[PC] Rust

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Mede-auteurs:
  • GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:07

GiantLeap

• noil
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-03 22:17

noil

Afbeeldingslocatie: https://servervault.nl/images/tweakers/rust/watisrust.png
Rust is een survivalgame gemaakt door Facepunch Studio's, geïnspireerd door DayZ, Minecraft en Stalker.
Rust zorgt voor een vijandelijke sfeer, waarbij iedereen zijn materiaal wil farmen om zijn huis/arsenaal uit te breiden.

Het doel van het spel is om te overleven. Dit doe je om materiaal en voedsel te vinden in de spelwereld. Door met een steen tegen een boom te slaan krijg je hout, door met een steen tegen een andere steen te slaan krijg je steen en metalen. Met deze materialen kun je dan weer een handbijl maken waarmee je sneller materiaal kan verzamelen, en dieren te doden. Als je een dier hebt gedood krijg je dus weer huid, vlees en dierenvet, dat vet wordt weer gebruikt als basismateriaal voor brandstof.
Met alle materialen die je hebt verzameld kun je je eigen huis bouwen in de spelwereld, en deze bijvoorbeeld vullen met houten kisten voor materialen en een fornuis om metalen te smelten.

Er zitten 2 grote gevaren in het spel.

Rust is een Multiplayer spel, dus er zijn ook andere spelers in de spelwereld die jou het leven zuur willen maken.

Ook lopen er gevaarlijke dieren rond, zoals wolven en beren. er is een groot gebied besmet met radioactiviteit, je kan dood gaan door honger, en als je het te lang koud hebt snachts, en je hebt nog geen kleding, kun je ook dood gaan door onderkoelingsverschijnselen.

Meer info: http://playrust.com/about/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gGO0ayT.png

De ontwikkelking van Rust, vanaf 2013 tot nu

Afbeeldingslocatie: https://servervault.nl/images/tweakers/rust/guides.png

Gameplay

Links:
Offical website
Roadmap
Online players
Persoonlijke stats

[ Voor 255% gewijzigd door GiantLeap op 04-02-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:55
Doet me best wel denken aan 7 Days to die. Is denk ik ook op dezelfde engine gemaakt. Dat heeft ook een breed scala van craften, heb de beta gedaan en beviel me erg. Maar toen las ik de laatste patch notes en leek het me totaal niet leuk meer. ;w

Ben wel benieuwd naar Rust, lijkt me leuk om eens te proberen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Ben gister pas te weten gekomen wat rust is, had er alleen qua naam van gehoord.
Ziet er toch erg leuk uit, leuke afwisseling op DayZ misschien.

Druk bezig mensen te overtuigen om het te gaan kopen maar blijkbaar zijn er niet veel enthausiaste vrienden. Straks maar aanschaffen en kijken of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:42
Het lijkt mij wel een leuk spel al iemand ervaringen?

Als meer mensen hier het spel hebben misschien kunnen we dan een squad maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier nog een filmpje van FrankieOnPc, om een idee te krijgen van dit spel.
Lijkt me een leuk spel met vrienden....Solo niet zo. :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HMTJ4EtPJLA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Deze lijkt me wel grappig, maar kwam ook vandaag '7 ways to die' (zoiets) tegen op steam. Leek me ook wel leuk, ik twijfel nog

[ Voor 25% gewijzigd door Paniohitus op 15-12-2013 19:45 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen dat het spel enorm verslavend is.
Het is een soort mix tussen Dayz - Minecraft - Stalker (alleen voor de radio actieve gebieden).

Het is wel een spel waarin samen spelen loont, er zijn veel raiders actief die als jij offline bent (als je offline gaat blijft je lichaam achter in de game, en ben je te killen/looten) je net gebouwde huisje proberen te raiden.

Het spel zelf speelt erg lekker weg, zelfs al beter als dayz vind ik en het is nog maar een alpha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Het ziet er inderdaad leuk uit, hoop dat Frankie het meer gaat spelen. Leuke gozer om let's plays van te kijken etc.

Wat je hierboven ook al leest, het lijkt inderdaad veel op 7Days* to die.Heb dat ook een paar avonden met wat vrienden gespeeld en was zeer vermakelijk. Echter lijkt mij Rust nog beter.

Even nog wat over 7days, dat gaat meer over zombies, s'nachts kun je dan niet buiten rondlopen omdat er nog meer zijn. Maar daar viel mee om te gaan als je daken op ging. Nu hebben ze gemuteerde wespen(?) toegevoegd, klimmende zombies, en zombies die kotsen en dan blokken verzuren.

Samengevat, je bent nergens meer veilig behalve ver onder de grond waar je ze niet agro'd.

Dat is ook een reden waarom Rust me leuker lijkt. Het ziet er ook gewoon wat beter uit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22

Christiano007

Ich bin der champion

Maarja, wat is nu echt het verschil dan tussen Rust en 7 days to die?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Ik heb rust ook gekocht echt een vet spel :) zeker het geld waard. Er zijn ook non sleeper servers zodat je gewoon wegbent als je uitlogt wel fijn :D

In je eentje is het spel niet zo veel omdat je de hele tijd dood gaat maar met vrienden is het echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 11:11
Net gekocht maar zo te zien zijn de servers down.. komt maar niks in 't lijstje.
Bij jullie wel?

Edit: Ah, op steam forums mensen met hetzelfde probleem. Wachten maar. ;w

[ Voor 28% gewijzigd door Zalaroth op 17-12-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:24

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik ben aan het twijfelen om het spel aan te schaffen, maar is het een praktisch spel als je niet heel vaak kan spelen( 2 a 3 keer in de week?)

En is er al een TweakerTown?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Gertjuhjan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:59:
Ik ben aan het twijfelen om het spel aan te schaffen, maar is het een praktisch spel als je niet heel vaak kan spelen( 2 a 3 keer in de week?)

En is er al een TweakerTown?
Ik heb een voorstel in de OP om met wat mede tweakers een server te huren, als er mensen geintresseerd zijn dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Een server huren?
Waarom zou je dat doen, het lijkt mij toch ook leuk om tegenstanders te hebben, dat is toch weer een onderdeel van het spel? Of heb ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Gertjuhjan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:43:
Een server huren?
Waarom zou je dat doen, het lijkt mij toch ook leuk om tegenstanders te hebben, dat is toch weer een onderdeel van het spel? Of heb ik dat fout?
Ik bedoel als er genoeg animo voor is, kunnen we misschien een server huren die alleen voor de tweakers toegankelijk is. Dus met wachtwoord protectie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Lijkt me wel wat. Speel het nu nog in m'n eentje en dat is niet te doen als de rest om je heen wél samenwerkt.
Al moet je na een tijd wel wat raiders krijgen om in elkaar te slaan. Dat zal dan wel tegenvallen met een Tweakers only server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 09:31

thechib12

aka ChiB

Dit lijkt me wel wat. Heb altijd veel DayZ en veel minecraft gespeeld. zit nu te twijfelen om deze te kopen of de Dayz Standalone.

Twijfels, twijfels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 00:00

Salmon

.NET developer

Boomarked dit topic :D

Lijkt mij idd ook een geweldig spel, volg het al een aantal maanden. Momenteel heb ik het zelf nog niet gekocht omdat het sowieso nog in Alpha zit en wat andere zaken. Ik heb gehoord dat het speelveld echt gigantisch is maar momenteel (door de Alpha presumably) het veld waar huizen, zombies, animals, woodpiles en stones spawnen maar 5x5KM is ongeveer en je hier dus met 200+ man op leef. Alle andere gebieden hierbuiten kan je wel heen, maar hier is nog niks anders dan bomen te vinden .

Dat laatste houd mij vooral nog even tegen. Het concept is erg leuk maar het is nog in Alpha, ik wacht nog wel een aantal maanden of iig tot de bewoonbare spelwereld groter is.

Op Youtube zijn wat leuke users te vinden die vids maken over Rust, onder andere FrankieIn1080pOnPC heeft een aantal mooie. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Het lijkt me echt heel leuk als een tweakers server is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
thechib12 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:37:
Dit lijkt me wel wat. Heb altijd veel DayZ en veel minecraft gespeeld. zit nu te twijfelen om deze te kopen of de Dayz Standalone.

Twijfels, twijfels!
Zelfde twijfels gehad. Alleen heb ik ze toch allebei gekocht. Bij DayZ heb ik spijt. :/ (Grootste ergernissen zitten er nog steeds in, gare muisbewegingen, weinig zombies, etc)

Rust heeft in mijn ogen veel meer sprongen gemaakt en ben nog niet eens een bug tegen gekomen. Misschien wat karig, maar dat is bij DayZ momenteel veel erger. Rust is voor mij de beste Alpa sinds tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Ik ben net een bug tegen gekomen :P

2 keer is er een deur weggevlogen (1 keer ben ik er op gaan staan en vloog ermee weg...)

niet een hele erge bug gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 09:31

thechib12

aka ChiB

Wat mij zelf opviel is dat het maken van wapens wel erg gemakkelijk is, en het vechten niet echt realistisch is, meer Call of Duty dan Dayz.

Mijn keuze tussen Rust en Dayz valt deze keer op Dayz, maar ik koop ze toch allebei:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ok ik heb het aangeschaft, ik ben benieuwd!

Is er een bepaalde server waar we opzitten?

Hmm ik heb nog geen enkele server kunnen joinen, ik kreeg twee verschillende foutmeldingen.
Facepunch_Connector_AuthFailure
Facepunch_Connector_WaitedLimbo

Aha, Steam servers zijn down

[ Voor 52% gewijzigd door Gertjuhjan op 18-12-2013 22:07 ]

• Zalaroth
Vliegnde deuren zijn al opgelost!
Hello everyone, After a long outage related to the steam master servers, the issue has been solved and the official servers are up and running.

Here is a change log :

Doors will no longer fly away
You can’t stand inside doors and shoot out any longer
Fixed Metal Doors not setting their rotation properly
Shelters can be placed closer together than they used to be able to
Resource nodes respawning should no longer cause server-wide lag
Deployables placed on inside (new) shelters should no longer destroy when the shelter is destroyed
Added some missing death effects for shelters and doors
Should be easier to squeeze sleeping bags into shelters now
Spike walls can be placed closer together, you can overlap them a little bit now to seal gaps easier
You can now right click to rotate structures for the one guy without a mousewheel :D
Servers can now specify a minimum amount of players for airdrops to occur – airdrop.min_players ( default 50 )
Fixed shotguns not damaging deployables
Fixed some serverside performance issues
Fixed explosive charges not dealing direct damage to structure components – They will now deal their damage regardless of their position relative to what they are placed directly on
Fixed explosions doing too much damage to things with compound colliders (shelters namely)
Fixed weapon animations while aiming for some weapons (Shotgun)
Fixed exploit allowing you to place deployables in mid-air
Fixed being able to put wood boxes inside people/yourself
You can place stuff on the road now
Kevlar is harder to produce
Made ammo much harder to craft
Research kits are now one time use
Increased headshot damage multiplier
Added Bolt Action Rifle
Weapons now play a dry fire sound when you try and fire them empty
Added aim sway to some weapons, experimental
Added a small ‘lazy aim’ cone for weapons
Shotgun and bolt action rifle no longer stay aimed while actioning the weapon
Small Stash is a default blueprint, and is easier to craft
Spike wall returns more damage
Spike wall has more melee armor
New death screen (WIP)

Known Issues :

Lasersight and Flashlight go off to the left on the Bolt Action Rifle unless a silencer is also added
Death messages are weird and can tell you a bear killed you with a shotgun or something random like that
Dry fire sound plays on last shot of pistol
Nudity and Censoring will display as pants, it’s being worked on.

P.S. we had to wipe the servers, sorry fellas but that’s the way this works :(

Community servers may or may not be wiped but it’s recommended due to the research changes would make it impossible for new players to get started

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 12:11
Ik heb hem vanmiddag ook aangeschaft. In het begin is wel een warboel, geen tutorial, dus ik was in eerste instantie met m'n steen tegen een boom aan het slaan. Kwam ik er pas op een andere server achter dat je daar andere resources voor hebt :P.

Ik ging in het begin écht vaak dood. Dan was het een wolf dan kwam ik weer een zombie tegen - damn die doen zeer - misschien een klein beetje balancing. Het is wel een spel wat je met iemand anders moet spelen anders is het bijna niet te doen.

Gelukkig heb ik met iemand kunnen teamen en toen was het allemaal héél goed te doen. Nu alweer een aardig stockpile aan resources en wapens. Die zombies hebben wel leuke loot, toch al drie leuke BP's kunnen bemachtigen :D

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik probeerde net te spelen, maar helaas werkte dat niet. Ik had stereoscopic blijkbaar aanstaan(staat automatisch aan bij installatie van Windows 8 nvidia drivers. Ben nu juiste drivers aan het installeren en hoop zo te kunnen spelen!

• SacreBleu
Als mensen trouwens samen willen spelen - zéker beginners - ik zit op een server met een anti-KoS policy.
Je mag me toevoegen op Steam: Sacre Bleu of http://steamcommunity.com/id/woopdiwoop

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Mortalboy[NL]
Zou leuk zijn als iedereen hier op een vaste server speelt, dan kunnen we elkaar helpen om in het begin te gearen en elkaar te helpen.

• Mortalboy[NL]
Klopt het dat er geen servers te zien zijn momenteel?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zal Rust nog in de Steam winter sale komen?

• SacreBleu
Christiano007 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:09:
Zal Rust nog in de Steam winter sale komen?
Niemand kan de toekomst voorspellen. Aangezien het spel nét uit is op Early Access is de kans héél erg klein tot niet aanwezig.

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb het even gespeeld, maar ik heb twee uur rondgelopen, ben wel 10 x doodgegaan en ik kon alleen wolven en beren vinden.

Dit spel gaat nog een tijdje de kast in.

• SacreBleu
Gertjuhjan schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:04:
Ik heb het even gespeeld, maar ik heb twee uur rondgelopen, ben wel 10 x doodgegaan en ik kon alleen wolven en beren vinden.

Dit spel gaat nog een tijdje de kast in.
Werd je dood gemaakt door andere spelers of door NPCs? In het eerste geval kun je ook kijken naar een PvE server, zo krijg je niet gelijk een steen of een kogel door je jaap heen gejaagd als ze je zien.
In dat laatste geval - dat ben ik ook meerdere keren tegengekomen, helaas is het écht een spel wat zich leent om met iemand anders of met meerdere andere te spelen.

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik ging dood door de game:P
Niet door pvp. Maar ik had geen idee of mijn mic werkte maar niemand reageerde. Dus waarschijnlijk niet.

Dus, ik denk dat ik nog even wacht en misschien binnenkort weer oppak.

• Zalaroth
Dan zat je gewoon net op de verkeerde plek.. Als je nog geen wapens hebt kan je beter rennen van wolven en beren. Pak liever een hert of zwijn. Niets te vinden? Snel doorlopen.

Dood gaan door non-players is gewoon ontbrekende kennis. Nu je weet dat je beren/zombies/wolven even moet vermijden is het toch prima speelbaar.

Maar wie niet wil leren moet dit niet spelen nee.

[ Voor 4% gewijzigd door Zalaroth op 19-12-2013 22:02 ]

• SacreBleu
[b]Zalaroth schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:01
Maar wie niet wil leren moet dit niet spelen nee.
Dat laatste was toch niet nodig? Niet iedereen kijkt alle let's plays voordat ze aan de slag gaan, en het spel heeft op dit moment geen tutorial. Dus een laatste sneer lijkt me hier niet gepast. Sowieso niet, maar met een spel zonder tutorial waarvan de meeste mensen al aangeven dat het spel vrij moeilijk is in je uppie is het al helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik had het ook met Minecraft hoor:p snapte ik tijdens alpha het doel ook niet. Ik laat het spel nu een tijd zoals het is en dan over half jaar/jaar kijk ik nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Nou nou, let's play movies kijken en tutorials gaat voor deze alpha ook wel erg ver, niet?
Zo ingewikkeld is de game echt (nog) niet. Er zijn maar een klein handje vol punten waar je op moet letten om echt te 'overleven'. Die ook nog best wel voor de hand liggen.
Ik ga ook in 'het echt' liever met een steen achter een kip aan dan een woeste beer of wolf.

Maar ook ik ging 10x dood in het begin. Dat is in mijn ogen je tutorial. Direct weten waar de grootste gevaren liggen. Na een avondje verkennen/proberen/doodgaan snap je het prima en komt de logica ook naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Maar mijn probleem was ook dat ik geen andere dieren tegen kwam en ook geen stenen zodat ik een bijl kon maken bijvoorbeeld.
Bleek het dat ze spawnrate van de dieren een stuk omlaag hadden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Dat is vervelend inderdaad. Er zijn veel dooie gebieden. Wanneer ik spawn zoek ik direct de weg of zee kant op. Gewoon in een snel tempo door blijven lopen zodat je z.s.m. dat dooie gebied uit bent. Dan direct wat eten zien te regelen, want dat is je #1 prioriteit als je veel tijd verloren hebt om uit een dood gebied te komen.

Zoek daarna wat hout, maak een hutje, deur, slaapzak en je bent eigenlijk wel 'safe'. Daarna kan je al meer risico's nemen en langer op avontuur om mats te verzamelen. Ga je dood, spawn je bij je slaapzak en verlies je alleen wat je op dat moment bij je had.

In 1 avond kan je al een hele mooie basis hebben hiermee. Zo had ik in één avond uit het niets al een hut met 2 verdiepingen, een deur, wat kleren, pijl en boog, bijltje en heel wat eten. Verder geen hulp bij gehad.

En anders toch een maatje zoeken! Gaat héél hard samen. Gister nog met mijn buren gezamenlijk een uitkijktoren gebouwd. Met 3 man hout gaan zoeken en bouwen. Na een uurtje staat 'ie al! (kwam alleen om het idee te bespreken :9 )
Ook dus de tip om voordat je een huis bouwt, even kijkt of je buren hebt. S'avonds zijn ze vaak actief bij hun eigen hut en kan je even langs gaan om kennis te maken en te peilen of ze friendly zijn.

Beter een goede buur dan een verre vriend! Er zitten zeker klootzakken bij, maar geef niet te snel op. áls je eenmaal op gang bent ga je ook hard.

[ Voor 33% gewijzigd door Zalaroth op 20-12-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Ik heb een Tweakertown server aangemaakt! Je kunt de server vinden onder de Community tab. De naam van de server: [NL] Tweakertown NOSLEEP|friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Moet zeggen dat hij spel al aardig aantrekkelijk begint te klinken. :D
Tis alleen dat er momenteel best veel leuke games zijn en ik niet zoveel tijd heb. ;(
Misschien na de feestdagen toch eens overwegen het te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Mortalboy[NL] schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:58:
Ik heb een Tweakertown server aangemaakt! Je kunt de server vinden onder de Community tab. De naam van de server: [NL] Tweakertown NOSLEEP|friendly.
Nice! Al hou ik wel een beetje van de vijandige spanning en constante druk op je base/char. Zal wel een overstap overwegen bij een volgende whipe ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Voor degene die net beginnen is het uiteraard handig, bijna nog niemand die veel betere gear heeft dan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
  • Laatst online: 01-03-2022
Mortalboy[NL] schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:58:
Kom vanavond zeker kijken, als er slots vrij zijn.
Ben gister begonnen met spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
ik kan de server niet vinden :( is de server down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Even een vraagje hé, stel je begint in de TweakTown server en daar vind je wat wapens of armor o.i.d en je verlaat die server en dan als je een andere server joint dat je dezelfde inventory weer hebt? Dus wat je hebt gevonden in de vorige server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb nog geen "Community' Servers kunnen joinen. Dan kon ik blijven klikken op de server, het laden wilde niet starten. Dus geen idee of ik jullie kan joinen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Hapkoek schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:04:
Even een vraagje hé, stel je begint in de TweakTown server en daar vind je wat wapens of armor o.i.d en je verlaat die server en dan als je een andere server joint dat je dezelfde inventory weer hebt? Dus wat je hebt gevonden in de vorige server.
Nee, dit is per server opgeslagen. Nieuwe server joinen = opnieuw beginnen dus.
Zou anders ook oneerlijk zijn aangezien PvE makkelijker is dan PvP.

[ Voor 7% gewijzigd door Zalaroth op 20-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Gertjuhjan schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:07:
Ik heb nog geen "Community' Servers kunnen joinen. Dan kon ik blijven klikken op de server, het laden wilde niet starten. Dus geen idee of ik jullie kan joinen:P
Had ik ook last van, achter elkaar blijven klikken heeft bij mij geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
marijn13 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:01:
ik kan de server niet vinden :( is de server down?
Moet er wel tussen staan, goed zoeken! De volgende keer komt hij bij bij history te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
de lijst al 10 door gescrold en goed gekeken maar nog steeds niet gevonden ;( misschien kan ik iemand toevoegen op steam als vriend die er al in zit en heb joinen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
marijn13 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:18:
de lijst al 10 door gescrold en goed gekeken maar nog steeds niet gevonden ;( misschien kan ik iemand toevoegen op steam als vriend die er al in zit en heb joinen ofzo?
Helaas nog niet mogelijk, bij tabblad community, en dan onderaan ergens als de lijst gesorteerd is op spelers.

als je aan het begin [NL] zoekt onderaan de lijst, vind je hem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Excuses, staat nu onder de modded tab!

[NL] Tweakertown friendly NOSLEEP

[ Voor 37% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 20-12-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Ah dat verklaart een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Stond eerst onder community, waarom hij nu onder modded staat weet ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Heb hem gejoint :) alleen ben wel in mijn eentje als iemand wilt teamen met mij hoor ik het graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Hopelijk doen er vanavond meer tweakers mee, we kunnen er een leuke server van maken. Als er meerdere spelers in zitten volgt de rest vanzelf ;)

Je kan ook voor de eerste keer connecten door een commando in de console te typen:
druk op F1 en typ: net.connect 185.28.189.18:28065

[ Voor 33% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 21-12-2013 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn13
Het is echt superleuk met alle mensen op de server :) lekker huizen maken en zombies vermoorden. Ik hoop dat er meer mensen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Haha, een van de tweakers had zichzelf opgesloten in zijn eigen huis, had geen hout over voor een trap, heb ik er maar een voor hem gemaakt, geweldig was dat!

Er komt ook snel een update, als we Facepunch mogen geloven!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2j506rn.png

[ Voor 27% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 21-12-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zonder een Gouvenor lijkt het me toch iets minder leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58294

Ik ( quazzar ) heb al een aardig huis opende server zoek nog een wat aardige buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
Is er een teamspeak waar mensen opzitten die samen spelen in Rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Die wil ik nog wel aanmaken volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Bedankt voor het opzetten van de server! Gisteren was mijn eerste kennismaking met Rust op de Tweaktown server (mijn naam is The Grim Reaper) en het is leuk dat ik niet meteen werd doodgeschoten. Mijn eigen toren is goed onderweg om het hoogste punt van de map te worden. xD

Gisteren ook pas de game gekocht na lang twijfelen...en ik heb geen moment spijt gehad. Geweldige game! Alles wat brak werkte in DayZ werkt hier gewoon prima..en je hebt meer opties als in DayZ dus ik snap de opmerkingen dat het 'basic' en 'beperkt' is in vergelijking met DayZ niet helemaal. Het is ook wat gemakkelijker, maar daardoor kan je ook wat meer aandacht vestigen op het creatieve bouw aspect. Anders zou je daar namelijk geen eens aan toevoegen.

Anyway, dit spel zal ik nog heel veel gaan spelen xD

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 22-12-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
Mortalboy[NL] schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:54:
Die wil ik nog wel aanmaken volgende week
Ik heb wel een TS server, waar momenteel niks gebeurt.
Waar ik soms alleen met wat collega's op zit te gamen.

Als jullie willen kun je daar terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
TheRecklezz schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:07:
[...]

Ik heb wel een TS server, waar momenteel niks gebeurt.
Waar ik soms alleen met wat collega's op zit te gamen.

Als jullie willen kun je daar terecht.
Is misschien een idee, zal het morgen even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 20:04

Mickroz

Mickroz#2491

Is dit een beetje te doen als je niet zo heel vaak gamed?
ik kan niet elke dag/avond gamen, en heb geen zin om elke keer opnieuw te moeten beginnen.

edit: ziet er wel grappig uit, kom van de week wel ff terug op tweakers server, snap er nog niet veel van, en moet ff mn grafische instellingen nakijken.

Ik heb ook eventueel nog een ts3 server tot mijn beschikking, heb eventueel ook nog wel ruimte om nog een servertje te starten, ligt eraan wat het trekt.

[ Voor 54% gewijzigd door Mickroz op 22-12-2013 16:07 ]

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 00:00

Salmon

.NET developer

Sinds vandaag ook toch maar het spel gehaald, ingame name QQMachine. Van een uurtje of 4 tot aan nu ongeveer gespeeld, eerst ff een uurtje op een random server gespeeld en daarna de Tweaker server gejoind.

Het was allemaal even wennen, maar gelukkig hielp iedereen op de server mij goed en kreeg ik gelijk een pickaxe en hatchet toegereikt. Heb een mooi huisje kunnen bouwen na het verzamelen van 1500 wood ongeveer en het doorlopen van de map.

Mijn base is momenteel vlakbij radiation town, heeft 3 verdiepingen van 2x2. Speel het nu sinds een aantal uurtjes ook samen met een vriend (ingame name Paranoize), het gatheren van materials gaat echt veel sneller nu. Ook gaan we gewoon samen op een soort van lootruns waar we alle beesten killen die we zien met pijl en boog en ook de zombies killen. Verder minen we alle stone spawns en wood piles zo ver we zien.

Op zich is het wel een aardig eerste dagje geweest :) Momenteel beide equipped met een M4, daarvoor altijd met pijl en boog + pistool rondgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Zo te horen vermaakt iedereen zich prima! Mooi om te horen! Er zijn ook steeds meer mensen online, dat geeft net dat ene extra steuntje in de rug :)

De TeamSpeak server komt snel, ga nog even bekijken hoe ik dat regel. Mensen die een server beschikbaar willen stellen stuur even een PM, dan kijk ik die morgen na.

Wat nieuws op de FB pagina van Rust:
Some users running windows 8.1 have had trouble entering the game. Some other users have found a fix that works for them : Right click on rust, go to properties, click ‘set launch options’ and enter : -force-d3d11

Some Mac users have reported being stuck on ‘loading’ after trying to join a game, Some other users have reported that setting the quality to lowest before joining will solve this issue. We are looking into this and will attempt to provide a fix as soon as possible.

We’ve identified the desync problem some users have reported and are working to fix it.

We’re going to be adding some internal elements that will make the quality slider have more of an impact on framerate by disabling post processing effects and draw distance. We’ll also be spending some time looking into some of the client-side stuttering on high population servers.

[ Voor 60% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 22-12-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307050

waren er 2 waarvan ik er 1 was ja :D
Mortalboy[NL] schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:09:
Haha, een van de tweakers had zichzelf opgesloten in zijn eigen huis, had geen hout over voor een trap, heb ik er maar een voor hem gemaakt, geweldig was dat!

Er komt ook snel een update, als we Facepunch mogen geloven!

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zalaroth schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:09:
[...]

Nee, dit is per server opgeslagen. Nieuwe server joinen = opnieuw beginnen dus.
Zou anders ook oneerlijk zijn aangezien PvE makkelijker is dan PvP.
Noemt men ook wel Hived and Private Hived servers :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 15:17
Zo heb hem nu ook 2 dagen. Maar heb me prima vermaakt op de tweakers server. Al een mooie nederzetting gemaakt en diverse andere tweakers tegen gekomen. Ik denk zeker wel dat het spel grootte potentie heeft.
Je wordt alleen zo paranoia van dat spel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Steamgroup aangemaakt, deze is te vinden via onderstaande link:

http://steamcommunity.com/groups/NLTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Mijn bunker en toren zijn ook al bijna af.
Wel leuk dat het goed gaat met de server. Al betekend meer populariteit ook meer raiding. Ben een beetje bang dat het vijandiger gaat worden wanneer het druk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Die kans is wel aanwezig, maar dat is ook een beetje het spel. In het echt zou iedereen ook niet even lief blijven. >:)

Waarom gaat een Tweaker niet een let's play doen en dan een beetje laten zien hoe het gaat in de server enzo. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Dat wel. Zeker een onderdeel van het spel en de spanning is leuk. Maar heb hiervoor ook op andere servers gespeeld. Het doet gewoon wat met de sfeer in de server. Als je 5x achter elkaar vermoord wordt, loop je niet meer even naar iemand toe voor een babbeltje of om iets te geven/vragen.

Geniet dus van de vriendelijkheid nu het nog kan!

Ik ben trouwens Derogoth ingame, en woon wat onder Old Radtown richting de zee. Dacht dat Xibi(?) m'n buurman aan het worden is. Voor de rest niemand in mijn omgeving zover ik weet.

@ Mortalboy ; als je op de map kijkt, kan je nu wel zien welke richting ik voor jullie op moet? Die Hangar is links, moet die gepasseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Zalaroth schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:01:
@ Mortalboy ; als je op de map kijkt, kan je nu wel zien welke richting ik voor jullie op moet? Die Hangar is links, moet die gepasseerd worden?
Volgens mr:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14ctmdf.png

[ Voor 16% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 23-12-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Ah nice! Dat kan ik wel vinden denk ik. Zal ik vanaaf eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik speel nu ook. je kan mij toevoegen op steam: dutchcaptain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297552

Ik heb het probleem dat ik na circa 50 seconden niks meer kan looten.
Kan nog wel gewoon rondlopen en ik zie ook wel andere spelers, maar kan geen interactie meer ondernemen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
(heb het probleem trouwens op alle servers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Anoniem: 297552 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:13:
Ik heb het probleem dat ik na circa 50 seconden niks meer kan looten.
Kan nog wel gewoon rondlopen en ik zie ook wel andere spelers, maar kan geen interactie meer ondernemen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
(heb het probleem trouwens op alle servers)
Hmm. Heb zelf geen id, je kan proberen om het spel opnieuw te installeren, als het probleem later op kwam dagen.

[ Voor 62% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 23-12-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Niet in je keybind opties zitten rotzooien? Beetje een raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297552

Zalaroth schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:01:
Niet in je keybind opties zitten rotzooien? Beetje een raar probleem.
nee nergens aangezeten.
Nog even een fresh install gedaan maar helpt ook niks.

Flink zitten googlen, maar schijnen meer mensen last van te hebben.
Maar niemand weet er een oplossing voor.

Wel mooi irritant want tot nu toe nog niet kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 23-05 08:43
Voor de mensen die denken om RUST aan te schaffen.

https://www.humblebundle.com/yogscast Heeft voor $25 rust in de bundle zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Sosua schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:22:

Oeh das niet duur

Zal er eens over nadenken, lijkt me wel leuk met de Tweakers hier :)

[ Voor 20% gewijzigd door Christiano007 op 23-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nogal jammer, kom er net pas achter. Erg super leuk en aardige mensen: heet dutchcaptain ingame. Sosua kent mij al. En ben mortal ook al tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Sosua schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:22:

Hoe zit dat precies? Moet je geld doneren en dan krijg je bijv. Rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 23-05 08:43
Als je dat doneert krijg je alle games die daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ooh nu zie ik het ja. Dat kun je gewoon allemaal op je Steam account zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hapkoek schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:45:
Ooh nu zie ik het ja. Dat kun je gewoon allemaal op je Steam account zetten?
Ja zijn steam keys (volgens de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Leuk shotje gemaakt met wat Tweakers:

Afbeeldingslocatie: http://cloud-3.steampowered.com/ugc/487811400579169615/B1BE1E6C4CFA42551A910C370AB0BB040A7ED154/

[ Voor 61% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 23-12-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Tevens ik ben die aan de linker kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Staan d'r mooi bij. :+ Doen jullie eigenlijk alles via de chat? Of via Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRecklezz
Hapkoek schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:32:
Staan d'r mooi bij. :+ Doen jullie eigenlijk alles via de chat? Of via Skype?
Nu voornamelijk via de chat, en sommigen misschien via skype.
Maar zoals ik begrijp gaat er ook nog iets gebeuren met Teamspeak.
Teamspeak zou wel het makkelijkst communiceren imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja inderdaad, zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:30

Madstorm

Derping all the way!

Ik heb Rust ook gekocht (toevallig in de Yogscast Humble Bundle gekomen zag ik). Maar ik weet er verder nog niks over, zit momenteel op mijn werk dus kan ook niet veel erover op zoeken. Maar wat is nou het verschil tussen Rust en DayZ? DayZ (Standalone) heb ik ook, en dat vind ik helemaal geweldig om te spelen. En Rust lijkt me toch hetzelfde, of is dit toch iets anders?

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
In Rust moet je je eigen voorwerpen craften, kan je je eigen huis bouwen, zijn we veel vriendelijker op onze server, en de engine werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalaroth
Rust en DayZ speel ik beide, maar is toch niet echt te vergelijken. Rust gaat een hele andere richting op met hun crafting/gathering systeem waar de focus op ligt.

Veel mats vinden om huizen, opslag, wapens, kleren, voedsel te maken. Het gaat allemaal ook een stuk sneller en makkelijker dan bij DayZ. Daardoor heb je meer tijd over om andere dingen te doen in het spel.

Bij DayZ kan je bijvoorbeeld urenlang zoeken naar een flesje water omdat je dood gaat van de dorst. Dat is niet zo extreem bij Rust. Het begin is wat lastig voor sommige, maar daarna kom je om in je voedsel e.d.

Je enige echte vijand is de medemens in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Gekocht bij de humble bundle....zal het eens gaan installeren :)

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste