[F1] Seizoen 2014 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 99 Laatste
Acties:
  • 300.497 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:15:
[...]
Precies, ik heb liever een Nederlander achteraan rijden dan helemaal geen Nederlanders in het veld. Voor de prijzen hoef je niet mee te doen in een Catherham. Die auto is gewoon was 2 seconden te langzaam.
Er is nu helemaal nog niet duidelijk hoe groot het gat gaat zijn met de overige deelnemers, maar mijn gevoel zegt dat de budget teams minder innoverend voor de dag zullen komen nu de hele handel op zijn kop is gezet met de nieuwe regelgeving. Nog even en dan krijgen we een voorzichtige indicatie :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00

Killjoy

Klingon lawn products

Humma Kavula schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:08:
Ach het is toch gewoon leuk als er een Nederlander mee rijdt?
Ik zou het wel jammer vinden in ieder geval. Niet dat hij echt potten kon breken maar heeft toch hier en daar wel wat laten zien, zeker de 2e helft van het seizoen.
Inderdaad. Tweede helft van het seizoen was hij toch wel een van de meer solide deelnemers van de F1,5. Geen ster hoor, maar wel degelijk. Jammer dat hij de overstap naar de F1 niet heeft kunnen maken.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 16:57
Kobayashi en Ericsson zijn de jongens waar we naar mogen kijken in de Caterham's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Is het definitief bevestigd dan?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is in ieder geval nu wel bevestigd dat Pic dit jaar niet voor Caterham zal rijden. http://www.gpupdate.net/n...ul-bevestigt-vertrek-pic/

Voor de rest zo te zien nog geen nieuws over van der Garde dus misschien blijft hij mogelijk toch nog aan want anders hadden ze zijn vertrek net zo goed ook kunnen aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-07 16:57
Dat van Kobayashi wel redelijk volgens mij. Ericsson niet, of niet zover ik gelezen heb, maar Motorsport.com kwam ermee die geloof ik erg snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38

BM

Moderator Spielerij
(jarig!)
ADDG schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:50:
[...]

Het is in ieder geval nu wel bevestigd dat Pic dit jaar niet voor Caterham zal rijden. http://www.gpupdate.net/n...ul-bevestigt-vertrek-pic/

Voor de rest zo te zien nog geen nieuws over van der Garde dus misschien blijft hij mogelijk toch nog aan want anders hadden ze zijn vertrek net zo goed ook kunnen aankondigen.
Verschil dat Pic nog een contract had, en VDG sowieso maar een 1-jarig contract had.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 15:15
Volgens grandprixradio (de twitter) is Frijns bevestigd als derde rijder bij Caterham

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:31

IkWilbert

Het is mij!

Om 10.00 uur persconferentie van Giedo in Amsterdam

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
IkWilbert schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:54:
Om 10.00 uur persconferentie van Giedo in Amsterdam
2 Nederlanders bij Caterham? *O*

Persconferentie geven als je je stoeltje kwijtraakt lijkt me niet waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:38

BM

Moderator Spielerij
(jarig!)
Vorig jaar was het ook de aankondiging dat ie voor Caterham ging rijden, dus heb er opzich wel een goed gevoel bij :) Als Frijns dan 3e rijder word en (zoals volgens de geruchten is) 8 vrijdagen, en 8 testdagen krijgt heeft ook hij een goeie deal te pakken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 22:08
BM schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:27:
Vorig jaar was het ook de aankondiging dat ie voor Caterham ging rijden, dus heb er opzich wel een goed gevoel bij :) Als Frijns dan 3e rijder word en (zoals volgens de geruchten is) 8 vrijdagen, en 8 testdagen krijgt heeft ook hij een goeie deal te pakken :)
En hopelijk dat Frijns dan ook het hele seizoen GP2 bij Caterham rijdt :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23
Mhh... het zou mooi zijn als vd Garde nog een 2e seizoen krijgt...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Grimmie187 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:01:
[...]

2 Nederlanders bij Caterham? *O*

Persconferentie geven als je je stoeltje kwijtraakt lijkt me niet waarschijnlijk..
Lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Of hij gaat iets totaal anders doen (IndyCar bv), maar daar hebben we nog niks over gehoord.
Wel mooi dat'ie het voor elkaar gekregen heeft; een enigzins stabiele factor lijkt me ook wel prettig voor het team.

Met die Frijns heb ik echt totaal niets, hij komt zo niet-mediageniek over.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:23
MrSleeves schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:45:
[...]

Met die Frijns heb ik echt totaal niets, hij komt zo niet-mediageniek over.
Mja waarom zou die mediageniek moeten zijn? Het is geen Hollywood/showbizz. Frijns heeft meer talent dan Guido. Het is vrij duidelijk dat Guido alleen maar in de F1 zit vanwege het geld wat die meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:19
Phusebox schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:05:
Mwah, gaan we Giedo echt missen? Hij heeft niet echt wat kunnen laten zien (relatief gezien dan).
Wat had hij eerlijk gezegd nu nog meer kunnen doen? Op hét circuit waar het op rijderskunsten aankomt in plaats van op de auto zet hij die Caterham op een onmogelijk geachte positie tijdens de kwalificatie. Daarnaast is hij regelmatig sneller geweest dan z'n meer ervaren teamgenoot.

De internationale pers is overigens ook behoorlijk positief geweest over vd Garde, en als je de verhalen zo hoort dan ligt hij zeer goed in het team. Altijd positief, altijd er voor willen gaan en altijd een teamplayer die nooit te bedonderd is om iets voor een sponsor te doen of nog ergens een interview te geven.

Hij zal echt geen WK op z'n naam gaan schrijven, maar ik vind wel dat hij afgelopen seizoen genoeg heeft gedaan om een tweede seizoen te verdienen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Raven__NL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:50:
[...]

Mja waarom zou die mediageniek moeten zijn? Het is geen Hollywood/showbizz. Frijns heeft meer talent dan Guido. Het is vrij duidelijk dat Guido alleen maar in de F1 zit vanwege het geld wat die meebrengt.
Eens, maar ik snap MrSleeves ook wel. Alhoewel Frijns (veel) meer talent heeft dan Guido, heb ik ook niets met de persoonlijkheid van Frijns. Kan ook te maken hebben met mediatraining e.d. maar Guido komt wat sympathieker over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:16
is die persconferentie van Giedo nog ergens te volgen om 10:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Grimmie187 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:56:
[...]

Eens, maar ik snap MrSleeves ook wel. Alhoewel Frijns (veel) meer talent heeft dan Guido, heb ik ook niets met de persoonlijkheid van Frijns. Kan ook te maken hebben met mediatraining e.d. maar Guido komt wat sympathieker over..
Mediatraining maakt het voor mij alleen maar nog nepper. Geef mij maar een coureur die zegt waar het op staat (Denk: Irvine bv.).

Ook deze hype rondom guido en zijn eigen persconferentie. Normaal geeft het team aan wie er komt rijden maar bij Guido gebeurd dat op zijn eigen persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Giedo 3e rijder bij Sauber, helaas geen stoel bij Caterham

F1: Van der Garde naar Sauber

door Frank Woestenburg
Giedo van der Garde heeft het Formule 1-team van Caterham ingeruild voor dat van Sauber. De Amsterdammer heeft bij de Zwitserse renstal een contract getekend als derde coureur.

Als onderdeel van de overeenkomst zal hij in de raceweekends een aantal vrije trainingen voor zijn rekening nemen. Ook is er een belangrijke rol voor hem weggelegd tijdens de verschillende testdagen die op het programma staan.
Frijns
Caterham zal waarschijnlijk nog deze week officieel bevestigen dat men in zee gaat met de Japanner Kamui Kobayashi en de Zweed Marcus Ericsson als vaste coureurs. Robin Frijns wordt reservecoureur bij het team.
Bij Sauber zijn Adrian Sutil uit Duitsland en Esteban Gutiérrez uit Mexico de twee vaste coureurs.
Perspectief
Van der Garde beschouwt zijn overgang naar Sauber als een sportieve verbetering, ondanks het feit dat hij aankomend seizoen geen races zal rijden. Wel is er perspectief op de langere termijn.
Van der Garde: ,,Het is mijn taak het team te helpen met de verdere ontwikkeling van de auto. Maar natuurlijk ben ik in de eerste plaats een coureur met ambities. Ik wil dan ook aan iedereen laten zien wat ik waard ben. Mijn doelstelling op de langere termijn blijft onveranderd: ik wil slagen in de Formule 1. Hopelijk keer ik in 2015 terug op de grid.
'Mooie stap voorwaarts'
Afgelopen seizoen debuteerde Van der Garde in de Formule 1 bij Caterham. Na een moeizame start maakte hij zeker de laatste maanden indruk, ook op andere teams. De Amsterdammer, die gesponsord wordt door McGregor, zegt dankbaar te zijn voor de kans die hij van Caterham heeft gekregen om ervaring op te doen.
,,Die ervaring zal me de komende jaren zeker nog goed van pas komen. Maar op dit moment ben ik vooral ontzettend blij met het contract dat ik heb getekend bij Sauber. Ik zie het als een mooie stap voorwaarts. Voor iedere coureur is het een droom om voor een gerenommeerd team als Sauber uit te komen.

[ Voor 94% gewijzigd door IkWilbert op 21-01-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-07 03:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

En via de Sauber F1 website, officieel

http://www.sauberf1team.c...hrer-des-sauber-f1-teams/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:55

Niellie41

[object Object]

Wow, dat is echt een stap vooruit. :')

edit:
Maar, we hebben nu wel 2 F1 coureurs.

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 21-01-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De beste jongen heet Giedo hè. ;)

Ben benieuwd wie er dan in de Caterham komt te zitten.

Snap de overstap wel als je contract bij Caterham niet verlengd wordt.
Hij heeft in de 2e helft van vorig seizoen een nette indruk achter gelaten en als je hier en daar wat vrije trainingen meepakt en je gezicht tijdens raceweekenden iig kunt laten zien, hou je de kans op een stoeltje in 2015 ten minste nog in leven.

[ Voor 63% gewijzigd door Zamorano op 21-01-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jammer, hoe zit het nou met die Sirotkin die eigenlijk derde rijder zou zijn? Gezien de actie met Frijns lijkt Sauber me geen betrouwbare partner.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, crap... Das een tegenvaller... Niet echt persconferentiewaardig ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23
Mhh, Sauber... op zich een goede stap, maar testrijder is toch weer een stapje terug ook al is het bij een beter team. Niemand weet nu nog hoe die nieuwe motoren het gaan doen. Misschien komen de teams die vorig jaar in de achterhoede zaten nu wel meer naar voren...

Ik lees op de Sauber site dat Giedo op deze manier hoopt in 2015 van testrijder door te kunnen schuiven naar een racestoeltje. Zou mooi zijn!

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:14

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat ie het niet verkeerd zal doen naast Sutil en Gutiérrez. Lijkt me niet heel veel anders dan bij Caterham aan de slag gaan eigenlijk. Hoop voor hem dat ie nog wat geld mee kan nemen, anders zal ie ook in 2015 niet rijden (misschien gaat ie dit jaar op zoek naar meer sponsors).

Sutil heeft overigens ook niet zulke spectaculaire sponsors (medion, capri sonne, apsley, cmg, einstein & newton), dus als die niet presteert dan gaat die ook wel op de schopstoel. En Gutiérrez is ook niet echt spectaculair qua rijderskwaliteiten (al heeft ie wel oliegeld). Denk dat Guido toch nog wel een kans maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 21-01-2014 10:07 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
Elders las ik al dat Sauber een drukmiddel zocht tegen de Mexicanen. Ze konden Gutierrez er niet uitmikken omdat ze vrijwel alleen maar Mexicaans geld hebben. Met een andere cashcow kan dat wel.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Senor Sjon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:07:
Elders las ik al dat Sauber een drukmiddel zocht tegen de Mexicanen. Ze konden Gutierrez er niet uitmikken omdat ze vrijwel alleen maar Mexicaans geld hebben. Met een andere cashcow kan dat wel.
En welke cashcow is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Raven__NL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Mediatraining maakt het voor mij alleen maar nog nepper. Geef mij maar een coureur die zegt waar het op staat (Denk: Irvine bv.).

Ook deze hype rondom guido en zijn eigen persconferentie. Normaal geeft het team aan wie er komt rijden maar bij Guido gebeurd dat op zijn eigen persconferentie.
Frijns kwam me enigzins hypocriet over toen hij een test van Red Bull kreeg en aannam om ze vervolgens in de media af te schilderen als een team dat coureurs misbruikt.

Dit dus:
http://www.gppits.net/nie...och_in_de_red_bull_stapt/
http://www.robinfrijnsfan...na-redbull-test-abu-dhabi

Maar ik weet dat ze daar spelletjes spelen. Je mag niets zelf beslissen en als je niet doet wat zij willen, lig je eruit. Ze behandelen je als een hond.

Daarom is Red Bull niks voor mij, ook al heb ik meer gewonnen dan Vettel voordat hij in de Formule 1 naam maakte.

Je rijdt de hele tijd met de medium band en veel brandstof en dan krijg je maar een kans. Dat is wel even schakelen dan en daar had ik het wel moeilijk mee. Je krijgt geen tweede run terwijl Valsecchi en Gutierrez en de rest, iedereen heeft 3 of 4 setjes zachte banden er door gejaagd.
Martinspire schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:25:
[...]
En welke cashcow is dat dan?
Wikipedia: Marcel Boekhoorn
Humor: de "stiefmoeder" van Giedo is Hind; scheelt maar een jaar.. :X

[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 21-01-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Sjah daar was hij waarschijnlijk te eerlijk geweest tegen de journalist. Overigens heeft hij dat niet zo tegen de journalist gezegt. Diezelfde dag heeft hij nog tweets / berichten daarover uitgestuurd dat het niet zijn woorden waren.

Maar ook al is het een beetje die kant opgegaan kwa gesprek. Dan laat alleen maar zien hoe de grote teams werken en iemand een carriere kunnen geven of helemaal kapot maken. In de F1 is dit ook niks nieuws overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Jammer van VDG. Hopen dat hij in 2015 terug kan komen. Alonso, Hulkenberg en Massa deden het al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Raven__NL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:47:
Sjah daar was hij waarschijnlijk te eerlijk geweest tegen de journalist. Overigens heeft hij dat niet zo tegen de journalist gezegt. Diezelfde dag heeft hij nog tweets / berichten daarover uitgestuurd dat het niet zijn woorden waren.
Ik dacht je net aangaf dat het niet eerlijk genoeg kon..
Het komt in ieder geval niet echt sympathiek over.

Overigens kunnen het natuurlijk best zijn woorden zijn geweest (ik was er niet bij), alleen kwam hij bij publicatie achter (of hij werd er op gewezen) dat dit zijn carriere niet bepaald een boost zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kobayashi en Ericsson zojuist bevestigd. Frijns reserve dus.

https://twitter.com/tedkr...25578478134501376/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 21:10
Mooi dat Kobayashi terug is. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:10
Jammer dat Boekhoorn zich vergist heeft in de huidige mentaliteit van de F1 teams, tijd geleden garandeerde hij nog dat VDG in 2014 zou rijden (ervanuitgaande dat hij races bedoelde) en niet op hobby matige interval bij Sauber opdraven, om even te lachen, lief te doen en daarna een dolk in je rug te krijgen van Monisha Kaltenborn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lees dat Giedo een racecontract bij Caterham heeft afgewezen en bewust voor test rijder bij Sauber heeft gekozen... hopelijk krijgt hij hier geen spijt van.

http://www.gpupdate.net/n...-de-juiste-stap-voor-mij/

[ Voor 22% gewijzigd door IkWilbert op 21-01-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 20:58

AzzKickah

06-CENSORED

IkWilbert schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:21:
Lees dat Giedo een racecontract bij Caterham heeft afgewezen en bewust voor test rijder bij Sauber heeft gekozen... hopelijk krijgt hij hier geen spijt van.

http://www.gpupdate.net/n...-de-juiste-stap-voor-mij/
Als dat zo is benoem ik hem en zijn management tot de uber-druif van 2014. Nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AzzKickah schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:
[...]

Als dat zo is benoem ik hem en zijn management tot de uber-druif van 2014. Nu al.
Er zou op zich nog iets voor te zeggen zijn:

-Als racecoureur bij Caterham is het toekomst perspectief zeer matig. Of je nu Giedo of Kobayashi in die auto zet, punten scoren en promoveren naar een beter team is vrijwel uitgesloten.
-Met een testrol bij Sauber heb je wel een auto waarmee je eventueel indruk zou kunnen maken (alhoewel ik die kans klein acht in het geval van Giedo).

Probleem in bovenstaand verhaal is Guttierez, en dan met name de poen die hij meebrengt. Ook schat ik het talent van Guttierez iets hoger in dan Giedo.

Enige overgebleven kans op een racestoeltje bij Sauber in 2015 is dan een vertrek van Sutil, wat gezien zijn geringe sponsoring en het uitblijven van resultaten nog best zou kunnen. Gaat Sauber echter het risico nemen om met 2 'rookies' te rijden in 2015?

Kotom, ik kan wel een paar argumenten bedenken waarom deze overstap goed is voor Giedo. Het geheel hangt echter van vraagtekens aan elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou ja ik ben toch echt van mening dat hij beter had kunnen racen dit jaar. Ook al is het een Caterham.
Nu met alle nieuwe reglementen slechts een paar keer in het seizoen een paar rondjes kunnen rijden gaat niet heel veel doen voor hem.

Overigens schat ik Giedo toch niet zomaar lager in dan Gutierrez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sauber lijkt me niet de meest betrouwbare partner:
- Kobayashi onder "vage omstandigheden" de laan uitgestuurd (ik vermoed dat ze 'm gewoon niet meer konden betalen ofzo);
- vorig jaar vreemde perikelen met Hulkenberg, salarissen en andere onzin;
- Serotkin die met veel bombarie werd aangekondigd als hét talent, racezitje en flinke sponsoring, maar vervolgens is meneer derde coureur en nu is het helemaal onduidelijk;
- Frijns die ook onder vage omstandigheden weggewerkt werd.

Wat hierboven ook al gezegd wordt: even een jaartje sponsorgeld van VDG binnenharken en daarna een dikke dolk in de rug.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Tsja, of het verstandig is of niet zal de tijd leren. Ik denk dat Boekhoorn en Giedo het spelletje heel goed snappen; degelijk presteren, altijd een lach op je gezicht en bovenal heel goed de belangrijkste wet van de Formule 1 begrijpen. "Money talks".

Als Giedo solide presteert tijdens tests en aan het einde van het seizoen 5 miljoen meer op tafel legt dan Sutil dan is het zitje gewoon voor Giedo.
Bart-Willem schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:55:
Sauber lijkt me niet de meest betrouwbare partner:
- Kobayashi onder "vage omstandigheden" de laan uitgestuurd (ik vermoed dat ze 'm gewoon niet meer konden betalen ofzo);
Zoals ik hierboven al zeg: Money talks. Kobayashi bracht geen geld mee, presteerde niet fantastisch en Perez liep de deur uit waardoor Sauber wellicht bang was dat TelMex de stekker er uit zou gaan trekken. De keuze voor Guitierrez voor het geld, en Hulkenberg voor het talent kan ik wat dat betreft wel begrijpen.
- vorig jaar vreemde perikelen met Hulkenberg, salarissen en andere onzin;
Dat is inderdaad vreemd; geluk voor Giedo is dat hij geen salaris gaat krijgen bij Sauber maar altijd zal blijven betalen. Maar inderdaad, de financiële situatie van een team is meestal niet goed als coureurs geen geld krijgen.
- Serotkin die met veel bombarie werd aangekondigd als hét talent, racezitje en flinke sponsoring, maar vervolgens is meneer derde coureur en nu is het helemaal onduidelijk;
Money talks. De Russen zouden flink geld overmaken en doen dat niet. Dan hoeft Sauber zich ook niet aan de afspraak te gaan houden.
- Frijns die ook onder vage omstandigheden weggewerkt werd.
Money talks. Frijns had geen geld en werd gewipt omdat de verwachting was dat de investeerders achter Sirotkin honderden miljoenen over zouden gaan maken.
Wat hierboven ook al gezegd wordt: even een jaartje sponsorgeld van VDG binnenharken en daarna een dikke dolk in de rug.
Dat zou kunnen, maar het is aan Giedo om te laten zien dat zijn combinatie van talent en geld goed genoeg is voor Sauber.

[ Voor 68% gewijzigd door XyritZz op 21-01-2014 15:02 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het is allemaal als, als, als.... dus klinkt meer als "If a perfect world excists".
Mijn inziens had hij beter kunnen tekenen als coureur van een ontwikkelend team (helaas tot op heden te weinig progressie), waar ze bewezen hebben in hem te willen investeren, dan een ontbetrouwbaar team, op hobby matige interval, centen af te rekenen, een keer lachen en daarna dolk in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Exactly. Als het echt zo was dat hij gewoon voor een seizoen kon bijtekenen en dan heeft gezegd nee bedankt, dat vind ik eigenlijk best wel onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Als hij heeft bedankt om meerdere jaren te kunnen rijden voor Caterham, dan ben ik bang dat hij last heeft van grootheidswaanzin en een management dat hem slecht coached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Misschien hier om?

James Allen‏@Jamesallenonf150 min
"If we are still at the back at the end of this year we won't carry on" - Tony Fernandes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 21:30

HaterFrame

Well... Poo came out!

Of je kunt gewoon concluderen dat jaren geleden de kleine teams de visvijver waren voor nieuw talent, iets wat tegenwoordig wel over lijkt. Een beetje team heeft tegenwoordig zijn eigen Young Driver systeem en haalt daar zijn talent weg.

Ik weet nog net niet of het wel een hele slechte beslissing is.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:00:
Exactly. Als het echt zo was dat hij gewoon voor een seizoen kon bijtekenen en dan heeft gezegd nee bedankt, dat vind ik eigenlijk best wel onbegrijpelijk.
Tja, we weten de exacte omstandigheden ook niet.
Misschien zet Caterham met een clausule in het contract dat Giedo plaats kan maken voor iemand anders gedurende het seizoen, als diegene met een grotere zak geld op de proppen komt.

Misschien heeft hij bij Sauber een clausule afgedongen dat hij een racezitje krijgt in 2015 als hij aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Met andere woorden: het blijft gissen naar de exacte situatie met beide teams, en dus ook moeilijk oordelen over de gemaakte beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Heeft iemand er wellicht aan gedacht dat het sponsorcontract van McGregor met Williams eind 2014 wellicht afloopt en dat Boekhoorn van plan is om Sauber exclusief te gaan sponsoren vanaf 2015 met een flink bedrag maar als eis dat VDG dan gaat rijden? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bart-Willem schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:41:
Heeft iemand er wellicht aan gedacht dat het sponsorcontract van McGregor met Williams eind 2014 wellicht afloopt en dat Boekhoorn van plan is om Sauber exclusief te gaan sponsoren vanaf 2015 met een flink bedrag maar als eis dat VDG dan gaat rijden? :P
Dat was toch ook de bedoeling destijds bij Williams? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Force India presenteert als eerste de nieuwe auto: Afbeeldingslocatie: http://www.forceindiaf1.com/ee/images/uploads/1390380789069264.jpg

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Phusebox schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:10:
Force India presenteert als eerste de nieuwe auto: [afbeelding]
Nee... echt?

:/

Ja, echt zie ik.

Mweh, vind het op het eerste gezicht niet mooi. Misschien wennen....

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 22-01-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Whoa wat een livery! Ik vond de FI altijd de lelijkste auto op de grid, maar dit vind ik prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De livery spreekt mij ook wel aan. Beetje een kruising tussen een Sauber en een FI. :)

Verder nog heel weinig te zien.
Ben benieuwd of we nog meer renders gaan zien binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind hem ook niet verkeerd. Hij is in ieder geval wat minder soft dan de FI van vorige jaren. Die vond ik altijd zo'n dinky toy look hebben. Moet hem nog wel even zien rijden voor ik een definitief oordeel kan vellen, maar dit ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik vind hem op het eerste gezicht echt super vet!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mooiste zou zijn als dat zwart matzwart is, en de striping high gloss.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Zou erg graag de voorkant zien met de lage neus :) Wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 19:52
AzzKickah schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:39:
Zou erg graag de voorkant zien met de lage neus :) Wel erg benieuwd.
Hou er wel rekening mee dat met de onthullingen welke aankomende dagen gaan volgen een launch spec neus gemonteerd zal zijn. Tijdens de tests zullen de neuzen nog wel eens radicaal gewijzigd kunnen worden.

Edit:
Zie dus ook:
http://www.gpupdate.net/n...an-de-auto-verandert-nog/

[ Voor 12% gewijzigd door Jurgen op 22-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Tuurlijk, alles kan nog veranderen, maar als die rare bochel op de neus er maar uit is, vind ik het allemaal wel prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ligt het aan mij, of zitten er amper sponsors op de auto in vergelijking met andere teams?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 16-06 11:58
Force India is per direct the dark horse van het veld. Doet mij beetje denken aan de Minardi van weleer.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w4rguy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:32:
Ligt het aan mij, of zitten er amper sponsors op de auto in vergelijking met andere teams?
Ik tel er 8. (Sahara niet meegerekend, is dat ook een sponsor? Of gewoon een gekke naamgeving?)

Nieuw zijn Roshfrans, Claro en Astana. Whyte&Mackay zijn ze kwijt, maar die was gelinkt aan Di Resta toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 411873 op 22-01-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 411873 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:21:
[...]

Ik tel er 8. (Sahara niet meegerekend, is dat ook een sponsor? Of gewoon een gekke naamgeving?)

Nieuw zijn Roshfrans, Claro en Astana. Whyte&Mackay zijn ze kwijt, maar die was gelinkt aan Di Resta toch?
Sahara is de grootste sponsor en de reden dat ze "Sahara Force India" heten.
http://www.sahara.in/index.html

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 13-07 19:05
Sponsors die erop staan van hun logo "in kleur" op de wagen te pleuren (Claro en die domme O in dit geval), brrr.

Vond het op het allereerste zicht wel iets hebben, maar hoe langer ik er op kijk, hoe minder ik er aan vind. Zwart, Oranje, Groen, Wit, Rood, Blauw...

Misschien is het wennen. Nuja, bij het artikel op De Standaard online stond deze foto... Herinnerde me niet meer dat de wagen vorig jaar ZO lelijk was:
Afbeeldingslocatie: http://1.standaardcdn.be/Assets/Images_Upload/2014/01/22/83db5764-8354-11e3-a8f3-c50a1246dbc9_web_scale_0.0612745_0.0612745__.jpg?maxheight=416&maxwidth=568

@hierboven
Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:08:
Tuurlijk, alles kan nog veranderen, maar als die rare bochel op de neus er maar uit is, vind ik het allemaal wel prima :+
De "penis"neuzen die de laatste weken vaak naar voor kwamen lijken mij echt NOG erger..;

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DexterBelgium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:

[...]
De "penis"neuzen die de laatste weken vaak naar voor kwamen lijken mij echt NOG erger..;
Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://images.autosport.com/editorial/1384270378.jpg

7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firesphere schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Sahara is de grootste sponsor en de reden dat ze "Sahara Force India" heten.
http://www.sahara.in/index.html
Dan zijn het dus 9 sponsors op de auto. Wat een verschrikkelijke website van Sahara trouwens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:59

Arfman

Drome!

Hahaha ja, werkelijk waar ontzettend lelijk. Snap ook nog steeds niet wat die mensen nu echt doen voor de kost.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het schijnt dat die Force India er aan de voorkant wel zo uit ziet. ;( Aan de zijkant vind ik die lagere neus wel aanzienlijk mooier dan dat we afgelopen jaren gezien hebben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15-07 11:09

Wom

En profile een hele nette wagen om te zien, livery spreekt me wel aan eigenlijk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eric Bouiller een tijdje geleden: "Lotus will not be the only team to miss the Jerez test". Inmiddels weten wij beter :P Faalhazen bij Lotus :F

Ben benieuwd of ze nog personeel over hebben, ook vandaag weer een aankondiging dat er een ingenieur naar McLaren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Als je in de F1 terecht wilt komen moet je misschien juist nu solliciteren bij Lotus. En dan zo snel mogelijk doorgroeien naar een ander team :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
DexterBelgium schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:06:
Sponsors die erop staan van hun logo "in kleur" op de wagen te pleuren (Claro en die domme O in dit geval), brrr.

Vond het op het allereerste zicht wel iets hebben, maar hoe langer ik er op kijk, hoe minder ik er aan vind. Zwart, Oranje, Groen, Wit, Rood, Blauw...

Misschien is het wennen. Nuja, bij het artikel op De Standaard online stond deze foto... Herinnerde me niet meer dat de wagen vorig jaar ZO lelijk was:
[afbeelding]

@hierboven
[...]
Is dat niet de Force India van twee jaar terug? Die van vorig jaar had een vanity panel waardoor de bult niet zichtbaar was.
Bart-Willem schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:
Het schijnt dat die Force India er aan de voorkant wel zo uit ziet. ;( Aan de zijkant vind ik die lagere neus wel aanzienlijk mooier dan dat we afgelopen jaren gezien hebben. :P
Klopt maar op zo'n tekening als hierboven ziet het er allemaal wel erg dramatisch uit, in werkelijkheid maskeren de teams al veel met de livery. Force India zal het aanhangsel waarschijnlijk zwart maken waardoor het dus al grotendeels wegvalt.

Daarnaast kan er ook nog heel veel veranderen. Force India geeft bijvoorbeeld al aan de neus voor tijdens de tests puur op safe te hebben ontworpen zodat ze door de crashtests heen konden komen en dat ze nu al druk aan het werk zijn om de grenzen op te zoeken mbt het ontwerp van de neus.

Ik dacht dat de MP4-20 ook een hele dunne neus had, maar wel compleet vloeiende lijnen en dan is zo'n smalle neus helemaal niet storend. Wellicht dat er teams zijn die voor zoiets kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:19

TommyGun

Stik er maar in!

Wom schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:32:
En profile een hele nette wagen om te zien, livery spreekt me wel aan eigenlijk.
Ik vind 'm super gaaf :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Zijn er nou eindelijk eens echte filmpjes beschikbaar van een rijdende F1 wagen met 2014 spec motor? Ik heb alleen nog maar van die renders gezien en een Ferarri Enzo met een onbekende motor erin...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Damian schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:47:
Zijn er nou eindelijk eens echte filmpjes beschikbaar van een rijdende F1 wagen met 2014 spec motor? Ik heb alleen nog maar van die renders gezien en een Ferarri Enzo met een onbekende motor erin...
Uhm... hoe dan?

Het testen begint pas 28 Januari dus ik zie ff niet hoe ze eerder filmpjes moeten maken aangezien er een testverbod is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er zijn nog geen tests geweest.
Nog even een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ferrari LaFerrari ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 15-07 21:55
AzzKickah schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:55:
[...]
Het testen begint pas 28 Januari
Weet iemand of de test ergens wordt uitgezonden/gestreamd (live of een samenvatting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het was meer een LaMule volgens mij. En ik denk nog steeds dat ze stiekem ook met een endurance programma bezig zijn, en dat dat daarmee te maken heeft ....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi gemaakt! :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
u_nix_we_all schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:04:
[...]
En ik denk nog steeds dat ze stiekem ook met een endurance programma bezig zijn, en dat dat daarmee te maken heeft ....
Dat hoop ik ook, het zou toch echt mooi zijn als er weer 5 teams vol voor de LMP1 overwinning gaan vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Iemand dit sappige gerucht al gehoord?

disclaimer: artist/redditor conception van dit gerucht

Do want.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"... running our heritage blue livery", aldus Williams.

https://twitter.com/WilliamsF1Team/status/425294662954278912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijst dat niet naar de donkerblauwe livery die ze de laatste jaren naar winter testing meebrengen?
Afbeeldingslocatie: http://www.f1.co.uk/read-news/wp-content/uploads/2012/02/Maldonado2012_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Martini Williams Mercedes dan toch? :7

Interessant interview met Andrew Green (Technical director FI) trouwens.

Veel nieuwe dingen dit jaar die veel interessanter zijn dan die rare neus IMHO.
Is the narrower front wing the biggest change?
“The front wing change is significant; it's a completely different concept for 2014. Visually it's one of the biggest changes. That was a big task, rebuilding all those aerodynamic structures from the front to the back to complement the smaller rear wing. The loss of the lower rear wing, or beam wing, leads to a significant loss of performance. That lower wing helped connect the diffuser to the top wing and gave those two areas a lot of support. Without it, it's become very difficult to extract performance and it's going to be quite a tricky area to keep stable. So there was quite a dramatic loss in headline downforce numbers, while there was also a drop in drag, which has fallen quite dramatically as well.”

...

What else is new this year?
“The braking system is a significant change; the rear system is effectively a brake by wire. This means the rear brakes can now respond completely differently from the way they have traditionally done before. A lot of work has gone into this system from simulation, design to testing it on the dyno. However, we won't fully know how the system will perform until we get on track and gather some data and driver feedback.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 20:15
Stoffel Vandoorne reserverijder bij Mclaren, en GP2 rijder bij ART :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.formule1.nl/media/uploads/article/2014-01-23/williams-rendering.jpg.630x420_q85.jpg
...

http://www.formule1.nl/ni...toont-contouren-van-fw36/

[ Voor 26% gewijzigd door Tleilaxu op 23-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Tsja, wat zullen we er eens van zeggen..

Ik vind persoonlijk de getrapte neus zelfs mooier dan dit wormvormige aanhangsel, maar smaken verschillen.

Ik hoop dat 'mijn' Ferrari een mooier neusje heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Heeft de neus ook een minimale lengte eigenlijk?
Waarom de neus niet afkappen net onder die W en dan gewoon geen wormvormig aanhangsel maar een afgeronde neus? Of zit ie dan alsnog te hoog?

Nee dit ziet er niet uit :N

[ Voor 16% gewijzigd door AzzKickah op 23-01-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Omdat hij dan niet laag genoeg komt, er is een maximale hoogte en een minimale breedte voor de punt van de neus.

De aerodynamica jongens willen echter een hoge neus dus dit is het compromis, de punt voldoet aan de minimale breedte, en de maximale hoogte, maar verder is hij zo hoog mogelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd of Williams met de nieuwe motoren hun lage versnellingsbak kunnen behouden.

Tja, die neus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Gewoon voor de Belgische eer: reserverijder bij McLaren wordt Stoffel Vandoorne http://www1.skysports.com...er-role-and-art-gp2-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17
Dus het seizoen is een race korter dit jaar. Aangezien elke poll in elk F1-medium erg duidelijk is, stemmen we als F1 natuurlijk wat anders.

Autosport: 93% tegen
F1Fanatic: 91% tegen

Interessant stuk trouwens: http://www.motorsportmaga...-legacy-still-felt-in-f1/
...
Max agreeing it was a good idea to grant those rights for such a valuably long time has caused the sport to be financially raped ever since. Without that, there’d have been no need for the technical sterilisation of the sport (engine freezes, spec tyres, etc), the phoney ways of trying to please the new, less hardcore audiences or the ever-increasing presence of pay drivers on the grid – and more than half of the teams would not be in a financially perilous state.
...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Interessant artikel over de nieuwe motoren:

http://jalopnik.com/how-f...o-engine-works-1506450399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Senor Sjon schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:28:
Dus het seizoen is een race korter dit jaar. Aangezien elke poll in elk F1-medium erg duidelijk is, stemmen we als F1 natuurlijk wat anders.

Autosport: 93% tegen
F1Fanatic: 91% tegen

Interessant stuk trouwens: http://www.motorsportmaga...-legacy-still-felt-in-f1/

[...]
Tsja, het is (helaas) niet aan ons als F1 fans om hierover te beslissen. Heb begrepen dat uiteindelijk alle teambazen (unaniem?) voor dubbele punten hebben gestemd. We kunnen hoog of laag springen, de beslissing ligt daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik wens dit niet snel, maar ik hoop dat het WK beslist is voor de laatste race, zodat deze regel geen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ik blijf er bij; om dubbele punten te verdienen moeten de coureurs zich extra inspannen. Reverse grid in de laatste race lijkt me supertof.

Een kampioenschapskandidaat die wint verdient die 50 punten omdat hij van achterop de grid is gekomen, een backmarker die in de top 10 eindigt verdient net zo goed die dubbele punten omdat ze de gehele race snellere auto's achter zich hebben weten te laten.

Pagina: 1 ... 3 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.