En toch kijken er nog 1 miljoen mensen naar het programma.. Ben benieuwd hoe het over een maand is.
Wat doe jij hier dan?Dacuuu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:50:
Is het nog steeds op tv? Zijn er zoveel domme Nederlanders in ons land?
Een bookmark post maken zodat elke keer als hier gereplied wordt dit topic bovenaan in zijn Post History lijst staat.
Ik vond de aflevering gisteren niet zo denderend. Weinig gebeurd.
Daarna nog wel even op de stream die nominatieronde bekeken. Vond het maar een rommelig zooitje. Aike moest het praatje houden. Waarom geen zware donkere stem die ergens uit het plafond klinkt?
Het kan zoveel beter....
Verbaast me niets eerlijk gezegd. Even los van het feit dat de uitzendingen erg achterlopen op de livestreams is het tijdstip natuurlijk ook niet zo slim van SBS (directe concurrentie van DWDD en RTL nieuws).
Plus dat de diehard kijkers toch wel doorkijken en de "zappers" nu inderdaad die irritaties gaan krijgen. Zou me niets verbazen als ze uiteindelijk op 550.000 uitkomen o.i.d.
Van de week was die trekkerband nog plat. Hoe komt die opeens vol?
Stonden ze die net in de SBS show niet op te pompen?
Hahahaha ze worden lid van de Postcode Loterij. Ik vraag me steeds meer af waarom ik naar deze reclame onzin blijf kijken. Ik denk dat John nog het een en ander moet fine tunen aan het concept.
Arme koeien trouwens daar heb ik wel medelijden mee.
We gaan bewust doen met het milieu, we gaan de postcode loterij steunenAccountant schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:55:
Hahahaha ze worden lid van de Postcode Loterij. Ik vraag me steeds meer af waarom ik naar deze reclame onzin blijf kijken. Ik denk dat John nog het een en ander moet fine tunen aan het concept.

lol
I served in a company of heroes.
Ja sponsors zijn mooi en aardig maar lid worden van de nationale postcode loterij ligt er wel idioot dik bovenop...Accountant schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:55:
Overigens, ik dacht dat ze een eigen samenleving met eigen "land " waren, en volgens mij hebben ze nog geen postcodes ingevoerd
Zal wel toevallig zijn als ze de loterij winnen
Fox uit 'Murrica heeft Utopia al gekocht hoorde ik vanochtend.
Daar wordt het niet elke dag maar 1x per week uitgezonden.
Daar wordt het niet elke dag maar 1x per week uitgezonden.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Vond het opzich wel een geinig concept, maar ze hadden nooit die aannemer 10.000 moeten geven. Nu hebben ze de basisdingen op orde en doen ze bijna niets meer.
Hoe groot achten we de kans dat nu mr. de Mol het concept voor (waarschijnlijk) grof geld verkocht heeft het hier lekker dood laat bloeden en er na die geplande 60(?) dagen de stekker er uit trekt onder het motto dat 'het Nederlandse publiek nog niet klaar is voor een dergelijk iets, maar het experiment in zijn ogen wel geslaagd is'?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Reeel.Spike_wolf schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:21:
Hoe groot achten we de kans dat nu mr. de Mol het concept voor (waarschijnlijk) grof geld verkocht heeft het hier lekker dood laat bloeden en er na die geplande 60(?) dagen de stekker er uit trekt onder het motto dat 'het Nederlandse publiek nog niet klaar is voor een dergelijk iets, maar het experiment in zijn ogen wel geslaagd is'?
D'r staat een enquete op de Utopia website:
http://www.utopiatv.nl/news/detail/1713/jouw-mening-telt
Mooi hoe ze zichzelf een verkapt complimentje willen geven na alle negatieve berichten:
'Prima. Ik merk dat het met zorg gemaakt is'
http://www.utopiatv.nl/news/detail/1713/jouw-mening-telt
Mooi hoe ze zichzelf een verkapt complimentje willen geven na alle negatieve berichten:
'Prima. Ik merk dat het met zorg gemaakt is'
Op Discovery is nu een docu over een groep mensen die gaan leven als holbewoners. Dat was veel interessanter.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Hoe heet die?Ardana schreef op maandag 27 januari 2014 @ 04:28:
Op Discovery is nu een docu over een groep mensen die gaan leven als holbewoners. Dat was veel interessanter.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
The Colony, natuurlijk was dat ook voor een deel gescript.
Maar dat werd gewoon aangegeven om te kijken hoe de mensen erop gingen reageren.
In een compleet vergane wereld je voedsel letterlijk bij elkaar sprokkelen, en midden in de nacht komen een stel bikers al je eten stelen. -> Leuk experiment om naar te kijken!
Maar dat werd gewoon aangegeven om te kijken hoe de mensen erop gingen reageren.
In een compleet vergane wereld je voedsel letterlijk bij elkaar sprokkelen, en midden in de nacht komen een stel bikers al je eten stelen. -> Leuk experiment om naar te kijken!
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Volgens mij was het niet The Colony (hoewel ik die nooit gezien heb): het ging overduidelijk om een experiment en onderzoekers hielden ook de boel goed in de gaten en gaven ook feedback.
Ah, gevonden, het heette "I, caveman". Helaas is hij in 2011 uitgezonden (en kennelijk onlangs herhaald), maar ik kan geen filmpjes vinden.
Het doel was ook enkel om te kijken of de huidige mens in staat was om (ik vermoed) 2 weken (dus niet erg lang, maar lang genoeg om goed honger te krijgen) als holbewoner te leven. Ze leefden ook niet in een vergane wereld, maar in een bos- en steppe-rijke omgeving, met elanden, vers stromend water, klein wild, vis etc.
Ik baal dat ik halverwege ingevallen was, maar voor zover ik kon zien begonnen ze met wat vuursteen en een stapel vachten. Daarna hebben ze van dat vuursteen zelf gereedschap gemaakt (handbijlen, messen) en daarmee zelf wapens (speren) en koord (voor vallen). Ze hebben zelf vuur gemaakt, en dat "houdbaar" en verplaatsbaar gehouden.
Er zijn 2 mensen uitgevallen wegens de honger, ook is er halverwege eentje onderzocht door een arts vanwege de klachten die ze had. Uiteindelijk hebben ze een eland/hert gedood met een werpspeer en hadden zo genoeg te eten. Ik kreeg de indruk dat na het neerhalen van het hert er wel ingegrepen is zodat het dier "waardig en pijnloos" kon sterven (en zodat ze in de disclaimer konden zetten dat "er geen dieren onnodig geleden hebben en het sterven op een humane wijze is geschied". Het neerhalen zelf ging echter inderdaad met de hand: een speer werpen en hopen dat die in een vitaal deel terecht kwam - wat uiteraard meerdere keren mis ging. Omdat het zelfgemaakte speren van hout waren (en dus behoorlijk zwaar), moesten ze nogal dichtbij komen.
Veel waren blij met het eten, maar de meesten hadden het toch wel echt moeilijk met het neerhalen van zo'n mooi en machtig beest (mooi gewei enzo). Een of twee weigerden nog steeds vlees te eten.
Al met al behoorlijk gaaf om te zien.
Ah, gevonden, het heette "I, caveman". Helaas is hij in 2011 uitgezonden (en kennelijk onlangs herhaald), maar ik kan geen filmpjes vinden.
Het doel was ook enkel om te kijken of de huidige mens in staat was om (ik vermoed) 2 weken (dus niet erg lang, maar lang genoeg om goed honger te krijgen) als holbewoner te leven. Ze leefden ook niet in een vergane wereld, maar in een bos- en steppe-rijke omgeving, met elanden, vers stromend water, klein wild, vis etc.
Ik baal dat ik halverwege ingevallen was, maar voor zover ik kon zien begonnen ze met wat vuursteen en een stapel vachten. Daarna hebben ze van dat vuursteen zelf gereedschap gemaakt (handbijlen, messen) en daarmee zelf wapens (speren) en koord (voor vallen). Ze hebben zelf vuur gemaakt, en dat "houdbaar" en verplaatsbaar gehouden.
Er zijn 2 mensen uitgevallen wegens de honger, ook is er halverwege eentje onderzocht door een arts vanwege de klachten die ze had. Uiteindelijk hebben ze een eland/hert gedood met een werpspeer en hadden zo genoeg te eten. Ik kreeg de indruk dat na het neerhalen van het hert er wel ingegrepen is zodat het dier "waardig en pijnloos" kon sterven (en zodat ze in de disclaimer konden zetten dat "er geen dieren onnodig geleden hebben en het sterven op een humane wijze is geschied". Het neerhalen zelf ging echter inderdaad met de hand: een speer werpen en hopen dat die in een vitaal deel terecht kwam - wat uiteraard meerdere keren mis ging. Omdat het zelfgemaakte speren van hout waren (en dus behoorlijk zwaar), moesten ze nogal dichtbij komen.
Veel waren blij met het eten, maar de meesten hadden het toch wel echt moeilijk met het neerhalen van zo'n mooi en machtig beest (mooi gewei enzo). Een of twee weigerden nog steeds vlees te eten.
[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 29-01-2014 14:35 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Jouw verhaaltje klonk echt heel goed dus ik ben even op zoek gegaan. De serie heet niet I, Cavemen maar Curiosity en is van Discovery. Die serie bevat 10 afleveringen over allerlei interessante zaken en twee afleveringen (8 en 9 geloof ik) heten I, Cavemen en gaan dus over het leven als primitieve mensen. Ik heb de twee afleveringen gevonden (torrents) en hoewel de kwaliteit 'maar' 480p is, is het wel heel interessant om te zien. Thanks voor de tip!Ardana schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:14:
Volgens mij was het niet The Colony (hoewel ik die nooit gezien heb): het ging overduidelijk om een experiment en onderzoekers hielden ook de boel goed in de gaten en gaven ook feedback.
Het enige waar ik me aan stoor (maar dat heb ik bij meer programma's) is dat deelnemers zo nu en dan afgezonderd staan te praten tegen de camera over wat er gebeurd(e). Dat haalt voor mij een beetje het realisme uit het geheel. Knal er dan overal een voiceover overheen als het nodig is.
Ah cool. Hoewel enigzins offtopic, valt de serie 'naked and afraid' ook in het rijtje van dergelijke docus. Kan ook leuk zijn om naar te kijken (hoewel op een gegeven moment het wel meer van 't zelfde wordt).
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Alleen vind ik naked and afraid echt zo gemaakt, nep en gespeeld. Net als die Bear Grylls, nepper dan dat bestaat niet
Maargoed, dit valt meer onder survival. Afgelopen zomer zag ik wat dat betreft nog een mooie op discovery, een man die naakt en met helemaal niks een periode op een onbewoond eiland moest overleven. Dat was wel serieus, het ging ook een keer bijna mis (voedselvergiftiging, houtskool gegeten maaar mocht niet baten) en had hij echt even hulp van buiten nodig. Hij eindigde dan ook met een diep gevoel van overwinning toen hij uiteindelijk werd opgepikt, wel met paar tanden minder.
Maargoed, dit valt meer onder survival. Afgelopen zomer zag ik wat dat betreft nog een mooie op discovery, een man die naakt en met helemaal niks een periode op een onbewoond eiland moest overleven. Dat was wel serieus, het ging ook een keer bijna mis (voedselvergiftiging, houtskool gegeten maaar mocht niet baten) en had hij echt even hulp van buiten nodig. Hij eindigde dan ook met een diep gevoel van overwinning toen hij uiteindelijk werd opgepikt, wel met paar tanden minder.
Klinkt als Marooned....
edit : Naked and Marooned/Naked Castaway met Ed Stafford.
edit : Naked and Marooned/Naked Castaway met Ed Stafford.
[ Voor 57% gewijzigd door mercapto op 31-01-2014 13:49 ]
@Mutatie,
paar tanden minder is overdreven 1 tand was 'afgebroken' deze was echter ooit gelijmd..
had evengoed bij zijn thuis gebeurd kunnen zijn terwijl hij een appel at
paar tanden minder is overdreven 1 tand was 'afgebroken' deze was echter ooit gelijmd..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ah oke, misschien maakte het indruk op me en is de herinnering heftiger dan de werkelijheidIcekiller2k6 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:15:
@Mutatie,
paar tanden minder is overdreven 1 tand was 'afgebroken' deze was echter ooit gelijmd..had evengoed bij zijn thuis gebeurd kunnen zijn terwijl hij een appel at
Sinds een paar dagen krijg ik reclames te zien als ik een video wil kijken via mijn ipad (met de app). Het is niet voor of na elke (live) video.
Wellicht ten overvloede, ik ben een betalende klant.
Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?
Ben je wel ingelogd met je paspoort?_Rayman_ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:56:
Sinds een paar dagen krijg ik reclames te zien als ik een video wil kijken via mijn ipad (met de app). Het is niet voor of na elke (live) video.
Kun je de 4 streams aanklikken of heb je maar 1 stream?
Uiteraard ben ik ingelogd met het paspoort. Alles gaat goed, enkel af en toe een reclame er tussendoor. Niet dat ik er wakker van lig, maar is niet netjes als je een betalende klant bent.
Verwijderd
Het zal wel sponsoring zijn om de rekening voor de betalende klanten zo laag mogelijk te houden.
Je kunt het beste even een mailtje richting SBS6 sturen en kijken wat ze zeggen._Rayman_ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:05:
Uiteraard ben ik ingelogd met het paspoort. Alles gaat goed, enkel af en toe een reclame er tussendoor. Niet dat ik er wakker van lig, maar is niet netjes als je een betalende klant bent.
Zucht, een freelance filosoof.
ze mag filosofische boekjes meenemen. Neemt ze 'de ideale staat' mee... Die heeft ze zeker nog nooit gelezen, wel een mooie titel, en de schrijver klinkt slim. Goh. Goed gekozen...
Dat gaat nooit aanslaan bij die constant referendum houdende eikels in die lelijke garage.
want we weten allemaal dat democratie tot tirannie leidt he?
ze mag filosofische boekjes meenemen. Neemt ze 'de ideale staat' mee... Die heeft ze zeker nog nooit gelezen, wel een mooie titel, en de schrijver klinkt slim. Goh. Goed gekozen...
Dat gaat nooit aanslaan bij die constant referendum houdende eikels in die lelijke garage.
want we weten allemaal dat democratie tot tirannie leidt he?
We kijken thuis nog af en toe eens. En wat mij opvalt is dat je eigenlijk in het klein ziet hoe het in de grote mensenwereld ook fout gaat. Alleen al dat gedoe over zakgeld. In plaats van een eigen Utopia te bouwen kopiëren ze de buitenwereld.
En is het iemand anders ook opgevallen? Telkens als ik inschakel zitten Paul, Hakim en die Aaike (ik ken een hond die zo heet.....) heel gewichtig aan het hoofd van de tafel achter een laptop. Doen die drie nog wat nuttigs behalve denken dat ze zo geweldig zijn in de baas spelen?
En is het iemand anders ook opgevallen? Telkens als ik inschakel zitten Paul, Hakim en die Aaike (ik ken een hond die zo heet.....) heel gewichtig aan het hoofd van de tafel achter een laptop. Doen die drie nog wat nuttigs behalve denken dat ze zo geweldig zijn in de baas spelen?
http://www.nu.nl/tech/3699250/politie-haalt-online-drugsmarkt-utopia-offline.html
Handeltje van de bewoners?
Handeltje van de bewoners?
Er komt een update van de app waar de commercials eruit zijn is me gezegd, het is een bug (die toevallig genoeg vast geld oplevertVerwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:37:
Het zal wel sponsoring zijn om de rekening voor de betalende klanten zo laag mogelijk te houden.
Dat is toch niet NSFW??Brilsmurfffje schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:46:
NSFW:
http://www.dumpert.nl/med...c/neukseks_in_utopia.html
Het is zover, het is gebeurt..
Ben benieuwd hoelang die meuk nog doorgaat en of er überhaupt nog mensen naar kijken...
Andrea is er inmiddels uit toch? En die andere onruststoker (oliebollenbakker dacht ik)?
Ach, ik kijk het wel met enige regelmaat. Als ik niet bij De wereld draait door blijf hangen.
Nee die Andrea zit er nog wel in. Die olieballenbakker is weg.
Nee die Andrea zit er nog wel in. Die olieballenbakker is weg.
Wat een vage gast. Neuken als een konijn, en maar steeds vragen 'Kom je al, kom je al'Brilsmurfffje schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:46:
NSFW:
http://www.dumpert.nl/med...c/neukseks_in_utopia.html
Het is zover, het is gebeurt..
Sinds gisteren werkt de app bij mij niet meer op de ipad (4) met ios 7.0.6. Foutmelding: er kan geen verbinding worden gemaakt met de server . Ik heb een button probeer opnieuw, maar helpt niet. De app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Net zoals het opnieuw opstarten van de ipad.
Komt iemand dit bekend voor?
-edit-
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de mensen achter utopia (webformulier op de website van utopia)
-edit 2-
Ondertussen werkt het weer. De app verwijdert -> ipad herstart -> app geinstalleerd via itunes -> ipad herstart -> app gebruiken en afsluiten op de iphone -> app starten op de ipad en werkt weer.
-edit 3-
De app werkte weer niet meer. Zelfde truukje gedaan, behalve van de iphone en werkt weer. Begint nu irritant te worden. Nog geen email gehad van de mensen achter utopia.
Komt iemand dit bekend voor?
-edit-
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de mensen achter utopia (webformulier op de website van utopia)
-edit 2-
Ondertussen werkt het weer. De app verwijdert -> ipad herstart -> app geinstalleerd via itunes -> ipad herstart -> app gebruiken en afsluiten op de iphone -> app starten op de ipad en werkt weer.

-edit 3-
De app werkte weer niet meer. Zelfde truukje gedaan, behalve van de iphone en werkt weer. Begint nu irritant te worden. Nog geen email gehad van de mensen achter utopia.
[ Voor 57% gewijzigd door _Rayman_ op 04-03-2014 09:21 ]
Volg het programma totaal niet, maar hoorde vanmiddag op de radio dat er een nieuwe bewoonster bij komt die in de Playboy heeft gestaan: http://www.modelmayhem.com/portfolio/2474075/viewall
Wordt het dan toch nog interessant?
Wordt het dan toch nog interessant?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Waarschijnlijk gingen de kijkcijfers achteruit en moest daar wat aan gedaan worden.
Ondertussen werken de app op de iphone 5 en ipad 4 niet meer. Mijn vorige "truuk" helpt niet. Daarom maar weer een contactformulier ingevuld en hoop dat ze het probleem oplossen.
Zijn er nog mensen die hier naar kijken eigenlijk? Gebeurt er nog wel eens iets interessants dat niet al in een andere big brother variant is gebeurd? Ik krijg het idee dat de interesse een beetje wegbloed.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ach, ik kijk nog wel regelmatig. Gemiddeld kijken er per aflevering nog 800.000 mensen naar met uitschieters naar 1 mln. Naar de herhaling 's avonds kijken ook nog rond de 180.000.
Je ziet het langzaam veranderen in een soort Big Brother/Gouden Kooi. Steeds meer feestjes, alcohol, ruzies. Dat trekt natuurlijk kijkers.
Je ziet het langzaam veranderen in een soort Big Brother/Gouden Kooi. Steeds meer feestjes, alcohol, ruzies. Dat trekt natuurlijk kijkers.
...less is more
Ik kijk het soms tijdens het eten bij gebrek aan beter en omdat het maar een half uurtje duurt..
T programma is imho al helemaal niet meer interessant, het draait enkel om geld en geld komt veeeel te gemakkelijk binnen. Ik bedoel een bio markt waar je entree moet betalen en 80 euro betalen voor een kaar met de handtekeningen van de mensen erop..
T programma is imho al helemaal niet meer interessant, het draait enkel om geld en geld komt veeeel te gemakkelijk binnen. Ik bedoel een bio markt waar je entree moet betalen en 80 euro betalen voor een kaar met de handtekeningen van de mensen erop..
Ondertussen heb ik al een reactie ontvangen. De kern van de mail:
Bedankt voor het doorgeven. We zijn op de hoogte van de storing. Deze is inmiddels opgelost en alles moet nu weer naar behoren werken.
Als dit niet het geval is, horen wij dit uiteraard graag van u. Tevens raden wij u aan om goed na te kijken of u daarnaast niet bent ingelogd via uw een ander apparaat. U kunt namelijk niet op 2 apparaten tegelijk inloggen.
Helaas werkt het voor mij nog niet. Dus een email terug gestuurd. Ben benieuwd en verbaast over de snelle reactie.
-edit-
Het issue is opgelost. Ik heb mijn 'oude truuk' gebruikt en hiermee is het issue opgelost.
Bedankt voor het doorgeven. We zijn op de hoogte van de storing. Deze is inmiddels opgelost en alles moet nu weer naar behoren werken.
Als dit niet het geval is, horen wij dit uiteraard graag van u. Tevens raden wij u aan om goed na te kijken of u daarnaast niet bent ingelogd via uw een ander apparaat. U kunt namelijk niet op 2 apparaten tegelijk inloggen.
Helaas werkt het voor mij nog niet. Dus een email terug gestuurd. Ben benieuwd en verbaast over de snelle reactie.
-edit-
Het issue is opgelost. Ik heb mijn 'oude truuk' gebruikt en hiermee is het issue opgelost.
[ Voor 32% gewijzigd door _Rayman_ op 11-04-2014 12:02 ]
Ik heb het toevallig deze week weer een keer gekeken.
Maar de lol is er eerlijk gezegd wel vanaf, de nieuwe samenleving is zogenaamd opgebouwd en nu kijk je naar een groep mensen dat eigenlijk maar 1 ding wil, bekend worden door dit programma.
Hier en daar wat sjansen en zoenen zodat je langer op tv bent, nee bedankt van mij hoeft het niet meer.
Maar de lol is er eerlijk gezegd wel vanaf, de nieuwe samenleving is zogenaamd opgebouwd en nu kijk je naar een groep mensen dat eigenlijk maar 1 ding wil, bekend worden door dit programma.
Hier en daar wat sjansen en zoenen zodat je langer op tv bent, nee bedankt van mij hoeft het niet meer.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Tot nu toe misschien in totaal 10 minuten Utopia gezien. Wat een bagger TV zeg.Maverick schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:28:
Zijn er nog mensen die hier naar kijken eigenlijk? Gebeurt er nog wel eens iets interessants dat niet al in een andere big brother variant is gebeurd? Ik krijg het idee dat de interesse een beetje wegbloed.