Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
via Crackberry is te lezen dat 10.3.2.840 nu wordt verspreid in de USA, door Verizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin krijgt op haar leap regelmatig dat ze niet voldoende geheugen vrij heeft, zonet met de camera.
Als je in systeem kijkt heeft ze 500mb vrij, hij is pas (nog geen maand geleden) opnieuw geïnstalleerd door mij.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:31:
Mijn vriendin krijgt op haar leap regelmatig dat ze niet voldoende geheugen vrij heeft, zonet met de camera.
Als je in systeem kijkt heeft ze 500mb vrij, hij is pas (nog geen maand geleden) opnieuw geïnstalleerd door mij.

Meer mensen met dit probleem?
Dus de rest is helemaal in gebruik bij gebruikersbestanden en apps? Die 500 MB is natuurlijk ongeveer 5% van de 10 GB die standaard beschikbaar naast het OS en voorgeinstalleerde apps. Of het is uit beveiliging om niet het hele opslaggeheugen vol te schrijven of een reservering voor trash?

(ik heb het nog niet meegemaakt op de BB Leap die ik net 1,5 week heb :))

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:39:
[...]

Dus de rest is helemaal in gebruik bij gebruikersbestanden en apps? Die 500 MB is natuurlijk ongeveer 5% van de 10 GB die standaard beschikbaar naast het OS en voorgeinstalleerde apps. Of het is uit beveiliging om niet het hele opslaggeheugen vol te schrijven of een reservering voor trash?

(ik heb het nog niet meegemaakt op de BB Leap die ik net 1,5 week heb :))
Heb het over ram nie opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:44:
[...]

Heb het over ram nie opslag :)
Voor mij een nieuwe melding op een smartphone :? Maar goed sinds erg kort pas een zeer tevreden gebruiker van BB OS10.

Maar 500 MB werkegeheugen zou onvoldoende zijn voor de camera? Met welke apps krijgt ze deze melding nog meer?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:50:
[...]

Voor mij een nieuwe melding op een smartphone :? Maar goed sinds erg kort pas een zeer tevreden gebruiker van BB OS10.

Maar 500 MB werkegeheugen zou onvoldoende zijn voor de camera? Met welke apps krijgt ze deze melding nog meer?
Nu toevallig met camera, tijdje terug ook tijdens BBMen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buildid2010
  • Laatst online: 14-08 20:30
mij onbekend heb hem circa 6 weken maar deze melding nooit voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BBM 10 jaar en gratis stickers ,snel naar je winkelwagentje :) De rocker is super ! Rock On BBM

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-ayX5CVcjyyQ/VbuorzNChBI/AAAAAAAABCU/0D6LfbSHPhY/s640/BBM10.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gefeliciteerd BBM 🎊

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Geruchten over een nieuwe BB-phone (een slider) met daarop als OS Android
(vlg http://forums.crackberry....40/android-slider-1032888) roept enkele vragen op.
Was BB10 (van QNX) niet kern van het vernieuwde platform? Is de belangrijkste oriëntatie in de vernieuwing van Blackberry niet de software (veiligheid, effectiviteit, productiviteit)? Hoe is dit te rijmen met een op Android draaiend systeem? Is dit niet een knieval voor het publiek dat aangegeven heeft weinig trek te hebben in de nieuwe Blackberry's? Wat betekent dit voor de toekomst?
Opmerkelijk vind ik ook dat Blackberry nauwelijks nog aan de weg timmert en bijna geheel uit het beeld is verdwenen. Ik zie in telefoonwinkels weinig of geen BB10-toestellen. Hoe kan dit worden omgedraaid?
Ik gebruik nu al enige jaren uitsluitend Blackberry-devices (Playbook, Z10 en nu een Z30), maar maak me ernstig zorgen over het platform. Hoe kijken andere gebruikers hier tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou mooi zijn voor BB om een statement te maken tijdens de launch van de slider. Dat ze de slider zowel met BB10 als Android op de markt brengen. Ja, met verschillende versies dus niet dual boot. Voor Android is er echt wel vraag naar een goed hardwarematig toetsenbord evenals de goede voorspelling die het toetsenbord van BB meebrengt.

Het lijkt mij ook niet positief voor het BB10 platform als BB toestellen enkel met Android gaat leveren. Hun USP's kun je lastig toepassen op Android. Ze kunnen het zeker wel veiliger en privacy vriendelijker maken door hun kennis op het gebied van beveiliging. Een beetje zoals de Blackphone gemixt met wat eigen ideeën. De gebruiker zit echter nog altijd vast aan Google, een account daar en de Google Play Services. Eruit slopen gaat niet werken want dan heb je net als bij BB10 het probleem dat veel apps niet werken. Daarnaast zullen updates en vernieuwingen voor BB10 op een lager pitje worden gezet. De meeste aandacht en mankracht gaat immers uit naar het voortstuwen van hun nieuwste zet Android by BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
ik denk ook dat bb duidelijk moeten zijn wat ze gaan doen.
ik zie een Android bb wel zitten als ze net zo iets als blackphone maken maar dan veel beter.
Dan kan het wel wat worden.
ik hoop dat ze google wel sandboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry heeft geen enkele keer gemeld dat ze met een Android toestel zouden uitkomen,nog sterker als ze Android net zo veilig kunnen maken als een BlackBerry dan willen ze er wel eens over nadenken. Dit is wat de CEO duidelijk heeft gemaakt.

Nu bijna alle Android toestellen gehackt kunnen worden met een MMS en dan niet te vergeten alle andere leaks cq hacks die we de afgelopen week nog kunnen doen is het duidelijk dat Android een drama is. Het geeft wel aan dat Android niet staat voor veiligheid en laat staand privacy.

Over privacy en datamining gesproken is Apple ook niet zo geweldig maar is wel sneller met update die niet helpen, maar dat is Apple en Windows 10 is goed op weg als het gaat om datamining van gegevens van de gebruiker.

Er is één platform die niet aan datamining doet en je privacy moet beschermen voor zijn goede naam en dat is BlackBerry. De keuze is aan iedereen, maar een android toestel voor veiligheid en privacy zou wel eens de naam kunnen schaden.

Blij dat ik 2,5 jaar geleden ben overgestapt van Android naar BlackBerry

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

ABNAmro stop met de ondersteuning van BlackBerry in het algemeen.

ABNAmro stop met BlackBerry notice

Via de klantenservice heb ik nog gevraagd of ze als alternatief een APK aan zullen bieden via de website, of een alternatieve app store kunnen aanbevelen. Als reactie krijg ik dat aanbieden via hun eigen site te onveilig is en de ondersteuning voor BlackBerry volledig stopt, waardoor alternatieve App Stores als Amazon voor hen ook geen oplossing zijn.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:51
Ik wist niet eens dat er nog een BB App voor was, had deze sowieso al uit de Google Playstore vandaan gehaald. Wel gaar dat ze dus gewoon klanten haast adviseren een Android of iOS apparaat te gaan gebruiken.

• vDorst
  • Niet online
Beetje jammer dat ABN stopt met de app.

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Ik heb er ooit eens tijd in gestoken om apps naar BlackBerry 10 te krijgen, maar sinds de meeste android apps goed werken doe ik er niks meer aan. Jammer van ABN, maar ook logisch dat ze ermee stoppen.

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je kunt apk's zelf downloaden zonder Google account:
https://apps.evozi.com/apk-downloader/
Wel zelf updaten... ;)

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik kijk er over het algemeen niet echt naar om, al ben ik soms wel bang dat sommige bronnen mijn wachtwoord niet alleen naar de desbetreffende dienst sturen.

Echter is dit iets waar ik bij een bank niet op zit te wachten, daarom zou ik graag een veilige bron raadplegen voor het downloaden van de port.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

vDorst schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:38:
Beetje jammer dat ABN stopt met de app.
Dat was ook exact mijn mening toen de Rabobank vorig jaar stopte met de BB app. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk toetsenborden en voorspellingen op Android die even goed zijn als BB10 toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoe zit het met de update 10.3.2? Welke providers bieden dit al aan?
Ben nu 10.3.2.2339 via het BlackBerry forum aan het downloaden om met de autoloader te installeren..
Niet geheel zonder gevaar, if bricked, krijgt Telfort een verzoek om een nieuwe te leveren, en zich meer in te zetten voor BB updates ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Duitsland komt 10.3.2 in september zoals het nu lijkt en meestal daarna volgt Nederland. Het zou me ook niet verbazen dat we meteen door gaan naar 10.3.3 in november.

Als je je toestel op vliegmodes zet en je wachtwoord uit zet van het toestel . De PC/Laptop even van internet afhaalt dan kan de autoloader ongestoort installeren. Er zal dan niets mis gaan.

BB10 heeft het beste virtual toetsenbord met voorspelling en een zeer goede spraak herkenning.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Net weer up and running met software versie 10.3.2.2226.. :)

BB autoloader van het forum: http://supportforums.blac...g-Autoloader/td-p/2466747
BB DesktopSoftware voor BB Link en drivers, mijn Leap eenmaal verbonden, autoloader gestart en daarna device uit. Proces ging vlot. Nu ff in de settings neuzen of ik wat vreemds tegenkom. De autoloader gaf aan het een Dev versie betreft.

Bedankt Telfort. Laat maar :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Gelijk heb je, ik zit nog steeds te wachten totdat KPN over de brug komt en ben er een beetje klaar mee. Ik denk dat ik me dit weekend maar weer eens ga verdiepen in hetzelf installeren van de OS. Heb ik al een keer eerder gedaan en verliep toen harstikke vlot (al was hij toen nog helemaal leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zoals al eerder in dit topic aangehaald is OS 10.3.2 merkbaar sneller. Het browsen heeft een goede boost gekregen door de nieuwe browser/webkit versie zowel op Wi-Fi als 3G merk ik dit overduidelijk.

Om up to date te blijven ga ik gewoon regelmatig de link uit mijn vorige post checken de volgende keer geduld hebben :)

[ Voor 27% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-09-2015 09:24 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Krijg net bericht van de software update 10.3.2.2474 op me Z10 via Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kreeg hem ook net door op EE in UK. Het is een stevige download van 411 Mb voor mijn Q10, en hij is al een ruim haf uurtje bezig met updaten. Niet iets om even tussendoor te doen, ik ben het via Blackberry Link aan het doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

10.3.2.2474 komt hier zojuist door op KPN. :)
411MB stevig? Voor de Z30 is ie 1,6GB (vanaf 10.3.1.1784)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb ik weer hoor (Jantje ongeduld :)) Krijg nu update 10.3.2.2474 36 MB, maarja net gisteren .2226 geïnstalleerd.. vandaar zo compact!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Is het niet mogelijk om de ABN Amro app via Amazon app te downloaden en draaien op de BB?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Op mijn Passport 403MB,op mijn Z30 1.6GB en op mijn Z10 410MB.
Maar ik ben vooral te spreken dat het 'double typing issue 'op de Passport, tot het verleden lijkt te horen.
Daar koop ik een fysiek toetenbord voor dat je voelt ofdat een aanslag Is geslaagd en niet dat met eenmaal drukken er 2 aanslagen zijn.
Maar goed het lijkt opgelost.

[ Voor 79% gewijzigd door janzeeschuimers op 08-09-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat er opeens een Amazon app op de beste plek op mijn hoofdscherm. Niet dus :(

Verder lijkt het verder soepel te werken, maar had voordien al geen problemen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wereldwijde update voor BlackBerry OS 10.3.2.2.

Betere Android runtime, camera, batterij en privacy browser en veel dingen getweakt in de OS en aanpassingen apps en verbetering.

Wil je weten wat er allemaal is geupdate met deze laatste versie , zie onderstaande link in pdf.
http://help.blackberry.com/en/release-notes/latest/blackberry-10-os-version-10-3-2-10312576-10322474/BlackBerry_10_OS_version_10.3.2_10.3.1.2576-10.3.2.2474.pdff

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Nog geen donkere hub voor de Z30 :( Heb alles op donker staan momenteel, maar de hub blijft wit. Ze zeggen al een aantal versies dat het eraan komt, maar helaas heb ik het nog niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door YdieresiS op 09-09-2015 07:33 ]

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ios 9 van Apple heeft Peek en Pop zoals BlackBerry nu en ios 8 had ook al een paar dingen overgenomen van BlackBerry 10 :). ach BlackBerry 10 loopt ook gewoon voorop LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw filmpje gezien van Apple ,maar hele gesture,swipe en peek van BlackBerry is zo goed als gecopierd, bij ios 8 hadden ze al wat dingen overgenomen. Maar ze hebben gelijk om het te kopieren.

gesture,swipe en peek werkt gewoon goed en ik denk dat ios 10 geen home button meer heeft zoals BlackBerry 10 want die is gewoon overbodig :)

[YouTube: https://youtu.be/cSTEB8cdQwo]

Apple ios is langzaam gewoon aan het transformeren naar wat BlackBerry 10 al 3 jaar lang geleden had en dat is alleen maar goed voor BlackBerry als mensen zien dat BlackBerry qua bediening het zelfde is en zelfs nog wat beter en makkelijker inclusief HUB en betere virtual Keyboard. BlackBerry moet hier toch op inspringen nu 97% van de Android Apps draaien en Android Runtime 6.x er aankomt.

Zoals een neutrale mobile journalist al melde " Apple modeled the iPhone after the WORST possible BlackBerry device" en hij doelde op de basis van BlackBerry 10 voort komend uit Playbook OS van 2011

Een bedrijf dat volgens de media de slechtste os had en dood was loopt gewoon 5 jaar voor met zijn idee hoe een touchscreen device moet werken, want apple neemt deze basis over _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaan juist steeds minder apps werken door de benodigde Play Services en bij games de appstore. Eerst download en installeer je het basis deel van de app om vervolgens via een andere wijze die schijnbaar enkel werkt via de officiële appstore de inhoud te downloaden in de vorm van een .obb bestand.

Verwijderd

Topicstarter
Google is steeds meer bezig om zijn markt te beschermen, Er komen ook steeds meer alternatieven voor Google Android zoals BlackBerry en Windows, daarnaast heb je Samsung Tizen, CM, etc . Die ondersteunen allemaal android apps of android ports.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon:
Kunnen ze trouwens Amazon Store verwijderen bij de volgende update? Deze bloatware draait namelijk constant op de achtergrond terwijl ik de hele winkel van Amazon niet eens gebruik. Slechte zaak van Blackberry dat de app ook eens niet te verwijderen valt.

Hoe Amazon Apps uitschakelen :).
Niet schrikken dat Ouderlijk toezicht je bureaublad en app indeling wijzigt. Wanneer je ouderlijk toezicht weer uitzet dan herstelt dat zich weer :). Je zet het aan, schakelt Amazon Apps uit en schakelt ouderlijk toezicht weer uit. De Amazon Apps vragen vervolgens om de betreffende toestemmingen die jij dan afwijst. De apps worden nu niet volledig geïnstalleerd waardoor ze niet actief worden. Zie voor duidelijke screenshots: http://forums.crackberry....p-store-shopping-1038172/

Games en obb bestanden::
Voor mensen die bijvoorbeeld Android Fallout Shelter willen installeren. Je kunt de app installeren via SNAP, vervolgens moet je via Reddit even de .obb downloaden. Of je kunt op een ander Android device de game downloaden en vervolgens de .obb file kopiëren naar je BB device. Het .obb bestand tref je aan in de Android/obb/[naam game] en deze plaats je vervolgens in misc/android/Android/obb/com.bethsoft.falloutshelter folder. Je moet nog wel een folder aanmaken met de betreffende game naam, in dit geval: com.bethsoft.falloutshelter.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Na het weer uitzetten van ouderlijk toezicht kwamen de icoontjes weer terug en werden de permissies gevraagd.. Die heb ik in de 3 maanden dat ik mijn Leap nu heb nog nooit toegestaan :)

Ik laat ouderlijk toezicht lekker aan, facebook, twitter en uploaden naar youtube ook gelijk uitgezet! Handig.
En even de app indeling hersteld en pootermobile walls opnieuw gekozen.. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

NRG

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:22:
Na het weer uitzetten van ouderlijk toezicht kwamen de icoontjes weer terug en werden de permissies gevraagd.. Die heb ik in de 3 maanden dat ik mijn Leap nu heb nog nooit toegestaan :)

Ik laat ouderlijk toezicht lekker aan, facebook, twitter en uploaden naar youtube ook gelijk uitgezet! Handig.
En even de app indeling hersteld en pootermobile walls opnieuw gekozen.. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Mooi, graag gedaan :).

Ik weet niet of jullie dit al weten maar met Lucky Patcher kun je gemakkelijk en goed Android permissies verwijderen. http://forums.crackberry....-but-not-snapchat-947141/ Net even OsmAnd~ aangepast zodat deze nooit toegang heeft tot microfoon en foto's :). Als je OsmAnd~ van F-Droid gebruikt dan zit je niet vast aan een maximaal aantal te downloaden kaarten :). Dit is wel het geval als je OsmAnd Free uit de Play Store haalt.

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
Over navigatie gesproken;
Ik kreeg met de laatste 2339 (autoloader/blitz, beiden geprobeerd) te vaak dat dan opeens de GPS 3D-fix wegviel (heb dan gekeken in de app GPS-test en dan had ik ~ 11 satelieten "in view" en maar 1, hooguit 2 "connected - 2D fix").
F** irritant als je op de snelweg ergens in Tsjechië/Duitsland rondrijd op je offline maps. Reloaden van de AGPS data was soms een uitkomst, en dan waren er opeens weer ~ 21-50 "in view" en 15+ "connected - 3D fix", maar dat kon dan opeens ook weer omslaan.

Iemand anders hier last van/ervaring mee (gehad)?

PS: Kreeg laatst een update gepusht 19.3.2.2474 - en vorige keer dat ik de GPS aanzette ging die van begin tot eind van de rit (160km) zonder problemen. Dus wellicht is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn vriendin heeft een Z10 en deze is de laatste tijd erg traag. Als ik kijk naar de storage ga dan zie ik dat "system" maarliefst 11.79GB in beslag neemt ban de 13GB die beschikbaar is. Daar moet dus iets fout zijn.

Ze heeft niet zoveel apps geïnstalleerd, alle foto's en andere verplaatsbare bestanden (inclusief apk's) staan op haar SD-card of zijn weggehaald. Als ik verder kijk dan neemt de browser met slechts 159mb de meeste ruimte in.

Als ik Google kom ik tegen dat iemand anders dit ook had en het kwam doordat er een applicatie "phone tap" was geïnstalleerd, maar die heeft zij niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Het is een werktelefoon, dus een wipe wil / kan ik niet zomaar doen. Verder is een software update ook niet mogelijk, omdat er dan >850MB vrij moet zijn en die is onmogelijk vrij te maken. Zelfs niet als alle apps worden weggehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-09-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:34:
Mijn vriendin heeft een Z10 en deze is de laatste tijd erg traag. Als ik kijk naar de storage ga dan zie ik dat "system" maarliefst 11.79GB in beslag neemt ban de 13GB die beschikbaar is. Daar moet dus iets fout zijn.

Ze heeft niet zoveel apps geïnstalleerd, alle foto's en andere verplaatsbare bestanden (inclusief apk's) staan op haar SD-card of zijn weggehaald. Als ik verder kijk dan neemt de browser met slechts 159mb de meeste ruimte in.

Als ik Google kom ik tegen dat iemand anders dit ook had en het kwam doordat er een applicatie "phone tap" was geïnstalleerd, maar die heeft zij niet.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Het is een werktelefoon, dus een wipe wil / kan ik niet zomaar doen. Verder is een software update ook niet mogelijk, omdat er dan >850MB vrij moet zijn en die is onmogelijk vrij te maken. Zelfs niet als alle apps worden weggehaald.
Als je vanaf je PC de directories bekijkt op de Z10 zou je toch moeten kunnen achterhalen welke directories zoveel opslagruimte in nemen? Misschien wordt de hele mailbox gesynct naar haar Blackberry? Mijn Q10 heeft slechts 2,7 GB aan systeem bestanden (incl. alles geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi artikel na aanleiding van de 300 gemene apps zoals Angry birds en veel meer populaire apps in de Apple store die logins en wachtwoorden steelt en ook ze weet te ontfutselen door de gebruikers deze opnieuw te laten invoeren. Honderden miljoenen gebruikers zijn het slachtoffer.
;(
When it comes to security, BlackBerry beats Apple

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 22:19 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:18:
Mooi artikel na aanleiding van de 300 gemene apps zoals Angry birds en veel meer populaire apps in de Apple store die logins en wachtwoorden steelt en ook ze weet te ontfutselen door de gebruikers deze opnieuw te laten invoeren. Honderden miljoenen gebruikers zijn het slachtoffer.
;(
When it comes to security, BlackBerry beats Apple
Mmm, dit is een beetje een raar en opportunistisch artikel als je het mij vraagt.
Uiteraard is BlackBerry het meest veilig, dat staat buiten kijf het is zo ongeveer het enige wat over is gebleven van het bedrijf.

Dit artikel lijkt echter vooral geschreven omdat er nu voor het eerst iets mis is met de AppStore van Apple, terwijl de grote concurrent Android al jaren met deze problemen kampt en zo ook niet zo snel kan olossen als Apple gelukt is. Het artikel spreekt over de winnaar Blackberry, maar lijkt vooral aan te willen geven dat Apple de verliezer is deze week ;) . Volgende week kunnen ze hetzelfde artikel, maar dan met Android nog een keer uitbrengen :+

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier nog wat ip adressen waarvan je kan kijken of deze in je logs voorkomen, wat zou kunnen betekenen dat je een geinfecteerde app hebt gebruikt: https://isc.sans.edu/foru...CodeGhost+Activity/20171/

Deze gegevens werden in ieder geval naar de servers doorgesluisd:
  • Application name
  • Application version
  • OS version
  • Language
  • Country
  • Developer info
  • Application installation type
  • Device name
  • Device type

NRG

Verwijderd

Voordat we naar anderen gaan wijzen vind ik dat BB eerst eens een goed Android app permissie systeem moet maken in BB10. Voor Android apps zijn de meeste permissies gelockt waardoor je ze niet kunt verwijderen en weigeren betekent dat je de app niet kunt gebruiken. Op Android zelf kun je dit omzeilen met allerlei tools die werken via root, iets wat natuurlijk niet kan op de BB10 Android Runtime. Je moet nu iets als de Lucky Patcher, aanrader!, gebruiken om permissies eruit te slopen en dat moet je elke update opnieuw doen wat natuurlijk een waardeloos omslachtig systeem is. Dit zorgt voor meer werk en werkt ook minder vaak updaten in de hand omdat het zo'n gedoe is.

Ben ik nog vergeten te zeggen dat BB World vol staat met nep, niet werkende en andere fake apps. Het zou me niet verbazen als die apps eveneens gegevens jatten alleen de schaal en dus de nieuwswaarde ervan is veel lager. Je hebt ook apps die BBM PIN's misbruiken, zie bijvoorbeeld topics op Crackberry.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 12:48 ]

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:45:
Voordat we naar anderen gaan wijzen vind ik dat BB eerst eens een goed Android app permissie systeem moet maken in BB10.
Klopt. Volgens mij is dat overigens onderdeel van de Android M api. Zou gaaf zijn als BB die integreert in BB10 waardoor je permissies aan/uit kan zetten.
Op Android zelf kun je dit omzeilen met allerlei tools die werken via root, iets wat natuurlijk niet kan op de BB10 Android Runtime.
True, maar mijn ervaring is dat deze ook kan zorgen dat apps crashen doordat ze bepaalde permissies verwachten die ze dan niet krijgen. Maar misschien zijn die tools in de tussentijd verbeterd.
Ben ik nog vergeten te zeggen dat BB World vol staat met nep, niet werkende en andere fake apps. Het zou me niet verbazen als die apps eveneens gegevens jatten alleen de schaal en dus de nieuwswaarde ervan is veel lager.
Jup, zoek maar eens op Waze in de AppWorld. Een of andige wazige "Waze review" app die screenshots gebruikt van waze en nog geld kost ook. Veel negatieve reviews uiteraard, maar dit soort meuk zou moeten worden verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Smobbo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:58:
[...]

. Het artikel spreekt over de winnaar Blackberry, maar lijkt vooral aan te willen geven dat Apple de verliezer is deze week ;) . Volgende week kunnen ze hetzelfde artikel, maar dan met Android nog een keer uitbrengen :+
Apple verkoopt zoiezo veel meer smartphones en na dat honderden miljoenen iphones zijn besmet heeft apple netjes twee positieve niewsberichten gelekt (icar en swatchos2) en dus is iedereen het al weer vergeten en boeit het de gemiddelde iphone gebruikers niet als zijn gebruikersnaam of wachtwoord is gestolen en nog steeds ronloopt met een stukje malware op zijn toestel:)

Ik heb verder niks tegen apple of zijn gebruikers die goed betalen voor een stukje design.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:45:
Ben ik nog vergeten te zeggen dat BB World vol staat met nep, niet werkende en andere fake apps. Het zou me niet verbazen als die apps eveneens gegevens jatten alleen de schaal en dus de nieuwswaarde ervan is veel lager. Je hebt ook apps die BBM PIN's misbruiken, zie bijvoorbeeld topics op Crackberry.
Dit kan je uitschakelen tijdens de installatie mits het een native apps is ,maar er zijn idd enorm veel ports van Android apps en Craps apps die informatie willen ,net zoals met Android apps en games.

De keuze is aan jezelf welke apps je wilt installeren, maar nogmaals ik blijft het herhalen, installeer alleen apss die je nodig hebt en die je kunt vertrouwen zonder dat ze je hele toestel leeghalen, zoals Android
games.

Ik heb een aantal android apps die ik gewoon vertrouw zonder dat ze teveel vragen, er zijn zelf native apps van BlackBerry die niks van je willen weten, omdat we toch alles kunnen uitschakelen. Als je een apps zoals een game gaat installeren vraag je eens waarom je microfoon, je email, sms en contacten gelezen moeten worden? Weet je toch genoeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Bij elk nieuwsbericht over BB op de FP, zie ik weer de discussie komen van het gebrek aan apps etc.

Ik draai zelf google play store op mijn BB Q10. Maar kom dat eigenlijk nergens tegen in dit topic. Weet vrijwel niemand hiervan of is dit gewoon een no go i.v.m. privacy?

Topic over installeren Playstore op crackberry:
http://forums.crackberry....post-instructions-985344/

[ Voor 12% gewijzigd door Superstudent op 25-09-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Enige wat ik mis ten opzichte van IOS of ik heb het niet kunnen vinden :
Stille modus bijv nachtkast en dan personen kunnen aanvinken waarvan wél de berichten doorkomen. Dit was zo simpel geregeld dat ik het hier niet kan vinden. Ja je kunt bij contacten aparte beltonen etc instellen maar niet zoals bij de functie die IOS bied. Daar kon je dus kiezen wanneer die meldingen wel en niet doorgegeven werden. Bijv dat ze tijden een vergadering op stil stond ze niet doorkwamen maar op de nachtmodus wel. Jammer, moeten ze nog even toevoegen en ik ben helemaal tevreden :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:37:
Enige wat ik mis ten opzichte van IOS of ik heb het niet kunnen vinden :
Stille modus bijv nachtkast en dan personen kunnen aanvinken waarvan wél de berichten doorkomen. Dit was zo simpel geregeld dat ik het hier niet kan vinden. Ja je kunt bij contacten aparte beltonen etc instellen maar niet zoals bij de functie die IOS bied. Daar kon je dus kiezen wanneer die meldingen wel en niet doorgegeven werden. Bijv dat ze tijden een vergadering op stil stond ze niet doorkwamen maar op de nachtmodus wel. Jammer, moeten ze nog even toevoegen en ik ben helemaal tevreden :)
Ik gebruik voor vergaderingen. Mijn vrouw, school en bso mogen altijd door komen. Op het werk of gesprek met de klant laat ik alleen berichten binnen komen en calls van vrouw,school, bso. De rest komt wel binnen met een LED , waarbij ik familie, zussen en vrienden een kleurtje heb gegeven die belangrijk zijn.

je kan dus met contacten aangeven of ze op een profiel moet reageren of niet , of gewoon uit te zetten of aan of zich aan een profiel te houden.

Instelling > Medlingen > Contactmeldingen via + contactmedlingen een contact toevoegen en regels maken zoals profiel aan of uit op berichten, calls etc. Ik denk dat je hier wel een middenweg in kan vinden.

Het is even uitzoeken en testen en je kan nog meer, zo kun je hier led kleuren instellen, verschillende ringtonens voor call, berichten, bbm aanmaken per persoon.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 20:37 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Superstudent schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:34:
[...]

Als je vanaf je PC de directories bekijkt op de Z10 zou je toch moeten kunnen achterhalen welke directories zoveel opslagruimte in nemen? Misschien wordt de hele mailbox gesynct naar haar Blackberry? Mijn Q10 heeft slechts 2,7 GB aan systeem bestanden (incl. alles geupdate).
Heb nu Blackberry Link en Blend gedownload voor mijn Mac, maar ik kan geen daadwerkelijke verbinding krijgen met de Z10. De Z10 laadt wel op als de kabel is aangesloten, maar hij wordt niet herkend. Heb gezocht op internet en heb al USB Mass Storage Mode aangezet, maar dat helpt niet. Heb verder ook al gezocht naar een speciale Mac-setting die er zou zijn op de BB, maar die kan ik niet vinden in die Storage and Access-menus.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je Z10 en Mac PC met Blend op het zelfde netwerkt zitten moeten ze elkaar staandaard zien en kunnen vinden. Heb je blend op je toestel wel aan staan of de laatste versies gedownload?

Er kan ook een firewall zijn die de boel blokkeert, maar het zou gewoon standaard moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is Blend, maar denk dat ik juist Link aan de praat moet hebben toch als ik iets wil proberen te doen aan die 12.87GB die de systemfiles op de BB nu innemen en ik geen update of apps meer kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/large/public/article_images/2015/09/PRIV-BlackBerry-Site-Update.png?itok=RkzEBWtaPriv

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel leuk die tekst maar jij gelooft toch hopelijk niet dat een BlackBerry met Android veilig is? En ook al was het veilig.. De Android store is zo slecht dat het echt niks toevoegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beveiligde linux kernel, blackberry safeguard voor apps permission, blackberry guardian en bescherming van het os die waarschuwt als de veiligheid in gevaar is met een popup met details. Dit zal net zo veilig zijn als apple en het toestel zal alleen al door de applicatie toepassingsmachtigingen je privacy in grote lijnen beter beschermen.

Mijn advied zoals altijd download alleen de apps die essentieel zijn en vermijd games en gratis stuff.

Dit gezegd te hebben is Android UI een drama als je gewend bent aan BlackBerry 10. Android voelt aan als old skool zo ik hoop op een bb10 versie voor de slider

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nieuws, maar deels onjuist! :
nieuws: BlackBerry overweegt na 2016 te stoppen met smartphones bij slechte v...

[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-10-2015 18:30 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft Chen niet gezegd. Er staan twee nieuwe BB10 toestellen in de steigers en eind 2016 gaat BlackBerry kijken wat de zakelijke markt wil. Dit houdt gewoon in dat als zowel Android als BB10 verkopen niet aantrekken dat BlackBerry alleeen nog toestellen gaat maken voor een heel selecte markt en dan vooral doorgaat als software leverancier.

Google zal dan de software gebruiken van BlackBerry voor een beveiligde toestel en patenten of de hardware te beveiligen. Dit is het doom scenario na BlackBerry OS 10.4. We zien dan Google Nexus Priv serie.

Een andere uitkomst is dat BlackBerry Android aanslaat en ze tussen de 5-10 Miljoen toestellen verkopen tot eind 2016. Dit houdt in dat ze BlackBerry OS 10 en BlackBerry devices kunnen blijven leveren tegen een goedkopere prijs mits er nog vraag naar is door consumenten of ze gaan alsnog door maar dan weer voor een selecte markt. De toestellen zullen dan standaard ook meteeen een stuk duurder gaan worden.

zonder een BlackBerry device is BlackBerry MDM net zo goed als andere mdm oplossing, hoewel dat niet helemaal waar is, maar voor de markt met bijna alleen Android wel.

Feit is als de hardware dood is dan blijf ik nog mijn toestel gebruiken, maar zou niet weten wat ik dan moet kiezen. Een toestel met een home toets? en terugkeer toets/ , mmm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Was ook meer mijn schrik reactie..! Het fp artikel klopt 'gelukkig' niet. Zeker weten dat ik volgend jaar nog een BB koop, gewoon omdat BB 10 mij enorm bevalt! Ik hoop dat er ook een tablet met BB 10 gaat komen.

offtopic:
er wordt ook lekker brak gemoddereerd in het fp artikel :(

[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-10-2015 18:20 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

* John Chen clears the air on some of his comments made at Code/Mobile:

"Tempest in a Teacup

My appearance at the Code/Mobile conference created a minor furor yesterday. To my dismay, the media focused on a few of my comments while ignoring many others. That whipped up some commentators into a frenzy, including, unfortunately, a few of our loyal fans.

Devices

Here's the context I think that may have been missed yesterday. First, I have 100% confidence in our new PRIV smartphone. Not only will it bring BlackBerry's strong privacy DNA to the Android platform, but PRIV will deliver top-of-the-line features for your maximum productivity, including an oversized screen and, underneath it, a smooth sliding mechanism that unveils the iconic BlackBerry keyboard. And all the business and recreational apps that you could ever want courtesy of our good partner, Google.

Besides all of the hard work that our engineers in Waterloo and Ottawa have done to make PRIV a first-class hero smartphone, I am convinced that there is an under-served segment that PRIV can ably fill. Enterprises are increasingly aware of the security and privacy risks that their mobile devices pose. So are consumers. Moreover, the Android smartphone market is massive – 1.2 billion users globally today, according to IDC, growing to 1.53 billion over the next 4 years. I don't think it's unreasonable to believe that BlackBerry will find a strong audience here.

Finally, anyone who has been watching closely what I've been trying to do at BlackBerry has surely heard me say that we would not stay in the device business if we were not profitable. This is nothing new, and I've repeated this many times recently. That said, we are doing everything possible to make our devices profitable. We are committed to both the success of PRIV as well as supporting governments and other customers that demand the security and performance of our BlackBerry 10 devices.

Software

I've also consistently said that BlackBerry's future is in taking our security expertise into the software arena. It's what our enterprise customers want, and it also helps continue our transformation into a multi-platform provider that can secure the mobile enterprise – regardless of type of device. We've taken many steps in recent months to augment our software portfolio.

I'm energized by the acquisitions of WatchDox and AtHoc, and our pending acquisition of Good Technology – all leaders in their respective spaces (secure document sharing, emergency alerts, and mobile device management).

Security and Privacy

Despite my optimism, I'm a realist at heart. It's the engineer in me. It's also why I don't have the patience to sugarcoat. So if you heard me say yesterday that security-wise, the latest Blackphone is now in the same conversation as our devices, you know it's not idle flattery.

At the same time, I mentioned several features coming in PRIV that will help it rise to the very top security-wise, even among secure Android phones. There's the unique key in the chipset of every PRIV smartphone to authenticate the Android OS, so users can be confident their PRIV is not running malicious firmware that could violate their privacy or security. There's our ability to patch vulnerabilities much faster than other Android smartphone makers, and other features I didn't mention. It's why I firmly believe PRIV will be MORE resilient than everything else.

I'm enthusiastic about the coming launch of PRIV. I personally love this phone, and, judging by the reaction out there, I think many of you will, too."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met BB10 vind ik dat er te weinig apparaten zijn die goed samenwerken. En natuurlijk zijn er plus punten maar blend vind ik ook niet echt super eigenlijk, app probleem (zelfs met android apps) speelt nog steeds. Een android telefoon heb ik geen interesse in, maar soort van dual systeem is wel interessant. Maar hoeveel android apps werken goed op bv een 1:1 scherm?

BlackBerry 10 tablet had allang moeten komen, bbm multi platform video ook allang, en die blackberry work expierence suite? die is er nog steeds niet! Ik snap ook wel dat het slecht gaat hoor, je moet niet iets aankondigen en dan maanden later het misschien uitbrengen, of zelfs na jaren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar apps die ik gewoon werken en mis eigenlijks geen apps en de meeste mensen willen toch een social app gebruiken en meer doen ze er toch niet mee dan alleen berichten sturen, bellen, surfen en dat is het wel voor de meeste mensen.

Wel heb ik een philips app, western digital media player app maar gebruik ze nooit omdat mijn afstandbediending toch moet hebben om de TV eerst aan te zetten en de stereo etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik mis eigenlijk ook nauwelijks apps op mijn Z10. Via Snap, Aptoide en Amazon Appstore is vrijwel alles binnen te halen. Het grootste gemis vind ik eigenlijk dat ik als Ziggo-klant geen werkbare tv-app meer heb, sinds de Ziggo tv-app is vervangen door Horizon Go. Deze laatstgenoemde app heb ik weliswaar kunnen sideloaden, maar ik krijg hem niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik mis ontzettend veel (goedwerkende!) apps!
Een goede navigatie met fileinfo app (Google Maps, Waze?)
Een goede foto backup app
Nieuws app die solide werkt (nu.nl is echt heel traag op een BB)
Mail app ondersteuning (Gmail, Inbox, etc)
Todo-lijstjes (Todoist werkt slecht, elke eerste keer opstarten geeft hij een Google Play foutmelding (logisch))
Een native bankier app (ING via Android werkt redelijk, wel traag)

En dan allerlei apps die je niet zo vaak gebruikt zoals posttrackers, fitness apps, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:11:
Mail app ondersteuning (Gmail, Inbox, etc)
Todo-lijstjes (Todoist werkt slecht, elke eerste keer opstarten geeft hij een Google Play foutmelding (logisch))
Een native bankier app (ING via Android werkt redelijk, wel traag)

En dan allerlei apps die je niet zo vaak gebruikt zoals posttrackers, fitness apps, etc...
Navigatie: Mireo Don't Panic (https://appworld.blackber...7/?lang=en&countrycode=NL) Het is op basis van TomTom kaarten, volgens mij zijn veel mensen hier tevreden over. Verder werkt Waze toch ook.
Foto backup: Gewoon een cloud aanbieder? of eventueel via wifi met een Android app. Of bedoel je wat anders?
GMail is inderdaad een probleem tenminste dat zie ik regelmatig terugkomen op Crackberry.
Todo: Gebruik ik meestal gewoon Remember de standaard app. Je kan ook eens Conqu (BB World) proberen.
Fitness app: CascaRun (BB World), ben ik tevreden over.

Welk BB10 toestel heb je? Als veel traag aanvoelt kan het ook simpelweg komen omdat in bijvoorbeeld de Z10 de toch reeds flink verouderde dual core SoC in zit. Dat ga je dan merken en al helemaal in de Android Runtime. Google Play foutmelding kun je eruit halen met Lucky Patcher, maar vaak kun je ook gewoon doorklikken zodat het werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

Smobbo schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:11:
Mail app ondersteuning
Hier heb ik dus totaal geen last van, niks mis met navfree(toch?) sterker nog, het is een offline navigatie waar Maps je bundel langzaam leegslurpt. onedrive auto upload? box auto upload? Dropbox auto upload? Browser werkt bij mij verbazend goed voor het bekijken van nieuws. Wat is er mis met de hub? Beter dan welke mail app dan ook..

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ITsEZ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:24:
[...]
Hier heb ik dus totaal geen last van, niks mis met navfree(toch?) sterker nog, het is een offline navigatie waar Maps je bundel langzaam leegslurpt.
Top, net geïnstalleerd. Dita als NL stem, fijn.
onedrive auto upload? box auto upload? Dropbox auto upload?
Inderdaad
Browser werkt bij mij verbazend goed voor het bekijken van nieuws.
Een nieuws app is al vaak een 'browser app'. Ook op mijn Leap gaat dit supersnel. Ook op 3G!
Wat is er mis met de hub? Beter dan welke mail app dan ook..
De hub, super inclusief afspraken. Profiel automagisch op vergadering :)
En Blend, gebruik het niet vaak, maar als ik 'm dan een keer op de iPad gebruik: fantastisch!

Amazon appstore.. ga ik niet gebruiken. Mis alleen m'n Rabo app.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Hoezeer ik een BB fan ben, vanaf de 9700 de 9800 de 9900 de z10, z30 en nu de Passport, weet ik niet hoelang ik nog op BB platform blijf. Ze moeten echt snel eens komen met een update over de flagshipdevices op OS10. (Een opvolger voor mijn Z30)

Die Priv ziet er belachelijk mooi uit, maar ik wil geen Android device. Zit er nu zelfs zwaar over te denken om richting M$ 950 te gaan. Wie o wie kan me op BB houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
TDCCBB schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:55:
Hoezeer ik een BB fan ben, vanaf de 9700 de 9800 de 9900 de z10, z30 en nu de Passport, weet ik niet hoelang ik nog op BB platform blijf. Ze moeten echt snel eens komen met een update over de flagshipdevices op OS10. (Een opvolger voor mijn Z30)

Die Priv ziet er belachelijk mooi uit, maar ik wil geen Android device. Zit er nu zelfs zwaar over te denken om richting M$ 950 te gaan. Wie o wie kan me op BB houden?
Klopt BlackBerry pakt het niet goed op. Net zoals met de release van de BlackBerry Priv laten ze ook al steken vallen. Geen exacte datums steeds halve aankondigingen. Verder zou ik zelf ook een duidelijk antwoord willen op het BlackBerry 10 verhaal. Wat betreft de Priv of die ook nog met BlackBerry 10 komt. Ze moeten de huidige gebruikers ook nog tevreden houden. Dat de Priv Android gaat draaien vind ik sowieso een goede zet, want dan is de kans groter dat ze meer telefoons verkopen, maar ze moeten gewoon even duidelijker zijn in wat ze doen.

Microsoft 950 leuk telefoontje, ik zou Windows 10 zeker nog een keer willen uitproberen, Ik heb ooit een HTC toestel gehad met Windows 8, maar daar werd ik nog niet echt vrolijk van. Ik ben alleen ook weer bang voor de App Gap, ook al hebben ze de oplossing voor Android en iOS apps te sideloaden. Ik ben beetje zat van het sideloaden.

Ik ben nog een tevreden gebruiker van de Passport, alleen steeds het uitzoeken van apps en verschillende versies proberen van Android apps om te kijken of ze goed draaien wordt ik wel beetje moe van. Dus ik ben er ook nog niet helemaal uit welke kant ik op ga. Priv is leuk en draait alle apps, maar als ze die telefoon te duur gaan wegzetten valt hij ook al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een priv willen met BB10 en een soort van dual systeem (zoals bes en prive) met android, of android apps zouden perfect moeten werken op BB10 dan zie ik geen probleem.

Android apps zijn vaak van belabberde kwaliteit, op mijn iPhone mis ik echt geen een app, en snap ik ook wel, maar er zijn gewoon standaard dingetjes die ik mis op BB10 vs iOS.

- Automatisch opslaan van wachtwoorden in mijn BBid wanneer ik van device Switch
- Goed werkende facebook app
- Goed werkende Android apps die ook werken als een app GPS nodig heeft etc.

Ik zou niet snel de Android priv nemen, al wil ik hem wel testen voor het juiste bedrag (500 max)

Alleen op iOS bv.. als ik iMessage stuur kan ik op de iPad of mac verder gaan, terwijl dit niet goed werkt icm blend op BB10.

Verder doe ik niet veel met me telefoon maar ben bv erg blij met touchid.
Mijn passport is bij reparatie (scherm laat los) als ik nieuwe krijg en kan hem voor leuk bedrag verkopen leg ik wel wat bij voor een Priv, toetsenbord van de Passport mis ik soms wel soms niet.

emoij knop mis ik wel heel erg, maar bv meerdere talen typen bij BB10 dat mis ik weer op iOS.

Ik denk dat een BB10 + Android 6 combinatie beter is, als ze dan ook nog de play store er op zetten en zorgen dat alle apps beter draaien en dat je geen verschil voelt tussen een android app en bb10 app vind ik het prima.

Verder moet de priv natuurlijk met android 6.0 komen en niet 5.0.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Het zou inderdaad beetje stupid zijn als ze zolang wachten met de release dat ze hem releasen met Android 5 en niet met 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:43:
Het zou inderdaad beetje stupid zijn als ze zolang wachten met de release dat ze hem releasen met Android 5 en niet met 6.
De snapdragon 808 vind ik ook maar beetje aparte keuze.. want hij is best langzaam ook hier te zien

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

De snapdragon 808 vind ik ook maar beetje aparte keuze.. want hij is best langzaam ook hier te zien
Waarom vind je dat een aparte keuze? De 810 throttlet in de praktijk zo erg ( ja, ook de V2.1) dat de 808 simpelweg beter presteert op lange termijn. Kijk voor de gein even een filmpje erover van ons aller Linus:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:55:
[...]

Waarom vind je dat een aparte keuze? De 810 throttlet in de praktijk zo erg ( ja, ook de V2.1) dat de 808 simpelweg beter presteert op lange termijn.
http://forums.crackberry....-temp-comparison-1042818/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:55:
[...]

Waarom vind je dat een aparte keuze? De 810 throttlet in de praktijk zo erg ( ja, ook de V2.1) dat de 808 simpelweg beter presteert op lange termijn.
Als ze samenwerking met samsung doen had ik liever de S6 edge/Note 5 soc er in gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:
[...]

Als ze samenwerking met samsung doen had ik liever de S6 edge/Note 5 soc er in gezien..
Geven die ondertussen de binaries wel vrij? Niet dat ik nog custom ROMs gebruik, maar voor de mensen die dat willen is het toch wel erg fijn als de binaries vrijgegeven zijn, en voor zover ik weet deed Samsung dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:58:
[...]

Geven die ondertussen de binaries wel vrij? Niet dat ik nog custom ROMs gebruik, maar voor de mensen die dat willen is het toch wel erg fijn als de binaries vrijgegeven zijn, en voor zover ik weet deed Samsung dat nooit.
custom roms op een blackberry priv? hoop het toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:00:
[...]

custom roms op een blackberry priv? hoop het toch niet...
Waarom niet? Meer keuze, altijd leuk. Wie weet verzinnen ontwikkelaars op hun zolderkamertje wel leuke functies met bijvoorbeeld het touchgevoelige keyboard die BB dan zelf weer kan implementeren. Zat features zijn zo in iOS/ Android gekomen. Of voor mensen zoals jij komt er misschien wel een AOSP ROM vrij, dan hoef je geen gebruik te maken van de Play Services. ( Niet negatief bedoeld verder, maar volgens mij hield jij daar niet zo van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:02:
[...]

Waarom niet? Meer keuze, altijd leuk. Wie weet verzinnen ontwikkelaars op hun zolderkamertje wel leuke functies met bijvoorbeeld het touchgevoelige keyboard die BB dan zelf weer kan implementeren. Zat features zijn zo in iOS/ Android gekomen. Of voor mensen zoals jij komt er misschien wel een AOSP ROM vrij, dan hoef je geen gebruik te maken van de Play Services. ( Niet negatief bedoeld verder, maar volgens mij hield jij daar niet zo van?)
niet om het een of ander maar Custom roms en root gaat nog al tegen de beveiliging van BlackBerry in lijkt me zo? Anders hadden ze de PlayBook ooit wel kunnen vrij geven, maar de eerste jailbreak die daar voor kwam werd geblokkeerd en er is nooit meer wat gekomen. Verwacht dat BlackBerry er wel een laag tussen zet dat je de apps niet kan stelen en gebruiken op ander apparaat en dat je geen andere roms kan installeren.

Ik ben zelf erg blij met mijn iPhone en de priv zou meer interesse wekken bij me als er een bb10 versie zou komen met dezelfde specs want die Android versie wordt niet boeiend en de helft trager vergeleken met een galaxy s6 terwijl hij hoogst waarschijnlijk dezelfde prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:07:
[...]
niet om het een of ander maar Custom roms en root gaat nog al tegen de beveiliging van BlackBerry in lijkt me zo? Anders hadden ze de PlayBook ooit wel kunnen vrij geven, maar de eerste jailbreak die daar voor kwam werd geblokkeerd en er is nooit meer wat gekomen. Verwacht dat BlackBerry er wel een laag tussen zet dat je de apps niet kan stelen en gebruiken op ander apparaat en dat je geen andere roms kan installeren.
Waarom zou dat ertegenin gaan? Ik kan op mijn telefoon prima een ROM installeren zonder te rooten, maar daarna kan ik natuurlijk de fabrikant niet meer verantwoordelijk houden voor de veiligheid van het ding. Zo zou dat bij BB toch ook kunnen?
Ik ben zelf erg blij met mijn iPhone en de priv zou meer interesse wekken bij me als er een bb10 versie zou komen met dezelfde specs want die Android versie wordt niet boeiend en de helft trager vergeleken met een galaxy s6 terwijl hij hoogst waarschijnlijk dezelfde prijs heeft.
Mwah, hangt ervan af hoe het allemaal gedaan wordt. Als ze een beetje een fatsoenlijke ROM kunnen schrijven en er niet al te veel zooi op zetten kan dit ding makkelijk even snel zijn als een S6, zelfs met mindere hardware. Zelfs met een SD400 kan je vandaag de dag al prima uit de voeten op Android. Met OS10 zou het sowieso wel goed moeten lopen, dat is niet zo zwaar.

Wat prijs betreft, dat heeft BB nooit goed begrepen. Onafhankelijk van hoe goed of slecht hun telefoons zijn, ze zijn simpelweg niet erg gewild en niet erg bekend. Dan kan je de prijs dus niet heel hoog leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:51:
[...]

:? aan de hand van cijfertjes uit je eigen bron:
In geekbench is de multi-core Geekbench score van een S810 2926(m9). een S801 scoort 2863(m8x). in single-core doet een m9 met de S810 874, een m8x doet 963met de S801. Waarom zou je uberhaupt een S810 willen? Dat ding zuipt stroom en presteert nauwelijk meer als een S801. En een S805 doet in single-core 1042 en in multi-core 2976. Die soc is een stuk beter als een S810. Conclusie tot zo ver: De S810 is niets sneller als de soc's van een jaar terug en een soc van een half jaar terug is nog een stuk beter.

En nu de S808: Deze doet in de G4 1089 in single-core en 3400 in multi-core. Dat betekend dat de S808 in single-core ongeveer even goed is als een S805 en in multi-core overal boven uitgaat.

Een paar korte conclusies:
1.De S810 is een fail en niets beter als een S801/S800/S805 qua prestaties en zuipt daarbij stroom.
2. De S805 is zo slecht nog niet en is mischien een tikkeltje underrated.
3. De S808 is een stuk beter als de rest van de S8xx soc's en heeft monsterlijke multi-core power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

:? aan de hand van cijfertjes uit je eigen bron:
In geekbench is de multi-core Geekbench score van een S810 2926(m9). een S801 scoort 2863(m8x). in single-core doet een m9 met de S810 874, een m8x doet 963met de S801. Waarom zou je uberhaupt een S810 willen? Dat ding zuipt stroom en presteert nauwelijk meer als een S801. En een S805 doet in single-core 1042 en in multi-core 2976. Die soc is een stuk beter als een S810. Conclusie tot zo ver: De S810 is niets sneller als de soc's van een jaar terug en een soc van een half jaar terug is nog een stuk beter.

En nu de S808: Deze doet in de G4 1089 in single-core en 3400 in multi-core. Dat betekend dat de S808 in single-core ongeveer even goed is als een S805 en in multi-core overal boven uitgaat.

Een paar korte conclusies:
1.De S810 is een fail en niets beter als een S801/S800/S805 qua prestaties en zuipt daarbij stroom.
2. De S805 is zo slecht nog niet en is mischien een tikkeltje underrated.
3. De S808 is een stuk beter als de rest van de S8xx soc's en heeft monsterlijke multi-core power.
Oke... Mijn iPhone doet 2535 in single core score...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:05:
[...]

Oke... Mijn iPhone doet 2535 in single core score...
Wat doet je Passport in singlecore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Wat doet je Passport in singlecore?
700 ofzo

Laatste test met Passport: single: 764 multi: 2469
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/1270777

Laatste test met iPhone: single: 2535 , multi: 4423
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/3742256

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:26:
[...]

700 ofzo

Laatste test met Passport: single: 764 multi: 2469
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/1270777

Laatste test met iPhone: single: 2535 , multi: 4423
http://browser.primatelabs.com/geekbench3/3742256
De iPhone zit daarmee netjes tussen de verschillende S6 moddellen in. Helaas is de tijd dat de beste soc's (redelijk) vrij verkrijgbaar waren voorbij en bewaren de 2 grote fabrikanten de beste technologie voor de eigen flagship moddelen. De S808 is voor telefoons het beste waar de iets kleinere fabrikanten kunnen krijgen, de S810 is meer voor (game)tablets en chromebooks. De S810 kan je beter zien als de spirtuele opvolger van de K1, die was ook monsterlijk snel maar niet geschikt voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:31:
[...]

De iPhone zit daarmee netjes tussen de verschillende S6 moddellen in. Helaas is de tijd dat de beste soc's (redelijk) vrij verkrijgbaar waren voorbij en bewaren de 2 grote fabrikanten de beste technologie voor de eigen flagship moddelen. De S808 is voor telefoons het beste waar de iets kleinere fabrikanten kunnen krijgen, de S810 is meer voor (game)tablets en chromebooks. De S810 kan je beter zien als de spirtuele opvolger van de K1, die was ook monsterlijk snel maar niet geschikt voor telefoons.
Op zich best jammer. Ik zou best een A9 SoC willen in mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met die test kun je niks mede omdat BlackBerry OS elke app een ruimte en adressering geeft op zowel de processor en in het ram geheugen. Dit is al een reden dat het OS in de praktijk langzamer zal zijn als je een bench wil draaien

Ik ga hier zekers niet beweren dat BlackBerry , Android 6 ,windows of ios sneller is met een A9 cpu ,maar alleen de opbouw van BlackBerry zal nooit voor sneller resultaten zorgen bij een test. Dus de hele vergelijking met een BlackBerry OS op een toestel is domweg een test met een gedeeltelijke bezette geadresseerde processor. Die geekbench zal ook nog eens Android app draaien via Android runtime om te testen. Dit kom ik ook nog wel eens tegen op forums, per definitie een verloren zaak :)

Een voorbeeld is een Android app die zich eerst moet nestellen en daarom ook zo lang duurt voor die de eeste keer opstart, daarna zal die sneller zijn omdat alles al voorbereid is in het geheugen, maar ook door een adressering via de processor waar het aanspraak op mag maken.

Dit is ook de reden als je met een email bezig bent, je browser open hebt staan en nog bezig bent met een excel bestand dat bij een reboor alles waar je mee bezig was er gewoon weer staat na een herstart en je gewoon je email en excel bestand kan afmaken. _/-\o_ Dit zul je niet meemaken bij Android of ios

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:56:
Met die test kun je niks mede omdat BlackBerry OS elke app een ruimte en adressering geeft op zowel de processor en in het ram geheugen. Dit is al een reden dat het OS in de praktijk langzamer zal zijn als je een bench wil draaien

Ik ga hier zekers niet beweren dat BlackBerry , Android 6 ,windows of ios sneller is met een A9 cpu ,maar alleen de opbouw van BlackBerry zal nooit voor sneller resultaten zorgen bij een test. Dus de hele vergelijking met een BlackBerry OS op een toestel is domweg een test met een gedeeltelijke bezette geadresseerde processor. Die geekbench zal ook nog eens Android app draaien via Android runtime om te testen. Dit kom ik ook nog wel eens tegen op forums, per definitie een verloren zaak :)

Een voorbeeld is een Android app die zich eerst moet nestellen en daarom ook zo lang duurt voor die de eeste keer opstart, daarna zal die sneller zijn omdat alles al voorbereid is in het geheugen, maar ook door een adressering via de processor waar het aanspraak op mag maken.

Dit is ook de reden als je met een email bezig bent, je browser open hebt staan en nog bezig bent met een excel bestand dat bij een reboor alles waar je mee bezig was er gewoon weer staat na een herstart en je gewoon je email en excel bestand kan afmaken. _/-\o_ Dit zul je niet meemaken bij Android of ios
Ik zie Apple nog wel aan om die testen te manipuleren. Eigen telefoontjes en eigen software. Beetje volkswagen idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Een Priv met een work/private achtige oplossing om te switchen tussen BB10 en Android zou me nog over de streep kunnen trekken inderdaad.

Ik vind het toestel heel vet, een fysiek toetsenbord blijft voor mij de koning, maar het scherm van mijn z30 wordt echt niet overtroffen door het scherm van mijn Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf ook niet geneigd over te stappen naar Android, voornamelijk een terugkeer naar mijn oude liefde en dan weer een homeknop, een terug gaan toets, een knop om te zien welke apps open staan en dus geen active frames om snel te switchen en dan ook geen echte hub, zelfs de virtual keyboard die we kennen van de Z10, Z30 ontbreekt.

Ik wil best wel Android maar dan met wake up to swipe, gesture, swipe and peek to hub en allerlei andere mooie interacties en een duidelijk en overzichtelijk OS :)

Ik mis geen enkele apps en er zijn genoeg alternatieven als native te vinden of via de Android store zoals 1Mobile.com of gewoon door Snap te installeren. Een app die even niet werkt was NPO welke ik vervangen heb met een oudere versie en werkt top. Kijk soms even naar het nieuws via 24 journaal op mijn Passport.

Ik blijf gewoon wachten tot een nieuw os welke qua UI lijkt op BlackBerry 10 en ga zekers niet terug naar voor mijn gevoel een retro UI van Android of ios. Ik heb nog een oude SE liggen dan gebruik ik die wel weer.

Ik denk hoe hadden/deden ze het vroeger dan en dan is alles zo simpel opgelost. De bus rijdt niet en kom niet op mijn werk en dat terwijl lopen 30 minuten is, er zijn mensen die zich daarvoor afmelden. Er zijn zelf mensen die voor de bus janken door emoties, omdat whatsapp niet werkt of als het internet eruit ligt op hun mobiel 8)7 Ik ben denk ik te nuchter.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Gisteren stonden kortstondig de prijzen van de PRIV voor de US en Canada online. Ik geloof dat ik met die prijzen echt afhaak en richting M$950 ga.
http://crackberry.com/off...-detailed-specs-and-price

$750.- gaat wellicht neerkomen op een slordige 799,- euro. En dat mijn lieve BlackBerry vrienden is echt te veel voor een Android telefoon met BB toetsenbord en BB security, naar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
TDCCBB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:10:
Gisteren stonden kortstondig de prijzen van de PRIV voor de US en Canada online. Ik geloof dat ik met die prijzen echt afhaak en richting M$950 ga.
http://crackberry.com/off...-detailed-specs-and-price

$750.- gaat wellicht neerkomen op een slordige 799,- euro. En dat mijn lieve BlackBerry vrienden is echt te veel voor een Android telefoon met BB toetsenbord en BB security, naar mijn bescheiden mening.
Dat is nog flink meer als een iPhone 6s... BB leert blijkbaar niet echt van het z10 verhaal.

Btw, ik sprak gisteren een medewerker van de mediamarkt in dordrecht en daar gaan ze de priv niet verkopen. Een echte reden wilde hij niet geven maar tussen de regels door kon ik opmaken dat ze de toekomst van BB mbt gerantie niet al te rooskleurig inzagen en er ze niet verwachten om er genoeg van te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Prijzen vallen iets mee:
http://crackberry.com/bla...ive-us-699-and-canada-899

Nog steeds 100 te hoog naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 16:10
Iemand een idee hoe het werkt met de overgang naar wintertijd vannacht?
Ik gebruik de Z10 als wekker en heb onder Datum en tijd "stel datum en tijd automatisch in" aan staan.
Maar dat staat onder "tijdzone automatisch aanpassen", dus of dat ook werkt voor zomer- en wintertijd is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 18:34
Eager schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:24:
Iemand een idee hoe het werkt met de overgang naar wintertijd vannacht?
Ik gebruik de Z10 als wekker en heb onder Datum en tijd "stel datum en tijd automatisch in" aan staan.
Maar dat staat onder "tijdzone automatisch aanpassen", dus of dat ook werkt voor zomer- en wintertijd is niet duidelijk.
In tegenstelling tot iOS werkt de overgang zomertijd/wintertijd perfect :)
Ik heb op mijn telefoon dezelfde instellingen, en als ik nu (0038) mijn wekker zet om 0900 dan krijg ik de melding dat over 9 uur en 22 minuten de wekker gaat. Immers, de klok gaat een uurtje terug, dus de nacht is een uur langer.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Linken naar onofficiële bronnen mbt BlackBerry-software is niet toegestaan. Denk eraan dat hier copyright op rust.