Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ben hier trouwens echt super tevreden verder, behalve over de speakers. Ze zijn echt een enorme verbetering tegenover alles wat ik ooit gehad heb, maar hoor vaak een enorm hoge piep heel vaag door alles heen, weet niet of dat normaal is of afwijkt.

E: Oké lag blijkbaar gewoon aan een nummer.

E#2: defecte pixel ontdekt, doen ze er moeilijk over als ik hem daarom wil omruilen?

[ Voor 21% gewijzigd door Thomas op 22-04-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 17:57
[b][message=42123624,noline]
E#2: defecte pixel ontdekt, doen ze er moeilijk over als ik hem daarom wil omruilen?
Nee, dat is een fabrieksfout dus omruilen moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:58
Het enige echte grote minpunt, wat ik vind, is dat het volume niet zacht genoeg kan. Ik luister altijd muziek tijdens het werk en met de HTC one X, die ik hiervoor had, was het volume precies goed.
Het zachtste wat deze telefoon kan is 3% op de standaard instellingen. Er zijn programma's waarmee je het volume naar 1% kan krijgen maar hierdoor is er een complete overlay.

Vraag, heeft iemand hetzelfde probleem en een programma gevonden (niet Fine Volume Control zoals al eerder vermeld) waarmee ik meer stappen kan unlocken. En nee ik wil mijn toestel niet Rooten.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Mauritsvdb schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:12:
[...]

Nee, dat is een fabrieksfout dus omruilen moet geen probleem zijn.
Mooi, vandaag even terug. Las van die verhalen dat je voor andere telefoons minstens 2 of 3 defecte pixels moest hebben voordat ze hem omruilden, maar goed. Vind deze toch vrij storend, zit ook bijna in het midden van het scherm dus tijdens films (kwam er achter toen ik even Netflix uittestte) is het vrij storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Thomasx4 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:31:
[...]
Mooi, vandaag even terug. Las van die verhalen dat je voor andere telefoons minstens 2 of 3 defecte pixels moest hebben voordat ze hem omruilden, maar goed. Vind deze toch vrij storend, zit ook bijna in het midden van het scherm dus tijdens films (kwam er achter toen ik even Netflix uittestte) is het vrij storend.
Het is per winkel verschillend hoe hun defecte pixel policy is. Meestal wordt een toestel uit coulance omgeruild terwijl het volgens de fabrikant wel binnen de specs valt. Weet niet waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Vodafone winkel. Nouja als ze echt moeilijk doen is het naar zo. 1 dode pixel valt mee, al zie ik liever een toestel zonder fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben erg tevreden met de One M8, maar vind de nieuwe security van KitKat betreffende SD-kaarten een doorn in het oog. Is er al een oplossing om gewoon met tools als ES File Explorer op je sd-kaart te kunnen schrijven? Evt. temp rooten wil ik nog wel aan (weaksauce werkt helaas niet), maar perm root (via htcdev) zit ik eigenlijk niet op te wachten. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Teruggegaan met de defecte pixel, kon gewoon ruilen (bij Vodafone). Man zei dat ik de eerste was (had al wel wat verkeerd geplaatste grills zien langskomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
[ti] schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:16:
Ben erg tevreden met de One M8, maar vind de nieuwe security van KitKat betreffende SD-kaarten een doorn in het oog. Is er al een oplossing om gewoon met tools als ES File Explorer op je sd-kaart te kunnen schrijven? Evt. temp rooten wil ik nog wel aan (weaksauce werkt helaas niet), maar perm root (via htcdev) zit ik eigenlijk niet op te wachten. Suggesties?
Ben ik ook nog steeds benieuwd naar. Is toch wel een grote tegenvaller ten opzichte van de M7. Voor de rest helemaal top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, bij licht-medium gebruik kan ik melden dat ik nu nog 13% accu over heb en dat ik 64 uur tot nu toe ermee heb kunnen doen. Echt uitzonderlijk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

Voor degenen die willen weten hoe je een eigen RSS-feed toe kan voegen aan HTC Blinkfeed:

Zie hier

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[ti] schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:16:
Ben erg tevreden met de One M8, maar vind de nieuwe security van KitKat betreffende SD-kaarten een doorn in het oog. Is er al een oplossing om gewoon met tools als ES File Explorer op je sd-kaart te kunnen schrijven?
Bedoel je hiermee dat je met ES File Explorer niet op de SD kaart kan browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Amps schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:35:
Bedoel je hiermee dat je met ES File Explorer niet op de SD kaart kan browsen?
Je kunt wel browsen op de sd-kaart, maar niet meer overal schrijven zoals voor android 4.4. Is een beveligingsdingetje, apps mogen nu alleen nog maar in hun eigen map iets schrijven op de sd-kaart. Met apps als es file explorer kon je voorheen dus gewoon mp3 bestanden of fotos heen en weer kopieeren, maar vanaf android 4.4 dus niet meer, en dat is behoorlijk irritant. De enige manier om dit aan te passen (terug naar oude gedrag van voor 4.4) daar heb je root toegang voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Nou ik heb een partij zitten zoeken naar de optie om bluetooth voor een aantal minuten zichtbaar te maken voor andere niet geregistreerde apparaten en zich daarna weer te verbergen. Ik kan hem helaas niet vinden, kan iemand mij helpen?

Update:
Dankzij htc forum het juiste antwoord gekregen, als je in de bluetooth settings zit dan is bluetooth zichtbaar voor alle apparaten. Ga je uit het menu met bluetooth nog aan, dan wordt deze automatisch op verborgen gezet.

[ Voor 33% gewijzigd door ipje op 25-04-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 14:44
De mijne gaat na 1 dag ook terug naar de winkel, speakergrill bovenaan (en onderaan, maar dit is voor mij non-issue) zijn niet gelijk met het scherm, het scherm steekt een beetje uit zowel links als rechts. Heb geprobeerd dit te omzeilen door wat lager te beginnen swipen, maar ik bleef regelmatig per ongeluk terug op de vrij scherpe rand botsen. Verder staat ook de volumeknop los, en ratelt die wat als je in de omgeving ervan op het scherm tikt. Voor mij niet echt een issue maar hoort volgens HTC ook niet.

Ik hoop dat ik wat geluk heb met het vervangingsproces want het is toch wel echt een mooi toestel. Alleen erger ik me echt aan dat randje, des te meer omdat hij in het midden juist wel mooi zit en daar kan je dan perfect swipen (helaas is dat stuk maar ongeveer 1 vinger breed). Vindt het toch niet kunnen zo, op een toestel van 650€+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
ipje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:56:
Nou ik heb een partij zitten zoeken naar de optie om bluetooth voor een aantal minuten zichtbaar te maken voor andere niet geregistreerde apparaten en zich daarna weer te verbergen. Ik kan hem helaas niet vinden, kan iemand mij helpen?
Als ik Bluetooth aanzet staat er simpelweg "Now visible to all nearby Bluetooth devices", gewoon aan en uit zetten misschien?
Cooki3s schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:58:
De mijne gaat na 1 dag ook terug naar de winkel, speakergrill bovenaan (en onderaan, maar dit is voor mij non-issue) zijn niet gelijk met het scherm, het scherm steekt een beetje uit zowel links als rechts. Heb geprobeerd dit te omzeilen door wat lager te beginnen swipen, maar ik bleef regelmatig per ongeluk terug op de vrij scherpe rand botsen. Verder staat ook de volumeknop los, en ratelt die wat als je in de omgeving ervan op het scherm tikt. Voor mij niet echt een issue maar hoort volgens HTC ook niet.

Ik hoop dat ik wat geluk heb met het vervangingsproces want het is toch wel echt een mooi toestel. Alleen erger ik me echt aan dat randje, des te meer omdat hij in het midden juist wel mooi zit en daar kan je dan perfect swipen (helaas is dat stuk maar ongeveer 1 vinger breed). Vindt het toch niet kunnen zo, op een toestel van 650€+.
Waar heb je 'm vandaan? Bij mij deden ze bij Vodafone over 1 defecte pixel niet eens moeilijk dus dat moet ook geen probleem zijn. Gewoon omruilen, hoort gewoon niet dus je krijgt vast en zeker een nieuwe.

Mijn nieuwe exemplaar is volgens mij defect-loos trouwens, geen kapotte pixels, alles zit waar het hoort te zitten, het enige jammere is dat mijn power button een beetje losjes zit vergeleken bij het vorige exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
Waar heb je 'm vandaan? Bij mij deden ze bij Vodafone over 1 defecte pixel niet eens moeilijk dus dat moet ook geen probleem zijn. Gewoon omruilen, hoort gewoon niet dus je krijgt vast en zeker een nieuwe.

Mijn nieuwe exemplaar is volgens mij defect-loos trouwens, geen kapotte pixels, alles zit waar het hoort te zitten, het enige jammere is dat mijn power button een beetje losjes zit vergeleken bij het vorige exemplaar.
Een wat kleinere winkel helaas, hij zou via garantie opgestuurd moeten worden om dan bij 'HTC' (ik vrees dynafix) eventueel omgeruild te moeten worden. Nu is het vooral hopen dat ze niet lastig gaan doen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Gewoon er op aandringen dat je hem direct wil ruilen; tot 14 dagen na aankoop heb je daar recht op geloof ik, DOA = omruilen, niet opsturen, dat is dan niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Thomasx4 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:03:
[...]
Als ik Bluetooth aanzet staat er simpelweg "Now visible to all nearby Bluetooth devices", gewoon aan en uit zetten misschien?
Probleem is dan dat zolang bluetooth aanstaat alle zoekende apparaten mijn telefoon kunnen detecteren. Ik wil dat alleen de gekoppelde apparaten mijn telefoon kunnen vinden. En indien wenselijk ik tijdelijk kan schakelen naar zichtbaar voor alle apparaten.
Als ik bluetooth gewoon uitzet dan is er ook geen verbinding met de gekoppelde apparaten, omdat bluetooth dan ook echt uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Thomasx4 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:49:
Teruggegaan met de defecte pixel, kon gewoon ruilen (bij Vodafone). Man zei dat ik de eerste was (had al wel wat verkeerd geplaatste grills zien langskomen).
Oke, dat is mooi opgelost dan. Ik begrijp dat de M8 hetzelfde probleem met de grills heeft als de M7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ben blij dat ik niet de HTC One M8 al voor de aankondiging in huis had, en hem had uitgelekt... komt je duur te staan :X

[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 24-04-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Steeffoon schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:52:
Ben blij dat ik niet de HTC One M8 al voor de aankondiging in huis had, en hem had uitgelekt... komt je duur te staan :X
In Taiwan ja, in Nederland krijg je niet een boete van 240k of een gevangenis straf. Het is al knap als je een gevangenis straf krijgt voor moord. Als je voor wie dan ook een toestel hebt weten te bemachtigen (zonder dat je daarbij iets gestolen hebt /gefraudeerd) mag je naar hartenlust alles online zetten zonder dat je daarbij strafbaar bent.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 24-04-2014 21:51 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Deed Redcoon.nl nu gewoon iets gek om even voor 1 dag als goedkoopste HTC One (M7, Mini, M8) aanbieder te komen in de pricewatch? Ik kreeg net voor alle 3 melding dat ze een stuk goedkoper werden maar via de links krijg je enkel 404 errors... LAME !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
[ti] schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:03:
[...]

Je kunt wel browsen op de sd-kaart, maar niet meer overal schrijven zoals voor android 4.4. Is een beveligingsdingetje, apps mogen nu alleen nog maar in hun eigen map iets schrijven op de sd-kaart. Met apps als es file explorer kon je voorheen dus gewoon mp3 bestanden of fotos heen en weer kopieeren, maar vanaf android 4.4 dus niet meer, en dat is behoorlijk irritant. De enige manier om dit aan te passen (terug naar oude gedrag van voor 4.4) daar heb je root toegang voor nodig...
Oei, dat is niet best. Het nut van het hebben van een Micro SD kaart valt hier wel een beetje weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Amps schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:24:
[...]

Oei, dat is niet best. Het nut van het hebben van een Micro SD kaart valt hier wel een beetje weg :/
Dat ben ik niet geheel met je eens. Foto's, muziek, documenten, downloads, emails, filmpjes, sms berichten e.d. kan prima op de SD kaart en dat is natuurlijk de grote bulk wat op de SD hoort eigenlijk. Maar goed, foto's gemaakt met de HTC One M8 zijn niet zo groot. Misschien 2MB per foto.

Dat je TomTom niet op de SD kaart kunt zetten bijvoorbeeld, dat is idd spijtig. En ook moet de AppOps app weer werken op 4.4.2! ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
Inrage schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:18:
Deed Redcoon.nl nu gewoon iets gek om even voor 1 dag als goedkoopste HTC One (M7, Mini, M8) aanbieder te komen in de pricewatch? Ik kreeg net voor alle 3 melding dat ze een stuk goedkoper werden maar via de links krijg je enkel 404 errors... LAME !!!
De link is gefixt nu :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
tweaker2010 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:36:
[...]

Oke, dat is mooi opgelost dan. Ik begrijp dat de M8 hetzelfde probleem met de grills heeft als de M7?
Dat heb je goed begrepen.

Bij mijn eerste M8 zaten de speaker grills boven en onder niet goed. Ze zaten op een bepaald punt niet gelijk aan het scherm zodat je als je er met je vinger overheen ging een rand voelde. Als je langs het scherm keek zag je de grills als het ware golven.

Bij mijn tweede exemplaar zit de onderste grill helemaal perfect maar heeft de bovenste grill toch een klein kiertje (ter dikte van een A4) aan de linkerkant tussen de grill en het glas. Deze grill ligt wat betreft hoogte wel helemaal gelijk aan het scherm. Ik voel dus bij dit exemplaar boven en onder geen scherpe overgang tussen scherm en grills als ik daar met mijn vinger over veeg zoals bij het vorige exemplaar.

Ik ben tevreden met dit exemplaar, te meer omdat deze in tegenstelling tot mijn eerste M8 een helemaal goed scherm zonder defecte pixels of vlekken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
Thomasx4 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 00:32:
Gewoon er op aandringen dat je hem direct wil ruilen; tot 14 dagen na aankoop heb je daar recht op geloof ik, DOA = omruilen, niet opsturen, dat is dan niet jouw probleem.
Helaas niet voor elkaar gekregen, de winkelier heeft wel een andere m8 opengedaan om eens te kijken, hier was de grill een stuk beter maar de volumeknop zat net zo los. Hij zag omruilen niet zitten dus zit mijn m8 nu ergens in een truck van dynafix, hopelijk lossen zij dit snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Deathchant schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:46:
[...]
Dat je TomTom niet op de SD kaart kunt zetten bijvoorbeeld, dat is idd spijtig. En ook moet de AppOps app weer werken op 4.4.2! ;)
TomTom heeft 2 weken geleden een update uitgebracht waarmee dit wel kan, kwestie van legaal kopen. ;)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56
Oplossing is:
1 Rooten.
2 De zip file uit de volgende link downloaden en flashen. http://forum.xda-develope...ntid=2700844&d=1398127420
3 foldermount uit de playstore downloaden en installeren

Dan kan je alles op je externe sd kaart zetten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Is er al een werkende softroot voor de m8 dan? De htcdev-manier met potentiele gevolgen voor garantie zit ik niet op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:43
Deathchant schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:46:
[...]

Ik heb momenteel een HTC ONE X welke nog prima werkt, wel kan ik binnenkort verlengen en wil dan een ONE M8 kopen. Nu lees ik veel verhalen over problemen met schrijven op de losse SD kaart. Betekend dit inderdaad dat je TomTom kaart materiaal niet meer kan plaatsen op extra/losse geheugen maar deze op het telefoongeheugen geplaatst moet worden? Zo ja, is dit voor mij wel een showstopper. Met meerdere kaarten erop gaat het interne geheugen wel erg snel vol raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
Xanion hierboven meld dat 2 weken geleden TomTom een update heeft uitgebracht waarmee het wel kan. Heb er zelf geen ervaring mee aangezien ik geen TomTom gebruik.

Zelf had ik hiervoor ook een HTC One X en ik ben echt superblij met mijn M8 :D. Nu merk ik pas eigenlijk dat die tegra 3 behoorlijk verouderd was en het is echt heerlijk hoe snel deze SD801 is.

Dan nog even over het standaard hoesje dat erbij zit. Onderaan zit zo'n flapje voor in de usb/audio poort en bij mij blijft dat flapje nu naar buiten staan omdat die constant naar beneden wordt gedrukt door de oplaad kabel. Denk dat ik het flapje er maar gewoon afknip en anders een ander hoesje ga halen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat voor hoesje zouden jullie aanraden? Ik heb het liefste eentje zonder screen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Gtoniser schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:41:
Hebben andere mensen er ook last van dat de M8 vaak in de broekzak aan gaat?
Tijdens een wandeling heeft de telefoon het voor elkaar gekregen om:
- Een alarm in te stellen
- Muziek af te gaan spelen
- 10 foto's van mijn broekzak te maken
- Mensen te gaan bellen
- Widgets op m'n homescreen te verplaatsen

Ik heb de motion launch gestures maar uitgezet for now, maar alsnog door de power button die super simpel in te drukken is gaat het scherm vaak alsnog aan.
Ik heb nog nooit een touchscreen telefoon gehad die zulke dingen voor elkaar kreeg in m'n broekzak...
Deze ervaring nog niet gehad, wel een keer met mijn oude One-X. Ik verwacht dat deze telefoon er ook gevoeliger voor is, maar vooralsnog dus nog niet meegemaakt.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hier ook Motion launch gestures uitgezet, heel storend vind ik het eigenlijk. Zou een leuke toevoeging zijn als het ook echt werkte, maar vind het flink irritant.

Dat hoesje vind ik ook storend af en toe, moeilijk om je USB er in te krijgen en daarnaast blijft hij ook niet "in" de telefoon zitten als je hem dicht wil doen, maar dat is niet zo'n heel groot probleem. Van mij hadden ze hem ook best zonder dat flapje mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 20:56
Thomasx4 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:56:
Hier ook Motion launch gestures uitgezet, heel storend vind ik het eigenlijk. Zou een leuke toevoeging zijn als het ook echt werkte, maar vind het flink irritant.

Dat hoesje vind ik ook storend af en toe, moeilijk om je USB er in te krijgen en daarnaast blijft hij ook niet "in" de telefoon zitten als je hem dicht wil doen, maar dat is niet zo'n heel groot probleem. Van mij hadden ze hem ook best zonder dat flapje mogen leveren.
Wat vind je storend aan de motion launch dan? ik heb er geen problemen mee :P

EDIT: lees nu pas het bericht erboven, ik heb hier eigenlijk geen las van :o

[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 25-04-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:09
Mensen,

Ik heb nu ongeveer 2 weken de HTC One M8, overgestapt van de One X en zeer tevreden.
ECHTER heb ik sinds vandaag de Dot View case in mijn bezit. Nu blijkt tot mijn verbazing dat de M8 vrij "los" in de case ligt. Althans bij mij. Ook heb ik gelezen dat de voorkant (waar de gaatjes zitten) met een soort magneet zou moeten klemmen aan je toestel, omdat als je de front opent het toestel aangaat. Maar als ik 'm op zijn rug leg dan staat de case gewoon op een kiertje. Misschien heb ik pech met mijn exemplaar maar ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn met deze case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Thomasx4 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:56:

Motion launch is voor mij persoonlijk een prima aanvulling, niet iedere keer het knopje aandrukken. Heb zelf geen last van ongewild worden geactiveerd van de telefoon in bijvoorbeeld broekzak.

De cover heb ik er tijdelijk om gehad, het klepje is op zich een goede bescherming om ervoor te zorgen dat er geen stof of vuil bij het contact kan komen. Hij blijft er ook goed in zitten als je tijdens het sluiten het klepje iets omhoog drukt en dan dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lampje4life schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:12:
Mensen,

Ik heb nu ongeveer 2 weken de HTC One M8, overgestapt van de One X en zeer tevreden.
ECHTER heb ik sinds vandaag de Dot View case in mijn bezit. Nu blijkt tot mijn verbazing dat de M8 vrij "los" in de case ligt. Althans bij mij. Ook heb ik gelezen dat de voorkant (waar de gaatjes zitten) met een soort magneet zou moeten klemmen aan je toestel, omdat als je de front opent het toestel aangaat. Maar als ik 'm op zijn rug leg dan staat de case gewoon op een kiertje. Misschien heb ik pech met mijn exemplaar maar ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn met deze case.
Heb ik ook met de flipcover. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
wat vinden jullie van de standaard case die je erbij krijgT?
Het is wel tof dat een fabrikant een cover meegeeft, maar het is wel een niet al te goede cover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik heb de m8 nu 3 dagen en ben heel tevreden..
ik had voorheen de s3.
ik loop toch tegen een probleem aan.
bij de app "es file Explore" , kon ik op mijn s3 op de menu knop op de telefoon drukken en kwam dan in een snelmenu van die app.
op de m8 zit die knop niet en dus kom je niet in dat menu...
hetzelfde met de app "nova launcher" ik heb op de m8 geen menu knop, dus kom ik zo niet in de settings.. dat moet dan maar via een snelkoppeling van die app.. is dit nu een tekortkoming van de onscreen buttons of van die apps of was dat iets Samsung specifieks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

theduke1989 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:38:
wat vinden jullie van de standaard case die je erbij krijgT?
Het is wel tof dat een fabrikant een cover meegeeft, maar het is wel een niet al te goede cover...
En waarom niet? Ik ben er superblij mee. Supergrip, soms iets te, omdat mijn broekzak mee komt als ik de telefoon uit mijn broekzak haal, en er blijft rotzooi aan kleven vaak, maar verder vind ik het prima. Alles is goed vrij wat vrij moet zijn, de powerknop wordt niet zomaar ingedrukt, het "klepje" vind ik prima. Komt er tenminste geen stof in de plugjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Wat is overigens de maximale microsd kaart snelheid welke ondersteund wordt? Kan dat op de HTC website niet vinden. Zou zonde zijn om een kaartje te kopen welke qua snelheid toch niet gebruikt wordt door de One M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Volgens mij maakt dat helemaal niks uit, maar weet het niet zeker.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de camera zwaar vind meevallen, gisteren tijdens koningsnacht (en de vrijmarkt aan het begin van de avond) toch wel een aantal hele mooie kiekjes geschoten! Met weinig licht vind ik de kwaliteit echt belabberd maar zo overdag erg mooi, hele warme en natuurgetrouwe kleuren, scherp, geen vervelende flare of ruis, en die effectjes werken erg goed (vooral dat uFocus doet me af en toe toch versteld staan).

E: Mijn aan/uit knopje zit trouwens vrij los, vind dat verder niet erg maar ik stoor me er verschrikkelijk aan dat ik hem echt hoor trillen als mijn telefoon zelf trilt; alsof er iets meerammelt met het getril (en dat is natuurlijk ook zo). Iemand anders die dit probleem ook heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 26-04-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu de HTC One X en heb nog kortingsvoucher liggen van E300 dus kan via HTConline.nl een One M8 gloedjenieuw unbranded voor E400 kopen. :)

Op zich aantrekkelijk maar de One X bevalt me eigenlijk nog best goed en zonder bon zou ik nog zeker geen nieuwe kopen.
Zijn hier overstappers van een One X die helemaal lyrisch zijn na de overstap en waarom :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
Gewoon doen. Heb in deze topic verscheidene mensen gezien die de overstap van de One X naar de One M8 als erg goed ervaren. 400 euro voor een M8 is een prikkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 21-09 02:08
One X beviel prima, maar de M8 is met alles beter. Betere ontvangst, beter geluid, sneller, langere accuduur, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Van OneX naar M8 overstappen is ook een groot gat.

OneX-------------------------------------M8
M7------M8

moet je het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hier ook min of meer van een One X naar een M8 gegaan. Tussendoor 2 maanden een Galaxy Nexus gebruikt. Vind het overall een flinke vooruitgang; de telefoon is veel sneller dan de One X, bouwkwaliteit lijkt beter, mooier, eigenlijk is hij op elk punt beter. Enkel de camera is misschien niet veel beter en soms slechter, en de One X had toch wel het beste scherm dat ik ooit heb gezien qua kijkhoeken en kleurweergave; het scherm van de M8 is overigens ook erg goed en een stuk scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
Hoe vond je de overstap van de Galaxy Nexus naar de M8 (qua formaat, bediening, skin etc.)? Ik heb momenteel namelijk ook de Galaxy Nexus en ben van plan om over een kleine maand de M8 aan te schaffen. Merk dat mijn huidige telefoon nogal traag begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Vond de Galaxy Nexus opzich best een fijne telefoon, werkte altijd wel goed. Het naarste van de overstap is de hoeveelheid apps die je niet nodig hebt maar wel op de M8 staan. Wat dat betreft is een Nexus (of elke willekeurige telefoon met stock Android) fijner. Deze apps kan je echter makkelijk verwijderen of "disabelen" en ook nog eens onzichtbaar maken in de app drawer.

Qua hardware is de M8 een stuk fijner, veel meer premium feel, en vooral het scherm is echt een ongelofelijke vooruitgang t.o.v. de Galaxy Nexus. Hij is ook een stuk sneller; vond de Nexus niet echt traag maar de M8 is volgens mij op dit moment de snelste telefoon (zelfs sneller dan de iPhone 5S), en dan doel ik op zowel prestaties in games en dergelijke als in het opstarten van apps. Dat zal het eerste zijn dat je merkt na de overstap; het is gewoon echt een absurd snelle telefoon. Hij is wel een stuk groter dan de Galaxy Nexus, maar voelt wel een stuk dunner aan, wat heel fijn is. Hij ligt in mijn ogen lekkerder in de hand en het formaat wen je zo aan; het grote scherm is ook een welkome verbetering. Accuduur is ook een enorme verbetering t.o.v. de Galaxy Nexus, die hield het amper een dag vol terwijl deze het makkelijk 2 dagen volhoudt bij dagelijks gebruik. Eigenlijk is het puur qua hardware op elk gebied een grote vooruitgang.

Qua software vind ik Sense op de meeste gebieden erg fijn; de UI is mooi, en Sense heeft wat functionaliteiten die je in stock Android niet vindt maar wel heel handig zijn (alle apps tegelijk sluiten in het multitask venstertje, en vanuit de toolbar direct belangrijke functionaliteiten zoals WiFi of roaming aan en uit te zetten, zonder helemaal naar de instellingen te moeten). Het is heel even wennen maar Sense is in mijn ogen uiteindelijk fijner dan stock Android. Daarbij is Sense niet zo overladen met rare features als de skin die je op een Samsung Galaxy S4 of 5 vindt, het is echt een aanpassing, zonder extreem veel extra poespas die je toch nooit gebruikt.

Ik vond de overstap in ieder geval heel aangenaam.

E: Ben vergeten om het geluid te noemen trouwens! Ik vind het wel fijn om af en toe een filmpje te laten zien of te kijken op m'n telefoon, en eigenlijk met elk toestel dat ik gehad heb (de Galaxy Nexus geen uitzondering) was het geluid gewoon heel zacht en slecht. Het geluid dat uit deze telefoon komt is beter dan ik ooit heb gehoord uit een tablet of telefoon. Dit + het scherm maakt een film kijken op de telefoon best heel erg aangenaam, ik heb er Netflix op staan en vind het een geweldig ding om een filmpje of serie op te kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 26-04-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag was ik op Kingsland Festival in Amsterdam en heb daar wat video's geschoten met de M8. Het geluid stond echt loeihard (je broek stond helemaal te trillen) maar het geluid op die video's is compleet kraakvrij, vol bas en echt fenomenaal strak. Bizar voor een telefoon. Het beeld is ook erg mooi!

Edit : Vid van vandaag :

[ Voor 12% gewijzigd door DennusB op 27-04-2014 00:21 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thomasx4 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:19:

Sense heeft wat functionaliteiten die je in stock Android niet vindt maar wel heel handig zijn (alle apps tegelijk sluiten in het multitask venstertje, en vanuit de toolbar direct belangrijke functionaliteiten zoals WiFi of roaming aan en uit te zetten, zonder helemaal naar de instellingen te moeten).
Dit kan in stock android ook :) Draai momenteel de google play edition rom voor de M8.

Alles tegelijk sluiten :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dsfgy0.png

Notification settings (met 2 vingers naar beneden trekken) :

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/23hra6g.png

[ Voor 6% gewijzigd door Ruffzz op 27-04-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Help!!!! schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:54:
Heb nu de HTC One X en heb nog kortingsvoucher liggen van E300 dus kan via HTConline.nl een One M8 gloedjenieuw unbranded voor E400 kopen. :)

Op zich aantrekkelijk maar de One X bevalt me eigenlijk nog best goed en zonder bon zou ik nog zeker geen nieuwe kopen.
Zijn hier overstappers van een One X die helemaal lyrisch zijn na de overstap en waarom :?
shameblaster in "[HTC One M8] Ervaringen en Discussie"

Ruime week later, nog steeds blij met de overstap.
Speakers en accuduur is een erg grote stap vooruit.
Met mijn one x kon ik het met normaal gebruik maar net 1 dag gebruik maken van het toestel (elke avond of soms zelfs bij thuiskomst opladen)
Nu red ik er met hetzelfde gebruik met gemak 2 dagen mee. Dan soms nog 15-20% accu over!
Gewoon doen en wat je anders kan doen is je coupon in v&a zetten, óf de one kopen, geseald in doos laten en die verkopen voor een leuk bedrag.

Maar ik zou het toestel gewoon zelf houden. De lengte van het toestel is even wennen, maar na enkele dagen weet je niet meer beter (was bij mij althans) qua formaat scheelt het wel veel tov de one x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

THx. allen voor de ervaringen over overstap One X naar One M8.

Ik ga het laten bezinken.Coupon in V&A zetten, is idd misschien ook nog een optie.

Keuzes, Keuzes... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:03:
[...]

Dit kan in stock android ook :) Draai momenteel de google play edition rom voor de M8.

Alles tegelijk sluiten :

[afbeelding]

Notification settings (met 2 vingers naar beneden trekken) :

[afbeelding]
Niet stock android waar de GalaxyNexus op draait. Ik weet overigens wel dat dat menu er ook is in stock android (wat je op je 2e plaatje laat zien), maar bijv. als je WiFi wil aan/uit zetten word je alsnog je settings ingestuurd... Oh, nu ik toch op m'n Nexus 7 typ (met de nieuwste versie van android), ik kan niet alles tegelijk sluiten hier, is volgens mij gewoon een toevoeging van die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Maar ik zou het toestel gewoon zelf houden. De lengte van het toestel is even wennen, maar na enkele dagen weet je niet meer beter (was bij mij althans) qua formaat scheelt het wel veel tov de one x
Ik weet het, het blijft lastig om vanuit foto's en specificaties over het formaat te kunnen bepalen wat het verschil nu echt is met de One X. Ook ik ben overgestapt van deze telefoon.

Wellicht helpt dit iets:

- De One X en de One M8 zijn ongeveer even breed
- De One X en de One M8 zijn ongeveer even dik

De lengte:

Als je beide toestellen op elkaar legt, dan is de One M8 langer en wel met dit verschil:
De One X komt ongeveer even hoog als waar de M8 de speakergrill begint. Dus de extra lengte zit
in dit stuk. Dat is ongeveer de lengte op de One X vanaf het HTC logo (zwarte rand waar het scherm begint tot aan de top.
Dus als je de One X nu bekijkt, moet je daar de lengte vanaf het HTC logo (waar scherm begint) tot aan boven erbij denken.

De M8 past in mijn One X inschuifhoesje. Waar de One X er helemaal in gaat, steekt bij de M8 het grijze vlak met speakergrill eruit.

Verder is alles in de M8 vergeleken met de One X stukken beter. Ja, ook de foto's zijn stukken beter.
Geluid subliem, beeld subliem, snelheid is heerlijk.

Ik heb de One X 2 jaar lang met plezier gebruikt en heb altijd gedacht dat ik niet echt beter hoef, gezien wat diit toestel al kon. HTC heeft met de M8 echt een geweldig toestel gemaakt die de One X wat mij betreft laat vergeten.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 21:38
paul404 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 00:37:
ik heb de m8 nu 3 dagen en ben heel tevreden..
ik had voorheen de s3.
ik loop toch tegen een probleem aan.
bij de app "es file Explore" , kon ik op mijn s3 op de menu knop op de telefoon drukken en kwam dan in een snelmenu van die app.
op de m8 zit die knop niet en dus kom je niet in dat menu...
hetzelfde met de app "nova launcher" ik heb op de m8 geen menu knop, dus kom ik zo niet in de settings.. dat moet dan maar via een snelkoppeling van die app.. is dit nu een tekortkoming van de onscreen buttons of van die apps of was dat iets Samsung specifieks?
Bij es file op het wereldbol met telefoon logo tikken?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thomasx4 schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:51:
[...]

Niet stock android waar de GalaxyNexus op draait. Ik weet overigens wel dat dat menu er ook is in stock android (wat je op je 2e plaatje laat zien), maar bijv. als je WiFi wil aan/uit zetten word je alsnog je settings ingestuurd... Oh, nu ik toch op m'n Nexus 7 typ (met de nieuwste versie van android), ik kan niet alles tegelijk sluiten hier, is volgens mij gewoon een toevoeging van die rom.
Vreemd.. heb hier een nexus 7 2013 voor me liggen en ik kan toch echt alle apps in 1 keer sluiten met dat icoontje.. Stock rom 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ruffzz schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:09:
[...]

Vreemd.. heb hier een nexus 7 2013 voor me liggen en ik kan toch echt alle apps in 1 keer sluiten met dat icoontje.. Stock rom 4.2.2.
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 weken deze telefoon en ik ben er zeer tevreden over. Alleen sinds een paat het dagen tijd heb ik het idee dat het scherm los begint te komen. Aan de rechterkant van het scherm ongeveer in het midden zit er een klik als ik er op duw. Hij gaat dan weer wat beter in de behuizing maar schiet deden meteen weer omhoog. Het is bijna niet te zien maar je hoort en voelt het wel. De telefoon is nog nooit gevallen dus ik vraag me af of dit dan een fabrieksfout is. Heeft iemand anders het zelfde defect?

Mvg

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
[...]

Hier een Nexus 7 2012, dat zal het dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:16:
Ik heb sinds 3 weken deze telefoon en ik ben er zeer tevreden over. Alleen sinds een paat het dagen tijd heb ik het idee dat het scherm los begint te komen. Aan de rechterkant van het scherm ongeveer in het midden zit er een klik als ik er op duw. Hij gaat dan weer wat beter in de behuizing maar schiet deden meteen weer omhoog. Het is bijna niet te zien maar je hoort en voelt het wel. De telefoon is nog nooit gevallen dus ik vraag me af of dit dan een fabrieksfout is. Heeft iemand anders het zelfde defect?

Mvg

Dorus
ik zou FB HTC nederland contacteren kijken wat hun op je vraag zeggen.
Je wilt niet dat je scherm eruit valt natuurlijk...
DennusB schreef op zondag 27 april 2014 @ 00:20:
Vandaag was ik op Kingsland Festival in Amsterdam en heb daar wat video's geschoten met de M8. Het geluid stond echt loeihard (je broek stond helemaal te trillen) maar het geluid op die video's is compleet kraakvrij, vol bas en echt fenomenaal strak. Bizar voor een telefoon. Het beeld is ook erg mooi!

Edit : Vid van vandaag :

[video]
Damn geluid is echt gewoon goed, ik kan me nog herinneren met me OneX alleen maar gekraak toen.
Echt een vooruitgang, top voor de volgende keer weet ik ook dat ik me One(M8) kan gebruiken..

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
Thomasx4 schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:51:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide vergelijking! Alle recent apps in één keer afsluiten kon idd niet op de stock rom van de Galaxy Nexus. Met de ingebouwde quick toggles moest je trouwens bijvoorbeeld het wifi icoontje een inhouden, dan doet hij wel wifi uit zonder naar de settings menu te gaan ;) Overigens kan je ook een app als notification toggles downloaden. Dan krijg je gewoon bovenaan je notificaties een permanente balkje met toggles :)

Het enige minpunt van de het scherm van de Galaxy Nexus is dat die erg grainy is. Dat heb je zelf waarschijnlijk ook wel gemerkt. Ik maak sinds 2009 al gebruik van AMOLED schermen en terug naar een LCD gaan lijkt me wel even wennen, vooral de zwartwaarden/contrast en kijkhoeken. Die zullen ongetwijfeld best goed zijn op de M8, maar AMOLED is niet te evenaren.
[...]

Nog vreemder.. Hier een Nexus 7 2013 met stock 4.4.2 en géén dergelijke optie om alles in 1 keer af te sluiten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Amps op 27-04-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Help!!!! schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:31:
THx. allen voor de ervaringen over overstap One X naar One M8.

Ik ga het laten bezinken.Coupon in V&A zetten, is idd misschien ook nog een optie.

Keuzes, Keuzes... :P
De coupons zijn voor 100-150 euro (misschien wel meer) verkocht. Win win situatie voor beide partijen.
En wat je ook nog kan doen, ga even de stad in naar een Mediamarkt of telefoonwinkel en speel even met het nieuwe toestel.
Dat is makkelijker oordelen als van afbeeldingen op internet.

Nogmaals, ik zou voor een m8 gaan :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 22:55
Ik heb hem nu 2 dagen en er vallen mij een paar zaken op :
+ snel, mijn One was snel, maar bijvoorbeeld mijn SwiftKey komt nu zonder vertraging. Ook het kiezen van tabs in de stockbrowser gaat vlotter.
+ schermformaat, klein beetje groter, werkt fijner.

- belvolume lijkt lager, ik bedoel het volume van de andere kant tijdens een gesprek.

Overall een dikke plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb hem nu ook 2 dagen in huis samen met de galaxy s5.

Allebei de toestellen hebben toch hun pros en cons. Scherm is aanzienlijk beter op de htc one vind ik persoonlijk. Gebruik dan weer beter op de galaxy s5..vooral het toestenbors typt fijner op de s5. Over de camera vind ik dat mensen echt overdeijven dat hij "slecht" zou zijn op de one .

Zal mijn mening nog verder neerpennen vooral aks ik de z2 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Golf2vr6 schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:08:
[...]

Bij es file op het wereldbol met telefoon logo tikken?
...dan verschijnt onderaan o.a. een icoontje Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
etamboer schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:01:
[...]

...dan verschijnt onderaan o.a. een icoontje Instellingen.
Ja en als je een bestand selecteert krijg je rechts onderin het snelmenu (3 puntjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Laatst online: 07-09-2021
dat klopt, was er inmiddels achter..
maar dat neemt niet weg, dat ik wel degelijk geen " menu" toets heb.. het zou in te stellen moeten zijn om bij longpress op je homebutton, een menu te krijgen, maar deze optie is er bij mij niet .... bij de m7 kun je dat wel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Even de 3DMark bench gedraaid, daarmee is de M8 een stuk sneller dan de Gaalxy S5, bijvoorbeeld. Ik haalde iets onder de 21000 puntjes, de S5 haalt omhoog afgerond 19000...

Tot nu toe nog erg tevreden! Zit wel te scouten naar een leuk hoesje al is de bijgeleverde prima voor zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
Meerdere mensen die een update notificatie binnen kregen?
Update is ~ 280MB meer via:

http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/news/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Hi allen,

Net bij Belsimpel toestel binnen lijkt een afwerk issue te hebben onderaan scherm...
Op het metalen deel dan. Zit daar folie op of zo? Of is het een bouwfout?
Is een ovaal achtige vorm op het metaal zie onder het HTC logo op zilver:
http://s22.postimg.org/8ims8kp29/IMAG0906.jpg

iets duidelijker met cirkel voor plek: http://s2.postimg.org/4f66366vd/IMAG0906_htconem8.jpg

Terugsturen of is het plastic of zo? Durf er niet aan te zitten... net 3 uur in bezit meteen in hoes... pffff

[ Voor 10% gewijzigd door ontwerp op 28-04-2014 21:40 . Reden: plaatje onduideing defect ]

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Laatst online: 10-01-2022
Johnnyzz schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:48:
Meerdere mensen die een update notificatie binnen kregen?
Update is ~ 280MB meer via:

http://www.htc.com/nl/support/htc-one-m8/news/
ja, update 1.57.114.2 van T-mobile. Of is deze van HTC?
Ik heb screenshots gemaakt.
Verbeteringen:
-systeemstabiliteit
-belkwaliteit
-BT ondersteuning
-Wifi firmware update
-verbeteringen energiebesparing modus
-autofocus
-thema's
-UI update
-achtergrond effecten en dimensie pluseffecten
-toevoegen knip/plakoptie

[ Voor 55% gewijzigd door sunny59 op 28-04-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
ontwerp schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:02:
Hi allen,

Net bij Belsimpel toestel binnen lijkt een afwerk issue te hebben onderaan scherm...
Op het metalen deel dan. Zit daar folie op of zo? Of is het een bouwfout?
Is een ovaal achtige vorm op het metaal zie onder het HTC logo op zilver:
http://s22.postimg.org/8ims8kp29/IMAG0906.jpg

Terugsturen of is het plastic of zo? Durf er niet aan te zitten... net 3 uur in bezit meteen in hoes... pffff
Hoort niet, terugsturen. Zat bij mij iig geen plastic op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
ontwerp schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:02:
Het lijkt erop dat er idd onder het plastic (niet metaal meer ;) ) niet goed afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Domper dat de speaker grills plastic zijn erg galaxy cheap effect... hopelijk gaat dat niet vaag worden, verfesten etc. Dat heb ik met de m7 totaal niet... De iphone 5 zwart heeft ook erg snel defecten aan de afwerking... [zwart weg, zilver zichtbaar randjes]....

DaKnowledge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

sunny59 schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:02:
[...]

ja, update 1.57.114.2 van T-mobile. Of is deze van HTC?
Ik heb screenshots gemaakt.
Verbeteringen:
-systeemstabiliteit
-belkwaliteit
-BT ondersteuning
-Wifi firmware update
-verbeteringen energiebesparing modus
-autofocus
-thema's
-UI update
-achtergrond effecten en dimensie pluseffecten
-toevoegen knip/plakoptie
Maar zaten die dingen niet al in de One M8? Zoals knippen-plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
Steeffoon schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 00:02:
[...]

Maar zaten die dingen niet al in de One M8? Zoals knippen-plakken?
Ik heb de lijst van verbeteringen zo overgenomen.
Volgens mij kon je al knippen en plakken, tenzij ze er iets anders mee bedoelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:29
Als ik het belvolume op max of 2 niveaus lager zet, hoor ik achter elk woord (dat de ander zegt die ik aan de lijn heb) een zoem. Het lijkt alsof iets meetrilt in de speaker ofzo. Hebben meer mensen daar last van? Anders stuur ik hem terug

[ Voor 9% gewijzigd door royco85 op 29-04-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
ontwerp schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:43:
Domper dat de speaker grills plastic zijn erg galaxy cheap effect... hopelijk gaat dat niet vaag worden, verfesten etc. Dat heb ik met de m7 totaal niet... De iphone 5 zwart heeft ook erg snel defecten aan de afwerking... [zwart weg, zilver zichtbaar randjes]....
Denk niet dat het vervaagt o.i.d., heb zat plastic HTC telefoons gehad/gezien die er prima uitzien. Denk dat dit plastic is om misschien het bereik te verbeteren of het geluid wellicht beter te laten klinken (kan me goed voorstellen dat een stuk aluminium voor meer vervorming/demping zorgt dan een stuk plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Thomasx4 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:24:
[...]

Denk niet dat het vervaagt o.i.d., heb zat plastic HTC telefoons gehad/gezien die er prima uitzien. Denk dat dit plastic is om misschien het bereik te verbeteren of het geluid wellicht beter te laten klinken (kan me goed voorstellen dat een stuk aluminium voor meer vervorming/demping zorgt dan een stuk plastic).
Vervagen zal wel meevallen, maar het is wel gewoon cheap-ass.

Stickertje van plastic kan je makkelijk een berg gaatjes in stansen voor praktisch niks, terwijl de micro drilled alu speaker grilles een kunstwerkje op zich waren. Zelf vind ik dit echt afbreuk doen aan de M8 maarja het zal dus een kosten aspect zijn geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 20:56
Clubbtraxx schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:41:
[...]

Vervagen zal wel meevallen, maar het is wel gewoon cheap-ass.

Stickertje van plastic kan je makkelijk een berg gaatjes in stansen voor praktisch niks, terwijl de micro drilled alu speaker grilles een kunstwerkje op zich waren. Zelf vind ik dit echt afbreuk doen aan de M8 maarja het zal dus een kosten aspect zijn geweest denk ik.
Ik lig hier helemaal niet wakker van, ziet er goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zojuist heb ik via T-Mobile mijn contract vernieuwd in combinatie met een One M8 (Silver). Via de chat heb ik T-Mobile nog gevraagd of het toestel branded dan wel voorzien is van een simlock. Dit is niet het geval is mij verteld. Kan iemand mij dit ook daadwerkelijk bevestigen? Doet Tmobile niet meer aan toestel branding / toepassen van simlocks? Dit met het oog op toekomstige Android updates welke volgens mij later uitkomen bij een branded/gelockt toestel

[ Voor 13% gewijzigd door bluecupra op 29-04-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gok gewoon dat de medewerker foutieve informatie heeft gegeven ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Laatst online: 19-09 23:09
Ga er maar vanuit dat de HTC One M8 T-Mobile branded zal zijn. Android updates zul je dus later krijgen dan de unbranded telefoons. Als je pech hebt, moet je nog enkele maanden wachten zoals bij de HTC One M7. Android KitKat is allang uit, maar nog steeds niet voor de T-Mobile HTC One M7...
Simlock doen ze bijna niet meer bij telefoons die je bij abonnementen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
keijers schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:02:
Als ik het belvolume op max of 2 niveaus lager zet, hoor ik achter elk woord (dat de ander zegt die ik aan de lijn heb) een zoem. Het lijkt alsof iets meetrilt in de speaker ofzo. Hebben meer mensen daar last van? Anders stuur ik hem terug
Probeer eens met een tandenborstel eventuele vuil deeltjes weg te poetsen bij de speaker grills. Heb gelezen dat dat schijnt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10
bluecupra schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:24:
Zojuist heb ik via T-Mobile mijn contract vernieuwd in combinatie met een One M8 (Silver). Via de chat heb ik T-Mobile nog gevraagd of het toestel branded dan wel voorzien is van een simlock. Dit is niet het geval is mij verteld. Kan iemand mij dit ook daadwerkelijk bevestigen? Doet Tmobile niet meer aan toestel branding / toepassen van simlocks? Dit met het oog op toekomstige Android updates welke volgens mij later uitkomen bij een branded/gelockt toestel
Is gewoon branded met t-apps erop.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
Amaze86 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:51:
[...]

Is gewoon branded met t-apps erop.
Ik maak dit al enkele jaren mee met T-mobile. Ze geven bewust foute informatie..
Gewoon van uitgaan als je een telefoon neemt bij T-mobile dat het, ondanks dat ze wat anders roepen, gewoon branded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb de order gisteren geannuleerd en zal binnenkort elders (niet rechtstreeks bij T-Mobile) bestellen. Wel erg slecht dat de klantenservice zo expliciet aangeeft dat het om een unbranded/simlock vrij toestel gaat... :z

[ Voor 29% gewijzigd door bluecupra op 30-04-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
@HTCsoku Rumor M8_prime 5.5 WQHD /CPU APQ8084 2.3Ghz / MDM9x35 band /18MP Depth/ 5MP UP / 3GB RAM /16G ROM / USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
Suggereert m'n M8 nou dat Wifi de hele tijd aanstaat?

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/838/imfa.png

[ Voor 49% gewijzigd door Mauritsvdb op 30-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Je plaatje werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Lees net dat HTC bezig is met M8 PRIME (betere scherm,camera,processor) hmm zou het best jammer vinden als ze binnenkort die verzie aankondigen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Amaze86 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:32:
Lees net dat HTC bezig is met M8 PRIME (betere scherm,camera,processor) hmm zou het best jammer vinden als ze binnenkort die verzie aankondigen.
USB3 spreekt me wel aan. Beetje gemiste kans dat ze dat niet op de M8 hebben.
Verder wordt een 5.5" mij echt te groot. Rest features zijn nice to have maar geen need to have voor mij.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Vind ook 5.5 inch te groot hoe goed de specs ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Golf2vr6 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:23:
@HTCsoku Rumor M8_prime 5.5 WQHD /CPU APQ8084 2.3Ghz / MDM9x35 band /18MP Depth/ 5MP UP / 3GB RAM /16G ROM / USB 3.0
5MP? Da's maar een kleine stap groter vergeleken met 4MP, wat een vooruitgang ;w

M8 Prime als naam kan ik niet zoveel mee, heel toevallig komt Samsung ook met een S5 Prime...

Misschien wordt dit de opvolger van de One max? WQHD zou dan wel weer mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
tweaker2010 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:46:
[...]

5MP? Da's maar een kleine stap groter vergeleken met 4MP, wat een vooruitgang ;w

M8 Prime als naam kan ik niet zoveel mee, heel toevallig komt Samsung ook met een S5 Prime...

Misschien wordt dit de opvolger van de One max? WQHD zou dan wel weer mooi zijn.
Denk dat die 5MP de front-camera is. 18MP achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Die 18 mp konden ze net zo goed in de huidige m8 stoppen,damm geoot verschil.

Pagina: 1 ... 21 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie