Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste
Acties:

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Nee, 100% zeker geen hoofdletter fout. Heb het pad gekopieerd via eigenschappen in map eigenschappen.

Ik had de oude versie van DSM 5 geinstalleerd, die werkte altijd nog na update DSM 5 --> DSM 6.
Updaten autosub zelf werkte niet en toen heb ik de nieuwe versie geinstalleerd.

Maar dan krijg ik dus deze voor mij onverklaarbare serie pad error.

Ok @Tommiiee

dat is het! Thanks!

mountainbiker wijzigde deze reactie 23-01-2018 13:34 (5%)

mountainbiker

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:38
Als je zeker weet dat het pad goed staat dan zou het een rechtenkwestie kunnen zijn.

Je moet de group sc-media rechten geven op de folder "/volume2/videos_schijf" maar uiteraard moet je voor bestaande folders die rechten recususief zetten want alle subfolders en files bestaan al en hebben niet de juiste rechten.

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:41
Recursief onderliggend had ik reeds gedaan.
Maar ook in de bovenliggende map leesrechten geven was dus de point.

mountainbiker

• Ben(V)
De bovenliggende map bestaat niet. O-)
Dat is volume2.

• wars
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 12:14
Bedankt voor de laatste updates. Het home screen laadt nu super snel!

De vriendin volgt 'Scandal', deze staat nog niet in AddicMapping.json: 1837576 = 2381

Waarvoor zou het nuttig zijn om de rechten van de subtitles te wijzigen?

• Ben(V)
Ik zal hem toevoegen.

Waarom je iets met rechten wilt doen moet je echt zelf weten.
Sommige mensen willen alles open zetten zodat er niets beveiligd is en anderen willen dat anders regelen.

• dirkr
  • Laatst online: 12-02 21:15
@Ben(V) heb je soms nog een versie van Autosub voor DSM 5?
Die package is blijlkbaar niet meer beschikbaar..

• Pittie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:18
Hallo Ben(V)
Ik maak al een flinke tijd gebruik van jou superfijne tool! Dankjewel hiervoor.
Echter ik ben recent overgestapt naar de nieuwste versie. (Draai nu 1.2.17 op mijn pi2)
Echter ik loop nu tegen een probleem op. Ik maakte gebruik van autosubopstart.
Nu lijkt dit met de nieuwe versie niet meer te werken.
Na een reboot geeft de webpagina de volgende error:

Ik heb ook het volgende gemerkt:
python /home/pi/auto-sub/AutoSub.py -d

Dit werkt niet, in dat geval krijg ik ook een hele hoop errors in mijn "cmd" veld.
Enigszins gelijk aan bovenstaande screenshot.

Voer ik
cd /home/pi/auto-sub/
python AutoSub.py -d

uit, dan start de server wel!

Nu staat deze regel ook in het Autosubopstart script, zou het hieraan kunnen liggen?
Of doe ik iets anders fout?

Pittie wijzigde deze reactie 26-01-2018 21:02 (11%)

• Ben(V)
Dit heeft in ieder geval niets met een versie te maken.

Je moet in de folder staan waar je autosub hebt neergezet en blijkbaar doet jouw opstart script dat niet goed.
Aangezien je dat script hier niet plaatst kan ik er niet meer over zeggen.

• Pittie
quote:
Ben(V) schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:16:
Dit heeft in ieder geval niets met een versie te maken.

Je moet in de folder staan waar je autosub hebt neergezet en blijkbaar doet jouw opstart script dat niet goed.
Aangezien je dat script hier niet plaatst kan ik er niet meer over zeggen.
Bedankt voor je snelle reactie, ik dacht dat dit een bekend script was, excuses!
Het script dat ik gebruik heeft ooit bij autosub zelf gezeten als ik mij niet vergis.
(Maar dan heb ik het over 2013) Ik heb hier een screenshot gemaakt van het script:

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:50

zeroday

Dream within a dream

[quote]Pittie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, ik dacht dat dit een bekend script was, excuses!
Het script dat ik gebruik heeft ooit bij autosub zelf gezeten als ik mij niet vergis.
(Maar dan heb ik het over 2013) Ik heb hier een screenshot gemaakt van het script:

Je moet dat script iets aanpassen

autosub_start() {
echo "Starting $NAME"
echo "$DAEMON ${DAEMON_OPTS}"
cd /home/autosub/
$DAEMON ${DAEMON_OPTS}

zet bij de start een regel ertussen dat je naar de folder van autosub gaat met cd /locatie/van/autosub
dan werkt het wel.
Ik werk al jaren met dit script en heb al jaren geleden die cd er tussen gezet. ;)

Edgemax Lite/USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault.

• Pittie
quote:
zeroday schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:36:
[quote]Pittie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:29:
[...]

Je moet dat script iets aanpassen

autosub_start() {
echo "Starting $NAME"
echo "$DAEMON ${DAEMON_OPTS}"
cd /home/autosub/
$DAEMON ${DAEMON_OPTS}

zet bij de start een regel ertussen dat je naar de folder van autosub gaat met cd /locatie/van/autosub
dan werkt het wel.
Ik werk al jaren met dit script en heb al jaren geleden die cd er tussen gezet. ;)
Yes! dat was inderdaad de oplossing. Dankjewel! Nu werkt het weer als vanouds! :)

• dirkr
Super bedankt voor de tool! Heeft altijd prachtig gewerkt maar nu doet ie toch wat raar..
Ik heb hem helemaal geconfigureerd maar ik zie in de logs gewoon een login/logout van de sub-sites en er gebeurd niets.

29-01 08:20:33 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
29-01 08:20:33 DBG OS_Logout :OpenSubtitles logged out.
29-01 08:20:33 INF OS_Login :Logged in as xxxxx.
29-01 08:20:33 INF run :Starting round of subs searching on Opensubtitles, Subscene

Al geprobeerd met bepaalde providers aan/uit te zetten maar niets..
Ik werk wel enkel met de engelse subs.. zou het daar aan kunnen liggen?

• Ben(V)
Welke versie van autosub draai je?

• dirkr
v1.2.17

• Ben(V)
Kan er geen kaas van maken.
Als je debug log aan hebt staan moeten er nog veel meer log entries zijn.
Er zit ook helemaal geen miliseconde tijd tussen die entries dus hij doet eigenlijk helemaal niets.

Probeer eens een nieuwe install.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:42
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:31:
Kan er geen kaas van maken.
Als je debug log aan hebt staan moeten er nog veel meer log entries zijn.
Er zit ook helemaal geen miliseconde tijd tussen die entries dus hij doet eigenlijk helemaal niets.

Probeer eens een nieuwe install.
Wat doen Autosub als er *geen* videofiles zijn om voor te zoeken? Kan dat dan zo'n log opleveren met enkel log-in - log-out? Of is Autosub zo slim om bij geen zoekwerk, ook niet in te loggen?

• dirkr
Mijn video files worden alleszins wel gevonden..
Er zijn er een heel deel waar niets voor moet gebeuren maar toch ook een aantal waar wel nog voor gezocht moet worden.

• Ben(V)
quote:
vanaalten schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Wat doen Autosub als er *geen* videofiles zijn om voor te zoeken? Kan dat dan zo'n log opleveren met enkel log-in - log-out? Of is Autosub zo slim om bij geen zoekwerk, ook niet in te loggen?
Dan staat er in de log "Nothing to search for" en stopt het zoeken meteen.
Dus geen login meer.

• Ben(V)
quote:
dirkr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:56:
Mijn video files worden alleszins wel gevonden..
Er zijn er een heel deel waar niets voor moet gebeuren maar toch ook een aantal waar wel nog voor gezocht moet worden.
Heb je wel de debug log aanstaan en plaats eens een groter stukje waar hij aangeeft wat hij in de wanted list gestopt heeft.

• pietje63
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Is het mogelijk om het zoeken naar oude subs te forcen? Ik heb voor het eerste auto-sub geïnstalleerd en nog niet voor al mijn oude series een ondertitel..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Ben(V)
Nee daar zit geen optie voor in autosub.

Als je zo lang zonder subs gedaan hebt dan zit je er volgens mij niet om te springen, maar waarschijnlijk heb je de nodige subs wel handmatig of op een andere manier gedownload en wil je gewoon kijken of autosub er meer kan vangen. O-)

Gewoon even geduld hebben dus, uiteindelijk zoekt autosub ze wel voor je.

PS Ik zal in de volgende versie een optie inbouwen voor een handmatige "Forced Search".

Ben(V) wijzigde deze reactie 31-01-2018 10:47 (91%)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:50

zeroday

Dream within a dream

quote:
Ben(V) schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:04:

PS Ik zal in de volgende versie een optie inbouwen voor een handmatige "Forced Search".
Als dat voor een individuele serie / aflevering ook zou kunnen ..
Dan hoeft ie niet de gehele riedel af ..

Edgemax Lite/USG, 2x Unifi AP-LR, 1x Unifi Pro, 4x HP Microserver Gen8 (1x Vmware) 3x OpenMediavault.

• Ben(V)
Nee dat gaat niet.
Dat is heel veel werk om te maken.

Maar handmatig een keer de hele riedel af is niet zo'n probleem, als het maar niet automatische keer op keer gebeurd.

• Blinky
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 20:57
Om te beginnen Ben(V) topprogramma!!

Zo'n handmatige forced search zou wel mooi zijn.

Hoe bepaalt Autosub trouwens wanneer hij weer na een week of na 4 weken moet gaan zoeken naar de oude series (die niet dagelijkse worden gecheckt). Slaat hij ergens een laatste zoekdatum/tijd op?
Ik draai het spul op een NAS en wat ik me afvraag is of na een reboot van de NAS dan de teller om een week of 4 weken later te gaan zoeken weer gereset wordt.

Maw als ik elke 6 dagen mijn NAS reboot zal hij dan nooit opnieuw naar de oude series gaan zoeken of hoe zit dat precies?

• Ben(V)
Je kunt rustig je Nas rebooten, dat heft geen enkełe invloed.

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:08
@Blinky
Als ik het goed begrepen heb berekend hij dat per keer vanuit de file datum

DaMoUsYs wijzigde deze reactie 01-02-2018 19:45 (7%)

Check dit en help mee!

• Blinky
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 20:57
Ok, mooi zo! En dan op een vaste dag in de week ofzo.

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 02:08
Nee op de dag van de file date denk ik zo

Check dit en help mee!

• AeronNL
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-02 12:50
Ik heb bij een heleboel afleveringen een streepje staan bij "for this shows a sub Will be searched for".
Waarom zoekt autosub niet naar een sub voor deze show\aflevering?

• vanaalten
quote:
AeronNL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:00:
Ik heb bij een heleboel afleveringen een streepje staan bij "for this shows a sub Will be searched for".
Waarom zoekt autosub niet naar een sub voor deze show\aflevering?
Als eerste: welke versie gebruik je?
Als tweede: wat staat er in de logs?

• Ben(V)
Als eerste zou ik aanraden de informatie in het help&info scherm te lezen.

• wars
Het zoekschema is me niet helemaal duidelijk.
quote:
Voor oude video's wordt minder vaak naar subs gezocht.(zie beneden voor uitleg)
 Dat zie je doordat ze "greyed out"(plus een streepje in plaats van een vinkje) in de wanted lijst staan.
Tussen 0 en 4 weken wordt altijd gezocht naar de sub.
Ik zie dat mijn recente episodes (afgelopen week) ook greyed out zijn en een streepje ipv vinkje hebben. Ik zie in de logs wel dat er gezocht wordt. De subs zijn trouwens wel al beschikbaar op addic7ed en opensubtitles. Maar er wordt niets gevonden.
quote:
02-02 09:45:12 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
02-02 09:44:57 INF OS_Login :Logged in as ********.
02-02 09:44:56 INF run :Starting round of subs searching on Addic7ed, Opensubtitles
02-02 09:44:56 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
02-02 09:44:56 INF _walkDir :[u'nl', u'en'] WANTED FOR: The.Alienist.S01E02.720p.HDTV.x264-AVS[rarbg].mkv
02-02 09:44:56 INF _walkDir :[u'nl'] WANTED FOR: The.Alienist.S01E01.720p.HDTV.x264-CRAVERS[rarbg].mkv

• Ben(V)
Je hebt hdtv versies en op addic7ed staan alleen web-dl versie dus voldoe je niet aan de minmatch score waar je waarschijnlijk source hebt aangevinkt.

Verder worden ze ook greyed out als ze niet aan je min match settings voldoen.

• wars
Ik had ook de 'distro' minmatch aangezet sinds dat die beschikbaar was, deze uitgezet en nu komen de subs van de afgelopen week mooi binnen.
quote:
02-02 13:13:40 INF DownloadSub :nl subtitle " The.Alienist.S01E01.1080p.HDTV.x264-CRAVERS" is downloaded from opensubtitles
02-02 13:13:34 INF getSubLinks :Found 1 DUTCH subs which matched the min match score.
02-02 13:13:20 INF run :Searching for The.Alienist.S01E01.720p.HDTV.x264-CRAVERS[rarbg], for [u'nl']
Nu staan ook minder series greyed out. oef :)

• Tommiiee
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:46
Er waren al wat mensen die het gerapporteerd hadden, maar ik kan even geen antwoord erop terugvinden.

Mijn Autosub op Synology crasht om de zoveel dagen. Dat wordt volgens de log veroorzaakt door een logout error bij Addic7ed (ERR_A7Logout, read timed out). Is daar iets voor in te bouwen dat Autosub niet crasht bij een logout timeout?

• Ben(V)
Ik zal er naar kijken.

• dirkr
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Heb je wel de debug log aanstaan en plaats eens een groter stukje waar hij aangeeft wat hij in de wanted list gestopt heeft.
Heb een reinstall gedaan en zit nu terug op v0.8.41 (weet wel ik zit nog op DSM 5) en dit lijkt te werken!
Zal een dezer dagen nog eens terug updaten naar 1.2.x en zien of het dan blijft werken.
Maar nu eerst wat subjes binnenhalen :)

Btw, id's voor shows mogen nog altijd via github doorgegeven worden?

• Ben(V)
Wat bedoel je precies met id's voor shows en wat zou je er aan door willen geven?

De versie van autosub die jij draait is zo oud dat ik daar voor niets met id's kan.

• only1prodix
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-02 19:57
Dit kwaaltje komt ook voor op de kodibuntu al moet ik zeggen dat hij nu al een week niet is uitgevallen.
Ik krijg het ook niet meer ge-auto start. Maar kan zowel geen reden en oplossing vinden. Dit is begonnen na een update van kodibuntu, any thougts?
quote:
Tommiiee schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:48:
Mijn Autosub op Synology crasht om de zoveel dagen. Dat wordt volgens de log veroorzaakt door een logout error bij Addic7ed (ERR_A7Logout, read timed out). Is daar iets voor in te bouwen dat Autosub niet crasht bij een logout timeout?

• Ben(V)
Heeft waarschijnlijk niets met die update te maken.

Het komt doordat autosub inlogt op Addic7ed en aan het eind van het search rondje weer netjes uitlogt.
Normaal is dat geen enkel probleem, maar addic7ed is tegenwoordig zo overbelast dat autosub somes timeouts kriijgt bij het uitloggen en bij de foutmelding daarover crashed.

Ik heb de crash al opgelost en hij komt met de volgende release mee.
De overbelasting van Addic7ed kan ik helaas niets aan doen dat ligt gewoon aan te veel gebruikers en te weinig server capaciteit aldaar.

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:22
Heeft iemand hier ervaring met de package op een DS918+? Eerst lukte het installeren niet, maar gelukkig een python package via GIT gevonden en krijg ik de v1.1 SPK package (1.0.9) geinstalleerd. Hij start ook netjes op. Zodra ik echter de update functie in de app draai stopt de package en start hij niet meer op. Ik heb al geprobeerd een en ander terug te lezen, maar het antwoord niet gevonden. De rechten op de gedeeldemap voor de autosub gebruiker en sc-media groep staan op lezen en schrijven.

• Ben(V)
Python package via git?
Autosub werkt alleen met een Python van de synoCommunity en die is er nog niet voor een DS918+

• Tweaqer
quote:
Ben(V) schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:11:
Python package via git?
Autosub werkt alleen met een Python van de synoCommunity en die is er nog niet voor een DS918+
Thanks voor je reactie (en je werk aan de app uiteraard :) )
Ik heb deze pyhton gebruikt;
https://github.com/Safihr.../tag/python-dsm61-new-all

• only1prodix
Iemand nog wel suggesties om het weer automatisch te laten starten bij boot in Ubuntu, heb al diverse dingen geprobeerd en op internet gezocht. Maar kan het nog niet vinden.

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:20

TRaSH

Koffie ?

Zodra ik thuis ben zal ik het voor je copy/pasten wat ik gebruik voor debian.

@only1prodix
Maak de boot script aan
code:
1
sudo nano /etc/systemd/system/autosub.service

Copy/Paste dit er in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Unit]
Description=Autosub Daemon
Documentation=https://github.com/BenjV/autosub
After=network.target 

[Service]
User=xxxx
Group=xxxx
WorkingDirectory=/opt/autosub
ExecStart=/usr/bin/python2 /opt/autosub/AutoSub.py -l --config=/opt/autosub/config.properties -d
ExecStop=/usr/bin/curl -f -s "http://xxx.xxx.xxx.xxx:9960/home/shutdown"
GuessMainPID=no
Type=forking
TimeoutStopSec=60
#KillMode=process
Restart=always
RestartSec=30

[Install]
WantedBy=multi-user.target

Activeer de systemd service
code:
1
sudo systemctl enable autosub

Start de service
code:
1
sudo service autosub start

User/Group = Moet jouw user/group wezen zelfde geld voor je path in "ExecStart="

TRaSH wijzigde deze reactie 07-02-2018 19:08 (85%)
Reden: startup toegevoegd

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:16

stefijn

DBlogic

Ik krijg altijd alleen maar deze melding in de log:
Not enough info in the filename: The.X-Files.S09E19E20.The.Truth.WEBRip.x264-FUM.mp4 so skipping it
Daarna stopt de diskcheck (Finished Disk checking)
quote:
09-02 19:03:47 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
09-02 19:03:47 INF run :Nothing to search for.
09-02 19:03:47 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
09-02 19:03:45 INF _walkDir :Not enough info in the filename: The.X-Files.S09E19E20.The.Truth.WEBRip.x264-FUM.mp4 so skipping it
09-02 19:03:45 INF ScanDisk :Starting round of local disk checking at /volume1/video/ds209/series
Versie 1.2.17. De directory staat vol met mappen en series, waaronder alle afleveringen van X-files. Heb wat zitten klooien in de settings, maar er veranderd niks.
Iemand een tip?

stefijn wijzigde deze reactie 09-02-2018 22:00 (44%)

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Ben(V)
Dubbele afleveringen kent autsosub niet.
Dus S09E19E20 snapt hij niet.

Verder is van belang at je als minmatch score hebt aangeklikt.
min match betekent minimale match waaraan een aflevering moet voldoen.

• only1prodix
@TRaSH

User/Group = Moet jouw user/group wezen zelfde geld voor je path in "ExecStart="
[/quote]

Waar vind ik deze? Ik heb geen idee welke groep.

only1prodix wijzigde deze reactie 11-02-2018 18:23 (4%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

@only1prodix
code:
1
2
3
4
5
User=xxxx
Group=xxxx
WorkingDirectory=/opt/autosub
ExecStart=/usr/bin/python2 /opt/autosub/AutoSub.py -l --config=/opt/autosub/config.properties -d
ExecStop=/usr/bin/curl -f -s "http://xxx.xxx.xxx.xxx:9960/home/shutdown"

User= de user waar je autoub op wilt laten draaien in mijn geval gewoon de user die ik gebruik om in te loggen op mijn ssh (is geen root)
Group= Welke group hij moet draaien (deze is volgens mij nier persee nodig dus je zou er een "#" voor kunnen zetten.
WorkingDirectory= Waar autosub geinstalleerd hebt en wat je ook weer in "ExecStart=" gaat gebruiken.
ExecStop= bij de xxx vul je je lokale ipnummer in zodat hij hem netjes kan afluiten.

Ik heb veel gebruikt gemaakt van https://www.htpcguides.com/install-radarr-on-debian-8-jessie/ aangezien ik een linux n00b ben,
en heb dus ook hun paths aangehouden voor alles.
Dus autosub staat bij mij net als alle andere programma's in "/opt/autosub"

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Converted007
  • Laatst online: 04:46
@Ben(V) Hey, haal jij subtitleseeker ertussenuit vermits die website al weken offline is?

Heb jij dat certificatengedoe ivm tvdb al opgelost? Hier geeft ie na iedere search dit:
ERR GetTvdbId :Tvdb returnd an error: Resource not found

• Ben(V)
Nee die haal ik er niet uit.
Iedereen kan hem zelf bij de config settings uitzetten door niet meer podnapisi en subscene aan te vinken.
Alleen die twee gebruiken subtitleseeker.

En ja ik ik heb autosub al aangepast zodat hij z'n eigen certificaat gebruikt.
Komt met de volgende release mee.

Overigens zou een goed geconfigureerde python omgeving daar geen last van moeten hebben.

• Converted007
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:24:
Nee die haal ik er niet uit.
Iedereen kan hem zelf bij de config settings uitzetten door niet meer podnapisi en subscene aan te vinken.
Alleen die twee gebruiken subtitleseeker.

En ja ik ik heb autosub al aangepast zodat hij z'n eigen certificaat gebruikt.
Komt met de volgende release mee.

Overigens zou een goed geconfigureerde python omgeving daar geen last van moeten hebben.
Draait hier op mijn synology nas. Dus geen idee wat ik nog verder moet configureren ivm python.

• Ben(V)
Ik draai ook op een Synology en heb geen enkel probleem.
Weet je zeker dat je wel de juiste gegevens van je TVDB account hebt ingegeven?

• Converted007
quote:
Ben(V) schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:19:
Ik draai ook op een Synology en heb geen enkel probleem.
Weet je zeker dat je wel de juiste gegevens van je TVDB account hebt ingegeven?
Yep, 2 maal nagekeken alsook de account identifier. Alles klopt.

Zelfde error nog steeds: ERR GetTvdbId :Tvdb returnd an error: Resource not found

Heeft dit misschien met een serie te maken die hij niet vind? Heb er zo wel eentje opstaan denk ik.

Converted007 wijzigde deze reactie 15-02-2018 01:13 (26%)

• TRaSH

TRaSH

Koffie ?

Misschien een link naar een debug log,
En als je weet welke het is kan je hem misschien uitsluiten

• Ben(V)
quote:
Converted007 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:03:
[...]

Heeft dit misschien met een serie te maken die hij niet vind? Heb er zo wel eentje opstaan denk ik.
Als de testknop wel werkt dan heeft het in ieder geval helemaal niets met een certificate te maken.
Je hebt dan al zelf de juiste conclusie getrokken dat je een serie hebt die ofwel een vreemde naam heeft ofwel helemaal niet op TVDB bestaat.

Je kunt dan gewoon een namemapping maken door op IMDB het IMDB nummer op te zoeken en dat in het namemapping veld van de config aan de naam van die serie te koppelen.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
Ik draaide Autosub altijd zonder problemen op mijn synology NAS

vanmorgen heb ik geupdate naar 1.2.17 en nu start het package niet meer

2018-02-15 09:10:53,173 INFO UpdateAutoSub: Update to version 1.2.17. Now restarting autosub...

handmatig:
code:
1
2
3
4
5
6
ash-4.3# python
Python 2.7.12 (default, Nov 13 2017, 04:44:02)

ash-4.3# python AutoSub.py
ERROR!!! Cheetah is not installed yet. Download it from: http://pypi.python.org/pypi/Cheetah/2.4.4

nooit problemen gehad, alles werkte prima tot vanmorgen
cheetah is gewoon geinstalleerd:
code:
1
2
3
ash-4.3# ./pip install cheetah
Requirement already satisfied: cheetah in /volume1/@appstore/python/lib/python2.7/site-packages
Requirement already satisfied: Markdown>=2.0.1 in /volume1/@appstore/python/lib/python2.7/site-packages (from cheetah)

iemand enig idee?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Ben(V)
In het eerste venster dat je laat zien probeer je autosub op te starten met de Synology python versie en die heeft geen cheetah aan boord.
Die staat namelijk in het path.

Als je autosub met de hand probeert op te starten moet je in de autosub folder staan (/volume1/@appstore/autosub) en dan het volgende commando geven.
code:
1
/volume1/@appstore/python/bin/python AutoSub.py -d

• cypher21
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:24:
In het eerste venster dat je laat zien probeer je autosub op te starten met de Synology python versie en die heeft geen cheetah aan boord.
Die staat namelijk in het path.

Als je autosub met de hand probeert op te starten moet je in de autosub folder staan (/volume1/@appstore/autosub) en dan het volgende commando geven.
code:
1
/volume1/@appstore/python/bin/python AutoSub.py -d

vreemd dat het tot dusver altijd wel werkte..

maar helaas ook die werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
ash-4.3# /volume1/@appstore/python/bin/python AutoSub.py -d
AutoSub: Initializing variables and loading config
Traceback (most recent call last):
  File "AutoSub.py", line 76, in <module>
    sys.exit(main())
  File "AutoSub.py", line 73, in main
    autosub.AutoSub.start()
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/AutoSub.py", line 211, in start
    _Initialize()
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/AutoSub.py", line 67, in _Initialize
    ReadConfig()
  File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/Config.py", line 94, in ReadConfig
    if cfg.has_option(section, "loglevel"):             autosub.LOGLEVEL        = cfg.getint(section, "loglevel")
  File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 359, in getint
    return self._get(section, int, option)
  File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 356, in _get
    return conv(self.get(section, option))
ValueError: invalid literal for int() with base 10: 'INFO'

• Ben(V)
Tja blijkbaar is je installatie corrupt geraakt en mist hij modules.

Ik zou zeggen stel de databse.db en de config.properties veilig stellen.
Verwijder het package via het package centre.
Download het package vanaf hier.
https://github.com/BenjV/...SM6%20noarch%20V1.2.1.spk
Installer het package en zet via de autsosub restore optie die bestanden terug.

• cypher21
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:42:
Tja blijkbaar is je installatie corrupt geraakt en mist hij modules.

Ik zou zeggen stel de databse.db en de config.properties veilig stellen.
Verwijder het package via het package centre.
Download het package vanaf hier.
Installer het package en zet via de autsosub restore optie die bestanden terug.
Ga t proberen!

helaas... zelfde erros
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
AutoSub: Initializing variables and loading config
Traceback (most recent call last):
  File "AutoSub.py", line 76, in <module>
    sys.exit(main())
  File "AutoSub.py", line 73, in main
    autosub.AutoSub.start()
  File "/volume1/@appstore/autosub/autosub/AutoSub.py", line 211, in start
    _Initialize()
  File "/volume1/@appstore/autosub/autosub/AutoSub.py", line 67, in _Initialize
    ReadConfig()
  File "/volume1/@appstore/autosub/autosub/Config.py", line 94, in ReadConfig
    if cfg.has_option(section, "loglevel"):             autosub.LOGLEVEL        = cfg.getint(section, "loglevel")
  File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 359, in getint
    return self._get(section, int, option)
  File "/volume1/@appstore/python/lib/python2.7/ConfigParser.py", line 356, in _get
    return conv(self.get(section, option))
ValueError: invalid literal for int() with base 10: 'INFO'

edit:
Het heeft met mn configuratie te maken. Ik heb de database en config.properties verwijderd en het package start wel.

Ga wel even klooien, zal wel met rechten oid te maken hebben

cypher21 wijzigde deze reactie 15-02-2018 11:58 (54%)

• Ben(V)
Als je die bestanden handmatig terugzet moet je ze handmatig als owner "autosub" maken, met uiteraard lees/schrijfrechten voor "owner".

Zal bij het openen van die bestanden wel een test op toegang rechten toevoegen want dat gaat wel vaker mis.

Ben(V) wijzigde deze reactie 15-02-2018 12:11 (29%)

• cypher21
quote:
Ben(V) schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:10:
Als je die bestanden handmatig terugzet moet je ze handmatig als owner "autosub" maken, met uiteraard lees/schrijfrechten voor "owner".

Zal bij het openen van die bestanden wel een test op toegang rechten toevoegen want dat gaat wel vaker mis.
Kostte even wat moeite.
Het zit hem in de logfile wegschrijven, kennelijk draaide autosub voor de update op een andere user oid.

Ik schrijf deze weg naar een USB stick om ervoor te zorgen dat de hdds kunnen "slapen"

Ben nog even aan het klieren helaas...

Edit: alles werkt weer, thanks!

cypher21 wijzigde deze reactie 15-02-2018 12:30 (8%)

• stefijn

stefijn

DBlogic

quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:42:
Dubbele afleveringen kent autsosub niet.
Dus S09E19E20 snapt hij niet.

Verder is van belang at je als minmatch score hebt aangeklikt.
min match betekent minimale match waaraan een aflevering moet voldoen.
Dat was me nog niet eens opgevallen. Maar hij lijkt daarna gewoon helemaal te stoppen, dit is letterlijk het enige wat in de log staat. Hij ziet dus duidelijk o.a. de serie X-files, maar hij scant verder geen enkele aflevering waar nog geen sub van aanwezig is. Mijn andere series lijkt ie helemaal niet te zien (terwijl alle series in dezelfde hoofdmap staan)

Bestand aangepast en dit is de log na een scan:
quote:
15-02 14:06:26 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
15-02 14:06:26 INF run :Nothing to search for.
15-02 14:06:26 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
15-02 14:06:24 INF ScanDisk :Starting round of local disk checking at /volume1/video/ds209/series
Die directory bevat zo'n 20 series. Hij pikte dus alléén dat ene bestand van X-files op?

stefijn wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:07 (26%)

• Ben(V)
Laat eens wat bestandnamen zien.
Ze zijn ofwel oud en vallen in de categorie waar niet meer altijd naar gezocht wordt ofwel er zit te weinig informatie in om aan je minmatch score te voldoen.

Ben(V) wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:47 (71%)

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:09

Nakebod

Nope.

Ik was oprecht geinteresseerd waarom de docker image van Wilcoe groot is. (700MB) En na wat lezen blijkt dat de officiele Python images gewoon absurd groot zijn. Dus.. uitdaging!
Puur als spielerij. Geen idee of het onderhouden van een docker image veel werk is etc. Allemaal nieuw voor mij, normaal gebruik ik alleen images :)

Eerst geprobeerd op basis van alpine een minimale image te bouwen. Ondanks mijn onkunde kwam ik toch uit op 400MB, al een redelijke besparing.
Toen kwam ik er achter dat er een kant en klare Python image is: https://github.com/jfloff/alpine-python
En na wat testen is gebleken dat de minimale versie voldoende is.

Wat ik nu heb: alpine-python:2.7-slim als basis, voeg wat magische saus toe, en verwijder daarna ook weer om de image klein te houden.

Volgens Portainer is de image size 60.1MB
Volgens 'docker ps -s'
Size 1.94MB, Virtual 62MB

Ik vond het wel passend om hem liefkozend Autosubje te noemen :+

https://hub.docker.com/r/nakebod/autosubje/
In de hoop dat alles werkt etc etc :P

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• Ben(V)
Naar mijn persoonlijke mening is docker gewoon een volkomen overbodige extra abstractie laag die heel veel overhead en complicatie met zich meebrengt.

Normaal installeer je python op een systeem en alle in python geschreven applicatie kunnen die gebruiken.
Als je docker gebruikt moet je in die docker dus python plus die applicatie stoppen.
Als je dus meerder python applicaties hebt zet je even zovele pyton distributies op je systeem.
Die moet je allemaal onderhouden.
Als de applicatie bepaalde modules gebruikt die jij uit de python distributie gelaten hebt dan werkt het niet.
Komt er een update van een applicatie en die gebruikt een niet aanwezige module dan crashed hij.
Een docker moet je bouwen voor een bepaalde cpu en ze zijn dus echt niet zo inzetbaar als gesuggereerd wordt.
Bestanden benaderen tussen dockers is op z'n zachts gezegd moeizaam.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar docker is in mijn ogen gewoon een onzinnig ding.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:09

Nakebod

Nope.

Oh maar het gaat er ook helemaal niet om of het nuttig is hoor :)
In dit geval is de nuttigheid inderdaad minimaal. Al vind ik de scheiding tussen host en applicatie wel fijn. Mocht er een applicatie in je Docker container lek zijn hebben ze niet gelijk toegang tot je hele systeem.

Maar een aantal punten die je noemt gelden niet alleen voor Docker imho:
Ook op een volledig systeem compile je voor een bepaalde CPU architectuur, of als je bepaalde applicaties of modules niet installeerd zal het net zo goed niet werken. En bestanden benaderen tussen verschillende machines lukt je out of the box ook niet en moet je ook wel iets voor doen.
En persoonlijk nooit de behoefte gehad om bestenden tussen verschillende Docker containers te benaderen.

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• stefijn

stefijn

DBlogic

quote:
Ben(V) schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:45:
Laat eens wat bestandnamen zien.
Ze zijn ofwel oud en vallen in de categorie waar niet meer altijd naar gezocht wordt ofwel er zit te weinig informatie in om aan je minmatch score te voldoen.
Bijvoorbeeld:
Alles staat in mappen per serie/seizoen (wordt beheerd door Sonarr)
The End of the F-ing World S01E01 Episode 1 WEBDL-1080p QOQ
Travelers (2016) S02E11 Simon WEBDL-1080p ViSUM
Ozark S01E10 The Toll WEBDL-1080p NTb

• vanaalten
quote:
stefijn schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Bijvoorbeeld:
Alles staat in mappen per serie/seizoen (wordt beheerd door Sonarr)
The End of the F-ing World S01E01 Episode 1 WEBDL-1080p QOQ
Travelers (2016) S02E11 Simon WEBDL-1080p ViSUM
Ozark S01E10 The Toll WEBDL-1080p NTb
@stefijn:
Dit zijn foldernamen, denk ik?
... spaties in de bestand/directorynamen? Kan zijn dat dat geen probleem is, maar ik vraag het even voor de zekerheid. Bij mij staat er eigenlijk altijd een punt i.p.v. een spatie.
En als dit bestandsnamen zijn (en geen foldernamen): geen filetype extensie?

• stefijn

stefijn

DBlogic

Nee, bestandsnamen. Uiteraard hebben die een fileextensie. Mkv, mp4

Op mijn oude DS209 draai(de) ik een oud autosub pakketje, dat werkt prima. Nu ben ik geswitched naar de nieuwe versie op mijn DS214 en die wil dezelfde directory met dezelfde file niet scannen. Het enige wat ie er oppikte was de aflvering van Xfiles met dubbele episode

• vanaalten
quote:
stefijn schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:24:
Nee, bestandsnamen. Uiteraard hebben die een fileextensie. Mkv, mp4

Op mijn oude DS209 draai(de) ik een oud autosub pakketje, dat werkt prima. Nu ben ik geswitched naar de nieuwe versie op mijn DS214 en die wil dezelfde directory met dezelfde file niet scannen. Het enige wat ie er oppikte was de aflvering van Xfiles met dubbele episode
Even geprobeerd op mijn installatie en hij wist voor "The End of the F-ing World S01E01 Episode 1 WEBDL-1080p QOQ.mkv" wel degelijk subs te vinden. Voor die andere twee niet.

Ofwel, wellicht dat er een verschil in settings is waardoor jij 'm niet binnenkrijgt (en wellicht zijn er voor die andere twee gewoon nog geen subs beschikbaar).

• stefijn

stefijn

DBlogic

Even om misverstanden te voorkomen: mijn probleem is niet dat ik geen subtitles binnenkrijg. Mijn probleem is dat Autosub geen enkel bestand "ziet" in de directory en dus helemaal niets scant.

Er verschijnt dan ook geen enkele titel op de frontpage :
Wanted
No sub wanted at the moment.
Downloaded
No data available at the moment.

Dit is het enige wat in de log staat
quote:
15-02 14:06:26 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
15-02 14:06:26 INF run :Nothing to search for.
15-02 14:06:26 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
15-02 14:06:24 INF ScanDisk :Starting round of local disk checking at /volume1/video/ds209/series
Tot gisteren "zag" autosub alleen die Xfiles dubbele episode en gaf daar een melding over in de log, nu ik dat gecorrgeerd heb is de log helemaal leeg en krijg ik alleen maar nothing to search for.

• Ben(V)
Of je hebt ze niet in het zoekpad van autosub staan of autosub heeft geen rechten om daar te lezen.
Als je op een Synology draait en je hebt DSM 6 of hoger dan moet je rechten uitdelen via de groep sc-media.

Vanaf DSM 6 draaien packages onder een hiddden user die niet meer in de groep users zit.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Dan is het dat misschien alhoewel ik me dan afvraag waarom wel die ene Xfiles aflevering gescanned werd.

Moet er wel bij zeggen dat de series op mijn Ds209 staan in een share en de andere mediapackages Plex en Sonarr (draaien op Ds214) hebben geen problemen om de content te lezen (of te schrijven), dat zou dan toch al betekenen dat die groep de toegang zou hebben?
Het pad waarmee die packages werken is /volume1/video/ds209/series

Misschien kan autosub hier niet mee overweg? Mijn oude setup op de DS209 had hier natuurlijk geen last van.

edit: zojuist in de /volume1/video/series/ map op mijn DS214 een serie gezet en die directory toegevoegd aan Autosub, nu krijg ik een melding in de log dat ie op die map geen schrijfrechten heeft. Terwijl de SC-MEDIA groep wel degelijk lees/schrijfrechten op deze map heeft.
Werkt dus ook al niet :|

stefijn wijzigde deze reactie 16-02-2018 17:41 (23%)

• Ben(V)
Het moet sc-media zijn linux is hoofdletter gevoelig.
En op de folder erboven (dus /volume1/video/ds209/series) moet de groep sc-media lees/schrijfrechten hebben.

Bestaande folders, subfolders en files moeten uiteraard recursief gezet worden.
De rechten staan natuurlijk op de bestanden zelf en worden erop gezet op het moment van plaatsen.
De meeste applicaties die files plaatsen doen niets expliciet met rechten en dan krijgt een file automatisch de rechten van de folder waarin hij aangemaakt wordt.

Je kunt die rechten recursief aanpassen met FileStation.

De andere packages zullen wel gemigreerd zijn vanaf DSM 5 in plaats van nieuw op DSM 6 geinstalleerd.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

quote:
Nakebod schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:26:
Oh maar het gaat er ook helemaal niet om of het nuttig is hoor :)
In dit geval is de nuttigheid inderdaad minimaal. Al vind ik de scheiding tussen host en applicatie wel fijn. Mocht er een applicatie in je Docker container lek zijn hebben ze niet gelijk toegang tot je hele systeem.
Een extra voordeel is ook dat je een compleet werkende set hebt. Je ziet op een Syno al dat je moet opletten welke versie van Python je moet gebruiken. Heb je de verkeerde dan zoek je eindeloos waarom het niet werkt. Het ene pakket wil de ene versie, het andere pakket de andere versie. Het maakt dan ook niet uit dat het OS andere dingen gaat doen zoals de overgang van DSM5 naar DSM6 waarbij plotseling in de rechten van alles werd afgedwongen wat eerst niet nodig was. Heb je eenmaal een Docker container werken, dan werkt hij in principe overal. Ook al wil je het op een Qnap of een Windows machine. Als Docker draait, draait je container.
De ontwikkeliaar van de software hoeft dus alleen zijn container op orde te houden en hoeft zich niets aan te trekken van waar het op draait. Je hoeft de container ook niet te updaten tenzij er extreme veiligheidslekken ontdekt worden. Software updates kunnen vanuit het pakket zelf als dat ingebakken zit. Ik gebruik bv Sonar en NzbGet. Daar heb ik de container van gedownload en het updaten gaat via de updateknop in het programma zelf. Zeker NzbGet is niet eenvoudig op een andere manier aan de praat te krijgen op een Syno zonder heel veel gepuzzel. Er is een antieke 16.4 versie en daar houdt het mee op. Met Docker heb ik toen de 17 versie gekregen. En die is intern naar 18 en toen 19 gegaan. Er staat nu een versie 20 klaar. Ik hoef alleen maar op de knop te drukken en het gebeurt. Aan de container is verder niets veranderd.

Bij autosub kan dat zonder docker, maar bij de rest is het echt lastig. Bij Sonar moet je zonder docker dan eerst weer Mono Installeren en dan ook nog de juiste versie anders werkt het niet. Bij Docker werkt het out of the box. De bouwer heeft immers alle juist dingen er al ingestopt.

Veel overhead kost het allemaal niet. Een paar 10den van een % aan processorkracht. Dat is alles. En er is niets zo zinloos als niet gebruikte processor kracht of niet gebruikt geheugen. Zolang je niet tegen de grenzen van je systeem aan loopt doordat je geheugen voor 95% vol zit of je processor een uur lang op 100% staat is er niets aan de hand

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ben(V)
Het is echt niet zo dat een docker container overal draait.
Die zijn ook cpu afhankelijk.
Een docker voor een Arm cpu draait echt niet op een x86 cpu.

En het rechten probleem tussen Dsm 5 en Dsm 6 heb je bij docker net zo goed, want daar ben je weer afhankelijk van welke linux versie in de bewuste docker draait.
En je kunt het misschien lastig vinden maar ik denk dat het wel degelijk erg belangrijk is de security op te schroeven.
Helaas vinden applicatie bouwers dat maar lastig en gooien alles het liefst open met alle gevolgen van dien.p

Ook dingen als verschillende python versies heb je in een docker ook.
Als bijvoorbeeld een applicatie zichzelf kan updaten en ineens een nieuwe pyhon versie of extra module nodig heeft werkt je docker ineens niet meer.

Maar dit is het laatse wat ik er over zeg want dit is een autosub topic en geen docker discussie.

• stefijn

stefijn

DBlogic

quote:
Ben(V) schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:56:
Het moet sc-media zijn linux is hoofdletter gevoelig.
En op de folder erboven (dus /volume1/video/ds209/series) moet de groep sc-media lees/schrijfrechten hebben.

Bestaande folders, subfolders en files moeten uiteraard recursief gezet worden.
De rechten staan natuurlijk op de bestanden zelf en worden erop gezet op het moment van plaatsen.
De meeste applicaties die files plaatsen doen niets expliciet met rechten en dan krijgt een file automatisch de rechten van de folder waarin hij aangemaakt wordt.

Je kunt die rechten recursief aanpassen met FileStation.

De andere packages zullen wel gemigreerd zijn vanaf DSM 5 in plaats van nieuw op DSM 6 geinstalleerd.
Alles nagelopen en t lijkt allemaal te voldoen, nu heb ik dus twee problemen:
- 1 map met 1 serie op mijn DS214: volume1/video/series/Grimm/
Alle gebruikers en groepen op mijn DS214, waaronder sc-media, sc-download, video, hebben nu R/W rechten op deze map (op "video" dan).
Autosub meldt in de log: 16-02 21:20:49 ERR _walkDir :No write access to folder: /volume1/video/series/Grimm/Season 1
wtf?
- 1 map met 20 series op mijn DS209 (lokaal: volume1/video/series/), die map is als een share gekoppeld aan de folder /volume1/video/ds209/series met mijn adminlogin. Die koppeling heeft dus alle rechten op de beoogde share.
Zowieso hebben ook alle gebruikers en groepen op de DS209 nu alle rechten op de video-share.
Autosub doet helemaal niets met deze lokatie gezien het volledig ontbreken van enige melding in de log.

Vanaf de DS214 kan ik niets instellen m.b.t. de videoshare op de DS209. De rechten worden afgehandeld door de bij de koppeling ingegeven login (=admin)

Ik geef het bijna op. De Autosub op de Ds209 doet het inmiddels niet meer (stopped altijd direct) ovierigens

• Ben(V)
Ik probeer het nog een keer.
Rechten wijzigen heeft geen enkele invloed op bestaande files en folder, die moet je met FileStation aanpassen.
Als autosub zegt dat hij geen rechten heeft dan is dat natuurlijk gewoon zo.

Je bent niet erg duidelijk met wat je bedoelt met de series op je ds209 maar ik neem aan dat je een remote mount gedaan hebt.
Ik heb geen idee of dat wel gaat werken, dat heb ik nooit geprobeerd, ik zal eens kijken wat dat precies doet.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik gebruik mijn DS209 als opslag voor de series, want de ruimte op mijn Ds214 is niet groot genoeg. Alle packages (Sonarr, Plex, Emby) kunnen daar prima mee onderweg. Ik had altijd Autosub 0.6 draaien op de DS209, dus toen speelde dat shareprobleem niet.

Ik begrijp het instellen vanuit Filestation niet, want daar kan ik alleen maar één eigenaar en groep toewijzen (?) en dat gaat toch helemaal tegen het autorisatiegebeuren in? Anyway, ik heb nu op de Ds214 de map met de serie Grimm (bevindt zich op DS214) separaat aan de groep sc-media toegewezen en nu geeft de log géén write-error meer aan, maar hetzelfde als wat ie aangeeft bij het scannen van de "remote" directory, namelijk niks meer
quote:
16-02 22:22:56 INF run :Finished round of subs Search. Go to sleep until the next round.
16-02 22:22:56 INF run :Nothing to search for.
16-02 22:22:56 INF ScanDisk :Finished round of local disk checking
16-02 22:22:54 INF ScanDisk :Starting round of local disk checking at /volume1/video/ds209/series, /volume1/video/series
Hij start met scannen, vind niks (?) en stop weer. Lijkt weer op dat Autosub de files niet ziet, overslaat of wat dan ook?

stefijn wijzigde deze reactie 16-02-2018 22:30 (3%)

• Ben(V)
Het is gewoon heel duidelijk een rechten kwestie.
Die gedeelde koppeling met je DS209 heeft alleen admin rechten en autosub heeft geen admin rechten.
Je moet de group sc-media op die gedeelde folder en subfolders rechten geven en je moet die folder en de reeds aanwezig subfolders en files als group eigenaar sc-media maken

Hetzelfde geld voor die Grimm map.
Als eerste zul je alle bovenliggende folders ook rechten moeten geven want autosub loopt van boven naar beneden door de folder tree en als hij een folder tegenkomt die hij niet ziet of geen rechten op heeft dan kan hij niet verder de tree in.
En naast het toekennen van groups rechten zul je het eigenaarschap van de folders en files (en alle bovenliggende folders) aan sc-media moeten toekennen.

Werk alleen met de goup en niet met de owner anders kunnen andere packages die de folders aangemaakt hebben er niet meer schrijven.

Ben(V) wijzigde deze reactie 18-02-2018 09:04 (89%)

• Tweaqer
Even ter archief een korte installatie handleiding met linkjes voor mensen die ook een DS918+ hebben of een ander device met Appollo lake processor:
1) download Python hier: https://github.com/Safihr.../tag/python-dsm61-new-all
(waarschijnlijk binnenkort ook gewoon bij de community apps, maar voor nu linkje wel handig)
2) downoad deze versie van autosub: https://raw.githubusercon...SM6%20noarch%20V1.2.1.spk
3) draaien en updaten vanuit de app
4) ?
5) profit!

• Ben(V)
Snap alleen niet waarom je een kopie van mijn autosub package op jouw github zet.
Als ik dan iets wijzig in het package dat noodzakelijk is(wat binnenkort staat te gebeuren) en mensen die jouw (dan oude) kopie hier vinden en downloaden hebben dan de verkeerde en kan ik de problemen weer proberen op te lossen.

Mijn package is hier te vinden, zoals in de beginpost is te lezen.

• Tweaqer
quote:
Ben(V) schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:55:
Snap alleen niet waarom je een kopie van mijn autosub package op jouw github zet.
Als ik dan iets wijzig in het package dat noodzakelijk is(wat binnenkort staat te gebeuren) en mensen die jouw (dan oude) kopie hier vinden en downloaden hebben dan de verkeerde en kan ik de problemen weer proberen op te lossen.

Mijn package is hier te vinden, zoals in de beginpost is te lezen.
Het is niet mijn package of github maar die van jouzelf waar ik naar verwijs. Exacte dezelfde wel te verstaan alleen via githubusercontent. Wel eerst even goed kijken voor je kritiek geeft :(:) dat verwacht je tenslotte ook van de mensen die hier vragen stellen. Proost op de zondag oOo

• Ben(V)
Sorry kon alleen het eerste deel van de link zien en heb niet verder gekeken.
Pagina: 1 ... 76 77 78 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*