Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 77 ... 83 Laatste
Acties:

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Hier stop AutoSub nog steeds onverwacht, het enige wat in de log staat op t einde:

15-01 01:17:31 DBG getSubLinks :Imdb ID: 2758950 - Addic7ed ID: 4218 - Language: [u'nl'] - Title: XXXX
15-01 01:17:31 DBG _A7_Search :Addic7ed search started for 4218.
15-01 01:17:41 DBG getpage :Url= http://www.addic7ed.com/a...?show=4218&season=2&langs=|17|&hd=0&hi=0
15-01 01:17:54 ERR getpage :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=13)
15-01 01:17:54 DBG getpage :Retry! Url= http://www.addic7ed.com/a...?show=4218&season=2&langs=|17|&hd=0&hi=0
15-01 01:18:07 ERR getpage :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=13)
15-01 01:18:07 DBG _A7_Search :Could not get the sub overview page from Addic7ed
15-01 01:18:07 DBG run :No subs found with minmal match score for XXXX.S02E09.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS
15-01 01:18:29 ERR A7_Logout :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=22)

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:54
Aangezien Ben(V) zijn api keys ging revoken denk ik dat autosub geen api meer heeft bij addic7ed en het over en uit is.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:34

roeleboel

en zijn beestenboel

quote:
Hobbykok schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:04:
Aangezien Ben(V) zijn api keys ging revoken denk ik dat autosub geen api meer heeft bij addic7ed en het over en uit is.
Bij mij is er vanmorgen anders nog een sub via addic7ed binnengekomen. Jouw uitleg komt ook niet overeen met zijn log: addic7ed is zo te zien gewoon weer eens volledig overbezet.

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:07
Bij mij wordt er ook nog gewoon gedownload van addic7ed, alleen heb ook met regelmaat diezelfde error

Check dit en help mee!

• dialmformark
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:11
Bij mij wordt veruit de meeste (zeg 98%) van de subs gedownload via opensubtitles. Zeldzaam komt er iets binnen via addic7ed.

Daarnaast vind ik het ook apart dat er recent gedownloade afleveringen niet worden meegenomen in de search. Ik download via Sabnzbd, toch niet de meeste obscure download client. Eergisteren een seizoen van Thuisland gedownload, deze heeft nu als File Date ergens iets in 2015, en wordt dus pas over enkele weken (?) mee gesearched. Lijkt mij niet de bedoeling.

• Mickroz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-11 23:31

Mickroz

Mickroz#2491

Dat wordt dan lekker ouderwets handmatig downloaden!
Iets wat ik zelf ook af en toe doe om subs te downloaden die die niet automatisch pakt.
Had sentaxx ook kunnen doen btw, als het maar om 60 api calls ging, maar goed, iedereen bedankt die heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van autosub, top!
Nu maar kijken naar een vervanger of toch maar handmatig zoeken.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• priegel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-11 12:25
quote:
dialmformark schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:49:
Bij mij wordt veruit de meeste (zeg 98%) van de subs gedownload via opensubtitles. Zeldzaam komt er iets binnen via addic7ed.

Daarnaast vind ik het ook apart dat er recent gedownloade afleveringen niet worden meegenomen in de search. Ik download via Sabnzbd, toch niet de meeste obscure download client. Eergisteren een seizoen van Thuisland gedownload, deze heeft nu als File Date ergens iets in 2015, en wordt dus pas over enkele weken (?) mee gesearched. Lijkt mij niet de bedoeling.
Dat komt omdat sabnzbd (unrar) standaard de bestandsdatum uit de rar meeneemt. Heeft dus niets met autosub te maken. Als je dat niet wil dan is er een optie voor in sab: https://sabnzbd.org/wiki/configuration/2.3/special "ignore_unrar_dates". Voor recentere series werkt het prima.

• DaMoUsYs
quote:
priegel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Dat komt omdat sabnzbd (unrar) standaard de bestandsdatum uit de rar meeneemt. Heeft dus niets met autosub te maken. Als je dat niet wil dan is er een optie voor in sab: https://sabnzbd.org/wiki/configuration/2.3/special "ignore_unrar_dates". Voor recentere series werkt het prima.
Thanks, optie gelijk aangezet

Check dit en help mee!

• dialmformark
  • Registratie: april 2009
quote:
priegel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Merci, precies wat ik zocht!

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
Mickroz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:56:
iedereen bedankt die heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van autosub, top!
Nu maar kijken naar een vervanger of toch maar handmatig zoeken.
Zolang het werkt werkt het.
Zeker Addic7ed is extreem overbelast. Die moet je zeker niet te veel laten doen. Eens in de 24 uur zoeken is meer dan genoeg. Je slaapt immers toch 8 uur en je werkt waarschijnlijk ook een uur of 8. Dan maakt het niets uit of er in die tijd 1 of 5 keer wordt gezocht
Je kan het zoeken ook beperken tot opensub

Ortep wijzigde deze reactie 15-01-2018 15:51 (18%)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Hobbykok
quote:
roeleboel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:27:
[...]

Bij mij is er vanmorgen anders nog een sub via addic7ed binnengekomen. Jouw uitleg komt ook niet overeen met zijn log: addic7ed is zo te zien gewoon weer eens volledig overbezet.
Ik zit eens in mijn error log te kijken en 4 dagen terug had ik ook die addic7ed foutmeldingen, misschien blijft het wel werken. En anders maar handmatig, dat is voor mijn downloads ook wel te doen omdat ik niet zoveel meepak.

Wel jammer van dit mooie programma, ik heb het al sinds 2010 of 2011 en vanaf 2013 de versie van Ben(V) die er wat moois van heeft gemaakt.

• fre_
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-01 21:27
spijtig, maar ik begrijp de reactie van Ben. Als je sommige reacties erop naleest ....

fre_ wijzigde deze reactie 15-01-2018 20:05 (33%)

• Obscurax
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ben, ik en tal van anderen zijn je ontzettend dankbaar voor de ontwikkeling van AutoSub.
Ik hoop dat je nog terugkomt op je beslissing. De overgrote meerderheid van de mensen die AutoSub gebruiken hoor je niet. Eigenlijk is dat jammer want dat zijn allemaal gebruikers die tevreden zijn van je programma.

Wat je zou kunnen doen om dit haalbaarder te maken voor je is stoppen met support geven op het forum en alles afhandelen via GitHub. Dan zullen mensen misschien twee keer nadenken voor ze een 'stomme' vraag stellen. Laat ze maar een issue aanmaken op jou vooropgestelde manier.

Indien je toch stopt met de ontwikkeling wens ik je veel geluk in de toekomst toe. Bedankt.

• Frenk24
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-11 12:13
Ben, bedankt voor de ontwikkeling van dit mooie programma, ik maak er al een aantal jaren met veel plezier gebruik van. Ik hoop dat je nog op je beslissing wil terugkomen, en anders alle goeds!

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:31
Ik zal autosub gewoon blijven ondersteunen, maar soms denk ik wel eens dat er te veel mensen zijn die niets van public domain software begrijpen en denken dat ze alleen op de wereld zijn en "fuck the rest".
Het is gratis en het moet precies doen wat ik wil en anders zoek ik een manier de boel te saboteren en het voor iedereen te verpesten is blijkbaar het motto.

Op zo'n moment denk ik dan, waarom zou ik er zoveel tijd insteken, zelf heb ik voldoende aan een simple scriptje dat voor die paar series die ik volg de subs download.

Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen, maar zowel de SynoCommunity als SickRage ontwikkeling is bijna stilgevallen omdat de core developers er geen zin/tijd meer voor hebben en als je op hun github kijkt stikt het alleen van de klachten waarom iets niet werkt of anders werkt dan ze zouden willen.

Kritiek is nooit een probleem maar wees een beetje opbouwend en stop met het afzeiken van mensen die veel tijd in iets steken voor het algemene nut.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EJC1967
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:02
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:30:
Ik zal autosub gewoon blijven ondersteunen, maar soms denk ik wel eens dat er te veel mensen zijn die niets van public domain software begrijpen en denken dat ze alleen op de wereld zijn en "fuck the rest".
Het is gratis en het moet precies doen wat ik wil en anders zoek ik een manier de boel te saboteren en het voor iedereen te verpesten is blijkbaar het motto.

Op zo'n moment denk ik dan, waarom zou ik er zoveel tijd insteken, zelf heb ik voldoende aan een simple scriptje dat voor die paar series die ik volg de subs download.

Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen, maar zowel de SynoCommunity als SickRage ontwikkeling is bijna stilgevallen omdat de core developers er geen zin/tijd meer voor hebben en als je op hun github kijkt stikt het alleen van de klachten waarom iets niet werkt of anders werkt dan ze zouden willen.

Kritiek is nooit een probleem maar wees een beetje opbouwend en stop met het afzeiken van mensen die veel tijd in iets steken voor het algemene nut.
Ben het helemaal met je eens en hoop dat de zeikers en misbruikers dat ook eens gaan inzien.
Vind het top d:)b dat je toch nog blijft ondersteunen en heb daar enorm veel respect en waardering voor _/-\o_

Hopelijk veranderd de toon en kunnen we nog lang genieten van je mooie, geheel vrijwillige, werk !

• r00tm0nk
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 14:05
quote:

Ik ben erg blij dat je de tool nog ondersteunt. Ik heb het al eerder gezegd: ik ben erg blij met de tool en alle moeite die je er in stopt. En volgens mij barst het van de tevreden en dankbare gebruikers.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02:04
Hier draait de laatste versie op Synology als een zonnetje. Kudo's voor al je werk @Ben(V)

Die discussie over de belasting van de sites zette mij aan het denken. Ik gebruik:
- Autosub op Synology (NL en fallback EN)
- Autosub addon in kodi (handmatig NL of EN zoeken)

Wanneer ik handmatig een sub download met de addon (omdat ik eerder kijk dan er een zoekopdracht is gestart of dat Autosub niet heeft weten te matchen), dan blijft de zoekopdracht naar diezelfde sub in Autosub nog openstaan. Hoe hebben jullie dit precies ingesteld om ervoor te zorgen dan handmatig gedownloade subs uit de zoeklijst van Autosub worden gehaald?

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gewoon de andere ondertitelzoekopties (van grabber, downloadclient en kodi) uitgezet, anders gaan ze allemaal dezelfde sites af en heb je dus x keer zoveel requests terwijl ze allemaal hetzelfde vinden. Enige verschil zou kunnen zijn als je kodi bijvoorbeeld laat zoeken bij BSplayer ondertitels, die zit niet in AutoSub.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• priegel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-11 12:25
volgens mij werkt dat zo:
Kodi slaat de ondertitel op als ondertitlel.nl.srt (of en.srt).
Als je dat met Autosub ook doet, zogenaamde suffix die je in kunt stellen, dan "ziet" Autosub de ondertitel als geldige ondertitel en slaat hem over. Als je Autosub de ondertitels als .srt op laat slaan (je gebruikt de suffix nl.srt of en.srt niet, dan herkent Autosub de ondertitel niet. En dat hoort zo...

Als je wil dat het werkt zoals je beschrijft, dan zul je in Kodi een manier moeten vinden om ondertitels zonder die nl ertussen op te slaan, of al je bestaande ondertitels moeten hernoemen naar nl.srt en de suffix instellen op nl in Autosub.

Je kunt natuurlijk ook achteraf die ene even hernoemen.

Ik vind het ook wel eens prettig om via Kodi een ondertitel te downloaden. Dat scheelt dan weer 1 hit volgende rondjes, en voor m'n gevoel is het minder belastend om voor 1 aflevering een aantal subs te tonen en er 1 te kiezen, dan dagelijks te constateren dat er toch geen matchende ondertitel is.

Ik gebruik het dan ook in Kodi mbv het verschuiven van ondertitels. dan moet je af en toe een schuifje verstellen, maar dan kun je toch een aflevering kijken zonder dat daar een matchende ondertitels voor is.

• DaMoUsYs
@Ben(V) Wat ben ik blij dat je toch nog verder gaat met de ondersteuning van AutoSub
Heb eens in de zoveel tijd onderstaande error, is hier iets aan te doen ?
Als ik mijn beperkte kennis er op los laat lijkt het op een timeout waar AutoSub niet mee om kan gaan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
16-01 21:19:03 DBG _A7_Search  :Could not get the sub overview page from Addic7ed
16-01 21:19:03 DBG run         :No subs found with minmal match score for CSI NY S04E14  - Playing with Matches - SiCKRAGE - 720p HDTV
16-01 21:19:25 ERR A7_Logout   :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=22)
Traceback (most recent call last):
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Scheduler.py", line 42, in runcommand
    self.command.run()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\checkSub.py", line 157, in run
    autosub.ADDIC7EDAPI.A7_Logout()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Addic7ed.py", line 72, in A7_Logout
    if Result.status_code >= 400:
UnboundLocalError: local variable 'Result' referenced before assignment

Check dit en help mee!

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:07
Werkt dat met de source op het eind ? Ipv in het midden en de fake group name door het renamen in het midden ipv op het eind ?
Geen Opensubtitles ik de zoek opdracht ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DaMoUsYs
Waarschijnlijk zal ie inderdaad niks meer gaan matchen, maar hji voldoet wel aan de minmatch score.
Maar dan nog hoort ie daar niet op te crashen toch ?

Check dit en help mee!

• Hobbykok
quote:
Freakster86 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:11:
Hier draait de laatste versie op Synology als een zonnetje. Kudo's voor al je werk @Ben(V)

Die discussie over de belasting van de sites zette mij aan het denken. Ik gebruik:
- Autosub op Synology (NL en fallback EN)
- Autosub addon in kodi (handmatig NL of EN zoeken)
Begrijp ik het nu goed dat Ben(V) een addon voor kodi gemaakt heeft die met autosub op de nas communiceert? Of bedoel je de sub zoekfunctie van kodi zelf?
quote:
Je hebt toch vrij veel geleerd de afgelopen jaren, je begon met eigenlijk 0 kennis en moet je nu zien wat je ervan gemaakt hebt. Iets om trots op te zijn, onderschat de kennis niet die je nu hebt, kan altijd van pas komen.

Hobbykok wijzigde deze reactie 16-01-2018 23:03 (31%)

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:06
@Ben(V) Ik post hier niet zoveel om de dood simpele reden dat het gewoon piekfijn werkt !!!!!! Je werk wordt zeker gewaardeerd!!!!

• TRaSH
quote:
DaMoUsYs schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:53:
Waarschijnlijk zal ie inderdaad niks meer gaan matchen, maar hji voldoet wel aan de minmatch score.
Maar dan nog hoort ie daar niet op te crashen toch ?
Je zou voor de gein die episode een standaard naming volgorde aan kunnen houden en kijken
Wat hij dan doet.
Dan kan er worden gekeken of het daar aan ligt.
Zoals eerder werd aangegeven @Ben(V) gaat niet de script aanpassen voor al die exotische rename schema's.
Renamen prima maar probeer wel een beetje in de standaard naming schema te blijven.

Maar je ziet in de log dat addic7ed zwaar overbelast is aangezien hij niet een episode lijst kan downloaden.
Dus vermoed eigenlijk dat het daar aan ligt.

TRaSH wijzigde deze reactie 17-01-2018 05:58 (3%)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
Zo iets.
Hij probeert uit te loggen op Addic7ed en kijkt naar het resultaat dat nooit komt omdat addic7ed niet meer reageert.
Er is dus geen resultaat variable en dus crashed autosub.
Ik zal het aanpassen zodat hij eerst kijkt of er wel een resultaat is gekomen.

Dit zijn het soort bugjes die je alleen maar eruit krijgt als zo'n website halverwege een search rondje eruit vliegt.
Autosub kon nog wel inloggen maar uitloggen ging niet meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DaMoUsYs
Oke top, thanks voor het kijken er naar

Check dit en help mee!

• Freakster86
Altijd gedacht dat Autosubs en Auto-sub aan elkaar gelieerd waren, maar dat is dus niet zo 8)7

@gwystyl Ik gebruik de Autosubs addon puur als controle voor het kijken. Is er nog geen NL sub aanwezig (omdat Auto-sub nog niet heeft gezocht of niet heeft weten te matchen), dan komt er automatisch een lijst met beschikbare ondertitels in beeld zodat ik er (indien aanwezig) zelf een NL sub kan selecteren.

@priegel Met die prefixes gaat het inderdaad "fout". In Auto-sub zelf gebruik ik "nl" en "en" prefixes, maar via de addon Autosubs worden subs opgeslagen als .srt. Dus een handmatige download met de addon wordt niet gezien door Auto-sub zelf.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57
@Ben(V)
Wat doe Autosub met afleveringen waar hij geen sub voor kan vinden omdat er geen source/re;easegroep/etc aanwezig is. Blijft hij dan "eeuwig" zoeken en moeten deze handmatig op "overslaan" gezet worden of stopt hij aut. na enige tijd met zoeken?

Dit probleem doet zich voor als je met reeds bestaande afleveringen gaat starten met zaken als Sickrage/Atosub.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-11 18:39
volgens mij blijft het altijd op de wanted lijst staan.
Je kan 2 dingen doen:
1) deze series/afleveringen laten overslaan
2) instellingen zo aanpassen dat de releasegroup niet meer verplicht is bij het zoeken naar subs. Dit zorgt er wel voor dat de kans wat groter is dat de subs niet synchroon lopen. Mijn tip is om in dat geval wel de bron (HDTV/WEB-DL/etc) nog mee te nemen in je search indien dat mogelijk is. Wanneer alle subs binnen zijn kun je natuurlijk weer de releasegroup meenemen in je search.

• DaMoUsYs
Als de minmatch score niet behaald kan worden doet ie er niks mee maar blijft wel in de wanted lijst staan.

Check dit en help mee!

• Freakster86
@Ben(V) Ik lees in de releasme
quote:
web, webrip en web-dl zijn nu aparte source qualifiers, dus web is niet meer gelijk aan web-dl
Maar hoe kan ik het volgende dan het beste oplossen?
code:
1
2
Show name   Se  Ep  File Date           Src Distr   Group   Quality Codec   Lang      Imdb Id  : A7 Id
Fortitude   02  04  2017-08-22 18:17:59 webdl       episode 720p            nl  en     3498622 : 4975

Minmatchscore = source

Voor beide talen is enkel een webrip versie beschikbaar: http://www.addic7ed.com/show/4975

Hoe laat ik autosub toch webrips aan webdl's linken? Source uitzetten?

• zeroday
  • Registratie: mei 2007

zeroday

Dream within a dream

quote:
TonVH schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:06:
Op zich oplossing maar vervelend dat ze blijven staan want dan wordt't een "rotzooitje". Verwijderen is een behoorlijke klus want tig afleveringen/seizoenen.
je kan gewoon een serie in 1 klap uitsluiten van het scannen. Sommige series zoals bijv. Moonshiners etc. krijgen nooit subs, die kan je gewoon als gehele serie uitsluiten en dan gaan die niet meer. Zo heb ik een hele berg series erin zitten die niet mee gaan
die functie zit er al heul lang in. Dus het werk beperkt zich tot het uitsluiten van de series. Niet de afleveringen.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• EJC1967
@Ben(V)
iT wordt blijkbaar niet herkent als een Distro (voor iTunes files) en daardoor worden mijn files met dit in de naam nu ook niet voor download aangemerkt als ik Distro als een van mijn voorwaarden heb staan.
Iets wat ik graag zo laat want dat is juist een top toevoeging die er nu voor zorgt dat weer de juiste subs bij de juiste files komen d:)b

Een voorbeeld van dit is The Last Man On Earth.: https://www.opensubtitles...last-man-on-earth-karl-nl
Geef toe dat iT (nog) niet vaak voorkomt maar ik heb volgens mij wel ergens gelezen dat dit een officiŽle aanduiding van de scene is voor iTune WEB-DL's vandaar denk ik dan ook dat je hem zo kan vinden bij opensubtitles.org

Heb zelf proberen te zoeken en ik zie in Db.py de diverse Distro's staan maar inderdaad geen iT.
Weet niet of ik nog ergens anders moet kijken maar op dit moment wordt iT in ieder geval niet herkent en ingevuld onder Distr in het overzicht.

Is dit er nog aan toe te voegen of is dit inmiddels toch geen officiŽle aanduiding meer, dan ga ik mijn files renamen.

Heb nog even gezocht op nzb.su en kom nog wel meer post's tegen met iT WEB-DL in de naam dus is misschien toch wel iets om rekening mee te houden.
Voorlopig kan ik die paar die ik heb wel met de hand downloaden, so no worries :)

EJC1967 wijzigde deze reactie 17-01-2018 19:54 (9%)

• Ben(V)
iT is geen distro en als het op itunes slaat, dan zou het een source zijn en geen distro.

Dat iT heeft iemand gewoon zelf verzonnen,
Web-dl's komen van iTunes, maar blijkbaar wist de sukkel die deze releases de wereld inschopte dat niet.

Distor's zijn bedrijven als Amazon, Netflix ,Starz, Byu

En je kijkt ook nog scheeft ook want in db.py staan ze echt niet.
Dat is de database interface module.

• Ben(V)
quote:
TonVH schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:47:
@Ben(V)
Wat doe Autosub met afleveringen waar hij geen sub voor kan vinden omdat er geen source/re;easegroep/etc aanwezig is. Blijft hij dan "eeuwig" zoeken en moeten deze handmatig op "overslaan" gezet worden of stopt hij aut. na enige tijd met zoeken?

Dit probleem doet zich voor als je met reeds bestaande afleveringen gaat starten met zaken als Sickrage/Atosub.
Autosub blijft eeuwig zoeken naar subs voor video's die in z'n zoekpad staan.
Dat is ook de reden waarom ik een algoritme heb ingebouwd waardoor hij voor oude video's minder vaak gaat zoeken.
Verstandiger zou zijn om zowel video's die een sub hebben als videos die geen subs meer krijgen uit het zoekpad te verwijderen.
Het is gewoon niet slim alles op een grote hoop te gooien.

• Ben(V)
quote:
Freakster86 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:50:
@Ben(V) Ik lees in de releasme

[...]

Maar hoe kan ik het volgende dan het beste oplossen?
code:
1
2
Show name   Se  Ep  File Date           Src Distr   Group   Quality Codec   Lang      Imdb Id  : A7 Id
Fortitude   02  04  2017-08-22 18:17:59 webdl       episode 720p            nl  en     3498622 : 4975

Minmatchscore = source

Voor beide talen is enkel een webrip versie beschikbaar: http://www.addic7ed.com/show/4975

Hoe laat ik autosub toch webrips aan webdl's linken? Source uitzetten?
Wil je dan graag subs die niet in sync zijn?
web-dl's komen van iTunes, webrip zijn geripte tv streams.
Die syncen meestal niet met elkaar.

Als ze van een distro komen zoals Amazon of Netflix dan syncen ze meestal wel weer met elkaar en zal autosub ze ook matchen.

Jullie moeten gewoon niet denken slimmer te zijn dan autsosub.
Ik heb er grondig over nagedacht, uitzoekwerk gedaan en getest.
Autosub zal dus altijd de maximaal mogelijke match maken.

• Freakster86
@Ben(V) Probeerde enkel mee te denken en mijn wanted lijst wat op te schonen. Ik heb best wat webdl's in de lijst staan waarvan wel een webrip sub beschikbaar is. Na x dagen zou je zeggen beter iets dan niets? En tot dusver is mijn ervaring dat webrip subs het prima doen met een webdl. Maar goed, lekker van afblijven dus.

• EJC1967
@Ben(V)
Heb iT uit mijn files verwijderd, had ook zelf al een klein vermoeden dat het niet helemaal officieel was vandaar dat ik ook al opperde om mijn files te hernoemen.

(Dat van die db.py was alleen maar de eerste plek waar ik de Distor namen tegen kwam en wilde er ook zeker niet mee zeggen dat de plek was waar dit wordt opgegeven of zoiets, ik heb zoals je vast al heb begrepen geen kennis van python ed. was alleen maar aan het zoeken of ik iT ergens tegen kwam naast de andere namen, maar dat doet er verder ook niet meer toe.)

Ben alleen volgens mij toch iets tegen gekomen door dit verhaal.
Nadat ik iT uit de namen had verwijderd en de cash had weggegooid en toen nogmaals een search heb gestart kreeg ik nog steeds een greyed out plus een streepje in plaats van een vinkje voor The Last Man On Earth.
Dit is de aflevering van de 14-01-2018 gedownload op 15-01-2018 dus daar ligt het niet aan.
Heb toen een test gedaan met een ander bestand van een paar dagen terug wat eerst een vinkje had toen er AMZN in de naam stond maar toen ik dit verwijderde en nogmaals een search deed veranderde dit in greyed out plus een streepje.
Het ziet er naar uit dus dat een bestand zonder Distor niet wordt geaccepteerd als je Distro in je MinMatchScore aan heb staan.

• DaMoUsYs
Uiteraard, als je minimale score met Distro moet zijn, moet het er ook wel in staan @EJC1967

Check dit en help mee!

• EJC1967
quote:
DaMoUsYs schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:00:
Uiteraard, als je minimale score met Distro moet zijn, moet het er ook wel in staan @EJC1967
Maakt dit het dan niet onmogelijk om zowel de juiste Distro files en andere files van bv HDTV of WEB-DL van iTunes juist te downloaden.
Ik had het zo begrepen dat de minimale score met Distro er voor zorgt dat de juiste sub voor de juiste Distro wordt gedownload en als die niet is vermeld wordt een sub zonder Distro gedownload.

Misschien heb ik het fout, maar hoe zorg ik er dan voor dat ik de juiste Distro subs krijg en de juiste subs voor files zonder Distro ?
Moet ik Distro dan weg laten bij minimale score en pakt Auto-Sub dan alsnog de juiste Distro ?

Met ander woorden Auto-Sub zal altijd alle criteria zo goed mogelijk proberen te matchen maar als ik minimale score settings selecteer dan zal het echt exact zo moeten zijn en niet anders ?

• TRaSH
@Freakster86
Dat komt ook omdat sommige sites renamen.
Die maken van een Amazon.Web-dl een webrip van.

@EJC1967
Vroeger kon je alleen WEB-DL alleen van iTunes halen.
Maar sinds kort kan het ook van Amazon en NetFlix.

Toen heeft een P2P site besloten(waar veel series vandaan komen) dat er voortaan
"iT" erbij moet om onderscheid te maken tussen.
Amazon.WEB-DL, NF.WEB-DL en iT.WEB-DL

• DaMoUsYs
@EJC1967
Wat ik begrepen heb is als je de minmatch op alleen Src zet dan MOET ie daar aan voldoen.
Op het moment hij dan meerdere subs vind gaat hij kijken wat er allemaal matched.
als er bij een sub wel de distro AMZN / NF of iT bij staat krijgt die een hogere score.
De sub met de hoogste score wordt dan gedownload

Correct me if i'm wrong

Check dit en help mee!

• EJC1967
@DaMoUsYs

Klinkt logisch inderdaad, zal mijn config aanpassen, bedankt !

@Ben(V)
Mijn eerdere opmerking over een mogelijk probleempje met de Distro match kan je negeren, heb dat zelf blijkbaar veroorzaakt door Distro te selecteren als minimale match waardoor het bestand daar ook echt aan moet voldoen en dan worden bestanden zonder Distro dus genegeerd |:(

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 01:10
Ik heb het idee dat ik mijn installatie om zeep heb geholpen. Het werkte goed, nu niet meer.
Updaten ging niet, dus ik heb weer alle files van GitHub over mijn installatie heen gekopieerd.
Echter kan ik nu geen webinterface meer starten.
In het forum vond ik dat de poort inmiddels is gewijzigd naar 9960, maar localhost:9960 geeft niets. Verbinding geweigerd. Zelfde op de oude poort (8083)

Starten van "python autosub.py" geeft:
C:\autosub-bootstrapbill>python autosub.py
AutoSub: Initializing variables and loading config
File "autosub.py", line 76, in <module>
sys.exit(main())
File "autosub.py", line 73, in main
autosub.AutoSub.start()
File "C:\autosub-bootstrapbill\autosub\AutoSub.py", line 211, in start
_Initialize()
File "C:\autosub-bootstrapbill\autosub\AutoSub.py", line 67, in _Initialize
ReadConfig()
File "C:\autosub-bootstrapbill\autosub\Config.py", line 94, in ReadConfig
if cfg.has_option(section, "loglevel"): autosub.LOGLEVEL = cfg.getint(section, "loglevel")
File "C:\Python27\lib\ConfigParser.py", line 359, in getint
return self._get(section, int, option)
File "C:\Python27\lib\ConfigParser.py", line 356, in _get
return conv(self.get(section, option))
ValueError: invalid literal for int() with base 10: 'info'

Iemand een idee wat ik nu verkeerd doe? Of een stappenplan hoe te installeren?
Mijn install komt nog uit de tijd dat er een WIndows installer was, maar die is er volgens mij niet meer.

• DaMoUsYs
quote:
jopie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:47:
Ik heb het idee dat ik mijn installatie om zeep heb geholpen. Het werkte goed, nu niet meer.
Updaten ging niet, dus ik heb weer alle files van GitHub over mijn installatie heen gekopieerd.
In het forum vond ik dat de poort inmiddels is gewijzigd naar 9960, maar localhost:9960 geeft niets. Verbinding geweigerd. Zelfde op de oude poort (8083)

sys.exit(main())
autosub.AutoSub.start()
_Initialize()
ReadConfig()
if cfg.has_option(section, "loglevel"): autosub.LOGLEVEL = cfg.getint(section, "loglevel")

Mijn install komt nog uit de tijd dat er een WIndows installer was, maar die is er volgens mij niet meer.
Wat gebeurd er als je de config.properties en de database.db even verplaatst ?
Alle requirements voldoe je aan ?

Check dit en help mee!

• EJC1967
@DaMoUsYs

Heb net een nieuwe search uitgevoerd met alleen Src en dan worden inderdaad natuurlijk ook weer de subs zonder Distro binnen gehaald alleen krijg ik dan wel weer meer foute subs binnen.
Dit komt natuurlijk doordat als de juiste sub van de juiste Distro er nog niet staat maar wel een andere deze nu gewoon wordt gedownload.
Het werkt dus alleen goed als alle subs er staan dan zal Auto-Sub de juiste halen anders dus niet.
De Distro match zou dus wel een hoop kunnen fixen als deze niet zou veroorzaken dat bestanden zonder Distro worden genegeerd maar alleen voor bestanden met de bekende Distro's een exacte match zou afdwingen.

@Ben(V) Wat is jouw mening hierover ?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-11 12:32
quote:
TRaSH schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:24:
@Freakster86
Dat komt ook omdat sommige sites renamen.
Die maken van een Amazon.Web-dl een webrip van.

@EJC1967
Vroeger kon je alleen WEB-DL alleen van iTunes halen.
Maar sinds kort kan het ook van Amazon en NetFlix.

Toen heeft een P2P site besloten(waar veel series vandaan komen) dat er voortaan
"iT" erbij moet om onderscheid te maken tussen.
Amazon.WEB-DL, NF.WEB-DL en iT.WEB-DL
En als iedereen zich nu gewoon aan de scene releasename regeltjes houd is er geen vuiltje aan de lucht maar dat schijnt het P2P wereld niet te begrijpen, ken er nog zo 1 QoQ ook van die eigenwijze!

/edit:
Ow en bedankt voor iedereen die er aan bijgedragen heeft aan de recente ontwikkelingen!
1 tip, als je er geen verstand van heb blijf er dan vanaf!

schumi2004 wijzigde deze reactie 17-01-2018 22:30 (10%)

• Ben(V)
quote:
EJC1967 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:15:
@DaMoUsYs

Heb net een nieuwe search uitgevoerd met alleen Src en dan worden inderdaad natuurlijk ook weer de subs zonder Distro binnen gehaald alleen krijg ik dan wel weer meer foute subs binnen.
Dit komt natuurlijk doordat als de juiste sub van de juiste Distro er nog niet staat maar wel een andere deze nu gewoon wordt gedownload.
Het werkt dus alleen goed als alle subs er staan dan zal Auto-Sub de juiste halen anders dus niet.
De Distro match zou dus wel een hoop kunnen fixen als deze niet zou veroorzaken dat bestanden zonder Distro worden genegeerd maar alleen voor bestanden met de bekende Distro's een exacte match zou afdwingen.

@Ben(V) Wat is jouw mening hierover ?
Het probleem is niet op te lossen.
Het komt doordat op addic7ed niet de bestandsnamen worden gebruikt met alle info erin maar alleen een beperkt veld waar subbers info in kunnen schrijven.
De ene doet dat zorgvuldiger dan de andere, maar het veld heeft beperkte afmetingen dus het blijft behelpen.

Opensubtitles werkt wat dat betreft veel beter.
Autosub doet z'n best alle beschikbare info te interpreteren en voegt daar nog wat kennis over veel voorkomende combies aan toe, maar helderziendheid is vrij lastig te programmeren

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-01-2018 13:14 (43%)

• Ben(V)
quote:
jopie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:47:

sys.exit(main())
autosub.AutoSub.start()
_Initialize()
ReadConfig()

Download de source van github.
Zet het ergens in een folder.
Maak een .bat bestandje met daarin:
cd naar die folder
Pythonw autosub.py

• Lustucru
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Lustucru

Moderator CSA

26 03 2016

Dienstmededeling

offtopic:
Als twee heren enkele posts missen dan klopt dat. Ik heb geen behoefte aan een sfeerverziekende online fitty. En net als op het schoolplein interesseert het me ook niet wie er begon. Een TR is voldoende om een troll op te ruimen.

/dienstmededeling

Lustucru wijzigde deze reactie 17-01-2018 23:18 (6%)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• jopie
quote:
Ben(V) schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Download de source van github.
Zet het ergens in een folder.
Maak een .bat bestandje met daarin:
cd naar die folder
Pythonw autosub.py
Thanks! Nu krijg ik weer de allereerste inlog te zien.
Bedankt voor je hulp!

Ook al kwam ik er met het volledig zelf uitzoeken niet uit, heb toch weer iets geleerd over Python en Cheetah.

• Ben(V)
cheetah is alleen de template engine om pagina's mee te maken.
Het programma is in Python geschreven.
De webserver is cherrypy (zoiets als Apache of ngnix)
De basis van de web interface is bootstrap en er wordt van jquery en jquery datatables gebuik gemaakt.

Onder windows moet je pythonw gebruiken in plaats van python, want windws ondersteund geen deamon mode zoals linux dat doet en als je gewoon python gebruikt in plaats van pythonw moet je altijd een console window open houden.

Ps De windows installer deed ook niet meer dan de code downloaden en een bat file-tje aanmaken.

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-01-2018 13:16 (9%)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-11 18:06
Ik ben een klein beetje aan het hobbyen in een poging om AutoSub *geen* subs te laten zoeken als die al ingebakken zitten. Strategie komt door een suggestie van @Ben(V) destijds: m'n series worden door Medusa binnengehaald en je kan een Pythonscript als extra postprocessing stap doen. Dus, mediainfo aanroepen, file laten inspecteren en dan Autosub vertellen dat 'ie geen moeite hoeft te doen.

Nou heb ik wat slimme en liefst simpele oplossingen nodig voor het Autosub gedeelte... Stel dat mijn nog-te-maken-script oordeelt dat er al subs in de video zitten, hoe voorkom ik dan dat Autosub er nog mee aan het werk gaat?

IdeeŽn:
  1. Files verplaatsen naar een (voor Autosub) geheime locatie
  2. Zelf een lege 'srt' file aanmaken met dezelfde naam als de video, zodat Autosub denkt dat er al een srt-file voor is
  3. Op de een of andere manier direct in de database van Autosub ingrijpen?
  4. Op de een of andere manier geautomagiseerd met een slimme URL Autosub instrueren om de file te negeren?
  5. Anders, namelijk...
(1) vind ik voor mijzelf niet acceptabel. Ik wil al m'n videofiles bij elkaar houden, niet splitsen qua locatie. Of ik moet een extra cron-script maken dat video-met-srt-files weer verplaatst worden buiten de autosub scanzone. Vind ik nog steeds niet echt fraai.
(2) is vooralsnog de oplossing die ik het meest zie zitten. Echt fraai is het niet, maar wel concreet, simpel en goed te doen.
(3) lijkt mij behoorlijk link (autosub draait, dus zowel autosub als mijn gedrocht kunnen samen de boel corrupt maken. Plus, database formaat kan natuurlijk bij een volgende Autosub-release ineens anders zijn.
(4) is wellicht te doen, maar op het moment dat mijn script loopt (direct na de download/move) zal 'ie nog niet in Autosub bekend zijn, die moet eerst de scanfase nog door.

Om het verhaal compleet te maken: ik ben een absolute amateur op Python gebied; m'n vorige serieuzere programmeerklusjes waren Amiga 68000 assembly, dus ik heb nog wat te leren. Doel is vooral iets te maken voor *mijzelf*, geen plannen om het generiek, mooi installbaar te maken en al helemaal niet om er lang mee bezig te zijn of support te geven. Uiteraard wel van plan om het hier te delen, zo spannend zal het niet zijn. Een eerste basis heb ik al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
import subprocess
import re
import sys

mediainfo = "/usr/bin/mediainfo"

if (len(sys.argv) > 1):
    mediafile = sys.argv[1]
    sub_lang_available = subprocess.check_output([mediainfo, '--Inform=Text;%Language%\\n', mediafile])

print (sub_lang_available)
    print ("checking...")
    match = re.search(r'^(nl|en)$', sub_lang_available, re.MULTILINE)
    if match == None:
        print ("No dutch or english subtitles in ", mediafile)
    else:
        print ("found dutch or englist subtitles in ", mediafile, "!!")

print ("end checking")
else:
    print ("no file specified")

... en met een paar probeersels lijkt dat al aardig te werken.

• jopie
Ik zal misschien veel te makkelijk denken, maar als het je lukt om Python / Mediainfo iets in je filename te laten plaatsen als er subs ingebakken zitten dan heeft Autosub volgens mij de optie om vervolgens op bepaalde keywords die in de bestandsnaam zitten talen uit te schakelen.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 14:43
quote:
vanaalten schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:55:
Ik ben een klein beetje aan het hobbyen in een poging om AutoSub *geen* subs te laten zoeken als die al ingebakken zitten. Strategie komt door een suggestie van @Ben(V) destijds: m'n series worden door Medusa binnengehaald en je kan een Pythonscript als extra postprocessing stap doen. Dus, mediainfo aanroepen, file laten inspecteren en dan Autosub vertellen dat 'ie geen moeite hoeft te doen.

Nou heb ik wat slimme en liefst simpele oplossingen nodig voor het Autosub gedeelte... Stel dat mijn nog-te-maken-script oordeelt dat er al subs in de video zitten, hoe voorkom ik dan dat Autosub er nog mee aan het werk gaat?

IdeeŽn:
  1. Files verplaatsen naar een (voor Autosub) geheime locatie
  2. Zelf een lege 'srt' file aanmaken met dezelfde naam als de video, zodat Autosub denkt dat er al een srt-file voor is
  3. Op de een of andere manier direct in de database van Autosub ingrijpen?
  4. Op de een of andere manier geautomagiseerd met een slimme URL Autosub instrueren om de file te negeren?
  5. Anders, namelijk...
(1) vind ik voor mijzelf niet acceptabel. Ik wil al m'n videofiles bij elkaar houden, niet splitsen qua locatie. Of ik moet een extra cron-script maken dat video-met-srt-files weer verplaatst worden buiten de autosub scanzone. Vind ik nog steeds niet echt fraai.
(2) is vooralsnog de oplossing die ik het meest zie zitten. Echt fraai is het niet, maar wel concreet, simpel en goed te doen.
(3) lijkt mij behoorlijk link (autosub draait, dus zowel autosub als mijn gedrocht kunnen samen de boel corrupt maken. Plus, database formaat kan natuurlijk bij een volgende Autosub-release ineens anders zijn.
(4) is wellicht te doen, maar op het moment dat mijn script loopt (direct na de download/move) zal 'ie nog niet in Autosub bekend zijn, die moet eerst de scanfase nog door.

Om het verhaal compleet te maken: ik ben een absolute amateur op Python gebied; m'n vorige serieuzere programmeerklusjes waren Amiga 68000 assembly, dus ik heb nog wat te leren. Doel is vooral iets te maken voor *mijzelf*, geen plannen om het generiek, mooi installbaar te maken en al helemaal niet om er lang mee bezig te zijn of support te geven. Uiteraard wel van plan om het hier te delen, zo spannend zal het niet zijn. Een eerste basis heb ik al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
import subprocess
import re
import sys

mediainfo = "/usr/bin/mediainfo"

if (len(sys.argv) > 1):
    mediafile = sys.argv[1]
    sub_lang_available = subprocess.check_output([mediainfo, '--Inform=Text;%Language%\\n', mediafile])

print (sub_lang_available)
    print ("checking...")
    match = re.search(r'^(nl|en)$', sub_lang_available, re.MULTILINE)
    if match == None:
        print ("No dutch or english subtitles in ", mediafile)
    else:
        print ("found dutch or englist subtitles in ", mediafile, "!!")

print ("end checking")
else:
    print ("no file specified")

... en met een paar probeersels lijkt dat al aardig te werken.
Ben ook met mediainfo aan de slag gegaan om embedded ondertitels op te sporen maar dan in een C# projectje.Mij lijkt het niet zoveel werk maar er is al gezegd geweest dat dit nooit in AutoSub komt. Absoluut geen probleem daarmee. En in principe heb ik er ook geen probleem mee dat Autosub op zoek gaat naar srt terwijl er al een ondertitel is.Maar om het aantal opzoekingen te beperken (en omdat ik nog een onderwerp zocht om weer eens aan de slag te gaan met C#) ben ik beginnen knutselen.

Zelf twijfel ik tussen een lege srt plaatsen (maar dat vind ik de "minst propere" oplossing) en (zoals @jopie zegt) toevoegen aan de bestandsnaam van "EngSub" of zoiets en dan in AutoSub SubSkip (of hoe heet het ook weer)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

quote:
vanaalten schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:55:
etc..
@Ben(V) zou er iets meer over kunnen vertellen, maar in principe zou je een 'pre' processing van moeten maken

Als je ervoor zorgt dat je mediainfo de subs vind dan kan je de serie uit de database vissen en dan het imdb nummer met het seizoen en het episode nummer uit laten zonderen in de sectie:[skipshow]

4288182 = 1.08

Nu zie ik dat het gebruik van IMDB een wijziging is tov van vroeger waarin de series met de naam werden uitgezonderd

bijv.
damages = -1
4085584 = -1

Volgens mij werken beide functies nog ..
Als autosub dit toevoegd aan je config.properties dan neemt deze het mee met de volgende ronde
Geen idee of de config.properties bij elke sessie opnieuw wordt ingeladen, maar als je het bestand in je pre-processing kan aanpassen dan heb je je feature werkend.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Samplex
Ik kom er maar niet achter waarom AutoSub heletijd spontaan stop na een tijd... :(

• Ben(V)
Ik weet niet waar jullie je video's vandaag halen, maar volgens mij zitten alleen in web-dl's subs ingebakken en wel de Engelse voor gehoorgestoorden.

De enige andere partij die video's met Nederlandse subs uitbrengt is QoQ.
Beiden kun je simpelweg met een SkipSearch filter skippen in autosub.
Dus SkipSearch en niet SkipShow.

Je kun ook nog overwegen om je downloader ze in een apart folder te laten zetten en die in SkipFolder te laten skippen.
Zo zie maar, mogelijkheden genoeg.

PS config.properties wordt alleen bij het opstarten geladen(en bij het saven) en ik raad je ten zeerste af daarin te gaan grutten.
Die heeft een behoorlijk specifiek format nodig en een foutje en autosub draait niet meer.

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-01-2018 17:23 (18%)

• Ben(V)
quote:
Samplex schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:05:
Ik kom er maar niet achter waarom AutoSub heletijd spontaan stop na een tijd... :(
Debug log aanzetten en het laatste stukje voor de crash hier plaatsen.

• TRaSH
quote:
EJC1967 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:15:
@DaMoUsYs

...
Ik moet zeggen dat ik dat bijna niet tegenkom,
Het probleem is dat sommige groups re-encodes uitbrengen en die werken dan niet met de WEB-DL van iTunes/Amazon/Netflix
Dit heb ik zoveel mogelijk proberen te tackelen door de volgende groepen in de "Must match groups" te zetten
code:
1
2
3
4
tbs
cookiemonster
strife
rmteam

Dus mocht hij subs vinden van deze group dan moet dat ook in de bestandsnaam voorkomen anders match hij ze niet.
Dus nu worden geen subs gedownload van deze groepen voor de echte WEB-DL's
quote:
schumi2004 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:25:
[...]
En als iedereen zich nu gewoon aan de scene releasename regeltjes houd is er geen vuiltje aan de lucht maar dat schijnt het P2P wereld niet te begrijpen, ken er nog zo 1 QoQ ook van die eigenwijze!
Eigenlijk is de P2P naming beter en duidelijker dan de scene benaming,
aangezien hun alleen .web. gebruiken en er is dan geen onderscheid tussen iTunes/Amazon/Netflix WEB-DL's
en de ondertitels lopen zeker niet allemaal sync met elkaar.
En dan vooral niet vergeten de -TBS WEB releases die nergens sync mee lopen met hun re-encodes.

Het probleem zijn eigenlijk de trackers en indexers die renamen dus van Amazon/NF.WEB-DL's renamen naar WEBRips.
En dan de subbers/uploaders op Opensubtitels/Addic7ed die verkeerde/te weinig info erbij geven.

Onthoud wel dat 99% van alle Amazon.WEB-DL's en NF.WEB-DL van P2P afkomen.
En van QoQ bestaan er 2 groepen.
De ene groep die voor veel NL subs zorgt waarvoor mijn dank, maar jammer dat hun altijd het jaartal er in moeten zetten van wanneer het seizoen gestart is.
En dan nog een QoQ waar veel Amazon.WEB-DL en NF.WEB-DL van komen

• wvkreg
  • Laatst online: 11-11 13:21
Welke eis hebben jullie staan bij MinMatchScore score ? Of kan het ook zonder?

• Samplex
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Debug log aanzetten en het laatste stukje voor de crash hier plaatsen.
Heb reeds al gedaan maar geen reactie op gekregen

15-01 01:17:31 DBG getSubLinks :Imdb ID: 2758950 - Addic7ed ID: 4218 - Language: [u'nl'] - Title: XXXX
15-01 01:17:41 DBG getpage :Url= http://www.addic7ed.com/a...?show=4218&season=2&langs=|17|&hd=0&hi=0
15-01 01:17:54 ERR getpage :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=13)
15-01 01:17:54 DBG getpage :Retry! Url= http://www.addic7ed.com/a...?show=4218&season=2&langs=|17|&hd=0&hi=0
15-01 01:18:07 ERR getpage :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=13)
15-01 01:18:07 DBG _A7_Search :Could not get the sub overview page from Addic7ed
15-01 01:18:07 DBG run :No subs found with minmal match score for XXXX.S02E09.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS
15-01 01:18:29 ERR A7_Logout :HTTPConnectionPool(host='www.addic7ed.com', port=80): Read timed out. (read timeout=22)

Samplex wijzigde deze reactie 18-01-2018 18:23 (65%)

• TRaSH
quote:
wvkreg schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:20:
Welke eis hebben jullie staan bij MinMatchScore score ? Of kan het ook zonder?
En waar denk je dat hij dan op moet matchen als je geen "MinMatchScore" kiest ?

Source geeft de beste resultaat,
mits je niet teveel renamed en een paar groups in de "Must match groups" zet
Subs zijn gesynct op de source Amazon.WEB-DL/NF.WEB-DL/iTunes.WEB-DL en HDTV en WEBRip

@Samplex

Het zou duidelijker wezen als je de debug log tussen
[ code] en [ /code] (zonder de spatie er tussen ;) ) plaatst dat maakt het beter leesbaar of een link naar pastebin of dergelijke.

TRaSH wijzigde deze reactie 18-01-2018 18:41 (17%)

• Ben(V)
quote:
Samplex schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:22:
[...]

Heb reeds al gedaan maar geen reactie op gekregen

Ik had al geschreven dat als addic7ed er uitvliegt tussen het inloggen en uitloggen (dus het search rondje)
hij bij het uitloggen crashed.
Dat is wat er bij jouw gebeurd is drie dagen geleden.

Ik had ook al geschreven dat ik het zou oplossen en het komt met de volgende release mee, maar om te roepen dat hij steeds crashed is wat overdreven.
Bij mij is dat in ieder geval nog nooit voorgekomen.

• wvkreg
  • Laatst online: 11-11 13:21
quote:
TRaSH schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:37:
[...]

En waar denk je dat hij dan op moet matchen als je geen "MinMatchScore" kiest ?

Source geeft de beste resultaat,
mits je niet teveel renamed en een paar groups in de "Must match groups" zet
Subs zijn gesynct op de source Amazon.WEB-DL/NF.WEB-DL/iTunes.WEB-DL en HDTV en WEBRip
En welke groups moet ik dan toevoegen? Er staan nu twee TBS en Cookiemonster.

• TRaSH
Is afhankelijk welke series je volgt,
dus ik kan je alleen mijn eigen bevindingen geven.
En die staan 5 reacties boven jouw vraag.

• vanaalten
quote:
jopie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:01:
Ik zal misschien veel te makkelijk denken, maar als het je lukt om Python / Mediainfo iets in je filename te laten plaatsen als er subs ingebakken zitten dan heeft Autosub volgens mij de optie om vervolgens op bepaalde keywords die in de bestandsnaam zitten talen uit te schakelen.
Da's wel een goede suggestie! Lijkt mij zelfs erg makkelijk om te doen. Heeft 1 nadeel, namelijk dat een 'luxe' variant die ik in gedachte had niet meer gaat: stel dat iets wel engelse subs ingebakken heeft, maar geen nederlandse - ideaal gezien zou je willen dat Autosub dan nog wel blijft proberen om de nederlandse te vinden, enkel de engelse skipt.
quote:
Kenhas schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:10:
Ben ook met mediainfo aan de slag gegaan om embedded ondertitels op te sporen maar dan in een C# projectje.Mij lijkt het niet zoveel werk maar er is al gezegd geweest dat dit nooit in AutoSub komt. Absoluut geen probleem daarmee. En in principe heb ik er ook geen probleem mee dat Autosub op zoek gaat naar srt terwijl er al een ondertitel is.Maar om het aantal opzoekingen te beperken (en omdat ik nog een onderwerp zocht om weer eens aan de slag te gaan met C#) ben ik beginnen knutselen.
Voor mij is het ongeveer eenzelfde reden. Die paar series die ik volg, de extra sub-downloads die ik hiermee zou kunnen besparen gaat weinig uitmaken. Maar, leuk om te proberen, goed om eens wat Python te proberen.
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:20:
Ik weet niet waar jullie je video's vandaag halen, maar volgens mij zitten alleen in web-dl's subs ingebakken en wel de Engelse voor gehoorgestoorden.
Maar niet in alle web-dl's, toch?
Daarnaast kwam ik ook een AMZN.WEBRip tegen met ingebakken subs. En wellicht dat ik op basis van steekwoorden zou kunnen skippen, maar als ik 'm met mediainfo eerst kan laten checken, weet ik zeker dat ik geen verkeerde keuzes laat maken.
quote:
Je kun ook nog overwegen om je downloader ze in een apart folder te laten zetten en die in SkipFolder te laten skippen.
Hmmm, vind ik geen fraaie aanpak. Als ik een serie ga kijken wil ik niet hebben dat aflevering 8 in de ene folder staat en aflevering 9 een week later in een andere folder.
quote:
Zo zie maar, mogelijkheden genoeg.
Dat wel. Een echt fraaie koppeling naar Autosub is alleen lastig - ik denk dat ik of de videofile rename (idee van @jopie hierboven, of nul-byte srt files erbij ga zetten. Denk dat dat als oplossing goed kan werken.
quote:
PS config.properties wordt alleen bij het opstarten geladen(en bij het saven) en ik raad je ten zeerste af daarin te gaan grutten.
Die heeft een behoorlijk specifiek format nodig en een foutje en autosub draait niet meer.
Dank voor de waarschuwing en dit zou ik ook zeker niet willen. Dan ga je aannames doen over hoe lang het formaat van die file zo blijft - en als Autosub dan een ander formaat er van maakt heb ik een probleem.

• TRaSH
quote:
vanaalten schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Maar niet in alle web-dl's, toch?
Daarnaast kwam ik ook een AMZN.WEBRip tegen met ingebakken subs. En wellicht dat ik op basis van steekwoorden zou kunnen skippen, maar als ik 'm met mediainfo eerst kan laten checken, weet ik zeker dat ik geen verkeerde keuzes laat maken.

[...]
Eigenlijk wel en anders 99% ervan. ;)
Met ingebakken subs bedoel je dat je ze niet uit kon zetten ?
Naar mijn weten kunnen ze bij allemaal aan en uit gezet worden.
Had je een voorbeeld (Serie/Episode) mag per pm.

• Ben(V)
Alle echte web-dl's (dus die van iTunes) hebben Engelse subs voor gehoorgestoorden aan boord, dat is in Amerika namelijk verplicht.

Ingebakken subs komen in een .mkv en .mp4 niet meer voor dat is antiek.

Overigens willen jullie in mijn visie enniet bestaand probleem oplossen.
Het ergste wat je kan overkomen is dat je een sub te veel hebt.

Maar als je het echt wilt kun je het beste een progje maken die de subs uit de video container haalt.
Dat kan heel simpel met ffmpeg.

Zelf doe ik het andersom en haal de video en audiostream eruit en mux die samen met de door autosub gedownloade sub naar een nieuwe .mkv waar dan alles inzit.
Kan allemaal met een ffmpeg commando.

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-01-2018 20:23 (32%)

• EJC1967
quote:
TRaSH schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:51:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat bijna niet tegenkom,
Het probleem is dat sommige groups re-encodes uitbrengen en die werken dan niet met de WEB-DL van iTunes/Amazon/Netflix
Dit heb ik zoveel mogelijk proberen te tackelen door de volgende groepen in de "Must match groups" te zetten
code:
1
2
3
4
tbs
cookiemonster
strife
rmteam

Dus mocht hij subs vinden van deze group dan moet dat ook in de bestandsnaam voorkomen anders match hij ze niet.
Dus nu worden geen subs gedownload van deze groepen voor de echte WEB-DL's
Het klopt dat je daarmee een hoop kan corrigeren maar er zijn wel honderden groepen
(zie de ReleaseGroups file van Auto-Sub daar staan er meer dan 3000 in !!!)
en er komen steeds meer Wannabee ’s bij dus op den duur moet je steeds meer van die groepen in de "Must match groups" zetten.
Als de Distro ook een "Must match" had zou het denk ik nog een stuk preciezer werken en daar zijn er maar enkele van die ook nog eens officieel ondersteund worden door de scene.
Natuurlijk hou je altijd bestanden over van posters die zich niet aan de regels houden en daar kan je niet tegen aan programmeren en dat hoeft ook niet, maar ik denk dat je met een "Must match" van Distro een hoop afvangt.
Ben namelijk ook al series tegengekomen die zowel door AMZN als NF worden uitgezonden en die zijn niet uitwisselbaar wat subs betreft.

Laat het duidelijk zijn dat dit geen kritiek is op hoe Auto-Sub nu werkt, ben er zeer blij mee en heb niets dan respect voor al het werk wat hier in zit.
Dit is alleen maar een suggestie waarmee ik denk dat het misschien nog nauwkeuriger kan werken, maar als ik de enige ben die dat denkt of dit niet te implementeren is, geen probleem, ik vind wel een manier om het voor mij zo goed mogelijk te laten werken en de rest doe ik dan wel met de hand indien nodig, no problem.

• Ben(V)
Het probleem hiermee is dat het punt oplossingen zijn.
Soms werkt dat en soms wordt het alleen maar erger.

Er is niets simpeler dan alles instelbaar maken, maar daar wordt het alleen maar slechter van kan ik je verzekeren.

• TRaSH
Je hoeft niet alle groepen er tussen te zetten aangezien er zat groepen zijn die met mekaar matchen.
En het gaat om de subs en niet alle release groepen.
Maar je kan Distro ook als "Must match" zetten.
http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180118-66xa-7kb.png
Maar zoals je gezien hebt zal je weinig vinden omdat je dan beperkt op welke info de sub-uploaders mee geven,
en niet overal zit de distro er bij.
zeker bij de scene releases heb je 0 distro info.
alleen bij de meeste P2P releases zolang ze niet renamed zijn.

Moet even iets controleren over je opmerking over series die zowel op Amazon en NF voorkomen.

• Ben(V)
Mijn idee is overigens, beter geen sub dan een sub die niet in sync is.

• EJC1967
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:57:
Mijn idee is overigens, beter geen sub dan een sub die niet in sync is.
Daar ben ik het helemaal mee eens, niets is erger dan een sub die niet in sync loopt, stoort alleen maar en leid veel te veel af.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-11 15:24
Omdat ik een fout in de log zie staan wilde ik Debug aanzetten om er meer van te kunnen achterhalen.
Maar als ik Loglevel Console aanpas naar Debug dan blijft deze op Error staan welke optie je ook kiest en daarna kiest voor opslaan.

Loglevel aanpassen werkt wel goed.

• TRaSH
Debug aan zetten,
En dan de fout nog eens reproduceren

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 14:43
quote:
vanaalten schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Da's wel een goede suggestie! Lijkt mij zelfs erg makkelijk om te doen. Heeft 1 nadeel, namelijk dat een 'luxe' variant die ik in gedachte had niet meer gaat: stel dat iets wel engelse subs ingebakken heeft, maar geen nederlandse - ideaal gezien zou je willen dat Autosub dan nog wel blijft proberen om de nederlandse te vinden, enkel de engelse skipt.
Dat is toch geen probleem? je kan "engsub" in de naam opgeven als je al Engels hebt en "nlsub" als je nederlands hebt. En de twee als je alle twee de ondertitels hebt. Je hebt voor zowel Nederlands als Engels een "skipsearch". Enigste grote nadeel is dat de bestandsnaam er dan beetje raar begint uit te zien.
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:11:
Alle echte web-dl's (dus die van iTunes) hebben Engelse subs voor gehoorgestoorden aan boord, dat is in Amerika namelijk verplicht.

Ingebakken subs komen in een .mkv en .mp4 niet meer voor dat is antiek.

Overigens willen jullie in mijn visie enniet bestaand probleem oplossen.
Het ergste wat je kan overkomen is dat je een sub te veel hebt.

Maar als je het echt wilt kun je het beste een progje maken die de subs uit de video container haalt.
Dat kan heel simpel met ffmpeg.

Zelf doe ik het andersom en haal de video en audiostream eruit en mux die samen met de door autosub gedownloade sub naar een nieuwe .mkv waar dan alles inzit.
Kan allemaal met een ffmpeg commando.
Kan er geen percentage op plakken maar er komen toch meer en meer video's met ingebakken subs binnen. Dat deze voor gehoorgestoorden zijn, stoort me eigenlijk niet. Kijk nooit naar ondertitels. Dienen enkel als ze beginnen fluisteren of als er veel omgevingsgeluid is in de video.
Eigenlijk nog nooit op gelet of het allemaal web-dl bestanden zijn. Nadeel van de moderne multimedia software. Het werkt allemaal te goed en je moet (bijna) nooit meer met bestanden zelf bezig zijn.

Een niet bestaand probleem? Is niet echt een probleem maar gewoon een beetje knutselen. Dat was waarschijnlijk ook wel jouw uitgangspunt toen je autosub overnam

Ondertitel uit de video halen en apart opslaan is natuurlijk ook wel een mogelijkheid.

• vanaalten
quote:
Kenhas schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Dat is toch geen probleem? je kan "engsub" in de naam opgeven als je al Engels hebt en "nlsub" als je nederlands hebt. En de twee als je alle twee de ondertitels hebt. Je hebt voor zowel Nederlands als Engels een "skipsearch".
Oh, dat is goed! :)
Ik kom eigenlijk nooit in het Autosub-stukje van skipsearch, dus wist niet dat je per taal kon skippen.
quote:
Enigste grote nadeel is dat de bestandsnaam er dan beetje raar begint uit te zien.
Mja, vind ik geen bezwaar, ik wis ze toch weer na het kijken. En daar is dan meteen een voordeel: als ik vanuit Kodi kijk en wis, dan worden srt-files nooit gewist en blijven eenzaam achter. Als ik dus voor mijn oplossing met lege .srt-files zou kiezen wordt het een beetje rommelig; met jouw oplossing heb ik dat niet. Dank!

• Ben(V)
quote:
EJC1967 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:14:
Het klopt dat je daarmee een hoop kan corrigeren maar er zijn wel honderden groepen
(zie de ReleaseGroups file van Auto-Sub daar staan er meer dan 3000 in !!!)
en er komen steeds meer Wannabee ’s bij dus op den duur moet je steeds meer van die groepen in de "Must match groups" zetten.
Als de Distro ook een "Must match" had zou het denk ik nog een stuk preciezer werken en daar zijn er maar enkele van die ook nog eens officieel ondersteund worden door de scene.
Natuurlijk hou je altijd bestanden over van posters die zich niet aan de regels houden en daar kan je niet tegen aan programmeren en dat hoeft ook niet, maar ik denk dat je met een "Must match" van Distro een hoop afvangt.
Ben namelijk ook al series tegengekomen die zowel door AMZN als NF worden uitgezonden en die zijn niet uitwisselbaar wat subs betreft.
.
Ik geloof niet dat je begrijpt wat MustMatch doet.

Als je daar een releasegroep opneemt, dan maakt het niet meer uit hoe alle andere onderdelen matchen als die releasegroep niet in zowel de video als de sub zitten wordt hij niet gedownload.
Het is juist gemaakt om die paar releasegroepen die nergens mee syncen (zoals TBS) omdat ze vreemd recoden eruit te vissen en niet om 3200 releasegroepen in op te nemen.
Dan kun je net zo goed de minmatch score voor releasegroepen aanzetten.

Hetzelfde geld voor distro's.
Er zijn momenteel maar vijf distro's en 90% daarvan is Amazon.
Als je die in een MustMatch zou zetten komt dat in feite neer op Distro opnemen in de MinMatch score.

En het feit dat een serie door zowel amazon als Netflix aangeleverd wordt maakt natuurlijk helemaal niets uit.
Zolang ze maar in de videonaam staan en (met name op Addic7ed) die distro ook bij de sub staat.

Ben(V) wijzigde deze reactie 19-01-2018 09:35 (17%)

• EJC1967
quote:
Ben(V) schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Hetzelfde geld voor distro's.
Er zijn momenteel maar vijf distro's en 90% daarvan is Amazon.
Als je die in een MustMatch zou zetten komt dat in feite neer op Distro opnemen in de MinMatch score.

En het feit dat een serie door zowel amazon als Netflix aangeleverd wordt maakt natuurlijk helemaal niets uit.
Zolang ze maar in de videonaam staan en (met name op Addic7ed) die distro ook bij de sub staat.
Nee het is me (nu) duidelijk hoe deze werkt en ik begrijp ook dat het is gemaakt om die paar releasegroepen die nergens mee syncen af te vangen en niet alle releasegroepen.

Mijn 'probleempje' is alleen dat toen ik Distro opnam in de MinMatch score alle AMZN , NF enz perfect werden gedownload, precies zoals ik dat wilde, alleen daardoor werden er geen subs meer gedownload zonder een Distro vermelding.
Zet ik alleen Source aan dan worden die weer wel gedownload maar gaat het, als de juiste versie van Distro er nog niet staat, weer meer fout met subs voor AMZN, NF enz. en dat probeer ik zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, eventueel met het opnemen van bepaalde groepen in MustMatch.

Mijn gedachte was alleen als Distro ook als MustMatch te gebruiken was er altijd de juiste Distro wordt afgedwongen waar aanwezig zonder te verhinderen dat subs voor series zonder Distro vermelding kunnen worden gedownload.

• Ben(V)
Tja je wordt of door de hond of door de kat gebeten.
Er is geen oplossing die het altijd goed doet.

Addic7ed uitzetten is eigenlijk de beste oplossing want daar komen de meeste problemen vandaan.
Open subtitles gebruikt gewoon de volledige video naam voor de subs dus dat match altijd veel beter.

• MikeOO
quote:
TRaSH schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:30:
Debug aan zetten,
En dan de fout nog eens reproduceren
En dat gaat dus niet >:)

Maar heb het nu via config.properties gedaan.

Debug laat niets zien buiten
code:
1
20-01 07:46:26 DBG WriteConfig :Config is saved.

@Ben(V) Lijkt dus op een bugje bij Loglevel Console
MikeOO in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

MikeOO wijzigde deze reactie 20-01-2018 07:48 (54%)

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

quote:
MikeOO schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:22:
Omdat ik een fout in de log zie staan wilde ik Debug aanzetten om er meer van te kunnen achterhalen.
Maar als ik Loglevel Console aanpas naar Debug dan blijft deze op Error staan welke optie je ook kiest en daarna kiest voor opslaan.

Loglevel aanpassen werkt wel goed.
Dat zou een html weergave probleem kunnen zijn, als je de config.properties kan aanpassen (be careful)

zet dan dit erin (zie onder [logfile])
en wijzig naar:

logfile = /home/mystuff/autosub/AutoSubService.log
loglevel = 10
loglevelconsole = 50
logsize = 2999296
lognum = 9

Ik heb de debug nog nooit uitgezet zolang ik AutoSub heb (en dat is vanaf het prille bierdopje begin)

• MikeOO
quote:
zeroday schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:36:
[...]

Dat zou een html weergave probleem kunnen zijn, als je de config.properties kan aanpassen (be careful)

zet dan dit erin:

logfile = /home/mystuff/autosub/AutoSubService.log
loglevel = 10
loglevelconsole = 50
logsize = 2999296
lognum = 9

Ik heb de debug nog nooit uitgezet zolang ik AutoSub heb (en dat is vanaf het prille bierdopje begin)
Level 50 = Info
Level 10 = Debug

Standaard staat Debug niet aan en aangezien ik ergens een fout zag staan ga je het aanzetten en kom je daar dus achter.

Gaat mij er niet om hoe je het aan moeten, dat lukt wel. Gaat er meer om dat dit niet goed gaat en mogelijk een bug is die dan meegenomen kan worden bij een volgende update. ;)

• Ben(V)
Loglevel console is de logging naar de console en dat werkt alleen als je een console open hebt staan.
Normaal draai je autosub in deamon mode (of onder windows met pythonw) en dan heb je geen console.

Als je de logging wilt wijzigen moet je het gewone loglevel( die wijst naar de logfile) wijzigen en saven.

• Jacko01
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-11 22:52
Als eerste wil ik even kwijt dat het een geweldig programma is. @Ben(V) bedankt voor je tijd en toewijding die er in stopt.

Gisteren eens een upgrade gedaan naar de laatste versie. En toen stopte het ...
In de log file zie ik de volgende meldingen :
:Login problem. error= [Errno 1] _ssl.c:504: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
En
Problem scanning file XXXXX Sesienaam . Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment

Daarnaast is de wanted lijst leeg, er staan wel series klaar die nog subs nodig hebben.

Ik heb zelf het vermoeden dat het in de koppeling met TVDB zit. Had in de instelling mijn password staan voor de TVDB maar heb ik nu aangepast naar mijn Account Identifier.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

• Ben(V)
Geen idee wat er aan de hand is, kan ik uit een regeltje uit de logfile ook moeilijk beoordelen.
Debug log aanzetten, autosub stoppen en weer starten en de debug log hier plaatsen.

Je krijgt een ssl certificate error wat normaal wil zeggen dat je certificate niet (of niet meer) geldig is, maar soms zijn dit soort foutmeldingen niet helemaal correct en kan het ook zo zijn dan je iets verkeerd naar TVDB stuurt (dus een foute username/Account Identifiers combo).

Een certificate error zou niet kunnen want autosub gebruikt een eigen certificate en als die niet meer zou werken zou iedereen daar last van hebben.
Wat wel zou kunnen is dat in het zoekpath van de certificate een verlopen of fout certificate staat op jpuw computer en dat hij die gebruikt.

Welk OS draai je?

• Jacko01
Hier de complete log, debug aan.

Ik draai Windows 2012 (datacenter)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
20-01 11:56:30 INF run         :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
20-01 11:56:30 INF run         :Nothing to search for.
20-01 11:56:30 INF ScanDisk    :Finished round of local disk checking
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :scanDir: Valor - S01E11 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: Valor - S01E11 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :scanDir: Valor - S01E09 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: Valor - S01E09 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :scanDir: Valor - S01E08 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: Valor - S01E08 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :scanDir: The Orville - S01E12 - 720p HDTV x264-AVS.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: The Orville - S01E12 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :scanDir: The Orville - S01E11 - 720p HDTV x264-AVS.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: The Orville - S01E11 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:30 ERR _walkDir    :Problem scanning file The Orville - S01E06 - Krill 720p AMZN WEBRip DDP5 1 H 264-NTB.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:30 ERR GetToken    :Login problem. error= [Errno 1] _ssl.c:504: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
20-01 11:56:30 DBG _getShowid  :Trying to get info for The Orville
20-01 11:56:30 DBG _walkDir    :Processing file: The Orville - S01E06 - Krill 720p AMZN WEBRip DDP5 1 H 264-NTB.mkv
20-01 11:56:30 ERR _walkDir    :Problem scanning file Suits - S07E10 - 720p BluRay X264-REWARD English.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:30 ERR GetToken    :Login problem. error= [Errno 1] _ssl.c:504: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Suits
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Suits - S07E10 - 720p BluRay X264-REWARD English.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Sofia the First - S04E17 - The Birthday Wish 720p DSNY WEB-DL AAC2 0 x264-TVSmash English.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 ERR GetToken    :Login problem. error= [Errno 1] _ssl.c:504: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Sofia The First
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Sofia the First - S04E17 - The Birthday Wish 720p DSNY WEB-DL AAC2 0 x264-TVSmash English.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Scandal Us - S07E08 - 720p HDTV x264-AVS.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 ERR GetToken    :Login problem. error= [Errno 1] _ssl.c:504: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Scandal Us
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Scandal Us - S07E08 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :scanDir: Nashville 2012 - S06E03 - 720p HDTV x264-SVA.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Nashville 2012 - S06E03 - 720p HDTV x264-SVA.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Lucifer - S03E10 - 720p HDTV x264-AVS.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Lucifer
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Lucifer - S03E10 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :scanDir: Law and Order Svu - S19E11 - 720p HDTV x264-KILLERS.mkv skipped because the English subtitle already exists
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Law and Order Svu - S19E11 - 720p HDTV x264-KILLERS.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Law & Order Special Victims Unit - S19E10 - 720p HDTV x264-AVS.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Law & Order Special Victims Unit
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Law & Order Special Victims Unit - S19E10 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Law & Order Special Victims Unit - S19E09 - 720p HDTV x264-AVS.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Law & Order Special Victims Unit
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Law & Order Special Victims Unit - S19E09 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file How To Get Away With Murder - S04E09 - 720p HDTV x264-AVS.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for How To Get Away With Murder
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: How To Get Away With Murder - S04E09 - 720p HDTV x264-AVS.mkv
20-01 11:56:29 INF _walkDir    :Not enough info in the filename: Chicago PD Se.5 afl.9.mkv so skipping it
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Chicago PD Se.5 afl.9.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Chicago P D - S05E10 - internal 720p web x264-bamboozle.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Chicago P D
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Chicago P D - S05E10 - internal 720p web x264-bamboozle.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Blue Bloods - S08E13 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Blue Bloods
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Blue Bloods - S08E13 - 720p HDTV X264-DIMENSION.mkv
20-01 11:56:29 ERR _walkDir    :Problem scanning file Blue Bloods - S08E12 - 1080p HDTV X264-DIMENSION.mkv. Error is: local variable 'TvdbResult' referenced before assignment
20-01 11:56:29 DBG _getShowid  :Trying to get info for Blue Bloods
20-01 11:56:29 DBG _walkDir    :Processing file: Blue Bloods - S08E12 - 1080p HDTV X264-DIMENSION.mkv
20-01 11:56:29 INF ScanDisk    :Starting round of local disk checking at k:\new
20-01 11:56:29 INF start       :Starting the Search thread thread
20-01 11:56:29 INF start       :Autosub version is: 1.2.17
20-01 11:56:29 INF start       :Dbversion is: 11
20-01 11:56:29 INF start       :Configversion is: 6
20-01 11:56:29 INF start       :Systemencoding is: UTF-8
20-01 11:56:29 INF start       :Current Config Directory is: C:\autosub-bootstrapbill
20-01 11:56:29 INF start       :Currrent Directory is: C:\autosub-bootstrapbill
20-01 11:56:29 INF start       :PID is: 1248648
20-01 11:56:25 DBG RebootAutoSub:Python exec arguments are C:\Python27\pythonw.exe,  ['C:\\Python27\\pythonw.exe', 'C:\\autosub-bootstrapbill\\AutoSub.py', '--config=C:\\autosub-bootstrapbill\\config.properties', '-u', '-u', '-u', '-u', '-u']
20-01 11:56:25 INF RebootAutoSub:Now restarting autosub...

• Ben(V)
Je krijgt een ssl error van TVDB dus kan hij kan niet inloggen in Tvdb en dus geen info over de serie ophalen en blijf je wanted list leeg.

Ofwel heb je verkeerde info in je TVDB informatie staan ofwel heb je een ongeldig certificate op je OS staan zodat hij geen ssl verificatie krijgt van tvdb.

Verder ben je weer een van de vele "rename" knutselaars die de filenaam dusdanig wijzigen dat autosub er niet veel meer mee kan.

Ben(V) wijzigde deze reactie 20-01-2018 13:08 (24%)

• Jacko01
@Ben(V) : Thnx. Ik ga even naar TVDB kijken, had geen idee in welke hoek ik de SSL error moest zoeken.

De filenamen heb ik zelf nog niet bewerkt ze komen zo binnen (sickbeard).Waarbij ik wel moet opmerken dat de Chicago PD Se.5 afl.9.mkv een aparte is (dit is een handmatige download geweest).

• Soulplayer123
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-11 18:55
Ik heb ook een klein vraagje: ik heb al een hele poos last van volgend bug
20-01 13:40:24 ERR _SS_Search :SubTitleSeeker website is not reachable

Echter zie ik hier dat dat dit enkel bij mij voorkomt? Kan ik dit op de ťťn of andere manier fixen?

Ik draai versie 1.2.17 op ubuntu (VPS)

• Ben(V)
Komt niet alleen bij jouw voor.
SubtitleSeeker ligt er momenteel uit dus Podnapisi en SubScene zijn niet te gebruiken.

Ligt dus niet aan jouw of aan autosub.

• Ben(V)
quote:
Jacko01 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:39:
@Ben(V) : Thnx. Ik ga even naar TVDB kijken, had geen idee in welke hoek ik de SSL error moest zoeken.

De filenamen heb ik zelf nog niet bewerkt ze komen zo binnen (sickbeard).Waarbij ik wel moet opmerken dat de Chicago PD Se.5 afl.9.mkv een aparte is (dit is een handmatige download geweest).
Je hebt uiteraard een renaming ingestelt in Sickbeard.
De videofile namen zien er van oorsprong echt niet zo uit.

Naast verkeerde inlog informatie voor Tvdb is de meest warschijnlijke oorzaak het feit dat je een verlopen ssl certificate op je systeem hebt staan.
Ik zal autosub aanpassen zodat hij altijd z'n eigen certificate gebruikt en niet de systeem default.

• Jacko01
@Ben(V) : Het was inderdaad iets met SSL. Comando pip install urllib3[secure]
deed wonderen.
Bedankt. En die rename ik ga daarna kijken, Sickbeard draait al 7-8 jaar en het kan inderdaad goed dat ik iets heb ingesteld, maar dat alweer vergeten ben.

• dirkr07
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-08 16:49
Is er nog een versie voor syno met een oudere versie dan DSM6 beschikbaar?
Kon die niet meer op de git vinden en mijn laatste update wilt niet meer draaien .. :s

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:22
Ik krijg Autosub op mijn synology (DSM 6.1.4-15217 Update 5) niet werkend. De log zegt :

23-01 11:14:25 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
23-01 11:14:25 INF run :Nothing to search for.
23-01 11:14:25 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
23-01 11:14:25 ERR ScanDisk :Serie Search path /volume2/videos_schijf_2/series_2 does not exist, aborting...
23-01 11:14:25 INF ScanDisk :Starting round of local disk checking at /volume2/videos_schijf_2/series_2

serie pad bestaat niet. Maar dat dacht ik toch wel goed te hebben ingesteld. Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Wat staat er verkeerd?
Rechten op die series_2 map heb ik toegekend voor gebruikers autosub en sc-media

mountainbiker

• Ben(V)
Je zult echt wel een fout in de serie path gemaakt hebben.
Waarschijnlijk een hoofdletter fout.

• Tommiiee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:50
quote:
Rechten op die series_2 map heb ik toegekend voor gebruikers autosub en sc-media
Ik had hier ook een issue mee. Heb je de rechten voor sc-media (en/of autosub) ook toegekend aan de bovenliggende folder (videos_schijf_2)? Dat moest ik namelijk wel doen (read-only).

Tommiiee wijzigde deze reactie 23-01-2018 13:28 (3%)

Pagina: 1 ... 77 ... 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True