Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Anoniem: 55165
Ze zijn uiterst zeldzaam maar ze zijn er wel. Ik merk dat vooral de servers met lagere aantallen mensen/clans wat vriendelijker zijn (soms te). Grote vollere servers is bijna allemaal shoot on sight. Beste wat je kan doen is vrienden / mensen / tuig zoeken met wie je samen een groepje kunt vormen.Mad-Matt schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:28:
Ook maar eens proberen denk ik, zit Sips z'n playthroughs te kijken op youtube, ziet er wel leuk uit.
Zijn er nog "vriendelijke" servers waar niet iedereen je standaard probeert te vermoorden? (dat vind ik wel klote aan mmo's)
Ik zit al weken op de server 'Rusty Riot' Niet druk, aardige medespelers en alle tijd op rustig je base te bouwen.Mad-Matt schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:28:
Ook maar eens proberen denk ik, zit Sips z'n playthroughs te kijken op youtube, ziet er wel leuk uit.
Zijn er nog "vriendelijke" servers waar niet iedereen je standaard probeert te vermoorden? (dat vind ik wel klote aan mmo's)
Zero.

[ Voor 19% gewijzigd door Codemeister op 22-04-2016 19:03 ]
Ja, bevalt me een stuk beter.
Making an ass of myself since the 70's
nog ruimte in de clan? Zoek wel een vaste groep waar ik mee kan spelen. Maakt het spel toch een stuk leuker imho.shaggy8675 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:42:
Na alle omzwervingen op alle gemodde servers met hoge gathering rates, elke 5 minuten airdrops, starterkits ertc. zit ik nu met mijn clannetje op een no nonsense servertje. Een steen en een fakkel is alles, back to basic, en ik moet zeggen, super. Weer werken voor je spullen, dood is dood niet vlug TP'en
Ja, bevalt me een stuk beter.
Default blanke hetero
Ruimte is een groot woord. Wij zijn een oude clan/vriendengroep met alleen Engelse spelers van 40+Ebayzo schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:09:
[...]
nog ruimte in de clan? Zoek wel een vaste groep waar ik mee kan spelen. Maakt het spel toch een stuk leuker imho.
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 18-05-2016 18:27 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Btw zijn er nog actieve tweakers? Alleen is niet te doen kwam ik al snel achter
[ Voor 28% gewijzigd door Hammie op 26-06-2016 21:01 ]
Anoniem: 482303
laatste tijd druk met the division en arma 3 epoch maar wil zo nu en dan samen met maat nog weleens kijkje bij rust nemen.Hammie schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:16:
Bij steam nu voor een tientje. Ben nu druk aan het oefenen en uitvogelenerg leuk spel moet ik zeggen
Btw zijn er nog actieve tweakers? Alleen is niet te doen kwam ik al snel achter
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoewel wij ook startende die we tegenkomen op weg helpen met spullen die we bij ons hebben.
AS donderdag weer een verse whipe op de Vanilla server, inclusief BP whipe.Was een lange zit deze keer aangezien we elke 1e donderdag van de maand een whipe hebben. Nu dus 5 weken.
Vindt het nog steeds leuk, geen aanpassingen of TP gewoon een steen en een fakkel en gaan.
Begin je dan werkelijk volledig opnieuw elke 5 weken?shaggy8675 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 20:05:
De server waar wij spelen word agressiever naar mate de tijd verstrijkt. Hoe dichter naar een whipe hoe verder men is met de bouw van basis en goederen en zal men eerder over gaan tot raids en beschieten.
Hoewel wij ook startende die we tegenkomen op weg helpen met spullen die we bij ons hebben.
AS donderdag weer een verse whipe op de Vanilla server, inclusief BP whipe.Was een lange zit deze keer aangezien we elke 1e donderdag van de maand een whipe hebben. Nu dus 5 weken.
Vindt het nog steeds leuk, geen aanpassingen of TP gewoon een steen en een fakkel en gaan.
Ik speel sinds het weeked en ben nog volop aan het ontdekken, maar manmanman wat een barre comunity (geen kans krijgen om iets op te bouwen etc.)
[ Voor 9% gewijzigd door jimz93 op 26-09-2016 13:02 ]
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Dat is ook precies mijn issue met Rust... de PVP verpest voor mij het spel, terwijl zonder de andere spelers er eigenlijk ook niks aan is, maar liever zou ik het wat meer coöperatiever zien, of dat offline raids onmogelijk gemaakt worden.jimz93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:02:
[...]
Begin je dan werkelijk volledig opnieuw elke 5 weken?
Ik speel sinds het weeked en ben nog volop aan het ontdekken, maar manmanman wat een barre comunity (geen kans krijgen om iets op te bouwen etc.)
Gisteren na de Wipe flink wat spullen verzameld en een basis gebouwd.
Mooi huisje, helemaal trots.
Komen er 2 experienced spelers met guns. POEF weg ik, weg spullen en iets later weg basis.
Leuk spel, PVP mag meer balanced
Pvp is redelijk gebalanceerd, maar tegen grotere groepen is weinig te doen. Misschien op een wat kleinere server spelen? Ikzelf speel op een server met 75max personen. Is een stuk meer ontspannen. Minder clans ook.diefightdie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 17:15:
mooi, spel heb het sinds maandag. Eergisteren hadden we eindelijk door hoe het spel werkt.
Gisteren na de Wipe flink wat spullen verzameld en een basis gebouwd.
Mooi huisje, helemaal trots.
Komen er 2 experienced spelers met guns. POEF weg ik, weg spullen en iets later weg basis.
Leuk spel, PVP mag meer balanced
Iemand suggesties?
Anoniem: 280397
Mochten er mensen zijn die een groepje willen vormen.
voeg me toe op steam : 144us
Tijdens het gamen maak ik wel gebruik van Skype of teamspeak
Wat vinden jullie ervan?
Mijn ervaring tot nu toe is positief. Veel meer pvp, minder grind. Als solo speler komen de zergs hard en vaak
Werd gek van die idiote gather rates and heb alleen wat handige plugins geinstalleerd.Voor de rest gewoon lekker vanilla gameplay zodat mensen zuinig met spullen omgaan en het raiden nog interessant is.
Hier een linkje naar Reddit waar ik hem ook opgezet heb: https://www.reddit.com/r/...no_decay_no_wipe_remover/
Mocht je zin hebben kom gerust keertje kijken =)
Na een aantal maanden niet meer gespeeld te hebben begint het weer te kriebelenkoekwau5 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:03:
Ik heb sinds gisteren een eigen server opgezet.
Werd gek van die idiote gather rates and heb alleen wat handige plugins geinstalleerd.Voor de rest gewoon lekker vanilla gameplay zodat mensen zuinig met spullen omgaan en het raiden nog interessant is.
Hier een linkje naar Reddit waar ik hem ook opgezet heb: https://www.reddit.com/r/...no_decay_no_wipe_remover/
Mocht je zin hebben kom gerust keertje kijken =)
Zero.
Afgelopen weekend beetje druk geweest, ben je al langs geweest?Pelox schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:27:
[...]
Na een aantal maanden niet meer gespeeld te hebben begint het weer te kriebelenDenk dat ik dit weekend wel eventjes kom kijken op je server.
Het begint in een rap tempo op te lopen qua player count.
Map is nu nog vrij vers en goeie mogelijkheid een voorsprong te halen.
Ze hebben nu officieel Rust Legacy de deur uitgedaan en al die spelers komen nu richting Rust Experimental.
Anoniem: 598954
ben opzoek naar wat mensen om met ons mee te spelen in Rustafied low pop eu!
Ik speel het vrij veel ja. Zit zelf echter op medium/high pop van ZF.Anoniem: 598954 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:32:
spelen hier nog mensen rust?
ben opzoek naar wat mensen om met ons mee te spelen in Rustafied low pop eu!
Deze: http://playrust.io/map/?P...(148.251.140.202%3A28015)
Aardige server met toffe mensen en veel activiteit. Ik werk wel samen met een paar anderen want solo is no go.
[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 21-01-2017 09:59 ]
Ik loop in mijn bloodje rond. Komt een gast met pijl en boog aan. Hey, Hi, how are you. Ik typ Hi terug. Schiet die me neer, zegtie dan ook nog, ow shit, i doesn't know you are a new person in game. Motherfacker haha.
Is er ergens een beetje een nederlandse guide te vinden hoe je het beste kan starten? Want ik hou het nu ongeveer een kwartiertje vol en dan ben ik gekillt. En dan kan ik weer opnieuw gaan zoeken naar resources etc. Is het trouwens zo als je gekillt word je alles verliest? Of zijn er ook mogelijkheden bepaalde items te bewaren? Zulke guides had ik graag gehad
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als ik jou was was ik eerst op een lage populatie server begonnen. En zo een beetje gaan kijken wat je nodig hebt om alles te craften. En wat ik probeer te doen is om een leegstaand huisje over te nemen en dan genoeg resources te halen om je eigen base te bouwen. Op drukke servers is het sowieso geen overleven in je eentje, dus daar moet je je bij een groep aansluiten.Oxigeon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:07:
Gisteren Rust ook aangeschaft voor een paar eurotjes. Is toch wel lastig moet ik zeggen.
Ik loop in mijn bloodje rond. Komt een gast met pijl en boog aan. Hey, Hi, how are you. Ik typ Hi terug. Schiet die me neer, zegtie dan ook nog, ow shit, i doesn't know you are a new person in game. Motherfacker haha.
Is er ergens een beetje een nederlandse guide te vinden hoe je het beste kan starten? Want ik hou het nu ongeveer een kwartiertje vol en dan ben ik gekillt. En dan kan ik weer opnieuw gaan zoeken naar resources etc. Is het trouwens zo als je gekillt word je alles verliest? Of zijn er ook mogelijkheden bepaalde items te bewaren? Zulke guides had ik graag gehad
Steam: ThePunkPantherNL
Voor mensen die klagen over het feit dat ze als beginners worden weg gefarmd. Ik speel zelf op een vrij drukke server ong. 40 spelers (The dutch cave). Als een nieuwe basis in mijn buurt word gebouwd kom ik even langs met flamethrower/rocket launcher omdat wij geen buren/concurrenten willen voor de oliepompen en loot in monumenten.

Blijf dus weg bij grote basissen, strand, monumenten en oliepompen.
Het is denk ik ik wel leuk om met vrienden samen te spelen en een base op te bouwen. In mijn eentje is ook niet altijd handig.
The dutch cave is dat een leuke server? 40 klink nog niet als heel druk. Ging vandaag namelijk in een server waar 180 mensen in speelden om even te kijken hoe dat nou is. Daar ben ik heel snel van genezen haha
Ik heb vanuit hier verschillende servers geprobeerd, maar overal maak ik (zelfs met drie man) geen kans, want zodra je ook maar iets bouwd wordt je geroofd.
Daarom speel ik sinds kort op deze server. Erg goede ping en toffe mensen.
[NL/EU] Dutch Legendaries | Serv
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Ik kom vanavond eens kijken, bedankt voor de tipRoelZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:27:
Mochten er mensen nog opzoek zijn naar een beginners NL server.
Ik heb vanuit hier verschillende servers geprobeerd, maar overal maak ik (zelfs met drie man) geen kans, want zodra je ook maar iets bouwd wordt je geroofd.
Ik speel (nog maar 1 dag) trouwens op een nl/en server genaamd 'lekker bouwen' en gaat ook goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Frank!in op 06-02-2017 14:51 ]
[ Voor 72% gewijzigd door Grotman op 10-02-2017 16:31 ]
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Ik zie nu ineens dat we elkaar pas geleden gesproken hebben in game. We hadden bijna gears voor low grade fuel geruildRoelZ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:27:
Mochten er mensen nog opzoek zijn naar een beginners NL server.
De server bevalt me verder wel prima trouwens. Nog maar 1 keer beroofd dus dat valt mee!
Moet wel zeggen dat het in je eentje toch wel een pittige onderneming blijft. Je bouwt namelijk erg langzaam een base op.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar ervaring met Rust. Het genre spreekt mij erg aan maar ik wil absoluut niks met zombies.. dus kwam ik snel bij Rust uit. Heel veel uren in gestoken maar ben nu al een tijdje gestopt. Ik zou zeggen gewoon proberen!jaydenjarno schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:17:
Hhmmmm. Nog nooit iets gespeeld als dit. Lijkt me wel leuk. Is rust dan een goede ok dit genre te leren kennen of kan ik beter beginnen met iets anders?
Zero.
Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap
RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+
Dus ik ben nu altijd een lelijk wijf met verlepte tieten?
Zelf speel ik soms Rust met 2 vrienden. Van tevoren wordt onze basis al helemaal geschetst in een programma. Wanneer we in de game zitten proberen we deze schets helemaal na te bouwen. Tot nu is dat aardig goed gelukt, want niemand heeft onze base in verschillende servers kunnen binnen treden.
De onderstaande screenshots zijn van onze base ergers in 2016. We waren eerst met de rechter base (de toren) begonnen. Vervolgens hebben we de furnace room (helemaal rechts) gebouwd. Deze is alleen te bereiken vanaf 3-4 hoog, of je moet de grote muren + normale muren willen slopen.
We wilden dit fort goed beschermen, dus we hebben een soort Chinese Muur gemaakt (1x hout + 2x steen). Na een tijdje hadden we zoveel spullen, dat we het niet meer kwijt konden. Daarom werd de linkerbase gebouwd, die nog sterker is en ook alleen maar vanuit de lucht (3-4 hoog) te betreden is. Deze base heeft 3-4 grote muren om zich heen.
's Nachts worden de bruggen gesloopt om te voorkomen dat een vijand makkelijk naar binnen kan komen. Om deze base te raiden heb je heel veel C4 of raketten nodig en dan weet je nog niet waar je moet zijn.
Uiteraard gemaakt in een modded server.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Het klinkt misschien vreemd, maar om de volgende dag weer in te loggen en er achter te komen dat je gekilled bent en je base in de vernieling is geholpen is meteen weer een motivator om het beter te doen.
Ik weet niet hoe dit spel voor mij zal uitpakken als je eenmaal de zaken wat op orde hebt ingame, maar voor nu vind ik het een leuke uitdaging.
Op dit moment kan ik door vallen en opstaan redelijk snel een kleine base optuigen met al mijn eerste needs zoals tools, furnace en wat simpele weapons. Uiteraard was mijn base in de eerste paar pogingen de volgende dag al geloot, waardoor ik mij wat meer in "base building" heb verdiept. Zo had ik mijn eerste base nog nooit de "foundation" een upgrade gegeven

Ik weet niet of er iemand is met veel raiding experience maar ik ben benieuwd naar het volgende:

Indien dit een base opzet is hoe gaan blasts (C4 / Rocket) of desnoods een pickaxe om met deze punten van impact. Komen ze daarmee direct binnen?
Wanneer ze eenmaal in mijn base komen probeer ik altijd nog wat leuke verrassingen voor ze in petto te hebben. Wapens/C4 etc ook altijd op meerdere plekken verstoppen dan ben je nooit alles tegelijk kwijt. verder buiten je base wat slaapzakken leggen met in de buurt een verborgen bag met een wapen.
[ Voor 29% gewijzigd door Pelox op 19-04-2017 11:54 ]
Zero.
Dat zijn die underground "stash" opties neem ik aan? Zal ik eens gaan proberen.Pelox schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:51:
Volgens mij niet, de blast zal eerst de wanden rechts en links vernietigen volgens mij. Wat ik eigenlijk altijd doe is mijn loot buiten mijn base verstoppen! hahaha dus diverse bags begraven rondom/ in de buurt van mijn base of net binnen de muren van mijn base. Looters zullen altijd in de base kijken en nooit buiten op de grond ergens stiekem onder een boom/rots
Wanneer ze eenmaal in mijn base komen probeer ik altijd nog wat leuke verrassingen voor ze in petto te hebben. Wapens/C4 etc ook altijd op meerdere plekken verstoppen dan ben je nooit alles tegelijk kwijt. verder buiten je base wat slaapzakken leggen met in de buurt een verborgen bag met een wapen.
Ik maak meestal wel een zo'n kist en plaats deze in een grote rots. In het begin stadium handig voor een extra setje keys, wapen, bandages en wat eten.
Met een verassing bedoel je vast traps? Daar moet ik inderdaad ook nog even over lezen/ testen.
[ Voor 4% gewijzigd door Loadichus op 19-04-2017 12:22 ]
Ooit een keer op een willekeurige server gespeeld en daar iemand tegengekomen waarmee ik een base heb gebouwd. Tot 1x hij me beschuldigde dat ik hem had gekillt wat ik dus zeker niet gedaan heb (was helaas ook nergens meer terug te vinden).
Maar met "friends" is deze game veel leuker spelen. Ook omdat je dan gezellig samen op jacht kan gaan.
Mijn ervaring is dat de community servers goed zijn om "vrienden" te ontmoeten. Speel nu vaak met iemand die echt ken en met iemand die wij vervolgens hebben leren kennen via een community server.Oxigeon schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
Rust altijd een mooie game gevonden. Helaas niemand in mijn steamlijst waarmee ik een base kan bouwen en ik eigenlijk altijd maar wat alleen heb liggen klooien. Dat is eigenlijk minder leuk en kost veel meer tijd ivm het verzamelen van grondstoffen.
Ooit een keer op een willekeurige server gespeeld en daar iemand tegengekomen waarmee ik een base heb gebouwd. Tot 1x hij me beschuldigde dat ik hem had gekillt wat ik dus zeker niet gedaan heb (was helaas ook nergens meer terug te vinden).
Maar met "friends" is deze game veel leuker spelen. Ook omdat je dan gezellig samen op jacht kan gaan.
Wil niet zeggen dat je altijd iemand kan vertrouwen in Rust
Mocht je iemand zoeken, ik hou me warm aanbevolen.Oxigeon schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:21:
Rust altijd een mooie game gevonden. Helaas niemand in mijn steamlijst waarmee ik een base kan bouwen en ik eigenlijk altijd maar wat alleen heb liggen klooien. Dat is eigenlijk minder leuk en kost veel meer tijd ivm het verzamelen van grondstoffen.
Mijn Steam. Drop maar een invite als je zin hebt om samen te basen.
Iemand tips en tricks ? of die mij wil begeleiden door de wondere wereld van rust?
Vaak werkt het wel om in een rustige server te beginnen. Dan kun je rustig bouwen en verkennen, daarnaast is het ook gemakkelijk als je iemand kent die met je mee wil spelen. Dat farmt een stuk sneller.benjamin19 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:41:
Net Rust gekocht, snap er weinig van. krijg ook niet echt de tijd om het spel te leren kennen, aangezien ik om de 20 minuten word dood gemaakt door stel kindjes met een AK in hun klauwen.
Iemand tips en tricks ? of die mij wil begeleiden door de wondere wereld van rust?
Zelf speel ik niet meer om die servers in mijn ogen altijd vrij snel gewiped worden. Heb je net een stevige basis gebouwd, kun je weer opnieuw beginnen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
En er zijn ook erg veel tutorials te vinden op Youtube.benjamin19 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:41:
Net Rust gekocht, snap er weinig van. krijg ook niet echt de tijd om het spel te leren kennen, aangezien ik om de 20 minuten word dood gemaakt door stel kindjes met een AK in hun klauwen.
Ik speel(de) vaak op rustige servers zodat ik iets fatsoenlijks kon opbouwen. Daarnaast maak ik altijd gebruik van diverse sleeping bags rondom mijn base (uiteraard verstopt) met daarbij in de buurt small stashes begraven ergens tegen een rots aan. Mijn waardevolle spullen bewaar ik dan ook altijd buiten mijn basebenjamin19 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:41:
Zero.
Persoonlijk doe ik altijd het volgende:
- Zo snelmogelijk weg uit je spawnarea
- Snel wat hout hakken en een map maken en vervolgens bepalen waar je ongeveer heen wil gaan.
- Ondertussen zoveel mogelijk hemp pakken en waar kan het hout van de grond pakken.
- Eenmaal op de gewenste locatie sleepbag maken en smallbox (deze plaatsen in een rots).
- Zo snel mogelijk een 2x1 opzetten voor je basic needs.
Vanuit daar kun jij je base snel opbouwen. Persoonlijk heb ik een voorkeur om dicht bij de Dome te zitten omdat ik dan snel lowgrade fuel kan rapen voor een paar furnace in de base. Daarna de Dome beklimmen voor wat rifle/ smg bodies.
Maar ik verwacht dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.
Rust - Devblog 167
Volgens mij wel een patch die het waard is om te bespreken. Veel veranderingen die van invloed zijn op de game, waarvan de belangrijkste zijn:
- Rocket Launch Site (Monument)
- Ore changes (Sulfur, Stone en Metal steenformaties)
- Barrels spawn (Alleen bij monumenten, powerlines en wegen)
- Vendingmachine (Voorraad zichtbaar).
De Rocket Launch Site heb ik zelf nog niet mogen verkennen. Combinatie van weinig beschikbare tijd en nog geen hazmat suit beschikbaar. De ore changes vind ik eigenlijk wel verfrissend goed en logisch. Als je stone nodig hebt skip je lekker de metal en sulfur nodes. Je kan in ieder geval doelgericht minen.
Barrels spawnen nu alleen nog bij wegen, monumenten en stroomlijnen. Dit zorgt dat mensen gerichter kunnen zoeken en zorgt voor meer confrontaties. Persoonlijk niet mijn favoriete aanpassing, maar wel een die voor meer actie zorgt op de servers. Laatste is meer een persoonlijke favoriet dat het nu zichtbaar is via de map welke items in de vendingmachines zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Loadichus op 13-07-2017 11:36 . Reden: typo's ]
Is er een server voor mede-tweakers? Alleen spelen vind ik toch een beetje saai. ik ben wel in voor een sessie met mede-tweakers!Loadichus schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:25:
Ik heb het idee dat onder de tweakers er niet veel Rust spelers zijn. Op steam is het na Ark de meest verkochte survival game en volgens mij ook zeker de moeite waard voor anderen.
Rust - Devblog 167
Volgens mij wel een patch die het waard is om te bespreken. Veel veranderingen die van invloed zijn op de game, waarvan de belangrijkste zijn:
- Rocket Launch Site (Monument)
- Ore changes (Sulfur, Stone en Metal steenformaties)
- Barrels spawn (Alleen bij monumenten, powerlines en wegen)
- Vendingmachine (Voorraad zichtbaar).
De Rocket Launch Site heb ik zelf nog niet mogen verkennen. Combinatie van weinig beschikbare tijd en nog geen hazmat suit beschikbaar. De ore changes vind ik eigenlijk wel verfrissend goed en logisch. Als je stone nodig hebt skip je lekker de metal en sulfur nodes. Je kan in ieder geval doelgericht minen.
Barrels spawnen nu alleen nog bij wegen, monumenten en stroomlijnen. Dit zorgt dat mensen gerichter kunnen zoeken en zorgt voor meer confrontaties. Persoonlijk niet mijn favoriete aanpassing, maar wel een die voor meer actie zorgt op de servers. Laatste is meer een persoonlijke favoriet dat het nu zichtbaar is via de map welke items in de vendingmachines zitten.
Ik speel veelal op een community server met de naam Rustion. Is voornamelijk een nederlandse community met een mapsize van 3500 en 2 wekelijkse wipe. Over het algemeen allemaal vriendelijk op de chat, maar het blijft natuurlijk wel Rust.benjamin19 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:02:
Is er een server voor mede-tweakers? Alleen spelen vind ik toch een beetje saai. ik ben wel in voor een sessie met mede-tweakers!
Maar ben niet gebonden aan de server als er meerdere op een andere server willen spelen.
Ja het is een oud bericht, maar misschien kan dit nog wat brengen qua team :-DLoadichus schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:48:
[...]
Ik speel veelal op een community server met de naam Rustion. Is voornamelijk een nederlandse community met een mapsize van 3500 en 2 wekelijkse wipe. Over het algemeen allemaal vriendelijk op de chat, maar het blijft natuurlijk wel Rust.
Maar ben niet gebonden aan de server als er meerdere op een andere server willen spelen.
Ik speel ook voornamelijk op rustion. Nu een groep van 4. 3 NL (waaronder ik) en 1 duitser. Hierdoor wordt er wel veel engels gesproken, wat dan weer jammer is
De server zit de laatste 2 maanden ook lekker vol. Ik zal de na mijn wintersport weer wat Rust oppakken. Wat is je ingame name?hoi3344 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:04:
[...]
Ja het is een oud bericht, maar misschien kan dit nog wat brengen qua team :-D
Ik speel ook voornamelijk op rustion. Nu een groep van 4. 3 NL (waaronder ik) en 1 duitser. Hierdoor wordt er wel veel engels gesproken, wat dan weer jammer is
Ik stuur je een PB met m'n steamLoadichus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:53:
[...]
De server zit de laatste 2 maanden ook lekker vol. Ik zal de na mijn wintersport weer wat Rust oppakken. Wat is je ingame name?
Ja en nee, Ze zitten geloof ik al wel in de game maar moeten door server admins ingeschakeld worden. Gezien de AI algoritme nog niet helemaal af is zitten ze nog niet default in de game.Tiboluk schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:31:
zijn de scientists nu straks al op de server of nog niet?
Roadmap
Zoals je kunt zien op de roadmap was het eigenlijk de bedoeling dat ze er vorige jaar al in zaten.
Gezien rust op 8 februari (geloof ik) uit early acces gehaald word hoop ik dat ze voor die tijd ermee klaar zijn.
(nog 2 update rondes voor de launch)
Ben benieuwd, vanavond komen ze uit EA, volgens rustafied zal de update tussen 21.00 en 23.00 uitkomen.

Als je op zoek bent naar een nederlandse vanilla server zonder admin abuse dan ben ik bang dat die er momenteel niet zijn. Behalve een paar servers die 0-15 spelers hebben.tillietom schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:31:
Heb dit spel maar weer eens geïnstalleerd! Ben benieuwd hoe het speelt na zo'n update. Heb het al een jaar niet meer aangeraakt. Weet iemand misschien nog een leuke/nlse server? Waar de mods tenminste geen machtsmisbruik toepassen om te raiden.
EDIT: zojuist de volgende server gevonden waar nog ong. 40 man op speelt:
https://dutchrust.nl/
[ Voor 9% gewijzigd door noil op 17-02-2018 11:40 ]
Met een aantal relatief simpele plugins die het allemaal wat leuker houden naar mijn mening.
Momenteel nog een paar dagen alles optimaliseren zodat alles lekker loopt wanneer 5 april de wipe eraan komt. Dan hoeven er geen restarts plaats te vinden.
Mods op de server zijn:
- Stacking control (Resources 10k ipv 1k).
- Zlvls (Je kunt iedere 'skill' mining, woodcutting, skinning en acquire) trainen om zo een bonus te krijgen.
Alleen ben ik nog op zoek naar een manier om de upkeep van je basis iets te reduceren, zodat je eigenlijk wat ruimer/ groter kunt bouwen als default.
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, je bent van harte welkom! Het zou tof zijn om een gezellig clubje bij elkaar te krijgen
connect 109.230.215.102:28015
3 May 2018
Lees alle details hier
Sinds rust uit early access is en de updates maar 1x per maand komen zijn ze veel groter en daarmee interessanter geworden.
Safe Area
In deze update is de eerste 'safe area' in het spel toegevoegd, bewaakt door AI waar je veilig kan handelen en gebruik kan maken van de NPC vending machines

Scuba Gear
Sinds ze vorige week ook boten hebben toegevoegd word water een veel belangrijker aspect van het spel en word nu ook de onderwater wereld gevuld met content.
Om deze nieuwe content te kunnen verkennen hebben ze scuba gear toegevoegd:

Anti Hacks
Daarnaast hebben ze eindelijk actie ondernomen tegen hackers en een aantal veel gebuikte hacks moeten nu moeilijk of zelfs onmogelijk zijn geworden.
First Person Clothing
Daarnaast werken ze nog steeds aan first person clothing en ziet er al zeer gelikt uit:

Lees alle details hier
We zijn een internationale clan en spreken engels op teamspeak. We hebben een eigen testserver voor training. We raiden veel en hebben goeie pvpers in ons team.
Als je meer informatie wilt hoor ik het wel!
7 euro door Steam Sale leek mij de moeite waard om is even rond te kijken...
Normaal DayZ en PUBG fan... Verkoos DayZ maandje geleden boven RUST ivm prijs én het spel sprak mij meer aan.
Nu dus RUST proberen! ;-).
Zijn er nog Tweakers actief in dit spel? Weinig reacties de afgelopen maanden
Gezien ik een paar dagen terug in dezelfde schoenen stondAnoniem: 691473 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:30:
Vandaag gekocht, iemand nog een leuke server en wie ik kan joinen?
Voor een NL-server is de prima om te beginnen. Verwacht wel dat er meer mensen gaan komen. Dat willen ze ook, aangezien ik ff met de admin heb mogen babbelen voor een intro in Rust.
Anoniem: 691473
Als je wilt duo'en, als dat mag op die server, stuur me een pm en dan regelen we wat
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 691473 op 26-06-2018 20:57 ]
Zero.
[ Voor 19% gewijzigd door millman op 06-07-2018 16:54 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Deel de link naar de server, je weet maar nooit of je een paar mensen ermee weet te lokken.millman schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:52:
Is het ok om hier ons server ip te delen? We hebben een dedicated server in Amsterdam draaien, en hopen op wat meer populatie. Roep eens! (oh, heb t al opgelost, jullie zijn welkom)
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Mijn advies is dus ook als je solo speelt om een rustige server van maximaal 10 online te nemen. Ben je met 2+ kan je altijd een drukkere server nemen. Je krijgt namelijk vrijwel niet de tijd om iets op te bouwen.
Ik heb inmiddels een hele fijne server gevonden waar ik al zo'n 80 uurtjes met heel veel plezier speel. Je krijgt de tijd om iets op te bouwen, de admin is vrijwel elke dag aanwezig en behulpzaam en de meeste spelers op deze server zijn aardig. Zelfs hebben ze een eigen discord kanaal waar het altijd gezellig is.
Sinds ik op deze server speel heb ik het plezier in dit spelletje weer teruggekregen, DayZ is in de ijskast gegaan en PUBG is ook niet meer te vinden op mijn scherm
Hun website is : http://nl-eu-dutch-server.jouwweb.nl/
Admin: DCF-Painkiller
Neem 'n kijkje!
Klopt! Vooral de drukke servers waar veel "jongeren" op zitten die nu zomervakantie hebben, daar heb je echt geen schijn van kans.Smit260 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:24:
Mijn advies is dus ook als je solo speelt om een rustige server van maximaal 10 online te nemen. Ben je met 2+ kan je altijd een drukkere server nemen. Je krijgt namelijk vrijwel niet de tijd om iets op te bouwen.

Was op zich een toffe server met een toffe admin, maar een team van 7 á 8 spelers heersen op dit spel van een server waar max 12 online zijn. Daar heb ik wat van gezegd en werd door de admin niet in dank afgenomen.
We gaan weer verder zoeken.
Ook is er vanaf 2 Augustus een aanpassing in de regels.
Er mogen geen teams meer groter dan 4 personen
Vervelend dat het zo is gelopen maar het is en blijft het spel Rust.
Iedereen is nog altijd welkom op de server en kan na elke wipe zijn of haar welkomstpakket vragen aan de admin. De website staat hierboven al vermeld. ;-)
Oh ja ook spawn ik altijd auto's in game die voor iedereen beschikbaar is.
Groetjes [DCF]-P@inkiller (admin van NL/EU Dutch Server en NL/EU Dutch Server Vanilla)
Je kan opzich zijn server wel joinen. Maar mijn advies is als je met 3 of meer bent, anders is het al gauw raak. Ook heeft de admin van die server een maatje in de clan van 7 members waar hij een andere server mee deelt.dcfpainkiller schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:10:
Helaas vergat Smit260 in game naam [P]roRM31 er bij te zeggen dat hij gisteren 30k aan steen had gehad van de server omdat zijn eerste base was geraid.
Ook is er vanaf 2 Augustus een aanpassing in de regels.
Er mogen geen teams meer groter dan 4 personen
Vervelend dat het zo is gelopen maar het is en blijft het spel Rust.
Iedereen is nog altijd welkom op de server en kan na elke wipe zijn of haar welkomstpakket vragen aan de admin. De website staat hierboven al vermeld. ;-)
Oh ja ook spawn ik altijd auto's in game die voor iedereen beschikbaar is.
Groetjes [DCF]-P@inkiller (admin van NL/EU Dutch Server en NL/EU Dutch Server Vanilla)
Op eigen risico dus!
Weet iemand nog een leuke server?
[ Voor 169% gewijzigd door Geronimous op 02-08-2018 19:47 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Gropah op 28-07-2018 19:05 ]
[ Voor 77% gewijzigd door Geronimous op 02-08-2018 19:48 ]
Ik hoor het wel!