Replay bekeken en volgens mij kon jij er ook weinig aan doen. Het was vooral de #20 die als een dolle naar voren stormde en daarbij niet helemaal een stabiele lijn had waardoor jij (logisch) ook iets opschoof.ZeeZeiler schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:21:
[...]
Duidelijk. Ik had ook al niet het idee dat je scheef ging, maar soms lijken dingen anders vanuit een andere auto. Even voor de duidelijkheid, jou verwijt ik niets. Ik wil ervan leren.
[...]
Yup, in z'n twee. Ik geef gas op het moment wanneer de auto voor de auto voor me gaat versnellen.
Juist eens een test gedaan met de Ford GT op Mount Panorama. Wat een zalige bak is dat! Een setup gevonden op het forum van vorig seizoen en dan rustig aan de combinatie track-auto geleerd. Uiteindelijk kon ik makkelijk mid 2.06 rijden aan het begin van een volle tank. Na een aantal rondjes daalde dat dan naar mid 2.05's. Ik heb even getwijfeld om onmiddellijk de race van 21:00GMT mee te pikken, maar dat toch maar niet gedaan.
Verwijderd
Hierbij hotlap video voor Darlington.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 23:22 ]
Piston Cup nieuws
De stand van het kampioenschap staat inmiddels op de site!
De stand van het kampioenschap staat inmiddels op de site!
Was in eerste instantie van plan de race op Darlington te laten schieten omdat ik de baan niet heb. Maar omdat de race op Michigan zo ontzettend gaaf was ga ik toch zeker mee doen!
Leuk om te horen. Darlington is wel andere koek heb ik al door met een paar laps gedaan.... 2 wide ken net, maar je verliest er volgens mij wel een shitload aan tijd door (veel meer dan op Michigan). 4 compleet andere bochten en een muur die een stuk dichterbij staat 
Ik verwacht veel meer cautions dan op Michigan en dat inhalen een stuk moeilijker is. Maar kijk er wel naar uit
Ik verwacht veel meer cautions dan op Michigan en dat inhalen een stuk moeilijker is. Maar kijk er wel naar uit
Ik heb me gisteren wel vermaakt in de Radical, voornamelijk door de mooie race, maar ik begrijp niet dat iedereen in week 13 zo enthousiast was over de update voor de Radical.... Hij is echt no way te vangen, als ie gaat, gaat ie ook.
Nou de prijs is binnen voor de referral contest........
..........
tromgeroffel
..........

Ik stel voor om de prijs OF
1) In de pot te doen voor ca. 66 hosted sessies
OF
2) Via loting aan iemand te geven die zich opgeeft voor de loting en lid is van de GoT community (ingeschreven op de website)...
De tweede optie moet ik eerst navragen bij iRacing. Want niet alle codes zijn door iedereen vrij inwisselbaar.....
Ik maak wel een poll als dat mogelijk is...
..........
tromgeroffel
..........

OF
2) Via loting aan iemand te geven die zich opgeeft voor de loting en lid is van de GoT community (ingeschreven op de website)...
De tweede optie moet ik eerst navragen bij iRacing. Want niet alle codes zijn door iedereen vrij inwisselbaar.....
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 11-02-2014 06:51 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Doe maar joep
Wat mij betreft kan hij in de pot
Dat opvangen lukt me wel, hoor... Maar je moet wel heel erg opletten.Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 06:44:
Ik heb me gisteren wel vermaakt in de Radical, voornamelijk door de mooie race, maar ik begrijp niet dat iedereen in week 13 zo enthousiast was over de update voor de Radical.... Hij is echt no way te vangen, als ie gaat, gaat ie ook.
De race was uiteindelijk eigenlijk niet meer dan 45 minuten F3-racen. Tussen de 3-6 seconden DD voor me en 3-6 seconde Jubby achter me. En Fragbeestje als een Alien er van door.
Ik zeg ook pot.
De race van gisteren was inderdaad uitdagend.
In de practice had ik de eerste 10 rondes nodig om de auto en track een beetje door te rkijgen, maar daarna ging het vrij goed. Met Joep z'n 2e setup lukte het bijna om een 1:26 te rijden, maar net niet.
Q ging niet helemaal lekker. Paar domme fouten, en kromme auto's, en als het dan een keer lekker ging kwam ik verkeer tegen enz. Uiteindelijke 2e achter Koen die een super tijd neerzette.
In de race kon ik Koen vrij goed volgen, tot ik in lap 3 bovenop de berg bijna spinde. Ik kon de auto nog uit de muur houden, maar verloor behoorlijk wat plaatsen. 2 rondes later ging het nog eens mis net na de 1e hairpin. Zo kwam ik achter Martijn te zitten, die uitremde bij de laatste hairpin (schoot wat ver door, thanks voor het opletten), en we rijden zij aan zij richting T1. Daar had ik de binnenbocht, en zo kwam ik er voorbij. Pascal maakte daarop zelf een fout. Zo kwam ik achter Frank terecht, en die wist prima hoe hij moest verdedigen. Het lukte me vlak voor we de pits in gingen om hem voorbij te steken, oordat ik de goede kant koos met een achterblijver. Helaas dook hij samen met mij de pits in, en ik snap niet hoe, maar hij was eerder dan mij weg (had geen banden gepakt, alleen 19L benzine, maar die had hij ook). Zo zat ik er weer achter. Uiteindelijk maakte hij een paar rondes voor het einde een fout in de laatste hairbin, waardoor ik de binnenkant kon pakken. Ook in T1 had ik de binnenbocht, en gelukkig kwam ik vrij goed weg uit de bocht waardoor ik er uiteindelijk weer voorbij was. pffff. Helaas was de achterstand op Jos te groot om hem nog in te halen, en zo geeindigd op P5.
Misschien met veel oefening dat dit wel leuk is, maar de auto is voor mij te onstabiel om er echt van te genieten. Ik steek mijn tijd liever in de Skip waarvan ik weet dat ik hem kan vangen als hij gaat glijden. Bij de radical is het meer zo van: onderstuur, onderstuur, onderstuur, OVERSTUUUR, SLAP, SPIN CRASH...
De race van gisteren was inderdaad uitdagend.
In de practice had ik de eerste 10 rondes nodig om de auto en track een beetje door te rkijgen, maar daarna ging het vrij goed. Met Joep z'n 2e setup lukte het bijna om een 1:26 te rijden, maar net niet.
Q ging niet helemaal lekker. Paar domme fouten, en kromme auto's, en als het dan een keer lekker ging kwam ik verkeer tegen enz. Uiteindelijke 2e achter Koen die een super tijd neerzette.
In de race kon ik Koen vrij goed volgen, tot ik in lap 3 bovenop de berg bijna spinde. Ik kon de auto nog uit de muur houden, maar verloor behoorlijk wat plaatsen. 2 rondes later ging het nog eens mis net na de 1e hairpin. Zo kwam ik achter Martijn te zitten, die uitremde bij de laatste hairpin (schoot wat ver door, thanks voor het opletten), en we rijden zij aan zij richting T1. Daar had ik de binnenbocht, en zo kwam ik er voorbij. Pascal maakte daarop zelf een fout. Zo kwam ik achter Frank terecht, en die wist prima hoe hij moest verdedigen. Het lukte me vlak voor we de pits in gingen om hem voorbij te steken, oordat ik de goede kant koos met een achterblijver. Helaas dook hij samen met mij de pits in, en ik snap niet hoe, maar hij was eerder dan mij weg (had geen banden gepakt, alleen 19L benzine, maar die had hij ook). Zo zat ik er weer achter. Uiteindelijk maakte hij een paar rondes voor het einde een fout in de laatste hairbin, waardoor ik de binnenkant kon pakken. Ook in T1 had ik de binnenbocht, en gelukkig kwam ik vrij goed weg uit de bocht waardoor ik er uiteindelijk weer voorbij was. pffff. Helaas was de achterstand op Jos te groot om hem nog in te halen, en zo geeindigd op P5.
Misschien met veel oefening dat dit wel leuk is, maar de auto is voor mij te onstabiel om er echt van te genieten. Ik steek mijn tijd liever in de Skip waarvan ik weet dat ik hem kan vangen als hij gaat glijden. Bij de radical is het meer zo van: onderstuur, onderstuur, onderstuur, OVERSTUUUR, SLAP, SPIN CRASH...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zal wel een ontzettende alien zijn dan ofzo, maar ik kan sinds NTMv5 lezen en schrijven met die auto. Misschien was het een setupissue 
EDIT: vergeten, maar wat mij betreft in de pot met die prijs. Je mag het ook zelf houden maar aangezien je 100% content owner bent ...
EDIT: vergeten, maar wat mij betreft in de pot met die prijs. Je mag het ook zelf houden maar aangezien je 100% content owner bent ...
[ Voor 33% gewijzigd door Arfman op 11-02-2014 08:48 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Doe met de credits wat je wil Joep, het zijn jouw credits
Maar als het in de pot terechtkomt zou ik het helemaal niet erg vinden
Anders houd je de helft lekker zelf en steek je de andere helft in de pot...
De radical was wel vermakelijk. Tijdens de P ging het nog niet helemaal lekker maar tijdens Q vond ik plots de nodige tienden. De race zelf had ik in het begin wel wat druk van Derx666 tot hij een foutje maakte. Daarna had ik al een 4tal seconden op Robbert en heb ik het iets rustiger aan gedaan omdat ik tijdens P en Q voornamelijk ronding aan die eerste hairpin. Robbert kwam dan ook terug wat dichter totdat hij weer een foutje maakte. Dan terug het gas erop.
Net voor de pitstop een paar hele slechte ronden gereden omdat ik nog even ging berekenen uit m'n hoofd hoeveel fuel ik nog nodig zou hebben en zo m'n 8 seconden voorsprong niet te verspelen. Foute boel dus... Direct heel wat foutjes en dan maar gegokt dat die 19 liter wel ongeveer goed zou zijn. Pit entry ging helemaal goed. Eerste rondje na de pit toch weer heel wat foutjes gemaakt. Maar daar had blijkbaar iedereen wel last van want ik had m'n voorsprong zelfs wat uitgebouwd tov Robbert en Joep.
Het was inderdaad meer hotlappen dan iets anders maar heb toch goed gelachen
Denk dat een circuit met een paar goede draft stukken heel wat aantrekkelijker is voor de radical.
Die radical opvangen valt reuze mee en hebt wel wat acties kunnen opvangen die vroeger gelijk een gedeukte auto tot resultaat hadden. Voel'm veel beter aan en dat snappy-geen-idee-waar-het-vandaan-komt overstuur (zeker bij het remmen) is er af.
Maar als het in de pot terechtkomt zou ik het helemaal niet erg vinden
Anders houd je de helft lekker zelf en steek je de andere helft in de pot...
De radical was wel vermakelijk. Tijdens de P ging het nog niet helemaal lekker maar tijdens Q vond ik plots de nodige tienden. De race zelf had ik in het begin wel wat druk van Derx666 tot hij een foutje maakte. Daarna had ik al een 4tal seconden op Robbert en heb ik het iets rustiger aan gedaan omdat ik tijdens P en Q voornamelijk ronding aan die eerste hairpin. Robbert kwam dan ook terug wat dichter totdat hij weer een foutje maakte. Dan terug het gas erop.
Net voor de pitstop een paar hele slechte ronden gereden omdat ik nog even ging berekenen uit m'n hoofd hoeveel fuel ik nog nodig zou hebben en zo m'n 8 seconden voorsprong niet te verspelen. Foute boel dus... Direct heel wat foutjes en dan maar gegokt dat die 19 liter wel ongeveer goed zou zijn. Pit entry ging helemaal goed. Eerste rondje na de pit toch weer heel wat foutjes gemaakt. Maar daar had blijkbaar iedereen wel last van want ik had m'n voorsprong zelfs wat uitgebouwd tov Robbert en Joep.
Het was inderdaad meer hotlappen dan iets anders maar heb toch goed gelachen
Denk dat een circuit met een paar goede draft stukken heel wat aantrekkelijker is voor de radical.
Die radical opvangen valt reuze mee en hebt wel wat acties kunnen opvangen die vroeger gelijk een gedeukte auto tot resultaat hadden. Voel'm veel beter aan en dat snappy-geen-idee-waar-het-vandaan-komt overstuur (zeker bij het remmen) is er af.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Wat mij betreft mag de prijs ook in de pot. Lekker hosten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
lekker de pot in lijkt mij 
edit : gisteren geen tijd gehad om de radical te testen .... hoop dat er nog wel wat verhalen volgen rond de handeling
maar als ik Arfman zijn replay bekijk op laguna seca lijkt het mij dat mijn eerste indruk wel de correcte was .... verry slow in en lijkt mij vrij veel onderstuur te blijven hebben ... nuja time will tell
edit : gisteren geen tijd gehad om de radical te testen .... hoop dat er nog wel wat verhalen volgen rond de handeling
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 09:26 ]
Doe maar in de pot, heeft iedereen er wat aan
Gisteren kleine overwinning op mezelf.
De Radical 45 min uit de muur weten te houden (wel een paar off-tracks en wat handen en voetenwerk) en een tijd onder de 1:30 kunnen rijden.
Nu ik mijn nieuwe PC heb is het tijd om wat meer te gaan rijden.
Rijd toch wel lekkerder met wat meer FPS, met mijn oude pc had ik vaak drops naar 50FPS of minder, nu draait het makkelijk 200 plus(1 scherm) heb nu vastgezet op 130 FPS.

Gisteren kleine overwinning op mezelf.
De Radical 45 min uit de muur weten te houden (wel een paar off-tracks en wat handen en voetenwerk) en een tijd onder de 1:30 kunnen rijden.
Nu ik mijn nieuwe PC heb is het tijd om wat meer te gaan rijden.

Rijd toch wel lekkerder met wat meer FPS, met mijn oude pc had ik vaak drops naar 50FPS of minder, nu draait het makkelijk 200 plus(1 scherm) heb nu vastgezet op 130 FPS.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Race gister was wel leuk alhoewel er niet echt veel gevechten waren op de baan. Merk wel dat ik snel kleine foutjes maak met de Radical.
Practise vooral gebruikt om verschillende setups te proberen en de nieuwe Radical te leren kennen. Dat ging aardig en kon lekker bovenin mee doen. Uit eindelijk gegaan voor een setup met wing 14. Wat volgens mij vrij laag was voor deze baan vergeleken met de rest. Maar meer wing gaf mij teveel onderstuur.
Kwalificatie ging redelijk alhoewel ik men 1.26 rondje weg gooide in de laatste sectie maar ja uit eindelijk als 3de mogen starten.
Race start verliep soepel en had meteen een klein gaatje naar achter tov Joep. Echter waren Koen en Marco erg strak aan het rijden waardoor ik net niet kon aanhaken. Marco had echter na 3 rondjes een tankslapper op de bult en ik kon zo vrij gemakkelijk p2 pakken. Had toen 4 seconde achterstand op Koen en kon dat door wat strakke rondjes verkleinen naar 3 maar daarna begon ik kleine foutjes te maken waardoor het gat alleen maar groter werd. Gelukkig maakte Joep die ook waardoor ik toch een gat bleef houden met Joep achter me. Bij de pitstop nog wel 6 seconde verloren waardoor Joep ineens 3 seconde achter me zat. Maar door wat goeie rondjes weer terug kunnen rijden naar 9 seconde voorsprong. Zodoende eigenlijk wat Joep al aan gaf vooral een kijk op F3 race gehad. Maar omdat ik alle concentratie nodig had om de auto te besturen hier niet echt verveeld.
Practise vooral gebruikt om verschillende setups te proberen en de nieuwe Radical te leren kennen. Dat ging aardig en kon lekker bovenin mee doen. Uit eindelijk gegaan voor een setup met wing 14. Wat volgens mij vrij laag was voor deze baan vergeleken met de rest. Maar meer wing gaf mij teveel onderstuur.
Kwalificatie ging redelijk alhoewel ik men 1.26 rondje weg gooide in de laatste sectie maar ja uit eindelijk als 3de mogen starten.
Race start verliep soepel en had meteen een klein gaatje naar achter tov Joep. Echter waren Koen en Marco erg strak aan het rijden waardoor ik net niet kon aanhaken. Marco had echter na 3 rondjes een tankslapper op de bult en ik kon zo vrij gemakkelijk p2 pakken. Had toen 4 seconde achterstand op Koen en kon dat door wat strakke rondjes verkleinen naar 3 maar daarna begon ik kleine foutjes te maken waardoor het gat alleen maar groter werd. Gelukkig maakte Joep die ook waardoor ik toch een gat bleef houden met Joep achter me. Bij de pitstop nog wel 6 seconde verloren waardoor Joep ineens 3 seconde achter me zat. Maar door wat goeie rondjes weer terug kunnen rijden naar 9 seconde voorsprong. Zodoende eigenlijk wat Joep al aan gaf vooral een kijk op F3 race gehad. Maar omdat ik alle concentratie nodig had om de auto te besturen hier niet echt verveeld.
Kun je hem nog eens posten Joep, op een of andere manier is de code niet leesbaar.JoepW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 06:45:
Nou de prijs is binnen voor de referral contest........
..........
tromgeroffel
..........
[afbeelding]
OF
hahahahaha
Cube Nuroad Race (2022)
Klein vraagje over donaties nu ik dit lees
ik heb 4 euro aan prijzengeld bij elkaar gereden afgelopen seizoen. Kan je dit, en bij wie/hoe krijg ik mijn prijzengeld gedoneerd aan de GoT League?
Dit seizoen zal het denk ik weer 4 euro worden aangezien ik dat ieder seizoen bij elkaar rij tot nu toe, maar 4 euro (of dollar) kan geen kwaad denk ik ieder seizoen
En tot nu toe betaalde ik mijn sub ermee als het nodig was, maar ik heb tijdens de laatste zwarte vrijdag 1 jaar voor uit betaald.
/update gister: had besloten om lekker te relaxen, maar toch nog even een skip practice gedaan voor de lol ... na 3 rondes begon het toch te kriebelen ... dus aan de start om 20:15 als 11de. Als 12de aan de finish gekomen, maar ik heb geen spijt om terug te komen om mijn eerdere relax beslissing
Wat een race
Kon constant plek 7 voor me zien, maar had niet de echte snelheid meer na de openings rondes. Denk dat mijn achterbanden te warm waren. Aan het einde toch een beetje kunnen aanvallen, maar er was gewoon geen ruimte, en er was een zeker (berucht binnen de skip) iemand aanwezig waar ik niet zo graag in de buurt rij (eigenlijk iedereen)
70 punten. Maar wel 70 zwaar bevochten punten. Geen verbetering, maar wel 0,13SR in de pocket
Op naar The Glen
Draften tot we erbij neervallen
ik heb 4 euro aan prijzengeld bij elkaar gereden afgelopen seizoen. Kan je dit, en bij wie/hoe krijg ik mijn prijzengeld gedoneerd aan de GoT League?
Dit seizoen zal het denk ik weer 4 euro worden aangezien ik dat ieder seizoen bij elkaar rij tot nu toe, maar 4 euro (of dollar) kan geen kwaad denk ik ieder seizoen
/update gister: had besloten om lekker te relaxen, maar toch nog even een skip practice gedaan voor de lol ... na 3 rondes begon het toch te kriebelen ... dus aan de start om 20:15 als 11de. Als 12de aan de finish gekomen, maar ik heb geen spijt om terug te komen om mijn eerdere relax beslissing
70 punten. Maar wel 70 zwaar bevochten punten. Geen verbetering, maar wel 0,13SR in de pocket
Op naar The Glen
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Nou gisteren toch weer goed gereden en een Race.
Ik begon vanaf 5-6 meen ik en had nummer 12 als nummer.
Ging bij de start weer goed en 1 of 2 voorbij dus kon weer met de leiders mee.
Na rondje of 3-4 maakte ik een domme fout en pushte te hard (reed 1.26.xxx waar ik normaal 1.27.xxx rijdt in de race) waardoor ik bij nummer 10-11 moest aansluiten.
Mezelf weer naar plek 4-5 gevochten en weer een fout, weer terug naar 10-11 en uiteindelijk ik meen 9de geworden.
Merkte wel achteraf dat ik echt teveel pushte omdat ik in P ongeveeer 12-15 ronden 1.36.xxx reed maar dus in de race teveel vroeg.
Zal mij benieuwen hoe het deze week gaat op Walkins.
Ik begon vanaf 5-6 meen ik en had nummer 12 als nummer.
Ging bij de start weer goed en 1 of 2 voorbij dus kon weer met de leiders mee.
Na rondje of 3-4 maakte ik een domme fout en pushte te hard (reed 1.26.xxx waar ik normaal 1.27.xxx rijdt in de race) waardoor ik bij nummer 10-11 moest aansluiten.
Mezelf weer naar plek 4-5 gevochten en weer een fout, weer terug naar 10-11 en uiteindelijk ik meen 9de geworden.
Merkte wel achteraf dat ik echt teveel pushte omdat ik in P ongeveeer 12-15 ronden 1.36.xxx reed maar dus in de race teveel vroeg.
Zal mij benieuwen hoe het deze week gaat op Walkins.
iRacing heeft het met de credits slim geregeld-PassY- schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:01:
Klein vraagje over donaties nu ik dit lees
Dit seizoen zal het denk ik weer 4 euro worden aangezien ik dat ieder seizoen bij elkaar rij tot nu toe, maar 4 euro (of dollar) kan geen kwaad denk ik ieder seizoenEn tot nu toe betaalde ik mijn sub ermee als het nodig was, maar ik heb tijdens de laatste zwarte vrijdag 1 jaar voor uit betaald......
Je kan credits of iRacing dollars niet aan een andere rijder geven.
Enige dat kan is 'echt' geld storten via een gift card of een paypal donatie doen.... En de voorkeur voor GoT ligt bij een PayPal donatie want dan kunnen we er of prijzen mee betalen voor de finales of bv een broadcast mee betalen of gewoon als nodig iRacing credits kopen
Hoe staat het eigenlijk met de enquete. Hebben jullie eruit kunnen halen wat je zocht, of moet deze nog langer lopen omdat niet iedereen hem heeft ingevuld?
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Trouwens mijn stem gaat naar in de pot trouwens, is wel zo eerlijk denk ik.
(mits je het niet zelf wil gebruiken natuurlijk Joep)
Kunnen er nog vele en mooie races gehost worden.
(mits je het niet zelf wil gebruiken natuurlijk Joep)
Kunnen er nog vele en mooie races gehost worden.
#20 zwabbert op jouw beeld wat meer dan bij mij. Hij zal ook verrast zijn geweest door mijn (gebrek aan) snelheid.Richard117 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:46:
[...]
Replay bekeken en volgens mij kon jij er ook weinig aan doen. Het was vooral de #20 die als een dolle naar voren stormde en daarbij niet helemaal een stabiele lijn had waardoor jij (logisch) ook iets opschoof.
[video]
---
Ik ben ook voor de pot.
---
Gisteren was ik dood op. Helaas, had wel zin in de Radical.
Ik doe sinds kort mee met een league waarbij verschillende auto's tegen elkaar rijden in dezelfde klasse. Het snelheids verschil wordt opgelost door pitstops en zwarte vlaggen. Hierdoor kan een langzamere auto net zo makkelijk winnen als een snellere auto.
Tot nu toe 3 races gedaan en elke keer met veel plezier gereden. De organisator maakt achteraf ook elke keer een broadcast achtige video. En afgelopen race vond ik wel een leuke om te kijken.
Ik starte op P2, maar doordat ik nog nooit een staande start heb gedaan met de Riley had ik er niet aan gedacht om de 1e versnelling iets anders in te stellen. Hierdoor kwam ik dus totaal niet van de lijn en verloor ik gelijk 7 plekken. Na een aantal ronde de meeste weer ingehaald, maar ik maakte een fout en verloor weer een aantal plekken en kon weer opnieuw beginnen. Het einde van de race was ook mooi, nog net voor het eind kon ik nog 2 plekken terug pakken en eindigde ik op de 5e plaats.
Hier de video voor de geïnteresseerde:
En als je zelf ook mee wilt rijden, is hier meer info te vinden:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3211321.page
Tot nu toe 3 races gedaan en elke keer met veel plezier gereden. De organisator maakt achteraf ook elke keer een broadcast achtige video. En afgelopen race vond ik wel een leuke om te kijken.
Ik starte op P2, maar doordat ik nog nooit een staande start heb gedaan met de Riley had ik er niet aan gedacht om de 1e versnelling iets anders in te stellen. Hierdoor kwam ik dus totaal niet van de lijn en verloor ik gelijk 7 plekken. Na een aantal ronde de meeste weer ingehaald, maar ik maakte een fout en verloor weer een aantal plekken en kon weer opnieuw beginnen. Het einde van de race was ook mooi, nog net voor het eind kon ik nog 2 plekken terug pakken en eindigde ik op de 5e plaats.
Hier de video voor de geïnteresseerde:
En als je zelf ook mee wilt rijden, is hier meer info te vinden:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3211321.page
Ik vind klasses gelijktrekken met behulp van pitstops / stop-and-go's redelijk dubieus, ik vraag me altijd af in hoeverre dat echt 'eerlijk' is...
Neemt overigens niet weg dat het plezierig kan zijn qua racen.
Neemt overigens niet weg dat het plezierig kan zijn qua racen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-02-2014 13:34 ]
100% eerlijk zal het nooit zijn waarschijnlijk. Maar bij de eerste race zaten er 4 verschillende auto's in de top 5. De 2e race zat in de top 3, 3 verschillende auto's. Nu bij de laatste race top 5, 3 verschillende auto's.
Dus ik denk dat het redelijk eerlijk is en het gaat natuurlijk ook om de fun.
Dus ik denk dat het redelijk eerlijk is en het gaat natuurlijk ook om de fun.
[ Voor 3% gewijzigd door Linc op 11-02-2014 13:45 ]
Gaat op zich wel goed hoor. meestal zoals Linc aangeeft hebben we diverse auto's in the top5. vorig season geloof ik 1 keer dat de Mazda MX5's niet te verlaan waren in 1 race. Maar thats it. De organisator steekt erg veel tijd in zijn berekeningen en MEESTAL, komt het dus wel goed uit.
PS. In de pot dat geld
PS. In de pot dat geld
Met het internet van je buurman waren je laptimes beduidend beter
Kan waarschijnlijk deze avond de practice ook een keertje mee doornemen, maar nog niet zeker of ik 20u wel haal.
Kan waarschijnlijk deze avond de practice ook een keertje mee doornemen, maar nog niet zeker of ik 20u wel haal.
Ja, dat wist Joep al hoor: "Geleende spullen gaan harder"Fragbeestje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:19:
Met het internet van je buurman waren je laptimes beduidend beter
Net als Lease-auto's (die ik al 10 jaar niet meer hebEricjooo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 17:39:
[...]
Ja, dat wist Joep al hoor: "Geleende spullen gaan harder"
die gaan niet alleen harder, maar kunnen ook op 2 wielen rijden, en driften en handrem bochten gaan beduidend beter als met een eigen autoJoepW schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:02:
[...]
Net als Lease-auto's (die ik al 10 jaar niet meer heb)
Cube Nuroad Race (2022)
Dat klopt. En olie verbruiken ze nietderx666 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 18:15:
[...]
die gaan niet alleen harder, maar kunnen ook op 2 wielen rijden, en driften en handrem bochten gaan beduidend beter als met een eigen auto

1x een oude lease bak gekocht.
Motor was vervangen omdat de vorige "eigenaar" het voor elkaar had gekregen om zuigers door de radiator te laten vliegen
(2L Diesel). Garage had van 2 206jes 1 gemaakt door de aandrijflijn over te zetten.
Redelijke prijs, 6 jaar mee gereden en 250000km mee gereden, maar een oude lease bak is voor mij geen optie meer
De ophanging was op een gegeven moment gewoon raar, toen mijn achteras vervangen moest worden had ik iets van "wat vraag je ervoor als ik hem achter laat". Voorkant was al een keer vervangen namelijk.
Rij nu lekker in een andere 206 (1.4L HDi)
En de binnenkant is oranje/zwart
En ik miste toch wel een turbo in de vorige
Blijft altijd lekker om een klein trapje in de rug te krijgen
Motor was vervangen omdat de vorige "eigenaar" het voor elkaar had gekregen om zuigers door de radiator te laten vliegen

Redelijke prijs, 6 jaar mee gereden en 250000km mee gereden, maar een oude lease bak is voor mij geen optie meer
Rij nu lekker in een andere 206 (1.4L HDi)
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
Had je mijn laatste 2 lease auto's moeten overnemen, beiden vond ik toch jammer dat ik ze moest inleveren. De eerste wilde ik nog een jaartje langer doorrijden, maar dat mocht niet, de laatste kon ik wel doorrijden, maar de korting zou een andere zak ingaan.
Bij een oude leaseauto moet je echt mazzel hebben. Er zitten zat mensen bij die hem helemaal aftrappen, maar een enkeling gaat er ook normaal mee om.
Bij een oude leaseauto moet je echt mazzel hebben. Er zitten zat mensen bij die hem helemaal aftrappen, maar een enkeling gaat er ook normaal mee om.
Belachelijk eigenlijk dat dat gebeurd. Zou de leasemaatschappij eigenlijk gewoon flinke boetes voor moeten uitdelenVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:04:
Verbouwing vordert gestaag, maar volgende week komt sowieso nog te vroeg om weer te racen, wellicht de week erna weer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ga er toch niet kunnen bij zijn... vriendin is er
niet typen maar verbouwen, hup hup hupBM schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:10:
[...]
Belachelijk eigenlijk dat dat gebeurd. Zou de leasemaatschappij eigenlijk gewoon flinke boetes voor moeten uitdelenAutos die ik tot nu toe heb ingeleverd waren prima, altijd netjes mee omgegaan.
Verbouwing vordert gestaag, maar volgende week komt sowieso nog te vroeg om weer te racen, wellicht de week erna weerWel lekker, die extra ruimte

Net eerste race gedaan op Watkins met de Skip.
Startte op P5, in middelste split, en er was er maar één met een qualify.
In de eerste bocht deden er twee overdreven rustig dus daar kon ik langs gaan, daarna meteen een gat geslagen op de backstraight met z'n 3en.
Één daarvan mistte nogal wat snelheid in de bochten dus die waren we ook zo kwijt, daarna met de nr. 2 de halve race van positie gewisseld op de backstraight.
Uiteindelijk met een lekkere bocht hem uit de draft kunnen krijgen en héél langzaam een gaatje weten te bouwen, wat ik nog bijna weggaf met een drift die bijna in een spin eindigde.
Helaas voor hem was hij te voorzichtig en remde zoveel dat hij nog net buiten m'n draft zat.
Dus weer eens een race gewonnen, al was het mede dankzij de lage split waarschijnlijk.
Ik ga straks eerst een Q doen, dat is op deze baan niet verkeerd.
Wel een lekkere baan voor m'n SR.
In de eerste bocht deden er twee overdreven rustig dus daar kon ik langs gaan, daarna meteen een gat geslagen op de backstraight met z'n 3en.
Één daarvan mistte nogal wat snelheid in de bochten dus die waren we ook zo kwijt, daarna met de nr. 2 de halve race van positie gewisseld op de backstraight.
Uiteindelijk met een lekkere bocht hem uit de draft kunnen krijgen en héél langzaam een gaatje weten te bouwen, wat ik nog bijna weggaf met een drift die bijna in een spin eindigde.
Helaas voor hem was hij te voorzichtig en remde zoveel dat hij nog net buiten m'n draft zat.
Dus weer eens een race gewonnen, al was het mede dankzij de lage split waarschijnlijk.

Vers van Twitter:
Spy shot of COTA under development.
Spy shot of COTA under development.

Cube Nuroad Race (2022)
dat ze eens beginnen met het implementeren van flatspots
Cube Nuroad Race (2022)
Als er screenshots van zijn lijkt het me dat ze een aardig eindje op weg zijn
Xbox
[ Voor 45% gewijzigd door thijmennabuurs op 11-02-2014 22:10 ]
van Tony Gardner:
nice... native linux en mac, full opengl en dx11 support... het wordt nog eens watWe can dynamically move the sun and time of day now. That is not the problem. It is all the associated graphics work like doing all the shaders, shadows, lighting/clouds properly and all that goes with it. However so we don't have do a lot of this work over again in the near future, first we decided to upgrade to DX11 and while doing that graphics engine upgrade it is also pretty straight forward to also port to the OpenGL graphics engine so doing that as well. Along with having better graphics and graphic options with these graphic engine upgrades in the future, it also opens up lot of things for us if we want like running native on linux and mac etc.
Cube Nuroad Race (2022)
Hmm.....ongelofelijk maar ik heb een nieuwe favoriete auto....de Skip....haha, wie had dat ooit gedacht. Vanavond heerlijk op Watkins Glen aan het scheuren geweest!! Slipstreamen alsof je leven er vanaf hangt en lekker als vijfde met 0inc in de topsplit geëindigd. Deze week nog maar een paar racejes meepakken
Ik hoop dat ik vanavond ook tijd heb om de Skip uit te laten, anders wordt het vrijdag pas... Heb er zin an...
Cube Nuroad Race (2022)
Hoe pakken jullie het aan met qual-setups? Is dat gewoon de racesetup met minder in de tank of tweak je nog wat settings (bb, wing...)?
Ik ga me vandaag voor de eerste keer wagen aan een langere race, maar ik zou me van tevoren toch eerst willen kwalificeren, vandaar de vraag.
Ik ga me vandaag voor de eerste keer wagen aan een langere race, maar ik zou me van tevoren toch eerst willen kwalificeren, vandaar de vraag.
De track ziet er goed uit! Nu maar hopen dat hij al bijna af is 
De screenshots zulen wel bewust als teaser zijn aangebracht.
DX11 en OpenGL... dat werd tijd
Volgens mij wordt 2014 een heel goed jaar voor iRacing (en ons als simracers)
@Thijor : over het algemeen kwalificeer ik met dezelfde setup.
In het begin deed ik dat zelfs met dezelfde hoeveelheid fuel.
Pas bij de snellere wagens (GT3, V8SC) pas ik soms de setup een klein beetje aan en haal ik er wat fuel uit. Maar met de Ford GT bijvoorbeeld reed ik de meeste Q's toch met behoorlijk wat fuel. Fuel tank vooraan dus meer grip aan de voorkant.
Het nadeel is dat je soms wel wat posities verder naar achter start maar het voordeel is dan wel dat je Q tijd niet zo veel verschilt van je racetijden en je meestal de hotlappers die rond je starten toch voorbij kan in de eerste ronden en zo wat meer gevechten hebt.
De screenshots zulen wel bewust als teaser zijn aangebracht.
DX11 en OpenGL... dat werd tijd
Volgens mij wordt 2014 een heel goed jaar voor iRacing (en ons als simracers)
@Thijor : over het algemeen kwalificeer ik met dezelfde setup.
In het begin deed ik dat zelfs met dezelfde hoeveelheid fuel.
Pas bij de snellere wagens (GT3, V8SC) pas ik soms de setup een klein beetje aan en haal ik er wat fuel uit. Maar met de Ford GT bijvoorbeeld reed ik de meeste Q's toch met behoorlijk wat fuel. Fuel tank vooraan dus meer grip aan de voorkant.
Het nadeel is dat je soms wel wat posities verder naar achter start maar het voordeel is dan wel dat je Q tijd niet zo veel verschilt van je racetijden en je meestal de hotlappers die rond je starten toch voorbij kan in de eerste ronden en zo wat meer gevechten hebt.
[ Voor 56% gewijzigd door Fragbeestje op 12-02-2014 09:06 ]
Eindelijk weer een track waar ik op zit te wachten 
Over kwalificatie setups, meestal haal ik gewoon de fuel eruit, en als daarmee de auto heel veel omhoog komt, leg ik hem nog iets lager. Meer verander ik eigenlijk nooit.
Over kwalificatie setups, meestal haal ik gewoon de fuel eruit, en als daarmee de auto heel veel omhoog komt, leg ik hem nog iets lager. Meer verander ik eigenlijk nooit.
De CRC race volgende week wordt big fun.
Charlotte is een leuke baan, de Skip is cool en 1 sec. achterstand rij je zo dicht op de Oval.
Ik ga maar geen poll maken over de bestemming van de $50 credits die we gewonnen hebben. Ze gaan de pot in en zijn dan goed voor ca. 66 hosted sessies
En willen diegene die de Enquete nog niet hebben ingevuld dit alsnog doen? We gaan op korte termijn de boel verwerken. Bvd.
Charlotte is een leuke baan, de Skip is cool en 1 sec. achterstand rij je zo dicht op de Oval.
Ik ga maar geen poll maken over de bestemming van de $50 credits die we gewonnen hebben. Ze gaan de pot in en zijn dan goed voor ca. 66 hosted sessies
En willen diegene die de Enquete nog niet hebben ingevuld dit alsnog doen? We gaan op korte termijn de boel verwerken. Bvd.
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 12-02-2014 09:55 ]
Ik zag je al staan in de rankings, je zit in dezelfde division als ik. Skip is echt een heerlijk gebakje geworden, ik zal er vanavond hopelijk ook weer een raceje in meepakken.Ericjooo schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 01:06:
Hmm.....ongelofelijk maar ik heb een nieuwe favoriete auto....de Skip....haha, wie had dat ooit gedacht. Vanavond heerlijk op Watkins Glen aan het scheuren geweest!! Slipstreamen alsof je leven er vanaf hangt en lekker als vijfde met 0inc in de topsplit geëindigd. Deze week nog maar een paar racejes meepakken
Hoewel ik ook even wil kijken of ik met de "Grand-am" in de C-spec op Watkins kan rondkarren 90 minuten lang. Wel in de hoop dat ie official gaat natuurlijk...
Ik pak in de Ford GT altijd de race setup. Haal de fuel eruit (15L erin) en verlaag (Spring perch 1 of 2 klikjes omhoog voor en achter) hem ietsje. Daarnaast verhoog ik de bandenspaning (1 of 2 kliks) vaak ook en zet ik de 6de versnelling een klikje lager omdat die vaak wat hoger staat voor towtjes in de race.ThiJor schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:59:
Hoe pakken jullie het aan met qual-setups? Is dat gewoon de racesetup met minder in de tank of tweak je nog wat settings (bb, wing...)?
Oefen sessie was leuk gister ja met de Skip op Charloote. Word met een wat voller veld wel lachen als je tenminste niet crashed. Had gister 2x een afgeschreven auto. 1x door tegen iemand te knallen die de pit uit kwam en 1x omdat er eentje voor me spinde en ik er niet omheen kon. Als dat gebeurd is je race wel voorbij en in je eentje is het een stuk minder leuk rond knallen.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-02-2014 10:46 ]
Gisteren tot een 1:23.4 gekomen op Watkins Glen zonder Draft, en 1:23.2 met een halve draft van langzamere auto
Nog geen echt goede draft gekregen tot nu toe, denk dat ik wel in de 1:22 moet kunnen komen.
Had ook 2 gasten achter me rijden die normaal sneller zijn, maar ze konden het gaatje van 2s niet dicht rijden dit keer
Wel constant snelle tijden, maar dat was van de persoon die als 3de in de groep reed
En ik maar pushen en pushen en pushen. Heerlijke practice avond dus 
Welke setup ik neem hangt af van de auto. Rij voornamelijk Skip, en dan ga ik gewoon in race setup naar buiten. Minder brandstof merk je toch niet, en andere dingen aanpassen zit er niet in. En je kan de volledige 20m rijden zonder een pitstop en je banden goed opwarmen, wat nu wel belangrijk is merk ik
Koste me gisteren 4 rondes in een TT voor ik de snelle tijden aan tikte
Als ik een Q doe in een andere auto, dan haal ik alle brandstof uit de auto op 4-5 rondes na, en dan proberen een tijd te produceren in 4-5 rondes.
Had ook 2 gasten achter me rijden die normaal sneller zijn, maar ze konden het gaatje van 2s niet dicht rijden dit keer
Welke setup ik neem hangt af van de auto. Rij voornamelijk Skip, en dan ga ik gewoon in race setup naar buiten. Minder brandstof merk je toch niet, en andere dingen aanpassen zit er niet in. En je kan de volledige 20m rijden zonder een pitstop en je banden goed opwarmen, wat nu wel belangrijk is merk ik
Als ik een Q doe in een andere auto, dan haal ik alle brandstof uit de auto op 4-5 rondes na, en dan proberen een tijd te produceren in 4-5 rondes.
Respect hoor, ik val altijd in slaap op Watkins Glen, maakt niet uit met welke auto maar helemaal met de Skip. Alleen Spa is nog erger ... zzZzzZZzz
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je moet ook niet alleen rijden. Met iemand anders in de buurt word het gelijk 100x beter. En kan je lekker voor positie vechten, dan is het 100000000x leuker
Vanavond heeft een deelnemer van de Piston Cup een oefen sessie gehost van vier uur voor de volgende race. Het is aan te raden om wat rondjes te rijden want Darlington is geen makkelijke baan!
Het duurt nog 1 1/2 week dus ik sla nog even over. Kom volgende week wel een oefen sessie bij wonen. Maar ga niet week eerder mee beginnen. Nu lekker men road series beetje oefenen en rijden.
(ben zelf ook niet van het eindeloos oefenen van te voren niet mijn ding
)
(ben zelf ook niet van het eindeloos oefenen van te voren niet mijn ding
[ Voor 17% gewijzigd door DutchDevil79 op 12-02-2014 17:25 ]
Hej dat was ik! Mooie race was dat inderdaad. Ik was blij dat we die andere gast kwijt waren en haalde je af en toe op de backstraight expres niet in als het net niet lekker uit zou komen zodat we alleen maar meer tijd zouden pakken op de nummer drie. Dan gaan vechten voor positie is echt totaal zonloos.Xept!on schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:09:
Net eerste race gedaan op Watkins met de Skip.
Helaas voor hem was hij te voorzichtig en remde zoveel dat hij nog net buiten m'n draft zat.![]()
Dus weer eens een race gewonnen, al was het mede dankzij de lage split waarschijnlijk.![]()
Helaas voor mij was ik idd wat te voorzichtig, in die eerste bocht ging jij wat glijden waardoor ik op mijn rem ging om niet in je te crashen, maar daardoor ging ik ook wat glijden en was jij uiteindelijk net iets sneller weg. Die 1.4 seconde was precies genoeg om de draft te verbreken @#€%
We waren mooi aan elkaar gewaagd ook, allebei net zo snel en de rest van de race rond die 1.3 tot 1.4 gereden. Jammer dat ik weer te voorzichtig was de tweede keer dat je die fout maakte. Ik moet echt beter door auto voor me heen kijken in plaats van erop... Dan had ik bij je gekomen en hadden we een mooie strijd aan kunnen gaan in de laatste ronde.
Hoe dan ook was het een mooie race, heb er van genoten
Bedankt voor de tips voor de q-setup. Ik heb uiteindelijk de 6de wat verkort, 20 liter in de tank, auto iets lager gelegd op originele hoogte (van de race-setup) en de brake bias wat naar achter. Loopt goed zo
quote: Greg Hill
[...]
We're on schedule to complete COTA next month.
Ha, tof! Wist niet dat je ook hier zit.JoostBaksteen schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:25:
[...]
Hej dat was ik! Mooie race was dat inderdaad. Ik was blij dat we die andere gast kwijt waren en haalde je af en toe op de backstraight expres niet in als het net niet lekker uit zou komen zodat we alleen maar meer tijd zouden pakken op de nummer drie. Dan gaan vechten voor positie is echt totaal zonloos.
Helaas voor mij was ik idd wat te voorzichtig, in die eerste bocht ging jij wat glijden waardoor ik op mijn rem ging om niet in je te crashen, maar daardoor ging ik ook wat glijden en was jij uiteindelijk net iets sneller weg. Die 1.4 seconde was precies genoeg om de draft te verbreken @#€%
We waren mooi aan elkaar gewaagd ook, allebei net zo snel en de rest van de race rond die 1.3 tot 1.4 gereden. Jammer dat ik weer te voorzichtig was de tweede keer dat je die fout maakte. Ik moet echt beter door auto voor me heen kijken in plaats van erop... Dan had ik bij je gekomen en hadden we een mooie strijd aan kunnen gaan in de laatste ronde.
Hoe dan ook was het een mooie race, heb er van genoten
Zonder communicatie hadden we gelukkig wel het zelfde idee ja.

Ik wilde ook die derde snel loodsen en volgens mij heb jij ook geholpen door mij op een bepaalde plek de draft te geven ipv hem.
Jammer van de voorzichtigheid, anders was het inderdaad spannend geworden maar ach, beter P2 behouden dan alles verliezen wanneer het raar uitpakt.
Het was zeker een mooie race ja, en mocht ik je nog eens tegenkomen dan weet ik in ieder geval bij wie ik in de buurt durf te rijden.
Yeah, was een toffe raceXept!on schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:28:
[...]
Ha, tof! Wist niet dat je ook hier zit.![]()
Zonder communicatie hadden we gelukkig wel het zelfde idee ja.![]()
Ik wilde ook die derde snel loodsen en volgens mij heb jij ook geholpen door mij op een bepaalde plek de draft te geven ipv hem.
Jammer van de voorzichtigheid, anders was het inderdaad spannend geworden maar ach, beter P2 behouden dan alles verliezen wanneer het raar uitpakt.
Het was zeker een mooie race ja, en mocht ik je nog eens tegenkomen dan weet ik in ieder geval bij wie ik in de buurt durf te rijden.
Beter dan die race van zojuist... ik begon dit keer in de topsplit met de laagste iRating. Ik had de een na 'langzaamste' quali tijd en nog eens 4 gasten achter me zonder kwalificatie.
In de tweede ronde kwamen er 2 gasten die dachten dat ze superman waren achter me aan draften. Net voor de loop komen ze erbij en moeten natuurlijk meteen 3 wide door de loop heen... Ik rem al genoeg om helemaal wijd te gaan, maar word er alsnog afgetikt omdat die twee anderen tegen elkaar aan knallen en ik daardoor ook geraakt word.
Vervolgens de race uitgereden met een half kapotte wagen die niet sneller ging dan 1.26 (in mijn kwali daarvoor reed in de laatste 3 rondjes 1'23.9xx) om in het laatste rondje nog net ingehaald te worden door iemand die van achteren kwam.
Hoe doen jullie dat? Als je dat aan ziet komen (in je spiegels)? Rem je dan nog eerder om ze er maar voorbij te laten gaan? Of hopen op het beste?
Ronde 2 ... ik zou ze voorbij laten
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
pfff.. net topsplit in de Skip gedaan. Q gereden van 1:23.38 zonder tow.
De race was een grote puinhoop....
wat een stelletje dwazen.... Die denken dat je elke bocht gewoon makkelijk 3 wide kunt nemen. idiots...
Ik moest in lap3 flink van mn gas voor een gespinde auto, waardoor ik de aansluiting met de kopgroep kwijtraakte, en zowat de hele "b" groep me voorbij kwam rijden in de draft. En als ze er niet links voorbij kunnen, dan gaan ze wel rechts, of er achterop wat me dus een 0x opleverde, incl een krom stuur, en minder topspeed. Verloor 0.5s per ronde op mn normale tijden. En dan moet je nog 14 rondes.... Ik heb mn positie met hand en tand verdedigd, en als ze me al voorbij kwamen, dan zat ik 2 bochten later er weer naast. Omdat op het einde nog een paar man uitvielen toch nog 5e geworden, maar dit was niet leuk racen. Waarschijnlijk wel leuk om te zien, maar met een kapotte auto 14 rondes rijden is bagger...
De race was een grote puinhoop....
wat een stelletje dwazen.... Die denken dat je elke bocht gewoon makkelijk 3 wide kunt nemen. idiots...
Ik moest in lap3 flink van mn gas voor een gespinde auto, waardoor ik de aansluiting met de kopgroep kwijtraakte, en zowat de hele "b" groep me voorbij kwam rijden in de draft. En als ze er niet links voorbij kunnen, dan gaan ze wel rechts, of er achterop wat me dus een 0x opleverde, incl een krom stuur, en minder topspeed. Verloor 0.5s per ronde op mn normale tijden. En dan moet je nog 14 rondes.... Ik heb mn positie met hand en tand verdedigd, en als ze me al voorbij kwamen, dan zat ik 2 bochten later er weer naast. Omdat op het einde nog een paar man uitvielen toch nog 5e geworden, maar dit was niet leuk racen. Waarschijnlijk wel leuk om te zien, maar met een kapotte auto 14 rondes rijden is bagger...
Cube Nuroad Race (2022)
Check deze tweet dan:
Op het forum zei Shannon dit:@kevinbobbitt and I just one a very important race together on @iRacing.com First of it's kind!!
Interesting! Woohoo!quote: Shannon WhitmoreThe word "one" is no accident.
Serieus; COTA volgende maand. En DX11, Tire dirt build-up en driver swaps. Als dit allemaal in 2014 komt, laat stoon voor de zomer, dan verleng ik m'n abbo nog even met 2 jaar, gewoon omdat ik ze dat gun.
[ Voor 5% gewijzigd door gtrNL op 12-02-2014 23:38 ]
Damn net echt super leuke league race gehad. Carrera cup met de Ruf C spec op mosport. 3 racejes van 10 ronden. Waarbij qualy for race 1. Top 10 reversed voor race 2 en 3. Zeer leuk format en super gave gevechten gehad.
Race 1:
Had me als 15de gekwalificeerd in veld van 43 man. Was ik tevreden mee zeker met namen als Jan Paul Niehuis, Anders Dahl en Egil Sandfeld. Start verliep vlekkeloos en kon door wat spinners de eerste rondes wat plekjes winnen. Zat daarna echter achter G. Li Wright die langzamer was dus ik heb paar ronde vol druk op hem gezet en wat plaag stootjes proberen te geven. Uit eindelijk een lekkere run gehad en kon hem er naast zetten en houden. Na eerder al keer naast hem te hebben gezet maar toen jammer genoeg niet er voorbij nu dus wel. Daardoor 10de plek gehaald en pole voor race 2.
Race 2:
Startend van pole kwam ik slecht weg maar kon door de binnen bocht in turn 1 goed te nemen toch p1 houden. Daarna heel de race moeten verdedigen maar nergens een kans weg gegeven. Wel paar keer 2 wide gegaan maar kwam elke keer als winnaar eruit. laatste rondes nog wat extra druk maar ook Anders Dahl lukte het niet hem ernaast te prikken. Zeer gave race en ook nog gewonnen. Hieronder is de uitzending van die race. Zeker leuk om te zien. Jammer alleen dat ze men racing lions skin niet hadden geladen dus nu oranje auto met zwarte streep.
Race 3:
Nu weer terug op P10 bij de start. Kwam weer niet lekker weg en verloor nu echter 2 plekken. Daarna proberen aan te haken bij de mensen voor me en dat lukte goed. Kon alleen door dat iedereen een towtje had nergens een move maken. Gelukkig maakte er wel wat mensen fouten waardoor ik alsnog op p9 terecht kwam. Zo dacht ik ook te finishen alleen was er een enorme crash in de laatste sectie. Enorm veel rook dus maar blindelings door gereden en zowaar redelijk doorheen gekomen en nog 3 plekken gewonnen. Zo dus 6de geworden.
Zeer leuk die Carrera cup en geweldig resultaat met een P10, p6 en p1. Kijken of ik volgende week weer tijd heb om mee te doen. Brands Hatch moet op zich ook leuk zijn met die C spec. Maar zeer leuk veld en word netjes gereden ook.
Race 1:
Had me als 15de gekwalificeerd in veld van 43 man. Was ik tevreden mee zeker met namen als Jan Paul Niehuis, Anders Dahl en Egil Sandfeld. Start verliep vlekkeloos en kon door wat spinners de eerste rondes wat plekjes winnen. Zat daarna echter achter G. Li Wright die langzamer was dus ik heb paar ronde vol druk op hem gezet en wat plaag stootjes proberen te geven. Uit eindelijk een lekkere run gehad en kon hem er naast zetten en houden. Na eerder al keer naast hem te hebben gezet maar toen jammer genoeg niet er voorbij nu dus wel. Daardoor 10de plek gehaald en pole voor race 2.
Race 2:
Startend van pole kwam ik slecht weg maar kon door de binnen bocht in turn 1 goed te nemen toch p1 houden. Daarna heel de race moeten verdedigen maar nergens een kans weg gegeven. Wel paar keer 2 wide gegaan maar kwam elke keer als winnaar eruit. laatste rondes nog wat extra druk maar ook Anders Dahl lukte het niet hem ernaast te prikken. Zeer gave race en ook nog gewonnen. Hieronder is de uitzending van die race. Zeker leuk om te zien. Jammer alleen dat ze men racing lions skin niet hadden geladen dus nu oranje auto met zwarte streep.
Race 3:
Nu weer terug op P10 bij de start. Kwam weer niet lekker weg en verloor nu echter 2 plekken. Daarna proberen aan te haken bij de mensen voor me en dat lukte goed. Kon alleen door dat iedereen een towtje had nergens een move maken. Gelukkig maakte er wel wat mensen fouten waardoor ik alsnog op p9 terecht kwam. Zo dacht ik ook te finishen alleen was er een enorme crash in de laatste sectie. Enorm veel rook dus maar blindelings door gereden en zowaar redelijk doorheen gekomen en nog 3 plekken gewonnen. Zo dus 6de geworden.
Zeer leuk die Carrera cup en geweldig resultaat met een P10, p6 en p1. Kijken of ik volgende week weer tijd heb om mee te doen. Brands Hatch moet op zich ook leuk zijn met die C spec. Maar zeer leuk veld en word netjes gereden ook.
Ik heb daarna ook nog een kloterace gehad.JoostBaksteen schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:07:
[...]
Yeah, was een toffe race
Beter dan die race van zojuist... ik begon dit keer in de topsplit met de laagste iRating. Ik had de een na 'langzaamste' quali tijd en nog eens 4 gasten achter me zonder kwalificatie.
In de tweede ronde kwamen er 2 gasten die dachten dat ze superman waren achter me aan draften. Net voor de loop komen ze erbij en moeten natuurlijk meteen 3 wide door de loop heen... Ik rem al genoeg om helemaal wijd te gaan, maar word er alsnog afgetikt omdat die twee anderen tegen elkaar aan knallen en ik daardoor ook geraakt word.
Vervolgens de race uitgereden met een half kapotte wagen die niet sneller ging dan 1.26 (in mijn kwali daarvoor reed in de laatste 3 rondjes 1'23.9xx) om in het laatste rondje nog net ingehaald te worden door iemand die van achteren kwam.
Hoe doen jullie dat? Als je dat aan ziet komen (in je spiegels)? Rem je dan nog eerder om ze er maar voorbij te laten gaan? Of hopen op het beste?
Iedereen wilde te graag en gingen dus ook 3 wide er in en dat liep niet goed af.
Moet toegeven dat ik zelf ook wat rustiger had moeten doen, ik was een beetje gefrustreerd omdat iemand me na T2 letterlijk de kant in drukte en ik daardoor de kopgroep kwijtraakte.
Volgende keer toch maar verstandiger zijn.
Heb in Q nu een 1:23.7/8 geloof ik, daar moet nog wel wat af kunnen.
Optimal is trouwens 1:23.1, maar dat zal wel van andere laps met draft zijn.
Ben vandaag wat aan m'n rempedaal aan het kloten geweest en heb hem daarna getest.
Morgen waarschijnlijk wel weer een race pakken.

Juist mijn eerste langere race afgewerkt: 90 minuten op Silverstone met de McLaren in GT3. Ik had me wel niet gekwalificeerd en startte dan ook vanop de 20ste plaats in de topsplit (SOF 2718). Redelijk rustig gestart en voor me vielen wat mensen weg na spins en contacten. Na een paar ronden is zo'n hotlapper dan doodleuk achter op me ingereden. Ik heb gekeken naar andere rondes van hem en hij remde dus gewoon 30 tot 40 meter later als anders. Dat was dus een 4x, maar niet rondgegaan en ook geen echte schade.
Verderop in de race 2 keer zelf gespind door mijn eigen fout waardoor ik hoop en al 25 seconden verloren heb. 25 minuten voor het einde heb ik even getwijfeld om zonder pitstop de race proberen uit te rijden op map 2, maar het toch maar niet gedaan en 10 liter bijgetankt. Maar goed ook, want ik heb de finish gehaald met nog 1.5 liter over. Uiteindelijk op P17 geëindigd. Zonder die verloren 25 seconden zou het waarschijnlijk P12 of P13 geweest zijn, maar dat zijn dus dingen waar ik uit moet leren.
Door deze race ook mijn B gehaald (en ook onmiddellijk 4.48SR in B )
Verderop in de race 2 keer zelf gespind door mijn eigen fout waardoor ik hoop en al 25 seconden verloren heb. 25 minuten voor het einde heb ik even getwijfeld om zonder pitstop de race proberen uit te rijden op map 2, maar het toch maar niet gedaan en 10 liter bijgetankt. Maar goed ook, want ik heb de finish gehaald met nog 1.5 liter over. Uiteindelijk op P17 geëindigd. Zonder die verloren 25 seconden zou het waarschijnlijk P12 of P13 geweest zijn, maar dat zijn dus dingen waar ik uit moet leren.
Door deze race ook mijn B gehaald (en ook onmiddellijk 4.48SR in B )

Wow Robbert, mooie overwinning! Verdedigend racen volgens het boekje.
Ja dank je weet ook niet of ik dat nog is kan herhalen. Moest echt al men verdedigende skils uit de kast halen. Zeker toen op het einde Anders Dahl zich er ook nog is mee ging bemoeien. Men tempo was gewoon halve seconde langzamer dan de snelste deelnemers maar ja je moet er wel voorbij komen.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-02-2014 08:46 ]
Wat ik doe op Watkins Glen in de skip is
- je wilt me inhalen? prima, ga maar, genoeg rechte stukken om je weer terug in te halen. En vechten kost tijd.
- Je wilt me inhalen met nog 2 ronde te gaan, prima, ik wil als 2de de laatste ronde in. of als 3de, maar zeker niet 1ste in de groep
- 3 wide, prima, ga jullie gang maar
Vaak kan je ze gelijk weer inhalen bij het uitkomen omdat ze de bocht missen. Met een beetje geluk kan je dan ook nog de draft breken, en samenwerken gaan ze toch niet doen, win win 
Voor mij begint de race hier pas met nog 3-4 rondes te gaan, en ik stel alles in het teken dat ik zover mogelijk naar voren zit
Al moet ik de hele race als 5de achter de kop groep aanrijden. Geen probleem, lekker volgen en met 4 ronde te gaan de druk opvoeren en naar voren rijden.
- je wilt me inhalen? prima, ga maar, genoeg rechte stukken om je weer terug in te halen. En vechten kost tijd.
- Je wilt me inhalen met nog 2 ronde te gaan, prima, ik wil als 2de de laatste ronde in. of als 3de, maar zeker niet 1ste in de groep
- 3 wide, prima, ga jullie gang maar
Voor mij begint de race hier pas met nog 3-4 rondes te gaan, en ik stel alles in het teken dat ik zover mogelijk naar voren zit
Proficiat Robbert! Heel mooi gedaan!
Ben eens benieuwd of ik dit weekend nog achter m'n race pc ga geraken...
Ben eens benieuwd of ik dit weekend nog achter m'n race pc ga geraken...
Vandaag word als het goed is mijn nieuwe stuurtje en pedalen afgeleverd. Jammer dat het nog anderhalve week duurt voor ik ze kan proberen.
Wat ik me wel afvraag. Als de 'normale' shipping al betekend dat het in 2 dagen bij mij is, wat is de express shipping dan? Sturen ze dan een drone?
Wat ik me wel afvraag. Als de 'normale' shipping al betekend dat het in 2 dagen bij mij is, wat is de express shipping dan? Sturen ze dan een drone?
Xbox
Ik begin Darlington weer door te krijgen. Gisteren iets meer dan 100 rondjes gereden waaronder een run van meer dan 50 rondjes. Lekkere constante tijden en maar 4 keer de muur gekust.
Hopelijk kan ik de komende trainingen meer in packs gaan oefenen.
Hopelijk kan ik de komende trainingen meer in packs gaan oefenen.
Verwijderd
Op deze video kun je goed zien wat input lag en display lag is.
Op dit Race-Stuur zit ook een input lag.
Ik heb nu een PC + Racestuur bij de Mediamarkt weg.
En die voldoet mij het beste met de minste Input lag en Display lag.
Een Input lag zoals hier op deze video maakt Iracing een stuk minder leuk.
Op dit Race-Stuur zit ook een input lag.
Ik heb nu een PC + Racestuur bij de Mediamarkt weg.
En die voldoet mij het beste met de minste Input lag en Display lag.
Een Input lag zoals hier op deze video maakt Iracing een stuk minder leuk.
6 uur 
Denk niet dat ik dat zou volhouden zonder een fysieke pitstop erbij, is er ook niet een maximum bij de officiele endurance races hoe lang een coureur stint mag maken?
Denk niet dat ik dat zou volhouden zonder een fysieke pitstop erbij, is er ook niet een maximum bij de officiele endurance races hoe lang een coureur stint mag maken?
Dat verschilt per race en per serie.DirkT schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:37:
6 uur
6 uur 
zijn deze mensen ook fan van SM?
zijn deze mensen ook fan van SM?
Je hoeft het niet alleen te doen.
Je mag ook met meerdere coureurs rijden, alleen moet je dan met zijn allen bij één iemand thuis samen zijn.
Nah, te kort...

Dat betekent racen tot vijf uur 's ochtends. Dan ben ik allang in slaap gevallen. Lijkt me wel wat voor DD.
Dat betekent racen tot vijf uur 's ochtends. Dan ben ik allang in slaap gevallen. Lijkt me wel wat voor DD.
OWWWHHHHH het is maar 5 uur en 40 in de race..... EASY!Saturday, April 5th, 2014 - 21:40 UTC
Grid Qualifying, Race - All 5 Classes
A password protected 6 hour session will be hosted for all qualifying drivers.
Sessions: 20 min Open Qualifier to set the Starting Grid, 5 hour 40 min Race.
The session password will be private messaged to every qualifying driver
Eigenlijk is dat natuurlijk hoe het echt moet, ook met simracen, meerdere rijders, maar hardware één setup.Niellie41 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:01:
Je hoeft het niet alleen te doen.Je mag ook met meerdere coureurs rijden, alleen moet je dan met zijn allen bij één iemand thuis samen zijn.
Het lijkt mij best humor. Ja, het is super lang. Maar ik zie de lol er wel van in. Ik kan alleen niet die datum.
Zou gewoon mee doen voor de finish lijn. Halverwege even 10 min stoppen, wc, drinken, eten en weer door.
Zou gewoon mee doen voor de finish lijn. Halverwege even 10 min stoppen, wc, drinken, eten en weer door.
Kan iemand in een aantal stappen uitleggen hoe ik streamen met youtube opzet, welke SW te gebruiken en wat leuke overlays zijn?
Eindelijk is het geactiveerd bij mij.
Ennuh: Ik zal zien dat ik er een keer een leuk docje van maak voor in de TS
Eindelijk is het geactiveerd bij mij.
Ennuh: Ik zal zien dat ik er een keer een leuk docje van maak voor in de TS
thnx voor info streaming werkt nu ook bij mij in youtube
Verwijderd
6 uur is gekkenwerk. De lange stints zijn vaak 3 tot 4 uur en dat is slopend. M'n langste stint ooit was 77 ronden op le mans. Nauwlijks ffb meer, ffb motor super heet en behoorlijk wat fysieke pijntjes. Niet iets wat ik graag herhaal of zou aanraden.JoepW schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:16:
Voor de MC liefhebbers die nog een keer lang willen rijden op Road America:
[afbeelding]
Aanstellers
Mijn langste stint ooit was 24 uur tijdens de 360 lap challenge op Le Mans met Forza Motorsport
Voelde me eigenlijk prima daarna, beetje stijve rug alleen.
Mijn langste stint ooit was 24 uur tijdens de 360 lap challenge op Le Mans met Forza Motorsport
[ Voor 29% gewijzigd door tim.w op 13-02-2014 17:35 ]
Werkt je ts3 overlay plugin niet meer ? : http://ts3overlay.r-dev.de/download/
Road Warriors is MX5 op Bathurst dit weekend... Eens kijken of ik daar tijd voor kan vrijmaken.
Net ook even voor Road Warriors aan het oefenen geweest. Beste wat ik tot nu toe in de practice heb kunnen rijden met de baseline is een 2:39.9. Maar ik heb ook al een 2:36 gezien, dus moet eigenlijk nog wel wat af 
Iemand al bezig geweest met een setup?
Iemand al bezig geweest met een setup?
Dit topic is gesloten.