ManiacsHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:38:
[...]
Precies. Maar daar wil Vodafone dus niet aan...
Net Rechtsbijstand aan de lijn gehad. Willen alle screenshots + uitleg + contract zien want ze vinden het maar een heeeeel raar verhaal. Wat men al wel aangaf is dat het wel de bedoeling is dat men een contract na komt zoals overeengekomen. Wel wat geneuzel over minimum schadebedrag. Maar gezien het vreemde verhaal wil men het toch gaan onderzoeken.
(Ja ik weet neem je cashback. Daar hebben we niet voor getekend. En ja inmiddels is het ook een principiële kwestie)
Laat ik als eerste stellen dat ik het met je eens ben wat betreft de communicatie en uitvoering van de actie door SM. Er was inderdaad op de site niet zichtbaar dat het om een cashback actie ging, dus ben ik het zeker met je eens dat ze dit gewoon netjes moeten uitvoeren. Waar je echter een denkfout maakt is dat Vodafone niet verantwoordelijk is voor het ontstaan noch het oplossen is van het probleem.
Aan de format en indeling van je contract te zien zoals je deze hebt ingescand is het niet een 'klassiek' Vodafone contract zoals deze normaal door dealers/verkopers wordt aangeleverd die het aansluitsysteem van Vodafone gebruiken. Het kan dus zijn dat SM hier zijn eigen format op nahoud en dus ook zelf invulling geeft aan tarieven en kosten. Dit betekent dus dat op het moment dat SM voor jou het abonnement aansluit bij Vodafone zij gewoon te zien krijgen dat jouw maandtarief 20 euro is. Omdat SM zijn eindejaarsstaffels wilt binnenhalen hebben ze dus een cashbackactie georganiseerd om toch nog een x aantal nieuwe Vodafone aansluitingen in 2013 te krijgen. Vodafone heeft hier verder geen invloed of rol in gespeeld en sluit gewoon het abbonement aan met de voorwaarden en actietarieven zoals die voor iedereen geldt. Dat VF je dus niet verder kan helpen is logisch, maar ook technisch niet mogelijk aangezien het maandtarief niet zomaar aanpasbaar is voor een telco.
Om een aantal discrepanties op te noemen (ook voor de kenners onder ons):
- "Contract XXXXX" -> is geen nummer die binnen VF gebruikt wordt
- Op Vodafone contracten is altijd je klantnummer zichtbaar
- Er staat "Provider" genoemd. Waarom zou Vodafone op een eigen contract een kopje "Provider" toevoegen? Ze sluiten toch immers maar voor 1 provider aan?
- Plaatsnaam bij bankgegevens. Deze info wil T-mobile weten. Bij VF is een plaatsnaam van bank geen parameter die opgeslagen wordt.
[
Voor 10% gewijzigd door
Leejow(saait) op 19-12-2013 17:00
]