Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:53
Ik heb sinds gisteren mijn HTC One M8 binnen en ik vind de accu een grote pluspunt van het toestel. Waar ik het met de HTC Evo 3D (augustus 2011, 1650mAh uit mijn hoofd) net 6-7 uur kon volhouden, zou ik het met de M8 gemakkelijk 18 tot 24 uur vol kunnen houden. Vanochtend om 8:15 was de accu 100% en op het moment van typen 56%. Tijdens mijn stage ging er gemiddeld 3% af van de accu per uur.

Persoonlijk heb ik niks te klagen over de camera. De M8 is met 160 gram zo'n 10 gram lichter als de Evo 3D en dit verschil is echt te merken. En je komt in een hele nieuwe wereld door Full HD, Blinkfeed en BoomSound.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 18:55
Ik heb vandaag de nieuwe M8 binnen gekregen en deze start met een Vodafone teken, betekent dit dat de telefoon branded is? Gezien Vodafone branded toestellen en updates niet goed hand in hand gaan ben ik daar zelf enigszins huiverig voor. Ik zou ook graag willen weten waar je kunt opzoeken bij vodafone of een toestel branded is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij opstart met het vadofone logo dan is hij branded ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:26
South_Styler schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:38:
Ik heb vandaag de nieuwe M8 binnen gekregen en deze start met een Vodafone teken, betekent dit dat de telefoon branded is? Gezien Vodafone branded toestellen en updates niet goed hand in hand gaan ben ik daar zelf enigszins huiverig voor. Ik zou ook graag willen weten waar je kunt opzoeken bij vodafone of een toestel branded is of niet
Branded inderdaad.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is het mogelijk om de onderwerpen in BlinkFeed te sorteren?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Goed, heeft iemand enige informatie of een branded toestel nog even hopeloos is qua updates als eerder? Want dan stuur ik hem terug en vraag een nieuwe aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vodafone toestel. Uk model. Heb eerste update al gehad. En buiten het opstartlogo zie je er verder niks van. De apps die er opstaan heb ik verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Als je een toestel bij een grote keten bijvoorbeeld coolblue haalt of bol.com, is de kans dan aanwezig dat je ook een branded toestel krijgt?
Of krijg je hier een ''vanilla'' versie?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
X-ray van de M8.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/wletdv.jpg

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ook nog niks gelezen over kinderziektes hier. De andere grote kanshebber voor mij was de Z2 van Sony, maar die lijkt daar wel last van te hebben. Heb toch het idee dat dit wel de beste telefoon is op het moment. Hoe lang gaat de batterij bij jullie trouwens mee? Heb een One X gehad en nu tijdelijk even een Galaxy Nexus, die waren/zijn beiden om te janken. De batterij is dus goed als ik het zo hoor, maar gaat hij een dag mee bij zwaar gebruik (dus van 7 tot je je bed weer in duikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb vandaag de HTC M8 mogen bewonderen op het Tweakers/HTC event. Het is op zeker een mooi toestel. Helaas niet gewonnen, maar zo gaat dat.

[ Voor 35% gewijzigd door HellBeast op 10-04-2014 10:09 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Haha worden ze nu al verhandeld? Ik heb ook een kortingsbon meegekregen, greep echt net naast de grote prijs. Ik heb echter wel een M8 body mee gekregen, echt supertof :)

Tweakers en HTC: bedankt!

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Zomaar uit nieuwschierigheid; Hoe veel korting krijg je eigenlijk precies met de voucher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Dat is niet verkeerd. Maarrrr zelfs dan zou ik hem niet als jij ook niet aanschaffen :P

@brinkdinges: Een M8 body? Whats that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Voor mij is de reden niet het toestel, dat zeker erg mooi en snel is. Mijn huidige telefoon is gewoon nog niet aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb mijn toestel van T-Mobile maar bij zowel opstarten als afsluiten is er geen T-Mobile verwijzing of logo te zien. Ook staan er geen T-Mobile apps op. Betekent dat dat het hier om een unbranded toestel gaat?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 20:31
evilution schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:21:
Ik heb mijn toestel van T-Mobile maar bij zowel opstarten als afsluiten is er geen T-Mobile verwijzing of logo te zien. Ook staan er geen T-Mobile apps op. Betekent dat dat het hier om een unbranded toestel gaat?
Volgens mij niet. Heb ik bij mijn T-mobile toestel ook niet, maar als ik dan door de beltonen blader zit er toch een sneaky T-mobile beltoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Thomasx4 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:45:
Ook nog niks gelezen over kinderziektes hier. De andere grote kanshebber voor mij was de Z2 van Sony, maar die lijkt daar wel last van te hebben. Heb toch het idee dat dit wel de beste telefoon is op het moment. Hoe lang gaat de batterij bij jullie trouwens mee? Heb een One X gehad en nu tijdelijk even een Galaxy Nexus, die waren/zijn beiden om te janken. De batterij is dus goed als ik het zo hoor, maar gaat hij een dag mee bij zwaar gebruik (dus van 7 tot je je bed weer in duikt)?
Bij normaal gebruik haalt de M8 het gemakkelijk van 08:00 tot 01:00. Die van mij staat sinds 08:15 aan en ik heb nog 45% over.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 19-09 23:40
Sinds vandaag de One M8 opgehaald.
Omdat (nu nog) mijn huidige toestel de One M7 is heb ik even een vergelijking kunnen maken met de BoomSound die de One M8 heeft. Zowel de interne speakers van de One M8 als via de koptelefoon vind ik deze beduidend minder goed presteren dan de One M7. Het geluid van de M7 klinkt veel voller en rijker dan op de M8. Dit terwijl in de meeste reviews de M8 beter uit de bus komt.

Persoonlijk denk ik dat BeatsAudio wel degelijk wat toevoegde aan de M7.
Wat zijn jullie ervaringen met BoomSound?

Verder viel op dat er meteen een software update klaarstond, dus heb ik maar meteen geïnstalleerd.
Display van de M8 vind ik er zeer mooi uitzien, maar dat was op de M7 ook al zo ;) .

Dan de volumeknop: hij zit bij mij ook wat losjes, maar ik vind het niet zo schokkend. Behuizing ziet er goed uit, maar is zeker krasgevoelig dus ik ga ook hier een hoesje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wub
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 10:31

Wub

*knip*, dit is niet de bedoeling

[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Is het trouwens mogelijk een toestel te unbranden en de officiele htc rom op een telefoon te zetten? Ik ben niet van plan een branded toestel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is mogelijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ceze85 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:19:
De aluminium unibody inclusief gespuitgiet kunststof. Als mechanisch ontwerper vind ik dat een erg interessant onderdeel :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

BPP

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Htconline.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Beste CLB,

Zou je me de procedure kunnen uitleggen? Eventueel via pm als het niet in het forum hoort. Het is wel belangrijk dat het de officiele HTC firmware is en dus OTA is ingeschakeld en mijn garantie behouden blijft.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Is iemand al de standaard mail widget tegen gekomen? Bij mij zit deze optie er blijkbaar niet op en een goed alternatief om een Exchange & Hotmail account te gebruiken ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
South_Styler schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:57:
Beste CLB,

Zou je me de procedure kunnen uitleggen? Eventueel via pm als het niet in het forum hoort. Het is wel belangrijk dat het de officiele HTC firmware is en dus OTA is ingeschakeld en mijn garantie behouden blijft.

Groetjes
Garantie vervalt al bij het unlocken van de bootloader, dus dat is al 'n no-go.

Voor de rest komt er binnenkort wel weer een Custom ROM-topic voor de M8, daar vind je dan alle info ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Oke, dan geen garantie :). Zolang de officiele ROM er maar op staat is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Het is in dit topic niet toegestaan om kortingscodes te vergeven of aan te vragen

[ Voor 24% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2014 10:49 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:29
€300 korting is niet mis. De site (htconline.nl) was me niet eerder bekend en vind het een beetje dubieus uitzien op een of andere manier :P Nog een kleine 2 maand wachten op de BTW actie van Saturn :+
Ceze85 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:19:
Dat is niet verkeerd. Maarrrr zelfs dan zou ik hem niet als jij ook niet aanschaffen :P

Ik neem aan de behuizing van een M8.

[ Voor 41% gewijzigd door Amps op 10-04-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
"De accu heeft een capaciteit van 2600mAh en kan in één uur tijd voor 80% worden opgeladen door middel van de quickcharge-technologie van Qualcomm." (Bron: Androidworld)

Heeft iemand dit al kunnen bereiken? Ik kan dit resultaat halen in net meer dan 1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Dat lukt alleen met de binnenkort verkrijgbare Quickcharge 2.0 lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
RobinNL schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:42:
"De accu heeft een capaciteit van 2600mAh en kan in één uur tijd voor 80% worden opgeladen door middel van de quickcharge-technologie van Qualcomm." (Bron: Androidworld)

Heeft iemand dit al kunnen bereiken? Ik kan dit resultaat halen in net meer dan 1,5 uur.
"Only thing is, you might have to wait to take full advantage of it.

Qualcomm says charging through Quick Charge 2.0, first introduced as standard in Snapdragon 800, is up to 75 percent faster than non-Quick Charge devices. However HTC's bundled charger, a 1.5A unit, only supports Quick Charge 1.0. So it'll still be pretty fast — significantly faster than what you're used to if you're coming from last year's HTC One (M7). But for the full Quick Charge 2.0 experience you'll need to wait for a charger accessory HTC plans to release later this year, which will support 1.67A as well as the latest Quick Charge standard."

If true, ultieme faal imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Hoezo faal? Er zit een goede lader bij die al sneller laadt dan bij 95% van de concurrenten of vorige telefoons. Is dit niet genoeg dan kun je binnenkort een nog snellere lader kopen. Is het ook een faal als je er een hoesje bij krijgt dat niet even stevig is als een optionele Otterbox? Of een 64 GB sdxc kaartje terwijl 128 de voorlopige max is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mac1987 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:52:
Is het ook een faal als je er een hoesje bij krijgt dat niet even stevig is als een optionele Otterbox? Of een 64 GB sdxc kaartje terwijl 128 de voorlopige max is?
Nee inderdaad. De camera is goed genoeg, de lader is goed genoeg, het maakt niet uit of een knop wat losjes er in zit, dat 'ie krast is prima want gebruiksvoorwerp, etc. Het is en blijft een heilig apparaat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Beetje overdreven reactie imo. Ik zeg alleen dat een sneller dan normale lader maar niet de snelst mogelijke ooit niet The Biggest Fail Ever is.

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 10-04-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

BPP

mac1987 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 01:13:
Beetje overdreven reactie imo. Ik zeg alleen dat een sneller dan normale lader maar niet de snelst mogelijke ooit niet The Biggest Fail Ever is.
Achja zo is Brad Pitt. Die is niet zo van de HTC's. Gaf vorig jaar volgens mij ook al af op de M7.

Het ontbreken van een wat snellere lader 'ultieme faal' noemen. Het zal wel aan mij liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door BPP op 10-04-2014 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
The HTC One (M8) camera isn't that bad

http://m.techradar.com/ne...ra-isn-t-that-bad-1240899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:42
Ik heb de HTC one M8 (Unbranded) sinds vorige week vrijdag in mijn bezit. Ik ben zeer tevreden met het toestel alleen ik heb problemen met mijn LED notificaties.

De LED knippert niet bij berichten, mailtjes, whatsappjes etc. (heb verschillende instellingen gebruikt, en alle vinkjes staan aan in het menu) Alleen tijdens het laden brand de rode led, en bij vol de groene (dus de LED is niet kapot).

Zijn er meer mensen met dit probleem en is hiervoor een oplossing (ik wil het liefst geen harde reset doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Onobiz, probeer onderstaande:

Ik had echter wel het probleem dat mijn notificatie LED niet werkte.
Dit heb ik gelukkig opgelost door hem in veilige modes op te starten, de self-test van de LED's uit te voeren. Na deze test een factory reset en GEEN APPS laten back-uppen, nu werkt het en wat een top ding, rete snel

Voor gebruikers met het probleem v/d notificatie LED doe het volgende:
Safe Mode will run your phone with all 3rd party applications disabled, on a more clean configuration.

Ensure that Fast Boot is turned off in your Power Settings
Power the phone down and wait for it to be fully turned off for a minute or two
Power the phone back on
When you see the HTC Boot screen immediately press and hold down the 'volume down' hardware key on the right side of the phone. Hold it until the phone completes start up, and you see the words "Safe Mode" displayed in the lower left corner of your lock/home screen.

Then go into your phone dialer, like you are calling someone, and instead Dial *#*#3424#*#* (3424=DIAG) to access HTC's Diagnostic Test.
Press 'Accept' when prompted. Within this menu select 'LED Test', press the Run button, and then follow the on screen prompts.

To get out of Safe Mode simply power off and power on your phone as normal

If the LED works in Safe Mode, then you will want to take a look at your installed applications from Google Play, for a conflicting settings preference.

Tried this, the LED works in the test, not sure why it won't work with any apps
Bron: http://forums.androidcent...tion-led-not-working.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritsvdb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 17:57
Onobiz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:14:
Ik heb de HTC one M8 (Unbranded) sinds vorige week vrijdag in mijn bezit. Ik ben zeer tevreden met het toestel alleen ik heb problemen met mijn LED notificaties.

De LED knippert niet bij berichten, mailtjes, whatsappjes etc. (heb verschillende instellingen gebruikt, en alle vinkjes staan aan in het menu) Alleen tijdens het laden brand de rode led, en bij vol de groene (dus de LED is niet kapot).

Zijn er meer mensen met dit probleem en is hiervoor een oplossing (ik wil het liefst geen harde reset doen)
De HTC one x kan een testmenu oproepen door een bepaald nummer te 'bellen' (*#*#3424#*#*). Misschien dat dit ook werkt voor de m8? Hier kan je praktisch alles mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onobiz
Johnnyzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:25:
Onobiz, probeer onderstaande:

Ik had echter wel het probleem dat mijn notificatie LED niet werkte.
Dit heb ik gelukkig opgelost door hem in veilige modes op te starten, de self-test van de LED's uit te voeren. Na deze test een factory reset en GEEN APPS laten back-uppen, nu werkt het en wat een top ding, rete snel

Voor gebruikers met het probleem v/d notificatie LED doe het volgende:

[...]

Bron: http://forums.androidcent...tion-led-not-working.html
Ik ga dit misschien proberen, maar had gehoopt het probleem zonder factory reset op te lossen. Na een week gebruik heb je helaas toch al je instellingen zoals ik het zelf wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onobiz
Mauritsvdb schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:27:
[...]

De HTC one x kan een testmenu oproepen door een bepaald nummer te 'bellen' (*#*#3424#*#*). Misschien dat dit ook werkt voor de m8? Hier kan je praktisch alles mee testen.
Test gedraaid en alles werkt normaal! Dit is eigenlijk zoals verwacht omdat de LED het tijdens het opladen wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Het aanvragen van een kortingscode is niet toegestaan in het Mobile forum!

[ Voor 66% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Ondanks je een punt hebt stuur de volgende keer een Topic Report in. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Bullet NL op 10-04-2014 10:52 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Beste mensen,

Even wat belangrijke informatie voor mensen die een eventueel M8 toestel willen kopen bij een Vodafone abonnement. Ik heb net contact gehad met Vodafone over het feit dat mijn toestel branded is en ik wilde een verklaring, zeker omdat ik had aangegeven juist geen branded toestel te willen. Zij (van de klantenservice en smartphonecrew) hebben beide, onafhankelijk van elkaar bevestigd dat alle M8 toestellen van Vodafone branded zijn, bij zowel de verkoopwinkels als bij Belcompany. De reden hiervoor ligt in de Vodafone Wallet functie, een functie die ervoor zorgt dat je via Vodafone met gebruik van NFC op verschillende plaTsen kunt betalen, het is een soort online creditcard. Dit kan alleen op Vodafone branded toestellen of men moet een sticker aankopen. De nieuwe toestellen met NFC die geschikt worden geacht volgens Vodafone worden gebranded. Ditzelfde verhaal geldt dus ook voor de S5 van Samsung.
Wil je nu geen branded toestel en toch de provider, dan werd de Mediamarkt of andere winkel die onafhankelijk is van de provider aanbevolen. De wallet functie is echter bij de M8 niet direct geactiveerd, beide medewerkers konden niet verklaren waarom precies, maar ze zijn er nog mee bezig bij Vodafone. Dus bij aanschaf van een de M8 is dit wel iets om mee rekening te houden.

On-topic:
De camera van de M8 lijkt te blauw afgesteld te zijn in vergelijking met de M7 tot dusver, heeft iemand anders ook erg veel ruis? Het zou dezelfde camera moeten zijn, maar de kliekjes verschillen behoorlijk op automatische setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Wat houdt het uberhaupt in dat het toestel branded is? Zijn er dingen die dan niet kunnen o.i.d.? Zit hier te denken om te verlengen met Vodafone en dit toestel, dus heb dan ook een branded exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:25
Thomasx4 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:56:
Wat houdt het uberhaupt in dat het toestel branded is? Zijn er dingen die dan niet kunnen o.i.d.? Zit hier te denken om te verlengen met Vodafone en dit toestel, dus heb dan ook een branded exemplaar.
Een ROM upgrade dient door Vodafone goedgekeurd te worden en er worden standaard Vodafone apps meegeleverd die je niet kunt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Zit er veel verschil in geheugenkaarten voor de m8? Of zal een class10 sdxc gewoon goed zijn van een bekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52
shameblaster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:00:
Zit er veel verschil in geheugenkaarten voor de m8? Of zal een class10 sdxc gewoon goed zijn van een bekend merk.
Ja zit veel verschil in.. kijk bij de specificaties van de diverse kaartjes. Class 10 is de minimale snelheid waar ze aan voldoen....

Ik heb er nu 1 van Transcend met lees/schrijfsnelheid van iets van 45 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vroem schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:34:
[...]
Da's een UHS-versie. Die haalt inderdaad (up to) 45MB per seconde (onder ideale omstandigheden en waarschijnlijk nooit op een mobiele telefoon). De normale Class10 haalt dat uiteraard ook bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zou een SD kaartje als deze gewoon voldoen aan de eisen? pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Amps schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:43:
Zou een SD kaartje als deze gewoon voldoen aan de eisen?
Heb daar de 64GB versie van in een SGS4 en voldoet aan mijn eisen, geen idee wat die van jou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:45:
[...]

Heb daar de 64GB versie van in een SGS4 en voldoet aan mijn eisen, geen idee wat die van jou zijn :)
Nouja, aan de eisen/functionaliteit van het toestel bedoelde ik dat :P Ofwel, geen haperingen in video clips en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Laatst nog een sd kaartjes test gelezen. De Samsung kaartjes hadden de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ze zijn een stuk goedkoper dan de zogenaamde topmerken, maar doen in snelheid e.d. niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Golf2vr6 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:14:
Laatst nog een sd kaartjes test gelezen. De Samsung kaartjes hadden de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ze zijn een stuk goedkoper dan de zogenaamde topmerken, maar doen in snelheid e.d. niet onder.
Waaaat een Samsungkaartje in mijn HTC.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:26
Cameravergelijk: One (M8), iPhone 5S, Lumia 1020 en G2
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/18988

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
sunny59 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:37:
[...]

Waaaat een Samsungkaartje in mijn HTC.. :p
Zie je verder niks van.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilution schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:21:
Lijkt er wel op, mijne heeft beide namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:15
Ik krijg morgen mijn HTC One binnen. Weet iemand hoeveel vrij geheugen de telefoon heeft en of het misschien mogelijk is om Apps op een sd kaart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Laatst online: 10-01-2024
wjnieuw schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:01:
Ik krijg morgen mijn HTC One binnen. Weet iemand hoeveel vrij geheugen de telefoon heeft en of het misschien mogelijk is om Apps op een sd kaart te zetten?
Volgens mij iets van 10 gig en apps op de sd kaart is met KitKat niet mogelijk. Maar ik kan we vergissen...sterker nog ik hoop dat ik ongelijk heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Michele_M_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:07:
[...]

Volgens mij iets van 10 gig en apps op de sd kaart is met KitKat niet mogelijk. Maar ik kan we vergissen...sterker nog ik hoop dat ik ongelijk heb .
Apps op intern (dan is 10gb toch wel genoeg), data op de sd (foto's, video en muziek e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Uh, mij is het gewoon gelukt hoor :)
Ik moet wel erbij zeggen dat ik in Manage Apps alle gedownloade apps ben na gegaan en dan op MOVE geklikt heb. Er draaien zat Apps bij mij op de SD kaart:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3745/13759118524_485afcbb85_z.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
Deathchant schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:23:
Ik moet wel erbij zeggen dat ik in Manage Apps alle gedownloade apps ben na gegaan en dan op MOVE geklikt heb. Er draaien zat Apps bij mij op de SD kaart:

[afbeelding]
Bij ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6

[afbeelding]
Nog beter! :) Maar volgens mij werkt het niet met Apps zoal TomTom (ik kan het mis hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
Golf2vr6 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:25:
[...]

Nog beter! :) Maar volgens mij werkt het niet met Apps zoal TomTom (ik kan het mis hebben)
Klopt, sommige apps kan je niet verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Zie mijn screenshot helemaal onderaan. W.Europe ;)
Doet het prima :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Over het algemeen is dat alleen de apk en niet de (grote) data van een app. Als je een spelletje van 30MB die ook data (graphics, muziek, etc.) heeft van bijv. 800MB verplaatst naar de SD zal alleen het 30MB APK-gedeelte worden overgezet en zal de data, meestal in /data/obb of /data/Android, daar blijven staan.

Het verplaatsen van apps is/vind ik dan ook een wassen neus en laat zodoende alles gewoon op de interne SD staan. Met root/speciale apps kan je de rest ook verplaatsen. Standaard meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Golf2vr6 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:22:
[...]

Apps op intern (dan is 10gb toch wel genoeg), data op de sd (foto's, video en muziek e.d.)
Om de data op de SD te krijgen zoals muziek en video moet je een pc en een kabel gebruiken en dat vind ik zo tegenvallen tov van de M7.

Ik syncte veel met dropbox sync en drivesync. Muziek in dropbox en ff syncen en het stond op al mijn apparaten. Met Astro filemanager en ES filemanager krijg ik ook geen bestanden op de sd kaart. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:27:
[...]

Over het algemeen is dat alleen de apk en niet de (grote) data van een app. Als je een spelletje van 30MB die ook data (graphics, muziek, etc.) heeft van bijv. 800MB verplaatst naar de SD zal alleen het 30MB APK-gedeelte worden overgezet en zal de data, meestal in /data/obb of /data/Android, daar blijven staan.

Het verplaatsen van apps is/vind ik dan ook een wassen neus en laat zodoende alles gewoon op de interne SD staan. Met root/speciale apps kan je de rest ook verplaatsen. Standaard meestal niet.
Ja daar heb je gelijk in. De com.tomtom bla bla map (2,61GB) staat idd op de INTERNAL STORAGE....

Ik ga straks even tomtom eraf gooien en opnieuw proberen maar dan op de SD kaart. Ik laat jullie wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
Deathchant schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:30:
[...]

Ja daar heb je gelijk in. De com.tomtom bla bla map (2,61GB) staat idd op de INTERNAL STORAGE....

Ik ga straks even tomtom eraf gooien en opnieuw proberen maar dan op de SD kaart. Ik laat jullie wat weten.
Had ik geprobeerd. Kreeg geen toegang op sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Tis toch gewoon een kwestie van TomTom APK + tomtom-map op je SD kaart pleuren en dan met een file explorer die APK zoeken en runnen in de vliegtuigmodus?
Ik ben stijfkoppig, ik ga het gewoon ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Deathchant schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:37:
Tis toch gewoon een kwestie van TomTom APK + tomtom-map op je SD kaart pleuren en dan met een file explorer die APK zoeken en runnen in de vliegtuigmodus?
Wat heeft vliegtuigmodus te maken met apps + data te willen installeren op de externe SD? Iets dat Google niet meer zo leuk vindt en het zodoende in Kitkat (standaard) nogal lastig heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Michele_M_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:29:
[...]

Met Astro filemanager en ES filemanager krijg ik ook geen bestanden op de sd kaart. :|
Nog a-relaxter is dat je ook niets kan verwijderen met 3rd party file managers. Dus omdat HTC geen 1st party file manager erop heeft staan, zijn we eigenlijk nog genaaid ook, en kun je alles met de pc doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunny59
brue schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:56:
[...]

Nog a-relaxter is dat je ook niets kan verwijderen met 3rd party file managers. Dus omdat HTC geen 1st party file manager erop heeft staan, zijn we eigenlijk nog genaaid ook, en kun je alles met de pc doen...
Huh, ik dacht dat het een keuze van Google was en niet van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
sunny59 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:10:
[...]

Huh, ik dacht dat het een keuze van Google was en niet van HTC.
Dat het met ASTRO enzo niet kan komt inderdaad door Google(lees kitkat), maar als HTC een eigen file manager ingebouwd had, had het daarmee wel gekund(zover ik gelezen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
brue schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:18:
Dat het met ASTRO enzo niet kan komt inderdaad door Google(lees kitkat), maar als HTC een eigen file manager ingebouwd had, had het daarmee wel gekund(zover ik gelezen heb).
Root, profit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Brad Pitt schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:45:
[...]

Wat heeft vliegtuigmodus te maken met apps + data te willen installeren op de externe SD? Iets dat Google niet meer zo leuk vindt en het zodoende in Kitkat (standaard) nogal lastig heeft gemaakt.
Vliegtuigmodus staat in de instructie als je de apk file wil installeren. Ik heb nu de Benelux versie maar gedaan. De map tomtom is weer wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Michele_M_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:20:
Vliegtuigmodus staat in de instructie als je de apk file wil installeren.
Warez neem ik aan dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Maar dit is een KitKat issue en niet van de HTC One m8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Pff, eerst een One halen waarbij de volumeknop wel vast zit(en de camera niet 'in' de cover zit i.p.v. dat de camera en cover 1 vloeiend geheel zijn).

Was vandaag bij de T-mobile in Roosendaal, en daar lag een showroommodel waarbij de volumeknop daadwerkelijk goed vast zat(geen bewegingsvrijheden, behalve dan om volume harder en zachter te zetten). De verkoper erkende eerst niet dat er verschil zat in de volumeknoppen maar toen hij het erkende wilde hij mijn toestel opsturen naar dynafix. 'Je kunt de toestellen wel blijven ruilen, als het een productiefout is, repareren ze het daar wel'. Jah daag.. Bij de belcompany(een stukje verderop) vertelden ze mij direct dat ik ermee terug moest, want ik had recht op een degelijk product. Die merkten verder op dat mijn camera een paar milimeter in het toestel ligt, terwijl bij hun showroommodel de cover netjes overliep naar de lens.

HTC Nederland heeft mij ook bevestigd dat de knoppen gewoon 'vast' horen te zitten, en niet naar voor en achter horen te bewegen, en dat ik maar gewoon een ander toestel moest eisen. Dus nu morgen weer terug naar Breda, daar zijn ze wat redelijker.

Ik weet dat ik hier misschien een te groot punt van maak, maar ik wil gewoon een toestel zonder lamme knoppen. Ik heb al te veel toestellen gehad die na een half jaar op reparatie moesten, en die ik dan nog 4x op kan sturen omdat de reparatie maar half wordt uitgevoerd. Dan liever nu wisselen, dan straks spijt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:15
Jammer. 10 Gb zit zo vol als je een paar spelletjes erop zet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
wjnieuw schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:41:
Jammer. 10 Gb zit zo vol als je een paar spelletjes erop zet....
Hoe is dat jammer? De M8 kan je gewoon een sd kaart in drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
br men schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:49:
Spelletjes kunnen niet (zomaar) naar de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
br men schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:49:
[...]

Even teruglezen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Iemand de extreme power saving modus al gevonden? Deze zou je aan moeten kunnen zetten en dan zou hij 'niet broodnodige apps' zoals whatsapp of games niet kunnen gebruiken om zo het batterijgebruik te optimaliseren. Ik heb wel een batterij saving modes gevonden, maar die staat dit dus wel toe.

Of zit dat in die 1e update die ik met een T-mobile branded m8 nog niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Instellingen--> Energie
brue schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:40:
Iemand de extreme power saving modus al gevonden? Deze zou je aan moeten kunnen zetten en dan zou hij 'niet broodnodige apps' zoals whatsapp of games niet kunnen gebruiken om zo het batterijgebruik te optimaliseren. Ik heb wel een batterij saving modes gevonden, maar die staat dit dus wel toe.

Of zit dat in die 1e update die ik met een T-mobile branded m8 nog niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Vroem schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:34:
[...]

Ja zit veel verschil in.. kijk bij de specificaties van de diverse kaartjes. Class 10 is de minimale snelheid waar ze aan voldoen....

Ik heb even op de pricewatch enkele kaartjes bekeken:
pricewatch: Transcend SDXC Card 64GB Ultimate UHS-I Class 10
39,90 euro

pricewatch: Sandisk Extreme 64GB (45 MB/s)
53 euro

pricewatch: Sandisk Ultra 64GB SDXC UHS-I 30MB/s
41 euro

Prijzen lopen ietwat uiteen.

Maar een kaart zoals de bovenste (Transcend)
SD 3.0 standaard
Class 10, UHS-I 600x
Leessnelheid: 90 MB/s
Schrijfsnelheid: 45MB/s
SDXC ondersteuning is noodzakelijk

Zal gewoon goed functioneren in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Bedankt tweaker2010, al is de review verre van af. Zometeen ga ik aan de vergelijkingsronde beginnen voor de camera. Het is pas een derde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Dat is die modus die ik wel kon vinden. Ik zoek eigenlijk deze:
YouTube: HTC One M8 Extreme Power Saving Mode demo - MobileSyrup.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Kan iemand me trouwens meer vertellen over

HTC Generic RUU

Deze werd door een tweaker bij de productreview genoemd, maar ik kan er niets over terug vinden. Het zou een manier zijn om een toestel unbranded te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
Dat is dus:

Energie --> Instellingen --> Extreme energiemodus besparing. Deze staat onder energiebesparing en zelfs in de menubalk als eerste widget :) probeer maar eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Bij mij staan beide opties onder dat menu. Ik ben bang dat deze optie bij branded modellen nog goedgekeurd moet worden door de providers en later pas beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
South_Styler schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:55:
[...]

Dat is dus:

Energie --> Instellingen --> Extreme energiemodus besparing. Deze staat onder energiebesparing en zelfs in de menubalk als eerste widget :) probeer maar eens uit
Ik heb bij energie geen instellingen, en enkel 'Energiebesparing' maar dat is niet hetzelfde. Bij de menubalk is m'n eerste widget die waarmee je tussen users wisselt(heb net nog een factory reset gedaan).

Er was al wel een eerste update geweest, dus misschien zit het daar in. Ik heb namelijk een T-mobile branded m8. (softwarenr: 1.12.114.18)
mac1987 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:59:
[...]

Bij mij staan beide opties onder dat menu. Ik ben bang dat deze optie bij branded modellen nog goedgekeurd moet worden door de providers en later pas beschikbaar komt.
Dit dus. Bah... Ach hoe lang kan/zal het duren...

Edit: Mijn M8 leek eerst niet T-mobile branded, omdat er geen T-mobile logo bij opstarten/afsluiten verschijnt. Dat bleek hij later wel toen ik bij de alarmgeluiden 'T-Mobile alarm sound' ertussen zag staan. Voor de rest staat er niets van T-Mobile op volgens mij, maar de updates komen dus wel later.

[ Voor 33% gewijzigd door brue op 10-04-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
brue schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:00:
[...]

Ik heb bij energie geen instellingen, en enkel 'Energiebesparing' maar dat is niet hetzelfde. Bij de menubalk is m'n eerste widget die waarmee je tussen users wisselt(heb net nog een factory reset gedaan).

Er was al wel een eerste update geweest, dus misschien zit het daar in. Ik heb namelijk een T-mobile branded m8. (softwarenr: 1.12.114.18)

[...]

Dit dus. Bah... Ach hoe lang kan/zal het duren...

Edit: Mijn M8 leek eerst niet T-mobile branded, omdat er geen T-mobile logo bij opstarten/afsluiten verschijnt. Dat bleek hij later wel toen ik bij de alarmgeluiden 'T-Mobile alarm sound' ertussen zag staan. Voor de rest staat er niets van T-Mobile op volgens mij, maar de updates komen dus wel later.
Niet branded draait op 1.54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

South_Styler schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:54:
Kan iemand me trouwens meer vertellen over

HTC Generic RUU

Deze werd door een tweaker bij de productreview genoemd, maar ik kan er niets over terug vinden. Het zou een manier zijn om een toestel unbranded te maken.
Ik zou hier eens een kijkje nemen: http://www.htcdev.com/devcenter/downloads ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• South_Styler
@Golf2vr6 mijn toestel is ook branded, maar dan van Vodafone. De update heb ik wel geinstalleerd en bij mij staat die er dan gewoon bij :)
Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste

Let op:
Prijzen, levertijden, winkels en dergelijke non-technische zaken graag in ~~~[HTC One M8] Levertijden & Prijzen, en niet hier.

Accessoires voor de HTC One M8 worden besproken in Accessoires voor de HTC One (M8).

De discussies betreffende de HTC Ultrapixelcamera van de HTC One M8 voeren we in ~~~[HTC One M8] Camera Ervaringen en Discussie