Komt omdat hij er door John de Mol is uitgeschopt.levik7 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:15:
[...]
Maar deze man zit toch helemaal niet in Utopia?
Ik zie hem tenminste niet staan op de lijst met inwoners
Oh dus hij heeft er wel echt in gespeeld?E2TK schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:31:
[...]
Komt omdat hij er door John de Mol is uitgeschopt.
Juist jammer dat er dan iemand uit word geschopt die revolutionaire ideeën had, want dat was toch wat John wou bereiken?
Of wil hij ook gewoon pijn, ruzie, honger en seks?
Jesus wat een progamma, ik had al vantevoren gezegt dat dit niks gaat worden, en volgensmij zit ik er niet ver naast.
Dat met die borg, als jij toch een dierbare verliest? Ze konden men rug op met hun borg, ik vind dit meer psychologische spanning op iemand leggen dan een leuk progamma, en kom op, 2,50 per maand, ik geloof het ze ook. Voor 5 euro meer kan ik zelf kijken wat ik wil aka Netflix.
Niks voor mij dus, en ik heb 1 aflevering gezien, maar het volk wat daar rondloopt is toch ook meestal arrogant en het merendeel bedenkt zich hoe hij/zij zich het beste voor zichzelf kunnen hebben.
Edit: typo
Dat met die borg, als jij toch een dierbare verliest? Ze konden men rug op met hun borg, ik vind dit meer psychologische spanning op iemand leggen dan een leuk progamma, en kom op, 2,50 per maand, ik geloof het ze ook. Voor 5 euro meer kan ik zelf kijken wat ik wil aka Netflix.
Niks voor mij dus, en ik heb 1 aflevering gezien, maar het volk wat daar rondloopt is toch ook meestal arrogant en het merendeel bedenkt zich hoe hij/zij zich het beste voor zichzelf kunnen hebben.
Edit: typo
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hoor in een filmpje . "Of zit je nu echt in dubio om je 24 uur aan te vragen." http://youtu.be/HqovgTvx9jg?t=5m5s
Klinkt als een tijdelijke escape om langs familie te kunnen gaan.
I served in a company of heroes.
Wow idd! goed gehoord!Vuvuzela schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:04:
Hoor in een filmpje . "Of zit je nu echt in dubio om je 24 uur aan te vragen." http://youtu.be/HqovgTvx9jg?t=5m5s
Dus blijkbaar zijn er nog heel wat regeltjes waarvan de kijkers nog niks weten

Rienk zei in de middag tegen mij: 'Als dit programma over een jaar is afgelopen, ben ik weer dakloos.'

ik volg het programma niet eens, alleen zo via dit topic en hoor af en toe wat op de radio... en zelfs ik weet dat die dame er zelf voor gekozen heeft om in Utopia te blijven terwijl ze wel toestemming had om weg te gaan... de betreffende dama had dit van tevoren al helemaal met de inmiddels overledene besproken en wist dus al wat ze zou doen... en dan lees ik hier in het topic, nota bene van mensen die het programma lijken te volgen dat "borg hen niets zou kunnen schelen als er zoiets aan de hand is met familie", etc etc etc... terwijl ze die borg helemaal niet kwijt was geweest als ze tijdelijk weggegaan was....levik7 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:10:
[...]
Wow idd! goed gehoord!
Dus blijkbaar zijn er nog heel wat regeltjes waarvan de kijkers nog niks weten
Het verbaast me hoeveel tweakers hier nog naar kijken
Voor mij staat deze in de rij "Snel voorbij zappen als je het tegen komt" net als Geer en Goor en ALLE andere nederlandse "real life" rommel
Als we met z'n allen nu eens stoppen met kijken naar dit soort rommel wordt er misschien eens een keer iets fatsoenlijks gemaakt/uitgezonden
NOFI voor de fans natuurlijk, maar je gal spuwen is nu eenmaal af en toe een goede uitlaatklep
* floriske.nl laat Netflix nog maar even doorlopen
Voor mij staat deze in de rij "Snel voorbij zappen als je het tegen komt" net als Geer en Goor en ALLE andere nederlandse "real life" rommel

Als we met z'n allen nu eens stoppen met kijken naar dit soort rommel wordt er misschien eens een keer iets fatsoenlijks gemaakt/uitgezonden
NOFI voor de fans natuurlijk, maar je gal spuwen is nu eenmaal af en toe een goede uitlaatklep
* floriske.nl laat Netflix nog maar even doorlopen
[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2014 17:01 ]
Waar een collega en ik het van de week nog ff over hadden en wat ik wel een hele goede vond (maar zelf ook nooit aan gedacht had): waarom heeft er niemand, toen ze 15 minuten lang die kist vol mochten gooien, geld erin gegooid? Gewoon, cash.
Of is er ergens expliciet vermeld in de regels of aan de kandidaten dat dat niet mocht?
Als het wel mocht: dom!!! Als iedereen dat had gedaan hadden ze makkelijk 1 á 2K extra gehad.
Of is er ergens expliciet vermeld in de regels of aan de kandidaten dat dat niet mocht?
Als het wel mocht: dom!!! Als iedereen dat had gedaan hadden ze makkelijk 1 á 2K extra gehad.
Mijn geld voor 14 vreemden, en dan er direct uit worden gestemd ?
Nee dank je.
Nee dank je.
Ja hallo. Je wilt wat opbouwen met 15 man of je wilt het niet.mercapto schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:10:
Mijn geld voor 14 vreemden, en dan er direct uit worden gestemd ?
Nee dank je.
Ik volg het programma (nog) niet echt, maar dit lijkt me wel relevant voor deze thread: http://www.utopiatvshow.n...ouche-aanwezig-in-utopia/
Vanmiddag praatte Utopia bewoner Lindy haar mond voorbij op de livestreams. Er is een douche aanwezig achterin de loods.
...
Tevens is er nu ook naar buiten gekomen dat ze de accu boormachines gewoon kunnen opladen in de regiekamer. Wat nu overleven in barre omstandigheden. We zijn allemaal voor de gek gehouden.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dan neem ik wel een fles vodka mee net als de rest van dat onvolwassen zooitjeAzzKickah schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:12:
[...]
Ja hallo. Je wilt wat opbouwen met 15 man of je wilt het niet.
"We moeten alcohol hebben!"
Geld...
Dat is net zoiets als in een studentenhuis gaan wonen en dan de keuken vernieuwen, geld weggooien dus.
De gun factor ben je dan ook meteen kwijt. "Kijk hem met z'n poen"

In de gouden kooi kon je ook je '24-uur' aanvragen. Dit betekende het volgende:Vuvuzela schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:04:
Je mag niet zomaar stoppen en weggaan. Je moet 24 uur van tevoren aangeven dat je wilt stoppen. In die tijd kun je er nog goed over nadenken (en zal de redactie je waarschijnlijk proberen om te praten).
...less is more
Het begint weer mannen!
Allemaal voor de buis
Allemaal voor de buis
Wat een sukkel zeg. 1 zijn ze nu niet lekker en 2 hartstikke duur. Hoe kan je nu zulke dingen gaan aanschaffen als je een strak budget hebt. Ik vind het grappig om te kijken, eerlijk is eerlijk, maar heb nog maar weinig echt slimme dingen zien behalve het idee om groenten fruit te verbouwen en het maken van kaas van de overtollige melk.
Verder is het voornamelijk veel gekissebis.
[ Voor 17% gewijzigd door Miss_80 op 10-01-2014 21:11 ]
Groente en fruit verbouwen met de aanstaande winterMiss_80 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:08:
Wat een sukkel zeg. 1 zijn ze nu niet lekker en 2 hartstikke duur. Hoe kan je nu zulke dingen gaan aanschaffen als je een strak budget hebt. Ik vind het grappig om te kijken, eerlijk is eerlijk, maar heb nog maar weinig echt slimme dingen zien behalve het idee om groenten fruit te verbouwen en het maken van kaas van de overtollige melk.
Nee ik denk dat ze er verstandiger aandoen (als een echte tweakers
En dan een forum erbij, ik denk dat ze behoorlijk rijk leventje kunnen gaan leiden
Gewoon de camera's hijacken en doorsturen naar de eigen site en zo de poten onder de omroep vandaan zagen, dat lijkt me wel watlevik7 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:57:
[...]
Groente en fruit verbouwen met de aanstaande winter![]()
Nee ik denk dat ze er verstandiger aandoen (als een echte tweakers) dat ze een raspberry pi kopen + tweede hands randonderdelen +goedkope internet abb en dan blogs gaan schrijven op een zelf gemaakte site(ze kunnen heus wel in een jaar HTML plus CSS leren) en daar dan google advertenties op zetten!
En dan een forum erbij, ik denk dat ze behoorlijk rijk leventje kunnen gaan leiden
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Wat is dat ding op tafel en bij dat ene blondje? Lijkt wel een tablet in roze/paarse hoes? Of gewoon een spiegel?
Wat bedoel je?readytoflow schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:30:
Wat is dat ding op tafel en bij dat ene blondje? Lijkt wel een tablet in roze/paarse hoes? Of gewoon een spiegel?
Heb je een foto, dan hebben we weer wat leuks om over te klagen!
kan iemand mij vertellen waarom er mensen luid praten wanneer er niemand is? voorbeeld 1: Rienk stookt vuur en krijgt rook binnen en zegt: gelukkig niemand die dat ziet. voorbeeld 2: andrea die tuin probeerd om te spitten en elke keer zegt: steen... na het lezen van de url die eerder gepost was over douchen e.d. ben ik er nu zeker van dat dit grotendeels gespeeld wordt..
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Begint die Paul nu een buitenechtelijke relatie met Billy ?
Als een naaste overlijd mogen ze gewoon op de dag van de begrafenis uit Utopia en daarna gewoon er weer terug in, John de Mol heeft dit gezegd tijdens de persconferentie voor Utopia. Alleen had die vrouw besloten om gewoon in Utopia te blijven want als ze zou gaan naar de begrafenis dan zou er pers komen en zou de aandacht van de begrafenis naar haar gaan en niet naar de overledene.kuusj98 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:41:
Maar goed je bent ook wel een mongool als je mee gaat doen aan dit programma en je weet van te voren dat ieder moment een dierbare kan overlijden
[ Voor 12% gewijzigd door Chip. op 11-01-2014 12:42 ]
was ze niet allang weg bij die vent waarvan de dochter is overleden ?!Chip. schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:40:
[...]
Maar goed je bent ook wel een mongool als je mee gaat doen aan dit programma en je weet van te voren dat ieder moment een dierbare kan overlijden
Nou ik weet niet maar ik zelf praat heel veel tegen mezelf als ik alleen ben..?BadpunK schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:21:
kan iemand mij vertellen waarom er mensen luid praten wanneer er niemand is? voorbeeld 1: Rienk stookt vuur en krijgt rook binnen en zegt: gelukkig niemand die dat ziet. voorbeeld 2: andrea die tuin probeerd om te spitten en elke keer zegt: steen... na het lezen van de url die eerder gepost was over douchen e.d. ben ik er nu zeker van dat dit grotendeels gespeeld wordt..
Soms zelfs in de supermarkt... Dan zeg ik tegen mezelf 'ahh ik heb alles wel' en dan komt er net iemand de hoek om en dan voel ik dat diegene zo kijkt van 'tegen wie had die gek het dan?'
Dus mjah, dat mensen praten als ze alleen zijn vind ik persoonlijk niet zo heel gek
http://youtu.be/g0euLMb5CAs?t=6m1s
Ennnnnnnnnnnnn het is eruit! Het is allemaal één dikke fake/script. Had ik wel verwacht maar mooi dat ze zelf het bewijs leveren.
Ennnnnnnnnnnnn het is eruit! Het is allemaal één dikke fake/script. Had ik wel verwacht maar mooi dat ze zelf het bewijs leveren.
Heel, heel jammer. Het had zo'n leuk programma kunnen zijn. Maar ze vernaggelen alles zelf weer.masterrobo schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:44:
http://youtu.be/g0euLMb5CAs?t=6m1s
Suckers.
"Utopia BV heeft mij gevraagd om als een soort Jaap in de Gouden Kooi de boel hier op stelten te zetten"
Iets in de strekking, vrij vertaald uit dat irritante hard/zacht geluid.
Iets in de strekking, vrij vertaald uit dat irritante hard/zacht geluid.
En John blijft maar ontkennen...............
http://www.ad.nl/ad/nl/10...pianen-niet-acteren.dhtml
(in mijn vorige post)

http://www.ad.nl/ad/nl/10...pianen-niet-acteren.dhtml
Dat gaat nog een lastige worden voor hem, met die nieuwe info die naar buiten is gekomen op de live stream.Televisieproducent John de Mol ontkent bij hoog en bij laag dat er acteurs rondlopen in Utopia. 'Ik kan met mijn hand op mijn hart, met twee vingers in de lucht, op de gezondheid van mijn zoon zeggen dat het niet zo is',
(in mijn vorige post)
[ Voor 19% gewijzigd door masterrobo op 12-01-2014 21:20 ]
Het verbaast mij niks dat hij ontkent. Ik denk ook niet dat hij een andere keus heeft, want als hij nu toe zou geven dat het allemaal doorgestoken kaart is kijkt er geen hond meer naar en dan wordt z'n concept in geen enkel land overgenomen. Maar ik neem ook aan dat jij ook niet had verwacht dat hij het toe zou geven
Ow .. is het nep en scripted enzo .. had ik nou nooooooooit gedacht 
Het begon ooit met BB .. nu heet het anders maar nep is het nog steeds.
Het begon ooit met BB .. nu heet het anders maar nep is het nog steeds.
Heb vandaag een beetje de streamverslagen van FOK zitten lezen. Het is een grote rotzooi geweest dit weekend. Continu moeten ze bij de regie komen "batterij wisselen", gaat de stream ergens anders op of het geluid uit. Van wat ik nu lees is er een zo goed als weg en zijn er twee over aan het denken.
Begint een beetje trieste tv te worden zo, maar door de streamverslagen ook wel interessant om te volgen hoe het er achter de schermen aan toe gaat.
Begint een beetje trieste tv te worden zo, maar door de streamverslagen ook wel interessant om te volgen hoe het er achter de schermen aan toe gaat.
Heb de livestreams ook gevolgd dit weekend, idd 1 grote teringzooi. Maar dat kwam ook door de kratten bier en flessen wijn die ze hadden
Dan gaat het meestal fout
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Ik heb een halve aflevering gezien. Het eerste wat ik zag is dat er een of ander badkamertje o.i.d. voor 2500 euro besteld werd en een kruiwagen en wat bezems. Werd even later zo met het busje van de bouwmarkt langs gebracht.
Faalbakken. Dat moet dan ''overleven zijn''.
Enige lichtpuntje is dat ik begreep dat er een zwerver in het programma zat, die heeft dan tenminste wel onderdak en eten, wat een goede zaak is.
Enige lichtpuntje is dat ik begreep dat er een zwerver in het programma zat, die heeft dan tenminste wel onderdak en eten, wat een goede zaak is.
[ Voor 21% gewijzigd door Momentumlol op 13-01-2014 01:35 ]
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Die spullen kwamen allemaal bij Hornbach vandaan, en laat dat nou ook net een sponsor zijn van het programma...
Wat een neppe zooi allemaal.
Wat een neppe zooi allemaal.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Wat ik van nieuws berichten heb vernomen is dat die 'zwerver' zelf voor het zwerver bestaan gekozen heeft. Dus dat hij nu onderdak en eten heeft ... nja ik weet het niet hoor ..Momentumlol schreef op maandag 13 januari 2014 @ 01:33:
Ik heb een halve aflevering gezien. Het eerste wat ik zag is dat er een of ander badkamertje o.i.d. voor 2500 euro besteld werd en een kruiwagen en wat bezems. Werd even later zo met het busje van de bouwmarkt langs gebracht.
Ik weet ook niet waarom ik hier reageer op dat programma .. Misschien omdat er naast dit nog meer NIKS op de buis is tegenwoordig.
Die heeft er idd zelf voor gekozen, de borg is betaald door zijn broer.
Wat bedoel je met borg?
Ze hebben allemaal een borg bedrag (inkomen afhankelijk) betaald om te voorkomen dat ze er binnen een maand mee stoppen. Na de eerste maand krijgen ze het bedrag terug.
Ik zou een paar duizend borg lappen en dan die kluis leegtrekken en naar huis gaan
Het is toch erg jammer hoor als blijkt dat het allemaal doorgestoken kaart is want het programma (ook in de vorm zoals het nu getoond wordt) spreekt mij wel aan.
Ik had ook nooit verwacht dat het een survival up de hei setting was en ik vind de mogelijkheid om contacten te houden met de buitenwereld en een startkapitaaltje om de boel een snelle start mee te geven en de eerste weken in levensonderhoud te kunnen voorzien juist een leuk concept. Wel had ik het bedrag iets minder gemaakt zodat er meer verstandige keuzes gemaakt moeten worden. Nu met die 10.000 euro hebben ze al met een paar dagen een hoop luxe kunnen verkrijgen en gas, licht en water is er ook een stuk sneller dan ik had verwacht.
Dat er met sponsors gewerkt wordt zoals Hornbach en die energiemaatschappij vind ik niet zo erg. Anders ga je een wildgroei aan bedrijven krijgen die wel speciale kortingen en gratis artikelen kunnen fixen voor gratis reclame op tv. Dit lijkt mij ook niet gewenst want dan wordt Utopia weer één grote reclamezuil en zitten ze na 2 maanden lekker in een volledig ingerichte villa niks te doen. Door vooraf afspraken te maken met bepaalde bedrijven waar ze zaken mee kunnen doen wordt dit eenvoudig voorkomen. Dit had dhr. de Mol wel even mogen toelichten in de spelregels natuurlijk.
Ik had ook nooit verwacht dat het een survival up de hei setting was en ik vind de mogelijkheid om contacten te houden met de buitenwereld en een startkapitaaltje om de boel een snelle start mee te geven en de eerste weken in levensonderhoud te kunnen voorzien juist een leuk concept. Wel had ik het bedrag iets minder gemaakt zodat er meer verstandige keuzes gemaakt moeten worden. Nu met die 10.000 euro hebben ze al met een paar dagen een hoop luxe kunnen verkrijgen en gas, licht en water is er ook een stuk sneller dan ik had verwacht.
Dat er met sponsors gewerkt wordt zoals Hornbach en die energiemaatschappij vind ik niet zo erg. Anders ga je een wildgroei aan bedrijven krijgen die wel speciale kortingen en gratis artikelen kunnen fixen voor gratis reclame op tv. Dit lijkt mij ook niet gewenst want dan wordt Utopia weer één grote reclamezuil en zitten ze na 2 maanden lekker in een volledig ingerichte villa niks te doen. Door vooraf afspraken te maken met bepaalde bedrijven waar ze zaken mee kunnen doen wordt dit eenvoudig voorkomen. Dit had dhr. de Mol wel even mogen toelichten in de spelregels natuurlijk.
Dat is inderdaad een probleem.
Er word gedaan alsof alles heel spontaan is en er geen regels zijn, maar als je de Live stream in de gaten gaat houden kom je er achter dat er 1001 regels zijn en allerlei afspraken.
Ze hadden gewoon een grote show vooraf moeten doen met een duidelijk uitleg, het komt nu allemaal halfbakken over en lijkt alsof ze de boel bij elkaar liegen.
Zoals eerder deze week, gewoon even een duidelijke statement. "Er zijn deelnemers die in het verleden geacteerd hebben. Deze deelnemers zijn echter niet door Utopia ingezet als acteur, het zijn echte deelnemers zonder dubbele agenda."
Klinkt een stuk zakelijker dan "Ik zweer het op de gezondheid van m'n zoon"
Leuk zo'n pa.
Er word gedaan alsof alles heel spontaan is en er geen regels zijn, maar als je de Live stream in de gaten gaat houden kom je er achter dat er 1001 regels zijn en allerlei afspraken.
Ze hadden gewoon een grote show vooraf moeten doen met een duidelijk uitleg, het komt nu allemaal halfbakken over en lijkt alsof ze de boel bij elkaar liegen.
Zoals eerder deze week, gewoon even een duidelijke statement. "Er zijn deelnemers die in het verleden geacteerd hebben. Deze deelnemers zijn echter niet door Utopia ingezet als acteur, het zijn echte deelnemers zonder dubbele agenda."
Klinkt een stuk zakelijker dan "Ik zweer het op de gezondheid van m'n zoon"
Leuk zo'n pa.
Het had allemaal nog wel geloofwaardig geweest ook als het alleen bij de bij elkaar geknipte tv-uitzending zou blijven zonder streams. Ben benieuwd hoe ze afgelopen weekend gaan verknippen in de tv-uitzending
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 13-01-2014 17:42 ]
Het verdienmodel van zo'n serie is (net als bij de Gouden Kooi bijvoorbeeld) nu eenmaal gebaseerd op livestreams en kijkcijfers. Als er geen schokkende dingen gebeuren (zoals afgelopen weekend) zou er niemand naar kijken en dat willen de sponsors/makers ook niet. Alleen wel triest dat er in de livestreams geknipt wordt.
Toen ik vorig weekend op de zaterdagavond even op de stream keek, was er dikke bonje over dat Emile altijd vooraan zou staan met eten opscheppen, altijd de extra'tjes opeist en zelfs de stukjes ei uit de salade van Vanessa zat te pikken. Billy was helemaal pissed off en zweerde dat ze haar 3 stempunten op Emile zou gaan doen.
0,niks van teruggezien zonet op TV. Begin er wel redelijk klaar mee te zijn, dat hele Utopia.
Dat TV een week achterloopt is ook ruk, en in een half uurtje krijg je veel te weinig te zien.
Ik weet niet wat ze denken bij SBS maar ik ga geen uren per dag de stream in de gaten houden. Uberhaupt niet eens elke dag. Heb wel wat beters te doen.
0,niks van teruggezien zonet op TV. Begin er wel redelijk klaar mee te zijn, dat hele Utopia.
Dat TV een week achterloopt is ook ruk, en in een half uurtje krijg je veel te weinig te zien.
Ik weet niet wat ze denken bij SBS maar ik ga geen uren per dag de stream in de gaten houden. Uberhaupt niet eens elke dag. Heb wel wat beters te doen.
[ Voor 35% gewijzigd door AzzKickah op 13-01-2014 20:08 ]
Nou, weer een reden minder om te kijken
Hey geen spoilers!Luukwa schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:50:
Das pech, Lindy weg.
Volgens mij is die vrouw overigens nog nooit op TV geweest xD
Wat een muts. Wie gaat er nu in zo'n programma zitten als je heimwee hebt? Ze is haar borg wel kwijt nu.
Als dit niet ook vooropgezet is en zij helemaal geen borg heeft betaald omdat met ome John van tevoren al afgesproken was dat ze er na een kleine 3 weken uit zou gaan.tweaker2010 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:57:
Wat een muts. Wie gaat er nu in zo'n programma zitten als je heimwee hebt? Ze is haar borg wel kwijt nu.
Maar goed, dit is puur speculatie van mijn kant na de vele negatieve berichten van de afgelopen dagen.
Nee, lekker objectief Uptopia volgen zit er niet meer in
Wishful thinking, I'm afraid.
De kopers staan alweer in de rij, dus missie geslaagd.
Volgend jaar de VS en het VK het format in hun eerste seizoen 100x beter laten maken en verder cashen voor de Mol.
Kijken hoe het verder gaat, de kijkcijfers zijn goed.
Volgend jaar de VS en het VK het format in hun eerste seizoen 100x beter laten maken en verder cashen voor de Mol.
Maar even serieus, waarom zou een TV kanaal uit een ander land hier geld voor neerleggen?
[ Voor 12% gewijzigd door AdmiralSnipe op 14-01-2014 19:37 ]
Het gaat om het format, niet deze specifieke uitzendingen.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Waarom is in Duitsland Big Brother nog steeds absurd populair?AdmiralSnipe schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:37:
Maar even serieus, waarom zou een TV kanaal uit een ander land hier geld voor neerleggen?
Niemand die daar het antwoord op heeft.
Want ook al moet je alleen naar het format kijken ik betwijfel dat het in de VS, Duitsland of Engeland veel anders uit zal zien. Daar zullen ze ook mensen bij elkaar zetten waarvan ze weten dat die niet samen kunnen werken en het geld er doorheen knallen aan alles onzinnige luxe.
Nou ja, ik kijk de BB versie van de UK, US en Australie, allemaal langlopende series en Canada is ook sinds vorig jaar begonnen.
Allemaal totaal anders, het format is een huis vol camera's en een groep vreemden die opdrachten doen. In sommige landen stemmen ze elkaar weg, in anderen stemt het publiek. In het ene land heeft het huis elke week een andere leider met voordeeltjes en macht, in een ander land hebben ze een rijk en een arm deel en is het soms redelijk sadistisch. Je kunt dus nog redelijk creatief zijn met het format om op andere manieren spanningen te veroorzaken, iemand macht geven maakt het echt een "Das Experiment"
Allemaal totaal anders, het format is een huis vol camera's en een groep vreemden die opdrachten doen. In sommige landen stemmen ze elkaar weg, in anderen stemt het publiek. In het ene land heeft het huis elke week een andere leider met voordeeltjes en macht, in een ander land hebben ze een rijk en een arm deel en is het soms redelijk sadistisch. Je kunt dus nog redelijk creatief zijn met het format om op andere manieren spanningen te veroorzaken, iemand macht geven maakt het echt een "Das Experiment"
Dat de televisieuitzendingen een week achterlopen op de livestreams vind ik echt een minpunt. Het is toch niet leuk om te zien wat er opeens allemaal gebouwd is op de live streams, terwijl je op tv veel verder achterloopt? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die hier een abonnement op gaat nemen. En een half uur per dag is ook te weinig (22 minuten uitzending 8 min. reclame). Zo krijg je nooit een goed overzicht van wat er gaande is. Zoals iemand op de vorige pagina al zei, ik ga niet de hele dag een live stream in de gaten houden. Je leest al overal dat Lindy eruit is, maar op tv is hier niets over te zien. Als je nu de live stream aan zet, is ze er niet meer?
Ik snap niet wat de logica hiervan is. Was er bij de Gouden Kooi ook zoveel vertraging tussen online en televisie?
Ik snap niet wat de logica hiervan is. Was er bij de Gouden Kooi ook zoveel vertraging tussen online en televisie?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Daarom juist, wat is er nou zo uniek aan dit format dat andere landen het over zouden willen nemen.Hu9o schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:45:
Het gaat om het format, niet deze specifieke uitzendingen.
Iets soortgelijks is toch al vaker gedaan, hier werd nog een filmpje gelinkt van een TV show waarbij mensen moesten overleven wanneer er een fictieve kernramp had plaatsgevonden, daarbij moesten ze ook een soort nieuwe samenleving opstarten.
[ Voor 6% gewijzigd door AdmiralSnipe op 16-01-2014 16:47 ]
BB UK is ook veel beter dan in Nederland, de casting is echt goed daarmercapto schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:16:
De kopers staan alweer in de rij, dus missie geslaagd.
Het is jammer dat de streams er alweer uitliggen. Wilde even de aflevering van gisterenavond terugkijken, maar helaas. Ook de andere video's doen het niet. Volgens twitter ben ik niet de enige. Zou dit komen door het populair zijn van deze video's? Ik heb mijn vraagtekens.
aflevering van gisteravond staat op kijk.nl_Rayman_ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:19:
Het is jammer dat de streams er alweer uitliggen. Wilde even de aflevering van gisterenavond terugkijken, maar helaas. Ook de andere video's doen het niet. Volgens twitter ben ik niet de enige. Zou dit komen door het populair zijn van deze video's? Ik heb mijn vraagtekens.
Vanaf vandaag kan er gestemd worden op de mogelijke nieuwe bewoner van Utopia op http://www.utopiatv.nl/participant
Ik heb zelf op Arthur gestemd. Zijn skills als civiel ingeneur kunnen handig van pas komen en biedt een alternatief voor Paul die nu te veel de touwtjes in handen probeert te krijgen. De andere 2 zie ik op termijn weinig waarde toevoegen: aan een bejaardenverzorgster heb je niet zoveel en ik zie een kunstenaar ook niet veel bijdragn.
Ik heb zelf op Arthur gestemd. Zijn skills als civiel ingeneur kunnen handig van pas komen en biedt een alternatief voor Paul die nu te veel de touwtjes in handen probeert te krijgen. De andere 2 zie ik op termijn weinig waarde toevoegen: aan een bejaardenverzorgster heb je niet zoveel en ik zie een kunstenaar ook niet veel bijdragn.
Ik vind Laura een stuk fijner om naar te kijken 
Er lopen voor zover ik weet geen bejaarden daar rond, dus geen idee wat haar skills kunnen toevoegen.
Er lopen voor zover ik weet geen bejaarden daar rond, dus geen idee wat haar skills kunnen toevoegen.
Er zit toch al een nieuwe bewoner in? Jimmy?
Ja, maar elke maand gaat er sowieso iemand uit.Bootje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:59:
Er zit toch al een nieuwe bewoner in? Jimmy?
Ik heb afgelopen tijd af en toe de streams bekeken, maar vind dat het allemaal niet opschiet en de helft van de "actie" is gewoon product placement. Dit is gedoemd te mislukken denk ik zo.
Het ergste is nog wel dat TV een week achterloopt.
Ondertussen zit Jimmy erin en op TV loopt Lindy nog rond. Of nee ze is net weg sinds afgelopen vrijdag.
Schiet toch niet op zo.
Ondertussen zit Jimmy erin en op TV loopt Lindy nog rond. Of nee ze is net weg sinds afgelopen vrijdag.
Schiet toch niet op zo.
Welke kijkcijfers? http://www.utopiatvshow.nl/kijkcijfers-utopia-kelderen/
M'n vriendin was nog wel geïnteresseerd, maar zodra het duidelijk was dat ze helemaal niet moeten "overleven" of een "beschaving moeten opbouwen" was de lol er al vanaf. Het contract met de buitenwereld heeft het voor ons direct al verpest, dus laat maar lekker zitten.
Het idee was leuk, maar dan hadden ze het dus gewoon goed moeten uitvoeren, en niet zoals het nu is.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ach ja, ze gingen er blijkbaar al vanuit dat ze het maar 65 uitzendingen vol zouden houden:

Dat is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers erg slecht zijn. Ten eerste heeft SBS6 al heel lang niet zo'n succes gehad als Utopia en ten tweede heb je altijd mensen die afhaken in de eerste weken. Met 1,1 miljoen kijkers is gewoon een mooi aantal voor John de Mol en SBS6.Angeloonie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:53:
[...]
M'n vriendin was nog wel geïnteresseerd, maar zodra het duidelijk was dat ze helemaal niet moeten "overleven" of een "beschaving moeten opbouwen" was de lol er al vanaf. Het contract met de buitenwereld heeft het voor ons direct al verpest, dus laat maar lekker zitten.
Het idee was leuk, maar dan hadden ze het dus gewoon goed moeten uitvoeren, en niet zoals het nu is.
En dat er contact met de buitenwereld is was altijd al bekend! Dat het programma niks voor jullie is dat betekent nog niet dat het concept slecht is. Nee het is geen survival, en het is inderdaad niet helemaal van nul beginnen maar om het een jaar uit te houden zullen er zeker nog een hoop regels geintroduceerd worden en moet er gestructureerd samengewerkt worden als je ruzies wilt voorkomen. Dit is toch een stukje "beschaving" opbouwen.
Je hoeft elkaar maar een jaartje te tolereren. Je hoeft helemaal niks op te bouwen. Diegene met de dikste huid wint.michel2506 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Dat is natuurlijk onzin dat de kijkcijfers erg slecht zijn. Ten eerste heeft SBS6 al heel lang niet zo'n succes gehad als Utopia en ten tweede heb je altijd mensen die afhaken in de eerste weken. Met 1,1 miljoen kijkers is gewoon een mooi aantal voor John de Mol en SBS6.
En dat er contact met de buitenwereld is was altijd al bekend! Dat het programma niks voor jullie is dat betekent nog niet dat het concept slecht is. Nee het is geen survival, en het is inderdaad niet helemaal van nul beginnen maar om het een jaar uit te houden zullen er zeker nog een hoop regels geintroduceerd worden en moet er gestructureerd samengewerkt worden als je ruzies wilt voorkomen. Dit is toch een stukje "beschaving" opbouwen.
Tis gewoon stukje misleiding. Wat ze nu doen is iets aankondigen als een voetbal praatprogramma maar tijdens de uitzendingen alleen maar ballet bloopers laten zien met een lachband.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je hebt in weze wel gelijk, maar om iets over te houden behalve een ellendige ervaring aan dat jaar zal je ook wel gestructureerd te werk moeten gaan.L1nt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:41:
[...]
Je hoeft elkaar maar een jaartje te tolereren. Je hoeft helemaal niks op te bouwen. Diegene met de dikste huid wint.
Tis gewoon stukje misleiding. Wat ze nu doen is iets aankondigen als een voetbal praatprogramma maar tijdens de uitzendingen alleen maar ballet bloopers laten zien met een lachband.
De bewoners mogen aan het eind van het jaar het opgebouwde geheel zelf houden. Dus willen ze succesvol samenwerken en veel geld verdienen zijn ze echt gebaat bij een gestructureerde samenwerking.
Ik denk ook dat het spel pas over een paar maanden echt begint wanneer het "overleven" voorbij is en er echt gepland wordt om serieus inkomsten te genereren.
Verwijderd
Kijk ,hier ben ik het mee eensAngeloonie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:53:
[...]
Sterker nog.AzzKickah schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:40:
Het ergste is nog wel dat TV een week achterloopt.
Schiet toch niet op zo.
spoiler:
Morgen gaat nr 2 al weg en zo te zien gaan ze op tv morgen pas naar het vertrek van Lindy toe werken
Het is een beetje het verkopen van kaartjes voor Ajax-Feyenoord en dan in het stadion een tenniswedstrijd vertonen. Er is niets mis met tennis an sichmichel2506 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:34:
Dat het programma niks voor jullie is dat betekent nog niet dat het concept slecht is.
Ook erger mij eraan dat de tv, zoveel dagen achter loopt. Zeker als er een weekend tussen zit, loopt de achterstand er op. Ben benieuwt hoe ze dit gaan oplossen. (als het al opgelost gaat worden).
Straks loopt het programma op tv maanden achter met de werkelijkheid. Zullen ze hiermee proberen om een paspoort aan te smeren?
Straks loopt het programma op tv maanden achter met de werkelijkheid. Zullen ze hiermee proberen om een paspoort aan te smeren?
Harold is er vandaag uitgegaan. Jammer, na Lindy alweer een "normaal" persoon wat er uitgaat. Hopelijk komt de groep van Peter en isabelle samen met die van Emil Ruud en Giorgio (ERG). Dat blok van vijf kan dan nog tegenwicht bieden tegen de andere groep.
Die vrouw met dat zeer erge limburgse accent mag van mij ook snel weg gaan.. god wat is zijn irritant.
Even op de site rond gekeken van Utopia. Het viel me op dat naast Hornbach en Qurrent ook de Nationale Postcode Loterij en Sony sponsor zijn. Dus de volgende stap zal een mooie Sony tv zijn? Hoe de Nationale Postcode loterij in het geheel verwerkt zal worden vraag ik me wel af.
Uit nieuwsgierigheid blijf ik kijken alhoewel ik me zwaar erger aan het hoge emotionele knuffel gehalte en het feit dat de uitzendingen veelste lang achterlopen. Live stream volgens vind ik persoonlijk kansloos.
Uit nieuwsgierigheid blijf ik kijken alhoewel ik me zwaar erger aan het hoge emotionele knuffel gehalte en het feit dat de uitzendingen veelste lang achterlopen. Live stream volgens vind ik persoonlijk kansloos.
Nog een sappig verhaal dan:
http://www.ad.nl/ad/nl/56...ige-moeder-huid-vol.dhtml
Wat mij in het artikel dan vooral opvalt
Hoe betalen ze dat? En hebben ze van hout een tablet in elkaar geknutseld?Op het Utopia-terrein hebben de bewoners sinds gisteren internet
Zullen ze wel gewonnen hebben bij de postcodeloterij dan.D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
[...]
Hoe betalen ze dat? En hebben ze van hout een tablet in elkaar geknutseld?
Ah joh, er is al sinds het begin een wifi netwerk UtopiaBewoners (beveiligd met WPA2 overigens) naast TalpaOffice en TalpaGuest op het terrein daar
Niet alles geloven wat je ziet! Contractueel schijnt ook vastgelegd te zijn dat ze één keer per 24 uur recht hebben op een douche uit hygiëneoverwegingen. Doe eens een gok wat er in de boilerruimte zit achter de loods?
En daarom is zo'n programma al fail voor het begonnen is.tha_bulldog schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:21:
Ah joh, er is al sinds het begin een wifi netwerk UtopiaBewoners (beveiligd met WPA2 overigens) naast TalpaOffice en TalpaGuest op het terrein daarNiet alles geloven wat je ziet! Contractueel schijnt ook vastgelegd te zijn dat ze één keer per 24 uur recht hebben op een douche uit hygiëneoverwegingen. Doe eens een gok wat er in de boilerruimte zit achter de loods?

Heerlijk dat geklaag hier. En ondertussen stiekem elk afleveringetje op sbsgemist terugkijken zekertha_bulldog schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:21:
Ah joh, er is al sinds het begin een wifi netwerk UtopiaBewoners (beveiligd met WPA2 overigens) naast TalpaOffice en TalpaGuest op het terrein daarNiet alles geloven wat je ziet! Contractueel schijnt ook vastgelegd te zijn dat ze één keer per 24 uur recht hebben op een douche uit hygiëneoverwegingen. Doe eens een gok wat er in de boilerruimte zit achter de loods?
http://www.ad.nl/ad/nl/56...ia-klinkklare-onzin.dhtml
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Oh ik zal niet ontkennen dat ik gewoon af en toe kijk hoor
Maar ik zei ook "schijnt"
Dat wifi netwerk snap ik dan alleen niet.
Blijf het alleen irritant vinden dat er niet gewoon een live uitzending is elke avond. Ten tijde van Secret Story kon je ook gewoon 24/7 meegluren bij Ziggo, maar dat is bij dit experiment ook niet mogelijk.
Eigenlijk moet je óf alleen online kijken, óf alleen op SBS6...
Blijf het alleen irritant vinden dat er niet gewoon een live uitzending is elke avond. Ten tijde van Secret Story kon je ook gewoon 24/7 meegluren bij Ziggo, maar dat is bij dit experiment ook niet mogelijk.
Eigenlijk moet je óf alleen online kijken, óf alleen op SBS6...
Het kijken van het programma is geen schande. Ik kijk alleen om te zien hoe nep het is..
Het beeld gaat, regelmatig, op een plaatje van de koeien, die al dagen hetzelfde is. De stream is overbelast? Op een doordeweekse dag om 15:00? Lijkt me zeer sterk. Dat is het moment dat de instructies gegeven worden voor die mensen denk ik via die speaker.
Het verhaal van het hokje, 1 bij 1 is ook niet echt waar, paar dagen geleden stonden ze bijna alle 15 in het hokje? Lekker knus :)!
Het concept was zo mooi en had echt een goed programma kunnen zijn, maar helaas.. Het is het niet geworden
Het beeld gaat, regelmatig, op een plaatje van de koeien, die al dagen hetzelfde is. De stream is overbelast? Op een doordeweekse dag om 15:00? Lijkt me zeer sterk. Dat is het moment dat de instructies gegeven worden voor die mensen denk ik via die speaker.
Het verhaal van het hokje, 1 bij 1 is ook niet echt waar, paar dagen geleden stonden ze bijna alle 15 in het hokje? Lekker knus :)!
Het concept was zo mooi en had echt een goed programma kunnen zijn, maar helaas.. Het is het niet geworden
https://techrvw.com/
Alleen verkochten ze nooit tennis naar mijn mening maar meer voetbal lite. En ook bij ajax-feyenoord krijg je niet altijd waar voor je geld dat is jammer.PWM schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:20:
[...]
Het is een beetje het verkopen van kaartjes voor Ajax-Feyenoord en dan in het stadion een tenniswedstrijd vertonen. Er is niets mis met tennis an sich
Mensen blijven het programma afkraken omdat het geen survivallen in een bos is maar juist een programma is met veel moderne luxes (en dit zijn er misschien te veel) waarmee ze daar samen een werkende samenleving (met veel geld op brengst) opzetten.
Hoe ze dat betalen? Van het geld in de kluis. Kan je van vinden wat je wilt en ik vind het ook een te hoog bedrag (wat ook blijkt want anders hadden ze nu niet gelijk een laptop + 3/4g abbo genomen) maar dat ze ook geld te besteden hadden en zaken konden doen met partijen buiten Utopia (dus ook internet/telefoon/stroom/gas) was al 100x gezegd bij de aankondiging en diverse interviews met De Mol van tevoren.D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:07:
[...]
Hoe betalen ze dat? En hebben ze van hout een tablet in elkaar geknutseld?
Dat snap ik maar voorlopig komt er dus weinig binnen qua geld. En gaan ze dan internetten via die 3G verbinding? Dat mag een duur abonnement zijn dan.
Ik ben benieuwd of de energie sponsor straks de ballen heeft ze af te sluiten
Ik ben benieuwd of de energie sponsor straks de ballen heeft ze af te sluiten
Die dochter van Andrea is zelf een hypocriete t*f*sh**r (om maar even haar eigen woorden te gebruiken) met die rant-brief op haar Facebook want in de comments daaronder neemt ze eerst de adviezen om hiermee niet naar de Privé te stappen ter harte, en 3 dagen later post ze dat het interview met de Privé in kannen en kruiken zit.
Neemt niet weg dat als dat allemaal waar is wat in haar rant staat, die Andrea inderdaad een wat minder fijn persoon is, zo te horen. En er staan inderdaad naaktfoto's op internet van haar. Zeker plotseling God gevonden een paar jaar geleden?
He, wat is een potje roddelen over TV-volk soms toch leuk
Neemt niet weg dat als dat allemaal waar is wat in haar rant staat, die Andrea inderdaad een wat minder fijn persoon is, zo te horen. En er staan inderdaad naaktfoto's op internet van haar. Zeker plotseling God gevonden een paar jaar geleden?
He, wat is een potje roddelen over TV-volk soms toch leuk
[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 21-01-2014 19:55 ]
Ik vind dat hele "om privacy redenen" gedoe zo mooi.
Ik had niet verwacht dat SBS netter zou zijn dan RTL destijds met Big Brother en De Gouden Kooi.
Batterijtje wisselen in privacy, douchen in privacy, wassen in privacy.
Nou kun je denken, ja, tuurlijk! maar Endemol heeft dat probleem niet in andere landen, is Nederland echt zo enorm privacy bewust geworden in die paar jaar of is het om makkelijker censuur in het programma te krijgen onder het mom van privacy ?
Ik had niet verwacht dat SBS netter zou zijn dan RTL destijds met Big Brother en De Gouden Kooi.
Nou kun je denken, ja, tuurlijk! maar Endemol heeft dat probleem niet in andere landen, is Nederland echt zo enorm privacy bewust geworden in die paar jaar of is het om makkelijker censuur in het programma te krijgen onder het mom van privacy ?
Ze hebben al een Sony Xperia. En ze zijn lid geworden van de Nationale Postcode Loterij...Accountant schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:02:
Even op de site rond gekeken van Utopia. Het viel me op dat naast Hornbach en Qurrent ook de Nationale Postcode Loterij en Sony sponsor zijn. Dus de volgende stap zal een mooie Sony tv zijn? Hoe de Nationale Postcode loterij in het geheel verwerkt zal worden vraag ik me wel af.
Pfff dat was te verwachten.Slapstick schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:58:
[...]
Ze hebben al een Sony Xperia. En ze zijn lid geworden van de Nationale Postcode Loterij...
Ik ben trouwens aan het wachten totdat de Belastingdienst eens komt binnenvallen.
KvK- en belastingnummer voor belaste activiteiten zou ze niet misstaan. Misschien kan ik er nog iets aan verdienen, naast mijn one minute of fame
Gister op de tv gezien hoe ze pannenkoeken en hangertjes aan het verkopen waren, maar man wat een neppe bedoeling, als ik pannenkoeken ga bakken dan haal ik ook echt geen 1200 euro op. Het is allemaal totaal niet marktconform, ze kunnen gewoon iedere prijs vragen die ze willen. Verder was er gezegd dat ze eerst geen stroom hadden, dit terwijl er wel 200 camera's aanwezig zijn op het terrein 
Anyhow, die Bily is trouwen ook een heks van een wijf, damn die komt bij iedereen slijmen en instemmen met zijn/haar ideeën.. Zo stemt ze met Peter in dat het van Andrea lichtelijk overtrokken was, maar als Peter er wat van zegt dan staat ze ineens weer aan de kant van Andrea
Anyhow, die Bily is trouwen ook een heks van een wijf, damn die komt bij iedereen slijmen en instemmen met zijn/haar ideeën.. Zo stemt ze met Peter in dat het van Andrea lichtelijk overtrokken was, maar als Peter er wat van zegt dan staat ze ineens weer aan de kant van Andrea

Het meest trieste vind ik nog dat (los van de hele setting) er zoveel acteurs in Utopia zitten.mercapto schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:13:
Ik vind dat hele "om privacy redenen" gedoe zo mooi.

Bij de Gouden Kooi had ik tenminste nog het idee dat er echte mensen in zaten, al was daar ook genoeg gescript.
Maar dat was een heel stuk leuker om naar te kijken dan deze drama...tweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:19:
[...]
Het meest trieste vind ik nog dat (los van de hele setting) er zoveel acteurs in Utopia zitten.![]()
Bij de Gouden Kooi had ik tenminste nog het idee dat er echte mensen in zaten, al was daar ook genoeg gescript.
En dat was al ERG