[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Pagina: 1 ... 70 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik vermoed dat hij geen rechten heeft om de logfile aan te maken?
Gebruikt je soms een oude config.properties?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:54:
Sorry verkeerde link gegeven.
Dat was de link naar de sources

Je moet deze spk hebben:
https://github.com/BenjV/...0DSM6%20noarch%20V1.1.spk

@Verwijderd
De BootstrapBill versie is de oude die werkt alleen goed op DSM 5, je moet de andere hebben.

En ja dat is een SickRage package dat ik geschikt gemaakt heb voor DSM 6, na installatie even van SickRage zelf een update doen, dan ben je weer up-to-date.

EDIT: Heb het oude autosub package maar verwijdert van de GitHub om verwarring te voorkomen.
Ik probeer hem te installeren, maar krijg de melding dat ik Python moet installeren, maar heb beide Python packages geprobeerd die op de SynoCommunity repo staan.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je hebt de Python van de SynoCommunity nodig, dus niet Python 3

Weet je zeker dat je die van de SynoCommunity hebt en niet die van Synology zelf?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:20:
Ik vermoed dat hij geen rechten heeft om de logfile aan te maken?
Gebruikt je soms een oude config.properties?
Werkt nu. Waarschijnlijke oorzaak: ik had een oude config.prporties handmatig aangepast voor hergebruik. Is blijkbaar niet goed gegaan want ton ik het opstarte zonder c...p... draaide het meteen prima.

Dank voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Blij dat het werkt.

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:39:
Je hebt de Python van de SynoCommunity nodig, dus niet Python 3

Weet je zeker dat je die van de SynoCommunity hebt en niet die van Synology zelf?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SZJ16Ro.png

Die is als het goed is van SynoCommunity (ik vind geen andere packages als ik op Python zoek in ieder geval)

Edit: het lijkt er op dat het niet de package is van SynoCommunity. Ik heb een DS3617xs (XPenology), hoe kan ik toch het Python package van SynoCommunity downloaden? Ik heb wel de repo toegevoegd en vind wel andere packages van SynoCommunity. .

[ Voor 22% gewijzigd door miicker op 10-08-2017 10:43 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
misschien vragen in de synology topic.
Lijkt mij namelijk meer een issue wat daarmee te maken heeft en niet autosub

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Ben(V)
Je hebt de verkeerde python.
Die is niet van de SynoCommunity, daar zie je in het plaatje de naam "Diaoul" of "SynoCommunity" staan.

Van XPenolgy heb ik geen verstand maar waarschijnlijk kijk je gewoon ofwel op de verkeerde plek in het package centre ofwel heb je de SynoCommunity niet goed toegeveogd.

De package source moet zijn:
http://packages.synocommunity.com

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:31:
Je hebt de verkeerde python.
Die is niet van de SynoCommunity, daar zie je in het plaatje de naam "Diaoul" of "SynoCommunity" staan.

Van XPenolgy heb ik geen verstand maar waarschijnlijk kijk je gewoon ofwel op de verkeerde plek in het package centre ofwel heb je de SynoCommunity niet goed toegeveogd.

De package source moet zijn:
http://packages.synocommunity.com
Ik vind wel een aantal packages van SynoCommunity, maar niet alles. Ook niet als ik zoek op Python.

Zie hier:
Pakket van alle uitgevers:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpCJSTZ.png

Pakketbron:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nwIehHx.jpg

Certificaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jyL3CNO.png

Alle packages van de community:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/auh5F3P.png

Alle packages van derden rond de beginletter "P" (van Python):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1JzFW0q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Probeer eens de refresh knop.

En anders zal het wel aan je Xpenology liggen die zit voordoet als een bepaald model NAS dat door de server van de SynoCommunity niet herkent wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:25:
Probeer eens de refresh knop.

En anders zal het wel aan je Xpenology liggen die zit voordoet als een bepaald model NAS dat door de server van de SynoCommunity niet herkent wordt
Had ik ook al geprobeerd, maar veranderd helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja dan weet ik het ook niet.
Misschien eens vragen bij de SynoCommmunity.

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:49:
Tja dan weet ik het ook niet.
Misschien eens vragen bij de SynoCommmunity.

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues
Thanks. Heb het probleem hier gepost: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ach ik zie het waarschijnlijke probleem nu.

Je emuleert een zo nieuwe NAS( DS3617xs) dat er nauwelijks packages beschikbaar zijn.
Neem gewoon een emulatie van een ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:11:
Ach ik zie het waarschijnlijke probleem nu.

Je emuleert een zo nieuwe NAS( DS3617xs) dat er nauwelijks packages beschikbaar zijn.
Neem gewoon een emulatie van een ouder model.
Helaas is dat een vrij lastig proces. Denk dat de enige oplossing is om het maar zonder auto-sub te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulplayer123
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 15:40
Heeft er nog iemand last van "ERROR getSubLink: The SubtitleSeeker server returned an error. Message is HTTPConnectionPool(host='api.subtitleseeker.com', port=80): Max retries exceeded with url: /get/title_subtitles/?api_key=24430affe80bea1edf0e8413c3abf372a64afff2&imdb=5114356&season=01&episode=07&language=Dutch&return_type=json (Caused by NewConnectionError(': Failed to establish a new connection: [Errno 110] Connection timed out',))"?

Update:

Alles is terug in orde :).

[ Voor 5% gewijzigd door Soulplayer123 op 21-08-2017 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Door de nieuwe scene/p2p naming schema worden bepaalde webrips nu ook als web-dl getagged,

Amazon nieuwe naming schema
Serie.S07E07.Episode.Naam.1080p.AMZN.WEB-DL.DDP5.1.H.264-GROEP

iTunes nieuwe naming schema
Serie.S07E07.Episode.Naam.1080p.iT.WEB-DL.DD5.1.H.264-GROEP
Serie.S07E07.1080p.iT.WEB-DL.DD5.1.H.264-GROEP

Nieuwe Netflix naming Schema
Serie.S02E04.Episode.Naam.1080p.NF.WEB-DL.DD5.1.x264-GROEP
Serie.S07E07.1080p.NF.WEB-DL.DD5.1.x264-GROEP

Daardoor zie je nu het volgende gebeuren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2017-08-28 12:40:19,401 INFO  checkSub: Searching downloadlink(s) for Serie.S03E01.XXXXXXXXXX.1080p.Amazon.WEB-DL.DD+5.1.H.264-XXX, for ['Dutch']
2017-08-28 12:40:19,411 DEBUG  getSubLinks: Show ID: 3952222 - Addic7ed ID: 4907 - Language: ['Dutch'] - Title: Killjoys
2017-08-28 12:40:19,418 DEBUG  getSubLinks: Addic7ed search started for 4907.
2017-08-28 12:40:29,568 DEBUG  getSubLinks: Opensubtitles search started for 3952222.
2017-08-28 12:40:33,627 DEBUG  Opensubtitles: Score = 0110 of 1000 for Dutch sub of Serie S03E01 TBS HI.
2017-08-28 12:40:33,638 DEBUG  Opensubtitles: Score = 0110 of 1000 for Dutch sub of Serie S03E01 HDTV.x264-AVS.
2017-08-28 12:40:33,648 DEBUG  Opensubtitles: Score = 0110 of 1000 for Dutch sub of Serie S03E01 AMZN WEBRip.x264.
2017-08-28 12:40:33,657 DEBUG  checkSub: No subs found for Serie.S03E01.XXXXXXXXXX.1080p.Amazon.WEB-DL.DD+5.1.H.264-XXX

Wat mij wel was opgevallen is dat de Amazon en de NF Subs zo goed als 99% Sync lopen met de WEB-DL's
Aangezien ze beide geen reclames er in gebruiken

Weet niet of het mogelijk is om bv AMZN WEBRips / NF WEBRips als WEB-DL aangezien kunnen worden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Natuurlijk is dat mogelijk.
Het probleem is dat we niet weten of ze bij toeval soms syncen of dat het structureel is.

Zat al te denken om een setting te maken waarbij iedereen zelf die match kan instellen.
Zo iets van:

AMZN WEBRIPS = Web-dl

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Dat zou mooi wezen als je dat zelf kan aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb nog steeds het probleem dat AutoSub veel series niet in de wanted list zet.
Veel van deze series staan op 1 hdd, maar aangezien een serie op dezelfde hdd wel in de wanted list staat kan dit niet het probleem zijn.
Ik heb in de settings de locatie verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar helaas geen verschil.
De rechten van deze bestanden staan allemaal goed, en ik draai de laatste versie van AutoSub (1.1.5)
Ook staan ze niet onder SkipShow.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Laat eens de exacte naam van een paar videos zien die niet in de wanted lijst komen.
Zet je debuglog eens aan want daar wordt je dan verteld waarom een video wordt overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ik zal debug aanzetten en eens kijken wat er
Mis gaat. Ik kom er zsm op terug. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Is er een manier dat autosub niet de web.x264-tbs subs aanziet als WEB-DL subs ?
aangezien web.x264-tbs een soort gecastreerde versie is met een re-encoded video en een mindere audio spoor en vaak totaal niet sync loopt met de web-dl versie.

of alles van hun(web.x264-tbs) ignored ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Op het ogenblik niet.
Alle filtering die mogelijk is zit aan de video kant.
Zal eens kijken op ik een "Ignore Words" voor de subs kan inbouwen.
Moet nog even nadenken hoe ik dat structureel doe, samen met je vorige vraag over webrip vs web vs web-dl benamingen.
Misschien iets van als je een lege string aan de replacement toevoegt dan ignored hij de sub.
Zo iets, of wordt dat te onduidelijk?

web.x264-tbs =
AMZN.WEB = AMZN.WEB-DL

Of zou dit beter zijn

web.x264-tbs = skip
AMZN.WEB = AMZN.WEB-DL

Moet toch een nieuwe release uitbrengen omdat Tvdb binnen kort hun Api v1 gaat uitzetten en alleen Api V2 nog werkt.
En je raad het al autosub gebruikt Api v1, want daar had je geen account van Tvdb bij nodig, nu zal iedereen daar een account moeten aanmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben(V) op 10-09-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
x264 = is namelijk nooit een echte WEB-DL aangezien een x264 altijd een re-encode is,
een WEB-DL is altijd met H264.
Dus eigenlijk zou x264 = webrip moeten wezen.

Vanaf wanneer laat TVDB de V1 api vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben(V) schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:18:
En je raad het al autosub gebruikt Api v1, want daar had je geen account van Tvdb bij nodig, nu zal iedereen daar een account moeten aanmaken.
Kom maar op met de update, ik heb een account :)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
voel me beetje belachelijk dat ik het moet vragen maar zijn er instructies voor een windows install? Of is het nog altijd gewoon python/cheetah en bat bestand?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Verwijderd

Werkt dit nu beter dan de sub-zero plugin voor plex?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:58:
Werkt dit nu beter dan de sub-zero plugin voor plex?
Geen idee wat de sub-zero plugin van plex is,
ik zelf heb wel voor kodi een subtitle plugin maar die gebruik ik alleen als de sub niet zo best is meestal is er dan een V2 of een sync sub uitgebracht.
In Kodi zie ik alleen de afleveringen met subs.
Aangezien ik een script draai die de episodes + subs moved nadat er subs zijn en daarna mijn database update.

Verwijderd

TRaSH schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:41:
[...]

Geen idee wat de sub-zero plugin van plex is,
ik zelf heb wel voor kodi een subtitle plugin maar die gebruik ik alleen als de sub niet zo best is meestal is er dan een V2 of een sync sub uitgebracht.
In Kodi zie ik alleen de afleveringen met subs.
Aangezien ik een script draai die de episodes + subs moved nadat er subs zijn en daarna mijn database update.
Een plugin die automatisch ondertitels scraped voor je library en wanneer er niks beschikbaar is, dit in een backlog zet. Ik heb in het verleden al eens gebruik gemaakt van deze applicatie geloof ik. Misschien maar weer eens in een docker gooien en op mijn ubuntu server draaien. Sub-zero kan je eigenlijk alleen instellen op opensubtitles en addic7ed. Volgens mij was dat hier wel iets uitgebreider?

Over het algemeen haalt Sub-zero in het Engels altijd alles wel netjes binnen. Alleen in het Nederlands willen er nog wel eens regelmatig mismatches naar voren komen. Laat mijn vriendin nou net de voorkeur geven aan NL ondertitels.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Ik zelf laat autosub ook van die 2 sites scrapen aangezien daar de nl subs te vinden zijn.
Bij mij zijn de subs 99% goed,
En als ze niet goed zijn is het vaak dat de persoon die de subs er op zet de verkeerde info op die sites zet.

Het kan ook zijn dat je zelf je bestandsnamen renamed en dat daardoor de verkeerde of geen subs binnen haalt.
Zo is de source het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Ben(V) schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:18:
Moet toch een nieuwe release uitbrengen omdat Tvdb binnen kort hun Api v1 gaat uitzetten en alleen Api V2 nog werkt.
Gaat dat lukken voor 1 oktober? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Kenhas schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:53:
voel me beetje belachelijk dat ik het moet vragen maar zijn er instructies voor een windows install? Of is het nog altijd gewoon python/cheetah en bat bestand?
Python installeren
Daarna cheetah
met pip install cheetah
Je kunt ook de binarie nemen die in de startpost staat voor cheetah.

Vervolgens is het gewoon het handigste een startup bat bestandje te maken met daarin:
cd naar de directory waar autosub staat
pytonw autosub.py

Hierdoor start python als een eigen process en blijft draaien zonder dat je ingelogd hoeft te blijven of het command window open moet houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
TommyGun schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:06:
[...]

Gaat dat lukken voor 1 oktober? :)
Ja heb het al gereed, nog wat meer testen en dan wordt het ergens volgende week releasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het goed met testen Ben(V)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:17
De datum van 1 oktober is zo te zien uitgesteld:
https://www.thetvdb.com/wiki/index.php?title=Programmers_API
The EOL date for the API has been pushed while we address the concerns of some developers. This page will be updated once a new date is set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok, dan heeft het geen haast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Nieuwe versie(1.1.16) met support voor Tvdb API V2 uitgebracht.

Graag zo snel mogelijk een account op Tvdb aanmaken en de gegevens invoeren in de autosub config pagina.

Uiterlijk 15 oktober zal autosub stoppen met gebruik van API V1 te ondersteunen, ongeacht of de V1 API nog werkt.

Na 15 oktober is het dus noodzakelijk een account op Tvdb te hebben, anders worden er geen nieuwe series toegevoegd en draai je alleen op de gegevens in de cache.

PS
Ik zie de laatste dagen veel "time out" meldingen van autosub in mijn log.
Ik heb er naar gekeken maar, het ziet ernaar uit dat hun website regelmatig zeer traag reageert.

Ik heb de time-out voor deze release al naar 20 seconden gezet, maar er is een grens aan hoe lang je op een website kunt wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 29-09-2017 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:06:
Nieuwe versie(1.1.16) met support voor Tvdb API V2 uitgebracht.

Graag zo snel mogelijk een account op Tvdb aanmaken en de gegevens invoeren in de autosub config pagina.
Gedaan. Maar, moet die 'verify' knop ook wat doen? Feedback geven? Die 'test' knop voor bijvoorbeeld Addic7ed geeft mooi weer dat de login gegevens met succes toegepast zijn, maar die 'verify' knop lijkt niets te doen behalve van kleur verschieten. Ook in de log zie ik geen enkele reactie op die knop.

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:31
vanaalten schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:43:
[...]

Gedaan. Maar, moet die 'verify' knop ook wat doen? Feedback geven? Die 'test' knop voor bijvoorbeeld Addic7ed geeft mooi weer dat de login gegevens met succes toegepast zijn, maar die 'verify' knop lijkt niets te doen behalve van kleur verschieten. Ook in de log zie ik geen enkele reactie op die knop.
Same with me

• Ben(V)
Ja die verify knop moet ofwel success ofwel failure geven.
Heb je al eens geprobeerd autosub te stoppen en opnieuw te starten?

Als je de tvdb gegevens invult en saved, verdwijnt dan wel de gele melding dat je een tvdb account moet aanmaken?

[ Voor 31% gewijzigd door Ben(V) op 30-09-2017 09:07 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik direct probeer in te loggen op thetvdb, merk ik dat het pas na een paar keer lukt.
Wellicht dat het daarmee te maken heeft. De server is waarschijnlijk overbelast of niet stabiel.

• Ben(V)
Nee denk het niet.
Op mijn ene Nas en m'n PC werkt het prima, maar op een andere NAs waar ik het net even uit teste krijg ik hetzelfde probleem.
Vermoed dat het oude javascript dat die button actie afhandelt nog in cache memory zit.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Ben(V) schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:15:
Nee denk het niet.
Op mijn ene Nas en m'n PC werkt het prima, maar op een andere NAs waar ik het net even uit teste krijg ik hetzelfde probleem.
Vermoed dat het oude javascript dat die button actie afhandelt nog in cache memory zit.
complimenten voor de nieuwe update, logfile ziet er prachtig uit met de verbeterde layout qua informatie.

update: nieuwe versie met tvdb api werkt nu qua controle (geen idee wat ie exact doet) want ik zie geen referentie in de log of zo ;)

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 30-09-2017 10:31 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok de verify test heb ik gefixed, er is een versie 1.1.17 uitgebracht.
Er was file niet op GitHub terecht gekomen.

Wat betreft die log, bedankt voor het compliment.
Ik ergerde me daar ook al een tijdje aan, maar het had nooit prioriteit.
Dit is een stuk beter leesbaar.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Topicstarter
Hij geeft nu wel een goed resultaat met de test.
En inderdaad de debug log ziet er ook een stuk beter uit.
Thnx

@Ben(V)
Ik kreeg wel in deze run de volgende melding
30-09 04:10:49 ERR _OS_Search :Error from Opensubtitles search API
En daarna negeert hij OS sub check totaal.

Doe ik een Test krijg ik het volgende:
30-09 04:17:49 DBG OS_Logout :Logged out.
30-09 04:17:49 INF OS_Login :Test Login with User XXXXX. Result is: 200 OK

hickup bij OS ?

[ Voor 61% gewijzigd door TRaSH op 30-09-2017 10:21 . Reden: bevinding toegevoegd ]

• drfruit
  • Niet online
Ben(V) schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:15:
Nee denk het niet.
Zoals gezegd log ik direct in. Dal wil zeggen in een browser op een PC. Het heeft dus niets met een script te maken.

Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt. Ik heb het al dagen en wilde zelfs al een nieuw tvdb account aanmaken, tot ik het gewoon een paar keer opnieuw probeerde.

[ Voor 5% gewijzigd door drfruit op 30-09-2017 10:18 ]

Verwijderd

werkt hier ook goed, restart wel gedaan omdat ik rare foutmeldingen kreeg, maar nu werkt alles prima. test knop doet het goed na legen cache van de webbrowser.

Top werk weer.
drfruit schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:16:
Ik krijg de melding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt. Ik heb het al dagen en wilde zelfs al een nieuw tvdb account aanmaken, tot ik het gewoon een paar keer opnieuw probeerde.
Je moet niet met je wachtwoord inloggen, maar met jouw Account Identifier. Die kan je zien als je op de thetvdb site inlogt en op de knop account klikt. Of ik begrijp je bericht niet goed, maar het werkt nu weer bij jou toch?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2017 10:33 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ben(V) schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:05:
Ok de verify test heb ik gefixed, er is een versie 1.1.17 uitgebracht.
Er was file niet op GitHub terecht gekomen.
Super, de verifytest knop werkt zoals je zou verwachten. :)
Wellicht in de toekomst ook even een log melding toevoegen aan de log file, zoals ook gebeurd bij de Addic7en en OpenSubtitles testknoppen?

Edit: zelf even aan het debuggen gedaan, specifiek in dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
def GetToken(user=None,id=None):
    auth_data = dict()
    auth_data['apikey'] = autosub.TVDBAPIKEY
        # check if this is a test from the user interface or a normal call from autosub itself
    if user and id and (user != autosub.TVDBUSER or id != autosub.TVDBACCOUNTID) :
        Test = True
        auth_data['username'] = user
        auth_data['userkey']  = id
        log.info("Tvdb verification test with user: %s and code: %s" %(user,id))
    else:
        Test = False
        auth_data['username'] = autosub.TVDBUSER
        auth_data['userkey']  = autosub.TVDBACCOUNTID

Die melding van regel 9 krijg ik niet in mijn logfile. Dus, een debugmelding toegevoegd tussen regels 4 en 5 om variabelen user, id, autosub.TVDBUSER en autosub.TVDBACCOUNTID naar de logfile te dumpen.

In mijn geval is de waarde van user gelijk aan autosub.TVDBUSER en id gelijk aan autosub.TVDBACCOUNTID - en de test van regel 5 faalt daardoor, zodat de 'else' uitgevoerd wordt (wat niet in de logfile genoteerd wordt).

Nou weet ik niet wat die test hiermee probeert te checken (waarom zou user != autosub.TVDBUSER moeten zijn?), wellicht dat er iets in mijn settings niet goed is. @Ben(V), misschien een hint wat ik fout heb?

[ Voor 60% gewijzigd door vanaalten op 30-09-2017 10:55 ]

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:31:
Je moet niet met je wachtwoord inloggen, maar met jouw Account Identifier. Die kan je zien als je op de thetvdb site inlogt en op de knop account klikt. Of ik begrijp je bericht niet goed, maar het werkt nu weer bij jou toch?
Ik had het over direct inloggen bij tvdb via een browser op een pc, niet via autosub. Dan moet je dus gewoon een naam en wachtwoord opgeven.

Dat zowel dit inloggen als het testen van de verbinding in autosub problemen opleverde, kan natuurlijk toeval zijn, maar het kan ook duiden op een overbelaste server.

• Webjunkie
  • Laatst online: 20-09 19:54
Testknop voor tvdb doet het hier ook niet.
De verschillende benamingen voor gebruikersnaam/site user id en wachtwoord/account identifier en welke combinatie hiervan je moet gebruiken, maken het troubleshooten ook niet makkelijker op :)
Information
Search is busy, not possible to save the config now
Dit is ook wel een beetje understatement vervelend.
Heb je een x aantal settings aangepast en dan kan je het niet saven omdat de search loopt.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Ben(V)
De waarden autosub.TVDBUSER en autosub.TVDBACCOUNTID zijn de waarden die opgeslagen zijn in je config.properties.
Als het goed is werken die gewoon anders had je allang een melding daarvan in je log gezien.
Ook lijkt het me dat je eerst met waarden test voor je ze opslaat.

Testen met dezelfde waarden word door de routine dus gezien als een aanroep vanuit een ander deel van het programma en geeft dus geen testmelding in de log.

Dat is de logica erachter.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 30-09-2017 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
TRaSH schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:10:
Hij geeft nu wel een goed resultaat met de test.
En inderdaad de debug log ziet er ook een stuk beter uit.
Thnx

@Ben(V)
Ik kreeg wel in deze run de volgende melding
30-09 04:10:49 ERR _OS_Search :Error from Opensubtitles search API
En daarna negeert hij OS sub check totaal.

Doe ik een Test krijg ik het volgende:
30-09 04:17:49 DBG OS_Logout :Logged out.
30-09 04:17:49 INF OS_Login :Test Login with User XXXXX. Result is: 200 OK

hickup bij OS ?
Ja ik zie de laatste tijd ook af en toe die melding van OpenSubtitles, denk ook een hikup of overbelasting van hun server.
Ik kan wel een hoop retry's inbouwen maar dat schiet het doel denk ik voorbij.
Die sub komt wel weer bij het volgende rondje als het al een goede sub was.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Webjunkie schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:33:
Testknop voor tvdb doet het hier ook niet.
De verschillende benamingen voor gebruikersnaam/site user id en wachtwoord/account identifier en welke combinatie hiervan je moet gebruiken, maken het troubleshooten ook niet makkelijker op :)

[...]

Dit is ook wel een beetje understatement vervelend.
Heb je een x aantal settings aangepast en dan kan je het niet saven omdat de search loopt.
Dan weet je voor nu dat je eerst je search moet stoppen voordat je begint te pielen.
En ik geloof dat ik mijn instellingen voor het laatst 2 jaar geleden heb aangepast. (/me is een van de 1st users van de allereerste versie)

[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 30-09-2017 15:23 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• Webjunkie
  • Laatst online: 20-09 19:54
Mja, dat kan dus ook wel automatisch.
Na een save actie de search stoppen en de settings opslaan en daarna de search weer starten.
Of een requestertje met "Settings opslaan stopt de search! [ok/cancel])
Je verandert ze namelijk niet voor de kat ze .. dingus :)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Ben(V)
Als ik dat automatisch doe dan klaagt iedereen dat het zo lang duurt, want een enkel search rondje kan wel tot een minuut duren.
Vroeger moest je gewoon wachten tot een heel search afgelopen was, sinds een paar versies terug kun je hem zelf stoppen.

Ook zou ik ook gewoon de hele config pagina kunnen blocken als er een search busy is, maar dan klagen ze weer dat je de settings niet kunt bekijken en krijg je weer problemen als die pagina open staat als de search start.

Een beetje nadenken voor je wat doet helpt een heleboel.

En die verschillende benamingen zijn afkomstig van de websites zelf.
Ik probeer de namen gelijk te houden zodat iedereen weet wat hij in moet vullen.
Tvdb werkt nu eenmaal niet met een password, maar met een door henzelf gegenereerde account identifier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan het zijn dat er aan de kant van Plex Media Server een update is geweest in de API of URL om de libraries bij te werken? Valt mij op dat zowel Sick Rage als AutoSub Bootstrap Bill wel een notificatie lijkt te versturen, maar de Plex Media Server niet de libraries bijwerkt.
Ben(V) schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:00:
Een beetje nadenken voor je wat doet helpt een heleboel.
Sorry, maar dit is gewoon onzin. Ten eerste doet een gebruiker dit niet echt. En bij Sick Rage en alle andere tools kun je ook gewoon instellingen aanpassen terwijl een search loopt. Ik heb nooit begrepen (ook UE-wise niet) waarom de instellingen niet aan te passen zijn wanneer een search loopt. Ook een melding dat de instellingen niet aangepast kunnen worden, terwijl een search bezig is, wanneer je op opslaan klikt is ook niet echt goed voor de user experience. Blok dan inderdaad de settings vooraf, maar nogmaals, blijf het krom vinden dat AutoSub daarmee niet overweg zou kunnen. Je zou dan immers de search gewoon met de bestaande instellingen kunnen afronden en daarna de nieuwe instellingen gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onbeschoft gedrag hier van een paar users, ga zelf aan de slag als je het zoveel beter weet of ben blij met wat je krijgt van Ben(V).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:43:
Wat een onbeschoft gedrag hier van een paar users, ga zelf aan de slag als je het zoveel beter weet of ben blij met wat je krijgt van Ben(V).
Stiekem jouw reactie aanpassen hé. ;) Als je door het topic had gekeken, zie je dat ik wel vaker aangaf blij was te zijn met een aanpassing. Ik geef een keer feedback en je vind mij gelijk onbeschoft? :? Hou er rekening mee, dat bepaalde berichten wel eens negatief op jou overkomen, maar hoeft dat nog niet zo te zijn. ;)

Voor wat betreft wat er eerst stond; van dergelijke reacties ben ik totaal niet gediend, je kunt dergelijke reacties voortaan beter achterwege laten of in een DM naar mij zetten als je het zo niet met mee eens bent. Ik geef gewoon feedback, daar is niets mis mee, hoop ik? :) Dat jou de toon niet aanstaat is jouw probleem, maar ik bedoel er zeker niets negatiefs mee.

Het is dat ik geen held ben in Python, anders had ik zeker willen meehelpen inderdaad.

Of wees een echte vent en laat staan wat je eerst had staan. ;) Nu is jouw reactie in mijn optiek een wannabe-mod reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:54:
Of wees een echte vent en laat staan wat je eerst had staan. ;) Nu is jouw reactie in mijn optiek een wannabe-mod reactie.
Ik wilde het niet op de man spelen, daarom aangepast. Maar je begrijpt best wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Weet je, alles is altijd te programmeren, maar het blijft altijd een afweging hoeveel energie en tijd ik erin wil steken voor een klein beetje extra gebruikers gemak.
Die aanpassingen in de settings doe je zo ontzettend weinig dat ik mijn tijd liever in iets anders stop.

Maar om je een indruk te geven hoe het in elkaar zit zal ik wat uitleg geven om wat begrip te kweken.
Autosub bestaat eigenlijk uit drie delen te weten een webserver die met cherrypy gebouwd is.
Een gebruikers interface bovenop die webserver die met bootstrap en jquery data-tables gebouwd is.
En de eigenlijke applicatie die het zoeken naar subs doet.

De applicatie is nu eenmaal zo opgezet dat het autosub deel zoekt en data genereert en de GUI alleen naar die data kijkt. Om daar een interactie in te bouwen moet eigenlijk de structuur anders worden en dat is het werk echt niet waard.

Die drie onderdelen draaien allemaal in verschillende thread en als je in de ene thread wat aanpast dat in de andere thread gebruikt wordt dan moet je die threads gaan synchroniseren en dat is gewoon lastig en veel werk.
Mede doordat de autosub threat soms lang in sleep mode moet om de websites niet over te belasten met kans op een ban zoals bijvoorbeeld Addic7ed dat dan doet.

De simpelste manier zou zijn om de config wijzigingen in een tussen bestandje te schrijven en als de autosub klaar is met een zoekrondje die naar de echte config over te zetten.
Maar ook daar kun je allerlei deadlock krijgen als die twee threads gelijktijdig iets doen.
Plus dat gebruikers dan gaan klagen dat hun wijzigingen niet uitgevoerd worden.

Kortom veel werk en nog veel meer test werk want problemen worden dan tijd en volgorde afhankelijk.

Wat betreft die plex mediaserver zal ik eens kijken of daar wat verandert is.
Dat blijft altijd lastig zoeken want ik gebruik zelf plex niet, dus testen is er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 14:35:
Wat betreft die plex mediaserver zal ik eens kijken of daar wat verandert is.
Dat blijft altijd lastig zoeken want ik gebruik zelf plex niet, dus testen is er niet bij.
Ik wil best een server opzetten voor je, zodat je kan testen? :) Of dingen uittesten, ook geen probleem. :)

Ik kom als documentatie het volgende tegen:
https://support.plex.tv/h...Media-Server-URL-Commands

Er is ook een wrapper voor Python:
https://github.com/pkkid/python-plexapi

Remote Control API vanuit Plex zelf:
https://github.com/plexin...r/wiki/Remote-control-API

Unoffcial API repo:
https://github.com/Arcanemagus/plex-api/wiki

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Het probleem is een beetje dat ik deze notifier niet zelf geschreven heb, maar het was een pull request van iemand ander die ik opgenomen heb.

Kun je een stukje debuglog plaatsen waar deze notifiers aangeroepen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan zal ik het even moeten activeren in Autosub, heb het daar momenteel uit staan. Vanuit Sick Rage krijg ik in elk geval geen debug log entries of whatever, helaas.

EDIT:
Geactiveerd. Ook heb ik even een testje gedaan naar de URL die aangesproken wordt wanneer je klikt op de knop 'Text Plex'. Dan krijg ik een 404 foutmelding, terwijl /config/settings het wel doet, bijvoorbeeld.

Vanuit de log entry heb ik alleen de volgende informatie staan:
code:
1
2
2017-10-01 17:11:44,988 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:11:44,988 INFO  Notification: Testing Plex Media Server

EDIT2:
Merk nu dat notifications naar Telegram ook niet goed gaan. Testberichten gaan perfect, maar de uiteindelijke notificaties zelf worden niet verstuurd. Voor mij althans geen groot probleem. ;)

EDIT3:
Ik heb even wat verder getest voor de Plex Notificaties, klikken op de knop om te testen geeft een HTTP 500 terug, al heb ik geen idee waarom. Ik zit op de master branch en heb de laatste versie daarvan. In de debug log geen meldingen gevonden over de fout, intussen ziet de log er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2017-10-01 17:23:30,933 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:23:30,932 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
2017-10-01 17:20:30,318 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:20:30,318 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
2017-10-01 17:18:19,156 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:18:19,156 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
2017-10-01 17:18:03,977 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:18:03,977 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
2017-10-01 17:11:44,988 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:11:44,988 INFO  Notification: Testing Plex Media Server

[ Voor 116% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik zie in de code dat alleen de "show" library "refreshed" wordt, dus als jij je series bijvoorbeeld in de movie library hebt gestopt gebeurd er nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:27:
Ik zie in de code dat alleen de "show" library "refreshed" wordt, dus als jij je series bijvoorbeeld in de movie library hebt gestopt gebeurd er nooit iets.
Dat begrijp ik, ik heb zowel series als films in mijn Plex staan. AutoSub houdt de map in de gaten waarin ik mijn series heb staan. :)

EDIT1:
Mijn library met series in Plex heet TV Shows, overigens en is aangemaakt als type show. ;) Als dat niet zo was, zou Plex namelijk de content ook niet herkennen. ;)

EDIT2:
Ik heb voor de zekerheid de library ook hernoemd naar Shows, maar ook dan krijgt het XHR verzoek (na het klikken op de knop in de UI) een HTTP 500 melding terug.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
aha je krijgt dus helemaal geen token.
Daar moet ik het dus zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je moet wel even je debug log aanzetten want alleen die info log heb ik niet veel.
Hebt je trouwens wel een account op myplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:57:
Je moet wel even je debug log aanzetten want alleen die info log heb ik niet veel.
Hebt je trouwens wel een account op myplex?
Ik heb zowel loglevel als loglevel console op debug staan. Verdere info krijg ik ook niet in de log erover. Wat je met myplex bedoeld weet ik niet, gebruik Plex al jaren, dus zou dat anders wel moeten kennen. Is dat gewoon een account op Plex.tv? If so, dan ja, dat heb ik. :)

Voor de zekerheid ook even wat andere acties tussendoor gedaan alvorens een nieuwe test notification naar Plex te sturen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
2017-10-01 18:23:25,310 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 18:23:25,310 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
2017-10-01 18:19:19,720 DEBUG  OpenSubtitlesLogout: Logged out.
2017-10-01 18:19:19,322 INFO  OpenSubtitlesLogin: Test Login with User ???. Result is: 200 OK
2017-10-01 18:18:50,808 DEBUG  OpenSubtitlesLogin: Login with user ??? failed.
2017-10-01 17:56:04,272 INFO  Plex Media Server: Trying to update the TV shows library.
2017-10-01 17:56:04,272 INFO  Notification: Testing Plex Media Server
De username heb ik even gemaskeerd met ???. :)

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
Geupdate naar 1.1.7 alleen als ik op de Verify knop druk gebeurd er niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Browser cache legen of even je browser helemaal afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Samplex schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:16:
Geupdate naar 1.1.7 alleen als ik op de Verify knop druk gebeurd er niks..
1.1.7? Ik zit op 0.8.41 van Autosub?

EDIT:
Ah, gaat om wat anders, op de github repo is 0.8.41 toch echt de nieuwste.

EDIT2:
Aha, er is een nieuwe repo, maar eens even updaten en nog eens proberen dan.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Tja geen wonder dat er van alles niet werkt.
De huidige versie is 1.1.7

Ik weet niet zeker of die 0.8.41 al kon updaten vanuit autosub anders moet je hem nieuw installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Ben(V) op 01-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29
@Ben(V) AutoSub was helaas niet meer actief, dus crashed na een tijdje lijkt het.

Na het opnieuw opstarten werkt de Verify wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Ben(V) Ik heb Autosub geupdate naar de nieuwste versie en nu update Plex de library wel. De notificaties wacht ik even af weer. Enige wat ik nog even moet uitzoeken is waarom Autosub via het init script niet lijkt te starten, maar dat moet ik zelf nog even uitzoeken. Thanks voor zover! :)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2017 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Als hij crashed graag even het laatste stukje debuglog hier plaatsen.

Ok probleem gevonden.
Er is een versie 1.1.8 beschikbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben(V) op 01-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, had dit probleem ook zonder het te weten, hier was hij ook gestopt ergens sinds de laatste update. Update net geinstalleerd, mag hij weer lang draaien zonder problemen _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De update download hier ook subs als een malle nu, hahaha! :) Super! :) Notificaties gaan ook goed, krijg nu ook meldingen op Telegram. :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Over de verschillende versies. Toen ik autosub vorige week installeerde op windows, was het ook een zeer oude versie (denk die 0.8.xx). Viel me direct op en direct update.

Komt dus misschien omdat de standaard versie die je downloadt, nog standaard een zeer oude versie is (of ik heb ergens verkeerd geklikt)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Geen idee waar jij die oude versie vandaan haalt, maar hier staat altijd de laatste versie.
https://github.com/BenjV/autosub

Alleen als je op een Synology draait en je download het package dan krijg je een oude versie en moet je even een update vanuit autosub draaien.
Ik zal dat package ook maar eens van een nieuwe versie voorzien.

Overigens kun je in de nieuwe versie meteen zien welke versie je draait en welke versie er op GitHub staat ( die tussen haakjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben(V) schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:15:
Er is een versie 1.1.8 beschikbaar.
No offense, maar volgens mij haal je de versienummers een beetje door elkaar, 1.1.8 vs 1.1.18 (Github).

Verder zie ik sinds 1.1.7 dat die blauwe header soms een stuk hoger is:

fout

zoals het normaal is:

goed

Is dat een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja ik heb hem per ongeluk 1.1.18 als commentaar op GitHub meegegeven maar de versie is 1.1.8

Vreemd hij warpped de regel naar de volgende line.
Doe eens een refresh van de pagina (F5).

[ Voor 52% gewijzigd door Ben(V) op 02-10-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elif
  • Laatst online: 10-01-2021
Als ik de "Post Process Cmd" regel gebruik in windows omgeving dan crashed mijn hele auto-sub zodra deze in werking gaat na download .srt (zonder logs) :P

*** Probleem opgelost, THX Ben(V)

[ Voor 71% gewijzigd door elif op 02-10-2017 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Die error is gewoon een time out van de Addic7ed website.
Addic7ed is de laatste tijd wat traag, dat is op zich geen probleem.

Naar die postprocessing zal ik even kijken.
Er is daar wat veranderd dus daar kan een probleempje zitten.
Ik laat het je weten als ik een fix heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ben(V) schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:04:
Ik weet het nog niet zeker, ik ben net verhuisd, maar het lijkt er op dat de postprocessing bij mij op de syno ook niet lekker loopt. De gevonden files worden niet verplaatst lijkt het wel. Maar dat kan ook in mijn nieuwe netwerk setup zitten. Ik heb helaas weinig tijd om nu te testen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elif
Ben(V) schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:04:
Die error is gewoon een time out van de Addic7ed website.
Addic7ed is de laatste tijd wat traag, dat is op zich geen probleem.

Ik laat het je weten als ik een fix heb.
Ah super om te horen en gelukkig geen ernstige errors dus :)
Alvast hartelijk dank voor alles wat je voor ons al hebt gedaan met auto-sub versies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok probleem met de prostprocessing opgelost.
Versie 1.1.9 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:00:
Geen idee waar jij die oude versie vandaan haalt, maar hier staat altijd de laatste versie.
https://github.com/BenjV/autosub
Ik zat nog op de oude repository. ;)

Ik heb wel even een ander vraagje, in principe is het toch nog altijd voldoende om te matchen op quality?
Ik heb namelijk enkel WEB-DL en WEB-RIP spul op mijn server staan, toch zie ik af en toe in de notifications (Telegram) HDTV voorbij komen.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elif
Ben(V) schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:50:
Ok probleem met de prostprocessing opgelost.
Versie 1.1.9 is beschikbaar.
Geweldig, hij crashed niet meer :)
Super bedankt Ben(V) ook voor de snelle fix!

PEACE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
CH4OS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:11:
[...]
Ik zat nog op de oude repository. ;)

Ik heb wel even een ander vraagje, in principe is het toch nog altijd voldoende om te matchen op quality?
Ik heb namelijk enkel WEB-DL en WEB-RIP spul op mijn server staan, toch zie ik af en toe in de notifications (Telegram) HDTV voorbij komen.
Web-dl en HDTV zijn source selections.
Quality is 720 of 1080.

Misschien moet je gewoons eens naar het scherm van autosub kijken daar is in het overzicht duidelijk te zien wat welke kolom is en in de vorm van de rode kleur wordt aangegeven welke minmatch score jij zelf hebt ingesteld.

Kortom je hebt volkomen de verkeerde minmatch score. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben(V) schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:59:
[...]

Web-dl en HDTV zijn source selections.
Quality is 720 of 1080.

Misschien moet je gewoons eens naar het scherm van autosub kijken daar is in het overzicht duidelijk te zien wat welke kolom is en in de vorm van de rode kleur wordt aangegeven welke minmatch score jij zelf hebt ingesteld.

Kortom je hebt volkomen de verkeerde minmatch score. 8)7
Thnx! ;) Heb het nu aangepast.

Overigens zie ik nergens de bedoelde rode kleur, maar dat komt door mijn kleurenblindheid. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elif
@CH4OS 720p sub of 1080p sub is dat uberhaupt anders? . . .

[ Voor 95% gewijzigd door elif op 03-10-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

elif schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:06:
@CH4OS 720p sub of 1080p sub is dat uberhaupt anders? SRC is veel belangrijker qua matching van rls toch? anders krijg je een HDTV voor een WEB rls. Dan heb je zo een out of sync versie... Dat wil je niet :)
Dat snap ik. Volgens mij stond dat voorheen (in de 0.8 versie dus) altijd als quality, kan het mis hebben. Ach, het is nu opgelost en heb hem nu op source staan. :) Dus ik ga ervan uit dat het in de toekomst goed gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ben(V) schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:38:
Laat eens de exacte naam van een paar videos zien die niet in de wanted lijst komen.
Zet je debuglog eens aan want daar wordt je dan verteld waarom een video wordt overgeslagen.
Sorry voor de late reactie.
Een voorbeeld is de serie Preacher.

Preacher S02E01 WEBDL-1080p tbs.mkv

In de debug log word er niets vermeld, heel de naam Preacher komt er niet in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
CH4OS schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:07:
[...]
Dat snap ik. Volgens mij stond dat voorheen (in de 0.8 versie dus) altijd als quality, kan het mis hebben. Ach, het is nu opgelost en heb hem nu op source staan. :) Dus ik ga ervan uit dat het in de toekomst goed gaat. ;)
Ja je hebt het mis er is nog nooit iets verandert aan de minmatch score.

En een opmerking over dat je kleurenblind bent is bijzonder kinderachtig, vooral ten opzichte van mensen die dat echt zijn.

Voor jouw informatie:
Kleurenblinden kun echt wel kleuren zien maar hebben moeite met het onderscheid tussen rood en groen.
Ze kunnen echt wel het verschil tussen rood en zwart zien, zoals het in autosub gebruikt wordt.

Misschien moet je gewoon eens je eigen tekortkomingen onder ogen zien, in plaats van alles ergens op af te schuiven.

Ik breng een nieuwe release uit die noodzakelijk is omdat TVDB zijn API V1 gaat afbouwen en vervolgens kom jij om de hoek met:
  • Gezeur over het gebruikers onvriendelijk zijn van autosub, wat uiteindelijk gewoon bij verkeerd gebruik van jezelf ligt.
  • Dan klaag je dat bepaalde functionaliteit niet werkt en doe ik mijn best te testen en te zoeken terwijl jij gewoon een heel oude versie hebt. Dus zonde van mijn tijd en energie.
  • Dan klaag je dat je HDTV versies krijgt, terwijl je zelf de verkeerde minmatch score instelt en als ik dan uitleg hoe het werkt en wat ik eraan gedaan heb om het zo gebruikersvriendelijk mogelijk te maken, komt je met een nep verhaal over kleurenblindheid aanzetten.
  • En tenslotte roep je nog het komt door de oude versie wat ook nog eens onzin is en al zou dat niet zo zijn dan is dat nog steeds je eigen fout door niet te upgraden.
Even voor de duidelijkheid, ik ben altijd bereid te helpen, dingen duidelijk te maken en problemen op te lossen en ik hoef daar echt geen dankbaarheid voor te krijgen, want ik doe het voor m'n eigen plezier, maar een beetje fatsoen is echt wel het minimum wat ik verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 02-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
AeronNL schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:33:
[...]

Sorry voor de late reactie.
Een voorbeeld is de serie Preacher.

Preacher S02E01 WEBDL-1080p tbs.mkv

In de debug log word er niets vermeld, heel de naam Preacher komt er niet in voor.
Ik zal morgen testen of het hier wel werkt met die video naam.
Maar als hij niet in de log voorkomt dan staat hij misschien op de verkeerd plek anders zou hij gewoon in de wanted lijst moeten staan .
Dat is niets meer dan een lijst wat er in je seriefolder staat.

Tenzij je misschien ook "codec" aangevinkt hebt bij de minmatch score, want die staat niet in je videonaam dus dan wordt hij meteen geskipt en zie je hem nergens.

[ Voor 32% gewijzigd door Ben(V) op 02-10-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ben(V),

Ik wil je bedanken voor het geweldige werk dat je doet met AutoSub, echt een topprogramma!

Was je nog bezig met de release-group mapping? Ik had op GitHub een suggestie geschreven. Ik merk nu namelijk dat voor alle series die ik heb, de huidige MinMatchScore niet voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ja staat op m'n lijst, tvdb had even voorrang want die zouden eerst op 1 okt stoppen met hun versie 1.0 api.
Het is lastige materie, vooral doordat de benamingen van zowel video's als subs niet meer consistent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier stond iets, wat ik uiteindelijk in DM gestuurd heb.

[ Voor 235% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2017 23:21 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 87 Laatste