• diverseten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 15:44
diverseten schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:26:
Vandaag zou de update gepusht worden. De eersten hebben hun update al ontvangen in Engeland (O2) Q10/Z30. Ik wacht met smart!
Krijg hem net aangeboden! Is nu de update aan het downloaden _/-\o_ (passport / vodafone)

[ Voor 3% gewijzigd door diverseten op 19-02-2015 15:37 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:18
diverseten schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:29:
[...]

Krijg hem net aangeboden! Is nu de update aan het downloaden _/-\o_
Wou net vragen naar meer informatie, maar nu ik op update zoeken klik heeft 'ie van mij hem ook gevonden!

(Z10 op Simyo/KPN), 985MB.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bezig met reload van me Z10 (Hollandsnieuwe)

Verwijderd

Prepare to be Wowed by BlackBerry OS 10.3.1 on ALL BlackBerry 10 Devices
http://blogs.blackberry.com/2015/02/10-3-1_on_blackberry_10/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit op EE (UK) en mijn Blackberry is aan het downloaden (handmatig gechecked). Een 1GB download... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Yes! Bij mij heeft die hem nu ook gevonden! Ben benieuwd!

Verwijderd

Welke build is het? Ik draai 2267, hier nog geen update.

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:51:
Ik zit op EE (UK) en mijn Blackberry is aan het downloaden (handmatig gechecked). Een 1GB download... ;)
welke versie heb je? ik bij Meteor krijg gewoon geen update waarschijnlijk op passport, ik draai 10.3.1.1581 (10.3.1.2267)

• rscheper
Versie 10.3.1.1565 krijg ik op de Z10, ik kom uiteraard vanaf een orginele en niet gelekte 10.2.1.3062

[ Voor 81% gewijzigd door rscheper op 19-02-2015 15:56 ]

• scuro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 15:38
Eindelijk... mijn Z30 is momenteel ook de update aan het downloaden :)
Ben benieuwd hoe dit verschilt t.o.v. mijn huidige 10.2.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zat nog op 10.2 met mijn Q10, krijg nu 10.3.1.1565.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Same here, maar dan met een Z10. Bijna 1 GB aan update :)

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier ook 1 GB 10.3.1 op de z30 , gaat via Blackberry denk ik en niet zoals in het verleden via de providers ?
Zeker gezien het feit dat we het nu allemaal tegelijk krijgen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag alleen posten als je iets inhoudelijks hebt bij te dragen. Simpelweg melden dat je de update aan het downloaden/installeren bent voegt niets toe.

• janzeeschuimers
RoD schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:28:
[modbreak]Graag alleen posten als je iets inhoudelijks hebt bij te dragen. Simpelweg melden dat je de update aan het downloaden/installeren bent voegt niets toe.[/]
Er staat ook een vraag in mijn bijdrage komt de update van je provider of van Blackberry?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
janzeeschuimers schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:35:
[...]

Er staat ook een vraag in mijn bijdrage komt de update van je provider of van Blackberry?
De modbreak was geen reactie op jou ;) Nu graag weer ontopic.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het ziet er een stuk gelikter uit op mijn Q10, maar het voelt ook een stuk trager aan. Even afwachten, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook een "classic" setting is waarmee er minder eye-candy wordt getoond maar het wel weer vloeiender aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gisteren ook BlackBerry 10.3 op m'n Z10 gezet. Eerste indruk is dat het inderdaad een stuk trager is dan de vorige versie 10.2. Ook van de wijzigingen in de GUI, wat ruimer opgezet met wat meer wit in bijvoorbeeld de email hub is nog even wennen en wat mij betreft niet direct beter.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik moest erg wennen aan de koeienletters in 10.3 en heb er eigenlijk nooit helemaal aan kunnen wennen. De lettergrootte instelling heeft ook maar op een beperkt aantal teksten effect.

Wat ik zelf erg storend vond was het steeds verdwijnen van de toolbar onder in beeld (in ieder geval op de Q10), maar dat kun je gelukkig uitzetten. Geeft rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:12:
Ik moest erg wennen aan de koeienletters in 10.3 en heb er eigenlijk nooit helemaal aan kunnen wennen. De lettergrootte instelling heeft ook maar op een beperkt aantal teksten effect.

Wat ik zelf erg storend vond was het steeds verdwijnen van de toolbar onder in beeld (in ieder geval op de Q10), maar dat kun je gelukkig uitzetten. Geeft rust.
Via settings - display kan je dat aanpassen, ik heb mijn font op 6 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik vind het een redelijk geniale update! Alles is verbeterd, al had ik gehoopt op een HUB die in het zwart kan, of ik kijk er over heen.. En waar ik nog aan moet wennen is dat als ik een bericht open en terug ga naar de HUB er een prullenbakje komt te staan... Heb al paar keer een WhatsApp gesprek verwijderd, gelukkig verwijderd de HUB niet het hele gesprek en staat het gesprek nog wel in WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik heb net op google en crackberry nog wat gezocht, maar ik kan ook nog niets vinden over een zwarte hub. Het schijnt dat die instelling versie 10.3.1.15xx niet heeft gehaald. Ik vind het wel jammer, want ik heb nu alles op donker staan, behalve de hub. Ik zou de hub ook graag in het zwart hebben.

Waar ik nog aan moet wennen is dat als ik een app sluit en helemaal geen apps meer heb open staan, het homescherm nog actief blijft en ik niet terug ga naar scherm 1 waar al mijn apps op staan. Kost me nu een extra handeling en dat vind ik minder prettig. Verder zie ik nog geen rare dingen, maar wel veel positieve dingen.

Enige vreemde was dat mijn telefoon net na het booten vaak de verbinding kwijt raakte met de GSM mast, maar dit lijkt nu ook stabiel te werken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

YdieresiS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:34:
Waar ik nog aan moet wennen is dat als ik een app sluit en helemaal geen apps meer heb open staan, het homescherm nog actief blijft en ik niet terug ga naar scherm 1 waar al mijn apps op staan. Kost me nu een extra handeling en dat vind ik minder prettig. Verder zie ik nog geen rare dingen, maar wel veel positieve dingen.
Instellingen -> Weergave -> Achtergrond weergeven wanneer alle apps gesloten zijn ;)

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
JunkieXP bedankt, dat ik daar overheen heb gekeken zeg. Ik heb daar ook nog lopen spelen met de tekengrote op het scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
rscheper schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:13:
Ik vind het een redelijk geniale update! Alles is verbeterd, al had ik gehoopt op een HUB die in het zwart kan, of ik kijk er over heen.. En waar ik nog aan moet wennen is dat als ik een bericht open en terug ga naar de HUB er een prullenbakje komt te staan... Heb al paar keer een WhatsApp gesprek verwijderd, gelukkig verwijderd de HUB niet het hele gesprek en staat het gesprek nog wel in WhatsApp.
Dit is aan te passen

hub-instellingen-weergave en acties en dan helemaal onderaan email actie 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
Ik heb ook de update gedownload voor mijn Z10 alleen ik kamp nu met twee problemen:

1. Al mijn contactpersonen bij Whatsapp zijn veranderd in nummers. Als ik op mijn telefoon naar contactpersonen ga staat het nummer er wel nog gewoon bij.

2. Berichten via Whatsapp komen met behoorlijke vertraging als ik de app niet geopend heb. Ontving zojuist ineens een stuk of 40 appjes van verschillende contactpersonen die tot wel anderhalf uur geleden waren verstuurd.

Meer mensen met dit probleem en heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik installeer vandaag de nieuwste OS op mijn vrouw's Z10. Vanmorgen om 11 uur begonnen, maar het toestel is nog steeds bezig om de update te installeren en het OS te starten. Hij is nu voor 94% hiermee klaar.
Het is toch vreemd dat die installatie de hele dag duurt? Is er iets fout? Kan ik de installatie onderbreken en via Link de update verzorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

hildebrand schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:03:
Ik installeer vandaag de nieuwste OS op mijn vrouw's Z10. Vanmorgen om 11 uur begonnen, maar het toestel is nog steeds bezig om de update te installeren en het OS te starten. Hij is nu voor 94% hiermee klaar.
Het is toch vreemd dat die installatie de hele dag duurt? Is er iets fout? Kan ik de installatie onderbreken en via Link de update verzorgen?
Ik heb de update ook aangezet op mijn Q10 via Link (rond 13u geloof ik) en hij is nu pas op 90% en daar staat 'ie al een aardige tijd op. Baal er wel van want ik wil nog op tijd naar huis vandaag :(

Ben verder wel benieuwd naar OS 10.3..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Na de update duurde het opstarten bij mij wel lang, maar met mijn Z30 heb ik de download en installatie in iets meer dan een uur gedaan. Viel mij niet tegen iig.

Ik kan me helemaal voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is als het zo lang duurt, ook omdat je dan bang bent dat er zaken mis gaan.

Ik kom wel achter steeds meer leuke functies. Vooral het afbeeldingswachtwoord vind ik een mooie feature. In het begin wel wennen, maar ik denk dat het een stuk veiliger kan zijn dan een standaard pincode enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Dus zo'n langdurende installatie is niet opmerkelijk? Hebben anderen ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb alles gebackup (Alleen de foto's eigenlijk, overige zit in exchange).
Via BlackBerry Link gelijk een reload gedaan naar de laatste versie.
Dan gaat een heel stuk sneller + je start mooi met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Goed idee. Alleen .... ik kan volgens mij de installatie niet onderbreken om een backup te maken. Dus wacht ik maar rustig af wat er (de komende uren!) gebeurt. Kan het zijn dat de OTA rechtstreeks via Blackberry zo overbelast is dat dit de vertraging veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heerlijk die nieuwe update. Gisteravond is die ongeveer een uurtje bezig geweest (traag internet). Moet zeggen dat het een hele verfrissing is en ook aanzienlijk merk dat mijn Z10 langer mee gaat met de spaarstand ingeschakeld.

Er lijkt ook meer aandacht geweest te zijn voor een modern design. Daarnaast werkt volgens mij de Mi Band app nu ook mijn Z10 ondanks dat ik een foutmelding krijg vanwege het ontbreken van Android 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook al meer dan een uur bezig (Q5). Moest eerst vrijwel alle apps verwijderen en alle userdata naar de SD kaart verplaatsen aangezien hij te weinig device memory vrij had om de update te kunnen draaien. (Q5 heeft ook maar 8GB vs 16GB voor alle andere blackberry modellen). Het kan dus maar nét op een Q5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyoso
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 15:36
@hildebrand Ik heb net de update geinstalleerd, het kostte mij ongeveer 2 uur. Ik heb het via Blackberry Link gedaan aangezien ik niet genoeg vrij ruimte had om de update via mijn toestel te downloaden. Het downloaden kostte mij slechts een paar minuten, dus het lijkt mij niet dat de servers van Blackberry overbelast zijn. Het installatieprocess duurt gewoon hardstikke lang.

Na het installeren van de update gaf de telefoon aan dat ik OS versie 10.3.1.xxxx had en softwareversie 10.2.1.xxxx, dus ik was bang dat er iets verkeerd was gegaan aangezien hij ook nog aangaf dat er een update voor mij was, na een tijdje wachten was de softwareversie gelukkig ook 10.3.1.xxxx.

Grafisch is het een welkome afwisseling, maar het is nog wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
@nickyoso: bedankt. Ik ga er maar van uit dat het installeren zo lang duurt en dat er geen andere kinken in de kabels zijn.
Ik zelf heb een Z30 en ik had al enige maanden een 10.3.1-leak geinstalleerd. Toen ik gisteren de melding kreeg van de update ging het maar om een update van 10MB. Een fluitje van een cent. Maar nu nog de Z10...... Kan mijn vrouw ook gebruik maken van de nieuwste en beste OS die er is. :)

[ Voor 9% gewijzigd door hildebrand op 20-02-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Goed, net klaar dus. Duurde wel serieus lang, dus niet updaten als je van plan bent binnen een paar uur ergens heen te gaan :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Mahone schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:08:
Ik heb ook de update gedownload voor mijn Z10 alleen ik kamp nu met twee problemen:

1. Al mijn contactpersonen bij Whatsapp zijn veranderd in nummers. Als ik op mijn telefoon naar contactpersonen ga staat het nummer er wel nog gewoon bij.

2. Berichten via Whatsapp komen met behoorlijke vertraging als ik de app niet geopend heb. Ontving zojuist ineens een stuk of 40 appjes van verschillende contactpersonen die tot wel anderhalf uur geleden waren verstuurd.

Als ik de Wifi uitzet is overigens probleem 2 opgelost, maar dit lijkt mij niet de bedoeling.
Weet iemand hoe het kan dat als ik op Wifi zit, mijn whatsapp berichten niet direct binnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyoso
@Mahone Volgens mij kan je in 10.3.1 kiezen welke services wel of niet op de achtergrond mogen draaien, misschien dat daar iets verkeerd staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
Mahone schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:08:

Wbt 1: Ik heb hetzelfde als jij. Het leek bij mij te gebeuren bij alle contactpersonen waar ik een link mee had naar bv Facebook. Het verwijderen van die link werkte echter niet. Wat bij mij wel werkte was het kopieren van contactpersonen naar SIM. Beetje lame workaround maar ik heb tot op heden geen andere oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké vraag. Ik luister vaak muziek (radio, spotify, soundcloud). Als ik m'n oordopjes in heb en ik word gebeld dan gaat het geluid in m'n oordopjes uit. Maar dit gebeurd ook wel eens als het netwerk minder wordt in een bepaald gebied. Is het mogelijk bij BlackBerry om een deuntje te laten afspelen door m'n oordopjes als ik gebeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat draait de update toch lekker. Heerlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:21:
[...]

Wbt 1: Ik heb hetzelfde als jij. Het leek bij mij te gebeuren bij alle contactpersonen waar ik een link mee had naar bv Facebook. Het verwijderen van die link werkte echter niet. Wat bij mij wel werkte was het kopieren van contactpersonen naar SIM. Beetje lame workaround maar ik heb tot op heden geen andere oplossing gevonden.
Lijkt bij mij ook te werken bij de meeste contacten. Eentje blijft echter met z'n nummer in beeld staan. Nummer toevoegen aan contacten werkt niet. Ik ga nog even verder kijken. In ieder geval bedankt, meeste lijkt nu opgelost.
nickyoso schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:14:
@Mahone Volgens mij kan je in 10.3.1 kiezen welke services wel of niet op de achtergrond mogen draaien, misschien dat daar iets verkeerd staat ingesteld?
Ik kan niet echt vinden waar ik dat dan precies moet instellen. Heb hem gisteren echter weer op WIFI gezet om te proberen en het lijkt er op dat nu wel alles gewoon direct door wordt gestuurd. Bedankt voor je antwoord iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Na de laatste update wordt mijn sms niet meer opgeslagen. Ik kan de instelling niet vinden om ze bewaren op het toestel. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:50:
Oké vraag. Ik luister vaak muziek (radio, spotify, soundcloud). Als ik m'n oordopjes in heb en ik word gebeld dan gaat het geluid in m'n oordopjes uit. Maar dit gebeurd ook wel eens als het netwerk minder wordt in een bepaald gebied. Is het mogelijk bij BlackBerry om een deuntje te laten afspelen door m'n oordopjes als ik gebeld wordt?
ik weet niet of het werkt, maar heb je al geprobeerd om eens het profiel in te stellen op 'silent' o.i.d.
ik meen mij te herinneren dat je dat je dan je ringtone via je koptelefoon hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik krijg de update maar niet geïnstalleerd.

Ik mis nog steeds 980MB en ik heb geen idee wat ik nog van mijn Q5 kan verwijderen.
Het merendeel van de applicaties zijn van BB zelf en wegen al ruim over de 250MB. Dus al zou ik al mijn persoonlijke informatie verwijderen dan kom ik nog niet uit voor de installatie.

Via de BB link met de MAC word ik na een bepaalde tijd telkens weer teruggezet naar het scherm voor het installeren.

Iemand meer met dit probleem?

http://imageshack.com/a/img540/4797/xcjql2.png

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey88 op 25-02-2015 16:40 ]

• nickyoso
Jeffrey88 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:35:
Ik krijg de update maar niet geïnstalleerd.

Ik mis nog steeds 980MB en ik heb geen idee wat ik nog van mijn Q5 kan verwijderen.
Het merendeel van de applicaties zijn van BB zelf en wegen al ruim over de 250MB. Dus al zou ik al mijn persoonlijke informatie verwijderen dan kom ik nog niet uit voor de installatie.

Via de BB link met de MAC word ik na een bepaalde tijd telkens weer teruggezet naar het scherm voor het installeren.

Iemand meer met dit probleem?

http://imageshack.com/a/img540/4797/xcjql2.png
Op Q5 is het vrij moeilijk om genoeg vrije ruimte te krijgen, ik en volgens mij vele anderen hadden hier ook problemen mee.
Bij mij is het wel gelukt via BB Link, maar dit was met Windows. Indien je nog een Windows PC/laptop hebt zou je het daarmee kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
http://m.hln.be/hln/m/nl/...inatingNavigationItemId=1

Als dit klopt zou dinsdag de nieuwe touchscreen BlackBerry aangekondigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Laatst online: 04-09 17:58
Bedankt voor het advies, helaas heeft het niks uitgehaald.

Ik heb mijn BB uiteindelijk met een backup veiliggesteld en het hele toestel naar de fabrieksinstelling teruggezet alvorens te updaten.

Heel vreemd maar opeens was de update maar 1GB i.p.v de bijna 2GB die het eerst vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Zijn hier toevallig Pebble bezitters actief? De recent uitgebrachte Hub2Watch heeft me enthousiast gemaakt om de Pebble in Combinatie met m'n BlackBerry Passport te gebruiken.

Wat ik me echter afvraag is of het mogelijk is om Talk2Watch en de Officiele Pebble Android app naast elkaar of gelijktijdig te gebruiken.

Zo kan je de Hub2Watch watchface gebruiken om door de dag heen op de hoogte te blijven van je Hub notifications, terwijl je de Android App gebruikt om bijvoorbeeld je voortgang tijdens een Endomondo for Android sessie te gebruiken, of te skippen door je muziek met Spotify for Android (wat misschien ook wel native werkt als Talk2Watch de standaard knoppen zoals de volume knoppen kan aansturen om naar het volgende nummer te skippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

Krijg OTA de update voor 10.3.1.1767 software binnen op mijn Z30 via Yes Telecom in Brazilië op het Claro netwerk, schijnt dat dit de update is met de "Freak" fix.

[ Voor 4% gewijzigd door t3q op 14-03-2015 12:47 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Hier in NL met Hi ook deze update gehad. Geen release notes gezien tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Laatst online: 01-08 12:46
Ik hoop dat passport ook snel ota update krijgt. Stomme flikkeringen! Echt dat ze zo'n OS hebben vrijgegeven en het probleem zat al in de leaks.. ik vind dat de update er allang moest zijn. Ze hebben mazzel dat het niet onwijs groot in het nieuws ingeweest. Als je nieuwe Pp hebt gekocht en die update er op had gezet dan denk je dat ie kapot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb een Z30 met die klachten retour gezonden, zou gefixt moeten zijn met een software update, maar kreeg hem met dezelfde problemen terug. Heb daarna een nieuwe gekregen en die heeft geen problemen. Zou het dan een combinatie van onderdelen van de telefoon zijn met een klein deel van de software? Het lijkt niet bij alle toestellen voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.3.1. OTA is een halfbakken update. Er zitten zoveel bugs in niet normaal. Blackberry komt ook helemaal niet met een fix. Voor de Passport heb je waarschijnlijk nog geluk want daar zullen ze wel het hardste aan werken. Als je een Z10 hebt denken ze het loopt zo'n vaart niet. Nou voor mij in elk geval geen BB meer, wat een kansloze troep en een slecht klantonvriendelijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik ben wel benieuwd naar jouw problemen?

Mijn Z10 met 10.3.1 werkt meer dan prima namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik eb op mijn Z30 nog geen bugs ontdek in de nieuwe software. Ook niet in de laatste OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Ik heb een vraag over het gebruik van een FON-verbinding, in combinatie met mijn Z30. De Android-app van FON heeft Play Services nodig en is dus onbruikbaar. In BB World kan ik geen app vinden die ik hiervoor kan gebruiken. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
hildebrand schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:16:
Ik heb een vraag over het gebruik van een FON-verbinding, in combinatie met mijn Z30. De Android-app van FON heeft Play Services nodig en is dus onbruikbaar. In BB World kan ik geen app vinden die ik hiervoor kan gebruiken. Weet iemand een oplossing?
Mogelijk dat het lukt om de app te patchen via Gmaps Patcher.

http://forums.crackberry....gle-play-services-914930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn Z10 zegt dat ik versie 10.3.1.1565 heb, maar volgens BB Link draai ik versie 10.3.1.22xx (BB link werkt na upgrade ff niet)? Beide geven aan dat ik op de laatste versie draai en dat kan natuurlijk niet 8)7

Edit: Zie het al. Had niet door dat er een verschil was tussen de OS versie .2243 en de software release .1565

[ Voor 19% gewijzigd door Miss_80 op 25-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Voor de liefhebber:

Linken naar onofficiële bronnen mbt BlackBerry-software is niet toegestaan. Denk eraan dat hier copyright op rust.

[ Voor 75% gewijzigd door Canaria op 30-03-2015 14:48 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Met het oog op de Apple Watch, en daarmee waarschijnlijk het feit dat Wearables nu definitief voet aan de grond krijgen, wil ik hier een korte toelichting geven op mijn ervaringen met mijn Pebbe Smartwatch in combinatie met mijn BlackBerry Passport en Talk2Watch / Hub2Watch.

De voornaamste reden was dat ik met een "Flick of the Wrist" dankzij Hub2Watch alle Notificatie Icons op m'n Horloge kon zien zonder steeds weer addicted m'n telefoon tevoorschijn te halen. Dit is de reden dat ik hem kocht en meer dan dit verwachtte ik ook niet. Via de Dev van Hub2Watch uiteindelijk zelfs voor elkaar gekregen dat het opkomende Agenda item altijd in mijn Watchface wordt getoond.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jh3wyD1DeJPibVNG30CEajZC/full.jpg

Des te groter was mijn verbazing toen bleek dat:
1. Caller ID naast nummerherkenning (iets wat mijn Sony Smartwatch MN2 niet eens had), ook de bijpassende naam werd getoond. Het enige dat ontbreekt is de opneem knop, maar aangezien ik bijna nooit via Bluetooth bel en er in de 1st Gen Pebble toch geen Mic zit vind ik dit geen gemis.
2. Agenda items worden als een SMS / Mail naar de Pebble gestuurd, waardoor je bij aanvang (of bij je reminder) te zien krijgt dat er een activiteit begint.

Een ander doel wat ik (enigszins) had, was de Pebble als Sportstracker companion te gebruiken, doordat Apps als Endomondo en Runkeeper hiertoe communiceren via JS achtige constructies, die contact maken met de Pebble app is dit iets dat (vooralsnog) niet werkt i.c.m. de Talk2Watch App, dit geld voor alle Watchfaces en Watchapps die bijvoorbeeld het weer laten zien. De benodigde JS van bekendere Watchfaces wordt door de Dev toegevoegd, en ik hoop dit ook voor de grotere Sportsapps voor elkaar te krijgen. Maar met het oog op het bandje dat ik gebruik en ik geen zin heb deze voor iedere run te vervangen, is dit gemis voor mij verwaarloosbaar. (Heb het overigens ook geprobeerd door mijn Pebble te koppelen aan de Android App, maar helaas ook zonder resultaat).

Al met al ben ik dik tevreden, en gaat de Pebble na de update zo'n 3 dagen mee (daarbij moet ik opmaken dat ik mn eigen Watchfaces aan het testen ben, en er toch nog vaak mee in de weer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Cool, en krijgt de nieuwe Pebble Watch wel een mic?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update voor blackberry passport gehad via Kpn. OS 10.3.1.1779. Wat me opvalt dat ik nog steeds af en toe dat geknipper heb van het beeldscherm, wat ook de klacht was voor deze update. Anderen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:19:
Update voor blackberry passport gehad via Kpn. OS 10.3.1.1779. Wat me opvalt dat ik nog steeds af en toe dat geknipper heb van het beeldscherm, wat ook de klacht was voor deze update. Anderen hier last van?
Sinds die update heb ik geen geflikker meer terug gezien, misschien een herstart dmv van de volumeknoppen 5 seconden ingedrukt te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pineapple23 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:28:
[...]

Sinds die update heb ik geen geflikker meer terug gezien, misschien een herstart dmv van de volumeknoppen 5 seconden ingedrukt te houden?
Dit is toch geen harde reset dat ik gegevens kwijtraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:30:
[...]

Dit is toch geen harde reset dat ik gegevens kwijtraak?
Nope dat is gewoon je toestel een goede herstart geven.

http://btsc.webapps.black...eViewedDocsListHelperImpl

[ Voor 34% gewijzigd door pineapple23 op 12-04-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met het schaamrood op mijn kaken en lood in mijn schoenen ga ik toch maar even deze vraag hier neerplempen.

Opa edgnoj is sinds kort aan het whatsappen. Tekst typen gaat natuurlijk prima op mijn Z10, maar hoe spring ik naar de volgende regel en hoe spring ik een regel over? Op het toetsenbord is hier helemaal geen toets voor, terwijl de Samsung van mijn zus wel een returntoets heeft. Is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.berryreview.com/wp-content/uploads/cache/2013/03/blackberry-10-keyboard-1/3367979341.jpg

rechts onderin zit toch een returntoets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Dat zou je wel verwachten, maar ik heb hem dus niet. Bij mij staat er verzenden op die toets. Als ik een emailtje typ heb ik die return toets overigens wel.
Met sms heb ik hetzelfde probleem trouwens. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door EdGnoj op 12-04-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook niet er zit geen enter-toest in WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Haaaa, opa edgnoj kan je helpen... jajah.
Je moet de shifttoets ingedrukt houden tot het cirkeltje verschijnt en dan op verzenden drukken. Je springt dan door naar een nieuwe regel. Heb ik net uitgevogeld. Hetzelfde grapje kun je uithalen met de richting van de backspace toets. (wordt delete in combinatie met de shifttoets)

Handig? nee, maar dus wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
EdGnoj schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:50:
Haaaa, opa edgnoj kan je helpen... jajah.
Je moet de shifttoets ingedrukt houden tot het cirkeltje verschijnt en dan op verzenden drukken. Je springt dan door naar een nieuwe regel. Heb ik net uitgevogeld. Hetzelfde grapje kun je uithalen met de richting van de backspace toets. (wordt delete in combinatie met de shifttoets)

Handig? nee, maar dus wel mogelijk
In advanced settings (naar beneden swipen in de whatsapp app zelf, niet in de hub geloof ik, dan naar settings dan advanced settings) kan je "Enter is Send" uitzetten.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ik raad de laatste firmware iedereen aan, 10.3.2.500 is waanzinnig snel!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
t3q schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:56:
Ik raad de laatste firmware iedereen aan, 10.3.2.500 is waanzinnig snel!
Alleen schijnt Whatsapp bugs te hebben op die versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
En je kunt niet meer downgraden naar 10.3.1 vanwege een blacklist in het nvram. Ik draai de beta ook met volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:19:
Sinds de update heb ik dit niet meer gezien, ik hoop dat het zo blijft. :P
Verder lijkt een ander probleem, namelijk dat de geluidsnotificatie niet speelde als ik een waarschuwing kreeg dat een agenda item begon, weer te werken zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Heeft iemand al geprobeerd of de laatste firmware leak 10.3.2.500 op een BB Z10 kan worden geïnstalleerd. Volgens Crackberry is van de Z-serie alleen de Z30 hiervoor geschikt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Linken naar met copyright beschermd materiaal willen we niet op GoT

Voor z10

[ Voor 72% gewijzigd door PaT op 28-04-2015 14:55 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Soms krijg ik geen notificatie dat er een whatsapp bericht binnengekomen is op m'n Blackberry Classic toetsel (met BB OS 10).

Pas wanneer ik Whatsapp open, komen de nieuwe berichten pas binnen.

Hierdoor heb ik al veel dringende berichten gemist. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt, en hoe ik weer kan instellen dat Whatsapp berichten direct binnenkomen en ik hiervan notificatie krijg?

Wat mij ook opvalt, is dat dit lijkt te gebeuren wanneer de telefoon aan de oplader is. :/

Los van de oplader, zit-ie niet in energiebesparingsmodus (die treedt pas op bij minder dan 47% vermogen). Iemand suggesties?

[ Voor 12% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-05-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Hatsieflatsie schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:10:
Soms krijg ik geen notificatie dat er een whatsapp bericht binnengekomen is op m'n Blackberry Classic toetsel (met BB OS 10).
Kijk eens of de meldingsinstelling voor whatsapp juist is ingesteld. Ga naar Instellingen>Meldingen>Normaal>App-meldingen aanpassen>Whatsapp. Je kunt dan geluidssoort, geluidsvolume en trillen instellen.

Via Instellingen>Energiebesparingsmodus kun je instellen met na welk percentage energieverbruik de besparingsmodus moet worden gestart. Door het bovenste schuifje op "Aan" te zetten, wordt de energiebesparingsmodus zelfs permanent gestart. Of dat wenselijk is..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste,

Een andere vraag tussendoor, ik heb er al iets naar gezocht maar niet gevonden tot op heden en het lijkt me dat ik eroverheen kijk. Echter, als ik me classic, bb10 op nachtkast stand zet wil ik dat bepaalde mensen wel doorkomen met geluid, waar is dit in te stellen? Het lijkt me dat BB dit mogelijk maakt maar zoals gezegd, ik heb het nog niet kunnen vinden. Iemand die het kan vertellen waar ik dit moet instellen? Alvast bedankt

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Hjtel schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:44:
[...]

Kijk eens of de meldingsinstelling voor whatsapp juist is ingesteld. Ga naar Instellingen>Meldingen>Normaal>App-meldingen aanpassen>Whatsapp. Je kunt dan geluidssoort, geluidsvolume en trillen instellen.

Via Instellingen>Energiebesparingsmodus kun je instellen met na welk percentage energieverbruik de besparingsmodus moet worden gestart. Door het bovenste schuifje op "Aan" te zetten, wordt de energiebesparingsmodus zelfs permanent gestart. Of dat wenselijk is..... ?
Bedankt voor het meedenken, heeft niet echt geholpen in m'n geval. Maar we kijken het nog even aan. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Bedankt! Heb het gevonden. Je kunt ook voor elk contact een eigen schema maken in het contact profiel waar je dus kunt kiezen voor 'volgens profiel' of een ander in te stellen. Dan zou het moeten doorkomen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.3.2 komt binnenkort officieel.

http://blogs.blackberry.c...ll-blackberry-10-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

Hopen dat hiermee de kinderziektes uit Blackberry 10.3.1 op worden gelost, momenteel ervaar ik nog vrij vaak veelal kleine bugs (af en toe een spontane reboot, vast lopende hub e.d.). kan niet wachten _/-\o_

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral een update van de camera is handig.
Hij maakt hele goede foto's maar, hij is tegelijk heel traag, en is slecht met het pakken van de jusite focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:14:
Vooral een update van de camera is handig.
Hij maakt hele goede foto's maar, hij is tegelijk heel traag, en is slecht met het pakken van de jusite focus.
Was dat niet juist een van de fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:54:
[...]

Was dat niet juist een van de fixes?
Een van de grote mindere punten op 10.3.1,
Fixed bij 10.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:55:
[...]

Een van de grote mindere punten op 10.3.1,
Fixed bij 10.3.2
Ahzo :) Ja geef ik je gelijk in, tijdens het rijden als me gf een foto maakte was hij elke keer onscherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Als je wilt is 10.3.2.798 nu beschikbaar, heb deze draaien op mijn Z30 en werkt zo snel, heerlijk!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
Ik had graag de Passport gekocht maar ik vroeg mij af als de 'KBC Banking' app van Android erop werkt ? Of andere ervaring met Nederlandse bank apps ? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 21:51
@lowlow ABN en ING app werken naar behoren. ICS Cards werkt overigens ook, maar iets minder sjiek dan de ABN en ING app. Althans, bij mij op de Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
lowlow schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:20:
Ik had graag de Passport gekocht maar ik vroeg mij af als de 'KBC Banking' app van Android erop werkt ? Of andere ervaring met Nederlandse bank apps ? Alvast bedankt
KBC app opent snel en werkt ook snel op mijn Passport. Helaas kan ik de app verder niet testen, want ik heb niks bij KBC Banking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 07:30
pineapple23 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:27:
[...]

KBC app opent snel en werkt ook snel op mijn Passport. Helaas kan ik de app verder niet testen, want ik heb niks bij KBC Banking.
Hartelijk dank!! Nu wordt de aanschaf van een passport nóg interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Laatst online: 20-02-2021
Mijn collega heeft de z10 en daar werkt KBC banking perfect op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
t3q schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:01:
Als je wilt is 10.3.2.798 nu beschikbaar, heb deze draaien op mijn Z30 en werkt zo snel, heerlijk!
Er is nu alweer nieuwere versie beschikbaar 10.3.2.2204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ik zag het, snel installeren :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Ik heb deze vraag ook in het Z30 topic geplaatst maar toen dacht ik misschien is het een os probleem vandaar deze vraag in het Blackberry os10 topic.
Gisteren pakte ik mijn Z30 uit de kast na deze een aantal maandjes niet te hebben gebruikt omdat ik een Passport heb als daily device.
De Z30 draait net als de Passport op 10.3.1 en er zit altijd een sim in want ik heb een duo sim.Dus ik zet eerst de Passport uit en dan de Z30 aan omdat er maar 1 van de 2 sim kaartjes actief kan zijn.
Maar nu het probleem, ik heb op de Z30 een heleboel apps allemaal in mapjes games,zakelijke toepassingen,muziek etc.
Nu waren alle mappen weg en stonden alle apps gewoon door elkaar op de Z30.
Ik was dus geen apps kwijt maar alle mappen waren weg en de apps staan 'los' op het toestel.
Hoe kan dit zomaar en kan ik het makkelijk herstellen of moet ik gewoon weer mapjes maken en hier de apps één voor èèn in stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
janzeeschuimers schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:28:
Ik heb deze vraag ook in het Z30 topic geplaatst maar toen dacht ik misschien is het een os probleem vandaar deze vraag in het Blackberry os10 topic.
Gisteren pakte ik mijn Z30 uit de kast na deze een aantal maandjes niet te hebben gebruikt omdat ik een Passport heb als daily device.
De Z30 draait net als de Passport op 10.3.1 en er zit altijd een sim in want ik heb een duo sim.Dus ik zet eerst de Passport uit en dan de Z30 aan omdat er maar 1 van de 2 sim kaartjes actief kan zijn.
Maar nu het probleem, ik heb op de Z30 een heleboel apps allemaal in mapjes games,zakelijke toepassingen,muziek etc.
Nu waren alle mappen weg en stonden alle apps gewoon door elkaar op de Z30.
Ik was dus geen apps kwijt maar alle mappen waren weg en de apps staan 'los' op het toestel.
Hoe kan dit zomaar en kan ik het makkelijk herstellen of moet ik gewoon weer mapjes maken en hier de apps één voor èèn in stoppen?
Ik denk dat in dit geval het 'snelste' is om alles gewoon weer in mappen te stoppen. Om het probleem te zoeken en proberen te herstellen ben je denk langer bij elkaar mee bezig.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Linken naar onofficiële bronnen mbt BlackBerry-software is niet toegestaan. Denk eraan dat hier copyright op rust.