Giedo 3e rijder bij Sauber, helaas geen stoel bij Caterham
F1: Van der Garde naar Sauber
door Frank Woestenburg
Giedo van der Garde heeft het Formule 1-team van Caterham ingeruild voor dat van Sauber. De Amsterdammer heeft bij de Zwitserse renstal een contract getekend als derde coureur.
Als onderdeel van de overeenkomst zal hij in de raceweekends een aantal vrije trainingen voor zijn rekening nemen. Ook is er een belangrijke rol voor hem weggelegd tijdens de verschillende testdagen die op het programma staan.
Frijns
Caterham zal waarschijnlijk nog deze week officieel bevestigen dat men in zee gaat met de Japanner Kamui Kobayashi en de Zweed Marcus Ericsson als vaste coureurs. Robin Frijns wordt reservecoureur bij het team.
Bij Sauber zijn Adrian Sutil uit Duitsland en Esteban Gutiérrez uit Mexico de twee vaste coureurs.
Perspectief
Van der Garde beschouwt zijn overgang naar Sauber als een sportieve verbetering, ondanks het feit dat hij aankomend seizoen geen races zal rijden. Wel is er perspectief op de langere termijn.
Van der Garde: ,,Het is mijn taak het team te helpen met de verdere ontwikkeling van de auto. Maar natuurlijk ben ik in de eerste plaats een coureur met ambities. Ik wil dan ook aan iedereen laten zien wat ik waard ben. Mijn doelstelling op de langere termijn blijft onveranderd: ik wil slagen in de Formule 1. Hopelijk keer ik in 2015 terug op de grid.
'Mooie stap voorwaarts'
Afgelopen seizoen debuteerde Van der Garde in de Formule 1 bij Caterham. Na een moeizame start maakte hij zeker de laatste maanden indruk, ook op andere teams. De Amsterdammer, die gesponsord wordt door McGregor, zegt dankbaar te zijn voor de kans die hij van Caterham heeft gekregen om ervaring op te doen.
,,Die ervaring zal me de komende jaren zeker nog goed van pas komen. Maar op dit moment ben ik vooral ontzettend blij met het contract dat ik heb getekend bij Sauber. Ik zie het als een mooie stap voorwaarts. Voor iedere coureur is het een droom om voor een gerenommeerd team als Sauber uit te komen.
[
Voor 94% gewijzigd door
IkWilbert op 21-01-2014 09:13
]
I intend to live forever. So far, so good.