Nothing to see here!
Dat protocol dat van alle kanten wordt aangevallen omdat er rare keuzes zijn gemaakt (zoals AES-IGE) en er shortcuts worden genomen waardoor er een schijnveiligheid wordt geboden, bedoel je?Rutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:16:
[...]
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar je zou ook kunnen kijken naar die "veilige" alternatieve van whatsapp. Telegram heeft heel veel documentatie publiek staanover hun eigen protocol enzo
We are shaping the future
Ja die. Behalve dan dat het een beetje overdreven word met die aanvallen maar zou toch leuk zijn om daar een praatje over te houden? Ik vind namelijk dat Telegram ook heel erg goed in discussie gaat met diegene die het protocol aanvallen en valide kritiek ook meenemen.Alex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:17:
[...]
Dat protocol dat van alle kanten wordt aangevallen omdat er rare keuzes zijn gemaakt (zoals AES-IGE) en er shortcuts worden genomen waardoor er een schijnveiligheid wordt geboden, bedoel je?
Nothing to see here!
Dat is inderdaad dus een nadeel van het naar buiten brengen van informatieAlex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:20:
Het jammere aan Telegram is dat ze alles al 'in the open' hebben gegooid waardoor er inmiddels allerlei implementaties zijn van een protocol dat verre van veilig is, waardoor het veel lastiger wordt om het protocol aan te passen naar een variant die wel veilig is.
Nothing to see here!
Hadden ze eerst een RFC gepubliceerd zonder een daadwerkelijke implementatie te hebben, dan hadden ze feedback veel eerder kunnen verwerken.
[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 03-03-2014 12:23 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dat sowieso.CodeCaster schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:28:
Dan moeten ze maar leren programmeren. De encryptie-laag moet gewoon makkelijk vervangbaar zijn.
Eens, maar juist bij een app die prat gaat op "het is veilig" had dat al in v1.0 goed moeten zitten. Een v2-API lanceren naast de v1-API betekent dat je een onwenselijke situatie nog een tijdje in de lucht houdt terwijl je dit had kunnen voorkomen als je vooraf beter had nagedacht i.p.v. meteen te beginnen met de implementatie.GateKeaper schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:28:
Hoezo? Je kan toch zonder problemen een v2 api uitrollen die wel 100% veilig is? Dat niet elke app direct overgaat, so be it. Maar hun eigen app kan dan prima geupdate worden en gebruik maken van de nieuwe versie.
Ondanks de goede voornemens.
https://telegram.org/crypto_contest
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Omdat die gesloten isGamebuster schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:56:
Als je denkt dat API onveilig is van telegram, waarom dan niet even $200.000 vangen?
https://telegram.org/crypto_contest
De manier hoe die op is gezet was het hele punt. Er waren mensen die zeiden dat het protocol niet veilig was. Je krijgt anders manier waren mensen andere exploits gaan gebruiken dan het protocol wat hier het doel wasStM schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:02:
Omdat door de manier waarop die contest is opgezet het vrijwel onmogelijk is om te brekenDaarnaast moet je ook maar net de server vertrouwen want de key uitwisseling is prima the MITM'en.
[ Voor 49% gewijzigd door Rutix op 03-03-2014 13:04 ]
Nothing to see here!
/me Doet bij hoster inloggen
Uw e-mailadres of wachtwoord is onjuist. Wilt u dit na 1 seconden verbeteren?
Laat maar, de refresh deed het hier niet...
[ Voor 28% gewijzigd door hylke94 op 03-03-2014 13:15 ]
Verwijderd
Ik zie anders best wat activity vandaaghylke94 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:14:
Het is hier een beetje dood... Zit iedereen carnaval te vieren ofzo?
Laat maar, de refresh deed het hier niet...
Ja, maar ik kreeg geen melding. En een refresh werkte ook niet. Er was een harde refresh (ctrl + f5) nodig voor de nieuwe berichten...
Wat is de WTF hier? Is dat niet een timer, waarbij bij iedere mislukte poging de timeout verdubbelt?TheNephilim schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:08:
Wat is deez
/me Doet bij hoster inloggen
[...]
Nouja, op z'n minst is het een rare zin en daardoor een onduidelijke melding. Bij een tweede poging krijg ik inderdaad "Uw e-mailadres of wachtwoord is onjuist. Wilt u dit na 1 seconden verbeteren?", dus zou je zeggen dat je bij elke fout langer moet wachten.CodeCaster schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:22:
[...]
Wat is de WTF hier? Is dat niet een timer, waarbij bij iedere mislukte poging de timeout verdubbelt?
grrrrrr.... tijd voor een her-installatie?
Neem dan meteen VS2013pdebie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:35:
VS2012 hier is ook aan het carnavallen denk ik. Constante crashes naar de desktop en zojuist een project file die corrupt was.
grrrrrr.... tijd voor een her-installatie?
Nothing to see here!
Plot twist: het is mijn ex
Je ex wil bij je intrekken?Good Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
Vanavond een gesprek met een vriendin van mij over samenwonen (roommates).
Andersom, haar huisgenoot gaat verhuizen en de eerste persoon waar ze aan dacht om de leegte op te vullen was ik
Okay...Good Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:25:
[...]
Andersom, haar huisgenoot gaat verhuizen en de eerste persoon waar ze aan dacht om de leegte op te vullen was ik
En zit jij daarop te wachten? Ze is je ex met een reden, lijkt me.
Nou het is inmiddels zo'n 9 jaar geleden, dus er is al aardig wat tijd over heen gegaan. Verder is het misschien een mooi begin van een nieuwe startAlex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:26:
[...]
Okay...
En zit jij daarop te wachten? Ze is je ex met een reden, lijkt me.
Of het gaat alsnog fout en dan zit je met problemen omdat je niet meer samen in één huis kunt wonen.Good Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:28:
[...]
Nou het is inmiddels zo'n 9 jaar geleden, dus er is al aardig wat tijd over heen gegaan. Verder is het misschien een mooi begin van een nieuwe startDe redenen dat het uitging zijn al lang niet meer van toepassing. Aan de andere kant komt er misschien niks van terecht, maar dan is het in ieder geval gezellig.
9 jaar later en ze denkt als eerste aan jou? Dan wil ze je óf heel graag terug (maar dan vind ik meteen vragen om samenwonen een rigoreuze stap) of weet ze niemand anders.
Poll: Welke vorm gebruiken jullie?
• Sign In, Sign Out
• Login, Logout
• Log In, Log Out
• Anders
Tussenstand:
Uiteraard zitten er geen spaties in als je ze in code gebruikt
Nothing to see here!
Daar gaan we dus vanavond achter komen, wil wel eerst weten wat haar intenties zijn. Ga inderdaad niet zomaar 'samen' wonen.Alex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:30:
[...]
Of het gaat alsnog fout en dan zit je met problemen omdat je niet meer samen in één huis kunt wonen.
9 jaar later en ze denkt als eerste aan jou? Dan wil ze je óf heel graag terug (maar dan vind ik meteen vragen om samenwonen een rigoreuze stap) of weet ze niemand anders.
Zijn jullie vrienden gebleven? Een vriendin en vriend van mij waren eerst ook een koppel en zijn toen uit elkaar gegaan maar altijd vrienden gebleven. Ze kunnen elkaar beter uit staan als vrienden huisgenoot dan toen ze een relatie haddenGood Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:33:
[...]
Daar gaan we dus vanavond achter komen, wil wel eerst weten wat haar intenties zijn. Ga inderdaad niet zomaar 'samen' wonen.
Nothing to see here!
http://stackoverflow.com/...erminology-logon-vs-loginRutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:32:
Gewoon nieuwsgierig maar wat gebruiken jullie?
[...]
Sowieso niet Login, omdat ik graag werkwoorden gebruik voor knoppen die acties uitvoeren.
Friends with benefitsGood Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:33:
[...]
Daar gaan we dus vanavond achter komen, wil wel eerst weten wat haar intenties zijn. Ga inderdaad niet zomaar 'samen' wonen.
Verwijderd
Daar zijn in de huiskamer wel eens eerder topics over geweest denk ik. Het kan zijn voordelen hebben (lees: seks) maar het kan ook een hoop miserie met zich meebrengen. Ik zou niet meteen een relatie beginnen met een ex aangezien er wellicht een goede reden is waarom het je ex zou zijn.Good Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:23:
Vanavond een gesprek met een vriendin van mij over samenwonen (roommates).
Het kan dan wel 9 jaar geleden zijn, ik neem aan dat je relatie niet op de klippen is gelopen door een akkefietje.
Gaan samenwonen met een vriendin, eindigt veel te vaak in ruzie. Zelf al is het niet je ex, het zou niet de eerste keer zijn dat een zatte avond uitloopt in ochtend in elkaars armen waarvan jij zou denken "het stelt niets voor" maar zij er totaal anders over denkt.
Conclusie: samenwonen is prima, maar ik zou niet gaan samenwonen met een vriendin (laat staan je ex). Als je dan toch wil samenhokken, waarom dan niet met een goede vriend?
Ja dat wel, niet altijd even vaak elkaar gezien, maar als we elkaar zagen was het altijd gezellig. Nooit ruzie gehad of iets dergelijks.Rutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:35:
[...]
Zijn jullie vrienden gebleven? Een vriendin en vriend van mij waren eerst ook een koppel en zijn toen uit elkaar gegaan maar altijd vrienden gebleven. Ze kunnen elkaar beter uit staan als vrienden huisgenoot dan toen ze een relatie hadden.
Who knows
Inderdaad, meteen een relatie beginnen is niet zo'n strak plan.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:35:
[...]
Daar zijn in de huiskamer wel eens eerder topics over geweest denk ik. Het kan zijn voordelen hebben (lees: seks) maar het kan ook een hoop miserie met zich meebrengen. Ik zou niet meteen een relatie beginnen met een ex aangezien er wellicht een goede reden is waarom het je ex zou zijn.
Nee, de redenen klinken nu enorm stom, maar golden daarom destijds niet minder natuurlijk.Het kan dan wel 9 jaar geleden zijn, ik neem aan dat je relatie niet op de klippen is gelopen door een akkefietje.
Of andersom..Gaan samenwonen met een vriendin, eindigt veel te vaak in ruzie. Zelf al is het niet je ex, het zou niet de eerste keer zijn dat een zatte avond uitloopt in ochtend in elkaars armen waarvan jij zou denken "het stelt niets voor" maar zij er totaal anders over denkt.
Ik ga vanavond gewoon het gesprek met haar aan en wil er daarna rustig over nadenken. Wil het sowieso niet overhaast doen en wil weten hoe zij het voor zich ziet. Wellicht is het een stomme zet, aan de andere kant is het misschien een 'had ik maar..'-situatie.Conclusie: samenwonen is prima, maar ik zou niet gaan samenwonen met een vriendin (laat staan je ex). Als je dan toch wil samenhokken, waarom dan niet met een goede vriend?
Waarom niet met een vriend? Tja, zoveel vrienden heb ik niet hier in de buurt, of die hier zouden willen gaan wonen.
FF een vriendelijk verzoekje gestuurd me van z'n lijst te halen. Kon het ook niet laten hem er ff op te wijzen; met wat geluk doet 'ie er wat mee.
https://niels.nu
Verwijderd
Shit, hoe zijn dat soort mensen ooit zelf aangenomen?Hydra schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:03:
Hehe. Kreeg net vanuit een recruiter een mailtje voor een "vacature voor developper". Een van de gevraagde skills was "Coldfusioin"
FF een vriendelijk verzoekje gestuurd me van z'n lijst te halen. Kon het ook niet laten hem er ff op te wijzen; met wat geluk doet 'ie er wat mee.
Good Fella schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:25:
om de leegte op te vullen

M'n bot worstelt nog wat met hun input, die niet echt lijkt overeen te komen met de voorbeelden, en ze draaien Mono 2 oftewel .NET 3.5, maar zolang ik nog tijd over heb zal ik eens kijken hoe ver ik kom.TheDevilOnLine schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 15:11:
Doen er trouwens nog mensen mee aan http://theaigames.com/ ?
"Recruitert gezogt, omcheving Amtserdam"Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:04:
Shit, hoe zijn dat soort mensen ooit zelf aangenomen?
Oeh! Vet cool, die past bij "Zolang jij niet eens de functie normaal kan uitspreken"Hydra schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:03:
Hehe. Kreeg net vanuit een recruiter een mailtje voor een "vacature voor developper". Een van de gevraagde skills was "Coldfusioin"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mja, ik heb nooit zo de behoefte mensen af te gaan blaffen maar ik heb het wel ff overwogen. Dit was wel erg slordig.Firesphere schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:13:
Oeh! Vet cool, die past bij "Zolang jij niet eens de functie normaal kan uitspreken"
Je weet dat't vooral "omdat het kan" is, niet omdat het nodig is heHydra schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:15:
[...]
Mja, ik heb nooit zo de behoefte mensen af te gaan blaffen maar ik heb het wel ff overwogen. Dit was wel erg slordig.
Even afreageren en weer verder
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
It's a UNIX systemBtM909 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:20:
Als jullie toch niks te doen hebben: http://www.jurassicsystems.com/![]()
En zodra je er over post houd het natuurlijk weer op...
[ Voor 11% gewijzigd door mbarie op 03-03-2014 16:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Lekker amateuristisch schermpje weer... vast in elkaar gezet door een software architect.BtM909 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:52:
Weet je zeker dat je niet deze popups kreeg:
[afbeelding]
Oh god, "We will never forget"?Alex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:02:
[...]
Lekker amateuristisch schermpje weer... vast in elkaar gezet door een software architect.
Verwijderd
Tuurlijk niet. Het beste van al is dat de user in kwestie tegenwoordig niet meer door het leven gaat als "Software Architect" maar "Software Artist". In mijn ogen veel beter aangezien er nu echt niemand gaat zijn die hem serieus neemt.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
Tuurlijk niet. Het beste van al is dat de user in kwestie tegenwoordig niet meer door het leven gaat als "Software Architect" maar "Software Artist". In mijn ogen veel beter aangezien er nu echt niemand gaat zijn die hem serieus neemt.
Van mij had 't wel iets hardhandiger gemogen - heel China gebruikt nog XP en het word tijd dat ze daar aan het upgraden gaan.BtM909 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:52:
Weet je zeker dat je niet deze popups kreeg:
[afbeelding]
Nothing to see here!
Inloggen en UitloggenRutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:21:
De mensen die anders hebben gevote op mijn poll, is misschien wel handig als je hier even zegt wat je dan gebruikt. Nu ben ik toch nieuwsgierig
Sign in-/out omdat MS dat hanteerdRutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:21:
De mensen die anders hebben gevote op mijn poll, is misschien wel handig als je hier even zegt wat je dan gebruikt. Nu ben ik toch nieuwsgierig
Ja ik lees soms wel eens zijn nieuwe topics. Altijd leuk voor een lach op mijn gezicht!Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:09:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2014 17:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
UI: Log in (formbutton: inloggen) / Log uit
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
| Username: | ___________________ |
| Password: | *****___________________ |
| [ Authenticate!! ] | |
Hello, Henk.
Terminate session
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 03-03-2014 19:18 ]
Hello, ByeRutix schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:32:
Gewoon nieuwsgierig maar wat gebruiken jullie?
Poll: Welke vorm gebruiken jullie?
• Sign In, Sign Out
• Login, Logout
• Log In, Log Out
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Uiteraard zitten er geen spaties in als je ze in code gebruikt.
Serieus: meestal Login/Logout, maar ik laat het lekker aan de klanten over om het te vertalen, hoera voor multi-lingual systemen met vertalingstabellen
Krijgt ook altijd discussie over e-mailadres (spaties en streepjes plaatsen waar gewenst) en username vs user name. Pleur er gewoon een placeholder neer en de klant kijkt maar wat hij doet
Wat is het toch altijd een ellende om vanaf scratch iets te bouwen, er zijn altijd zoveel dingen die je moet aansluiten voor je iets leuks hebt. Ben nu bezig met een WP8 appje, maar nadat je een scherm hebt gebouwd moet je al denken over een manier voor data opslag, want anders verdwijnt de hele handel na afsluiten... Pffff....
Gelukkig kan ik al redelijk wat logica testen via unittests op de entities en logic laag, maar toch vind ik het tof om na het drukken op run ook echt iets te zien
Mijn eerste irritatiepuntje is overigens dat je, in tegenstelling tot WPF, op een achterlijke manier tussen je pages moet navigeren. Je moet de XAML aanroepen via de navigator en eventuele parameters meesmijten via de querystring...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat vond ik in WPF ook net zo slecht, dan had je toch ook een navigator nodig?.Gertjan. schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:50:
[...]
Mijn eerste irritatiepuntje is overigens dat je, in tegenstelling tot WPF, op een achterlijke manier tussen je pages moet navigeren. Je moet de XAML aanroepen via de navigator en eventuele parameters meesmijten via de querystring...
Ik weet nog niet hoe het in Windows Phone gaat, maar in Win8 vond ik het best makkelijk werken..Gertjan. schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:50:
[...]
Heb juist niet de Navigatie in WPF werkend gekregen (via MVVM dan).
Dat is ook hoe ik nu de "Navigatie" doe in de WPF app..Gertjan. schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:58:
[...]
Niet als je werkte met losse windows. Meeste apps die ik schreef gebruikte meerdere windows, je kon dan iets doen als:
C#:
1 2 3 4 MyGreatWPFWindow w = new MyGreatWPFWindow(); //Initialize stuff on the window w.ShowDialog(); //Do something with the screen results
Geen navigator nodigMisschien dat je voor SDI applicaties wel met de navigator moest werken, maar voor het gebruik van verschillende windows lanceerde ik gewoon een instance.
Ik heb eerst een Loginscreen, en terwijl je inlogt (async) wordt de nieuwe Window geladen, en wordt de LoginWindow weer gesloten.
Opzich lijkt mij dat heel lelijk. Maarja, als de .NET Guru het niet weet, dan moet zo'n WPF beginner het zeker niet weten
[ Voor 45% gewijzigd door Ryur op 03-03-2014 22:03 ]
Niet als je werkte met losse windows. Meeste apps die ik schreef gebruikte meerdere windows, je kon dan iets doen als:Megamind schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:52:
[...]
Dat vond ik in WPF ook net zo slecht, dan had je toch ook een navigator nodig?
1
2
3
4
| MyGreatWPFWindow w = new MyGreatWPFWindow(); //Initialize stuff on the window w.ShowDialog(); //Do something with the screen results |
Geen navigator nodig
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik moet nodig mijn computer weer eens opnieuw starten. Na 34 dagen begint 'ie raar te doen: processen die niet te stoppen zijn ("Toegang geweigerd")
Process Hacker geeft dit:
Unable to terminate <name>.exe (PID xxxxx): Er is geprobeerd toegang te krijgen tot een proces dat wordt afgesloten.
Verder, blijkbaar heeft de RUG een maillimiet van 50 per dag geïntroduceerd. Mijn moeder is er al overheen....
taskkill /f /im name*
Als dat niet werkt zijn de rapen gaar.
LOLLoose types: nooit meer errors omdat je het verkeerde type hebt.
Verder:
LOL^2Mooie syntax
[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 03-03-2014 22:39 ]
Dan kan ik aan tafel.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 maart 2014 @ 22:35:
taskkill /f /im name*
Als dat niet werkt zijn de rapen gaar.
Fout: "Deze taak wordt niet uitgevoerd op dit moment"
* F.West98 gaat een broodje halen
Dat is waar ja, maar ik maakte applicaties voor kiosken en terminals, die zijn niet zo happig op SDI applicaties. Liever gewoon frames.Gertjan. schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:58:
[...]
Niet als je werkte met losse windows. Meeste apps die ik schreef gebruikte meerdere windows, je kon dan iets doen als:
C#:
1 2 3 4 MyGreatWPFWindow w = new MyGreatWPFWindow(); //Initialize stuff on the window w.ShowDialog(); //Do something with the screen results
Geen navigator nodigMisschien dat je voor SDI applicaties wel met de navigator moest werken, maar voor het gebruik van verschillende windows lanceerde ik gewoon een instance.
Dat wordt een broodje shoarma?F.West98 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:03:
Alleen lust ik het niet
* F.West98 gaat een broodje halen
Broodje tonijnsalade.
Ga ik NU halen. Ik werd afgeleid door een chat ^^
Ja, kan ik wel gebruiken. Moeizame start vandaagpdebie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:33:
Morguh. Koffie!
Alsjeblieft wel ja. Het was nogal laat gisterpdebie schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:33:
Morguh. Koffie!
Mogguh
Dan maar water ipv liters thee
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
YouTube: Double Hacking Works x AutoCurate.comFiresphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:07:
Programming in movies vs. Programming in real life.
[video]
Ik moet ook altijd lachen als je code op het scherm ziet langs komen, alsof het pas uit wordt gevoerd wanneer het getoond wordt.
Waarom is er geen makkelijke manier om in de Unreal Engine een "horizontaal gat" in een terrain te maken?! Het is gewoon niet logisch dat dat niet kan. Ik kan toch ook gewoon IRL een gat in de grond graven.
[/rant]
Verwijderd
Langs de andere kant vind ik het ook wel fijn dat IT wordt afgeschilderd als een ontzettend fancy beroep. Wanneer ik tegen mensen zeg dat ik in de IT zitten, gaan ze meteen denken dat ik kan hacken of een nuclear bomb kan lanceren.4Real schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:37:
[...]
YouTube: Double Hacking Works x AutoCurate.com
Ik moet ook altijd lachen als je code op het scherm ziet langs komen, alsof het pas uit wordt gevoerd wanneer het getoond wordt.Computers zijn gewoon niet spectaculair, maar Hollywood wil het flitsend op scherm krijgen. Bijvoorbeeld, het matchen van een vingerafdruk. Alsof iedere op scherm wordt gematched. Als programmeur zou je toch janken om de snelheid van het programma, laat staan het feit dat een vingerafdruk om wordt gezet naar een unieke code aan de hand van de positie van verschillende kenmerken in een afdruk. Dus het is niet meer als SELECT * FROM fingerprint WHERE Pattern = 'X'; en dan kun je altijd nog de foto matchen om zeker te zijn.
Gewoon vrolijk op een bankje gaan zitten met http://hackertyper.com en laat de show beginnen
(Al is het zowat nog minder spannend om te zien dan devven)
Ik denk dat het hier over gaat: http://stackoverflow.com/questions/22167068diabolofan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:33:
En nu in met normale interpunctie zodat het leesbaar en begrijpbaar is?
Meestal worden in engines heightmaps gebruikt voor het terrein.Cor453 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:57:
[rant]
Waarom is er geen makkelijke manier om in de Unreal Engine een "horizontaal gat" in een terrain te maken?! Het is gewoon niet logisch dat dat niet kan. Ik kan toch ook gewoon IRL een gat in de grond graven.
[/rant]
Correct.HuHu schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat het hier over gaat: http://stackoverflow.com/questions/22167068
wrong
Even een VC2010 Sp1 installeren resulteert in missende *.h files. Reactie van Microsoft op de bug: "er is een workaround dus markeren we deze bug als 'won't fix''
De workaround is alles uninstallen en opnieuw installeren, inclusief een visual studio, terwijl ik alleen maar de VC2010 compiler wil gebruiken!
Alsof ik niets beters te doen heb
heeft iemand voor mij vc\include\ammintrin.h ?
edit: thx Gleighton
Het is iets complexer dan dat maargoed4Real schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:37:
Dus het is niet meer als SELECT * FROM fingerprint WHERE Pattern = 'X'; en dan kun je altijd nog de foto matchen om zeker te zijn.
Spam!zeef schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:48:
Voor devvers die zich vervelen en donderdagmiddag vrij kunnen maken wellicht een interessant topic: [ADV] Win 10.000 euro met de Samsung App Developer Challenge
Edit: Ik las "The Undercurrent" als "Thundercunt"
[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 11:03 ]
All animals are equal, but some animals are more equal than others.Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:01:
Spam!
Edit: Ik las "The Undercurrent" als "Thundercunt"
Dat is voor displacement. Voor daadwerkelijk gaten wordt over het algemeen wel een andere manier genomen, want om nou een complete bitmap in fullcolor/grayshades te gaan inladen voor het uitdrukken van twee toestanden (wel/geen gat) is ook wat overdreven.Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:39:
[...]
Meestal worden in engines heightmaps gebruikt voor het terrein.
oh... of hebben we het hier met gat over een deuk in het terein en niet een echt gat waar je door heen kan kijken?
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.