[Film] Interstellar - 2014

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 22:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Bedoelde je met geen data uit het wormgat ontvangen data over de missie zelf? Dat verklaart dan wel dat ze niet eerder achter haar aan zijn gegaan. Welk schip op weg naar haar? Cooper ging er toch achteraan, dat schip?
Om een of andere reden kon NASA eerst wel telemetrie ontvangen van de probes welke planeet geschikt was, maar toen Troop Cooper er heen ging kwam in ene niks meer door.

Dat het tijdsverloop tussen Cooper en Brand niet gelijk was is heel aannemelijk. Brand schoot weg van het zwarte gat terwijl Cooper er recht in ging. Ergens moet dat uit elkaar zijn gelopen waardoor er of geen tijd verstreken was tussen Coop en Brand of juist enorm veel... en dat Brand al lang dood is ofzo.

Nieuwe mindfuck? :P

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Tijgert schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:23:
[...]

Om een of andere reden kon NASA eerst wel telemetrie ontvangen van de probes welke planeet geschikt was, maar toen Troop Cooper er heen ging kwam in ene niks meer door.

Dat het tijdsverloop tussen Cooper en Brand niet gelijk was is heel aannemelijk. Brand schoot weg van het zwarte gat terwijl Cooper er recht in ging. Ergens moet dat uit elkaar zijn gelopen waardoor er of geen tijd verstreken was tussen Coop en Brand of juist enorm veel... en dat Brand al lang dood is ofzo.

Nieuwe mindfuck? :P
maar nadat Coop op weg is gegaan naar Brand zie je haar nog rustig op die nieuwe planeet ronddwarrelen om de net gebouwde basis. Daar lijkt ze niet grijs en kreupel. :P

Enkel eenzaam, maar dat kan Coop wel oplossen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 19-12-2014 16:36 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Eh.. wie zegt dat dat real time en parallel was en niet Brand's leven op die planeet heul heul lang geleden en dat zij al tig jaar dood is... ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
hexta schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:36:
[...]

maar nadat Coop op weg is gegaan naar Brand zie je haar nog rustig op die nieuwe planeet ronddwarrelen om de net gebouwde basis. Daar lijkt ze niet grijs en kreupel. :P

Enkel eenzaam, maar dat kan Coop wel oplossen. ;)
Klopt, kan ook gewoon een shot zijn om te laten zien dat ze goed aangekomen is, het zegt niet perse wanneer het is :P

Voor het verhaal ga ik er wel vanuit, happy end.
Oh no you didn't! :+

Zou het niet uit te werken zijn dat de kolonie van Brand de 5D wezens werden zonder een (te) groot paradox? Dan zou het wormgat niet gemaakt moeten zijn (deze bestaat vanwege gargantua, niet?) maar per toeval/ gewoon er zijn.
Dat Gargantua niet gemaakt is maar waar later wel de tesseract in gecreeërd is. Ze wisten dan dat de missie daar zou aankomen, plan B lukt en ze zo plan A ook laten lukken.
Zomaar even een brainfart tussendoor

[ Voor 25% gewijzigd door Mutatie op 19-12-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Gisteren eindelijk kunnen zien. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken, laatste act werd mij iets te vaag en te makkelijk. Daar wil ik in iedergeval meer van weten.

Ben wel blij dat ik als ouder deze fim ben gaan kijken, dat voegt toch weer een extra 'dimensie' toe. :+

Overigens bekroop mij later het gevoel van 'God is Love...maar dan Love is...god', iets typisch amerikaans in de film?

De music is wel weer helemaal mijn ding, vond deze uit 'Watchmen' ook altijd erg goed.
https://www.youtube.com/watch?v=J0RKpmjjpLQ
Eindelijk een score van Zimmer waaruit je niet makkelijk kon horen dat het Zimmer was.

[ Voor 24% gewijzigd door Cobb op 21-12-2014 11:32 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Wat had god ermee te maken? :? Het mooie vd film vond ik dat deze juist geen rol speelde... (toch?)
God=liefde?
https://www.youtube.com/watch?v=uS_vHybFhTY
(ook een fan vd film hoorde ik hem ergens zeggen, niet dit filmpje :D )

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Althans dat maakte ik uit het hele 'liefde' als dimensie overstijgend iets.

God is Love zeggen de amerikanen toch graag?
God is volgens gelovigen immers ook overstijgend...ook zou je kunnen zeggen dat de mensheid, in Interstellar, god aan het spelen is (of goddelijk aan het worden is) door een andere planeet te bevolken en de 5e dimensie aan het bedwingen.
Niet geheel ontoevallig wordt dit allemaal benadrukt (speech van Hathaway) voordat we 'Mann' (mankind!) zien falen, waarna Cooper en Brand juist goddelijk lijken te slagen.
Ook de OST die grotendeels uit orgelmuziek bestaat doet mij geloven dat Nolan hier meer dan ondubbelzinning over is.

Ik geloof overigens niet in een God.

[ Voor 63% gewijzigd door Cobb op 21-12-2014 17:19 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Nah, die onzin van god is liefde is imo pure onzin, lege uitspraken zonder betekenis... (liefde is imo een fysiek iets in (de structuur in) het brein God speelt geen rol in deze film gelukkig, kan me ook niet herinneren dat god in de film genoemd werd, ook nergens voor nodig. Het lijkt me zeer sterk dat Nolan er iets mee wou, het past ook juist totaal niet in deze film. Door de orgelmuziek was ik even bang dat religie er toch een rol in zou spelen (ik was er dus wel op gefocust) maar heb er zelf geen spoor van gezien. De muziek was geweldig, en maakte het echt episch.
Zelf zie ik ook niets goddelijks aan een andere planeet bevolken of aan de 5d wezens :)
(een gelovige zal vast overal god in zien, vooral zaken die niet aantoonbaar zijn) Dat de realiteit dieper gaat dan wij ervaren (waar de film dus ook mooi mee speelt, lijkt de wetenschap ook naartoe te gaan) zegt ook niks over een opperwezen.

Ik zag het liefde gedeelte meer als een sterke band, emotie, de reden waarom Cooper zichzelf wou tegenhouden, om bij haar te blijven (dit gaf tevens de oplossing het zwaartekracht probleem door te geven (daardoor kwam hij bij de kast?). Maar zoals ik eerder postte, ik heb hiervan misschien wat gemist.

Maar dat ben ik, ik heb zelf helemaal niks van een god oid in de film meegekregen en vond het apart dat iemand dat wel zo ervaarde. Dan twijfel ik of ik meer heb gemist :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Het is ook niet God zoals wij hem in de klassieke zin kennen, maar meer de werkelijke God zoals hij daadwerkelijk zou kunnen zijn. Gewoon wij samen met overstijgend 'iets', in dit geval liefde.

Hij zag 'de kast' in de 4e dimensie omdat dit de manier was voor de geëvolueerde mens om hem dit te kunnen laten doen. Hij was nog niet zover om de werkelijke 4e dimensie te kunnen bevatten, dit was voor hem geconstrueerd. Ik denk zelf dat hij uit het zwarte gat is gered door de geëvolueerde mens, anders vind ik het allemaal wel heel toevallig.

[ Voor 34% gewijzigd door Cobb op 21-12-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Het was imo ook een functie vd tesseract hem weer terug te brengen. Als ze zoiets konden maken dan zal dat easy peasy zijn :)
Maar nah, imo geen plek voor god in deze film :P
Ik weiger god als liefde te zien, er is weinig liefs aan god. En als men wat anders van de klassieke god maakt is het maar, excuse me, onzinnig gelul. Geef dan maar even wat bewijs/aanleiding ervoor (jij niet, algemeen) Nog even en god is geld en de religie kapitalisme. Ook destructief :P
Liefde als dimensionaal overstijgend iets..het is wel vaag ja. Er was de band tussen bv Murph en Cooper die zorgde dat hij met de missie begon (een toekomst voor zn kinderen) en de missie liet slagen. De plaats, kast (bij haar willen blijven nadat alles mislukt leek), en de oplossing doorgeven (daar had je een dimensie overstijgend iets, maar dat was imo dankzij de 5d wezens, misschien werkte de tesseract op liefde :+ ).Waar speelde liefde nog een grote rol? Kan iemand duidelijk maken waarom hij precies bij de kast kwam (ik dacht onbewust door die band/liefde en dat de tesseract zo werkt).

Het is elk geval wel officieel nu, ben nog nooit zo met een film bezig geweest _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
De kast is niet 'echt', de kast is de totale som van de 5 dimensies gevisualiseerd VOOR Cooper, door de 5d wezens de geëvolueerde mens. Als zij hem zouden opnemen in de werkelijke '5e dimensie' zou hij het niet kunnen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Klopt, tijd als extra ruimtelijke dimensie om het begrijpbaar te maken. Vond het visueel erg goed gedaan :)
Eigenlijk kon hij toch overal en altijd zijn, liefde zorgde er dan voor dat de locatie de kast was (dat neem ik aan, is daar nog meer "bewijs" voor?) (het was imo wel een locatie, maar buiten tijd (of altijd))? Er werd ook nog gezegd dat voor de 5d wezens tijd of locatie (welke was het, ik dacht locatie?) geen betekenis meer had en daar zou Cooper en dus liefde dan voor nodig zijn?
Toch? Tijd voor een 2e kijk, het vervaagt een beetje :o

[ Voor 55% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Nee, de 5d wezens wisten dat Murph de mensheid kon redden met de kennis van haar vader. Daarom is hij in die ruimte geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ehm...ja, maar de enige manier hoe hij aan die data kon komen was door de event horizon te vallen en bij de singulariteit te komen. Gargantua (wat dus blijkbaar de tesseract was) gaf de data en de manier de data door te geven. Die 5D wezens hadden die data natuurlijk al lang, het was puur een contructie die data/redding aan de mensheid te geven. En daar was blijkbaar liefde voor nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wellicht zou je dan beter kunnen zeggen dat Cooper evolueert als hij in Garantua terecht komt. Dan is de boekenkast een manier van de filmmakers om voor ons kijker de 5e dimensie te visualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
De tesseract was een contructie om de 5dimensies begrijpbaar voor Cooper te maken, hij kon toen dus overal en altijd zijn, boven de 4 dimensies waar wij in leven. Daar kwam hij uit bij de kast (dankzij liefde voor Murph) en kon hij zelf in de tijd bewegen om de data te geven(wanneer Murph het zou opmerken en kunnen begrijpen). (tijd of ruimte had geen betekenis voor de 5D wezens en dus hadden ze hulp nodig?)
De boekenkast was imo een locatie buiten tijd en ruimte, het enige wat het zo vreemd maakte was omdat tijd gevisualiseerd werd als ruimtelijk dimensie. Of we praten lang elkaar heen en bedoelen hetzelfde?
De boekenkast was imo de locatie, de vreemde visualisatie omdat dit boven onze dimensies was.

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik zit net even te zoeken, en deze persoon legt het beter uit dan ik het kan.

I understood it as him entering the 5th dimension in the black hole, getting access to time in a touchable form, and he helped his daughter in the past from there. The daughter then saved the Earth, and the future citizens of the new home then got into the 5th dimension and created the wormhole that Cooper had needed to go there in the first place.

Of:

This was my thought as well. The advanced humans didn't become 5th dimensional beings, but they figured out how to operate in the 5th dimension. The best way I have seen this described is that the tesserect is a "5th dimensional keyboard". If you look back at the ghost in Murphys room then you see that it wasn't a ghost but McConaughey manipulating gravity and time. Or when he shaked Hathaways hand, he himself was still a normal human.

In short, I don't think humans evolved into 5th dimensional being but they developed the technology.

De liefde voor Murph had er eigenlijk weer niets mee te maken, Cooper wist dat Murph terug zou komen naar deze plek, voor het horloge. Na ja mischien toch door liefde...

[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 21-12-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
hmm die 2e is een nieuw denkbeeld voor me, kan daar misschien nog over puzzelen :)
De eerste is wat ik bedoelde
Ik nam zelf aan dat een deel vd mensheid het overleeft en evolueert (als men ondanks de ellende op aarde toch de resources had voor Cooper station dan konden die resources ook gebruikt worden om een kleine groep op aarde te laten overleven in bv biodomes? (mja daar heeft de film niks over gezegd, wel iets over geen toekomst voor de mens) Dan geen paradox maar alternatieve toekomst.

Een 2D object kan je een locatie in een 3D omgeving geven (deze heeft dan bv breedte, hoogte maar geen dikte), een 3D object in een 2D omgeving is wat moeilijker (onmogelijk?).
Cooper was boven de 4 dimensies dus in die zin was er geen achter de kast maar kan het wel een locatie zijn. Van hoger naar lager is dus een optie, andersom weet ik niet maar op die manier kon Cooper naar mijn idee achter de kast zijn.

Er werd in de film iets gezegd dat ruimte of tijd geen betekenis had voor die wezens, er werd ook gezegd: they're us. Dat maakt het 2e wat lastig. Maargoed, zover komen met technologie of evolueren, 1 pot nat imo :P , dan zijn ze wel zo ongelooflijk ver..

EDIT: Maar als men niet geëvolueerd is, en tijd of ruimte (ik weet niet meer welke genoemd werd in de film) in 5D geen betekenis heeft, dan zouden ze in de toekomst, als de tesseract zo werkt als in je beschrijving, net als Cooper er toch wijs uit kunnen worden aangezien ze dan zelf net als Cooper in onze dimensies leven? Dan konden ze zelf toch gebruikt van de tesseract maken? of ontbreekt daar het stukje liefde (de connectie)?
Volgens mij rammelt dat teveel. Ze zouden dan, lijkt me, ook meer direct de mensheid kunnen redden als men die technologie heeft.

Maar er is misschien nog een optie zo tussendoor, wie zei ook alweer: they're us? Cooper of TARS?
Wat als de robots "evolueerden"?

leuk, over onbekende dimensies praten :+

Dat laaste zag ik als de rol van liefde inderdaad, Murph die haar vader niet loslaat en dus terugkeert naar de kast, en Cooper die bij de kwast kwam omdat alles mislukt leek, zichzelf wou tegenhouden omdat hij (onbewust?) wist dat Murph daar om hem zou komen (horloge en daar was de aanleiding dat hij bij nasa kwam en op missie ging) en zo bij haar wou blijven. Dat gaf de mogelijkheid de oplossing door te geven. (ben nog geen god tegen gekomen hoor :P )

[ Voor 73% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
De mens wordt (of blijkt) zijn eigen god, dat is meer wat ik bedoel met mijn eerste post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik noem het liever allesoverstijgend :) De liefde was imo meer praktisch en gaf ook redding (samen met de mensen uit de toekomst).
Had je ook eerder zo kunnen zeggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 21-12-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Cobb schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:55:

Niet geheel ontoevallig wordt dit allemaal benadrukt (speech van Hathaway) voordat we 'Mann' (mankind!) zien falen, waarna Cooper en Brand juist goddelijk lijken te slagen.
Ook de OST die grotendeels uit orgelmuziek bestaat doet mij geloven dat Nolan hier meer dan ondubbelzinning over is.
:) nais
Cobb schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:07:
Ik zit net even te zoeken, en deze persoon legt het beter uit dan ik het kan.

I understood it as him entering the 5th dimension in the black hole, getting access to time in a touchable form, and he helped his daughter in the past from there. The daughter then saved the Earth, and the future citizens of the new home then got into the 5th dimension and created the wormhole that Cooper had needed to go there in the first place.

Of:

This was my thought as well. The advanced humans didn't become 5th dimensional beings, but they figured out how to operate in the 5th dimension. The best way I have seen this described is that the tesserect is a "5th dimensional keyboard". If you look back at the ghost in Murphys room then you see that it wasn't a ghost but McConaughey manipulating gravity and time. Or when he shaked Hathaways hand, he himself was still a normal human.

In short, I don't think humans evolved into 5th dimensional being but they developed the technology.

De liefde voor Murph had er eigenlijk weer niets mee te maken, Cooper wist dat Murph terug zou komen naar deze plek, voor het horloge. Na ja mischien toch door liefde...
meh , de kast was echt en zijn toegang daartoe ook middels het 'apparaat" waar hij in geplaatst was. Hij kon vanuit allerlei hoeken en tijdstippen dingen in de kamer manipuleren dus hij was er wel echt. dat de wezens die hem daarbij hielpen geëvolueerde mensen zijn kan best. Immers kunnen wijzelf ook een muis of worm ergens naartoe leiden/helpen.

[ Voor 66% gewijzigd door ROFLASTC op 22-12-2014 00:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Mutatie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:59:
[...]

Klopt, kan ook gewoon een shot zijn om te laten zien dat ze goed aangekomen is, het zegt niet perse wanneer het is :P

Voor het verhaal ga ik er wel vanuit, happy end.

[...]

Oh no you didn't! :+

Zou het niet uit te werken zijn dat de kolonie van Brand de 5D wezens werden zonder een (te) groot paradox? Dan zou het wormgat niet gemaakt moeten zijn (deze bestaat vanwege gargantua, niet?) maar per toeval/ gewoon er zijn.
Dat Gargantua niet gemaakt is maar waar later wel de tesseract in gecreeërd is. Ze wisten dan dat de missie daar zou aankomen, plan B lukt en ze zo plan A ook laten lukken.
Zomaar even een brainfart tussendoor
ze hebben alles op de ijsplaneet uitgestald, en daarna als een gek achter die hufter aan, dus volgens mij lag de sperma voorraad nog op de ijsplaneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
hexta schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:01:
[...]

ze hebben alles op de ijsplaneet uitgestald, en daarna als een gek achter die hufter aan, dus volgens mij lag de sperma voorraad nog op de ijsplaneet.
Nee joh, nadat Mann de Endurance perongeluk half opblies, ging Brand meteen checken of de containers nog in orde waren :) (Zie en hoor je in de film, they're ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
poor Leno schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:29:
[...]

Nee joh, nadat Mann de Endurance perongeluk half opblies, ging Brand meteen checken of de containers nog in orde waren :) (Zie en hoor je in de film, they're ok)
Dat heb ik even gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
En daarbij, zouden ze nooit het alvast meenemen naar de planeet als ze nog niet zeker weten hoe of wat.. Want waarom zouden ze? Het was alleen in geval van plan B.. EN aangezien ze nog denken dat plan A gaat lukken, nemen ze t spul nog niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb hem in Imax gezien, gelukkig niet in 3d. Wat een film zeg.
Alles klopt qua beleving, sterk acteerwerk, goede soundtrack.
Echter was er zoveel bass dat mijn popcorn begon te schudden.... :)
Geluid stond hard, maar het mooie was dat dat niet vervormd klonk.

Zodra deze op BD uitkomt zet ik hem op loop

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

dus volgens mij lag de sperma voorraad nog op de ijsplaneet.
Waar het hart vol van is ;) Het waren embryo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:25:
Ik heb hem in Imax gezien, gelukkig niet in 3d.
Twee quotes van Nolan, van http://movies.stackexchan...-interstellar-shot-in-3d:
"The question of 3-D is a very straightforward one," said Nolan. "I never meet anybody who actually likes the format, and it’s always a source of great concern to me when you’re charging a higher price for something that nobody seems to really say they have any great love for."
en
"I find stereoscopic imaging too small scale and intimate in its effect. 3-D is a misnomer. Films are 3-D. The whole point of photography is that it’s three-dimensional. The thing with stereoscopic imaging is it gives each audience member an individual perspective. It’s well suited to video games and other immersive technologies, but if you’re looking for an audience experience, stereoscopic is hard to embrace. I prefer the big canvas, looking up at an enormous screen and at an image that feels larger than life. When you treat that stereoscopically, and we’ve tried a lot of tests, you shrink the size so the image becomes a much smaller window in front of you. So the effect of it, and the relationship of the image to the audience, has to be very carefully considered. And I feel that in the initial wave to embrace it, that wasn’t considered in the slightest.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 22:25
Ik kan jullie allemaal van harte de nieuwe JT bioscoop in Eindhoven aanbevelen. Daar heb ik Interstellar dan nog niet gezien maar wel de nieuwe Hobbit. Het beeld was duidelijk beter dan bij Pathé en het 3D effect was zeer goed. Ik ga bijna zo ver om het een toevoeging te noemen.

Maar ook omdat de film Interstellar redelijk lang duurt went het wel qua 3D beeld in de Pathé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Heb de film gisteravond gezien. Okay verhaal, heel erg langdradig, maar als film zijnde dus redelijk te doen. Wat het geheel voor mij echter compleet naar de filistijnen hielp was de ''wetenschap'' achter de verschillende plot mechanismes.
spoiler:
Holy fuck, als je zulke grote getijde golven op je planeet hebt met zulk ondiep water, dan kan er onmogelijk 1,3G heersen op die planeet. En dan die manier om vanaf de waterplaneet weer in orbit rond het zwarte gat te komen: gewoon recht omhoog 8)7 Om nog maar te zwijgen van het door de event horizon vallen zonder aan stukken gescheurd te worden en het feit dat de bijna volledig onvruchtbare aarde toch een flink aantal bomen over heeft. En last but not least: hoe kan het dat het schip dat Matt Damon (ben z'n naam vergeten doordat het personage nogal nietszeggend was) probeert te docken, naar het space station toe gezogen wordt, terwijl er lucht uit de luchtsluis wordt geduwd :X

Als je als regisseur een loopje wil nemen met wetenschap, prima, maar zet je film dan niet zo verdomd serieus neer...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Dat komt omdat het ook geen windgolf is maar een zwaartekrachtsgolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bansheeben schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 04:30:
Heb de film gisteravond gezien. Okay verhaal, heel erg langdradig, maar als film zijnde dus redelijk te doen. Wat het geheel voor mij echter compleet naar de filistijnen hielp was de ''wetenschap'' achter de verschillende plot mechanismes.
spoiler:
Holy fuck, als je zulke grote getijde golven op je planeet hebt met zulk ondiep water, dan kan er onmogelijk 1,3G heersen op die planeet. En dan die manier om vanaf de waterplaneet weer in orbit rond het zwarte gat te komen: gewoon recht omhoog 8)7 Om nog maar te zwijgen van het door de event horizon vallen zonder aan stukken gescheurd te worden en het feit dat de bijna volledig onvruchtbare aarde toch een flink aantal bomen over heeft. En last but not least: hoe kan het dat het schip dat Matt Damon (ben z'n naam vergeten doordat het personage nogal nietszeggend was) probeert te docken, naar het space station toe gezogen wordt, terwijl er lucht uit de luchtsluis wordt geduwd :X

Als je als regisseur een loopje wil nemen met wetenschap, prima, maar zet je film dan niet zo verdomd serieus neer...
Er is plenty uitleg hierover te vinden, zeker over de waterplaneet. Het past in ieder geval bij de theorieën die oa Kip Thorne prima kan uitleggen. Bij dat laatste wat je opnoemde; dat gebeurde helemaal niet zo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
walletje-w schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:50:
[...]

Maar ook omdat de film Interstellar redelijk lang duurt went het wel qua 3D beeld in de Pathé.
Hij is er dus niet in 3D :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Bansheeben schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 04:30:
En last but not least: hoe kan het dat het schip dat Matt Damon (ben z'n naam vergeten doordat het personage nogal nietszeggend was) probeert te docken, naar het space station toe gezogen wordt, terwijl er lucht uit de luchtsluis wordt geduwd :X [/spoiler]
Nou, dan denk ik niet dat je het pesonage Mann helemaal hebt begrepen.. Hij belichaamt het zwakke, menselijke en begrijpbare van de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ROFLASTC schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:51:
[...]
Er is plenty uitleg hierover te vinden, zeker over de waterplaneet. Het past in ieder geval bij de theorieën die oa Kip Thorne prima kan uitleggen.
Inderdaad, Kip Thorne weet te vertellen dat de oceaan op andere delen van de planeet dieper is en dat de planeet zelf tidally locked is, wat inhoudt dat (net als bij onze maan) de planeet altijd met dezelfde kant naar het zwarte gat gericht is. Verder zou de planeet nog niet zo lang in de huidige baan om het zwarte gat gezeten hebben, waardoor er een wobble van de planeet rond de baan is ontstaan. Dit is, samen met het tidal bore effect van ondiep water, wat de golven creëert (en de golven breken vervolgens niet omdat de zwaartekracht van het zwarte gat zo groot is, I presume). Maar als het zwaartekracht effect van het zwarte gat op de planeet zo groot is, dan zou je toch verwachten dat er absoluut geen constante zwaartekracht van 1,3G op de planeet bewerkstelligt kan worden (wat dus ook mijn probleem met het geheel in de eerste plaats was)...
Bij dat laatste wat je opnoemde; dat gebeurde helemaal niet zo.
Dus, hoe gebeurde dit dan wel? Wat is jouw uitleg/interpretatie hiervan?

En ik begrijp natuurlijk dat ik helemaal niet zo hard moet nadenken over een sci-fi en het geheel gewoon als vermaak moet worden opgevat (daarom vond ik de film ook best te pruimen uiteindelijk). Maar dit soort inconsistenties in een film waarin ze een heuse wetenschapper hebben aangenomen om het geheel wetenschappelijk correct te houden, dat irriteert me toch om de een of andere reden :)
poor Leno schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:56:
[...]
Nou, dan denk ik niet dat je het pesonage Mann helemaal hebt begrepen.. Hij belichaamt het zwakke, menselijke en begrijpbare van de mensheid.
Nee, dat begreep ik heel goed, maar ik vond de uitwerking zo verschrikkelijk cliché.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Cliche's zijn er omdat ze werken :>

Maar aangezien je dit soort dingen zegt, is het kennelijk niet jouw film helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
Bansheeben schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:18:
En ik begrijp natuurlijk dat ik helemaal niet zo hard moet nadenken over een sci-fi en het geheel gewoon als vermaak moet worden opgevat (daarom vond ik de film ook best te pruimen uiteindelijk). Maar dit soort inconsistenties in een film waarin ze een heuse wetenschapper hebben aangenomen om het geheel wetenschappelijk correct te houden, dat irriteert me toch om de een of andere reden :)
Ik ben bezig met het boek van Thorne, en de uitleg van een boel zaken is veel en veel uitgebreider dan je zelf uit de film kunt halen. Ze zijn niet inconsistent, maar eerder tegenintuitief. Ze hebben maar heel weinig keuzes gemaakt die bewust afwijken van wat wetenschappelijk plausibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

poor Leno schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:51:
Cliche's zijn er omdat ze werken :>

Maar aangezien je dit soort dingen zegt, is het kennelijk niet jouw film helaas.
Dat zou heel goed kunnen. Zoals ik al zei vond ik de film best vermakelijk, alleen ik begrijp niet waarom deze film op #15 in de top 250 aller tijden van IMDB staat. Maar dat hoef ik natuurlijk ook niet te begrijpen :)
DaCoTa schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:27:
[...]

Ik ben bezig met het boek van Thorne, en de uitleg van een boel zaken is veel en veel uitgebreider dan je zelf uit de film kunt halen. Ze zijn niet inconsistent, maar eerder tegenintuitief. Ze hebben maar heel weinig keuzes gemaakt die bewust afwijken van wat wetenschappelijk plausibel is.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de bioscoop al inging met een gevoel van "kijken wat voor bullshit ze ons deze keer weer gaan voorschotelen" (ik heb eerder dit jaar ook Lucy in de bios gezien, dus misschien kwam m'n achterdocht daarvandaan :P). Natuurlijk niet de beste insteek voor het kijken van een sci-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

"kijken wat voor bullshit ze ons deze keer weer gaan voorschotelen"
Als je met deze mindset al naar binnen ging dan klopt er iets niet, dan had je gewoon moeten omdraaien.
Al je 'gripes' zijn goed uit te leggen en in deze thread al eens voorgekomen dus eens beginnen met lezen vanaf het begin helpt dan enorm. Kost enkel wel wat tijd want sommige mensen hier gaan diep op de materie in waar je even goed over moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de film best oke, mijn filmcollectie stopt ergens midden jaren 00 en begin ergens in de jaren 30 met de eerste Widescreen films. Laatste jaren alleen maar crap uitgekomen, op paar onafhankelijke films die niks met Hollywood te maken hebben.

Ik vind de eerste 3 kwartier, de opbouw, echt sterk. Maar daarna, als hij eenmaal aan de reis begint, kakt het volledig in voor een uur. Om daarna weer de laatste 3 kwartier weer heel goed te zijn.

Wat ik me af vraag, waarom gaat er een emotionele tijdbom mee als astronaut. Dat gejank van die dame, uberhaupt al dat gejank en nep acteren en te gelikte acteurs in die moderne films bevalt me totaal niet.

Zet eens 2001 op, daar janken ze toch ook niet. Je bent professioneel, deal with it. En zorg dat je missie uitgevoerd wordt.

En waarom hebben alle actrices anorexia, dat begrijp ik ook niet. Die dochter van de hoofdrolspeler, heb zo medelijden met dr, eet eens wat.

Maar waar ik t me het meeste aan irriteer, digitaal filmen, waar zijn de tijden van 35 of 70mm gebleven. Dat ik thuis het met bluray moet doen, prima. Maar in de bioscoop die beamers, kun je net zo goed thuis je beamer aanzetten. Dat digitaal ontbreekt ook scherphei. In 2001, een film uit 1968 zien de buitenscenes er scherper uit dan in deze film. Zelfs de special effects zijn beter, interieurs van de ruimteschepen zijn echt gebouwd ipv deze blue/green screen interieuren. Alles voelt digitaal aan.

Snap wel dat er regisseurs in opstand komen tegen het volledig digitaliseren van het bioscopen distru netwerk.

Bestaan er eigenlijk nog bioscopen die echt ouderwets nog film vertonen? Vroeger de grote zaal met balkon in het Rembrandt theater in Eindhoven. Prachtig gewoon.

Dat was mijn geklaag even, maar voor deze film toch een 6,9/10. Voor het unieke verhaal, helaas geen 7 door het dode gat in het midden van de film. Misschien veroorzaakt door de blackhole, je weet maar nooit wat de 5e dimensie met je films doet wanneer het eenmaal gedistributeerd wordt naar de cinema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 08:23:

Maar waar ik t me het meeste aan irriteer, digitaal filmen, waar zijn de tijden van 35 of 70mm gebleven. Dat ik thuis het met bluray moet doen, prima. Maar in de bioscoop die beamers, kun je net zo goed thuis je beamer aanzetten. Dat digitaal ontbreekt ook scherphei. In 2001, een film uit 1968 zien de buitenscenes er scherper uit dan in deze film. Zelfs de special effects zijn beter, interieurs van de ruimteschepen zijn echt gebouwd ipv deze blue/green screen interieuren.
Eh.. Interstellar is juist op echt film gedraaid..
En zoveel mogelijk echte sets en modellen ipv digitaal..

Runtime 2 hr 49 min (169 min)

Sound Mix Datasat | Dolby Digital

Color Color

Aspect Ratio 1.44 : 1 (some scenes: IMAX 70 mm version)
1.90 : 1 (some scenes: IMAX digital version)
2.20 : 1 (70 mm version)
2.35 : 1

Camera Beaumont VistaVision Camera, Panavision Primo Lenses
IMAX MSM 9802, Hasselblad and Mamiya Lenses
Panavision Panaflex Millennium XL2, Panavision C-, D-, E-Series and Ultra Speed Golden Lenses

Laboratory FotoKem Laboratory, Burbank (CA), USA (also prints)

Film Length 17 m (49 reels)
4.630,65 m (8 reels)

Negative Format 35 mm (also horizontal) (Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 250D 5207, Vision3 500T 5219)
65 mm (horizontal) (Kodak Vision3 50D 5203, Vision3 250D 5207, Vision3 500T 5219)

Cinematographic Process IMAX
Panavision (anamorphic)
VistaVision (some scenes)
Printed Film Format 35 mm (Kodak Vision 2383)
70 mm (also horizontal) (also IMAX DMR blow-up) (Kodak Vision 2383)

INTERSTELLAR was shot using a combination of 35mm anamorphic film and 65mm 15 perf IMAX FILM. When presented on 70mm IMAX, the sequences shot on IMAX are printed full quality in their native format- the highest quality imaging format ever devised, offering almost ten times the resolution of standard formats, and filling the giant IMAX screens from top to bottom. The 35mm anamorphic sequences have been blown up to fill the IMAX screen side-to-side using a 6k digital DMR process, the highest resolution processing ever used in a feature film presentation. The finished picture switches between the 2.40:1 and 1.43:1 aspect ratios at key dramatic moments in the film. This is combined with a specially made IMAX uncompressed sound mix for the most immersive presentation of the film.

The digital IMAX presentation has been created from 6 and 8k scans of the original film elements, graded specifically for the high contrast IMAX dual-projection system. When presented on digital IMAX, the sequences shot on IMAX will fill the IMAX screens from top to bottom and switch from 2.40:1 to an aspect ratio of up to 1.9:1. It will also carry the uncompressed IMAX sound mix of the film.

When presented on regular 70mm film, the IMAX sequences have been optically reduced to 70mm 5 perf film to produce a grain-free, ultra-high resolution image, cropped top and bottom to fill the wide screen. The 35mm anamorphic sections have been blown up optically. Both processes are photochemical, preserving the original analog color of the imagery and combined in a 2.2:1 widescreen presentation. The sound is carried on a separate Datasat disc to produce state-of-the-art 6-track digital sound.

The 35mm anamorphic prints have been made photochemically, preserving all the rich analog color and high resolution of the original 35mm anamorphic photography. This is combined with new 4k negatives produced from 8k scans of the IMAX original negatives, cropped top and bottom to create a seamless 2.40:1 scope image. The sound is coded on the prints in Dolby SRD for a 6-track digital playback experience in most theatres.

The digital presentation of INTERSTELLAR has been created from 4 and 8k scans of the photochemically- color graded film elements, fine-tuned in the digital realm to maximize the color and contrast attributes of digital projectors, and dust-busted to achieve the cleanest and most stable image presentation possible. The film was mastered in 4k for the highest digital resolution currently available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooi is dat he? De mens zelf als subjectieve waarnemer ziet of hoort verbeteringen als hij ze verwacht (maar er niet zijn), maar ook verslechteringen als hij ze verwacht (terwijl ze er helemaal niet zijn :P).

De film wordt wel digitaal geprojecteerd, en dat zal wel met 4K gebeuren in de meeste bioscopen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de projectie in de bioscopen waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:08:
Dan is de projectie in de bioscopen waardeloos.
:D Je meent het ook nog hé? :F

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.imdb.com/news/ni58297529/

De directorscut behind the scenes enzo. Interstellar scoort een beeldje op VFX en de muziek wellicht maar daar twijfel ik over.

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 16-02-2015 23:49 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De kop is wat suggestief; het gaat hier niet om een director's cut, maar om 12 minuten behind the scenes die na de film vertoond zullen worden.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Na de film boeit me niet, verwerk het IN de film! Dan kijk ik hem nog wel twee keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ah my bad...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nou, net zoals 2001SO: een Oscar voor visual effects :)

Jammer dat Zimmer niet die voor muziek heeft gekregen.. Dat was zeker meer dan verdiend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tja, Zimmer heeft al eens een Oscar gewonnen. Desplat 'moest' er nu wel een keer eentje krijgen na zoveel nominaties.

Zelf vond ik de muziek van TGBH nog net iets mooier en passender bij de film dan Interstellar. Maar had met Interstellar ook wel kunnen leven.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 23:34
Weet iemand of er een Nederlandse release van de 2 collectors/deluxe editions komt? De standaard blu-ray ligt aan het eind van de maand in de winkels, maar ik krijg verder niks gevonden over de CE.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

BR is al te 'vinden'... CE helaas nog niks van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:45:
BR is al te 'vinden'... CE helaas nog niks van gezien.
Eindelijk ja. De DTSMA versie is hier al binnen, heeft de CE meer beeld? Of alleen extra's?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Bij welke winkel hebben jullie de DTSMA versie gevonden met Nederlandse subs?

Er zijn 3 versies van de CE tho

- Illuminated Star Projection edition
- Deluxe Star Wheel Constellation Chart Digipak
- Deluxe digital editions

Het verschil zit blijkbaar in het aantal tracks van de soundtrack CD die erbij zitten ( 28, 16 en 24 tracks ). Artwork en extras zou hetzelfde zijn. Of en wanneer ze met NL subs komen kan ik dan weer nergens vinden :/

zie: http://www.superdeluxeedi...track-deluxe-shenanigans/

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NL Subs doen ze mij persoonlijk helemaal niets, de vertaling daarvan is vaak zo slecht.

Ik kijk het lekker zonder. Of als mijn vriendin mee kijkt met Engelse Subs.

Als de film bij alle drie hetzelfde is (Dus geen langere cut oid) dan kijk ik gewoon lekker de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Ik kijk zelf ook altijd zonder subs, maar mijn pa ziet ze graag met NL subs. Zijn Engels is niet goed genoeg om het helemaal te volgen, zeker met sci-fi's. Hij heeft ooit als een bikkel geprobeerd met mij Inception zonder subs te kijken, needless to say dat hij er geen reet van snapte haha.

De normale en CE edition kon je al maanden via Amerikaanse retailers krijgen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
quintox schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:15:
De normale en CE edition kon je al maanden via Amerikaanse retailers krijgen.
Uuhh hoe dan? BR release is pas over enkele weken ook in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:23:
[...]

Je hebt gelijk, heb het nog even nagezocht. Ik had me idd verkeken, het betreft enkel de audio cd (Deluxe Star Wheel Constellation Chart Digipak (16 track)) die al maanden uit is. Verklaart ook waarom er minder tracks op staan.

http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=PC5SB6GP7YSZK5HC

Edit: Zijn blijkbaar allemaal audio only CE's. Nu snap ik er helemaal geen reet meer van :/

[ Voor 7% gewijzigd door quintox op 16-03-2015 10:05 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De boze gevaarlijke wereld van internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik ben een groot fan van 2001 maar bepaalde zaken van die film vind ik onbevredigend. Zoals het te vage einde. Te abstract waarbij me het boek ook niet kon helpen.
Waar 2001 bijna een documentaire is, vind ik interstellar als film veel allrounder en zie ik interstellar als dè opvolger van 2001. Interstellar gaat verder waar 2001 is gestopt.

4 casting minpunten aan intestellar: Casey Affleck, Matt Damon, Topher Grace en Murphy als oude vrouw.

Om daarop in te gaan: Matt Damon heeft voor mij bij elke film een uitstraling dat ie iets doet en ermee wegkomt. Zoals hoe hij in Good Will Hunting acteerde, zo ìs hij: zodra hij ziet dat je hem gelooft, gaat hij met je aan de haal. Dat type acteren staat mij niet aan. Casey Affleck vind ik te ontnuchterend voor deze film, ik vind hem veel meer een acteur voor een realistische drama en bij Topher Grace kan ik de that's 70 show niet wegdenken.

Maar voor de rest, een briljante film en voor mij een waardige opvolger voor 2001. Ik heb enorm genoten, een dikke 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
poor Leno schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:17:

Wie weet is de aarde daadwerkelijk niet meer bewoonbaar. Misschien hebben de geevolueerde mensen het zo precies uitgerekend dat het allemaal net op tijd is gekomen.. Hier hebben we geen antwoorden op.

En wat Brand betreft, die loopt een paar uur op de planeet Edmund, maar de mensheid is tig jaren verder, Zij is alvast het volgende staiton/punt/halte aan het voorbereiden.

Ze loopt voor zeg maar, terwijl de mensheid er achteraan komt :)
Volgens mij moeten de 5D 'wezens' wel van Brand van de Edmund planeet komen.
Het kan niet zo zijn dat de mensheid (op aarde) zichzelf kan redden. Gaat het met de mensheid een keer fout, dan is er geen weg terug (of vooruit). Er moet dus een aftakking van die mensheid zijn om de mogelijkheid te creeeren die mensheid te redden.

Je zou je wel kunnen afvragen waarom het zo 'moeilijk' gemaakt moet worden, waarom de boekenkast en het horloge de enige manieren van communicatie zijn. Tuurlijk, er moet een verhaal zijn die ergens mee begint en die op een bepaald punt in de film samenvalt. Zou Cooper via een computer ipv een boekenkast/horloge met z'n dochter kunnen communiceren, tsja, dan valt er natuurlijk een heel stuk verhaal weg. Dat stuk fictie heb je niet in 2001 (als ik die film nog even mag aanhalen). 2001 was tov interstellar meer 'kunst' dan 'entertainment'.

Maar over die '5D wezens', of het is een geheel extern iets, wezens die helemaal los staan van de mensheid, of het is Brand + eventueel Cooper (als hij haar vindt) + embryos.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou weer een illusie armer. Ik weet niet wat het is maar het lijkt steeds erger te worden met al die "hoog aangeschreven films". Ze doen het voor mij niet. Interstaller was voor mij een drama film van 2.5uur die ging over de impact van het verlaten van het gezin door een single dad en de invloed van leeftijd. Dat er een stukje SciFi inzit voegt verder echt helemaal niets toe. Echt heel jammer want ik had de illusie om een super vette SciFi (actie) film te gaan kijken. En dan het einde :S Echt, wie verzint dat. Of het rammelt echt aan alle kanten of de bedenker heeft allerlei informatie die de kijker niet heeft. Waar ik bij bijv de Matrix nog wel kan zien wat ze willen met meerdere dimensies etc lijkt het bij deze film echt de plank mis te slaan. Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Je zou je wel kunnen afvragen waarom het zo 'moeilijk' gemaakt moet worden, waarom de boekenkast en het horloge de enige manieren van communicatie zijn. Tuurlijk, er moet een verhaal zijn die ergens mee begint en die op een bepaald punt in de film samenvalt. Zou Cooper via een computer ipv een boekenkast/horloge met z'n dochter kunnen communiceren, tsja, dan valt er natuurlijk een heel stuk verhaal weg. Dat stuk fictie heb je niet in 2001 (als ik die film nog even mag aanhalen). 2001 was tov interstellar meer 'kunst' dan 'entertainment'.
Volgens mij is de vraag waarom het zo moeilijk gemaakt moet worden niet moeilijk te beantwoorden; Ze hebben geen origineel verhaal en niet genoeg creativiteit om het verhaal te redden. Met dit einde kunnen ze alles aan elkaar knopen zonder dat ze echt iets hoeven uit te leggen.

Overigens is het laatste kwartier van 2001 natuurlijk ook complete onzin (zo stel ik me een LSD-trip voor :+) en ontbrak daar ook enig spoor van een (goed) verhaal, maar dat wordt gezien als één van de beste films ooit, wat mooi aantoont dat dat geen probleem hoeft te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
By the way, the muziek in Interstellar doet me enorm denken aan de muziek van Philip Glass in Koyaanisqatsi
YouTube: Koyaanisqatsi Movie Full Soundtrack - Phillip Glass (1982)

Misschien een ander instrument (instrumenten), maar de sfeer heeft een enorme gelijkenis.
Briljante soundtrack trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
thewizard2006 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:41:
Nou weer een illusie armer. Ik weet niet wat het is maar het lijkt steeds erger te worden met al die "hoog aangeschreven films". Ze doen het voor mij niet. Interstaller was voor mij een drama film van 2.5uur die ging over de impact van het verlaten van het gezin door een single dad en de invloed van leeftijd. Dat er een stukje SciFi inzit voegt verder echt helemaal niets toe. Echt heel jammer want ik had de illusie om een super vette SciFi (actie) film te gaan kijken. En dan het einde :S Echt, wie verzint dat. Of het rammelt echt aan alle kanten of de bedenker heeft allerlei informatie die de kijker niet heeft. Waar ik bij bijv de Matrix nog wel kan zien wat ze willen met meerdere dimensies etc lijkt het bij deze film echt de plank mis te slaan. Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....
Ik vond juist het dimensie verhaal en hoe dat voor ons begrijpbaar zou kunnen worden gemaakt best mooi, ook qua mysterie, de 5D wezens.
Het was ook geen echte aktie film, meer een flinke sci-fi avonturenfilm met veel sci, wat ramp en drama en mysterie (zoals ik eigenlijk ook hoopte en verwachtte toen ik naar de bios ging :) )
Smaken verschillen maar ik denk dat dit een behoorlijke classic gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 18-03-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....
Ik denk dat deze lijst met films en jouw eensluidende mening daarover meer dan genoeg zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tijgert schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat deze lijst met films en jouw eensluidende mening daarover meer dan genoeg zegt.
haha, dat was ook mijn gedachte toen ik die post las, maar wilde niet reageren, iets met "don't feed the troll" :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tijgert schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Enlighten me Einstein. Of zal ik net zo kansloos reageren en zeggen dat jou reactie genoeg zegt over jou.... Wat een niveau zeg. Ligt het dan tenminste toe en dan kunnen we eventueel een discussie hebben ;w
cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:55:
haha, dat was ook mijn gedachte toen ik die post las, maar wilde niet reageren, iets met "don't feed the troll" :P
Zie boven.....

[ Voor 51% gewijzigd door thewizard2006 op 19-03-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Waarom ontaarden discussies over films zo vaak in (milde) beledigingen over en weer?
Gewoon film kijken, vind je het niks so be it.
We hoeven het toch niet zo op de man te spelen lijkt mij?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
thewizard2006 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Enlighten me Einstein. Of zal ik net zo kansloos reageren en zeggen dat jou reactie genoeg zegt over jou.... Wat een niveau zeg. Ligt het dan tenminste toe en dan kunnen we eventueel een discussie hebben ;w

[...]

Zie boven.....
Hoeft geen lange discussie te worden hoor.

Vraag me alleen echt af met welke gedachte/verwachtingen jij dan een film kijkt dat juist die films uit dat lijstje je enorm tegenvallen

Mijn mening/verachtingen:
Interstellar, verwachtte spektakel en een goed samenhangend scifi verhaal. Heeft mijn verwachtingen waar gemaakt. Sommige punten waren wat onduidelijk en matig uitgewerkt, maar de film steeg uit boven mijn verwachtingen.

Guardians of the Galaxy: Kende de strips niet, wel eens van ze gehoord. Trailers niet bekeken, toch naar de bios want marvel. Film was echt super en oversteeg al mijn verwachtingen (die ik eigenlijk niet had). Gedachten op nul (fictieve helden film duhh..) en er bleek gave actie, grappig verhaal en superveel humor in te zitten.

Elysium. Verwachtte ik niet veel van, matig verhaal. Film was toch leuk weg te kijken, mooie scenes en beelden en toch een goed verhaal.

Gravity. Tsja, verwachtte ik ook niets van. maar de beelden waren erg mooi vond en ik kreeg het benauwd kreeg in bepaalde scenes. Dus prima film.

in dat opzicht verschillen wij denk ik qua verwachtingen. Jij verwachtte veel van de films, en dat viel tegen. Ik verwachtte weinig, en juist al die genoemde films overstegen mijn verwachtingen enorm
Als jij op iMDB kijkt en een 8+ cijfer ziet, dan ga je denk ik met een heel andere blik die film kijken.
Ik doe dat nooit, als ik een trailer oid zie die me leuk lijkt, dan ga ik naar de bios, recensies e.d. lees ik later wel een keer

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Grappig. Ik verwacht juist niets van films. Ben altijd heel erg benieuwd waarom een groot/bepaald publiek dat wel doet. Ik lees de storyline (soms) maar kijk bewust geen trailers. Ga dus redelijk blanco een film in om mij te laten verassen en zoveel mogelijk te voorkomen dat ik al biased ben voor aanvang (om teleurstellingen te voorkomen). Mijn voorkeur heeft Sci-Fi/Fantasy en actie als genre. Goede/leuke films vond ik bijv Matrix, Inception, Star Wars, District 9, Edge of Tomorrow, X-men, Minority Report en ben een groot Stargate Fan (en er zijn er uiteraard nog wel meer die ik leuk vind..).
De films die ik eerder aanhaalde hebben allemaal mijns inzien veel potentie maar konden niet aan mijn persoonlijke verwachting/voorkeur voldoen. Oa bijv door gebrek aan actie, teveel drama, te weinig SciFi, plotholes etc Interstellar voldoet voor mij aan al die minpunten. Wil niet zeggen dat ik de film gelijk slecht vond (krijgt van mij denk ik een 6.5/7) maar er had veel meer ingezeten wmb (maar dan krijg je wellicht een hele andere film :) Minder focussen of al die familie drama en meer het ontdekken van de werelden belichten en het avontuur wat daarbij kan komen kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 19-03-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ben ik met je eens hoor, ik vond het ook absoluut geen 8+ waard, meer een mager 7tje, maar om nu te zeggen dat het een "faal film" is vind ik iets te ver gaan.
Dat familie gedoe is idd matig uitgewerkt, dochter is top, zoon wordt de hele film al aan de kant gezet... enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:
By the way, the muziek in Interstellar doet me enorm denken aan de muziek van Philip Glass in Koyaanisqatsi

Misschien een ander instrument (instrumenten), maar de sfeer heeft een enorme gelijkenis.
Ik vind dit eerlijk gezegd meer klinken naar de muziek van Final Fantasy 4 of 5 op de PSX ;)
Overigens betekent dat niet dat ik het niet mooi vind, want ik hou wel van dit soort muziek :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik ken Final Fantasy niet :)

Ik zag net overigens dit:
Many critics have noted distinct similarities between the score and the work of Philip Glass, especially Koyaanisqatsi (1982). However, despite Interstellar's near-identical central melody and instrumentation, few have criticized Zimmer when drawing the comparison. Time Out London '​s Dave Calhoun exclaimed, "Listen to unnerving silence as well as Hans Zimmer’s organ-heavy score!"[16] Tim Robey of The Telegraph felt "With the vast sounds of a composer set loose on his grandest ever assignment. But it relies less on Straussian majesty à la 2001 than something rather more pointed: the hypnotic, metronomically surging, and oddly sacred homage Zimmer gives us to Koyaanisqatsi, by Philip Glass."[17]
http://en.wikipedia.org/wiki/Interstellar_%28soundtrack%29

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik zal het heel summier toelichten omdat anderen me al voor waren (sorry, een mens moet ook eens slapen).

Ten eerste: exact wat cypher21 zegt, spijker op z'n kop.
Ten tweede:
Nou weer een illusie armer.
en
...(en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas.
met als facepalm moment
Grappig. Ik verwacht juist niets van films.
In het kort: uistekende films, origineel, succesvol en zeer vermakelijk zijn enkel in jouw ogen zowaar 'gefaald'. Je zegt geen verwachtingen te hebben gehad maar lees tot twee keer aan toe hierboven dat dat dus anders is.

Het is dat je StarGate en de andere films die je noemde goed vindt dat ik nog de moeite neem om te reageren omdat je correcte gebruik van leestekens mij verder al geen houvast gaven om te katten ;)

Men zegt dat er over smaak niet te twisten valt, maar dat kan heus wel met mensen die geen smaak hebben :) Jij valt er een beetje tussenin (naar de goede kant) als ik de reacties hier proef. (geen flame bait)

Wat Interstellar betreft; daar is al HEUL wat over gediscusieerd hier en de algemene tendens is dat mensen (die het begrijpen) het wel een (erg) goede film vinden maar dat er inderdaad vooral aan het einde erg snel werd geschakeld. Ik had ook liever een 'affe' versie van 4 uur gehad, maar Nolan heeft wel een pronkstuk afgeleverd. Let's hope for a DC!

ps ik had wel iets liever kunnen reageren in het begin maar ben nou eenmaal een beetje 'abrasive'... helemaal als ik jetlagged up the wazoo ben. apologies.

pps mijn mening is dat als men het segment met de boekenkast en de horlogewijzer niet begrijpt je wellicht te veel Bubblegum for the Brain verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kunnen we t aub weer over de film hebben ipv de verwachting danwel teleurstelling van een film? :)

McConaughey doet me in de film vaak enorm denken aan John Turturro (do the right thing ;) )

Afbeeldingslocatie: https://eonir.files.wordpress.com/2009/06/john-turturro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb de film gisteren een 2e keer bekeken en ben nog steeds onder de indruk van de film.
Over 'they' die de tesseract hebben gemaakt, het moet Brand wel geweest zijn, zij is de enige die weet dat Cooper op dat moment daar is.
Daarnaast, na het moment dat ze op de Mann planeet de boodschap van Murphy horen en de discussie met Mann aangaan, vraagt Brand aan Cooper wat ze kan doen. Cooper zegt dan 'zorg dat ik weer thuis kom'. Dat zie ik als een hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een groot vraagstuk is de tijden waarin Cooper die kleine fighter steelt en waar Brand op haar planeet rond banjert. Zijn die gelijk? Loopt dat synchroon? Of is dat duizenden jaren uit elkaar zodat als Cooper op de 'Brand planeet' landt er al een hele oude beschaving is die afstamt van Brand... Het zou kunnen...
Damn you Nolan! Give us that 5 hour edition! answer our questions!1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vanavond ook eindelijk gekeken. Ik keek al een tijdje uit naar deze film maar helaas niet naar de Bios geweest.

Film heeft mij niet zo erg geblazen als ik had verwacht. Wel goed vermaakt verder maar had er door al de ophef iets meer van verwacht.

Had de Bio-scoop film ook continu veranderingen in Aspect ratio?
Ik weet wel waarom het is (althans het lijkt me een film/Style keuze) maar het begon mij op een gegeven moment wel wat te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Die veranderingen in beeldformaat zitten ook in de bioscoopversie.
Ik had erover gelezen van tevoren en was het alweer vergeten.
Tijdens de film viel het me op maar ik vond het niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat er bepaalde scenes zijn opgenomen met Imax camera's. Kan het mis hebben, maar dat viel me bij The Dark Night ook op. Zowel in Imax als op tv.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:

Hand in eigen boezem ;) :
poor Leno schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:01:

Ook een prachtig staaltje van Hans Zimmer, die een score wegzet die totaal anders is dan dat we van hem gewend zijn!
Het komt op mij over als een prachtige hommage op de documentaire Koyaanisqatsi (life out of balance)
Phillip Glass - Koyaanisqatsi
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 02:08:
Had de Bio-scoop film ook continu veranderingen in Aspect ratio?
Ik weet wel waarom het is (althans het lijkt me een film/Style keuze) maar het begon mij op een gegeven moment wel wat te storen.
Het valt nog mee vergeleken met Life of Pi..

Verder echt een gave film! Cijfer op IMDB echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:33
Gezien, aardig - maar ook niet meer dan dat - de hype heeft hier duidelijk gewonnen - een verhaal van 2,5 uur dat makkelijk in de helft van de tijd verteld had kunnen worden. Sommige zaken waren erg voorspelbaar - en zoals anderen aangaven de personages waren niet even goed uitgewerkt (gegeven de lengte van de film) - om het zomaar te zeggen - een forgettable experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 07:54
Waar hebben jullie de film al vandaan? Deze film gaat mijn hifi flink testen

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Interstellar doet in ieder geval één ding erg goed.

Het zorgt voor flinke discussie tussen de mensen die hem gezien hebben.
Zelf vond ik hem niet heel goed, maar wel verrmakelijk. Zou ik hem kopen voor later? Nee, daarvoor was hij te inwisselbaar. Andere kenissen vinden het juist prachtig en noemden het de "film van het jaar".

Ik worstelde vooral met enkele rare punten uit de film:

- Man rijdt naar NASA, en toevallig hebben ze daar ook een piloot nodig, wat handig...
- De spannende 5de dimensie is een rare boekenkast...way to go creativity...
- Robots met een honesty en humor setting?

Het plot met een stervende aarde, en de relatieve waarde van tijd (1 minuut daar verspilt, is 5 jaar op aarde.) en de acteerprestaties vond ik dan weer erg goed.

Maar het pakt me gewoon niet zoals andere films. De planeten waren ook enorm saai uitgewerkt, en dat was erg jammer. Daar had veel meer van kunnen worden gemaakt!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jeroenneman schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:39:
Ik worstelde vooral met enkele rare punten uit de film:

- Man rijdt naar NASA, en toevallig hebben ze daar ook een piloot nodig, wat handig...
Nee, dat is niet toeval. Je hebt het einde gezien toch? Cooper is zelf de reden dat hij daar komt. De "aliens" hadden hem gekozen om alles in werking te zetten. Het is een paradox, maar als je de vijfde dimensie accepteert dan kan je ook wel een alternatief universum accepteren zodat het zich opsplits :).
- De spannende 5de dimensie is een rare boekenkast...way to go creativity...
Hoezo is dat niet creatief? Wacht, je denkt dat de gehele vijfde dimensie alleen een boekenkast is? Nee, dat is "gewoon" hoe de "aliens" Cooper begrijpen hoe tijd gemanipuleerd kan worden. Of zo iets.
- Robots met een honesty en humor setting?
Wat is daar zo raar aan? Ze leggen uit dat door de robots persoonlijkheid mee te geven ze beter in het team passen (humor), de waarheid setting is omdat altijd 100% de waarheid vertellen niet altijd de juiste manier is om dingen aan te pakken.

Natuurlijk is het aan jou om het een middelmatige film te vinden :). Maar de punten waar je op afknapt zijn nog wel uit te leggen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Interstellar beleef je pas op z'n best in de bioscoop, het liefst in IMAX. Wat een beleving is dat, zeg. Op de PC is het wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Natuurlijk is het aan jou om het een middelmatige film te vinden :). Maar de punten waar je op afknapt zijn nog wel uit te leggen
Helaas zijn die commentaren/punten van het kaliber dat iemand blijkbaar niet echt nadenkt over wat hij ziet. Interstellar is nogal wat meer dan de gemiddelde bubblegum-for-the-brain SciFi, maar als je daar niet voor open staat kan je hem beter niet gaan zien.
De planeten waren ook enorm saai uitgewerkt
... (facepalm)

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 27-03-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:07
Kan iemand mij uitleggen waarom de tijd (relatief) zoveel sneller (of langzamer) ging toen ze op de waterplaneet waren in vergelijking met de ruimtecapsule die nog in de ruimte bleef zweven? Er werd in de film iets geopperd over een zwart gat dat in de buurt was, maar ik begrijp niet goed waarom dat iets te maken zou hebben met de tijd.

[ Voor 29% gewijzigd door Junia op 27-03-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe meer zwaartekracht, hoe langzamer de tijd verloopt. /kortdoordebocht

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 22:04

Bob

Toevallig dat ik dit topic zie passeren. Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik de film heb gezien de soundtrack opgezet. Ik wist meteen waarom de film in de cinema zo'n indruk op me maakte. De soundtrack is enorm goed, puur sfeer, zalig geluid. Dat terugkerend thema is geniaal, je voelt direct de tijdsdruk en de spanning van de film weer. De soundtrack klinkt gewoon als een zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28

wontcachme

You catch me? No you wont

kenneth schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:50:
Hoe meer zwaartekracht, hoe langzamer de tijd verloopt. /kortdoordebocht
En een beetje uitleg/voorbeeld ervan door Neil deGrasse Tyson: YouTube: Neil deGrasse Tyson Explains How Gravity Affects Time

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:07
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Dacht vandaag tijd om de blu-ray te bestellen vandaag, op mediamarkt mooie steelbook voor 19 euro, besteld en betaald. Wat goedkoper dan de normale blu-ray maar ik dacht zal wel goed zitten. Kijk ik net, ineens niet op voorraad, en niet te vinden via zoeken. Dat wordt morgen geen blu-ray kijken denk ik. Wacht je en koop je eens netjes de schijf :/
/frustratie-melding

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 30-03-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Waar ik me het meest aan stoorde was het matige acteren van Brand en Murph met als dieptepunt de kinderachtige 'eureka' scene. Ook het 'ik haat papa omdat hij de wereld moet redden' vond ik erg storend... Het geforceerde liefde overwint alles kwam ook totaal niet over. Mcconaughey speelt degelijk, komt echter niet in de buurt van zijn rol als Rust in True Detective. Toegegeven het verhaal bood dan ook niet echt de ruimte om de karakters heel ver uit te diepen (ondanks de dik 2.5 uur.....)

Maar toch was het een ontzettend goede film, zeker wel minimaal 8/10. Begrijp de discussie dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:01
Ik heb de film ook gezien en het is een prima film.
Maar al die zeer hoge waarderingen? Daar kan ik mij niet echt in vinden.

Het is sloom, ik ben emotioneel weinig betrokken tot de karakters en ja het was een leuke film om te zien qua CGI. De 5e dimensie en Einsteins relativering wet, zet je een aan het denken, maar om hem nu zoals sommige als top 10 film te beschouwen, nee verre van dat.

Van mij krijgt de film een mooie 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Het accent van de hoofdrolspeler was super irritant en de film was minder goed dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dit was wel een beetje hoe ik mij dus voelde http://www.dumpert.nl/med...t_eerlijke_trailers_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Voor degenen die het interesseert; the Science of Interstellar is straks op het Ziggo-kanaal (kanaal 12)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste