De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.020 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:36:
Beetje aan het klooien met Python / CherryPy. NICE.

[...]

2007: "How bad could it be?"
2014: BAM!
Hey, http://www.cherrypy.org/ ziet er best gaaf uit! :o Minimalistisch en dus misschien wel behapbaar voor mij. Misschien eens mee aan de klooi gaan op een VPS'je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ja, ik ben aan 't kijken geweest naar Python frameworks om op m'n Raspberry te gebruiken. Django is enorm groot en een beetje overkill voor wat ik wil. Cherry is lekker klein maar samen met een template framework (ik ga Jinja2 gebruiken, daar kun je gewoon layouts + views gebruiken) kun je daar prima sites mee bouwen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:07:
Ja, ik ben aan 't kijken geweest naar Python frameworks om op m'n Raspberry te gebruiken. Django is enorm groot en een beetje overkill voor wat ik wil. Cherry is lekker klein maar samen met een template framework (ik ga Jinja2 gebruiken, daar kun je gewoon layouts + views gebruiken) kun je daar prima sites mee bouwen.
Hier heb ik wel al wat positieve dingen over gehoord: Flask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:11:
Crap! Die routing ziet er wel net iets netter uit en ze hebben Jinja2 standaard aan boord. Hurm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Netjes inderdaad, die ook maar 'gestarred'! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
TheNephilim schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:32:
[...]

Netjes inderdaad, die ook maar 'gestarred'! :+
Flask bevalt hier zeeeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Net popcorn time geprobeerd. De epicness is onbeschrijfbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2014 11:58 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
Net popcorn time geprobeerd. De epicness is onbeschrijfbaar.
Ben daar gisteren ook tegenaan gelopen. Ziet er inderdaad ontzettend gaaf uit! Heb het zelf nog niet geprobeerd, helaas.

offtopic:
Ben je zeker dat je dat hier wel mag posten? :X

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het concept is oud, want er bestaan andere apps (of plugins) die iets soortgelijks doen en dat al tijden doen.

Ik denk dat we er ook verder geen inhoudelijke discussie over hoeven te voeren, dat kunnen we wel in een specifiek topic in het bijbehorende forum doen :)

:D
Types of Editors
m-x machineofdeath-mode

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2014 12:00 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:48:
Het concept is oud, want er bestaan andere apps (of plugins) die iets soortgelijks doen en dat al tijden doen.

Ik denk dat we er ook verder geen inhoudelijke discussie over hoeven te voeren, dat kunnen we wel in een specifiek topic in het bijbehorende forum doen :)

:D
Types of Editors
[afbeelding]
Alleen is de WYSIWYG fout.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hoezo?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is niet "What you see is what you get", dat moet "What you see is WTF?!?!?!" zijn.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Wat you see
code:
1
Hi

Wat you get
code:
1
<div><font style=\"\"><span>Hi&nbsp;&nbsp;</span>&nbsp;</font>&nbsp;</div>&nbsp;<br />

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 12-03-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
FF met flask bezig geweest. Ik vind de routing net wat beter dan met CherryPy dus ik ben over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:32:
FF met flask bezig geweest. Ik vind de routing net wat beter dan met CherryPy dus ik ben over :)
d:)b

Ik moet me dringend ook eens verdiepen in Python. Ziet er mij een ontzettend leuk taaltje uit, maar ik weet nooit wat ik er precies mee wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:26:

Ik moet me dringend ook eens verdiepen in Python. Ziet er mij een ontzettend leuk taaltje uit, maar ik weet nooit wat ik er precies mee wil gaan doen.
Ik ga een raspberry kopen, wil een simpel temperatuur-tracking dingetje maken en dat dan steeds verder uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

Patriot

Fulltime #whatpulsert

GateKeaper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:13:
[...]

Wat you see
code:
1
Hi

Wat you get
code:
1
<div><font style=\"\"><span>Hi&nbsp;&nbsp;</span>&nbsp;</font>&nbsp;</div>&nbsp;<br />
:D :'( :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Ik ga een raspberry kopen, wil een simpel temperatuur-tracking dingetje maken en dat dan steeds verder uitbreiden.
Temperatuur-tracking?
Als in, uitzoeken waar de temperatuur allemaal uithangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Ik heb vorig jaar een (rond februari) een Raspberry Pi gekocht maar die licht nog steeds gewoon stof te happen. Tot nu toe heb ik er nog nooit iets mee gedaan. Ik zit al lang te denken om er een soort van smart tv van te maken, misschien moet ik daar eens aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:32:
[...]

Ik heb vorig jaar een (rond februari) een Raspberry Pi gekocht maar die licht nog steeds gewoon stof te happen. Tot nu toe heb ik er nog nooit iets mee gedaan. Ik zit al lang te denken om er een soort van smart tv van te maken, misschien moet ik daar eens aan beginnen.
Kheb ook al een half jaar één op m'n bureau liggen. Doet ook helemaal niks. Maar ik zat eraan te denken om xbmc erop te zetten. Hier op Tweakers staat een review met een mooi en duidelijk stappenplan ;).

Edit: Linkje gevonden: https://tweakers.net/prod...y-pi-model-b-(512mb).html

[ Voor 8% gewijzigd door hylke94 op 12-03-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:29:
[...]

Temperatuur-tracking?
Als in, uitzoeken waar de temperatuur allemaal uithangt?
Als je dat eenmaal weet, kan 't weer ook beter voorspeld worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb ondertussen 3 Raspberry Pi's liggen, en alledrie liggen ze (gelukkig) niet te verstoffen. De oudste (256MB versie B ) ligt in de keuken achter een versterker, een andere ligt op mn bureau aan de versterker en kan mn licht schakelen, en de derde met touchscreen ben ik een wekker mee aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28
hylke94 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Kheb ook al een half jaar één op m'n bureau liggen. Doet ook helemaal niks. Maar ik zat eraan te denken om xbmc erop te zetten. Hier op Tweakers staat een review met een mooi en duidelijk stappenplan ;).

Edit: Linkje gevonden: https://tweakers.net/prod...y-pi-model-b-(512mb).html
Werkt bij mij ook prima, gewoon image van OpenElec erop geknalt en werkt prima :)
Ook nog even op 'Turbo-modus' gezet, zodat hij net iets sneller draait. (Geen idee of het echt nodig was, ik heb iig nu nooit problemen met snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:26:
[...]

Onze main codebase is niet in Python, maar we gebruiken het erg veel losse zijprojecten: het importeren van van gegevens uit obscure databases/excel bestanden, onze eigen website (Flask), voorbeeldcode voor onze API koppelingen (weer Flask), en stukje code dat automatisch onze oude Jenkins jobs verwijderd (als de bijbehorende branch is verwijderd). Ideale taal <3
Verder heb ik ook het hele programma voor bij m'n scriptie er in geschreven: een interactieve visualisatie van vliegtuigdata. Python werkt hierin als een dunne wrapper om de GLSL-shaders (waarin al het zware werk gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Barryvdh schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:44:
[...]

Werkt bij mij ook prima, gewoon image van OpenElec erop geknalt en werkt prima :)
Ook nog even op 'Turbo-modus' gezet, zodat hij net iets sneller draait. (Geen idee of het echt nodig was, ik heb iig nu nooit problemen met snelheid)
* hylke94 wordt steeds enthousiaster...

Vanavond maar eens naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nog slimme snellerts hier die $ 1.000,00 willen verdienen? :+
Can I award a bounty for someone to fix bugs in WordPress? https://core.trac.wordpress.org/ticket/18450 is easily worth a $1000 for me to get fixed.
https://twitter.com/yoast/status/443732330726051840

[ Voor 41% gewijzigd door TheNephilim op 12-03-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, die junk ga ik niet m'n vingers aan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
dcm360 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:41:
Ik heb ondertussen 3 Raspberry Pi's liggen, en alledrie liggen ze (gelukkig) niet te verstoffen. De oudste (256MB versie B ) ligt in de keuken achter een versterker, een andere ligt op mn bureau aan de versterker en kan mn licht schakelen, en de derde met touchscreen ben ik een wekker mee aan het maken.
Dat is dus ook waar ik naar toe wil. We hebben ons huis verkocht en als ik een nieuw huis ga betrekken dan wil ik alles in de woonkamer met KAKU systemen schakelbaar maken. Wat stuur jij aan, en waarmee? Ik zit nog een beetje in dubio wat betreft alle mogelijkheden en verschillende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:10:
[...]

Nee, die junk ga ik niet m'n vingers aan branden.
Het was te proberen natuurlijk :p
Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Dat is dus ook waar ik naar toe wil. We hebben ons huis verkocht en als ik een nieuw huis ga betrekken dan wil ik alles in de woonkamer met KAKU systemen schakelbaar maken. Wat stuur jij aan, en waarmee? Ik zit nog een beetje in dubio wat betreft alle mogelijkheden en verschillende systemen.
Dat lijkt mij ook helemaal geweldig! Ik maak uit je bericht op dat het om nieuwbouw gaat dan? Lijkt me erg lastig in een bestaand huis, wil je het echt netjes en compleet hebben.

Gordijnen automatisch open als de wekker gaat, slimme thermostaat die weet wanneer er iemand in huis is en daarvan leert. Zoals (bijv.) de https://nest.com/thermostat/life-with-nest-thermostat/. Dat soort geintjes lijken me erg gaaf om aan elkaar te hangen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb een ZWave lichtschakelaar, en een USB-stick om dat mee aan te sturen. Mooi systeem, maar wel aan de prijzige kant helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Even schaamteloos een link naar de website van een (ex) collega spammen omdat het wel een handige link is.
http://domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:44:
Lijkt me erg lastig in een bestaand huis, wil je het echt netjes en compleet hebben.
Volgens mij helemaal niet zo lastig. Je hebt van die inbouwschakelaars die je achter een bestaande lichtschakelaar kunt bevestigen.
Zoals deze van KAKU: http://www.klikaanklikuit...nbouw-schakelaar-awmr-232. Je kunt dan gewoon ouderwets schakelen met de schakelaar maar ook electronisch.

Goed, voor een gordijnmotor wordt het wat lastiger idd :)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2014 14:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Het enige dat ik daar echt in mis, is nog een nette afstandsbediening. Smartphone apps zijn gaaf, maar mijn telefoon is 's avonds vaak leeg. En tjah, noem me lui (al is dat ook het bestaansrecht van zo'n systeem) maar ik leg hem dan echt niet altijd aan de lader. Rond bedtijd is hij de eerste die weer prik krijgt.

Dus nog een mooie remote control die niet teveel op zo'n tv afstandsbediening lijkt, en ook geen standaard 10 knoppen kaku dingetje van de action, en ik ben verkocht. Oh, uiteraard wel met ondersteuning voor de philips 64k kleuren led dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
YouTube: Want to speak better than 90% of native English speakers? Then learn to pronounce every word here!

Overigens allemaal leuk die uitspraak, maar een mooi momentje is altijd als een native (British) speaker gaat spreken in een internationaal gezelschap. Grote delen van de internationale community kunnen het dan niet meer volgen ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
/me als de baas van kantoor is, zet PdeBie zijn Happy Hardcore playlist van Spotify aan :Y oOo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
dcm360 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:48:
Ik heb een ZWave lichtschakelaar, en een USB-stick om dat mee aan te sturen. Mooi systeem, maar wel aan de prijzige kant helaas.
Klinkt op zich wel goed. Je het vrij goedkope 433Mhz chips maar die schijnen kwa bereik problemen te kunnen geven. Alleen vind ik de schakelaars met 30E per stuk wel duur inderdaad.
.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Volgens mij helemaal niet zo lastig. Je hebt van die inbouwschakelaars die je achter een bestaande lichtschakelaar kunt bevestigen.
Zoals deze van KAKU: http://www.klikaanklikuit...nbouw-schakelaar-awmr-232. Je kunt dan gewoon ouderwets schakelen met de schakelaar maar ook electronisch.

Ja, dat was het plan een beetje. Het gaat waarschijnlijk geen nieuwbouw worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:01:
Dus nog een mooie remote control die niet teveel op zo'n tv afstandsbediening lijkt, en ook geen standaard 10 knoppen kaku dingetje van de action, en ik ben verkocht. Oh, uiteraard wel met ondersteuning voor de philips 64k kleuren led dingen.
Je kan ook gewoon een dedicated mini-tablet gebruiken als overpowered AB :P. Of een Harmony.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:08:
Je kan ook gewoon een dedicated mini-tablet gebruiken als overpowered AB :P. Of een Harmony.
Precies. Kleine android tablet met alleen die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GateKeaper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:01:
Het enige dat ik daar echt in mis, is nog een nette afstandsbediening. Smartphone apps zijn gaaf, maar mijn telefoon is 's avonds vaak leeg. En tjah, noem me lui (al is dat ook het bestaansrecht van zo'n systeem) maar ik leg hem dan echt niet altijd aan de lader. Rond bedtijd is hij de eerste die weer prik krijgt.

Een goed geautomatiseerd huis heeft geen afstandsbediening nodig :) Lichten gaan als het donker is en er aanwezigheid is, de verwarming op klokschema in combinatie met aanwezigheid etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Jawel, het kan ook wel, maar zo'n blokje in die (soms zo) krappe doosjes drukken :Y), is nog steeds niet erg handig. Liever heb ik geen schakelaars, maar gewoon een tablet aan de muur voor de algemene verlichting. Kiezen tussen aan/uit met eventueel timer en/of bewegingsgeschakeld. Kortom; rulesets! :o

In een bestaand huis kun je het allemaal net niet zo mooi inbouwen en wegwerken als dat je er meteen rekening mee houd. Goed dat zal nog wel even toekomstmuziek zijn. Elk installatiebedrijf gaat je raar aankijken als je verteld dat je geen (fysieke) schakelaars wilt in je nieuwe huis :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zou dat ook niet willen. Gaat er eens een keer wat kapot zit je in het donker omdat je geen fysieke schakelaars meer hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Harmony vind ik dus geen mooie oplossing. Mini-tablet heb ik niet eens aan gedacht. 8)7 Soms is de oplossing zo voor de hand liggend. Maar nadeel van die dingen is wel weer de accuduur. Voordeel van een "gewone" remote is de lange accuduur.

Eigenlijk zoek ik iets als onderstaand, maar dan universeel. Voor tig lampen, gordijnen, bel, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.limitlessled.com/wp-content/uploads/2013/09/LimitlessLED-RGBW-Wifi-LED-Remote.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:26:
Ik zou dat ook niet willen. Gaat er eens een keer wat kapot zit je in het donker omdat je geen fysieke schakelaars meer hebt 8)7
Dat dus, je wilt toch een mechanische override. Al is het al omdat je anders leuke verlichtingsoorlogen kan gaan voeren met die andere leuke programmeur in de straat ^^

[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 12-03-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Of je krijgt zulke taferelen:
< "Password identification?"
> "Omelette du fromage."
< "Access denied."
> "Om-e-lette du--"
< "Access denied. Self-Destruct sequence engaged."
> "Omelette du fromage! Omelette du fromage! Omelette du fromage!!!"

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En het feest gaat door

2048 - multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, tegenstander gevonden... Speel je tegen "iemand" die 10 zetten per seconde doet, botje dus… Beetje jammer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:29:
Of je krijgt zulke taferelen:
[...]
Dexter's Laboratory O+
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Leuk, tegenstander gevonden... Speel je tegen "iemand" die 10 zetten per seconde doet, botje dus… Beetje jammer. :9
Hoeft niet :P
Je kan makkelijk tot 512 komen door constant links dan omhoog te spammen. Op het moment dat er geen zetten meer kunnen worden gezet 1x omlaag doen en dan weer afwisselend links-omhoog-links-omhoog. En dat kan je sneeeel doen :P
JE moet wel heeel af en toe ingrijpen om een keer extra naar links te doen zodat alles netjes merged.

[ Voor 65% gewijzigd door Caelorum op 12-03-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:26:
Dat is natuurlijk sowieso een eis; m'n vriendin is zo a-technisch als het kan dus dan moet het wel ook gewoon met de hand te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
heeft iemand een site waar namen zoals "Heisenbug" op worden uitgelegd in z'n favorieten staan? (niet wikipedia, maar een "compleet" lijstje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Jammer weer, poort 3000 staat hier dicht. Waarom dat soort dingen ook niet gewoon via 80 verlopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach is toch buggy. Als je teveel zetten zet gaat het spel over zijn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Kips schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:51:
heeft iemand een site waar namen zoals "Heisenbug" op worden uitgelegd in z'n favorieten staan? (niet wikipedia, maar een "compleet" lijstje...)
Hier heb je dr 20, kan je zelf verder op zoeken: Programming jargon
http://www.businessinside...lking-to-engineers-2012-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
http://www.catb.org/jargon/html/

Specifiek http://www.catb.org/jargon/html/go01.html

[ Voor 46% gewijzigd door PrisonerOfPain op 12-03-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Kips schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:51:
Deze http://blog.codinghorror.com/new-programming-jargon/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
thanks all!
deze had ik inderdaad ooit eens gezien! bookmarked! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hihi, Hydra code :+
Code that cannot be fixed. Like the Hydra of legend, every new fix introduces two new bugs. It should be rewritten.

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere wijst naar Hydra z'n avatar
Goh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

No shit sherlock 8)7. Hydra ken ik wel. Ik heb het over de term Hydra code. Natuurlijk ook te lezen als "code geschreven door de tweakert Hydra", en in die context dus grappig, maar nu niet meer omdat je mij met een domme opmerking forceert de grap uit te leggen. Bedankt hoor :(

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In mijn geval is al mijn rotzooi Hydra2 code :P
.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
No shit sherlock 8)7. Hydra ken ik wel. Ik heb het over de term Hydra code.
Let op je woorden he! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 12-03-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Beetje buggie, binnen no-time staat er winner... bij beide spelers, en geen idee waarom je dan gewonnen hebt, want je bent nog lang niet bij 2048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l8fTsxy.png

Wait, what?

[ Voor 144% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Same here, wordt als winner aangemerkt zonder daadwerkelijk ergens te komen... :/

Of Brak even een script kan schrijven welke 683 verschillende use-cases kan afhandelen. :F En wat dacht je van het verminderen van het aantal use-cases? 7(8)7

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Einde 512 met een totaal van 4756 gehaald. Dag productiviteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Zo, even een Hetzner EX40-SSD bak bestelt die we gaan gebruiken als test/CI-machine (momenteel draaien de tests op een VPS 1 van CloudVPS). Die VPS zit nu eigenlijk continue op een hoge load, en we kunnen maar 1 testsuite tegelijk draaien. Dat wordt zometeen denk ik wel anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Intru schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:24:
Zo, even een Hetzner EX40-SSD bak bestelt die we gaan gebruiken als test/CI-machine (momenteel draaien de tests op een VPS 1 van CloudVPS). Die VPS zit nu eigenlijk continue op een hoge load, en we kunnen maar 1 testsuite tegelijk draaien. Dat wordt zometeen denk ik wel anders :)
Ik dacht dat .Gertjan. niet zo over die club te spreken was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
GateKeaper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:26:
[...]

Zaken die niet down mogen zijn ga ik daar ook zeker niet onderbrengen :P Als onze testbak down is kunnen we hem binnen een uurtje opnieuw provisionen, en draait alles zo verder. Een uurtje zonder Test/CI bak overleven we wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Intru op 12-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:26:
[...]

Hmmmm, ik ben juist best te spreken over Hetzner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tweakcraft zit al sinds jaar en dag bij Hetzner en volgens mij zijn ze best wel te spreken over die lui, al heeft Hetzner wel een paar issues (iets met peering). Op het forum op Tweakcraft.net is wellicht nog wat te vinden. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hetzner heeft soms zijn trekjes maar is over het algemeen wel goed hoor. Iedergeval veel beter dan sommige andere partijen :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Dat spelletje hier doet me denken aan Threes op de telefoon.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Intru schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:24:
Welke CloudVPS heb je?
En komt CloudVPS standaard met MySQL/Apache/PHP of in het geval van Windows MSSQL en IIS? Of moet je dat helemaal zelf nog regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ZpAz schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:33:
Dat spelletje hier doet me denken aan Threes op de telefoon.
Joh :)
Firesphere schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:59:

Welke CloudVPS heb je?
En komt CloudVPS standaard met MySQL/Apache/PHP of in het geval van Windows MSSQL en IIS? Of moet je dat helemaal zelf nog regelen?
Je kunt bij de meeste cloudhosters zelf kiezen welke image ze erop zetten. Soms betaal je wat meer voor een Windows OS.

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 12-03-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:06:
[...]

Joh :)

[...]

Je kunt bij de meeste cloudhosters zelf kiezen welke image ze erop zetten. Soms betaal je wat meer voor een Windows OS.
Wat opzich ook niet al te raar is omdat Windows images best wat geld kosten en Debian bijvoorbeeld niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:06:
[...]

Klopt, alleen staat het bij CloudVPS nergens vermeld wat er wel en niet meekomt met hun standaard installatie.
Vandaar mijn vraagje :)

(Uh-oh, hier had ik natuurlijk een topic voor moeten openen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Je kunt gewoon op de site een image kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kan scheel kijken, maar ik zie daar niet expliciet vermeldt dat't inclusief of exclusief is :)

En een Johma o.i.d. installatie hoef ik niet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:56:
Ach is toch buggy. Als je teveel zetten zet gaat het spel over zijn nek.
En zo nog veel meer bugs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Laatst online: 20-09 23:40
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/66373160/bijna.jpg

So close :(

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
No shit sherlock 8)7. Hydra ken ik wel. Ik heb het over de term Hydra code. Natuurlijk ook te lezen als "code geschreven door de tweakert Hydra", en in die context dus grappig, maar nu niet meer omdat je mij met een domme opmerking forceert de grap uit te leggen. Bedankt hoor :(
Nou, sorry hoor! Ik dacht dat't wel algemeen bekend was dat Hydra een bug was! :+

offtopic:
Ik ben even onbereikbaar trouwens. Verder geen reden ofzo hoor O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 12-03-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Soms stopt dat spel al binnen 10 seconden en de volgende keer ben je twee minuten bezig. Zit daar logica achter? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Feanathiel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:33:
Soms stopt dat spel al binnen 10 seconden en de volgende keer ben je twee minuten bezig. Zit daar logica achter? :?
Het is crap geschreven?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Opzich wel jammer, want 't is wel vermakelijk moet ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*O*
Van de 201 deelnemers bij de Taalkunde Olympiade ben ik 51e geworden *O*
Boven mij grotendeels leerlingen uit de 6e, dus 2 jaar ouder dan ik :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:28:
*O*
Van de 201 deelnemers bij de Taalkunde Olympiade ben ik 51e geworden *O*
Boven mij grotendeels leerlingen uit de 6e, dus 2 jaar ouder dan ik :)
Handgeschreven examen zeker? Had je in ieder geval geen last van UTF-8 encoding gerelateerde ellende :P

Maar zonder dollen, goed bezig F.West, petje af d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Thx!

Stomme Samsung. Heel leuk dat jullie ook de SDK voor de Gear (nu pas) mailen, maar ik wacht op een emulator.
Maar ok, ik citeer:
Daarnaast laat ik je hierbij alvast weten dat er binnenkort een oplossing komt voor het gebruik van testsamples.
*O*

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wow, de apple website is compleet down (zelfs hun status page). Klinkt serieus :)

edit:

Ok en hierna stop ik over 2048.

Wil je ook fame en het spelletje uitspelen:
spoiler:
LEFT, UP, LEFT, DOWN <repeat>

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 12-03-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Aangezien dit gaat over de uitvinder van het www, dan maar ff in een aparte post:

Tim Berners-Lee is mijn held _o_
-Did you ever think that the internet would get this big?
Yes, I more or less had it nailed down when it comes to the growth curve. I didn't get it completely right --- 25 years ago I was predicting Id be asked to do an AMA on reddit next wek, but it turned out to be this week. Well, we all make mistakes.
(no of course not)
Meer @ http://www.reddit.com/r/I...vented_the_www_25_years/#

Jammer dat tweakers het moment heeft gemist http://www.webat25.org/

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 13-03-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BtM909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:41:
[...]
edit:

Ok en hierna stop ik over 2048.

Wil je ook fame en het spelletje uitspelen:
spoiler:
LEFT, UP, LEFT, DOWN <repeat>
Nee, werkt niet altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Mogguh :( Server ligt plat en natuurlijk op m'n vrije dag terwijl ik geen laptop bij me heb en dus niks kan doen op afstand.

Taxi naar kantoor dan maar -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Eh, je bent vrij?

Edit: oh wacht, daar baal je zelf ook van. Ik dacht dat je iets wilde doen maar dat niet kon omdat de server plat lag :+

Koffie dan maar!

[ Voor 81% gewijzigd door EddoH op 13-03-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

EddoH schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:21:
Eh, je bent vrij?

Edit: oh wacht, daar baal je zelf ook van. Ik dacht dat je iets wilde doen maar dat niet kon omdat de server plat lag :+

Koffie dan maar!
|:( I know... Anyway server is back up and running en toch iets om te juichen. *O*

Afbeeldingslocatie: http://m.memegen.com/iktinn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
PANIEK!!!!!!

Koffie apparaat is hier defect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
pdebie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:47:
PANIEK!!!!!!

Dan heeft een waterkoker en wat oploskoffie (Nestcafe gold) toch zijn voordelen :+

[ Voor 3% gewijzigd door _Moe_ op 13-03-2014 08:56 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
pdebie schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:47:
PANIEK!!!!!!

Hier doet hij het nog. Alleen zijn we door de koffie heen :o. Net t laatste bakje gehad, maar was wel een beetje slap... Tijdens de lunch eerst maar nieuwe halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 23:14
Hoe heet ook al weer die methode waarbij twee punten worden gepakt, hier het midden van wordt genomen, en dan gekeken wordt of het punt voor of achter dit midden ligt, waarna weer het nieuwe midden wordt bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
diabolofan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:06:
Hoe heet ook al weer die methode waarbij twee punten worden gepakt, hier het midden van wordt genomen, en dan gekeken wordt of het punt voor of achter dit midden ligt, waarna weer het nieuwe midden wordt bepaald?
Sortering? Dan is t iets van bubblesort geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Ik gebruik het om een onbekend punt op een lijn te benaderen, maar bubblesort zou het wel gewoon zijn dan inderdaad :) Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
diabolofan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:06:
Binary search?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Komt ook in de buurt ja. Ik gebruik de techniek al, maar nu moet ik alleen even de documentatie (voor school) er nog bijmaken/bijverzinnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Firesphere schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 18:59:
[...]

Welke CloudVPS heb je?
We hebben VPS3 of 4 waar onze klanten op draaien. Onze test/CI bak was een VPS1, maar die had het behoorlijk zwaar.
Je kan verder gewoon kiezen wat voor image er op komt (zie de configurator), daarbij heb je de keuze uit wat standaard Linux distro's, wat control panels (met meerprijs volgens mij), en wat kant-en-klare images. We zitten er al bijna 6 jaar voor de hosting van 'belangrijke' dingen, en nog geen moment van onvrede gehad :)
Pagina: 1 ... 95 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.