[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.630 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Reverse grid op basis van wat? WK stand?

Slecht plan; als ze zich extra moeten inspannen: dubbele punten = dubbele raceafstand..

Meer het plan is gewoon sowieso slecht.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat dubbele punten-systeem verhoogt het Mario Kart-gehalte van de F1. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Je krijgen ook bij de start een tros bananen mee.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
MrSleeves schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:23:

Slecht plan; als ze zich extra moeten inspannen: dubbele punten = dubbele raceafstand..

dubbele raceafstand met de huidige regels is sowieso niet te doen, gezien nu het uitrijden met een volle tank al lastig gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ach, ik zie wel hoe het allemaal uitpakt.
In feite verandert er niet zo veel. Een reverse grid klinkt mij nog veel kunstmatiger in de oren dan dubbele punten in de laatste race.

Iedereen weet van tevoren hoeveel punten er in welke race te verdienen zijn. Als je al kampioen wil zijn voor de laatste race, moet je een wat grotere buffer hebben.
Voordeel is wel dat de kleinere teams ook nog gemotiveerd zijn om, als ze een keer punten pakken, dat in de laatste race te doen. Dus zijn het niet alleen titelkandidaten die tot de laatste race de wagen blijven ontwikkelen.

Los daarvan verandert er voor de rest van de races in het seizoen zo goed als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:32

Player1S

Probably out in the dark

Als fans gewoon de rechtmatige kampioen kronen als dit misbaksel daadwerkelijk invloed heeft op de uitslag.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
De kleine teams beschouw ik voor het gemak als de teams die in ~2010 zijn begonnen. In al die races hebben ze nog geen enkel punt gehaald. Ondanks de huidige 10 posities punten is de nadruk op betrouwbaarheid zo enorm toegenomen dat punten voor hen ook vrijwel onmogelijk zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
MrSleeves schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:23:

Dat het idee van dubbele punten in z'n algemeen slecht is ben ik 100% met je eens, maar een reverse grid op basis van wk stand is de enige manier om de dubbele punten op een simpele manier nog een beetje te rechtvaardigen.

Dubbele raceafstand zou ik prima vinden maar is simpelweg onmogelijk; dan moeten er weer tankinstallaties mee en die zijn juist afgeschaft vanwege de kosten van het meeslepen van al die zooi. Daarnaast ook te zwaar voor motoren/versnellingsbakken en waarschijnlijk zelfs te zwaar voor de coureur omdat ze nauwelijks drinken mee kunnen nemen de auto in.

Reverse grid zouden ze van mij overigens het hele seizoen mogen doen. Eerste race van het jaar kwalificatie, daarna omgekeerd starten op basis van WK stand. Dan krijg je tenminste wel actie op de baan en moet je als top coureur iets meer doen ipv een gaatje van 5 seconde slaan en daarna gecontroleerd de race uitrijden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
XyritZz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:20:
[...]

Reverse grid zouden ze van mij overigens het hele seizoen mogen doen. Eerste race van het jaar kwalificatie, daarna omgekeerd starten op basis van WK stand. Dan krijg je tenminste wel actie op de baan en moet je als top coureur iets meer doen ipv een gaatje van 5 seconde slaan en daarna gecontroleerd de race uitrijden.
In een klasse als de F1 waar de verschillen in auto's zo groot zijn heeft dit geen enkel nut imo. Het enige wat je hiermee bereikt is dat de eerste 10 ronden een chaos zijn met alle gevolgen van dien, daarna herstelt zich de volgorde vanzelf.

In een klasse als de GP2 waar de auto's nagenoeg gelijk zijn heeft reverse grid echt effect. Hierdoor geef je minder ervaren coureurs ook een kans om vooraan te rijden, wat hun ontwikkeling alleen maar ten goede komt. Ik zie niet in wat het voor nut heeft om Marussia's en Caterhams vooraan te laten rijden de eerste 5 ronden, het zorgt alleen maar voor gevaarlijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Reverse grid is nog eens een stap de verkeerde kant op. Nog even en je krijgt pole als je het snelst over de pitmuur kan klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

laat ze dan voor de pole roshambo'en....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

XyritZz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:20:
[...]

Dubbele raceafstand zou ik prima vinden maar is simpelweg onmogelijk; dan moeten er weer tankinstallaties mee en die zijn juist afgeschaft vanwege de kosten van het meeslepen van al die zooi. Daarnaast ook te zwaar voor motoren/versnellingsbakken en waarschijnlijk zelfs te zwaar voor de coureur omdat ze nauwelijks drinken mee kunnen nemen de auto in.
Het feit dat het onmogelijk is, is de reden dat ik het aangaf. Het is net zo onzinnig als die dubbele punten.

Het slaat gewoon nergens op en er is een veel beter alternatief, die ik hier al een keer heb aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Volgend jaar bandenwarmers verboden: link.

Ik ben benieuwd naar de bewoording, of ze het goed hebben dichtgetimmerd of dat we volgend jaar weer allerlei slimmigheidjes zien om er toch warme bandjes op te kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

handige_harrie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:58:
Volgend jaar bandenwarmers verboden: link.

Ik ben benieuwd naar de bewoording, of ze het goed hebben dichtgetimmerd of dat we volgend jaar weer allerlei slimmigheidjes zien om er toch warme bandjes op te kunnen gooien.
In Nascar is het verboden, maar hebben ze in/achter de pitbox een gigantische "oven" staan, waar de banden warm worden gehouden.

Minder efficient, maar beter dan niets.

Ik zie het wel gebeuren (tot de FIA er iets aan doet)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
XyritZz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:14:
Ik blijf er bij; om dubbele punten te verdienen moeten de coureurs zich extra inspannen. Reverse grid in de laatste race lijkt me supertof.

Een kampioenschapskandidaat die wint verdient die 50 punten omdat hij van achterop de grid is gekomen, een backmarker die in de top 10 eindigt verdient net zo goed die dubbele punten omdat ze de gehele race snellere auto's achter zich hebben weten te laten.
Je weet dat er maar 20 auto`s aan de start staan toch.
Waarvan alles van hetzelfde/soortgelijke team, die duitser gratis voorbij laat. (2de rijder RB, het hele 2de RB team en alle andere teams met hetzelfde motormerk)

50 punten zou alleen leuk zijn als de standaardrijders er niet inzitten maar er alleen "3de" rijders op de grid staan, en dan dus alleen punten voor het constructeurs kampioenschap.

Of natuurlijk voor een 4-uursrace overwinning op Monaco.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
enchion schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 02:07:
[...]

Je weet dat er maar 20 auto`s aan de start staan toch.
Waarvan alles van hetzelfde/soortgelijke team, die duitser gratis voorbij laat. (2de rijder RB, het hele 2de RB team en alle andere teams met hetzelfde motormerk)

50 punten zou alleen leuk zijn als de standaardrijders er niet inzitten maar er alleen "3de" rijders op de grid staan, en dan dus alleen punten voor het constructeurs kampioenschap.

Of natuurlijk voor een 4-uursrace overwinning op Monaco.
Alleen als iedereen een blauwe schildpadschelp meekrijgt om mee te gooien in de laatste ronde.

Waar zijn ze in Senna's naam mee bezig?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vandaag de launch van de McLaren. Ben benieuwd hoe zij de regels van de neus hebben geinterpreteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12h NL tijd begint het.

Ik hoop dat het een embedded YouTube stream is in hun website, want ik kan me volgens mij herinneren van 2012 dat de stream op hun site verre van stabiel liep. Kijk ik liever de Stream wel op YouTube zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
mclaren launch is om 13h onze tijd

edit: raar 12h gmt is toch 13h onze tijd. Alleen de countdown clock op de site geeft nog 1,5h aan. wat weer 12h onze tijd is.

[ Voor 65% gewijzigd door WoKo op 24-01-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
WoKo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:28:
mclaren launch is om 13h onze tijd

edit: raar 12h gmt is toch 13h onze tijd. Alleen de countdown clock op de site geeft nog 1,5h aan. wat weer 12h onze tijd is.
Dat zal met het verschil in zomer- en wintertijd te maken hebben gok ik

edit:

Misschien eerst een uur voorprogramma of iets dergelijks, wij zitten hier in nl toch echt in GMT +1

[ Voor 13% gewijzigd door Jurgen op 24-01-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:46

rally

Deyterra Consultancy

Niet in de UK. Daar is het (ten tijden van deze post) toch echt 09:46

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

De counter kijkt naar je Windows klok. Dat is nog 1 uur en 11 minuten tot 12 uur.

Hij houdt geen rekening met dat je in GMT+1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dani Juncadella is benoemd als en reserverijder bij Force India.

Goed om te zien dat een talentvolle coureur die eigenlijk amper geld meeneemt, toch nog in aanmerking komt voor een F1 stoeltje, al is het als reserve. Hopelijk helpt het hem een beetje in z'n carriere.
Het was in de F3 toch wel echt een topper (Euroseries titel gewonnen, Macao GP, Marlboro Masters, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Eric Bouillier (Lotus) naar McLaren's (nog niet zeker dat). Maar hij is wel gestopt met directe ingang bij Lotus.
Gerard Lopez teambaas Lotus.

Zijn ze allemaal aan het wegrennen ofzo?

https://twitter.com/autosport/status/426654180518813697

[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 24-01-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Boullier naar McLaren?! Want hij spreekt zo lekker verstaanbaar Engels? Iets in die trant?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:56:
Oke? Eric Bouillier (Lotus) naar McLaren's.
Gerard Lopez teambaas Lotus.

Zijn ze allemaal aan het wegrennen ofzo?

https://twitter.com/autosport/status/426654180518813697
Het lijkt op het verlaten van het zinkende schip. :)
Lotus is het Williams van dit jaar. Die gaan me toch een drama-seizoen tegemoet.
Ik snap nu wel dat Hulkenberg daar niet heen wilde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Zamorano schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Het lijkt op het verlaten van het zinkende schip. :)
Lotus is het Williams van dit jaar. Die gaan me toch een drama-seizoen tegemoet.
Ik snap nu wel dat Hulkenberg daar niet heen wilde. :)
Ja denk het ook. Alleen jammer van Grosjan, die gun ik wel eens een raceoverwinning! Hij is zo gegroeid afgelopen jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik gooi hem nog een keer erin: AzzKickah in "[F1] Seizoen 2014"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Damn, ik moet popcorn gaan halen voor dit nieuwe F1 seizoen :-) Ik verwacht wel wat vuurwerk hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lotus is de running gag geworden van de F1. Dat Bouillier weg zou gaan was ook de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:44
Lotus heeft zichzelf toch in de problemen gewerkt met dat contract van Kimi destijds? Euro's per punten ofzo.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik hoop toch dat dit niet waar is :
Laatste update:
24 januari 2014 11:04
24 januari 2014 11:13
Deel:
TW
FB
GP

'Boullier nieuwe teambaas van McLaren'
Eric Boullier wordt volgens verschillende media de nieuwe teambaas van McLaren.
Foto: ANP

De veertigjarige Fransman komt over van Lotus, waar hij zijn ontslag heeft ingediend. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt met Martin Whitmarsh, de huidige teambaas van McLaren.

McLaren beleefde in 2013 een desastreus seizoen. De Britse renstal eindigde als vijfde bij de constructeurs en Sergio Perez en Jenson Button deden nooit mee om de zege in een Grand Prix.

In 2014 rijden Kevin Magnussen en Button voor McLaren.

Lopez

Lotus maakte vrijdagochtend bekend dat Gerard Lopez in 2014 zal fungeren als teambaas. Lopez was al eigenaar van Lotus, dat in 2013 als vierde eindigde bij de constructeurs.

"We willen Eric bedanken voor alles wat hij voor het team heeft gedaan. We hebben er alle vertrouwen in dat we ook in de komende seizoenen een rol van betekenis spelen in de Formule 1", aldus Lopez.

Lotus is afwezig bij de testsessies van volgende week in Jerez. De nieuwe wagen is pas gereed voor de tweede testperiode in februari in Bahrein.

Pastor Maldonado en Romain Grosjean zijn komend seizoen de coureurs.

Lees ook: Overzicht: De Formule 1-coureurs in 2014
Door: NUsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
tlpeter schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:43:
Ik hoop toch dat dit niet waar is :

[...]
Er is nog niks definitief over zijn toekomst. Hij is gestopt bij Lotus, dat is het enige wat zeker is.
Dus ja, het bericht is iets te voorbarig (ookal verwacht ik wel dat hij nieuwe teambaas wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Mag een teambaas zomaar overstappen? Ik bedoel, vaak hoor je dat zulke mensen met garden leave (oid) gaan voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
WoKo schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:48:
Mag een teambaas zomaar overstappen? Ik bedoel, vaak hoor je dat zulke mensen met garden leave (oid) gaan voor een jaar.
Ik weet niet of hij een concurrentiebeding in zijn contract met Lotus had, maar als ze hem bijvoorbeeld al een half jaar niet betaald hebben, denk ik dat Boullier daar misschien wel zomaar onderuit kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countdown klokje is afgelopen, er klopt dus iets niet op de McL site :9 Nog een uurtje wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Countdown clockje die domweg naar systeemtijd kijkt?

Gelukkig dat die mensen niks met techniek doen...

:-)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach, Eric wilde zelf wel bij de eerste test van het seizoen zijn en als je huidige team dat niet lukt, ga je toch naar een ander team. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Mooi nieuws voor Frijns, mag bij de eerste test meteen rijden op dag drie

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
DexterBelgium schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:05:
Countdown clockje die domweg naar systeemtijd kijkt?

Gelukkig dat die mensen niks met techniek doen...

:-)
Ze zou als Formule 1 team maar gesponsord worden door Tag Heur :X

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
McLaren pics: http://www.mclaren.com/formula1/car/

[edit] link is overbelast?

Afbeeldingslocatie: http://media.cdn.mclaren.com/images/galleries/_79P0166.jpg
Congratulations, it's a boy! 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door AlterEgo op 24-01-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

NitroX infinity schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:10:
Lotus heeft zichzelf toch in de problemen gewerkt met dat contract van Kimi destijds? Euro's per punten ofzo.
Lotus ging de mist in toen Baher zo nodig van Gratis reclame via het huidige Caterham perse zelf een team wou sponsoren/beheren terwijl Group Lotus geen rooie cent had.
In samenwerking met Genii zijn ze op Renault gesprongen en sindsdien is het een lachwekkende bende geworden daar.

Ze hadden gewoon Fernandez de naam moeten laten gebruiken en die centen die ze hadden in het bedrijf zelf steken.
Renault had Bernie wel een goede koper voor gevonden uiteindelijk. Teveel historie om zomaar verloren te laten gaan.

@hierboven: ZUCHT!!! weer chrome :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
De neus van de McLaren MP4-29 vind ik erg ..... apart... laten we het zo maar noemen. ik krijg het idee van een neus zonder tussenschot (cokeneus).... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:44
Dier neus is echt heel erg wennen,
Maar het zilver ziet er wel weer goed uit..

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Ik heb een spontane associatie met Zoidberg :?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Inmiddels doet de website van McLaren nix meer?.. (Kan ook aan mijn werk PC liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MindWarp schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:03:
Ik heb een spontane associatie met Zoidberg :?
Van bovenaf meer met Durex
Afbeeldingslocatie: http://media.cdn.mclaren.com/images/galleries/_79P0197.jpg

En Lotus dacht, iedereen komt met een penis-neus, komen wij met een vagina-neus

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/lotus-e22-886x566.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
Site is redelijk dood, maar op twitter zijn er meer pics te vinden:
https://twitter.com/McLar...26686602505498625/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. en de Lotus:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BevlO5ACQAEyFE1.png:large

Slechte render als je het mij vraagt, - vergeef mij de woordkeuze - de twee piemels zijn niet eens even lang.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 28-08 15:03
Man, wat verschrikkelijk zo'n neus zeg. Jeetje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Laatst online: 03-09 10:02
Oeh, die Lotus kan ik voor het gevoel wel makkelijker aan wennen..
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel diversiteit we in neuzen gaan zien de komende dagen :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
Nou dan vind ik die van Lotus nog het beste gelukt zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die McLaren is lelijk, maar dat lelijke ding van Lotus lijkt helemaal nergens op. Is het de bedoeling dat banden van concurrenten worden lekgeprikt met die riek ofzo? :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:44
Leuk dat de FIA de achtervleugels zo heeft beperkt, maar nou mogen ze van mij die voorvleugels ook wel onder handen nemen. Dat McLaren ding heeft teveel lagen om nog mooi te zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:44
Die Lotus spreekt me echt veel meer aan.
Nu de prestaties nog

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Ook voor mij spreekt de Lotus-neus meer aan. Gaat een wagenpark worden waar ik aan zal moeten wennen wederom. De Lotus ziet er ook niet clean uit wat betreft vleugels en flapjes en lijnen enzo. Dat zal ook nog wel veranderen gok ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dit kan ik niet meer serieus nemen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Aan de Lotus moet ik heel erg wennen. Ziet er primitief uit.

De McLaren daarentegen, mwoah, die vind ik best te pruimen. Er zit zo te zien al veel werk in de voorvleugel, wat ook één van de gebieden is waar teams veel ontwikkeling in zullen moeten steken door de aangepaste regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joh, na een paar races hebben ze toch allemaal dezelfde neus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Total meer op de wagen (logisch, nu PDVSA), en Bouiller weg --> Grosjean mag (eind) dit seizoen ophoepelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik vind ze allebei spuuglelijk, maar de McLaren spant de kroon!

Vraag me trouwens zeer af in hoeverre de neuzen nog gaan veranderen voor de eerste race aangezien er flinke verschillen in zitten.

Nu tot morgen even duimen dat mijn vrienden in Maranello wel iets moois verzinnen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Kwam deze tegen op Twitter:
Whereas the double penis nose on the Lotus E22 has been designed so that Maldonado can screw everyone twice. #F1
_O-

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 24-01-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De neuzen zijn dus nog lelijker geworden dan ze al waren. Maakt mij op dit moment niet uit hoe de McLaren er uit ziet, als de wagen maar snel en betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
De filmpjes op de Mclaren site zijn wel gaaf om te kijken. En in het interview met Jenson geeft hij aan dat hij uitkijkt naar de samenwerking met Ron Dennis die in charge gaat zijn... Interesting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Is die Lotus wel legaal? http://scarbsf1.com/blog1/2014/01/23/f1-2014-finger-noses/ deed me vermoeden van niet?

De McLaren staat me op één of andere manier nog het meest aan so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me er niet zo erg aan eigenlijk, zolang die auto's maar gewoon hard gaan.

Ben even Twitter aan het volgen, geweldig wat daar allemaal voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Trouwens:

De nieuwe Ferrari gaat de F14T heten, mijn stem heeft ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik neem aan dat er grondig naar de regels wordt gekeken voordat een onderdeel ontworpen wordt. De onderdelen zelf zijn ook niet gratis en zo. Ik ga er daarom vanuit dat het 'gewoon' legaal is, of een andere interpretatie van de regels dan de meeste teams dat hebben. Dat hoeft het dan niet gelijk illegaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

De Lotus is volgens mij legaal, het is 1 neus (de rechter) die volledig is, de linker is korter.

De McLaren heeft een interessante achterkant, de bobbels naast de uitlaat doen mij vermoeden dat ze lucht langs de turbo / uitlaat laten komen om zo 'secundair blowen' mogelijk te maken.

Maar da's een hersenkronkel.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Even een hoopvol droompje erin gooien hoor:
http://f1today.net/nl/nie...ag-in-jerez-voor-caterham

Misschien dat Koba tegenvalt tegen de helft van het seizoen en Frijns het mag afmaken :) :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AzzKickah schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:03:
Even een hoopvol droompje erin gooien hoor:
http://f1today.net/nl/nie...ag-in-jerez-voor-caterham

Misschien dat Koba tegenvalt tegen de helft van het seizoen en Frijns het mag afmaken :) :P :+
Denk eerder dat we mogen hopen dat het geld van Ericsson opdroogt.
Koba zal niet zo veel meenemen dus die zit er deels vanwege z;n kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

L1nt schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Denk eerder dat we mogen hopen dat het geld van Ericsson opdroogt.
Koba zal niet zo veel meenemen dus die zit er deels vanwege z;n kwaliteiten.
Dat hopen ze daar ja. Maar hij is al dik een jaar uit de running en hoewel hij soms leuke dingen liet zien in de Sauber ben ik nog niet helemaal 100% van hem overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NitroX infinity schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:11:
Leuk dat de FIA de achtervleugels zo heeft beperkt, maar nou mogen ze van mij die voorvleugels ook wel onder handen nemen. Dat McLaren ding heeft teveel lagen om nog mooi te zijn.
Laat dit soort belachelijke fratsen juist het gevolg zijn van 9999 superficiale beperkingen.

Ik ben er dan ook extreem voor om gewoon grondeffect weer toe te staan en daarbij gewoon de lengte en breedte van de auto vast te leggen, en dan als enige extra de achtervleugel hoogte.
Waarna de teams het gewoon zelf mogen uitzoeken zolang ze maar binnen een gesteld gewicht blijven.

Alleen de duurdere teams hebben "voordeel" bij deze belachelijke pietluttige regelgeving omdat men steeds meer spul "inhouse testing apparatuur" nodig heeft om daar omheen te bouwen.
(daarbij ook dat dit soort dingen absoluut niet bijdraagt aan het verbeteren van de normale wegauto)

btw Voor Ferrari wordt dit dus een makkelijk seizoen om te winnen, ze hoeven alleen maar een mooiere auto te bouwen. :X
(zodat ze in het toekomstige jaarverslag over het meest stupide/lelijke F1 seizoen zo min mogelijk voorkomen)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 24-01-2014 14:26 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Speedpete schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:58:
De Lotus is volgens mij legaal, het is 1 neus (de rechter) die volledig is, de linker is korter.
@ScarbsF1 denkt ook dat dat bijna de enige uitleg is. Of het is natuurlijk een Lotus-doe-belachelijk-render-op-Twitter-om-McLaren-te-jennen. Dat kan natuurlijk ook nog.
De McLaren heeft een interessante achterkant, de bobbels naast de uitlaat doen mij vermoeden dat ze lucht langs de turbo / uitlaat laten komen om zo 'secundair blowen' mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:22

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat erg zeg die McLaren.. En de lotus.. Jezus... Dat allemaal voor een diffuser die waardeloos is door het ontbreken van de beamwing.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Niet om te blowen, daarvoor is deze luchtstroming te langzaam. Het ontwerp is zodanig dat de warme lucht continu door de stroming langs het bodywork eruit wordt gezogen. Aangezien de beamwing ontbreekt is dit de ideale locatie qua hoogte, aangezien er geen connectie meer mogelijk is met de upperwing en diffuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkEye
  • Laatst online: 11-09 14:54

HawkEye

Very dry...

Jeeeeezzz... ziet er niet uit dit :/

...en dan zie je al die legendarische (en mooie) wagens op de achtergrond staan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Kan me niet voorstellen dat ze de ene helft korter zouden laten zijn dan de andere, zou het niet een soort van "groothoek" effect moeten voorstellen bij deze render?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
hardware-lover schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Kan me niet voorstellen dat ze de ene helft korter zouden laten zijn dan de andere, zou het niet een soort van "groothoek" effect moeten voorstellen bij deze render?
Zoals ze het getekent hebben is 'het' aan onze zeide langer.

Het zou er wel hilarisch uit zien als de McLaren met zijn piemel in de cameltoe van de Lotus kwam te zitten :+

[ Voor 14% gewijzigd door Streskip op 24-01-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BewTj9OCYAE-4os.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/10/great-scott-doc-back-to-the-future-drawing.jpg

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm, apart die assymmetrische Lotus.

Afbeeldingslocatie: http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/butt-magn-vand-mcla-mp429-2014-886x626.jpg

Zo vind ik hem best netjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
fynrd1 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:49:
Wat erg zeg die McLaren.. En de lotus.. Jezus... Dat allemaal voor een diffuser die waardeloos is door het ontbreken van de beamwing.
Welke beamwing gaat het nu eigenlijk precies over en wat was de functie van zo'n ding? Ik snap dat niet zo goed en lees er steeds meer over dat het grote gevolgen heeft voor de auto's...

Vind persoonlijk de McLaren nog geeneens zo heel lelijk. Zitten in ieder geval vloeiende lijnen in de neus, en tegenstelling tot de schets die scarbsf1 een poos geleden al had gemaakt. Daarop zag het er allemaal nog een stuk dramatischer uit. Wel knap overigens dat die voorspelling dus uit kwam :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Damn, dat assymetrische klopt, of wat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
DexterBelgium schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:51:
[...]

Damn, dat assymetrische klopt, of wat? :o
Zou Lotus ons niet in de zeik nemen? Zij zijn toch wel één van de weinige F1 teams die van een geintje houden. Ik heb zo mijn twijfels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Is het niet zo dat de meeste circuits rechtsom zijn? Misschien geeft het een miniem voordeel in bochten naar rechts en een nadeel in bochten naar links. Netto heb je dan over het hele seizoen gezien alsnog een voordeel.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

XyritZz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38:
[...]

Welke beamwing gaat het nu eigenlijk precies over en wat was de functie van zo'n ding? Ik snap dat niet zo goed en lees er steeds meer over dat het grote gevolgen heeft voor de auto's...
De beamwing waar wij het over hebben is in het onderstaande plaatje het met geel bedekte lichaam. Dat zitje er bovenop is trouwens de monkeyseat.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYJYZgQko_fbKFP8oYpmqXpJb5vgfxJFK_QAAtkkSnICZmG4Sf

De rol van de beamwing is eigenlijk heel simpel, hij verbindt het lage druk gebied van de upperwing met die van de diffuser. Hieronder zou je even in moeten beelden dat er 3 compartimenten zijn waarvan de bovenste de upperwing, middelste beamwing en onderste diffuser. Als de beamwing wegvalt, zal het onderste en bovenste compartiment separaat opereren, waardoor ten eerste je efficiëntie omlaag gaat, maar als tweede punt ook een veel onvoorspelbare drukverdeling krijgt. Om het te schetsen naar real-life, de diffuser is afhankelijk van een vlakwegdek, en de vleugels zijn afhankelijk van vrije lucht, wake en wind. Met een beamwing, verloor een diffuser niet spontaan al zijn downforce bij een hobbel, of een upperwing die door wake of verandering van windrichting zijn downforce verloor. Het grote lagedrukgebied nam natuurlijk af, maar opvangbaar. Nu zou bij een hobbel de diffuser compleet kunnen stallen, waar het niet meer opgevangen kan worden door de langzame luchtstroming over de vleugels. In dit geval zou mechanische grip bijvoorbeeld weer een hele significante rol gaan spelen. In het geval van slipstreamen etc, zal de achtervleugel nu volledig zijn downforce kunnen verliezen waar het dus volledig zal moeten vertrouwen op zijn diffuser.. Aangezien de voor neus zodanig verlaagt is, de uitlaatgassen de diffuser niet meer kunnen sealen, zullen we qua grip niveau weer rond de jaren 94-97 zitten. Klinkt negatief, maar hoe meer downforce een wagen genereert, hoe meer wake er ontstaat, waardoor de welbekende trein ontstaat. Nu met het drastisch verminderen van de downforce, is de hoeveelheid wake ook veel lager, waardoor er dichtere gevechten mogelijk zijn die meer in handen van de coureur en mechanische grip liggen dan op basis van aerodynamica.
Afbeeldingslocatie: http://scarbsf1.files.wordpress.com/2010/03/rearwing_cfd.jpg
Een toevoeging nog, de afbuiging omhoog noemen we upwash wat een netto kracht omlaag betekend. Hoe groter (stijler) de upwash hoe groter de kracht omlaag naast die van het lagedrukgebied. Door de beamwing wordt de hoek van de upwash uit de diffuser groter door de verbinding met het bovenste lichaam, die hoek wordt dus drastisch verlaagt als de verbinding ontbreekt. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door fynrd1 op 24-01-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat assymetrische inderdaad, maar heeft met regels te maken. Ik geloof dat er pas bodywork mag zitten op 50mm vanaf het topje van de neus. De lange is dus de 'echte' neus, de korte is dan een stuk bodywork dat 50mm eerder stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
ThunderNet schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:56:
Is het niet zo dat de meeste circuits rechtsom zijn? Misschien geeft het een miniem voordeel in bochten naar rechts en een nadeel in bochten naar links. Netto heb je dan over het hele seizoen gezien alsnog een voordeel.
Zou kunnen. Ze kunnen toch ook het ontwerp wijzigen? Ligt er net aan welke kan het circuit opdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Maar dan moet je er dus in slagen de crashtests te overleven met een crashstructuur (want die zit dan alleen in de échte neus) die niet symmetrisch in de lijn van voortbewegen ligtEDIT: Scarbs zegt dat ik het mis heb (zie link)... dat kan toch alleen maar hoofdbrekens opleveren? EDIT: http://www.autosport.com/news/report.php/id/112265 En dat blijkt, dus... "AUTOSPORT has learned that the aggressive 'twin tusk' arrangement caused problems for the team in completing crash testing."

Vooralsnog niet overtuigd dat het geen grapje is. Een render is rap gemaakt...

[ Voor 29% gewijzigd door DexterBelgium op 24-01-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Niellie41 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:16:
Dit kan ik niet meer serieus nemen. _O-
Dit wel zeker 8)7

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BenEzevCIAAf04z.jpg:large

Back top topic:

Vraag me echt af waarom de neus van de Lotus verschillend van lengte is?

[ Voor 15% gewijzigd door seninha op 24-01-2014 19:46 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

seninha schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:45:
[...]
Vraag me echt af waarom de neus van de Lotus verschillend van lengte is?
Om aan de regelgeving te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
fynrd1 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Om aan de regelgeving te voldoen.
Not sure how Lotus make the twin tusk arrangement meet the reg "a single external cross section of more than 9000mm² "
https://twitter.com/ScarbsF1/status/426689878072389633

Ik kan dit niet checken, maar ik neem aan dat hij dat citeert uit het regels boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Die ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom moet het puntje van de neus bij alle auto's zo ver voor de voorvleugel uitsteken?
Zal ongetwijfeld vanwege de regels zijn, maar waarom is dit?

Waarom kan die punt niet eerder ophouden/die vleugel niet verder naar voren zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Als dat echt is is het vooralsnog met afstand de mooiste voorkant :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Die Lotus is bruut :)

Erg benieuwd naar de F14T !

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, zou 1 van de redenen dat F14T gewonnen heeft en niet F166 Turbo zijn dat dit eigenlijk gewoon FIAT spelt? :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

BM schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:32:
[...]

Als dat echt is is het vooralsnog met afstand de mooiste voorkant :p
Het is niet echt, maar Ferrari heeft wel min of meer een (bewuste?) kleine hint gegeven naar de F2001..

Pagina: 1 ... 4 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.