iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
-hier stond een gifje, maar dat mag niet of zothemac1983 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:50:
teh sit is op.!
[ Voor 23% gewijzigd door gtrNL op 21-10-2014 20:56 ]
themac1983 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:50:
teh sit is op.!
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
EDIT: the rage btw... jullie lijken wel amerikanen
[ Voor 26% gewijzigd door themac1983 op 21-10-2014 20:52 ]
themac1983 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:52:
ik bedoelde dat de shit op was (het eten thuis!) en ik dus weer zit te F5 en
EDIT: the rage btw... jullie lijken wel amerikanen
DIT IS GEEN GIF.
Sterker nog. De iRacing server zijn al lang up, maar zijn de komende uren druk met het verwerken van all requests vanaf ca. 17:00 CESTVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:53:
F5 is een VPN oplossing dus ik vrees er voor dat die site ooit nog opkomt
Niellie41 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:54:
Ga nu niet te veel gif's spammen, dat vinden ze hier op GoT niet zo heel leuk volgens mij.

Maar ik zal ophouden.
Ik ben vrij mild in dit topic (ben lichtelijk bevooroordeeld), maar het moet niet te gek wordenNiellie41 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:54:
Ga nu niet te veel gif's spammen, dat vinden ze hier op GoT niet zo heel leuk volgens mij.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Al gecorrigeerd in de post hierbovenNiellie41 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:54:
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
update: ahhaaaa de fipo
[ Voor 25% gewijzigd door BruceLee op 21-10-2014 21:01 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
zelfs vragen over gehad van buren of ik die niet kon hacken
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 13% gewijzigd door themac1983 op 21-10-2014 21:04 ]
Naar het karakter B2 uit de bassie en andriaan serie
Wat zegie? Kan je nie horen!
En ja, hij is verborgen, dus ik vond het wel een leuke naam
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het leven van een IT-er zuigt ook gewoon erg hard af en toe.. Wij hebben dit weekend migratie achter de rug, ik kwam maandag binnen en we hadden al 100+ meldingen.. voor een Team van 3 manNickThissen schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:10:
Ze zitten nu waarschijnlijk enorm in de stress omdat er iets niet werkt en ze het niet terug willen draaien. Als ze straks eindelijk klaar zijn kunnen ze eens lekker de klachten in het forum gaan lezen, en dan weer klaarmaken voor morgen wanneer ze de sloot bug meldingen kunnen gaan uitzoeken. Toch wel leuk
EDIT. waarschijnlijk. nu ze hun 2e window niet gehaald hebben dat er nu een spoed meeting is over OF rollback, OF aangeven dat de update morgen pas online is.
[ Voor 10% gewijzigd door themac1983 op 21-10-2014 21:13 ]
Met kerst zal hij wel weer up zijn.
How do you save a random generator ?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Misschien krijgen ze hem daarom niet up.derx666 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:18:
ik heb al een script op de achtergrond draaien die om de 15s checkt, en me mailt als ie up is
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Prima, 2 maandjes rust en zijn alle kids vertrokken.enchion schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:15:
S4 2014, the season that never was.
Met kerst zal hij wel weer up zijn.
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij gaat de site down, rete traag, en al een paar foutmeldingen gehad
en down again
Ze kunnen betereen voorbeeld aan Pcars gaan nemen zo ondertussen
[ Voor 47% gewijzigd door leekers op 21-10-2014 21:43 ]
"Beautiful Clean Coal"
Sorry
Zal het volgende serverpark zonder problemen de pits kunnen verlaten
http://members.iracing.com/download/member/home.jsp
site is offline maar je kan wel content downloaden
[ Voor 28% gewijzigd door BruceLee op 21-10-2014 22:06 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Heb ook nog een video gemaakt snel voor de practice sessie verliep die is nu aan het renderen en zal ik dadelijk op youtube gooien.
Wat een vreselijke flater weer het zijn ook een stel amateurs die maar wat aanrommelen met die website
"Beautiful Clean Coal"
Het blijft software en het kan gebeuren. Zeker als tienduizenden mensen tegelijk willen downloaden en rijden. Bij Nick gaat het ook niet altijd vlekkeloos als hij nieuwe software released.
Ik heb ook altijd gezegd dat het kan gebeuren, maar als het al 4 jaar lang ELK seizoen gebeurt dan is er toch iets goed mis.
Je moet je eens realiseren hoeveel uptime ze hebben gedurende 52 weken / 24 uur per dag. Dat is echt ongekend hoog!leekers schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:09:
Hier is sinds 13.00 vanmiddag de hele website van Iracing welgeteld 45 sec online geweest !!
Wat een vreselijke flater weer het zijn ook een stel amateurs die maar wat aanrommelen met die website
Dus dit beetje geklooi omdat we allemaal tegelijk wat willen testen is ze vergeven.
Morgen weer verder.
De Holden V8 is een feest overigens
Als je scheduled downtime niet mee neemt is het denk ik nog wel een paar 9's achter de komma.
Hun zijn denk ik nog aan het werk, of zijn nu lekker aan het eten. Zijn straks klaar, starten iRacing en gaan gewoon lekker rijden.
Wij zitten vol verwachting lekker te F5-en tot alles up is, en dan krijg je toch een soort van ddos
anyway, slaaplekker allemaal
Het gaat net om wat Nick al zei elke build zelfde problemen , dan moet er ergens een keer een belletje gaan !JoepW schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:22:
[...]
Je moet je eens realiseren hoeveel uptime ze hebben gedurende 52 weken / 24 uur per dag. Dat is echt ongekend hoog!
Dus dit beetje geklooi omdat we allemaal tegelijk wat willen testen is ze vergeven.
Morgen weer verder.
De Holden V8 is een feest overigens
"Beautiful Clean Coal"
Of de beloftes erop afstemmen.leekers schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 23:53:
[...]
Het gaat net om wat Nick al zei elke build zelfde problemen , dan moet er ergens een keer een belletje gaan !
Als ze blijkbaar een paar dagen nodig hebben om alles recht te krijgen is het misschien handig om dat alvast enigszins in te plannen.
Maw stellen dat bv eerst alleen het forum up is, en de race sessies initieel gelimiteerd worden voor 1000 man ofzo op de eerste dag na de build, testsessies dan wel open btw.
Het gaat een beetje om het jezelf indekken wat bedrijf betreft, beetje extra ruimte voor wat variatie inbouwen.
Edit:
bericht van Tony:
Welcome to another software update! Sorry it took longer than normal to perform the software update on our iRacing member environment. There was a lot to carry over and test and sure enough we missed something so had to do a second update and test again. While that was happening we lost a websphere application server so had a bit of juggling on that as well. It is one of several websphere servers but not an ideal time to lose it, busy replacing it now.
Anyway, sorry for temporary delays in the download process for some. We are always working on improvements to handle heavy down load times like this and as I have said many times, site performance and stability is always the highest priority. I wish it was as easy as throwing money and hardware at any problem because we would in a heart beat but that is not the case.
I hope you like the new build and have plenty of good driving fun!
Good iRacing and good Team iRacing!
[ Voor 90% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2014 00:08 ]
Slob en ik doen aan synchroondrifting
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bykwW1WmczU&feature=youtu.be]
[ Voor 9% gewijzigd door themac1983 op 22-10-2014 02:33 ]
[ Voor 55% gewijzigd door NickThissen op 22-10-2014 00:49 ]
De Ford GT3 wordt wel wennen. Hij rijdt met de basesetup anders dan de GT2: krachtigere remmen, die wel snel blokkeren, maar is minder snel op het rechte stuk. Base is redelijk overstuurd bij het inremmen en onderstuurd bij het uitkomen van de bocht, maar dat zwakt wat af als je een rondje verder bent.
De Holden is een beest. De leerkurve lijkt me wel iets minder stijl in vergelijking met de Ford. Na 15 minuten oefenen kwam ik tot een 2:08 op de berg.
Driver swaps zelf is een complete verandering van iRacing. Voor mij mag je het gerust iRacing 3.0 noemen. Het registreren voor een race is veranderd natuurlijk. Het wisselen zelf gebeurt heel intuitief en vlot. Er zijn wel nog wat kleine vragen, zoals wat betekent de "also register me for this session" wanneer je een team registreert voor een sessie, wanneer wordt er een rijdersnaam weergegeven in de resultaten en wanneer de teamnaam, hoe kunnen we snel de originele settings zoals BB, ABS en TC terug op de originele waarde zetten als iemand binnenkomt en zo verder. Dat leren we allemaal nog wel.
Morgen (eigenlijk al straks) verder wat spelen met alle opties en auto's die me interesseren. Voorlopig alleen maar positief voor mij
Kan hem niet zien.themac1983 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:47:
Nieuwe ford GT is niet te houden in een slide man....
Slob en ik doen aan synchroondrifting
[video]
edit, zo wel:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bykwW1WmczU]
[ Voor 10% gewijzigd door Linc op 22-10-2014 02:08 ]
*gaat werken aan sarcasme in text*NickThissen schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:49:
Je zit toch gewoon in het gras te remmen???? En je redt hem wel? Ik snap je punt nietOk met een 2fmsh waarschijnlijk maar hoezo is hij niet te redden?
bedoelde dus juist dat hij erg goed is op te vangen
Verwijderd
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb een paar zaken die echt niet werken of ik snap het niet.
1) Er is een team met mijn naam in My Teams en die kan ik niet editten en / of verwijderen. Huh?
2) Ik heb een nieuw team aangemaakt voor de NES (Gathering of Tweakers 1) en alle invites zijn verdwenen na dat ik op save druk.
1) Dat zal wel zijn zodat je altijd een team sessie kan joinen ookal heb je nog gene echt team. Maar wellicht dat andere je dan wel kunnen joinen, zodat je in de sessie ene on-the-fly team krijgt. Waarom je dit zou willen? Geen idee.JoepW schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:46:
1) Er is een team met mijn naam in My Teams en die kan ik niet editten en / of verwijderen. Huh?
2) Ik heb een nieuw team aangemaakt voor de NES (Gathering of Tweakers 1) en alle invites zijn verdwenen na dat ik op save druk.
2) Dat durf ik niet te zeggen. Heb van Roy een invite gehad en geaccepteerd, het zou dus wel moeten werken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
2) Ik voeg net alsnog Nick toe (invite dan dus) en alle leden verschijnen weer. Dus bugje.
Hopelijk is het vanavond wat beter en kan er geoefend/raced worden.
Wordt de Holden sessie ook verplaatst naar vanavond?
Ga zeker ook de BMW oefenen op Spa, want wat ik begrijp zijn er wel wat kleine aanpassingen.
Verwijderd
naief ben ik al lang niet meerPhydomir schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 07:32:
Je weet inmiddels toch hoe het werkt rond patch dagen. Tikkie naïef om te denken dat alles vlekkeloos verloopt, de website zal nog wel vaker down gaan deze week. Daar is het week 13 voor.
Verwijderd
kunnen ze dan niet gewoon open en transparant zijn en gewoon lekker slim zijn en server farm per farm opbrengen (load spreiden) . i know hun memeber site is SPOF maar dan nog kan men daar toch iets aan doen ... zet dan regio per regio open (communiceer ditIthric schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:06:
Wat Joep zegt, dit is beetje standaard en ik denk dat veel mensen zelfs vrij nemen of opblijven dan is de load natuurlijk erg hoog. (Bedoel dan andere werelddelen)
gewoon effe naar fitness gaan en idd volgende dag iets plannen
lopen allemaal erbij of de heilige man gaat langskomen haha
ik zie het wel zitten om een teaminschrijving te doen voor volgens mij de eerste georganiseerde 24h race:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3266888.page
Er is nog plaats voor de RUF.
Zijn er hier mensen die interesse hebben?
Liefst een team van 5 personen.
Ik ben niet snel genoeg om voor de winst te gaan, maar in 24h kan van alles gebeuren natuurlijk.
Uitrijden lijkt me al een fantastische ervaring.
[ Voor 12% gewijzigd door ThiJor op 22-10-2014 09:59 ]
Tsja, dan heb je gewoon hetzelfde probleem want men wil toch wel testen, en als je dan met z'n allen apart zit te testen kun je net zo goed ff een servertje opgooien dus waarom niet al inplannen? Het is toch ook geen ramp dat de planning niet door ging.dabelg schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:51:
denk dat we ook moeten leren niets te plannen op een release.
gewoon effe naar fitness gaan en idd volgende dag iets plannen![]()
lopen allemaal erbij of de heilige man gaat langskomen haha
Ik zal ook echt niet klagen dat iRacing er niks van kan of dat ik m'n geld terug wil (lol). Ik weet maar al te goed hoe frustrerend dit voor hun ook moet zijn, ze weten oprecht niet waar het aan ligt (ga ik dan maar even van uit...) en zullen vast de hele dag in de stress hebben gezeten.
Maar toch kun je het er niet mee oneens zijn dat er iets niet klopt als je site het al jaren lang elk seizoen na een nieuwe build begeeft. Juist het feit dat het elk seizoen gebeurt (voor zover ik kan herinneren was het alleen vorig seizoen zonder grote problemen) geeft aan dat er iets goed mis is. Andere bedrijven (Steam bijv) kunnen wel prima een enorme load aan op piek momenten, dus waarom iRacing niet? Uiteraard hebben die veel meer geld, maar ten eerste zijn onze piekmomenten misschien max 15,000 man (niet eens denk ik), niet vergelijkbaar met Steam, en ten tweede zegt iRacing zelf dat het geen probleem is wat met meer uitgeven opgelost kan worden... dus wat dan wel? Wordt het dan niet eens tijd om experts in te huren om een keer een fatsoenlijke backend te bouwen die wel piek momenten aankan en eventueel extra servers bijzetten als dat kan? Misschien zijn ze daar al jaren mee bezig en werkt het nog steeds niet, maar het klinkt alsof ze het nog steeds zelf aan het uitzoeken zijn, en als het na jaren nog niet gelukt is dan moet je toch ooit een keer gaan zeggen "fuck it, dit gaat ons niet lukken"
Goed, geen ramp allemaal, wel vervelend, ook als het te verwachten is.
Vorige build hadden we geen problemen, S1 2014 ook niet dacht ik. Weet redelijk zeker dat er in 2013 ook 1 of 2 builds waren zonder problemen.
En zelfs als we problemen hebben is het meestal de avond na de update waar de site niet bereikbaar is. De race servers is echt uitzondering als die onderuit gaan (is natuurlijk ook lastig als je niet kan joinen omdat de site er uit ligt, maar goed).
Ze hebben al eerder aangegeven dat capaciteit echt niet hun probleem is, en dat als meer geld en servers de oplossing was ze dat al lang hadden gedaan.
En je voorbeeld van Steam...
http://www.ghacks.net/2014/03/25/steam-much-lately/
https://www.reddit.com/r/...team_going_down_so_often/
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=786237
Bovendien willen ze wel eens helemaal door de knietjes gaan met een release van nieuwe populaire games. Let maar op als GTA V uitkomt (en Steam enabled is, weet ik niet), ligt er zo een paar uur uit.
Xbox Live en PS zijn ook geen uitzonderingen.
Over EA, Ubisoft en Rockstar servers begin ik maar helemaal niet.
En ik weet niet, maar als ik zie hoeveel kennis de mensen van de staff hebben (wat blijkt uit hun forum posts soms) denk ik dat ze de meeste scenario's en oplossingen die wij bedenken ook al wel door hun bedacht zijn.
Er zijn vast al meerdere experts langs gekomen voor de back-end (meen me te herinneren dat ze Oracle draaien en daar ook een keer hard aan is getimmerd, onder andere door externen).
En het idee van local-build-up is vast ook langs gekomen, maar de shit storm die je krijgt als iemand aan de west kust wel mag iRacen en iemand aan de oost kust niet (want heel USA in één keer online knallen werkt natuurlijk ook niet) is groter dan die je krijgt als je lekker 50x'd met je website.
Laten we eerlijk zijn, hoe vaak is iRacing offline als je een window van 24 uur om een update niet meerekent? Ik denk dat ze een uptime halen waar menig bedrijf en serviceprovider heel, heeel erg jaloers van wordt.
P.s. iemand bericht gelezen hier op Tweakers dat Google offline is? ...
Heb net voor middernacht eens gekeken en het verbaasd me telkens dat er een heleboel zo zitten te klagen.
De omvang van zo'n uitrol actie wordt door veel mensen blijkbaar stevig onderschat. En zoals de meeste IT'ers wel weten zal je zien dat er net op dat moment nog iets anders misloopt ook.
en ivm Google... ze hebben problemen met sommige onderdelen blijkbaar.
Ga direct een bericht sturen dat ik m'n geld terugwil ... oh... wacht...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Een legertje back-end experts inzetten lijkt mij ook geen oplossing want wat gaan die dan doen? En vooral, wat gaat dat kosten? Ik denk dat iracing met groeipijnen te maken heeft en niemand onder ons zou het fijn vinden als ze hun prijzen moeten verhogen. Ze zijn nu eenmaal geen multinational die er billion dollars tegenaan kan gooien, maar wel een moedige en sympathieke kleine onderneming. Wat idd. wel beter zou kunnen is bv. de zaak pas openzetten als alles 100% stabiel is en een kleine tegemoetkoming in de vorm van enkele luttele ir dollars zou eigenlijk niet misstaan. Verder kunnen ze er m.i. weinig aan doen zonder zeer zware kosten te maken.
Ja iedereen ziet dat in hun eigen default-prive team.ZeeZeiler schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 10:53:
Heh, er is een flinke discussie aan de gang in mijn default team. En dat terwijl er geen team leden zijn. De helft is Japans...
Ik weet niet of dat bewust is (om bijvoorbeeld met anderen in contact te komen en zo een "echt" team te maken), maar het ligt dus in ieder geval niet aan jou
Verwijderd
Ik denk of de website kraakt en piept en is een beetje uit z'n voegen aan het groeien, of ze geven te boel te vroeg 'vrij' terwijl een opstart cyclus nog niet is afgerond.
Precies, het is maar een spelletje.Linc schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:31:
Ik zie het probleem ook niet, dit hoort er gewoon bij. Elk online spel dat ik ooit gespeeld heb heeft dit soort problemen. Lineage 2, World of Warcraft, Diablo 3. Allemaal problemen met inloggen bij een grote update of als het spel net gereleased is. En iedereen maar zeiken elke keer. Ja het is niet leuk, iedereen heeft er last van, maar gewoon iets later weer proberen.
* BM rent snel weer weg.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
NEEEE, WOW had nooit issues, was perfect en nevernooit deden ze iets fout bij blizzard. WOW is heilig en de eerste MMO, en alle andere zijn kloons!Linc schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:31:
Ik zie het probleem ook niet, dit hoort er gewoon bij. Elk online spel dat ik ooit gespeeld heb heeft dit soort problemen. Lineage 2, World of Warcraft, Diablo 3. Allemaal problemen met inloggen bij een grote update of als het spel net gereleased is. En iedereen maar zeiken elke keer. Ja het is niet leuk, iedereen heeft er last van, maar gewoon iets later weer proberen.
OT: gister inderdaad beetje ruk dat sommige mensen wel konden rijden en andere niet. Maar zoals vele al aangeven, dat is een traditie aan het worden bij Iracing
HET IS GEEN SPELLETJE MAAR EEN SIMULATIEBM schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Precies, het is maar een spelletje.
* BM rent snel weer weg.
Nogmaals, ik vind het absoluut geen probleem en ik zeur er ook niet over, het heeft misschien een uurtje geduurd gisteravond dus het is inderdaad helemaal niet zo erg. Maar het blijft toch vervelend ook al kan niemand er wat aan doen.
De beste oplossing zou denk ik zijn om mensen gewoon offline te laten testen met de nieuwe content voor een uurtje na de build ofzo en langzaam mensen per regio online te laten.
Een combi Apache/php/PostgreSQL zou ik dan eerder kiezen, maar dan zit je wel weer met je servicecontracten/ondersteuning. Ik denk dat de meeste bedrijven die dergelijke omgevingen draaien deze kennis zelf in huis halen ipv afhankelijk te zijn van externe suppliers. Maargoed that's just my €0.02....
Cube Nuroad Race (2022)
quote: Steve LuvenderI wanted to give everyone a quick heads up that there won't be team custom paint functionality on Trading Paints in time for tomorrow's build release.
We don't have a clear picture on ETA for team paint functionality on Trading Paints yet. Obviously, it's something we're working on and excited about -- tomorrow will be a big day for iRacing and sim racing as a whole. We plan to roll out team functionality alongside a general website update later this season.
Hopefully, for a short while, you can overlook your normal-looking cars for this awesome functionality the iRacing gods have afforded us.
Steve
En de Ford GT GT3 (ik stotter) zit er ook nog niet bij in TP.
Bij de FGT GT3 zijn trouwens de startnummers groter dan bij de FGT GT2. Dus als je denk ff snel je paint te hergebruiken en je hebt zaken vlak achter (bij) de startnummers staan dan moet je ff prutsen.
Dit topic is gesloten.
![]()