Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
snah001 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:50:
[...]

Met helderheid overdag op zo'n 50% haal ik tussen de 7 en 8 uur screentime. Zeg maar medium gebruik.
Toch niet op een dag he? Kan niet goed wezen voor je sociale omgeving/leven :P Als je 7 a 8 uur screentime hebt dan ben je vooral met je telefoon bezig ipv met je werk / mensen om je heen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een van de "snelkoppelingen"helemaal vanonder verwijdert (de camera), hoe krijg ik die terug ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 06:24
Klein_Kipje schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:31:
Ik heb een van de "snelkoppelingen"helemaal vanonder verwijdert (de camera), hoe krijg ik die terug ?
Ga naar de app drawer(de 9 vierkantjes onderaan in het midden)zoek de camera in de lijst op, hou het icoontje lang ingedrukt en sleep hem naar de plaats op je homescreen waar je hem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 14:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

Kan het zijn dat mijn HTC One M8 veel meer accu verbruikt dan via 3g? Zoja, wat kan ik er aan doen? Het gaat hier om zowel Standby als tijdens gebruik. Ben ik de enige?

[ Voor 25% gewijzigd door Steeffoon op 16-04-2014 21:50 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 21:51

BPP

Steeffoon schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:49:
Kan het zijn dat mijn HTC One M8 veel meer accu verbruikt dan via 3g? Zoja, wat kan ik er aan doen? Het gaat hier om zowel Standby als tijdens gebruik. Ben ik de enige?
via wifi meer accuverbruik dan 3G? Dat zou volgens mij niet moeten kloppen, het zou andersom moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Paar uurtjes gespeeld met de vanmiddag geleverde m8. Een hele vooruit gang t.o.v. mijn HTC one X.
Wat mij snel is opgevallen:
-Subliem geluid (Kan erg hard, waarbij er geen vervorming optreedt)
-Camera perfect voor mijn eigen gebruik (snapshots)
-Erg snel
-Met de ''overzet'' optie van HTC was het een fluitje van een cent om alles in 1x goed over te krijgen
-notificatie ledje is groter en feller als mijn One X
-Wifi signaal vele malen sterker (ondanks deze bug is gerepareerd bij mijn oude one x)
-Accu houd het lang vol
-Perfecte bouwkwaliteit.
-Geen last van het volume knopje wat bij sommige los aanvoelt.

-Galerij weergave was wel beter op de One-X

Op dit moment de bijgeleverde case om het toestel heen gedaan, weet nog niet of ik deze eromheen hou. Om mijn vorige telefoons nooit cases gehad. Ben wel benieuwd hoe het ''flapje'' zich houd, welke de micro usb poort / koptelefoon ingang afdekt

[ Voor 15% gewijzigd door shameblaster op 16-04-2014 22:04 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Hoe is de schade gevoeligheid in de praktijk, iemand al schade gekregen op zijn m8?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BPP schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:52:
[...]

via wifi meer accuverbruik dan 3G? Dat zou volgens mij niet moeten kloppen, het zou andersom moeten zijn.
Ja dat dacht ik dus ook. Maar is echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

D0gtag schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:16:
Hoe is de schade gevoeligheid in de praktijk, iemand al schade gekregen op zijn m8?
Bij de usb poort, enkele krasjes. Niet in het donker de oplader erin steken, gaat gegarandeerd krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 20:31
Iemand ook van mening dat de FM radio wat matig is in zijn bereik? Zelfs als ik hier door het dorp fiets stoort hij regelmatig en vindt hij maar weinig stations. Als ik hem laat scannen voor zenders vindt hij er een stuk of 10(tot 20 als hij zin heeft), waarvan er misschien 6 ook goed werken.

In de bus is het helemaal rampzalig, meer ruis dan radio. Gebruik nu m'n oude galaxy S+ ook maar voor de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ook ik heb hem nu bijna een dag en het volgende valt me tot nu toe op :

- Speakers klinken beter dan menig laptop. Echt bizar hoe vol en ruim het klinkt
- Scherm is fantastisch mooi
- Hij is bloedsnel
- De accu lijkt vrij snel te gaan... iets meer dan een uur van de accu en al 10% van de accu :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

DennusB schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:44:
Ook ik heb hem nu bijna een dag en het volgende valt me tot nu toe op :

- Speakers klinken beter dan menig laptop. Echt bizar hoe vol en ruim het klinkt
- Scherm is fantastisch mooi
- Hij is bloedsnel
- De accu lijkt vrij snel te gaan... iets meer dan een uur van de accu en al 10% van de accu :(
Over de accu valt na 1 dag nog niet zoveel te zeggen, een accu heeft een aantal keer opladen nodig om echt zijn uithoudingsvermogen te laten zien.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:17:
[...]

Over de accu valt na 1 dag nog niet zoveel te zeggen, een accu heeft een aantal keer opladen nodig om echt zijn uithoudingsvermogen te laten zien.
Oke, dat wist ik niet. Goed om te weten! Dan wacht ik het nog even af inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:33
brue schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:10:
Iemand ook van mening dat de FM radio wat matig is in zijn bereik? Zelfs als ik hier door het dorp fiets stoort hij regelmatig en vindt hij maar weinig stations. Als ik hem laat scannen voor zenders vindt hij er een stuk of 10(tot 20 als hij zin heeft), waarvan er misschien 6 ook goed werken.

In de bus is het helemaal rampzalig, meer ruis dan radio. Gebruik nu m'n oude galaxy S+ ook maar voor de radio.
Probeer eens de Tunein radio app, alle zenders en perfecte geluidskwaliteit! Dit kost wel wat van je data bundel maar je krijgt er veel voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 17:57
Onobiz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:21:
[...]

Probeer eens de Tunein radio app, alle zenders en perfecte geluidskwaliteit! Dit kost wel wat van je data bundel maar je krijgt er veel voor terug.
Die ervaring heb ik niet. Als ik ergens ben met weinig bereik dan knalt ie terug naar 64kbps ofzo.. Maar dat is op de one x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Tripwire999 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:36:
Ik gebruik de HTC One M8 nu vanaf de release is echt een super telefoon! Maar 16GB is toch wat weinig, wat is een beetje goede snelle micro sdhc kaart die erin kan? Is dat class 10?
Binnen Class 10 zitten ook nog wat verschillen. Je moet even naar de schrijfsnelheid kijken. Ik heb deze gekocht:

https://www.dataio.nl/pro...10-uhs-i-48mbs-samsung-2/

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Steeffoon schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:18:
[...]

Bij de usb poort, enkele krasjes. Niet in het donker de oplader erin steken, gaat gegarandeerd krassen.
Heb je de gunmetal of aluminium look?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
Ik heb sinds gister ook de HTC One M8 en man-o-man wat een vooruitgang t.o.v mijn oude HTC One X. Veel sneller, super scherm en fantastische speakers. Ook snap ik al die negativiteit over de camera niet. Ik vindt dat die prima foto's maakt voor een telefoon. Was trouwens verrast dat er een siliconen hoesje bij zat, dat had ik niet verwacht :).

1 dingetje had ik niet zo op gelet, er moet een nano-simkaart in en mijn HOX had nog een micro sim. Heb vervolgens maar de schaar gepakt en op goed geluk uitgeknipt. Als het mis ging had ik voor 15 euro een nieuwe sim moeten bestellen, maar hij deed het gelukkig :D!
Veneficus schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:50:
[...]
Binnen Class 10 zitten ook nog wat verschillen. Je moet even naar de schrijfsnelheid kijken. Ik heb deze gekocht:

https://www.dataio.nl/pro...10-uhs-i-48mbs-samsung-2/
Ik heb dezelfde besteld, maar dan in de 64GB uitvoering ;) (en ook bij DataIO toevallig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

D0gtag schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:34:
[...]

Heb je de gunmetal of aluminium look?
De Gun metal Grey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
  • Laatst online: 19-02 20:31
Onobiz schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:21:
[...]

Ik heb nu 500 MB bij Simyo en m'n 6GB van T-Mobile gaat volgende maand pas in. Zit met thuis-school verkeer van 4 uur per dag, dus dan loopt het al aardig op. Daarbij was ik al precies afgestemd op 500MB, dus als ik ineens een paar honderd MB internet radio gebruik haal ik het eind van de maand niet. Straks met de 6GB is het natuurlijk geen probleem.

Vind wel dat de FM ontvanger wat tegenvalt dus. Voor vast gebruik(bijv tijdens het 'chillen' in het park) is het wel voldoende, maar als je on the move bent erger je er al snel aan.

Aan de andere kant is het ook niet lang meer voor er DAB+ radio's zijn van een handbaar formaat voor een redelijke prijs. Maar toch, dan moet je weer 2 apparaten meezeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Vraagje,welke netwerkmodus moet ik aanvinken voor 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tippie62 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:16:
Vraagje,welke netwerkmodus moet ik aanvinken voor 3G
Op moment dat er een 4G verbinding beschikbaar is en je GSM abonnement ondersteund een 4G verbinding gaat dit automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Steeffoon schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:50:
Is er al een manier om de motion launch aan te passen? Ik wil best twee keer tikken zodat het scherm aangaat, maar de andere twee (vegen voor blinkfeed en homescreen) wil ik eigenlijk uitgeschakeld hebben, omdat ik merk dat 'ie bij mij vaak in m'n broekzak op BlinkFeed gaat. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Hier ben ik ook benieuwd naar. (Nog) niet meegemaakt dat het in mijn broekzak geactiveerd werd, maar daar ben ik wel bang voor.
Is dit mogelijk?

Tevens benieuwd naar hoe het met de stofvorming gaat en de speaker grills. Hoop niet dat deze zich vullen na een paar weken

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had vanmorgen ineens een enorme accudaling. van 40% om 01:00 's nachts naar 2% vanmorgen om 09:00. In de history stond gewoon geen balkje bij awake. En ook geen app die veel slurpte ofzo. Echt heel vreemd dit. Is gewoon niet te verklaren.

Oh en tomtom vreet ook accu zeg, jemig. Ik heb nu de app op force GPU render gezet, eens kijken of dat helpt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Is dit toestel, in China gefabriceerd? zoja is het benzeenvrij geproduceerd?
Want ik wil hem graag kopen (ben uitgekeken op mn Q10)
Maar na dit stukje tv, twijfel ik toch.
http://www.eenvandaag.nl/...anden_in_china?autoplay=1

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
3x3 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:35:
Is dit toestel, in China gefabriceerd? zoja is het benzeenvrij geproduceerd?
Want ik wil hem graag kopen (ben uitgekeken op mn Q10)
Maar na dit stukje tv, twijfel ik toch.
http://www.eenvandaag.nl/...anden_in_china?autoplay=1
Welke toestel wordt niet in china gemaakt...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Amaze86 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 01:58:
[...]

Welke toestel wordt niet in china gemaakt...
Van de HTC M7 zijn er modellen in Nederland op de markt gebracht waar je uit de serienummer/batchnummer kon afleiden dat ze niet in China geproduceerd waren.

Zie; http://htconeblog.blogspo...m7-serial-codes-find.html

Echter..... Sommige HTC One's zijn wel afkomstig uit fabrieken in China, maar ook dan geld, het is allerminst bewezen alsof HTC toestaat dat men benzeen gebruikt in fabrieken in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Bullet NL schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 02:35:
[...]

Van de HTC M7 zijn er modellen in Nederland op de markt gebracht waar je uit de serienummer/batchnummer kon afleiden dat ze niet in China geproduceerd waren.

Zie; http://htconeblog.blogspo...m7-serial-codes-find.html

Echter..... Sommige HTC One's zijn wel afkomstig uit fabrieken in China, maar ook dan geld, het is allerminst bewezen alsof HTC toestaat dat men benzeen gebruikt in fabrieken in China.
Alsof HTC daar wat vanaf zou weten? Denk dat zulke ideeen uiteindelijk toch van de eigenaar van de fabriek komen en daar kom je als klant niet echt achter tenzij je echt goed onderzoek zou doen... of tenzij er een groot aantal casualties/ziektes die samenhangen met zo'n stof zijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzMe
  • Laatst online: 02-09 21:16
Het lijkt er toch op dat HTC nu eeeindelijk iets aan zijn marketing wil gaan doen. Ik hoop dat de m8 hier nog van kan meesnoepen. Goed nieuws iig! Ik hoop dat HTC hierdoor weer een beetje op de kaart komt te staan. http://www.theverge.com/2...former-samsung-cmo-report

Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Nou, ik heb de M8 direct op 4 april gehaald, mocht al ff verlengen, ik had de M7 met een jaar abbo.
Prachtig design, met is moeilijk uit te leggen waarom ik dat vind, foto's doen geen recht aan het prachtige afgewerkte gun metal.
Ik moet wel héél eerlijk zeggen dat de ik de stap van M7 naar M8 marginaal vind en dat ik niet zoiets heb van, wie nu een M7 heeft moet absoluut overstappen. Maar toch, batterijduur aanzienlijk verbeterd, De camera functies zijn leuk, maar de camera is nog steeds niet goed te noemen imo.
360 functie is een coolie gimmick:

YouTube: 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 15:07
Heb gisteravond om 23:30 toen ik ging slapen de telefoon op vliegtuig modes gezet, vandaag om 9 uur wakker en er was 0% vanaf gegaan :) alleen nadeel dat je niet bereikbaar bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:00:
Heb gisteravond om 23:30 toen ik ging slapen de telefoon op vliegtuig modes gezet, vandaag om 9 uur wakker en er was 0% vanaf gegaan :) alleen nadeel dat je niet bereikbaar bent..
Toch bizar hoe ze dat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:45
Is er iemand die weet hoe je in de HTC email app de afbeeldingen altijd kan laten downloaden, nu moet ik het voor elke mail aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Snowdog schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 03:18:
[...]

Alsof HTC daar wat vanaf zou weten? Denk dat zulke ideeen uiteindelijk toch van de eigenaar van de fabriek komen en daar kom je als klant niet echt achter tenzij je echt goed onderzoek zou doen... of tenzij er een groot aantal casualties/ziektes die samenhangen met zo'n stof zijn natuurlijk :P
Het lijkt me wel.
Als je iets produceert en verkoopt hoor je te weten hoe het gemaakt wordt.
Ik zou het gewoon een nare gedachte vinden, als door mijn aanschaf, iemand die voor een hongerloontje werkt, kanker cadeaukrijgt van zijn werkgever.

Hoe iets gemaakt wordt vind ik wel belangrijk, je kan consumeren ten koste van mensen-levens en welzijn of dat niet doen, het is een keuze. Als we kiezen voor biologisch vlees, is het hypocriet mensen wel te laten creperen in de productie van onze elektronica. vind je niet?

In china, is veel kommer en kwel, maar heb je ook producenten die het goed doen.
Het Nederlandse Fairphone. Dwong af dat het productieproces 'fair' gemaakt moest worden in hun fabriek, en richtte een arbeiders fonds op (in china verboden). Ook apple heeft iets veranderd na druk van buitenaf. En samsung produceert nog altijd een gedeelte in Korea, waar wetten arbeiders meer beschermen.

Nokia produceerd de X in Hongarije,
Motorola de Moto-X in de VS.

Als andere merken, informatie kunnen geven over veilige, en mensvriendelijke productie. Waarom is het bij dit toestel dan zo moeilijk te vinden?
Het voelt slecht, of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

3x3 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:35:
[...]
Als andere merken, informatie kunnen geven over veilige, en mensvriendelijke productie. Waarom is het bij dit toestel dan zo moeilijk te vinden?
Het voelt slecht, of heb ik iets gemist?
Zo fair is die faiphone anders niet hoor. Er zitten nog steeds dezelfde schadelijke stoffen in en is dus even slecht voor arbeiders. Alleen komen de stoffen niet uit conflictgebieden. Welcome in the real world. ;)
Veel mensen denken hiermee hun geweten te kunnen sussen door wat meer voor hun smartphone te betalen maar het is schijn. De overheid verdient hier meer aan (door belastingen) in plaats dat het echt duurzaam is.

HTC doet zaken met oa Foxconn, Compal en Wistron dus wat arbeidsomstandigheden is er geen groot verschil met andere smartphonefabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

tweaker2010 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:29:
[...]

Zo fair is die faiphone anders niet hoor. Er zitten nog steeds dezelfde schadelijke stoffen in en is dus even slecht voor arbeiders. Alleen komen de stoffen niet uit conflictgebieden. Welcome in the real world. ;)
Veel mensen denken hiermee hun geweten te kunnen sussen door wat meer voor hun smartphone te betalen maar het is schijn. .

[..]
For the production of the Fairphone, we have consulted partners and reviewed documentation, materials and practices used in the phone’s assembly, and we can state that there is no benzene used in the assembly line.

[bron]

Het kan wel kankerverwekkend-vrij,
Ook in de EU is benzeengebruik erg aan restricties gebonden, en zijn er gewoon alternatieven.

[ Voor 24% gewijzigd door 3x3 op 18-04-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat er geen benzeen in zit is slechts 1 ding, er zitten nog veel meer 'slechte' componenten in electronica. ;)

Overigens doet HTC hiervoor ook haar best (denk ook aan RoHS etc).
http://www.htc.com/managed-assets/shared/desktop/eco-declaration/ECO_Declaration_HTC_One.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 22-09 22:04
Heb een M8 gebouwd in Taiwan.
Of dit verschil uitmaakt betreffende benzeen weet ik niet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou vreemd. Vannacht weer een drop naar 82% vanaf 100% en de telefoon heb ik laten liggen 's nachts.

De AndroidOS -app lijkt de boosdoener te zijn die meer dan 5uur keepalive tijd heeft (evenveel als CPU time). In het grafiekjesplaatje staat keep awake echter uit, evenals het scherm. Dus het lijkt erop dat de CPU of het AndroidOS appje niet gaat "slapen".
Er moet dus een process binnen AndroidOS zijn die iets leegtrekt. Een software reset (10 sec lang powerknop + volume up knop) mocht niet baten.

Nu overdag heb ik gechecked en is het AndroidOS appje "normaal" met maar een awaketime van 6min in totaal.
Scratch that. Staat weer op 1 uur en 30 minuten awake time...

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 18-04-2014 22:57 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Wat ik er van vinden is dat dit soort acties alleen maar ten goede is voor de gebruiker . HTC heeft zelf al een goed voorbeeld laten zien wat je met twee camera's kan doen . Nu mogen andere ontwikkelaars het aanbod gaan verbreden en hopenlijk het bestaande verbeteren , want er is nog een hoop te verbeteren aan de bestaande software.

Heb sinds gisteren eindelijk de m8 kunnen aanschaffen , had hiervoor de m7 (deze heeft mijn vriendin nu) en heb de afgelopen 2 mnd de note3 gehad ,maar die is mij erg tegen gevallen kwa software (touchwizz ,foto kwaliteit , touch bediening scherm enzo.) Maar wat een vooruitgang is dit toestel weer (zeker als je van Samsung komt) op een of andere manier had ik konstant typo's op de samsung ondanks het grotere scherm , dit scherm is veel accurater . En de software is vele malen sneller .

Heb een aantal jaren geleden de HTC HD2 gehad en me helemaal suf getweakt Heb van custom roms van het Windows 6.5 platform Tot Android er op gedraaid , zelfs nog Wp er op gedraaid , de toestellen die er na kwamen ook steeds custom roms op gedraaid , tot bij de m7 , een of andere manier had ik geen behoefte om een custom rom te draaien . De sense versie die daar op draaide beviel me wel , en alles was al snel genoeg .

Als ik nu naar sense 6 kijk dan heb ik wederom die behoefte niet , je kan zelfs weer in beperkte mate de kleuren thema's aanpassen , het enigste waar ik me aan stoor is die zwarte balk waar de onscreen knoppen in zitten . Bij de one X en m7 kon je op een gegeven moment die balk na een update weghalen door de menu knop aan caperative knoppen toe te wijzen , ik vraag me af of HTC weer met zo iets komt . Tot die tijd wil ik "auto hier soft keys" gaan gebruiken. Alleen daarvoor moet de m8 geroot worden , moet ik hiervoor nu eerst mijn bootloader unlocken via HTC of is dat niet meer nodig voor alleen root toegang , heb uiteraard me ingelezen op xda maar , het is me niet geheel duidelijk geworden . Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Als je root wilt zul je inderdaad je M8 moeten unlocken via HTCdev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Iemand al zo'n Dot View case kunnen bemachtigen? Ik zag dat ze bij BelSimpel op voorraad zijn! Ben benieuwd wat de Tweakers er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 17:20
Tripwire999 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:39:
Iemand al zo'n Dot View case kunnen bemachtigen? Ik zag dat ze bij BelSimpel op voorraad zijn! Ben benieuwd wat de Tweakers er van vinden.
Accessoires voor de HTC One (M8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Vandaag mijn M8 in gebruik genomen. Wat een fantastisch toestel. Geen enkel toestel wat ik gehad heb komt ook maar in de buurt. Volgende keer een iets groter scherm en die zwarte balk onder het scherm weg en dan is hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:50
Niemand last van stuck of dead pixels op zijn M8?

Ik heb vandaag een M8 gehaald en ik tel (op een volledig zwart scherm met brightness hoger dan 75%) een 5-tal witte stuck pixels op mijn scherm. Twee helemaal links bovenin het scherm, twee aan de linkerkant onder het midden van het scherm en één helemaal rechts in het midden van het scherm. Ook lijkt een zwart scherm in het donker niet helemaal egaal van kleur, vooral aan de rechterkant lijkt een lichtere vlek te zitten.

Het scherm van de M8 blijkt dus kwalitatief beduidend minder dan die van mijn oude M7 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
bij mij geen last van iig ook is ie egaal zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:01
kwiebus schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:09:

Ik heb vandaag een M8 gehaald en ik tel (op een volledig zwart scherm met brightness hoger dan 75%) een 5-tal witte stuck pixels op mijn scherm. Twee helemaal links bovenin het scherm, twee aan de linkerkant onder het midden van het scherm en één helemaal rechts in het midden van het scherm. Ook lijkt een zwart scherm in het donker niet helemaal egaal van kleur, vooral aan de rechterkant lijkt een lichtere vlek te zitten.

Het scherm van de M8 blijkt dus kwalitatief beduidend minder dan die van mijn oude M7 te zijn.
Scherm van de M8 lijkt inderdaad minder te zijn. Bij mijn M7 is het wit veel helderder en witter terwijl het het wit op de M8 veel grauwer oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Kan je de telefoon niet ruilen?
Heb net even gekeken bij mijn HTC maar heb nergens last van, vind dit juist een van de beste schermen.

Misschien dat jij net een slechte hebt.. wil niet zeggen dat alles slecht is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
NeWSJuNK schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:31:
[...]

Scherm van de M8 lijkt inderdaad minder te zijn. Bij mijn M7 is het wit veel helderder en witter terwijl het het wit op de M8 veel grauwer oogt.
Vreemd , ik herken dit helemaal niet , heb hier de m7 en m8 naast elkaar liggen maar die van de m8 is veel helderder witter en zwart is ook zwarter , wellicht heb jij ook een slechter / andere type scherm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Mijn exemplaar gaat zeker terug naar de winkel, heb deze inmiddels terug gezet naar factory settings en terug gestopt in de doos.

Het is niet alleen het scherm maar ook de bouwkwaliteit. Als ik kijk naar hoe de speakergrills zitten dan steken zowel de boven als onder speakergrills aan de rechterkant van het scherm ter hoogte van de camera iets uit. Je voelt het als je er met een vinger langs gaat en je ziet het ook als je langs het scherm kijkt. Ze lijken dan ook niet recht te zijn maar te golven.

Niet goed zittende speakergrills was al een issue waar de M7 last van had en ik had verwacht dat HTC dit bij de M8 inmiddels wel onder de knie zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
indofk schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:04:
[...]

Vreemd , ik herken dit helemaal niet , heb hier de m7 en m8 naast elkaar liggen maar die van de m8 is veel helderder witter en zwart is ook zwarter , wellicht heb jij ook een slechter / andere type scherm .
Hmmm, om hem hiervoor nu om te ruilen..Ik merkte het pas als je ze echt langs elkaar legt. Binnenkort maar even bij media markt vergelijken of het echt zo verschilt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Meulendijks89 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:00:
Tip: alle data uitzetten (wifi én mobile). Dan gebruikt hij ook bijna niks (2% op 8 uur ofzo?), maar ben je wel bereikbaar via telefoon/sms. Vind ik ideaal :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Ik heb nu een T-mobile branded M8 nu wil ik graag de updates direct ontvangen en niet via T-mobile...
Waar kan ik de stock rom vinden en moet ik dan bij elke update opnieuw flashen of krijg ik de update dan ook OTA? Moet ik gebruik maken van een custom recovery of kan het gewoon met de standaard..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

allesvooriphone schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:29:
Ik heb nu een T-mobile branded M8 nu wil ik graag de updates direct ontvangen en niet via T-mobile...
Waar kan ik de stock rom vinden en moet ik dan bij elke update opnieuw flashen of krijg ik de update dan ook OTA? Moet ik gebruik maken van een custom recovery of kan het gewoon met de standaard..?
Ik zou zeggen doe zelf eerst eens wat onderzoek:

http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8

hier is er genoeg over te vinden lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste alle,

Na een tijdje denk ik nu allemaal een geweldige telefoon als de HTCONE(M8) in bezit te hebben.
Wat is jullie voorlopige conclusie van de telefoon?

Mijn pro's & con's

PRO's:
  • Strak design
  • Snel
  • Aluminiumbody
  • Boomsound
CON's:
  • Heb zelf nog niet echt minpunten kunnen vinden. Over de camera enz die dingen heb ik tot nu toe niet gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 20-04-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29

Wow, omdat JIJ toevallig pech hebt met je scherm lijkt het M8 scherm kwalitiatief minder te zijn?
Dat gaat wel heel ver en zo kan je natuurlijk niet redeneren. Pas als er aantoonbaar veel meer schermen met problemen opduiken dan bij de M7 het geval was, tja dan misschien..

In jouw geval zou ik 'm gewoon terug sturen en een andere vragen.
Je hoeft geen genoegen te nemen met een zooi dode/stuck pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:47
Hoe groot is het effectieve scherm tijdens browsen? Als ik verschillende reviews zie dan lijkt het scherm wel 25% kleiner dan bv een S5, die het volledige scherm gebruikt bij het browsen. Bij de M8 heb je boven en onder echt gigantische borders, onbegrijpelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
theduke1989 schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:59:
Beste alle,

Na een tijdje denk ik nu allemaal een geweldige telefoon als de HTCONE(M8) in bezit te hebben.
Wat is jullie voorlopige conclusie van de telefoon?

Mijn pro's & con's

PRO's:
  • Strak design
  • Snel
  • Aluminiumbody
  • Boomsound
CON's:
  • Heb zelf nog niet echt minpunten kunnen vinden. Over de camera enz die dingen heb ik tot nu toe niet gebruikt
Ongeveer hetzelfde ;

PRO's:
- Prachtig design
- Top materialen en bouwkwaliteit
- Ligt fantastisch in de hand, het gewicht en de dikte (door de gebogen achterkant) vind ik juist fijn.\
- Snel, absoluut geen lag (en nee, dat is ook met deze hardware kennelijk niet zo voor de hand liggend)
- Audio, via de speakers natuurlijk, maar ook via een headset
- De fijnste schil samen met die van Sony
- Ik hou van het scherm, maar daar zullen anderen een andere mening over hebben
- Camera steekt niet uit (nee, kennelijk ook niet zo voor de hand liggend)
- Ik hou van het gebruiksgemak van de camera
- Double tap, ik weet het, gejat en niet uniek, maar o zo handig

CON's
Eigenlijk heb ik voor mij geen echte nadelen kunnen ontdekken, maar als ik wat moet noemen:
- Het scherm zou want groter mogen zijn bij deze toestelgrootte
- Die stomme zwarte balk onder het scherm
- Geen verwisselbare accu (hoeft van mij eigenlijk niet)
- Geen UHD video
- Fotokwaliteit minder dan camera's van sommige andere high-end toestellen (hoewel ik daar geen last van heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Grindtegel schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:08:
Hoe groot is het effectieve scherm tijdens browsen? Als ik verschillende reviews zie dan lijkt het scherm wel 25% kleiner dan bv een S5, die het volledige scherm gebruikt bij het browsen. Bij de M8 heb je boven en onder echt gigantische borders, onbegrijpelijk...
Als je de HTC browser (AOSP based) met quick controls en full screen mode enabled heb je het hele scherm tot je beschikking. Persoonlijk vind ik dit dan ook de beste browser experience die er is op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 16:05
Opvolger van m8 krijgt een 8mp camera
http://www.allaboutphones...ptische-zoom-in-2015.html

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Laatst online: 10-01-2022
Als je het toestel wilt schoonmaken wordt het toestel bijna altijd "wakker". Erg vervelend.
Het lijkt erop dat als je het toestel op z'n kop vasthoudt, dus met het HTC-logo naar boven, en dan gaat schoonmaken het toestel dan niet aan gaat.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
sunny59 schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:06:
Als je het toestel wilt schoonmaken wordt het toestel bijna altijd "wakker". Erg vervelend.
Het lijkt erop dat als je het toestel op z'n kop vasthoudt, dus met het HTC-logo naar boven, en dan gaat schoonmaken het toestel dan niet aan gaat.
Kan iemand dat bevestigen?
alleen als je het unlocken van je toestel via swipe aanzet wel ja.
Anders heb je er geen last van hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

theduke1989 schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:59:
[/list]

CON's:
De camera heb je nog niet gebruikt? Vraag me af hoe je dan al een goed oordeel over je toestel kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
kwiebus schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:36:
[...]

Als je de HTC browser (AOSP based) met quick controls en full screen mode enabled heb je het hele scherm tot je beschikking. Persoonlijk vind ik dit dan ook de beste browser experience die er is op Android.
Kun je een foto maken of linken hoe het er bij jou uitziet? Als ik deze review bekijk:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FPJUZRPknYA]

dan sla ik achterover hoe weinig scherm de HTC overhoudt bij het browsen, het lijkt nog wel minder dan mijn galaxy nexus van 3 jaar oud.

Ik begrijp ook niet waarom ik er in reviews nooit iets over lees, dit is voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Grindtegel schreef op maandag 21 april 2014 @ 02:00:
[...]

Kun je een foto maken of linken hoe het er bij jou uitziet? Als ik deze review bekijk:

[video]

dan sla ik achterover hoe weinig scherm de HTC overhoudt bij het browsen, het lijkt nog wel minder dan mijn galaxy nexus van 3 jaar oud.

Ik begrijp ook niet waarom ik er in reviews nooit iets over lees, dit is voor mij een dealbreaker.
natuurlijk heb je meer scherm dan je gn 5" is nog altijd groter dan 4.7"... navbar en notification bar zijn bij beide toestellen standaard zichtbaar, notification bar kun je in settings hiden. Nav bar kan je volgens mij alleen met extra trucjes hiden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Grindtegel schreef op maandag 21 april 2014 @ 02:00:
[...]

Speciaal voor jou het toestel nog even een keer uit de doos gehaald, in de browser staan zowel full screen als Quick controls aan.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v282/zzt230/M8browser_zps8525c3d8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27

Sorcerer8472

Mens sana?

Op de Samsung lijkt de Chrome-browser te worden gebruikt en op de HTC niet, of zie ik dat verkeerd?

Superslechte test trouwens. Die toestellen zijn gewoon even snel qua browsen en alle variatie lijkt te liggen in toevalligheden bij het laden.

Trouwens, in reviews enzo wordt vaker gezegd dat die double-tap is gejat van Sony ofzo(?), terwijl Nokia 'm al heel lang in oude toestellen heeft zitten. Maar wat jatten betreft, tja, daar moet je je in technologieland nou echt niet druk om maken; iedereen breit op elkaars ideeën door en daardoor gaan de ontwikkelingen lekker snel :)

[ Voor 40% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-04-2014 09:36 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
kwiebus schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:30:
[...]

Speciaal voor jou het toestel nog even een keer uit de doos gehaald, in de browser staan zowel full screen als Quick controls aan.

[afbeelding]
Waar kan ik die browser vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
Meulendijks89 schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:50:
[...]

Waar kan ik die browser vinden dan?
Het is gewoon de standaard HTC browser, maar je moet twee instellingen aanpassen in de browser. Full screen mode staat in general en de quick controls staat in labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
kwiebus schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:30:
[...]

[afbeelding]
thx, dit ziet er goed uit

[ Voor 0% gewijzigd door Grindtegel op 21-04-2014 10:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Psyram schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:56:
[...]

Het is gewoon de standaard HTC browser, maar je moet twee instellingen aanpassen in de browser. Full screen mode staat in general en de quick controls staat in labs.
Ach ja, heb er een beetje langs gekeken.. maar ik heb het ingeschakeld en de bovenste balk is weg maar de onderste balk blijft bij mij gewoon zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyram
Meulendijks89 schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:18:
[...]

Ach ja, heb er een beetje langs gekeken.. maar ik heb het ingeschakeld en de bovenste balk is weg maar de onderste balk blijft bij mij gewoon zichtbaar.
Als je hem op een pagina stil laat staan hoort de onderste balk automatisch weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Ik heb alleen volledig scherm aangevinkt staan , dan is ie ook al volledig scherm , quick controls heb ik uitstaan , dat is dus niet een vereiste om volledig scherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
indofk schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:27:
Ik heb alleen volledig scherm aangevinkt staan , dan is ie ook al volledig scherm , quick controls heb ik uitstaan , dat is dus niet een vereiste om volledig scherm te hebben.
Klopt, maar met Quick controls enabled heb je de address bar helemaal nooit in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Psyram schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:56:
[...]

hoe zit het met de buttons van home terug enz dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
theduke1989 schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:26:
[...]

hoe zit het met de buttons van home terug enz dan ???
Daarvoor zijn juist de Quick controls.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2013/01/nexusae0_2013-01-19-15.21_thumb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
En als je die quick controls niet gebruikt , door een snelle korte swipe naar beneden komen ze ff tevoorschijn , je kan ook helemaal vanaf onder of vanaf boven swipen om de buttons of zoekbar tevoorschijn te toveren.

Ik zou zeggen probeer het eerst eens zelf uit en als je daarna nog vragen hebt stel ze. :)

[ Voor 18% gewijzigd door indofk op 21-04-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hoe zit het als je gewoon Chrome gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
alleeen die snelfuncties bij mij werken niet, of ze komen niet.
Beide aanstaan nu maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn m8 sinds vrijdag, en heb nu al een krasje op de achterkant! Ik had tot hiervoor de m7, en die heeft een jaar in mijn broekzak gezeten zonder enige vorm van bescherming, en die ziet er nog uit als nieuw.

Jammer, want een hoesje doet toch wel aardig af aan het design vind ik, maar met zo'n shiny achterkant moet het dus wel. Dus dan maar een dun transparant TPU-hoesje eromheen. Scheelt dan wel weer in gladheid, want deze voelt heel wat glibberiger aan dan zijn voorganger.

[ Voor 10% gewijzigd door brama op 21-04-2014 23:25 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik ben eerste met defecte HTC One M8, bovenste speaker werkt niet meer en wordt morgen opgehaald. Blijkbaar is er nog geen ander defecte toestellen :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

brama schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:23:
Ik heb mijn m8 sinds vrijdag, en heb nu al een krasje op de achterkant! Ik had tot hiervoor de m7, en die heeft een jaar in mijn broekzak gezeten zonder enige vorm van bescherming, en die ziet er nog uit als nieuw.

Jammer, want een hoesje doet toch wel aardig af aan het design vind ik, maar met zo'n shiny achterkant moet het dus wel. Dus dan maar een dun transparant TPU-hoesje eromheen. Scheelt dan wel weer in gladheid, want deze voelt heel wat glibberiger aan dan zijn voorganger.
Welke kleur behuizing heb je? De gunmetal is natuurlijk niet te vergelijken met de matte alu M7 backcover.
DJkim schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:
Ik ben eerste met defecte HTC One M8, bovenste speaker werkt niet meer en wordt morgen opgehaald. Blijkbaar is er nog geen ander defecte toestellen :)
Dus hij heeft wel gewerkt? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen, speaker te hard gezet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Is het bij jullie ook zo dat het notificatielampje bij een melding niet totdat je de telefoon aanzet, knippert? Maar bijvoorbeeld na 5-10 minuten stopt met knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Steeffoon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:03:
Is het bij jullie ook zo dat het notificatielampje bij een melding niet totdat je de telefoon aanzet, knippert? Maar bijvoorbeeld na 5-10 minuten stopt met knipperen?
Stopt na 10 minuten met knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

tweaker2010 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:52:
[...]

Welke kleur behuizing heb je? De gunmetal is natuurlijk niet te vergelijken met de matte alu M7 backcover.

[...]

Dus hij heeft wel gewerkt? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen, speaker te hard gezet oid?
Nee vorige week hoorde ik soort sis geluid en had verder geen aandachter eraan besteed totdat ik ging bellen.. ik hoorde niets meer en eerst instantie dacht ik aan software fout maar toen ik hard op speaker drukte, werkt het opeens wel en toen ik hem weer los liet, werkte het niet meer :'( dus

btw maakt het wat uit als je toestel rooted is?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een lastig vraagstuk...

Opzich heeft een hardware-failure natuurlijk niks te maken met rooten of het unlocken van je bootloader.
Maar toen je dat deed ben je wel in zee gegaan met de daaraan verbonden voorwaarden, hoop dat ze 't doen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

CLB schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:29:
Dat is een lastig vraagstuk...

Opzich heeft een hardware-failure natuurlijk niks te maken met rooten of het unlocken van je bootloader.
Maar toen je dat deed ben je wel in zee gegaan met de daaraan verbonden voorwaarden, hoop dat ze 't doen!
nou om bootloader weer te locken en stock firmware erop terugzetten is geen probleem maar er was toch een tijdje terug een artikel hierover dat ze toestel met custom rom niet mogen weigeren?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, daarom zeg ik ook 'lastig vraagstuk'

Alles terugzetten kan ook, maar je IMEI-nummer is bekend bij HTC, vanwege de bootloader-unlock ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

CLB schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:36:
Klopt, daarom zeg ik ook 'lastig vraagstuk'

Alles terugzetten kan ook, maar je IMEI-nummer is bekend bij HTC, vanwege de bootloader-unlock ;)
shit :) nu dat je zegt haha maar het is echt hardware fout .. denk dat speaker is opgeblazen.. kom ik eindelijk van Samsung terug naar HTC heb ik weer pech

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 22:03
Hebben andere mensen er ook last van dat de M8 vaak in de broekzak aan gaat?
Tijdens een wandeling heeft de telefoon het voor elkaar gekregen om:
- Een alarm in te stellen
- Muziek af te gaan spelen
- 10 foto's van mijn broekzak te maken
- Mensen te gaan bellen
- Widgets op m'n homescreen te verplaatsen

Ik heb de motion launch gestures maar uitgezet for now, maar alsnog door de power button die super simpel in te drukken is gaat het scherm vaak alsnog aan.
Ik heb nog nooit een touchscreen telefoon gehad die zulke dingen voor elkaar kreeg in m'n broekzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

NeWSJuNK schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:10:
[...]

Hmmm... is dit te veranderen? Wil dat ie langer blijft knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Steeffoon schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:14:
Hmmm... is dit te veranderen? Wil dat ie langer blijft knipperen.
Lightflow zou je kunnen proberen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 22:59
Sinds een week overgestapt van een iPhone 5S naar een HTC One M8. Dit toestel is voor mij in alle opzichte een verbeteringen. Het zijn natuurlijk beide 2 totaal verschillende toestellen, en daarnaast met verschillende besturing systemen. Zelf heb ik de afgelopen 5 jaar altijd iOS gebruikt en ieder jaar een nieuw apple toestel gehad, desondanks beviel mij de overstap naar Android zonder problemen.

Over het toestel ben ik zeker te spreken. Het is een stevig toestel met een fraai uiterlijk. Tot zo ver nog geen enkel probleem gehad, het is natuurlijk nog wel een beetje wennen wanneer je voor het eerst Android gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Voor degene die nog geinteresseerd zijn in die plotselingen accu drain van 20-30% tijdens idlen. Mijn ziggo modem was het euvel. Blijkbaar had die een klapperende wifi. Ik heb nu zo'n goed bereik dat ik er geen last van had, maar mijn vriendin kwam ermee dat zij steeds de wifi uitgegooid werd. Zij heeft dus tegelijk met mij ook accudrain gehad. Een reset van het modem loste het euvel op. Nu heb ik nog maar 2% accudrain op 8 uur idle-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Heb hem hier net binnen. Vind het wel verschrikkelijk irritant dat er redelijk wat HTC software opstaat die ik weer moet verwijderen/verbergen etc. Blijf het vreemd vinden waarom ze hun toestellen niet gewoon zo kaal mogelijk leveren, HTC Sense vind ik oké, maar haal die idiote apps gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
NeWSJuNK schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:10:
[...]

Ugh, hebben ze dat er nog steeds in zitten? Vind dat met mijn huidige One X al gruwelijk irritant. Had de stille hoop dat ze op die 'feature' terug waren gekomen in de nieuwere telefoons...

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Thomasx4 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:51:
Heb hem hier net binnen. Vind het wel verschrikkelijk irritant dat er redelijk wat HTC software opstaat die ik weer moet verwijderen/verbergen etc. Blijf het vreemd vinden waarom ze hun toestellen niet gewoon zo kaal mogelijk leveren, HTC Sense vind ik oké, maar haal die idiote apps gewoon weg.
Idem hier + Vodafone apps.

De weaksause temp root werkte helaas niet. Even wachten op een 'echte' root, dan met Titanium alle overbodige zut verwijderen.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
DJkim schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:
Nou ja, ik heb vanmiddag een zaterdag gekochte M8 omgeruild wegens dode pixels, lichte vlek in het scherm niet niet goed zittende speakersgrills.

Ik heb hem net maar vooralsnog lijkt het nieuwe exemplaar vrij van defecten te zijn.
Psyram schreef op maandag 21 april 2014 @ 10:21:
[...]

Als je hem op een pagina stil laat staan hoort de onderste balk automatisch weg te gaan.
Volgens mij deed de mijne dat out-of-the-box niet, maar pas na de eerste firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
NeWSJuNK schreef op zondag 20 april 2014 @ 11:42:
[...]

Hmmm, om hem hiervoor nu om te ruilen..Ik merkte het pas als je ze echt langs elkaar legt. Binnenkort maar even bij media markt vergelijken of het echt zo verschilt. :|
Na mijn telefoon vergeleken te hebben met het exemplaar in de media markt heb ik besloten mijn M8 te retourneren. Bij mijn toestel is wit gewoon heel licht grijs in vergelijking met andere toestellen. Helaas. :N
Pagina: 1 ... 20 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie