Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ronald Ratzenberger wordt wel vaak vergeten.....KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:16:
[...]
In de 80's zijn er maar 2 doden gevallen in de F1, en dat was in '82... Eerst volgende dode was in '94 in Imola... (en ook gelijk de laatste, gelukkig)
The ramblings of an idiot
De laatste jaren zijn de uitloopvlakken natuurlijk absurd geworden. Veilig voor de coureurs, maar natuurlijk niet goed voor het spektakel.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Roland toch.. ben em iig niet vergeten, Barrichello valt overigens ook in het bijna-dood rijtje...McBoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:08:
[...]
Ronald Ratzenberger wordt wel vaak vergeten.....
en er zijn door de jaren heen meer lompe klappen geweest zoals een Kubica en uhm... die Prost toen in Spa... waarbij je als toeschouwer toch wel even schrok... maar het allemaal met een sisser afliep.
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-03-2014 10:55 ]
Alleen elk gevoel van snelheid is eruit en Spa is er gewoon door verkracht. Ik mis de vaardigheden van de coureur om tegen het randje te racen en kwalificeren. Nu is wijd gaan op 2 meter kerbs, misschien stukje kunstgras en dan ruw asfalt geen uitdaging meer.DexterBelgium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:46:
Bwaaa, die uitloopvlakken vind ik dan weer goed. Vond het vroeger altijd zo shit dat het van de luck of the draw afhing of je bleef vastzitten in het gravel, gewoon omdat je één on the edge overtake geprobeerd en gefaald had. Het moet niet allemaal Monaco/wall of champions zijn.
DIe uitloopvlakken is een verschrikking IMHO.DexterBelgium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:46:
Bwaaa, die uitloopvlakken vind ik dan weer goed. Vond het vroeger altijd zo shit dat het van de luck of the draw afhing of je bleef vastzitten in het gravel, gewoon omdat je één on the edge overtake geprobeerd en gefaald had. Het moet niet allemaal Monaco/wall of champions zijn.
foutjes worden niet meer afgestraft. Inhaalpoging mislukt, even gas los, gat opnieuw dichten en nogmaals proberen.
Vroegah was het inhaalpoging mislukt, uithuilen en volgende race beter.
Juist doordat die foutjes niet meer gestraft worden vrees ik dat heel veel kijkers en rijders de echte gevaren uit het oog verliezen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zie nog altijd liever dat dan een (dodelijke) crash, tbh.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
100% mee eens... Maar eigenlijk zou er wel meer nadeel aan mogen zitten.DexterBelgium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:09:
[video]
Van mij mogen ze wel wat strenger zijn m.b.t. track-limits. India vorig jaar was echt een aanfluiting wat dat betreft. 1 wiel binnen de lijnen is correct, zodra ze er alle 4 ergens naast komen -> sanctie.
Bijvoorbeeld:
- Bij kwalificatie is dat dat de ronde niet telt
- Bij de race geld dat x keer met alle wielen buiten de baan = 3 seconden stilstaan bij je pitstop of 5 seconden straf na afloop race
Tja, dat zou wel beter zijn, maar de circuits gaan dat natuurlijk niet terugdraaien, nu ze net allemaal veel teveel asfalt hebben neergelegd.Senor Sjon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:44:
Gewoon kerbs kleiner en gras, dan rijden ze er wel omheen. Uitloopstroken zat erna.
Dat is natuurlijk nogal een open deur. En in dit geval was hij in het ergste geval bij de vangrails langs gegleden.DexterBelgium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:09:
[video]
Van mij mogen er wel smalle grindbakken komen van anderhalf á twee meter breed bij het uit komen van een bocht met daarachter gewoon asfalt. En hoge(re) curbstones, niet die op asfalt 'geprinte' dingen. De baan is de baan en kom je daar buiten moet je daarvan gewoon direct nadeel van ondervinden en niet een tijdstraf door de marshalls waarover discussie mogelijk is. Gravel in je banden? Tough luck. Binnen de lijntjes blijven kleuren.
De meeste circuits hebben erg rijke eigenaren. Ik wil Spa weer terug!Hoogie2004 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:46:
[...]
Tja, dat zou wel beter zijn, maar de circuits gaan dat natuurlijk niet terugdraaien, nu ze net allemaal veel teveel asfalt hebben neergelegd.
[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 24-03-2014 15:10 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Mja, met grindbakken of vrijwel direct een muur zijn Evasive actions einde race.Senor Sjon schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:01:
Ik krijg daar gelijk weer GP2 nachtmerries van. Evasive action wordt dan beloont met een vertraging.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w6XYR2F36MM]DexterBelgium schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:09:
[video]
was dat niet, naar eigen zeggen, z'n mooiste crash??
Zo mooi hoe ie om zich heen kijkt na het uitstappen. 'Mweh? Waar ben ik?'L1nt schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:18:
[...]
was dat niet, naar eigen zeggen, z'n mooiste crash??
Daar wordt het alleen maar saaier van ben ik bang. Dan nemen coureurs nog minder risico tijdens een race, omdat er een grotere kans bestaat op een DNF...McBoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:57:
[...]
Dat is natuurlijk nogal een open deur. En in dit geval was hij in het ergste geval bij de vangrails langs gegleden.
Van mij mogen er wel smalle grindbakken komen van anderhalf á twee meter breed bij het uit komen van een bocht met daarachter gewoon asfalt. En hoge(re) curbstones, niet die op asfalt 'geprinte' dingen. De baan is de baan en kom je daar buiten moet je daarvan gewoon direct nadeel van ondervinden en niet een tijdstraf door de marshalls waarover discussie mogelijk is. Gravel in je banden? Tough luck. Binnen de lijntjes blijven kleuren.
De grindbakken lagen er ook voornamelijk om auto's af te remmen voor de muur, niet om fouten af te straffen. Uiteindelijk bleek dat een grindbak er juist voor zorgde dat auto's ondersteboven terecht kwamen en dat uitloopstroken auto veel beter vertraagden (omdat ze meestal toch nog wel enigszins kunnen remmen).
Ik kijk liever naar coureurs die meer risico's nemen, dan naar coureurs die af en toe kleurloos in de grindbak eindigen (en dus minder risico's gaan nemen).
- Veiligheid (beter als een grindbak)
- Om meer actie te krijgen op de baan want er waren klachten dat er te weinig actie was
En nu willen jullie terug in de grindbak gaan spelen
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Wat zou kunnen is dat die rijder die ronde of misschien beter de volgende ronde geen beschikking heeft over ERS en/of DRS, tenminste bij de F1 dan.Hoogie2004 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:42:
[...]
100% mee eens... Maar eigenlijk zou er wel meer nadeel aan mogen zitten.
Van mij mogen ze wel wat strenger zijn m.b.t. track-limits. India vorig jaar was echt een aanfluiting wat dat betreft. 1 wiel binnen de lijnen is correct, zodra ze er alle 4 ergens naast komen -> sanctie.
Bijvoorbeeld:
- Bij kwalificatie is dat dat de ronde niet telt
- Bij de race geld dat x keer met alle wielen buiten de baan = 3 seconden stilstaan bij je pitstop of 5 seconden straf na afloop race
How do you save a random generator ?
Als je mijn post wat beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik het over een smalle grindbak had met daarachter gewoon asfalt. Als je de bocht te wijd neemt heb je last van de grindbak, mocht je echt rechtdoor schieten dan ben je zo over de grindbak heen en sta je (of rol je) gewoon het asfalt op met de daarbij horende remmende werking en de mogelijkheid om je weg weer te vervolgen. Ergo: de ruimte om risico te nemen blijft, maar niet even de bocht wat wijder te nemen om zo iemand in te halen/$vul ander voordeel in.kepler schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:38:
[...]
Daar wordt het alleen maar saaier van ben ik bang. Dan nemen coureurs nog minder risico tijdens een race, omdat er een grotere kans bestaat op een DNF...
De grindbakken lagen er ook voornamelijk om auto's af te remmen voor de muur, niet om fouten af te straffen. Uiteindelijk bleek dat een grindbak er juist voor zorgde dat auto's ondersteboven terecht kwamen en dat uitloopstroken auto veel beter vertraagden (omdat ze meestal toch nog wel enigszins kunnen remmen).
Ik kijk liever naar coureurs die meer risico's nemen, dan naar coureurs die af en toe kleurloos in de grindbak eindigen (en dus minder risico's gaan nemen).
Eén probleem: krijg je dan niet een enorme hoop bagger op de baan als er iemand even wijd gaat?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Lol
Of van die sticky slijm. Dat spul wat je tegen een muur op kon gooien en bleef plakken of naar beneden "liep"
Wie goed doet, die goed ontmoet.
+1 goed idee!enchion schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Wat zou kunnen is dat die rijder die ronde of misschien beter de volgende ronde geen beschikking heeft over ERS en/of DRS, tenminste bij de F1 dan.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Dan heb je weer een elektronische oplossing/straf en als je ziet hoe moeilijk het soms is om zelfs met DRS voorbij te komen lijkt me de impact nihil.enchion schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Wat zou kunnen is dat die rijder die ronde of misschien beter de volgende ronde geen beschikking heeft over ERS en/of DRS, tenminste bij de F1 dan.
Dat is wel wat definitief, vind je ook niet?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Moest daarna gelijk aan Schumacher denken, waarbij ik vooraf zoiets had van 'ow die red dat makkelijk, stoere sterke sporter, komt er zo bovenop', denk daar nu toch wat anders over... enige verschil is dat Schumi z'n carriere er eigenlijk al op zat en tijdens recreatieskieen een ongeluk kreeg... maar toch, moet best erg zijn voor vrouw, kids en familie...
Het is ook wel wat, al die jaren in de formule1 en je hebt een keer je been gebroken.. Ga je met je zoon skiën, een ongelukkige val en je bent (bijna?) dood..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Leuk verzonnen maar dat gaat hem niet worden. Juist met hoge snelheid een grindbak in gaan, is niet iets om blij van te worden. Daar gebeurden juist de meeste ongelukken mee. Daar ga je juist van over de kop en weet ik wat meer, dat wil je niet.McBoom schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:37:
[...]
Als je mijn post wat beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik het over een smalle grindbak had met daarachter gewoon asfalt. Als je de bocht te wijd neemt heb je last van de grindbak, mocht je echt rechtdoor schieten dan ben je zo over de grindbak heen en sta je (of rol je) gewoon het asfalt op met de daarbij horende remmende werking en de mogelijkheid om je weg weer te vervolgen. Ergo: de ruimte om risico te nemen blijft, maar niet even de bocht wat wijder te nemen om zo iemand in te halen/$vul ander voordeel in.
2 meter is voldoende. Greg Moore is overleden omdat z'n auto van gras naar ~2 meter asfalt naar gras ging. Dat kleine richeltje was voldoende om de auto over de kop te laten gaan.McBoom schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:03:
Als je de vorige post had gelezen had ik het over grindbakjes van anderhalf à twee meter breed, niet iets waarvan je over de kop gaat.
Ik snap je achterliggende argumentatie, denk ook alleen dat het in de praktijk geen goede oplossing zal zijn:McBoom schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:03:
Als je de vorige post had gelezen had ik het over grindbakjes van anderhalf à twee meter breed, niet iets waarvan je over de kop gaat.
Het moment van een F1 auto boven de 200-300 km/u i.c.m. een gigantisch verschil in weerstand van de ondergrond (asfalt t.o.v. grind) is een listig verhaal. Juist als het strookje grind dan ook nog maar eens 1,5 a 2m breed is krijg je dus in een korte tijd twee keer een groot verschil in weerstand van de ondergrond.
Daarnaast krijg je vervelende situaties op en naast de baan met coureurs die de hele strook grind proberen te vermijden en liever extra wijd gaan. Ook zorgen stroken grind vlak naast de baan ervoor dat na een halve race er toch flinke hoeveelheden grind op het asfalt achterblijven.
Ik vind het idee niet gek maar ik zou eerder voor een andersoortig astroturf kiezen (dikker of materiaal met iets meer weerstand).
Indycars zijn inherent onveiliger dan F1 auto's. Tevens heb je altijd kans op freak-accidents. Als alle planeten verkeerd op één lijn staan dan gebeuren dit soort dingen. In de bouw in Nederland sterven jaarlijks meer mensen dan racecoureurs....L1nt schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:28:
[...]
2 meter is voldoende. Greg Moore is overleden omdat z'n auto van gras naar ~2 meter asfalt naar gras ging. Dat kleine richeltje was voldoende om de auto over de kop te laten gaan.
Wat mij betreft lekker zo laten, wat ik veel liever terug wil zien is pushende coureurs in de races. Niets sparen maar raggen met die wagen. Juist nu ze dit jaar meer koppel hebben en minder aerodynamische grip had ik lekkere gevechten verwacht tussen de coureur en z'n auto, en wanneer een coureur in gevecht is met z'n auto worden er foutjes gemaakt en ontstaan er vanzelf meer inhaalacties. Jammergenoeg viel dat dus allemaal wel mee, en volgens mij komt dat gewoon doordat coureurs bijna aan het cruisen zijn naar de finish.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
McBoom in "[F1] Seizoen 2014"Grimmie187 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:44:
[...]
Ik snap je achterliggende argumentatie, denk ook alleen dat het in de praktijk geen goede oplossing zal zijn:
Het moment van een F1 auto boven de 200-300 km/u i.c.m. een gigantisch verschil in weerstand van de ondergrond (asfalt t.o.v. grind) is een listig verhaal. Juist als het strookje grind dan ook nog maar eens 1,5 a 2m breed is krijg je dus in een korte tijd twee keer een groot verschil in weerstand van de ondergrond.
Daarnaast krijg je vervelende situaties op en naast de baan met coureurs die de hele strook grind proberen te vermijden en liever extra wijd gaan. Ook zorgen stroken grind vlak naast de baan ervoor dat na een halve race er toch flinke hoeveelheden grind op het asfalt achterblijven.
Ik vind het idee niet gek maar ik zou eerder voor een andersoortig astroturf kiezen (dikker of materiaal met iets meer weerstand).
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar er zitten ook meer mensen in de bouwSenor Sjon schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:04:
[...]
Indycars zijn inherent onveiliger dan F1 auto's. Tevens heb je altijd kans op freak-accidents. Als alle planeten verkeerd op één lijn staan dan gebeuren dit soort dingen. In de bouw in Nederland sterven jaarlijks meer mensen dan racecoureurs....
Interessant is ook hoe Red Bull Racing de komende twee Grands Prix aanpakt. Het hoger beroep dient pas op 14 april, na de weekenden in Maleisië en Bahrein. Legt Red Bull Racing zich nu wel neer bij de opdrachten van de FIA of durven ze de bond opnieuw te tarten met het risico op meer uitsluitingen? De tijd zal het leren.
bron: Formule1.nlRed Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz vindt dat de Formule 1 de verkeerde weg is ingeslagen met de regelwijzigingen voor 2014. In zijn ogen loopt de sport het risico het predicaat 'koningklasse' te verliezen.
Gevraagd door het Oostenrijkse Kurier wat hij aan de Formule 1 zou veranderen als hij en zijn energiedrankproducent Red Bull het voor het zeggen zouden hebben, spreekt Mateschitz (rechts op de foto) duidelijke taal: "Ik zou ervoor zorgen dat de Formule 1 weer wordt wat het hoort te zijn: de koningsklasse van de autosport."
Hoewel Mateschitz het niet met zoveel woorden zegt, hint hij er naar dat de Formule 1 dat door de invoering van het nieuwe reglement namelijk niet meer is. "De Formule 1 is er niet om records neer te zetten voor zuinig omgaan met brandstof, net zoals het niet zo hoort te zijn dat je tijdens een race op fluistertoon met elkaar kan spreken en de boordradio en piepende banden het luidste zijn wat je hoort."
"Daarnaast vind ik het belachelijk dat we tegenwoordig een seconde trager zijn dan vorig jaar", vervolgt de Oostenrijker, die vindt dat de Formule 1 er ook in vergelijking met de GP2 niet goed op staat: "Het is bizar dat de GP2 - voor een fractie van de kosten - vrijwel net zo snel is en als klasse veel meer strijd en pure motorsport oplevert dan de huidige Formule 1."
Grenzen
Mateschitz heeft dus flink wat te mopperen en waarschuwt zelfs dat het niet is uitgesloten dat Red Bull de Formule 1 de rug toekeert als de sport te zeer verandert. "En het gaat er daarbij niet om of het in financieel opzicht zinvol is mee te blijven doen of niet", benadrukt hij. "Ik heb het dan meer over hoe fair de Formule 1 als sport blijft en hoe verstrekkend de politieke spelletjes zijn die er gespeeld worden."
"Dat soort zaken geven de doorslag en er zijn duidelijke grenzen die in onze ogen niet overschreden dienen te worden", besluit de eigenaar van het team dat op het moment zelf in een juridische strijd verwikkeld is met de FIA.
Na afloop van de Grand Prix van Australië werd Red Bull-coureur Daniel Ricciardo namelijk gediskwalificeerd vanwege discrepanties met de brandstoftoevoer, waarop Red Bull in beroep is gegaan. Volgens Mateschitz kan Red Bull in deze zaak echter absoluut zonder twijfel haar gelijk aantonen.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Haha, zouden ze echt die gok nemen? Vind het wel gewaagd, alhoewel.. Als ze tot de uitspraak gewoon doorgaan met hun sensors moeten ze wel heel zeker van hun gelijk zijn!Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:22:
Mooie opmerking in een artikel over het beroep van RedBull
[...]
Zo niet is het 3 races in de prullenbak, denk dat je dan beide kampioenschappen al op je buik kan schrijven..
Stel je gebruikt op piekmomenten 250kg/h, je zal toch met 100kg de finish moeten halen, dus je krijg dat toch later wel weer op je neus
Snap de flowrate limiet ook niet echt. Enige wat ik me kan bedenken is dat de FIA hiermee de teams in 'bescherming' neemt omdat zonder flowrate de wagens 'ongelimiteerd' hard kunnen gaan, om vervolgens de laatste twee rondjes stapvoets te rijden?Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:42:
Als RedBull die zaakt wint, kan de 100kg/uur limiet in de prullenbak. Snap die regel sowieso niet helemaal, wat maakt de flow uit als je al een max hebt voor de complete race.
Stel je gebruikt op piekmomenten 250kg/h, je zal toch met 100kg de finish moeten halen, dus je krijg dat toch later wel weer op je neus
RB heeft er een handje van om te klagen als het reglement/omstandigheden hen niet goed uitkomt. Lobby vanuit RB vorig jaar om de Pirellibanden te wijzigen was zo sterk, en zie waar het toe geleid heeft.
Helemaal mee eens. Verder zal er denk ik niemand rouwig zijn als RBR uit de F1 stapt.. (ik iig nietRequiem19 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:10:
Mateschitz kakelt weer onzin. F1 auto's zullen eind van dit seizoen sneller zijn dan vorige seizoenen. Eindelijk gaan we op Monza weer eens auto's zien die 360 aantikken. Alleen de geluidsdiscussie is er een waarover je daadwerkelijk kunt discussieren.
RB heeft er een handje van om te klagen als het reglement/omstandigheden hen niet goed uitkomt. Lobby vanuit RB vorig jaar om de Pirellibanden te wijzigen was zo sterk, en zie waar het toe geleid heeft.
Ik moet anders zeggen dat ik het wel behoorlijk eens ben met Mr. Mateshitz. Alle 'glamour' en 'show' is weg. Het is niet meer indrukwekkend genoeg.Requiem19 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:10:
Mateschitz kakelt weer onzin. F1 auto's zullen eind van dit seizoen sneller zijn dan vorige seizoenen. Eindelijk gaan we op Monza weer eens auto's zien die 360 aantikken. Alleen de geluidsdiscussie is er een waarover je daadwerkelijk kunt discussieren.
Brandstof sparen in de F1

Gas loslaten voor het rempunt om te besparen, ipv op de limiet te rijden en zo laat mogelijk te remmen

En zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan.
Vooral dat ie zegt dat het geen 'koningsklasse' meer is ben ik het wel mee eens. Het is niet meer speciaal genoeg.
http://www.f1today.net/nl...ieuwe-stijl-gepassioneerd
Ik zit ergens in het midden denk ik..
Hier ben ik het ook mee eens, de Formule 1 stond altijd bekend dat ze vol op de limiet reden. .Dat is nu absoluut niet meer het geval, hoe vaak hoe je daar ze een andere instelling moeten doen om brandstof te besparen, dat is toch gewoon te bizar voor woorden..AzzKickah schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:26:
[...]
Ik moet anders zeggen dat ik het wel behoorlijk eens ben met Mr. Mateshitz. Alle 'glamour' en 'show' is weg. Het is niet meer indrukwekkend genoeg.
Brandstof sparen in de F1
Gas loslaten voor het rempunt om te besparen, ipv op de limiet te rijden en zo laat mogelijk te remmen
En zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan.
Vooral dat ie zegt dat het geen 'koningsklasse' meer is ben ik het wel mee eens. Het is niet meer speciaal genoeg.
Ik zeg heel vlug weer het tanken introduceren en volgas rijden!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zou ook kunnen gebeuren komende races dat ze nieteens met de volle 100 liter starten omdat ze dat gewoonweg niet nodig hebben.
Ergens is het ook wel goed, geef een limiet en zorg dat je alsnog zo snel mogelijk gaat terwijl je daaraan voldoet, geeft net wat meer moeilijkheden dan gewoon onbeperkt brandstof erdoorheen knallen en toch weten ze eraan te voldoen.
Ik wel. Alleen al om het feit dat je dan 2 teams aan het wankelen hebt waar maar even een koper voor gevonden moet worden.Grimmie187 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Helemaal mee eens. Verder zal er denk ik niemand rouwig zijn als RBR uit de F1 stapt.. (ik iig niet)
De serieuze kandidaten staan nog steeds niet in de rij om toe te treden tot de F1.
Is dat wel zo? Want banden en brandstof sparen is echt niet van de laatste 2 jaar, dat is echt al jaren het geval.Gynnad schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:41:
[...]
Hier ben ik het ook mee eens, de Formule 1 stond altijd bekend dat ze vol op de limiet reden.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Zo'n soort systeem heb je toch op Paul Ricard?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Mwoah, je hoorde ze toch duidelijk 'coasten' voor een bocht. Een F1 auto kan veel bruter remmen.mat.hi.as schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:42:
Australie was ook niet zozeer van het brandstof sparen (door de SC), maar wel van de gearbox/motor sparen. Aangezien ze nu NOG minder daarvan mogen gebruiken per seizoen (en ze nog niet heel betrouwbaar zijn), neem ik aan dat jullie het liefst die limiet ook zien verdwijnen?
Ja, als je op Paul Ricard je banden blokkeert buiten de baan dan kan je meteen nieuwe halenfynrd1 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:06:
[...]
Zo'n soort systeem heb je toch op Paul Ricard?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Idd, heb sommigen op het idiote af hard en vroeg van hun gas zien gaan. Beetje jammer.Senor Sjon schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Mwoah, je hoorde ze toch duidelijk 'coasten' voor een bocht. Een F1 auto kan veel bruter remmen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zou wel eens een paar rondjes willen rijden, maar dat laten ze me vast niet doen
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 25-03-2014 19:41 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Die vind ik ook wel geinig klinkenJeroenH schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:38:
Om wat olie op het 'geluids-vuur' te gooien, ik vind de Formule-E wagens wel cool klinken eigenlijk. Alsof er een straaljager langsvliegt:
[video]
Ik zou wel eens een paar rondjes willen rijden, maar dat laten ze me vast niet doen
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Tussen 12,9" en 13,1" volgens de regels;Marcusso schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:24:
Ik dacht 13" in de F1..
12.4.4: Wheel bead diameter must lie between 328 and 332mm
Testing, one, two ...
Klopt, dacht dat de teams er voornamelijk op tegen waren omdat dan de complete ophanging opnieuw ontworpen moet worden omdat ze nu juist veel vering uit de wang van de band halen. Kleinere wang op die banden en ze moeten de vering/demping ergens anders vandaan gaan halen.Speedpete schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:25:
Zal met Michelin te maken hebben, staast me bij dat die alleen in de F1 wilden (blijven) als de maten meer richting de 'normale' maten zouden gaan.
Vind het overigens ook wel een zeer tof geluid die Formule E
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

zeker wel beter
Kan me voorstellen dat ze inderdaad de vering moeten aanpassen omdat de veerweg van de dikke wang weg is. Verder kan ik me ook voorstellen dat het voordelen bied voor de remmen, daar is dan toch veel meer ruimte voor? Qua koeling e.d.
[ Voor 48% gewijzigd door Damian op 26-03-2014 10:12 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Daar zijn de teams echt niet op tegen, de veren en dempers zijn veel beter te controleren dan de vering vanuit de banden. Die is afhankelijk van bandenspanning en temperatuur. De F1 (en eigenlijk elke formule klasse) gebruikt radiaal banden. Door de hoge wang vervormd de band meer in bochten wat tot meer grip leid dan bij lage wangen.XyritZz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:25:
[...]
Klopt, dacht dat de teams er voornamelijk op tegen waren omdat dan de complete ophanging opnieuw ontworpen moet worden omdat ze nu juist veel vering uit de wang van de band halen. Kleinere wang op die banden en ze moeten de vering/demping ergens anders vandaan gaan halen.
Een tweede reden voor kleine velgen is dat bij een 17" velg de huidige 12" remschijf echt niet staat, maar grotere remschijven zijn gewoon niet gewenst omdat de huidge remkracht al meer dan voldoende is.
Ik zou grotere velgen wel aanmoedigen. Gezien de huidige auto's valt er toch niet veel meer te verkutten qua looks.
Nascar:Senor Sjon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:25:
De banden worden misbruikt voor grip. En @snowdude, ik meen toch echt diverse berichten gelezen te hebben dat teams hier op tegen waren. Eigenlijk rijdt elke andere klasse met zo groot mogelijke velgen behalve F1.

IndyCar:

GP3:

Moet ik nog doorgaan? Eigenlijk rijden alleen toerwagens en lmp op grote velgen.
En Amerikaanse sporten staan in het woordenboek naast: traditoneel. Dat zij de velgen niet groter maken (meeste zijn toch groter dan F1) is meer om historische redenen.
Verwijderd
.. en Formula ESnowDude schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:36:
[...]
Moet ik nog doorgaan? Eigenlijk rijden alleen toerwagens en lmp op grote velgen.
Off topic, maar toch:
YouTube: Jarno Trulli - Formula E test drive
Verklaar me gek, maar het geluid klinkt wel toch wel vet. Anders, maar wel cool.
gewenning. Als je al jaren F1 kijkt ben je de huidige banden gewend. Draai het eens om en je zou die kleine wielen niet zo mooi vindenAzzKickah schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:34:
Ik vind die render van die Ferrari met grotere wielen niet zo mooi. Te grote stappers.
KloptL1nt schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:01:
[...]
gewenning. Als je al jaren F1 kijkt ben je de huidige banden gewend. Draai het eens om en je zou die kleine wielen niet zo mooi vinden
Die 270 pk is dan weer minder bijzonderVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:52:
[...]
.. en Formula E![]()
Off topic, maar toch:
YouTube: Jarno Trulli - Formula E test drive
Verklaar me gek, maar het geluid klinkt wel toch wel vet. Anders, maar wel cool.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Meer als een op afstand bestuurbaar auto'tje..JeroenH schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:38:
Om wat olie op het 'geluids-vuur' te gooien, ik vind de Formule-E wagens wel cool klinken eigenlijk. Alsof er een straaljager langsvliegt:
[video]
Ik snap alleen niet waarom er een versnellingsbak in zit.
Wel maar 800kg en volledig vermogen bij 0 toeren.
Niet nodig, ze hebben meer dan genoeg ruimte om remkracht te herbergen. Anderzijds, aerodynamisch gezien is een kleinere velg beter dan een grotere, dit ivm wake.Damian schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:07:
[afbeelding]
zeker wel beter
Kan me voorstellen dat ze inderdaad de vering moeten aanpassen omdat de veerweg van de dikke wang weg is. Verder kan ik me ook voorstellen dat het voordelen bied voor de remmen, daar is dan toch veel meer ruimte voor? Qua koeling e.d.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Spa zijn we afgelopen jaar geweest en we zouden graag eens een ander circuit zien. Op Hockenheim zit je voor 165 euro al op een genummerde plaats in het stadion deel. Alleen ben ik zelf nog nooit op Hockenheim geweest, dus ik vroeg me af of je daar nog wel een beetje ok zit.
Electormotor heeft ook maar een beperkt aantal omwentelingen als bereik + dat het KOPPEL wel vanaf 0 gaat maar het vermogen (en vermogen is gewoon de arbeid die zorgt dat je auto vooruit gaat) is een functie van koppel en toerental.MrSleeves schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:23:
[...]
Meer als een op afstand bestuurbaar auto'tje..
Ik snap alleen niet waarom er een versnellingsbak in zit.
[...]
Wel maar 800kg en volledig vermogen bij 0 toeren.
Zie:

Het is heel simpel: als ze aan kunnen tonen dat de sensor niet goed werkte en hun meetmethode wel gewoon klopte, dan hebben ze wel in een zaak.VFRRijder schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:
Brrr....dat commentaar van Horner weer dat ie zeker weet dat ze gelijk krijgen. Hoop toch eindelijk dat de FIA gewoon duidelijk gaat zijn....niet onze adviezen volgen...dus hup, DQ! Krijg nu weer zo'n "ik weet toch alles beter" gevoel.
En ik vermoed (als ik op het vertrouwen van Horner in deze zaak afga) dat er in het reglement alleen staat dat de flow niet boven de 100kg/uur uit mag komen en niet op welke wijze dat gemeten dient te worden.
Als dat laatste ontbreekt, dan maakt het eigenlijk niet eens uit wat die sensor meet. Als zij onomstotelijk aan kunnen tonen dat ze binnen die 100kg/uur zijn gebleven, hebben ze gewoon een punt.
Al die klasses die je noemt hebben naar ik weet een merk banden, en dus geen competitie wat dat betreft. Bij LMP en toerwagens heb je vaak gewoon meerdere fabrikanten die meedoen, tenzij ze een deal hebben om kosten te sparen of zo.SnowDude schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:36:
[...]
Nascar:
[afbeelding]
IndyCar:
[afbeelding]
GP3:
[afbeelding]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Je bent denk ik wat laat voor de betere plaatsen op Hockenheim. Ben daar 2 keer geweest, en de populaire plekken zijn de eerste bocht na startfinish. Je kunt zo de start zien, alles wat er in de pitstraat gebeurt, maar helaas weinig inhaalacties daar.SnowDude schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:30:
Bezig met de planning van onze Formule 1 trip voor dit seizoen. We willen niet te ver rijden en we willen ergens in de zomer. Er blijven dan 2 opties over: Spa of Hockenheim.
Spa zijn we afgelopen jaar geweest en we zouden graag eens een ander circuit zien. Op Hockenheim zit je voor 165 euro al op een genummerde plaats in het stadion deel. Alleen ben ik zelf nog nooit op Hockenheim geweest, dus ik vroeg me af of je daar nog wel een beetje ok zit.
Hockenheim is wel makkelijk toegankelijk, geen kilometers lopen en geen files 's morgen of 's avonds bij aankomst/vertrek.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De 'tijdelijke' parkeerplaatsen in de weilanden aan de andere kant van de A6 (ruim 2 km lopen) plus de korte rit (10 km) van het hotel in Walldorf naar de 'tijdelijke' pakeerplaatsen bij het circuit duurde anders wel ruim 2 uur en dit was nog maar tijdens de openingsrace van de DTM in 2013.Phusebox schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:31:
[...]
Hockenheim is wel makkelijk toegankelijk, geen kilometers lopen en geen files 's morgen of 's avonds bij aankomst/vertrek.
Daarnaast zijn er juist nog wel kaarten over voor tribune Nord (B en C) en veel minder voor Süd (zicht op startveld, pit en arena). Innentribüne is natuurlijk grotendeels uitverkocht.
Hmm die ervaring heb ik niet, laatste keer was 2 jaar geleden dat ik daar was. Parkeren op ca. 10 minuten lopen van de hoofdingang en de straat met alle kraampjes. Nord B is het eerste waar je tegenaan loopt.Creative S schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:04:
[...]
De 'tijdelijke' parkeerplaatsen in de weilanden aan de andere kant van de A6 (ruim 2 km lopen) plus de korte rit (10 km) van het hotel in Walldorf naar de 'tijdelijke' pakeerplaatsen bij het circuit duurde anders wel ruim 2 uur en dit was nog maar tijdens de openingsrace van de DTM in 2013.
Daarnaast zijn er juist nog wel kaarten over voor tribune Nord (B en C) en veel minder voor Süd (zicht op startveld, pit en arena). Innentribüne is natuurlijk grotendeels uitverkocht.
Parkeren, konden altijd zo doorrijden tot op de parkeerplaats, ook met vertrek na de race. Ja niet meer oponthoud dan standaard bij een drukke parkeergarage, maar binnen 10 minuten ben je op de snelweg en kun je plankgas naar huis/hotel.
Jij bedoelt de parkeerplaatsen tussen de rotonde en de Gaststätte en dan door het tunneltje lopen? Ja, dan kom je bij Nord B/C uit en dat is inderdaad niet zo ver. Je hebt tijdens de raceweekenden ook nog 'tijdelijke' parkeerplaatsen ten zuid/zuidoosten van Hockenheim (richting Walldorf). Dus dan kom je bij tribüne Süd het terrein op.
Ja die bedoel ik.Creative S schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:22:
@ Phusebox
Jij bedoelt de parkeerplaatsen tussen de rotonde en de Gaststätte en dan door het tunneltje lopen? Ja, dan kom je bij Nord B/C uit en dat is inderdaad niet zo ver. Je hebt tijdens de raceweekenden ook nog 'tijdelijke' parkeerplaatsen ten zuid/zuidoosten van Hockenheim (richting Walldorf). Dus dan kom je bij tribüne Süd het terrein op.
Dit topic is gesloten.
Het aanbieden van of linken naar (live) streams is niet toegestaan.