Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 76 ... 83 Laatste
Acties:

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:14
@Kenhas
Klopt wat dat betreft met Sonarr van WEBRip naar WEB-DL.
alleen snap ik niet het stukje
quote:
...
(behalve nu omdat ik srt's moet aanpassen qua benaming).
...
Dat doet autosub toch ?

Ik heb zelf ook een tik dat ik graag een consitentie in mijn folders wil hebben,
probleem heb ik opgelost door bepaalde groepen links te laten liggen en met series zorgen dat hij alleen van een bepaalde groep download.
Maar ik rename dus niks,
want zoals je aangaf Kodi kan daar prima mee overweg en autosub ook.
Voordeel is ook mocht het een keer de verkeerde sub wezen kan ik in Kodi zoeken en match hij 9 van de 10x de juiste sub (vaak als er een V2 later is uitgekomen die beter sync is dan de eerste versie die autosub gepakt heeft)
Ik begin pas een seizoen te kijken als het hele seizoen klaar is en compleet met subs.

@zeroday
quote:
dat wordt dan: The Series Title (2010) - S01E01 - HDTV-720p Proper RlsGrp
Proper behoort van de resolutie te staan
voorbeeld: NCIS.S15E06.REAL.PROPER.1080p.HDTV.X264-DIMENSION

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-12 14:16

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Kenhas schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:31:
Ik heb het indertijd uitgezet omdat er iets was met de manier waarop Sonarr hernoemde. Weet het niet meer exact maar dacht dat er iets was met het hernoemen van WEB-DL of iets anders dat ten onrechte werd hernoemd naar WEB-DL.
Klopt, SR ook. Uit dus dat renamen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• itsme9x
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11-12 20:52
quote:
Ben(V) schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
[...]En bestanden die uitgepakt worden krijgen gewoon de datum van het moment van uitpakken en echt niet de datum van het eerste deel bestand.
Oké dan blijft het raar dat op debian met unrar 5.30 dit wel het geval is:

Download tijden:
https://image.ibb.co/hwkghR/3.png

Uitpaktijden:
https://image.ibb.co/cPvQ96/4.png

En dan de tijden van de bestanden zelf (gewijzigd en aanmakdatum):
https://image.ibb.co/cgjGhR/5.png

Ook een test in windows gedaan met een random pdf die ik had liggen van 8 mb:
https://image.ibb.co/hHR7p6/6.png

Opgedeeld in stukjes van 1 mb per stuk

En daarna weer uitgepakt

De aanmaakdatum is aangepast, maar de gewijzigd op datum van het bestand is wel degelijk hetzelfde gebleven.

itsme9x wijzigde deze reactie 08-01-2018 14:01 (29%)

i5 - 4690 | Gigabyte G1.Sniper B5 | XFX DD 7950 | 16GB DDR3 1600 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• TRaSH
hmm.
is dat niet een instelling die je mee kan geven ?
ik moet er even opletten bij mij want ik kijk er zelden naar om eerlijk te zijn,

Ik weet wel dat ik gek zou worden wat jij download want het maakt bij jouw niet uit zie ik.
Ik heb namelijk aangegeven dat ik bv alleen de Amazon.WEB-DL wil hebben daarmee houd ik wel een consistentie in mijn folders.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-12 18:15

zeroday

Dream within a dream

quote:
TRaSH schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:45:

Proper behoort van de resolutie te staan
voorbeeld: NCIS.S15E06.REAL.PROPER.1080p.HDTV.X264-DIMENSION
tsja.. dat doet sonarr ;)

en als we het dan toch hebben over scene:

12/11/2017 12:44:46 328687 S W A T 2017 S01E06 Octane 720p AMZN WEBRip DDP5 1 x264-NTb-postbot S.W.A.T. (2017) Spaces instead of dots, as found on xxx.xx

12/11/2017 12:45:46 328687 S-W-A-T-2017-S01E06-AMZN-WEB-DL-DD5-1-1080p-NLSubs-QoQ S.W.A.T. (2017) Dashes instead of dots, as found on xxx.xx

Dus wil je matchen met tvdb zoals: S.W.A.T. (2017) dan doet de scene niet geheel wat je wil. Ookal rename je niet.

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• TRaSH
Ben blij dat ik dat niet tegen kom waar ik het vandaan haal,
Daar hebben ze namelijk een regel dat er niet renamed mag worden.
Scheelt een hoop narigheid zie ik weer.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

quote:
TRaSH schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:09:
Ben blij dat ik dat niet tegen kom waar ik het vandaan haal,
Daar hebben ze namelijk een regel dat er niet renamed mag worden.
Scheelt een hoop narigheid zie ik weer.
dit is niet wat ik heb, maar dit is wat ik tegenkom aan ellende bij Sonarr ;)
zie hier:

https://docs.google.com/s...ArJpI4/edit#gid=808686618

USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault. (en nog veel meer andere meuk)

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:10
quote:
TRaSH schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:45:
@Kenhas
Klopt wat dat betreft met Sonarr van WEBRip naar WEB-DL.
alleen snap ik niet het stukje

[...]

Dat doet autosub toch ?
Ja, dat ene stukje moest er eigenlijk niet bij en kan enkel verwarrend overkomen. Heb het enkele pagina's geleden verteld maar bij momenten gaat dit topic nog redelijk snel waardoor mijn uitleg gemakkelijk zomaar passeert.

Vroegere situatie: ik liet Autosub enkel op engels zoeken en zonder suffix (omdat mijn DuneHD daar geen raad mee wist). Dus de naam van het videobestand wordt volledig overgenomen.
Ik gebruik nu Emby (in combinatie met Emby op mijn tv) en ook die gaat af en toe eens op zoek naar ondertitels.Die plaatst standaard (en blijkbaar niet aan te passen) ".eng" als suffix (dus bestandsnaam.eng.srt). Nu wou ik autosub ook die suffix laten toepassen. Met als gevolg dat alle vroegere srt's niet meer als geldig worden aanzien en mijn "Wanted" lijst in Autosub gegroeid is tot enkele honderden. En daarom ga ik nu in de folders om de *.srt bestanden aan te passen naar *.eng.srt.

Maar zoals gezegd, eigenlijk overbodige uitleg en had ik dat ene zinnetje niet gezet in mijn post, had er geen haan naar gekraaid ;)
quote:
Ik heb zelf ook een tik dat ik graag een consitentie in mijn folders wil hebben
Kan ik maar al te goed begrijpen. Ik kijk eigenlijk nooit in die folders, gewoonweg omdat het teveel op mijn zenuwen zou werken dat alles zo slordig staat. Maar gelukkig heb ik in die folders door de goede werking van Sonarr/Radarr en Autosub eigenlijk niets meer te zoeken

@itsme9x Er zal wel een reden voor zijn maar de ene keer krijgt het bij mij de datum van download, de andere keer de datum van het originele bestand.
Iemand vroeg me het eerste seizoen van Shameless (US). Dat had ik toevallig niet meer staan dus maar weer op laten zoeken door Sonarr. Kwamen in de lijst van Autosub met een datum ergens in 2011 of 2012. Er werd dus ook niet op gezocht door Autosub. Heb dan maar de datum aangepast. Gebruk daarvoor (ook voor het vinden en hernoemen van bovenstaande srt's) Bulk Rename Utility. In twee seconden is van alles de datum aangepast en worden ze wel gezocht door Autosub.

Maar ik probeer het toch allemaal beetje te vermijden. Zoals @Ben(V) ook zegt, de druk op de ondertitel sites is groot

• TRaSH
quote:
Kenhas schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:58:
[...]

En daarom ga ik nu in de folders om de *.srt bestanden aan te passen naar *.eng.srt.

[...]
klein tipje
Dat kan veel sneller met bulk renamer.,

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:42
Voor degenen die van "orde en netheid" houden heeft renamen juist vele voordelen. Alleen moet je het pas als laatste in de keten doen.

Ik laat Sickrage alles renamen naar "Serienaam sxxeyy Aflevering =originele filename#" en pas als de aflevering naar de definitieve plek op de HD gaat (dus na autobus) wordt aut. alles tussen "=" en "#" afgehaald.

Resultaat: een schone naam en niemand heeft er last van.

Overigens zie ik niet waarom je later nog zou willen weten wat de oorspronkelijke afkomst was.

• TRaSH

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
The.Shannara.Chronicles.S02E01.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E01.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E02.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E02.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E03.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E03.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E04.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E04.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E05.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E05.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E06.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E06.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E07.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E07.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E08.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E08.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E09.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E09.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt
The.Shannara.Chronicles.S02E10.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.mkv
The.Shannara.Chronicles.S02E10.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP2.0.H.264-ViSUM.nl.srt

Niks aan renamed ziet er toch best netjes uit ?
of met episode naam
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
The.Librarians.S04E01.And.the.Dark.Secret.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E01.And.the.Dark.Secret.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.nl.srt
The.Librarians.S04E02.And.the.Steal.of.Fortune.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E02.And.the.Steal.of.Fortune.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.nl.srt
The.Librarians.S04E03.And.the.Christmas.Thief.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E03.And.the.Christmas.Thief.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.nl.srt
The.Librarians.S04E04.And.the.Silver.Screen.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E04.And.the.Silver.Screen.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-QOQ.nl.srt
The.Librarians.S04E05.And.the.Bleeding.Crown.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E05.And.the.Bleeding.Crown.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.nl.srt
The.Librarians.S04E06.And.the.Graves.of.Time.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.mkv
The.Librarians.S04E06.And.the.Graves.of.Time.1080p.AMZN.WEB-DL.DD+5.1.H.264-QOQ.nl.srt

Maar goed zullen we ons weer bezig houden met autosub wat voor geweldig programma het is ;)
ipv het nut en niet het nut van renamen :*)
ieder zijn eigen ding maar niet zeuren als hij door je renamen moeite heeft om de juiste sub te vinden.

Van mij mag iedereen renamen wat hij wil en mensen die van orde houden (hun eigen orde dus) moeten gewoon doen wat ze niet laten kunnen.
Het enige wat ik aangaf is dat autosub onmogelijk al die orde kan begrijpen en dat je dus het risico loopt geen match en dus geen sub te krijgen.
Dat is je eigen keus.

Wat ik zeg is dat de "scene" heel strakke regels heeft hoe een naam moet zijn opgebouwd en als die gevolgd wordt autosub maximaal z'n werk kan doen, omdat die regels bekent zijn.

Mijn advies zou zijn rename pas nadat je een sub hebt gedownload.
Zelf doe ik dat ook met een postprocess script.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Kenhas
quote:
TRaSH schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:24:
[...]

klein tipje
Dat kan veel sneller met bulk renamer.,
blijkbaar heb je de post niet volledig gelezen

enkel regeltjes eronder:
quote:
Gebruk daarvoor (ook voor het vinden en hernoemen van bovenstaande srt's) Bulk Rename Utility
;)

• TRaSH
quote:
Kenhas schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:04:
[...]

blijkbaar heb je de post niet volledig gelezen

enkel regeltjes eronder:

[...]

;)
8)7 7(8)7 :$

• TRaSH
Was mijn lijst aan het nakijken en viel mij wat raars op

Hij pakt een gedeelte van de episode naam als groupnaam.

Hawaii.Five-0.S08E08.He.Kaha.Luu.Ke.Ala.Mai.Hookolo.Aku.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv
Scorpion.S04E10.Crime.Every.Mountain.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv
MacGyver.2016.S02E08.Packing.Peanuts.and.Fire.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv

De rest is wel goed

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Offtopic maar toch gerelateerd. TVDB werkt niet lekker in Chrome. 8)7

Ik ben een half uur bezig geweest om mijn inloggegevens te krijgen. Even switchen naar IE en ik had ze meteen.

Iceradio player voor de veeleisende radioluisteraar

• TRaSH
Werkte hier zonder problemen.
Kan misschien een ad/popup blocker geweest zijn die actief was

quote:
TRaSH schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:41:
Was mijn lijst aan het nakijken en viel mij wat raars op
[afbeelding]

Hij pakt een gedeelte van de episode naam als groupnaam.

Hawaii.Five-0.S08E08.He.Kaha.Luu.Ke.Ala.Mai.Hookolo.Aku.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv
Scorpion.S04E10.Crime.Every.Mountain.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv
MacGyver.2016.S02E08.Packing.Peanuts.and.Fire.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv

De rest is wel goed
Die namen komen voor in de lijst van releasegroups.
Op zich is het geen probleem want intern houd hij een lijst bij van alle releasegroups die gevonden worden in de filename, maar er is maar ruimte om er een te laten zien in het overzicht.

Zal kijken of er nog wat beter onderscheid tussen de episode title en de overige informatie is te maken.
Het probleem is dat de filenamen die jij laat zien netjes opgebouwd zijn volgens de regels, maar veel release nogal slordig met die opbouw omgaan.

Vandaar de huidige aanpak van beter een overbodige releasegroup erbij dan een te weinig.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ik heb om diezelfde reden in mijn skiplijst met groepen die web-dl's met subs uitbrengen, een streepje voor de groepsnaam gezet, dus bijvoorbeeld "-ntb" ipv "ntb". Dat werkt goed.
Dan skipped hij niet als er alleen ntb in staat, lijkt me dus nergens een oplossing voor.

Ik weet dat formeel die - voor een releasegroup moet staan maar in de praktijk is dat een van de meest vergeten dingen.

En ntb lijkt me niet een string die per toeval in de episode naam voorkomt.

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-12 19:30

stefijn

DBlogic

Ik krijg de update niet aan de praat. Het enige wat ik zie in de log is (voor elke seriefile die ik heb): Error is: 'NoneType' object has no attribute 'upper'

Enig idee wat ik hier aan kan doen? Verkeerde settings?

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:58
volgens mij ligt subtitleseeker.com er uit.
Is die alleen nodig voor Podnapisi, of ook voor Add1cted en opensubtitles ?

Check dit en help mee!

• drfruit
  • Niet online
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:37:
Dan skipped hij niet als er alleen ntb in staat, lijkt me dus nergens een oplossing voor.

Ik weet dat formeel die - voor een releasegroup moet staan maar in de praktijk is dat een van de meest vergeten dingen.

En ntb lijkt me niet een string die per toeval in de episode naam voorkomt.
Gek dat het skippen bij mij perfect werkt. Of bedoel je dat het wel bjj skippen werkt, maar niet bij parsen van filenamen?
Ik snap nu wat je bedoelt. Laat ik zeggen dat ik een hele lange rij groepsnamen heb en dat ik bij honderden episodes nog nooit heb gezien dat dat streepje er niet in staat.

Dat ntb niet gauw in een titel zal staan is duidelijk, maar veel andere groepsnamen wel. (Ik had dit hele verhaal oorspronkelijk erbij gezet, maar ik nam aan dat het wel duidelijk was.Te meer daar dit eigenlijk de hele reden was om het hierover te hebben.)

drfruit wijzigde deze reactie 09-01-2018 21:30 (10%)
Reden: Voortschrijdend inzicht

• TRaSH
quote:
DaMoUsYs schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:09:
volgens mij ligt subtitleseeker.com er uit.
Is die alleen nodig voor Podnapisi, of ook voor Add1cted en opensubtitles ?
Addic7ed en Opensubtitles hebben een eigen zoeker zeg maar.
Subtitleseeker heeft vaker issues.
Vandaar dat ik die niet gebruik.
quote:
stefijn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:41:
Ik krijg de update niet aan de praat. Het enige wat ik zie in de log is (voor elke seriefile die ik heb): Error is: 'NoneType' object has no attribute 'upper'

Meer info zou helpen zoals op wat voor systeem ?
Windows ?
Hoe update je en vanaf welke versie ?
Je kan namelijk ook via github updaten.
Link naar je debug file ?

TRaSH wijzigde deze reactie 10-01-2018 01:11 (40%)

quote:
stefijn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:41:

Klinkt als een bug die ik een tijdje terug al gefixed hebt, dus welke versie heb je?
En als je de laatste versie hebt is er iets mis gegaan met de update en moet je even autosub opnieuw installeren.

quote:
drfruit schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:14:

[...]

Gek dat het skippen bij mij perfect werkt. Of bedoel je dat het wel bjj skippen werkt, maar niet bij parsen van filenamen?
Ik snap nu wat je bedoelt. Laat ik zeggen dat ik een hele lange rij groepsnamen heb en dat ik bij honderden episodes nog nooit heb gezien dat dat streepje er niet in staat.

Dat ntb niet gauw in een titel zal staan is duidelijk, maar veel andere groepsnamen wel. (Ik had dit hele verhaal oorspronkelijk erbij gezet, maar ik nam aan dat het wel duidelijk was.Te meer daar dit eigenlijk de hele reden was om het hierover te hebben.)
Kan zijn dat jij ze niet gezien hebt zonder streepje maar ik wel.

Verder is het helemaal vrijwel onmogelijk ze te skippen zoals jij dat doet, want autosub heeft een lijst van meer dan 3200 releasegroepen.
Ga je die allemaal in de skiplijst zetten?

Verder is het ook nog eens nauwelijks zinvol want zoals ik al zei, als er meerdere releasegroepen in de filenaam zitten (wat regelmatig voorkomt) dan houd autosub die ook gewoon bij, maar dat zie je niet in het overzicht.

Ik ben overigens bezig om het analyse algoritme te verbeteren zodat hij niet meer in de episode titel gaat zoeken naar een releasegroep, moet alleen nog even de verschillende mogelijkheden van filenaam opbouw testen.

Zal ergens deze week waarschijnlijk een nieuwe release uitbrengen.

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-12 19:30

stefijn

DBlogic

Ik had meen ik v?? (.12 op t eind) en nu 15. Ik had na de install van je nieuwe package vorige week geupdate via Autosub zelf en toen geherstart.
Zal m vanavond even opnieuw installeren.

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• TRaSH
Zo ernstig is het niet,
Maar denk dat ik weet wat je bedoelt met meerdere releasegroupen in de filenaam
Scorpion.S04E10.Crime.Every.Mountain.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb-Obfuscated.mkv

-Obfuscated is geen releasegroep maar een aanduiding dat het bestand versleuteld is.
Komt voornamelijk bij NZB's voor om een dcma takedown te voorkomen.

Ook staan vaak naast de echte releasegroup ook nog namen als eztv of rarbg in de naam en omdat heel veel subbers, maar ook veel re-distributeurs geen idee hebben dat het geen releasegroups zijn maar komen ze toch vaak voor in de sub naam en/of omschrijving.
Dus daarom pak ik die ook mee.

Verder heb ik net nog even her en der gekeken maar het stikt echt van de bestandnamen waarin dat streepje wordt weggelaten en vervangen door ofwel een spatie ofwel een punt.

• drfruit
  • Niet online
Het aantal releasegroepen dat bestaat is geen probleem bij skippen, want ik hoef daar alleen groepen te vermelden waarvan ik wel eens een web-dl met ingebouwde subs binnenkrijg. Met al die duizenden andere groepen heb ik niets te maken.

Dat ik nooit een releasegroep zonder streepje zie, kan ook zijn omdat ik alleen hd-releases kijk en alleen usenet gebruik. Maar het is op zich wel begrijpelijk dat zelfs groepen die allerlei sceneregels aan hun laars lappen, hun eigen naam wel correct vermelden, want dat is voor hen het belangrijkste.
De reden waarom jij skipped heeft dus niet met het onderwerp van Trash te maken dat hij zag dat releasegroep uit de "episode title" gehaald werden.

• TRaSH
quote:
drfruit schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:43:
.... want ik hoef daar alleen groepen te vermelden waarvan ik wel eens een web-dl met ingebouwde subs binnenkrijg. ....
In een WEB-DL behoort eigenlijk gewoon een engelse sub te zitten(ook al is het vaak de hearing impaired versie),
omdat je eerder aangaf dat je NTB skipped omdat ze subs erbij hebben
of ben je een fan van TBS ?
die de WEB-DL re-encode naar een mindere kwaliteit met die AAC audio ?

TRaSH wijzigde deze reactie 10-01-2018 11:46 (4%)

• drfruit
  • Niet online
@Ben(V)
De reden waarom ik skip, is dat ik geen subs wil downloaden als die er al in zitten. Door de manier waarop het skipfilter werkt, kan een episode waarin de naam van een releasegroep in de titel voorkomt (zeg visum of convoy) worden overgeslagen terwijl dat niet de bedoeling is. Dat probleem heb ik ondervangen door een streepje voor de releasegroep te zetten. Tot nu toe werkt dat feilloos.

Ik noemde mijn oplossing omdat Trash op min of meer hetzelfde probleem stuitte, zij het om een andere reden.

@TRaSH
Nee ik ben juist GEEN fan van TBS, zoals je zou kunnen weten. Ik heb het er kort geleden nog met je over gehad dat ik een manier zocht om die groep weg te filteren, behalve voor sommige daily shows, waarvoor ze soms de enige zijn die iets (op dezelfde dag) uitbrengen.

Inmiddels voeg ik trouwens voor elke nieuwe show een TBS-filter toe.

• Kenhas
Misschien is het een mogelijkheid om MediaInfo te integreren. DIT kan gebruikt worden met python.

Ik krijg ook redelijk wat afleveringen binnen waar al een ondertitel inzit.Heb de indruk dat het aantal afleveringen met embedded ondertitel aan het stijgen is. Zou misschien nuttig zijn dat autosub de afleveringen kan overslaan als er een ondertitel inzit.

Gebruik nu en dan eens MediaInfo en heb niet de indruk dat het zwaar belastend is. Op die manier zou de verwerkingssnelheid op peil blijven.Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn met een Wanted lijst van enkele honderden bestanden.

Zou ook de ondertitel sites beetje ontlasten.

Is maar een idee é ;)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-12 16:39
quote:
Kenhas schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:42:
Misschien is het een mogelijkheid om MediaInfo te integreren. DIT kan gebruikt worden met python.

Ik krijg ook redelijk wat afleveringen binnen waar al een ondertitel inzit.Heb de indruk dat het aantal afleveringen met embedded ondertitel aan het stijgen is. Zou misschien nuttig zijn dat autosub de afleveringen kan overslaan als er een ondertitel inzit.

Gebruik nu en dan eens MediaInfo en heb niet de indruk dat het zwaar belastend is. Op die manier zou de verwerkingssnelheid op peil blijven.Weet natuurlijk niet hoe het zou zijn met een Wanted lijst van enkele honderden bestanden.

Zou ook de ondertitel sites beetje ontlasten.

Is maar een idee é ;)
Yep, die suggestie heb ik in oktober al gedaan: vanaalten in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

@Ben(V) voelde daar niet zoveel voor omdat mediainfo niet op alle platformen beschikbaar is (ik draai Linux en daar is het wel beschikbaar, maar wellicht niet op een Synology of onder Windows). Kan mij ook voorstellen dat het toch wel wat werk is om in te bouwen en dat hij daar de tijd simpelweg niet voor heeft - dus hij kwam met de suggestie om daar zelf een script voor te maken, als postprocessor voor de download-tool.
Naast dat mediainfo niet voor alle platformen beschikbaar is, geeft het nog meer problemen.
Autosub moet weten waar het te vinden is en welke versie er staat want dat geeft vaak ook weer verschillen

Verder moet je mediainfo spawnen als een extern subprocess en dat werkt onbetrouwbaar en daarna wachten tot hij gereed is.
Als je dat doet en Mediainfo doet iets raar (zoals crashen) dan loop je de kans dat autosub blijft hangen of zelf ook crashed.

Aangezien het geen api heeft moet je het resultaat dus gaan sreenscrapen wat heel veel werk is om te maken en altijd weer problemen blijft geven.

Verder is de manier waarop autosub is opgebouwd zeer onvriendelijk voor zo iets, omdat bij elk zoekrondje alle videos weer opnieuw door mediainfo gehaalt moeten worden.

Dan kun je beter hebben dat je af en toe een overbodige sub file krijgt en van alle tv series hebben bij mijn weten alleen web-dl's Engelse subs aan boord en wel de subs voor gehoor gestoorden.
Het is dus simpel om voor web-dl's een skip te maken voor Engelse subs.
Persoonlijk vind ik die gehoorgestoorden subs ook niet om aan te gluren.

Ik heb een nieuwe versie (1.2.16) uitgebracht.

Deze zal geen releasegroups uit de episode titel meer matchen.

• TonVH
quote:
Ben(V) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:51:
M.i. simpel: bouw de optie in zodat gebruiker trefwoorden kan bepalen van files die geskipt moeten worden.
quote:
Veel NL vertalingen doen ook pijn aan de ogen (t, d en erger) en dan valt een juiste Engelse tekst te prefereren.
quote:
TonVH schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:58:

M.i. simpel: bouw de optie in zodat gebruiker trefwoorden kan bepalen van files die geskipt moeten worden.
Klopt dat is zo simpel dat het al heel lang in autosub zit. O-) :z

• Kenhas
quote:
Ben(V) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:51:
Naast dat mediainfo niet voor alle platformen beschikbaar is, geeft het nog meer problemen.
Autosub moet weten waar het te vinden is en welke versie er staat want dat geeft vaak ook weer verschillen

Verder moet je mediainfo spawnen als een extern subprocess en dat werkt onbetrouwbaar en daarna wachten tot hij gereed is.
Als je dat doet en Mediainfo doet iets raar (zoals crashen) dan loop je de kans dat autosub blijft hangen of zelf ook crashed.

Aangezien het geen api heeft moet je het resultaat dus gaan sreenscrapen wat heel veel werk is om te maken en altijd weer problemen blijft geven.

Verder is de manier waarop autosub is opgebouwd zeer onvriendelijk voor zo iets, omdat bij elk zoekrondje alle videos weer opnieuw door mediainfo gehaalt moeten worden.

Dan kun je beter hebben dat je af en toe een overbodige sub file krijgt en van alle tv series hebben bij mijn weten alleen web-dl's Engelse subs aan boord en wel de subs voor gehoor gestoorden.
Heb mediainfo al paar keer gebruikt in C# projectjes en werkte wel vlot.
Hetgeen ik naar linkte, is volgens die pagina beschikbaar voor ongeveer alles:
quote:
It works on Linux, Mac OS X and Windows and is tested with Python 2.6, 2.7, 3.4, 3.5, 3.6, PyPy and PyPy3
Als ik dan zo eens kijk naar de (iets te beperkte) documentatie, zag het er uit alsof het wel vlot te integreren was met python.
Zoiets van "import mediainfo info=mediainfo.parse(bestandsnaam)"
Zal wel iets ingewikkelder zijn anders had het er wel ingezeten :)

Maar zoals gezegd, was maar een idee.
quote:
vanaalten schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Yep, die suggestie heb ik in oktober al gedaan: vanaalten in "[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill"

@Ben(V) voelde daar niet zoveel voor omdat mediainfo niet op alle platformen beschikbaar is (ik draai Linux en daar is het wel beschikbaar, maar wellicht niet op een Synology of onder Windows). Kan mij ook voorstellen dat het toch wel wat werk is om in te bouwen en dat hij daar de tijd simpelweg niet voor heeft - dus hij kwam met de suggestie om daar zelf een script voor te maken, als postprocessor voor de download-tool.
Is beschikbaar voor zo'n beetje elk platform dat er is, ook voor Synology.
Heb je dan een postprocessor ? Het simpelste dat ik kan bedenken, is om een dummy srt te laten plaatsen als er al een embedded ondertitel is. Of de ondertitel er uit halen

• drfruit
  • Niet online
@Ben(V)
Ik snap niet waarom er geen sub wordt gevonden voor deze episode:

The.Mick.S02E11.1080p.HEVC.x265-MeGusta

Die zie ik namelijk wel op addic7ed staan. Ik heb nu alleen releasegroup bij minmatch staan.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
quote:
Kenhas schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:46:
Heb mediainfo al paar keer gebruikt in C# projectjes en werkte wel vlot.
Hetgeen ik naar linkte, is volgens die pagina beschikbaar voor ongeveer alles:
Ik ben hier echt fel op tegen. Bouw je eigen project in plaats van autosub vol te willen stoppen met onnodige ballast.

Ben(V) was ook duidelijk: nee. Hou er dan ook over op.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• DaMoUsYs
Had nog 2 kleine vraagjes
Wat wordt er allemaal opgehaald bij TheTVDB, toevallig ook dat een show NL is of niet ?
Zou deze dan eventueel geskipped kunnen worden ?

En als een mkv door QoQ qua bestandsnaam is omgedraaid , gaat hij dan ook subs vinden ?
Zou mij logisch lijken van niet iig

En daarnaast een opmerking, zojuist een oude serie binnen gehengeld, de datums staan netjes op release datum van de uploader in dit geval 22-6-2017

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 10-01-2018 17:43 (26%)

Check dit en help mee!

• Hobbykok
  • Nu online
quote:
DaMoUsYs schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:41:
En als een mkv door QoQ qua bestandsnaam is omgedraaid , gaat hij dan ook subs vinden ?
Krijgen we nu ook straks het verzoek om de QoQ reverse bestandsnaam exe in autosub te bouwen?
Nee, hij vind dan geen subs. Je hebt ook geen subs nodig bij een QoQ release. Zet qoq in de string die hij skipt bij het zoeken naar subs.

• DaMoUsYs
Sorry staat idd al NLSub iin, die worden al geskipped bij mij
En nee dat was zeker geen verzoek om dat in te bouwen, alleen een vraag

Check dit en help mee!

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:05
Hi Ben(v)

Zou je e.v.t optie kunnen toevoegen om i.p.v. srt's te gebruiken, een conversie te doen naar WebVTT (.vtt)? Dit werkt beter in combinatie met Chromecasts.

Dit kan geïntegreerd worden met bijv: https://pypi.python.org/pypi/webvtt-py of https://github.com/pbs/pycaption

Mirabis wijzigde deze reactie 10-01-2018 17:59 (6%)

• DaMoUsYs
@Mirabis lijkt me niet, maar kan je toch zelf maken met postprocessing ?

Check dit en help mee!

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:05
@DaMoUsYs dat is idd mogelijk, d8 misschien willen meer mensen zo'n optie. Ik zal van het weekend wel ff kijken of ik een post process script kan aanmaken hiervoor
Autosub is een programma om sub te vinden en geen conversie programma voor allerlei subformaten.
Ik was niet van plan een "swiss armyknife" te gaan maken en onderhouden.

• TonVH
...

TonVH wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:49 (109%)

• DaMoUsYs
quote:
TonVH schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:44:
[...]

Dat "heel lang" zal erg meevallen want in 1.2.15 is zoiets niet te vinden. Maar het kan een motief zijn om naar de nieuwste versie te updaten.
Skip Search Dutch en of Skip Search English doen precies wat je wil volgens mij
@Ben(V) had je mijn vraag nog gezien over de Nederlandse shows ?

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 10-01-2018 19:49 (8%)

Check dit en help mee!

Precies en dat zit er al heeeeeeeeel lang in.

quote:
drfruit schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:25:
@Ben(V)
Ik snap niet waarom er geen sub wordt gevonden voor deze episode:

The.Mick.S02E11.1080p.HEVC.x265-MeGusta

Die zie ik namelijk wel op addic7ed staan. Ik heb nu alleen releasegroup bij minmatch staan.
Omdat er nog een foutje in zat.
Er is een nieuwe release version 1.2.17

quote:
Had nog 2 kleine vraagjes
Wat wordt er allemaal opgehaald bij TheTVDB, toevallig ook dat een show NL is of niet ?
Zou deze dan eventueel geskipped kunnen worden ?

Zou mij logisch lijken van niet iig

En daarnaast een opmerking, zojuist een oude serie binnen gehengeld, de datums staan netjes op release datum van de uploader in dit geval 22-6-2017
Die informatie zit niet in TVDB, maar je weet zelf toch wel welke serie Nederlands is, zet die in de skiplijst.
Nee dat omdraaien kun je meestal door je downloader wel weer terug laten draaien, autosub kan daar niets mee.

Als jij een downloader gebruikt die de datum van een net aangemaakte file in het verleden zet dan moet je dat daar proberen op te lossen.

• DaMoUsYs
Oke das jammer, de taal zit dus niet in de API van TheTVDB.
Want als ik zoek bijvoorbeeld op CMC dan zie ik in het zoekoverzicht wel Language staan.

Oke ik kijk naar de verkeerde tijd dan denk ik

Check dit en help mee!

• EJC1967
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15:26
Is op zich niet een probleem, maar ik moet nog steeds bij een update met de hand een reboot van AutoSub uitvoeren om deze te activeren.
Hiervoor ging dit automatisch.
Is dit nu definitief veranderd of moet ik misschien het laatste pakketje voor Synology installeren.

Nogmaals geen probleem maar wil graag even weten of dit klopt of dat er toch nog iets gefixed kan/moet worden.

• svenvang93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:20
quote:
EJC1967 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:59:
Is op zich niet een probleem, maar ik moet nog steeds bij een update met de hand een reboot van AutoSub uitvoeren om deze te activeren.
Hiervoor ging dit automatisch.
Is dit nu definitief veranderd of moet ik misschien het laatste pakketje voor Synology installeren.

Nogmaals geen probleem maar wil graag even weten of dit klopt of dat er toch nog iets gefixed kan/moet worden.
Ik heb het zelfde “probleem”. Hier draait autosub op Debian.

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:58
Op mijn synology ook reboot van autosub nodig na update.

Niet onoverkomelijk, maar wel een extra handeling :+

• TRaSH
quote:
...
...
Gelukkig heb je zelf later je antwoord gegeven ;)
quote:
DaMoUsYs schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:17:
@Mirabis lijkt me niet, maar kan je toch zelf maken met postprocessing ?
Dat geld ook voor dit probleem,
Heb ik standaard in NZBGet zitten.

quote:
DaMoUsYs schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:57:
Oke das jammer, de taal zit dus niet in de API van TheTVDB.
Want als ik zoek bijvoorbeeld op CMC dan zie ik in het zoekoverzicht wel Language staan.

Oke ik kijk naar de verkeerde tijd dan denk ik
Dat betekent dat er in die taal informatie over de video beschikbaar is.
Dat is iets heel anders dan dat de video in die taal zou gesproken zijn.

Maar nogmaals ik zie je probleem niet, het lijkt me dat je zelf echt wel weet of je een Nederlands gesproken serie volgt en dan zet je die gewoon op skip.

• DaMoUsYs
Oke dat wist ik niet.

Dat klopt, vooral als je gelijk met je verzameling begint met AutoSub.
Ik ben er helaas later pas mee begonnen, en ik heb nogal wat series in mijn lijstje staan :P
De meeste staan inderdaad ook al op de skip list

Check dit en help mee!

quote:
Grolsch schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:22:
Op mijn synology ook reboot van autosub nodig na update.

Niet onoverkomelijk, maar wel een extra handeling :+
De automatische opstart na een update ga ik eruit halen.
Met name op een Synology werkt dat niet meer goed sinds DSM 6, omdat je daar eigenlijk op moet starten via het package centre en dat werkt dus anders dan op andere omgevingen.

Ik heb geen zin om voor verschillende OS-en verschillende opties in te bouwen, want dan is het einde zoek.
De simpelste oplossing is dus updaten en een melding geven dat je autosub zelf even moet opstarten.

Komt in de volgende release.

• EJC1967
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15:26
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:56:
[...]

De automatische opstart na een update ga ik eruit halen.
Met name op een Synology werkt dat niet meer goed sinds DSM 6, omdat je daar eigenlijk op moet starten via het package centre en dat werkt dus anders dan op andere omgevingen.

Ik heb geen zin om voor verschillende OS-en verschillende opties in te bouwen, want dan is het einde zoek.
De simpelste oplossing is dus updaten en een melding geven dat je autosub zelf even moet opstarten.

Komt in de volgende release.
Top d:)b

• DaMoUsYs
het maakt mij niet zoveel uit maar,
code:
1
Major Crimes    05  21  2017-06-29 12:25:42

Deze is toch echt gisteren gedownload ?

Volgens de properties van de file is ie gisteren gemaakt en LastModified op 2017-06-29 12:25:42

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 11-01-2018 12:15 (27%)

Check dit en help mee!

Waardeloos download programma die zoiets doet.
Hij maakt een file aan zegt vervolgens dat hij in het verleden veranderd is.
Lijkt mij een beetje vreemd.

Maakt echter niet zoveel uit want LastModified is een attribute dat niet op alles OS-en beschikbaar en/of betrouwbaar is en wordt dus ook niet gebruikt.
Het gaat om de CreationDate.

• DaMoUsYs
Blijkbaar dus niet
code:
1
2
3
4
5
Name           : Major.Crimes.S05E21.1080p.HDTV.x264-SERIOUSLY.mkv
Length         : 1800690069
CreationTime   : 10-1-2018 21:05:22
LastWriteTime  : 29-6-2017 12:25:42
LastAccessTime : 10-1-2018 21:05:22

En dat die datum zo is, is bij mijn weten op ieder windows systeem zo hoor

Check dit en help mee!

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-12 15:03
ik zie dit ook vaak op mijn Synology waarbij zip bestanden uitgepakt worden die ik met torrents heb gedownload. Dit is volgens mij gewoon standaard gedrag.
Zeker geen standaard.

Als een file aangemaakt wordt op welk OS dan ook dan worden de CreationDate en de LastModifyDate gelijk gemaakt, anders is het natuurlijk een onzin gegeven geworden.

Je kunt niet een file in het verleden wijzigen die vandaag pas is aangemaakt.

Kortom die programma's zitten met die datums te prutsen.

• TRaSH
quote:
DaMoUsYs schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:18:
Blijkbaar dus niet
code:
1
2
3
4
5
Name           : Major.Crimes.S05E21.1080p.HDTV.x264-SERIOUSLY.mkv
Length         : 1800690069
CreationTime   : 10-1-2018 21:05:22
LastWriteTime  : 29-6-2017 12:25:42
LastAccessTime : 10-1-2018 21:05:22

En dat die datum zo is, is bij mijn weten op ieder windows systeem zo hoor
Hoe krijg je deze info te zien kan ik even kijken bij mij bij een episode die hij vandaag heeft gedownload

• DaMoUsYs
@TRaSH
code:
1
get-ChildItem <path + filename> | fl

Als ik handmatig iets uitpak met WinRAR gebeurd er precies hetzelfde hoor

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 11-01-2018 16:51 (48%)

Check dit en help mee!

• TRaSH
@DaMoUsYs
Thnx
Torrent download van een paar uur geleden
code:
1
2
3
4
5
Name           : The.Blacklist.S05E10.The.Informant.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv
Length         : 2913133990
CreationTime   : 11-1-2018 12:02:35
LastWriteTime  : 11-1-2018 12:01:07
LastAccessTime : 11-1-2018 12:02:35

Net via usenet gedownload als Test(NZBGet)
code:
1
2
3
4
5
Name           : The.Blacklist.S05E09.Ruin.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264.NL-Subs.mkv
Length         : 3160383556
CreationTime   : 11-1-2018 16:58:11
LastWriteTime  : 10-1-2018 23:07:46
LastAccessTime : 11-1-2018 16:58:11

TRaSH wijzigde deze reactie 11-01-2018 17:08 (40%)
Reden: usenet download toegevoegd

• dtj0h
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-11 16:15
Binnen verschillende archive/unpack tools heb je de mogelijkheid om de datum aan te houden die 'geset' is tijdens het comprimeren/packen van het bestand. De tool zal dan deze datum overnemen en het bestand met die eigenschappen wegschrijven op disk. Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om dat allemaal te overschrijven naar de datum/tijd van het moment waarop het bestand wordt uitgepakt op schijf. Er is allerlei default gedrag in bijvoorbeeld Winrar dat je vast en zeker kan aanpassen naar wens. Tools als Sonarr hebben in de configuratie ook de optie om deze data aan te passen naar wens. Voor beide opties is wat te zeggen, al is het dus voor een tool als autosub in dit geval het makkelijkste de datum van uitpakken aan te houden.

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

quote:
Ben(V) schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:17:
[...]

Omdat er nog een foutje in zat.
Er is een nieuwe release version 1.2.17
@Ben(V)

ik kom een melding tegen:
11-01 19:44:49 ERR _walkDir :Problem scanning file Scream - S01E04 - HDTV-720p Sonarr.mkv. Error is: local variable 'HighName' referenced before assignment
11-01 19:44:49 DBG _walkDir :Processing file: Scream - S01E03 - HDTV-720p Proper KILLERS.mkv
11-01 19:44:49 DBG _getShowid :Trying to get info for Scream
11-01 19:44:50 ERR _walkDir :Problem scanning file Scream - S01E03 - HDTV-720p Proper KILLERS.mkv. Error is: local variable 'HighName' referenced before assignment

wellicht is dit iets (of niet) ..

Fijn weer een bugje gevonden.
Zal morgen een nieuwe versie uitbrengen.

Overigens zul je voor "Scream" nooit iets vinden want die serie heet "Scream: The TV Serie" en dat is te moeilijk om te matchen.

Je zult dus zo wie zo een namemapping moeten maken zoals:

Scream = 3921180

• Samplex
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:15
Sinds de laatste versie stop autosub spontaan met draaien op mijn Synolgy en moet ik deze weer starten via de package center..

• Hobbykok
  • Nu online
quote:
Samplex schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:49:
Sinds de laatste versie stop autosub spontaan met draaien op mijn Synolgy en moet ik deze weer starten via de package center..
in de openingspost staat hoe je een probleem het beste kan aanmelden.

• Tommiiee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09:51
quote:
Dit is mij tot op heden ook 1 keer overkomen. Daar zat verder geen nuttige logging bij. Gewoon 'opeens' gestopt terwijl Autosub z'n ding aan 't doen was.
quote:
Debug log aanzetten en als het weer gebeurd het laatste stuk log hier plaatsen dan kan ik er naar kijken.
Het gaat er natuurlijk niet om of jullie iets in die debuglog kunnen zien, maar of ik het kan reproduceren en zo het probleem vinden.

Ben(V) wijzigde deze reactie 12-01-2018 15:55 (16%)

• bassd
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10-12 14:36
quote:
mDieli schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 19:12:
Misschien een domme vraag, maar ik gebruik Autosub al een tijdje. Draait als een zonnetje op mijn Synolgy DS411+II NAS>
Nu wilde ik een show skippen (NL show, dus geen ondertitels voor (nodig)) maar bij het aanklikken kreeg ik een "error 500" om m'n oren.
Even autosub geupdate naar versie 1.2.10. Nieuwe(re) interface maar ook daar krijg ik bij het aanklikken van "skip show" een popup met error 500.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 670, in respond
    response.body = self.handler()
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 220, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 60, in __call__
    return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 90, in skipShow
    return str(tmpl)
  File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
    rc = getattr(self, mainMethName)()
  File "_volume1__appstore_AutoSub_BootstrapBill_interface_templates_config_skipshow_tmpl.py", line 89, in respond
  File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1597, in _handleCheetahInclude
    nestedTemplateClass = compiler.compile(source=source, file=file)
  File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 637, in compile
    moduleName = convertTmplPathToModuleName(file)
  File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/convertTmplPathToModuleName.py", line 20, in convertTmplPathToModuleName
    return splitdrive(tmplPath)[1].translate(_pathNameTransChars)
TypeError: character mapping must return integer, None or unicode

Waarschijnlijk iets wat ik verkeerd doe of verkeerd heb staan maar heb eerlijk gezegd geen idee waar te zoeken.
Iemand een oplossing of een hint in de goede richting?
Ik heb hetzelfde, als ik even verder kijk, dan blijkt dat omdat die serie geen imdb id heeft.
De link is dan http://urlvanjeserver:9960/config/skipShow//-1.

• AeronNL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-12 07:53
Ik heb gisteren geüpdate naar de laatste versie, maar ik ben bang dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
De interface ziet er vreemd uit en ik kan alleen op home klikken. Commands en Configuration werken niet. Als ik erop klik gebeurd er vervolgens niets.
Een reboot haalt helaas niets uit.

• TRaSH
Misschien je browser cache legen,
En staat er iets in je log files.
Welke OS ?
Windows ?
Niet iedereen draait het op het zelfde systeem,
En veelal problemen zijn er bij mensen die het op een Synolgy draaien als ik het zo lees

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-12 13:16
@Ben(V) Wat is eigenlijk de reden dat er niet gezocht word op die subtitles tussen de bovenste 5 en de laatste subtitle in het screenshot staat gezocht wordt? Ik dacht eerst dat het de bestandsdatum was, maar die laatste is nog een stuk ouder.

https://image.prntscr.com/image/76TB28IHQxu2UpSRArU_pw.png

Ik gebruik de originele scene bestandsnamen en heb geen filters in het config scherm ingesteld of series uitgesloten.

Senaxx wijzigde deze reactie 13-01-2018 02:27 (15%)

• mDieli
  • Laatst online: 13-12 12:50
quote:
Senaxx schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 02:25:
@Ben(V) Wat is eigenlijk de reden dat er niet gezocht word op die subtitles tussen de bovenste 5 en de laatste subtitle in het screenshot staat gezocht wordt? Ik dacht eerst dat het de bestandsdatum was, maar die laatste is nog een stuk ouder.

https://image.prntscr.com/image/76TB28IHQxu2UpSRArU_pw.png

Ik gebruik de originele scene bestandsnamen en heb geen filters in het config scherm ingesteld of series uitgesloten.
Ik gok toch dat dit is omdat deze afleveringen 4 weken of ouder zijn.

Edit: En ik zie dat die onderste, vandaag precies 8 weken oud is, dus vandaag meegaat in de search. Daarom is hij blauw.

mDieli wijzigde deze reactie 13-01-2018 06:49 (16%)

• Senaxx
quote:
mDieli schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 06:47:
[...]

Ik gok toch dat dit is omdat deze afleveringen 4 weken of ouder zijn.

Edit: En ik zie dat die onderste, vandaag precies 8 weken oud is, dus vandaag meegaat in de search. Daarom is hij blauw.
Dat moet je me toch even uitleggen. De rest gaat niet mee omdat deze 4 weken oud zijn, maar en aflevering die 8 weken oud is gaat alsnog wel mee?

• mDieli
  • Laatst online: 13-12 12:50
quote:
Senaxx schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Dat moet je me toch even uitleggen. De rest gaat niet mee omdat deze 4 weken oud zijn, maar en aflevering die 8 weken oud is gaat alsnog wel mee?
quote:
Zoekschema voor oude video's:
Tussen 0 en 4 weken wordt altijd gezocht naar de sub.
Tussen 4 en 16 weken wordt er een keer per week gezocht op een dag gezocht.
Ouder dan 16 weken wordt er een keer per 4 weken gezocht op een dag gezocht.
Oftewel, die van 8 weken oud, is ook precies 8 weken oud en zal 1 dag in het lijstje blauw erbij staan. Morgen zal hij weer grijs zijn als er geen sub gevonden wordt vandaag.

tenminste, dat is mijn interpretatie ervan

• Senaxx
quote:
mDieli schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:53:
[...]

[...]

Oftewel, die van 8 weken oud, is ook precies 8 weken oud en zal 1 dag in het lijstje blauw erbij staan. Morgen zal hij weer grijs zijn als er geen sub gevonden wordt vandaag.

tenminste, dat is mijn interpretatie ervan
Ah 8)7 Dat stukje van die oude subtitles miste ik even. Dit is namelijk een nieuwe nas van me ouders die nu helemaal opnieuw van scratch is ingericht en alles opnieuw gedownload is. En dus ook graag een "initial" run wil doen om alle subtitles te downloaden.

Voorlopig heb ik het even met een smerig trucje beetje kortzichtig, maar dat snap je zelf ook.
Dit kan resulteren in een ban voor iedereen maar who cares?

Lustucru wijzigde deze reactie 13-01-2018 15:08 (15%)

Beetje domme zet.
Deze functionaliteit is er juist ingebracht om die volkomen onzinnige zoekacties op al die websites te voorkomen.
Hij vind echt geen subs die er voorheen ook niet waren, je belast alleen de websites er onnodig mee en loopt dus het risico dat die ofwel er mee stoppen, ofwel een ban geven ofwel overbelast worden.

En dat alles omdat jij het in je hoofd hebt gehaalt "opnieuw" te beginnen. Je gaat toch al die video's ook niet opnieuw zoeken en downloaden.

Addic7ed heeft al duidelijk last van zware overbelasting.

Ik zou het ook prettig vinden als je die plaatsing van dat commando weg zou halen en eigenlijk je hele post zou deleten.
Je denkt, geloof ik alleen maar aan jezelf en je eigen angst voor een ban, maar kunt niet bedenken dat een website heel simpel een programma zoals autosub kan bannen en dan is iedereen de klos.

Jij bent een van die mannetjes die er voor zorgen dat ik er over aan het denken ben gewoon te stoppen met autosub en het alleen voor mezelf te houden.

• Hobbykok
  • Nu online
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:38:
Jij bent een van die mannetjes die er voor zorgen dat ik er over aan het denken ben gewoon te stoppen met autosub en het alleen voor mezelf te houden.
Precies, ik begin zelf ook redelijk te balen welke kant dit topic op gaat. Weet ik hoeveel verzoeken om allerlei functies, allerlei vragen stellen die je zelf kan uitzoeken, het is een grote trieste bende hier geworden. En dan ook gewoon zaken omzeilen die ingebouwd zijn zodat users of autosub zelf geen ban krijgt. Verpest het even lekker voor iedereen, afschuwelijk triest gedrag.

Ik download nog maar amper series, ik ben niet afhankelijk van autosub en zou het zelf ook simpel even kunnen opzoeken 1 keer per maand, maar er zijn hier users die wel veel series downloaden en hop, dat is dan zo verpest door een of een paar users hier omdat autosub vrij snel een ban krijgt op addic7ed en dat terwijl Ben(V) in het verleden veel moeite heeft gedaan om autosub daar toegestaan te krijgen. Man man man wat is dit toch triest. Ik vind het echt verderfelijk gedrag.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-01-2018 13:54 (27%)

• TRaSH
Doet mij denken aan die developer van Sickrage die schijt aan iedereen had en waardoor die client gebanned werd op veel indexers wegens hammering/over belasting van de indexers.

Dit is ook volgens mij 1 van de vele redenen dat deze "beperking" is ingevoerd in AutoSub

TRaSH wijzigde deze reactie 13-01-2018 14:25 (20%)

• itsme9x
Hmm vandaag een raar foutje tegen gekomen (v1.2.17):
code:
1
2
3
4
13-01 13:39:56 DBG _getShowid  :Id's are: IMDB: None, Addic7ed: 0, ShowName: Hawaii Five-0 2010, TvdbName: None
13-01 13:39:56 ERR GetToken    :Error from Tvdb API is: "Valid User Account Required"
13-01 13:39:55 DBG _getShowid  :Trying to get info for Hawaii Five-0 2010
13-01 13:39:55 DBG _walkDir    :Processing file: Hawaii.Five-0.2010.S08E13.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Door middel van de test knop bij de Tvdb blijkt de login inderdaad niet te werken.
https://image.ibb.co/n0ry46/3.png

Een login op de website met dezelfde user en pass werkt echter prima.
Echter geen probleem zou je denken want de show stond al handmatig in de imdb en addic7ed namemapping.

Toch kan auto sub ook hierbij (zie log hierboven) geen ID's van vinden, dezelfde show werd voorheen altijd prima opgepikt.

i5 - 4690 | Gigabyte G1.Sniper B5 | XFX DD 7950 | 16GB DDR3 1600 MHz | True Spirit 140 Power | Evo 850 250 GB | CM V550S | Fractal R4 Windowed

• Hobbykok
  • Nu online
quote:
itsme9x schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:51:
Een login op de website met dezelfde user en pass werkt echter prima.
Ik heb dit probleem zelf een keer (paar weken terug, dus niet de meest recente versie) opgelost door autosub te rebooten vanuit het menu, misschien lost dat het bij jou ook op?

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-01-2018 15:08 (7%)

Nee dit komt doordat hij niet de account identifier invult maar z'n password.
Dat wordt niet gevraagd.

• Senaxx
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:38:
Beetje domme zet.
Deze functionaliteit is er juist ingebracht om die volkomen onzinnige zoekacties op al die websites te voorkomen.
Hij vind echt geen subs die er voorheen ook niet waren, je belast alleen de websites er onnodig mee en loopt dus het risico dat die ofwel er mee stoppen, ofwel een ban geven ofwel overbelast worden.

En dat alles omdat jij het in je hoofd hebt gehaalt "opnieuw" te beginnen. Je gaat toch al die video's ook niet opnieuw zoeken en downloaden.

Addic7ed heeft al duidelijk last van zware overbelasting.

Ik zou het ook prettig vinden als je die plaatsing van dat commando weg zou halen en eigenlijk je hele post zou deleten.
Je denkt, geloof ik alleen maar aan jezelf en je eigen angst voor een ban, maar kunt niet bedenken dat een website heel simpel een programma zoals autosub kan bannen en dan is iedereen de klos.

Nou sorry hoor... ik vind dat je nu een beetje te persoonlijk wordt en compleet uit de bocht vliegt met je beargumentatie. Het was een nieuwe nas met een nieuwe hardeschijf (waar geen oude aanwezig was). Dus er is geen andere mogelijkheid om dit te doen.

En dan moet je zeggen "ja sorry pa en ma, je kan de serie nog niet kijken want je ondertitel komt pas over een maand" ?

Ik snap uiteraard dat het beperkt moet blijven met API calls maar dat kan je ook op een andere manier brengen met je "mannetje".

Moet ik dan tegen me ouders zeggen "wacht maar met series kijken" want je ondertiteling wordt pas over 4 weken gedownload?

Ik ben het eens dat misbruik voorkomen moeten worden en dat niet elke 6 uur er onnodig veel api requests die kant op gaan. En dit heb ik ook voor de initial load alleen gedaan en daarna weer keurig aangepast.

En ik weet prima wat bij de development van autosub komt kijken aangezien ik namelijk degene was die samen met romke de founder ben van autosub :) Dit voordat Donny het overnam. Kijk hiervoor het oude google groups history maar voor na. Voordat het bootstrap framework er in werdt gemaakt voor de user interface heb ik destijds de hele interface / code samen met romke opgebouwd. (tijd van bierdopje)

Senaxx wijzigde deze reactie 13-01-2018 16:38 (11%)

• TRaSH
quote:
itsme9x schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:51:
Hmm vandaag een raar foutje tegen gekomen (v1.2.17):

...
Echter geen probleem zou je denken want de show stond al handmatig in de imdb en addic7ed namemapping.

[afbeelding]

Toch kan auto sub ook hierbij (zie log hierboven) geen ID's van vinden, dezelfde show werd voorheen altijd prima opgepikt.
Een aantal van jouw shows in de screenshot heb ik ook en heb daar geen namemapping voor nodig.
Heb na advies van @Ben(V) ook mijn hele namemapping leeg gehaald aangezien hij zelf al een hele lijst heeft toegevoegd.
Enigste die ik er nu in hebt staan is de volgende
http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180113-1yif-3kb.png
Omdat er 2 shows "The Librarians" zijn en de scene/p2p zet er geen (2014) bij de releases.

@Senaxx
Je had zelf ook kunnen bedenken dat het geen slimme set is om dit openbaar te maken.
Maar laten we het hier maar bij houden ipv een complete heksen jacht er van te maken.

TRaSH wijzigde deze reactie 13-01-2018 16:42 (4%)
Reden: heksenjacht

@Senaxx

Het argument van een nieuwe Nas slaat nergens op, want als je de video's gewoon kopieerd inclusief de subs is het nergens voor nodig om om deze actie uit te halen en al helemaal niet om even te laten zien om hoe slim je bent om de boel te kunnen omzeilen en dat hier neer te zetten.

Maar ik ben het helemaal zat, ik stop er mee.
Niemand hoeft meer problemen te melden, want ik doe er niets meer mee.
Ik zal de api keys revoken en that's it.

• -Gizmo-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:31
@Ben(V)
Helemaal top dat je al je tijd hier in stop voor ons.
Laat je niet gek maken door die enkele klagers.

Ik heb een probleempje met de rechten op mijn folderstructuur, ik maak gebruik van je Synology package versie 1.2.13

Ik krijg de welbekende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 05
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 02/metadata
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 02
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/extrafanart
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 04
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 03
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 01/metadata
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings/Season 01
13-01 17:46:42 ERR _walkDir    :No write access to folder: /volume1/video/Serie/Vikings

Toch heb ik de groep users gewoon schrijfrechten gegeven
http://ibb.co/b2T67R

De rechten op de map zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
drwxrwxr-x   8 nzbdrone users    4096 Nov 30 06:10 .
drwxrwxr-x 267 autosub  users   12288 Jan  9 07:11 ..
-rwxrwxr-x   1 nzbdrone users  757476 Mar 17  2013 backdrop.jpg
drwxrwxr-x   2 nzbdrone users    4096 Feb 13  2015 extrafanart
-rwxrwxr-x   1 nzbdrone users  418892 Feb  6  2014 poster.jpg
drwxrwxr-x   3 nzbdrone users    4096 Jul 13  2015 Season 01

Mis ik ergens iets?
Binnen mijn LAN staat deze map gewoon open.
De Backup is wel geslaagd.

• Senaxx
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:02:
@Senaxx

Het argument van een nieuwe Nas slaat nergens op, want als je de video's gewoon kopieerd inclusief de subs is het nergens voor nodig om om deze actie uit te halen en al helemaal niet om even te laten zien om hoe slim je bent om de boel te kunnen omzeilen en dat hier neer te zetten.

Maar ik ben het helemaal zat, ik stop er mee.
Niemand hoeft meer problemen te melden, want ik doe er niets meer mee.
Ik zal de api keys revoken en that's it.
Kopieert waarvan? Er was geen oude nas, er waren geen oude ondertitels. Dit was een nieuw nas met een nieuwe installatie. Er was geen mogelijkheid om dit anders te doen.

En ik zet het er helemaal niet neer om te laten zien hoe slim ik ben. Iedere Tweaker met wat Linux kennis of weet hoe Google werkt kan dit doen.

Maar ik laat maar voor wat het is. Als jij een hele applicatie de nek om wilt draaien omdat ik een totaal van 60 API calls heb gedaan naar 2 websites moet je zelf weten.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:52
Kunnen we het alsjeblieft vriendelijk houden? Ik vind het een TOP applicatie, en zou het erg jammer vinden als er mee gestopt wordt.

• itsme9x
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:26:
Nee dit komt doordat hij niet de account identifier invult maar z'n password.
Dat wordt niet gevraagd.
Klopt, domme fout, dank!
quote:
TRaSH schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Een aantal van jouw shows in de screenshot heb ik ook en heb daar geen namemapping voor nodig.
Heb na advies van @Ben(V) ook mijn hele namemapping leeg gehaald aangezien hij zelf al een hele lijst heeft toegevoegd.
Enigste die ik er nu in hebt staan is de volgende
[afbeelding]
Omdat er 2 shows "The Librarians" zijn en de scene/p2p zet er geen (2014) bij de releases.
Heb de hele minmatch even leeg gegooid.

Alles werkt nu prima, thx

• TRaSH
Mooi dat alles weer werkt

Pagina: 1 ... 76 ... 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True