[Orchard CMS] Reeds bestaande content selecteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ok de titel is wat vaag, zal mijn probleem (versimpeld) proberen uit te leggen. Ik ben een website aan het maken met een x aantal pagina's, waarvan sommige voor particulieren zijn en andere voor zakelijke klanten. Nu wil ik in de zones BeforeMain en AfterMain een quote tonen. Deze quotes komen per twee uit een voorgedefnieerd lijstje, en moeten tegelijk "roteren". Dus na x seconden worden in zowel BeforeMain als AfterMain een nieuwe quote getoond. Hiervoor heb ik de volgende classes gemaakt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public class QuoteGroup : ContentPartRecord
{
    public virtual string Name{ get; set; }
}

public class Quote : ContentPartRecord
{
    public virtual string GroupName { get; set; }
    public virtual string Line1{ get; set; }
    public virtual string Line2{ get; set; }
}

Uiteraard met de bijbehorende ContentPart, Handler en Driver implementaties etc. In mijn migrations heb ik de QuoteGroupPart en QuotePart attachable en creatable gemaakt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public int Create() 
{
    ContentDefinitionManager.AlterPartDefinition("QuoteGroupPart",
        builder => builder.Attachable());

ContentDefinitionManager.AlterTypeDefinition("QuoteGroup",
                cfg => cfg
                    .WithPart("QuoteGroupPart")
                    .Creatable());

ContentDefinitionManager.AlterTypeDefinition("Quote",
                cfg => cfg
                    .WithPart("Quote")
                    .Creatable());
}

Zodoende kan ik de QuoteGroups en Quotes maken en de QuoteGroupPart aan de Page ContentType toevoegen.
En hier zit mijn probleem, ik wil graag vooraf twee QuoteGroups maken ("particulier" en "zakelijk"), met in elk een aantal quotes. Bij het maken of bewerken van een pagina wil ik dan een bestaande QuoteGroup selecteren, echter wordt de bestaande editorTemplate getoond (met allen een Name tekstveld). Ik wil graag een lijstje of dropdown of iets dergelijks tonen waar een selectie gemaakt kan worden uit de bestaande QuoteGroups, maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Lang verhaal, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil (en dat er hier uberhaupt Orchard mensen zijn..)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Is er geen manier dat je bij het installeren van je widget tevens wat basis data aanmaakt? Ik meen dat er wel zoiets aanwezig was, hetzij als aparte stap, of als onderdeel van je custom migrations. Maar het is alweer een hele tijd terug dat ik met Orchard gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dat zal ongetijfeld kunnen, maar het is natuurlijk de bedoeling dat de klant uiteindelijk de groepen en quotes kan beheren. Het probleem is dat als ik mijn QuoteGroupPart aan de page ContentType toevoeg, dat ik een andere editor moet laten zien. Het is een beetje zoals dit: http://docs.orchardprojec...ing-1-n-and-n-n-relations, onder het kopje "Building a Relation Between Content Items", maar niet helemaal. Ik wil dus:
• QuoteGroup bewerken -> "normale" editortemplate
• Page bewerken -> andere editortemplate tonen met lijst van bestaande QuoteGroups. Dit krijg ik niet voor elkaar

Roomba E5 te koop