[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.694 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Destruction schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:59:
Ah. f1today.net, de site die in 2012 ook meldde dat Schumacher voor 2 jaar had bijgetekend.. Een week later werd bekend dat-ie (wederom) met pensioen ging :+

Nah, dan wacht ik liever tot het op een site als bijvoorbeeld GPupdate of formule1.nl staat.. Imo is f1today de telegraaf/RTL boulevard onder de F1 sites.
Als je 'm door Google Translate haalt zie je dat F1Today de bron voor zover ik kan zien juist citeert:

http://www.ultimasnoticia...nuncia-ministro-alva.aspx

Vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar deze website is, maar aangezien het om een website uit venezuela gaat die een interview heeft met een regeringsleider vermoed ik dat er best een kern van waarheid in kan zitten. Hoe slecht kranten als de Telegraaf ook kunnen zijn, een interview met Rutte zuigen ze toch nog net niet uit hun duim.

Zat er overigens al langer aan te komen, en ik vind het mooi nieuws. Naast Maldonado ook meteen een paar opkomende "talenten" die minder kans hebben zich de F1 in te kopen. Hopelijk meer kansen voor mannen als Frijns of vd Garde.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alle problemen in Venezuela vond ik het ook belachelijk dat er staatsgeld naar zo'n oelewapper ging, ze hebben daar het geld hard genoeg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:17:
Met alle problemen in Venezuela vond ik het ook belachelijk dat er staatsgeld naar zo'n oelewapper ging, ze hebben daar het geld hard genoeg nodig.
de wel bekende druppel op een gloeiende plaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik geloof dat het toch wel redelijk wat geld was. Plus dat ze dit natuurlijk niet alleen voor specifiek dit geval doen, maar uberhaupt hun prioriteiten bijstellen en op alle fronten geld naar de juiste plekken sturen.

Dat hoop ik dan in ieder geval.

Wel een harde klap voor Lotus, als die rekeningen van Maldonado niet worden betaald kan dat wel eens de definitieve ondergang betekenen. Schijnbaar betalen ze al een flinke tijd geen rekeningen meer omdat er simpelweg geen geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Met Cecotto en nog wat anderen ging het wel om 30-40m/jaar? Je zag ze ook steeds meer reclameborden van ze verschijnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Volgens mij is dit de originele bron: http://www.ultimasnoticia...nuncia-ministro-alva.aspx

De vraag is of PDVSA dan ook niks meer aan autosport uitgeeft. Ondanks dat PDVSA een staatsbedrijf is, wil dat niet zeggen dat de uitspraak van die minister ook daar uitwerking heeft.
Het kan ook betekenen dat de overheid van Venezuela niets meer uitgeeft aan autosport (wellicht doen ze dat nu wel).
In het artikel wordt PDVSA noch Maldonado genoemd, dus het is in ieder geval wel redelijk indirect bewijs dat f1today heeft.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou zeggen: VdG weg bij Sauber (wordt 'ie toch aan het lijntje gehouden) en dan gauw McGregor fixen als grote sponsor bij Lotus. :P Geld van Maldonado weg betekent namelijk ook Maldonado weg. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Charles Pic is al 3e rijder bij Lotus. Dus lijkt me dat die anders het stoeltje wel krijgt?

Ik denk dat het er even vanaf hangt of ze het geld bij Lotus al binnen hebben. Als dat zo is hebben ze bij Maldonado al aan hun verplichtingen voldaan.

Zou wel sneu zijn voor Lotus als ze wederom een jaar hebben waarop sponsors het af laten weten.

[ Voor 58% gewijzigd door Martinspire op 20-05-2014 14:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Martinspire schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:40:
Charles Pic is al 3e rijder bij Lotus. Dus lijkt me dat die anders het stoeltje wel krijgt?
Ligt eraan hoeveel geld hij geeft gok ik ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Is er niemand die denkt dat team Lotus nu grote problemen gaat krijgen ???

Wie gaat er dan voor de ontwikkelingen betalen ?

Ik acht de kans groot als de Maldonado kraan echt helemaal dicht gaat dat Lotus z`n rekeningen mbt teamleden/monteurs moeilijk gaat betalen en dus er weer een grote exodus opkomst is, waardoor of het team stopt of een paar races mist of ergens achteraan de grid te vinden zal zijn.

Verder wel een goede zaak overigens dat de staat niet meer voor dit circus wil betalen, wel een beetje schandalig om dat in eerste instantie wel gedaan te hebben.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:58:
Is er niemand die denkt dat team Lotus nu grote problemen gaat krijgen ???
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:21:
Wel een harde klap voor Lotus, als die rekeningen van Maldonado niet worden betaald kan dat wel eens de definitieve ondergang betekenen. Schijnbaar betalen ze al een flinke tijd geen rekeningen meer omdat er simpelweg geen geld is.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie niet graag minder teams in de F1, maar dat hele Lotus mostert ook maar wat aan zeg.. Al een paar jaar nu. Aaaltijd gezeik over geld, betalingen, etc.

Beetje vermoeiend. Regel je sh*t nou eens een keer fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja Sauber is ook niet bepaald een nette betaler kennelijk, vraag maar aan Hulkenberg. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Elk team heeft er last van. Maar het lijkt me wel sterk dat ze nu hun verplichtingen niet nakomen van de PSVDA (oid). Dat ze vanaf nu niets meer aan sport willen sponsoren is prima, maar Maldonado is toch niet de enige Venezuelaan die momenteel van oliegeld wordt gesponsord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
AzzKickah schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:02:
Ik zie niet graag minder teams in de F1, maar dat hele Lotus mostert ook maar wat aan zeg.. Al een paar jaar nu. Aaaltijd gezeik over geld, betalingen, etc.

Beetje vermoeiend. Regel je sh*t nou eens een keer fatsoenlijk.
Ah, ze moeten jou aanstellen als team principal, dan komt het allemaal wel goed.

'Eindelijk iemand die het briljante idee opgevat heeft om orde op zaken te stellen' hoor je ze al denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Requiem19 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:59:
[...]

Ah, ze moeten jou aanstellen als team principal, dan komt het allemaal wel goed.

'Eindelijk iemand die het briljante idee opgevat heeft om orde op zaken te stellen' hoor je ze al denken.
Ik heb al gesolliciteerd. Overmorgen gesprek in Monaco.

Hier om de hoek bij de azijnfabriek zoeken ze nog een pisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Misschien moet je voor de dubbel functie gaan dan? Met jouw inzicht moet die combibaan goed te doen zijn :-).

Punt is dat het leiden van een F1 team écht niet eenvoudig is. Er spelen oveel variabelen in mee waar wij totaal geen inzicht in hebben. Kortzichtig oordelen laat, naar mijn bescheiden mening, zien dat je het wat te makkelijk opvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Requiem19 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:00:
Misschien moet je voor de dubbel functie gaan dan? Met jouw inzicht moet die combibaan goed te doen zijn :-).

Punt is dat het leiden van een F1 team écht niet eenvoudig is. Er spelen oveel variabelen in mee waar wij totaal geen inzicht in hebben. Kortzichtig oordelen laat, naar mijn bescheiden mening, zien dat je het wat te makkelijk opvat.
Hm, ik dacht dat uit mijn post wel bleek dat ik er meer mee bedoelde dat ik wel redelijk klaar ben met het gezever over Lotus/geldproblemen/Sauber/Russische kapitaalinjecties/etc.

Dat ik heus wel weet dat het allemaal niet zo simpel is lijkt me logisch. Ik loop al een tijdje mee, zeg maar. Of heb je mijn nickname nooit eerder voorbij zien komen in dit topic, of van voorgaande jaren?

Anyway, zinloze discussie. En de discussie over Lotus e.d. heb ik dus ook geen zin meer in. Dus ik laat het hierbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar is de /sarcasm voor ;)

Volgens veel coureurs wordt Monaco dit jaar juist interessant! Ik ben benieuwd!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik mag hopen dat Ferrari flink wat mechanische grip heeft gevonden, anders vrees ik voor twee Ferrari's in de muur met een mogelijke DNF achter de namen.

Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/NegligibleRemorsefulChinchilla.gif

Nog best knap eigenlijk hoe de wagen presteert tegenover de concurrentie met zo'n achterkant :/

Edit: Heeft iemand trouwens zin om met mij een ranking bij te houden betreft de wagens?
Analyse zal op basis zijn van de sectoren onderling te vergelijken met elkaar en tegenstanders. Wat ik zou willen meenemen is compound, verbruik, mechanica, aerodynamica en het gebruik van de gear-ratio's. Alhoewel de uitkomsten ver van de werkelijkheid kunnen afliggen lijkt het me wel leuk om te doen met meerdere personen met ieders een andere expertise.

[ Voor 40% gewijzigd door fynrd1 op 21-05-2014 20:25 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem daarmee is dat er zo weinig informatie beschikbaar is en de teams ook nog continu in ontwikkeling zijn. Dat lijkt me niet bij te houden en daardoor vrij zinloos.

Wel heel leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:50:
Probleem daarmee is dat er zo weinig informatie beschikbaar is en de teams ook nog continu in ontwikkeling zijn. Dat lijkt me niet bij te houden en daardoor vrij zinloos.

Wel heel leuk idee.
Door het juist te analyseren per gp, kan je juist goed zien op welk gebied een team vooruitgang boekt qua ontwikkeling. Maar het is meer, omdat het best leuk is om te doen. Als de analyses aan het einde van het jaar kloppen is dat alleen maar mooi meegenomen :)

[ Voor 14% gewijzigd door fynrd1 op 21-05-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren de documentaire "1: Life on the Limit (2013)" bekeken (draait in de bioscoop). Erg mooie docu, indrukwekkend (en vooral verbazend) hoe er vanaf den beginne tot aan Senna (min of meer) met veiligheid (if any) omgegaan werd. Helaas weinig beelden vanaf dat punt en bijv. Schumacher wordt 'groots' aangekondigd maar die heeft uiteindelijk 2 zinnetjes mogen zeggen (en er werd geen enkel ongeluk van hem benoemd). Al met al erg mooi, maar ik had meer gehoopt van de hedendaagse tijden (half jaren 90 -> nu).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hmm, ik had gedacht (en hoop nog steeds wel) dat Rosberg dit weekend Hamilton te snel af zou zijn. Maar Hamilton gewoon weer op 1 na FP1.
Ferrari's slecht. Glijden veel te veel.
Red Bull wel behoorlijk sterk, vooral in de vorm van Ricciardo. Die jongen is echt goed bezig. Kan hem steeds meer waarderen. Alleen jammer dat ie bij Red Bull rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:15

Hoogie2004

Whohooooo

Dat rondje van Ricciardo was in ieder geval een lekker rondje, zeker gezien het verschil met Vettel.

Verder lijkt me dat de afstand tussen Mercedes en de rest weer 0,5 tot 1`seconde is, Ricciardo komt in de buurt, maar dat kan met een veel lichtere auto of veel meer risico zijn geweest. Mercedes zal wel weer wat over hebben voor zaterdag :)

Hopelijk kan Hamilton er 5 op rij van maken, en is het daarachter lekker spannend. Al verwacht ik in Monaco nu niet echt veel inhaalacties.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Nah, laat Rosberg maar winnen, blijft het daar tenminste ook nog een beetje spannend.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met BM. Ik denk dat het over is als Rosberg 'm niet binnenhengelt dit weekend, dan wordt z'n achterstand psychologisch gezien alleen maar groter. Hij zal echter wel alles uit de kast moeten halen, Hammie is een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hamilton heeft in het verleden fantastische dingen laten zien in Monaco met mindere auto's, aan de andere kant was het dan altijd op (of over) het randje. Ik zie Hamilton wel als favoriet voor dit weekend, maar ik ben bang dat de qualifying de uitslag zal bepalen als ze beide heel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ze kunnen nu elke bocht wel de zwembad chicane noemen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat zijn ze aan het doen bij Mercedes? Ik heb dit nog nooit gezien zo frequent.

edit:
Baan droog rijden en dan gelijk banden koelen in de pit? enz. enz.

[ Voor 32% gewijzigd door fynrd1 op 22-05-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
fynrd1 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:18:
Wat zijn ze aan het doen bij Mercedes? Ik heb dit nog nooit gezien zo frequent.
Ik wou dit ook net vragen. Zijn ze aan het timen hoe ver ze uit elkaar moeten zijn voor een veilige stop met z'n 2'en achter elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Wat denken jullie trouwens van de uitspraken van Mercedes dat ze dit jaar wel eens alle races zouden kunnen gaan winnen? Ik zie het (jammergenoeg) zomaar nog gebeuren ook :(. Ben in ieder geval blij dat ze met elkaar mogen knokken en er ook echt wat spannends van maken, maar zo'n overmacht van een team is toch een domper voor de sport hoor.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
XyritZz schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:32:
Wat denken jullie trouwens van de uitspraken van Mercedes dat ze dit jaar wel eens alle races zouden kunnen gaan winnen? Ik zie het (jammergenoeg) zomaar nog gebeuren ook :(. Ben in ieder geval blij dat ze met elkaar mogen knokken en er ook echt wat spannends van maken, maar zo'n overmacht van een team is toch een domper voor de sport hoor.
Ben ik ook bang voor.. Mercedes is veeel dominanter dan Red Bull ooit geweest is de afgelopen jaren. Statistisch is de kans echter wel aanwezig dat beide Mercedessen door ongeluk de finish een keer niet halen, nu maar hopen dat Alonso of Kimi er achter rijdt op dat moment ;)

Deze van gisteren al gezien trouwens?
YouTube: Raikkonen saved by Red Bull Mechanic on FP2 Gp Monaco 2014

Kimi lekker aan het wandelen door de pitstraat en wordt bijna door Sebas platgereden. Die reactie ook daarna: He wat? Oh er rijden hier autos? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Grimmie187 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Ben ik ook bang voor.. Mercedes is veeel dominanter dan Red Bull ooit geweest is de afgelopen jaren. Statistisch is de kans echter wel aanwezig dat beide Mercedessen door ongeluk de finish een keer niet halen, nu maar hopen dat Alonso of Kimi er achter rijdt op dat moment ;)

Kimi lekker aan het wandelen door de pitstraat en wordt bijna door Sebas platgereden. Die reactie ook daarna: He wat? Oh er rijden hier autos? _/-\o_
Statistisch gezien is die kans er zeker ja, maar die kans lijkt me vrij klein. Ze hebben tot nu toe 1 serieus issue gehad aan een auto (Hamilton, Melbourne) en verder hebben ze totaal geen problemen gehad dus dat apparaat is gigantisch betrouwbaar.

Dat één van de twee coureurs uitvalt zie ik zeker nog wel eens gebeuren dit jaar, maar beide auto's lijkt me een kleine kans tenzij de strijd nog wat heftiger wordt en ze elkaar een keer van de baan af rijden. Reactie van Hamilton was ook mooi; hem werd gevraagd wat zijn ideale uitslag zou zijn voor Monaco. De reactie: "Voor het team hoop ik te winnen met Rosberg op twee, persoonlijk zie ik liever mezelf winnen met Alonso en Vettel naast me op het podium". Dat geeft toch wel aan dat hij Rosberg als een zeer serieuze concurrent ziet in de strijd om het kampioenschap en dat hij zo snel mogelijk wat afstand wil nemen.

Speculatie over Alonso/Lewis als teamgenoten kan trouwens ook stoppen; Contract Rosberg met twee jaar verlengd bij Mercedes.

Vraag me af of Kimi het echt niet zag, of dat hij Vettel gewoon een beetje aan het sarren was. Smoel van die monteur is ook wel grappig die kijkt ook nog om van wat een rare snuiter is die Kimi toch :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog een vaag feitje, Domenicali heeft naar het schijnt gebeld met Vettel na zijn ontslag. Zou kunnen duiden op een voorcontract o.i.d. Al heeft Vettel nog een langlopend contract bij RedBull toch?

Bron: http://www.f1today.net/nl...elefoongesprek-met-vettel
(originele bron: http://blog.quotidiano.ne...nicali-rivisto-da-vicino/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Vettel zit iig nog tot en met volgend jaar bij Red Bull. Erna dikke kans dat hij verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jejking schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:01:
Vettel zit iig nog tot en met volgend jaar bij Red Bull. Erna dikke kans dat hij verhuist.
Hij heeft er in ieder geval nooit een geheim van gemaakt dat ie ooit voor Ferrari wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sinds wanneer zeggen contracten iets in de F1?

Als hij weg wil, dan gaat hij gewoon verwacht ik.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Grimmie187 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:38:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de Redbull periodes minstens net zo dominant was, tenminste binnen de perfomance window. Maar dat de limiet qua betrouwbaarheid lager lag dan bij Mercedes nu. Vettel reedt namelijk zo weg, en controleerde dan het gat. Tenminste.. Dat moest hij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Maar Webber kon bij lange na niet meekomen zoals Rosberg nu, daardoor moet Hamilton wel doorkachelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

mat.hi.as schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:09:
Maar Webber kon bij lange na niet meekomen zoals Rosberg nu, daardoor moet Hamilton wel doorkachelen
Webber ruineerde opzich best vaak zijn eigen races. Slecht starten, vast blijven zitten in het verkeer etc. Daarnaast vermoed ik dat beide wagens niet identiek waren, of de rijstijl van hem paste minder bij de wagen dan de rijstijl van Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Hoe vaak KERS bij Webber niet werkte... Daarbij is Webber natuurlijk een grotere persoon wat bij F1 (en zeker in 2014) een nadeel is.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
fynrd1 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:18:
[...]

Webber ruineerde opzich best vaak zijn eigen races. Slecht starten, vast blijven zitten in het verkeer etc. Daarnaast vermoed ik dat beide wagens niet identiek waren, of de rijstijl van hem paste minder bij de wagen dan de rijstijl van Vettel.
Denk zelf dat het voornamelijk de rijstijl is van Webber die niet goed paste bij de karakteristieken van de Red Bull.

Na het verbod op blown diffusers deed Webber het zeer goed ten opzichte van Vettel en toen Red Bull de effecten van de blown diffuser op een andere manier weer had weten te creëren op de auto ging Vettel ineens weer een klap beter.

Heb toen her en der wel eens gelezen dat vanwege die blown/sealed diffusers de aero het beste werkt wanneer gas wordt gegeven, en je voor optimale rondetijd als coureur eigenlijk onnatuurlijk vroeg op het gas moet. Wellicht is dat iets waar Webber wat minder goed mee om kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

"Al is het nu wel een zorg natuurlijk dat de afgelopen twaalf maanden alle races door slechts drie coureurs zijn gewonnen: door Sebastian Vettel, Nico Rosberg en Lewis Hamilton."
http://f1today.net/nl/nie...-over-de-magie-van-monaco

Damn, dat had ik me nog ff niet beseft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Het is logisch dat Hamilton het zeer prettig zal vinden als Rosberg een keer niet op het podium terecht komt. Hij heeft er 4 races over gedaan om zijn DNF van Australië weg te poetsen. Aangezien de Mercedessen 'altijd' 1 en 2 worden heeft een DNF voor beide rijders enorme consequenties. Je bent immers minimaal twee maanden bezig om dit te corrigeren, en dan nog moet je ook nog alles winnen.

De suprematie van Mercedes hoeft niet perse groter te zijn dan die van Red Bull in de voorgaande jaren. Vettel was sneller dan Webber (mogelijke redenen en speculaties over de oorzaak hiervan staan hierboven), waardoor hij op een gegeven moment in 'cruise mode' kon gaan. Waarschijnlijk had hij deze races met een nog veel grotere voorsprong kunnen winnen als hij 100% was doorgegaan. Maar waarom zou je het risico nemen?

Hamilton en Rosberg kunnen echter geen seconde verslappen. Als er geen gekke dingen gebeuren zitten ze ongeacht pit strategie bij de finish op minder dan een seconde van elkaar. Die moeten doorkachelen waardoor ze telkens een ronduit idiote voorsprong op de rest hebben.

Maar dit gegeven is voor Mercedes alleen maar gunstig. Ze weten hoe de auto zich gedraagt als hij tot het uiterste gedreven wordt. Als ze nu zouden cruisen, zouden ze - zodra de concurrentie dichterbij komt en ze dan meer gas moeten geven - er wellicht later pas op het moment dat je het niet wilt achter komen dat het ontwerp bepaalde issues heeft als er constant maximaal gereden wordt. Nu kunnen ze - omdat ze toch alleen elkaar als tegenstander hebben - deze issues er met veel minder tijdsdruk uitkrijgen. En dat maakt ze alleen maar moeilijker te verslaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Renault heeft blijkbaar, to the surprise of noone at all, de regel gebruikt om niettegenstaande de engine freeze een nieuwe versie mee te brengen naar Monaco op grond van "cost, safety or reliability", die blijkbaar maar naar bepaalde teams zal gaan voor dit weekend. Vraag is natuurlijk hoe veel sneller die "meer reliable" versie dan ook toevallig blijkt...

http://www.racecar-engine...to-introduce-upgraded-v6/

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja verstandig. Ik denk dat ze wel gestraft gaan worden, maar dat zal nog altijd minder kostbaar zijn dan het hele seizoen op je handen te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

DexterBelgium schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:03:
Renault heeft blijkbaar, to the surprise of noone at all, de regel gebruikt om niettegenstaande de engine freeze een nieuwe versie mee te brengen naar Monaco op grond van "cost, safety or reliability", die blijkbaar maar naar bepaalde teams zal gaan voor dit weekend. Vraag is natuurlijk hoe veel sneller die "meer reliable" versie dan ook toevallig blijkt...

http://www.racecar-engine...to-introduce-upgraded-v6/
Zal me niets verbazen dat die teams RBR en STR zijn :z

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Bij Sky spraken ze over 40 à 50 pk winst. Ferrari zou in Canada ook een "betrouwbaardere" motor meebrengen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
De FIA had beter verder in het seizoen motorwijzigingen toegelaten.

B-plan voor Ferrari: geen Ferrari motor, maar een motor van FPT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Vreemd dat er dan het volgende staat: "For a change such as this to be made all of the rival manufacturers must approve the modifications,..."
Dan zegt de concurrentie toch gewoon nee dat mag niet als ze echt vinden dat het alleen of hoofdzakelijk om een performance boost gaat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Er zijn toch niet tot nauwelijks echte betrouwbaarheidsproblemen geweest bij de motoren, tenminste, niet meer dan anders? Dus ik zie zelf niet in dat er een geüpdate motor moet komen aangezien er geen betrouwbaarheidsproblemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 20:28
McBoom schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:32:
Er zijn toch niet tot nauwelijks echte betrouwbaarheidsproblemen geweest bij de motoren, tenminste, niet meer dan anders? Dus ik zie zelf niet in dat er een geüpdate motor moet komen aangezien er geen betrouwbaarheidsproblemen zijn.
Nou, volgens mij Vettel & Vergne en Grosjean (al kan dat ook aan Lotus liggen, en niet aan Renault) hebben wel veel DNF/problemen in de FP/Qual gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Als ik de race-resultaten doorga zie ik weinig DNFs van teams met Renault-motoren, niet meer dan teams met een Mercedes of een Ferrari-motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ryur schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:22:
[...]

Nou, volgens mij Vettel & Vergne en Grosjean (al kan dat ook aan Lotus liggen, en niet aan Renault) hebben wel veel DNF/problemen in de FP/Qual gehad
Maar nooit echt in de race. Zou Red Bull als precaution gewoon minder revs gebruiken om de motor te beschermen? Ze zaten continu als laatste in de speedtraps bij ongeveer elke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

RB zit altijd als een van de laagste bij de speed traps vziw, voorgaande jaren ook al dus

[ Voor 19% gewijzigd door tdw op 24-05-2014 11:58 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

tdw schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:58:
RB zit altijd als een van de laagste bij de speed traps vziw, voorgaande jaren ook al dus
Niet helemaal waar. Vorig jaar zaten ze er voor het grootste deel van het jaar wel goed bij door iets in de setup te veranderen. Maar dat terzijde, want we zitten met een motorrevolutie waardoor iedereen weer bij nul heeft moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ha! Deed ie mooi, die Kvyat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ericsson niet alleen veel trager, maar ook nog gevaarlijk op de baan. Zo'n extra Maldonado wil je niet op de baan hebben bij Monaco.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
_/-\o_
Zo knap van hem ja!

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 24-05-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Toen ik de slow-mo zag, dacht ik eerst 'Een kopie van Perez!'
'Oh nee toch niet!'
'Oh toch wel :D'
En bleek dat ie alleen het puntje van de neus eraf schraapte.

Netjes gesaved d:)b En mooie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Top, van mij mag de top 4 zo finishen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Nu online
Ja, zo kan ik ook Pole halen. Snel een rondje rijden, vervolgens mn auto stil zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Laat de haat beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
mat.hi.as schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:01:
Ja, zo kan ik ook Pole halen. Snel een rondje rijden, vervolgens mn auto stil zetten :+
ik ben hamilton fan, maar rosberg deed dit niet met opzet hoor
gewoon ongelukkig moment

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

F$#@!$#@ing Duitsers ook altijd met hun dubieuze praktijken om pole op Monaco te halen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Die Duitsers toch eens de pole binnen hebben in Monaco :+

Knappe save wel, Maldonado ging los op die muur zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dupje op 24-05-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou.. ik weet het zo net nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Nu online
sheez88 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:03:
[...]

gewoon ongelukkig moment
Vandaar de smiley ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

Haha nah je zag ook gewoon z'n frontwheel locken, dus het is een soort van gelukkig ongelukje ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

sheez88 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:03:
[...]

gewoon ongelukkig moment
Ik twijfel nog wel. Net de replay gezien en het is toch wel een zeer vreemde actie hoor... Veel onnodige stuurbewegingen terwijl de auto niets doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dat jij het niet ziet betekent niet dat de auto niks doet. ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
AzzKickah schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:03:
Nou.. ik weet het zo net nog niet :D
^^
Ik heb mijn twijfels, ben heel benieuwd! Denk wel dat Rosberg zich moet verantwoorden.
En ben benieuwd wat dit voorn gevolg heeft bij Mercedes qua relatie tussen die 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Klopt geen hol van. Net zijn polelap en die was gewoon strak. Dit slingeren heb ik nog nooit zo gezien. Lijkt wel alsof ie een geblokkeerd wiel 'zocht'. Gewoon een Schumachertje en achteraan starten.

Blabla, I thought it was over. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvyat echt heel erg goed gedaan, voor het eerst in Monaco en dan na een crash toch 9e worden.

Rosberg weet ik niet, was Hamilton niet al dat punt voorbij?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ohhhh wat is Hamilton er ziek van!
Ergens snap ik niet dat ze zich zo laten opfucken tegen elkaar. Er kan er maar 1 op pole starten, dat weten ze toch zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
Leuke persconferentie, volgens mij weet Hamilton heel goed wat Rosberg heeft geflikt.
Hij is in ieder geval zeker niet happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Wat een klote move van Rosberg, daar zat echt wel opzet bij. Maar ik verwacht dat Hamilton morgen beter gaat starten en hem snel heeft te pakken.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hamilton geeft morgen in ieder geval geen ruimte weg, dan maar samen eraf :+

Hamilton was er in ieder geval ziek van. Net nog een paar keer gekeken maar er klopt echt niets van.... Bij een protest staat ie achteraan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Owwwwwwwww die pressco. Gezichten spreken boekdelen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@F1 "Nico Rosbergs incident at Turn 5 during Q3 is under investigation by the Monaco stewards #F1"

https://twitter.com/F1/status/470196351176048640

[ Voor 55% gewijzigd door Ryur op 24-05-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rosberg en Hamilton op SkyF1 interviews: je kunt zien wie meer van de mediatraining heeft opgepikt :p

Men gaat hier helemaal gek :+ . Rosberg is in ieder geval "under investigation by the stewards". Dat kan nog leuk worden.

En dan gaan ze Flavio Briatore interviewen _o- , En die zegt "Que, niets-e aan de hand-e" ;)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 24-05-2014 15:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/SnappyEquatorialBabirusa.gif

Hij zoekt toch echt zelf de blokkering op.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
V3g3ta schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:59:
[afbeelding]

Hij zoekt toch echt zelf de blokkering op.
Hij gaat na de hump niet helemaal naar links zo dicht mogelijk bij de barriere om de rechterbocht zo ruim mogelijk aan te snijden.

Zou dus imho idd bewust kunnen zijn.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is het jammere van het niet moeten starten op die banden. Als Rosberg op dergelijke flat-spotted banden zou moeten starten, dan zou hij er zelf nadeel van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jep. Zodra hij van de bump af is, begint hij lichtjes naar recht te sturen. Dat is mijn indicatie dat het foute boel is. Mirabeau rem je namelijk recht aan. Net zoals hij 97031x heeft gedaan eerder dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Hij kan zich vast wel beroepen op twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga er vanuit dat zijn tijd weg wordt gehaald uit Q3, of zelfs uit de uitslag schrappen (wat is er toen met Schumi gebeurd?)

Als hij het realistisch had willen hebben, had ie ergens de muur moeten schampen ofzo...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-05-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 13:33

StarWing

Huh ?!?

En dan nog. Indien het niet met opzet is, blijf dan stilstaan ipv achteruit te rijden terwijl de sessie nog lopende is.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Same. De Merc is wel een flink stuk beter dan de rest, maar dit gaat echt wel een deuk in z'n WDC schieten als hij naar achteren wordt gezet op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dit is een gevolg van de psychologische oorlog tussen die twee. Hamilton deelt wat steekjes uit en Rosberg vind dat ie als eerste zal en moet starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is wel heerlijk dat Ricciardo Vettel blijft verslaan en daarmee veel geinterviewd wordt, want die gast is nog fris en niet zo erg getraind. Mooie opmerking:
Ricciardo added of the tension between the Mercedes drivers on 5 live: "I thought I'd be the miserable one in the presser... it was a bit awkward."
_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik mag die Ricciardo wel. hij laat erg leuke dingen zien en heeft net als Webber geen blad voor de mond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52
De woorden van Rosberg over de mindgames van Hamilton van de week.
For the moment, Rosberg is unmoved.

"For sure there is a mental element, like any sport," he told Frankfurther Allgemeine Zeitung newspaper.

"Michael Schumacher was incredibly good at these mind games, so it was very interesting for me to learn from him — I learned a great deal," Rosberg said, recalling his three years alongside the great seven time world champion.
Wel toepasselijk na dit incident ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brundle geeft aan op Twitter dat hij niet gelooft dat de bocht missen expres was, maar dat een straf voor het achteruit terug willen rijden verdedigbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
"It was the cheapest, dirtiest thing I have ever seen in F1. He should leave F1 and go home.
"There was absolutely no way it could be an error. He parked the car to stop (Fernando) Alonso doing his fast lap."
-Keke on Schumacher.

Pagina: 1 ... 45 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.