Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 11:14

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Heeft iemand de locatie kunnen vinden op Google Maps?
Ik kan het helaas niet vinden haha

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 17:47
Roboafca schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:51:
Heeft iemand de locatie kunnen vinden op Google Maps?
Ik kan het helaas niet vinden haha
Jazeker:
https://maps.google.com/m...lland,+Nederland&t=h&z=17

Was al eerder genoemd in dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik heb het hooguit 15 minuten volgehouden toen het vanavond op TV was.
In een interview op de radio zat John nog te bazelen dat het een heel nieuw programma zou zijn, nog nooit vertoond blablabla.
Toen ik voor het eerst lucht kreeg van dit programma had ik een verlaten gebied in gedachten waarbij het onderkomen zelf moest worden gebouwd van omgehakte bomen, er zelf voor eten moet worden gezorgd en zo een "nieuw samenleving" zou worden opgestart.
Nu blijkt het gewoon een loods te zijn inclusief stal met beesten waarbij ze ook nog eens over een budget van 10.000 euro beschikken en iedere deelnemer een kist vol mag plempen om mee te nemen.
En natuurlijk zoeken ze weer mensen uit met hele verschillende achtergronden en uiteenlopende gedachten zodat er wrijving ontstaat wat voor entertainment moet zorgen.
De eerste koppen met teksten als "SBS6: kijkcijfers Utopia overtreffen stoutste verwachtingen" en "Realitysoap Utopia trekt 1,5 miljoen kijkers" zijn al op internet verschenen dus er zal wel een brede doelgroep bereikt worden.
Ik vind het persoonlijk 10x niks, maar had ook niks anders verwacht van een SBS6 programma. :r

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Het is inderdaad een beetje teveel wat ze hebben..
Paar kippen die los zouden lopen vind ik geen probleem, heb je iig nog iets van eten..
Maar een loods, 10,000 euro, telefoon... Dat is niet iets "opbouwen"..

Dat is gewoon overleven en contact leggen met de buitenwereld om geld te verdienen..
Had liever gezien dat ze inderdaad zelf de loods moesten bouwen door bomen om te hakken
Toch is het wel grappig om te zien dat ze na een week al internet willen kopen, terwijl er vroeger hele goede samenlevingen waren die prima zonder internet deden..
Probeer dat eens!

Zodra er internet is, stop ik met kijken.. Hopen dat er een hacker even die hele zooi daar uitgooit dan! Hebben wij entertainment haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het wordt leuk wanneer het geld op is. En met het tempo waarmee ze het nu uitgeven houden ze de maand nog niet eens vol! Laat de honger spelen maar beginnen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.000 lijkt veel, maar is bizar weinig als je weet dat ze een toilet, douche etc moeten kopen en bedden voor 15 personen. Dan is 10.000 een schijntje hoor, vergis je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ze hadden het op de livestream* (sue me) over het aanschaffen van een tablet... Hele discussie gaande. Uiteindelijk was er iemand zo slim om te zeggen: ''Een tablet, daar heb je niets aan. Want je kunt er niet fatsoenlijk op typuh''. Dat geeft wel aan dat ze binnen twee weken gewoon een afgeslankte vorm van Big Brother aan het doen zijn, waarbij iedereen al knus allerlei faciliteiten heeft. Zo is er inderdaad maar weinig aan.

*1e maand is gratis, wel moet je je betaalgegevens opgeven en zodra de 1e maand voorbij is wordt er stilzwijgend 2,50 van je rekening afgehaald. Op tijd opzeggen dus.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Eerste aflevering gezien en dat viel tegen! Zoiets is al eerder gedaan maar dan beter en realistischer!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 10:42
Mensen die met een tv ploeg ergens aan komen krijgen altijd veel gedaan, zowel recht halen als gratis spullen.

Ik zal er een grote reclame serie van maken. In ruil voor meubels in het gezichtsveld van de camera een dik logo plakken. Het is alleen even actief op zoek naar sponsoren. Het zelfde kan je doen door reclame te maken op kleding voor een x aantal euro's per dag. Denk aan een sportenvent zoals voetbal of schaatsen.

Zolang de kijkcijfers voldoende blijven zal dat wel moeten lukken,gister hebben er 1.299.000 mensen hebben gekeken. Toch leuke reclame voor een bedrijf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Flesjes drank waren wel afgeplakt dacht ik dus wellicht mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw

Techrvw

Het geld gaat inderdaad snel!
Ze hebben wel verschillende manieren bedacht om geld te verdienen en omdat het op tv is denk ik dat wel een aantal mensen daar een "bootcamp" zullen volgen..

Het gaat pas echt beginnen als het geld op is inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Roboafca schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:51:
Het gaat pas echt beginnen als het geld op is inderdaad!
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Er zal al snel weer nieuw geld binnen komen in die 'kluis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 13:21

Luukwa

o/

Die vrouw ging boodschappen bestellen in grote getalen, ik dacht bij mezelf doe is rustig mens.. je moet redelijk lang met dat geld en dan gaat ze nu al 2 kilo kip bestellen.. en weet ik hoeveel andere prut.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik geloof dat de Nederlandse TV een nieuw dieptepunt heeft bereikt. Wat een onvoorstelbare pulp, inclusief gecaste deelnemers die volgens een voorbedacht script handelen. Als je dat er nog niet aan ziet dan spoor je niet.

Ik geloof er ook geen bal van dat ze niet gewoon af en toe in een peeskamertje hun familie mogen ontmoeten. Wat een kul dit, zelfs Expeditie Robinson komt geloofwaardiger over.

Dit heeft ook geen zak met Utopia te maken. Ze hadden die paupers gewoon ergens op een eiland moeten droppen en laat ze het maar uitzoeken. Dan heb je het tenminste ECHT over het stichten van een nieuwe samenleving. Dit is gewoon echt te treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hoppa! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:23:
Ik geloof dat de Nederlandse TV een nieuw dieptepunt heeft bereikt. Wat een onvoorstelbare pulp, inclusief gecaste deelnemers die volgens een voorbedacht script handelen. Als je dat er nog niet aan ziet dan spoor je niet.

Ik geloof er ook geen bal van dat ze niet gewoon af en toe in een peeskamertje hun familie mogen ontmoeten. Wat een kul dit, zelfs Expeditie Robinson komt geloofwaardiger over.

Dit heeft ook geen zak met Utopia te maken. Ze hadden die paupers gewoon ergens op een eiland moeten droppen en laat ze het maar uitzoeken. Dan heb je het tenminste ECHT over het stichten van een nieuwe samenleving. Dit is gewoon echt te treurig.
_/-\o_

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08

Vuvuzela

My spire is forming

Luukwa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:18:
Die vrouw ging boodschappen bestellen in grote getalen, ik dacht bij mezelf doe is rustig mens.. je moet redelijk lang met dat geld en dan gaat ze nu al 2 kilo kip bestellen.. en weet ik hoeveel andere prut.
Vergeet niet dat ze met 15 mensen zijn he. 2 Kilo kip is met 15 mensen maar een klein kipfiletje per persoon.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Echt, het had voor mij een hoog 'geen cent te makken' gevoel. Of 'help, red mijn vakantie' ofzo. Gewoon even on a budget leven en klaar is kees.

Toen ik hoorde van het concept had ik in eerste instantie het gevoel dat het allemaal wel erg ver zou gaan, dat er mogelijk tegen de grenzen van wat ethisch verantwoord was zou worden aangeschurkt. Maar dit is een dusdanig gecontroleerde en veilige omgeving, dat ik het vermoeden heb dat John de Mol gewoon zijn stevige keutel heeft ingetrokken en er maar iets 'verantwoords' en gescript van gemaakt heeft.

Verdomme, het had zo mooi kunnen zijn. Ik zag het al helemaal voor me, redelijk intelligente mensen ergens in the middle of nowhere die echt 'opnieuw' zouden moeten beginnen met het bouwen van een samenleving. Nee, in plaats daarvan krijg je de absolute stront van de samenleving (SBS 6 kijkers...) die gewoon in hun natuurlijke habitat worden geflikkerd. Leuk hoor, echt genieten. Doe dan maar een herhaling van 'oh oh Cherso'..... Zelfs dat is hoogwaardiger entertainment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Hoppa! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:42:
[...]

Echt, het had voor mij een hoog 'geen cent te makken' gevoel. Of 'help, red mijn vakantie' ofzo. Gewoon even on a budget leven en klaar is kees.

Toen ik hoorde van het concept had ik in eerste instantie het gevoel dat het allemaal wel erg ver zou gaan, dat er mogelijk tegen de grenzen van wat ethisch verantwoord was zou worden aangeschurkt. Maar dit is een dusdanig gecontroleerde en veilige omgeving, dat ik het vermoeden heb dat John de Mol gewoon zijn stevige keutel heeft ingetrokken en er maar iets 'verantwoords' en gescript van gemaakt heeft.

Verdomme, het had zo mooi kunnen zijn. Ik zag het al helemaal voor me, redelijk intelligente mensen ergens in the middle of nowhere die echt 'opnieuw' zouden moeten beginnen met het bouwen van een samenleving. Nee, in plaats daarvan krijg je de absolute stront van de samenleving (SBS 6 kijkers...) die gewoon in hun natuurlijke habitat worden geflikkerd. Leuk hoor, echt genieten. Doe dan maar een herhaling van 'oh oh Cherso'..... Zelfs dat is hoogwaardiger entertainment.
Ze zitten nog geen 10 meter van een grote weg af lol.
Ben het volledig met je eens, totale bull shit.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Luukwa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Ze zitten nog geen 10 meter van een grote weg af lol.
Ben het volledig met je eens, totale bull shit.
Ach, ik heb sowieso 0,0 vertrouwen in het 'reality'-gehalte van 'reality'TV. De belangen zijn veel te groot om dingen aan het toeval over te laten. Het is allemaal vooraf gecast en gescript of op zijn best suggestief geëdit. Of je nu naar Utopia, Wie is de Mol, Expeditie Robinson, Big Brother of Oh oh Cherso zit te kijken. Het is allemaal nep en van te voren volledig gescript. Ik heb dan nog het meeste vertrouwen in een programma als Wie is de Mol. Is ook nog wel aardig om te kijken.

Het is vaak ook zo vreselijk overduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoppa! op 08-01-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Hoppa! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:42:
[...]

Het kan John echt geen ruk schelen of het een kwalitatief goed programma wordt.
Dit is gewoon een format wat bijna precies hetzelfde is als al die andere schijt op televisie, en er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om naar te kijken.
Dat terrein staat ook gewoon ergens in de buurt van Hilversum dus de productiekosten zijn veel lager dan wanneer er in het buitenland in een echt verlaten gebied gefilmd moet worden.
Het klinkt allemaal leuk, maar van tevoren kon je dit natuurlijk allemaal al zien aankomen.
Kies een aantal paupers uit die een totaal verschillende kijk op de wereld hebben, pleur ze in een loods, en de rest gaat vanzelf.
Klaar is je programma. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
AdmiralSnipe schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:19:
[...]

Het kan John echt geen ruk schelen of het een kwalitatief goed programma wordt.
Dit is gewoon een format wat bijna precies hetzelfde is als al die andere schijt op televisie, en er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om naar te kijken.
Dat terrein staat ook gewoon ergens in de buurt van Hilversum dus de productiekosten zijn veel lager dan wanneer er in het buitenland in een echt verlaten gebied gefilmd moet worden.
Het klinkt allemaal leuk, maar van tevoren kon je dit natuurlijk allemaal al zien aankomen.
Kies een aantal paupers uit die een totaal verschillende kijk op de wereld hebben, pleur ze in een loods, en de rest gaat vanzelf.
Klaar is je programma. :F
Inderdaad maar dit kon je eigenlijk allemaal zien aankomen.
Bij dit soort programmas is het toch normaal dat ze mensen uitzoeken waarvan ze weten dat deze voor problemen zullen zorgen. Omdat ze denken dat men dan leuke TV krijgt.

Toen ik voor het eerst de reclame zag van Utopia had ik in mijn hoofd beelden van mensen die ergens gedumpt worden (wel in een afgezet gebied) en dan wat werktuig en wat voorraad en dat was het dan.
En toen dacht ik nog: best gedurft als ze dat doen.

En nu is het op TV en die eppo's krijgen een loods waardoor ze dus nooit zelf een verblijf zullen gaan bouwen waardoor het hele idee in 1 klap eigenlijk al kapot is. Want door die loods hoeven ze zelf niets te bouwen, ze hoeven niet hard te werken. Het lijkt meer op zo een survival camping maar dan simpeler.

Heb het zelf nog niet gekeken (ik weiger zulke prut te ondersteunen) maar mijn zus kijkt het en ik was met haar naar de Ikea vandaag en ze had het erover.
Ze vertelde me dat ze 10.000 euro hebben en aan welke onzin ze dat geld uitgeven. Het is niet veel geld en als je vanaf dag 1 al bezig bent je geld uit te geven aan flessen koffiemelk dan heb je dus geen idee waar je mee bezig bent.
Nee koffiemelk is niet duur maar je moet je geld echt niet uitgeven aan zulke onnodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
Tijd voor een publieke omroep alternatief als zijnde experiment. Doet u mij maar een jaartje ofzo op een onbewoond eiland met een paar man. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

YellowCube

Wait...what?

Deadsy schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:41:
[...]

Ze vertelde me dat ze 10.000 euro hebben en aan welke onzin ze dat geld uitgeven. Het is niet veel geld en als je vanaf dag 1 al bezig bent je geld uit te geven aan flessen koffiemelk dan heb je dus geen idee waar je mee bezig bent.
Nee koffiemelk is niet duur maar je moet je geld echt niet uitgeven aan zulke onnodige luxe.
maar wat moet je anders in je koffie gooien?
Je moet wel een beetje je standaarden op peil houden.
Wellicht is dat nog een interessant resultaat wat ze aan gaan tonen, dat de gemiddelde westerse consument (gecast of niet) het zelfs in dit soort omstandigheden nog geen 3 maanden uit houdt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

YellowCube schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Als ze slim zijn gooien ze het op een akkoordje met DE of Nestlé, dat zij daar een koffie automaat neer zetten en gevuld houden die vervolgens met regelmaat in beeld is. Geef ze er een lading bekers met het merklogo er op daarbij met de voorwaarde dat ze alleen daar uit drinken en voila, die gasten kunnen 'gewoon' koffie/thee/chocolademelk drinken, en de leverancier heeft leuker reclame :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
LED-Maniak schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:46:
Tijd voor een publieke omroep alternatief als zijnde experiment. Doet u mij maar een jaartje ofzo op een onbewoond eiland met een paar man. :)
Vergeleken met dit soort programma's kan ik de publieke omroep wel prijzen om juist te kiezen voor diepgang maar misschien minder spectaculaire formats. Wat ik gezien heb van Utopia is dat dit niet echt bijzonder is, het concept van Big Brother met andere voorwaarden.

Had persoonlijk wel iets meer survival verwacht, sommige gaan om de hoek een sjaggie roken :').

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 08-01-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
YellowCube schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Je moet wel een beetje je standaarden op peil houden.
Wellicht is dat nog een interessant resultaat wat ze aan gaan tonen, dat de gemiddelde westerse consument (gecast of niet) het zelfs in dit soort omstandigheden nog geen 3 maanden uit houdt.
Niets? Koffiemelk is een luxe en niet echt nodig. Mensen gooien het erin omdat ze het zo lekker vinden.
Als je moet overleven en een heel jaar moet doorkomen met een strak budget dan moet je zulke luxe laten liggen.

Ik denk dat de groep grotendeels gewoon bestaat uit het soort mensen dat nooit vooruit denkt en geen idee heeft hoe weinig geld 10.000 euro is.

edit: Maar op dat laatste zullen ze de mensen wel uitgezocht hebben.
Spike_wolf schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:05:
[...]

Als ze slim zijn gooien ze het op een akkoordje met DE of Nestlé, dat zij daar een koffie automaat neer zetten en gevuld houden die vervolgens met regelmaat in beeld is. Geef ze er een lading bekers met het merklogo er op daarbij met de voorwaarde dat ze alleen daar uit drinken en voila, die gasten kunnen 'gewoon' koffie/thee/chocolademelk drinken, en de leverancier heeft leuker reclame :P
Hoop niet dat dat toegestaan is want dan kun je beter meteen de stekker uit het programma trekken.
Want wat stopt je dan om een deal met een massage salon te maken zodat ze allemaal dagelijks een massage krijgen?

[ Voor 34% gewijzigd door Deadsy op 08-01-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Eigenlijk is nog wel het meest irritante dat je in dat Shownieuws er net voor alvast spoilers krijgt van wat ze volgende week gaan uitzenden. Die hele soap met dat overlijden van die stiefzoon word al breed uitgemolken en vervolgens in het programma zelf nog niets van te zien. Ik zie de kijkcijfers nog wel aardig dalen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
jip_86 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:55:
Eigenlijk is nog wel het meest irritante dat je in dat Shownieuws er net voor alvast spoilers krijgt van wat ze volgende week gaan uitzenden. Die hele soap met dat overlijden van die stiefzoon word al breed uitgemolken en vervolgens in het programma zelf nog niets van te zien. Ik zie de kijkcijfers nog wel aardig dalen zo.
Nou, als DAT het meest irritante was aan het programma dan viel het nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Wie kijkt er dan ook naar Shownieuws?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hoppa! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:23:
[...]

Ach, ik heb sowieso 0,0 vertrouwen in het 'reality'-gehalte van 'reality'TV. De belangen zijn veel te groot om dingen aan het toeval over te laten. Het is allemaal vooraf gecast en gescript of op zijn best suggestief geëdit. Of je nu naar Utopia, Wie is de Mol, Expeditie Robinson, Big Brother of Oh oh Cherso zit te kijken. Het is allemaal nep en van te voren volledig gescript. Ik heb dan nog het meeste vertrouwen in een programma als Wie is de Mol. Is ook nog wel aardig om te kijken.

Het is vaak ook zo vreselijk overduidelijk.
Ik kan je vertellen dat Expeditie Robinson niet wordt gescript (qua filmen wel maar niet qua conversaties en gebeurtenissen buiten opdrachten om). Dus ik vraag me af hoe je hier aan komt? En natuurlijk wordt het meeste geëdit, anders zou er geen hond naar kijken. Niemand vindt het interessant om langer dan 30 seconden naar mensen te staren die op een verlaten eiland liggen te zonnen, wat zo'n 90% van het tijdverdrijf is in Robinson. Het is logisch dat iets op een bepaalde manier wordt geframed, maar doe je ogen eens open? Noem eens één programma waar dat niet zo is? Zelfs het NOS journaal wordt geframed. Dat is gewoon normaal en is niet opeens iets van de afgelopen vijf jaar. Je ontkomt daar gewoon niet aan.

Het is inmiddels wel duidelijk dat het niet om 'survival' gaat, maar blijkbaar slaat het toch wel aan bij een grote doelgroep. Dat is op z'n minst wel knap te noemen, voor iets wat wel degelijk anders is dan voorgaande programma's.

Wat ik zelf slecht vind aan Utopia, is dat je maar vooralsnog weinig contact kan leggen met de personages die voorkomen. Alleen de timmerman en een paar schreeuwende Zuid-Hollanders worden vaak in beeld gebracht. Die rustige chick bijvoorbeeld (Cindy, Lindy, Linda, hoe ze ook heet) komt echt nooit in the picture omdat ze zich eigenlijk gewoon rustig en normaal gedraagt. Identificatie met de personages is één van de belangrijkste eisen van een succesvol format; helaas lijkt dit bij Utopia niet altijd goed te gaan. 15 mensen is wat veel om zo in één keer een connectie mee te krijgen vanaf dag 1. Inmiddels kijk ik al zes dagen lang af en toe wat clips via de site, maar nog steeds vraag ik me regelmatig af wie nou wie is. Natuurlijk zal dit wel verbeteren naarmate de serie vordert, maar het is nog maar de vraag hoeveel kijkers er dan nog kluisterend aan het beeldscherm hangen en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Robinson wordt wel degelijk gescript. Althans zeker de laatste jaren waarin er alleen BN acteurs in spelen.
Die eilandraden moeten ook wel eens opnieuw opgenomen worden etc. Het is verre van echt wat je ziet.

Maar blijkbaar wil het Nederlandse publiek graag bedrogen worden want er wordt massaal naar gekeken.
In Utopia zitten trieste verzonnen karakters, net als die student op blote voeten die duidelijk geen zwerver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Zat er nou ook een webcamgirl bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
ik vind het merkwaardig om te zien dat ze aan de slag willen gaan met het verwarmen van de loods, en dat niemand er aan heeft gedacht om de ruimte in te delen en te verkleinen zodat je efficienter kunt verwarmen... ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen verder.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
tweaker2010 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:14:
Robinson wordt wel degelijk gescript. Althans zeker de laatste jaren waarin er alleen BN acteurs in spelen.
Die eilandraden moeten ook wel eens opnieuw opgenomen worden etc. Het is verre van echt wat je ziet.

Maar blijkbaar wil het Nederlandse publiek graag bedrogen worden want er wordt massaal naar gekeken.
In Utopia zitten trieste verzonnen karakters, net als die student op blote voeten die duidelijk geen zwerver is.
Dat opnames mislukken en overnieuw moeten wil nog niet zeggen dat er sprake is van een script. Het is logisch dat je met externe locaties met allerlei complexe situaties sommige dingen opnieuw moet filmen omdat het niet goed is vastgelegd. Dat wil echter niet zeggen dat men maar een toneelstukje aan het opvoeren is. Ik denk dat je scripten en op een bepaalde wijze in beeld brengen als concept door de war haalt hier.

Ik zie graag een bron van je waarin je laat zien dat de zwerver geen zwerver is maar een huis heeft en studeert? We beginnen wel heel erg met een geruchtenmakerij i.p.v. onderbouwde discussies op deze manier. Zoals die Billy, daarvan is aangetoond dat ze al eerder voor SBS6 heeft gewerkt in een reality-soap achtig programma, een paar pagina's terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:13
Als je in een reality show dingen overnieuw gaat filmen omdat ze niet zo goed zijn gelukt is het altijd nep/gaat het de 2e keer toch anders... In het "echte" leven kan dat ook niet toch? Was het maar zo'n feest ;)
Laat die faalmomenten gewoon lekker zien... maakt het veel echter juist

Stukje van Utopia gezien... zal met momenten best grappig zijn, vooral omdat de groep natuurlijk gaat clashen... Maar met echt overleven/opbouwen heeft het natuurlijk helemaal niks te maken...

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 09-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Dat ze op dit moment zoveel luxe hebben is juist het interessante van dit programma. Als je met 15 mensen een jaar moet leven van € 10.000,- dan moet je een strak budget opstellen en heel goed nadenken waar je je geld aan uitgeeft. OK, toegegeven hebben ze het wel heel gemakkelijk met een gas- en wateraansluiting IN het gebouw. Het was leuker geweest dat die aansluitingen aan de rand van het terrein waren gesitueerd.

Het mooie is dat je nu al ziet dat het helemaal mis gaat qua financiën. Er werd gelijk geroepen: 5.000 voor de verbouwing en 5.000 voor het eten! Een erg domme beslissing natuurlijk. Als je dan kijkt waar ze het geld aan uitgeven: luxe matrassen, bedden, toilet, witbrood, kaas, ham, blikjes tonijn (de professionele worstelaar eet als lunch 1 blikje tonijn op 4 boterhammen omdat hij 'dat nodig heeft') kipfilet enz. En volgens mij moeten ze ook gewoon betalen voor elektriciteit en gas. Het geld raakt binnen een paar weken op, volgende week gaat het vriezen (terwijl ze een >10 meter hoge loods willen gaan verwarmen)

ik ben heel benieuwd hoe ze er over een paar weken bijzitten ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Royeboi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Ik kan je vertellen dat Expeditie Robinson niet wordt gescript (qua filmen wel maar niet qua conversaties en gebeurtenissen buiten opdrachten om). Dus ik vraag me af hoe je hier aan komt?
Als jij mij kunt vertellen dat het niet zo is, dan heb je daar vast ook een goede bron van.... Ik vertrouw op wat ik zie en zo geloof ik om te beginnen al niet dat zij constant zitten waar ze zitten en dat er achter de camera's niet een heleboel faciliteiten zijn die wij niet kunnen zien. Ik zie verrassend weinig okselhaar bij de dames, om maar eens wat te noemen. Bikinilijntjes blijven ook netjes bijgewerkt.

En buiten de opdrachten om wordt er niet gescript? De opdrachten dus wel, waardoor de winnaar vooraf vast staat? En ook de 'complotten' worden volgens mij gewoon in scene gezet, of er zit iemand van de crew af en toe wat info door te lekken, want het is gewoon allemaal TE toevallig.

Het is ook geen toeval dat twee jaar op rij de lekkere blondjes de finale halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Ik vind dat vrouwtje wat kookt en de boodschappen doet ook matteloos irritant.. bah.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:37
Volgens mij ben ik de enige hier die het een 'leuk' programma vind. Of het in ieder geval hardop durft toe te geven. ;)

Vroeger was ik echt niet van de Big Brother reeks en ik kijk ook niet naar GTST (ben meer van series als Game of Thrones, sport en films). Maar dit vind ik toch wel een leuk / vermakelijk / intrigerend programma.

Ze zijn inderdaad niet een samenleving 'from scratch' aan het opbouwen. Dan ben ik met de meesten hier wel eens. Ze houden zich nu namelijk ook nog steeds aan allerlei regels, wetten en fatsoensnormen die we hier in Nederland hebben. Dat zou eigenlijk helemaal niet hoeven. En het feit dat ze al stromend water hebben (en bijna elektra en gas) vind ik ook wel een beetje een teleurstelling, maar gezien de types die erin zitten waren ze anders binnen 1 week allemaal overleden.

Ik vind het gewoon erg vermakelijk om al die sneue figuren te horen stegellen en ruzie maken over futiliteiten die er bij het opbouwen van een samenleveing in eerste instantie helemaal niet toe doen. Dit gaat heel snel de verkeerde kant op (hoop ik). En dan wordt het waarschijnlijk snel een soort 'Hunger games / Battle Royal / Expeditie Robinson'. :)

Er zal vast wel een verdwaalde 'Achter gesloten deuren' actrice in zitten en een student/zwerver. Maar die Rienk, oh wat kan die heerlijk het bloed onder de nagels van anderen vandaan halen. Prachtig. Om dan vervolgens een klote kunstwerkje te maken van de eerste verdiende 20 euro die ze waarschijnlijk nog keihard nodig zullen hebben.

Ik kan niet wachten tot Paul dat kunstwerkje stuk maakt omdat er een plaat MDF van gekocht moet worden voor de jaccuzi! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hoppa! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Als jij mij kunt vertellen dat het niet zo is, dan heb je daar vast ook een goede bron van.... Ik vertrouw op wat ik zie en zo geloof ik om te beginnen al niet dat zij constant zitten waar ze zitten en dat er achter de camera's niet een heleboel faciliteiten zijn die wij niet kunnen zien. Ik zie verrassend weinig okselhaar bij de dames, om maar eens wat te noemen. Bikinilijntjes blijven ook netjes bijgewerkt.

...
Misschien moet je eens een Utopia account maken (1e maand gratis wel op tijd opzeggen), dan zie je ze gewoon 24 uur zitten. *Zet Alu hoedje op zoals de rest*. Maar dit kan natuurlijk geknipt en geplakt zijn, ze herhalen elke 6 uur zeker de 24/7 live stream, zodat ze thuis lekker de vrouw kunnen bezoeken en lekker even thuis kunnen slapen! 8)7
Bootje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:18:
Volgens mij ben ik de enige hier die het een 'leuk' programma vind. Of het in ieder geval hardop durft toe te geven. ;)

Vroeger was ik echt niet van de Big Brother reeks en ik kijk ook niet naar GTST (ben meer van series als Game of Thrones, sport en films). Maar dit vind ik toch wel een leuk / vermakelijk / intrigerend programma.

Ze zijn inderdaad niet een samenleving 'from scratch' aan het opbouwen. Dan ben ik met de meesten hier wel eens. Ze houden zich nu namelijk ook nog steeds aan allerlei regels, wetten en fatsoensnormen die we hier in Nederland hebben. Dat zou eigenlijk helemaal niet hoeven. En het feit dat ze al stromend water hebben (en bijna elektra en gas) vind ik ook wel een beetje een teleurstelling, maar gezien de types die erin zitten waren ze anders binnen 1 week allemaal overleden.

Ik vind het gewoon erg vermakelijk om al die sneue figuren te horen stegellen en ruzie maken over futiliteiten die er bij het opbouwen van een samenleveing in eerste instantie helemaal niet toe doen. Dit gaat heel snel de verkeerde kant op (hoop ik). En dan wordt het waarschijnlijk snel een soort 'Hunger games / Battle Royal / Expeditie Robinson'. :)

...
Nee hoor, ik vind het ook best aardig. Ik zal misschien geen betalend lid worden, maar voor nu vind ik het prima vermaak. Het aantal ruzies valt nog wel mee, het is in ieder geval gelukkig niet van het kaliber ''aso's in Gouden Kooi'' want daar vond ik echt niks aan. Het is inderdaad niet echt een survival serie, maar ik denk dat dit punt nu inmiddels wel gemaakt is. Of blijven we de komende drie pagina's nog horen: ''Ik vind het niks want het ze hebben al koeien en licht en water''... Die doelgroep kan misschien meer met dat Discovery programma, alhoewel in de trailer ook aardig gescripte stukken naar voren komen ironisch genoeg. Het gevecht bijvoorbeeld, ziet er heel nep en Amerikaans achtig uit. Dat heb ik vooralsnog in Utopia nog niet gezien.

[ Voor 103% gewijzigd door Royeboi op 09-01-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Nee, ze zullen vast niet thuis slapen... maar wat denk je nou? Dat ze mensen daar laten creperen als het even moeilijk wordt? Als het ook maar even dreigt mis te gaan qua medische of andere "gevaarlijke" toestanden wordt er direct ingegrepen of kunnen deelnemers zo dat terrein af weer naar het veilige echte leven :) Sterker nog, ze kunnen gewoon 112 bellen.... :')

Dat maakt het sowieso al 100% nep. ;)

Doe dit maar eens bijvoorbeeld in noord Noorwegen of ergens anders in een afgelegen gebied > 100 km van de bewoonde wereld oid. zonder bemande camera's... Dan ga je wel de echte bikkels of interessante overlevingsdingen zien denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 09-01-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Kennelijk wordt die stream wel af en toe op een camera gezet waar niks te zien is

http://forum.fok.nl/topic/2060914

Hier nog bewijs dat Andrea actrice is

edit: link weggehaald, kennelijk nsfw

[ Voor 17% gewijzigd door Bigfoot op 09-01-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
VreYseN schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:37:
Wel grappig dat John de Mol zegt dat er geen acteurs in zitten.

Heb er toch een aantal eerder gezien:

NSFW!!!!!!
Andrea
[mbr]Linken naar websites met pornografisch materiaal is niet toegestaan[/]

Billy
http://www.kijk.nl/video/eaApv4xu5arQ

Maar er zal ook wel behoorlijk wat gescript worden anders kijkt er niemand.
Is dus al voorbijgekomen, of wilde je het opnieuw aankaarten en weer linken naar NSFW materiaal?
GeeEs schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:27:
Nee, ze zullen vast niet thuis slapen... maar wat denk je nou? Dat ze mensen daar laten creperen als het even moeilijk wordt? Als het ook maar even dreigt mis te gaan qua medische of andere "gevaarlijke" toestanden wordt er direct ingegrepen of kunnen deelnemers zo dat terrein af weer naar het veilige echte leven :)

Dat maakt het sowieso al 100% nep. ;)

Doe dit maar eens bijvoorbeeld in noord Noorwegen of ergens anders in een afgelegen gebied > 100 km van de bewoonde wereld oid. zonder bemande camera's... Dan ga je wel de echte bikkels of interessante overlevingsdingen zien denk ik.
Ik denk dat je echt je verwachtingen moet bijstellen. Ik zie dat meerdere mensen hier graag het liefst een paar kandidaten zien creperen, en dat ze letterlijk dood gaan op TV. Ik neem aan dat je hier niet echt serieus mee bent? Zoiets is natuurlijk niet realistisch om uit te voeren in het echt. Je hebt te maken met wettelijke bepalingen en er bestaat nog zoiets als ethiek. Natuurlijk wordt er ingegrepen op het moment dat er iemand dreigt te overlijden. Waarschijnlijk wordt er zelfs al ingegrepen als iemand een zwaar virus heeft of iets breekt. Maar dat maakt voor mij de serie niet minder leuk, maar blijkbaar zitten er hier een stel sadomasochistische personen die dit het liefst wel zien? De film Gamer wel is gezien? Dat is waar we dan naartoe gaan. Lijkt me niet echt een wenselijke situatie :P.

[ Voor 51% gewijzigd door Royeboi op 09-01-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Ook héél fijn dat hij er geen NSFW bij zet.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
In de eerste link (De normale, Wel SFW) zijn er inderdaad kijkers die menen dat er gecensureerd wordt. Met name als er wordt gesproken over commerciële dingen zoals andere televisieprogramma's. Hoe kinderachtig ook, er zijn misschien wel nog kinderachtigere programmamakers die hier een probleem van kunnen maken. Dit zul je helaas altijd hebben met commerciële partijen zoals SBS6 en mijnheer De Mol. Er zijn bepaalde regels en contracten vooraf getekend door de kandidaten, en daar zal vast ook bij staan dat men niet over de (Utopia) televisieproductie(s) mag spreken.

Valt me overigens wel echt tegen dat er gewoon rondleidingen kunnen worden aangeboden voor een tientje. Het had leuker geweest als men wel echt afgezonderd was van contact met de buitenwereld. Zo komt op de derde dag (of vierde) al vrolijk de Plus medewerker langs om de boodschapjes te brengen. Het had leuker geweest als men echt eigen crops moest gaan verbouwen en zo ook het voedsel kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Het had gewoon een klein noodgebouwtje moeten zijn met net genoeg ruimte om te slapen (net als een hut in een wandelgebied in de bergen) , een klein kankerverwekkend kacheltje om 1 pan/ketel water op te kunnen koken en een enorme berg teringzooi zoals scrapheap challenge en een stukje bos waar ze zelf verdere onderkomens van konden bouwen.
Dit had in het voorjaar moeten beginnen met een knollenveld, een koe, een geit, een varken en een kippenren om van te eten en de rest moeten ze vanaf dan zelf verbouwen. Het begingeld kan dan gebruikt worden om uit een zeer schraal lijstje de hoognodige basisbehoeften te kopen, niks geen Albert (Heijn) bezorgservice en koffiemelk om te kunnen overleven tot er geoogst kan worden. Lekker live ruzie maken of het varken er aan gaat of niet en in beeld een kip de nek omdraaien.

Reality!

Helaas is het een soap geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ze hebben 2 koeien dus koffiemelk.
En de eerste hond is ook al aanwezig....man man man waar gaat dit over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Lekker live op televisie een varken slachten, en dat in het kader van een amusementsprogramma op campingzender SBS6. Goed verhaal, zal de politiek leuk vinden (PvdD). Er zullen ook vast verder geen klachten komen, wat zou kunnen leiden tot een geheel uitzendverbod en resulteert in een falend miljoenenproject. Dat risico had onze John de Mol gewoon moeten nemen natuurlijk! Ik denk dat wij als forumbezoekers veel beter weten wat succesvol zou zijn, je hebt gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Niks live op tv.
SBS6 is echt niet zo gek dat ze dat doen.
Maar als de stream echt 100% ongecensureerd is komt dat daar wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Maar je hebt censuur en censuur, tuurlijk kunnen ze dat gerust censuur geven. Maar zelfs een discussie die iets te persoonlijk word word weg gekaapt en gemanipuleerd

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Royeboi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:33:
[...]

[...]

Is dus al voorbijgekomen, of wilde je het opnieuw aankaarten en weer linken naar NSFW materiaal?

[...]

Ik denk dat je echt je verwachtingen moet bijstellen. Ik zie dat meerdere mensen hier graag het liefst een paar kandidaten zien creperen, en dat ze letterlijk dood gaan op TV. Ik neem aan dat je hier niet echt serieus mee bent? Zoiets is natuurlijk niet realistisch om uit te voeren in het echt. Je hebt te maken met wettelijke bepalingen en er bestaat nog zoiets als ethiek. Natuurlijk wordt er ingegrepen op het moment dat er iemand dreigt te overlijden. Waarschijnlijk wordt er zelfs al ingegrepen als iemand een zwaar virus heeft of iets breekt. Maar dat maakt voor mij de serie niet minder leuk, maar blijkbaar zitten er hier een stel sadomasochistische personen die dit het liefst wel zien? De film Gamer wel is gezien? Dat is waar we dan naartoe gaan. Lijkt me niet echt een wenselijke situatie :P.
Ik had hier echt helemaal niks van verwacht eerlijk gezegd. In de zin van... ik wist toen ik de aankondiging zag al dat het een BigBrother achtig programma zou zijn.
Ik hoop ook niet dat er mensen doodgaan of ziek worden, hoe kom je daar bij. Er gaan trouwens elke dag in het echte leven 1000en mensen dood (van de honger onder andere) ... Dat censureren we toch ook niet? Nee, dat vinden we vervelend en kijken er liever niet naar, maar we vreten er geen boterham minder om en het gros van de mensen ligt daar ook geen seconde wakker van... (Ik chargeer, ik weet het, maar je snapt mijn punt hoop ik ;) )

Ik zeg ook helemaal niet dat het geen vermakelijke televisie kan zijn, maar laten we eerlijk zijn... Als deze groep een jaar lang zonder ruzies vredelievend zou leven daar, zou het enorm saaie TV zijn. In feite zit iedereen gewoon te wachten op de sappige drama's, ruzie,s, misschien een terloops vechtpartijtje.

Zodra er een kip geslacht zou moeten worden om ECHT te overleven is het al een te groot drama voor de gemiddelde kijker.. ik bedoel.. WTF!

Ken je de film Alive? IMDB: Alive (1993)

of The Grey? IMDB: The Grey (2011)

Beide mooie voorbeelden van hoe een groep ontstaat/veranderd/overleeft in een benarde situatie...

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 09-01-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik was wel verrast door de 1.5 miljoen kijkers. Zeker omdat SBS6 de zendtijd op het laatste moment nog halveerde, dat leek mij toch een poging de verliezen te beperken.
Maar ja, ze hebben waarschijnlijk hun kern publiek aangesproken met dit format, hun andere diepgaande (haha) kwaliteitsprogramma was Sterren Springen, ook met 1.5 miljoen kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
@GeeEs: Ben het met je eens, alhoewel er al wel veel (medische) programma's van mensen die het niet redden, alleen wordt dat ook gelukkig niet al te expliciet in beeld gebracht tot overlijden aan toe. Ik hoef dat in ieder geval niet te zien. Was ook btw niet een persoonlijk aanvalspunt, maar meer een soort verontwaardiging in het algemeen over wat ik hier lees.

Sommigen willen echt extreme survivaling to-the-death zien. Ik neem aan dat hier ook wel door de makers naar gekeken is voor Utopia op een bepaald punt, maar dat dit uiteindelijk niet leidde tot een rendabel televisieformat. Mede om de eerder genoemde redenen dat je in Nederland gewoon wettelijke regelingen hebt die zulke dingen verbieden (en maar goed ook). Het commerciële succes is hier gewoon (logischerwijs) op nr. 1 gezet.

Als ik hier dan lees dat sommige het echt leuk zouden vinden om mensen een jaar lang totaal met rust te laten en ze geen hulp mogen krijgen bij nood, dan is dat een wel een grappige (ietwat duistere) fantasie en ook wel theoretisch erg interessant, maar tegelijkertijd ook een fantasie die denk ik alleen kan voortbestaan in gedachte, want zoiets is gewoon niet haalbaar in het echt.

De eerste ruzies op internet stream zijn al geweest, dus je kunt er donder op zeggen dat deze vast en zeker ook straks om 19:30 als eerste aan de beurt zijn op televisie. Ik hoop alleen dat dat niet de prioriteit wordt, want juist ook die kleine grappige dingen (het bouwen van die kast wat niet goed ging etc.) zijn ook leuk om naar te kijken. Tot nu toe is het minder drama in ieder geval dan bij soortgelijke voorgaande programma's.
mercapto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:07:
Ik was wel verrast door de 1.5 miljoen kijkers. Zeker omdat SBS6 de zendtijd op het laatste moment nog halveerde, dat leek mij toch een poging de verliezen te beperken.
Maar ja, ze hebben waarschijnlijk hun kern publiek aangesproken met dit format, hun andere diepgaande (haha) kwaliteitsprogramma was Sterren Springen, ook met 1.5 miljoen kijkers.
Voor de pilot was ik niet echt verrast gezien de vele media-aandacht, wel verrassend dat de tweede of derde aflevering ook ongeveer 1,3 miljoen kijkers trok. Ben benieuwd of dat aanhoudt. Ik vind overigens dat half uur wel erg kort, vooral met nog eens 6-7 minuten reclametijd. Ze hadden de eerste week best het hele uur vol kunnen krijgen, zeker omdat de personages niet allemaal evenveel aan bod geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

De aankondiging van het programma klonk voor mij erg interresant. Een beetje Rust/Minecraft setting.

De deelnemers kwamen daar aan met veel warme kleren zodat ze daar op voorbereidt waren. Dus dat vond ik een mooi idee. Toen kwam de uitleg dat er mogelijkheid was tot het aansluiten van water, gas en elektriciteit.
Daarna konden ze allemaal een kist vullen en konden ze ook nog geld verdienen met bezoekers. WTF, dan kan de aanhang, mannen, vrouwen en kinderen van de deelnemers toch ook op bezoek komen en eten enzo meebrengen?

Ook vind ik het mateloos irritant dat ze zo veel hebben. Ze hebben straks allerlei spullen die er een luxe leven van maken. Ik hoop echt dat op een gegeven moment hun geld op is, zodat gas, water en stroom ui den boze is. Laat ze het zelf maar fixen.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Royeboi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:19:
[...]

Misschien moet je eens een Utopia account maken (1e maand gratis wel op tijd opzeggen), dan zie je ze gewoon 24 uur zitten. *Zet Alu hoedje op zoals de rest*. Maar dit kan natuurlijk geknipt en geplakt zijn, ze herhalen elke 6 uur zeker de 24/7 live stream, zodat ze thuis lekker de vrouw kunnen bezoeken en lekker even thuis kunnen slapen! 8)7
Ik had het op dat punt natuurlijk over Expeditie Robinson, daar reageerde ik op.

Dat gezegd hebbende, zie jij bij Utopia alle deelnemers 24/7 in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Royeboi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:11:
@GeeEs: Ben het met je eens, alhoewel er al wel veel (medische) programma's van mensen die het niet redden, alleen wordt dat ook gelukkig niet al te expliciet in beeld gebracht tot overlijden aan toe. Ik hoef dat in ieder geval niet te zien. Was ook btw niet een persoonlijk aanvalspunt, maar meer een soort verontwaardiging in het algemeen over wat ik hier lees.

Sommigen willen echt extreme survivaling to-the-death zien. Ik neem aan dat hier ook wel door de makers naar gekeken is voor Utopia op een bepaald punt, maar dat dit uiteindelijk niet leidde tot een rendabel televisieformat. Mede om de eerder genoemde redenen dat je in Nederland gewoon wettelijke regelingen hebt die zulke dingen verbieden (en maar goed ook). Het commerciële succes is hier gewoon (logischerwijs) op nr. 1 gezet.

Als ik hier dan lees dat sommige het echt leuk zouden vinden om mensen een jaar lang totaal met rust te laten en ze geen hulp mogen krijgen bij nood, dan is dat een wel een grappige (ietwat duistere) fantasie en ook wel theoretisch erg interessant, maar tegelijkertijd ook een fantasie die denk ik alleen kan voortbestaan in gedachte, want zoiets is gewoon niet haalbaar in het echt.

De eerste ruzies op internet stream zijn al geweest, dus je kunt er donder op zeggen dat deze vast en zeker ook straks om 19:30 als eerste aan de beurt zijn op televisie. Ik hoop alleen dat dat niet de prioriteit wordt, want juist ook die kleine grappige dingen (het bouwen van die kast wat niet goed ging etc.) zijn ook leuk om naar te kijken. Tot nu toe is het minder drama in ieder geval dan bij soortgelijke voorgaande programma's.

[...]

Voor de pilot was ik niet echt verrast gezien de vele media-aandacht, wel verrassend dat de tweede of derde aflevering ook ongeveer 1,3 miljoen kijkers trok. Ben benieuwd of dat aanhoudt. Ik vind overigens dat half uur wel erg kort, vooral met nog eens 6-7 minuten reclametijd. Ze hadden de eerste week best het hele uur vol kunnen krijgen, zeker omdat de personages niet allemaal evenveel aan bod geweest zijn.
Snap ik, voelde ook niet zo :) Vind de discussie wel grappig ook en voor TV moet je ook geen mensen expres dood willen laten gaan denk ik, gebeurt in het echt al veel te veel ;)

Het leuke is dat in feite ons echte leven veel echter is dan zo'n overlevings/opbouw serie ;) Het enige verschil is dat wij niet worden gefilmd en op TV komen ;) (alhoewel...) :+

Die €10.000 hadden ze echt moeten schrappen vind ik... Helaas was dat al een enorme boost tot onzindingen, en ik gok zomaar dat dat ook wordt aangevuld als het te weinig blijkt te zijn. Ik ben er van overtuigd dat je ook wel met niks had kunnen starten, dan was de uitdaging vele malen groter geweest. Als ze dan op een gegeven moment misschien wat hadden verdiend of desnoods gekregen/gewonnen waren ze daar ook totaal anders mee omgegeaan.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeEs op 09-01-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Het is inderdaad al schokkend genoeg dat ze vreemdgaan en begrafenissen overslaan. Dat hakt er flink in, en dan vooral bij de familie en vrienden. En wat als de partner van een vreemdganger per ongeluk 50 slaappillen teveel inneemt ?
Dat soort dingen vind ik dan weer veel enger dan teveel survival elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Begrafenis overslaan? Dat heb ik gemist, maargoed, je weet dat je een jaar aan zoiets mee gaat doen toch? Vind ik niet echt een drama eerlijk gezegd...
Een partner zou ook die 50 pillen hebben genomen als echtgenoot/vriendje was vreemdgegeaan in real life...

Klinkt misschien wat bot bovenstaande, maar dat weet je als je aan zoiets begint. Je hebt trouwens ook stellen die dat gewoon afspreken (dat "vreemdgaan" mag) als ze voor langere tijd van elkaar gescheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Hoppa! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Ik had het op dat punt natuurlijk over Expeditie Robinson, daar reageerde ik op.

Dat gezegd hebbende, zie jij bij Utopia alle deelnemers 24/7 in beeld?
Tsja, als jij denkt dat daar (Robinson) 15 man per jaar zit te acteren, en zoiets nooit uitlekt, moet je dat natuurlijk zelf weten. Als ik die uitgemergelde lichaampjes zie na drie weken Robinsonnen, en zie bakkelijen over dat iemand teveel rijst vreet, dan trek ik toch mijn eigen conclusie; ze hebben geen toegang tot allerlei luxe faciliteiten buiten de camera's om. Zet 15 onbekende mensen (of BN'ers) op een kluitje voor een lange tijd en je krijgt geheid bonje op tv. Ook hier geldt natuurlijk weer; totdat er iemand wat breekt, want ook hier is de productie gewoon verantwoordelijk voor het welzijn van de deelnemers. Vorig jaar / twee jaar terug werd er bijvoorbeeld iemand weggehaald omdat deze iets brak.
mercapto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:21:
Het is inderdaad al schokkend genoeg dat ze vreemdgaan en begrafenissen overslaan. Dat hakt er flink in, en dan vooral bij de familie en vrienden. En wat als de partner van een vreemdganger per ongeluk 50 slaappillen teveel inneemt ?
Dat soort dingen vind ik dan weer veel enger dan teveel survival elementen.
Misschien een uitbreiding: 'Utopia - Hoe vergaat het de familieleden?' voor 2,50 extra per maand? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Royeboi op 09-01-2014 15:34 . Reden: Verduidelijking 'Robinson' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
De dame in kwestie gaat volgens mij gewoon naar de begrafenis. Ze heeft alleen besloten om niet met onmiddelijke ingang het programma uit te stappen.

Ik vind het leuk om te zien hoe ze dingen gaan bouwen (zoals die kast, tafel, stoppenkast etc.). Daar is die Paul erg goed voor. Ik heb echter ook weer vreselijk zitten lachen dat die Paul zo moest huilen tijdens oud en nieuw. Als dat geacteerd was, dan is hij zelfs nog te slecht om in 'Achter gesloten deuren' te acteren. ;)

Volgens mij kan je trouwens vrij gemakkelijk dat terrein op komen, of zie ik dat verkeerd? Die 2 eerste bezoekers voor de rondleiding, stonden voor een 'gewoon' hek. Of zouden die eerst door een andere toegangspoort zijn gelaten door medewerkers van het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bootje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:43:
[...]

De dame in kwestie gaat volgens mij gewoon naar de begrafenis. Ze heeft alleen besloten om niet met onmiddelijke ingang het programma uit te stappen.

Ik vind het leuk om te zien hoe ze dingen gaan bouwen (zoals die kast, tafel, stoppenkast etc.). Daar is die Paul erg goed voor. Ik heb echter ook weer vreselijk zitten lachen dat die Paul zo moest huilen tijdens oud en nieuw. Als dat geacteerd was, dan is hij zelfs nog te slecht om in 'Achter gesloten deuren' te acteren. ;)

Volgens mij kan je trouwens vrij gemakkelijk dat terrein op komen, of zie ik dat verkeerd? Die 2 eerste bezoekers voor de rondleiding, stonden voor een 'gewoon' hek. Of zouden die eerst door een andere toegangspoort zijn gelaten door medewerkers van het programma?
Neem aan dat er wel een hek is met bewaking, anders krijg je allemaal grappenmakers die gaan proberen het terrein op te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Je kan met een quadcopter nog best wat lol beleven daar denk ik, beetje over het terrein rond vliegen en de utopianen lastig vallen of nutteloze dingen voor ze droppen ofzo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Dat zou wel mooi zijn, camera erop en dan hun reacties gaan filmen.
Kun je je eigen serie starten. :+

[ Voor 21% gewijzigd door AdmiralSnipe op 09-01-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
En dan 3 bewakers met schepnetten er achteraan... ;)
*testbeeld*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Als ik daar zou zitten zou ik die quadcopter meteen de lucht uitgooien met een steen (oid). Handige (gratis) onderdelen om evt. wat in elkaar te knutselen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Maar het zou wel tof zijn om er een Rubix Cube aan te hangen, even een rondje over het terrein te vliegen om hun aandacht te krijgen, als ze allemaal staan te kijken dat ding laten vallen, even de reactie filmen en weer vertrekken. Kijken of er iemand zo sportief is om de puzzel op te lossen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Hoeveel vierkante meter/km? is dat terrein nu eigenlijk... Ik lees alleen dat de deelnemers vinden dat het groter is dan ze hadden verwacht?

Lijkt me wel cool als er op een gegeven moment 2 (of meer) kampen ontstaan op 2 verschillende plekken... Beetje elkaar aanvallen of beroven :D Zou me eigenlijk niks verbazen als dat wellicht ook in het programma hoort of al gepland is?!

[ Voor 46% gewijzigd door GeeEs op 09-01-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
AdmiralSnipe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:51:
Wie kijkt er dan ook naar Shownieuws?? :?
MIsschien omdat het er voor zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
jip_86 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:27:
[...]

MIsschien omdat het er voor zit :?
Dat betekent nog niet dat je er naar moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Wat als:
  1. Het geld op is
  2. Geen eten meer
Dan is het programma over toch? Aangezien ze geen heel gebied tot hun beschikking hebben, is er geen plaats om bijvoorbeeld te jagen op herten of zwijnen. En die heb je in overvloed op bijvoorbeeld de Veluwe.

Vroeger toen de eerste mensch echt moest overleven, trokken ze ook een heel gebied door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
Dacuuu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:31:
Wat als:
  1. Het geld op is
  2. Geen eten meer
Dan is het programma over toch? Aangezien ze geen heel gebied tot hun beschikking hebben, is er geen plaats om bijvoorbeeld te jagen op herten of zwijnen. En die heb je in overvloed op bijvoorbeeld de Veluwe.

Vroeger toen de eerste mensch echt moest overleven, trokken ze ook een heel gebied door.
Voedselbank :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Dacuuu schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:31:
Wat als:
  1. Het geld op is
  2. Geen eten meer
Dan is het programma over toch?
Dan begint het programma pas....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Ik mag het hopen. Helaas krijgen ze dan waarschijnlijk hulp van buitenaf. Ik ben bang dat het niet het echte survivalprogramma is waar ik op hoopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vraagje, ik lees hier dan een van de mensen een stiefdochter heeft die nu gestorven is aan kanker.
Wat voor persoon gaat meedoen aan zo een programma terwijl een familielid op sterven ligt?

Hierdoor heb ik toch het gevoel dat of de persoon harteloos is of dat er helemaal niemand dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
Deadsy schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:14:
Wat voor persoon gaat meedoen aan zo een programma terwijl een familielid op sterven ligt?
Wat voor persoon gaat er hier mensen beoordelen zonder de hele situatie te kennen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ramon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:20:
[...]
Wat voor persoon gaat er hier mensen beoordelen zonder de hele situatie te kennen?
Ik zou het ook niet doen, maar het blijft een persoonlijke keuze. Degene die ernstig ziek was heeft wel toestemming gegeven aan Andrea (de kandidaat waar het om gaat als ik het goed heb), aangezien ze eerst niet mee wilde doen aan het programma vanwege de angst voor het overlijden tijdens het programma. Uiteindelijk heeft ze toch besloten om mee te doen. Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ramon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:20:
[...]
Zou jij het dan doen?
Zelfs als je toestemming hebt van de betreffende persoon dan zou ik het nog niet doen omdat er ook nog andere mensen zijn die getroffen worden door de gebeurtenis.

Nu is het gebeurt en inplaats van dat jij bij je familie zit en elkaar er doorheen kunt helpen zit je ergens met 14 vreemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bootje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:43:
[...]
Die stoppenkast slaat helemaal nergens op. Dat Paul ook heel 'toevallig' zo'n compleet ding thuis heeft liggen en hem ook nog eens mee mocht nemen slaat natuurlijk nergens op. Dat soort luxe hoef ik niet te zien.
Achter het hek ligt slechts 1 rolletje prikkeldraad, dus daar klim je met een ladder oid wel makkelijk overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Als ze daar echt een jaar lang niet van het terrein mogen, hoe zou het dan gaan als er bijvoorbeeld plotseling een dierbare overlijdt of iemand z'n vrouw zwanger blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Het programma wordt gesponsord door een energieleverancier en een bouwmarkt. En geheel toevallig (not.....) wordt de energie geleverd door die leverancier en komen de materialen van die bouwmarkt. Wat als ze de materialen bij pakweg de Gamma hadden willen bestellen?

Mega irritant overigens: die zogenaamde ondernemers die dat constant naar voren brengen. Alsof het een speciaal ras is, alsof andere mensen niet kunnen organiseren of met goede ideeën kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Zozo, scherp gezien man! Wat ben jij oplettend. ;)

Vind het overigens vrij irritant dat de uitzending op tv echt vier dagen achter ligt met de live stream. Er zaten vandaag in de uitzending alleen maar bekende stukken die ik begin deze week al gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
AdmiralSnipe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:02:
Als ze daar echt een jaar lang niet van het terrein mogen, hoe zou het dan gaan als er bijvoorbeeld plotseling een dierbare overlijdt of iemand z'n vrouw zwanger blijkt te zijn.
Als ik het goed begrijp is het als volgt :

De geselecteerde deelnemers hebben hun financiën door laten lichten door de programma makers. Aan de hand hiervan heeft elke deelnemer een borg moeten afgeven voor een bepaald bedrag wat procentueel gelijk is per deelnemer, dus hoe welvarender de deelnemer hoe hoger dat bedrag.
Als ze het programma vroegtijdig willen verlaten zijn ze hun borg kwijt. Jammerdepammer.

Rienk en die mislukte ondernemer zouden er dan dus praktisch gratis zitten terwijl anderen een flink bedrag hebben mogen neertellen voor dit avontuur. (ik hoorde 25.000 als hoogst betaalde bedrag ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
mercapto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:21:
[...]

De geselecteerde deelnemers hebben hun financiën door laten lichten door de programma makers. Aan de hand hiervan heeft elke deelnemer een borg moeten afgeven voor een bepaald bedrag wat procentueel gelijk is per deelnemer, dus hoe welvarender de deelnemer hoe hoger dat bedrag.
Als ze het programma vroegtijdig willen verlaten zijn ze hun borg kwijt. Jammerdepammer.

Rienk en die mislukte ondernemer zouden er dan dus praktisch gratis zitten terwijl anderen een flink bedrag hebben mogen neertellen voor dit avontuur. (ik hoorde 25.000 als hoogst betaalde bedrag ?)
Dat van die borg had ik gehoord, maar is het niet een beetje raar om iemand 25.000 euro te laten betalen als diegene plotseling een dierbare verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Afspraak is afspraak toch ? Ze weten het van te voren, het zijn geen kleine lettertjes verstopt in het contract.

Wij gingen vroeger altijd op vakantie met de wereldontvanger elke dag aan om te horen of we naar huis moesten omdat oma dood was. Als je maar voorbereid bent op het ergste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Dat zal wel zo zijn ja, de producenten zien het ook als verlies van inkomsten als er iemand vertrekt.
Ik ben benieuwd of de kijkcijfers een beetje gelijk blijven na verloop van tijd.
Ik had het na een halve aflevering al gezien, maar zou er echt een grote groep overblijven die elke dag weer voor de buis (of op het internet) zitten om dit allemaal te volgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

AdmiralSnipe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:26:
[...]
Dat van die borg had ik gehoord, maar is het niet een beetje raar om iemand 25.000 euro te laten betalen als diegene plotseling een dierbare verliest?
Blijkbaar was diegene niet dierbaar genoeg, anders laat je jezelf toch ook niet vrijwillig een jaar opsluiten terwijl je rest van je familie achterblijft? Ik vind het extra bizar dat dit 'toevallig' de eerste uitzending gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mercapto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:21:
[...]

Pagina terug linkte ik de uitzending van Jinek. Kleinste borg was €2K. Hoogste was €25K. De borg gaat terug naar de eigenaar, of als de borg er uit gaat, gaat het naar een goed doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dus een zwerver betaalt minimaal 2k borg om in dit programma te zitten? uhuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:33:
Idd. Een echte zwerver heeft geen 2k... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Nu online
Gewoon een wannabe zwerver om het verhaal aan te dikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zwerver die wel een vast postadres heeft heeft ook een uitkering. "It's a way of life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
toolkist schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:33:
Bel John ffe die weet meer +31 35 533 3333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik ben wel volledig overtuigd van die Hakim. Dat is tenminste een echte ondernemer (aldus Hakim zelf, zo'n 30x). Wat een faalhaas. 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Materialisme en consumentisme vieren hoogtij in het Utopia van John de Mol, de wereld in het klein ?
De naam van het programma mag dus wel veranderd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

mercapto schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:49:
Materialisme en consumentisme vieren hoogtij in het Utopia van John de Mol, de wereld in het klein ?
De naam van het programma mag dus wel veranderd worden :P
Nu nog wachten op de eerste beroving en doodslag zeker? :o

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
Leuk stukje op de Correspondent: https://decorrespondent.n...opia/21038741757-a8b2a2e0

Verwoord heel goed wat hier in dit topic wordt gezegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Speedener op 10-01-2014 12:58 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Speedener schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:57:
Leuk stukje op de Correspondent: https://decorrespondent.n...opia/21038741757-a8b2a2e0

Heerlijk, met plezier gelezen :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje

Hahaha. Inderdaad een onderhoudend stukje tekst. :)

Gaan we vanavond eindelijk eens wat vuurwerk zien in de aflevering? Ik vind het nogal snel saai worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 17:47

Maar deze man zit toch helemaal niet in Utopia?
Ik zie hem tenminste niet staan op de lijst met inwoners :/
Pagina: 1 2 3 4 Laatste