Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 23:34
Bij welke winkel hebben jullie de DTSMA versie gevonden met Nederlandse subs?

Er zijn 3 versies van de CE tho

- Illuminated Star Projection edition
- Deluxe Star Wheel Constellation Chart Digipak
- Deluxe digital editions

Het verschil zit blijkbaar in het aantal tracks van de soundtrack CD die erbij zitten ( 28, 16 en 24 tracks ). Artwork en extras zou hetzelfde zijn. Of en wanneer ze met NL subs komen kan ik dan weer nergens vinden :/

zie: http://www.superdeluxeedi...track-deluxe-shenanigans/

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
NL Subs doen ze mij persoonlijk helemaal niets, de vertaling daarvan is vaak zo slecht.

Ik kijk het lekker zonder. Of als mijn vriendin mee kijkt met Engelse Subs.

Als de film bij alle drie hetzelfde is (Dus geen langere cut oid) dan kijk ik gewoon lekker de normale.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Ik kijk zelf ook altijd zonder subs, maar mijn pa ziet ze graag met NL subs. Zijn Engels is niet goed genoeg om het helemaal te volgen, zeker met sci-fi's. Hij heeft ooit als een bikkel geprobeerd met mij Inception zonder subs te kijken, needless to say dat hij er geen reet van snapte haha.

De normale en CE edition kon je al maanden via Amerikaanse retailers krijgen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
quintox schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:15:
De normale en CE edition kon je al maanden via Amerikaanse retailers krijgen.
Uuhh hoe dan? BR release is pas over enkele weken ook in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Donstil schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:23:
[...]

Je hebt gelijk, heb het nog even nagezocht. Ik had me idd verkeken, het betreft enkel de audio cd (Deluxe Star Wheel Constellation Chart Digipak (16 track)) die al maanden uit is. Verklaart ook waarom er minder tracks op staan.

http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=PC5SB6GP7YSZK5HC

Edit: Zijn blijkbaar allemaal audio only CE's. Nu snap ik er helemaal geen reet meer van :/

[ Voor 7% gewijzigd door quintox op 16-03-2015 10:05 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 22:58

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De boze gevaarlijke wereld van internet ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik ben een groot fan van 2001 maar bepaalde zaken van die film vind ik onbevredigend. Zoals het te vage einde. Te abstract waarbij me het boek ook niet kon helpen.
Waar 2001 bijna een documentaire is, vind ik interstellar als film veel allrounder en zie ik interstellar als dè opvolger van 2001. Interstellar gaat verder waar 2001 is gestopt.

4 casting minpunten aan intestellar: Casey Affleck, Matt Damon, Topher Grace en Murphy als oude vrouw.

Om daarop in te gaan: Matt Damon heeft voor mij bij elke film een uitstraling dat ie iets doet en ermee wegkomt. Zoals hoe hij in Good Will Hunting acteerde, zo ìs hij: zodra hij ziet dat je hem gelooft, gaat hij met je aan de haal. Dat type acteren staat mij niet aan. Casey Affleck vind ik te ontnuchterend voor deze film, ik vind hem veel meer een acteur voor een realistische drama en bij Topher Grace kan ik de that's 70 show niet wegdenken.

Maar voor de rest, een briljante film en voor mij een waardige opvolger voor 2001. Ik heb enorm genoten, een dikke 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
poor Leno schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:17:

Wie weet is de aarde daadwerkelijk niet meer bewoonbaar. Misschien hebben de geevolueerde mensen het zo precies uitgerekend dat het allemaal net op tijd is gekomen.. Hier hebben we geen antwoorden op.

En wat Brand betreft, die loopt een paar uur op de planeet Edmund, maar de mensheid is tig jaren verder, Zij is alvast het volgende staiton/punt/halte aan het voorbereiden.

Ze loopt voor zeg maar, terwijl de mensheid er achteraan komt :)
Volgens mij moeten de 5D 'wezens' wel van Brand van de Edmund planeet komen.
Het kan niet zo zijn dat de mensheid (op aarde) zichzelf kan redden. Gaat het met de mensheid een keer fout, dan is er geen weg terug (of vooruit). Er moet dus een aftakking van die mensheid zijn om de mogelijkheid te creeeren die mensheid te redden.

Je zou je wel kunnen afvragen waarom het zo 'moeilijk' gemaakt moet worden, waarom de boekenkast en het horloge de enige manieren van communicatie zijn. Tuurlijk, er moet een verhaal zijn die ergens mee begint en die op een bepaald punt in de film samenvalt. Zou Cooper via een computer ipv een boekenkast/horloge met z'n dochter kunnen communiceren, tsja, dan valt er natuurlijk een heel stuk verhaal weg. Dat stuk fictie heb je niet in 2001 (als ik die film nog even mag aanhalen). 2001 was tov interstellar meer 'kunst' dan 'entertainment'.

Maar over die '5D wezens', of het is een geheel extern iets, wezens die helemaal los staan van de mensheid, of het is Brand + eventueel Cooper (als hij haar vindt) + embryos.
Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nou weer een illusie armer. Ik weet niet wat het is maar het lijkt steeds erger te worden met al die "hoog aangeschreven films". Ze doen het voor mij niet. Interstaller was voor mij een drama film van 2.5uur die ging over de impact van het verlaten van het gezin door een single dad en de invloed van leeftijd. Dat er een stukje SciFi inzit voegt verder echt helemaal niets toe. Echt heel jammer want ik had de illusie om een super vette SciFi (actie) film te gaan kijken. En dan het einde :S Echt, wie verzint dat. Of het rammelt echt aan alle kanten of de bedenker heeft allerlei informatie die de kijker niet heeft. Waar ik bij bijv de Matrix nog wel kan zien wat ze willen met meerdere dimensies etc lijkt het bij deze film echt de plank mis te slaan. Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Je zou je wel kunnen afvragen waarom het zo 'moeilijk' gemaakt moet worden, waarom de boekenkast en het horloge de enige manieren van communicatie zijn. Tuurlijk, er moet een verhaal zijn die ergens mee begint en die op een bepaald punt in de film samenvalt. Zou Cooper via een computer ipv een boekenkast/horloge met z'n dochter kunnen communiceren, tsja, dan valt er natuurlijk een heel stuk verhaal weg. Dat stuk fictie heb je niet in 2001 (als ik die film nog even mag aanhalen). 2001 was tov interstellar meer 'kunst' dan 'entertainment'.
Volgens mij is de vraag waarom het zo moeilijk gemaakt moet worden niet moeilijk te beantwoorden; Ze hebben geen origineel verhaal en niet genoeg creativiteit om het verhaal te redden. Met dit einde kunnen ze alles aan elkaar knopen zonder dat ze echt iets hoeven uit te leggen.

Overigens is het laatste kwartier van 2001 natuurlijk ook complete onzin (zo stel ik me een LSD-trip voor :+) en ontbrak daar ook enig spoor van een (goed) verhaal, maar dat wordt gezien als één van de beste films ooit, wat mooi aantoont dat dat geen probleem hoeft te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
By the way, the muziek in Interstellar doet me enorm denken aan de muziek van Philip Glass in Koyaanisqatsi
YouTube: Koyaanisqatsi Movie Full Soundtrack - Phillip Glass (1982)

Misschien een ander instrument (instrumenten), maar de sfeer heeft een enorme gelijkenis.
Briljante soundtrack trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
thewizard2006 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:41:
Nou weer een illusie armer. Ik weet niet wat het is maar het lijkt steeds erger te worden met al die "hoog aangeschreven films". Ze doen het voor mij niet. Interstaller was voor mij een drama film van 2.5uur die ging over de impact van het verlaten van het gezin door een single dad en de invloed van leeftijd. Dat er een stukje SciFi inzit voegt verder echt helemaal niets toe. Echt heel jammer want ik had de illusie om een super vette SciFi (actie) film te gaan kijken. En dan het einde :S Echt, wie verzint dat. Of het rammelt echt aan alle kanten of de bedenker heeft allerlei informatie die de kijker niet heeft. Waar ik bij bijv de Matrix nog wel kan zien wat ze willen met meerdere dimensies etc lijkt het bij deze film echt de plank mis te slaan. Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....
Ik vond juist het dimensie verhaal en hoe dat voor ons begrijpbaar zou kunnen worden gemaakt best mooi, ook qua mysterie, de 5D wezens.
Het was ook geen echte aktie film, meer een flinke sci-fi avonturenfilm met veel sci, wat ramp en drama en mysterie (zoals ik eigenlijk ook hoopte en verwachtte toen ik naar de bios ging :) )
Smaken verschillen maar ik denk dat dit een behoorlijke classic gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 18-03-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Maar goed, ik had na de faal van Guardians of the Galaxy, Elysium, en Gravity (en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas. What's next....
Ik denk dat deze lijst met films en jouw eensluidende mening daarover meer dan genoeg zegt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tijgert schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat deze lijst met films en jouw eensluidende mening daarover meer dan genoeg zegt.
haha, dat was ook mijn gedachte toen ik die post las, maar wilde niet reageren, iets met "don't feed the troll" :P

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tijgert schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:45:
[...]

Enlighten me Einstein. Of zal ik net zo kansloos reageren en zeggen dat jou reactie genoeg zegt over jou.... Wat een niveau zeg. Ligt het dan tenminste toe en dan kunnen we eventueel een discussie hebben ;w
cypher21 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:55:
haha, dat was ook mijn gedachte toen ik die post las, maar wilde niet reageren, iets met "don't feed the troll" :P
Zie boven.....

[ Voor 51% gewijzigd door thewizard2006 op 19-03-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Waarom ontaarden discussies over films zo vaak in (milde) beledigingen over en weer?
Gewoon film kijken, vind je het niks so be it.
We hoeven het toch niet zo op de man te spelen lijkt mij?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
thewizard2006 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Enlighten me Einstein. Of zal ik net zo kansloos reageren en zeggen dat jou reactie genoeg zegt over jou.... Wat een niveau zeg. Ligt het dan tenminste toe en dan kunnen we eventueel een discussie hebben ;w

[...]

Zie boven.....
Hoeft geen lange discussie te worden hoor.

Vraag me alleen echt af met welke gedachte/verwachtingen jij dan een film kijkt dat juist die films uit dat lijstje je enorm tegenvallen

Mijn mening/verachtingen:
Interstellar, verwachtte spektakel en een goed samenhangend scifi verhaal. Heeft mijn verwachtingen waar gemaakt. Sommige punten waren wat onduidelijk en matig uitgewerkt, maar de film steeg uit boven mijn verwachtingen.

Guardians of the Galaxy: Kende de strips niet, wel eens van ze gehoord. Trailers niet bekeken, toch naar de bios want marvel. Film was echt super en oversteeg al mijn verwachtingen (die ik eigenlijk niet had). Gedachten op nul (fictieve helden film duhh..) en er bleek gave actie, grappig verhaal en superveel humor in te zitten.

Elysium. Verwachtte ik niet veel van, matig verhaal. Film was toch leuk weg te kijken, mooie scenes en beelden en toch een goed verhaal.

Gravity. Tsja, verwachtte ik ook niets van. maar de beelden waren erg mooi vond en ik kreeg het benauwd kreeg in bepaalde scenes. Dus prima film.

in dat opzicht verschillen wij denk ik qua verwachtingen. Jij verwachtte veel van de films, en dat viel tegen. Ik verwachtte weinig, en juist al die genoemde films overstegen mijn verwachtingen enorm
Als jij op iMDB kijkt en een 8+ cijfer ziet, dan ga je denk ik met een heel andere blik die film kijken.
Ik doe dat nooit, als ik een trailer oid zie die me leuk lijkt, dan ga ik naar de bios, recensies e.d. lees ik later wel een keer

[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 19-03-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Grappig. Ik verwacht juist niets van films. Ben altijd heel erg benieuwd waarom een groot/bepaald publiek dat wel doet. Ik lees de storyline (soms) maar kijk bewust geen trailers. Ga dus redelijk blanco een film in om mij te laten verassen en zoveel mogelijk te voorkomen dat ik al biased ben voor aanvang (om teleurstellingen te voorkomen). Mijn voorkeur heeft Sci-Fi/Fantasy en actie als genre. Goede/leuke films vond ik bijv Matrix, Inception, Star Wars, District 9, Edge of Tomorrow, X-men, Minority Report en ben een groot Stargate Fan (en er zijn er uiteraard nog wel meer die ik leuk vind..).
De films die ik eerder aanhaalde hebben allemaal mijns inzien veel potentie maar konden niet aan mijn persoonlijke verwachting/voorkeur voldoen. Oa bijv door gebrek aan actie, teveel drama, te weinig SciFi, plotholes etc Interstellar voldoet voor mij aan al die minpunten. Wil niet zeggen dat ik de film gelijk slecht vond (krijgt van mij denk ik een 6.5/7) maar er had veel meer ingezeten wmb (maar dan krijg je wellicht een hele andere film :) Minder focussen of al die familie drama en meer het ontdekken van de werelden belichten en het avontuur wat daarbij kan komen kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 19-03-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ben ik met je eens hoor, ik vond het ook absoluut geen 8+ waard, meer een mager 7tje, maar om nu te zeggen dat het een "faal film" is vind ik iets te ver gaan.
Dat familie gedoe is idd matig uitgewerkt, dochter is top, zoon wordt de hele film al aan de kant gezet... enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:
By the way, the muziek in Interstellar doet me enorm denken aan de muziek van Philip Glass in Koyaanisqatsi

Misschien een ander instrument (instrumenten), maar de sfeer heeft een enorme gelijkenis.
Ik vind dit eerlijk gezegd meer klinken naar de muziek van Final Fantasy 4 of 5 op de PSX ;)
Overigens betekent dat niet dat ik het niet mooi vind, want ik hou wel van dit soort muziek :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik ken Final Fantasy niet :)

Ik zag net overigens dit:
Many critics have noted distinct similarities between the score and the work of Philip Glass, especially Koyaanisqatsi (1982). However, despite Interstellar's near-identical central melody and instrumentation, few have criticized Zimmer when drawing the comparison. Time Out London '​s Dave Calhoun exclaimed, "Listen to unnerving silence as well as Hans Zimmer’s organ-heavy score!"[16] Tim Robey of The Telegraph felt "With the vast sounds of a composer set loose on his grandest ever assignment. But it relies less on Straussian majesty à la 2001 than something rather more pointed: the hypnotic, metronomically surging, and oddly sacred homage Zimmer gives us to Koyaanisqatsi, by Philip Glass."[17]
http://en.wikipedia.org/wiki/Interstellar_%28soundtrack%29

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik zal het heel summier toelichten omdat anderen me al voor waren (sorry, een mens moet ook eens slapen).

Ten eerste: exact wat cypher21 zegt, spijker op z'n kop.
Ten tweede:
Nou weer een illusie armer.
en
...(en nog een paar) mijn hoop hierop gevestigd maar helaas pindakaas.
met als facepalm moment
Grappig. Ik verwacht juist niets van films.
In het kort: uistekende films, origineel, succesvol en zeer vermakelijk zijn enkel in jouw ogen zowaar 'gefaald'. Je zegt geen verwachtingen te hebben gehad maar lees tot twee keer aan toe hierboven dat dat dus anders is.

Het is dat je StarGate en de andere films die je noemde goed vindt dat ik nog de moeite neem om te reageren omdat je correcte gebruik van leestekens mij verder al geen houvast gaven om te katten ;)

Men zegt dat er over smaak niet te twisten valt, maar dat kan heus wel met mensen die geen smaak hebben :) Jij valt er een beetje tussenin (naar de goede kant) als ik de reacties hier proef. (geen flame bait)

Wat Interstellar betreft; daar is al HEUL wat over gediscusieerd hier en de algemene tendens is dat mensen (die het begrijpen) het wel een (erg) goede film vinden maar dat er inderdaad vooral aan het einde erg snel werd geschakeld. Ik had ook liever een 'affe' versie van 4 uur gehad, maar Nolan heeft wel een pronkstuk afgeleverd. Let's hope for a DC!

ps ik had wel iets liever kunnen reageren in het begin maar ben nou eenmaal een beetje 'abrasive'... helemaal als ik jetlagged up the wazoo ben. apologies.

pps mijn mening is dat als men het segment met de boekenkast en de horlogewijzer niet begrijpt je wellicht te veel Bubblegum for the Brain verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kunnen we t aub weer over de film hebben ipv de verwachting danwel teleurstelling van een film? :)

McConaughey doet me in de film vaak enorm denken aan John Turturro (do the right thing ;) )

Afbeeldingslocatie: https://eonir.files.wordpress.com/2009/06/john-turturro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb de film gisteren een 2e keer bekeken en ben nog steeds onder de indruk van de film.
Over 'they' die de tesseract hebben gemaakt, het moet Brand wel geweest zijn, zij is de enige die weet dat Cooper op dat moment daar is.
Daarnaast, na het moment dat ze op de Mann planeet de boodschap van Murphy horen en de discussie met Mann aangaan, vraagt Brand aan Cooper wat ze kan doen. Cooper zegt dan 'zorg dat ik weer thuis kom'. Dat zie ik als een hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een groot vraagstuk is de tijden waarin Cooper die kleine fighter steelt en waar Brand op haar planeet rond banjert. Zijn die gelijk? Loopt dat synchroon? Of is dat duizenden jaren uit elkaar zodat als Cooper op de 'Brand planeet' landt er al een hele oude beschaving is die afstamt van Brand... Het zou kunnen...
Damn you Nolan! Give us that 5 hour edition! answer our questions!1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vanavond ook eindelijk gekeken. Ik keek al een tijdje uit naar deze film maar helaas niet naar de Bios geweest.

Film heeft mij niet zo erg geblazen als ik had verwacht. Wel goed vermaakt verder maar had er door al de ophef iets meer van verwacht.

Had de Bio-scoop film ook continu veranderingen in Aspect ratio?
Ik weet wel waarom het is (althans het lijkt me een film/Style keuze) maar het begon mij op een gegeven moment wel wat te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Die veranderingen in beeldformaat zitten ook in de bioscoopversie.
Ik had erover gelezen van tevoren en was het alweer vergeten.
Tijdens de film viel het me op maar ik vond het niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat er bepaalde scenes zijn opgenomen met Imax camera's. Kan het mis hebben, maar dat viel me bij The Dark Night ook op. Zowel in Imax als op tv.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
deBennie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:14:

Hand in eigen boezem ;) :
poor Leno schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:01:

Ook een prachtig staaltje van Hans Zimmer, die een score wegzet die totaal anders is dan dat we van hem gewend zijn!
Het komt op mij over als een prachtige hommage op de documentaire Koyaanisqatsi (life out of balance)
Phillip Glass - Koyaanisqatsi
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
Donstil schreef op zondag 22 maart 2015 @ 02:08:
Had de Bio-scoop film ook continu veranderingen in Aspect ratio?
Ik weet wel waarom het is (althans het lijkt me een film/Style keuze) maar het begon mij op een gegeven moment wel wat te storen.
Het valt nog mee vergeleken met Life of Pi..

Verder echt een gave film! Cijfer op IMDB echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:33
Gezien, aardig - maar ook niet meer dan dat - de hype heeft hier duidelijk gewonnen - een verhaal van 2,5 uur dat makkelijk in de helft van de tijd verteld had kunnen worden. Sommige zaken waren erg voorspelbaar - en zoals anderen aangaven de personages waren niet even goed uitgewerkt (gegeven de lengte van de film) - om het zomaar te zeggen - een forgettable experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 07:54
Waar hebben jullie de film al vandaan? Deze film gaat mijn hifi flink testen

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Interstellar doet in ieder geval één ding erg goed.

Het zorgt voor flinke discussie tussen de mensen die hem gezien hebben.
Zelf vond ik hem niet heel goed, maar wel verrmakelijk. Zou ik hem kopen voor later? Nee, daarvoor was hij te inwisselbaar. Andere kenissen vinden het juist prachtig en noemden het de "film van het jaar".

Ik worstelde vooral met enkele rare punten uit de film:

- Man rijdt naar NASA, en toevallig hebben ze daar ook een piloot nodig, wat handig...
- De spannende 5de dimensie is een rare boekenkast...way to go creativity...
- Robots met een honesty en humor setting?

Het plot met een stervende aarde, en de relatieve waarde van tijd (1 minuut daar verspilt, is 5 jaar op aarde.) en de acteerprestaties vond ik dan weer erg goed.

Maar het pakt me gewoon niet zoals andere films. De planeten waren ook enorm saai uitgewerkt, en dat was erg jammer. Daar had veel meer van kunnen worden gemaakt!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jeroenneman schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:39:
Ik worstelde vooral met enkele rare punten uit de film:

- Man rijdt naar NASA, en toevallig hebben ze daar ook een piloot nodig, wat handig...
Nee, dat is niet toeval. Je hebt het einde gezien toch? Cooper is zelf de reden dat hij daar komt. De "aliens" hadden hem gekozen om alles in werking te zetten. Het is een paradox, maar als je de vijfde dimensie accepteert dan kan je ook wel een alternatief universum accepteren zodat het zich opsplits :).
- De spannende 5de dimensie is een rare boekenkast...way to go creativity...
Hoezo is dat niet creatief? Wacht, je denkt dat de gehele vijfde dimensie alleen een boekenkast is? Nee, dat is "gewoon" hoe de "aliens" Cooper begrijpen hoe tijd gemanipuleerd kan worden. Of zo iets.
- Robots met een honesty en humor setting?
Wat is daar zo raar aan? Ze leggen uit dat door de robots persoonlijkheid mee te geven ze beter in het team passen (humor), de waarheid setting is omdat altijd 100% de waarheid vertellen niet altijd de juiste manier is om dingen aan te pakken.

Natuurlijk is het aan jou om het een middelmatige film te vinden :). Maar de punten waar je op afknapt zijn nog wel uit te leggen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• othie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Interstellar beleef je pas op z'n best in de bioscoop, het liefst in IMAX. Wat een beleving is dat, zeg. Op de PC is het wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Natuurlijk is het aan jou om het een middelmatige film te vinden :). Maar de punten waar je op afknapt zijn nog wel uit te leggen
Helaas zijn die commentaren/punten van het kaliber dat iemand blijkbaar niet echt nadenkt over wat hij ziet. Interstellar is nogal wat meer dan de gemiddelde bubblegum-for-the-brain SciFi, maar als je daar niet voor open staat kan je hem beter niet gaan zien.
De planeten waren ook enorm saai uitgewerkt
... (facepalm)

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 27-03-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:07
Kan iemand mij uitleggen waarom de tijd (relatief) zoveel sneller (of langzamer) ging toen ze op de waterplaneet waren in vergelijking met de ruimtecapsule die nog in de ruimte bleef zweven? Er werd in de film iets geopperd over een zwart gat dat in de buurt was, maar ik begrijp niet goed waarom dat iets te maken zou hebben met de tijd.

[ Voor 29% gewijzigd door Junia op 27-03-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe meer zwaartekracht, hoe langzamer de tijd verloopt. /kortdoordebocht

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 22:04

Bob

Toevallig dat ik dit topic zie passeren. Ik heb vandaag voor het eerst sinds ik de film heb gezien de soundtrack opgezet. Ik wist meteen waarom de film in de cinema zo'n indruk op me maakte. De soundtrack is enorm goed, puur sfeer, zalig geluid. Dat terugkerend thema is geniaal, je voelt direct de tijdsdruk en de spanning van de film weer. De soundtrack klinkt gewoon als een zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:28

wontcachme

You catch me? No you wont

kenneth schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:50:
Hoe meer zwaartekracht, hoe langzamer de tijd verloopt. /kortdoordebocht
En een beetje uitleg/voorbeeld ervan door Neil deGrasse Tyson: YouTube: Neil deGrasse Tyson Explains How Gravity Affects Time

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:07
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Laatst online: 23:47
Dacht vandaag tijd om de blu-ray te bestellen vandaag, op mediamarkt mooie steelbook voor 19 euro, besteld en betaald. Wat goedkoper dan de normale blu-ray maar ik dacht zal wel goed zitten. Kijk ik net, ineens niet op voorraad, en niet te vinden via zoeken. Dat wordt morgen geen blu-ray kijken denk ik. Wacht je en koop je eens netjes de schijf :/
/frustratie-melding

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 30-03-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Waar ik me het meest aan stoorde was het matige acteren van Brand en Murph met als dieptepunt de kinderachtige 'eureka' scene. Ook het 'ik haat papa omdat hij de wereld moet redden' vond ik erg storend... Het geforceerde liefde overwint alles kwam ook totaal niet over. Mcconaughey speelt degelijk, komt echter niet in de buurt van zijn rol als Rust in True Detective. Toegegeven het verhaal bood dan ook niet echt de ruimte om de karakters heel ver uit te diepen (ondanks de dik 2.5 uur.....)

Maar toch was het een ontzettend goede film, zeker wel minimaal 8/10. Begrijp de discussie dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 22:01
Ik heb de film ook gezien en het is een prima film.
Maar al die zeer hoge waarderingen? Daar kan ik mij niet echt in vinden.

Het is sloom, ik ben emotioneel weinig betrokken tot de karakters en ja het was een leuke film om te zien qua CGI. De 5e dimensie en Einsteins relativering wet, zet je een aan het denken, maar om hem nu zoals sommige als top 10 film te beschouwen, nee verre van dat.

Van mij krijgt de film een mooie 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Het accent van de hoofdrolspeler was super irritant en de film was minder goed dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dit was wel een beetje hoe ik mij dus voelde http://www.dumpert.nl/med...t_eerlijke_trailers_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Voor degenen die het interesseert; the Science of Interstellar is straks op het Ziggo-kanaal (kanaal 12)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste