[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 72 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39
aha oke, wacht ik het nu verder af.
het renamen doe ik nou ook niet meer sinds ik over ben op Sonarr

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Renamen is niet nodig voor het juist matchen,
De repacks (te herkennen aan de fake groups zeg maar, lijst eerder laten zien) zijn extra's die de indexers maken tegen de NT,
Ik zelf pak ze eigenlijk nooit aangezien ik er snel genoeg bij ben vandaar dat ik ze in mijn ignore lijst heb.
Ze kunnen we van pas komen als je opeens beslist om een serie te gaan kijken van het begin en dan kan je handmatig zoeken want dan override je de ignore lijst.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
wars schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

De releasename laat je dan ook best zoals ze origineel zijn. Ik verander nooit wat aan de namen en dat loopt nu al jaren perfect.
"-Scrambled" zou er simpelweg niet mogen instaan. In principe zouden alle HDTV subs in sync moeten zijn, volgens de scene rules kan er ook slechts 1 release per source/quality zijn

In jouw geval is dan "Supergirl.S03E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION" de enige release die bestaat.
En ik verander ze dus blijkbaar wel (zie eerdere instelling van mij) en ook dat gaat al jaren goed.

M'n sonarr omgeving kijk ik nooit naar, het werkt gewoon, inclusief subs over het algemeen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Neem aan dat je ook alleen source aangevinkt hebt in Autosub ?
Ik namelijk ook en het werkt bij mij ook probleemloos,
enigste waar ik zelf tegen aan loop is de misnaming die op de subtitle sites gebeurt van de Amazon releases,
maar daar word aan gewerkt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

CH4OS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:46:
Soms zijn releases qua sync overigens ook gelijk. DIMENSION en KILLERS bijvoorbeeld is eentje die ik mij kan herinneren. Verschil is dan vaak de resolutie, 480p vs 720p bijvoorbeeld.
Sync tussen 720p en 1080p is veelal ook hetzelfde.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Grolsch schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:52:
Je kunt in Sonarr toch ook aan file renaming doen :?

Ik gebruik al jaren Sonarr samen met Autosub met onderstaande settings en eigenlijk nooit geen problemen.

...

Bij mij komen ze er volgens zo uit te zien

The Blacklist - S05E04 - The Endling WEBDL-1080p - NTb
Dat heb ik eigenlijk een paar jaar gelden uitgezet omdat er soms verkeerd hernoemd wordt. Weet niet meer juist hoe het in mekaar zat. Was iets met die WEBDL, WEB, ... zaken. Sonarr hernoemde naar een verkeerde.
Was het nu WEB die ie hernoemde naar WEBDL waardoor Autosub op de verkeerde zocht? Ik weet het niet meer.
En moet zeggen dat ik niet echt inzie waarom ik zou moeten hernoemen.Als Sonarr, autosub, kodi, ... met de bestandsnaam overweg kunnen, dan laat ik ze maar :)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:58
Kenhas schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:25:
[...]

Dat heb ik eigenlijk een paar jaar gelden uitgezet omdat er soms verkeerd hernoemd wordt. Weet niet meer juist hoe het in mekaar zat. Was iets met die WEBDL, WEB, ... zaken. Sonarr hernoemde naar een verkeerde.
Was het nu WEB die ie hernoemde naar WEBDL waardoor Autosub op de verkeerde zocht? Ik weet het niet meer.
En moet zeggen dat ik niet echt inzie waarom ik zou moeten hernoemen.Als Sonarr, autosub, kodi, ... met de bestandsnaam overweg kunnen, dan laat ik ze maar :)
Zit ook wat in, ik zeg altijd "if it ain't broken why fix it" & "never change a winning team" :P

Zolang het goed werkt, mooi laten gaan :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ik zie nu wel dat hij voor
Supergirl.S03E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION-Scrambled.mkv
deze gedownload heeft van Add7cted

SUPERGIRL.S03E03.LOL

Ik zie bij addicted alleen geen src e.d. op de website staan, zie wel dat er ook een dutch versie is
Maar die download hij (nog) niet

[ Voor 6% gewijzigd door DaMoUsYs op 24-10-2017 16:35 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TommyGun schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:13:
Sync tussen 720p en 1080p is veelal ook hetzelfde.
Klopt, zo had ik er nog niet eens over nagedacht, hahaha. Al bedoelde ik meer dat bijvoorbeeld een DIMENSION iets released in 480p HDTV, maar dat KILLERS de 720p HDTV heeft gedaan. ;)

Zou mij niet verbazen als de 480p dan een downscaled 720p is. ;)
DaMoUsYs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:34:

SUPERGIRL.S03E03.LOL

Ik zie bij addicted alleen geen src e.d. op de website staan, zie wel dat er ook een dutch versie is
DIMENSION en LOL zijn meestal ook dezelfde sync.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
DaMoUsYs schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:34:

SUPERGIRL.S03E03.LOL

LOL released alleen HDTV versies dus daarom match hij die.

Bij de Nederlandse sub heeft de uploader "LOL-DIMENSION" gezet en ik weet zo niet uit m'n hoofd of hij dat ziet.
Als het goed is moet hij hem als "DIMENSION" herkennen.
Wat staat er als releasegroup in het "Wanted" overzicht?

Maar die sub staat er pas een uurtje dus misschien komt hij nog.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Daar staat dus Scrambled

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dan kan hij hem ook niet meer matchen op basis van het feit dat LOL en DIMENSION alleen HDTV releases doen.
Dat krijg je als er van die prutsers zijn die de naam conventies niet kennen en zo maar wat uploaden en de sub uploader op addic7ed niet snapt dat hij er de source bij moet zetten.
Zelfs autosub kan twee keer prutsen niet meer goedmaken.

Overigens denk ik dat het dan onmogelijk is dat hij de Engelse versie wel gedownload heeft van Addic7ed.
Waarschijnlijk komt die dan van Opensubtitles.

In de nieuwe versie ga ik over op een lijst van releasegroupen, dat geeft meer zekerheden op matching in plaats van het gepruts te proberen te analyseren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Staat toch echt bij "DOWNLOADED FROM ADD7CTED.COM"

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20171024-q2r6-48kb.png

Autosub ziet LOL of Dimension staan en volgens mij heeft @Ben(V) ooit eens ingeprogrammeerd dat die groepen HDTV releases zijn.
Is dat dat niet wat in de "common.py" staat ?

Correct me if i'm wrong !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Jawel maar DaMoUSYS zegt dat autosub de releasegroup als "Scrambled" heeft aangemerkt en dat klopt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Waarschijnlijk dat AutoSub de source wel kan zien op de website, dat ie hem daarom matched ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Welke website?
Addic7ed laat autosub echt niets meer zien dan je zelf kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Aha oké, hoe match je dan op source?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Gewoon als het erbij staat of als het een releasegroup is waarvan bekent is dat ze alleen een bepaalde source doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
aha oke logisch

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Mijn indexer heeft er dus sinds kort een handje aan om -Pre erachter te zetten. Ik heb nu in sonarr staan dat hij -Pre moet skippen. Autosub matched op source. Wat ik ervaar nu deze paar dagen dat de -Pre er direct op komt te staan en de andere een paar dagen later. Dan download hij hem maar een paar dagen later.

Ik moet dit wel even in de gaten houden of ik zo niet teveel missing krijg maar dusver pakt hij hem wel (Serie the gifted, laatste aflevering pakt hij nu 3 dagen later alsnog). Zo snel kijk ik ze toch niet.

Ik ben wel benieuwd wat de leading sub site is? Is dit Addic7ed? Via de app Infuse op de apple tv kan ik zoeken naar subs maar dan alleen opensubs. En daar heb ik altijd problemen te matchen met release tbs, ook autosub op release matchte nooit. Ook als ik via infuse andere sources pakte was het nooit sync. Ik geloof dat die de file croppen ofzo. Die negeer ik nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zoals ik al geschreven had ben ik het matching mechanisme van autosub aan het uitbreiden, maar tot op heden is autosub veel betrouwbaarder in het correct matchen dan welke andere applicatie dan ook.
Want bij autosub is het belangrijkste doel niet een sub te vinden maar een sub te vinden die in sync is.

Verder is het altijd aan te raden de video files van de heel snelle releasegroepen te mijden.
Die zijn heel vaak van ondermaatse kwaliteit en komen uit onduidelijke bronnen.
De meeste subber maken hun subs daar ook niet mee, die wachten op de mainstream releases.

Ik heb eigenlijk geen idee wat for releasegroup die -PRE is maar het woord suggereert al iets en het feit dat jij ziet dat ze sneller releasen dan andere groepen ook.
Ik zou ze gewoon niet downloaden.

Overigens zie ik niet waarom autosub geen tbs releases zou matchen, bij mij doet hij dat prima.
Wel doet TBS alleen web releases en geen HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als er mensen zijn die informatie kunnen aanleveren welke releasegroepen exclusief wat releasen dan kan ik die informatie opnemen in autosub.

Dus alleen release groepen die exclusief bepaalde sources uitbrengen en geen andere sources.
Of releasegroepen die exclusief bepaalde distros (e.g. Amazon, Netflix, HBO enz) uitbrengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Denneke,,! schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:04:
Mijn indexer heeft er dus sinds kort een handje aan om -Pre erachter te zetten. Ik heb nu in sonarr staan dat hij -Pre moet skippen. Autosub matched op source. Wat ik ervaar nu deze paar dagen dat de -Pre er direct op komt te staan en de andere een paar dagen later. Dan download hij hem maar een paar dagen later.

Ik moet dit wel even in de gaten houden of ik zo niet teveel missing krijg maar dusver pakt hij hem wel (Serie the gifted, laatste aflevering pakt hij nu 3 dagen later alsnog). Zo snel kijk ik ze toch niet.

Ik ben wel benieuwd wat de leading sub site is? Is dit Addic7ed? Via de app Infuse op de apple tv kan ik zoeken naar subs maar dan alleen opensubs. En daar heb ik altijd problemen te matchen met release tbs, ook autosub op release matchte nooit. Ook als ik via infuse andere sources pakte was het nooit sync. Ik geloof dat die de file croppen ofzo. Die negeer ik nu ook.
Ik gebruik zelf een script in NZBGet om dit soort extra text uit NZB's te cleanen.
Zie onderstaande code voor dit script, deze code opslaan als 'Clean.py' en het bestand opslaan in je NZBGet scripts folder. In het extension scripts menu van NZBGet dit script nog even selecteren / activeren en dan zou het script automatisch moeten starten bij het toevoegen van een nieuwe NZB.
Ik heb dit script ooit op internet gevonden en er zelf een aantal dingen in aangepast.
Onderaan in het script, zie je de woorden staan welke het script uit de NZB naam haalt. Hier kun je zelf nieuwe regels aan toevoegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/usr/bin/env python
# 

##############################################################################
### NZBGET SCAN SCRIPT                                                     ###

# Clean NZB name.
#
# Removes the following suffixes from NZB name:
# NZBgeek / Obfuscated / BUYMORE / Scrambled.
#
# NOTE: This script requires Python to be installed on your system.

### NZBGET SCAN SCRIPT                                                     ###
##############################################################################

from __future__ import print_function
import os, re, sys

# Exit codes used by NZBGet
POSTPROCESS_SUCCESS=93
POSTPROCESS_ERROR=94
POSTPROCESS_SKIP=95

# Check if the script is called from NZBGet 13.0 or later
if not 'NZBOP_SCRIPTDIR' in os.environ:
   print('*** NZBGet post-processing script ***')
   print('This script is supposed to be called from NZBGet (13.0 or later).')
   sys.exit(POSTPROCESS_ERROR)

if not 'NZBNP_NZBNAME' in os.environ:
   print('[WARN] Filename not found in environment')
   sys.exit(POSTPROCESS_ERROR)

fwp = os.environ['NZBNP_NZBNAME']
fwp = re.sub('(?i)-NZBgeek\.nzb$', '.nzb', fwp)
fwp = re.sub('(?i)-Obfuscated\.nzb$', '.nzb', fwp)
fwp = re.sub('(?i)-Scrambled\.nzb$', '.nzb', fwp)
fwp = re.sub('(?i)-BUYMORE\.nzb$', '.nzb', fwp)
if fwp:
   print('[NZB] NZBNAME=', fwp, sep='')

sys.exit(POSTPROCESS_SUCCESS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
En wat zou het nut van het verwijderen van zulke tags uit de filenaam zijn?

Dingen als -Obfuscated en -NZBgeek zijn codes die door je unpar vertaald moeten worden naar de echte releasegroup naam die in de par zit.
Als je zulke namen in je bestandsnaam houd dan kan je downloader ze niet lezen en aanpassen.
Het zijn knullige pogingen om DCMA verzoeken te omzeilen die tamelijk nutteloos zijn.

Je vervangt met dat script een niet bestaande releasegroep naam door geen releasegroep.
Beiden matchen nooit met een releasegroep.

Je kunt dit echt beter aan autosub overlaten.

Verder kun je ze beter helemaal niet downloaden als je downloader ze niet goed kan vertalen.
Het is geknutsel en levert alleen maar extra problemen op.

[ Voor 92% gewijzigd door Ben(V) op 26-10-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Ben(V) schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:57:
En wat zou het nut van het verwijderen van zulke tags uit de filenaam zijn?

Dingen als -Obfuscated en -NZBgeek zijn codes die door je unpar vertaald moeten worden naar de echte releasegroup naam die in de par zit.
Als je zulke namen in je bestandsnaam houd dan kan je downloader ze niet lezen en aanpassen.
Het zijn knullige pogingen om DCMA verzoeken te omzeilen die tamelijk nutteloos zijn.

Je vervangt met dat script een niet bestaande releasegroep naam door geen releasegroep.
Beiden matchen nooit met een releasegroep.

Je kunt dit echt beter aan autosub overlaten.

Verder kun je ze beter helemaal niet downloaden als je downloader ze niet goed kan vertalen.
Het is geknutsel en levert alleen maar extra problemen op.
Normaal gesproken staat zowel de release group als deze extra tag in de naam.
Zie voorbeeld:
code:
1
The.Walking.Dead.S08E01.Mercy.1080p.AMZN.WEB-DL.DD.5.1.H.264-CasStudio-Scrambled

Wanneer je niets aan deze naam zou wijzigen, dan zou Auto-Sub als release group 'Scrambled' nemen.
Door het draaien van dit clean script, wordt '-Scrambled' verwijderd uit de naam en hou je het volgende over.
Nu pakt Auto-Sub de juiste release group 'CasStudio'.
code:
1
The.Walking.Dead.S08E01.Mercy.1080p.AMZN.WEB-DL.DD.5.1.H.264-CasStudio

Je kunt dit geknutsel vinden, maar voor mij werkt dit perfect. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -EvoLution- op 26-10-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Met geknutsel bedoel ik die naamgeving van dege die het bestand released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om Autosub alleen te laten zoeken naar subs als in de bestandsnaam geen "#" en/of "=" zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
@Verwijderd
Moet de eerste episode nog tegenkomen waar een "#" en/of "=" in de bestandsnaam zit.

Had je een voorbeeld wat je precies bedoeld.

[ Voor 25% gewijzigd door TRaSH op 28-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee autosub zoekt bij alle video bestanden een sub.

Andere zaken moet je gewoon niet in die folders zetten en zoals TRaSH al opmerkte, TV series hebben zulke charakters normaal gesproken niet in hun naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tekens laat ik er door Sickrage inzetten. Hierdoor kan ik later met een simpel script een 'normale' naam (= TitelSerie s..e.. Aflevering) van maken en heeft Autosub toch alle benodigde info (staat tussen = en #).

Ik zie namelijk geen enkel nut om al die rotzooi in bestandsnaam mee te nemen nadat de juist sub is gevonden. Ook als er subs embedded zijn heb ik geen behoefte om alsnog NL subs ergens bij te zoeken.

Overigens kan ik wel meer mogelijkheden bedenken als je een teken (binnen de filenaam) kunt opgeven die Autosub vertelt dat hij niet moet zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben(V)
Kan zijn, maar Autosub is geen Zwitsers zakmes waar ik alles wat iedereen maar bedenkt ga instoppen.

En wat jij allemaal als rotzooi bestempelt zal in de volgende versie van Autosub nodig zijn om het verbeterde matching mechanisme te ondersteunen die ik nu aan het schrijven ben.
Ik kan je nu vast verklappen dat het gebruik van die tekens gegarandeerd problemen voor het matching mechanisme zal opleveren.

Als je zo nodig wilt renamen, doe dat dan met een postprocess script vanuit autosub en verplaatst dan de video en de sub meteen uit het zoekpad van Autosub.

Overigens staat de rename en verplaats functionaliteit op het "todo" lijstje maar de prioriteit ligt nu op het matching mechanisme, omdat door de komst van Amazon, Netflix etc dit achterloopt in Autosub.
Daardoor zal Autosub dus meer moeten gaan matchen op de voorgeschreven layout van de videofile namen en het veranderen daar van zal tot gevolg hebben dat Autosub het niet meer snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

heel af en toe wil AutoSub onder mijn linux omgeving het even niet meer doen ..

27-10 22:24:58 DBG get :Url= /ajax_loadShow.php?show=5845&season=2&langs=|17|&hd=0&hi=0
27-10 22:24:58 DBG _A7_Search :9 subs found, now checking them.
27-10 22:24:58 DBG _A7_Search :Score:---X Needed:X--- for Dutch sub of Stranger Things.S02E09.internal-strife.
27-10 22:24:58 DBG _OS_Search :Search started for 4574334.

dit was het laatste wat uit de logfile naar boven kwam ... Nu zou het kunnen dat autosub het niet fijn vind dat als gedurende een zoek actie de internet verbinding weg valt .. want nu ik me herinner was ik rond dat tijdstip bezig met het inrichten van een nieuwe router ..

nu vind ik het niet erg dat ie er even uit ligt maar wellicht dat dit kan helpen met eventuele andere 'meldingen/opmerkingen/debug messages ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het goed is crashed autosub niet op een verbroken internet verbinding.
Wel zal elke call naar websites een timeout op die call veroorzaken waarbij het lijkt of hij niets doet maar hij wacht dan gewoon op die timeout.

Die timeout staat nogal hoog (20 sec) omdat vooral Addic7ed regelmatig zeer traag is.
Verder doet autosub eigenlijk niets anders dan calls naar websites maken, dus als je internet(of netwerk) eruit ligt zit hij eigenlijk continue in een timeout en lijkt het alsof hij niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Ik krijg tegenwoordig wat vaker afleveringen binnen met de subs al ingebakken aanwezig. Zou het wellicht mogelijk zijn dat Autosub daar op gaat letten en die taal dan markeert als 'al aanwezig'? Hij zou dan, indien geinstalleerd, de output van mediainfo kunnen bekijken waar die info misschien al in staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
 $ mediainfo <filename>.mkv
General
Unique ID                                : 217823209265537568140004828563160362051 (0xA3DF3960A135B2F6A83AFC4A16A2EC43)
Complete name                            : <filename>.mkv
Format                                   : Matroska
Format version                           : Version 4 / Version 2
File size                                : 4.67 GiB
Duration                                 : 57 min 37 s
Overall bit rate                         : 11.6 Mb/s
Encoded date                             : UTC 2017-05-06 20:13:14
Writing application                      : mkvmerge v11.0.0 ('Alive') 64bit
Writing library                          : libebml v1.3.4 + libmatroska v1.4.5

Video
ID                                       : 1
(...)

Audio
ID                                       : 2
(...)

Text #1
ID                                       : 3
Format                                   : UTF-8
Codec ID                                 : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info                            : UTF-8 Plain Text
Duration                                 : 53 min 31 s
Bit rate                                 : 43 b/s
Count of elements                        : 642
Stream size                              : 17.2 KiB (0%)
Title                                    : English (SDH)
Language                                 : English
Default                                  : No
Forced                                   : No

Text #2
ID                                       : 4
Format                                   : UTF-8
Codec ID                                 : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info                            : UTF-8 Plain Text
Duration                                 : 51 min 37 s
Bit rate                                 : 37 b/s
Count of elements                        : 467
Stream size                              : 14.1 KiB (0%)
Language                                 : Dutch
Default                                  : Yes
Forced                                   : No

...dan hoeft voor mij geen sub meer gedownload te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
En hoe zou autosub moeten zien dat er al een sub inzit?
Mediainfo is niet beschikbaar op alle platformen en python wel.
Autosub is in Python geschreven omdat dat op elk platform beschikbaar is.

Als jij weet dat er een sub inzit, gewoon de video uit het zoekpad weghalen, dat is het simpelste.

[ Voor 30% gewijzigd door Ben(V) op 29-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Ben(V) is er iets veranderd aan het door melden van downloads naar NMA ?
Krijg nu namelijk niet meer te zien of er een NL of een EN sub gedownload wordt
alleen de sub naam krijg ik nu te zien

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ben(V) schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:43:
En hoe zou autosub moeten zien dat er al een sub inzit?
Mediainfo is niet beschikbaar op alle platformen en python wel.
Autosub is in Python geschreven omdat dat op elk platform beschikbaar is.
Oh, ik zou ook zeker niet voor zo iets een compleet stuk Python-code gaan inbouwen, dat was absoluut niet mijn bedoeling! Mijn idee zou meer zijn: ergens in de config kan je als gebruiker het pad naar de Mediainfo executable opgeven, indien aanwezig. Autosub die, indien Mediainfo beschikbaar is, dit los laat op de videofiles en de output hiervan scant op wat sleutelwoorden.
Als jij weet dat er een sub inzit, gewoon de video uit het zoekpad weghalen, dat is het simpelste.
Dat weet ik dus niet, series worden automatisch met Sickrage gedownload. De bron & release verschilt elke keer weer, dus soms zitten er subs al in, soms niet - niet voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zou zeggen maak een scriptje dat zoiets doet en roep het aan als postprocess van Sickrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DaMoUsYs schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:15:
@Ben(V) is er iets veranderd aan het door melden van downloads naar NMA ?
Krijg nu namelijk niet meer te zien of er een NL of een EN sub gedownload wordt
alleen de sub naam krijg ik nu te zien
Klopt, een tijd geleden wilden een aantal mensen de message zo klein mogelijk hebben om het in regel te houden.
Met de laatste release heb ik alle notifiers weer gelijk getrokken.
Ik kan het er wel weer bij zetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ik zou dat wel fijn vinden, maar als er meer mens het niet willen, gewoon zo laten

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:12:
Als het goed is crashed autosub niet op een verbroken internet verbinding.
Wel zal elke call naar websites een timeout op die call veroorzaken waarbij het lijkt of hij niets doet maar hij wacht dan gewoon op die timeout.

Die timeout staat nogal hoog (20 sec) omdat vooral Addic7ed regelmatig zeer traag is.
Verder doet autosub eigenlijk niets anders dan calls naar websites maken, dus als je internet(of netwerk) eruit ligt zit hij eigenlijk continue in een timeout en lijkt het alsof hij niets doet.
no problem, maar 2 dagen? de verbinding was allang weer up ;) en die timeout wordt niet gedebugged ;)
Nogmaals ik vind het niet zo erg, maar ik kan me gaan indenken dat er iemand is die minder mogelijkheden heeft om dingen na te kijken. Je staart je dan blind op iets in de logfile wat er niet is en er is verder niets wat aangeeft dat ie doorgaat (bijv. een soort van heartbeat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik heb zo ook geen idee wat er gebeurd.
Een timeout zou in de debug log te zien moeten zijn.
Als de log niets weergeeft kan ik je ook niet verder helpen.

Ik zal wel eens testen wat er precies gebeurd als ik de internet verbinding eruit gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Ben(V)
Enig idee waarom deze file

The.Blacklist.S05E04.The.Endling.1080p.AMZN.WEB-DL.mkv

Als unknown Group. bestempeld wordt en niet gewoon AMZN ?
En volgens mij is hier ook een sub voor bij opensubtitles ?

[ Voor 6% gewijzigd door DaMoUsYs op 31-10-2017 10:45 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
DaMoUsYs schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:20:
@Ben(V)
Enig idee waarom deze file

The.Blacklist.S05E04.The.Endling.1080p.AMZN.WEB-DL.mkv

Als unknown Src. bestempeld wordt ?
En volgens mij is hier ook een sub voor bij opensubtitles ?
Ik vermoed dat er geen group naam is en dus wordt er gedacht dat AMZN de source is en WEB-DL de group!
Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Ik zeg het ook helemaal verkeerd sorry
De Src is gewoon WEB-DL en de groep is onbekend
De groep zou toch AMZN moeten zijn ?

[ Voor 17% gewijzigd door DaMoUsYs op 31-10-2017 10:45 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee AMZN ( ofwel Amazon ) is geen releasegroup.
Dat is een distribiteur, waar een releasegroup de video vandaan gehaald heeft.
Het zou dus nog eerder een source moeten zijn, maar ook niet echt.
In die videofilenaam zit gewoon geen releasegroup en als er op addic7ed alleen maar AMZN staat match hij natuurlijk niet want voor de huidige versie van autosub is dat helemaal niets.

Maar zoals ik al een paar keer gezegd heb, ben ik autosub aan het aanpassen om ook met deze distro namen om te kunnen gaan, omdat ik zie dat ze veel gebruikt worden.+

Overigens ligt Addic7ed er momenteel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 31-10-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
Mijn complimenten Ben voor het werk wat je hier in steekt! Mag ook wel eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:15:
Overigens ligt Addic7ed er momenteel uit.
Hij is voor nu weer online, hoop dat hij wat stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:05
Ben(V) schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:15:

Maar zoals ik al een paar keer gezegd heb, ben ik autosub aan het aanpassen om ook met deze distro namen om te kunnen gaan, omdat ik zie dat ze veel gebruikt worden.+
Kun je hier misschien wat meer informatie over geven? Ik ben nieuwsgierig hoe je dit op wil lossen. Hashes van files van verschillende gebruikers checken en deze met elkaar vergelijken zodat je de releasegroup op kan halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee dat heeft weinig zin.
Opensubtitles heeft daar een poging toe gedaan, maar geen enkel sub uploader stuurt de hash mee van de video waar ze de sub voor gemaakt hebben.

Er zijn een aantal zaken die ik aan het aanpassen ben.

Een daarvan is de minmacth score uitbreiden zodat je naast de bestaande ook zou kunnen matchen op de distro zoals amazon of Netflix.
Verder zal de distro gaan meetellen in de score matching, zodat als je een amzn sub hebt en ook een amzn video de score hoger wordt.
Web en web-dl zullen een aparte source worden, want vroeger was een web-dl exclusief een itune versie maar sinds de komst van amazon en Netflix is dat niet meer zo en is dus web en web-dl niet meer altijd gelijk.

Er komt een tabel van bekende releasegroepen, zodat de releasegroup matching beter wordt.
En ik ben uitgebreid met regexes aan het stoeien om die matching zo optimaal mogelijk te maken.
Nu gaat het regelmatig mis omdat veel video's zich niet aan het standaard format van de filenamen houden.
Ik bouw dus veel meer checking in of het wel een releasegroup is of geen andere rotzooi.

Verder wil ik nog iets maken dat je voor een bepaalde serie eigen minmatch score kunt aangeven zodat je zelf meer diversiteit kunt maken.

Ook ga ik de database re-organiseren, want daar zit een hoop overbodige en/of dubbele informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben weer nieuw bij autosub :) ('vroeger' wel eens gebruikt, ik begin me steeds meer aan filebot te storen dus nu weer terug naar autosub)

Wat ik me afvraag: ik heb mijn hele TV-folder laten scannen. Als ik op de home-pagina kijk, dan wordt daar ongeveer 10% van mijn totale TV-folder genoemd. Het gaat om redelijk bekende series. Is dit een gemiddelde score?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik begrijp niet helemaal met wat je bedoelt met "daar wordt ongeveer 10% van mijn totale TV-folder genoemd" bedoelt, maar ik neem maar aan dat je bedoelt dat in het "Wanted" deel je niet al je video's ziet staan.

In de eerste plaats toont hij daar alleen de video's waar nog geen sub voor aanwezig is.
Verder toont hij de video's bestanden waar te weinig informatie in zit om aan de min match score te voldoen ook niet.
Het heeft namelijk niet zoveel zin om te gaan zoeken als de bron (de filenaam) geen informatie bevat.

Je zult wel driftig aan het renamen zijn geweest en veel essentiele informatie verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben(V) schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:37:
Ik begrijp niet helemaal met wat je bedoelt met "daar wordt ongeveer 10% van mijn totale TV-folder genoemd" bedoelt, maar ik neem maar aan dat je bedoelt dat in het "Wanted" deel je niet al je video's ziet staan.

In de eerste plaats toont hij daar alleen de video's waar nog geen sub voor aanwezig is.
Verder toont hij de video's bestanden waar te weinig informatie in zit om aan de min match score te voldoen ook niet.
Het heeft namelijk niet zoveel zin om te gaan zoeken als de bron (de filenaam) geen informatie bevat.
Duidelijk, dank!
Je zult wel driftig aan het renamen zijn geweest en veel essentiele informatie verwijderd hebben.
Nee hoor, maar ik vermoed dat mijn series iets minder bekend zijn dan ik denk. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee onbekende series laat hij gewoon zien, dat heeft er niets mee te maken.

Maar laat eens een filenaam zien die je niet in autosub terug ziet en als je me dan de minmatch instelling erbij vertelt zal ik je vertellen waarom hij niet in autosub verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Kan weg

[ Voor 94% gewijzigd door TRaSH op 06-11-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:04
Ik weet niet of dit geheel het goede topic is, maar het init script dat met AutoSub mee geleverd wordt, schijnt niet te werken.

Heb een aantal dingen in het script gewijzigd, zoals het pad naar de executable en de pid-file, ook draai ik AutoSub met mijn standaard user.

Bij de start/stop/restart commands worden geen foutmeldingen gegeven, en toch duikt AutoSub niet op als ik een lijstje genereer met programma's en naar welke poorten ze verwijzen.

Nu is mijn standaard user eigenaar van de folder waarin AutoSub zich bevindt, heb zelf chmod 777 geprobeerd, maar krijg het niet aan de gang.

Daarbij moet ik vermelden dat, als ik AutoSub probeer te draaien zonder sudo, het ook niet werkt. Is er iemand die mij kan helpen?

Edit: heel, heel veel schrijffouten. En toch niks gedronken... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ronnie N op 06-11-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Welk OS heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Aah, sorry mijn fout, ik draai Ubuntu 16.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kan je daar niet mee helpen.

Dat script is door een andere Ubuntu gebruiker gemaakt en nadat enkele andere mensen het ook gingen gebruiken heb ik het bij autosub gevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Ronnie N schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:06:
Ik weet niet of dit geheel het goede topic is, maar het init script dat met AutoSub mee geleverd wordt, schijnt niet te werken.

Heb een aantal dingen in het script gewijzigd, zoals het pad naar de executable en de pid-file, ook draai ik AutoSub met mijn standaard user.

Bij de start/stop/restart commands worden geen foutmeldingen gegeven, en toch duikt AutoSub niet op als ik een lijstje genereer met programma's en naar welke poorten ze verwijzen.

Nu is mijn standaard user eigenaar van de folder waarin AutoSub zich bevindt, heb zelf chmod 777 geprobeerd, maar krijg het niet aan de gang.

Daarbij moet ik vermelden dat, als ik AutoSub probeer te draaien zonder sudo, het ook niet werkt. Is er iemand die mij kan helpen?

Edit: heel, heel veel schrijffouten. En toch niks gedronken... :P
Ik gebruik dat Ubuntu init-script niet, gebruik Debian ipv Ubuntu, maar wellicht dat je iets kan proberen waar ik ook tegenaan gelopen ben: autosub moet opgestart worden in de directory waar 'ie staat. Dus probeer eens:
1) sudu su (of wat je ook doet om root te worden)
2) cd <pad-naar-AutoSub.py-executable>
3) ...wat je normaal doet om autosub te starten.

Als dat geen verschil maakt wordt het tijd om in /var/log naar wat logfiles te gaan kijken - anders wordt het denk ik wat kristallen-bol-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
nov 07 17:46:38 Downloads systemd[1]: Starting LSB: starts instance of AutoSub...
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: cat: /opt/autosub: Is a directory
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: * Removing stale /opt/autosub
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: rm: cannot remove '/opt/autosub': Is a directory
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: cat: /opt/autosub: Is a directory
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: * Starting AutoSub
nov 07 17:46:38 Downloads autosub[6737]: ...done.
nov 07 17:46:38 Downloads systemd[1]: Started LSB: starts instance of AutoSub.
nov 07 17:49:50 Downloads systemd[1]: Started LSB: starts instance of AutoSub.
nov 07 17:51:53 Downloads systemd[1]: Started LSB: starts instance of AutoSub.
nov 07 17:52:44 Downloads systemd[1]: Started LSB: starts instance of AutoSub.
nov 07 17:54:04 Downloads systemd[1]: Started LSB: starts instance of AutoSub.
Dit is de systemd log, staat niet veel in, geen foutmeldingen ofzo. En toch draait AutoSub niet:
sshd 1344 root 3u IPv4 19155 0t0 TCP *:22 (LISTEN)
sshd 1344 root 4u IPv6 19157 0t0 TCP *:22 (LISTEN)
mysqld 1360 mysql 22u IPv4 19059 0t0 TCP 127.0.0.1:3306 (LISTEN)
rpc.statd 1466 statd 9u IPv4 17876 0t0 TCP *:46074 (LISTEN)
rpc.statd 1466 statd 11u IPv6 17882 0t0 TCP *:42498 (LISTEN)
rpcbind 1470 root 8u IPv4 18871 0t0 TCP *:111 (LISTEN)
rpcbind 1470 root 11u IPv6 18874 0t0 TCP *:111 (LISTEN)
monit 1545 root 6u IPv4 19041 0t0 TCP *:2812 (LISTEN)
nginx 1747 root 6u IPv4 20660 0t0 TCP *:80 (LISTEN)
nginx 1748 www-data 6u IPv4 20660 0t0 TCP *:80 (LISTEN)
nginx 1749 www-data 6u IPv4 20660 0t0 TCP *:80 (LISTEN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

onder debian gebruik ik sinds het eerste begin van Autosub dit script

https://pastebin.com/4XKQC1y4

en ik start hem meestal handmatig omdat ik te lui was om er een upstart script van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Upstart, lang geleden dat ik daarvan gehoort heb. Wordt dat nog ondersteunt en ontwikkeld? Maar ik ga even naar je script kijken! Bedankt!

Edit: bedankt voor je script, heb er een cron van gemaakt, en monitor de .pid met Monit. Helelmaal top.
En @Ben(V) bedankt voor je geweldige programma, precies wat ik nodig had!

[ Voor 39% gewijzigd door Ronnie N op 08-11-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ronnie N schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:32:
Upstart, lang geleden dat ik daarvan gehoort heb. Wordt dat nog ondersteunt en ontwikkeld? Maar ik ga even naar je script kijken! Bedankt!

Edit: bedankt voor je script, heb er een cron van gemaakt, en monitor de .pid met Monit. Helelmaal top.
En @Ben(V) bedankt voor je geweldige programma, precies wat ik nodig had!
De machine waar autosub op draait is inmiddels een oude debian installatie ;)
langzaam de machines naar debian 9 aan het migreren en dan zal het ook tijd worden om naar systemctl te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 10:20
Ik draai met archlinux al een tijdje systemd,
hier is het script wat ik gebruik:
https://pastebin.com/JpSyJQSQ
misschien heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Trouwens, nog een ander vraagje, is er een reden waarom AutoSub maar om de 6 uur kan draaien? Ik zou hem best om het uur ofzo willen laten checken, is er een specifieke reden waarom dit niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja om een ban te voorkomen en omdat het volkomen zinloos is vaker te gaan zoeken.
Je belast de websites er alleen maar door zonder enig nut.

Als ze zien dat autosub programmma's continue hun website bestoken met API queries dan zetten ze een ban op autosub of trekken de api key in.
Dan kan niemand die autosub gebruikt meer zoeken op die site.

[ Voor 42% gewijzigd door Ben(V) op 08-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Ja, klinkt vrij logisch. Misschien dat ik, als mijn Python skills iets beter zijn dan nu, ga kijken of ik iets met een RSS feed zou kunnen doen, in dat geval kan je subtitles van nieuwe afleveringen vrijwel direct binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee de subtitle websites hebben geen rssfeeds.
En een rssfeed is wel een heel onhandig mechanisme, als je eens een feed mist moet je weer dingen als een backlog search gaan inbouwen.

Verder zie ik het nut er niet van in, je moet na het uitkomen van een aflevering toch een aantal dagen en soms weken wachten tot een sub gemaakt is.
Ik kan je verzekeren dat het veel werk is en het zijn ook gewoon goedwillende amateur die de subs in hun vrije tijd maken.

Een paar uur verschil maakt dan ook niets meer uit.
Bij mij staat hij gewoon op 24 uur, meer dan voldoende en vang je ook nog meestal de PROPER af als die zou komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 08-11-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie N
Ja, ik denk dat je gelijk hebt, hoewel opensubtitles en addic7ed wel degelijk een rss feed hebben waarin alle nieuwe releases komen te staan en zeker, een sub maken is veel werk, ik ontken dat nergens en ben maar wat blij dat er mensen zijn die daar moeite in willen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
De rss feed heeft alleen weinig informatie over welke release het is (source).
Heb namelijk in mijn browser ook een rss feed lopen en je krijgt alleen de serie naam + aflevering titel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik heb een schijf crash gehad, gelukkig alle belangrijke zaken wel gebackupt en succesvol gerestored. Alleen wat series moet ik opnieuw downloaden. Autosub staat op een andere schijf, dus de configuratie is hetzelfde gebleven, tevens bijgewerkt naar 1.1.19. Sindsdien wil autosub geen subs meer downloaden, voor elk bestand staat dit in de log:
11-11 23:25:53 ERR _walkDir :Problem scanning file Mr.Robot.S03E01.eps3.0.power-saver-mode.h.1080p.AMZN.WEBRip.DDP5.1.x264-NTb[rarbg].mkv. Error is: [Errno 1] _ssl.c:507: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
Wat is hier aan te doen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Had je je thetvdb user credentials ingevuld in de settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
TRaSH schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:46:
Had je je thetvdb user credentials ingevuld in de settings ?
Ja klopt, zag dat dat nodig was. Wazige site trouwens, zou een mail krijgen ter verificatie. Mail niet gekregen maar kan wel inloggen. Heb ook een Account Identifier etc, ingevuld in Autosub maar de Verify knop doet niets. Staat ook niets over in de logfile.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Die Verify knop werkt niet doordat je browers het oude javascript in de cache houd.
Even de cache refreshen (meestal ctrlL-r) en het is opgelost.

Heb je wel de username en de juiste account identifier ingevuld en niet je password of iets anders?
Het ziet eruit alsof TVDB niet goed reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Goedemiddag,
Ik ben al een paar dagen bezig een poging te doen Auto-Sub (en de bill variant) aan de praat te krijgen op mijn DS216 Play
Inmiddels heb ik me ingelezen op zowel http://www.synology-forum.nl/auto-sub als hier op Tweakers.

Duidelijk is inmiddels dat de bill variant voor DMS versie 5 was.

Ik had recent al een automatische installatie poging gedaan via de http://packages.synocommunity.com/
Hier blijkt een versie 1.0.9 te zijn.

Op github ( https://github.com/BenjV/autosub ) zie ik echter versie 1.1.9
Ook in dit artikel https://www.synology-foru...-voor-de-v2-api-van-tvdb/
begrijp ik dat aangeraden wordt door Ben de nieuwe versie te installeren.

Ik heb daarom de geïnstalleerde versie verwijderd en de versie die ik kon vinden
op Github: https://github.com/BenjV/...0DSM6%20noarch%20V1.1.spk

Na handmatige installatie en starten zie ik echter weer die oude versienr 1.0.9.

Enig idee wat hier fout gaat? Heb mijn chrome cache leeggemaakt dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Auto-Sub version: 1.0.9
Python version: 2.7.13 (default, Dec 19 2016, 01:51:03) [GCC 4.8.3 20140106 (prerelease)]
Python location: /var/packages/python/target/bin
Requests library version: 2.12.4
CherryPy version: 8.7.0
Bootstrap version: 3.3.6
jQuery version: 1.9.1
jQuery DataTables version: 1.10.12

Alvast bedankt.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Ben(V) schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:01:
Die Verify knop werkt niet doordat je browers het oude javascript in de cache houd.
Even de cache refreshen (meestal ctrlL-r) en het is opgelost.

Heb je wel de username en de juiste account identifier ingevuld en niet je password of iets anders?
Het ziet eruit alsof TVDB niet goed reageert.
OK, nu verschijnt er inderdaad 'Verifying...', maar dit blijf oneindig zo staan. Ik zie in de browser developer tools dat de call naar /verifyTvdb?... een 'Error 500 Internal Server Error' oplevert. In de body van de pagina staat dit:
Try again. If this error doesn't go away, please report the issue.<br><br><center><textarea rows='15' wrap='off' class='traceback'>Traceback (most recent call last):
File "C:\autosub-bootstrapbill\cherrypy\_cprequest.py", line 670, in respond
response.body = self.handler()
File "C:\autosub-bootstrapbill\cherrypy\lib\encoding.py", line 220, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "C:\autosub-bootstrapbill\cherrypy\_cpdispatch.py", line 60, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "C:\autosub-bootstrapbill\autosub\WebServer.py", line 394, in verifyTvdb
if GetToken(tvdbuser,tvdbaccountid):
File "C:\autosub-bootstrapbill\autosub\Tvdb.py", line 136, in GetToken
TvdbResult = autosub.TVDBSESSION.post(autosub.TVDBAPI + 'login',data=Data).json()
File "C:\autosub-bootstrapbill\library\requests\sessions.py", line 535, in post
return self.request('POST', url, data=data, json=json, **kwargs)
File "C:\autosub-bootstrapbill\library\requests\sessions.py", line 488, in request
resp = self.send(prep, **send_kwargs)
File "C:\autosub-bootstrapbill\library\requests\sessions.py", line 609, in send
r = adapter.send(request, **kwargs)
File "C:\autosub-bootstrapbill\library\requests\adapters.py", line 497, in send
raise SSLError(e, request=request)
SSLError: [Errno 1] _ssl.c:507: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
Hopelijk kun je daar wat mee O-)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Jerrycan schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:50:
Goedemiddag,
Ik ben al een paar dagen bezig een poging te doen Auto-Sub (en de bill variant) aan de praat te krijgen op mijn DS216 Play
Inmiddels heb ik me ingelezen op zowel http://www.synology-forum.nl/auto-sub als hier op Tweakers.

Duidelijk is inmiddels dat de bill variant voor DMS versie 5 was.

Ik had recent al een automatische installatie poging gedaan via de http://packages.synocommunity.com/
Hier blijkt een versie 1.0.9 te zijn.

Op github ( https://github.com/BenjV/autosub ) zie ik echter versie 1.1.9
Ook in dit artikel https://www.synology-foru...-voor-de-v2-api-van-tvdb/
begrijp ik dat aangeraden wordt door Ben de nieuwe versie te installeren.

Ik heb daarom de geïnstalleerde versie verwijderd en de versie die ik kon vinden
op Github: https://github.com/BenjV/...0DSM6%20noarch%20V1.1.spk

Na handmatige installatie en starten zie ik echter weer die oude versienr 1.0.9.

Enig idee wat hier fout gaat? Heb mijn chrome cache leeggemaakt dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Auto-Sub version: 1.0.9
Python version: 2.7.13 (default, Dec 19 2016, 01:51:03) [GCC 4.8.3 20140106 (prerelease)]
Python location: /var/packages/python/target/bin
Requests library version: 2.12.4
CherryPy version: 8.7.0
Bootstrap version: 3.3.6
jQuery version: 1.9.1
jQuery DataTables version: 1.10.12

Alvast bedankt.
Je moet autosub gewoon updaten vanuit autosub zelf.
Die release packages bevatten altijd een oude versie want autosub kan zichzelf updaten.

Dus pulldown en update kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
RubenDJ schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:02:
[...]

OK, nu verschijnt er inderdaad 'Verifying...', maar dit blijf oneindig zo staan. Ik zie in de browser developer tools dat de call naar /verifyTvdb?... een 'Error 500 Internal Server Error' oplevert. In de body van de pagina staat dit:

[...]

Hopelijk kun je daar wat mee O-)
Nee hier kan ik ook niets mee.
Of je installatie is corrupt of je hebt gewoon geen internet verbinding vanuit autosub.

Ik zie dat je op Windows draait, kijk eens naar je firewall, daar zal het probleem wel zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 12-11-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Ben(V) schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:53:
[...]

Je moet autosub gewoon updaten vanuit autosub zelf.
Die release packages bevatten altijd een oude versie want autosub kan zichzelf updaten.

Dus pulldown en update kiezen.
Verdraaid ja. En even browser ververs daarna. Ik had ergens een melding van een nieuwere versie verwacht.
Dat ging nog super snel ook. Dank voor de tip Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Volgende uitdaging is na registreren op tvdb om ook de accountpagina op te vrage. Zo gauw ik ingelogd ben en ik op account klik knalt hij weer naar het aanmeldscherm. Je ziet dan een lege account pagina met een mariaDB error onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Eerder heb ik eens gevraagd naar ditzelfde probleem, echter, ik heb het db bestand verwijderd, echter wil autosub nog steeds niet starten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
upgradeDb: Upgrading database  from version 9 to version 10
Traceback (most recent call last):
  File "/home/xbmc/autosub-bootstrapbill/AutoSub.py", line 199, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/xbmc/autosub-bootstrapbill/AutoSub.py", line 185, in main
    autosub.Db.initDatabase()
  File "/home/xbmc/autosub-bootstrapbill/autosub/Db.py", line 230, in initDatabase
    upgradeDb(autosub.DBVERSION, version.dbversion)
  File "/home/xbmc/autosub-bootstrapbill/autosub/Db.py", line 149, in upgradeDb
    cursor=autosub.DBCONNECTION.cursor()
sqlite3.ProgrammingError: Cannot operate on a closed database.

// EDIT //

Opgelost. Moest 'm starten met python AutoSub.py i.p.v. m'n upstart script.

[ Voor 6% gewijzigd door xoniq op 12-11-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Jerrycan schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:32:
Volgende uitdaging is na registreren op tvdb om ook de accountpagina op te vrage. Zo gauw ik ingelogd ben en ik op account klik knalt hij weer naar het aanmeldscherm. Je ziet dan een lege account pagina met een mariaDB error onderin.
Geen idee dat doet hij bij mij niet.
Misschien een probleem met hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Ben(V) schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:56:
[...]

Nee hier kan ik ook niets mee.
Of je installatie is corrupt of je hebt gewoon geen internet verbinding vanuit autosub.

Ik zie dat je op Windows draait, kijk eens naar je firewall, daar zal het probleem wel zitten.
Opgelost door Python te updaten naar 2.7.14. Kwam hier en daar op internet wat tegen met andere Python tooltjes die vergelijkbare problemen hadden. Bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 3% gewijzigd door RubenDJ op 12-11-2017 23:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
is het mogelijk om tbs toe te voegen als releasegroup?
Veel van mijn bestanden zijn worden nu niet gezien door auto-sub.
Staat dit in de planning?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ben(V)
Wordt in de volgende release toegevoegd, maar wat je beschrijft komt doordat je releasegroup in de minmatch score hebt opgenomen, dat beperkt je enorm.
Met de volgende release zal het pas weer zinvol zijn om die minmatch setting te gebruiken.

De volgende release zal een tabel met circa 3200 releasegroups opgenomen worden en tevens wordt de naam analyse sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laibr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Iemand er al in geslaagd om de docker container werkende te krijgen met een consistente config?
Het lukt me wel om de container te starten zonder bind mounts voor de config maar zodra ik de config probeer te mounten loop ik tegen issues.

G-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

laibr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:20:
Iemand er al in geslaagd om de docker container werkende te krijgen met een consistente config?
Het lukt me wel om de container te starten zonder bind mounts voor de config maar zodra ik de config probeer te mounten loop ik tegen issues.
Geen van de Docker containers werkt goed. Ze zijn allemaal wel zo ver te krijgen dat ze op zoek gaan. Maar geen van allen kan iets met config of post processing.

Ik heb Docker opgegeven voor Auto-Sub. Alle andere dingen die ik heb draaien in containers. Misschien zou ik zelf iets moeten bouwen. Maar het werkt voorlopig prima en ik heb eigenlijk geen zin er erg veel tijd in te steken

[ Voor 18% gewijzigd door Ortep op 29-11-2017 00:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je zult in de startup van autosub de commandline optie -c <configfolder/config.properties> moeten opgeven.
Dat <configfolder> zal dan moeten verwijzen naar een locatie waar de docker mag lezen en schrijven.
Uiteraard moet bij gebruik van postprocessing ook een locatie gekozen worden waar lees/schrij rechten zijn.
Of het gaat werken weet ik niet want het postprocess wordt gespawned en ik heb geen idee of docker dat ondersteund.

In de volgende versie van autosub zal bij het gebruik van de -c optie de database daar ook gezocht/geplaatst worden.

Overigens is het mijn bescheiden mening dat docker volkomen overbodige extra laag is die toch niet lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is autosub trouwens alleen voor series, of ook voor films?
Als het enkel voor series is, is er dan ook een soortgelijk programma voor films?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:03:
Overigens is het mijn bescheiden mening dat docker volkomen overbodige extra laag is die toch niet lekker werkt.
Docker an sich is niet nodig. Maar bv NZBget op een Syno is alleen met Docker goed te draaien. Er is wel een versie van de synocomunity, maar die ging de mist in bij de overstap van DSM5 naar DSM6 en heeft daarna nooit meer echt lekker gewerkt. Synology had 'even' de rechtenstructuur veranderd. Die community versie heeft daarna nooit meer een update gehad en zit nog ergens op versie 16. Inmiddels is versie 20 al beschikbaar. Tenminste, als je het in een Docker container draait.

Docker gebruiken omdat je Docker wilt gebruiken is inderdaad onzin. Maar als je het gebruikt als middel om onafhankelijk te zijn van alle fratsen die bv. Synology uithaalt door dingen te veranderen dan heeft het flink wat voordelen. Dat veranderen van die rechtenstructuur was voor mij de reden om heel huiverig te staan tov Synology. Als MS zoiets zou doen was de wereld te klein geweest. Zo van: Tsja, we gaan wat veranderen in Windows. Helaas werkt dan een groot deel van software van anderen niet meer. Maar dat is niet ons probleem.

Wat ook nuttig is is dat een container alles bevat wat je nodig hebt. Dus de juiste versie van Mono, Python, Perl of wat dan ook. Dan krijg je nooit van die vage problemen die je hier wel eens langs ziet komen. Mensen die zeggen dat Autosub niet werkt. En dan na een week puzzelen tot de conclusie komen dat ze een of andere subversie van Python moesten hebben met daarin een speciale module. Of dat er ergens een path moest zijn, of een user met speciale rechten. Of wat ik bij andere software wel eens heb gezien: Voor programma A moest versie x.y van een hulpprogramma aanwezig zijn. En voor programma B versie x.z. Helaas kon dat niet tegelijk. Dus Of A of B kon werken. Als iemand een werkende container heeft gemaakt, dan werkt hij verder altijd en overal. Onafhankelijk van wat er op het basis systeem wel of niet aanwezig is. En het stoort andere containers nooit.

Er is ook nog wat aanvullende veiligheid voor dingen die verbonden zijn met internet. Als iemand het al voor elkaar zou krijgen om bv in te breken op mijn NZBget container dan zit hij nog steeds niet op mijn server en kan hij daar niets.
Ik heb ook containers die hun eigen VPN verbinding hebben. Dan hoeft niet al mijn verkeer over de VPN. En mocht de VPN wegvallen, dan stopt die container wel, maar de rest draait gewoon door. En je kan ook gewoon Pi-Hole draaien op je Syno in een container. Dan hoef je dus geen extra hardware te kopen.

De meeste dingen draaien bij mij dus in Docker. Autosub draait daar niet in. Maar gewoon voor de eenvormigheid van alle software zou ik het direct doen als het goed zou kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ortep op 30-11-2017 11:07 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Maar bv NZBget op een Syno is alleen met Docker goed te draaien. Er is wel een versie van de synocomunity, maar die ging de mist in bij de overstap van DSM5 naar DSM6 en heeft daarna nooit meer echt lekker gewerkt. Synology had 'even' de rechtenstructuur veranderd.
Weet je dat zeker? Ik heb hem werkend gekregen op DSM6 en draai voor zover ik weet de versie uit de SynoCommunity zonder Docker.
Weet zo uit mijn hoofd niet meer wat ik daaraan gedaan had, maar heb dat wel ergens genoteerd.

"It's about time you showed up Fox!"

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

speek1984 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:09:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb hem werkend gekregen op DSM6 en draai voor zover ik weet de versie uit de SynoCommunity zonder Docker.
Weet zo uit mijn hoofd niet meer wat ik daaraan gedaan had, maar heb dat wel ergens genoteerd.
Bij de overgang 5->6 werkte het niet meer. Als het op 5 werkte dan bleef sommige software wel goed werken en andere niet. Als je opnieuw begon liep je tegen dat rechten systeem aan. Dat was dus wel met de hand op te lossen maar in principe schroefde je dan de beveiliging een stuk terug
Dezelfde problemen traden ook op bij autosub en nog een hele zooi andere packages. De community heeft die problemen nooit echt op kunnen lossen. Je kan het ook zien aan de versie van de package. Dat is nog steeds 16.4. Versie 20 is al uit. Updaten kon ook niet. Ik kreeg steeds de melding dat voor mijn OS er geen update was. Toen NZBget bij versie 18 aankwam ben ik overgestapt naar Docker en toen kon ik plotseling gewoon updaten vanuit NZBget zelf.
Ook Resiliosync werkte niet meer. Daar hebben ze bijna 2 jaar over gedaan om dat weer werkende te krijgen.
Het was dus wel werkende te krijgen, maar niet vanuit een package. Je moest zelf alles goed gaan zetten.
Dat is dus een stuk simpeler met Docker. Wat Synology ook veranderd, als ze Docker blijven ondersteunen blijft alles gewoon werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 30-11-2017 12:13 ]

Verwijderd

Ik heb ook onder DSM 6.x probleemloos met NZBget gewerkt. Docker werkt overigens alleen op Intel modellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 12:53 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ortep schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:09:
[...]

Bij de overgang 5->6 werkte het niet meer. Als het op 5 werkte dan bleef sommige software wel goed werken en andere niet. Als je opnieuw begon liep je tegen dat rechten systeem aan. Dat was dus wel met de hand op te lossen maar in principe schroefde je dan de beveiliging een stuk terug

Het was dus wel werkende te krijgen, maar niet vanuit een package. Je moest zelf alles goed gaan zetten.
Dat is dus een stuk simpeler met Docker. Wat Synology ook veranderd, als ze Docker blijven ondersteunen blijft alles gewoon werken.
Qua rechten viel het mee, wat ik me ervan herinner. Volgens mij was het puur de rechten voor de groepen sc_media en sc_download aanpassen op je Synology.

Daarna nog een aanpassing om het systeem naar de juiste Mono versie te leiden dacht ik. Of draaide het niet op Mono? In ieder geval, daar kwam het ongeveer op neer.

Maar ik had hem op DSM5 inderdaad al wel draaien ja :)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ben(V)
Nee het zit heel anders.
Er is helemaal niets in de rechtenstructuur van DSM gewijzigd.

Wat er gewijzigd is, is dat packages vanaf DSM standaard draaien onder een eigen 'hidden' user die ook niet in de groep 'users' is opgenomen en niet zichtbaar is in de DSM user interface.
Dat is om voor de hand liggende redenen gedaan, namelijk als je ze opneemt in de groep 'users' dan kunnen alle 'users' bij alles wat zo'n package doet en dat is niet erg secure.

Dit wordt al zo vanaf DSM 5 ondersteund, maar vanaf DSM 6 wordt het bij package installeren afgedwongen.
Dat is ook de reden waarom packages die al geinstalleerd waren na de upgrade naar DSM 6 wel blijven werken maar hetzelfde package nieuw installeren niet.

Bijkomend probleem van de meeste packages is, dat ze zelf een user aanmaken met busybox, maar dat werkt niet meer, omdat DSM zijn eigen database bijhoud en dan kunnen users zo maar niet meer werken of verdwijnen na een reboot

Ook worden die met busybox aangemaakte user wel in de groepen zoals sc-media en sc-downloads opgenomen, maar die 'hidden' user (waar het DSM 6 packages onder draait) niet, want die is niet door het installatiescript van het package aangemaakt maar door DSM zelf en dus niet opgenomen in die groepen.

Als je met busybox een user met dezelfde naam aanmaakt als wat DSM aan de package user geeft zal DSM een random nummer toevoegen aan die DSM user dus dat werkt ook niet.

Helaas heeft de SynoCommunity dit niet al bij DSM 5 opgepakt, omdat alles bleef werken en nu hebben ze veel tijd nodig om het werkend te krijgen.

Verder zijn een aantal belangrijke mensen bij de SynoCommunity nauwelijks meer actief dus moet alles door nieuwe mensen opgepakt worden en dat kost veel extra tijd.

Ik heb een voorstel gemaakt hoe ze de nieuwe packages zouden moeten maken en daar zijn ze nu mee aan de gang gegaan om dat in hun framework in te bouwen, zodat alle package beschikbaar komen voor DSM 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

AeronNL schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:49:
is het mogelijk om tbs toe te voegen als releasegroup?
Veel van mijn bestanden zijn worden nu niet gezien door auto-sub.
Staat dit in de planning?
tbs vermijd ik juist omdat het vaak WEB-RIPs zijn die SR (onterecht) aanziet voor WEB-DL's waardoor geen enkele sub synced.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

TommyGun schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:32:
[...]

tbs vermijd ik juist omdat het vaak WEB-RIPs zijn die SR (onterecht) aanziet voor WEB-DL's waardoor geen enkele sub synced.
TBS krijgt het al niet voor elkaar dat de Closed Caption sync in de video zit ;) tsja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had tbs ook op de not wanted list staan vanwege die slecht syncende subs.

Het vervelende is alleen dat sommige dagelijkse shows alleen redelijk snel door tbs worden aangeboden. En ik heb in Sonarr nog geen oplossing gevonden om alleen voor die shows tbs-releases te downloaden en voor de rest niet.
Pagina: 1 ... 72 ... 87 Laatste