De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.594 views

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:57
Je moet kunnen swipen jongeuh!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Komt er aan, swipe wordt "nieuw/vorige" actie.

En het form is nu 100% height, waardoor ik het volledige scherm gebruik. O-)

Maar ach, erg is't niet, dit was een niet-geintegreerde versie, vooral een test-submit of ik door de strong language clausule kom. En dat blijkt wel goed te gaan, dus app is onderweg!

Zo, VPS clustertje besteld. Eens zien wat we er van kunnen maken.

Ik krijg dubbele zinnen. Ik zal zien of ik dat kan fixen.

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 28-02-2014 21:24 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:48:
[...]

F.West was bezig met een UTF8 compatible meeting-manager toch?
Goed idee om dat even te testen :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Pfff.... vrijgezellenfeest van iemand die ik een beetje ken. Kosten zouden 50 euro p.p. zijn. Wordt vanochtend, op de dag zelf, opeens verteld dat het het dubbele wordt. Fijn om in zo'n positie gemaneuvreerd te worden om de eikel te moeten spelen. Heb dus vriendelijk bedankt met een paar boze reacties tot gevolg.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-12 23:43
Altijd gezeik ja. Vrijgezellenfeestje van boven de 150 euro pp zijn geen uitzondering meer..

• armageddon_2k1
Voor een goede vriend ben ik wel bereid e.e.a. neer te leggen.

Een vriend van me ging ook naar een vrijgezellenfeest. Mocht ie mooi 320eur neerleggen. Gingen ze met 20 man naar Dublin. Doe eens eventjes normaal man.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je gewoon een goede vriendengroep hebt, kun je vaak een 1 time only ding doen. Nu weet ik niet hoe oud jullie zijn en wat jullie normaal doen, maar als ik uit ga ben ik al sowieso zo'n 50-100 euro kwijt. Nu snap ik het eerste verhaal van armageddon_2k1 zeer goed, omdat je dan "even" zo bam voor het blok gezet gaat worden. Leuk als je daar niet op gerekend hebt die dubbele kosten. Echter snap ik je 2e reactie niet en die van diablofan ook niet :)
Vaak wil je toch iets leuks en speciaals doen voor de éne keer, en niet bij de Wok of Fame gaan eten om vervolgens naar een shady stripclub te gaan om daarna wat euro shopper bier binnen te werken.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 21:37

alienfruit

the alien you never expected

50-100euro als je uitgaat. Wat doe je dan wel niet?!?!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

alienfruit schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:02:
50-100euro als je uitgaat. Wat doe je dan wel niet?!?!
Vijf cocktails drinken.
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:48:
Leuk als je daar niet op gerekend hebt die dubbele kosten. Echter snap ik je 2e reactie niet en die van diablofan ook niet :)
Een duur vrijgezellenfeest is prima, mits dat van tevoren duidelijk is gemaakt. Je maakt die plannen toch met z'n allen, of anders stel je als groep een budget vast? Om dat maar ineens te verdubbelen vind ik onbegrijplijker dan het protest daartegen.
Werewolf_789 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:29:
En ligt het trouwens aan mij of is de text style van de Google zoekresultaten gewijzigd? Het was mij vanochtend al opgevallen?
Ja, hier nu ook. De titels van websites zijn groter, de resultaten compacter, en tussen de resultaten zit meer ... Web 2.0-whitespace!

[ Voor 63% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2014 12:29 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Of 6 bier, hier in Stockholm :X

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-12 14:45
Ik zou uitdrogen daar :+

• PrisonerOfPain
't Hangt er een beetje van af waar je uit gaat hoor, er is ook goedkoper bier te vinden maar het blijft duur. Gelukkig verschillen cocktails & bier niet heel veel van elkaar in prijs dus dat maakt 't dan weer een beetje goed.

• alienfruit

alienfruit

Ik dacht dat het in Nederland wel goedkoper zou zijn dan 18euro/cocktail… Stockholm is wel duur qua bier dan zijn dat wel pints? Ik keek zelf niet echt voor £4,50 voor een pint. Als je al 5euro moet betalen voor een simpel biertje 30cl in Zwitserland :+

[ Voor 31% gewijzigd door alienfruit op 01-03-2014 13:09 ]

• diabolofan
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 11:48:
Als je gewoon een goede vriendengroep hebt, kun je vaak een 1 time only ding doen. Nu weet ik niet hoe oud jullie zijn en wat jullie normaal doen, maar als ik uit ga ben ik al sowieso zo'n 50-100 euro kwijt. Nu snap ik het eerste verhaal van armageddon_2k1 zeer goed, omdat je dan "even" zo bam voor het blok gezet gaat worden. Leuk als je daar niet op gerekend hebt die dubbele kosten. Echter snap ik je 2e reactie niet en die van diablofan ook niet :)
Als de helft van de vriendengroep opeens besluit te trouwen, en er dus 6 vrijgezellenfeesten achter elkaar zijn van 100-150 euro, dan begin ik toch wat achter m'n oren te krabben. Van mij hoeft zo'n vrijgezellenfeest niet eens, misschien speelt dat ook extra mee dat ik het al snel te duur vind :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

CodeCaster schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:06:

Een duur vrijgezellenfeest is prima, mits dat van tevoren duidelijk is gemaakt. Je maakt die plannen toch met z'n allen, of anders stel je als groep een budget vast? Om dat maar ineens te verdubbelen vind ik onbegrijplijker dan het protest daartegen.

[...]
Dat zeg ik toch. Hence de
Nu snap ik het eerste verhaal van armageddon_2k1 zeer goed, omdat je dan "even" zo bam voor het blok gezet gaat worden. Leuk als je daar niet op gerekend hebt die dubbele kosten.
Alleen zijn 2e reactie snapte ik niet ;) Deze dus;
Een vriend van me ging ook naar een vrijgezellenfeest. Mocht ie mooi 320eur neerleggen. Gingen ze met 20 man naar Dublin. Doe eens eventjes normaal man.
En tja, 50-100 euro voor het uitgaan is niet zo heel raar.
Ik ben/was van de wiskey cola / wiskey redbull. Daarbij heb je best vaak een entree a 10-15 euro.
Dan heb je ook vaak nog vervoer, de trein en/of taxi en dan ga je soms nog wel eens over de 100 euro. En ja, dan heb ik het ook niet direct over je lokale stamkroeg waar ik naar toe ga :+
diabolofan schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Als de helft van de vriendengroep opeens besluit te trouwen, en er dus 6 vrijgezellenfeesten achter elkaar zijn van 100-150 euro, dan begin ik toch wat achter m'n oren te krabben. Van mij hoeft zo'n vrijgezellenfeest niet eens, misschien speelt dat ook extra mee dat ik het al snel te duur vind :)
Ja ok, dan pak je weer het uiterste, en dat is helemaal niet het geval. En dan nog zou ik er persoonlijk voor sparen (vaak weet je het wel een half jaar van te voren!). Puur omdat het mijn beste vrienden zijn en je hem één leuke avond wilt gunnen voor die éne keer. Jou voorbeeld kan letterlijk over alles gaan. Zo ging er laatst bij mij het fornuis stuk, één dag later de koelkast en vervolgens nog één week later de wasmachine. :Y Daar heb ik gewoon een "potje" voor, ondanks dat ik het duur vind "moet" het toch gebeuren.

[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 01-03-2014 13:53 ]

• armageddon_2k1
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Alleen zijn 2e reactie snapte ik niet ;) Deze dus;

[...]
Vind jij het normaal om voor een feestje 320 euro neer te leggen? Ik niet. Vandaar die opmerking :) Ik vind het achterlijk om zo veel van mensen te vragen. Als het mijn vrijgezellenfeest zou zijn zou ik me zeer opgelaten voelen dat iedereen 320 euro betaald heeft. Dat is een hoop geld en voor sommige mensen is dat niet iets dat ze zomaar kunnen missen. Waarom moet men zo nodig naar Dublin? Waarom een feest van meerdere dagen?

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 01-03-2014 14:00 ]

• diabolofan
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:49:
Ja ok, dan pak je weer het uiterste, en dat is helemaal niet het geval. En dan nog zou ik er persoonlijk voor sparen (vaak weet je het wel een half jaar van te voren!). Puur omdat het mijn beste vrienden zijn en je hem één leuke avond wilt gunnen voor die éne keer. Jou voorbeeld kan letterlijk over alles gaan. Zo ging er laatst bij mij het fornuis stuk, één dag later de koelkast en vervolgens nog één week later de wasmachine. :Y Daar heb ik gewoon een "potje" voor, ondanks dat ik het duur vind "moet" het toch gebeuren.
Mmh, ik merk wel dat de vrijgezellenfeestjes steeds duurder worden. Het is niet zo dat ik gierig ben voor m'n beste vrienden, maar er zijn naar mijn ook echt wel grenzen aan het maximumbedrag, ook al spaar je ervoor. Zeker als er dan een activiteit wordt gedaan die je niet leuk vindt, kan het toch aardig als 'weggegooid' geld voelen, ook al was het voor één van je beste vrienden.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Omdat het kan. Kwestie van persoonlijkheden en wat mensen leuk vinden. Blijkbaar vinden al die mensen dat super leuk en onderneem je zoiets. Net zoals wij met onze vrienden meerdere malen een dik hotel nemen voor een weekend in een leuke plaats en daar 2x uit gaan. Zelfde als dat we soms met de boot naar Engeland gaan en een voetbal wedstrijd meenemen en uitgaan :)

Een maat van een maat gaat ook binnenkort trouwen, hun gaan één week naar Las Vegas. Iedereen is al bezig met sparen en die gaan dan gewoon 1 super leuke week tegemoet.

Ik ga er dan ook vanuit dat als je een hechte vriendengroep hebt, wat vaak op één of 2 handjes te tellen is.. dat elkaars interesses aardig bij elkaar liggen. Logischerwijs doe je dan iets wat in dat geval "leuk" is. Ik ken ook mensen die gezellig ergens gaan eten om vervolgens de avond thuis verder te zetten. Prima toch?

Betreft dat bedrag voor Dublin, 20 man vond het blijkbaar okay, en jij hebt zoiets van.. meh. Hun gingen, jij niet. Dat is heel normaal dat jij graag iets anders wilt (en dat met jou vrienden waarschijnlijk ook gaat doen) en dat hun weer iets anders doen?

• diabolofan
Aaagh, WebApi doet naar! (link :+ )

• Biersteker
  • Laatst online: 01:58
Ik weet nu al dat mijn vrijgezellen party zal bestaan uit een hoop bier, een bbq, en een voetbal.

Iets meer on topic. Ik had vandaag de ingeving om een html5 dingetje te maken dat zich gedraagd als camera app met upload. Maar mijn god, wat een hoop gedoe. (filters,multicamera support, chrome, mobile chrome, default android browser, webkit, mozilla :S)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• alienfruit

alienfruit

In London ben je wel meer kwijt als je niet na de lokale bar gaat. Op het moment je naar een club wilt ben je zo 1000euro kwijt aan een tafel en drinken etc. Anders kom je er niet in :P

• diabolofan
Ok, dat topic van mij was dus duidelijk een tijd voor koffie momentje..

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:07:
Ik dacht dat het in Nederland wel goedkoper zou zijn dan 18euro/cocktail… Stockholm is wel duur qua bier dan zijn dat wel pints? Ik keek zelf niet echt voor £4,50 voor een pint. Als je al 5euro moet betalen voor een simpel biertje 30cl in Zwitserland :+
Goedkoop bier (Falcon export oid) is 49-69 Kr, kwaliteitsbier is 80+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:16
En dat is 6 tot 9 Euro?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Redelijke (dus niet goedkoopste) fles rode wijn in een fatsoenlijk restaurant: $100 (max een tientje afhankelijk van je wisselkoers)

iOS developer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Grappig om te zien dat bier/alcohol in Canada duur is ( 12 x 330 mL heineken voor 26$), maar cocktails zijn vaak goedkoper dan in NL :+

• Caelorum
Bier wordt toch ook veel zelf gebrouwen in Canada?

• Megamind
Jazeker, net als wijn. Ik koop zo'n pakket waar je 30 flessen wijn mee kan maken voor 60$. Maar als je rum oid wilt dan ben je wel wat meer kwijt.

• Caelorum
Ja, dacht het al. Clanmaatje van vroeger heeft een stuk land van zijn schoonvader geleend om hop en wiet op te verbouwen. Kreeg het idee dat dat vrij normaal was daar om te doen ^^

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Canada heeft toch ook al best lang een soort coffeeshops?

Maar het verbouwen en roken van wiet is in heel veel landen sociaal gezien veel normaler in Nederland. Hier is alles min of meer prima als het maar gewoon direct van een boom of plant af komt. Ken een boer die gewoon ieder weekend rustig wat koeienvlaaien afzoekt voor de juiste paddo's en dan gaat trippen op een zaterdagavond. Cocabladeren na het eten tegen het inkakken en voor de spijsvertering.

iOS developer

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
Douweegbertje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:08:
Omdat het kan. Kwestie van persoonlijkheden en wat mensen leuk vinden. Blijkbaar vinden al die mensen dat super leuk en onderneem je zoiets. Net zoals wij met onze vrienden meerdere malen een dik hotel nemen voor een weekend in een leuke plaats en daar 2x uit gaan. Zelfde als dat we soms met de boot naar Engeland gaan en een voetbal wedstrijd meenemen en uitgaan :)

Een maat van een maat gaat ook binnenkort trouwen, hun gaan één week naar Las Vegas. Iedereen is al bezig met sparen en die gaan dan gewoon 1 super leuke week tegemoet.

Ik ga er dan ook vanuit dat als je een hechte vriendengroep hebt, wat vaak op één of 2 handjes te tellen is.. dat elkaars interesses aardig bij elkaar liggen. Logischerwijs doe je dan iets wat in dat geval "leuk" is. Ik ken ook mensen die gezellig ergens gaan eten om vervolgens de avond thuis verder te zetten. Prima toch?

Betreft dat bedrag voor Dublin, 20 man vond het blijkbaar okay, en jij hebt zoiets van.. meh. Hun gingen, jij niet. Dat is heel normaal dat jij graag iets anders wilt (en dat met jou vrienden waarschijnlijk ook gaat doen) en dat hun weer iets anders doen?
Precies. Je hechte vrienden club interesses liggen vaak dicht bij elkaar. Ik ken iemand die ook naar Las Vegas is geweest voor party en daar dikke auto hebben gehuurd enzo. Dit hadden ze allang besproken ze zouden het gaan doen met de eerste die zou gaan trouwen. Met de tweede zouden ze weer ergens anders heen gaan (Miami ofzo) :). Als het geld er is en de vriendenclub vind het leuk zie ik het probleem niet :).

Nothing to see here!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

ZaZ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:20:
[...]

Met alleen shift heb je die open command prompt optie niet.

Ik heb iets wazigs in mijn solution ineens wat ik niet meer kan fixen.
[afbeelding]
Ik gebruik de Async pack van Microsoft omdat ik niet zomaar naar .net 4.5 kan.
Werkte een hele tijd goed en nu ineens dit. Al een revert gedaan naar een commit waar het nog zeker goed was maar daar is het nu ook prijs.
Op een andere computer heb ik dit probleem weer niet.
Wazige zooi.
Ja 'Tweakers.net', ik weet zeker dat ik mijzelf wil quoten....

Het zat dus niet in mijn solution. Ben 2 uur kwijt geweest om het op te lossen. Alles werkte wel maar de kringeltjes enzo gingen me nu heel erg dwars zitten.
Heb alle extensies zitten updaten, servicepacks installeren en KB-articles en de hele mikmak.
Als ik de solution wegmikte en alleen het project ging laden was alles weer ok.
Daarna de solution opslaan/openen ging dan een x aantal keren goed waarna de boel weer stukging.
Als ik de .suo file wegmikte ging het onherroepelijk fout.
Anyway, long story short:
Bug in resharper! :(
Cache wegmikken van reshaper lost het op (voor een tijdje)
Reshaper uitschakelen lost het helemaal op, maar dat wil ik niet.
Heb nog R# 7.1, morgen maar eens onderzoeken of nieuwe versie het oplost. Nu geen zin meer, moest eigenlijk werk verrichten

Lekker op de bank

• Megamind
Ik heb die fouten all the time, als je een websolution build dan neemt ie wel eens de obj folder mee (R#). Ik heb nu Ctrl+F12 aan R# aan-/uitzetten gekoppeld, wat prima werkt.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Megamind schreef op zondag 02 maart 2014 @ 02:47:
Ik heb die fouten all the time, als je een websolution build dan neemt ie wel eens de obj folder mee (R#). Ik heb nu Ctrl+F12 aan R# aan-/uitzetten gekoppeld, wat prima werkt.
R# heeft op dat gebied wel meer vreemde bugs. Bij mij presteert hij het regelmatig om bij goto-definition zowel de reference in een project te tonen (de cs file dus) alswel een match in een dll (die hij in principe moet negeren omdat alles met project references werkt).

Vaak is dat een teken dat je Visual Studio en R# een schop moet geven, want uiteindelijk gaat het van kwaad tot erger. Overkomt mij de laatste tijd steeds vaker dat R# na een ontwikkelsessie steeds verder stuk gaat... :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• alienfruit

alienfruit

Volgens mij doe je gewoon te veel gekke dingen in het .NET Framework :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Over gekke dingen gesproken: Wie heeft er wel eens wat met unsafe gedaan in C#?

iOS developer

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
BikkelZ schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:53:
Java's volatile?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12 22:10
In de tijd dat ik nog applicaties maakte voor Windows Mobile 5 heb ik daar helaas wel gebruik van moeten maken. Fijn dat het er in zit, maar ik blijf er zo veel mogelijk bij uit de buurt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Megamind
.Gertjan. schreef op zondag 02 maart 2014 @ 10:54:
[...]

R# heeft op dat gebied wel meer vreemde bugs. Bij mij presteert hij het regelmatig om bij goto-definition zowel de reference in een project te tonen (de cs file dus) alswel een match in een dll (die hij in principe moet negeren omdat alles met project references werkt).

Vaak is dat een teken dat je Visual Studio en R# een schop moet geven, want uiteindelijk gaat het van kwaad tot erger. Overkomt mij de laatste tijd steeds vaker dat R# na een ontwikkelsessie steeds verder stuk gaat... :X
Ik heb dat ook, echt altijd en elke keer. Zal wel te maken hebben met een MVC project?

• Rutix
Ik. Hele uitzonderingen hoor :). En bij normaal gebruik zou je het ook nooit hoeven gebruiken ;)

Edit:
Ik heb zulke rare dingen alleen vaak als ik beta builds run maar bij public builds van R# heb ik dat niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Rutix op 02-03-2014 15:49 ]

Nothing to see here!

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ik zie dat soms ook gebeuren.

Wat ik soms ook heb is dat het lijstje bij unit tests groeit, de opties 'Run' en 'Debug' verschijnen dan meerdere keren. Geen idee wat het veroorzaakt...

We are shaping the future

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 11:53

HMS

Nee, unsafe gaat over het zelf managen van memory. Nodig als je met unmanaged zooi gaat werken (dingen als IntPtr etc.). volatile kent C# ook

• Robbiedobbie
HMS schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:09:
[...]

Nee, unsafe gaat over het zelf managen van memory. Nodig als je met unmanaged zooi gaat werken (dingen als IntPtr etc.). volatile kent C# ook
Java heeft wel een Unsafe class, welke ook eigen memory allocaties/deallocaties mogelijk maakt. Echter zul je een instantie van de class moeten krijgen via een lelijke hack met reflection :D

• Megamind
Ik heb wel eens een C++ dll moeten interfacen in C# en dan moet je unsafe pointers gebruiken. Vond het maar niks, voelt te hackerish.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
Leaky abstractions. En dat zal nog lang zo blijven,

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• HMS

HMS

Robbiedobbie schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Java heeft wel een Unsafe class, welke ook eigen memory allocaties/deallocaties mogelijk maakt. Echter zul je een instantie van de class moeten krijgen via een lelijke hack met reflection :D
Ah ja, de sun Unsafe class :P. http://www.javacodegeeks....isc-unsafe-explained.html

• Robbiedobbie
Ik was toevallig van plan komende week (heb lekker weekje vrij) benchmarks te gaan draaien over bepaalde situaties en optimalisaties daarvoor die met die class gemaakt kunnen worden :P

• Rutix
Megamind schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:38:
Ik heb wel eens een C++ dll moeten interfacen in C# en dan moet je unsafe pointers gebruiken. Vond het maar niks, voelt te hackerish.
je kunt ook pinvoken natuurlijk ;)

Nothing to see here!

• Megamind
Rutix schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:21:
[...]

je kunt ook pinvoken natuurlijk ;)
Klopt! Volgens mij zat ik ook niet goed en gelukkig heeft iemand anders het stokje overgenomen :P

Kan me eigenlijk geen situaties meer voorstellen waar je unsafe voor moet gebruiken.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

• Rutix
Megamind schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:28:
[...]

Klopt! Volgens mij zat ik ook niet goed en gelukkig heeft iemand anders het stokje overgenomen :P

Kan me eigenlijk geen situaties meer voorstellen waar je unsafe voor moet gebruiken.
Ik gebruik unsafe nog weleens met image processing icm Bitmap.LockBits. Dit omdat SetPixel en GetPixel rete traag zijn. Je hebt ook nog wel een middel grond door System.Runtime.InteropServices.Marshal.Copy maar de unsafe was laatste keer dat ik benchmarkte nog steeds sneller :P

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Vannacht nooit zo kansloos in een trein gezeten zeg.. Uit breda weer terug naar dordrecht. Overvolle trein, iedereen natuurlijk nog aan het zweten vanwege de hitte uit al die toko's en natuurlijk de leuke pakken niet te vergeten die ook nog eens extra heet zijn :+ Een sauna is er niets bij, hutje mutje op elkaar. bah bah.
Verder wel enigszins gezellig, maar ik weet niet of ik volgend jaar nog zo ga carnavallen :p

• HMS

HMS

Ik vind persoonlijk deze beter.

edit: Ik heb ook gelijk weer zin om Office Space te kijken :P.

[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 02-03-2014 22:18 ]

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:43:
[...]

Ik gebruik unsafe nog weleens met image processing icm Bitmap.LockBits. Dit omdat SetPixel en GetPixel rete traag zijn. Je hebt ook nog wel een middel grond door System.Runtime.InteropServices.Marshal.Copy maar de unsafe was laatste keer dat ik benchmarkte nog steeds sneller :P
Wat ik me daar van kan herinneren is dat 't (in .Net 2.0 of zo) niet zo heel veel goedkoper was om unsafe code te gebuiken (wel iets). Dus wat dat betreft is het - als je niet 100% perf nodig hebt - waarschijnlijk praktischer om bij safe code te blijven.

• alienfruit

alienfruit

Leuk zeg, C# als taal gebruiken om voor Java en iOS/Objective-C te programmeren. Ze zijn weer goed bezig bij RemObjects: http://www.remobjects.com/elements/hydrogene/ :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toch leuk, dat m'n werk genoemd wordt in de changelog :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De goedkopere Xamarin?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is maar goed dat een aantal VPSjes om 12 uur Nederlandse tijd backups draaien.

Waaronder mijn Live VPS....

Ik heb net m'n live-server een complete format gegeven, in plaats van m'n nieuwe dev-server :F

* Firesphere kijkt duimendraaiend naar de restore-procedure-voortgangs-balk

Alsof er niets is gebeurd :D

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 03-03-2014 00:11 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 16:49
Firesphere schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:07:
Het is maar goed dat een aantal VPSjes om 12 uur Nederlandse tijd backups draaien.

Ik heb net m'n live-server een complete format gegeven, in plaats van m'n nieuwe dev-server :F

Volgens mij zit er nog wel een foutje in je script. Bij mildly insulting krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/Dubbele%20shizzle.png

Steekproef van driemaal proberen gaf me 3/3 results met duplicate records :+

[ Voor 5% gewijzigd door Merethil op 03-03-2014 00:18 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:18:
[...]

Volgens mij zit er nog wel een foutje in je script. Bij mildly insulting krijg ik dit:

[afbeelding]

Steekproef van driemaal proberen gaf me 3/3 results met duplicate records :+
Klopt, die had ik ook al geconstateerd, ben ik nog aan het onderzoeken ;) Het lijkt iets te maken te hebben met de limit.

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:20:
[...]

Klopt, die had ik ook al geconstateerd, ben ik nog aan het onderzoeken ;) Het lijkt iets te maken te hebben met de limit.
Waarom maak je geen dropdown-menu van je limit trouwens? Lijkt me handiger dan een text-veld waar je een hoop extra checks op moet doen e.d.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:22:
[...]

Waarom maak je geen dropdown-menu van je limit trouwens? Lijkt me handiger dan een text-veld waar je een hoop extra checks op moet doen e.d.
Ik check er niet op :P Ik was een beetje lui zeg maar :P

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:23:
[...]

Ik check er niet op :P Ik was een beetje lui zeg maar :P
But... If we can break it, we will break it :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:24:
[...]

But... If we can break it, we will break it :+
Dikke prima :)

• Alex)
Firesphere schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:07:

www.watbenjedan.nl

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben awesome, uiteraard :+

Hmmm, het is specifiek die ene zin die dubbel voorkomt, dus da's een relational issue, geen code-bug.

*edit*
Bingo, die stond inderdaad 2x in de relations tabel. Fixed.

[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 03-03-2014 00:33 ]

• alienfruit

alienfruit

Bij mijn weten gebruikt Xamarin wrappers. Terwijl dit bij Oxygene niet het geval is. Die mapt onder water eigenlijk gewoon Object naar NSObject etc. Ook zijn de executables van Xamarin stukken groter dan die van de Oxygene compiler. Dit is namelijk gewoon een compiler die de C# taal gebruikt zonder wat te maken te hebben met .NET Framework.

• Megamind
Volgens mij doet Xamarin hetzelfde:
Write your app in C# and call any native platform APIs directly from C#. The Xamarin compiler bundles the .NET runtime and outputs a native ARM executable, packaged as an iOS or Android app.

• alienfruit

alienfruit

Bij mijn weten kan je niet gewoon een library toevoegen bijv. Core Bluetooth zonder eerste een wrapper klasse te genereren. Of zoals Marc zelf zegt:
Here’s the amount of legwork i had to do before i could work with the GameKit APIs, just like every other Cocoa developer would: i added a reference to GameKit to my project. Done. That’s it. No begging someone to translate header files, or waiting for someone to create a crappy abstraction wrapper class. Add a reference, and use the APIs as Apple intended them — that’s the way development should be.
Verder zit je bij Xamarin nog met die .NET runtime die wordt toegevoegd. Terwijl Oxygene gewoon rechtstreeks naar executable compileert. Omdat het de .NET runtime niet gebruikt.

Zie ook:
http://www.remobjects.com/elements/hydrogene/faq/

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 03-03-2014 02:54 ]

• Megamind
Je bedoelt het .NET mono framework? Ik dacht dat deze alleen geïnstalleerd werd bij het debuggen?

Edit: oh ik snap het al, Xamarin neemt natuurlijk standaard .NET functies en gebruikt mono om ze in je app te krijgen, terwijl REMObjects alles herschreven heeft?

[ Voor 46% gewijzigd door Megamind op 03-03-2014 02:56 ]

Verwijderd

Joepie, maandagmorgen -O-
Gelukkig heb ik erg leuke vooruitzichten voor vanavond: een vriend van me heeft tickets gewonnen voor Triggerfinger vanavond (voorprogramma: de nieuwe lichting van StuBru). Ik kijk er al naar uit :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-12 19:51
[rant]
Arg, Azure! Heel mooi pakket, maar rottig om alle autorisatie goed te krijgen!
[/rant]

Eerste werkdag na mijn kaakoperatie. Had verwacht al volledig van de pijn af te zijn, maar het blijft maar doorzeuren :(

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ryur schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:44:
[rant]
Arg, Azure! Heel mooi pakket, maar rottig om alle autorisatie goed te krijgen!
[/rant]
:? Hoe bedoel je dat? Afhankelijk van welke gedeelte je van Azure bedoelt, is er qua Authentication/Authorisation weinig Azure specifieks, of doel je specifiek op Windows Azure Active Directory?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ryur
Woy schreef op maandag 03 maart 2014 @ 08:57:
[...]

:? Hoe bedoel je dat? Afhankelijk van welke gedeelte je van Azure bedoelt, is er qua Authentication/Authorisation weinig Azure specifieks, of doel je specifiek op Windows Azure Active Directory?
Ik vraag me ook wel beetje af waar ik aan het kloten ben.
Duik er niet teveel in voordat het een vraag wordt ;)

Maar ik heb een Azure Service Bus, en die probeer ik via .NET te proberen te benaderen, maar dan 'zeurt' hij om een SWT Token.
Snap nog beetje weinig van Azure.

Waarschijnlijk is dit gewoon een PEBKAC fout dus ;)

Gelukt, was een PEBKAC fout ja :) Meer koffie! (en paracetamol in mijn geval)

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 03-03-2014 09:17 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
Ik ben officieel geen student meer dus ik denk vanochtend laat ik braaf mijn Studenten reisproduct verwijderen en op saldo gaan reizen. Krijg ik met geen mogelijkheid het reisproduct verwijderd... Dan maar een papieren kaartje. Stom systeem...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo... koffie! :o

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mogguh :(

koffie.

• HMS

HMS

Ealanrian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:34:
Ik ben officieel geen student meer dus ik denk vanochtend laat ik braaf mijn Studenten reisproduct verwijderen en op saldo gaan reizen. Krijg ik met geen mogelijkheid het reisproduct verwijderd... Dan maar een papieren kaartje. Stom systeem...
Je mag nog 7 dagen reizen ofzo voordat je hem moet verwijderen volgens mij (anders ga je betalen). Dus dat kaartje is dan wel zonde ;)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:34:
Daar moet je wel mee oppassen, want 't kost je 200 euro per maand die je te laat opzegt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:17:
[...]

Daar moet je wel mee oppassen, want 't kost je 200 euro per maand die je te laat opzegt.
Bij mij was'ie gewoon magisch van de kaart verdwenen. Dus... heb ik't maar zo gelaten, ook nooit weer wat over gehoord trouwens.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
http://www.vananaarbeter....20maart_tcm220-348631.pdf

Praktisch iedere weg tussen huis en mijn werk is afgesloten. Dat wordt 2 dagen vrij nemen...?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:52
Gamebuster schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:20:
http://www.vananaarbeter....20maart_tcm220-348631.pdf

Praktisch iedere weg tussen huis en mijn werk is afgesloten. Dat wordt 2 dagen vrij nemen...?
Via utrecht ;) (A12/A20-A2)

Wordt wel een zooitje inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door Stigandr op 03-03-2014 10:25 ]

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12 14:35
Hmm, volgens mij heb ik ergens een memo gemist... Bij een klant, waar ik elke dag zit, werken normaal 10 mensen (van 8.30 - 17.30). Ondanks dat er vrijdag duidelijk gezegd is dat ze maandag niet dicht zijn (kon zijn ivm Carnaval), ben ik nu nog steeds de enige in het hele pand.

Hmm, terwijl ik dit typ komt de grote baas binnen lopen en die vraagt zich nu ook af waar iedereen is.... Interesting...

• Ealanrian
HMS schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:16:
[...]

Je mag nog 7 dagen reizen ofzo voordat je hem moet verwijderen volgens mij (anders ga je betalen). Dus dat kaartje is dan wel zonde ;)
Nou nee dus. je hebt 5 werk dagen om em in te leveren maar je mag niet reizen. Ik ga er morgen wel weer mee bezig. Gekloot altijd.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Woohoo, vrijdag kennismakings gesprek, spannend :D

• Alex)
Chris7 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:17:
[...]

...wat flink goedkoper is dan een Altijd Vrij-abonnement.

• Ryur
Alex) schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:35:
[...]

...wat flink goedkoper is dan een Altijd Vrij-abonnement.
Ja dat heb ik ook. Volgend halfjaar ga ik studeren in Utrecht, dan neem ik dus een Altijd Vrij abonnement.
Dan is 200 euro een koopje. Scheelt mij 150 euro per maand!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheDevilOnLine schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:30:
Hmm, volgens mij heb ik ergens een memo gemist... Bij een klant, waar ik elke dag zit, werken normaal 10 mensen (van 8.30 - 17.30). Ondanks dat er vrijdag duidelijk gezegd is dat ze maandag niet dicht zijn (kon zijn ivm Carnaval), ben ik nu nog steeds de enige in het hele pand.
Ik zie 't probleem niet. Er is vrijdag toch geen woord gelogen? :+

Verwijderd

Hmm, ik moet binnenkort een talk geven in verband met "mobile security". Helaas geen flauw idee wat ik allemaal zou kunnen vertellen. Doelgroep bestaat uit 2e en 3e jaars Toegepaste Informatica.

Iemand enig idee?

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:51:
Hmm, ik moet binnenkort een talk geven in verband met "mobile security". Helaas geen flauw idee wat ik allemaal zou kunnen vertellen. Doelgroep bestaat uit 2e en 3e jaars Toegepaste Informatica.

Iemand enig idee?
Risico's die je als eindgebruiker loopt wanneer je vrolijk met allerlei hotspots verbindt, en wanneer je onzorgvuldig met je spullen omgaat?
- Sniffing (HTTP)
- Risico's bij verlies/diefstal mobile device (information loss, zoals bijvoorbeeld het uitlekken van de naaktfoto's van je vriendin)
- MITM attacks

Ik heb bijvoorbeeld de harddisk van mijn privé-Macbook geëncrypt om te voorkomen dat persoonlijke data uitlekt, mocht het ding gestolen worden. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Alex) op 03-03-2014 10:54 ]

• Ealanrian
Privacy, Data opslag, data sharing, authenticatie,

• Kobus Post
  • Laatst online: 29-12 21:35

Iemand enig idee?
Iets over whatsapp?
Hoe ga je om met (privacy)gevoelige informatie in je app? Verstuur je dat gewoon over http of toch liever over https. Moet je al je data encrypten? Tot welke gegevens heeft jouw app nou echt toegang nodig. Toegang tot alles omdat het wel handig zou kunnen zijn?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Iemand enig idee?
Mijn eerste idee is alle rechten die apps vragen. Doorgaans worden ze niet eens gelezen. Kijk eens of er voorbeelden zijn van apps die hier in het verleden misbruik van hebben gemaakt?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand enig idee?
Vast genoemd, maar toch...
  • Openbare WiFi spots zijn gevaarlijk!
  • Wat als je telefoon gestolen word?
  • Two-factor authentication, met je mobiel als authenticator.
  • Apps en permissies.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Van het weekend begonnen met het uitpluizen van MVC i.c.m. bootstrap en Entity Framework.
Ik had echt in no-time een site staan met een database gekoppeld waar je (als oefening) personen in kon opslaan.

Zalig! :D _/-\o_

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:17

StM

Kijk ook eens naar de Pineapple (De karma functie met name, 'helaas' hebben iOS en Android het gepatched ;))

• Alex)
Nu ik "encryption" noemde ben ik eens gaan kijken in de settings van mijn telefoon (Xperia P), helaas is daar geen encryption-feature te vinden :(

• Ryur
pdebie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 10:59:
Van het weekend begonnen met het uitpluizen van MVC i.c.m. bootstrap en Entity Framework.
Ik had echt in no-time een site staan met een database gekoppeld waar je (als oefening) personen in kon opslaan.

Zalig! :D _/-\o_
Ja ik moet voor school een opdracht maken in MVC & EF (Code-First).
Eitje! _/-\o_

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Al is het waarschijnlijk voor de meesten hier gesneden koek het MVC en bootstrap gebeuren, ik ben me er sinds kort in gaan verdiepen en ik moet zeggen 'spijt dat ik het niet eerder ben gaan doen'.

Ben nu aan het kijken hoe ik mijn DAL het meest efficient in kan richten. Ik wil (net als zovelen denk ik hier) een eigen CMS gaan maken met behulp van MVC, EF (Code-First) en Bootstrap. Leuke uitdaging.

Verwijderd

Bedankt voor alle snelle reacties, daar kan ik wel wat mee!
Pagina: 1 ... 80 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.