Met het oog op de Apple Watch, en daarmee waarschijnlijk het feit dat Wearables nu definitief voet aan de grond krijgen, wil ik hier een korte toelichting geven op mijn ervaringen met mijn Pebbe Smartwatch in combinatie met mijn BlackBerry Passport en Talk2Watch / Hub2Watch.
De voornaamste reden was dat ik met een "Flick of the Wrist" dankzij Hub2Watch alle Notificatie Icons op m'n Horloge kon zien zonder steeds weer addicted m'n telefoon tevoorschijn te halen. Dit is de reden dat ik hem kocht en meer dan dit verwachtte ik ook niet. Via de Dev van Hub2Watch uiteindelijk zelfs voor elkaar gekregen dat het opkomende Agenda item altijd in mijn Watchface wordt getoond.
Des te groter was mijn verbazing toen bleek dat:
1. Caller ID naast nummerherkenning (iets wat mijn Sony Smartwatch MN2 niet eens had), ook de bijpassende naam werd getoond. Het enige dat ontbreekt is de opneem knop, maar aangezien ik bijna nooit via Bluetooth bel en er in de 1st Gen Pebble toch geen Mic zit vind ik dit geen gemis.
2. Agenda items worden als een SMS / Mail naar de Pebble gestuurd, waardoor je bij aanvang (of bij je reminder) te zien krijgt dat er een activiteit begint.
Een ander doel wat ik (enigszins) had, was de Pebble als Sportstracker companion te gebruiken, doordat Apps als Endomondo en Runkeeper hiertoe communiceren via JS achtige constructies, die contact maken met de Pebble app is dit iets dat (vooralsnog) niet werkt i.c.m. de Talk2Watch App, dit geld voor alle Watchfaces en Watchapps die bijvoorbeeld het weer laten zien. De benodigde JS van bekendere Watchfaces wordt door de Dev toegevoegd, en ik hoop dit ook voor de grotere Sportsapps voor elkaar te krijgen. Maar met het oog op het bandje dat ik gebruik en ik geen zin heb deze voor iedere run te vervangen, is dit gemis voor mij verwaarloosbaar. (Heb het overigens ook geprobeerd door mijn Pebble te koppelen aan de Android App, maar helaas ook zonder resultaat).
Al met al ben ik dik tevreden, en gaat de Pebble na de update zo'n 3 dagen mee (daarbij moet ik opmaken dat ik mn eigen Watchfaces aan het testen ben, en er toch nog vaak mee in de weer ben.