

Nu is het tuurlijk wachten op het moment dat hij ineens zichzelf gewist heeft na 500 pogingen om te unlocken in m'n broekzak :+

Accu blijft wel zalig ja: 2 dagen en 5 uur en dan nog 30% overhebben bij normaal gebruik + treinen door het land :) Gaat wel harder als je geen 4G hebt trouwens :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-06-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Accu blijft inderdaad heerlijk, wat fijn om je telefoon niet elke avond aan de lader te hoeven leggen zeg, en met 50% ook gewoon nog een dag door te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Morgen krijg ik eindelijk mijn Glacial Silver M8 binnen! :)
Bewust voor de zilveren gekozen ivm krassen en dat de Gunmetal vrij makkelijk uit je handen kan glippen..

Zijn er bepaalde Tips & Tricks die een must zijn voor de M8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Knamix schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:28:
Morgen krijg ik eindelijk mijn Glacial Silver M8 binnen! :)
Bewust voor de zilveren gekozen ivm krassen en dat de Gunmetal vrij makkelijk uit je handen kan glippen..

Zijn er bepaalde Tips & Tricks die een must zijn voor de M8?
Ik heb gehoord dat de zilveren variant ook erg glad is (maar niet zo glad als de grijze). Stop er een SD kaartje in de rechterkant? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Amps schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:05:
[...]

Stop er een SD kaartje in de rechterkant? :+
Dat heb ik ook gedaan. Voor weinig geld heb je al een leuk SD-kaartje van 32 of 64Gb. Ik heb onlangs een 32Gb SD-kaart in het toestel geplaatst en met zo'n 50Gb kan ik wel even vooruit. ;)

Verder wil ik je aanraden een goed hoesje te kopen i.v.m. krasgevoeligheid van de behuizing en cameralenzen.
Pagina: 1 ... 25 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie