De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:42
Intru schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:24:
Zo, even een Hetzner EX40-SSD bak bestelt die we gaan gebruiken als test/CI-machine (momenteel draaien de tests op een VPS 1 van CloudVPS). Die VPS zit nu eigenlijk continue op een hoge load, en we kunnen maar 1 testsuite tegelijk draaien. Dat wordt zometeen denk ik wel anders :)
Wij hebben gisteren ook onze CI machine aangepast. Eerst draaide onze test suite in ~1 uur. Dat hebben we weten terug te brengen naar ~15 minuten door heel Docker in memory te draaien via tempfs en hetzelfde truukje met PostgreSQL en ElasticSearch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werkt bijna nooit zelfs.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Valve is serieus bezig deze week: ze hebben net ook hun OpenGL record/playback tool geopensourced: https://github.com/ValveSoftware/vogl Misschien binnenkort maar even mee spelen als er wat meer docs zijn.
Arite schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:21:
[...]

Wij hebben gisteren ook onze CI machine aangepast. Eerst draaide onze test suite in ~1 uur. Dat hebben we weten terug te brengen naar ~15 minuten door heel Docker in memory te draaien via tempfs en hetzelfde truukje met PostgreSQL en ElasticSearch. :9
Nice :) Onze tests (exclusief selenium tests) draaien nog < 10 minuten bij ons. Op onze nieuwe machine willen we in ieder geval tests voor meerdere branches tegelijk kunnen draaien, en het liefst ook deze van de suite zelf in parallel (unit/functional tests bv tegelijk draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Java installer;
3 Billion devices run java
Misschien nog een side note er onder met
2.5 Billion devices are infected caused by java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:54
Douweegbertje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:59:
Java installer;

[...]

[...]
Zullen we anders weer even over PHP beginnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, PHP geneuzel is oud. Laten we over het beroep software architect hebben.

Ik kom maar niet op gang vandaag :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:05:
Nee, PHP geneuzel is oud. Laten we over het beroep software architect hebben.

Ik kom maar niet op gang vandaag :O
Geneuzel over Java ook, dat Applets (die al jaren deprecated horen te zijn) minder veilig zijn maakt niet alles direct infecteerbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Douweegbertje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:59:
Java installer;

[...]

[...]
:Z

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ach gut, jungske toch, wast aan het handje? :)
Vandaag een lekker dagje alleen op kantoor, collega bij een klant gedropt en zelf lekker op een ander project aan het klussen. Lang geleden dat ik een dagje alleen heb gezeten.

Lekker defqon muziekje aan op de jukebox (MacMini met een flinke speaker set, eigenlijk bedoeld als dev bak voor iOS, maar dat gebeurt nog niet zoveel) en knallen :P

Gisteren trouwens in een opwelling een recruiter een giftige mail terug gestuurd. Kreeg iets in de vorm van: "op je profiel geef je aan dat je open staat voor carreer oppertunities". Nog even gecheckt, maar dat staat er toch echt niet, sterker nog er staat:
Vanwege het werken als zelfstandig ondernemer ben ik momenteel niet op zoek naar aanbiedingen voor een vast dienstverband.
Zucht, lezen is ook een vak. Meteen even terug gereageerd dat ze misschien nog eens moet lezen :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
_Moe_ schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:52:
[...]
Dan heeft een waterkoker en wat oploskoffie (Nestcafe gold) toch zijn voordelen :+
Dat is ook echt de enige oploskoffie die nog enigszins te drinken is. Heb ik ook altijd in mijn kast staan als backup ^^
Intru schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:55:
Valve is serieus bezig deze week: ze hebben net ook hun OpenGL record/playback tool geopensourced: https://github.com/ValveSoftware/vogl Misschien binnenkort maar even mee spelen als er wat meer docs zijn. [...]
Hmm interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch maar even delen! 8)

Responsive Email Patterns: http://tedgoas.github.io/Cerberus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Vraagje, ik heb laatste een programma geschreven voor een bedrijf, maar ik ben geen ZZP-er o.i.d. Ze vroegen of ik dat kon maken en hoeveel het ongeveer zou kosten en toen ben ik aan het werk gegaan. Aangezien het bedrijf wel officeel is en zwart betalen er niet in zit, vraag ik mij af hoe ik dit moet factureren en moet ik dan nog rekening houden met BTW en moet ik dat dan nog afdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Held! _/-\o_
Als het inderdaad werkt op de standaard mail client van de HTC One, ben ik je voor eeuwig dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:51:
Vraagje, ik heb laatste een programma geschreven voor een bedrijf, maar ik ben geen ZZP-er o.i.d. Ze vroegen of ik dat kon maken en hoeveel het ongeveer zou kosten en toen ben ik aan het werk gegaan. Aangezien het bedrijf wel officeel is en zwart betalen er niet in zit, vraag ik mij af hoe ik dit moet factureren en moet ik dan nog rekening houden met BTW en moet ik dat dan nog afdragen?
Volgens mij moet je het opgeven als inkomsten uit overig werk, btw weet ik niet precies hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Rikkiz0r schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Volgens mij moet je het opgeven als inkomsten uit overig werk, btw weet ik niet precies hoe dat zit.
Volgens mij (note, geen ervaring mee verder) moet je factureren zonder BTW (ook geen 0%, gewoon niet vermelden), maar er is vast accuratere informatie te vinden dan in de Devschuur. Hoewel er hier volgens mij wel wat (voormalig) ZZP'ers zitten die misschien op die manier zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan je niet gewoon nog even inschrijven bij de kvk? Dan stuur je factuur uit met BTW en kan je dat verrekenen met de btw die je betaalt voor bijv. je telefoon en internetrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik neem even aan dat de binnenkomende BTW onder de 1883 euro ligt voor dit gehele jaar. In dat geval mag je de BTW (21% bovenop afgesproken prijs) gewoon houden en bij je omzet optellen voor inkomstenbelasting aan het einde van het jaar :).

http://www.belastingdiens...kleineondernemersregeling

[ Voor 38% gewijzigd door mbarie op 13-03-2014 11:10 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:53:
[...]

Held! _/-\o_
Als het inderdaad werkt op de standaard mail client van de HTC One, ben ik je voor eeuwig dankbaar!
Heb het nog niet geprobeerd hoor, maar het ziet er wel goed uit. Gaan wij hier binnenkort nodig hebben in ieder geval.

Hoezo heel specifiek voor de HTC One eigenlijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
mbarie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:07:
Ik neem aan dat de binnenkomende BTW onder de 1300 euro ligt voor dit gehele jaar. In dat geval mag je de BTW (21% bovenop afgesproken prijs) gewoon houden en bij je omzet optellen voor inkomstenbelasting aan het einde van het jaar :).
Ohja, dit is eigenlijk de eerste keer in jaren dat dit zo voorkomt. Ik denk ook dat dit de enige opdracht op deze manier dit jaar zal zijn, daarom vind ik even kvk nummer aanvragen een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Zie ook even de edits ;). Bedragen zijn zelfs nog wat gunstiger en bron bijgevoegd. mbarie in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5"

[ Voor 32% gewijzigd door mbarie op 13-03-2014 11:11 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Zijn er nog mensen met Orchard bezig hier? Even mijn topic pluggen: [Orchard CMS] Reeds bestaande content selecteren. De vraag staat ook uit op het Orchard forum, maar daar kreeg ik vandaag na een week als enige reactie "je moet een widget maken". Ja duh! Dat is de vraag niet :( Tot zover de zogenaamd "behulpzame" Orchard community.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:51:
Als particulier kun je geen (officiële) factuur sturen, want je kunt niet voldoen aan allerlei eisen (kvk-nummer, btw-nummer, enz...). Je kunt gewoon een brief sturen met daarin het bedrag dat je van ze krijgt en je bankrekeningnummer. BTW en dergelijke geldt niet voor een particulier.

Aan het einde van het jaar geef je de inkomsten op bij "overig werk". Je betaalt er dus wel belasting over! Hou daar rekening mee, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je in de 52% categorie valt (totale inkomen > € 56.000), dan moet je dus voor € 1.000 netto een bedrag van 1.000 / 48 * 100 = € 2.083 vragen.
Ik neem even aan dat de binnenkomende BTW onder de 1883 euro ligt voor dit gehele jaar. In dat geval mag je de BTW (21% bovenop afgesproken prijs) gewoon houden en bij je omzet optellen voor inkomstenbelasting aan het einde van het jaar :).

Je mag (moet) alleen BTW rekenen als je een bedrijf bent! Een particulier hoeft geen BTW af te dragen.

[ Voor 21% gewijzigd door HuHu op 13-03-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
HuHu schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:12:
Je mag (moet) alleen BTW rekenen als je een bedrijf bent! Een particulier hoeft geen BTW af te dragen.
Mijn reactie past dan ook in het chronologische verloop van deze discussie, na de post van Caelorum in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5" :).

Maar wel goed dit even expliciet te maken uiteraard.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Dus, zonder kvk geen btw berekenen. Alleen uurprijs * gespendeerde uren in rekening (in dit geval) in rekening brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

4Real schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:38:
Dus, zonder kvk geen btw berekenen. Alleen uurprijs * gespendeerde uren in rekening (in dit geval) in rekening brengen?
Serieus. Hoe kun je btw zaken doen zonder btw nummer die je alleen krijgt met een bedrijf? Dus.. ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Douweegbertje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Serieus. Hoe kun je btw zaken doen zonder btw nummer die je alleen krijgt met een bedrijf? Dus.. ja.
BTW nummer is ook niet meer dan NL01.sofinummer.12317 (of iets in die richting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
4Real schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:38:
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Euhm, niet dus. tot 1883 heb je korting, tot 1345 hoef je niets af te dragen. Hoe 't zit zonder kvk nr weet ik echter niet. Korting is 2.5 * (1883 - totale BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

4Real schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:10:
[...]
Ohja, dit is eigenlijk de eerste keer in jaren dat dit zo voorkomt. Ik denk ook dat dit de enige opdracht op deze manier dit jaar zal zijn, daarom vind ik even kvk nummer aanvragen een beetje overbodig.
KVK nummer aanvragen kost geen knoop ;) Je gaat zitten bij de KVK vraagt een nummertje aan en klaar :)
HuHu schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:12:
[...]
Houd er ook rekening mee dat je geen BTW mag aftrekken als particulier. In je tarief moet je dus rekeninghouden daarmee. Wat je gebruikt tijdens je dienstverlening kun je dus niet de BTW voor in vooraftrek nemen, je bent dus "duurder" uit dan een collega die wel een BTW nummer heeft.

Tevens kan het voor het bedrijf ook ongunstig zijn om je zonder BTW te laten werken, zij kunnen namelijk ook die 21% niet aftrekken. Jij bent dus "duurder" uit, wat je doorrekent aan de opdrachtgever, maar zij kunnen weer minder aftrekken.

Eigenlijk helemaal niet gunstig... Daarnaast kan het gaan lijken op dienstverband en krijg je ook weer allerlei maffe regels...
Good Fella schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:50:
[...]

BTW nummer is ook niet meer dan NL01.sofinummer.12317 (of iets in die richting).
NL[BSN]B01 (voor loonheffing L01), maar goed hij moet wel officieel worden toegewezen. Ook komt er dan een uitspraak over het tarief wat geldt voor je diensten. Zomaar je bsn gebruiken om een sofinummer te verzinnen gaat dus niet werken ;)
Een BV krijgt weer een ander nummer aangezien daar een rechtspersoon voor verantwoordelijk is (welke een soort dummy bsn nummer krijgt). Nadeel aan de bsn = btw nummer is voor zzp-ers dat direct je bsn nummer bekend is, mensen kunnen dus frauderen met je bsn nummer...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok ik ben een twitter n00b, maar als je een link hebt naar een specifieke tweet, is het dan mogelijk om op een of andere manier terug te linken naar die tweet in de algemene timeline van de poster? Ik wil zeg maar weten of er vlak na die tweet nog iets anders door die persoon is gezegd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:09:
[...]

Heb het nog niet geprobeerd hoor, maar het ziet er wel goed uit. Gaan wij hier binnenkort nodig hebben in ieder geval.

Hoezo heel specifiek voor de HTC One eigenlijk? :+
Op het werk mogen we kiezen tussen 5 GSM's:
  • Apple iPhone 5
  • HTC One
  • Samsung Galaxy S4
  • Nokia Lumia 925
  • HTC WP8X
De meeste mensen lopen hier rond met een iPhone5 of een HTC One. Af en toe zie je ook wel een Samsung Galaxy S4. Windows Phone toestellen vallen helaas niet echt in de smaak.

Ik moet er dus voor zorgen dat mijn responsive mail werkt op de iPhone, de HTC One en de Galaxy S4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
.oisyn schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:03:
Ok ik ben een twitter n00b, maar als je een link hebt naar een specifieke tweet, is het dan mogelijk om op een of andere manier terug te linken naar die tweet in de algemene timeline van de poster? Ik wil zeg maar weten of er vlak na die tweet nog iets anders door die persoon is gezegd.
Voor zover ik kan zien is dat niet mogelijk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat een kutsysteem dan, dat twitter. Wordt nooit wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:12:
Wel, het blijft eigenlijk mijn favoriete social network. Ik gebruik het vooral om op de hoogte te blijven van wat nieuw is bij grote bedrijven, en de nieuwste technologiëen. Ik volg dan ook vooral andere developers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik ben het ook steeds meer gaan gebruiken. Wel vooral op professioneel gebied. Voor persoonlijke contacten gebruik ik FB.

Koffieapparaat nog steeds niet gefixed trouwens :'(
Draai de hele dag al op water.........

* PdeBie 's blaas lijkt wel op de Niagara watervallen met al dat water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

pdebie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:28:
Ik ben het ook steeds meer gaan gebruiken. Wel vooral op professioneel gebied. Voor persoonlijke contacten gebruik ik FB.

Koffieapparaat nog steeds niet gefixed trouwens :'(
Draai de hele dag al op water.........

* PdeBie 's blaas lijkt wel op de Niagara watervallen met al dat water
En hier ook al aan het zeiken... :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik ben bezig met voorbereidingen om freelance te gaan werken. Als alles op z'n plaats valt wordt 18 april mijn laatste werkdag. Dit wordt mijn langste maand ooit... Heb er veel zin in.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:12:
Maak zelf iets beters :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gamebuster schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:52:
Ik ben bezig met voorbereidingen om freelance te gaan werken. Als alles op z'n plaats valt wordt 18 april mijn laatste werkdag. Dit wordt mijn langste maand ooit... Heb er veel zin in.
Vet! Is het misschien een idee om een keer een topic te doen waar mensen hun ervaringen wat betreft het maken van die stap delen? Het is dat mij ook wel erg aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:03:
[...]

Vet! Is het misschien een idee om een keer een topic te doen waar mensen hun ervaringen wat betreft het maken van die stap delen? Het is dat mij ook wel erg aantrekt.
Er is een 'Het freelance ICT-ers discussie topic'-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ooit ook wel gaan freelancen, maar daar is het momenteel wat vroeg voor vrees ik. Nog enkele jaren ervaring op doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zo, net lekker buiten geluncht :) Echt toppie weer zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Douweegbertje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:08:
Het zonnetje is al zover dat ik weer achter mijn computer zit met een after-dinner dip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Douweegbertje schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:08:
Prima weer om vanmiddag een terrasje te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nog geen koffie gehad vandaag. Ik voel me kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:15:
Dat doe je jezelf aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is niet gerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Geen stagiaire in de buurt die je kan voorzien van een bakkie troost? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Jawel. Geen koffie is kut.
TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:19:
Of een kut.

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 13-03-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Daarom, altijd van die Nescafe oploskoffie achter de hand houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Over stagaires gesproken: we hebben hier een nieuwe hier. Leuke meid van 19 met het beste kontje ever. Als ik 22 was, was ik gebleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:38:
Over stagaires gesproken: we hebben hier een nieuwe hier. Leuke meid van 19 met het beste kontje ever. Als ik 22 was, was ik gebleven :D
Pics or it didn't happen ;)
Ik ben 21, waar moet ik precies zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:19:
[...]
Tegenwoordig zijn ze helaas te mondig daarvoor :-(
Van de opleiding mogen ze geen koffiejuf meer spelen, dus het nut van een stagiair loopt redelijk terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
.Gertjan. schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Van de opleiding mogen ze geen koffiejuf meer spelen, dus het nut van een stagiair loopt redelijk terug :+
Nu moet je ze echt wat leren? Damn.....

Monteur is aanwezig! Het lijkt een kapot printplaatje te zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:39:
[...]

Tegenwoordig zijn ze helaas te mondig daarvoor :-(
Had jij je werknemer niet gevonden via een stageplaats bij jouw bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:42:
[...]
Had jij je werknemer niet gevonden via een stageplaats bij jouw bedrijf?
Klopt (nou ja niet via mijn eigen bedrijf, maar via een samenwerking met een van mijn opdrachtgevers). Maar inmiddels heb ik hem geleerd dat junior's wel koffie halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:24:
[...]

Jawel. Geen koffie is kut.

[...]

Of een kut.
Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:41:
[...]
Nu moet je ze echt wat leren? Damn.....
Jep... En mijn ervaring is dat de opleidingen ze niet echt meer goed klaarstomen voor het "echte" leven. Er zijn best wat dingen die ze moeten leren (inmiddels ervaring met diverse stagiairs). Zo schijnen ze bijvoorbeeld geen designpatterns meer te krijgen en is databases een optioneel vak (waarbij ze kunnen kiezen tussen games en databases, guess wat veel studenten doen :X )...

Zelfs iemand op gesprek gehad die "advanced development" had gekregen en daarbij in een week een bepaalde taal moest leren (en dat een aantal weken achter elkaar). Lekker breed georiënteerd, maar kreeg niet echt het gevoel dat mensen dan echt leren programmeren... Ik versta onder advanced development meer dat je complexe patterns en architectuur onderwezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Good Fella schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Daarom, altijd van die Nescafe oploskoffie achter de hand houden ;)
Het probleem is niet het gebrek aan koffie. Koffie genoeg aanwezig hoor.
Was jij niet blij dat je eindelijk weg ging daar?

[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 13-03-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.Gertjan. schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Jep... En mijn ervaring is dat de opleidingen ze niet echt meer goed klaarstomen voor het "echte" leven. Er zijn best wat dingen die ze moeten leren (inmiddels ervaring met diverse stagiairs). Zo schijnen ze bijvoorbeeld geen designpatterns meer te krijgen en is databases een optioneel vak (waarbij ze kunnen kiezen tussen games en databases, guess wat veel studenten doen :X )...

Zelfs iemand op gesprek gehad die "advanced development" had gekregen en daarbij in een week een bepaalde taal moest leren (en dat een aantal weken achter elkaar). Lekker breed georiënteerd, maar kreeg niet echt het gevoel dat mensen dan echt leren programmeren... Ik versta onder advanced development meer dat je complexe patterns en architectuur onderwezen krijgt.
Databases waren bij mij een vak dat ik even snel tussendoor kreeg, tezamen met les in Java en C. Gek genoeg was die database echt alleen het queryen (en supersimpel, je leerde alleen wat queries, database-opbouw in MySQL en informatie over de simpelste dingen (PK/FK, meer niet)).
Toen ik begon te werken met waar ik nu werk heb ik in twee weken tijd meer geleerd dan in die 3 maanden lessen Java, C en MySQL. Slecht eigenlijk.

Ik had geen keuzevakken, het moest wel allemaal, maar uiteindelijk leer je nauwelijks wat. De denkwijze die je nodig hebt heb ik ook pas achteraf echt aangeleerd, op school "doe je maar wat" meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wij moeten hier ook maar eens beginnen met stagiaires aannemen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
HBO Technische Informatica op de Haagse Hogeschool in Delft krijg je nog gewoon design patterns én databasing hoor :) Ga je me nu een baan aanbieden @.Gertjan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Wat is je motief om te gaan freelancen? Ik heb nou gewoon een vast dienstverband bij een software ontwikkelaar, maar als ik weer project werk ga doen dan zit ik er sterk over te denken om te gaan freelancen. Detacheren beviel me niet. Verdiende wel redelijk, maar totaal geen controle over mijn carriere en op kutklussen aan de andere kant in nederland worden gezet :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
[...]

Maar goed ook, design patterns zijn enorm overrated. Al moet je ze natuurlijk wel gewoon kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 13-03-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Van mij mag er meer aandacht besteed worden aan SOLID en goed OO design, dan aan databases en design patterns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
^Dat. En design patters als je nog geen concrete werkervaring hebt is ook volstrekt zinloos. Mocht in mijn studie een design pattern opdrachtje doen. Ik kan zeggen het praktische nut ontging me volledig op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
HMS schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:07:
Van mij mag er meer aandacht besteed worden aan SOLID en goed OO design, dan aan databases en design patterns.
Wat mij betreft mag er wel wat minder OO en Design Patterns in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

diabolofan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:03:
HBO Technische Informatica op de Haagse Hogeschool in Delft krijg je nog gewoon design patterns én databasing hoor :) Ga je me nu een baan aanbieden @.Gertjan. :+
Als jij de superster bent die ik zoek kunnen we altijd praten ;)
PrisonerOfPain schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:05:
[...]
Maar goed ook, design patterns zijn enorm overrated. Al moet je ze natuurlijk wel gewoon kennen.
Niet helemaal hoor, ze worden redelijk veel gebruikt. De klassieke van GoF zijn misschien wat minder relevant dan vroeger, maar bepaalde patterns zie je nog heel veel (zoals DI/IoC). Daarnaast zijn patterns een goede manier om het abstract denken aan te moedigen.
HMS schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:07:
Van mij mag er meer aandacht besteed worden aan bijv SOLID en goed OO design dan aan databases en design patterns.
SOLID en OO worden duidelijker als je de basis beginselen kent van de patterns, dus daar ben ik niet echt bang voor :) Het abstract leren denken zorgt voor een goede basis en grip op SOLID en OO (tenminste in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
2 classes in dezelfde namespace, allebei public maar kan ze niet onderling aanroepen.
hmmmmm, this is interesting :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:11:
2 classes in dezelfde namespace, allebei public maar kan ze niet onderling aanroepen.
hmmmmm, this is interesting :7
Ook in hetzelfde project? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:11:
Niet helemaal hoor, ze worden redelijk veel gebruikt. De klassieke van GoF zijn misschien wat minder relevant dan vroeger, maar bepaalde patterns zie je nog heel veel (zoals DI/IoC). Daarnaast zijn patterns een goede manier om het abstract denken aan te moedigen.
Concreet denken is ook belangrijk ;), en verder zou ik er persoonlijk meer waarde aan hechtten dat iemand een grote code-base engiszinds in z'n hoofd kan houden dan dat 'ie weet hoe IoC of andere code-obfuscation patterns werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
uiteraard. :)

Maar lijkt hem in de Build action te zitten. Deze stond op Content en heb ik zojuist op Compile gezet. Nu zien ze elkaar wel. (Web_Application)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:15:
[...]
Concreet denken is ook belangrijk ;), en verder zou ik er persoonlijk meer waarde aan hechtten dat iemand een grote code-base engiszinds in z'n hoofd kan houden dan dat 'ie weet hoe IoC of andere code-obfuscation patterns werken :)
Jullie zitten dan ook in verschillende werelden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:39:
Pics or it didn't happen ;)
Ik ben 21, waar moet ik precies zijn? :+
Ze heeft serieus een foto van zichzelf in bikini op facebook staan. Van de achterkant :9~
Firesphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:52:
Was jij niet blij dat je eindelijk weg ging daar?
Ben ik nog steeds. Maar ik ga haar (billen) wel missen.
[...]

Probleem is dat ze weinig influx hebben (dus de ICT instituten krijgen minder subsidie terwijl ze wel vaste onkosten hebben). Daarnaast heeft informatica altijd veel uitval wat hetzelfde probleem oplevert. En dat proberen ze te lijmen door de opleidingen makkelijker te maken. Maarja, dan krijg je dus mensen die volkomen waardeloos zijn als ze afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:19:
[...]
Ze heeft serieus een foto van zichzelf in bikini op facebook staan. Van de achterkant :9~
[...]
Rechtermuisknop > Save Ass :+ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 13-03-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Jullie zitten dan ook in verschillende werelden ^^
En ik denk zeker dat beide werelden van elkaar kunnen leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dan moet je nu je slag slaan ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ja, maar waar is die facebook dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Wij moeten hier ook maar eens beginnen met stagiaires aannemen :o.
Hyves had vroeger pas selectiecriteria voor hun support team: alleen dames, tussen de 20 en 30, HBO communicatie achtige opleiding en blond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:31:
Ja, maar waar is die facebook dan?
Kan je alleen zien als je vriendjes met d'r bent. oOo
Ik denk dat 't ergens tussen creepy en borderline pedo hangt als ik met m'n 34 jaartjes tegen haar over d'r billen begin.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 13-03-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Niet online
Zo! Het bedrijf van het achterlijke roostersysteem is bezig met een echte API :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:33:
[...]

[...]

Ik denk dat 't ergens tussen creepy en borderline pedo hangt als ik met m'n 34 jaartjes tegen haar over d'r billen begin.
uploaden!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:33:
[...]

[...]

Volgens mij ben je al creepy en borderline, dus wat maakt't dan uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:15:
[...]

Het is denk ik ook niet belangrijk om te weten hoe de patterns exact werken of hoe je ze opzet, maar het is wel belangrijk om met de patterns te kunnen werken in een bestaande codebase. De mensen met wie ik werk zijn geen helden in patterns, maar kunnen over het algemeen wel de weg vinden in mijn code met de gebouwde patterns. Dat is het verschil ook tussen een developer en een engineer/architect. De enigneer/architect zet de grote lijnen uit en bouwt het framework (inclusief patterns) en de developers begeven zich binnen dit raamwerk.

Geregeld hoor ik wel van juniors dat ze het zelf niet bedacht zouden hebben, maar dat wordt ook niet verwacht. Er wordt enkel verwacht dat je er mee kunt werken :) Uiteindelijk moeten ze voorbij de patterns kunnen kijken en dat leren ze vooral door er veel mee geconfronteerd te worden en in de basis te weten hoe eea werkt.
PrisonerOfPain schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:20:
[...]
En ik denk zeker dat beide werelden van elkaar kunnen leren :)
:) Ben ik met je eens. Jullie wereld is voor mij zware tovenaarskunst en zijn denk ik best veel dingen te leren, als is het maar in de dynamiek en grootte van de teams. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:42:
Volgens mij ben je al creepy en borderline, dus wat maakt't dan uit? :+
True, maar op een facebook vriendje bedriegen staat als straf 7 slechte seks.

Als het 7 jaar slechte seks met 't kontje zou zijn zou ik er voor tekenen maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Was er een paar maanden geleden niet een discussie hier over waarom er minder vrouwen in de IT werken? Zie ^ voor reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:47:
[...]

True, maar op een facebook vriendje bedriegen staat als straf 7 slechte seks.

Als het 7 jaar slechte seks met 't kontje zou zijn zou ik er voor tekenen maargoed
Je bent een beetje geobserdeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:51:
[...]

Je bent een beetje geobserdeerd :X
Het zal dan ook wel een erg mooi kontje zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Is dat een nieuw voor voor geobsedeerd door observatie? :P
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:52:
:Y
Caelorum schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:48:
Was er een paar maanden geleden niet een discussie hier over waarom er minder vrouwen in de IT werken? Zie ^ voor reden :P
Pff. Met m'n teamgenoten hebben we 't vaak genoeg over kontjes en toch zijn er meer dan genoeg mooie kontjes vrouwen bij de hockey!

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 13-03-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Zeer waarschijnlijk! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:56:
[...]

Is dat een nieuw voor voor geobsedeerd door observatie? :P
voor voor voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crap. "Woord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Je bent duidelijk van slag. :+ Staat ie nu al ergens buiten facebook online dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Als ik zie in wat voor staat de gemiddelde database verkeert, vaak zelfs als de codebase gewoon wel redelijk netjes en up-to-date is...databases als verplicht vak afschaffen vind ik echt niet kunnen. Logisch data structureren voor opslag heb je áltijd nodig. Als je een codebase verkeerd opzet kun je nog wel refactoren maar een database refactoren is veel lastiger omdat je data gewoon intact moet blijven. Een slecht basisontwerp is gewoon ontzettend duur.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef... één van onze oude projecten doet niet meer lief met Hotmail. Mailtjes gestuurd door website komen overal aan, behalve bij Hotmail. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Een collega van mij heeft een hippe headset van 16 jaar oud die ik erg nice vind, alleen al omdat-ie 16 jaar lang al leeft. Er is een 80 en 250 ohms versie van. Hij vertelde dat-ie de 250 ohms had. Ik heb niet veel verstand ervan, maar wat ik kon opmaken uit uitleg van de interwebz is dat 250 ohms marginaal beter geluid kan geven, maar de 80 ohms liever is voor devices.

Hoe dan ook, ik zijn koptelefoon testen in al mijn apparaten. Klinkt allemaal prima. Ik verbeelde me wel enigszins verschil te horen tussen sommige devices, maar ik wist het niet zeker: Goed genoeg voor nu. Ik dus ook de 250 ohms bestellen.

Vandaag bekijk ik zijn koptelefoon met de gedachte "Ja dit heb ik dus ook straks :)" en zie daar "80 ohm" op staan. Ik heb dus een 80 ohms getest maar een 250 ohms besteld. Dat wordt wat...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Gamebuster schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:37:
Vandaag bekijk ik zijn koptelefoon met de gedachte "Ja dit heb ik dus ook straks :)" en zie daar "80 ohm" op staan. Ik heb dus een 80 ohms getest maar een 250 ohms besteld.
Heb jij mazzel met de wet koop op afstand ;-)
Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.