Laat Marca het alsjeblieft bij het rechte eind hebben dit keer..

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Laat Marca het alsjeblieft bij het rechte eind hebben dit keer..
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Tja... Daar wordt ik nu niet echt warm van, ben echt zeer benieuwd wat er volgende week echt voor geluid uit komt in Jerez.V3g3ta schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:56:
Die McLaren is gewoon erg mooi! Force India livery is bruut en de Lotus en Williams... mwah... en van Ferrari's word ik niet warm...
Hier het eerste beeld/geluid van de Mercedes W05:
[video]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Bedankt voor de uitgebreide reactie, nu snap ik er weer wat van
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Net als toen Kimi aankondigde te vertrekken geen echt nette reactie van Lotus imho...smvs schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:56:
Dat Boullier naar McLaren gaat lijkt me inmiddels wel duidelijk.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet echt typisch voor Engelsen, een Fransman leiding laten geven..smvs schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:56:
Dat Boullier naar McLaren gaat lijkt me inmiddels wel duidelijk.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Mja, aandeelhouders zijn natuurlijk voornamelijk arabisch.MrSleeves schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:56:
[...]
Niet echt typisch voor Engelsen, een Fransman leiding laten geven..
[ Voor 39% gewijzigd door Hompu op 25-01-2014 14:34 ]
Jammer weer..TheBleeder schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:32:
[afbeelding]
Wat vinden we ervan?
De achterkant, vooral nu het overwegend zwart is, spreekt me wel aan. De neus dan weer totaal niet, maar dat was te verwachten. Wel weer een soort van vogelbekdier.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
My Eyes....TheBleeder schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:32:
[afbeelding]
Wat vinden we ervan?
De achterkant, vooral nu het overwegend zwart is, spreekt me wel aan. De neus dan weer totaal niet, maar dat was te verwachten. Wel weer een soort van vogelbekdier.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Mijn eerste gevoel bij de ferrari:Arfman schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:26:
D'r zit ook een gat in de F14T neus, misschien leidt doe lucht naar de diffuser? Hij is wel weer gewoon lelijk, bah.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 43% gewijzigd door MegaTronics op 25-01-2014 15:49 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dit valt me ook wel op ja.Sagaris schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:58:
Wel heel cool dat tot nu toe ieder team een radicaal andere neus heeft.
In de regels staat een minimaal oppervlakte van de neus doorsnede, en geen minimum of maximum aan de hoogte en breedte. De neus voldoet gewoon aan de reglementen.Phusebox schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:18:
Die neus van Ferrari lijkt me niet echt aan de regels te voldoen? Waarom zie je anders bij alle andere teams zo'n smalle neus vooraan?
quote: Scarbs F1Firstly the nose must meet a minimum tip height, this means the area 50mm behind the actual tip must be centred at 185mm above the cars reference plane (the bottom of the stepped floor), additionally this cross section must not be lower than 135mm (10mm above the front wing) or above 300mm. The cross section for the tip must be 9000mm2 which equates to a 97mm square or 107mm diameter circle. Albeit the actual shape is relatively free within these parameters.
Further more the nose must not be higher than a diagonal line passing from 300mm height at the nose tip and a 625mm at the front bulkhead. This prevents noses being arched upwards excessively to aid airflow under the car.
In terms of length the nose can not be shorter than front wing centre section and can extend forwards beyond the front wing.
Wat valt je op dan? Elke auto krijgt 1 uitlaat in het midden, dat is het nieuwe regelement.TheBleeder schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:38:
En nou ben ik niet helemaal op de hoogte van de regels voor het komende seizoen, maar het uitlaatsysteem valt mij enigszins op
Jup afscherming, ze willen nu de concurrentie nog niet te veel laten zien. Je moet ook niet verbaasd opkijken als je volgende week tijdens de testen ook compleet andere vleugels ziet.En die onderste plaat: schermen ze daarmee de diffuser af of is dit ook vanwege de reglementen?
[ Voor 22% gewijzigd door SnowDude op 25-01-2014 19:02 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ferrari heeft een pullrod ophangingHoogie2004 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:24:
Waarom zou de neus niet aan de regels voldoen, er is een minimum breedte en maximale hoogte.
Ferrari maakt de neus breder als dat ie minimaal moet zijn, en zolang hij dus laag genoeg is, is dat geen enkel probleem. Vreemde eraan is alleen dat geen enkel ander team kiest voor een bredere neus als nodig, en Ferrari hiermee de enige is tot nu toe. De meeste teams willen een smalle neus, om zo de lucht zo eenvoudig mogelijk onder de auto te geleiden naar de diffuser...
Verwijderd
Dat vind ik dan weer wel 'echt' F1, nieuwe regels, maar toch verschillende aanpakken, waardoor je toch nog heel erg van elkaar afwijkende auto's (iig van voren) gaat krijgen.M a r c o schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Ieder team heeft een compleet andere aanpak van de nieuwe regels omtrent de neus.
Ik ben wel benieuwd wat nu de betere aanpak blijkt.
I served in a company of heroes.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De McLarens van 2012 waren behoorlijk a-symmetrisch, er zat erg verschil tussen linker en rechter side-pod, Als je erg goed kijkt zie je dat er bij de meeste auto's verschil zit tussen links en rechts.Roamor schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:12:
Die van Lotus vind ik dan nog het meest interessant; zoveel (if any) asymmetrische F1 auto's zijn er niet geweest.
[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 26-01-2014 01:20 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Damian op 26-01-2014 12:20 ]
Dat is een f-ing mooie voorvleugel!Martinspire schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:20:
Wat the hell is dat?
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 12:22 ]
Xbox
Heb je dat niet meegekregen? Er worden nu ook punten gegeven voor de mooiste auto's. En in de bikinironde tellen de punten dubbel.Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:22:
Renault R28(?). Ik vind al het gemekker over de neuzen een beetje overdreven, in die tijd waren de auto's ook niet altijd kunstwerken.
Dadona schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:33:
[...]
Heb je dat niet meegekregen? Er worden nu ook punten gegeven voor de mooiste auto's. En in de bikinironde tellen de punten dubbel.
Teambazen zijn erover akkoord, dus het gaat gewoon door. Maakt niet uit wat wij vindenKeida schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:49:
[...]
was al helemaal die dubbele punten regel in de laatste race vergeten... Is daar nog informatie/update over?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Bart-Willem schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:15:
Nou, ik voorspel toch een McLaren-voorkant als je dit zo ziet.
BM schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:17:
Hij lijkt naar de voorkant toe inderdaad wel aardig spits toe te lopen
Xbox
Is dat zo'n groot verschil dat ze daardoor geen hoge neus meer nodig hebben? Vorig jaar reden ze immers ook met pullrod ophanging; en kozen ze net als alle andere teams voor een hoge neus.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2014 11:01 ]
Denk dat we idd pas naar tijden kunnen gaan kijken tijdens de laatste test in Bahrein.. Toch is het altijd verleidelijk om morgen ook al tijden te gaan vergelijken.Zamorano schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:52:
Wat me opvalt aan de Sauber is dat de sidepod intakes niet zo heel groot zijn, en dat dat bij de Ferrari ook het geval is.
Zou de Ferrari power unit minder koeling nodig hebben? Of hebben ze bij Sauber gewoon rechtstreeks de data van Ferrari gebruikt (en is het mogelijk dat die ernaast zitten)?
Vandaag weer een launch (STR), en dan morgen eindelijk actie op de baan. Ik ben wel erg benieuwd hoe het zal zijn met de betrouwbaarheid en wat de feedback is van de coureurs over de auto's.
Maar de tijden zullen ook veel minder zeggen dan vorige jaren, aangezien betrouwbaarheid wel echt prio nummer 1 zal zijn.
Verwijderd
Ik denk dat we eigenlijk gedurende de eerste helft van het seizoen, en misschien wel langer, teams zullen zien die met een update ineens een grote stap kunnen zetten.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:06:
Zelfs in Bahrein vertrouw ik de tijden nog niet. Sommige teams zullen hun potentieel vast nog wel even verbergen. Maleisië wordt een goede maatstaf, Melbourne is toch een atypisch circuit en daarom moeilijk om daar de rangorde al vast te stellen.
[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2014 13:47 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Aan de andere kant heeft er geen haan gekraaid naar de livery van Lotus, die ook een rechtstreekse verwijzing is naar JPS. Zo lang er geen geld voor wordt betaald is het volgens mij lastig te bewijzen dat je verwijst naar een sigarettenmerk en dat was volgens mij ook het probleem bij Ferrari... die kregen nog steeds ontzettend veel geld van Philip Morris.Senor Sjon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:44:
Dat is tegenwoordig ook verboden. Over dat vlak op de zijkant van de Ferrari is vroeger ook al heibel geweest.
Rood/wit zijn ook de kleuren van Honda dus ik zou er niet raar van staan te kijken als ze in 2015 met een variant op de Marlboro livery komen. Daarmee zouden ze terug pakken naar één van de meest herkenbare en legendarische liveries uit de Formule 1 geschiedenis, en is Honda ook meteen gelukkigAzzKickah schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:20:
Dat rood/witte zullen ze never nooit gebruiken aangezien dat uit de Marlboro tijd stamt.
Zo is het ook net een pakje Marlboro
Wel supermooie livery zo inderdaad
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 13% gewijzigd door Hakkow op 27-01-2014 15:44 ]
Het grote verschil is dat het volume aan lucht in deze regio met circa 80% is afgenomen, de Mclaren is wat duidelijker qua volume, het ontwerp is zeg maar straightforward en logisch. De Ferrari heeft een kleinere opening, maar convergeert onder de neus ook meer, wat een lager druk gebied oplevert dan bij zijn tegenstanders. De neus is zodanig gevormd, dat de lucht met een hogere druk aan de bovenkant, clean naar de onderkant kan stromen door de aanwezigheid van het enorme lage druk gebied aldaar. Zodoende krijg je een soort van compensatie, maar het werkelijke volume is op het oog niet in te schatten, dus daarvoor zal je hun data moeten hebben. De camera pods, worden in dit geval dan ook gebruikt als vortex generators om dit gebied te isoleren. Het voordeel van de pullrod, is dat het qua omvang voor minder obstructies zorgt en minder wake oplevert, waardoor de luchtstroming daar ietwat nuttiger gebuikt kan worden. Het gevaar van de piemelneus is trouwens dat deze onder bepaalde hoeken zal functioneren als een enorme vortex generator, iets wat je in deze regio niet wilt.XyritZz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:45:
[...]
Is dat zo'n groot verschil dat ze daardoor geen hoge neus meer nodig hebben? Vorig jaar reden ze immers ook met pullrod ophanging; en kozen ze net als alle andere teams voor een hoge neus.
Als ik de blog van scarbsf1 goed doorlees schrijft die eigenlijk dat de keuze die Ferrari heeft gemaakt conservatief en de meest eenvoudige is terwijl de "piemelneuzen" met lange poten naar de vleugel complexer zijn.
Ben het voor 90% eens met je verhaal, maar ik denk dat Red Bull in het kader van bovenstaand juist flink in het nadeel zal zijn? Red Bull heeft al jaren moeite met de elektronica in en rond de auto, kers en ontsteking als voornaamste voorbeelden.fynrd1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:32:
[...]
Ik denk dat we dit jaar een hele andere kant van de techniek belicht gaan zien worden, waar het verschil in meer in de elektronica gaat zitten. RedBull heeft naar mijn idee een enorme voorsprong hier in.
I am the great Cornholio!
HAHAHA! Hoe kun je als coureur met een serieus gezicht naast die auto staan tijdens de presentatie?MetaFrame schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
De piemel is geboren!
Inderdaad. Misschien had Gonzo van de Muppets hem beter kunnen voorstellen?Grimmie187 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:50:
[...]
HAHAHA! Hoe kun je als coureur met een serieus gezicht naast die auto staan tijdens de presentatie?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wel eens afgevraagd hoe Vettel het laatste half jaar gedomineerd heeft? De KERS problemen ontstonden op aero vlak, omdat cooling een scheldwoord is voor Adrian Newey.Grimmie187 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:48:
[...]
Ben het voor 90% eens met je verhaal, maar ik denk dat Red Bull in het kader van bovenstaand juist flink in het nadeel zal zijn? Red Bull heeft al jaren moeite met de elektronica in en rond de auto, kers en ontsteking als voornaamste voorbeelden.
ctrlaltdelbe schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:59:
[...]
Inderdaad. Misschien had Gonzo van de Muppets hem beter kunnen voorstellen?
[afbeelding]
Achja, alles went, denk ik dan. Maar dit zal toch even tijd vragen...
Idd, de anal-probe lijkt zich aan de rechter kant van de neus te bevinden...
Eens dat dit het afgelopen half jaar geen issue meer was, maar waar maak jij uit op dat ze voorlopen op het gebied van elektronica? Niet dat ik je niet geloof, ben meer benieuwd naar je redenatie.fynrd1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:04:
[...]
Wel eens afgevraagd hoe Vettel het laatste half jaar gedomineerd heeft? De KERS problemen ontstonden op aero vlak, omdat cooling een scheldwoord is voor Adrian Newey.
Doen me een beetje denken aan de oude F3 auto`s van rond 2000.AzzKickah schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:19:
Als je die anal probe wegdenkt vind ik het verder wel een erg strakke auto om de zien zo met die bijna vlakke neus.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Creating my own hero.
Xbox
Ik kan het niet 100% hard voor je maken, maar voor mij als kijker heb ik toch raceweekenden gezien waarvan ik zeg dat kan niet, niet alleen van RedBull, maar ook Ferrari, Benetton, Renault en Brawn heb ik dingen zien doen waarvan ik denk dat kan niet. Als we puur naar afgelopen jaar kijken, zien we eigenlijk dat de wagens volledig uit geëvolueerd zijn. De kleinere teams komen dichterbij, maar ook de topteams komen dichter bij elkaar waar het dus gaat om een paar tienden onderling en een halve seconden naar het middenveld. Als je het halverwege het seizoen voor mekaar krijgt, om zonder optisch rigoureuze veranderingen, met één coureur een gat van 7 tiende tot een seconde kan trekken in de kwalificatie, of in 10 ronden een gat kan slaan van 15 seconden dan klopt er iets niet. Op gebied van aerodynamica is er niks drastisch veranderd, op gebied van mechanica ook niet echt omdat je hier de basis van de wagen aanpast wat ook weer zijn uiting zou moeten hebben in het aeropakket. Als het wel op dit vlak is en niet optisch, dan gaan we het hebben over materialen die zich kunnen vervormen naar bepaalde vormen bij bepaalde temperaturen, wat tijdens een test van de FIA nooit ontdekt kan worden. Maar er kan ook gekeken worden naar de aandrijving, waar je in langzame sectoren door een vorm van actieve ophanging en traction control ontzettend veel kan winnen. Er ging het afgelopen jaar veel rond betreft dit onderwerp in en rondom de paddock, maar ook analisten en journalisten gingen hiermee aan de haal. Zolang er geen bewijs is kan niemand het hard maken, dus ik al helemaal niet, maar mochten zij op dit vlak echt gebruik hebben gemaakt van dit soort systemen, dan zullen ze volgend jaar dus door het verminderen van de significantie van aero een flinke voorsprong hebben. Daarnaast dit jaar ook brake-by-wire.. dus het wordt boeiend dit jaar.Grimmie187 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:09:
[...]
Eens dat dit het afgelopen half jaar geen issue meer was, maar waar maak jij uit op dat ze voorlopen op het gebied van elektronica? Niet dat ik je niet geloof, ben meer benieuwd naar je redenatie.
Niet nodig, vol indrukken en de nulletjes en eentjes doen de restMetaFrame schreef op maandag 27 januari 2014 @ 18:57:
Brake by wire.... In hoeverre heb je dan nog feedback in je pedaal?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq