Afhandeling Studentmobiel.nl T-Mobile en Vodafone acties

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_sopran
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11-2020
Ach, nu kan je lekker rentetrekken over dat bedrag (hoewel dat tegenwoordig ook niet heel veel is)
Maar het is idd niet heel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:16
Ik meng me ook nog even in de discussie. Waar het hier om gaat is dat je door ontvangst van het bedrag vooraf netto hetzelfde betaalt, echter is nergens vastgelegd dat je dit hebt afgesproken met Studentmobiel.

Als het bedrijf volgende week in betalingsproblemen komt of gewoon niet betaalt kun je juridisch gezien fluiten naar je bedrag. Dat het nu in je orderstatus staat zegt ook niets, want de juridische waarde hiervan is 0€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:00
objectief2 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:53:
Ik meng me ook nog even in de discussie. Waar het hier om gaat is dat je door ontvangst van het bedrag vooraf netto hetzelfde betaalt, echter is nergens vastgelegd dat je dit hebt afgesproken met Studentmobiel.

Als het bedrijf volgende week in betalingsproblemen komt of gewoon niet betaalt kun je juridisch gezien fluiten naar je bedrag. Dat het nu in je orderstatus staat zegt ook niets, want de juridische waarde hiervan is 0€.
Dit staat wel in het contract wat ik heb getekend.
Een creditfactuur is net zo rechtsgeldig als een debetfactuur.

[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 17-12-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57

ManiacsHouse

Scheisse!

OkeOkeOke schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 17:55:
[...]

Dit staat wel in het contract wat ik heb getekend.
Een creditfactuur is net zo rechtsgeldig als een debetfactuur.
In het Vodafone-contract wat ik hier heb liggen staat niets over debet/credit-facturen. Alleen normale prijs € 20 en actieprijs € 4,50 Dat heb ik afgesproken en hebben ze zich aan te houden lijkt mij.
Beetje vreemde zaak ook dat men na aandringen pas komt met 'er volgt een brief met uitleg'. Waarom geen mail? Of is dit een moedwillig ingebouwde vertraging? Zodat men het contract al ondertekend binnen heeft en je er aan vast zit?
Studentmobiel.nl is het vertrouwde adres voor scherpe gsm acties, uitstekende service, een glasheldere website en snelle levering. http://bit.ly/tjO2pE
:9

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacsHouse op 17-12-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:32
DJustin schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:50:
[...]

... en de bestelling is geannuleerd.

Ik had hem besteld voor mijn broer, maar die heeft een mail gekregen dat die geannuleerd is.
Hij heeft zelf gebeld, en ze gaven aan dat nummerportering niet mogelijk is.
Ik moet zelf nog eventjes bellen omdat ik het fijne er nog niet vanaf weet.
Mm, ik had studentmobiel hier nog over gemailt en ik kreeg dit:

Wij hebben in uw bestelling vermeld dat u nummerbehoud wenst en hebben ook vermeld dat wij het nummerbehoud zullen laten mislukken zodat u zelf opnieuw nummerbehoud aan kunt vragen bij T-Mobile.

Heb tot zo ver ook nog geen annuleringsbericht gekregen.

Daarnaast had ik gister ook nog het bericht gekregen dat ze mijn simkaart hebben verzonden. Overigens heb ik die nog niet ontvangen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Er zit zoals ik al eerder schreef verschil tussen het contract wat je per mail krijgt en het contract wat de koerier je voorschotelt. Hierin staan de volledige bedragen verschuldigd per maand aan T-Mobile in mijn geval. Onderin staat dat de cashback/front binnen zes weken wordt gestort.

Ook zit er een factuur bij met het bedrag wat je terugkrijgt.

Glashelder is het allerminst.

[ Voor 9% gewijzigd door OkeOkeOke op 17-12-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
Koerier? Simkaart wordt hier gewoon via post geleverd als ik het goed begrijp. Heb het dan over de VF actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:48:
Koerier? Simkaart wordt hier gewoon via post geleverd als ik het goed begrijp. Heb het dan over de VF actie.
Je kunt kiezen of je per post geleverd wilt hebben of via 24 uur express, dan komt er een koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
OkeOkeOke schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:41:
Er zit zoals ik al eerder schreef verschil tussen het contract wat je per mail krijgt en het contract wat de koerier je voorschotelt. Hierin staan de volledige bedragen verschuldigd per maand aan T-Mobile in mijn geval. Onderin staat dat de cashback/front binnen zes weken wordt gestort.

Ook zit er een factuur bij met het bedrag wat je terugkrijgt.

Glashelder is het allerminst.
misschien latere contracten, ik kreeg maandag de koerier en daar staat niets op.
Alleen een onduidelijke factuur met een retourbedrag zonder toelichting.

Maar ik snap het denk ik wel, ze hebben bij Websend, waar Studentmobiel onder valt, nog even een paar targets willen halen die goed zijn voor de bonussen per abo met T-Mobile en Vodafone voor volgend jaar. Maar van de providers mag er eigenlijk niet meer met cashbacks gewerkt worden en daarom hebben ze er niet expliciet mee geadverteerd en was het alleen een actie naar ''bestaande klanten'' via een nieuwsbrief. Maar naar de klant toe hoort het natuurlijk niet zo en is het een vorm van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 12:29
Hmm, op mijn contract staat alleen de 2GB bundel vermeld.
Niks over de gratis sms.
Verwacht morgen de simkaart via de post, zal alles eens goed nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
2G bundel? Welke actie heb je gekozen? Bij beide acties zit gewoon 3G internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:47:
2G bundel? Welke actie heb je gekozen? Bij beide acties zit gewoon 3G internet.
2GB denk ik.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
Yup, sorry voor mis typen }:O zal het bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Net een tweet van Vodafone. Het is dan wel via studentmobiel een aanbieding maar ze zijn niet so amused geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Reactie van StudentMobiel gehad over de mogelijk cashback camouflage actie voor Vodafone:

"Het gaat inderdaad om een cashback actie.

Met vriendelijke gr...."

Beetje sneaky, want het is nergens zo snel terug te vinden. Ik maak er geen halszaak van, zet het op de spaarrekening en laat het verschil gewoon elke maand rond de incasso van Vodafone gelijk terugstorten naar mijn betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heeft iemand toevallig een screenshot gemaakt van de Vodafoon aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Ja, ikke :-)

https://www.dropbox.com/s/g8tx0qh8bq72mje/vodafone.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door VAnTurenhout op 18-12-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ha vet! De reclamecode commissie vraagt me daar om.

Overigens gaan ze bij Studentmobiel net zo hard door met de boel misleiden.
https://www.studentmobiel.nl/sim-only/578 En weer geen melding over cashback ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06 08:59
Omdat er nu twee aanbiedingen door elkaar lopen,
ik heb nog de "eerste" van t-mobile,
maar is die dus ook op basis van een cashback, of alleen bij die van vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 14:42
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:43:
[...]

Ha vet! De reclamecode commissie vraagt me daar om.

Overigens gaan ze bij Studentmobiel net zo hard door met de boel misleiden.
https://www.studentmobiel.nl/sim-only/578 En weer geen melding over cashback ofzo...
Als de "misleidende" manier waarop ze het nu aanpakken nou de enige manier voor hen is om dit soort uiterst scherpe aanbiedingen te kunnen doen op bepaalde momenten, zou je dan liever hebben dat dit soort buitenkansjes gewoon helemaal niet meer langs komen? Hoeveel bezwaar kan je hebben tegen cashback VOORAF al klopt het niet helemaal op de letter met de reclame uiting...Be careful what you wish for because it might come true..

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

melk0r schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:57:
[...]

Als de "misleidende" manier waarop ze het nu aanpakken nou de enige manier voor hen is om dit soort uiterst scherpe aanbiedingen te kunnen doen op bepaalde momenten, zou je dan liever hebben dat dit soort buitenkansjes gewoon helemaal niet meer langs komen? Hoeveel bezwaar kan je hebben tegen cashback VOORAF al klopt het niet helemaal op de letter met de reclame uiting...Be careful what you wish for because it might come true..
Kom zeg. Dit is gewoon misleiding en dat mag niet. Men schermt met € 2,50/€ 4,50 per maand en nergens wordt gerept over cashback. Ik sluit een contract af n.a.v. van een advertentie en vul daarvoor een compleet formulier in waarbij uit niets blijkt dat het om een cashback gaat.
Dat ik uiteindelijk via vage constructies mogelijk (want dat is nog afwachten...) geld terug krijg doet niets af aan het feit dat dit om misleiding gaat en ik daar simpelweg niet van gediend ben. En het mag ook niet. En daar is o.a. de Reclame Code Commissie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb ze even gebeld omdat mijn orderstatus nog steeds staat op "Bevestiging verzonden" en niet "Simkaart verzonden" zoals deze bij andere mensen was. Ze gaven aan dat mijn simkaart gewoon onderweg is en mijn status dus hetzelfde betekent als "Simkaart verzonden".

Er is dus helemaal niet alleen een bevestiging verzonden maar ook een simkaart! Bizar! Dit riekt naar misleiding! Welke commissie kan ik inschakelen om ze aan te klagen en hier een slaatje uit te slaan? :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
laurens0619 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:05:
Er is dus helemaal niet alleen een bevestiging verzonden maar ook een simkaart! Bizar! Dit riekt naar misleiding! Welke commissie kan ik inschakelen om ze aan te klagen en hier een slaatje uit te slaan? :+
Ik zou de Bond van Huisvrouwen proberen.
:+

Nee, zonder dollen. Ik ben het echt wel met de mensen eens die zeggen dat ze misleid zijn. Het is nergens terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heb zelf de vodafone 4,50 euro abo gekozen, maar het is dus een verkapte cashback actie als ik het hier lees heb een bedrag van 187 ofzo tegoed van SM. (ik moet -18x,xx euro betalen).

Wordt alweer de 2de vernietigende review voor SM in 2 weken tijd :) echt jammer dat ze zo diep zijn gezonken

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 18-12-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
VAnTurenhout schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:09:
[...]

Ik zou de Bond van Huisvrouwen proberen.
:+

Nee, zonder dollen. Ik ben het echt wel met de mensen eens die zeggen dat ze misleid zijn. Het is nergens terug te vinden.
Haha die ga ik zeker proberen!
Om even serieus (ik doe mijn best) te reageren:
Cashbacks waren vooral iets van 5 jaar geleden. Destijds kon je nog 20 abonnementen afsluiten en was de cashback hoger dan de maandlasten waardoor je geld verdiende als je op tijd opzegde. Hier waren de providers niet blij mee en is daarna ook veelal verboden door telecom partijen als studentmobiel.

De reden waarom het shady gaat met die cashback is dus denk ik om het niet naar buiten toe te adverteren (ivm vodafone) dat ze cashback geven omdat het geloof ik een beetje een grijs gebied is. Dat ze het doen ligt inderdaad waarschijnlijk aan de targets die ze moeten halen van providers om nog (voor een bepaalde prijs) de abonnementen volgend jaar te kunnen verkopen.

Ik vind misleiding alleen relevant als het nadelige gevolgen voor mijzelf heeft. "Misleiding" met een positief effect (zo zie ik het) lig ik niet zo wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien dit intussen niet meer om aanbiedingen gaat, maar om de afhandeling en onduidelijkheid van de regels (en geclaimde misleiding), is dit meer op zijn plaats in het Shopping Forum. Vandaar een titelfix en topicmove:

AK >> SF

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik vraag me af wat Vodafone en/of T-Mobile hier zelf van gaat vinden. Want het contract dat ik voor mijn neus heb liggen is een contract met Vodafone voor € 4,50 per maand en die mogen op grond van het contract lijkt mij niet zomaar even € 20 per maand afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
Mooi dat die Vodafone actie er toch weer is, meteen maar even aangevraagd :D

Ik zie trouwens nergens staan dat ik 186 euro terug zou krijgen ofzo. Bij orderstatus zie ik het volgende staan:
Producten & Accessoires
Product Bedrag
Verzendkosten € 0,00
+
Totaal inclusief BTW € 0,00
Abonnementen & aanvullende diensten
Abonnement SIM Only Actie Bel+SMS+Web 200 1 jaar (€ 4,50 p.m.)
Looptijd actietarief 12 maanden
Contractverlenging Nee
Nummerbehoud Ja , (06xxxxxxxx)
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:19:
Ik vraag me af wat Vodafone en/of T-Mobile hier zelf van gaat vinden. Want het contract dat ik voor mijn neus heb liggen is een contract met Vodafone voor € 4,50 per maand en die mogen op grond van het contract lijkt mij niet zomaar even € 20 per maand afschrijven.
Ik snap je punt, misleidend is het zeker, al maakt het mij niet zo uit of het nu via cashback gaat of niet. Via cashback dan zie ik het gewoon als alvast het eerste deel voor mijn nieuwe telefoon ;)

[ Voor 109% gewijzigd door Phoolie op 18-12-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Producten & Accessoires
Product Bedrag
Retourbedrag € -186,00
Verzendkosten € 0,00
+
Totaal inclusief BTW € -186,00
Abonnement SIM Only Actie Bel+SMS+Web 200 1 jaar (€ 4,50 p.m.)
Contractverlenging Nee
Nummerbehoud Ja , (06xxxxxxx)
Dit staat er bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 22:45

ko9

Phoolie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:47:
Mooi dat die Vodafone actie er toch weer is, meteen maar even aangevraagd :D

Ik zie trouwens nergens staan dat ik 186 euro terug zou krijgen ofzo. Bij orderstatus zie ik het volgende staan:

[...]
Zo zag hij er bij mij ook uit, tot gisteren.
inmiddels is mijn orderstatus aangepast en staat er "Retourbedrag -€168"

[ Voor 19% gewijzigd door ko9 op 18-12-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ko9 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:01:
[...]

Zo zag hij er bij mij ook uit, tot gisteren.
inmiddels is mijn orderstatus aangepast en staat er "Retourbedrag -€168"
Ok, dan zal dat bij mij ook wel aangepast gaan worden. Waarschijnlijk staat dat er nu nog niet omdat het contract nog niet goedgekeurd is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Das helemaal mooi. € 168 terugkrijgen en VF die slechts €4,50 mag incasseren.... want dat staat in het contract. Volgens mij heeft studentmobiel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:17:
Das helemaal mooi. € 168 terugkrijgen en VF die slechts €4,50 mag incasseren.... want dat staat in het contract. Volgens mij heeft studentmobiel een probleem
Even heel eerlijk he:
Wil je de reclame code commissie informeren over deze misleiding om je abonnement te kunnen ontbinden omdat je de aanbieding misleidend vond?
of
Hoop je op €168 (of was het nou €186) van StudentMobiel te krijgen en slechts €4,50 in de maand te hoeven te betalen om zo wat te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
laurens0619 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:22:
[...]

Even heel eerlijk he:
Wil je de reclame code commissie informeren over deze misleiding om je abonnement te kunnen ontbinden omdat je de aanbieding misleidend vond?
of
Hoop je op €168 (of was het nou €186) van StudentMobiel te krijgen en slechts €4,50 in de maand te hoeven te betalen om zo wat te verdienen.
Die 186 euro (staat er bij mij nog steeds) mogen ze wat mij betreft in hun **** steken. Ik heb afgesproken 4,50 p.m. te betalen (uitgave, dus niet nettokosten), dus dat ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:25:
[...]

Die 186 euro (staat er bij mij nog steeds) mogen ze wat mij betreft in hun **** steken. Ik heb afgesproken 4,50 p.m. te betalen (uitgave, dus niet nettokosten), dus dat ga ik doen.
ga je dat bedrag dan terugstorten als abuis?
De eerste slag wordt overigens met de provider want de eerste factuur komt al voor je het bedrag krijgt. Wordt een leuk gesprek als je ze op het contract gaat wijzen. Bedrag storten ze desnoods maar naar de provider maar dat mogen ze onderling uitzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door sambalbaj op 18-12-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb het contract nog eens goed bekeken en er staat dat het een contract is van 20 euro met een actietarief van 4,50 per maand voor 12 maanden. Vodafone incasseert, die gaan die 20 euro incasseren, daar kan je over in discussie gaan, maar in het meest gunstige geval kan je je contract laten ontbinden, maar dan zal je waarschijnlijk die 186 euro nog niet ontvangen hebben, dus daar schiet je ook weinig mee op.

Tipje voor de mensen die maar 4,50 per maand willen betalen. Stort die 186 euro op een spaarrekening en stel een overboeking van 15,50 euro naar je betaalrekening in voor 12 keer.

Ik bedenk me trouwens net dat het volgens mij gewoon een stukje creatief boekhouden van studentmobiel is, ze verkopen nu die abonnementen waardoor ze hun targets halen en (waarschijnlijk) een bonus krijgen van Vodafone die nog in 2013 geboekt kan worden. Die uitbetalingen van die 186 euro zijn pas in 2014, waardoor de winst van 2013 hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

laurens0619 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:22:
[...]

Even heel eerlijk he:
of
Nee ik wil een naleving van het contract voor €4,50 per maand betalen.
Phoolie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:44:
Ik heb het contract nog eens goed bekeken en er staat dat het een contract is van 20 euro met een actietarief van 4,50 per maand voor 12 maanden. Vodafone incasseert, die gaan die 20 euro incasseren, daar kan je over in discussie gaan, maar in het meest gunstige geval kan je je contract laten ontbinden, maar dan zal je waarschijnlijk die 186 euro nog niet ontvangen hebben, dus daar schiet je ook weinig mee op.

Tipje voor de mensen die maar 4,50 per maand willen betalen. Stort die 186 euro op een spaarrekening en stel een overboeking van 15,50 euro naar je betaalrekening in voor 12 keer.

Ik bedenk me trouwens net dat het volgens mij gewoon een stukje creatief boekhouden van studentmobiel is, ze verkopen nu die abonnementen waardoor ze hun targets halen en (waarschijnlijk) een bonus krijgen van Vodafone die nog in 2013 geboekt kan worden. Die uitbetalingen van die 186 euro zijn pas in 2014, waardoor de winst van 2013 hoger is.
VF kan op grond van contract geen € 20 incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:48:
[...]

VF kan op grond van contract geen € 20 incasseren.
Zullen we wedden dat ze dat zeker wel kunnen en ook gewoon zullen doen? Dit is een actie van studentmobiel, die hebben niet helder gecommuniceerd dat het een cashback actie is. Maar Vodafone zal gewoon die 20 euro bij ons van de rekening halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
Dit staat er bij mij (T-Mobile aanbieding):

Producten & Accessoires
Product Bedrag
Verzendkosten € 0,00
+
Abonnement SIM Only Actie 2 GB 1 jaar (€ 7,- p.m.)
Aanvullende bundel 150 Belminuten
Contractverlenging Nee
Nummerbehoud Ja , (06XXXXXXXX)

Kan ik er dan wel gewoon van uitgaan dat het bedrag wat afgeschreven wordt 7+1=8 euro gaat worden?
Iemand die hier al iets meer over kan vertellen? heb t topic doorgelezen, maar kan t niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Ik snap echt niet dat mensen hier over klagen. Het is toch juist beter? Als het andersom was zou ik het begrijpen. Zet die 190 euro op je rekening en maak elke maand 15,50 over, vang je ook nog eens gratis rente (al is dat praktisch niks)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374892

Is precies mijn gedachte Arm1n, je maakt er zelfs winst op (al is de rente op dit moment bedroevend)...

Mooie actie van Studentmobiel.nl, alhoewel het iets duidelijker mocht zijn dat het om een cashbackactie gaat, maar verder ben je niet duurder uit dan dat wordt afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:31
Momenteel staat er wel dat het om een cashback actie gaat:

"Het totale verschil tussen het maandelijks gefactureerde Vodafone bedrag en gecommuniceerde actiebedrag wordt binnen zes weken na aansluiting in een keer op uw bankrekening gestort."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Trololo een tweet dat als ik het er niet mee eens ben mijn contract kan annuleren. Ik ben het er wel mee eens. Met de voorwaarden waaronder ik gister het contract heb afgesloten. Achteraf regeltjes aanpassen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:01:
Trololo een tweet dat als ik het er niet mee eens ben mijn contract kan annuleren. Ik ben het er wel mee eens. Met de voorwaarden waaronder ik gister het contract heb afgesloten. Achteraf regeltjes aanpassen kan niet.
Die voorwaarde zijn NIET veranderd, ze zijn gisteren niet goed gecommuniceerd. Daarom kan je nu nog annuleren als je het er niet mee eens bent. Je kan dus hoog of laag springen, maar je weet nu dat het om een cashback gaat, je mag nog annuleren van studentmobiel, zo niet dan ga je dus akkoord met de cashback. En zoals al eerder gezegd, maak die 186 euro over naar een spaarrekening en stort maandelijks 15,50 op je betaalrekening, dan heb je jouw gewenste korting per maand en krijg je er ook nog (heel weinig) rente over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
Richard89 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:01:
Dit staat er bij mij (T-Mobile aanbieding):

Producten & Accessoires
Product Bedrag
Verzendkosten € 0,00
+
Abonnement SIM Only Actie 2 GB 1 jaar (€ 7,- p.m.)
Aanvullende bundel 150 Belminuten
Contractverlenging Nee
Nummerbehoud Ja , (06XXXXXXXX)
Waar is jouw gratis SMS bundel gebleven, staat niet vermeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Phoolie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:07:
[...]
Die voorwaarde zijn NIET veranderd, ze zijn gisteren niet goed gecommuniceerd. Daarom kan je nu nog annuleren als je het er niet mee eens bent. Je kan dus hoog of laag springen, maar je weet nu dat het om een cashback gaat, je mag nog annuleren van studentmobiel, zo niet dan ga je dus akkoord met de cashback. En zoals al eerder gezegd, maak die 186 euro over naar een spaarrekening en stort maandelijks 15,50 op je betaalrekening, dan heb je jouw gewenste korting per maand en krijg je er ook nog (heel weinig) rente over!
Voorwaarden dienen gewoon aanwezig en duidelijk te zijn. Kan elke jurist je vertellen. Voorwaarde was niet aanwezig. Getekend en al bij studentmobiel. En dan gaan roepen foutje bedankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:24:
[...]

Voorwaarden dienen gewoon aanwezig en duidelijk te zijn. Kan elke jurist je vertellen. Voorwaarde was niet aanwezig. Getekend en al bij studentmobiel. En dan gaan roepen foutje bedankt?
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Maar laat het lekker voorkomen ofzo zou ik zeggen. Als je al gelijk krijgt zijn er 2 mogelijkheden, je mag je contract ontbinden (maar dat mag je nu ook al) of studentmobiel gaat 15,50 per maand naar je overmaken ipv 186 in één keer! Succes ermee.

Waarom geef je trouwens steeds een andere draai aan je verhaal? Eerst hebben ze de voorwaarden nog gewijzigd volgens jou en nu waren ze niet duidelijk/niet aanwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoolie op 18-12-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Kan iemand een copy van zijn contract online plaatsen? Dan kunnen we de juridische gevolgen tenminste inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:55:
Kan iemand een copy van zijn contract online plaatsen? Dan kunnen we de juridische gevolgen tenminste inschatten.
Zal ik zo even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Krijg ik een micro simkaart ipv nano. Duidelijk aangegeven bij bestelling dat ik een nano wil. We gaan maar contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Phoolie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:28:
[...]
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Maar laat het lekker voorkomen ofzo zou ik zeggen. Als je al gelijk krijgt zijn er 2 mogelijkheden, je mag je contract ontbinden (maar dat mag je nu ook al) of studentmobiel gaat 15,50 per maand naar je overmaken ipv 186 in één keer! Succes ermee.

Waarom geef je trouwens steeds een andere draai aan je verhaal? Eerst hebben ze de voorwaarden nog gewijzigd volgens jou en nu waren ze niet duidelijk/niet aanwezig.
Misschien beter opletten? Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden zoals gister op de site van Studentmobiel stonden (zónder cashback). Nu heeft men sinds vandaag het cashback-verhaal er wel bij gezet. Ze proberen nu de voorwaarden te veranderen door na het aangaan van het contract te beginnen over een cashback.

Als je in de kleine lettertjes onderaan het contract kijkt staat dat je akkoord gaat met Vodafone. Dus is er een contract met Vodafone. Deze geven echter niet thuis en verwijzen naar Studentmobiel. Het contract is eigenlijk simpel. Er is een overeenkomst voor € 4,50 per maand en dat je akkoord gaat dat Vodafone dit bedrag incasseert van je rekening.

Hier het contract. Ik zie nergens iets over cashback of wat dan ook.
ContractVF

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-12-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:17:
[...]
[afbeelding]
Dank, dat is volgens mij 100% duidelijk. Geen cashback en een betaling 4,50 p.m. + aansluitkosten :) (en na 12 maanden vervalt de korting en moeten we 20 gaan betalen) (Typo, maandbedrag en 12 maanden door elkaar gehaald :))

Mochten er mensen interesse hebben om hier werk van te gaan maken dan is het misschien slim om ons te verenigen?

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 18-12-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:27:
[...]

Dank, dat is volgens mij 100% duidelijk. Geen cashback en een betaling 4,50 p.m. + aansluitkosten :) (en na 20 maanden vervalt de korting en moeten we 20 gaan betalen)

Mochten er mensen interesse hebben om hier werk van te gaan maken dan is het misschien slim om ons te verenigen?
Dat mis ik even? Waar staat 20 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:27:
[...]

Dank, dat is volgens mij 100% duidelijk. Geen cashback en een betaling 4,50 p.m. + aansluitkosten :) (en na 20 maanden vervalt de korting en moeten we 20 gaan betalen)

12 Maanden ;)
Maar dit lijkt me toch heel duidelijk. Of heeft Studentmobiel een clausule waarmee ze een contract nog kunnen weigeren?
Men zal straks wel komen met 'to good to be true' ofzoiets. Lijkt mij in deze niet op te gaan. Want men heeft tot 3 keer toe eenzelfde soort advertentie geplaatst.
Eerst voor T-Mobile. Gister voor Vodafone welke plotseling verdwenen was. Sinds vanmorgen weer dezelfde advertentie. En pas sinds een paar uur die aanpassing er bij.
Nu kunnen ze die aanpassing er wel bij zetten maar zolang dat nergens op papier staat...

Wat betreft verenigen, doe maar een DM. En zijn er hier juristen in de zaal die ons kunnen helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-12-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Wat betreft het verenigen: Ik wil graag nakoming eisen van het contract zoals is overeengekomen (maar eerst maar eens afwachten of mijn contract dezelfde is als die van ManiacsHouse) en dat SM dus zelf maar de cashback met VF fixt ipv rare constructies waarbij ik schijnbaar risico loop:

Schijnbaar wordt de cashback pas gestort na de eerste betaling aan VF (als ik dit topic goed interpreteer) als SM in die tussentijd failliet gaat heb ik geen cashback maar zit ik wel aan een contract van 20 euries p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

Misschien beter opletten? Ik ben akkoord gegaan met de voorwaarden zoals gister op de site van Studentmobiel stonden (zónder cashback). Nu heeft men sinds vandaag het cashback-verhaal er wel bij gezet. Ze proberen nu de voorwaarden te veranderen door na het aangaan van het contract te beginnen over een cashback.

Als je in de kleine lettertjes onderaan het contract kijkt staat dat je akkoord gaat met Vodafone. Dus is er een contract met Vodafone. Deze geven echter niet thuis en verwijzen naar Studentmobiel. Het contract is eigenlijk simpel. Er is een overeenkomst voor € 4,50 per maand en dat je akkoord gaat dat Vodafone dit bedrag incasseert van je rekening.

[afbeelding]
Dat is nog steeds hetzelfde contract als vandaag hoor, dus hoe kom je er bij dat ze het gewijzigd hebben? Voor de 25e keer, ze hebben de voorwaarde NIET gewijzigd, ze hebben ze alleen vandaag duidelijker vermeld, dat is heel wat anders. Als je het er niet mee eens bent, laat je contract dan lekker ontbinden en zeik niet zo.

Maar idd, misschien beter opletten. Ondanks dat het gisteren NIET op de site stond was het hier al een paar keer gemeld, dus als je beter op had gelet, had je nu niet vastgezeten aan een abonnement van 20 euro waar je 186 euro van terug gestort krijgt.
eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:37:
Wat betreft het verenigen: Ik wil graag nakoming eisen van het contract zoals is overeengekomen (maar eerst maar eens afwachten of mijn contract dezelfde is als die van ManiacsHouse) en dat SM dus zelf maar de cashback met VF fixt ipv rare constructies waarbij ik schijnbaar risico loop:

Schijnbaar wordt de cashback pas gestort na de eerste betaling aan VF (als ik dit topic goed interpreteer) als SM in die tussentijd failliet gaat heb ik geen cashback maar zit ik wel aan een contract van 20 euries p.m.
Nee, dat zit je dan dus niet, want als SM failliet gaat en je krijgt die 186 euro niet kan je je contract gewoon laten ontbinden. Maar dat ze dit geld niet direct betalen is logisch, want anders zou je nog onder je contract uit kunnen als je het geld al gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

[...]

[afbeelding]
Ehm, nee hoor, jij zit hier compleet fout. Kijk nog eens goed naar je afbeelding, je contract, en dan mag jij mij vertellen waar ergens op dat blaadje het bedrag van 4,50 euro voorkomt. De enige bedragen die ik zie zijn de aansluitkosten die van 52,50 naar 15 euro zijn aangepast, en de abonnementskosten die op 20 euro per maand staan. Daar heb jij ook voor getekend. Je hebt dus een contract afgesloten voor een abonnement van 20 euro per maand, NIET voor 4,50 zoals jij zelf de hele tijd aan het roepen bent. Je kunt veel schreeuwen, maar wat op papier staat staat op papier, en dat is 20 euro per maand.

Edit: met mijn schele kop het actietarief over het hoofd gezien |:( Dan heb je inderdaad volledig gelijk

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 18-12-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
mark-k schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:16:
[...]

Ehm, nee hoor, jij zit hier compleet fout. Kijk nog eens goed naar je afbeelding, je contract, en dan mag jij mij vertellen waar ergens op dat blaadje het bedrag van 4,50 euro voorkomt. De enige bedragen die ik zie zijn de aansluitkosten die van 52,50 naar 15 euro zijn aangepast, en de abonnementskosten die op 20 euro per maand staan. Daar heb jij ook voor getekend. Je hebt dus een contract afgesloten voor een abonnement van 20 euro per maand, NIET voor 4,50 zoals jij zelf de hele tijd aan het roepen bent. Je kunt veel schreeuwen, maar wat op papier staat staat op papier, en dat is 20 euro per maand.
Goed lezen, daar staat een actietarief: 12maanden voor 4,50. Dus die 12 maanden wil ik ook maar 4,50 hoeven te betalen, na die 12 maanden geld het reguliere tarief van 20 euro pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:19:
[...]

Goed lezen, daar staat een actietarief: 12maanden voor 4,50. Dus die 12 maanden wil ik ook maar 4,50 hoeven te betalen, na die 12 maanden geld het reguliere tarief van 20 euro pas.
Aah ik ben echt volledig scheel vandaag, dat ik dat heb gemist. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

eL_Jay schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:19:
[...]

Precies.
Daarbij is het zo goed als standaard dat er bijna bij elke provider geadverteerd word met 'Van € xx nu voor € xx voor xx maanden'. En als daar speciale voorwaarden aanhangen dien je daar voor ondertekenen contract op gewezen te worden. Zo niet dan dient men gewoon het contract na te komen. Moet jij ook als je getekend hebt.
Studentmobiel neemt/nam hier lijkt het wel een loopje met iedereen. De providers want die zien liever geen cashback-acties meer. De consument want die weet niet beter dat wat er vermeld wordt ook zo is. En in dit geval heeft Studentmobiel lijkt het moedwillig de boel misleid. Want anders doe je dat niet 3 dagen achtereen en ga je niet zitten ontwijken op vragen op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
de vraag is nu dus eigenlijk of je (ik) de 6 weken moet afwachten of je daadwerkelijk gestort krijgt, of dat er straks grotere problemen komen bij SM en iedereen naar die cashback kan fluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Wordt beetje moe van dat gemiep hier! Het is nooit goed! Is er een ergens een prijsfout op een website, mensen kopen het gauw. Winkel uit eindelijk zo netjes om het te leveren en dan is er nog steeds gezeik, want ze hadden er meer dan 1 besteld etc. Terwijl ze zelf op dat moment ook maar 1 hebben betaald.

Nu komt hier weer zoiets gelijks voorbij. Een geweldige actie van SM, maar meneertjes zijn weer niet tevreden want het is niet zoals vermeld. Verdikke wees een blij! Je kan zo op een mooie manier een goedkoop abbo krijgen als je het gewoon netjes regelt met je spaarrekening.

Ik kan hier echt niet mijn hoofd bij! Dat je er over kan klagen. Ga dan maar een normaal abonnement afsluiten, want dan heb je tenminste geen cashback maar betaal je wel 4x zoveel.

Dus wees nou gewoon blij met wat je krijgt nu. Ze kunnen deze acties ook helemaal niet doen en je lekker veel meer laten betalen.

En even wat anders:
Mijn simkaart heb ik binnen gekregen met een mooi stukje papier erbij waar mooi opstaat dat het abonnement pas 15-3-2013 ingaat. Dus wanneer mijn andere abonnement afloopt.

Nu kreeg ik ook net een mail van wensend bv. Hierin staat dat mijn aanvraag voor nummerbehoud is afgewezen. Dit kan ook kloppen, want ik wil van t-mobile naar t-mobile xD Alleen had opgegeven dat ik van vodafone kom, anders lukte het niet om te verlengen namelijk.

Echter vraag ik mij nu af of ik dat nu door moet geven aan hen, want dat is de vraag in de mail.
Zou u zo vriendelijk willen zijn deze gegevens nogmaals te controleren en eventuele wijzigingen aan ons door te geven? Wij zullen dan een nieuwe aanvraag nummerbehoud voor u indienen.
Of moet ik hiervoor zelf direct contact opnemen met t-mobile? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Richard89 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:26:
de vraag is nu dus eigenlijk of je (ik) de 6 weken moet afwachten of je daadwerkelijk gestort krijgt, of dat er straks grotere problemen komen bij SM en iedereen naar die cashback kan fluiten?
Zou zo maar eens kunnen. SM reageert nogal laks op twitter... Echter bevestigd Vodafone mij net op Twitter dat ik een contract heb gesloten met Vodafone.
Je sluit wel een contract bij ons af maar je gaat akkoord met de aanbieding van StudentMobiel. De actie die bij 1/2
2/2 dat abonnement hoort is niet door ons bepaald en als er iets niet klopt dan moet je bij hen aan de bel trekken. ^MP
Vodafone vindt zichzelf geen partij blijkbaar. Maar het contract is wel bij hun afgesloten... Lekker makkelijk...

@hupske hierboven. Hoezo gemiep? Ik zie een aanbieding staan. Ga daar op in. Onderteken het contract. En ineens begint de partij die moet leveren te miepen 'jaaaaa maar zo hebben we het niet bedoeld'. En dat terwijl de acties al een dag of 5 lopen... Dan kun je niet meer spreken over een verkeerd geprijsd iets. En tevens lopen/liepen er deze acties voor verschillende producten.
Ook zijn er al eerder (als ik het topic teruglees) vragen gesteld aan Studentmobiel over de cashback en komt pas sinds gisteravond de aap uit de mouw.

Inmiddels bij Sm status ook aangepast in retourbedrag € 168. Ze hebben lijkt wel een aardige plaat voor hun kop.
Bedrag klopt ook niet. 12 x 4,50 + 15 =69 12 × 20 =240 240-69= 171 of ben ik nou gek?

[ Voor 30% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-12-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
had afgelopen maandag ook een Vodafone sim only besteld. Op het contract staat duidelijk 12 maanden x €4,50. met het normale bedrag doorgestreept, geen cashback of iets dergelijks bij vermeld.
heb ook maar SM gebeld en de medewerkster vertelde mij dat je gewoon het volle bedrag per maand betaald.
het prijsverschil met de actie (over de gehele 12 maanden) krijg je over enkele weken van SM op je rekening gestort.
twijfel nog of ik hiermee moet akkoord gaan. het is pure misleiding hoe ze het hebben gedaan, maar aan de andere kant zet je het cashback bedrag bijv. op je spaarrekening en stort je elke maand automatisch het prijsverschil naar je betaalrekening, dan betaal je uiteindelijk wel het actietarief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is verlengen met deze actie nu wel of niet mogelijk? Verlengen is dus wel mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Untouchablezz20 op 18-12-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374892

Mensen, bewust of onbewust, wie is er uiteindelijk duurder uit? Ik snap het allemaal niet, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar uiteindelijk komt het toch allemaal op hetzelfde neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 374892 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:12:
Mensen, bewust of onbewust, wie is er uiteindelijk duurder uit? Ik snap het allemaal niet, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar uiteindelijk komt het toch allemaal op hetzelfde neer?
De uiteindelijke prijs is hetzelfde (hoewel wat ik berekende al € 2 niet klopt). Schoonheidsprijs? Dit mag gewoon niet hoe men dit gedaan heeft. Helaas kan Studentmobiel daarvoor niet voor een rechter terecht komen omdat het niet onder het strafrecht valt. Wat je wel kunt doen is eisen (eventueel bij een rechter) dat men het contract nakomt zoals in het contract staat. Ik ging en ga er nog steeds van uit dat volgens mijn contract Vodafone per maand € 4,50 gaat incasseren en geen cent meer.

Wat mij vies tegenvalt is wat Vodafone hier (niet...) aan doet. Bla bla SM is een dealer en die bedenken hun eigen aanbiedingen. Tsja maar SM levert wel contracten op naam van Vodafone. Vodafone zegt zelf dat je in principe een contract met Vodafone sluit. En laat ik zo'n contract hier nou hebben liggen. Vodafone mag simpelweg niet meer in rekening brengen bij de contractant dan die € 4,50 per maand + aansluitingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Dit lijkt wel jezelf druk maken om niets, als hobby, relax mensen!
Worden jullie hier rijker van? Antwoord: nee.
Worden jullie hier armer van? Antwoord: nee.
Krijgen jullie uiteindelijk waarvoor je zou moeten betalen? Antwoord: ja.

Studentmobiel mag zelf weten hoe zij een korting met hun klanten moeten verrekenen. Ik vraag me ook af of zij jullie wel elke maand korting zouden kunnen geven, volgens mij kan alleen een provider dat regelen. Wel hadden ze het netjes moeten aangeven dat het om een cashback actie gaat (wel lekker, gelijk 168 euro op je rekening), maar kom op mensen....moeten jullie opeens meer gaan betalen?????

Als je het er niet mee eens bent (je bent gek als je zo'n goede deal opzegt), dan kun je nog altijd je contract opzeggen. Neem maar een abonnement van 30 euro per maand ;)

Kortom maak je niet zo druk, zolang je uiteindelijk geen extra kosten hebt, is er echt NIETS aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Zeg aub je abonnement op en neem er 1 wat niet uit een actie komt en ga gewoon de volle pont betalen! Wees eens blij dat je stuk goedkoper uit bent dan wat je anders geweest was.

Lijkt me ook wel duidelijk, er zijn al meerdere tweakers tegen je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik zit me toch met verbazing meerdere reacties te lezen uit de ''wat maakt het uit, maak je niet druk categorie''. Nee er is uiteindelijk geen sprake van benadeling (per saldo dan), maar dat er weldegelijk sprake is van misleiding wat geheel tegen de wet in gaat en het uiteindelijk heel anders in elkaar zit dan je vooraf kon weten bij aanvraag is opzich al ernstig genoeg om er niet zomaar mee akkoord te gaan.

Nee, ik verwacht niet dat er veel zullen zijn die er vanaf gaan zien. Daar is en blijft de deal te goed voor. Maar dat Websend (Studentmobiel) en de providers er niet zomaar op deze manier mee weg gaan komen zonder een hele hoop gedoe is zeer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
Dus als er cashback stond had je er vanaf gezien?

Ik kan er echt niet bij komen om er over te klagen. Je krijgt uiteindelijk gewoon wat ze je adverteren, alleen moet je er zelf iets meer werk van maken door het goed te regelen met je spaarrekening.
En als je dat niet kan, dan kan je toch gelijk het bedrag van je korting lekker besteden.

Ik kan iig alleen maar blij wezen. Als student heb ik mooi een jaartje hoop geld bespaart en ik hoop dat ze volgend jaar weer zo prachtige actie hebben.

Voor nu moet ik zelf nog contact opnemen met T-mobile en zorgen dat ik nummerbehoud krijg. Zo niet? Dan neem ik het nummer aan, wat ik nu al gekregen heb en ga ik daar mooi van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Om te voorkomen dat dit topic de voorgangers over Xbox One etc achterna gaat: het gaat hier niet om meningen over de handelswijze van StudentMobiel of de afnemers van het contract. Daar staat tegenover dat dit topic ook niet bedoeld is om onnodig moeilijk te doen. Gaarne hier rekening mee te houden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Nee, maar dan had je bewust en duidelijk geïnformeerd voor een cashbackconstructie gekozen zoals het hoort. Dat het een hele goede deal blijft maakt dit soort praktijken gewoon niet in een keer goed. Zou een leuke boel worden als alles achteraf heel anders in elkaar zou steken dan overeengekomen.

Maar goed, ik hou hier over op. Lijkt toch een bijdiscussie die verder weinig zin heeft. Liever verder qua afhandeling.

edit:modbreak tijdens het typen gemist maar toch al klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door sambalbaj op 18-12-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxbow
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
via shopkorting kun je 15 euro korting krijgen op de aansluitkosten. Weet iemand hoe ik deze aanbieding kan vinden via de homepage van SM ?

• Joriizzz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 09:27
foxbow schreef op woensdag 18 december 2013 @ 22:12:
via shopkorting kun je 15 euro korting krijgen op de aansluitkosten. Weet iemand hoe ik deze aanbieding kan vinden via de homepage van SM ?
Je kunt het proberen, maar dan moet je dus wel de adresbalk aanpassen en dan gaat het wellicht weg. Volgens mij heeft niemand de aanbieding kunnen vinden via links op de site zelf. Wel kun je hetzelfde abonnement vinden via de site, maar dan betaal je meteen normaal tarief, dus al bijna 15 euro per maand meer. 8)7

overigens is het contract dat ik nu kan tekenen wel redelijk duidelijk over cashback. Alleen de advertentie nog niet, maar daar kan ik mee leven.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37

MsG

Forumzwerver

Hoor je bij nummerbehoud ook meteen al wel de simkaart te hebben gekregen? De tekst op studentmobiel spreekt namelijk al sinds het afsluiten van:
Uw simkaart behorend bij order XXXXXX is vandaag per post aan u verzonden. In deze e-mail versturen wij u de PIN behorende bij uw nieuwe simkaart.
terwijl ik nog steeds niets heb.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
hupske schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:30:

Voor nu moet ik zelf nog contact opnemen met T-mobile en zorgen dat ik nummerbehoud krijg. Zo niet? Dan neem ik het nummer aan, wat ik nu al gekregen heb en ga ik daar mooi van genieten.
Ik dacht dat gewoon achteraf via de site van T-mobile kon.

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:52
De vodafone actie is weer terug. https://www.studentmobiel...one-sim-only-actie-1-jaar

Stond hier nog niet vermeld volgens mij.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

• thaan
  • Laatst online: 12:34
NRJ020 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:15:
De vodafone actie is weer terug. https://www.studentmobiel...one-sim-only-actie-1-jaar

Stond hier nog niet vermeld volgens mij.
De Vodafone actie is toch nooit weggeweest? De T-Mobile actie was afgelopen/verdween, en daar kwam deze actie voor in de plaats.

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 12:07
thaan schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:38:
[...]

De Vodafone actie is toch nooit weggeweest? De T-Mobile actie was afgelopen/verdween, en daar kwam deze actie voor in de plaats.
Vodafone actie is gister zeker een tijdje niet beschikbaar geweest

• Jaymitri
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 16:12
thaan schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:38:
[...]

Jawel hij was wel even weg hoor. Konden ze het ook gelijk aanpassen. ;)

• thaan
  • Laatst online: 12:34
Jaymitri schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:43:
[...]

Jawel hij was wel even weg hoor. Konden ze het ook gelijk aanpassen. ;)
Ah vandaar. Ik heb hem al afgesloten voordat hij even verdween, vandaar.

• eL_Jay
Nostordici schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:18:
Dit lijkt wel jezelf druk maken om niets, als hobby, relax mensen!
Worden jullie hier rijker van? Antwoord: nee.
Worden jullie hier armer van? Antwoord: nee.
Krijgen jullie uiteindelijk waarvoor je zou moeten betalen? Antwoord: ja.
Je vergeet
Loop ik hier een risico van bijna 186 euries? Antwoord: Ja.
Wentelt de shop haar ondernemingsrisico af op klanten? Antwoord: Ja.
Worden de contractuele afspraken nagekomen? Antwoord: Nee
Word ik misleid? Antwoord: Ja

Voldoende reden om te klagen dus;)
Als SM gewoon had gemeld cashback actie en dat je het geld pas weken na de eerste betaling aan VF krijgt, dan was er niets aan de hand, had ik het abonnement alsnog afgesloten en was ik nu een tevreden klant.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

eL_Jay schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:24:
[...]

Je vergeet
Loop ik hier een risico van bijna 186 euries? Antwoord: Ja.
Wentelt de shop haar ondernemingsrisico af op klanten? Antwoord: Ja.
Worden de contractuele afspraken nagekomen? Antwoord: Nee
Word ik misleid? Antwoord: Ja

Voldoende reden om te klagen dus;)
Als SM gewoon had gemeld cashback actie en dat je het geld pas weken na de eerste betaling aan VF krijgt, dan was er niets aan de hand, had ik het abonnement alsnog afgesloten en was ik nu een tevreden klant.
Inmiddels is status "sim verzonden". Studentmobiel blijft voet bij stuk houden dat Vodafone gewoon €20 gaat incasseren terwijl er totaal iets anders in het contract staat. Inmiddels rechtsbijstand gebeld en die kan ik vanmiddag terugbellen. Of ik een poot heb om op te staan wisten ze zo gauw niet, hoewel een contract zeker wel bindend is volgens hun, maar ze vinden het wel een vreemde gang van zaken en absoluut niet een nette manier.

• eL_Jay
Hier het contract aan de deur ondertekend en direct de Simkaart gekregen (ingaangsdatum over 1 maand)
Mijn contract was zo goed als helemaal gelijk aan dat van ManiacsHouse.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

eL_Jay schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:04:
Hier het contract aan de deur ondertekend en direct de Simkaart gekregen (ingaangsdatum over 1 maand)
Mijn contract was zo goed als helemaal gelijk aan dat van ManiacsHouse.
Dus een actiebedrag per maand en verder niets vermeld over een cashback? Dan heb je dus nu simpelweg een contract met Vodafone voor dat bedrag per maand.

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 14:34
ManiacsHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:28:
[...]

Inmiddels is status "sim verzonden". Studentmobiel blijft voet bij stuk houden dat Vodafone gewoon €20 gaat incasseren terwijl er totaal iets anders in het contract staat. Inmiddels rechtsbijstand gebeld en die kan ik vanmiddag terugbellen. Of ik een poot heb om op te staan wisten ze zo gauw niet, hoewel een contract zeker wel bindend is volgens hun, maar ze vinden het wel een vreemde gang van zaken en absoluut niet een nette manier.
ik ben benieuwd naar het resultaat

• Richard89
Ik net mijn SIM binnen van T-Mobile via SM,
Maar het bedrag staat nog wel op 0 euro,
alleen onderaan staat ook "je betaalt het normale actietarief, het verschil zal op uw rekening worden gestort"...

nergens heb ik een bedrag gezien hoeveel ik terug ga krijgen, is dit bij jullie ook zo? gaat om het eerste aanbod van tmobile

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Richard89 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:32:
Ik net mijn SIM binnen van T-Mobile via SM,
Maar het bedrag staat nog wel op 0 euro,
alleen onderaan staat ook "je betaalt het normale actietarief, het verschil zal op uw rekening worden gestort"...

nergens heb ik een bedrag gezien hoeveel ik terug ga krijgen, is dit bij jullie ook zo? gaat om het eerste aanbod van tmobile
Lol stat dat er serieus? 'Het normale actietarief'? Er staat niet je betaald het 'normale tarief'?

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:32
Ik heb zojuist mijn Sim van Vodafone binnen gekregen via Studentmobiel. Staat op dat ik nog 186 euro van ze krijg. Wordt binnen 6 weken op mijn rekening gestort. Ik neem aan dat de aansluitkosten worden opgeteld bij de eerste betaling van t abbonement.

Ik betaal "het reguliere actietarief." Het is niet duidelijk wat ik daar van zou moeten maken, maar ik neem aan dat ze 20€ per maand bedoelen.

Overigens kwam er geen koerier bij aan te pas. Eigenlijk best raar aangezien de pincode en simkaart in een envelop worden geleverd.

[ Voor 16% gewijzigd door AMD1800 op 19-12-2013 15:05 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben wel benieuwd hoe blij providers zijn met dit gesjoemel. Het lijkt alsof ze niet te openlijk willen laten zien dat het cashback is, omdat op deze manier het quotum een beetje een wassen neus is. Maar blijkbaar levert dit voor SM meer op dan het kost.

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 19-12-2013 15:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

AMD1800 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:51:
Ik heb zojuist mijn Sim van Vodafone binnen gekregen via Studentmobiel. Staat op dat ik nog 186 euro van ze krijg. Wordt binnen 6 weken op mijn rekening gestort. Ik neem aan dat de aansluitkosten worden opgeteld bij de eerste betaling van t abbonement.

Ik betaal "het reguliere actietarief." Het is niet duidelijk wat ik daar van zou moeten maken, maar ik neem aan dat ze 20€ per maand bedoelen.

Overigens kwam er geen koerier bij aan te pas. Eigenlijk best raar aangezien de pincode en simkaart in een envelop worden geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/atin5y7xcQ03HO9uJMqZTUq4/full.jpg
Lijkt me duidelijk wat hier het 'actietarief' is. De andere is het 'normale' tarief. Of is dit weer een typefout, ongelukje in de communicatie of gewoon moedwillig onduidelijkheid scheppen? Studentmobiel krijgt hier nog een hele leuke aan.
Zijn er nog mensen die eventueel wat samen willen doen?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar wat wil je bereiken? Dat het niet geheel netjes is en een beetje shabby, zeker als er in het contract ook niks over gerept staat. Maar wat verwacht je te krijgen? Actietarief èn cashback? Ik denk niet dat dat er in zit.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

MsG schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:50:
Maar wat wil je bereiken? Dat het niet geheel netjes is en een beetje shabby, zeker als er in het contract ook niks over gerept staat. Maar wat verwacht je te krijgen? Actietarief èn cashback? Ik denk niet dat dat er in zit.
Ik verwacht heel simpel € 4,50 per maand afschrijving per maand volgens contract. Ik wil helemaal geen cashback want daar heb ik niet voor getekend. Ik wil naleving van het contract zoals overeengekomen, dat eist de provider ook van jou. Als je dat niet doet dan krijg je deurwaarders etc.
Tweet van Vodafone. Zij hebben samen met Studentmobiel mijn tweets bekeken en Sm blijft er bij dat wat nu (jawel) op de site staat de actie is. Mijn reactie terug naar Vf was dat dit in de voorgaande dagen niet zo was en dat het ook niet in het contract staat én niet is gecommuniceerd. En dan wimpelt Vf weer af met dat moet je maar met Sm uitzoeken. Dat terwijl ik toch echt een contract heb liggen van Vodafone. Kastje muur...

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 19-12-2013 16:12 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:32
Ik denk dat dit weer een typefout is. "Regulier"en "actietarief" spreekt elkaar behoorlijk tegen. Ik ga er vanuit dat ik die 186 euro gewoon krijg en 20 euro per maand betaal. Ik vind het niet nodig om juridische actie te ondernemen.

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 22:45

ko9

ManiacsHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:42:
[...]

Helaas, ik ga hier geen seconde negatieve energie insteken.
Ik ben erg tevreden over de aanbieding die SM mij heeft gedaan en had ik nooit ergens anders kunnen krijgen. Ik hoop dat ze over een jaar weer zo'n aanbieding hebben.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ManiacsHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:42:
Daar is dit forum niet voor bedoeld, dat zal dan extern moeten gebeuren :)

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 17:30
Wat mij betreft maakt Studentmobiel maar fijn hun cash-front aan T-Mobile over (in een keer of per maand, dat mogen ze zelf weten) en int T-Mobile vervolgens het actietarief van mijn rekening, zoals afgesproken is in het contract..

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Pbure97 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:27:
Wat mij betreft maakt Studentmobiel maar fijn hun cash-front aan T-Mobile over (in een keer of per maand, dat mogen ze zelf weten) en int T-Mobile vervolgens het actietarief van mijn rekening, zoals afgesproken is in het contract..
Precies. Maar daar wil Vodafone dus niet aan...
Net Rechtsbijstand aan de lijn gehad. Willen alle screenshots + uitleg + contract zien want ze vinden het maar een heeeeel raar verhaal. Wat men al wel aangaf is dat het wel de bedoeling is dat men een contract na komt zoals overeengekomen. Wel wat geneuzel over minimum schadebedrag. Maar gezien het vreemde verhaal wil men het toch gaan onderzoeken.
(Ja ik weet neem je cashback. Daar hebben we niet voor getekend. En ja inmiddels is het ook een principiële kwestie)

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 16:47
ManiacsHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:38:
[...]

Precies. Maar daar wil Vodafone dus niet aan...
Net Rechtsbijstand aan de lijn gehad. Willen alle screenshots + uitleg + contract zien want ze vinden het maar een heeeeel raar verhaal. Wat men al wel aangaf is dat het wel de bedoeling is dat men een contract na komt zoals overeengekomen. Wel wat geneuzel over minimum schadebedrag. Maar gezien het vreemde verhaal wil men het toch gaan onderzoeken.
(Ja ik weet neem je cashback. Daar hebben we niet voor getekend. En ja inmiddels is het ook een principiële kwestie)
Dit. Het is nu echt een principekwestie. De arrogantie van bedrijven dat men zelf wel bepaald hoe ze voorwaarden mogen interpreteren, bah!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Geen welles-nietes debatten of pretenderen te weten wat een rechter zal beslissen.