Ben ook weer van de partij. Zie dat ik nu een A licentie heb.
Site weer down, deze week een paar keer tijd kunnen maken om te rijden is steeds de site down
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
En weer up....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
RIJDEN! NU! Ze zijn weer onlineFransJansen schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:29:
Site weer down, deze week een paar keer tijd kunnen maken om te rijden is steeds de site down
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
*even snel remote inloggen en practice sessie starten zodat ik wat te doen heb vanavond*
We gaan eventjes testen met driver swaps in een korte race op Lime Rock met de McLaren. Doel is puur testen dus geen serieuze race maar als je ook een keer swaps wil proberen (in een race en niet practice) mag je even langskomen
Verwijderd
Bij het inschrijven van een wagen voor de GES, moet de rijder lineup al direct final zijn?
Zie regel 1.4.1. Je moet twee rijders inschrijven initieel en mag er later meer toevoegen, tot 2 dagen voor de eerste race (daarna mag het ook nog maar krijg je een $5 penalty, dat willen we namelijk liever niet zo last minute).Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:29:
Bij het inschrijven van een wagen voor de GES, moet de rijder lineup al direct final zijn?
Het is wel een goeie vraag of je een van die eerste twee rijders nog mag terug trekken, dat zal ik even met Joep overleggen
Verwijderd
De eerste 2 rijders zijn wel bekend een derde is ook zeker voor later in het seizoen, maar er zijn er nog 2 die mogelijk ook een raceje willen meepakken. En ja een 5e mag niet zo te zien, vandaar de vraag.NickThissen schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:32:
[...]
Zie regel 1.4.1. Je moet twee rijders inschrijven initieel en mag er later meer toevoegen, tot 2 dagen voor de eerste race (daarna mag het ook nog maar krijg je een $5 penalty, dat willen we namelijk liever niet zo last minute).
Het is wel een goeie vraag of je een van die eerste twee rijders nog mag terug trekken, dat zal ik even met Joep overleggen
We hebben het op 4 begrensd omdat we willen voorkomen dat er teams zijn van 6 man die ook net zo goed 3 teams van 2 man hadden kunnen maken. Het zijn immers maar races van 3 uur, dat is prima met 2 man te doen. Zou natuurlijk kunnen dat mensen sommige races niet kunnen maar volgens mij moet dat met 4 man toch goed te doen zijn.
Die 5de rijder kan je later in het seizoen wisselen en dat kost $5,-. Die $5 komt wel geheel ten goede van de prijzenpot danVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 00:10:
[...]
De eerste 2 rijders zijn wel bekend een derde is ook zeker voor later in het seizoen, maar er zijn er nog 2 die mogelijk ook een raceje willen meepakken. En ja een 5e mag niet zo te zien, vandaar de vraag.
Mochten er nog GoT teams een back-up rijder zoeken ben ik beschikbaar. Auto maakt niet uit. Hou er alleen wel rekening mee dat ik al aan de NES mee doe, zou het jammer vinden als door mijn deelname aan een team dit team achteraan de lijst komt te staan en zo dus niet mee kan doen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Dat wil ik voorkomen, want we zullen geen contender zijn voor een top 5 klassering.JoepW schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 07:10:
[...]
Die 5de rijder kan je later in het seizoen wisselen en dat kost $5,-. Die $5 komt wel geheel ten goede van de prijzenpot dan
zit even de preview show van de 24h of Spa te kijken
Will Vincent: "Boy van de Laar ... that sounds like a swedish popband ... anyway ...¨
haha
Will Vincent: "Boy van de Laar ... that sounds like a swedish popband ... anyway ...¨
haha
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Nog paar uur en de inschrijving van de GES gaat open.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 01-11-2014 17:21 ]
Was er geen live timing voorzien voor de 24u?
Verwijderd
Zit je er niet 2 uur naast?JoepW schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:05:
Nog 2:52 uur en de inschrijving van de GES gaat open.
Ik had de post ge-edit. Niet slim
Het is nu nog: 02:38
Is er een live stream voor de Spa 24h? Ik dacht dat het http://racespot.tv/24h/live was, maar die geeft een error.
Hier de eerste 24 uurs race in iracing:
Ik zou graag live timing draaien maar ik kom niet op de server dus dan wordt het lastig...ThiJor schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:19:
Was er geen live timing voorzien voor de 24u?
Live timing voor 24h Spa draait op onze eigen live timing site:
http://joepwillemsen.nl/live/
Geen team informatie want die heb ik niet. En werkt nog niet allemaal helemaal lekker (vandaag in elkaar gezet).
Geen team informatie want die heb ik niet. En werkt nog niet allemaal helemaal lekker (vandaag in elkaar gezet).
Zou fijn zijn als wat mensen die pagina aanzetten en ons laten weten of het stabiel draait en goed update.NickThissen schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:01:
Live timing voor 24h Spa draait op onze eigen live timing site:
Het draait hier @home @ hele kleine hardware.
Als dit nl niet werkt moeten we voor de GES opschalen naar een andere server hier @home
Eerste indruk is dat het goed draait. Alleen zie ik geen plaatjes van de auto's.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Het initiele laden duurt lang bij mij...
+1JoepW schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:20:
Het initiele laden duurt lang bij mij...
Ook geen plaatjes
Misschien een idee(als het mogelijk is)de diverse klasses verschillende kleuren geven in de timing
[ Voor 22% gewijzigd door FransJansen op 01-11-2014 18:26 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Jaja, dit Is niet bedoeld voor deze race of multiclass en heb het aangezet 2 sec voor ik weg ging
Straks kan ik een en ander fixen.
Het lang laden is misschien idd dat de server te langzaam Is maar ik heb de link dan ook op YouTube gedeeld waar 300 kijkers waren.
Het lang laden is misschien idd dat de server te langzaam Is maar ik heb de link dan ook op YouTube gedeeld waar 300 kijkers waren.
Ik heb nog een andere server maar die wil ik niet steeds aan hebben staan (stroooooooom)
Moet je eigenlijk zo'n Intel NUCje hebben met een i3 of een i5. Die dingen verbruiken erg weinig in standby, mja, kost dan ook wel weer wat...
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Weer thuis... Ben ik de enige die ziet dat de livetiming voor geen kant klopt? Allemaal auto's er tussen die out zijn ofzo?
idd. Dat wou ik je straks op TS ff vragen hoe dat zat.NickThissen schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:19:
Weer thuis... Ben ik de enige die ziet dat de livetiming voor geen kant klopt? Allemaal auto's er tussen die out zijn ofzo?
Ik denk omdat ik maar 30 auto's visible had
Hij draait nu op mijn server:
http://livetiming.nickthissen.nl/
(Over 1 min dan ff restarten)
Hij draait nu op mijn server:
http://livetiming.nickthissen.nl/
(Over 1 min dan ff restarten)
Raar allemaal ontbrekende gap tijden.
Om 20:00 (zometeen dus) komen de inschrijf details voor de GES op onze registratie pagina te staan:
http://ges.invisio.nl/registration/
http://ges.invisio.nl/registration/
De registratie van de Gathering of Tweakers Endurance Series is geopend!
Via het memberforum kan je inschrijven: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3280244.page
Via het memberforum kan je inschrijven: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3280244.page
En net zo'n gekkenhuis als bij NEO?JoepW schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:00:
De registratie van de Gathering of Tweakers Endurance Series is geopend!
Nee loopt er lopen rustig inschrijvingen binnen. 
Ik denk dat we (gelukkig) niet zo'n gekkenhuis situatie als met NES hebben.
Vermoedelijk duurt het een paar dagen tot het grid vol is.......... of niet
Ik denk dat we (gelukkig) niet zo'n gekkenhuis situatie als met NES hebben.
Vermoedelijk duurt het een paar dagen tot het grid vol is.......... of niet
Alle teams zijn toch druk met de Spa 24H (kijken).
Ik denk 't. Maar wel al wat bekende namen en lekker internationaal.
Ik heb daar al 2x reclame gemaakt
Ik heb daar al 2x reclame gemaakt

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 01-11-2014 20:30 ]
En toen was ik even vergeten dat met de wintertijd ook de tijden van races opschuiven
Dan maar een paar rondjes Spa gedaan in de ruf cup. Wat een onderstuur met dat weer. Pffff
Race van 19:45 gemist dus
dacht dat deze gewoon om 20:45 zou zijn. En morgen is het F1 rond deze tijd. Maandag om 19:45 dan maar gaan rijden
En hopen dat iedereen bijgekomen is van de 24h

Race van 19:45 gemist dus
Verwijderd
zijn er hier nog mensen die een team zoeken voor GES, maar niet in een GoT team kunnen rijden ?
zij die intresse hebben pm mij maar dan checken wij wel een keer ..... natuurlijk ook voor andere races ... zoals Master of Endurance 24h .... GES inschrijving done voor Flux Racing Team
zij die intresse hebben pm mij maar dan checken wij wel een keer ..... natuurlijk ook voor andere races ... zoals Master of Endurance 24h .... GES inschrijving done voor Flux Racing Team
Begin mijn stint en hups, server down...
Verwijderd
ah dan toch de schuldige gevondenThiJor schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:03:
Begin mijn stint en hups, server down...
Echt hilarisch dit
een grote bende. Zoals de meeste wel verwacht hadden. maar mijn team rijdt aller ALLER laatste dus kan alleen positief zijn voor ons
Verwijderd
zit op een twitch te kijken naar een team ... wat een gedoe ... niet echt reclame voor iracing ... je zou toch denken dat ze dit deftig opgevolgd hebben ... nouja hopen dat de rest wel online nu blijft
Wat is er allemaal aan de hand met de 24H?
[ Voor 61% gewijzigd door JoepW op 01-11-2014 22:57 ]
http://www.iracing.com/live/ stream moet na 4 uur opnieuw opstarten
loopt ondertussen weer. is wel CHAOS
als je zo op TS komt leg ik het wel uit
loopt ondertussen weer. is wel CHAOS
iets met een server crash Joep
Ik kom niet meer naar TS. Moet ff alle afwezigheid bij mijn vrouw compenseren.
Race over voor ons. Ik zit vast achter 2 Fords bij het insturen van de chicane, dus ik wacht geduldig af. Een HPD achter me wilt zich ontdubbelen, steekt hem binnendoor. Ik laat ruimte aan de binnenkant, maar hij geeft mij diezelfde ruimte niet bij de volgende linker en we hebben contact. Mijn auto is total loss, hij rijdt gewoon rustig verder. Grotere teams krijgen een fast repair, wij niet...
[ Voor 15% gewijzigd door ThiJor op 02-11-2014 02:10 ]
Hoe bedoel je dat met grotere teams? Er waren toch gewoon geen fast repairs in de 2e server?ThiJor schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:17:
Race over voor ons. Ik zit vast achter 2 Fords bij het insturen van de chicane, dus ik wacht geduldig af. Een HPD achter me wilt zich ontdubbelen, steekt hem binnendoor. Ik laat ruimte aan de binnenkant, maar hij geeft mij diezelfde ruimte niet bij de volgende linker en we hebben contact. Mijn auto is total loss, hij rijdt gewoon rustig verder. Grotere teams krijgen een fast repair, wij niet...
ANYWHO. 1st stint erop. ben tot nu toe de enige in het team die de auto NIET gedeeltelijk gesloopt heeft
ps.Geef de auto af, binnen 2 ronden crash met een FordGT die een divebomb probeert..... zucht
Oei, server gecrasht lees ik?? Dacht al dat m'n livetiming gecrasht was 
Maar balen ThiJor
Maar hoezo krijgen sommige teams een repair en andere niet?? Dat kan helemaal niet..
Of bedoel je dat sommige mensen die er al uit lagen opnieuw mogen connecten? Dat is wel scheef ja...
Maar balen ThiJor
Of bedoel je dat sommige mensen die er al uit lagen opnieuw mogen connecten? Dat is wel scheef ja...
[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 02-11-2014 02:49 ]
YAAAWWWWNNNNNN 3 uur naar bed, 4 uurtjes slaap... en onze auto rijdt gvd nog, dus over anderhalf uur mag ik er weer in.
we rijden nogsteeds DFL (dead fucking last), auto WAS afgeschreven, maar opeens reed hij weer normaal lol, ding ziet er niet uit maar schijnt normaal te rijden, dus we doen nog mee!!! de volgende auto voor ons rijd 14 ronden voor
dus die pakken we nog wel even lol
we rijden nogsteeds DFL (dead fucking last), auto WAS afgeschreven, maar opeens reed hij weer normaal lol, ding ziet er niet uit maar schijnt normaal te rijden, dus we doen nog mee!!! de volgende auto voor ons rijd 14 ronden voor
Er was 1 fast repair voorzien per team. Coanda en Orion hebben tijdens mijn stints en fast repair gehad (crash, pits in en dan toch op de lead lap blijven).NickThissen schreef op zondag 02 november 2014 @ 02:36:
Oei, server gecrasht lees ik?? Dacht al dat m'n livetiming gecrasht was
Maar balen ThiJorMaar hoezo krijgen sommige teams een repair en andere niet?? Dat kan helemaal niet..
Bij ons zegt race control dat het 1) een racing incident was (commentatoren zijn het daar niet mee eens) 2) we krijgen geen fast repair omdat de onze al gebruikt zou zijn. Ik heb in mijn 2 voorgaande stints geen enkele auto geraakt, heb de curbs ontweken enzvoort. Ik kom de pits in, geen fast repair en auto is "too much damage".
Nu ja, dat team heeft er ondertussen nog een auto uitgekregen
Maar ik snap nog steeds niet hoe het werkt.ThiJor schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:24:
[...]
Er was 1 fast repair voorzien per team. Coanda en Orion hebben tijdens mijn stints en fast repair gehad (crash, pits in en dan toch op de lead lap blijven).
Bij ons zegt race control dat het 1) een racing incident was (commentatoren zijn het daar niet mee eens) 2) we krijgen geen fast repair omdat de onze al gebruikt zou zijn. Ik heb in mijn 2 voorgaande stints geen enkele auto geraakt, heb de curbs ontweken enzvoort. Ik kom de pits in, geen fast repair en auto is "too much damage".
Nu ja, dat team heeft er ondertussen nog een auto uitgekregen
Je kan in hosted sessions instellen dat er x fast repairs beschikbaar zijn en als admin van een race kan je dan als de boel eenmaal draait niet meer veranderen.
Dus leg svp eens uit hoe het werkt?
Geen idee, er was ons een fast repair beloofd in het geval van een stom incident. Hoe zij dat gingen forceren is mijn ding niet.JoepW schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:27:
[...]
Maar ik snap nog steeds niet hoe het werkt.
Je kan in hosted sessions instellen dat er x fast repairs beschikbaar zijn en als admin van een race kan je dan als de boel eenmaal draait niet meer veranderen.
Dus leg svp eens uit hoe het werkt?
Die repair is dan gewoon al gebruikt tijdens een eerdere stop helaas.
Ja waarschijnlijk, maar ik zou niet weten wanneer. Dat hele 1 FR per auto was idioot aangezien je niet kan controleren wanneer je hem gebruikt. Ofwel 0, ofwel zoveel als je wilt. Om te vermijden dat het dan een crashfest wordt, kan je als RC zelf sancties opleggen bij een FR. bvb, als iemand crasht op zichzelf en de auto is echt compleet eraan: 20 minuten in de pits. Ben je gecrashed omdat iemand zwaar begon te laggen: gewoon FR.
Nu ja, daar is voor de race al zoveel over gepraat geweest... Blijft gewoon balen.
EDIT: nog iets, er is blijkbaar een bug bij het driver swappen. In sommige gevallen lijkt het alsof de auto uit de lucht komt vallen als de nieuwe rijder instapt:

Je hebt dan wel degelijk schade. Orion is zo net uit de race moeten stappen door deze bug.
Nu ja, daar is voor de race al zoveel over gepraat geweest... Blijft gewoon balen.
EDIT: nog iets, er is blijkbaar een bug bij het driver swappen. In sommige gevallen lijkt het alsof de auto uit de lucht komt vallen als de nieuwe rijder instapt:

Je hebt dan wel degelijk schade. Orion is zo net uit de race moeten stappen door deze bug.
[ Voor 24% gewijzigd door ThiJor op 02-11-2014 11:04 . Reden: gif toegevoegd van driver swap bug ]
precies toch het een en ander mis met driver swaps.
hopelijk fixen ze dit zo snel mogelijk met al die leagues die eraan komen..
edit: ThiJor was me net voor
hopelijk fixen ze dit zo snel mogelijk met al die leagues die eraan komen..
edit: ThiJor was me net voor
[ Voor 11% gewijzigd door vekie op 02-11-2014 11:05 ]
Weet iemand hoe ik een league race kan spectaten, waar kan ik die vinden? Gisteravond ben ik via de friend list gejoined, maar nu is er niemand in de sessie dus ik kan er niet in?
Laat maar... het is nog vroeg
Laat maar... het is nog vroeg
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 02-11-2014 11:25 ]
net even een unofficial race gedaan omdat ik bang was brandstof te kort te komen met 90l
25 rondes is net te doen met opwarmronde, maar 26 word toch echt een probleem. En laten sommige race nou net 26 rondes duren als de HPD's doorrijden.
Dat word wat brandstof sparen, anders val ik stil tussen de bustop en s/f
25 rondes is net te doen met opwarmronde, maar 26 word toch echt een probleem. En laten sommige race nou net 26 rondes duren als de HPD's doorrijden.
Dat word wat brandstof sparen, anders val ik stil tussen de bustop en s/f
Dat was voor de race al aangegeven dat de ene FR waarschijnlijk tijdens je 1e pitstop gebruikt zou worden aangezien je dan waarschijnlijk al je bottom plate hebt beschadigd etc...ThiJor schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:49:
Ja waarschijnlijk, maar ik zou niet weten wanneer. Dat hele 1 FR per auto was idioot aangezien je niet kan controleren wanneer je hem gebruikt. Ofwel 0, ofwel zoveel als je wilt. Om te vermijden dat het dan een crashfest wordt, kan je als RC zelf sancties opleggen bij een FR. bvb, als iemand crasht op zichzelf en de auto is echt compleet eraan: 20 minuten in de pits. Ben je gecrashed omdat iemand zwaar begon te laggen: gewoon FR.
De FR was ook eigenlijk alleen bedoelt voor in het begin, issues met lag enzo. Het en je mocht hem alleen gebruiken als je op eigen kracht naar de pits kon (tow mocht niet).
Wij hadden mazzel met die 1e FR... onze 1e driver had een foutje gemaakt, kon pitten en we konden verder. Nu zit onze auto overigens redelijk in elkaar weer....
net weer overgedragen, na 2 uur zonder incident te rijden. 1e lap crashed mijn teammate aan het einde van Kemmel straight,.... weer 15 min repairs... zucht. ik ben de enige in het team die NIET aan de schade heeft bijgedragen
Leuk setje, beetje jammer van de prijs
Staat dit aanbod nog? Ik gooi mijn vraag maar gewoon in het topic, mocht er nog een ander team zijn die een plek voor mij heeft hoor ik het graagVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:17:
zijn er hier nog mensen die een team zoeken voor GES, maar niet in een GoT team kunnen rijden ?
Zaterdag ochtend bijna de NASCAR iRacing Series race van Texas gemist vanwege uurtje verschil
Zaterdag avond maar weer eens de road kan opgezocht met de RUF C-Spec op Spa, het blijft een leuke auto. Race mee gedaan, erg slechte start maar me naar voren weten te werken. Mijn tacktiek met inhalen werkt aardig goed in deze series merk ik. Wat ik doe is gewoon er achter blijven je laten zien en wachten tot de ander een fout maakt, vaak is het na een rondje al gedaan. Wel viel ik weer in een gat, te snel voor de mensen achter me, te langzaam voor de mensen voor me
Overigens, ik merk dat ik met de RUF C-Spec makkelijker downshift zonder autoblip, met de Ford GT had ik daar meer moeite mee.
Over de 24hr op Spa, ik hoop dat iRacing het allemaal goed volgt en zo de bugs kunnen oplossen. Overigens ben ik van mening dat fast repairs alleen maar negatieve gevolgen met zich meeneemt, het neemt een risico factor bij je weg. De uitdaging van zo'n endurance race is juist zo min mogelijk problemen krijgen. Een repair van 20 minuten is vervelend, maar betekend niet dat je kansloos bent voor de race.
De Fast Repair zoals Spa24 het doet is nadelig voor de mensen die risico's vermijden. Immers, na vier uur had je niks meer aan een FR, degenen die de eerste vier uur schade hadden konden er wel gebruik van maken. Dan is geen FR eerlijker.
Is het niet zo dat sinds de nieuwe build schade sowieso hersteld kon worden (naar de garage) maar dat het langer duurde? Dat lijkt niet het geval te zijn in Spa24.
Is het niet zo dat sinds de nieuwe build schade sowieso hersteld kon worden (naar de garage) maar dat het langer duurde? Dat lijkt niet het geval te zijn in Spa24.
We zijn halverwege qua inschrijvingen voor de GES om de serie door te kunnen laten gaan: KLIK
dat ZOU inderdaad gebeuren, maar is niet gedaan, en daaarom zijn de FR's uiteindelijk toegevoegd.ZeeZeiler schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:06:
De Fast Repair zoals Spa24 het doet is nadelig voor de mensen die risico's vermijden. Immers, na vier uur had je niks meer aan een FR, degenen die de eerste vier uur schade hadden konden er wel gebruik van maken. Dan is geen FR eerlijker.
En inderdaad zoals Frank al aangeeft, wij hebben zo'n 45 min in de pits gestaan. rijden laatste, maar wel top 10
Zag dat er al 5 man waren in de Cspec voor de 15:45 race. Dus waarom niet dacht ik 
T1 bij de start, er staat een HPD half op de baan/pitlane. Alleen omdat er nog iemand rechts van me zat, kon ik niet naar rechts, dus remmen. Ietsjes te hard dus. Achterkant glijd, en op het moment dat ik de auto weer onder controlle heb, t-bone ik de HPD.
kon doorrijden, alleen 10+kpm missen op de oval is best lastig. Was terug gevallen naar P5, en P3&P4 kwam ik niet voorbij terwijl ik in het infield dik 2s sneller was. 3 ronde koste het me om er voorbij te komen. Of eigenlijk me ervoorbij wurmen. Was een best agressieve move voor de hairpin in het infield
ronde 6 ofzo, P2 spint in T1, ik kom er voor. Gelijk een divebomb aan de binnenkant bij mij in T2, geef hem nog ruimte, komt ie gewoon naar buiten toe als of ik er niet ben en tikt me in het rond.
Verwacht nu een dikke - in de SR en IR
6x totaal en als laatste ge-eindigd 
Les van vandaag: Schrik niet van een crash of stilstaande auto voor je
T1 bij de start, er staat een HPD half op de baan/pitlane. Alleen omdat er nog iemand rechts van me zat, kon ik niet naar rechts, dus remmen. Ietsjes te hard dus. Achterkant glijd, en op het moment dat ik de auto weer onder controlle heb, t-bone ik de HPD.
kon doorrijden, alleen 10+kpm missen op de oval is best lastig. Was terug gevallen naar P5, en P3&P4 kwam ik niet voorbij terwijl ik in het infield dik 2s sneller was. 3 ronde koste het me om er voorbij te komen. Of eigenlijk me ervoorbij wurmen. Was een best agressieve move voor de hairpin in het infield
ronde 6 ofzo, P2 spint in T1, ik kom er voor. Gelijk een divebomb aan de binnenkant bij mij in T2, geef hem nog ruimte, komt ie gewoon naar buiten toe als of ik er niet ben en tikt me in het rond.
Verwacht nu een dikke - in de SR en IR
Les van vandaag: Schrik niet van een crash of stilstaande auto voor je
Ah. Is al bekend wanneer het wel komt?themac1983 schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:47:
[...]
dat ZOU inderdaad gebeuren, maar is niet gedaan, en daaarom zijn de FR's uiteindelijk toegevoegd.
En inderdaad zoals Frank al aangeeft, wij hebben zo'n 45 min in de pits gestaan. rijden laatste, maar wel top 10
nope. en WE MADE IT! krijgen zo nog een interview op Racespot
Netjes! Uitrijden is toch al een hele klus in zo'n lange race, vooral in iRacing... Knap hoor. Vond het erg leuk om te volgen moet ik zeggen die hele 24h race, hoewel ik lang niet alles gezien heb maar zo af en toe stukjes kijken vond ik toch wel vergelijkbaar met een echte 24h race, beetje slap gelul op de broadcast af en toe etc. De broadcast zelf kon beter vond ik, vaak wel erg veel concentratie op een class of zelfs een auto terwijl er veel dingen gemist werden, maar goed, na 18 uur praten kan ik me dat wel voorstellen.
yeah, ze hebben echt HEEL veel gemist. wij zaten in game en konden het natuurlijk zelf volgen en waren ook steeds druk met elkaar op de hoogte houden, wie dmg had wie in de pits stond waar crashes waren etc. Maar inderdaad kun je dat bijna niet bijbenen met een paar man die dan ook nog een broadcast moeten doen.
was erg leuk, en we hebben rachel beloofd volgende keer een hart voor haar op de auto te zetten omdat ze ons steeds aan zat te moedigen in de stream
was erg leuk, en we hebben rachel beloofd volgende keer een hart voor haar op de auto te zetten omdat ze ons steeds aan zat te moedigen in de stream
Ook meegereden, team Bitspeed Endurance. Een na laatste gestart, en net voor de servercrash lagen we eerste.
5 uur voor het einde lagen we derde, met nummer vier op een ronde achter ons. Totdat een HPD achterin onze RUF reed. Daar kon het motortje niet tegen.
Maar wel leuke ervaring. Dus dat GES maar eens bekijken.
5 uur voor het einde lagen we derde, met nummer vier op een ronde achter ons. Totdat een HPD achterin onze RUF reed. Daar kon het motortje niet tegen.
Maar wel leuke ervaring. Dus dat GES maar eens bekijken.
Goed gedaan hoor heren. Dat was een hele rit zo. 
En dan nu op naar de NES of de GES
En dan nu op naar de NES of de GES
Moeten bij GES alle opgegeven rijders aan alle races meedoen?
Stel ik heb rijder A, B en C.
Mag ik dan race 1 A en B mee laten doen, en race 2 Aen C?
Edit: never mind, staat gewoon in reglementen. Te weinig slaap gehad
Stel ik heb rijder A, B en C.
Mag ik dan race 1 A en B mee laten doen, en race 2 Aen C?
Edit: never mind, staat gewoon in reglementen. Te weinig slaap gehad
[ Voor 19% gewijzigd door elknic op 02-11-2014 19:22 ]
Het team dat ons uitgeschakeld heeft, heeft in sessie 1 hun FR gebruikt hebben, in sessie 2 een FR gebruikt (beide na een tow trouwens, dus daar gaat die regel), in totaal 4 grote crashes gehad en daarbij 3 auto's uitgeschakeld. Wij dan maar heel voorzichtig rijden om uiteindelijk door zo iemand onze race beëindigd te zien. Waarom krijgen die mannen geen waarschuwing/penalty omwille van gevaarlijk rijden? Zij gebruiken hun FR's 2 keer door heel agressief te rijden bij het opstarten van de server, wij doen het op 90% van onze echte pace, FR blijkbaar gebruikt doordat ik een mug geraakt heb en het is voorbij.themac1983 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:12:
[...]
Dat was voor de race al aangegeven dat de ene FR waarschijnlijk tijdens je 1e pitstop gebruikt zou worden aangezien je dan waarschijnlijk al je bottom plate hebt beschadigd etc...
De FR was ook eigenlijk alleen bedoelt voor in het begin, issues met lag enzo. Het en je mocht hem alleen gebruiken als je op eigen kracht naar de pits kon (tow mocht niet).
Wij hadden mazzel met die 1e FR... onze 1e driver had een foutje gemaakt, kon pitten en we konden verder. Nu zit onze auto overigens redelijk in elkaar weer....
net weer overgedragen, na 2 uur zonder incident te rijden. 1e lap crashed mijn teammate aan het einde van Kemmel straight,.... weer 15 min repairs... zucht. ik ben de enige in het team die NIET aan de schade heeft bijgedragen
Zolang de repairs in iRacing niet fatsoenlijk werken, zal het niet gaan. Om een idee te hebben, ik heb een race gehad in de HPD waar ik lichte schade had maar alles nog goed ging. Ik deed mijn normale pitstop, waar er optionele repairs zijn die minder lang duren dan de pistop, dus ik neem ze maar. Na de pitstop mis ik opeens 10kph topspeed. Met andere woorden, mijn "herstelde" auto is trager dan mijn kaduke auto.
mijn zac9 is ook gedaan kreeg ineens tankslapper in laatste bocht recht muur in .
trouwens ben die tradingpaints beu aan het geraken die begint random gaan te refreshen echt hatelijk
trouwens ben die tradingpaints beu aan het geraken die begint random gaan te refreshen echt hatelijk
Ging lekker in Zac9, 11de geworden zonder echt grote fouten.
Ben er erg blij mee, na een P16 met de start.
Ben er erg blij mee, na een P16 met de start.
Daarom zet ik bij races met veel man (want daar lijkt het erger dan met pak hem beet 30 man) Traiding Paints uit, nadat de auto geladen zijn (dus tegen het einde van de Q).dabelg schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:36:
mijn zac9 is ook gedaan kreeg ineens tankslapper in laatste bocht recht muur in .
[ Voor 6% gewijzigd door Phydomir op 02-11-2014 22:52 ]
Wel kut , omdat dit dan stuttering veroorzaakt. Race zelf is echt jammer Nick vliegt er elke ronde wel af en red de auto. Ik 1 slip gedaan tssss zal dan wel meer geluk in de liefde hebben zekers 
+ als je juist 1 uur voor race terugkomt van weekendje zee helpt ook niet echt
+ als je juist 1 uur voor race terugkomt van weekendje zee helpt ook niet echt
[ Voor 17% gewijzigd door dabelg op 03-11-2014 06:58 ]
Dat helpt zeker niet. Zo'n race van 2,5 uur is toch ook een kwestie van geconcentreerd blijven en ook lichamelijk moet je redelijk zijn. Het hakt er best wel in.
weet ik reed vorige week nog 2.18.3 in Q en kwam nu zelden in de 1.19
bwa is maar fun league dus valt goed mee gewoon jammer we kwamen serieus dichter bij deni als we niet aan het vechten waren.
bwa is maar fun league dus valt goed mee gewoon jammer we kwamen serieus dichter bij deni als we niet aan het vechten waren.
Vond het een leuke race, maar die eerste stint pfff... inderdaad bijna elke ronde eraf gevlogen, gewoon geen grip op hoge snelheid en af en toe ineens gaan glijden. Gelukkig met wat brake bias verandering en hogere tc ging het wat beter. Jammer dat je weg viel Wim.
Aan het eind nog een plekje kunnen winnen door geen banden te nemen bij de tweede stop, dat was wel spannend maar lukte dus wel.
Jammer dat die McLaren toch echt te langzaam is, ik had nog gehoopt dat hij qua fuel wat beter zou zijn maar ook dat lijkt niet zo te zijn, als ik net als iedereen twee keer banden had gepakt dan had ik echt veel tijd verloren en nog twee plekken kwijt geweest ofzo. Ben benieuwd hoe het gaat in de wat kortere races...
Aan het eind nog een plekje kunnen winnen door geen banden te nemen bij de tweede stop, dat was wel spannend maar lukte dus wel.
Jammer dat die McLaren toch echt te langzaam is, ik had nog gehoopt dat hij qua fuel wat beter zou zijn maar ook dat lijkt niet zo te zijn, als ik net als iedereen twee keer banden had gepakt dan had ik echt veel tijd verloren en nog twee plekken kwijt geweest ofzo. Ben benieuwd hoe het gaat in de wat kortere races...
De McLaren en (vooral) de Ford lijken inderdaad te traag ten opzichte van de BMW en RuF. Ik snap ook echt niet waarom die McLaren bij de laatste update die 15KG extra heeft gekregen.
Verwijderd
bij de master of endurance hebben ze dan de BMW ook maar even 15kg bij gegeven, dat lijkt mij zeggen van RUF rijders ga maar voor de volle pot
, snap zelfs niet dat ze niet gewoon één race afwachten om te kijken wat het geeft
Ja, eigenlijk is het jammer dat de Ruf ook zo snel is, anders kon je de BMW vertragen en was het wel goed te doen. Nu moet je meteen twee auto's langzamer maken (of 3 als je de Ford ook mee wil laten doen) en dat krijg je nooit gebalanceerd.
Ik denk dat de Ruf en BMW goed op elkaar afgestemd zijn (toch?), wel vreemd dat de Ruf dan zoveel minder fuel nodig had volgens Dennis. De McLaren zit daar een klein beetje onder (en nog wat slechter qua fuel lijkt het op het eerste gezicht), en de Ford is gewoon een andere klasse bijna...
Ik denk dat de Ruf en BMW goed op elkaar afgestemd zijn (toch?), wel vreemd dat de Ruf dan zoveel minder fuel nodig had volgens Dennis. De McLaren zit daar een klein beetje onder (en nog wat slechter qua fuel lijkt het op het eerste gezicht), en de Ford is gewoon een andere klasse bijna...
Verwijderd
De snelheid van de wagens zullen per track verschillen. Ik heb eigen bop uitgevoerd op sebring met baseline setups. Uit die test waren de Ruf en de Ford de wagens met de snelste tijd en het meeste potentieel.
Omdat ik bijna 3 seconden langzamer was tov de snelle tijden op een sessie Road America ben ik wat aan het uitzoeken waar de snelheid vandaan komt. Het lijkt een 'how low can you go' rear wing feest. In de RUF was op spa nauwlijks te rijden met de wing lager dan 9. De McLaren is een van de betere wagens, maar de loose entry is echt een probleem omdat de setup niet de mogelijkheid geeft dat eruit de halen. Als de BMW met minimale wing kan rijden en er ge BoP't wordt op 16 dan is dat een voordeel voor de BMW's omdat die lastig in te halen zullen zijn.
Omdat ik bijna 3 seconden langzamer was tov de snelle tijden op een sessie Road America ben ik wat aan het uitzoeken waar de snelheid vandaan komt. Het lijkt een 'how low can you go' rear wing feest. In de RUF was op spa nauwlijks te rijden met de wing lager dan 9. De McLaren is een van de betere wagens, maar de loose entry is echt een probleem omdat de setup niet de mogelijkheid geeft dat eruit de halen. Als de BMW met minimale wing kan rijden en er ge BoP't wordt op 16 dan is dat een voordeel voor de BMW's omdat die lastig in te halen zullen zijn.
Is het fuel gebruik en bijtanken nu ook niet op elkaar afgestemd? Ik dacht toch zoiets gelezen te hebben. Een volle tank leegrijden en bijtanken zouden nu voor alle auto's even lang moeten duren. Aangezien de RUF maar een tank van 90 liter heeft, de BMW 115 liter en de McLaren 130, zal het zijn dat die laatste 2 meer verbruiken per rondje, maar dat het bijtanken dan weer sneller zou gaan (meer liter per seconde).NickThissen schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:32:
Ja, eigenlijk is het jammer dat de Ruf ook zo snel is, anders kon je de BMW vertragen en was het wel goed te doen. Nu moet je meteen twee auto's langzamer maken (of 3 als je de Ford ook mee wil laten doen) en dat krijg je nooit gebalanceerd.
Toen ik nog volgens iSpeed 12.6 rondjes had vroeg ik aan Wim en Bob (BMW) en die hadden ook nog 12 rondjes, dus qua verbruik lijkt het op elkaar afgestemd (in ieder geval zodat je even lang kan rijden). Mijn verbruik was 4.7-4.8 L / rondje terwijl de BMW meer 4.3 deed volgens mij.ThiJor schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:44:
[...]
Is het fuel gebruik en bijtanken nu ook niet op elkaar afgestemd? Ik dacht toch zoiets gelezen te hebben. Een volle tank leegrijden en bijtanken zouden nu voor alle auto's even lang moeten duren. Aangezien de RUF maar een tank van 90 liter heeft, de BMW 115 liter en de McLaren 130, zal het zijn dat die laatste 2 meer verbruiken per rondje, maar dat het bijtanken dan weer sneller zou gaan (meer liter per seconde).
Het tanken leek echter langer te duren. Maar dat is niet zo makkelijk te vergelijken omdat ik een volle tank pakte en de meeste andere niet. Het leek er voor mij op dat ik te veel tijd verloor in de pits (vooral omdat ik geen banden nam en alsnog achter mensen kwam waar ik verwacht had voor uit te komen door de tijd die ik bespaarde in de pits), maar om daar echt iets over te zeggen zou je het goed moeten testen.
Maar goed, een goeie BOP maken is gewoon echt niet te doen. Ik hoop inderdaad dat de snelste auto per track anders zal zijn, dat maakt het veel leuker.
Verwijderd
idd die BOP is een vak appart, en op sommige circuits gaat dit beter lukken als op andere circuits , ik vind balast toevoegen ok maar dan zou ik wel eens graag zien waar die ballast per wagen te zitten komt, want ook dat wordt dan weer een parameter die je in de gaten moet gaan houden. Bij de BMW leek mij dat ergens van voor te komen zitten want die kwam to LOW te staan 
btw ...heeft er hier iemand by any chance al een melding gezien rond error op subsession ID wanneer je een team race joined ?
btw ...heeft er hier iemand by any chance al een melding gezien rond error op subsession ID wanneer je een team race joined ?
Vanavond een leuke combi tbv close race in ons Monday Tournament
Dinsdagavond
Het per week kiezen van een leuke combi om te trainen en vooral ook te racen lijkt niet echt te werken. Voor komende dinsdag zijn slechts twee stemmen uitgebracht.
dus........
Aangezien er best veel GoT-rijders meedoen aan de NES en ook al enkelen aan de GES leek het ons leuk om de dinsdagavond een NEO/GES avond te laten zijn met tevens instructie en les op de volgende gebieden:
- Telemetry
- Setup maken
- Close racen
- Tijden verbeteren
- Lijnen rijden
Als het aantal deelnemers aan de GES een aparte sessie rechtvaardigt dan doen we om de week NES en GES. Als het aantal GES deelnemers van GoT te beperkt is beperken we ons tot de NES.
Ik zal in ieder geval altijd aanwezig zijn voor instructie en hulp en Rudy zal ook geregeld aanwezig zijn. Verder wordt het natuurlijk op prijs gesteld dat er ook andere geroutineerde rijders aanwezig zijn om anderen te helpen.
We rijden hierdoor steed enkele weken op dezelfde baan (met default weer). Voor de niet NES / GES rijders zijn de sessies ook toegankelijk. Voor de afwisseling kan je elke week een andere auto nemen.
We proberen dit morgen met enkel de NES auto's en we zien wel weer even verder.
GoT Monday Tournament S4-W2 | 03-11-14 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Dinsdagavond
Het per week kiezen van een leuke combi om te trainen en vooral ook te racen lijkt niet echt te werken. Voor komende dinsdag zijn slechts twee stemmen uitgebracht.
dus........
Aangezien er best veel GoT-rijders meedoen aan de NES en ook al enkelen aan de GES leek het ons leuk om de dinsdagavond een NEO/GES avond te laten zijn met tevens instructie en les op de volgende gebieden:
- Telemetry
- Setup maken
- Close racen
- Tijden verbeteren
- Lijnen rijden
Als het aantal deelnemers aan de GES een aparte sessie rechtvaardigt dan doen we om de week NES en GES. Als het aantal GES deelnemers van GoT te beperkt is beperken we ons tot de NES.
Ik zal in ieder geval altijd aanwezig zijn voor instructie en hulp en Rudy zal ook geregeld aanwezig zijn. Verder wordt het natuurlijk op prijs gesteld dat er ook andere geroutineerde rijders aanwezig zijn om anderen te helpen.
We rijden hierdoor steed enkele weken op dezelfde baan (met default weer). Voor de niet NES / GES rijders zijn de sessies ook toegankelijk. Voor de afwisseling kan je elke week een andere auto nemen.
We proberen dit morgen met enkel de NES auto's en we zien wel weer even verder.
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 03-11-2014 14:00 ]
Goed idee, Joep! Vraagje: waarom default weer? NES rijdt toch met realistisch weer?
Klopt, maar om een basis setup te maken is het handiger om met default weer te rijden. Anders kan je de tijden en handling niet vergelijken met andere sessies.ZeeZeiler schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:08:
Goed idee, Joep! Vraagje: waarom default weer? NES rijdt toch met realistisch weer?
Ah. Dat klinkt mij als muziek in de oren 
Als iemand mij kan helpen met close racen en met druk omgaan kan helpen, dan kan ik vast en zeker mensen helpen in en met de cspec
Als iemand mij kan helpen met close racen en met druk omgaan kan helpen, dan kan ik vast en zeker mensen helpen in en met de cspec
Dit topic is gesloten.