De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.024 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29

StM

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:20:
[...]

Oh, voor het rijbewijs zelf had ik genoeg aan 8*50 (les) + 100 (moto van het examen huren voor het rijexamen) + 50 (examen zelf) = 550 euro.
In België zijn sowieso de afrieisen veel lager als in Nederland, als ik hoor met hoe weinig lessen mensen hun rijbewijs kunnen halen, ook bij de auto. Alleen al de totale examengelden zijn in Nederland volgens mij tegen zo niet boven de 500 euro? (theorie, eigen verklaring, 2? maal praktijk)

Maar ook ik wil al sinds mn 18e mn A halen. Nu nog een goed excuus... :p

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 11-03-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33:
[...]

In België zijn sowieso de afrieisen veel lager als in Nederland, als ik hoor met hoe weinig lessen mensen hun rijbewijs kunnen halen, ook bij de auto. Alleen al de totale examengelden zijn in Nederland volgens mij tegen zo niet boven de 500 euro? (theorie, eigen verklaring, 2? maal praktijk)

Maar ook ik wil al sinds mn 18e mn A halen. Nu nog een goed excuus... :p
Dat is momenteel dus aardig aan het veranderen. Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen het 6 uur les nog voldoende was. Aangezien ik < 21 was toen ik het rijbewijs haalde, mag ik enkel met moto's rijden < 25KW. In mei heb ik mijn rijbewijs 2 jaar en mag ik gewoon naar het gemeentehuis om een nieuw rijbewijs te halen zonder beperking.

Tegenwoordig is dat dus veranderd en wil je op je 18e beginnen met motorijden, zal je 3 keer examen (en dus ook lessen) moeten doen tegen dat je een volwaardig rijbewijs hebt. Voor de auto verandert dat ook stilaan: ik heb mijn autorijbewijs gehaald zonder ook maar 1 rijles bij de autorijschool te hebben gevolgd. Uiteindelijk vind ik dat wel handig, waarom betalen voor rijles als je vader of moeder het je even goed kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:41:
[...] Uiteindelijk vind ik dat wel handig, waarom betalen voor rijles als je vader of moeder het je even goed kan uitleggen?
Moeten ze dat wel goed kunnen ^^
Daarnaast zou het geen kwaad kunnen wat te wijzigen in België. Jullie hebben zowat 2,5x zoveel slachtoffers per miljoen (volgens Wikipedia) dan in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Uiteindelijk vind ik dat wel handig, waarom betalen voor rijles als je vader of moeder het je even goed kan uitleggen?
Omdat je vader/moeder vaak in vastgeroeste patronen zit en lang niet altijd aandacht heeft besteed aan dingen als gewijzigde verkeersregels of bijvoorbeeld "groen" rijden?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
256 (met een 128, 2 * 64 en 2 * 32 in beeld :( ). Score: 3448
Tof spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:47:
[...]

Daarnaast zou het geen kwaad kunnen wat te wijzigen in België. Jullie hebben zowat 2,5x zoveel slachtoffers per miljoen (volgens Wikipedia) dan in Nederland..
Wij hebben dan ook wel een niet te overzien wegennet ook he.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
_Moe_ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Wij hebben dan ook wel een niet te overzien wegennet ook he.
Dat maakt goed geleerd krijgen en de regels goed kennen alleen maar belangrijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Alex) schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:47:
[...]

Omdat je vader/moeder vaak in vastgeroeste patronen zit en lang niet altijd aandacht heeft besteed aan dingen als gewijzigde verkeersregels of bijvoorbeeld "groen" rijden?
Om het nog niet te hebben over veiligheid tijdens het lessen zelf. Doorgaans zijn er geen ouders met auto waar pedalen op de passagiersplek zitten om in te kunnen grijpen wanneer nodig. Ook hebben ze niet hetzelfde overzicht als in een goed uitgeruste lesauto (spiegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
[...]

Persoonlijk vind ik het van vader/moeder leren met 9 maanden stage met begeleider nog een stuk beter dan één van de andere opties: 20u les en daarna 3 maanden stage zonder begeleider en dus niemand om je op fouten te wijzen. 8)7

Edit: Ik heb het van mijn ouders geleerd en als ik rond me kijk hoe de anderen rijden, dan doe ik het best wel goed. Kijk maar op de snelweg: daar kom ik niet anders tegen dan spookrijders :+

[ Voor 15% gewijzigd door Otherside1982 op 11-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:51:
* PdeBie ziet buiten steeds meer motoren rijden

Man o man, ik wil echt zo graag m'n motorrijbewijs gaan halen. Waarom heb ik dat niet meteen gedaan toen ik 18 werd of pal na m'n autorijbewijs? :'(

Ik heb van maar 1 ding spijt in mijn leven en dat is bovenstaand.
Afgelopen weekend ook de motor maar eens onder de hoes vandaan getrokken :) Had hem winterklaar gemaakt, maar heb een vermoeden dat die niet meer gaat komen :+

Nu nog even wat kleding op kantoor droppen en ik kan lekker met de motor naar kantoor rijden (hoef ik dat allemaal niet mee te zeulen) :)
[...]

Sowieso is het hebben van een rijbewijs geen garantie dat men kan rijden... Kom regelmatig mensen tegen waarbij ik mij afvraag hoe zij in vredesnaam hun rijbewijs hebben kunnen halen. Niet kijken, hinderlijk gedrag, ontiegelijke lompheid etc... Niet dat ik perfect rijd, maar ik heb in ieder geval nog een idee wat er om mij heen gebeurt, sommige mensen zitten echt in een bubbel zodra ze in hun koektrommel stappen...

Bij sommige vraag ik mij af of ze hun rijbewijs bij een krat bier/doos wijn hebben gekregen ofzo... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:20:
[...]

Oh, voor het rijbewijs zelf had ik genoeg aan 8*50 (les) + 100 (moto van het examen huren voor het rijexamen) + 50 (examen zelf) = 550 euro.
8 lessen zou "hier" in NL betekenen:

8x les: 400,
examen voortuigbeheersing: 54,-
examen verkeersdeelname: 105,-

Motor huren hoeft hier dan weer niet. Je kan gewoon die van je rijschool gebruiken.

8 lessen is overigens wel erg netjes gedaan. Had er zelf 11 nodig, en vond al dat ik 't snel onder de knie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Otherside1982 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Persoonlijk vind ik het van vader/moeder leren met 9 maanden stage met begeleider nog een stuk beter dan één van de andere opties: 20u les en daarna 3 maanden stage zonder begeleider en dus niemand om je op fouten te wijzen. 8)7
Dat je vader/moeder je een keertje in de auto laat rijden op een verlaten parkeerterrein vind ik prima. Het is spannend en de kans op (letsel)schade is minimaal.

Op de openbare weg is dat heel anders: de auto is meestal niet uitgerust met noodvoorzieningen (zoals remmen), waardoor je 'instructeur' niet in kan grijpen wanneer nodig. Er hoeft maar net een huisdier of een kind de weg over te steken die de pupil heeft gemist omdat hij nog te druk bezig was met de besturing van de auto onder de knie te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Otherside1982 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
[...]
Mja, zelf heb ik ~50 uur les (voor auro dan) moeten krijgen, maar dat is wel 50 uur intensief afsluitend met een praktijkexamen door een externe partij (ook in België?) waar ze echt wel nitpicky kunnen zijn hoor. Daarnaast zit je in Nederland nog een aantal jaar vast aan een punten rijbewijs en ben je je rijbewijs ook zo weer kwijt als je echt erge dingen doet. Enige minpunt aan de Nederlandse manier is het staatsexamen (BNOR) dat echt een zwak punt is. Mensen die 4x het standaard praktijkexamen niet halen zouden gewoon de weg niet op moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:47:
[...]

[...]

Daar ben ik het volledig mee eens hoor. Ik heb de afgelopen jaren wel vaker met mensen (ouders) in de auto gezeten die niet kunnen rijden: denk hierbij aan het gebruik van de pinkers, verkeerd schakelen, ... maar er zijn er ook die het best wel kunnen. Mijn vader doet jaarlijks 40k kilometer en kan mijn insziens echt wel goed rijden.

Voor ik mijn rijbewijs haalde, had ik er al gemakkelijk 5k kilometer op zitten, iets wat je na 20 uur les echt nog niet zal hebben. De mensen na 20 uur les de baan opsturen en zeggen "trek je plan er mee" lijkt mij dan ook echt geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:59:
[...]
Mensen die 4x het standaard praktijkexamen niet halen zouden gewoon de weg niet op moeten...
Couldn't agree more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:00:
[...]
Voor ik mijn rijbewijs haalde, had ik er al gemakkelijk 5k kilometer op zitten, iets wat je na 20 uur les echt nog niet zal hebben. De mensen na 20 uur les de baan opsturen en zeggen "trek je plan er mee" lijkt mij dan ook echt geen goed idee.
Ik weet niet hoe dat in België zit, maar in Nederland is er niet een vast aantal uur ofzo. Je bent pas klaar als je hebt aangetoond fatsoenlijk te kunnen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:57:
[...]

Motor huren hoeft hier dan weer niet. Je kan gewoon die van je rijschool gebruiken.

8 lessen is overigens wel erg netjes gedaan. Had er zelf 11 nodig, en vond al dat ik 't snel onder de knie had.
Wel, om de moto van de rijschool te gebruiken, moest ik 100 euro betalen. Voor dat bedrag rijden ze samen met jou naar het examenterrein en terug.

In België ben je verplicht 6 uur te nemen. ik heb geopteerd om 2 uur extra te pakken vlak voor het rijexamen om opnieuw te wennen aan de moto van de rijschool. Mijn moto (toen een Suzuki GSX250 uit '84) had net 2KW te weinig om het examen te mogen doen met mijn eigen moto waardoor ik eigenlijk geen andere keuze had.

Ik vond die 6 uur les eigenlijk al voldoende: ik reed vanaf mijn 16e met een "handgeschakelde" brommer dus dat schakelen en dergelijke zat er al wel in. Mijn autorijbewijs had ik ook al, dus veel veranderde er niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Ik weet niet hoe dat in België zit, maar in Nederland is er niet een vast aantal uur ofzo. Je bent pas klaar als je hebt aangetoond fatsoenlijk te kunnen rijden :P
Waarbij dat laatste ook nog eens heel erg afhankelijk is van de examinator die je treft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
[...]

In mijn tijd (2003-2004) had je in België 3 mogelijkheden:
  1. 20u rijles met rijschool, daarna 3-6 maanden stage zonder begeleider (voorlopig rijbewijs) en dan praktijkexamen
  2. 10u rijles met rijschool, daarna 6-9 maanden stage altijd met begeleider in de auto (voorlopig rijbewijs) en dan praktijkexamen
  3. rijlessen met ouders/begeleider, daarna 9-12 maanden stage altijd met begeleider in de auto (voorlopig rijbewijs) en dan praktijkexamen
Daarbij vind ik mogelijkheid 1 dus erg gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Soms is het beter om bugs te laten voor wat het is. |:( Een bug die naar mijn mening een lage prio heeft wordt gepusht door één van de managers hier intern dus deze moet en zal gefixt worden. Prima, geschatte tijd was gesteld op 30 minuten. Zit hier inmiddels al 4 uur door een gedrocht van een stuk code te lopen doordat die bug blijkbaar naar voren komt op 12 plekken in de code. |:( -O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In België kan je examen gaan afleggen zonder ooit lessen gedaan te hebben. Je krijgt dan ook pas je rijbewijs nadat je hebt aangetoond te kunnen rijden. Sommige mensen vinden het leuker / beter om te leren rijden met de rijschool en gaan dan gewoonlijk voor 6 uur les.

Vaak is dat niet voldoende en pakken ze nog wat lessen bij.
Indien je 20 uur rijles hebt gevolgd, krijg je een rijbewijs waarmee je een jaar kan "oefenen" op je eentje. Je mag dus gewoon de weg op, zonder een rijexamen te hebben moeten afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:00:
[...]

Daar ben ik het volledig mee eens hoor. Ik heb de afgelopen jaren wel vaker met mensen (ouders) in de auto gezeten die niet kunnen rijden: denk hierbij aan het gebruik van de pinkers, verkeerd schakelen, ... maar er zijn er ook die het best wel kunnen. Mijn vader doet jaarlijks 40k kilometer en kan mijn insziens echt wel goed rijden.
Ghehehe, pinkers :+
Maar mensen die hun richtingaanwijzers/pinkers niet gebruiken verdienen wat mij betreft een apart plekje in de hel. |:(

Zeker zij die op de snelweg zonder die dingen besluiten hun auto opzij te zwiepen. Als ze die dingen gebruiken heb je nog enige tijd om rekening te houden met hun gedrag, maar als ze gewoon beginnen met insturen heb je weinig correctieruimte... :/ Dat soort pannenkoeken zijn mijn grootste angst als ik op de motor rijd...

Op rotondes is het ook irritant als men bij het verlaten niet knippert, je staat soms voor niets te wachten, maar dat is wat minder gevaarlijk...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zijn er meer mensen geïnteresseerd in $35k verdienen van NASA: Be an Asteroid Hunter in NASA's First Asteroid Grand Challenge Contest Series

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:07:
[...] maar als ze gewoon beginnen met insturen heb je weinig correctieruimte... :/ Dat soort pannenkoeken zijn mijn grootste angst als ik op de motor rijd... [...]
Had je die Engelse doos die ik vorige zomer tegen kwam moeten hebben. Ik reed op de 1 na linkerbaan (in Frankrijk), gaat dat mens ineens links van me rijden, gaat praten met de passagier links van der en stuurt zo naar rechts. Moest op de rem trappen om niet een botsing te krijgen (want rechts van me zat een vrachtwagen). Vervolgens toeter ik en kijkt ze me echt zo lacherig aan van "wat doe jij nou?". Echt als ik een wapen had gehad had ik der van de weg af gereden en der motor kapot geschoten, zo iemand moet dus echt noooooooit op de weg buiten Engeland he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
GateKeaper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:57:
[...]

Hier in NL betaal ik 150 voor beheersing en 235 voor mijn verkeersdeelname examen :'( . Eind vorig jaar gezakt voor verkeersdeelname en nu voor de herkansing. (winter overbrugt (welke winter 8)7 )met autorijbewijs halen, dat gelukkig wel in 1 keer...

1024 / 12072, damn messed up :P

[ Voor 3% gewijzigd door Urithar op 11-03-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:13:
[...]

Had je die Engelse doos die ik vorige zomer tegen kwam moeten hebben. Ik reed op de 1 na linkerbaan (in Frankrijk), gaat dat mens ineens links van me rijden, gaat praten met de passagier links van der en stuurt zo naar rechts. Moest op de rem trappen om niet een botsing te krijgen (want rechts van me zat een vrachtwagen). Vervolgens toeter ik en kijkt ze me echt zo lacherig aan van "wat doe jij nou?". Echt als ik een wapen had gehad had ik der van de weg af gereden en der motor kapot geschoten, zo iemand moet dus echt noooooooit op de weg buiten Engeland he.
Engelsen kunnen niet rijden. Ik ben nu een paar keer in Engeland geweest en het is me iedere keer opgevallen dat ze totaal niet anticiperen op het verkeer (bijvoorbeeld naar een andere baan gaan terwijl er daar een auto nadert) en richtingaanwijzers gebruiken ze pas wanneer ze al bijna klaar zijn met de beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dit was meer dan niet kunnen anticiperen. Ze keek gewoon totaal de andere kant op dan waar ze heen stuurde. En het ergste is dan nog dat ze niet eens bewust was van het feit dat ze zowat 4 mensen tegen een vrachtwagen aan had gereden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Urithar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Hier in NL betaal ik 150 voor beheersing en 235 voor mijn verkeersdeelname examen :'( . Eind vorig jaar gezakt voor verkeersdeelname en nu voor de herkansing. (winter overbrugt (welke winter 8)7 )met autorijbewijs halen, dat gelukkig wel in 1 keer...
Ik moet zeggen dat mij ook bijstond dat ik meer behaald had. Maar ik haal de tarieven gewoon van de cbr site af. http://www.cbr.nl/downloadbrochure.pp?id=57 Klopt die brochure dan niet? Ik zie alleen maar "koopjes" staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
http://pauillac.inria.fr/...nglish-pronunciation.html

Mijn hoofd doet "derp" bij het voorlezen van die tekst

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:18:
Zijn jullie trouwens nu wel blij.....

spoiler:
met het terugzetten van de ("nieuwe") scrollbar in de laatste versie van Chrome
Ik update net mijn Chrome en zie dat ze de zoekoptie in het contextmenu hebben weggehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
Brakkie41 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:06:
Soms is het beter om bugs te laten voor wat het is. |:( Een bug die naar mijn mening een lage prio heeft wordt gepusht door één van de managers hier intern dus deze moet en zal gefixt worden. Prima, geschatte tijd was gesteld op 30 minuten. Zit hier inmiddels al 4 uur door een gedrocht van een stuk code te lopen doordat die bug blijkbaar naar voren komt op 12 plekken in de code. |:( -O-
Daarbij zijn bugs die managers hoge prio geven vooral "zichtbare bugs" (typefoutjes, verkeerde weergave), die eenvoudig op te lossen lijken, valt zo vaak tegen doordat er onderwater een veel serieuzere bug zit. Wij laten hier de managers mede-prioriteren, maar zij hebben er (gelukkig) niet alles over te zeggen. Al helemaal omdat zij geen schatting kunnen maken van de impact wanneer iets opgepakt zou worden/ aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

jbdeiman schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:01:
[...]

Daarbij zijn bugs die managers hoge prio geven vooral "zichtbare bugs" (typefoutjes, verkeerde weergave), die eenvoudig op te lossen lijken, valt zo vaak tegen doordat er onderwater een veel serieuzere bug zit. Wij laten hier de managers mede-prioriteren, maar zij hebben er (gelukkig) niet alles over te zeggen. Al helemaal omdat zij geen schatting kunnen maken van de impact wanneer iets opgepakt zou worden/ aangepast wordt.
Klopt, dit is ook een zichtbare bug alleen het vervelende is dat die bug maar in 0,2% van de gevallen optreedt en om die rede lage prio kreeg van mijn kant uit. Normaal gezien ben ik dan ook vrij strikt met het prioriteren van bugs maar in dit geval kwam ik er niet onderuit.

Anyway bug is gefixt *O*

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
dcm360 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:53:
[...]

code:
1
Uncaught exception: TypeError: 'window.requestAnimationFrame' is not a function

En tja, Opera 12... Welke overigens nog niet heel erg oud is, en voor Linux is er ook nog geen nieuwere versie te krijgen.
Zou je ff kunnen checken of het nu wel werkt?

http://gabrielecirulli.github.io/2048/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Doet het hier nu wel in Opera 12, vanochtend nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
tot 512 gekomen

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Chris7 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38:
[...]

Doet het hier nu wel in Opera 12, vanochtend nog niet!
Klopt. Polyfill toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:42:
[...]

Klopt. Polyfill toegevoegd ;)
Yep, ik zag dat je een issue hebt geopend. Toch wel jammer dat dit dan nodig is om Opera 12 te supporten. Hoewel Opera een heel fijne browser is, zijn er toch steeds meer dingen die niet (goed) werken. Maarja, de nieuwe Opera is een soort rebranded Chrome, en heeft nog niet eens een Linux versie. Misschien moet ik toch maar weer eens Firefox proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik kom maar niet boven de 512...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

hylke94 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:53:
Ik kom maar niet boven de 512...
1024 (11936pt), en toen maakte ik een fout :(

Als je er maar systeem in houdt, dan is 't zo moeilijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
GateKeaper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:35:
[...]

Nee, maar probeer dat systeem maar aan te houden ;).

Is het lettertype op Tweakers trouwens veranderd bij deze iteratie? Alles lijkt ineens kleiner, of ligt het aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

hylke94 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:42:
[...]

Nee, maar probeer dat systeem maar aan te houden ;).

Is het lettertype op Tweakers trouwens veranderd bij deze iteratie? Alles lijkt ineens kleiner, of ligt het aan mij...
Of je hebt een bril nodig, of je hebt ctrl ingedrukt gehouden tijdens 't scrollen?

Lijkt hier in ieder geval even groot te zijn als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
GateKeaper schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:45:
[...]

Of je hebt een bril nodig, of je hebt ctrl ingedrukt gehouden tijdens 't scrollen?

Lijkt hier in ieder geval even groot te zijn als voorheen.
Bril heb ik al :P. Heel Chrome lijkt wel kleiner te zijn geworden... Ik ben niet ingezoomd, de default size staat ook nog steeds op medium en 100%. Misschien komt het door de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik merk het ook.
En de buttons hebben gradients gekregen :'(

edit:
Wacht, dat komt door dat spel. Ik had het daarvóór niet.

edit2:
Facebook, kom op. We leven in 20134. Ga dan geen gradients en drop-shadows maken in je nieuwe layout :X

[ Voor 67% gewijzigd door F.West98 op 11-03-2014 19:18 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gradients (mits subtiel) O+

Dropshadows (mits niet te overdadig) O+

Alles flat :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vind jij de nieuwe FB dan mooi? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:33:
Ik heb nog geen nieuwe FB :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:33:
Wat? Het is rustiger en overzichtelijker geworden hoor.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nieuwe FB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54

Rhapsody

In Metal We Trust

Alex) schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:26:
[...]

Ik heb nog geen nieuwe FB :7
* Rhapsody heeft helemaal geen Facebook 8)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vernieuwde layout.
Tikkie rustiger :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Was me nog niet opgevallen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Moet je even inloggen met een dev-account en "enable beta" aanvinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:50:
[...]
Moet je even inloggen met een dev-account en "enable beta" aanvinken :+
Ah, lol ^^ Kijk zo weinig ben ik op Facebook. Zou het nog niet opvallen als alles baby roze is ipv babyblauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:26:
[...]

Wat? Het is rustiger en overzichtelijker geworden hoor.
Het font is net niet-mooi groot. Echt de lelijke tussenmaat. Of het font is lelijk. Eén van de twee.
Verder is het niet consistent. Ze pogen flat design, maar maken ondertussen wel d.m.v. sprites (....) en shadows '3D'-shadows...
En het is door het grote font enkel meer op elkaar gedrukt. Minder rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:54:
[...]

Het font is net niet-mooi groot. Echt de lelijke tussenmaat. Of het font is lelijk. Eén van de twee.
Verder is het niet consistent. Ze pogen flat design, maar maken ondertussen wel d.m.v. sprites (....) en shadows '3D'-shadows...
En het is door het grote font enkel meer op elkaar gedrukt. Minder rustig.
Je mening over een font, en dan een UTF-8 encoding issue....
* Firesphere heeft moeite om niets over UTF-8 te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:55:
[...]

Je mening over een font, en dan een UTF-8 encoding issue....
* Firesphere heeft moeite om niets over UTF-8 te zeggen.
Heeft niets met elkaar te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Font is trouwens alleen bijgeschaafd en iets ronder, if I'm not mistaken. Geen echt grote wijzigingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:06:
Font is trouwens alleen bijgeschaafd en iets ronder, if I'm not mistaken. Geen echt grote wijzigingen daar.
Groter.
Ze hadden 12 of 13px, maar op 14px is 'ie net lelijk (Helvetica).
Dat is het enige wat me echt stoort, naast de shadows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:10:
[...]

Groter.
AFAIK is het nog steeds 13, maar ik heb'm zelf uit staan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:16:
[...]

AFAIK is het nog steeds 13, maar ik heb'm zelf uit staan dus :)
Dan heb jij een andere bèta?
Ik heb hier echt 14 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat die optie van enable beta?, ik zie um niet in mijn dev fb

/me zoekt zich rot :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb niet de bèta, ik heb gewoon de gewone nieuwe update. Gek genoeg is dat nauwelijks in de media geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:17:
[...]

Dan heb jij een andere bèta?
Ik heb hier echt 14 ;)
"Ik heb'm uit staan" ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:20:
Waar staat die optie van enable beta?, ik zie um niet in mijn dev fb

/me zoekt zich rot :F
Ander soort dev-mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok :), ben benieuwd later :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoek even op mijn history ;) Dan snap je er meer van :D

Deze review is trouwens vrij aardig:
http://www.theverge.com/2...latest-news-feed-redesign
F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:10:
[...]

Groter.
Staat me eerlijk niets van bij dat't groter zou worden. Moet ik morgen even nakijken in de CL spambox.

[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 11-03-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
[...]

Ik kwam op 15268. Mijn systeem was grote tegels aan de rand en proberen te ordenen op tegelgrootte. Maar is de plaatsing van 2/4 tegels random? Die nieuwe tegels komen op de meest onhandige plaatsen of het is een 4 tegel terwijl je een 2 tegel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Jullie klagen over het FB design, maar vinden jullie van de (niet zo) nieuwe zoekresultaten bij Google dan :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb niets nieuws bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Die is bij mij net veranderd :o
Ook niet mooi :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Of je maakt gewoon een AI ervoor :P

http://ov3y.github.io/2048-AI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
Die nieuwe Google layout heb ik al een tijdje, en ik vind het waar-de-loos. Echt een ramp is het. Veel teveel ruimte tussen de individuele resultaten etc. Als ik die layout wou hebben was ik maanden terug wel duck duck go gaan gebruiken. Volgensmij had die toen ongeveer dezelfde layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik heb ook al een paar maanden de nieuwe google en vind het vreselijk. Het font is veel onduidelijker nu.

En als klapper op de vuurpijl heb ik ook nog eens het nieuwe facebookdesign :/ Die is nóg erger :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw, dat nieuwe Google ontwerp is ECHT slecht.
En te weinig resultaten. 10 per pagina, kom op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:51:
10 results per page should be enough for anyone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:52:
[...]

10 results per page should be enough for anyone.
Ik vind mezelf echter maar al te vaak, jammerlijk genoeg, in wanhopige staat op de 6 pagina van de zoekresultaten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik had altijd 20, en dan had ik 90% van de keren in de eerste pagina het antwoord.
Maar minder snel doorzoekbaar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
/care om de rest van de pagina's :P Als ik niet direct op pagina 1 het antwoord zie verander ik m'n zoekquery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op pagina 1 kom ik in de meeste gevallen uit op StackOverflow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat ding maakt soms keuzes dat ik denk "WTF", maar het is moeilijk kritiek hebben op een algoritme dat het verder schopt dan ik ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hij deed het steeds slechter dan ik (< 256), want hij wachtte te lang met combineren van getallen. Maar nou ging het wel goed, helemaal uitgespeeld, 11168 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:51:
Hoe vaak ik vandaag al op CTRL+0 heb geramd omdat ik dacht dat mijn zoom niet op 100% stond :')

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
AI komt amper verder dan ik met zo'n 7000 score. Ik had wel verwacht dat-ie de 2048 zou halen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Gisteren ook nog een aantal keer geprobeerd, was er bijna 1024, 512, 512. Kreeg ze alleen niet meer naast elkaar :(.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:54:
Ik vind mezelf echter maar al te vaak, jammerlijk genoeg, in wanhopige staat op de 6 pagina van de zoekresultaten :X
Werk je ook in coldfusion? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind die nieuwe layout van Google wel prima. Zat blijkbaar in de bèta en in het begin ging er nog wel eens wat mis (resultaten die door elkaar heen stonden bijvoorbeeld), maar nu ziet het er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google is zijn producten helemaal aan het verne*ken. Gisteren nog een paar dingen met Maps gedaan maar heel simpele dingen worden zo ontzettend moeilijk gemaakt. Geef mij maar gewoon de oude Google applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Voor iedereen die 2048 wil spelen, maar eigenlijk geen tijd heeft: http://ov3y.github.io/2048-AI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Werk je ook in coldfusion? :P
Coldfusion is awesome! O-)

Anyway, mogguh. Koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ging best aardig:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0EjOL6x.png

Eerste poging.

edit: ow wacht... het doel is niet 2048 punten, maar 1 blokje van 2048 :D. Haha.. ik heb nog lang te gaan :P

[ Voor 38% gewijzigd door HuHu op 12-03-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intru schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:58:
Voor iedereen die 2048 wil spelen, maar eigenlijk geen tijd heeft: http://ov3y.github.io/2048-AI/
Kijk eens een beetje hoger: BtM909 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Avalaxy schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:28:
/care om de rest van de pagina's :P Als ik niet direct op pagina 1 het antwoord zie verander ik m'n zoekquery.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/second.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Ik heb 's avonds toch wel iets anders te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Als je in PHP werkt misschien. I.o.w.: s.t.f.u.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:04:
[...]

Als je in PHP werkt misschien. I.o.w.: s.t.f.u.!
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Caelorum schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:47:
[...]

Dat ding maakt soms keuzes dat ik denk "WTF", maar het is moeilijk kritiek hebben op een algoritme dat het verder schopt dan ik ^^
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YK1dMFz.png

hier heeft hij het wel uitgespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Mogguh! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik maakte een klein foutje :/
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/230931/tweakers.net/Screenshot_51468481648.png
Anders was die perfect geweest ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
Wat is daar fout aan?

ow en: *points finger* HA HA HAA

http://it.slashdot.org/st...abuse-back-into-spotlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Beetje aan het klooien met Python / CherryPy. NICE.
2007: "How bad could it be?"
2014: BAM!

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 12-03-2014 10:37 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.