Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing: 2014 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste
Acties:
  • 254.982 views

Onderwerpen

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dus ook voor Koen ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07

Arfman

Drome!

Fragbeestje schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:15:
Bedankt Niel voor de uitleg, had het eerst ook niet goed gelezen / begrepen en vond het maar raar dat je helemaal moest uitloggen... maar da's dus voor het geval dat je op dezelfde pc wil verderdoen.

Verder vind ik het wel een hele leuke toevoeging maar ik vraag me wel af hoe vaak ik het kan gebruiken want er kruipt wel een heleboel tijd in zo'n race. En dat is nou net hetgeen ik de laatste tijd wel vaak mis.
Is inderdaad een leuke toevoeging, maar zoals ik al eerder zei zal ik het vrijwel nooit gebruiken. Net zoals Fragbeestje en Hoogie ontbreekt mij de tijd volledig om eens een flinke iRacing sessie te doen, en op de momenten dat ik wel tijd heb (zondagochtend/middag) is er geen klap te doen behalve een GT3 race. Ach ja.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03

Niellie41

[object Object]

Iedereen heeft het in de lente druk, lijkt het wel. :P

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:13:
Als dat is waar ze een jaar aan gewerkt hebben valt het toch een beetje tegen. Dat lijkt ontzettend veel op hoe we de driver swaps in NR2003 deden.
Volgens mij is het meeste werk dan ook geweest hoe dit in de rest van de service wordt geïntegreerd. Wat ik begreep is dat de hele service (inclusief database etc.) gebouwd is met losse rijders in het achterhoofd. Hierdoor moest er heel veel worden aangepast in de structuur van de service.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stints tijdens een 6 uurs race met het GoT team:
Bas: 2 uur
Koen: 10 min. (verhuizen)
Frank: 5 min. (moet boogschieten)
Arfman: kan opeens niet, luiers!
Joep: 30 minuten (schouder)
Deni: 15 minuten (morgen vroeg op)
Nick: 3 uur!

En zo kan ik er nog meer bedenken _/-\o_

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:41

Hoogie2004

Whohooooo

Lol joep :+ Precies!

Na het boogschieten kan ik nog wel een stint, maar of dat een succes is met wat biertjes op weet ik niet :P

My iRacing profile | Strava

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

De twee races gisteren waren leuk, tijdens practice kreeg ik alleen totaal geen tempo gevonden. Overal waar ik snelheid won leverde ik het dubbel in op andere plekken.

Tijdens de Q toch nog een fatsoenlijk rondje kunnen rijden en goed voor een P9 kunnen starten. De start verliep wat rommelig door de golf van gas/rem door het veld heen, maar al met al redelijk schoon gehouden allemaal. Daarna veel moeten knokken, vooral met Nick dit keer. We hebben het elkaar volgens mij ook niet zo makkelijk gemaakt, maar dat hoort er ook een beetje bij. Uiteindelijk als 6e over de finish voor heat 1.

2e heat gestart op P5, en direct eigenlijk weer het gevecht met Nick hervat. Dit keer met iets meer duwen en trekken, en uiteindelijk maakte dat Nick toch verder achter me kwam te liggen. Sorry nogmaals, maar zoals Nick al aangaf was het niet alleen mijn fout. Daarna losgekomen en redelijk alleen komen te rijden. Dat had ik blijkbaar nodig want ineens kon ik ook een goede pace vinden, die ik vol kon houden. Uiteindelijk door het uitvallen van Joep nog als 3e over de streep gerold, met nog 4liter in de tank. (37.4 begonnen)

Al met al wel weer erg vermakelijk.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Haha, mooie joep :)

Gisteren was niet zo succesvol voor mij. Wel leuke combi, lekker hard werken. Eerste race kwam ik iets te lomp uit de laatste bocht en had ik een tank slapper de muur in. Wel nog een nieuwe auto gehaald, maar daarna lukte het niet meer goed.

Tweede race stond ik zo goed als achteraan dus. Ik had een wereld start gelijk tussen 2 andere auto's door en kwam naast Koen terecht in T1 daar gingen we netjes doorheen, maar helaas paar bochten later werd het allemaal wat te krap. Doordat Koen iemand voor zich had die wat langzaam de bocht uit ging moest hij bijremmen, hierdoor stuurde hij ook wat meer naar mij toe. Ik zat al net met mijn neus aan zijn binnekant en toen kwam hij dus overdwars voor mijn neus terecht. Niet geheel ideaal. Ik had waarschijnlijk iets meer ruimte moeten geven om dat te voorkomen, dus sorry daarvoor. Maar ja ik had haast :P

Daarna steeds proberen terug te vechten, maar elke keer als er wat voor mij gebeurde op de baan maakte ik zelf ook gelijk een fout. Ik had veel moeite om de focus te houden.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:51:
_O-

Nog 2 weken tot de uitgerekende datum ... brr :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:22
@Niel: thanks voor de info.

Ziet er erg goed uit zeg, ik schrok eerst ook even met het uit de game gaan en uitloggen.
Kon echter de bron niet openen vanaf hier, dus ik had niet de vraag gezien of dergelijke.

Lijkt me echt een leuke toevoeging en de NES die er aankomt wordt ook gaaf.

Ik doe het momenteel even wat rustiger aan in Iracing, ik rommel nog wel wat aan tot mijn pc kamer klaar is en de Rig.

iRacing Profiel

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
JoepW schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:51:
Stints tijdens een 6 uurs race met het GoT team:
Bas: 2 uur
Koen: 10 min. (verhuizen)
Frank: 5 min. (moet boogschieten)
Arfman: kan opeens niet, luiers!
Joep: 30 minuten (schouder)
Deni: 15 minuten (morgen vroeg op)
Nick: 3 uur!

Dan schrijf ik de auto wel af na 10m :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 09:12

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was best leuk gister. De Riley is een zeer leuek auto en zelfs op zo'n kort baantje was die goed te doen. Inhalen was wel lastig.

Eerste race als 5de gestart. Echter al snel te wijd gegaan waardoor ik het gras in ging en de muur raakte. Gelukkig viel de schade mee en kon ik op p8 door gaan. Na tijdje achter Jos komen te zitten. Merkte dat ik sneller was en hij kleine foutjes ging maken. Echter kon ik hem nergens echt er naast zetten. Uit eindelijk geprobeerd te profiteren van een foutje en hem er in bocht 2 naast gezet. Jammer genoeg ging het niet goed en gleden we er beide af. Kon zonder schade wel door achter Martijn. Een leuk gevecht gehad met Martijn en met twee wijd door turn 1, 2 en 3 was ik er voorbij. Deze keer zonder elkaar te raken. Uit eindelijk nog een plekje op de finish gewonnen omdat Jos bij uitkomen laatste bocht hem verloor. Zo P7 gepakt in race 1. Jammer van foutje in begin want had meer in gezeten.

Race 2 als 7de gestart, echter bij de start Jos voor moeten laten gaan doordat die een beter lijn had voor bocht 1. Daarna weer achter Jos aan gegaan en nu wel kunnen inhalen na een paar ronden. Daarna kwam ik achter Nick en Joep te zitten. Nick viel na tijdje af door wat foutjes en kon toen de druk op Joep zetten. Echter maakte die geen foutjes en was die op het rechte stuk sneller zodat ik nergens voordeel kon pakken. Ben er wel voorbij geraakt doordat Joep schrok van Frans die een foutje maakte voor ons. Ree daarna alleen op p3. Dirk lag 4 seconde achter en Ruud was 14 seconde voor me. Dacht toen lekker uit te rijden op p3. Jammer alleen dat ik Frans zijn snelheid in de laatste bocht onderschatte toen ik hem op een rondje ging zetten. Daardoor gespind en p3 aan Dirk moeten geven. Toch tevreden met p4.

Uit eindelijk toch meer gevochten dan ik had verwacht. 2 heats was denk ik een goede keuze want 45 minuten achter elkaar zou best intensief zijn geweest.

iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

BM

Moderator Spielerij
Geinige combi gister inderdaad. Races waren alleen niet heel best voor me. Weet niet wat er aan de hand is, maar kan de laatste tijd totaal geen ritme mee vinden, laat staan snelheid. Door dat gebrek aan snelheid ga ik wellicht (onbewust) weer wat over-driven, wat een eventueel ritme weer om zeep helpt. Dat moet ik binnenkort toch eens gaan oplossen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Endurance racen vind ik een van de leukste vormen van simracen. Het is ook hardstikke populair. Afgelopen weekend was er nog de jaarlijkse 24h race op Le Mans. Teams moesten zich kwalificeren om een plek te kunnen bemachtigen. Dus 200-300 man. En dat voor een sim als rFactor1.

Verwijderd

-PassY- schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Dan schrijf ik de auto wel af na 10m :p
ik geraak nog niet eens van de grid met die k* pedalen :P .... ga eens dringend terug het smeermiddel moeten zoeken voor mijn MTB fiets ... piepen is bijna jaar weg gebleven :)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02

derx666

mecker ende blaet

Gisteren niet zoveel plezier gehad als de meeste mensen hier. Voor te hotlappen was het wel leuk, maar je had echt nauwelijks mogelijkheid tot inhalen, zelfs al was je sneller. Tenzij de ander natuurlijk een fout maakte, mja... in de eerste race maakte ik al vrij snel een fout in de laatste bocht door iets te hard op het gas te gaan en te spinnen. Daardoor bijna achteraan aangesloten, en hoewel ik dik 1s per ronde verloor op mn normale tempo was er nergens ruimte om in te halen. Door wat foutjes van anderen (en mensen die me er voorbij lieten) een paar plekjes opgeschoven, maar toen ging het weer mis ergens... Aangezien het voor mijn gevoel alleen maar hotlappen was heb ik er maar de brui aan gegeven.

Maar een quali in de Skip gereden, en daar eindelijk weer de flow van afgelopen woensdag gevonden, en nog eens 2 tienden van mn tijd afgereden voor een 1:46.3... Meteen maar een race gedaan waar ik op P2 startte achter Enzo Canta gestart. Langzaam met z'n 2en uitgelopen op de rest, waarbij hij net wat sneller was, maar ik door de draft er goed bij kon blijven. Eerst 10 rondes bleef het gat continu zo rond de 0.5s, en ik merkte dat hij wat zenuwachtig werd, en een paar kleine foutjes begon te maken. Helaas was ik degene die de eerste grote fout maakte in de esses op sonoma. Ik kwam net iets te wijd uit en denk dat ik net met mn linker achterwiel het zand raakte. Ik vloog in ieder geval meteen rechtsaf de muur in. Met flink schade teurggekropen naar de pits, en een nieuwe auto gescoord. Op p7 terug op de baan, en nog 1 persoon mooi uit kunnen remmen in de hairpin. Omdat er nog iemand uitviel op P5 geeindigd... beetje jammer, maar de SOF was erg laag, en dus ook weinig punten. Had geen zin meer om om 23:15 de SOF race te rijden (SOF was 3835 voor die race), omdat ik er vanmorgen ook weer vroeg uit moest... Jammer van de punten maar toch wer lekker geraced in de Skip...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

derx666 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:40:
Gisteren niet zoveel plezier gehad als de meeste mensen hier. Voor te hotlappen was het wel leuk, maar je had echt nauwelijks mogelijkheid tot inhalen, zelfs al was je sneller.
Daarom snap ik de liefde voor Oran Park ook niet, dat is nog een ergere baan qua inhalen dan Oulton Park.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ik vond het wel meevallen, paar keer leuk naast elkaar gereden en in T1 was prima in te halen, er tussen gooien in de laatste bocht ook (moest je wel een run hebben vanaf T4). Zelf ook teveel fouten gemaakt maar het racen vond ik leuk :)

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Daarom snap ik de liefde voor Oran Park ook niet, dat is nog een ergere baan qua inhalen dan Oulton Park.
Inhalen is gewoon moeilijk en ik heb toch 2x een geslaagde inhaal poging kunnen doen gister. Dus het is echt niet onmogelijk, vind het wel leuk als het niet makkelijk is. Inhalen door een slpstream op bv Road America geeft bij mij toch minder voldoening. Hier moest je er echt voor werken en ronden lang kijken waar je een gaatje kon vinden.

iRacing Profiel

• -PassY-
Herkenbaar probleem :)

Zat vast achter Frans, en jij weer achter mij :) Kon er met geen mogelijkheid langs en ik wou geen risico's nemen. En in jouw geval kost het een paar rondes. Had gehoopt dat jij Frans kon inhalen en ik er achteraan kon rijden, maar dat liep iets anders af :D

Enzo Canta ... die naam komt me heeeeeel bekend voor :+ Dat hij geen schade gereden heeft :D Zelf ook een paar ervaringen gehad, met de eerste in mijn rookie seizoen met hem (Februari 2013 ofzo). Naam onthouden, en vorig jaar was ik niet zo verbaasd dat de halve skip community over hem heen viel na een paar Maldonado en Grosjean acties. Paar filmpjes gezien, en wees blij dat je achter hem reed :D

Zelf 1x op Road Atlanta de halve race achter hem aangereden om in de laatste chicane pas een poging te wagen. Hem achter je aan is best gevaarlijk en had al een heel plan gemaakt voor de laatse ronde omdat ik totaal geen zin had om met hem achter me te gaan rijden. Al kwam het niet zover omdat ik van de baan gereden werd door een achterligger/mede tweaker op het S/F stuk

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooie plug! :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps. Nou maar hopen dat de site blijft werken ;)
Kon het niet laten om al die DP's nog een keer langs te zien komen:

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Mooi hoor!! Kon er zelf helaas niet bij zijn in verband met werkzaamheden, net als vanavond :( . Vandaag wel de Omega afgekregen en ik moet zeggen dat het wel erg mooi is zo met die schermen OM je heen...... Alleen het vierde scherm moet ik nog even op afstuderen, maar er zit schot in de zaak ;)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2014/summersale.png
quote: van de FP van de Membersite
July is here and it’s time for our Summer Membership Sale – also known as our Winter Membership Sale for those of you in the Southern Hemisphere.

Renew now and you can get a 2-year membership for the price of 1-year – just $99.

Just use promo code PR-2YR99714 to take advantage of our summer sale pricing.

Remember that when you add 2-years to your existing membership it simply adds time to your membership (you won’t lose any time you already have on your membership). That means if you were set to expire December 31, 2014 you would now expire on December 31 2016 after you redeem this offer.

To take advantage of this special renewal offer simply login at members.iracing.com, and click "Renew Membership", then select the "2-year membership" option and enter the code in the promo box and complete the checkout process.

Do not create a new account. If you are having trouble logging in to your existing account, contact us at support@iracing.com.

Offer valid from July 1, 2014 through July 10, 2014. Cannot be combined with any other offer. Limit two per customer.
Bron: http://members.iracing.com/membersite/member/Home.do

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Done......met de 6 USD van de Dallara en de 100 voor 75 USD......50 Euro voor twee jaar iRacing ;)

iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Mijn abbo loopt nog tot dec 2015, ik doe volgend jaar wel weer mee met de summer sale. :)

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mijne liep net af dus ben weer tot 22 Juli 2016 het mannetje.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ook ik heb me de komende 2 jaar vastgelegd :D

• -PassY-
mijne loopt nog tot 2015, dus ik gok op een andere sale weer ergens in December :D

• BM

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:51:
Mijne liep net af dus ben weer tot 22 Juli 2016 het mannetje.
Damn, nog niet van je af :(
:p

Ook maar verlengd, zag dat ie eind dit jaar afliep, dus die 2 jaar mochten er wel weer bij :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• elni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41

elni

Carrot

Helaas moet ik vanavond de gt3 practice liet schieten. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door elni op 01-07-2014 19:33 ]

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Die $49 Black Friday actie in november is toch een jaarlijks terugkerende actie?

Ik las hierboven dat NR2003 al driver swaps had. Zijn er eigenlijk andere sims/games die dat ook hebben?

Leuke pedal set voor een scherpe prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door dev null op 01-07-2014 19:52 ]

Mijn iRacing profiel

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ah, precies de deal waar ik op zat te wachten aangezien mijn membership op 4 augustus afloopt. 2 jaar terug ook al verlengd met dezelfde deal. :)

Mijn iRacing profiel

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
dev null schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:32:
Die $49 Black Friday actie in november is toch een jaarlijks terugkerende actie?

Ik las hierboven dat NR2003 al driver swaps had. Zijn er eigenlijk andere sims/games die dat ook hebben?

[video]
Leuke pedal set voor een scherpe prijs.
Rfactor 1 en 2 en mischien gamestock car 2013

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn abo loopt nog tot mei 2015. Dus ik pas ff. Pak wel de volgende deal ;)
kom er zo aan, btw

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 01-07-2014 20:14 ]

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02

derx666

mecker ende blaet

Net ook verlengt... Zit tot dec 2016 weer gebakken...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 09:44
Zo ook maar weer ff een keertje buurten, na een half jaar pauze

eens kijken of we nog een beetje rond kunnen komen

Abbo loopt nog tot 2015 dus hoef ook nog ff niet te verlengen

(Mijn iRacing Profiel)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:00:
[...]

Rfactor 1 en 2 en mischien gamestock car 2013
Alleen zit het er niet standaard in, volgend mij. RaceDepartment heeft ook vaker endurance races gehouden en daar moest je ook wisselen, met een of andere tool. Maar soepel liep dat niet. De helft moesten de wedstrijd staken omdat ze er uit vlogen. Daarna konden ze niet meer connecten.

Verwijderd

Niellie41 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:49:
[...]

Alleen zit het er niet standaard in, volgend mij. RaceDepartment heeft ook vaker endurance races gehouden en daar moest je ook wisselen, met een of andere tool. Maar soepel liep dat niet. De helft moesten de wedstrijd staken omdat ze er uit vlogen. Daarna konden ze niet meer connecten.
Bij Rfactor 1 zat driverswaps er 100% in en volgens mij toendertijd ook met GTR

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:54:
[...]

Bij Rfactor 1 zat driverswaps er 100% in en volgens mij toendertijd ook met GTR
Standaard ja? Zeker weten? Ik heb met GTR2 meegedaan aan een endurance serie, maar daar kon je niet wisselen van coureur zoals je bij iRacing dat binnenkort zal kunnen. We moesten fysiek van coureur wisselen achter PC.

• -PassY-
Laten we het er op houden dat er meerdere lijnen zijn in de laatste bocht :+ En als je dan ook nog in verschillende auto's rijd, dan kan het wel eens mis gaan :)

Houd er rekening mee dat veel mclarens een wijde lijn gaan nemen :+

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-10 10:41
in rf1 en 2 zit het standaard, racedepartment gebruikte een tool om de race in practice mode te draaien zodat je kon rejoinen. Dat stukje software zorgde ervoor dat timing gedaan werd en dat je een tijdstraf vanwege disconnect kon uitzitten volgens mij.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik denk (en hoop) dat het systeem van iRacing beter zal zijn.

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-10 10:41
Dat hoop ik ook, ik riep net al op TeamSpeak dat zodra seizoen 4 begint een bathurst 1000 gaaf zou zijn met de nieuwe V8's :D

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Verwijderd

Tjello schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:34:
in rf1 en 2 zit het standaard, racedepartment gebruikte een tool om de race in practice mode te draaien zodat je kon rejoinen. Dat stukje software zorgde ervoor dat timing gedaan werd en dat je een tijdstraf vanwege disconnect kon uitzitten volgens mij.
Rejoinen in rF1 was niet zonder risico. Dat was niet stabiel en bij een disconnect was de race over. Servers hielden het niet uit wat spontane disconnects veroorzaakte. Overigens heb ik in de 24h races met rF1 nog nooit een race gezien die het zonder een of meerdere server herstarts de finish haalde.
Een van m'n teamgenoten is ontwikkelaar van de rejointool. Die zorgde ervoor dat in ieder geval elk team de finish kon halen en niet at random de race werd beindigd. Hooguit een penalty van x minuten.

NR2003 was eenvoudiger. Elke teamgenoot reed met dezelfde carfile, nummer en rijdernaam (teamnaam). Een driverswap was een disco (alt+f4) En de volgende kon joinen. Enige penalty was dat een disconnect je altijd -1L opleverde. Hoe minder stints, hoe groter het voordeel. Met NR2003 aan 2 Le Mans 24h races deelgenomen zonder een servercrash. Schade had je hier ook de hele race lang.
Wagens waren wel sterk en je moest netjes schakelen anders verloor je versnellingen.

rF2 is geloof ik nog niet heel veel ervaring mee.

LFS had ook driver changes, zelf nooit gespeeld.

In Indycar Racing 2 (of CART) reden we online/offline. We kregen op de start van de race de savefile van onze race om te starten en hadden de lengte van de race +30 minuten om de file in te leveren. Driver switches gingen per mail/ICQ. >:) .

GTR en en GTR2 hadden geen driver changes.

Winnende strategie met die tijd, -1L penalties was lange stints (4-5 uur) rijden. Langste stint ooit 77 rondjes op Le Mans.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de CSW bezitters:
Time to upgrade your wheel. The new DRIVER brings a lot of new features and the new firmware for the ClubSport Wheel does not only support the new Universal Hub but also brings several improvements in the force feedback.

Driver v200 (for all Fanatec wheels):
  • Now shows the firmware version of our wheels (CSW, CSRE, CSR, GT3V2, GT2, PWTS) in the “update” tab of your device.
  • The driver can carry a new firmware for the CSW directly and the updater for the CSW is included as well. It will start automatically if you set the CSW into bootloader mode.
  • Automatic detection if the your CSW has an older firmware installed than the one which is included in the driver.
  • New firmware for CSW (V53) included!
  • The driver also contains both firmwares for the CS USB Adapter and asks you which mode you want to use (handbrake or shifter)
  • In the update tab you can start the FW updater to change the firmware from handbrake to shifter and “vice versa”
  • Handbrake bar for CSP ]added (if handbrake is connected directly to the CSP)
New functions of firmware 053 for CSW (ClubSport Wheel Base):
  • Improved wheel centering after boot up
  • "Center bump issue" has been improved significantly. More improvements will have other negative side effects so this is the optimum.
  • New rims added
  • DPR, SPR and FOR max. settings are now set to 150 (%) to avoid overclocking
Download Driver v200 with CSW Firmware 053
Bron: http://eu.fanatec.com/for...nd-csw-firmware-53#Item_2
Ik ben benieuwd naar met name de center bump issue verbetering

• -PassY-
Nu nog een FW updater voor de niet CSW sturen :) Mits deze wel goed werkt.

Heb altijd best veel problemen met het updaten van de firmware op mijn GT3 stuur.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Deze updater werkt vrij goed en simpel, bij mij was alleen de tekst over een lampje wat aan moest staan tijdens de flashprocedure niet kloppend. Het gaat een heel eind automatisch, je moet alleen het bestand van de firmware zelf selecteren. Te vinden in de program files folder van fanatec.

Heb er afgelopen maandag al mee mogen rijden deze firmware, hij voelde voor mijn gevoel nagenoeg hetzelfde als de vorige firmware. Op het stuur ik heb verder geen instellingen veranderd, ik reek met +/- 18 force in iRacing.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog een leuk detail over driver swaps
quote: Wei Han Chan
Hi guys, will the coming driver swap have car paints update when different drivers come into the car, or will the paints stay the same?
quote: Randy Cassidy
You'll be able to choose a paint scheme for your team, just as you do for yourself (including custom paint schemes). Your team's car will appear with its paint scheme regardless of which driver is driving the car.. The same goes for the driver and pit crew fire suits.

The driver's helmet, on the other hand, will change to match the helmet paint scheme of the person that is driving the car. The driver model will not be present in the car if the car is in the pit stall without a driver.
Hopelijk gaat TP dat wel ondersteunen, anders wordt het saai op de baan...

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nice! _/-\o_

• NickThissen
TP zal wel geupdate moeten worden dan, die werkt momenteel natuurlijk op driver ID en dat wordt straks vervangen door team ID. Ik hoop dat ze al voor de build samen werken met iRacing om dit in te bouwen, ze kunnen natuurlijk meedoen aan die alpha test bijv.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
  • Laatst online: 23:26
Ik denk dat het best nog wel eventjes kan duren.
Met die 2048 support waren ze ook niet bepaald snel, alhoewel ze daarmee hun eigen systeem ook wel redelijk op de schop genomen hebben.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Arfman

Arfman

Drome!

Moet zeggen dat het allemaal wel erg uitgedacht klinkt, dat hele driver swap gebeuren. Het heeft natuurlijk jaren geduurd maar laten we eerlijk zijn, als iRacing iets doet is het vaak wel goed doordacht. Niet altijd :+ maar wel vaak.

Ben erg benieuwd naar hun achterliggende infrastructuur, welke software ze gebruiken (ik dacht een zwaar gemodificeerd ERP systeem voor de hele membersite), welke hardware, enzovoort.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als iemand nu toevallig tijd heeft, kan je me helpen met het testen van een mogelijke combinatie voor de NES. Ik heb nu een sessie gestart op Road Atlanta met de HPD, Ford GT en de RUF C-Spec. Ik moet namelijk weten hoe goed deze auto's samen werken.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb nog ff wat werk. Geef me ff 10 minuten....

• -PassY-
Had graag de Cpsec getest, maar iets met werk enzo :p

En ik zag dat de finale op Sonomo is? Meld ik me alvast af omdat ik de baan niet heb :) Ik ga wel met een zak chips voor de PC zitten en het verslag kijken (als het er is?)

• NickThissen
Niellie41 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:26:
Als iemand nu toevallig tijd heeft, kan je me helpen met het testen van een mogelijke combinatie voor de NES. Ik heb nu een sessie gestart op Road Atlanta met de HPD, Ford GT en de RUF C-Spec. Ik moet namelijk weten hoe goed deze auto's samen werken.
Heb een race op Daytona en op Road Atlanta gedaan met die auto's plus de Riley (ik in de Ford), en dat gaat prima.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kom zo op TS.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

Phydomir

Dennis

Ik kan niet testen, maar die HPD is veel sneller. Niet eerlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Ford GT en de C-Spec, liggen toch wel heel erg dicht bij elkaar. Een langzamere Ford rijder zal niet (makkelijk) een RUF kunnen inhalen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik denk dat gelijkwaardige rijders in de ruf vs de fgt nuet zo'n probleem is. Maar een mindere rijder in de fgt tegen een alien in de ruf wel.
De fgt is sneller door veel later remmen en iets hogere bochtsnelheid.
Ik (fgt) kon Jan-Paul (ruf) redelijk makkelijk uitremmen en liep dan weg.

Misschien de RUF wat extra gewicht geven?

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 02-07-2014 12:35 ]

• Linc

Linc

mzzl

NickThissen schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:38:
[...]

Heb een race op Daytona en op Road Atlanta gedaan met die auto's plus de Riley (ik in de Ford), en dat gaat prima.
Ik zat in dezelfde race ook in de Ford GT. Was een hele leuke race en ging prima om de Ruf's in te halen. Duurde soms wel even, maar je moet weten waar je ze het beste kan inhalen.

Dankzij Nick erachter gekomen dat de Ford GT wel een hele leuke auto is geworden om in te rijden. Ik kon Nick zelfs makkelijk voorblijven :+

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ben in ieder geval nog niet helemaal overtuigd.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Anders de track nemen? Die is dan denk ik sneller dan de fgt?

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
voor mensen die iracing eens willen proberen :

V&A aangeboden: 3 Maanden Iracing met Gen 6 Ford car

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Linc

Linc

mzzl

Oeh, mooi. Ik heb er ook 1 besteld een tijd geleden, maar zal wel weer niet bij de eerste 10.000 zitten.

• NickThissen
Nog niks gehoord.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan ze ook opkopen met GoT gelden en dan hier weer verkopen aan nieuwe rijders ;)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik de csw fw en driver net geupdate en het stuur maar eens opnieuw gecentreerd.
Ik vind het gevoel rond het midden idd beter.
Wel moest ik bij de bmw en de skip (enige 2 gereden auto's) wel de ffb verhogen.
Voorlopig positief ;)

• -PassY-
net geinstalleerd, maar nog niet getest.

Wel de driver bekeken, maar ik word niet echt vrolijk van het woord beta :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
'Beta' is zo ongeveer standaard bij de drivers van Fanatec. :(
Net als 'soon' bij iRacing :)

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 02-07-2014 19:53 ]

• -PassY-
haha, maar geen problemen tot dus ver :)

Maar gister al met de McLaren veel lol gehad op BHindy. Maar in de CSpec is het nog een stukje leuker :D Al kunnen ze beide niet op tegen de skip op BHindy, daarin is die snelle chicane achterop helemaal een feest :D

Verwijderd

Grrr net in de skip me beste tijd neergezet op Summit wetende dat ik dat nooit meer ga benaderen. Helaas uitkomen van de laatste bocht iets buiten de baan gekomen waardoor die ook nog niet eens officieel is :S Snelste ronde tijd is 1.22.87 maar ben al blij als ik stabiel in de 23.3-23.8 kan rijden...

• Ithric
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:58:
Grrr net in de skip me beste tijd neergezet op Summit wetende dat ik dat nooit meer ga benaderen. Helaas uitkomen van de laatste bocht iets buiten de baan gekomen waardoor die ook nog niet eens officieel is :S Snelste ronde tijd is 1.22.87 maar ben al blij als ik stabiel in de 23.3-23.8 kan rijden...
Oo ja is Summit he deze week, ga wel even oefenen en misschien racen dan in de Skip.

iRacing Profiel

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11 13:01
Hier nog mensen die mee (willen gaan) doen aan de Philip Island 101?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3260809.page

Lijkt mij wel een leuke race zo net voor week 13 en de dag na de Indy 500.

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 03-07-2014 15:56 ]

iRacing Profiel

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 07:20
Niellie41 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:26:
Late reactie, maar die 3 moeten zeker lukken. Je gaat alleen problemen hebben tussen de FGT en de C-Spec op circuits met een heel lange rechte lijn. De C-Spec heeft dan een hogere topsnelheid terwijl de FGT veel sneller is in de bochten en bij het remmen.

Als je een alien in een C-Spec stopt en een tragere rijder in de FGT kun je inderdaad problemen hebben, maar dat kun je even goed aan de hand hebben als je een GT3 auto (tragere rijder) met FGT (alien) of zelfs een GT3 (tragere rijder) met C-Spec (alien) combineert.

Onze laatste oefenrace met de HPD, DP, FGT en C-spec op Road Atlanta ging in ieder geval goed waarbij de FGT en de C-Spec op het rechte stuk ongeveer dezelfde topsnelheid hadden. De tragere DP's kwamen wel in het vaarwater van de snellere FGT's terecht, maar dat is de NES dan geen probleem. Op Daytona was er een probleempje tussen de FGT's en de C-specs door de hoge topsnelheid.

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We waren sowieso niet van plan om een (of meerdere) GT3 auto's te gebruiken. Al helemaal niet in combinatie met de Ford GT. ;)

Met behulp van de "data", meningen en ander onderzoek hebben we een paar wijzigingen gemaakt aan de auto's. Deze veranderingen zorgen er voor dat de auto's beter overeen komen met de echte auto's en we moeten dit alleen nog testen met meerdere mensen op de baan. Ik zal binnenkort weer een sessie hosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 03-07-2014 16:41 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zag deze aanbieding en d8 er zijn best wel mensen die voor weinig 3x 23" willen: LG ELECTRONICS 23M45H LED TN
Zal vast niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar toch....

Verwijderd

Zo weer 1 van me zoveel races gewonnen met de Skip. Uiteindelijk een heerlijke wagen en kan nu eindelijk CONSTANT rijden :D

http://members.iracing.co...custid=50815&simsessnum=0

gewoon een x aantal ronde achter elkaar 23.3 rijden :D Dit is vet

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Sta ik op p1 voor 20 min in de ruf cup.
Spin ik in bocht 3 met als gevolg een klap van de auto achter me :(
Dus van p1 naar p10 in 1 sec.
Ik mis wat race ervaring na een paar weken minder te hebben gereden.

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Ithric
JoepW schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:51:
Ik zag deze aanbieding en d8 er zijn best wel mensen die voor weinig 3x 23" willen: LG ELECTRONICS 23M45H LED TN
Zal vast niet de allerbeste kwaliteit zijn, maar toch....
Bedankt Joep, ben inderdaad aan het rondkijken de prijs is in iedergeval erg scherp. 8)
@Edit: hmm alleen maar HDMI en VGA, ik zoek eerder de HDMI, DVI combi.
Eentje zal waarschijnlijk geluid geven met HDMI-HDMI maar dan wil ik de andere wel DP/DVI - DVI hebben

*Laat maar, ik kijk niet goed en lees beetje te vlug.

@Nymphetic13: gefeliciteerd, hopelijk gaat mij het ook een beetje goed af nu.

[ Voor 46% gewijzigd door Ithric op 03-07-2014 18:41 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Ithric schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Bedankt Joep, ben inderdaad aan het rondkijken de prijs is in iedergeval erg scherp. 8)

Ja inderdaad Michel, helaas heb ik de race van 1815 moeten stoppen uit leidende positie door een crash to desktop door mijn FFB :S???

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ithric schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:28:
[...]

@Edit: hmm alleen maar HDMI en VGA, ik zoek eerder de HDMI, DVI combi.
Eentje zal waarschijnlijk geluid geven met HDMI-HDMI maar dan wil ik de andere wel DP/DVI - DVI hebben

*Laat maar, ik kijk niet goed en lees beetje te vlug.

Ik heb alles met hdmi draaien. Werkt prima ;)

• Ithric
JoepW schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:44:
[...]

Ik heb alles met hdmi draaien. Werkt prima ;)
Ja oke, kan altijd het geluid op de andere schermen uitzetten.
Stuur dadelijk even een PB'tje anders wordt het zo OT hier. 8)

iRacing Profiel

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

lasharor

7 december 2004

Wtf? Telt dat "repairs needed" gedoe als een zwarte vlag?

Verwijderd

jep als je langer dan 3 ronden buiten blijft

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:15:
jep als je langer dan 3 ronden buiten blijft
Lekker is dat. Dacht doe eens een wedstrijd oval, werd geraakt waardoor ik weer de muur aanraak en mijn auto wat beschadigd is. Was wel prima te besturen en ik dacht dat nog makkelijk te halen met 5 rondes te gaan.

Niet dus :').

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb tot op heden nog niet vaak écht veel gemerkt van het weer, maar wat ze deze week voor de L79 op Oulton gekozen hebben, kolere.... Tis volgens mij een hele leuke baan ervoor, maar imho is dit niet te rijden. Stevige rugwind op de back straight, T7 die daarna komt is niet door te komen... word een dropweekje denk ik :X

Xbox

• NickThissen
Niellie41 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:34:
We waren sowieso niet van plan om een (of meerdere) GT3 auto's te gebruiken. Al helemaal niet in combinatie met de Ford GT. ;)

Met behulp van de "data", meningen en ander onderzoek hebben we een paar wijzigingen gemaakt aan de auto's. Deze veranderingen zorgen er voor dat de auto's beter overeen komen met de echte auto's en we moeten dit alleen nog testen met meerdere mensen op de baan. Ik zal binnenkort weer een sessie hosten.
Heb je de C-spec weight penalty gegeven? Zo ja hoeveel en tot hoeveel blijft hij nog leuk rijdbaar? En hoeveel scheelt het kwa tijd? Wel interessant namelijk :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:34:

Data?
Rood = C-Spec
Groen = FGT
Donkerblauw = Riley
Lichtblauw = HPD

De rode moet harder kunnen door de bochten (je ziet me 'vroeg' remmen en 2x flink liften, maar dat lag denk ik aan de set).

Opmerkelijk was de C-Spec die veruit de lastigste wagen is, daarna de GT, de Riley en de HPD was appeltje eitje. :)

Afbeeldingslocatie: http://wit9.home.xs4all.nl/roadatlanta.jpg

• NickThissen
Zoals op TS al gemeld van de week hebben Joep en ik een idee voor een kort toernooi volgend seizoen. We hebben een server gehost (in de league) om de auto's te testen: MX5 + C-spec op Brands Hatch. Als iemand toevallig nog tijd heeft kom dan even langs om mee te testen aub! :)

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:35:
[...]

Data?
Rood = C-Spec
Groen = FGT
Donkerblauw = Riley
Lichtblauw = HPD

De rode moet harder kunnen door de bochten (je ziet me 'vroeg' remmen en 2x flink liften, maar dat lag denk ik aan de set).

Opmerkelijk was de C-Spec die veruit de lastigste wagen is, daarna de GT, de Riley en de HPD was appeltje eitje. :)

[afbeelding]
We hadden telemetrie niet eens nodig voor onze conclusies. :) Het was sowieso al heel snel duidelijk waar de C-Spec de tijd verliest ten opzichte van de FGT en dat ze beide even hard op het rechte stuk lopen.
NickThissen schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:05:
[...]

Heb je de C-spec weight penalty gegeven? Zo ja hoeveel en tot hoeveel blijft hij nog leuk rijdbaar? En hoeveel scheelt het kwa tijd? Wel interessant namelijk :)
Het is niet veel. Ik kwam erachter dat de GTC Porsches 10 pond (4.5 kg) zwaarder waren dan onze C-Spec. We gaan nu eerst die auto testen met 5 kilo extra. Jasper was ook al bang dat ik 100 kg er bij zou gooien. :+
Het zal niet veel schelen, maar misschien is dat net genoeg om het verschil te maken.

Ik kan wel al vertellen dat we 95 kg aan de HPD gaan toevoegen. Zo verkleinen we het gat tussen de HPD en de FGT. Ook wordt de HPD ook wat realistischer qua specs. (bron, voorlaatste alinea)
Onze HPD weegt 825 kg, maar vanaf 2011 is het min. gewicht 900 kg. Auto's met een chassis uit 2010 waren toegestaan, maar zij kregen wat extra gewicht. 20 kg bij die 900 kg. Ik heb gisteravond en vanmorgen op verschillende banen gereden met de HPD en qua handling verandert niets. Je kan alleen niet meer zo snel door de bochten, maar hij wordt niet super onderstuurd of zo. De auto heeft alleen nog 20 pk te veel, maar daar kunnen we helaas niets aan doen op het moment. Met die 95 kg extra werden de ronde tijden een stuk realistischer, op alle banen. Dat is een goed teken. :)

• NickThissen
Ik heb net toevallig getest met 250 kg voor de C-spec. Kwa handling was het nog goed te doen, merkte er vrij weinig van. Het scheelde maar 2.5s op Brands Hatch, ik denk dat je die 5 kg niet gaat voelen.

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat gaan we dus nog testen. :)
Het is maar een eerste idee en nog niets staat vast. ;)

We moeten de C-Spec ook niet te langzaam maken, want dan wordt het snelheidsverschil tussen de HPD en de RUF weer te groot. Het moet ook niet de NEO Dive Bomb Serie worden. :P

[ Voor 50% gewijzigd door Niellie41 op 03-07-2014 22:57 ]

• NickThissen
Ik probeer alleen aan te geven dat het weinig zin heeft om in stapjes van 5 te testen, volgens mij merk je er pas iets van vanaf 50 ofzo :p Ik weet dat je zo niet kan tellen maar 2.5 seconden maal (50/250) is 0.05 s verschil :+

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We hoeven ook niet zo zeer een super duidelijk verschil te hebben. We willen het wel baseren op de real life series.
Pagina: 1 ... 72 ... 121 Laatste

Dit topic is gesloten.