[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 73 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
@drfruit
Is gewoon te doen met prefered words.
Zo heb ik ook ingesteld dat sommige series alleen van sommige groepen pakt.

Zelfde dat je daarmee ook alleen de WEB-DL's pakt etc.
Volgens mij als je in de juiste topic kijkt hiervoor zal je het vinden.
Indien niet kan je daar je vraag nog eens stellen evt met het markeren van mijn nick zodat ik een melding krijg.
en zal ik wat screenshots toevoegen.

[ Voor 62% gewijzigd door TRaSH op 02-12-2017 09:32 . Reden: Extra info waar je moet zoeken en in de juiste topic ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
TRaSH schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:03:
@drfruit
Is gewoon te doen met prefered words.
Zo heb ik ook ingesteld dat sommige series alleen van sommige groepen pakt.

Zelfde dat je daarmee ook alleen de WEB-DL's pakt etc.
Volgens mij als je in de juiste topic kijkt hiervoor zal je het vinden.
Indien niet kan je daar je vraag nog eens stellen evt met het markeren van mijn nick zodat ik een melding krijg.
en zal ik wat screenshots toevoegen.
Bedankt voor het aanbod. Ik weet wel dat het kan, maar dan moet ik het per serie gaan aanpassen omdat tags niet bruikbaar zijn in de series editor en ook niet in profiles. Met zo'n 110 series wordt me dat te veel gedoe.

Verder hoort dit inderdaad niet in dit topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
@drfruit
Dan is je vraag ook niet goed trouwens ;)
drfruit schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:36:
...
En ik heb in Sonarr nog geen oplossing gevonden om alleen voor die shows tbs-releases te downloaden en voor de rest niet.
Het kan dus wel maar je vind het teveel werk,
maar ik neem aan dat je toch niet 110 shows hebt die TBS releases nodig hebben ?
Als de meeste shows die bagger group moeten hebbend draai je het om ;)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@TRaSH
Nee, zoals ik schreef gaat het bij tbs om dagelijkse shows en dat zijn er maar een paar. Maar ik moet tbs dan bij alle andere shows handmatig gaan wegfilteren omdat het niet mogelijk is alleen voor bepaalde shows wel iets toe te staan.
Dit is voor mij dus geen oplossing. ;)

Maar nu houd ik erover op want het is hier off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ben(V) schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:21:
Wordt in de volgende release toegevoegd, maar wat je beschrijft komt doordat je releasegroup in de minmatch score hebt opgenomen, dat beperkt je enorm.
Met de volgende release zal het pas weer zinvol zijn om die minmatch setting te gebruiken.

De volgende release zal een tabel met circa 3200 releasegroups opgenomen worden en tevens wordt de naam analyse sterk verbeterd.
ok thanks, ik zal het voor nu uitzetten dan.
Heb je enig idee wanneer de volgende release ongeveer zal komen toevallig?

Edit: ik had er 49 in mijn wanted list staan, nu, na het uitzetten van releasegroup, 372.
Hopen dat de subs wel kloppen straks! :P

[ Voor 10% gewijzigd door AeronNL op 10-12-2017 21:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:20
De nieuwe release komt dit jaar nog uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Van de week is de show The Librarians (2014) begonnen
Alleen de Scene/P2P naming is dit seizoen zonder het jaartal er in.

Daardoor denkt Autosub dat het om een serie gaat uit 2007 die allang is ge-cancelled.

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20171217-vgb9-9kb.png

Als je de volgende aanpassing doet dan vind hij de juiste show.

Namemapping:
The Librarians = 3663490

Addic7ed ID mapping
3663490 = 4880

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20171217-2z3b-8kb.png

Enigste wat jammer is dat de persoon die de subs op Addic7ed heeft geplaatst weer eens minimale info erbij heeft gezet,
als het goed is pakt hij wel de subs van Opensubtitles
Alleen is de TBS niet sync met de AMZN versie.
misschien dat iemand hem nog synct voor de AMZN versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je de Name mapping erin zet is de Addic7ed mapping in dit geval niet meer nodig.
Als je hem mapped op het juiste ImdbId dan vind autosub zelf wel de juiste addic mapping erbij.

Uiteraard kan het geen kwaad om het wel te doen als je maar de juiste id's neemt.

Voor dit soort fouten van de releasegroup zit die mapping erin.
Misschien moet ik in dit soort gevallen in plaats van de eerste match juist de laatste match nemen, de kans dat je die wilt hebben is misschien net iets groter.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Is het mogelijk om subs van een bepaalde groep uit te sluiten.
Gaat om de subs van -TBS aangezien ze worden neergezet als web en web = webdl zou je denken dat ze sync zijn met webdl maar blijkbaar zijn hun bagger releases alleen sync voor hun eigen releases.
Nu worden bv voor de serie The Librarians de -TBS subs gedownload maar zijn compleet out of sync en niet alleen in het begin.
Door de hele show heen zijn de subs totaal verkeerd getimed.
Voor de normale web-dl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het simpelste is om web als aparte source aan te merken en niet meer als web-dl.
Het probleem daarbij is dat de meeste web markeringen eigenlijk gewoon web-dl zijn en dat webrip dat tegenwoordig ook is.

Een skip release-group lijst erbij maken of een lijst van releasegroepen die altijd een release-group match vereisen ook als heb je alleen source hebt aangevinkt bij de minmatch score?

Ik wil het wel proberen niet al te ingewikkeld te maken, want voor je het weet heb je een hele reeks van lijsten waar je wat moet invullen om het gewenste resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Thnx

Als ik thuis ben zal ik het meteen aanpassen als ik het gevonden heb waar ik dat ook alweer moet aanpassen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ben(V)
Er is een nieuwe version (1.2.0.) van autosub uitgebracht.
Met dank aan het testwerk van TRaSH.

Releasenotes voor autosub version 1.2.0

Uitbreidingen:
  • Uitbreiding van de minmatch score met disto (e.g. amazon, netflix, hbo enz.)
  • Mogelijkheid om de lees/schrijf rechten van de gedownloadde sub te setten (werkt niet onder Windows)
  • Mogelijkheid om een "must match" tabel van releasgroepen op te nemen.
  • Als autosub zo'n releasegroep tegenkomt moet zowel de sub als de video de desbetreffende releasegroep bevatten anders is er geen match.
  • web, webrip en web-dl zijn nu aparte source qualifiers, dus web is niet meer gelijk aan web-dl
  • Lijst met meer dan 3200 releasegroepen toegevoegd die automatisch wordt geupdate vanaf github.
  • Lijst met Addic Id's wordt ook automatisch vanaf github bijgewerkt dus hier hoor ik ook graag als er een gemist wordt.
  • Voor oude video's wordt minder vaak naar subs gezocht, dat zie je doordat ze "greyed out"(plus een streepje in plaats van een vinkje) in de wanted lijst staan.
  • Ook subs waar niet voldoende informatie voor aanwezig is om aan de minmatch score te voldoen staan vanaf nu "greyed out" in de wanted lijst.
  • De layout van de home pagina is aangepast om efficienter met de ruimte om te gaan.
  • De afkomst van de sub is aan de "Downloaded" lijst toegevoegd waardoor de hover functie komt te vervallen.
  • Het zoeken van subs op Addic7ed is uitgebreid met een retry. Als je naar een oude sub zoekt blijkt addic7ed de eerste keer vaak geen resultaten te geven, maar na een retry wel.
  • De analyse-functie van de video bestandsnamen is geheel herschreven mede door toevoeging van de distro functionaliteit van de minmatch score.
  • Als er op de commandline de optie -c wordt gebruikt om een andere path\config.properties te gebruiken wordt dat path ook al locatie gebruikt om de database en logfile neer te zetten.
  • Als er een disto (bijvoorbeeld AMZ) in de sub voorkomt zal hij matchen met alle video files waar het woord web in voorkomt als source.
Zoek schema voor oude video's is nu:
Tussen 0 en 4 weken wordt altijd gezocht naar de sub.
Tussen 4 en 16 weken wordt er een keer per week gezocht op een dag gezocht
Ouder dan 16 weken wordt er een keer per 4 weken gezocht op een dag gezocht.

Vervallen:
  • De preview van de sub is vervallen. De manier waarop dat geimplementeerd was, had tot gevolg dat alle subs die gedownload waren in memory gelezen werden. Dat maakte de zaak erg traag als je veel subs hebt gedownload.
  • De hover functie van de "Downloaded" lijst is vervallen omdat alle informatie nu in de kolommen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tm0nk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 13:01
Ik heb net de update doorgevoerd.

Het valt op dat de local disk check nu extreem lang duurt, met name door records waar hij problemen mee heeft. Iedere keer als een file aangetroffen wordt waar autosub een error over meldt, duurt het 1.5 minuut eer er verder gegaan wordt met een volgende file.

Dat zie ik gebeuren met:
- een show waarvoor hij geen Addic7ed map kan vinden (die ik ook niet kan regelen: show komt niet op Addic7ed voor).
- een filename waar blijkbaar een probleem mee bestaat: "Problem scanning file showname.UK.-.s03e03.-.Episode.Title.mkv. Error is: %d format: a number is required, not unicode"

Daarmee is de local disk check al 20 minuten bezig, waar hij vroeger bloedsnel was.

Bekend uit de tests?

Edit: De subsearch zelf lijkt wel prima te werken. De distro-toevoeging is prima!

Edit: Stukje DebugLog:
30-12 15:34:13 DBG _walkDir :Processing file: Wallander.UK.-.s01e02.-.Firewall.mkv
30-12 15:34:13 ERR _walkDir :Problem scanning file Wallander.UK.-.s01e01.-.Sidetracked.mkv. Error is: %d format: a number is required, not unicode
30-12 15:32:56 DBG getpage :Url= http://www.addic7ed.com/shows.php
30-12 15:32:55 DBG _getShowid :Trying to get info for Wallander Uk
30-12 15:32:55 DBG _walkDir :Processing file: Wallander.UK.-.s01e01.-.Sidetracked.mkv

en:

30-12 15:45:27 DBG _walkDir :SKIPPED Varg.Veum.-.s01e06.-.Buried.Dogs.-.Bluray-1080p-ANTZ by Skipshow rules.
30-12 15:45:27 DBG _getShowid :Returned ID's - IMDB: 0844948, Addic7ed: -, ShowName: Varg Veum
30-12 15:45:27 INF geta7ID :The show Varg Veum could not be found on the Addic7ed website. Please make an Addic7ed map!
30-12 15:44:13 DBG getpage :Url= http://www.addic7ed.com/shows.php
30-12 15:44:13 DBG _getShowid :Trying to get info for Varg Veum
30-12 15:44:13 DBG _walkDir :Processing file: Varg.Veum.-.s01e06.-.Buried.Dogs.-.Bluray-1080p-ANTZ.mkv

[ Voor 44% gewijzigd door r00tm0nk op 30-12-2017 15:47 . Reden: Debug info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hier draait hij prima. Zonder haperingen en op normale snelheid

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik krijg de Skip Search (English) optie niet aan de praat. Ik had daar een hele lijst van groepen in gezet die web-dl's met ingebouwde subs uitbrengen, en die werden altijd keurig overgeslagen, maar nu niet meer.

Daardoor worden er nu circa 140 subs gezocht, terwijl ik met de vorige versie op 3 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
@r00tm0nk

Uit de test die ik gedaan heb vond ik de snelheid juist erg snel,
Misschien even een PM met een link naar de debug log naar @Ben(V)

@drfruit
Ja die optie heb ik niet getest aangezien ik geen behoefte heb aan engelse subs dan kijk ik het wel zonder.
Stuur een PM met een link naar de debug log naar @Ben(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:10:

@drfruit
Ja die optie heb ik niet getest aangezien ik geen behoefte heb aan engelse subs dan kijk ik het wel zonder.
Stuur een PM met een link naar de debug log naar @Ben(V)
Ik laat het nu maar even lopen. Hij vindt elke keer een aantal nieuwe subs, en op zich kan het natuurlijk geen kwaad om naast de ingebouwde subs ook externe subs te krijgen.

Als ik de info in de debug log goed begrijp, zegt hij eerst dat een sub moet worden overgeslagen vanwege de skiprules, maar gaat hem dan toch zoeken.

code:
1
2
30-12 15:12:47 INF _walkDir    :[u'en'] WANTED FOR: the.crown.s02e08.1080p.web.x264-strife.mkv
30-12 15:12:47 INF _walkDir    :the.crown.s02e08.1080p.web.x264-strife.mkv English sub skipped by skiprules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:17
Ik krijg zowel bij een update als bij een schone installatie deze fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# /usr/local/python2/bin/python2 AutoSub.py
AutoSub: Initializing variables and loading config
Config: Upgrading config version from 0 to 6
Config: More than 1 upgrade required. Starting subupgrades
Traceback (most recent call last):
  File "AutoSub.py", line 256, in <module>
    sys.exit(main())
  File "AutoSub.py", line 233, in main
    _Initialize()
  File "AutoSub.py", line 99, in _Initialize
    autosub.Config.ReadConfig()
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/AutoSub/autosub/Config.py", line 226, in ReadConfig
    _upgradeConf(cfg, autosub.CONFIGVERSION, autosub.version.configversion)
  File "/share/MD0_DATA/.qpkg/AutoSub/autosub/Config.py", line 424, in _upgradeConf
    upgradeConfig(cfg, from_version + x, from_version + x + 1)
NameError: global name 'upgradeConfig' is not defined

Draait op een Qnap NAS met Python 2.7.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
@ejramse

Ik heb net een schone installatie test gedaan,
kreeg eerst een melding dat hij geen rechten had om een nieuwe database te maken.
daarna nog eens gestart en nu draait hij zonder problemen.

Windows met Python 2.7.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tm0nk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 13:01
@p3pp3rb0x

Ik heb op een QNAP NAS de upgrade succesvol kunnen uitvoeren. Dat was wel met Python 2.7.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Foutje van de crash heb ik gevonden ben nu bezig met de skip search die niet meer goed werkt.
Even die in orde maken dan breng ik een update release uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
r00tm0nk schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:45:
Dat zie ik gebeuren met:
- een show waarvoor hij geen Addic7ed map kan vinden (die ik ook niet kan regelen: show komt niet op Addic7ed voor).
Koppel in de addicmapping de waarde 0 toe aan het imdbid van die show dan gaat het er niet meer naar zoeken op de addi7ed website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Bij mij is de update/upgrade ook succesvol uitgevoerd. Ik krijg nu alleen een foutmelding dat ik niet bij TVDB.com kan inloggen? Als ik dezelfde credentials op de website gebruik, werkt het wel. Vermoed dat t niks met de update te maken had, maar voorheen is me dit niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
heb je de API ingevult in je settings ?
tvdbaccountid in de config file,
je kan volgens mij in de borwser ook op test drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:42
Installatie hier ook goed gegaan, alleen hij startte niet automatisch op

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
TRaSH schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:24:
heb je de API ingevult in je settings ?
tvdbaccountid in de config file,
je kan volgens mij in de borwser ook op test drukken
In de settings van TVDB? Daar heb ik een API-key aangemaakt, deze wordt nergens gevraagd?
tvdbaccountid moet ik handmatig in de config file aanpassen?
Als ik in de browser op test druk krijg ik een Failure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee een api key is alleen voor als je zelf software schrijft.

Jij moet alleen een account op Tvdb aanmaken.
Daar kies je dan een Username en krijgt een Account Identifiers van Tvdb terug.
Die beide gegevens vul je in de Config Pagina van autosub in.

Gewoon even lezen wat er staat helpt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
nvt

[ Voor 135% gewijzigd door TRaSH op 30-12-2017 16:47 . Reden: nvt meer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
@Ben(V) Wauw, nu schaam ik me echt, ik heb de config overgenomen van mijn vorige NAS, maar gewoon een typefout gemaakt zie ik, even goed overnemen en t werkt direct... 8)7

Omdat t niet direct werkte zoals ik gewend was ben ik maar random dingen gaan proberen, niet echt slim...

Thnx in ieder geval, hij loopt weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Staat autorefresh van de browser aan en werkt het op 0 zetten niet niet meer toevallig ?
Bij mij blijft ie continu vernieuwen en dat trekt ie niet

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dan is er iets anders aan de hand.
Ik zou hem even stoppen.

Ik zou hem ook maar even opnieuw installeren want hij startte bij jouw niet vanzelf op en dat is geen goed teken.

Uiteraard heb je nog een backup van je database en config staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Ben(V) op 30-12-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
hmm gestopt en nu start ie niet meer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\install\scripts>cd "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub"

C:\Program Files (x86)\autosub\autosub>Python.exe AutoSub.py
    sys.exit(main())
    _Initialize()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 33, in ReadConfig
    Message = WriteConfig()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 285, in WriteConfig
    cfg.set(section, "logfile", autosub.LOGFILE)
  File "C:\Python27\lib\ConfigParser.py", line 743, in set
    raise TypeError("option values must be strings")
TypeError: option values must be strings

uiteraard heb ik een backup, ga hem wel ff opnieuw installeren

hmm na het herinstalleren onderstaande error
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    sys.exit(main())
    _Initialize()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 226, in ReadConfig
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 424, in _upgradeConf
    upgradeConfig(cfg, from_version + x, from_version + x + 1)
NameError: global name 'upgradeConfig' is not defined

[ Voor 35% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 17:15 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja dat is het foutje dat ik had gevonden.
Ben nog even aan het testen en dan zet ik een nieuwe versie online waarin dit gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
drfruit schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:27:
[...]

Ik laat het nu maar even lopen. Hij vindt elke keer een aantal nieuwe subs, en op zich kan het natuurlijk geen kwaad om naast de ingebouwde subs ook externe subs te krijgen.

Als ik de info in de debug log goed begrijp, zegt hij eerst dat een sub moet worden overgeslagen vanwege de skiprules, maar gaat hem dan toch zoeken.

code:
1
2
30-12 15:12:47 INF _walkDir    :[u'en'] WANTED FOR: the.crown.s02e08.1080p.web.x264-strife.mkv
30-12 15:12:47 INF _walkDir    :the.crown.s02e08.1080p.web.x264-strife.mkv English sub skipped by skiprules
Dit kan ik niet reproduceren.
Na de regel waarbij hij die boodschap van de het skippen wegschrijft naar de debug log staat een continue zodat hij met de volgende verder gaat en in de debugger doet hij dat ook gewoon.
Ik breng zo een nieuwe versie uit, dus als je hem update zal het wel over zijn.
Er zal wel iets omgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Gewoon een GIT pull doen straks of niet ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok nieuwe versie uitgebracht.
De crash bij upgrade van de config is weg.
Het skipsearch probleem is opgelost.

Versie 1.2.1 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
ik krijg hem nog steeds iig.
heb niks van config teruggezet

wederom een nieuwe install gedaan
onderstaande error met opstarten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    sys.exit(main())
    _Initialize()
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 226, in ReadConfig
  File "C:\Program Files (x86)\autosub\autosub\autosub\Config.py", line 424, in _upgradeConf
    _upgradeConfig(cfg, from_version + x, from_version + x + 1)
NameError: global name '_upgradeConfig' is not defined

[ Voor 88% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 18:29 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Hmm als ik een betaande config heb en gebruik zonder database krijg ik dit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

c:\autosub-test>auto-sub-console.bat

c:\autosub-test>C:\Python27\python.exe C:\autosub-test\AutoSub.py --config=C:\autosub-test\config.properties
AutoSub: Starting output to log. Bye!
initDatabase: Could not create database, please check if AutoSub has write access to write the following file C:\autosub-test\database.db

c:\autosub-test>auto-sub-console.bat

c:\autosub-test>C:\Python27\python.exe C:\autosub-test\AutoSub.py --config=C:\autosub-test\config.properties
30-12 10:38:58 INF main        :PID is: 1096
30-12 10:38:58 DBG main        :Systemencoding is: cp1252
30-12 10:38:58 DBG main        :Configversion is: 6
30-12 10:38:58 DBG main        :Dbversion is: 11
30-12 10:38:58 DBG main        :Autosub version is: 1.2.1
30-12 10:38:58 INF start       :Starting CherryPy webserver
[30/Dec/2017:10:38:58] ENGINE Serving on http://0.0.0.0:8083
30-12 10:38:58 INF start       :Starting the Search thread thread
30-12 10:38:58 INF _UpdGithub  :Addic7ed namemapping is updated from github.

Verwijder ik mijn database en mijn config

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
c:\autosub-test>C:\Python27\python.exe C:\autosub-test\AutoSub.py
  File "C:\autosub-test\AutoSub.py", line 256, in <module>
    sys.exit(main())
  File "C:\autosub-test\AutoSub.py", line 233, in main
    _Initialize()
  File "C:\autosub-test\AutoSub.py", line 99, in _Initialize
  File "C:\autosub-test\autosub\Config.py", line 226, in ReadConfig
  File "C:\autosub-test\autosub\Config.py", line 424, in _upgradeConf
    _upgradeConfig(cfg, from_version + x, from_version + x + 1)
NameError: global name '_upgradeConfig' is not defined

Hebben wij volgens mij dezelfde error

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja twee keer een typefout in dezelfde routinenaam.
Ik denk dat ik een nieuwe bril nodig heb.

Nieuwe release 1.2.2 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Deze lijkt te werken nu
fresh install
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
c:\autosub-test>C:\Python27\python.exe C:\autosub-test\AutoSub.py
Config: Upgrading config version from 0 to 1
Config: Upgrading config version from 1 to 2
Config: Upgrading minmatchscores
Config: Old value's Minmatchscore: 0
Config: Upgrading config version from 2 to 6
Config: Upgrading config version from 2 to 3
Config: Upgrading config version from 3 to 6
Config: Upgrading config version from 3 to 4
Config: Upgrading config version from 4 to 5
Config: Upgrading config version from 5 to 6
Config: Config upgraded to version 6
Config: Config upgraded to version 3
Config: Config upgraded to version 2
Config: Upgrading config version from 2 to 3
Config: Upgrading config version from 3 to 6
Config: Config upgraded to version 3
initDatabase: Could not create database, please check if AutoSub has write access to write the following file c:\autosub-test\database.db

En bij de 2de keer opstarten doet hij het.

@Ben(V)
Weet niet of je dat kan instellen
Maar bij een nieuwe config stelt hij codec in als default MinMatchScore.
zou slimmer wezen om source te hebben als default

[ Voor 4% gewijzigd door TRaSH op 30-12-2017 18:52 . Reden: source beter dan codec als MinMatchScore ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
zal het nog eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@TRaSH had ik inderdaad ook de 2de keer opstarten doet ie het wel
dadelijk thuis mijn config terug zetten

[ Voor 23% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 19:01 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Probleem opgelost foutje in het commit statement.
Ik test eigelijk nooit zonder een bestaande databse

Versie 1.2.3 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
deze error ligt niet aan @Ben(V) maar is het iets wat ik kan negeren of is het beter om te fixen ?
code:
1
2
3
C:\Python27\lib\site-packages\Cheetah\Compiler.py:1509: UserWarning:
You don't have the C version of NameMapper installed! I'm disabling Cheetah's useStackFrames option as it is painfully slow with the Python version of NameMapper. You should get a copy of Cheetah with the compiled C version of NameMapper.
  "\nYou don't have the C version of NameMapper installed! "

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je draait waarschijnlijk op windows.
Je kunt dan de binaries van cheetah installeren om deze melding weg te krijgen
Hoe dat moet staat in de openings post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:55
Na de update werk het menu Configuration en Commands niet meer in Safari :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Probeer even zowel crtl-F5 en crtl-r.
Is waarschijnlijk een browser cache probleem.

Blijft tenslotte appleware dat safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
TRaSH schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:50:
@Ben(V)
Weet niet of je dat kan instellen
Maar bij een nieuwe config stelt hij codec in als default MinMatchScore.
zou slimmer wezen om source te hebben als default
Is een foutje van een hele oude upgrade die nog door Donny gemaakt is.
Bij een lege config loopt hij door alle upgrades heen.
Heb het nu even opgelost maar zal wel eens kijken hoe ik dat goed kan fixen
Hij hoeft natuurlijk niet door al die upgrades heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Thanks voor deze update Ben(V)!
Heb nu versie 1.2.3 draaien op een Synology.
Twee dingen vallen mij op:

Ik heb bij Skipshow's list het volgende staan:
code:
1
Game of Thrones = 1,2

Maar als ik vervolgens een nieuwe scan uitvoer krijg ik de volgende regels te zien.
Het lijkt er dus op dat de de skipshow lijst pas gecheckt wordt na een initiële check van mijn bestanden.
Ik weet niet hoe het in voorgaande versies was, maar is het niet logischer dat eerst de skipshow lijst geladen/gecheckt wordt?
code:
1
2
30-12 19:26:58 INF _walkDir    :Not enough info in the filename: Game Of Thrones S01 E02.mkv so skipping it
30-12 19:26:58 DBG _walkDir    :Processing file: Game Of Thrones S01 E02.mkv

Ik gebruik Auto-Sub enkel om Engelse subs te downloaden, 'Dutch' staat dus uit onder 'Languages'.
Daarnaast heb ik bij Skip Search English 'AMZN' ingevuld.
Alleen zie ik in de logs het volgende voorbij komen.
De middelste regel lijkt mij OK, Engelse sub is niet nodig, aangezien 'AMZN' in de bestandsnaam is gevonden.
Alleen kan ik de bovenste regel niet plaatsen, aangezien Nederlandse subs niet geselecteerd zijn in de instellingen.
code:
1
2
3
30-12 19:27:10 INF _walkDir    :scanDir: AMZN found in The.Handmaids.Tale.S01E08.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv so skipped for Dutch subs
30-12 19:27:10 INF _walkDir    :The.Handmaids.Tale.S01E08.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv English sub skipped by skiprules
30-12 19:27:10 DBG _walkDir    :Processing file: The.Handmaids.Tale.S01E08.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-NTb.mkv

Edit, nog een derde ding wat mij opvalt:
Zoals gezegd skip ik 'AMZN', maar dit heb ik pas recentelijk ingesteld.
Voor bijvoorbeeld onderstaande release was al een Engelse sub gedownload.
code:
1
Game.of.Thrones.S07E02.Stormborn.1080p.AMZN.WEB-DL.DD5.1.H.264-GOT

Als ik nu een nieuwe scan draai, komt deze aflevering als volgt naar voren in de log.
Ik zou verwachten dat ik deze aflevering helemaal niet terug zou zien in de log.
code:
1
2
3
30-12 19:36:10 INF _walkDir    :scanDir: AMZN found in Game.of.Thrones.S07E02.Stormborn.1080p.AMZN.WEB-DL.DD5.1.H.264-GOT.mkv so skipped for Dutch subs
30-12 19:36:10 INF _walkDir    :Game.of.Thrones.S07E02.Stormborn.1080p.AMZN.WEB-DL.DD5.1.H.264-GOT.mkv English sub skipped by skiprules
30-12 19:36:10 DBG _walkDir    :Processing file: Game.of.Thrones.S07E02.Stormborn.1080p.AMZN.WEB-DL.DD5.1.H.264-GOT.mkv

Alvast bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door -EvoLution- op 30-12-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:17
Hij draait nu! :) Bedankt voor al het werk @Ben(V)!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
@-EvoLution-

Nee het is niet logischer om eerst de skiplist af te werken, want die werkt met ImdbId's en die moet hij eerst via een andere routine bepalen.

En die melding van "Not enough info" is heel iets anders en heeft niets met de skiplist te maken.
Er zit geen enkele informatie in die bestandsnaam dus daarom wordt hij overgeslagen.
Deze blijft overigens wel in de wanted lijst zichbaar om de gebruiker duidelijk te maken wat hij verkeerd doet met het renamen van bestanden zodat er geen informatie meer inzit.

De laatste drie regels zijn gewoon het kopieer duiveltje van de foutmelding.
Dutch moet English zijn, dat zal ik aanpassen en komt een volgende keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ben(V) schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:55:
@-EvoLution-

Nee het is niet logischer om eerst de skiplist af te werken, want die werkt met ImdbId's en die moet hij eerst via een andere routine bepalen.

En die melding van "Not enough info" is heel iets anders en heeft niets met de skiplist te maken.
Er zit geen enkele informatie in die bestandsnaam dus daarom wordt hij overgeslagen.
Deze blijft overigens weet in de wanted lijst zichbaar om de gebruiker duidelijk te maken wat hij verkeerd doet met het renamen van bestanden zodat er geen informatie meer inzit.

De laatste drie regels zijn gewoon het kopieer duiveltje van de foutmelding.
Dutch moet English zijn, dat zal ik aanpassen en komt een volgende keer mee.
Thanks voor de info, helder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Zo te zien is mijn probleem verholpen. Ik zie weer 3 wanted episodes ipv 145. :)

Bedankt voor alle moeite, @Ben(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Ben(V) bij mij vind ie helemaal niks meer nu ?
eerst had ik nog 1200+ wanted subs.
ik heb alleen source aangevinkt staan

hij geeft dan aan dat hij op de skip list staat (is leeg)
code:
1
2
3
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :Young.Sheldon.S01E08.720p.HEVC.x265-MeGusta-Obfuscated.mkv Dutch sub skipped by skiprules
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :scanDir:  found in Young.Sheldon.S01E08.720p.HEVC.x265-MeGusta-Obfuscated.mkv so skipped for Dutch subs
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :Young.Sheldon.S01E09.720p.HDTV.x264-AVS-Obfuscated.mkv Dutch sub skipped by skiprules

AutoSub is nu ook wel vele malen sneller, waar normaal een rondje zoeken wel een uur kon duren is ie nu in een paar minuten klaar

ow en de verifieer en test knoppen doen het bij mij niet
zitten daar aparte url's achter die ik misschien niet kan benaderen (ivm PiHole)?

[ Voor 19% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 21:21 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 08:47
Bij mij lijkt de skip folder functie niet meer te werken. De folders die in de lijst staan worden gewoon meegescand en staan mee in de wanted lijst.
Verder lijkt hij te crashen nadat hij een sub heeft gevonden. Ik zie dat hij een probleem heeft met de notifier van Plex, waarna hij volledig crashed. Ik zal hem nu nog eens starten vanuit console om te zien of ik daar meer info uit krijg.
code:
1
2
3
4
5
30-12 21:28:12 DBG notify      :Plex Media Server is enabled
30-12 21:28:12 INF send_update_library:Trying to update the TV shows library.
30-12 21:28:12 INF _update_library:Fetching a new X-Plex-Token from plex.tv
30-12 21:28:12 ERR _update_library:Error from get header. Error is: No connection adapters were found for '127.0.0.1:32400/library/sections?X-Plex-Token=XXXXXXXXXXX'
30-12 21:28:12 DBG DownloadSub :Finished for Serienaam.720p.WEB-DL.H264-PBS[ettv]

[ Voor 71% gewijzigd door ParaDoXke op 30-12-2017 21:33 . Reden: info over crash toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DaMoUsYs schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:17:
@Ben(V) bij mij vind ie helemaal niks meer nu ?
eerst had ik nog 1200+ wanted subs.
ik heb alleen source aangevinkt staan

hij geeft dan aan dat hij op de skip list staat (is leeg)
code:
1
2
3
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :Young.Sheldon.S01E08.720p.HEVC.x265-MeGusta-Obfuscated.mkv Dutch sub skipped by skiprules
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :scanDir:  found in Young.Sheldon.S01E08.720p.HEVC.x265-MeGusta-Obfuscated.mkv so skipped for Dutch subs
30-12 21:08:12 INF _walkDir    :Young.Sheldon.S01E09.720p.HDTV.x264-AVS-Obfuscated.mkv Dutch sub skipped by skiprules

AutoSub is nu ook wel vele malen sneller, waar normaal een rondje zoeken wel een uur kon duren is ie nu in een paar minuten klaar

ow en de verifieer en test knoppen doen het bij mij niet
zitten daar aparte url's achter die ik misschien niet kan benaderen (ivm PiHole)?
Als je mijn post gelezen had had je kunnen weten dat er nu een functie inzit die voor oude video's minder vaak naar sub's gaat zoeken, omdat toch tamelijke zinloos is dat steeds maar weer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
aha oke, had wel gedacht dat ze in de wanted lijst zou komen
maar deze had er wel bij moeten staan

code:
1
Black.Mirror.S04E01.1080p.WEBRip.x264-SERIOUSLY-Obfuscated.mkv

die is vandaag pas gedownload

[ Voor 55% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 21:44 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 08:47
Hij is net terug gecrashed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[30/Dec/2017:21:34:27] ENGINE Serving on http://0.0.0.0:8083
  File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/autosub/autosub-bootstrapbill/autosub/Scheduler.py", line 20, in __init__
    self.command.run()
  File "/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/autosub/autosub-bootstrapbill/autosub/checkSub.py", line 146, in run
    Wanted['langs'].remove(autosub.ENGLISH)
ValueError: list.remove(x): x not in list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
hmm heb nu engels en nederlands aangevinkt, nu komen er wel dingen in de wanted te staan

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Voor de verify en Testknoppen moet de cache van de javascript ververst worden.
In je browser dus ctrl-r doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMoUsYs schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:43:
aha oke, had wel gedacht dat ze in de wanted lijst zou komen
maar deze had er wel bij moeten staan

code:
1

die is vandaag pas gedownload
Als je al 1200 subs bij afleveringen zoekt is het misschien niet een handig idee om nog meer te downloaden, je moet het ook nog een keer bekijken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
ParaDoXke schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:26:
Bij mij lijkt de skip folder functie niet meer te werken. De folders die in de lijst staan worden gewoon meegescand en staan mee in de wanted lijst.
Verder lijkt hij te crashen nadat hij een sub heeft gevonden. Ik zie dat hij een probleem heeft met de notifier van Plex, waarna hij volledig crashed. Ik zal hem nu nog eens starten vanuit console om te zien of ik daar meer info uit krijg.
code:
1
2
3
4
5
30-12 21:28:12 DBG notify      :Plex Media Server is enabled
30-12 21:28:12 INF send_update_library:Trying to update the TV shows library.
30-12 21:28:12 INF _update_library:Fetching a new X-Plex-Token from plex.tv
30-12 21:28:12 ERR _update_library:Error from get header. Error is: No connection adapters were found for '127.0.0.1:32400/library/sections?X-Plex-Token=XXXXXXXXXXX'
30-12 21:28:12 DBG DownloadSub :Finished for Serienaam.720p.WEB-DL.H264-PBS[ettv]
De skip folders werken hier nog prima.
Die plex notifier is al vele releases lang niets aan veranderd.
Die crash die je iets verderop meld kan ik ook niet reproduceren.

Ik vermoed dus dat er iets mis is gegaan met je update.
Ik zou zeggen maak een backup en installeer hem opnieuw vanaf github of wacht op een update en doe een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Ben(V) AutoSub heeft al mijn missende subs weer gevonden.
Wel een stuk meer dan eerst, moest hiervoor dus wel NL en EN aanvinken.
En ik dacht dat als er te weinig info in de bestandsnaam stond hij er niks mee deed ?

daarnaast is ie ook een stuk sneller geworden

ow en als er al een .srt is wordt die dan ook overgeslagen ?
heb nu een map waar ik er drie srt's heb (".srt" / ".nl.srt" / ".en.srt")

[ Voor 30% gewijzigd door DaMoUsYs op 30-12-2017 23:54 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja zoals ik al gezegd heb, lees nu eens mijn release notes.

Als je geen NL en geen EN aanvinkt dan vind hij uiteraard niets want dan zoekt hij nergens naar.
Lijkt me tamelijk voor de hand liggend.
Heb je overigens wel behoeft aan Engelse subs?

De subs waar niet voldoende informatie voor is worden nu wel in de "Wanted" lijst weergegeven maar "greyed out" en een "-" in plaats van een "vinkje" in de "search" kolom.

En uiteraard wordt een video overgeslagen waar al een sub voor gevonden is lijkt me toch een basis functionaliteit.

Als je zowel .srt als een .nl.srt hebt dan heb je een keer van extensie gewisseld.
Wat niet erg slim is want dan gaat hij ze allemaal opnieuw zoeken want hij kijkt uiteraard alleen naar de extensie om te zien of de sub al aanwezig is voor een bepaalde taal al aanwezig is.
Als je een .en.srt file hebt dan is dat de Engelse sub.

Kortom lees de documentatie en voor de tooltips (de blauwe bolletjes in je config scherm) en bedenk eerst waar iets voor is voor je zomaar van alles gaat aanvinken of veranderen.

En als je niet begrijpt waar iets voor dient kun je het beter even hier vragen voor het uitvoert en je daarna hier meld met vage omschrijvingen van vreemde effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Als ik skip show doe of season krijg ik de volgende error:

File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cprequest.py", line 670, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/lib/encoding.py", line 220, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/cherrypy/_cpdispatch.py", line 60, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/volume1/@appstore/AutoSub-BootstrapBill/autosub/WebServer.py", line 90, in skipShow
return str(tmpl)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1005, in __str__
rc = getattr(self, mainMethName)()
File "_volume1__appstore_AutoSub_BootstrapBill_interface_templates_config_skipshow_tmpl.py", line 89, in respond
File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 1597, in _handleCheetahInclude
nestedTemplateClass = compiler.compile(source=source, file=file)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/site-packages/Cheetah/Template.py", line 637, in compile
moduleName = convertTmplPathToModuleName(file)

Met de nieuw versie 1.2.3 stop Autosub opeens en moet ik deze weer in de Synology package center starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Geen idee wat het is.
Bij mijn installatie op zowel window als Synology heb ik daar geen last van.

Jij hebt nog een oud package draaien dat eigenlijk niet geschikt is voor DSM 6.

Mijn advies is maak een backup vanuit autosub en verwijder het package.
Download dit package:
https://github.com/BenjV/...0DSM6%20noarch%20V1.1.spk
Instaleer dat package.
Doe een upgrade vanuit autosub.
Zet de backup terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopsuiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 16:47
Voor mij werkt de "Skip Folder" functie niet meer onder Windows.

Ik heb 1 hoofdserie folder: "E:\Series" met daaronder de folders "English" en "Dutch"
Als ik bij "Skip Folder Dutch", "English" invul, dan zoekt auto-sub toch nog altijd naar Nederlandse ondertitels voor de series die in "E:\Series\English" staan.
Voor de upgrade naar 1.2.3 vanaf 1.0.9, werkte het wel zoals verwacht.

@Ben(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Ben(V)
Ik hen altijd de extentie .en en .nl ingevuld gehad en nooit gewijzigd.
Maar hij is nu ook gewoon vrolijk nieuwe subs aan het downloaden die ik allang heb.
bijvoorbeeld
The.Crown.S02E02.720p.WEBRip.x264-STRiFE-postbot.nl.srt
had ik op 9-12 al gedownload met autosub, maar na de herinstallatie wordt er dus niet gekeken of er al een sub bestaat, maar gewoon opnieuw gedownload

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:54:
Geen idee wat het is.
Bij mijn installatie op zowel window als Synology heb ik daar geen last van.

Jij hebt nog een oud package draaien dat eigenlijk niet geschikt is voor DSM 6.

Mijn advies is maak een backup vanuit autosub en verwijder het package.
Download dit package:
https://github.com/BenjV/...0DSM6%20noarch%20V1.1.spk
Instaleer dat package.
Doe een upgrade vanuit autosub.
Zet de backup terug.
Ik had nog een oud package ja van de vries :)

Nieuwe package geinstalleerd, update gedaan vanuit autosub alleen stopt autosub en krijg deze niet meer gestart vanuit de package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Probeer eens een reboot.
En je moet de group sc-media nog rechten geven of de folder (en subfolders) waar je video's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
doopsuiker schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:05:
Voor mij werkt de "Skip Folder" functie niet meer onder Windows.

Ik heb 1 hoofdserie folder: "E:\Series" met daaronder de folders "English" en "Dutch"
Als ik bij "Skip Folder Dutch", "English" invul, dan zoekt auto-sub toch nog altijd naar Nederlandse ondertitels voor de series die in "E:\Series\English" staan.
Voor de upgrade naar 1.2.3 vanaf 1.0.9, werkte het wel zoals verwacht.

@Ben(V)
Als je alleen maar "English" invult doet hij natuurlijk niets.
Je moet uiteraard een volledig path invullen.
Dus "E:\Series\English" .

En er is in die Skipfolder al heel lang niets gewijzigd en als ik het hier test werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:32:
Probeer eens een reboot.
En je moet de group sc-media nog rechten geven of de folder (en subfolders) waar je video's staan.
Ook geprobeerd, na de update wilt AutoSub niet meer starten. Na het installeren van de SPK werkt het met 1.0.9 maar na de update krijg ik Failed to start the package service.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Samplex schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ook geprobeerd, na de update wilt AutoSub niet meer starten. Na het installeren van de SPK werkt het met 1.0.9 maar na de update krijg ik Failed to start the package service.. :(
Ik heb ook net het 1.1 SPK bestand geïnstalleerd en heb het zelfde probleem.
Hiervoor het ik versie 1.0 van het SPK bestand geïnstalleerd, daarmee werkte de update naar de nieuwste Auto-Sub versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Welke DSM versie hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
DSM 6.1.4-15217 Update 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ik ook. op een DS214.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
In principe werkt alleen het package 1.1 die oude1.0 was allen voor DSM 5 en staat ook niet meer op github.
Geen idee waarom het bij jullie niet werkt hier doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
@Ben(V)

dit staat er in de messages log:
2017-12-31T13:32:46+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Installation_1_install[8807]: resource_api.cpp:163 Acquire service-cfg for autosub when 0x0001 (done)
2017-12-31T13:32:46+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Installation_1_install[8807]: resource_api.cpp:163 Acquire port-config for autosub when 0x0001 (done)
2017-12-31T13:47:21+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start[15720]: servicecfg_internal_lib.c:187 Failed to start job [pkgctl-autosub][0x2000 file_get_key_value.c:81]
2017-12-31T13:47:21+01:00 NAS [612417.438394] init: pkgctl-autosub pre-start process (15802) terminated with status 1
2017-12-31T13:47:22+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start[15720]: service_initjob_action.c:27 InitJobStart failed, [0x2000 file_get_key_value.c:81]
2017-12-31T13:47:22+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start[15720]: pkgstartstop.cpp:277 Failed to start pkgctl-autosub (err=-1) [0x2000 file_get_key_value.c:81]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DaMoUsYs schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:22:
@Ben(V)
Ik hen altijd de extentie .en en .nl ingevuld gehad en nooit gewijzigd.
Maar hij is nu ook gewoon vrolijk nieuwe subs aan het downloaden die ik allang heb.
bijvoorbeeld
The.Crown.S02E02.720p.WEBRip.x264-STRiFE-postbot.nl.srt
had ik op 9-12 al gedownload met autosub, maar na de herinstallatie wordt er dus niet gekeken of er al een sub bestaat, maar gewoon opnieuw gedownload
Je zult toch echt wel met die extensies bezig geweest zijn anders kan dit niet.
Ten eerste is daar niets veranderd en ten tweede heb ik het net nog getest en het werkt echt prim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Nee heb niks veranderd. alleen opnieuw geinstalleerd.
Dezelfde settings overgenomen, en de oude sub van The Crown staat er ook niet meer.
Dus die is echt opnieuw gedownload

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Samplex schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:57:
@Ben(V)

dit staat er in de messages log:
2017-12-31T13:32:46+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Installation_1_install\[8807]: resource_api.cpp:163 Acquire service-cfg for autosub when 0x0001 (done)
2017-12-31T13:32:46+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Installation_1_install\[8807]: resource_api.cpp:163 Acquire port-config for autosub when 0x0001 (done)
2017-12-31T13:47:21+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start\[15720]: servicecfg_internal_lib.c:187 Failed to start job [pkgctl-autosub]\[0x2000 file_get_key_value.c:81]
2017-12-31T13:47:21+01:00 NAS [612417.438394] init: pkgctl-autosub pre-start process (15802) terminated with status 1
2017-12-31T13:47:22+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start\[15720]: service_initjob_action.c:27 InitJobStart failed, \[0x2000 file_get_key_value.c:81]
2017-12-31T13:47:22+01:00 NAS synoscgi_SYNO.Core.Package.Control_1_start\[15720]: pkgstartstop.cpp:277 Failed to start pkgctl-autosub (err=-1) \[0x2000 file_get_key_value.c:81]
Kijk eens in:
/usr/local/etc/services.d

Daar staan bestandjes met firewall settings misschien is daar een oude achtergebleven.
De nieuwe moet heten austosub.sc en de poort 9960 moet erin staan.

Heb je niet toevallig een verkeerde poort in je config.properties staan het moet 9960 zijn.

En eigenlijk is dit het gedracht wat ik van het oude package zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopsuiker
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:44:
[...]

Als je alleen maar "English" invult doet hij natuurlijk niets.
Je moet uiteraard een volledig path invullen.
Dus "E:\Series\English" .

En er is in die Skipfolder al heel lang niets gewijzigd en als ik het hier test werkt het ook prima.
Uiteraard stond er eerst "E:\Series\English", maar na de update naar 1.2.3 werd die folder niet meer geskipt.
Dus ik dacht dat er iets aangepast was. Als ik kijk naar de tooltip bij Skip Folder dan staat er echt wel "Folder must be a subfolder of the main Serie Folder (don't include the Serie Folder part)"

In elk geval, zowel "E:\Series\English" en "English" werken beide niet.
Ik heb auto-sub al eens volledig opnieuw geinstalleerd, maar geen soelaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:10:
[...]

Kijk eens in:
/usr/local/etc/services.d

Daar staan bestandjes met firewall settings misschien is daar een oude achtergebleven.
De nieuwe moet heten austosub.sc en de poort 9960 moet erin staan.

Heb je niet toevallig een verkeerde poort in je config.properties staan het moet 9960 zijn.

En eigenlijk is dit het gedracht wat ik van het oude package zou verwachten
Dit staat er in het bestandje:
code:
1
2
3
4
5
[autosub_port]
desc="Autosub"
title="Autosub Userinterface port"
port_forward="yes"
dst.ports="9960/tcp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Heb precies het zelfde bestandje met deze settings.. config.proprtties staat de juiste port.

sc-media heeft rechten op de mappen.

Heb je geen spk met een nieuwe versie, want is het wel een grote update van 1.09 naar 1.23..

[ Voor 43% gewijzigd door Samplex op 31-12-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat is prima.
Geen andere bestandjes met een oude naam van autosub erin neem ik aan.

Ik heb autosub al een tijdje niet meer nieuw geinstalleerd op m'n Nas dus misschien ligt het aan een van de laatste DSM versies.
Ga zo wel even testen, als ik nieuws heb laat ik het hier weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
doopsuiker schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:12:
[...]

Uiteraard stond er eerst "E:\Series\English", maar na de update naar 1.2.3 werd die folder niet meer geskipt.
Dus ik dacht dat er iets aangepast was. Als ik kijk naar de tooltip bij Skip Folder dan staat er echt wel "Folder must be a subfolder of the main Serie Folder (don't include the Serie Folder part)"

In elk geval, zowel "E:\Series\English" en "English" werken beide niet.
Ik heb auto-sub al eens volledig opnieuw geinstalleerd, maar geen soelaas
Aanpassing gemaakt.
Nieuwe versie 1.2.4 uitgebracht.
Laat even weten of het nu wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:24:
Dat is prima.
Geen andere bestandjes met een oude naam van autosub erin neem ik aan.

Ik heb autosub al een tijdje niet meer nieuw geinstalleerd op m'n Nas dus misschien ligt het aan een van de laatste DSM versies.
Ga zo wel even testen, als ik nieuws heb laat ik het hier weten.
Dat denk ik ook, bedankt dat je er naar wilt kijken

Heb me nas al gereboot, folders gechecked, Het is echt na de update 1.23 dat het niet meer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
gaan we terug in versie ?
Version: 1.2.3 (1.1.5)

Check dit en help mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Zucht ik ben met teveel dingen tegelijk bezig.
Foute versie er neergezet.
Is nu gecoorrigeerd versie 1.2.5 is de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
deze staat btw ook in de wanted list ?
dit is met alleen NL aangevinkt
Borgen S01E01 - Decency in the Middle - SickRage - Unknown.nl.srt

hier het complete log
http://www.damousys.nl/AlleenNLaan.log

ook deze wordt dan in de wanted lijst gezet
Black.Mirror.S04E01.1080p.WEBRip.x264-SERIOUSLY-Obfuscated.nl.srt

daarnaast zie ik dat rarbg2 de groep is, waar haalt ie dat vandaan ?

Als er meer info nodig is hoor ik het wel

[ Voor 51% gewijzigd door DaMoUsYs op 31-12-2017 15:47 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopsuiker
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:26:
[...]

Aanpassing gemaakt.
Nieuwe versie 1.2.4 uitgebracht.
Laat even weten of het nu wel goed werkt.
Nu is het OK, bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Kan het wezen dat de verificatietesten voor TheTVDB, Addic7ed en Opensubtitles niet meer werken?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Even ctrl-r in je browser doen.
Hij moet de javascript cache vernieuwen ander blijft hij de scripts uit de cache gebruiken.
Was al een keer gezegd een stukje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DaMoUsYs schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:23:
deze staat btw ook in de wanted list ?
dit is met alleen NL aangevinkt
Borgen S01E01 - Decency in the Middle - SickRage - Unknown.nl.srt

hier het complete log
http://www.damousys.nl/AlleenNLaan.log

ook deze wordt dan in de wanted lijst gezet

daarnaast zie ik dat rarbg2 de groep is, waar haalt ie dat vandaan ?

Als er meer info nodig is hoor ik het wel
In de eerste plaats ben je weer heftig aan het renamen geweest dus daar raakt de boel ook door van slag.
Ik kan onmogelijk bedenken wat voor vreemde renaming iedereen bedenkt dus autosub gaat gewoon uit van de standaard naamgeveing die de releasegroepen hanteren.

Verder kan het gewoon niet anders dan dat je met de extensie het zitten grutten.
Het lijkt me verstandig dat je even een folder aanmaak met alleen een video en een sub erin waarvan jij denkt dat het mis gaat.

Dan even in autosub een een "stop search" doen (als hij nog loopt) de searchfolder even wijzigen naar die bewuste folder en "Search Now" doen.

Dan even hier het stukje log plaatsen,een overzicht van die folder en een screenshot van je config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
wat is er verkeerd aan die srt in mijn post ?
zo heet de mkv ook uiteraard ?
en ik ben niet aan de extentie geweest, nu niet en nooit niet, hebben altijd op .en en .nl gestaan
Die zonder .en en .nl zijn gewoon mee gedownload

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja als je zelf niets wil doen.
Het probleem is dat het hier goed werkt en dat ik geen zin heb steeds door pagina's logfile's te ploegen

Maar goed ik zal het werk wel weer doen.
Dus dit staat er in je folder:
Black.Mirror.S04E01.1080p.WEBRip.x264-SERIOUSLY-Obfuscated.en.srt

En je hebt "en" en "nl" als respectievelijk Engelse en Nederlandse sub extensies staan?

Als ik dat zo neerzet in m'n test omgeving komt er geen enkel naam in de "Wanted" lijst te staan en van die wanted lijst waar deze dan wel instaat.

Dus laat eens een screenshot van je config pagina zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 31-12-2017 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQO7xfUDLaHDcv86qYdZqup0/thumb.png
dat heb ik dus gedaan,, zo heeft het altijd gestaan
de EN variant staat er niet tussen

[ Voor 22% gewijzigd door DaMoUsYs op 31-12-2017 17:40 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok probleem gevonden.
Er is een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ben(V) schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:48:
Ok probleem gevonden.
Er is een update
Zojuist weer geprobeerd maar helaas nog steeds het probleem dat na de update de package niet gestart kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Samplex op 31-12-2017 18:31 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 87 Laatste