7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hoge abokosten? Sim only bedoel je?timmie1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:02:
ik kijk even rond bij HI omdat mijn Vodafone prepaid nu erg duur gaat worden.
Ik zie dat de abonnementen wel hoge maandelijkse abokosten hebben, is er nog zoiets als een studentenkorting ofzo? Zo ja, hoe moet je aantonen dat je student bent?
Ik zal ook dat er een compleetkorting is, maar dat gaat niet op bij ons. We hebben alleen nog een ander mobiel abonnement van KPN, geen internet tv of vaste telefonie van ze...
Ook zag ik dat ze een onbeperkt bundel hebben, is daar nog een beetje mee te werken? Voor onbeperkt internet heb ik nu *Bliep, wat 370Kbit is. Met deze snelheid kan ik alsnog een radiostream aan hebben. Kan dat daarmee ook?
Als je het gaat vergelijken met Vodafone, KPN of T-Mobile dan is Hi toch echt heel erg GOEDKOOP.
Je verbruikt eerst je bundel en daarna wordt je internetsnelheid verlaagt naar 64Kbits.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Een paar dingen in het kort: ja, Hi biedt studentenkorting. Meestal €2,50 maar soms zijn er web-only acties waardoor je nog meer korting krijgt.timmie1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:02:
Ik zie dat de abonnementen wel hoge maandelijkse abokosten hebben, is er nog zoiets als een studentenkorting ofzo? Zo ja, hoe moet je aantonen dat je student bent?
Ik zal ook dat er een compleetkorting is, maar dat gaat niet op bij ons. We hebben alleen nog een ander mobiel abonnement van KPN, geen internet tv of vaste telefonie van ze...
Ook zag ik dat ze een onbeperkt bundel hebben, is daar nog een beetje mee te werken? Voor onbeperkt internet heb ik nu *Bliep, wat 370Kbit is. Met deze snelheid kan ik alsnog een radiostream aan hebben. Kan dat daarmee ook?
Aantonen dat je student bent doe je net als op alle andere plekken: met je studentenkaart of je bewijs van inschrijving aan de instelling. (zie reactie hieronder)
De korting in combinatie met Kpn die je noemt heet Compleet, dat is idd als je thuis al een Alles in een van Kpn hebt. Er is echter ook Familievoordeel: voorwaarde daarvoor is dat je tenminste een Kpn Mobiel abonnement hebt. Alle andere Kpn Mobiel óf Hi abonnementen (die op hetzelfde adres, niet eens naam dus, geregistreerd staan) kun je daar aan koppelen en ontvangen dan korting. Die varieert van €5 tot €10 per abonnement volgens mij, afhankelijk van het abonnement (sim-only/met toestel verschilt).
Stel je woont in een studentenhuis, dan kan het uit om een Kpn mobiel abonnement (goedkoopste is geloof ik €7,50 of €10 ofzo) af te sluiten als er twee of meer anderen in huis wonen met ook een Kpn of Hi abonnement. Goed uitzoeken is het advies
En of Hi duur is, tja.. Je kunt net mazzel hebben, er zijn af en toe echt wel goeie acties. Ik heb in oktober een sim-only afgesloten waar ik behoorlijk tevreden mee ben: 100 minuten, onbeperkt SMS, en 4GB data voor €23. Binnenkort dus 6GB
[ Voor 7% gewijzigd door reiker op 19-06-2014 07:22 . Reden: Verduidelijking ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Hi biedt geen studentenkorting meer aan, ik heb hier ook naar gekeken tijdens het afsluiten van mijn sim-only.timmie1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:02:
Zie onder andere op het forum van Hi:
https://www.hi.nl/forum/b...62/studentenkorting-39673 en https://www.hi.nl/forum/h...udentenkorting-meer-36502 ( niet mijn posts overigens)
[ Voor 6% gewijzigd door P-ter op 18-06-2014 14:22 ]
Verwijderd
[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 00:42 ]
Edit: Wist je dat je KPN FamilieVoordeel ook aan kan zetten als je je Hi Abonnement al een tijdje hebt? De korting geldt dus niet alleen bij het afsluiten van een (nieuw) Hi Abonnement!
Ja dus.
[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 30-06-2014 01:12 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Thanks.Quad schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:10:
Ik denk dat je daarvoor het beste contact op kan nemen met Hi. Maar volgens mij is dat mogelijk.
Edit: Wist je dat je KPN FamilieVoordeel ook aan kan zetten als je je Hi Abonnement al een tijdje hebt? De korting geldt dus niet alleen bij het afsluiten van een (nieuw) Hi Abonnement!
Ja dus.
E: Contact met Hi opgenomen en zij zeggen dat het niet mogelijk is om dan nog van die voordelen gebruik te maken. Je moet een abbo dus meteen op hetzelfde adres adres bestellen, als waar de KPN alles in 1 actief is.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 10:55 ]
+2 GB bij mijn eindeloos 6GB.
Vanmorgen natuurlijk benieuwd if het al was bijgewerkt
Verrassing....

Vraag me af of het zo blijft... 28GB is een leuke bonus!
Met de kpncompleet & kpnfamily zou het 16GB geworden zijn in totaal.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 01-07-2014 16:33 ]
Ik heb met 12 al voldoende, en nu met die 16GB al helemaal.
Gisteren de voetbalwedstrijd zitten kijken, en de maand afgesloten met 5.2GB volgens de kpn-app.
Mijn grootste verbrujker blijft echter Spotify, met 14GB verbruik op ultra streaming
Ik heb alleen een mail gehad paar weken terug. In mijn hi app staat gewoon nog de oude 4gig...
Speedtest brengt ook nog geen verhoging.
FreshMaker schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:31:
Vandaag de verhoging gekregen bij Hi.
+2 GB bij mijn eindeloos 6GB.
Vanmorgen natuurlijk benieuwd if het al was bijgewerkt
Verrassing....
[afbeelding]
Vraag me af of het zo blijft... 28GB is een leuke bonus!
Met de kpncompleet & kpnfamily zou het 16GB geworden zijn in totaal.
17 juni, via email ..Megupe schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:18:
Heb jij hier nog een bericht over gekregen?
WE HEBBEN EEN CADEAUTJE VOOR JOU !
Hi,
Omdat we jou de allerbeste 4G ervaring willen bieden en we onze klanten graag iets extra’s geven, krijg je vanaf 1 juli elke maand gratis 2GB extra! Je krijgt vanaf dan elke maand in totaal 8GB internet in plaats van je huidige 6GB zolang je abonnement loopt.
Ja, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het is het duurdere abo imo wel waard.The Wizard schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:53:
Groot voordeel dat het niet meer uit de bundel gaat
( stiekem meer dan de vrije roaming die ik bij VF had vorig jaar, die had ik maar 2x in gebruik )
[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 02-07-2014 09:18 ]
Zie trouwens dat ik net van 4 naar 10 GB ben gegaan ipv 6. Snelheid nog niet kunnen checken.
FreshMaker schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:16:
[...]
17 juni, via email ..
[...]
[...]
Ja, nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het is het duurdere abo imo wel waard.
( stiekem meer dan de vrije roaming die ik bij VF had vorig jaar, die had ik maar 2x in gebruik )
Het is een rommeltje met de data-grenzen op het moment....Megupe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:41:
Klopt, die heb ik ook gehad. Maar daar stond ook in vermeld dat je een SMS zou krijgen ter bevestiging.
Zie trouwens dat ik net van 4 naar 10 GB ben gegaan ipv 6. Snelheid nog niet kunnen checken.
[...]
Waar ik maandag en dinsdag nog een 28GB had staan, staat nu de "oude" weer, van 12GB ( ipv 16GB )
No biggie, maar het is wel slordig iig.
Snelheden zijn voor mij niet verandert, de Hi eindeloos was al 50Mbit, en soms zelfs sneller dan mijn DSL thuis
Ik zou zeggen, hou het even in de gaten, want er klopt nog niets van.
Edit :
En de 28GB is weer terug.
Ze hebben geen idee wat ze willen denk ik.
Ook klopt mijn verbruik voor geen meter, na een uurtje tv streaming geeft mijn app 1GB aan, maar online nog maar 254MB.
Normaal is het binnen een uurtje wel bijgewerkt.
Ben benieuwd hoe de officiële telling is bij de minimale abos
[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 03-07-2014 17:47 ]
Snelheid haal ik bij lange na geen max(vlak bij Arena).
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 23:18 ]
Het wordt nu wel eens tijd dat de verbruiksmeter het gaat doen want het wordt nu wel een beetje irritant.
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 05-07-2014 08:54 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Verwijderd
Helaas geen sms, bel of bericht gehad over snelheids ophoging. Support is helemaal fijn, want ik bel gewoon KPN support en die hebben nummers tot 11 uur 's avonds
Edit: Rondje speedtest gedaan. Van gemiddeld 26 naar 44 mbps. Niet stom
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 08:53 ]
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Veel plezier alvast met je nieuwe abonnement.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:16:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb inderdaad een SMS ontvangen met een indicatie tijd: tussen 16.17 en 18.17, ben benieuwd.
Wat voor steden en plaatsen kom je dan? Ik haal met de Nexus 5 consequent boven de 40Mb in Groningen, Assen, Emmen, Amsterdam...Quad schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:49:
De snelheid verhoging is niet merkbaar. In diverse steden en plaatsen een speedtest uitgevoerd, ik kom niet boven de 20Mb/s met mijn Nexus 5.
Zo gezegd, zo gedaan.
Niet verkeerd, alleen jammer dat met deze snelheden je databundel ook net zo snel op zal gaan.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Als je het letterlijk leest klopt het tochninasky11 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:46:
Hier in Veghel met Nexus 5 na verhoging: 58,28 Down en 19,52 Up.
Niet verkeerd, alleen jammer dat met deze snelheden je databundel ook net zo snel op zal gaan .
Zo gezegd, zo gedaan.
Marum, Deventer, Apeldoorn, Rijssen, Groningen en getest in Zwolle.reiker schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:43:
[...]
Wat voor steden en plaatsen kom je dan? Ik haal met de Nexus 5 consequent boven de 40Mb in Groningen, Assen, Emmen, Amsterdam...
⏩ PVOutput☀️
Weet zeker dat als ze databundels nog meer omhoog gooien, dat jij niet gaat klagenPM_Petrol schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:58:
Als jij niet meer websites gaat bezoeken of meer filmpjes gaat kijken, gaat je databundel echt niet sneller naar beneden. Hoe vaak moet dat nog gezegd worden!?
Nee maar daardoor ga je niet meer verbruiken. Ik had eerst 750MB en krijg er nu 1500MB.ninasky11 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 06:15:
[...]
Weet zeker dat als ze databundels nog meer omhoog gooien, dat jij niet gaat klagen
Ik verbruik met moeite al 750MB per maand. En kwa snelheid, tja websites laden nu ook al snel genoeg op 25Mbit. Ik vind het ook alleen maar beter dat de databundels worden verhoogd en de snelheden ook, maar je gaat hier echt niet meer door verbruiken.
Aan het begin van het jaar zat ik nog op maximaal 2Mbit en nu zit ik op 50Mbit voor hetzelfde geld. Ik klaag nergens over
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ja, dat kan. Ook kun je op een later moment weer terug naar een lagere bundel (maar je kunt nooit lager 'zinken' dan de databundel waarmee je bent gestart).bramv82 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:10:
Ik ben van plan om over te stappen naar Hi en nu zie ik dat je maandelijks je bundel kan aanpassen. Kan iemand bevestigen dat het prijsverschil dan hetzelfde is als die gewoon op de website staan?

Als ik zou wijzigen naar Eindeloos dan kan ik later wel weer terug naar Large. Als je wisselt dan moet je voor een volgende wissel wel weer een maand wachten.
Oh ja, bij mij zijn de prijsverschillen dan even hoog als de tarievenlijst op de website verminderd met de actiekorting die gold toen ik mijn abonnement afsloot (eind juni kreeg je € 7,50 per maand actiekorting op de Large- en Eindeloosabonnementen)
[ Voor 35% gewijzigd door rclahsen op 09-07-2014 16:10 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Betekent dit dat als ik eerst het goedkoopste abonnement neem en dan 'upgrade' naar het abonnement dat ik wil (eindeloos) Ik tussen alle abonnementen kan kiezen?rclahsen schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:02:
[...]
Ja, dat kan. Ook kun je op een later moment weer terug naar een lagere bundel (maar je kunt nooit lager 'zinken' dan de databundel waarmee je bent gestart).
[afbeelding]
Als ik zou wijzigen naar Eindeloos dan kan ik later wel weer terug naar Large. Als je wisselt dan moet je voor een volgende wissel wel weer een maand wachten.
Oh ja, bij mij zijn de prijsverschillen dan even hoog als de tarievenlijst op de website verminderd met de actiekorting die gold toen ik mijn abonnement afsloot (eind juni kreeg je € 7,50 per maand actiekorting op de Large- en Eindeloosabonnementen)
Is niet altijd zo. Ook bij een upgrade naar Eindeloos 4G houd ik 7,50 korting. Anders zou ik namelijk bij een upgrade € 45 voor het abonnement moeten betalen (in plaats van de € 37,50 in mijn screenshot hierboven). Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn: raadzaam om dat dus eerst goed te checken.The Wizard schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:44:
Ja, hou rekening dat je maar 1x per maand kan aanpassen. Ook verlies je evt. kortingen bij een upgrade.
Ik merk niks. Ik heb binnenshuis ook gewoon 4G ontvangst. Ook de maximale snelheid haal ik als ik vol bereik heb. Er wordt gezegd dat KPN gebruikers voorrang krijgen op Hi gebruikers als je op een druk festival oid bent. Maar of je het echt gaat merken weet ik niet.Dancing_Animal schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:26:
Ik wil eigenlijk eens een jaarabonnement gaan proberen op het KPN-netwerk. Ik zie wel dat de abonnementen van HI een stuk voordeliger zijn dan bij KPN. Ik hoef niet eindeloos te bellen (dat biedt KPN). Ik heb nog even gebeld met KPH/HI verkoop en daar werd me verteld dat je als HI-gebruiker niet alle KPN-masten gebruikt. Dat verbaasde me wel, probeeerde hij me naar KPN te 'sturen'? Wat merken jullie in de praktijk van het bereik en de snelheid van HI in vergelijking met KPN?
Voor het prijsverschil alleen al zou ik een Hi abo afsluiten.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Gewoon een Hi abonnement afsluiten
Geldt ook voor Hi.RocketKoen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:04:
KPN heeft ook "gratis" hotspots voor hun abonnees. Misschien dat ze die bedoelde.
https://www.hi.nl/abonnem...hotspots-in-nederland.htm
Nooit echt problemen mee gehad. Ben klant geworden toen WAP helemaal in opkomst was ('Ik ben Chatman, supersnel met MSN, er is niemand die me niet kent"). En ever since klant gebleven.
Ik heb overal goed bereik (Ik zit in het weekend wel eens in Knegsel, mijn vrienden hebben daar geen ontvangst en ik kan vollop internetten zonder problemen).
Ook met nieuwjaar, wanneer velen niet konden sms-en of bellen (of i-net dat niet werkte) deed alles bij mij het gewoon.
Daarbij zijn de abonnementen vaak vrij voordelig. Helemaal sinds de snelheidsverhoging en datalimiet verhoging.
Mijn huidige abo:
Hi Medium
4G, max. 50 Mb/s
2GB pakket
Nexus 5
Eenmalige kosten: €120
Maandelijkste kosten: €29 (normaal €34)
Toen ik dit abo afsloot waren er voordeligere abo's bij HollandseNieuwe. Ik belde hun op en gaf dit aan waarop hun mij een €5 korting aanboden op het maandbedrag zolang het contract loopt. Daardoor werd het voordeliger en zodoende was mijn keuze snel gemaakt.
Klantenservice is altijd (naar mijn ervaring) vriendelijk en behulpzaam.
Als je toestel kapot gaat (gebeurde met mijn S3 tot twee keer toe) heb je snel een afspraak, krijg je een reserve-toestel en is je eigen toestel meestal binnen 1 a 2 weken gerepareerd.
Ik raad iedereen dan ook meestal Hi aan
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Specs:
- 100 min bellen, buiten bundel bellen €0.30 per minuut, per seconde afrekenen
- gratis sms
- 1.5 GB 4G, bij overschrijding internet gratis langzaam verdersurfen.
- Eenmalige aansluitkosten van €19.95.
- gratis nummer overgezet
- Per maand €22.50
Dan betaal je €5,- per maand teveel! Snel annuleren en hier bestellen (met exact dezelfde voorwaarden) zou ik zeggen:Dancing_Animal schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:19:
Vanmiddag abonnement voor een jaar afgesloten bij HI.
Specs:
- 100 min bellen, buiten bundel bellen €0.30 per minuut, per seconde afrekenen
- gratis sms
- 1.5 GB 4G, bij overschrijding internet gratis langzaam verdersurfen.
- Eenmalige aansluitkosten van €19.95.
- gratis nummer overgezet
- Per maand €22.50
http://shop.www.hi.nl/hi/...&xart_id=A24Sn2s,A24MSn5s
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hij betaald niets teveel. Het verschil zit in de keuze tussen 1 of 2-jarig contract.Koldur schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:45:
[...]
Dan betaal je €5,- per maand teveel! Snel annuleren en hier bestellen (met exact dezelfde voorwaarden) zou ik zeggen:
http://shop.www.hi.nl/hi/...&xart_id=A24Sn2s,A24MSn5s
1-jarig: 22.50
2-jarig: 17.50
[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 01-08-2014 14:11 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als mij dat 5 euro scheelt dan doe ik dat. Ik ben net overgestapt van vodafone sim-only naar Hi sim-only. De sim-only aanbiedingen van Hi zijn gewoon hartstikke scherp geprijsd voor volledige 4g-dekking. Bij vodafone krijg je dit niet.Tsurany schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:16:
Zou sowieso geen twee jaar Sim Only nemen gezien de snelheid waarmee abonnementen kunnen veranderen.
Eigenlijk is het enige waar je van overtuigd moet zijn, dat je voldoende bereik hebt op jouw locaties
Voor mij is dat 80% Vodafone ( 8 jaar abo gehad, maar pas NU is er 3G dekking in mijn woonplaats, en de recreatieplas waar ik regelmatig ben was gewoon NULL dekking )
En ervaring met Hi via mijn echtgenote, waarvan ik wist dat het thuis goed is, en testen met haar telefoon op de andere locatie gaf weer dat het daar prima is.
Service en klantvriendelijkheid is puur persoonlijk, daar kijk ik ( in mindere ) mate niet naar, omdat ik nog nooit VF heb hoeven inschakelen met een issue, en verwacht het ( hopelijk) ook met KPN niet.
Randvoorwaarden zoals in mijn geval korting vanwege triple-play thuis, en verdubbeling van data, sms en minuten op alle kpn-related abo's + spotify premium zonder data verbruik maakten me toch wel warm.
Nu mijn 3e maand, en ik heb geen aandrang om VF te missen ... toch wel ééntje ... de roaming en 600MB data buitenland uit de normale bundel ... dat was wel lekker
⏩ PVOutput☀️
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dat is simkaart onafhankelijk. Er zit wel verschil in bij welke mast je test, bij mij thuis kom ik ook bijna nooit hoger dan 25 tot 28 Mbit/s, maar op een andere mast in het dorp haal ik 55 Mbit/s. Het verschil is dat de mast bij mij thuis een relatief groot gebied bedekt incl. veel verkeer (drukke N-weg).Quad schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:01:
Ik haal op mijn Nexus 5 nog steeds verre van de 50Mb/s. In diverse omgevingen getest, zowel steden als wat meer buitenaf maar komt niet hoger dan 25 op zijn max. Ik heb zelf een vermoeden dat het aan de simkaart ligt, maar dat kost weer €20 om die aan te vragen dacht ik. Heb het even richting de Hi webcare gestuurd, eens zien of ik daar een reactie krijg.
Je kunt, als je een abonnement hebt, gratis een nieuwe sim aanvragen. Gewoon via Mijn Hi.
Paar speedtestjes gedaan, en het gemiddelde is inderdaad 20 / 40Mbit, afhankelijk van tijd en locatie.
Wat ik belangrijker vind is dat ik niet elke keer een melding krijg "geen network" of een slechte ( lees 284kb ) snelheid haal, als ik het gebruik.
De S5 heeft 'download boost' en die staat regelmatig aan, als ik een grote file binnenhaal.
Leuk om te zien dat ik dan op 8MB ( 90Mbit ) zit, als hij ADSL & 4G koppelt, maar meer is het niet.
Wel gebruik ik nu de wifi op het werk niet meer, aangezien die net niet te pakken is op sommige plekken in onze ruimte ( signaal-afscherming door de metalen wanden )
De ontvangst is sowieso minimal daarvan, had je al ontvangst, ging het niet hoger dan 2Mbit ( maar door lagere datavolume op vorige abo voldeed het
Nu had ik vorige maand 5GB & 13GB Spotify, dus niets mis met de verbinding
Als ik namelijk op de website kijk kost het met "verlengkorting" net zo veel als voor nieuwe klanten.
Oftewel, zou ik als ik wat ga praten in de winkel er wat af kunnen krijgen of hebben ze erg krappe marges?
Edit: En dan bedoel ik in maandkosten, bij het abonnement dat ik wil afsluiten krijg ik het toestel in beide gevallen "gratis".
[ Voor 18% gewijzigd door harmen1987 op 07-08-2014 20:07 ]
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Ok, bedankt! Helaas, dan maar eens heroverwegen.The Wizard schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:55:
Nee, daar zal geen verschil inzitten, Hi heeft daar een redelijk "streng" beleid in. Je kunt alleen extra toestelkorting krijgen wat bij jou dus niet van toepassing is.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Misschien dat het helpt om de klantenservice te bellen en te zeggen dat je anders opzegt omdat het bij de concurrent goedkoper is?harmen1987 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:00:
[...]
Ok, bedankt! Helaas, dan maar eens heroverwegen.
Wie weet dat ik dat nog even ga proberen, wie niet waagt... ;-)MensionXL schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:17:
[...]
Misschien dat het helpt om de klantenservice te bellen en te zeggen dat je anders opzegt omdat het bij de concurrent goedkoper is?
[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2014 11:34 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
⏩ PVOutput☀️
Heb geen 4g toestel. Hi is wel goed, maar bij Ziggo kan ik voor 15 euro per maand. 1 Gb krijgen en 300 min/sms. Ik zie ook gewoon het voordeel van 4g niet behalve beter dekkingQuad schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:24:
Ligt eraan of je belang hebt bij 4G icm veel data, dan zit je bij Hi goed. Ook qua dekking is het uitstekend. Boeit het je allemaal niet en wil je gewoon veel voor het minste bedrag per maand zit je bij Tele2 wel goed via Studentmobiel. Bijvoorbeeld de Xperia Z1 voor €22 pm.
Heb je bij Ziggo ook dat na je 1GB bundel de snelheid wordt verlaagd? Of moet je dan extra cashen?
2g is inderdaad goed. Ziggo zit op Vodafone netwerk. Na 1 Gb is het bij betalen. maar ik zet altijd inderdaad uit als ik games ga spelen en zorg ervoor dat ik nog 50 Mb over heb voor nooit gevallen. Ik woon in de een grote stad dus dekking is al beter dan en als het dan toch niks is kan ik opzeggen per maand. Dus ik vind het wel waard om het te proberen.PM_Petrol schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:40:
Idd, 2G en 3G zijn bij KPN heel goed. En nu heb je gegarandeerd overal 3G omdat 4G ook landelijk is uitgerold. Ik weet niet uit m'n hoofd op welke netwerk Ziggo zit.?
Heb je bij Ziggo ook dat na je 1GB bundel de snelheid wordt verlaagd? Of moet je dan extra cashen?
- 4 van de 5 stipjes 3G ontvangst (iPhone 4) - internetsnelheid : matig. Kan ook zijn doordat het een oud toestel is. Ik heb hier een BlackBerry Q5 van de zaak (voor degene die het toestel niet kennen, dat is er een van de nieuwste generatie BlackBerry, draaiend op BES10) en die laadt over 3G echt 4 keer zo snel. Zal de sims later eens swappen om te zien of het aan het toestel ligt.
- Kijk ik bij mijn gebruik, dan staan bij zowel data als spraak twee balkjes met '20 dagen' (inmiddels 19) er bij. Als ik dat bij de huidige datum optel kom ik wel ongeveer op het einde van de maand uit, maar mijn abonnement heb ik vandaag pas voor het eerst gebruikt.
[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-08-2014 00:27 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik ben blij met mijn overstap naar Hi, alleen heb ik op mijn werk niet overal internet bereik van Hi, dat vond ik tegenvallen, maar heb op die plekken Wi-Fi tegenwoordig, dus geen probleem. Over het algemeen heeft Hi wel echt een veeeeeel beter netwerk dan Vodafone, ontzettend verschil zeg!
⏩ PVOutput☀️
Ik had, omdat ik wat vaker in het buitenland kom, alvast de 200MB buitenlandbundel geactiveerd. Deze wordt pas actief op het moment dat ik er gebruik van ga maken. Prima, dat kan dus altijd nog zodra ik denk dat ik het nodig heb.
De eerste dagen was ik, met Roaming uit, in het buitenland onderweg en keek via WiFi op de Mijn Hi App. Zie ik daar ineens 10,59 buiten bundel kosten !! Ik schrok even, want ik heb Roaming niet aan staan en dus zou de bundel niet actief moeten worden. Dit was dus niet de bedoeling en ik snap niet waarom ik nu toch deze buitenland bundel ineens actief had.
En dan komen we bij de 10,59 uit. Ik heb tijdens mijn buitenland verblijf niet gebeld of geSMSt en de internetbundel kost 10 euro. Er is dus een gat van 59 cent die ik niet kan verklaren. En dit bedrag schijnt telkens iets omhoog te gaan, want ik zit nu op 11,01...
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar mijn volgende rekening..!
Trouwens, de smsjes dat je een bepaalde bundel hebt gekocht en dat je x% data hebt verbruikt komen veel later of niet aan. De 50% sms heb ik niet gehad, en de activerings SMS kwam veel later aan. Ik had namelijk al 10+ overige kosten, terwijl de SMS pas uren later binnen kwam...
Hier laat KPN/Hi wel een paar steken vallen vind ik.
ik heb hetzelfde..de internetbundel buitenland wel geactiveerd maar niet gebruikt...zit nu op overige kosten van 10,95...(heb wel een 1 a 2 minuten gebeld maar dat kan toch nooit zoveel kosten?)Jassy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:47:
Amper een maand bij Hi en nu al rare toestanden beleefd:
Ik had, omdat ik wat vaker in het buitenland kom, alvast de 200MB buitenlandbundel geactiveerd. Deze wordt pas actief op het moment dat ik er gebruik van ga maken. Prima, dat kan dus altijd nog zodra ik denk dat ik het nodig heb.
De eerste dagen was ik, met Roaming uit, in het buitenland onderweg en keek via WiFi op de Mijn Hi App. Zie ik daar ineens 10,59 buiten bundel kosten !! Ik schrok even, want ik heb Roaming niet aan staan en dus zou de bundel niet actief moeten worden. Dit was dus niet de bedoeling en ik snap niet waarom ik nu toch deze buitenland bundel ineens actief had.
En dan komen we bij de 10,59 uit. Ik heb tijdens mijn buitenland verblijf niet gebeld of geSMSt en de internetbundel kost 10 euro. Er is dus een gat van 59 cent die ik niet kan verklaren. En dit bedrag schijnt telkens iets omhoog te gaan, want ik zit nu op 11,01...
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar mijn volgende rekening..!
Heb je in het buitenland gebeld ?Michel242186 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:03:
[...]
ik heb hetzelfde..de internetbundel buitenland wel geactiveerd maar niet gebruikt...zit nu op overige kosten van 10,95...(heb wel een 1 a 2 minuten gebeld maar dat kan toch nooit zoveel kosten?)
Want de bundel is een BUNDEL, niet een optelsom van 0 tot 10€ .
Bij het eerste gebruik ( die minuut telefoon ) wordt de volle 10€ geactiveerd
maar bellen is toch niet hetzelfde als internetten?...ik had roamen uitstaan dus data verbinding is er nooit geweest.FreshMaker schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:39:
[...]
Heb je in het buitenland gebeld ?
Want de bundel is een BUNDEL, niet een optelsom van 0 tot 10€ .
Bij het eerste gebruik ( die minuut telefoon ) wordt de volle 10€ geactiveerd
staat ook in de voorwaarde: alleen betalen wanneer je je MB’s gebruikt
[ Voor 8% gewijzigd door Michel242186 op 17-08-2014 21:21 ]
https://www.hi.nl/abonnem...s/hi-vakantiebundel-1.htm
Vakantiebundel ( tel - sms )
De medewerker van de klantenservice kon die 21 euro niet terug vinden en zag alleen maar 10 euro plus een beetje bellen. Heel vreemd dus dat de app wat anders aan geeft dan dat er in werkelijkheid is. Ook in mijn buitenland bundel zit nog 36MB dus waar die kosten vandaan komen is onduidelijk. Een datateller voor de buitenlandbundel is er niet dus je moet op je gevoel af gaan. Bovendien is het zo dat wanneer je de buitenlandbundel uit zet je ook direct de MB's die je nog over hebt kwijt bent. Je kan dus, als je maar 1 bundel wil nemen, niet uit voorzorg de bundel uit zetten omdat je dan direct offline bent en het buitenland tarief betaald. Vreemd.
Mooi zooitje daar bij Hi/KPN, had ik niet verwacht. In het binnenland is alles oke maar zodra je in het buitenland komt gebeuren er toch eigenaardige dingen. Van de app kan je in elk geval niet op aan.
Uhm, je wordt toch op de hoogte gehouden via sms? En Hi rekent data per 1Kb af dus je kan ook prima uitgaan van de MB meter in je toestel. In mijn geval laat de iPhone een aparte verbruiksmeter zien voor dataroaming. Ik zat op 51MB en dat lijkt aardig te kloppen. En waarom zou je je buitenlandbundel uit willen zetten? Dan zet je dataroaming toch uit? De bundel wordt (op een nieuwe dag) alleen geactiveerd als je er gebruik van maakt. Als je op dezelfde dag je verbruik even op pauze wilt zetten zet je roaming uit.Jassy schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:48:
Ook in mijn buitenland bundel zit nog 36MB dus waar die kosten vandaan komen is onduidelijk. Een datateller voor de buitenlandbundel is er niet dus je moet op je gevoel af gaan. Bovendien is het zo dat wanneer je de buitenlandbundel uit zet je ook direct de MB's die je nog over hebt kwijt bent. Je kan dus, als je maar 1 bundel wil nemen, niet uit voorzorg de bundel uit zetten omdat je dan direct offline bent en het buitenland tarief betaald. Vreemd.
Voor de maandbundel geldt natuurlijk hetzelfde, of begrijp ik jou niet?
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 19-08-2014 09:06 ]
Ik krijg inderdaad SMSjes als ik 80% en 100% heb verbruikt. Echter, als ik na de 100% nog steeds internet aan heb staan krijg ik weer een Maandbundel ad €10 geactiveerd wat ik niet wil. Ik wil dat, zodra die 36MB op zijn, mijn verbinding uit gaat en ik niet weer voor 10 euro het schip in ga. Ik dacht daardoor slim te zijn en mijn maandbundel te deactiveren, met in de wetenschap dat die 36MB blijft staan. Echter is dit niet zo en raak je ook direct de 36MB, waarvoor je ook betaald hebt, kwijt. Komt op mij over als diefstal maar dat mag een ieder zelf beoordelensww89 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:58:
Uhm, je wordt toch op de hoogte gehouden via sms? En Hi rekent data per 1Kb af dus je kan ook prima uitgaan van de MB meter in je toestel. In mijn geval laat de iPhone een aparte verbruiksmeter zien voor dataroaming. Ik zat op 51MB en dat lijkt aardig te kloppen. En waarom zou je je buitenlandbundel uit willen zetten? Dan zet je dataroaming toch uit? De bundel wordt (op een nieuwe dag) alleen geactiveerd als je er gebruik van maakt. Als je op dezelfde dag je verbruik even op pauze wilt zetten zet je roaming uit.
Voor de maandbundel geldt natuurlijk hetzelfde, of begrijp ik jou niet?
Vwb het roaming verbruik is het inderdaad wel slim om een app te installeren, maar ik heb het liefst deze informatie van Hi en niet van een app. Hi heeft deze informatie, want ze konden mijn resterende MB's telefonisch aan mij door geven. Misschien is het voor Hi een idee om dit in de app te bouwen.
Overigens staan mijn buiten bundel kosten weer op 11 euro, nadat ik de klantenservice had gevraagd waar die €21 euro vandaan komt. Frappant dat na mijn telefoontje dit ineens is gecorrigeerd, terwijl ze telefonisch hun handen in onschuld wassen.
Verder ben ik zeer tevreden over Hi, maar met buitenbundel kosten en buitenland bundels slaan ze de plank qua gebruiksvriendelijkheid en accuraatheid in mijn ogen behoorlijk mis.
Edit: Nu zie ik weer in mijn Hi dat mijn buiten bundel verbruik €21,38 is.... Nu geven dus de Android app, de klantenservice en mijn Hi alle drie een andere waarde aan.... Krijg hier een redelijk slecht gevoel over!
[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 19-08-2014 11:38 ]
Dat merkte ik ook zojuist. Ik ging er vanuit dat het geen tijdelijke actie was, omdat het een web only actie was en je nog altijd hetzelfde abonnement via de webshop bestelt, web only dus. Als deze korting de komende dagen niet terugkeert, verleng ik wel gewoon met T-mobile waar ik toch al tevreden over ben.keko12 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:03:
Ik zie opeens dat de webonly-korting (van 2,50 p/m) op de hi-site verdwenen is. Was dat een tijdelijke actie?
Mobiel netwerk gaat aan/uit continu en de verbinding is ook niet super.
Toevallig meer mensen die hier last van hebben?
Zit nu in regio breda
Kan niks vinden op hi.nl en op allestoringen.nltha_crazy schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:03:
ik heb sinds vandaag last van een stuiterende verbinding bij Hi.
Mobiel netwerk gaat aan/uit continu en de verbinding is ook niet super.
Toevallig meer mensen die hier last van hebben?
Zit nu in regio breda
Daar zag ik inderdaad ook niks terugkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:10:
[...]
Kan niks vinden op hi.nl en op allestoringen.nl
Vandaar dat ik het hier maar even kom vragen
Heb al even gebeld met die klantenservice maar die kunnen niks voor je doen er is toch echt even verbinding geweest meneer....
Dat heb ik dus ook gehad... De Hi sim gaat op vakantie voortaan maar in een Nokia want hier heb ik helemaal geen zin meer in. Ben na de enorme buiten bundel kosten de eerste maand behoorlijk genezen van de internetbundels bij Hi.Michel242186 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:15:
Ik ben naar Frankrijk geweest en had wel die vakantiebundel aangezet van 200mb a 10 euro....deze niet gebruikt maar nu schijnt er wel 0.002mb data te zijn gebruikt terwijl ik roaming 100 procent uit had staan...Hi rekent nu wel 10 euro omdat ik even verbinding heb gehad...oplichting als je het mij vraagt...mijn telefoon laat die periode ook geen verbruik zien.
Heb al even gebeld met die klantenservice maar die kunnen niks voor je doen er is toch echt even verbinding geweest meneer....
In Nederland heb ik de bundel aangezet....het bedrag wordt nu wel gecrediteerd door Hi...nadat ik een berichtje op Facebook had gezet...:-)..ik had dus 2kb gebruikt??..op mijn Nexus 5.tozzke schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:12:
had je die bundel in Nederland al aangezet of pas in Frankrijk?
Hi is eigenlijk de enige goede oplossing als ik 4g wil. De prijs/maand is me alleen nog net wat te hoog.
[ Voor 54% gewijzigd door Workaholic op 13-09-2014 17:49 ]