Ok, clever, dat ik dat niet gezien heb...en als ik nu (0038) mijn wekker zet om 0900 dan krijg ik de melding dat over 9 uur en 22 minuten de wekker gaat. Immers, de klok gaat een uurtje terug, dus de nacht is een uur langer.
Weet iemand of je de toetsenbord van de Z30 kan vervangen door een ander toetsenbord?
Bijvoorbeeld de indeling van iOs.
Ik heb in het algemeen geen problemen met het OS van mijn BB Z10. Doordat ik Google Play Service, Snap en Amazon Appstore heb geïnstalleerd, zijn vrijwel alle Android apps beschikbaar. Toch heb ik twee irritante missers:
1. Sinds Ziggo TV is gestopt probeer ik tevergeefs Horizon Go aan de praat te krijgen. Helaas, hij start op, ik vul gebruikersnaam en ww in, en dan sluit hij af... Hoogst irritant!..
2. Om Spotify rechtstreeks van mijn BB op mijn Yamaha-receiver af te spelen, heb ik onlangs de Chromecast Audio besteld (€ 39 bij MediaMarkt). Ook hierbij ging de installatie van de app prima, maar opstarten... ho maar! Telkens de opmerking dat ik Google Play Service nodig heb, terwijl ik die er op heb staan (via de instructies van Crackberry)!
Ik begin echt te verlangen naar de BB Priv, of heeft iemand voor mij de gouden tips om deze voor mij belangrijke apps aan de praat te krijgen! Bij voorbaat dank!
1. Sinds Ziggo TV is gestopt probeer ik tevergeefs Horizon Go aan de praat te krijgen. Helaas, hij start op, ik vul gebruikersnaam en ww in, en dan sluit hij af... Hoogst irritant!..
2. Om Spotify rechtstreeks van mijn BB op mijn Yamaha-receiver af te spelen, heb ik onlangs de Chromecast Audio besteld (€ 39 bij MediaMarkt). Ook hierbij ging de installatie van de app prima, maar opstarten... ho maar! Telkens de opmerking dat ik Google Play Service nodig heb, terwijl ik die er op heb staan (via de instructies van Crackberry)!
Ik begin echt te verlangen naar de BB Priv, of heeft iemand voor mij de gouden tips om deze voor mij belangrijke apps aan de praat te krijgen! Bij voorbaat dank!
Ik heb er ooit een draadje van gezien bij Crackberry: hier dusJieve schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:11:
Weet iemand of je de toetsenbord van de Z30 kan vervangen door een ander toetsenbord?
Of het echter helemaal werkt en nog up to date is kan ik je niet zeggen.
Edit: ik had al een vermoeden, maar zo te lezen zou dit keyboard alleen werken in de android runtime. Het BB10 keyboard is een primair stukje code wat bij BB10OS zit ingebakken.
[ Voor 15% gewijzigd door joenja op 27-10-2015 09:46 ]
Dat is balen, bedankt in ieder geval!joenja schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
[...]
Ik heb er ooit een draadje van gezien bij Crackberry: hier dus
Of het echter helemaal werkt en nog up to date is kan ik je niet zeggen.
Edit: ik had al een vermoeden, maar zo te lezen zou dit keyboard alleen werken in de android runtime. Het BB10 keyboard is een primair stukje code wat bij BB10OS zit ingebakken.
Je bent letterlijk de eerste persoon die ik ken die het jammer vind dat hij zijn BlackBerry toetsenbord niet kan vervangen door een IOS toetsenbord, ik werk dagelijks met allerlei verschillende devices en ben nog NOOIT een on-screen toetsenbord meegemaakt waar ik sneller op kon typen dan op die van BlackBerry, persoonlijk natuurlijk..
What you see is always what you get.
Verwijderd
eens! ik ben blij dat je met de priv een blackberry onscreen toetsenbord kan krijgen want zoiets trekt mij eerder over de streepITsEZ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:19:
[...]
Je bent letterlijk de eerste persoon die ik ken die het jammer vind dat hij zijn BlackBerry toetsenbord niet kan vervangen door een IOS toetsenbord, ik werk dagelijks met allerlei verschillende devices en ben nog NOOIT een on-screen toetsenbord meegemaakt waar ik sneller op kon typen dan op die van BlackBerry, persoonlijk natuurlijk..
Iemand al succesvol een outlook.com mailadres op z'n BB gekregen? Ik krijg om de paar uur een melding: "sommige accounts reageren niet"
Bij het outlook.com account staat vervolgens: "Geen verbinding" en de melding dat het SSL certificaat ongeldig of geweigerd is voor ActiveSync.
Al geprobeerd:
SSL cerficaat geinstalleerd en bij instellingen - beveliging en privacy - SSL/TLS het niveau op laag gezet.
Bij het outlook.com account staat vervolgens: "Geen verbinding" en de melding dat het SSL certificaat ongeldig of geweigerd is voor ActiveSync.
Al geprobeerd:
SSL cerficaat geinstalleerd en bij instellingen - beveliging en privacy - SSL/TLS het niveau op laag gezet.
Verwijderd
Sinds kort heb ik een Passport. Ik bezig met deze naar mijn hand te zetten. Nu wil ik Openvpn installeren omdat op mijn NAS Openvpn draait. Echter ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen. Bij verbindingen in het instellingenmenu vind ik alleen Cisco, Juniper, Microsoft en algemeen. Dus geen Openvpn.
Iemand enig idee hoe ik de clientversie op mijn Passport geistalleerd kan krijgen? Of werkt de Androidversie gewoon op?
Iemand enig idee hoe ik de clientversie op mijn Passport geistalleerd kan krijgen? Of werkt de Androidversie gewoon op?
Edit: laat maar MS mail/outlook ergernis
[ Voor 129% gewijzigd door GerardVanAfoort op 13-11-2015 17:47 ]
NRG
Beste tweakers,
Ik ben een BlackBerry 10 toestel aan het overwegen maar ik heb een vraag m.b.t. apps.
Hebben Whatsapp en Spotify een officiële native BlackBerry 10 client?
Op de site van de BlackBerry App World zie ik op de pagina van de apps alleen screenshots van BlackBerry 7 en ouder.
Ik ben een BlackBerry 10 toestel aan het overwegen maar ik heb een vraag m.b.t. apps.
Op de site van de BlackBerry App World zie ik op de pagina van de apps alleen screenshots van BlackBerry 7 en ouder.
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
whatsapp wel maar Spotify niet.TheLion01 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:52:
Beste tweakers,
Spotify kan je wel prima draaien als Android app.
Zoals je eerder in de thread ook kan lezen lijkt het er meer en meer op dat BlackBerry 10 opgegeven wordt door BlackBerry. Dus de kans dat er nieuwe native apps ontwikkeld gaan worden is erg klein! Om nu een bb10 toestel te kopen moet je echt fan van het systeem zijn!TheLion01 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:52:
Beste tweakers,
Iemand enig idee of Balance kan activeren zonder BES10?
Ik heb bij het installeren van een app van Natuurmonumenten het volgende probleem. Mijn Z30 geeft aan dat er te weinig ruimte is om de app te installeren en dat ik bestanden of andere apps moet verwijderen om de installatie mogelijk te maken. Maar er is op zowel mijn device als op de SD-kaart ruim voldoende ruimte. Dus waar slaat die melding op? Heeft iemand hetzelfde gehad en hoe is het probleem toen opgelost?
[ Voor 3% gewijzigd door hildebrand op 26-11-2015 16:41 ]
Verwijderd
Welke app gaat het precies om en komt deze uit de Android Store of uit BB Store?hildebrand schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:40:
Ik heb bij het installeren van een app van Natuurmonumenten het volgende probleem. Mijn Z30 geeft aan dat er te weinig ruimte is om de app te installeren en dat ik bestanden of andere apps moet verwijderen om de installatie mogelijk te maken. Maar er is op zowel mijn device als op de SD-kaart ruim voldoende ruimte. Dus waar slaat die melding op? Heeft iemand hetzelfde gehad en hoe is het probleem toen opgelost?
Via Snap kan ik Natuur Routes correct installeren. Deze dus: Google Play: Natuur Routes Natuurmonumenten
Misschien werkt deze oplossing: http://android.stackexcha...able-error-although-i-alr Die fix is voor Android 4.3, precies de runtime versie die BB10 ook heeft. Voordat je de app weer gaat installeren zou ik het toestel even opnieuw opstarten. Anders ook even hiernaar kijken: http://gizmostorm.com/fix...-storage-available-error/
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 17:52 ]
Bedankt ChicaneBT voor je reactie. Het betrof een Android-app die ik via Snap wilde installeren.
Ik kan de bestanden die bij de fix worden genoemd niet vinden op mijn device, zodat die oplossing voor mij niet werkte.
Toen ik, na een suggestie die ik bij Crackberry vond, mijn Z30 opnieuw startte, ging de installatie van de Natuurmonumenten-app wel goed.
Wat nu het struikelblok is en wat de mededeling veroorzaakt is mij onduidelijk. Heeft waarschijnlijk iets te maken met runtime-versie van Android en de samenwerking met BB10.
Maar gelukkig is het probleem dus opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Ik kan de bestanden die bij de fix worden genoemd niet vinden op mijn device, zodat die oplossing voor mij niet werkte.
Toen ik, na een suggestie die ik bij Crackberry vond, mijn Z30 opnieuw startte, ging de installatie van de Natuurmonumenten-app wel goed.
Wat nu het struikelblok is en wat de mededeling veroorzaakt is mij onduidelijk. Heeft waarschijnlijk iets te maken met runtime-versie van Android en de samenwerking met BB10.
Maar gelukkig is het probleem dus opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Nou vandaag overgestapt op een iPhone. Voor mij nooit meer Blackberry.
BB 10 OS is eigenlijk best prima. Altijd vlot, wordt niet trager na verloop van tijd en de slimmigheidjes zoals de HUB zijn echt heel handig.
En t is heel leuk dat je er android apps op kunt installeren maar de helft van de tijd werken die niet omdat ze google services nodig hebben die je gewoon niet hebt. En BB kan hoog en laag schreeuwen maar om nu 3 verschillende appstores te doorzoeken voor een app die hopelijk werkt, dat is natuurlijk kansloos.
Maar ja die Z10 is zon grafbakken toestel dat die al t leuke van 10 OS weer teniet wordt gedaan door de random reboots en de slechte accu. Want waar t op neer komt is dat je altijd een oplader bij moet hebben (en dus toegang tot een stopcontact) om een betrouwbaar toestel te hebben. En de accu indicator werkt ook voor geen meter. Als de accu onder de 50% komt gaat t ding opnieuw opstarten, en dat neem ik de software ook kwalijk.
Als je gesprek na gesprek mist omdat je telefoon je pincode wil weten na de zoveelste keer opnieuw opstarten, ja dan ben ik er klaar mee. En dat is dan een merk wat voor de zakelijke markt zo interessant zou zijn.
BB 10 OS is eigenlijk best prima. Altijd vlot, wordt niet trager na verloop van tijd en de slimmigheidjes zoals de HUB zijn echt heel handig.
En t is heel leuk dat je er android apps op kunt installeren maar de helft van de tijd werken die niet omdat ze google services nodig hebben die je gewoon niet hebt. En BB kan hoog en laag schreeuwen maar om nu 3 verschillende appstores te doorzoeken voor een app die hopelijk werkt, dat is natuurlijk kansloos.
Maar ja die Z10 is zon grafbakken toestel dat die al t leuke van 10 OS weer teniet wordt gedaan door de random reboots en de slechte accu. Want waar t op neer komt is dat je altijd een oplader bij moet hebben (en dus toegang tot een stopcontact) om een betrouwbaar toestel te hebben. En de accu indicator werkt ook voor geen meter. Als de accu onder de 50% komt gaat t ding opnieuw opstarten, en dat neem ik de software ook kwalijk.
Als je gesprek na gesprek mist omdat je telefoon je pincode wil weten na de zoveelste keer opnieuw opstarten, ja dan ben ik er klaar mee. En dat is dan een merk wat voor de zakelijke markt zo interessant zou zijn.
Ik heb sinds kort een vervelend probleempje met mijn Z10. Ik zie niet meer wie mij belt, ook niet als ze in mijn adressenboek staan vermeld. Ik krijg alleen het telefoonnummer van de beller op mijn scherm. Hoe krijg ik de naam van de beller weer terug?
Al die problemen die jij opsomt zijn natuurlijk stomvervelend (to say the least), maar om daar nu meteen het hele toestel voor af te kraken. Ik heb ook een Z10 en ben er erg blij mee. Zoals je zelf ook zegt... geen legacy, geen vertraging na loop van tijd en de meeste apps werken (al ben ik zelf niet app-minded).Dirk33 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:18:
Nou vandaag overgestapt op een iPhone. Voor mij nooit meer Blackberry.
....
Nou ja als die batterij beter was en t toestel niet de hele dag opnieuw deed opstarten dan was ik er ook super tevreden mee geweest, en had ik er met plezier nog tot t einde van mn abbo mee gedaan.
Maar op het moment dat je simpelweg niet meer kunt vertrouwen op je telefoon dan haak ik af.
Voor mij is het wel belangrijk dat ik geen telefoontjes mis en dat ik als ik 's avonds ergens naar huis moet rijden dat navigatie t lang genoeg doet om me weer op de route te krijgen. Maar als je dan moet wachten op een telefoon die opnieuw op aan t starten is, en dat blijft doen onder andere omdat de software t maar niet voor elkaar krijgt om een accuraat accu percentage te laten zien waardoor je dus nooit echt weet of je wel of niet genoeg batterij hebt, ondanks de vele keren dat ik dat gereset heb. Nee bedankt.
Stel je voor je bent ondernemer en je koopt een Blackberry Z10 omdat je BB wil voor t zakelijke imago wat ze hebben en de functionaliteit, maar vervolgens kunnen klanten je gewoon niet bereiken omdat je telefoon vaak niet bereikbaar is. Daar verlies je klanten en dus geld op.
Dan sla je als fabrikant met je 'zakelijke' inslag de plank gewoon compleet mis en dat reken ik ze zeer zwaar aan en daar kraak ik dus inderdaad het hele toestel en software graag op af.
Vergeet niet dat ze de Z10 toen ie uitkwam in de markt plaatste als een high-end toestel! Zo was ie dus ook bedoeld.
Maar op het moment dat je simpelweg niet meer kunt vertrouwen op je telefoon dan haak ik af.
Voor mij is het wel belangrijk dat ik geen telefoontjes mis en dat ik als ik 's avonds ergens naar huis moet rijden dat navigatie t lang genoeg doet om me weer op de route te krijgen. Maar als je dan moet wachten op een telefoon die opnieuw op aan t starten is, en dat blijft doen onder andere omdat de software t maar niet voor elkaar krijgt om een accuraat accu percentage te laten zien waardoor je dus nooit echt weet of je wel of niet genoeg batterij hebt, ondanks de vele keren dat ik dat gereset heb. Nee bedankt.
Stel je voor je bent ondernemer en je koopt een Blackberry Z10 omdat je BB wil voor t zakelijke imago wat ze hebben en de functionaliteit, maar vervolgens kunnen klanten je gewoon niet bereiken omdat je telefoon vaak niet bereikbaar is. Daar verlies je klanten en dus geld op.
Dan sla je als fabrikant met je 'zakelijke' inslag de plank gewoon compleet mis en dat reken ik ze zeer zwaar aan en daar kraak ik dus inderdaad het hele toestel en software graag op af.
Vergeet niet dat ze de Z10 toen ie uitkwam in de markt plaatste als een high-end toestel! Zo was ie dus ook bedoeld.
Waarom heb je je toestel met die spontane reboots nog niet aangeboden voor reparatie vroeg ik me af? Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik merk wel dat de accu sneller leeg is dan voorheen. Ook heb ik te maken met haperende apps gevolgd door foutmeldingen met onyxlauncher oid daarin.
Kortom: binnenkort haak ik ook af en stap ik over naar Apple. Het is jammer dat BB10 niet (snel) genoeg is doorontwikkeld, want nu zijn ze op het punt dat ze ingehaald zijn wat stabiliteit, functionaliteit en innovativiteit.
Kortom: binnenkort haak ik ook af en stap ik over naar Apple. Het is jammer dat BB10 niet (snel) genoeg is doorontwikkeld, want nu zijn ze op het punt dat ze ingehaald zijn wat stabiliteit, functionaliteit en innovativiteit.
Ik mis de Hub en sommige kleine slimmigheidjes van BB10 soms nog wel maar verder ben ik super tevreden met mijn iPhone dus ik kan hem van harte aanbevelen 
Er is gewoon geen ruimte voor een derde OS op de markt, je ziet dat het met Windows Phone nu dezelfde kant op gaat.. heel veel mensen die overstappen van Windows Phone naar iOS of Android (bron).
Er is gewoon geen ruimte voor een derde OS op de markt, je ziet dat het met Windows Phone nu dezelfde kant op gaat.. heel veel mensen die overstappen van Windows Phone naar iOS of Android (bron).
Iemand met DE oplossing ???EdGnoj schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:26:
Ik heb sinds kort een vervelend probleempje met mijn Z10. Ik zie niet meer wie mij belt, ook niet als ze in mijn adressenboek staan vermeld. Ik krijg alleen het telefoonnummer van de beller op mijn scherm. Hoe krijg ik de naam van de beller weer terug?
staan ze in je contactenlijst als 06 nummers of als +31 nummers en welke van de twee zie op je belscherm?
Dat heb ik wel eens gehad namelijk, dat de telefoon daar onderscheid in maakte
Dat heb ik wel eens gehad namelijk, dat de telefoon daar onderscheid in maakte
Verwijderd
De NS app loopt elk scherm te zeuren om de Google Play Services. Spotify kan niet meer zonder haperingen muziek afspelen sinds de laatste versies.
Verwijderd
DuckDuckGo als standaard zoekmachine instellen voor de Browser in BB10:
https://duck.co/help/mobile/blackberry
Werkt erg handig en je bent niet langer enkel op Google aangewezen. Standaard zoek je met DuckDuckGo. Maar met de vele !bangs kun je direct zoeken op de betreffende website zoals Google Nederland !gnl, Wiki !w, IMDb !imdb, Tweakers !tweakers en vele andere websites.
Werkt erg handig en je bent niet langer enkel op Google aangewezen. Standaard zoek je met DuckDuckGo. Maar met de vele !bangs kun je direct zoeken op de betreffende website zoals Google Nederland !gnl, Wiki !w, IMDb !imdb, Tweakers !tweakers en vele andere websites.
Bedankt! Nu de eend als search engine op Windows Firefox, iPad en ook op de BB LeapVerwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:16:
DuckDuckGo als standaard zoekmachine instellen voor de Browser in BB10:
NRG
Verwijderd
MooiGerardVanAfoort schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:23:
[...]
Bedankt! Nu de eend als search engine op Windows Firefox, iPad en ook op de BB Leap
Bij het bellen met mijn Z30 merk ik de laatste tijd dat er in het gesprek een vertraging zit. Ik hoor mijn stem met een vertraging van enkele seconden op de achtergrond terug en merk dat de luisteraar dan pas mijn woorden hoort. Dit verstoort het gesprek sterk. Hebben meer mensen hier last van? Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik merk dat deze vertraging er is sinds 10.3.2.xxxx.
Mijn Z30 draait op de laatste leak van BB10 (10.3.2.2876). Helaas is het niet meer mogelijk om naar een eerdere versie (10.3.1.xxxx) te gaan; anders zou ik dit doen. Wat kan ik het beste doen?
Mijn Z30 draait op de laatste leak van BB10 (10.3.2.2876). Helaas is het niet meer mogelijk om naar een eerdere versie (10.3.1.xxxx) te gaan; anders zou ik dit doen. Wat kan ik het beste doen?
Verwijderd
Aangezien er niet bijzonder veel VPN providers te vinden zijn voor de BB10 is het extra leuk dat er ook een gratis IKEv2 (met AES-256 / SHA-512) dienst beschikbaar is
. Bij Hide.me kun je beperkt gebruikmaken van hun VPN dienst. Maximaal 2GB verbruik per maand en 3 VPN server waaronder eentje in Nederland is de beperking. Lijkt me prima om even zo'n onbeveiligde of open netwerkverbinding te beveiligen
.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 01:17 ]
Verwijderd
Ze zeggen dat het niet uitmaakt of je een gratis VPN of de betaalde variant gebruikt. Er worden sowieso geen logs bijgehouden. Je hoeft ook enkel minimale informatie aan te leveren bij registratie. Dus wat zou er op tegen zijn?Bigs schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:14:
Je kunt je wel afvragen hoe veilig zo'n gratis VPN dan weer is natuurlijk
sinds een maand doet mijn ing app het niet meer en bij een poging hem up te daten via snap kwam ik erachter dat snap het ook niet meer doet. Weet iemand hier iets meer over? En ook een alternatief voor de ing app?
Verwijderd
Hier geen problemen met de ING app, vorige week nog een update er op gezet.tupu1302 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 09:46:
sinds een maand doet mijn ing app het niet meer en bij een poging hem up te daten via snap kwam ik erachter dat snap het ook niet meer doet. Weet iemand hier iets meer over? En ook een alternatief voor de ing app?
Snap doet het ook prima op mijn Z30.
Hier ook geen problemen met de ING app
Life goes as it goes.
Mijn BlackBerry geeft bij het installeren van android apps aan dat het geheugen vol zit, ongeacht welke bron ik daarvoor gebruik (Snap, 1Mobile, Amazon). Echter staat er bijna niets op mijn telefoon en heb ik nog 20gb vrij beschikbaar. Iemand een idee?
Heb je wel bij instellingen > app-beheer > apps installeren > 'toestaan dat apps van andere bronnen worden geïnstalleerd' ingeschakeld?darkdesign schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:36:
Mijn BlackBerry geeft bij het installeren van android apps aan dat het geheugen vol zit, ongeacht welke bron ik daarvoor gebruik (Snap, 1Mobile, Amazon). Echter staat er bijna niets op mijn telefoon en heb ik nog 20gb vrij beschikbaar. Iemand een idee?
NRG
Ja die staat ingeschakeld.GerardVanAfoort schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:45:
[...]
Heb je wel bij instellingen > app-beheer > apps installeren > 'toestaan dat apps van andere bronnen worden geïnstalleerd' ingeschakeld?
Open je de APK bestanden vanaf een SD kaart? En heb je op je BB al soft reset geprobeerd?darkdesign schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:18:
Ja die staat ingeschakeld.
NRG
Sinds kort is de native ABN AMRO app voor de BB gestopt.
Zijn er mensen die de app via Google Play Store hebben gedownload en gebruiken op hun BB?
Zoja, nog tips om het werkend te krijgen?
Zijn er mensen die de app via Google Play Store hebben gedownload en gebruiken op hun BB?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik heb de ABN app nu via snap geinstalleerd. Werkt goed al vind ik de app traag (maar ik weet niet of dat een android ding is)
Ik heb de *.apk ook via Snap. Vind hem op mijn DAC en Passport absoluut niet traag en het werkt dan ook prima.Mandrake466 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:07:
Sinds kort is de native ABN AMRO app voor de BB gestopt.
Wel vind ik het ergens nog tricky dat het geen "officiële" bron is, aangezien het toch om je betaalgegevens gaat. Maar ABN-Amro wil hier niet in tegemoet komen door zelf een APK aan te bieden helaas.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Nee, ik heb er geen SD kaart in zitten. Een soft reset heeft niet geholpen.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:09:
[...]
Open je de APK bestanden vanaf een SD kaart? En heb je op je BB al soft reset geprobeerd?
Dat is zeker balen! Zoals ik daar al postte hoop ik zeker in 2017 dan wel weer voor een BB opvolger. BB 10 is een mooi OS
[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-01-2016 17:12 ]
NRG
Mijn Q10 krijgt weer eens een OS10 update, is net begonnen met downloaden. Grootte is 226 Mb, release 10.3.2.2836. Kan nog niet zien wat de aanpassingen zijn
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hier ook binnengekregen op de Q10, rond het avondeten
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Hier op mijn Z30 gezocht en krijg ook de melding dat er een update is. Online zijn er mensen die die update al op 17 december kregen. Kan alleen nog nergens een lijstje met aanpassingen vinden. Crackberry meld dat de update dezelfde changelog heeft meegekregen als andere 10.3.2 updates, dus dat het tot nu toe raden is naar de aanpassingen: http://crackberry.com/bla...es-now-available-download
Latin capital letter y with diaeresis
http://blogs.blackberry.c...ll-blackberry-10-devices/
UPDATE – January 12, 2016: A BlackBerry 10.3.2 Hot Fix Update has started to roll out across the globe to BlackBerry 10 devices. The update includes Calendar update, removal of the BBM Meetings app and patches to the Android Player. Please check with your carrier for local availability details.
UPDATE – January 12, 2016: A BlackBerry 10.3.2 Hot Fix Update has started to roll out across the globe to BlackBerry 10 devices. The update includes Calendar update, removal of the BBM Meetings app and patches to the Android Player. Please check with your carrier for local availability details.
NRG
Kreeg inderdaad een update binnen vanochtend
Er kunnen problemen optreden:
http://crackberry.com/bla...-out-os-10322876-globally
http://crackberry.com/bla...-out-os-10322876-globally
Ik heb de update ook gekregen en ben gewoon al mijn contactpersonen kwijt van mijn SIM-kaart.
En dat waren er veeeeeeel! Echt.. hoe kan een update daar nou voor zorgen..
Anyway, ik heb mijn Google account gekoppeld aan mijn BB en kan mij herinneren dat ie automatisch backups maakt. Geldt dat ook voor mijn SIM-contacten; weet iemand dat? Hoe kan ik dat checken en eventueel terug zetten?
Anyway, ik heb mijn Google account gekoppeld aan mijn BB en kan mij herinneren dat ie automatisch backups maakt. Geldt dat ook voor mijn SIM-contacten; weet iemand dat? Hoe kan ik dat checken en eventueel terug zetten?
Contacten instellingen (trek naar beneden) al gekeken of de sim contacten wel aan staan?Anne87 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:49:
Ik heb de update ook gekregen en ben gewoon al mijn contactpersonen kwijt van mijn SIM-kaart.
![]()
![]()
![]()
NRG
Staan aan ..GerardVanAfoort schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:53:
[...]
Contacten instellingen (trek naar beneden) al gekeken of de sim contacten wel aan staan?
Edit: Ik heb ook al contactpersonen vanuit SIM-kaart importeren geprobeerd, maar hij is gewoon leger dan leeg.
[ Voor 19% gewijzigd door Anne87 op 13-01-2016 20:55 ]
Sim pincode (indien actief) uitzetten en BB soft reset?Anne87 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:54:
[...]
Staan aan ..
Edit: Ik heb ook al contactpersonen vanuit SIM-kaart importeren geprobeerd, maar hij is gewoon leger dan leeg.
NRG
Done.. Mocht niet baten. Wel bedankt voor het meedenken trouwens!GerardVanAfoort schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:05:
[...]
Sim pincode (indien actief) uitzetten en BB soft reset?
Vreemd: Vandaag staan ze er ineens wel weer in!
[ Voor 9% gewijzigd door Anne87 op 14-01-2016 12:06 ]
Verwijderd
http://corporate.kpn.com/...oep-rabobank-klanten-.htm
Gaat dit lukken voor BB10? Android is mogelijk, heeft iemand hier al ervaring mee?
Gaat dit lukken voor BB10? Android is mogelijk, heeft iemand hier al ervaring mee?
SuperAntiSpyware geeft de volgende melding:
PUP.MindSpark/Variant
C:\PROGRAM FILES (X86)\RESEARCH IN MOTION\BLACKBERRY LINK\SYSTEM.WINDOWS.INTERACTIVITY.DLL
PUP.MindSpark/Variant schijnt wel malware te zijn maar mischien wordt het .DLL bestand in dit geval onterecht aangeduid als malware?
Verwijderen of false positive?
PUP.MindSpark/Variant
C:\PROGRAM FILES (X86)\RESEARCH IN MOTION\BLACKBERRY LINK\SYSTEM.WINDOWS.INTERACTIVITY.DLL
PUP.MindSpark/Variant schijnt wel malware te zijn maar mischien wordt het .DLL bestand in dit geval onterecht aangeduid als malware?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Android 4.4....Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:14:
http://corporate.kpn.com/...oep-rabobank-klanten-.htm
Wij zitten op 4.3 met de runtime op BB10
BB10 ondersteunt wel de NFC Host Card Emulation, waar het volgens mij theoretisch wel mogelijk moet zijn (mits je een bankpas met NFC hebt). Maar volgens mij zijn er geen apps die deze functionaliteit bieden.
Melding gemaakt op het SAS forum en in versie 12363 wordt het hopelijk opgelost:Mandrake466 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:09:
SuperAntiSpyware geeft de volgende melding:
PUP.MindSpark/Variant
I believe I have found the cause of the false detection. I have adjusted the definition database and this should no longer be detected as of database version 12363 (which will be released later today).
Update to database version 12363 and scan again (a restart of SAS may be required).
Er zou weer een update voor de Android runtime zijn, maar ik krijg hem niet gedownload. Network error. maar ik ben niet de enige...
http://crackberry.com/and...ackberry-10-now-available
http://crackberry.com/and...ackberry-10-now-available
Hier ook dat probleem. Via de link de update wel gevonden in BlackBerry World, maar ook hier de network error fout. Beetje jammer, aangezien ik de update wel graag wil hebben. Later nog maar een keer proberen.
Voor de mensen bij wie de download voor de Android Runtime update niet lukte...
De link zoals vermeld op http://crackberry.com/and...ackberry-10-now-available werkt inmiddels.
Volgens de Blackberry instructies:
* moet je de link naar de Blackberry App World openen in je Blackberry 10 Browser (in desktop modus)
* als de update via Blackberry App World is gelukt moet je je telefoon opnieuw opstarten om de update goed te laten werken.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/39879918 is de rechtstreekse link naar de Blackberry App World.
De link zoals vermeld op http://crackberry.com/and...ackberry-10-now-available werkt inmiddels.
Volgens de Blackberry instructies:
* moet je de link naar de Blackberry App World openen in je Blackberry 10 Browser (in desktop modus)
* als de update via Blackberry App World is gelukt moet je je telefoon opnieuw opstarten om de update goed te laten werken.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/39879918 is de rechtstreekse link naar de Blackberry App World.
Thanks, ik was het in de gaten aan het houden, had gistermiddag nog geen succses, maar inmiddels hebben ze het dus wel gefixxed. Wel jammer dat BlackBerry zo slecht reageert op Twitter.
Whatsapp support stopt op o.a. BB10 eind 2016
nieuws: WhatsApp stopt ondersteuning van BlackBerry, Symbian en oude Android-...
Zelf net na 3 jaar geen gebruik ervan te hebben gemaakt weer terug bij Whatsapp.
Dit wordt voor mij persoonlijk het jaar dat ik ga switchen van OS, vond het afgelopen jaar al behoorlijk stil qua updates, en verwacht dat de Android runtime ook niet meer op z'n minst naar 5.0 wordt geupdate.
nieuws: WhatsApp stopt ondersteuning van BlackBerry, Symbian en oude Android-...
Zelf net na 3 jaar geen gebruik ervan te hebben gemaakt weer terug bij Whatsapp.
Dit wordt voor mij persoonlijk het jaar dat ik ga switchen van OS, vond het afgelopen jaar al behoorlijk stil qua updates, en verwacht dat de Android runtime ook niet meer op z'n minst naar 5.0 wordt geupdate.
[ Voor 78% gewijzigd door intricate op 27-02-2016 15:02 ]
Yup hier ook terug naar iOS en mijn oude iPhone 4 en binnenkort de nieuwe 4" iPhone. BlackBerry 10 is een fijn en mooi OS, maar apps is om te huilen als je weigert om via de Amazon store te installeren.
NRG
Dat betekent toch niet dat het niet meer werkt, alleen dat het niet ondersteund/aangeraden wordt door Whatsapp.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, al gebruik je een verouderde WA client krijg je een melding dat je moet updaten voordat je verder kan.gambieter schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:10:
Dat betekent toch niet dat het niet meer werkt, alleen dat het niet ondersteund/aangeraden wordt door Whatsapp.
Gaat bij mij persoonlijk niet om whatsapp, maar om BlackBerry die naar mijn gevoel de consumer market links laat liggen betreft BB10.
Het blijft voor mij nog steeds de meest functionele OS, maar begint bij mij (na al die tijd) door te dringen dat ik te veel verwacht en hoop heb dat het nog goed gaat komen met BB10.
Signalen als weinig OS leaks afgelopen jaar, Android support toevoeging (Priv) en de BB10 native apps (o.a. HUB) die ook beschikbaar zijn voor iOS en Android doet mij steeds meer het gevoel geven dat BB10 ten einde loopt.
Het blijft voor mij nog steeds de meest functionele OS, maar begint bij mij (na al die tijd) door te dringen dat ik te veel verwacht en hoop heb dat het nog goed gaat komen met BB10.
Signalen als weinig OS leaks afgelopen jaar, Android support toevoeging (Priv) en de BB10 native apps (o.a. HUB) die ook beschikbaar zijn voor iOS en Android doet mij steeds meer het gevoel geven dat BB10 ten einde loopt.
Jammer dat Whatsapp het dan actief onmogelijk maakt. Dat je nieuwe functionaliteit niet krijgt, soit, maar het actief blokkeren is vies.RagingPenguin schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:33:
Nee, al gebruik je een verouderde WA client krijg je een melding dat je moet updaten voordat je verder kan.
Ik gebruik zelf geen WA. Maar volgensmij werkt de Android versie die je kan sideloaden ook nog (via Snap, Amazon of sideload Playstore). Dus wellicht kan je na het stoppen van de native versie nog gebruik maken van de Android versie.
Verwijderd
Het is te hopen dat BB nog een zak geld gaat overhandigen aan WA om zo het platform interessant te kunnen houden. Als WA verdwijnt is BB10 daadwerkelijk EOL. Zelfs voor bedrijven/bedrijfjes is WA een belangrijke tool om te communiceren met elkaar of met klanten.
Dus Facebook koopt whatsapp en dropt blackberry 10 support, meh.
[ Voor 72% gewijzigd door Leejjon op 09-03-2016 12:24 ]
Toevallig nog even bezig geweest op mn Z30 met whatsapp (ben geen reguliere gebruiker)
De Android versie draait ook prima, alleen de meldingen kan je niet meer aanpassen (bij de OS10 instellingen zelf) maar voor de basisfuncties volstaat het prima.
(ik gebruik hiervoor trouwens de 1mobile app store, simpel, geen sideloading / snap enz nodig, werkt vergelijkbaar als de Amazone app store, alleen meer NL-talige apps)
De Android versie draait ook prima, alleen de meldingen kan je niet meer aanpassen (bij de OS10 instellingen zelf) maar voor de basisfuncties volstaat het prima.
(ik gebruik hiervoor trouwens de 1mobile app store, simpel, geen sideloading / snap enz nodig, werkt vergelijkbaar als de Amazone app store, alleen meer NL-talige apps)
[ Voor 25% gewijzigd door ReBr op 10-03-2016 01:18 ]
En het definitieve einde voor de Facebook app... http://crackberry.com/fac...pdated-youre-not-going-it
Rens1967 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:57:
En het definitieve einde voor de Facebook app... http://crackberry.com/fac...pdated-youre-not-going-it

NRG
Gelukkig stelde die app sowieso al niks voor en gebruikte ik toch al de browser en de gene die notificaties etc wil kan het beste face10 gebruiken van Nemory Studios.Rens1967 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:57:
Ik was al een tijdje terug overgestapt op Face10. Ik had de facebook app alleen nog om evenementen en zo in de kalender te tonen. Dat is het enige dat ik aan dat brakke ding ga missen.
Ik denk dat ik ook maar eens afscheid ga nemen van mijn BlackBerry Q10. Nieuwe BB smartphones worden uitgerust met Android, dus ik verwacht niet veel spectaculaire veranderingen meer in BlackBerry OS10 en er zijn steeds meer apps die niet meer werken. Facebook heeft zijn app compleet nutteloos gemaakt, Endomondo heeft zijn BlackBerry app verwijderd (en de Android versie werkt niet) en WhatsApp stopt binnenkort ook
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
De laatste doet het licht uit dus. Jammer, maar wel tof dat BlackBerry het heeft geprobeerd en alles binnen hun kunnen heeft gedaan om er wat van te maken.
Alle BB OS10 toestellen.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:56:
Is dit bij de classic ook zo?
Ben door deze berichten over o.a. whatsapp aan het kijken naar een vervanging van mijn Z10. Heb deze ruim 2 jaar met plezier gebruikt, maar ben aan wat anders toe. Ik zie echter op de site van Wahtsapp alleen aangegeven staan dat de chatgeschiedenies van een blackberry telefoon alleen naar een andere blackberry kan worden overgezet. Heeft iemand ervaring met het handmatig overzetten van de back-up van whatsapp naar een ander platform?
Als het goed is kan je deze sowieso als plain text bestand naar jezelf mailen. Maar of je het daarmee ook kan importeren op een ander platform zou ik zo niet weten.suedje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:07:
Ben door deze berichten over o.a. whatsapp aan het kijken naar een vervanging van mijn Z10. Heb deze ruim 2 jaar met plezier gebruikt, maar ben aan wat anders toe. Ik zie echter op de site van Wahtsapp alleen aangegeven staan dat de chatgeschiedenies van een blackberry telefoon alleen naar een andere blackberry kan worden overgezet. Heeft iemand ervaring met het handmatig overzetten van de back-up van whatsapp naar een ander platform?
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Wat een enorme zak hooi is die John Chen. Wat heeft hij nu wel goed gedaan? Zelfs de presentatie van de Priv liet hij in het honderd lopen. BB10 is echt een heel goed OS maar als zelfs systeemapps niet langer support krijgen gaan alle bedrijven en consumenten die BB10 nog gebruiken vanzelf weg.
Gelezen op één (of meerdere) van de volgende websites:
http://bbwired.blogspot.nl/
UTBblogs.com
crackberry.com
Gratis stickers voor BBM
Kung Fu Panda 3 http://shop.bbm.com/stickers/kfpfree
I Love Life [url]bbm://shop/stickers/ilovelife[/url]
Maar liefst 12 gratis apps in Blackberry World, waaronder:
All-Notes Backup / Secret SMS and MMS / Hide Files and Folders for BlackBerry 10 / Call Recorder 10 / Strobe Lights en dus nog 7 andere
March Madness http://appworld.blackberry.com/webstore/emu/2495
Geen idee tot welke datum de stickers/apps gratis verkrijgbaar zullen zijn
http://bbwired.blogspot.nl/
UTBblogs.com
crackberry.com
Gratis stickers voor BBM
Kung Fu Panda 3 http://shop.bbm.com/stickers/kfpfree
I Love Life [url]bbm://shop/stickers/ilovelife[/url]
Maar liefst 12 gratis apps in Blackberry World, waaronder:
All-Notes Backup / Secret SMS and MMS / Hide Files and Folders for BlackBerry 10 / Call Recorder 10 / Strobe Lights en dus nog 7 andere
March Madness http://appworld.blackberry.com/webstore/emu/2495
Geen idee tot welke datum de stickers/apps gratis verkrijgbaar zullen zijn
Iemand nog problemen met het bezoeken van de Tweakers website vanuit BB10?
Ik krijg de melding dat de site niet vertrouwd wordt. Helaas is er geen optie meer om de website toe te voegen aan site uitzonderingen (of ik zie iets over het hoofd)..
Ik krijg de melding dat de site niet vertrouwd wordt. Helaas is er geen optie meer om de website toe te voegen aan site uitzonderingen (of ik zie iets over het hoofd)..
Via http geen probleem, maar via https krijg ik inderdaad hetzelfde. Heeft dit te maken met de overgang van tweakers op https, dat ze nu een nog niet vertrouwd certificaat gebruiken?
De frontpage van Tweakers.net wordt op mijn desktop ook nog niet vertrouwd als ik https gebruik (geen slotje in beeld) dus ik zou hem gewoon nog via http bezoeken.
Ik heb ook gisteren dezelfde melding gehad.
Via de BB browser gaat hij bij mij automatisch van http:/ naar https:/. Vervelend dat je de site niet kunt toevoegen als uitzondering. Leek in het verleden bij andere site's wel te kunnen.
Met de Firefox browser vanuit snap geïnstalleerd doet tweakers het wel, alleen werkt de firefox browser dan weer niet zo snel als de native browser.
Met de Firefox browser vanuit snap geïnstalleerd doet tweakers het wel, alleen werkt de firefox browser dan weer niet zo snel als de native browser.
Op de site van rijksoverheid.nl heb ik het ook. Die gebruiken ook geen vertrouwd certificaat (in ieder geval die BlackBerry vertrouwd), ik kon ook hier geen uitzondering toevoegen. Wel vreemd dat dit niet meer kan. Heeft iemand al iets van een oplossing hiervoor gevonden?
Hulde voor tiempjuuh, die de oplossing voor dit probleem heeft! Het werkt.
Bij overheid.nl nu ook de mogelijkheid om een uitzondering toe te voegen.
Bij overheid.nl nu ook de mogelijkheid om een uitzondering toe te voegen.
tiempjuuh schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:55:
Ik heb het probleem ook. Je kunt het oplossen door het root certificaat van Let's encrypt toe te voegen. Zet de volgende regels in een textbestand (incl. begin certificate en end certificate!) en noem dat bestand X3.pem. Open dat bestand vervolgens en importeer het certificaat. Dan zou het weer moeten werken.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 -----BEGIN CERTIFICATE----- MIIDSjCCAjKgAwIBAgIQRK+wgNajJ7qJMDmGLvhAazANBgkqhkiG9w0BAQUFADA/ MSQwIgYDVQQKExtEaWdpdGFsIFNpZ25hdHVyZSBUcnVzdCBDby4xFzAVBgNVBAMT DkRTVCBSb290IENBIFgzMB4XDTAwMDkzMDIxMTIxOVoXDTIxMDkzMDE0MDExNVow PzEkMCIGA1UEChMbRGlnaXRhbCBTaWduYXR1cmUgVHJ1c3QgQ28uMRcwFQYDVQQD Ew5EU1QgUm9vdCBDQSBYMzCCASIwDQYJKoZIhvcNAQEBBQADggEPADCCAQoCggEB AN+v6ZdQCINXtMxiZfaQguzH0yxrMMpb7NnDfcdAwRgUi+DoM3ZJKuM/IUmTrE4O rz5Iy2Xu/NMhD2XSKtkyj4zl93ewEnu1lcCJo6m67XMuegwGMoOifooUMM0RoOEq OLl5CjH9UL2AZd+3UWODyOKIYepLYYHsUmu5ouJLGiifSKOeDNoJjj4XLh7dIN9b xiqKqy69cK3FCxolkHRyxXtqqzTWMIn/5WgTe1QLyNau7Fqckh49ZLOMxt+/yUFw 7BZy1SbsOFU5Q9D8/RhcQPGX69Wam40dutolucbY38EVAjqr2m7xPi71XAicPNaD aeQQmxkqtilX4+U9m5/wAl0CAwEAAaNCMEAwDwYDVR0TAQH/BAUwAwEB/zAOBgNV HQ8BAf8EBAMCAQYwHQYDVR0OBBYEFMSnsaR7LHH62+FLkHX/xBVghYkQMA0GCSqG SIb3DQEBBQUAA4IBAQCjGiybFwBcqR7uKGY3Or+Dxz9LwwmglSBd49lZRNI+DT69 ikugdB/OEIKcdBodfpga3csTS7MgROSR6cz8faXbauX+5v3gTt23ADq1cEmv8uXr AvHRAosZy5Q6XkjEGB5YGV8eAlrwDPGxrancWYaLbumR9YbK+rlmM6pZW87ipxZz R8srzJmwN0jP41ZL9c8PDHIyh8bwRLtTcm1D9SZImlJnt1ir/md2cXjbDaJWFBM5 JDGFoqgCWjBH4d1QB7wCCZAA62RjYJsWvIjJEubSfZGL+T0yjWW06XyxV3bqxbYo Ob8VZRzI9neWagqNdwvYkQsEjgfbKbYK7p2CNTUQ -----END CERTIFICATE-----
Ik vraag me nog wel af met dat certificaat wat voor beveiligingsissues dat kan opleveren. Zet ik dan het systeem open voor bronnen die ik geen toegang wil kunnen geven? Met andere woorden is dit een vertrouwde certificaatuitgever? En als deze vertrouwd is, waarom zit deze dan niet in de lijst die momenteel in BlackBerry zit?
Ben nog een klein beetje huiverig om deze oplossing te hanteren.
Ben nog een klein beetje huiverig om deze oplossing te hanteren.
Je zet in principe een certificaat in je telefoon dat door praktisch elke instantie als veilig wordt gezien. BlackBerry heeft ook aangegeven hem in een update toe te voegen maar dat is tot op heden helaas niet gebeurd. Tot die tijd is dit een veilige risicoloze oplossing, het certificaat wordt algemeen namelijk gewoon geaccepteerd.
Iemand al wat nieuws vernomen over OS 10.3.3.? Zou toch voor Q1-2016 op de planning staan?
Let op:
Linken naar onofficiële bronnen mbt BlackBerry-software is niet toegestaan. Denk eraan dat hier copyright op rust.
Linken naar onofficiële bronnen mbt BlackBerry-software is niet toegestaan. Denk eraan dat hier copyright op rust.