De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.592 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

4Real schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:30:
Oef @Stackoverflow, meneer heeft probleem voor een bedrijfsinterview. De woorden in een zin andersom weergeven, zonder gebruik te maken van in-system functions. Als je daar al niet uitkomt is al om te janken, maar nu geef je een antwoord in c# krijg je als commentaar dat het een JAVA probleem is.... ;( :'( ;(
Het is een Java-vraag. Je kan in psuedo-code antwoorden, maar C# gaat een beetje te ver. Daarnaast gebruik je functies als Split() en Substring(), maar OP mag geen framework-functies gebruiken.
Cor453 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:57:
[rant]
Waarom is er geen makkelijke manier om in de Unreal Engine een "horizontaal gat" in een terrain te maken?! Het is gewoon niet logisch dat dat niet kan. Ik kan toch ook gewoon IRL een gat in de grond graven. :(
[/rant]
De map-editor in Unreal (pas op, < 2004-ervaring) begint met een massief blok. Met de tools hak je hier vervolgens jouw creatie uit. Ik zou niet weten wat een horizontaal gat is en waarom je dat niet zou kunnen maken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Lees net dat PHP topic. -snip-
Caelorum schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:16:
[...]

Dat is voor displacement. Voor daadwerkelijk gaten wordt over het algemeen wel een andere manier genomen, want om nou een complete bitmap in fullcolor/grayshades te gaan inladen voor het uitdrukken van twee toestanden (wel/geen gat) is ook wat overdreven.
Een gat is dan over het algemeen gewoon bijvoorbeeld de waarde 0 in die grayscale map.

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 04-03-2014 13:01 ]

https://niels.nu

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:23:

[...]

Een gat is dan over het algemeen gewoon bijvoorbeeld de waarde 0 in die grayscale map.
Wat, wat mis ik? :D

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 04-03-2014 13:01 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Het is een Java-vraag. Je kan in psuedo-code antwoorden, maar C# gaat een beetje te ver. Daarnaast gebruik je functies als Split() en Substring(), maar OP mag geen framework-functies gebruiken.
Ik gebruik Split() niet, want dat doe ik d.m.v. het zoeken naar de volgende spatie. De functies: Substring() en IndexOf() zijn opzich niet te complex om zelf te schrijven.

In plaats van psuedo-code heb ik c# gebruikt om het eerst voor mijzelf te testen en daarna heb ik dit gepost. De code blijft hetzelfde ik hoef het alleen niet nog eens om te zetten naar psuedo-code. Ik begrijp je punt, maar het gaat hier om de werkwijze die hij moet zien. In welke taal dat ook is maakt opzich niet zoveel uit. Vooral niet omdat JAVA en c# erg veel op elkaar lijken.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:41
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:20:
[...]
De map-editor in Unreal (pas op, < 2004-ervaring) begint met een massief blok. Met de tools hak je hier vervolgens jouw creatie uit. Ik zou niet weten wat een horizontaal gat is en waarom je dat niet zou kunnen maken.
Dat is tegenwoordig omgedraait en een opt-in geworden (UDK 2012 ervaring ^^)
[...]Een gat is dan over het algemeen gewoon bijvoorbeeld de waarde 0 in die grayscale map.
Blijft alleen nog de collision mesh over, maar daar is vast ook wel wat aan te doen.
Ik heb er in 2012 ook naar gekeken voor UDK en op zich was het toen ook niet al te lastig. Je kon een mesh al opbreken en er dus op die manier een gat in slaan. Alleen werd de collision mesh niet geupdate en was er geen mogelijkheid toen om dat alsnog te fixen. Zou nu in 2014 toch wel mogelijk moeten zijn lijkt mij.

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 04-03-2014 11:43 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Zo, dat topic is ineens goed ontspoord zeg :X

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 04-03-2014 13:02 ]

We are shaping the future

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Cor453 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:57:
[rant]
Waarom is er geen makkelijke manier om in de Unreal Engine een "horizontaal gat" in een terrain te maken?! Het is gewoon niet logisch dat dat niet kan. Ik kan toch ook gewoon IRL een gat in de grond graven. :(
[/rant]
Heightmap.

• Hydra
Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:42:
Melden dat je webapplicaties in assembly maakt, dat moet trollen zijn toch?

• Caelorum
Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:43:
[...]
Melden dat je webapplicaties in assembly maakt, dat moet trollen zijn toch?
Dat was een "grap", maar laten we niet hier ook weer beginnen. Dat topic is al treurig genoeg.

• Hydra
Caelorum schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Dat was een "grap", maar laten we niet hier ook weer beginnen. Dat topic is al treurig genoeg.
Ik reageer al met opzet daar niet op hem, kennelijk miste ik de grap dus, zal wel aan mij liggen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 22:02
Blegh al een paar dagen bezig met Jaxb2 in Java en het wil maar niet werken. Ik krijg maar niet voor elkaar om relatieve paden om te zetten naar een absoluut pad in mijn project :-(. Iemand enige idee of ervaring in dit geval?

• HMS
  • Laatst online: 29-12 11:53

HMS

[...]
Mijn god, ik ben niet verder gekomen dan pagina 1.
Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:42:
[...]

PHP discussies ontsporen eigenlijk per definitie al :P

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 04-03-2014 13:02 ]

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-12 10:19
HMS schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:00:
Dat klopt per definitie. Maar wees eerlijk, het gebeurt tegenwoordig wel heel vaak dat 14-jarige Tweakeraars de "show" komen stelen met hun "skills".

• Hydra
HMS schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:00:
Het is gewoon een non-discussie. Iedereen kent volgens mij wel de "fractal of bad design" rant dus alle argumenten zijn al gegeven. Waar het uiteindelijk om gaat is wat voor 'n soort baan je wil.
Cor453 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:06:
Dat klopt per definitie. Maar wees eerlijk, het gebeurt tegenwoordig wel heel vaak dat 14-jarige Tweakeraars de "show" komen stelen met hun "skills".
Wie dan-snip-?

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 04-03-2014 13:02 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wel grappig gedaan: http://osrc.dfm.io/

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Hydra
Hehe:
<Hydra> is an awesome JavaScripter who loves pushing code. <Hydra> is a late-week deadliner who works best in the wee hours (around 5 am).
Uhuh :D

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

markvantilburg has contributed to repositories in 4 languages. In particular, markvantilburg seems to be a pretty serious JavaScript expert. The following chart shows the number of contributions markvantilburg made to repositories mainly written in JavaScript, C#, Python, and C.
}:O

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Cor453
  • Laatst online: 29-12 10:19
That might have felt a little scary... GitHub weet meer van jou dan wij medeposters!

• Hydra
Ik ga dat "is an awesome JavaScripter" echt ZO op m'n CV zetten :D
Cor453 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:11:
That might have felt a little scary... GitHub weet meer van jou dan wij medeposters!
Wisten jullie niet dat ik echt een awesome JavaScripter was? Nou, dan weten jullie het nu! Hah!

[ Voor 69% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 12:12 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Alex is a heavy hitting Javavore who spends a lot of time creating issues between pushes. Alex is a Sunday driver who works best in the evening (around 8 pm).
Klopt geen kloot van. Ik heb misschien 2x een commit gedaan in een Java-based project. :')

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Best cool :D Leuke grafiekjes.

Misschien moet ik alles wat ik voor m'n werk doe maar op Github gooien, krijg ik een iets completer profiel :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:14:
[...]

Klopt geen kloot van. Ik heb misschien 2x een commit gedaan in een Java-based project. :')
Als je Github profiel weinig zaken (if any) bevat is de "report" natuurlijk minder "betrouwbaar" (voor zover je dat überhaupt kunt zeggen natuurlijk). Het is gewoon een "toy project" (hence de dikke disclaimer bovenaan de "report cards") dus hecht er verder vooral geen waarde aan.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 04-03-2014 12:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12 20:52
"a champion hacker"

Ook geen idee waarop dit gebaseerd is :D

RTFM!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

markvt

Peppi Cola

Het geeft wel aan of iemand wat terug geeft aan de community. Ik zou alleen codeplex en sourceforge ook meenemen in dit soort statistieken om een completer beeld te krijgen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:14:
Misschien moet ik alles wat ik voor m'n werk doe maar op Github gooien, krijg ik een iets completer profiel :X
"Firesphere is a heavy hitting PHP monster, who is hated and despised by the community in general and recruiters in particular. If only his social skills were as advanced as his skill in getting his manager to put up with his douchebaggery"

Zo iets? :P

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
Jammer dat hij uitgaat van de Github timezone.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Intru schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:16:
Jammer dat hij uitgaat van de Github timezone.
Nee, van de timezone die in je profiel staat; maar "imperfect at best".
Note: an attempt has been made to show these plots in in the correct timezone (based on <username's> location listed on their GitHub profile) but this procedure is imperfect at best.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 04-03-2014 12:17 ]

Over mij

• Hydra
markvt schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:16:
Het geeft wel aan of iemand wat terug geeft aan de community. Ik zou alleen codeplex en sourceforge ook meenmen in dit soort statistieken om een completer beeld te krijgen.
Er staan van mij ongeveer 3 Node probeersels, aan de hand daarvan ben ik "Awesome" :)

• Intru
RobIII schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Nee, van de timezone die in je profiel staat.
Ahja, ik zie dat nu ook pas. En blijkbaar heb ik daar geen location opgegeven. Even fixen :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:16:
[...]

"Firesphere is a heavy hitting PHP monster, who is hated and despised by the community in general and recruiters in particular. If only his social skills were as advanced as his skill in getting his manager to put up with his douchebaggery"

Zo iets? :P
Hey! :( :'(

Het probleem is dat ik natuurlijk op github bijna alleen maar php/javascript zooi heb geplempt.

En ik kan best heel sociaal zijn! En ik ben (nog) niet despised by the community.
Buckshot recruiters daarentegen zouden wel eens wat moeite met mij kunnen hebben :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:17:
[...]

Er staan van mij ongeveer 3 Node probeersels, aan de hand daarvan ben ik "Awesome" :)
Volgens mij is iedereen wel "awesome" of een afgeleide ervan; het "toy project"(!) is voor zover ik zie niet bedoeld om jan-en-alleman af te zeiken met termen als "n00b" en "kansloze prutz0r" maar als "feel-good" dingetje.

Over mij

• Intru
Intru schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:17:
[...]

Ahja, ik zie dat nu ook pas. En blijkbaar heb ik daar geen location opgegeven. Even fixen :D
Ja, het werkt een stuk beter met een location in je Profile: "timmipetit is an epic Pythonista who loves pushing code. timmipetit is a Tuesday tinkerer who works best in the afternoon (around 3 pm)."

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Caelorum schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:40:
[...]

Dat is tegenwoordig omgedraait en een opt-in geworden (UDK 2012 ervaring ^^)
Ah, ok. :P

WTF heeft Android 4.3 gedaan met m'n gespreksgeschiedenis? Die wordt nu echt in een onmógelijke volgorde weergegeven. Ik wil gewoon op chronologische volgorde zien wie mij gebeld heeft en vice versa.

Nu lijken de bovenste tien contacten/nummers op frequentie van bellen te staan, en de tijd die erbij staat klopt niet ("3 hours ago" terwijl ik die gisteren voor het laatst gebeld heb). Dat is nogal awkward als je geen zin hebt om ieder nummer bij een contact op te slaan, omdat de laatst gebelde nummers-zonder-contact blijkbaar in random volgorde staan. :')

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2014 12:31 ]

Verwijderd

Ik heb helaas niets op GitHub staan. Ik heb een aantal hobbyprojectjes (waarvan sommigen op BitBucket) maar eigenlijk niets op GitHub. Ik zou eigenlijk wat meer open source projectjes moeten doen, maar mijn huidige job (of project) consumeert zo ontzettend veel tijd dat ik blij ben eens een weekend niet achter de pc te hoeven zitten.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

zeef schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:48:
Voor devvers die zich vervelen en donderdagmiddag vrij kunnen maken wellicht een interessant topic: [ADV] Win 10.000 euro met de Samsung App Developer Challenge ;)
Allemaal wel vrij kort dag :+

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Wat is met al die snipjes :P?

Nothing to see here!

Verwijderd

Klopt. 10 000 euro is wel leuk, maar om de een of andere reden kom ik nooit met dat ene briljante idee. Pas wanneer de winnaar bekend is, denk ik "daar had ik ook op kunnen komen".

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Als men niet in staat blijkt om users in hun eigen waarde te laten, dan komt de snip-schaar uit de la getrokken. Steken onder water of publiekelijke afbranders horen niet in dit topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Elke keer als ik weer even iets in Magento moet doen, word ik er aan herinnerd waarom ik er normaliter zo ver mogelijk uit de buurt blijf. Wat een gedrocht zeg. :N

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, gelukkig mogen we nog grappen maken over encoding-errors. :D

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:04:
Dingen die je achtervolgen zorgen soms ook voor goede dingen! Anders was je "Schrijf een response" er wellicht nooit gekomen. :Y

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:04:
Ja, waarom dat dan wel mag is me ook een beetje een raadsel.

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Afbeeldingslocatie: http://dragor.nl/dump/Screenshot_2014-03-04-14-07-46.png

Seems legit... :+

Ik kreeg er laatst ook al een dat ik de loterij in de UK had gewonnen. :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Ja, waarom dat dan wel mag is me ook een beetje een raadsel.
Och, jullie mogen ook altijd proberen mij te beledigen hoor >:)

• MueR
  • Laatst online: 23:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Firesphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:15:
[...]

Dat is geen sport. De sport is jou op zo'n manier beledigen dat je de belediging ook begrijpt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:15:
Met al je taalfouten doe je dat zelf altijd nog 't best.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Had m vanochtend al gezien. Het is inderdaad wel toepasselijk op de meeste mensen.
Het is iets waar we allemaal doorheen gaan als ontwikkelaar zijnde denk ik. Of je nu een relevante opleiding hebt gehad of niet.

Het grootste verschil is gewoon of dat je als school verlater bij een bedrijf terecht komt waar je alles in je uppie moet doen, of dat je echt in een team terecht komt.
In de laatste situatie is de kans groot dat je met mensen werkt waar aan je jezelf kunt optrekken, waardoor je kennis veel sneller groeit.
Waardoor je dus minder lang in de periode blijft hangen, die beschreven wordt in het artikel.

Wat overigens ook meteen mijn grootste advies is voor school-verlaters, ga niet voor detacheerders werken welke je in je uppie wegzetten bij een klant, maar probeer een bedrijf te zoeken waar je onderdeel bent van een ontwikkelteam. Daar leer je zoveel meer van.
Certificaten halen en frameworks leren kan je, als t echt moet, in je eigen tijd ook wel. Met ervaren mensen kunnen werken is veel meer waard.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

MueR schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Dat is geen sport. De sport is jou op zo'n manier beledigen dat je de belediging ook begrijpt.
Afbeeldingslocatie: http://blakesnow.com/wp-content/uploads/sites/2/2013/10/url-1.gif
Wauw... Diep hoor :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Caelorum
D-Raven schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:20:
[...]
Had m vanochtend al gezien. Het is inderdaad wel toepasselijk op de meeste mensen.
Het is iets waar we allemaal doorheen gaan als ontwikkelaar zijnde denk ik. Of je nu een relevante opleiding hebt gehad of niet.[....]
Het is jammer dat mijn vorige reactie in zijn geheel is verwijderd en niet alleen dat wat deels over onze grote vriend ging. Moderatie hier in dit topic wordt ook met de dag slechter..
Maar ik heb het zelf nooit gehad. Ik heb mijzelf altijd als een middelmatige programmeur beschouwd. Beter dan de gemiddelde student op mijn opleiding, maar absoluut nog niet eens in de buurt van de meeste professionals. Ik zie ook niet hoe je dat in de afgelopen 10 jaar nog kan volhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 04-03-2014 14:28 ]

• Rutix
Dragor schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:14:
[afbeelding]

Seems legit... :+

Ik kreeg er laatst ook al een dat ik de loterij in de UK had gewonnen. :P
Die van die loterij kreeg ik onderlaatst ook :+

Nothing to see here!

• Hydra
Caelorum schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:27:
Maar ik heb het zelf nooit gehad. Ik heb mijzelf altijd als een middelmatige programmeur beschouwd. Beter dan de gemiddelde student op mijn opleiding, maar absoluut nog niet eens in de buurt van de meeste professionals. Ik zie ook niet hoe je dat in de afgelopen 10 jaar nog kan volhouden.
Toen ik als 12 jarige begon moest ik het ook hebben van de code listings e.d. die in de computerbladen stonden die m'n vader had, samen met de helpfunctie van qbasic. FF op internet gaan kijken was er niet bij. En op de middelbare school was er naast mij 1 andere nerd die programmeerde en samen zijn we aan C en assembly begonnen (hij was wel veel beter). Het is gewoon onvoorstelbaar hoeveel er hoe makkelijk online te vinden is nu en hoeveel mensen nu alsnog alles voorgekauwd willen hebben.

• D-Raven
Caelorum schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:27:
[...]

Het is jammer dat mijn vorige reactie in zijn geheel is verwijderd en niet alleen dat wat deels over onze grote vriend ging. Moderatie hier in dit topic wordt ook met de dag slechter..
Ik heb er zelf ook nooit last van gehad, voornamelijk omdat ik tijdens mijn studie al omringt was met een paar man die al een aantal jaar in C++ programmeerde. De code die die gasten schreven was een inspiratie.
Daarna ben ik bij mn eerste werkgever ook zeer goed terechtgekomen.

Maar die 10 jaar die in dat artikel beschreven worden kan ik me zeer goed voorstellen. Bij mijn vorige werkgever zat er ook zo een. Heeft de afgelopen jaren niks anders dan in Visual Basic gewerkt (ja die ouwe meuk, niet .Net), heeft dit altijd prima gevonden, nooit de behoefte gehad om verder te kijken, nooit feedback gekregen (belangrijkste punt).
Hij had zo'n enorm vertekend beeld van "het vak".

Wat ik totaal niet vreemd vond. Als jij nooit verder kijkt dan je neus lang is, en nooit feedback krijgt op je code.. tjah..

• Hydra
D-Raven schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:42:
Wat ik totaal niet vreemd vond. Als jij nooit verder kijkt dan je neus lang is, en nooit feedback krijgt op je code.. tjah..
Wat je in je carrière als het goed is vooral leert is hoe weinig je eigenlijk weet ;)

• D-Raven
Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:44:
[...]

Wat je in je carrière als het goed is vooral leert is hoe weinig je eigenlijk weet ;)
Je onderschat hoeveel mensen er zijn die het wel prima vinden zo. Die komen ook nooit in de problemen, zolang ze blijven zitten waar ze zitten.
Zodra ze gedwongen worden om "te verhuizen" omdat ze ontslagen worden of een andere reden, komen ze in de problemen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:17:
[...]

Met al je taalfouten doe je dat zelf altijd nog 't best.
Hmmm, vroeger had ik dat nog in m'n sig staan.
Iets dat de gemaakte fouten slechts ter vermaak waren.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Klopt. 10 000 euro is wel leuk, maar om de een of andere reden kom ik nooit met dat ene briljante idee. Pas wanneer de winnaar bekend is, denk ik "daar had ik ook op kunnen komen".
Precies, bij dit soort wedstrijden is het uiteindelijke idee vaak simpel, maarja, je moet er wel opkomen. En da's nou net het probleem, soms heb ik dan wel een goed idee, maar als de deadline al is verstreken :-( .

@Discussie over skills: Ik merk dat ik nu door de meeste mensen al als een erg goede programmeur wordt gezien die zowat alles kan, maar dat ik dat zelf helemaal niet vind. Vooral mensen die zelf geen verstand van programmeren vinden het al gauw heel mooi/goed wat ik maak, terwijl code dan nog niet af is of rommelig. Je moet dan ook goed oppassen, vind ik, dat je dan inderdaad niet achterover gaat leunen van "het werkt toch" en verder geen nieuwe dingen er meer bij leert of je verder ontwikkelt.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris7 op 04-03-2014 14:59 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Creativiteit kan je ook wel gewoon "oproepen" hoor :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Hydra
D-Raven schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:53:
Je onderschat hoeveel mensen er zijn die het wel prima vinden zo. Die komen ook nooit in de problemen, zolang ze blijven zitten waar ze zitten.
Zodra ze gedwongen worden om "te verhuizen" omdat ze ontslagen worden of een andere reden, komen ze in de problemen.
Oh, zo zitten er hier ook een paar hoor. Da's een van de redenen dat ik weg ga.
BtM909 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:58:
LSD? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 14:59 ]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:58:
creativity: Command not found

Hm, mij lukt het in ieder geval niet :+ .

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D-Raven schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:42:
Als jij nooit verder kijkt dan je neus lang is, en nooit feedback krijgt op je code.. tjah..
Maar de laatste tijd schieten dergelijke epiphany-blogs als paddestoelen uit de grond: developers die door een te klein referentiekader en te weinig zelfreflectie denken dat ze fantastisch zijn, omdat ze in hun kleine wereldje de beste zijn, en dan ineens in de Grote Boze Wereld kijken en zich realiseren dat er nog veel meer valt te leren.

Ik snap dat niet. Als tienjarig voetballertje dat op zaterdag bijna elke wedstrijd wel scoort denk je misschien nog dat je het ooit ver gaat schoppen in die sport, maar binnen enkele jaren heb je toch wel door dat er mensen zijn die stukken beter zijn dan jij, en vooral dat je nooit uitgeleerd en -getraind bent.

Waarom realiseren zoveel volwassen programmeurs zich dat dan niet, of pas zo laat?

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2014 15:04 ]

• Hydra
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:00:
Waarom realiseren zoveel volwassen programmeurs zich dat niet?
Geen "peers". Dus of geen programmerende collega's, of collega's waarvan ze het idee hebben dat ze te junior zijn om serieus te nemen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maar dat je een brief in Word kunt tikken betekent toch ook niet automatisch dat je een bestseller kunt schrijven?

Jezelf als "goed" of zelfs "de beste" te bestempelen zonder dat überhaupt te kunnen verifiëren getuigt volgens mij enkel van megalomanie. Ik vraag me dus af of en zo ja waarom programmeurs daar sneller toe geleid zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 04-03-2014 15:16 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Het is iets waar we allemaal doorheen gaan als ontwikkelaar zijnde denk ik. Of je nu een relevante opleiding hebt gehad of niet.
Nou ja PHP3 had überhaupt geen classes dus dat je daar geen OO in schrijft is ook weer geen verrassing. Includes zoals header.php en footer.php dat heb ik ook jaaaaren gebruikt maar dat zegt ook niet zo veel, PHP is een prima template taal op zichzelf, mensen die een templatetaal bouwen in PHP lijden naar mijn mening een beetje aan het Xzibit syndroom.

Volgens mij kun je best nette code schrijven zonder OO te gebruiken maar het is wel behelpen natuurlijk. Het duurde in ieder geval niet lang voordat ik al die vermoeiende MySQL shit in een wrapper functie had zitten die met wat parameters een gecleande query deed. Was ook niet zo moeilijk om alleen dat stukje vervolgens om te schrijven naar PDO.

Maar of je moet zelf precies de juiste informatie vinden of iemand moet je helpen. Ook include($GET[ "page"]); was ooit een tip op PHP.Net. Maatje van me had met wat summiere programmeerervaring een douane applicatie gebouwd in PHP, zat er met hem over te praten en hij had ook allerlei slechte keuzes gemaakt, maar ik heb hem alleen wat tips gegeven als zorg dat je eerst al je data hebt en ga dan pas output maken in plaats van queries te mengen met opmaak en hij vogelde het zelf verder allemaal uit. Sommige mensen hebben maar een klein zetje nodig in de goede richting.

Wat betreft die ICT boeren: die donderen je gewoon ergens neer voor een uurtarief en die geven helemaal nergens geen flikker om. Die hebben het liefste mensen die al tien jaar ervaring hebben met een of andere taal die helemaal niemand meer wil doen (ASP classic) zodat ze je voor goed geld neer kunnen zetten op maintenance projecten terwijl ze ook redelijk zeker weten dat ze niet de toko uit lopen zo gauw ze wat slimmer zijn geworden.

Ga bij een bedrijf werken wat echt geeft om de projecten die gebouwd worden.

iOS developer

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:14:
Maar dat je een brief in Word kunt tikken betekent toch ook niet automatisch dat je een bestseller kunt schrijven?

Jezelf als "goed" of zelfs "de beste" te bestempelen zonder dat überhaupt te kunnen verifiëren getuigt volgens mij enkel van megalomanie. Ik vraag me dus af of en zo ja waarom programmeurs daar sneller toe geleid zijn.
Je hebt gelijk hoor al denk ik wel dat je jezelf "terecht" goed kan noemen in een bepaald gebied. Wanneer je jaren lang ervaring hebt in een bepaalde taal of framework, denk ik toch dat je een bepaalde skill hebt opgebouwd. Dit wil daarom nog niet zeggen dat je er echt alles van kent, maar toch ...

Het is - helaas - niet mogelijk om alles te kennen. Tenzij je deze 2 boeken hebt gelezen:
Afbeeldingslocatie: http://philipdelvesbroughton.files.wordpress.com/2013/10/screen-shot-2013-10-04-at-9-21-52-am.png

Conclusie: ik ben er van overtuigd dat je jezelf goed kan noemen in een bepaald specifiek gebied maar dat kan volgens mij echt pas na jarenlange ervaring.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Probleem is naar mijn mening dat veel mensen de beste binnen een bedrijf zijn. Dat wil nog niet zeggen dat je fantastisch bent, maar dat je referentie kader te klein is.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12 15:57

Dido

heforshe

Als jij jarenlang op een eilandje werkt, jij bent verantwoordelijk voor een stuk software dat over de jaren gegroeid is to een wirwar van spaghetti waar geen collega zijn vingers aan wil branden, maar dat ondertussen een belangrijke plek innemt in het bedrijfsproces; als je jarenlang bent aangemoedigd en gecomplimenteerd voor je werk door managers die geen flauw idee hebben wat jij al die jaren nu precies gebouwd hebt, zolang ze de gewenste output maar kregen; als er dus nooit iemand tegen jou zegt dat het anders of beter kan, terwijl je juist te horen krijgt hoe blij men met je is...

Dan ga je denken dat je goed bent, of zelfs "de beste".

En als er dan een jongere collega vertelt dat je systeem bagger is omdat het niet performet, niet onderhoudbaar is, niet uitbreidbaar is, niet integreerbaar is - dan ben je gekwetst door de jeugdige onwetendheid van dat broekie. Dan vertel je die snotneus dat ie dan zelf maar "even" iets beters moet schrijven. En als dat broekie dat dan niet doet, is dat weer een bevestiging van jouw superioriteit.

Yup. Ik heb het met lede ogen aanschouwd.

Wat betekent mijn avatar?

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:00:
[...]
Waarom realiseren zoveel volwassen programmeurs zich dat dan niet, of pas zo laat?
Wat is hier zo bijzonder aan? Programmeurs zijn (bij mijn weten) gewoon mensen hoor. Iedereen doet dit, zo vind een groot deel van de mensen met een rijbewijs dat ze bovengemiddeld goed rijden. Het is nou eenmaal moeilijk om je eigen competentie in te schatten, zeker als je niet heel goed weet waar je het over hebt. Zie ook: http://www.apa.org/monitor/feb03/overestimate.aspx

De vraag is niet waarom mensen dit doen. Gegeven de aanname dat je dit zelf ook doet: hoe ga je hier goed mee om?

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:30:
Wanneer je jaren lang ervaring hebt in een bepaalde taal of framework, denk ik toch dat je een bepaalde skill hebt opgebouwd. Dit wil daarom nog niet zeggen dat je er echt alles van kent, maar toch ...
Ik heb zelf 1 keer beweerd "alles" ergens van te weten. Dat was WP5.1, en na het doorlopen van 50% van de 6-paginalange checklist gaf de vraagsteller het op en noteerde ook braaf "alles". Met name omdat ik kwam met zaken die niet op de checklist stonden.

Of het nuttig was, is een tweede.

• Hydra

Ik heb bij developers ongeveer elk psychologisch probleem wel langs zien komen :)

Het stereotype "introvert maar wel heel aardig"-beeld van de Nerd klopt niet. Een heleboel developers zijn gewoon arrogante klojo's: waar ze ageren tegen elitisme op basis van looks of geld, geldt er in hun wereldje een elitisme op basis van 'kennis'.

En ja, ik ben wat cynisch ;)
Dido schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:32:
[...]

Yup. Ik heb het met lede ogen aanschouwd.
Dat precies ja. Ik heb vaak genoeg gezien dat de meest slechte coders de mooiste complimenten kregen simpelweg omdat een CEO blij was dat die developer hun pet-project geimplementeerd hadden.

Een voorbeeld is een developer in een vorige baan die een tool gebouwd had, waar de CEO helemaal lyrisch over was (het was het idee van de CEO). Toen die developer wegging werd nog eens verteld hoe "briljant" die developer was. Hij had 2 applicaties gebouwd. Eentje was bedrijfskritisch en moest herschreven worden, de andere werd gewoon weggeknikkerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 04-03-2014 15:48 ]

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
[...]

Het grootste verschil is gewoon of dat je als school verlater bij een bedrijf terecht komt waar je alles in je uppie moet doen, of dat je echt in een team terecht komt.
In de laatste situatie is de kans groot dat je met mensen werkt waar aan je jezelf kunt optrekken, waardoor je kennis veel sneller groeit.
Waardoor je dus minder lang in de periode blijft hangen, die beschreven wordt in het artikel.

Wat overigens ook meteen mijn grootste advies is voor school-verlaters, ga niet voor detacheerders werken welke je in je uppie wegzetten bij een klant, maar probeer een bedrijf te zoeken waar je onderdeel bent van een ontwikkelteam. Daar leer je zoveel meer van.
Certificaten halen en frameworks leren kan je, als t echt moet, in je eigen tijd ook wel. Met ervaren mensen kunnen werken is veel meer waard.
Ik denk dat er wel redenen zijn om geen detacheerder te kiezen, maar om nou als argument aan te geven dat je in je eentje bij een klant weggezet wordt? Ik zou niet inzien waarom een detacheerder een junior zonder ervaring bij een klant zou wegzetten. Dat is een ramp voor zowel junior, detacheerder en klant.

En in een team kun je ook ego's hebben en senioren die denken dat ze alles weten en je moet vooral niet durven een andere oplossing voor te stellen. Van je fouten leer je toch het meest en als er te bureaucratisch is dan heb je weinig vrijheid om je eigen fouten te maken.

Ik denk dat niet dat er een beste manier is om te leren. Ik programmeer nu bijna tien jaar, waarvan 2.5 jaar werkervaring. Ik heb voor mezelf geprogrammeerd, in grote en kleine teams. Ik heb onderhoud, projecten en maatwerk gedaan. Met senioren en mensen die minder wisten dan ik. Ik denk dat ik het meeste heb geleerd van verschillende omgevingen en verschillende mensen. De mensen die in hun carriere veel verschillende projecten hebben gedaan en veel werkgevers hebben gehand zijn eigenlijk ook de mensen die het het verste lijken te schoppen en de meeste kennis hebben.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
Volgens mij heeft een goede programmeur juist het tegengestelde: hoe meer hij leert hoe meer hij denkt dat hij juist niet goed is ( en dat is eigenlijk ook best vervelend ).

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Ik heb zin om iets kapot te slaan. Fysiek geirriteerd door constante issues van vandaag terwijl ik het gewoon af wil hebben. Tijd om naar huis te gaan, maar ik zit hier nog wel 'ff.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:56:
Ik heb zin om iets kapot te slaan. Fysiek geirriteerd door constante issues van vandaag terwijl ik het gewoon af wil hebben. Tijd om naar huis te gaan, maar ik zit hier nog wel 'ff.
Ik heb juist een prima dag, lekker 500 regels code weg kunnen gooien :9

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Een goede developer is toch ook nooit tevreden met zijn werk?

• Dido

Dido

heforshe

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:44:
Een heleboel developers zijn gewoon arrogante klojo's: waar ze ageren tegen elitisme op basis van looks of geld, geldt er in hun wereldje een elitisme op basis van 'kennis'.
Ben jij dokter? Heb jij wel de nodige kennis om mij te kunnen betichten van elitisme? Zo nee, flikker dan een end op!. Ik ben de beste, daar heb ik jouw commentaar niet bij nodig :(
En ja, ik ben wat cynisch ;)
Cynisme is een van de belangrijkste survival skills in de IT, heb ik het idee. Als je niet cynisch bent, wordt je het wel. Of je zoekt ander werk :P
Dat precies ja. Ik heb vaak genoeg gezien dat de meest slechte coders de mooiste complimenten kregen simpelweg omdat een CEO blij was dat die developer hun pet-project geimplementeerd hadden.

Een voorbeeld is een developer in een vorige baan die een tool gebouwd had, waar de CEO helemaal lyrisch over was (het was het idee van de CEO). Toen die developer wegging werd nog eens verteld hoe "briljant" die developer was. Hij had 2 applicaties gebouwd. Eentje was bedrijfskritisch en moest herschreven worden, de andere werd gewoon weggeknikkerd.
Ik heb ooit een positie (bij een klant) slechts aangenomen met de keiharde voorwaarde dat ik geen bugfixing ging doen in een specifieke tool. Ze snapten niet helemaal waarom - ik was toch een hele goede programmeur, en die tool was toch zo fantastisch, en de bouwer had niet altijd genoeg tijd voor de bugs.

Nee, omdat ie een monster gebouwd had waarin hij zelf teveel tijd kwijtraakte met changes en bugs. Ik zat er dus niet op te wachten om in die spaghetti te gaan roeren.

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12 14:35
Chris7 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:00:
[...]

creativity: Command not found

Hm, mij lukt het in ieder geval niet :+ .
Oproepen, niet aanroepen :-P

• D-Raven
Waster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:53:
[...]

Ik denk dat er wel redenen zijn om geen detacheerder te kiezen, maar om nou als argument aan te geven dat je in je eentje bij een klant weggezet wordt? Ik zou niet inzien waarom een detacheerder een junior zonder ervaring bij een klant zou wegzetten. Dat is een ramp voor zowel junior, detacheerder en klant.
En toch gebeurd dit, meer dan je denkt.
[...]
De mensen die in hun carriere veel verschillende projecten hebben gedaan en veel werkgevers hebben gehand zijn eigenlijk ook de mensen die het het verste lijken te schoppen en de meeste kennis hebben.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar ik heb ook nergens gezegd dat het in het algemeen voor een detacheerder werken een slecht idee is.

• Hydra
D-Raven schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:00:
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar ik heb ook nergens gezegd dat het in het algemeen voor een detacheerder werken een slecht idee is.
Bij nader inzien was mijn 10 jaar bij hetzelfde bedrijf ook gewoon te lang. Maargoed, ik heb het nu een beetje goedgemaakt door in ongeveer anderhalf jaar 3 keer van baan te switchen ;)

• MueR
  • Laatst online: 23:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:58:
[...]

Ik heb juist een prima dag, lekker 500 regels code weg kunnen gooien :9
Toevallig de code die vage bugs met de borderless windowed mode in BF4 veroorzaakt? Ah toe, pretty please?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
MueR schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:03:
[...]

Toevallig de code die vage bugs met de borderless windowed mode in BF4 veroorzaakt? Ah toe, pretty please?
Of de directx error met de nieuwe drivers van nvidea?

• Intru
:( @#%$*( ING :( Een beetje onze incasso-batches afkeuren met de melding: "geen geldige XML, neem contact op met uw pakketleverancier" omdat er bij 1 van onze klanten een invalid BIC code was. Ook niet aangeven welke incasso het probleem is (die hebben we uiteindelijk gevonden met een handmatige binary search, "Mijn ING" staat nu vol met afgewezen batches :D ). Lekker stukje gebruiksgemak zeg...
Vervolgens mail je de ING (we hadden toen nog niet door dat de BIC verkeerd was) hierover, krijg je dit als antwoord:
Helaas kunnen wij niet achterhalen hoe het komt dat u bij deze specifieke klant niet kunt incasseren. Wij raden u aan uw XML-bestand te testen met de Formaten-checker. Dit betreft een gratis online tool waarmee u uw aangepaste software kunt testen. Om in te loggen gebruikt u de volgende gegevens: gebruikersnaam ING10 en wachtwoord Format10. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website. Op deze site vindt u per product het benodigde bestandsformaat, een handleiding en een voorbeeld. Voor technische ondersteuning raden wij u aan om uw ICT-specialist of de softwareleverancier te raadplegen.
De gebruikersnaam en wachtwoord in de mail maken het feestje af. 8)7

• Rutix
Ik krijg een dejavu :P volgens mij hebben we deze discussie al eens gehad waar precies dezelfde dingen in naar voren kwam. (Rijbewijs, WP5.1, ect. ) :p

Nothing to see here!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Als jij jarenlang op een eilandje werkt, als er dus nooit iemand tegen jou zegt dat het anders of beter kan, terwijl je juist te horen krijgt hoe blij men met je is...

Ik begrijp wel dat het bestaat, maar ik vind de sprong van "ik kan de wensen van één opdrachtgever vertalen in werkende software" naar "ik ben de beste" gewoon zo onverklaarbaar.
Blubber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:32:
Iedereen doet dit, zo vind een groot deel van de mensen met een rijbewijs dat ze bovengemiddeld goed rijden. Het is nou eenmaal moeilijk om je eigen competentie in te schatten, zeker als je niet heel goed weet waar je het over hebt. Zie ook: http://www.apa.org/monitor/feb03/overestimate.aspx
Ik lees twee dingen in dat artikel: mensen die minder goed zijn neigen meer naar zichzelf overwaarderen, en jezelf overwaarderen in het algemeen komt door een gebrek aan kritiek. De oplossing ligt in meer onderzoek te doen naar vergelijkbaar werk om kennis op te doen en op zoek te gaan naar meer feedback.
farlane schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:55:
[...]

Volgens mij heeft een goede programmeur juist het tegengestelde: hoe meer hij leert hoe meer hij denkt dat hij juist niet goed is ( en dat is eigenlijk ook best vervelend ).
Dat wordt benoemd in het impostor syndrome, waar ik ook naar neig. De crux zit 'm volgens mij inderdaad hierin:
Good Fella schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:58:
Een goede developer is toch ook nooit tevreden met zijn werk?

Blubber schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:32:
De vraag is niet waarom mensen dit doen. Gegeven de aanname dat je dit zelf ook doet: hoe ga je hier goed mee om?
Zie bovenstaande, ik geloof dat dit gedrag juist wordt veroorzaakt door een gebrek aan kennis en zelfreflectie. Het is dus iets waaraan je kunt werken. :) Gezien de vele mogelijkheden als programmeur om dit te doen (lees bijvoorbeeld regelmatig een programmeerblog of de updatelogs van frameworks die je gebruikt, bekijk en verbeter eens wat code van anderen, probeer eens een applicatie te herbouwen in een andere taal) heb ik er geen moeite mee om mezelf met peers te vergelijken zonder directe feedback.

Kritisch blijven op jezelf, zonder jezelf daarbij tekort te doen. Toegegeven, dat was ook de conclusie van de door Hydra gelinkte blog:
Nowadays I make a conscious effort to push myself and learn more whenever I can. I am reading the books that programmers are supposed to have read. I’m following blogs. I’m listening to podcasts. I’m watching conference videos. I’m attending and even giving talks at local user groups. I’m working on side-projects to challenge myself to learn brand new technologies. I’m trying to learn the right way to do things.

• PrisonerOfPain
MueR schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:03:
[...]

Nee, maar volgens mij is er iets onder weg :)
hylke94 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:04:
[...]
Of de directx error met de nieuwe drivers van nvidea?
PM mij hier maar over :)

• Hydra
PoP kun je ff ook die bug fixen waardoor 'ie niet op m'n laptop werkt? :P

• Dido

Dido

heforshe

CodeCaster schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:18:
Ik begrijp wel dat het bestaat, maar ik vind de sprong van "ik kan de wensen van één opdrachtgever vertalen in werkende software" naar "ik ben de beste" gewoon zo onverklaarbaar.
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, waarom zou je dan ooit op het idee komen dat andere opdrachtgevers er anders over zouden denken? Je hebt helemaal met niemand wat te maken, alleen met die ene opdrachtgever waar je al jaren voor werkt (en waar je, naar je hoopt, tot je pensioen blijft zitten).

Iemand die in eerste instantie al die introspectie en zelfkritiek mist gaat echt niet zomaar out-of-the-blue verzinnen om eens rond te kijken of wat ie doet wel goed is. Waarom zou hij? Er is helemaal geen aanleiding voor die persoon om te denken dat ie iets kan leren van die grote boze buitenwereld met al die hippe jonge sufferds die elke dag met een nieuwe taal of framework aan komen kakken. Jij hebt je baas overtuigd dat proven technology het veiligste is, dan ga je toch zeker niet overwegen iets nieuws te leren?

Je vraagt je nu af waarom mensen die geen zelfkritiek hebben geen zlefkritiek hebben, waarom slechte programmeurs die denken dat ze goed zijn niet die dingen doen die goede programmeurs als vanzelfsprekend beschouwen. Het antwoord is: omdat het geen goede programmeurs zijn, en ze die dingen (dus) niet als vanzelfsprekend zien.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo af en toe vraag je je wel eens af, waarom in godsnaam:
Returns TRUE on success or FALSE on failure. If login fails, PHP will also throw a warning.
Waarom zou ik die warning willen als ik toch al een false terugkrijg...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zodat je niet zelf een warning hoeft te throwen? :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Iemand hier die aan teksten schrijven doet en dit ook goed kan en zelfs tijd heeft om voor morgen aan het einde van de dag iets op te leveren? :+

Deels rant , deels serious.. Moet "opeens" even wat teksten regelen omdat een site binnenkort online moet haha.

Verwijderd

Douweegbertje schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:39:
Iemand hier die aan teksten schrijven doet en dit ook goed kan en zelfs tijd heeft om voor morgen aan het einde van de dag iets op te leveren? :+

Deels rant , deels serious.. Moet "opeens" even wat teksten regelen omdat een site binnenkort online moet haha.
http://lipsum.com
You're welcome.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, drukke dag... drukke week! :o

Vandaag overleg gehad over een nieuw project. Best groot, dus zal het eens in Trello knikkeren allemaal. Voor de meeste projecten is een apart board niet nodig, maar bij deze wel handig denk ik. Wil sowieso met releases werken, na feedback en zeker ook als het spulletje online gaat.

Verder vandaag de eerste deployment naar productie gedaan met Beanstalk. Netjes vanuit een repository! 8) Echter wel duur hoor, dergelijke tools. We zitten per jaar zeker op 50 projecten, dus dat gaat na 3 naar meer kosten dan de projecten opleveren :+.

Voorlopig dus alleen de grote projecten erin, de rest gewoon in Bitbucket en handmatig deployen met FTP.

• Hydra

• Douweegbertje

Douweegbertje

• Dido

Dido

heforshe

Wat bedoel je met "teksten"? Ik vermoed dat enige positieve respons die je kunt verwachten toch in zeer grote mate afhankelijk is van de verdere invulling van het an sich toch vrij vage idee van "teksten".

• Hydra
Dido schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:48:
Wat bedoel je met "teksten"? Ik vermoed dat enige positieve respons die je kunt verwachten toch in zeer grote mate afhankelijk is van de verdere invulling van het an sich toch vrij vage idee van "teksten".
Of iemand van ons ff gratisch 5 A4 aan technische documentatie wil schrijven ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:09:
[...]

Geen "peers". Dus of geen programmerende collega's, of collega's waarvan ze het idee hebben dat ze te junior zijn om serieus te nemen.
Dat had ik bij m'n eerste baan wel, ik was de enige programmeur, dus de rest die vond het allemaal maar geweldig wat ik deed.
Het enige dat ik daar trouwens heb geleerd, is dat ik nooit weer met classic ASP wil werken. :X

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Zal je een handje helpen:
De verkooprichtprijs is de gemiddelde verkoopprijs bij BOVAG caravanbedrijven. De caravan verkeert in goede conditie en in goede staat van onderhoud. Vanaf een verkoopprijs van € 3.500 is de verkooprichtprijs inclusief 12 maanden BOVAG garantie*. De richtprijs is exclusief; geleverde/aangebrachte accessoires (mover, voortent, etc.), kosten voor rijklaar maken, aflevering en tenaamstelling die bij sommige advertenties wel eens apart worden gespecificeerd.

• Dido

Dido

heforshe

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:49:
Naja, dat heb ik nog genoeg liggen, gratisch af te halen 8)7

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
edit:
nevermind...

[ Voor 95% gewijzigd door mbarie op 04-03-2014 17:18 ]

Storyteller @ soundcloud

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Hydra schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:49:
[...]

Daar moest ook een Lorem Ipsum voor zijn :+
Pagina: 1 ... 82 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.